quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat heb ik al zo vaak uitgelegd.
Zij beweerden dat de kans nihil was dat het hier zou komen.
Zij beweerden dat als het in Nederland zou komen het tot een enkele besmetting zou blijven.
Zij beweerden dat carnaval geen probleem zou zijn, want dat vier je in kleine groepen.
Zij beweerden dat het testen van patiënten die in risicogebieden waren geweest genoeg zou zijn.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting zonder klachten.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting als je 24h vrij van klachten was.
Zij beweerden dat kinderen geen rol speelden bij verspreiding.
Zij beweerden dat ze wisten hoe snel het aantal patiënten op de IC's ging oplopen.
Deze schud ik even zo uit mijn mouw. Heb er vast nog heel veel meer als ik er nog langer over nadenk. Als je bronnen wil ga je maar Googlen of mijn oude posts terugzoeken, want die heb ik al tientallen keren gepost.
Dus je bent van nature sceptisch, maar beschouwt RIVM als een betrouwbare bron. Check.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neuh, ik geloof in 1e instantie geen flikker. Wil dat graag onderbouwd zien met bronnen.....en dan check ik of de bronnen betrouwbaar zijn. RIVM IS m.i. betrouwbaarder dan een folk-gast. Lijkt me een acceptabele aanname. Aan jouw om het tegendeel te bewijzen.
OK, fair. Zie mijn overige recente replies.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Oké. Ik postte die link omdat ik je in het vorig topic nogal fel op een lockdown reageerde. Die post wou ik quoten en toen kreeg ik een vage melding, nu kan ik de post niet weer vinden (wel een deel in de google cache trouwens).
Ik heb ook niet alle antwoorden (alhoewel ik een paar weken lockdown om de situatie in te schatten en ons voor te bereiden niet erg zou vinden) maar ik wou dus aangeven dat het niet alleen maar onderbuikgekkies zijn die om een lockdown vragen.
Zo hadden ze ook een zooi mensen die wel uit Wuhan/China kwamen niet getest omdat ze geen symptomen hadden, dus dan waren ze ook niet besmettelijk toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Ze hadden die man uit Loon op Zand die iedereen heeft besmet tijdens Carnaval best even oor de zekerheid in quarantaine kunnen zetten omdat hij uit een besmet gebied uit Italie kwam.
Dat wordt in Afrika ook gedaan. mensen die uit een besmet gebied komen worden in quarantaine gezet of ze nou ziek zijn of niet.
Bestaande middelen zijn inderdaad je hoop in bange tijden, zo'n nieuw vaccin wat niet genoeg getest is kan volledig verkeerd uitpakken en allerlei extra triggers activeren waardoor het nog veel meer risico's voor de volksgezondheid met zich mee brengt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat bestaande medicijnen soelaas bieden, en ik denk dat het zeker ook wel verlichting zal bieden maar helaas geen wonderen. Maar het is te prematuur, te optimistisch, en eigenlijk een beetje naive om te veronderstellen dat op korte, of middellange termijn een vaccin is dat je even kan gaan uitdelen aan miljarden mensen.
Het RIVM heeft aantoonbare onjuiste beweringen gedaan, die hier veelvluldig voorbij zijn gekomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neuh, ik geloof in 1e instantie geen flikker. Wil dat graag onderbouwd zien met bronnen.....en dan check ik of de bronnen betrouwbaar zijn. RIVM IS m.i. betrouwbaarder dan een folk-gast. Lijkt me een acceptabele aanname. Aan jouw om het tegendeel te bewijzen.
Kunstje dat Rutte ook gebruikt. Gaat het over herd immunity dan gaat het over 9 maanden tot een jaar vtot er een vaccin is, maar als we in lockdown moeten is dat meteen voor 2 jaar!quote:
Denk je dat hij de enige was?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Ze hadden die man uit Loon op Zand die iedereen heeft besmet tijdens Carnaval best even oor de zekerheid in quarantaine kunnen zetten omdat hij uit een besmet gebied uit Italie kwam.
Dat wordt in Afrika ook gedaan. mensen die uit een besmet gebied komen worden in quarantaine gezet of ze nou ziek zijn of niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iederik-gommers-nvicquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Wie zijn ze? Wie zijn ervan overtuigd dat het genoeg is? Want gisteren bij Op1 waren er zat die het kunnen weten die zeiden dat er nog wel wat opgeschaald kan worden en daarna nog eens maar dan moest er wel heel rap extra apparatuur en materiaal komen.
365 bedden vrij was gisteren, vandaag 71 bijgekomen, dus nog 294 vrij. Zij kunnen relatief makkelijk nog +350 bedden bijplaatsen (opschalen van 1150 totaal naar 1500 totaal). Dan zijn er dus 644 over.quote:Op dit moment zijn er 1150 ic-bedden in Nederland. Doorgaans is daarvan 70 tot 80 procent (dus zo’n 800 bedden) bezet. Maar door het afschalen van planbare zorg blijkt nu dat in de praktijk 575 bedden beschikbaar zijn voor de reguliere zorg en 575 bedden voor de zorg aan coronapatiënten. Op dit moment zijn er dus nog 365 beschikbaar.
Ja ik duid op individuen puur in de zin van het ziek worden, daar hadden we het toch over? Misschien moeten mensen hun huis wel gedwongen verkopen door de recessie die ongetwijfeld gaat komen, of verliezen ze hun ouders.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee niks valse aantijging, kom, eerlijk blijven. Geef gewoon eens antwoord:
[..]
Dus, nogmaals de vraag, hoe weet je dat laatste zo zeker, dat het virus op het leven van 'de meute hier' een vele malen mindere impact gaat hebben dan een semi lockdown? Dan moet jij kennelijk weten dat het virus de zwakkere of oudere geliefden van 'de meute hier' gaat overslaan. Anders kan je zoiets namelijk niet zo stellig brengen.
Dat klopt inderdaad. Maar dit gaat ook nog eens over zo'n vervelende gemuteerde vorm (als de informatie klopt).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heeft (ok, ik doe het even uit mijn hoofd, kan ook MERS zijn) te maken met het feit dat SARS zelf uitstierf, het had geen nut meer om verder een vaccin te ontwikkelen voor een virus dat er niet meer is.
Als hij niet de enige zou zijn was dat vooral een reden geweest om Carnaval af te lassenquote:
is het voor Uden dan code zwart?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iederik-gommers-nvic
[..]
365 bedden vrij was gisteren, vandaag 71 bijgekomen, dus nog 294 vrij. Zij kunnen relatief makkelijk nog +350 bedden bijplaatsen (opschalen van 1150 totaal naar 1500 totaal). Dan zijn er dus 644 over.
Afgelopen vijf dagen is het aantal patiënten op de IC x3 gegaan. Als dat de komende vijf dagen weer gebeurt dan zit je dus op 843 benodigde bedden en dat is al een kleine 200 bedden tekort.
De volgende opschaling van 500 bedden kan niet zo snel gebeuren, want wij hebben geen beademingsapparaten.
Kijk maar dat filmpje die ik niet linkde. Ziekenhuis in Uden heeft NUL ruimte meer, alle andere zorg is stilgelegd. Zelfs spoedeisende hulp kunnen ze niet meer bieden. Als je daar een ongeluk krijgt kan je dus niet meer terecht in Uden. Dit gaat straks in meerdere ziekenhuizen terecht gebeuren.
Dit schreeuw ik al dagen van de daken, maar dan ben ik een paniekzaaier....
Dat China het niet zag, snap ik. Was nieuw.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je negeerde mijn opmerking. All over the world hebben ze dit niet gezien.
Ontwikkelen>testen>produceren>uitrollen. Is echt niet in 8 maandjes gelukt.quote:
Snap ik. Had gehoopt dat de kans er is dat men eerder dan een vaccin dan wellicht de beste combi aan medicijnen zou vinden, dat zou dan misschien wat meer mensen erdoor kunnen trekken dan nu het geval is. Maar dat zijn ze idd ook nog volop aan het testen. Dat chloroquine is wel hier en daar goedgekeurd om te gebruiken maar ook dat is geen wondermiddel helaas.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat gaat ook maanden duren nu testen ze alleen nog op kleine schaal met bestaande medicijnen maar dat kan je ook niet zomaar op grote schaal doen. Veel mensen hier hebben amper door hoelang een testfase duurt. Voor een vaccin is dat minimaal een jaar als het echt snel gaat maar vaak 1.5 a 2 jaar.
I know. Maar er wordt door sommigen wel krampachtig aan vast gehouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Bestaande middelen zijn inderdaad je hoop in bange tijden, zo'n nieuw vaccin wat niet genoeg getest is kan volledig verkeerd uitpakken en allerlei extra triggers activeren waardoor het nog veel meer risico's voor de volksgezondheid met zich mee brengt.
Staat minimaal 1,5 jaar voor, en dat is dan nog snel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ontwikkelen>testen>produceren>uitrollen. Is echt niet in 8 maandjes gelukt.
en dan te bedenken dat we 10 dagen achter lopen op italie en geen volledige lockdown hebben.....dit gaat echt helemaal fout binnen 14 dagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iederik-gommers-nvic
[..]
365 bedden vrij was gisteren, vandaag 71 bijgekomen, dus nog 294 vrij. Zij kunnen relatief makkelijk nog +350 bedden bijplaatsen (opschalen van 1150 totaal naar 1500 totaal). Dan zijn er dus 644 over.
Afgelopen vijf dagen is het aantal patiënten op de IC x3 gegaan. Als dat de komende vijf dagen weer gebeurt dan zit je dus op 843 benodigde bedden en dat is al een kleine 200 bedden tekort.
De volgende opschaling van 500 bedden kan niet zo snel gebeuren, want wij hebben geen beademingsapparaten.
Kijk maar dat filmpje die ik niet linkde. Ziekenhuis in Uden heeft NUL ruimte meer, alle andere zorg is stilgelegd. Zelfs spoedeisende hulp kunnen ze niet meer bieden. Als je daar een ongeluk krijgt kan je dus niet meer terecht in Uden. Dit gaat straks in meerdere ziekenhuizen terecht gebeuren.
Dit schreeuw ik al dagen van de daken, maar dan ben ik een paniekzaaier....
Sja, het kan idd zijn dat het heel lang duurt. Het kan ook zijn dat het niet zo lang duurt. Maar feit blijft dat langzaam verspreiden over een land beter is dan iedereen tegelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Maar dit gaat ook nog eens over zo'n vervelende gemuteerde vorm (als de informatie klopt).
Ja, ik ken er ook eentje die haar operatie in Thailand geannuleerd ziet worden. Dat betekent in ieder geval weer een half jaar onnodig lijden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:45 schreef HeatWave het volgende:
https://www.vice.com/en_u(...)_source=VICE_twitter
Arme alfabetmensjes, hebben het zo zwaar nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |