abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:52:41 #201
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192178221
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het RIVM heeft aantoonbare onjuiste beweringen gedaan, die hier veelvluldig voorbij zijn gekomen.

Link: https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
Tja, dan is de vraag, hoeveel houdt RIVM rekening met het effect dat hun boodschap zal hebben (paniek etc)?
Wanneer het gezondheid betreft geeft de overheid wel vaker onvolledige info, omdat ze weten dat correcte info makkelijk overdreven kan worden. En wil men ook de hoeveelheid adviezen beperken, zodat de mensen focussen op het vermijden van de belangrijkste risico's.
Misschien speelde dat ook een rol bij de adviezen die het RIVM gaf.
are we infinite or am I alone
pi_192178224
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Snap ik. Had gehoopt dat de kans er is dat men eerder dan een vaccin dan wellicht de beste combi aan medicijnen zou vinden, dat zou dan misschien wat meer mensen erdoor kunnen trekken dan nu het geval is. Maar dat zijn ze idd ook nog volop aan het testen. Dat chloroquine is wel hier en daar goedgekeurd om te gebruiken maar ook dat is geen wondermiddel helaas.
Je moet gewoon heel veel testen. Heb van een Duitse vriend die onderzoeker is begrepen dat het dna profiel bekent is van het virus dan is een vaccin zo gemaakt. Maar dan komt de testfase en dat duurt erg lang vaak minimaal een jaar.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:53:20 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178226
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zijn toch gewoon compleet verschillende afdeling. De afdeling genderdysforie gaat niet ineens corona patienten behandelen. En genderoperaties komen ook niet op de IC over het algemeen :?
Oh, nou wat janken de alfabetters dan?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:53:30 #204
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178229
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

MC heeft geen beademingsapparaten en wij hebben ook niks over. Behalve die 80 van het leger die nog steeds niet boven water zijn volgens mij en een whopping 12 van calamiteitenhospitaal.

Enige kans is dat TU Delf en dat bedrijf uit Twente even snel wat voorelkaar kunnen krijgen.
Als die apparatuur geleverd wordt is dat dan ''patient ready'' zeg maar? Of moet dat eerst allemaal getest en gekalibreerd worden?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192178230
testen ze inmiddels in afrika al?
Ik heb het recht om te bepalen!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 01:53:51 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192178231
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Ziekenhuizen breiden hun capaciteit inmiddels toch uit, ik zag op RTL iets voorbij komen met tenten. En mensen worden overgeplaatst naar o.a. Groningen vanuit Brabant.
Die getallen die ik geef en die op RTL staan zijn getallen voor heel Nederland.

Als je 1200 beademingsapparaten nodig hebt en je hebt er maar 1000 dan maakt het niet uit of ze in Groningen of Uden zijn, want ze kunnen de zorg niet krijgen.

Daarnaast loopt nu al, voordat de piek er is, normale zorg in de soep. Kijk gewoon dat filmpje en luister wat die chirurg te zeggen heeft.
pi_192178232
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

/care.

Die mensen zijn gewoon gezond en kunnen best even wachten. De mensen die nu "hun plek" in het ziekenhuis innemen zijn in levensgevaar.
Het is jammer dat in dit soort topics toch wat lhbti-fobie voorbij komt. Ik zag eerder al een post dat homo's niet moeten zeuren dat ze geen bloed kunnen geven en dan nu dit.

Als jij weet dat je een vrouw bent, maar in een mannenlichaam zit, dan is de kans groot dat je ernaar uit kijkt om lichamelijk wat dingen te veranderen. Als er na jaren wachtlijst en jaren gatekeeping van psychologen dan eindelijk groen licht gegeven wordt voor een operatie, is het erg kut (ha!) als die operatie geannuleerd wordt.
Deze operaties hebben nu uiteraard geen prioriteit, net als o.a. een nieuwe heup voor oudere mensen, maar dat maakt het persoonlijk leed niet minder als de operatie niet doorgaat.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 01:54:37 #208
416575 crew  Evenstar
pi_192178237
quote:

[..]

Zijn toch gewoon compleet verschillende afdeling. De afdeling genderdysforie gaat niet ineens corona patienten behandelen. En genderoperaties komen ook niet op de IC over het algemeen :?
Zucht!
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 01:54:54 #209
367000 roos94
pi_192178239
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:54 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Het is jammer dat in dit soort topics toch wat lhbti-fobie voorbij komt. Ik zag eerder al een post dat homo's niet moeten zeuren dat ze geen bloed kunnen geven en dan nu dit.

Als jij weet dat je een vrouw bent, maar in een mannenlichaam zit, dan is de kans groot dat je ernaar uit kijkt om lichamelijk wat dingen te veranderen. Als er na jaren wachtlijst en jaren gatekeeping van psychologen dan eindelijk groen licht gegeven wordt voor een operatie, is het erg kut (ha!) als die operatie geannuleerd wordt.
Deze operaties hebben nu uiteraard geen prioriteit, net als o.a. een nieuwe heup voor oudere mensen, maar dat maakt het persoonlijk leed niet minder als de operatie niet doorgaat.
Inderdaad. Alsof je je eigen leed kunt blokkeren omdat er ineens een pandemie uitbreekt.
pi_192178240
quote:

[..]

Alle niet noodzakelijke operaties worden uitgesteld, dat geldt ook voor andere afdelingen. Daarnaast is het nu ook moeilijk om naar het buitenland te vliegen om daar geopereerd te worden.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:55:08 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192178241
wat komt er eerder, lockdown of het leger komt helpen
pi_192178243
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, dan is de vraag, hoeveel houdt RIVM rekening met het effect dat hun boodschap zal hebben (paniek etc)?
Wanneer het gezondheid betreft geeft de overheid wel vaker onvolledige info, omdat ze weten dat correcte info makkelijk overdreven kan worden. En wil men ook de hoeveelheid adviezen beperken, zodat de mensen focussen op het vermijden van de belangrijkste risico's.
Misschien speelde dat ook een rol bij de adviezen die het RIVM gaf.
het enige wat er achter de uitspraken van de overheid en het RIVM zat was het voorkomen van paniek en het beschermen van de economie,
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 01:55:46 #213
416575 crew  Evenstar
pi_192178247
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als die apparatuur geleverd wordt is dat dan ''patient ready'' zeg maar? Of moet dat eerst allemaal getest en gekalibreerd worden?
Denk dat ze in deze fase gewoon z.s.m. plaatsen en de gok nemen. Gewone apparaten zijn gewoon bijna plug and play, maar weet niet waar TU Delft etc. mee gaat komen natuurlijk.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:55:57 #214
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178248
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik weet het oprecht niet, maar mijn gevoel is dat wat NL nu doet niet genoeg is, en nee ik presenteer dit niet als feit ik ben zeker geen expert.

We zullen zien hoe het loopt, maar we zullen er niet beter uitkomen iig.
Aah optimistisch blijven.
Prioriteit 1 2 3 4 -100 is toch opschalen zodat maatregelen op redelijke termijn versoepeld kunnen worden en dat mensen die echt ziek worden opgevangen worden.

Ik snap ook niet dat die zooi zoals mondkapjes/bedden/beademingsapparatuur niet sneller geleverd kan worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:56:07 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178252
quote:

[..]

Ik beweer ook niet dat het niet heel ingrijpend kan zijn voor die mensen. Maar als het gaat om afzien of doodgaan is de keuze toch logisch?
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:56:11 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192178259
steve zegt dat veel jonge mensen plat gaan, hadden ze niet verwacht.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:56:53 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die getallen die ik geef en die op RTL staan zijn getallen voor heel Nederland.

Als je 1200 beademingsapparaten nodig hebt en je hebt er maar 1000 dan maakt het niet uit of ze in Groningen of Uden zijn, want ze kunnen de zorg niet krijgen.

Daarnaast loopt nu al, voordat de piek er is, normale zorg in de soep. Kijk gewoon dat filmpje en luister wat die chirurg te zeggen heeft.
Ja donders! je zou maar oncologische zorg nodig hebben nu :{
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192178262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, leuk alleen zijn er totaal niet genoeg beademingsapparaten, je kan iemand wel lekker in een bed leggen, zonder die dingen gaan ze evengoed dood.
Dan moet je keuzes maken zo simpel is dat. Het is niet dat die keuzes op andere dagen zonder virus niet gemaakt worden.
blablablabla
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:58:05 #220
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:55 schreef THEFXR het volgende:
wat komt er eerder, lockdown of het leger komt helpen
Leger helpt al :D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:58:08 #221
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan moet je keuzes maken zo simpel is dat. Het is niet dat die keuzes op andere dagen zonder virus niet gemaakt worden.
Ja, in dit 3de wereldland is het de orde van de dag dat ze in elk ziekenhuis mensen opgeven omdat er geen plek is.
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:58:09 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192178271
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

LOL - zie klimaatwetenschap. Daar werden alternatieve wetenschappers ook weggehoond.
Hij is geen alternatieve wetenschapper maar behoort tot de top van de wereld.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:58:19 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat ze in deze fase gewoon z.s.m. plaatsen en de gok nemen. Gewone apparaten zijn gewoon bijna plug and play, maar weet niet waar TU Delft etc. mee gaat komen natuurlijk.
Hmmz, had toch iets meer zorgvuldigheid verwacht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192178274
het schijnt dat de snelheid van mild naar struggle to breath is shocking, healthcare workers said
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:58:32 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192178275
quote:

[..]

Sommigen zijn hier sowieso nogal selectief met 'persoonlijk leed'.

Dat stoort me nog het meest; dat spelen op sentiment om voor allerlei ingrijpende zaken te pleiten zoals een complete lockdown, terwijl bij dieper graven men bar weinig geeft om die groep kwetsbaren die nu ineens naar voren wordt geschoven als 'raison d'etre'. Het gezeik op bejaarden, boomers en in sommige gevallen ook gehandicapten is nu even verstomd in die hoek. Straks zijn het gewoon weer lastige kostenposten die de supermarkt ophouden.

Let wel: dit geldt dus NIET voor mensen die zich daadwerkelijk zorgen maken. Het gaat om dat groepje toneelspelers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192178278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat het niet heel ingrijpend kan zijn voor die mensen. Maar als het gaat om afzien of doodgaan is de keuze toch logisch?
Ja, daar ben ik het zeker mee eens :) Ik denk dat personen die anders geopereerd zouden worden dit ook vinden. Al begrijp ik wel dat er geklaagd wordt. Sommigen hebben vliegtickets al geboekt, dat geld krijgen ze niet meer terug.
pi_192178280
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat precies zou je willen dan?
Ipv Groningen daar naartoe met de patiënten.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:59:22 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192178281
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Sommigen zijn hier sowieso nogal selectief met 'persoonlijk leed'.

Dat stoort me nog het meest; dat spelen op sentiment om voor allerlei ingrijpende zaken te pleiten zoals een complete lockdown, terwijl bij dieper graven men bar weinig geeft om die groep kwetsbaren die nu ineens naar voren wordt geschoven als 'raison d'etre'. Het gezeik op bejaarden, boomers en in sommige gevallen ook gehandicapten is nu even verstomd in die hoek. Straks zijn het gewoon weer lastige kostenposten die de supermarkt ophouden.

Let wel: dit geldt dus NIET voor mensen die zich daadwerkelijk zorgen maken. Het gaat om dat groepje toneelspelers.
Eens.
pi_192178282
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Is het Jesse Klaver? :')
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:59:42 #231
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192178283
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb mij niet genoeg verdiept in milieu-problematiek om daar een oordeel over te hebben.

Ik weet wel dat het RIVM sinds januari fout op fout heeft gestapeld, het volk bewust of onbewust heeft voorgelogen, het volk niet goed heeft ingelicht, niet goed was voorbereid en altijd heeft gekozen voor de makkelijke weg.

Daarom kan ik wel zeggen dat ik het RIVM niet meer serieus neem.
Het zal best dat jij het RIVM niet serieus zal nemen, maar van welke waarnemingen ga jij dan wel uit? Als ik vragen mag O-)
AZ
ALKMAAR
pi_192178284
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Leger helpt al :D
Ja, het leger vervoert de patienten uit de Brabantse ziekenhuizen al.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)id-brabant-vervoeren
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192178288
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hmmz, had toch iets meer zorgvuldigheid verwacht.
fuck dat, gewoon snel werkend mateteriaal bouwen. toppers zijn het
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:01:24 #234
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:59 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het zeker mee eens :) Ik denk dat personen die anders geopereerd zouden worden dit ook vinden. Al begrijp ik wel dat er geklaagd wordt. Sommigen hebben vliegtickets al geboekt, dat geld krijgen ze niet meer terug.
Tuurlijk snap ik klagers wel, maar het is nou eenmaal op dit moment niet anders. Er zijn nog zoveel mensen die op de een of andere manier getroffen worden hierdoor zonder ooit ziek te worden.

Mensen worden werkloos, bedrijven vallen om etc.

Ik ergerde me (geef ik toe) een beetje aan de toon en het "ja maar WIJ hebben het zo zwaar" sentiment van dat artikel. Iedereen heeft het zwaar.
Get woke, go broke!
pi_192178301
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, in dit 3de wereldland is het de orde van de dag dat ze in elk ziekenhuis mensen opgeven omdat er geen plek is.
Klopt.
Palliatieve sedatie.

Dormicum en morfinepomp net zo ver opendraaien tot mensen inslapen. Kan de volgende.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 02:01:48 #236
416575 crew  Evenstar
pi_192178304
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja donders! je zou maar oncologische zorg nodig hebben nu :{
Juist. En dat is dus iets wat ik al weken roep en wat één van mijn grootste zorgen is.

Twee dingen waar ik mij zorgen over maak:

1) Reguliere zorg gaat een klap krijgen
2) Als IC's vol liggen gaan er meer doden vallen dan nodig

Kijk, dit virus is niet te stoppen en maanden of jaren in lockdown zitten is geen optie. Helemaal mee eens.

Echter kan je het virus wel controleren als je vanaf het begin er bovenop zit. Dit hebben andere landen al laten zien (Singapore bijvoorbeeld). Het virus is niet weg, maar het is wel onder controle. Snel handelen, volk GOED en VOLLEDIG informeren en DWINGEND adviseren, gevallen in quarantaine plaatsen, testen wat je testen kan en je kan het waarschijnlijk heel lang onder controle houden zonder dat je alles in een volledige lockdown moet houden. Als het dan toch een keer uit de hand loopt even weer op de rem trappen en opnieuw beginnen.

Daarnaast geeft een tijdelijk (light) lockdown tijd om de zorg beter voor te bereiden. Misschien dedicated corona ziekenhuizen inrichten en zorgen dat je kwaliteit van je zorg nog steeds te waarborgen is. Ondertussen kunnen mondkapjes aangevuld worden, personeel beter voorbereid worden, tests ingekocht worden etc.

Daarna kan je stap voor stap, onder een zo'n goed mogelijke controle, het leven weer oppakken. Als je dan ook nog hulp krijgt van het weer is het helemaal een dikke plus....
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 02:02:10 #237
367000 roos94
pi_192178308
Miss een domme vraag maar maakt rivm in het weekend ook de cijfers bekend om 14.00 of is het dan maandag pas
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:02:14 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192178310
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, het leger vervoert de patienten uit de Brabantse ziekenhuizen al.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)id-brabant-vervoeren
en dan roepen hier nog mensen dat het wel mee valt 8)7
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:02:14 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178311
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt.
Palliatieve sedatie.

Dormicum en morfinepomp net zo ver opendraaien tot mensen inslapen. Kan de volgende.
COR / 10 medewrekers Breda's ziekenhuis besmet.

Dit is ook gewoon elke dag zo, niets aan te doen.
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:02:30 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192178316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:16 schreef THEFXR het volgende:
we moeten 4 weken in lockdown, om de zkh op orde te krijgen en om NL-ers te laten zien dat het ernstig is, het gros van NL is niet zo slim
Definieer lockdown en wat het precieze doel is. Dat bedoel ik niet kinderachtig.

Zelfs Frankrijk (maar ook China) had ondanks de omarmde suggestie GEEN LockDown in de zin dat het totale leven werd stilggelegd. Essentiële diensten blijven gewoon doorgaan en zoals in Frankrijk mag je je nog steeds in -en om het huis bewegen. Om het een officieel tintje te geven moet je zelf een formuliertje invullen en dat als verklaring bij je dragen.....(mensen hebben dus voor alle scenario's verschillende formulieren bij zich).

In Frankrijk wordt nu de afgekondigde periode van 10 dagen door Macron waarschijnlijk verlengt naar 6 weken (!!!) bron.
Het is doel in België en Frankrijk is vrijwel gelijk aan wat wij hier "vrijwillig" in de praktijk doen. De meeste winkels en verblijfplaatsen zijn al (af)gesloten. Vergeet de excessen, die zijn er ook in Frankrijk etc.etc.
Het algemene doel is Sociale-Distantie scheppen om de verspreiding te vertragen... waarbij onze aard & cultuur, het niet toestaat om mensen opdracht te geven in hun huis te blijven, vooropgesteld dat zij dat hebben en je het überhaupt kunt handhaven.

Niet iedereen woont in een ruim huis op een kavel van 800m2 aan de rand van een park.
De gevolgen van landurige opsluiting, langer dan enkele weken, zijn desastreus voor het psychologisch evenwicht: bij kinderen, ouders, onze ouderen maar ook de vele mentaal zwakkeren die sws al keihard worden geraakt.

Wanneer en lockdown uitsluitend zichzelf tot doel heeft dat mensen binnenshuis moeten blijven gaat dat ook het virus NIET helpen noch tegenhouden.
Ja de verspreidingskans wordt getemperd vanuit die groep maar gaat onverdroten door via de vele hybride groepen die als vitaal bestempeld en zich wel mag verplaatsen. Daarna zal het virus vrij snel de kpp (her)opsteken wanneer de opsluiting wordt beëindigd.
De enige oplossing op termijn, is 60-70% groepimmuniteit scheppen waarin onze kwetsbaren zich veilig kunnen bewegen. Een vaccin of medicijn is iets voor de middellange termijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192178319
De RIVM kaart "nieuwe stijl" zegt denk ik veel mensen weinig. Het aantal besmetingen per 100.000 inwoners, weergegeven in verschillende kleuren, kun je weinig mee als je het over bijv. een dorp hebt.

Op onderstaande kaart (bron: RIVM) zie je het aantal positief geteste inwoners, weergegeven in aantallen.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)r-wonen-de-patienten
Leipe shit ouwe
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:03:12 #242
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192178321
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:48 schreef Durmada het volgende:

[..]

Over het algemeen zie ik het RIVM als een betere bron dan de gemiddelde fokker. Iedereen in dit topic weet het beter dan iedereen. Terwijl juist niemand er echt zicht op heeft, het is niet meer dan logisch dat ook instellingen als het RIVM er wel een naast kan zitten. Het is immers een nieuw coronavirus, niemand heeft de juiste informatie dan gelijk paraat. Behalve misschien wat fokkers die zichzelf erg serieus nemen. *)
De kritiek op RIVM komt niet alleen van fokkers die zichzelf erg serieus nemen.
Genoeg berichten van artsen, virologen gezien die hun aanpak lakend vinden.
Met alle foute informatie die ze tot nu toe verspreid hebben maken ze het ook niet moeilijk om kritiek te leveren, zeker aangezien die informatie telkens aan de 'te positieve' kant is geweest.
Dat je er niet werkt wil niet zeggen dat je geen kritiek kunt leveren..
It's okay to be white
pi_192178322
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en dan roepen hier nog mensen dat het wel mee valt 8)7
Nou, mij hoor je dat niet rioepen, hoor. ;)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:03:41 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178327
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:02 schreef Vallon het volgende:

De enige oplossing op termijn, is 60-70% groepimmuniteit scheppen waarin onze kwetsbaren zich veilig kunnen bewegen. Een vaccin of medicijn is iets voor de middellange termijn.
Heb je jezelf al opzettelijk besmet? Wel het goeie voorbeeld geven dan he?
Get woke, go broke!
pi_192178330
Ga zo slapen, weltruste :W
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 02:04:27 #246
367000 roos94
pi_192178333
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:04 schreef Smack10 het volgende:
Ga zo slapen, weltruste :W
Truste
pi_192178335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De RIVM kaart "nieuwe stijl" zegt denk ik veel mensen weinig. Het aantal besmetingen per 100.000 inwoners, weergegeven in verschillende kleuren, kun je weinig mee als je het over bijv. een dorp hebt.

[ afbeelding ]

Op onderstaande kaart (bron: RIVM) zie je het aantal positief geteste inwoners in cijfers.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)r-wonen-de-patienten
volgens dat kaartje ben ik ziek geworden :+
of niet natuurlijk je weet het niet.
maar ik heb in begin december echt plat gelegen als een gekkie.
begin mij af te vragen hoe en wat :D
pi_192178339
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Eens; jammer dat die empathie er voor deze crisis niet was, en na deze crisis ook weer zal verdwijnen.
Misschien dat het schoolsysteem daar eens wat aandacht aan kan geven in plaats van "competenties".
pi_192178341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

COR / 10 medewrekers Breda's ziekenhuis besmet.

Dit is ook gewoon elke dag zo, niets aan te doen.
Doe je inderdaad weinig aan. Of je moet 2 jaar in complete lockdown of je laat een groep kwetsbare ouderen doodgaan.

De vraag is hoeveel een mensenleven je waard is.
blablablabla
pi_192178344
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Heb je jezelf al opzettelijk besmet? Wel het goeie voorbeeld geven dan he?
Ja, ik denk dat heel veel mensen wel in zijn voor het plan om een paar dagen naar adem te gaan liggen happen met hoge koorts. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')