Tja, dan is de vraag, hoeveel houdt RIVM rekening met het effect dat hun boodschap zal hebben (paniek etc)?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het RIVM heeft aantoonbare onjuiste beweringen gedaan, die hier veelvluldig voorbij zijn gekomen.
Link: https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
Je moet gewoon heel veel testen. Heb van een Duitse vriend die onderzoeker is begrepen dat het dna profiel bekent is van het virus dan is een vaccin zo gemaakt. Maar dan komt de testfase en dat duurt erg lang vaak minimaal een jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Snap ik. Had gehoopt dat de kans er is dat men eerder dan een vaccin dan wellicht de beste combi aan medicijnen zou vinden, dat zou dan misschien wat meer mensen erdoor kunnen trekken dan nu het geval is. Maar dat zijn ze idd ook nog volop aan het testen. Dat chloroquine is wel hier en daar goedgekeurd om te gebruiken maar ook dat is geen wondermiddel helaas.
Oh, nou wat janken de alfabetters dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zijn toch gewoon compleet verschillende afdeling. De afdeling genderdysforie gaat niet ineens corona patienten behandelen. En genderoperaties komen ook niet op de IC over het algemeen
Als die apparatuur geleverd wordt is dat dan ''patient ready'' zeg maar? Of moet dat eerst allemaal getest en gekalibreerd worden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
MC heeft geen beademingsapparaten en wij hebben ook niks over. Behalve die 80 van het leger die nog steeds niet boven water zijn volgens mij en een whopping 12 van calamiteitenhospitaal.
Enige kans is dat TU Delf en dat bedrijf uit Twente even snel wat voorelkaar kunnen krijgen.
Die getallen die ik geef en die op RTL staan zijn getallen voor heel Nederland.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ziekenhuizen breiden hun capaciteit inmiddels toch uit, ik zag op RTL iets voorbij komen met tenten. En mensen worden overgeplaatst naar o.a. Groningen vanuit Brabant.
Het is jammer dat in dit soort topics toch wat lhbti-fobie voorbij komt. Ik zag eerder al een post dat homo's niet moeten zeuren dat ze geen bloed kunnen geven en dan nu dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
/care.
Die mensen zijn gewoon gezond en kunnen best even wachten. De mensen die nu "hun plek" in het ziekenhuis innemen zijn in levensgevaar.
Zucht!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zijn toch gewoon compleet verschillende afdeling. De afdeling genderdysforie gaat niet ineens corona patienten behandelen. En genderoperaties komen ook niet op de IC over het algemeen
Inderdaad. Alsof je je eigen leed kunt blokkeren omdat er ineens een pandemie uitbreekt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is jammer dat in dit soort topics toch wat lhbti-fobie voorbij komt. Ik zag eerder al een post dat homo's niet moeten zeuren dat ze geen bloed kunnen geven en dan nu dit.
Als jij weet dat je een vrouw bent, maar in een mannenlichaam zit, dan is de kans groot dat je ernaar uit kijkt om lichamelijk wat dingen te veranderen. Als er na jaren wachtlijst en jaren gatekeeping van psychologen dan eindelijk groen licht gegeven wordt voor een operatie, is het erg kut (ha!) als die operatie geannuleerd wordt.
Deze operaties hebben nu uiteraard geen prioriteit, net als o.a. een nieuwe heup voor oudere mensen, maar dat maakt het persoonlijk leed niet minder als de operatie niet doorgaat.
Alle niet noodzakelijke operaties worden uitgesteld, dat geldt ook voor andere afdelingen. Daarnaast is het nu ook moeilijk om naar het buitenland te vliegen om daar geopereerd te worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
het enige wat er achter de uitspraken van de overheid en het RIVM zat was het voorkomen van paniek en het beschermen van de economie,quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, dan is de vraag, hoeveel houdt RIVM rekening met het effect dat hun boodschap zal hebben (paniek etc)?
Wanneer het gezondheid betreft geeft de overheid wel vaker onvolledige info, omdat ze weten dat correcte info makkelijk overdreven kan worden. En wil men ook de hoeveelheid adviezen beperken, zodat de mensen focussen op het vermijden van de belangrijkste risico's.
Misschien speelde dat ook een rol bij de adviezen die het RIVM gaf.
Denk dat ze in deze fase gewoon z.s.m. plaatsen en de gok nemen. Gewone apparaten zijn gewoon bijna plug and play, maar weet niet waar TU Delft etc. mee gaat komen natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als die apparatuur geleverd wordt is dat dan ''patient ready'' zeg maar? Of moet dat eerst allemaal getest en gekalibreerd worden?
Aah optimistisch blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het oprecht niet, maar mijn gevoel is dat wat NL nu doet niet genoeg is, en nee ik presenteer dit niet als feit ik ben zeker geen expert.
We zullen zien hoe het loopt, maar we zullen er niet beter uitkomen iig.
Ik beweer ook niet dat het niet heel ingrijpend kan zijn voor die mensen. Maar als het gaat om afzien of doodgaan is de keuze toch logisch?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is jammer dat in dit soort topics toch wat lhbti-fobie voorbij komt. Ik zag eerder al een post dat homo's niet moeten zeuren dat ze geen bloed kunnen geven en dan nu dit.
Als jij weet dat je een vrouw bent, maar in een mannenlichaam zit, dan is de kans groot dat je ernaar uit kijkt om lichamelijk wat dingen te veranderen. Als er na jaren wachtlijst en jaren gatekeeping van psychologen dan eindelijk groen licht gegeven wordt voor een operatie, is het erg kut (ha!) als die operatie geannuleerd wordt.
Deze operaties hebben nu uiteraard geen prioriteit, net als o.a. een nieuwe heup voor oudere mensen, maar dat maakt het persoonlijk leed niet minder als de operatie niet doorgaat.
Wat precies zou je willen dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef Nober het volgende:
Waarom maken ze van Vliegbasis Volkel geen noodziekenhuis dat ligt nota bene in de gemeente Uden.
Ja donders! je zou maar oncologische zorg nodig hebben nuquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die getallen die ik geef en die op RTL staan zijn getallen voor heel Nederland.
Als je 1200 beademingsapparaten nodig hebt en je hebt er maar 1000 dan maakt het niet uit of ze in Groningen of Uden zijn, want ze kunnen de zorg niet krijgen.
Daarnaast loopt nu al, voordat de piek er is, normale zorg in de soep. Kijk gewoon dat filmpje en luister wat die chirurg te zeggen heeft.
Dan moet je keuzes maken zo simpel is dat. Het is niet dat die keuzes op andere dagen zonder virus niet gemaakt worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, leuk alleen zijn er totaal niet genoeg beademingsapparaten, je kan iemand wel lekker in een bed leggen, zonder die dingen gaan ze evengoed dood.
Leger helpt alquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:55 schreef THEFXR het volgende:
wat komt er eerder, lockdown of het leger komt helpen
Ja, in dit 3de wereldland is het de orde van de dag dat ze in elk ziekenhuis mensen opgeven omdat er geen plek is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet je keuzes maken zo simpel is dat. Het is niet dat die keuzes op andere dagen zonder virus niet gemaakt worden.
Wat bedoel je met helpen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:55 schreef THEFXR het volgende:
wat komt er eerder, lockdown of het leger komt helpen
Hij is geen alternatieve wetenschapper maar behoort tot de top van de wereld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
LOL - zie klimaatwetenschap. Daar werden alternatieve wetenschappers ook weggehoond.
Hmmz, had toch iets meer zorgvuldigheid verwacht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat ze in deze fase gewoon z.s.m. plaatsen en de gok nemen. Gewone apparaten zijn gewoon bijna plug and play, maar weet niet waar TU Delft etc. mee gaat komen natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |