Tja, dan is de vraag, hoeveel houdt RIVM rekening met het effect dat hun boodschap zal hebben (paniek etc)?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het RIVM heeft aantoonbare onjuiste beweringen gedaan, die hier veelvluldig voorbij zijn gekomen.
Link: https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
Je moet gewoon heel veel testen. Heb van een Duitse vriend die onderzoeker is begrepen dat het dna profiel bekent is van het virus dan is een vaccin zo gemaakt. Maar dan komt de testfase en dat duurt erg lang vaak minimaal een jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Snap ik. Had gehoopt dat de kans er is dat men eerder dan een vaccin dan wellicht de beste combi aan medicijnen zou vinden, dat zou dan misschien wat meer mensen erdoor kunnen trekken dan nu het geval is. Maar dat zijn ze idd ook nog volop aan het testen. Dat chloroquine is wel hier en daar goedgekeurd om te gebruiken maar ook dat is geen wondermiddel helaas.
Oh, nou wat janken de alfabetters dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zijn toch gewoon compleet verschillende afdeling. De afdeling genderdysforie gaat niet ineens corona patienten behandelen. En genderoperaties komen ook niet op de IC over het algemeen
Als die apparatuur geleverd wordt is dat dan ''patient ready'' zeg maar? Of moet dat eerst allemaal getest en gekalibreerd worden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
MC heeft geen beademingsapparaten en wij hebben ook niks over. Behalve die 80 van het leger die nog steeds niet boven water zijn volgens mij en een whopping 12 van calamiteitenhospitaal.
Enige kans is dat TU Delf en dat bedrijf uit Twente even snel wat voorelkaar kunnen krijgen.
Die getallen die ik geef en die op RTL staan zijn getallen voor heel Nederland.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ziekenhuizen breiden hun capaciteit inmiddels toch uit, ik zag op RTL iets voorbij komen met tenten. En mensen worden overgeplaatst naar o.a. Groningen vanuit Brabant.
Het is jammer dat in dit soort topics toch wat lhbti-fobie voorbij komt. Ik zag eerder al een post dat homo's niet moeten zeuren dat ze geen bloed kunnen geven en dan nu dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
/care.
Die mensen zijn gewoon gezond en kunnen best even wachten. De mensen die nu "hun plek" in het ziekenhuis innemen zijn in levensgevaar.
Zucht!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zijn toch gewoon compleet verschillende afdeling. De afdeling genderdysforie gaat niet ineens corona patienten behandelen. En genderoperaties komen ook niet op de IC over het algemeen
Inderdaad. Alsof je je eigen leed kunt blokkeren omdat er ineens een pandemie uitbreekt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is jammer dat in dit soort topics toch wat lhbti-fobie voorbij komt. Ik zag eerder al een post dat homo's niet moeten zeuren dat ze geen bloed kunnen geven en dan nu dit.
Als jij weet dat je een vrouw bent, maar in een mannenlichaam zit, dan is de kans groot dat je ernaar uit kijkt om lichamelijk wat dingen te veranderen. Als er na jaren wachtlijst en jaren gatekeeping van psychologen dan eindelijk groen licht gegeven wordt voor een operatie, is het erg kut (ha!) als die operatie geannuleerd wordt.
Deze operaties hebben nu uiteraard geen prioriteit, net als o.a. een nieuwe heup voor oudere mensen, maar dat maakt het persoonlijk leed niet minder als de operatie niet doorgaat.
Alle niet noodzakelijke operaties worden uitgesteld, dat geldt ook voor andere afdelingen. Daarnaast is het nu ook moeilijk om naar het buitenland te vliegen om daar geopereerd te worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
het enige wat er achter de uitspraken van de overheid en het RIVM zat was het voorkomen van paniek en het beschermen van de economie,quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, dan is de vraag, hoeveel houdt RIVM rekening met het effect dat hun boodschap zal hebben (paniek etc)?
Wanneer het gezondheid betreft geeft de overheid wel vaker onvolledige info, omdat ze weten dat correcte info makkelijk overdreven kan worden. En wil men ook de hoeveelheid adviezen beperken, zodat de mensen focussen op het vermijden van de belangrijkste risico's.
Misschien speelde dat ook een rol bij de adviezen die het RIVM gaf.
Denk dat ze in deze fase gewoon z.s.m. plaatsen en de gok nemen. Gewone apparaten zijn gewoon bijna plug and play, maar weet niet waar TU Delft etc. mee gaat komen natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als die apparatuur geleverd wordt is dat dan ''patient ready'' zeg maar? Of moet dat eerst allemaal getest en gekalibreerd worden?
Aah optimistisch blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het oprecht niet, maar mijn gevoel is dat wat NL nu doet niet genoeg is, en nee ik presenteer dit niet als feit ik ben zeker geen expert.
We zullen zien hoe het loopt, maar we zullen er niet beter uitkomen iig.
Ik beweer ook niet dat het niet heel ingrijpend kan zijn voor die mensen. Maar als het gaat om afzien of doodgaan is de keuze toch logisch?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is jammer dat in dit soort topics toch wat lhbti-fobie voorbij komt. Ik zag eerder al een post dat homo's niet moeten zeuren dat ze geen bloed kunnen geven en dan nu dit.
Als jij weet dat je een vrouw bent, maar in een mannenlichaam zit, dan is de kans groot dat je ernaar uit kijkt om lichamelijk wat dingen te veranderen. Als er na jaren wachtlijst en jaren gatekeeping van psychologen dan eindelijk groen licht gegeven wordt voor een operatie, is het erg kut (ha!) als die operatie geannuleerd wordt.
Deze operaties hebben nu uiteraard geen prioriteit, net als o.a. een nieuwe heup voor oudere mensen, maar dat maakt het persoonlijk leed niet minder als de operatie niet doorgaat.
Wat precies zou je willen dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef Nober het volgende:
Waarom maken ze van Vliegbasis Volkel geen noodziekenhuis dat ligt nota bene in de gemeente Uden.
Ja donders! je zou maar oncologische zorg nodig hebben nuquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die getallen die ik geef en die op RTL staan zijn getallen voor heel Nederland.
Als je 1200 beademingsapparaten nodig hebt en je hebt er maar 1000 dan maakt het niet uit of ze in Groningen of Uden zijn, want ze kunnen de zorg niet krijgen.
Daarnaast loopt nu al, voordat de piek er is, normale zorg in de soep. Kijk gewoon dat filmpje en luister wat die chirurg te zeggen heeft.
Dan moet je keuzes maken zo simpel is dat. Het is niet dat die keuzes op andere dagen zonder virus niet gemaakt worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, leuk alleen zijn er totaal niet genoeg beademingsapparaten, je kan iemand wel lekker in een bed leggen, zonder die dingen gaan ze evengoed dood.
Leger helpt alquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:55 schreef THEFXR het volgende:
wat komt er eerder, lockdown of het leger komt helpen
Ja, in dit 3de wereldland is het de orde van de dag dat ze in elk ziekenhuis mensen opgeven omdat er geen plek is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet je keuzes maken zo simpel is dat. Het is niet dat die keuzes op andere dagen zonder virus niet gemaakt worden.
Wat bedoel je met helpen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:55 schreef THEFXR het volgende:
wat komt er eerder, lockdown of het leger komt helpen
Hij is geen alternatieve wetenschapper maar behoort tot de top van de wereld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
LOL - zie klimaatwetenschap. Daar werden alternatieve wetenschappers ook weggehoond.
Hmmz, had toch iets meer zorgvuldigheid verwacht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat ze in deze fase gewoon z.s.m. plaatsen en de gok nemen. Gewone apparaten zijn gewoon bijna plug and play, maar weet niet waar TU Delft etc. mee gaat komen natuurlijk.
Sommigen zijn hier sowieso nogal selectief met 'persoonlijk leed'.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het zeker mee eensquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat het niet heel ingrijpend kan zijn voor die mensen. Maar als het gaat om afzien of doodgaan is de keuze toch logisch?
Eens.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sommigen zijn hier sowieso nogal selectief met 'persoonlijk leed'.
Dat stoort me nog het meest; dat spelen op sentiment om voor allerlei ingrijpende zaken te pleiten zoals een complete lockdown, terwijl bij dieper graven men bar weinig geeft om die groep kwetsbaren die nu ineens naar voren wordt geschoven als 'raison d'etre'. Het gezeik op bejaarden, boomers en in sommige gevallen ook gehandicapten is nu even verstomd in die hoek. Straks zijn het gewoon weer lastige kostenposten die de supermarkt ophouden.
Let wel: dit geldt dus NIET voor mensen die zich daadwerkelijk zorgen maken. Het gaat om dat groepje toneelspelers.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij is geen alternatieve wetenschapper maar behoort tot de top van de wereld.
Is het Jesse Klaver?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij is geen alternatieve wetenschapper maar behoort tot de top van de wereld.
Het zal best dat jij het RIVM niet serieus zal nemen, maar van welke waarnemingen ga jij dan wel uit? Als ik vragen magquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb mij niet genoeg verdiept in milieu-problematiek om daar een oordeel over te hebben.
Ik weet wel dat het RIVM sinds januari fout op fout heeft gestapeld, het volk bewust of onbewust heeft voorgelogen, het volk niet goed heeft ingelicht, niet goed was voorbereid en altijd heeft gekozen voor de makkelijke weg.
Daarom kan ik wel zeggen dat ik het RIVM niet meer serieus neem.
Ja, het leger vervoert de patienten uit de Brabantse ziekenhuizen al.quote:
fuck dat, gewoon snel werkend mateteriaal bouwen. toppers zijn hetquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmmz, had toch iets meer zorgvuldigheid verwacht.
Tuurlijk snap ik klagers wel, maar het is nou eenmaal op dit moment niet anders. Er zijn nog zoveel mensen die op de een of andere manier getroffen worden hierdoor zonder ooit ziek te worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het zeker mee eensIk denk dat personen die anders geopereerd zouden worden dit ook vinden. Al begrijp ik wel dat er geklaagd wordt. Sommigen hebben vliegtickets al geboekt, dat geld krijgen ze niet meer terug.
Klopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, in dit 3de wereldland is het de orde van de dag dat ze in elk ziekenhuis mensen opgeven omdat er geen plek is.
Juist. En dat is dus iets wat ik al weken roep en wat één van mijn grootste zorgen is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja donders! je zou maar oncologische zorg nodig hebben nu
en dan roepen hier nog mensen dat het wel mee valtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, het leger vervoert de patienten uit de Brabantse ziekenhuizen al.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)id-brabant-vervoeren
COR / 10 medewrekers Breda's ziekenhuis besmet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Palliatieve sedatie.
Dormicum en morfinepomp net zo ver opendraaien tot mensen inslapen. Kan de volgende.
Definieer lockdown en wat het precieze doel is. Dat bedoel ik niet kinderachtig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:16 schreef THEFXR het volgende:
we moeten 4 weken in lockdown, om de zkh op orde te krijgen en om NL-ers te laten zien dat het ernstig is, het gros van NL is niet zo slim
De kritiek op RIVM komt niet alleen van fokkers die zichzelf erg serieus nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Over het algemeen zie ik het RIVM als een betere bron dan de gemiddelde fokker. Iedereen in dit topic weet het beter dan iedereen. Terwijl juist niemand er echt zicht op heeft, het is niet meer dan logisch dat ook instellingen als het RIVM er wel een naast kan zitten. Het is immers een nieuw coronavirus, niemand heeft de juiste informatie dan gelijk paraat. Behalve misschien wat fokkers die zichzelf erg serieus nemen.
Nou, mij hoor je dat niet rioepen, hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dan roepen hier nog mensen dat het wel mee valt
Heb je jezelf al opzettelijk besmet? Wel het goeie voorbeeld geven dan he?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:02 schreef Vallon het volgende:
De enige oplossing op termijn, is 60-70% groepimmuniteit scheppen waarin onze kwetsbaren zich veilig kunnen bewegen. Een vaccin of medicijn is iets voor de middellange termijn.
volgens dat kaartje ben ik ziek gewordenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De RIVM kaart "nieuwe stijl" zegt denk ik veel mensen weinig. Het aantal besmetingen per 100.000 inwoners, weergegeven in verschillende kleuren, kun je weinig mee als je het over bijv. een dorp hebt.
[ afbeelding ]
Op onderstaande kaart (bron: RIVM) zie je het aantal positief geteste inwoners in cijfers.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)r-wonen-de-patienten
Misschien dat het schoolsysteem daar eens wat aandacht aan kan geven in plaats van "competenties".quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eens; jammer dat die empathie er voor deze crisis niet was, en na deze crisis ook weer zal verdwijnen.
Doe je inderdaad weinig aan. Of je moet 2 jaar in complete lockdown of je laat een groep kwetsbare ouderen doodgaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
COR / 10 medewrekers Breda's ziekenhuis besmet.
Dit is ook gewoon elke dag zo, niets aan te doen.
Ja, ik denk dat heel veel mensen wel in zijn voor het plan om een paar dagen naar adem te gaan liggen happen met hoge koorts.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heb je jezelf al opzettelijk besmet? Wel het goeie voorbeeld geven dan he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |