Behalve de boekenwinkels mis ik aan de rest toch niet zoveel. Zeker een meubelboulevard dan kies ik denk nog liever voor corona. Maar ik maak elke dag een wandelingetje ook door het centrum maar je ziet hier echt amper mensen lopen nog. Hoe verder in de week hoe rustiger het wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen die bakker, groenteboer, kaasboer dan nog wel open blijven, omdat ze onder de levens/voedingsmiddelen vallen natuurlijk. En dat zorgt juist voor wat meer verspreiding, zodat niet iedereen naar de supermarkten hoeft te gaan en die dus minder belast worden (en minder mensen op een kluitje daar).
De rest van de winkels (kleding/schoenen/boekenzaken, tuincentra, meubelzaken, bouwmarkten ed) mogen per direct gesloten worden wat mij betreft.
Zolang de geruchten daar zijn dat donkere mensen immuun zijn voorzie ik een massaslachting.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat denken we trouwens van de gevolgen in Afrika en Zuid Amerika? Ik heb daar echt een heel slecht gevoel bij.
best wel chill, maar nu mis ik vanalles tijdens het koffie zettenquote:
Je hoeft niet geheel in lock down totdat een vaccin is. Je bouwt zeer traag op met mondkapjes enz.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:45 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ontwikkelen>testen>produceren>uitrollen. Is echt niet in 8 maandjes gelukt.
Is dat echt een gerucht?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zolang de geruchten daar zijn dat donkere mensen immuun zijn voorzie ik een massaslachting.
Het RIVM heeft op geen enkel moment gesproken in waterdichte garanties en daar zal je het wel niet mee eens zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat heb ik al zo vaak uitgelegd.
Zij beweerden dat de kans nihil was dat het hier zou komen.
Zij beweerden dat als het in Nederland zou komen het tot een enkele besmetting zou blijven.
Zij beweerden dat carnaval geen probleem zou zijn, want dat vier je in kleine groepen.
Zij beweerden dat het testen van patiënten die in risicogebieden waren geweest genoeg zou zijn.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting zonder klachten.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting als je 24h vrij van klachten was.
Zij beweerden dat kinderen geen rol speelden bij verspreiding.
Zij beweerden dat ze wisten hoe snel het aantal patiënten op de IC's ging oplopen.
Deze schud ik even zo uit mijn mouw. Heb er vast nog heel veel meer als ik er nog langer over nadenk. Als je bronnen wil ga je maar Googlen of mijn oude posts terugzoeken, want die heb ik al tientallen keren gepost.
Het is daar snikheet corona gaat er niet eens een poging wagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat denken we trouwens van de gevolgen in Afrika en Zuid Amerika? Ik heb daar echt een heel slecht gevoel bij.
Hoe zit dat dan in Brazilië?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is daar snikheet corona gaat er niet eens een poging wagen.
je hebt gelijk, tot morgen, kga nog even muziek lusiteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:44 schreef Kyran het volgende:
Ok mensen ik taai af. Hou het netjes aub.
@:phpmystyle Bedankt voor de goede inhoudelijke discussie!
Aah topquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
In principe wel.
Wij mochten ons ook absoluut niet opgeven om andere afdelingen te helpen binnen het UMC
Tja, maar informatie kan ook negatieve effecten hebben. Stel dat het RIVM had gezegd dat het virus tot 3 dagen kan overleven op voorwerpen. Dan loop je het risico dat mensen hand sanitiser gaan gebruiken om boodschappen te ontsmetten, waardoor minder beschikbaar is voor het eigenlijke doel..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:25 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ze lopen telkens achter de feiten aan, feiten die al lang bekend zijn (zoals over asymptomatische besmetting bijvoorbeeld). Dat is gewoon gevaarlijk en ik vind juist dat ze mensen bewuster moeten maken, het dringt tot heel veel mensen niet door dat de maatregelen nu belangrijk zijn.
[..]
Ik vind dat een beetje een dooddoener, alsof je alles persoonlijk beter moet kunnen, we zijn niet allemaal politicus, arts, viroloog en econoom tegelijk, dus dan ook maar nergens kritiek op hebben?
[..]
Zoals ik zei, er is kritiek vanuit de hele wereld op RIVM, ook van mensen die wel gekwalificeerd zijn.
No problem! Jij ook bedankt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:44 schreef Kyran het volgende:
Ok mensen ik taai af. Hou het netjes aub.
@:phpmystyle Bedankt voor de goede inhoudelijke discussie!
Wel mogelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:47 schreef polderturk het volgende:
Is het mogelijk een patiënt aan een kunstlong te hangen en dan de longen schoon te maken? De kunstlong zou CO2 in get bloed moeten vervangen door zuurstof.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Haha, dat gerucht ging een tijdje de rondte hè.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zolang de geruchten daar zijn dat donkere mensen immuun zijn voorzie ik een massaslachting.
Ok, nog 1 reactie danquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het RIVM heeft op geen enkel moment gesproken in waterdichte garanties en daar zal je het wel niet mee eens zijn.
Garanties hier ook niet eens. Het is geneeskunde en die is niet te vatten in zekerheden. Wat je het RIVM kunt verwijten dat zij in hun transparantie, de aangeboden informatie onvoldoende hebben aangepast met hoe hun "publiek" dat dan gaat lezen. Datzelfde geldt trouwens ook voor tal van politici. Niet helder maken en duiden wat je gaat doen.
Een beetje ook wat je sws meemaakt als patiënt in de zorg... bij en diagnose hoort de getroffene alleen de verwachting van de arts die dan een eigen waarheid wordt.
Als ik publicaties lees, lees ik die met een filter.... woorden als "nihil" en "geen" zijn (voor mij) niet gelijk aan nul. Zelf de wet van Newton is slechts een "theorie" totdat er een betere verklaring komt.
Ik snap de repliek, of dat je voor de gek bent gehouden, maar laten we proberen ons vast te houden aan het RIVM want ik zie geen beter alternatief dan meer chaos.
Ik hoop dan dat we ergens in de komende jaren voor mijn part een gelukzalig Parlementaire Enquête kunnen houden maar nu FF niet.
Verder moeten we ook accepteren dat de politiek hier nu eenmaal de keuzes maakt en dat onze weerstand daartegen het alleen maar moeilijker maken. En wanneer iets beter kan moeten we ook durven, voor je eigen gezondheid, de betrokkenen daarop aan te spreken.
kunstlong is mogelijk, de longen reinigen lijkt me moeilijker (al heb ik ooit gelezen over een vloeistof die je kon "ademen", maw die voldoende opgeloste zuurstof kon bevatten, geen idee of dat dat klopte, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_breathing )quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:47 schreef polderturk het volgende:
Is het mogelijk een patiënt aan een kunstlong te hangen en dan de longen schoon te maken? De kunstlong zou CO2 in get bloed moeten vervangen door zuurstof.
Zouden de longen dan schoongewassen kunnen worden met zeep en water?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |