Die rekensommen vanuit Rutte/kabinet begrijp ik ook niet helemaal. Het lijkt erop alsof ze prognosticeren dat de ic-vraag zou moeten afnemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iederik-gommers-nvic
[..]
365 bedden vrij was gisteren, vandaag 71 bijgekomen, dus nog 294 vrij. Zij kunnen relatief makkelijk nog +350 bedden bijplaatsen (opschalen van 1150 totaal naar 1500 totaal). Dan zijn er dus 644 over.
Afgelopen vijf dagen is het aantal patiënten op de IC x3 gegaan. Als dat de komende vijf dagen weer gebeurt dan zit je dus op 843 benodigde bedden en dat is al een kleine 200 bedden tekort.
De volgende opschaling van 500 bedden kan niet zo snel gebeuren, want wij hebben geen beademingsapparaten.
Kijk maar dat filmpje die ik niet linkde. Ziekenhuis in Uden heeft NUL ruimte meer, alle andere zorg is stilgelegd. Zelfs spoedeisende hulp kunnen ze niet meer bieden. Als je daar een ongeluk krijgt kan je dus niet meer terecht in Uden. Dit gaat straks in meerdere ziekenhuizen terecht gebeuren.
Dit schreeuw ik al dagen van de daken, maar dan ben ik een paniekzaaier....
Over het algemeen zie ik het RIVM als een betere bron dan de gemiddelde fokker. Iedereen in dit topic weet het beter dan iedereen. Terwijl juist niemand er echt zicht op heeft, het is niet meer dan logisch dat ook instellingen als het RIVM er wel een naast kan zitten. Het is immers een nieuw coronavirus, niemand heeft de juiste informatie dan gelijk paraat. Behalve misschien wat fokkers die zichzelf erg serieus nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:40 schreef Chokeme het volgende:
[..]
[..]
Dus je bent van nature sceptisch, maar beschouwt RIVM als een betrouwbare bron. Check.
Ik vind het lastig dat mensen in m'n vrienden/familiekring er lichtzinnig over doen. Ik hoop dan ook dat er een volledige lockdown komt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
Dit schreeuw ik al dagen van de daken, maar dan ben ik een paniekzaaier....
twitter:kylegriffin1 twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 01:06:10Fox Business host Lou Dobbs is in self-quarantine after a member of his staff tested positive for coronavirus. https://t.co/q2AORZKZ8t reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het RIVM heeft aantoonbare onjuiste beweringen gedaan, die hier veelvluldig voorbij zijn gekomen.
Link: https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
/care.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, ik ken er ook eentje die haar operatie in Thailand geannuleerd ziet worden. Dat betekent in ieder geval weer een half jaar onnodig lijden.
Ik begrijp niet dat je hier zo luchtig over doet. Voor een aantal personen betekent zo'n operatie dat ze voor het eerst echt kunnen leven. Het is iets waar jij je geen eens een voorstelling bij kunt maken en daar mag je echt heel blij mee zijn
Nee, nog niet, want zij hebben patiënten kunnen overplaatsen. Hebben wel ernstige spoedoperaties moeten afzeggen en uiteindelijk na heel veel gedoe kunnen verplaatsen naar MST in Enschede en Beatrixziekenhuis in Gorinchemquote:
hebben ze geupgrade dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:48 schreef roos94 het volgende:
Btw fok is zo snel nu genotgeen traaag gedoe
Ziekenhuizen breiden hun capaciteit inmiddels toch uit, ik zag op RTL iets voorbij komen met tenten. En mensen worden overgeplaatst naar o.a. Groningen vanuit Brabant.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die rekensommen vanuit Rutte/kabinet begrijp ik ook niet helemaal. Het lijkt erop alsof ze prognosticeren dat de ic-vraag zou moeten afnemen.
Of je moet mensen op de medium-care gaan plaatsen.
En amputatie naar Zwolle.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, nog niet, want zij hebben patiënten kunnen overplaatsen. Hebben wel ernstige spoedoperaties moeten afzeggen en uiteindelijk na heel veel gedoe kunnen verplaatsen naar MST in Enschede en Beatrixziekenhuis in Gorinchem
nieuws word snel oudquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Kweenie maar de laatste dagen was de site zo traag als dikke stront
Ja, leuk alleen zijn er totaal niet genoeg beademingsapparaten, je kan iemand wel lekker in een bed leggen, zonder die dingen gaan ze evengoed dood.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ziekenhuizen breiden hun capaciteit inmiddels toch uit, ik zag op RTL iets voorbij komen met tenten. En mensen worden overgeplaatst naar o.a. Groningen vanuit Brabant.
Dat begrijp ik (dus opschalen die ic), maar je kunt een samenleving toch niet dwingen om voor een langere periode zo te leven? En ecnomisch is dit ook niet voor een al te lange periode op te brengen. Zuid-Europa houdt dit niet lang vol.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het kan idd zijn dat het heel lang duurt. Het kan ook zijn dat het niet zo lang duurt. Maar feit blijft dat langzaam verspreiden over een land beter is dan iedereen tegelijk.
MC heeft geen beademingsapparaten en wij hebben ook niks over. Behalve die 80 van het leger die nog steeds niet boven water zijn volgens mij en een whopping 12 van calamiteitenhospitaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die rekensommen vanuit Rutte/kabinet begrijp ik ook niet helemaal. Het lijkt erop alsof ze prognosticeren dat de ic-vraag zou moeten afnemen.
Of je moet mensen op de medium-care gaan plaatsen.
Of zus. Of broer. Als die bv al een zwakkere gezondheid hebben. Wat ik bedoel te zeggen is dat bijna iedereen van die meute hier wel mensen om zich heen hebben die tot een risicogroep behoren. En daar hebben ze zorgen om. Niet zo zeer voor zichzelf wellicht, sommigen wel. En die zorgen om de risicogroep (waar nogmaals dus bijna iedereen wel iemand van heeft) zijn menselijk en niet uit de lucht gegrepen of overdreven imho in deze situatie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik duid op individuen puur in de zin van het ziek worden, daar hadden we het toch over? Misschien moeten mensen hun huis wel gedwongen verkopen door de recessie die ongetwijfeld gaat komen, of verliezen ze hun ouders.
Zijn toch gewoon compleet verschillende afdeling. De afdeling genderdysforie gaat niet ineens corona patienten behandelen. En genderoperaties komen ook niet op de IC over het algemeenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
/care.
Die mensen zijn gewoon gezond en kunnen best even wachten. De mensen die nu "hun plek" in het ziekenhuis innemen zijn in levensgevaar.
Waarom maken ze van Vliegbasis Volkel geen noodziekenhuis dat ligt nota bene in de gemeente Uden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, nog niet, want zij hebben patiënten kunnen overplaatsen. Hebben wel ernstige spoedoperaties moeten afzeggen en uiteindelijk na heel veel gedoe kunnen verplaatsen naar MST in Enschede en Beatrixziekenhuis in Gorinchem
Ja klopt, maar dat is meer medium care. Je houdt ook een zorgvraag die beantwoord dient te worden met beademingsapparatuur. En dat is wat minder schaalbaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ziekenhuizen breiden hun capaciteit inmiddels toch uit, ik zag op RTL iets voorbij komen met tenten. En mensen worden overgeplaatst naar o.a. Groningen vanuit Brabant.
Eens; jammer dat die empathie er voor deze crisis niet was, en na deze crisis ook weer zal verdwijnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Of zus. Of broer. Als die bv al een zwakkere gezondheid hebben. Wat ik bedoel te zeggen is dat bijna iedereen van die meute hier wel mensen om zich heen hebben die tot een risicogroep behoren. En daar hebben ze zorgen om. Niet zo zeer voor zichzelf wellicht, sommigen wel. En die zorgen om de risicogroep (waar nogmaals dus bijna iedereen wel iemand van heeft) zijn menselijk en niet uit de lucht gegrepen of overdreven imho in deze situatie.
Daar mag best wat meer empathie voor zijn.
Ik weet het oprecht niet, maar mijn gevoel is dat wat NL nu doet niet genoeg is, en nee ik presenteer dit niet als feit ik ben zeker geen expert.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat begrijp ik (dus opschalen die ic), maar je kunt een samenleving toch niet dwingen om voor een langere periode zo te leven? En ecnomisch is dit ook niet voor een al te lange periode op te brengen. Zuid-Europa houdt dit niet lang vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |