Geniet, fijne kerel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik ga buiten mijn koffie opdrinken en net doen alsof ik gewoon zoals altijd in een psychose zit en jullie en dat hele corona allemaal hele nare wanen zijn
Meer besmettingen en doden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:15 schreef Landgeld het volgende:
Nou... Wat gaat het nieuws vandaag brengen
twitter:MadMarty3 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:15:11Mijn zoon (34) heeft darmkanker en zou de 24e in Eindh. geopereerd worden. Gaat niet door wegens corona. Zonder operatie geef ik hem nog 3 weken. Dan verliezen 2 jonge kinderen hun vader. We zoeken naar een ziekenh. waar hij wel terecht kan. Wie weet er eentje? Please RT. #kanker reageer retweet
Hier schijnt de zon heerlijk in mijn toet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
koud man...zat ik daar met mijn muts op...
bah bah
https://eu.usatoday.com/s(...)pandemic/2878856001/quote:Coronavirus pandemic inspires Las Vegas strip club to offer drive-thru show
...
“Guests can drive up to the front door and we’re going to have dancers separated by the 6-foot separation rule and they can enjoy a totally nude show right from the seat of their car.”
...
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Momo het volgende:
twitter:MadMarty3 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:15:11Mijn zoon (34) heeft darmkanker en zou de 24e in Eindh. geopereerd worden. Gaat niet door wegens corona. Zonder operatie geef ik hem nog 3 weken. Dan verliezen 2 jonge kinderen hun vader. We zoeken naar een ziekenh. waar hij wel terecht kan. Wie weet er eentje? Please RT. #kanker reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Felixa het volgende:
Is dit al voorbij gekomen?![]()
[..]
https://eu.usatoday.com/s(...)pandemic/2878856001/
dat is ook een flink oppervlak natuurlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef -river- het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon heerlijk in mijn toet.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Momo het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dat is ook een flink oppervlak natuurlijk
En niet realistisch. Er zijn op dit moment nog genoeg ziekenhuizen met ruimte voor dit soort operaties.quote:
dit gaat alleen maar meer gebeuren, het zorgstelsel staat nu al onder spanning. Eigenlijk hadden ze dit soort zaken met spoed naar voren moeten trekken, alle niet noodzakelijke operaties per direct schrappen en alles naar vorenquote:
Trap er nou niet in joh doomsdayprepper.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dit gaat alleen maar meer gebeuren, het zorgstelsel staat nu al onder spanning. Eigenlijk hadden ze dit soort zaken met spoed naar voren moeten trekken, alle niet noodzakelijke operaties per direct schrappen en alles naar voren
Nee dat ze het virus lekker in Brabant 'containen'.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:17 schreef -river- het volgende:
[..]
Ja wat verwacht je dan? Dat het zorgpersoneel in het ziekenhuis gaat wonen? Man man man...
Die is niet wijs.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:20 schreef TLC het volgende:
Ook Noord-Korea kampt met dit virus, maar ondertussen blijft de grote leider met raketjes spelen
hoe is het met je vriendin?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Trap er nou niet in joh doomsdayprepper.
Ik neem aan dat uiterst urgente operaties die levensreddend zijn wel doorgaan.quote:
Dit is exact het probleem inderdaad. Alle jeugd die lekker buiten aan het rennen is, heeft niet eens door als ze het virus oplopen. Totdat ze lekker bij oma zijn geweest en die vervolgens aan de beademing moet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat er meer de nadruk op moeten worden gelegd dat het risico niet zo zeer is dat wij zelf ziek worden maar dat wij andere kunnen besmetten met ons gedrag en dus andere mensen die ook zorg nodig hebben zo laten vallen.
Er zou helaas een soort van schaamte moeten ontstaan om de maatregelen niet serieus te nemen. Ee soort van massale afkeuring.
Denk dat nu veel mensen nog denken, van ik ben niet ziek en als ik ziek word dan is het een griepje
ik zou nog eens goed naar de cijfers kijken want buiten Brabant zijn er ook al plekken waar het 'los' is zoals Amsterdam. Duurt nog even maar binnen een week hebben we op veel meer plekken hetzelfde probleem.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee dat ze het virus lekker in Brabant 'containen'.
Het waait hier ook stevig. Vond het al dapper van je.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
koud man...zat ik daar met mijn muts op...
bah bah
1016 mensen besmet in Brabant, de andere 1978 in andere provincies.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee dat ze het virus lekker in Brabant 'containen'.
Als de IC vol ligt, dan ligt ie vol.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:22 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik neem aan dat uiterst urgente operaties die levensreddend zijn wel doorgaan.
Maar ja zeker weten doe ik dat ook niet.
“Maar ik heb geen Corona hoor!”quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat er meer de nadruk op moeten worden gelegd dat het risico niet zo zeer is dat wij zelf ziek worden maar dat wij andere kunnen besmetten met ons gedrag en dus andere mensen die ook zorg nodig hebben zo laten vallen.
Er zou helaas een soort van schaamte moeten ontstaan om de maatregelen niet serieus te nemen. Ee soort van massale afkeuring.
Denk dat nu veel mensen nog denken, van ik ben niet ziek en als ik ziek word dan is het een griepje
3 uur geslapen vannacht.. onverminderde pijn .. keelpijn vooral ondragelijk. Temperatuur gaat ze zometeen pas meten.quote:
Met buiten rennen is vrij weinig mis, wordt zelfs aangeraden. Als je maar een beetje bij anderen uit de buurt blijft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit is exact het probleem inderdaad. Alle jeugd die lekker buiten aan het rennen is, heeft niet eens door als ze het virus oplopen. Totdat ze lekker bij oma zijn geweest en die vervolgens aan de beademing moet.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:23 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
3 uur geslapen vannacht.. onverminderde pijn .. keelpijn vooral ondragelijk. Temperatuur gaat ze zometeen pas meten.
Catharina is Eindhovenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als de IC vol ligt, dan ligt ie vol.
Elkerliek ligt blijkbaar helemaal vol.
Bij ons (etz) gaan dit soort operaties nog wel door.
Wat is je alternatief? Laat ze maar thuis doodgaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:03 schreef PzKpfw het volgende:
Ah fijn, nu gaan ze die patiënten ook nog eens verspreiden door het hele land. Hoe dom kun je zijn zeg.
ja maar ook verder van jezelf. Dus niet je eigen opa en oma maar gewoon de samenleving.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit is exact het probleem inderdaad. Alle jeugd die lekker buiten aan het rennen is, heeft niet eens door als ze het virus oplopen. Totdat ze lekker bij oma zijn geweest en die vervolgens aan de beademing moet.
neig inderdaad regelmatig naar zelfoverschatting, nu is dat gezien mijn kwaliteiten ook wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:23 schreef _I het volgende:
[..]
Het waait hier ook stevig. Vond het al dapper van je.
Zoiets, of zet lokaal meer IC capaciteit op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat is je alternatief? Laat ze maar thuis doodgaan?
Absoluut, als je het bewust doet is er niks mis mee. Probleem is dat het vaak jonge kinderen zijn waarvan de ouders lekker bij aan het kletsen zijn of iets oudere kinderen die met z'n allen in een speeltuin rondhangen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Met buiten rennen is vrij weinig mis, wordt zelfs aangeraden. Als je maar een beetje bij anderen uit de buurt blijft.
Ik ga straks ook weer een wandeling maken met de kleine; die kan de lichaamsbeweging wel gebruiken en het zonnetje op z'n snoetje is ook altijd wel fijn.
Het wordt hartstikke zonnig dit weekend dus ik ben bang dat er toch veel mensen gewoon lekker naar buiten gaan. Hier gaat vandaag de weekmarkt gewoon door, er wordt ook gevraagd om die 1,5 m afstand maar dat lijkt me haast niet te doen. Lekker met z'n allen voor de groentekraam praten over hoe erg het allemaal is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
Of Maximaquote:
Lijkt me heel vervelend als je dat hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
neig inderdaad regelmatig naar zelfoverschatting, nu is dat gezien mijn kwaliteiten ook wel begrijpelijk.
Werk je in het Elkerliek?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar Elkerliek gaf ik als voorbeeld. Catharina weet ik niet hoe vol het ligt.
Ik zit toch binnenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Resistor het volgende:
Het is een zeer vervelende tijd voor mensen met hooikoorts.
China was alweer begonnen. Geen idee of dat in Hubei ook zo is, denk het niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:25 schreef Landgeld het volgende:
China start inmiddels langzaam weer op :-)
Ah ja, dat is ook zo snel geregeldquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zoiets, of zet lokaal meer IC capaciteit op.
Mja nou ja misschien is het iets wat tijd nodig heeft maar denk dat als er echt afkeuring komt dan het wel kan werken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:26 schreef Felixa het volgende:
[..]
Het wordt hartstikke zonnig dit weekend dus ik ben bang dat er toch veel mensen gewoon lekker naar buiten gaan. Hier gaat vandaag de weekmarkt gewoon door, er wordt ook gevraagd om die 1,5 m afstand maar dat lijkt me haast niet te doen. Lekker met z'n allen voor de groentekraam praten over hoe erg het allemaal is.
Ah, zoquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar Elkerliek gaf ik als voorbeeld. Catharina weet ik niet hoe vol het ligt.
Is echt een super fijn ziekenhuis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, ETZ. Maar ik heb wel wat contacten in de ziekenhuiswereld.
Ik ken ook iemand, haar vader had chemo en immuumtherapie alles stopgezet. Als hij pijn krijgt niet naar het ziekenhuis komen maar de huisarts bellen. Hij kon niet meer genezen maar dit is toch erg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Momo het volgende:
Stabiliseert het al bij jullie of is de toename nog gaande?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, ETZ. Maar ik heb wel wat contacten in de ziekenhuiswereld.
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zoiets, of zet lokaal meer IC capaciteit op.
IC is toch gewoon een hokkie met een bed en wat van die piepapparaten erinquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Nog altijd toename. En we verwachten dat het steeds verder gaat toenemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Stabiliseert het al bij jullie of is de toename nog gaande?
Als niet medicus is het lastig in te schatten wat beter is. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ze inschatten dat zijn levensverwachting op deze manier langer is dan dat hij in een ziekenhuis behandeld wordt en vervolgens Corona oploopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef shomila het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand, haar vader had chemo en immuumtherapie alles stopgezet. Als hij pijn krijgt niet naar het ziekenhuis komen maar de huisarts bellen. Hij kon niet meer genezen maar dit is toch erg.
Jaap heeft helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:13 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)drag-van-mensen.html
Dat is ook mijn ervaring. Qua zorg lastig te beoordelen, maar wel qua gevoel. Ben er begin dit jaar nog geweest.quote:
Slim chance als de maatregelen niet worden opgeschaald / worden gehandhaafd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:30 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben echt een groot sportliefhebber en kijk altijd enorm uit de naar grote evenementen als de Tour, OS, EK, etc. maar nu interesseert het me helemaal niks. Het boeit me niet als de OS nu wel of niet doorgaat, ik vind het veel belangrijker dat we dat virus een beetje in toom kunnen gaan houden.
was donderdag nog bij "mijn" winkel en die hadden het nog genoegquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik heb twee katten, alle zakken kattengrit op.
Ik dacht " nou hamsteren mensen nou ook al voor een jaar kattengrit?"
Ja, dus.
Ze onderschatten denk ik de impact. Het is echt zo'n enorm bepalende factor in hoe de verspreiding verder zal gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:31 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Jaap heeft helemaal gelijk.
Mensen moeten het nu eens serieus gaan nemen. Zo moeilijk is het toch niet om afstand te bewaren en indien nodig thuis te blijven?
Stelletje egoïsten.
Ik voel mij daar echt een mens en geen nummer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring. Qua zorg lastig te beoordelen, maar wel qua gevoel. Ben er begin dit jaar nog geweest.
Ik vond het donderdag middag in Etten Leur echt druk. Veel jonge moeders en oude mensen op straat. Pleintjes vol met kinderen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ok hier in Etten Leur is echt veel gesloten of heel beperkt open. Maar komt vooral omdat er ook bijna niemand rond loopt in het centrum. Veel winkels waar er zeg maar een koffie corner is of dat je wat kan drinken is ook allemaal dicht of afgesloten. Daarom ook me vraag wat mag wel open blijven. Bij de bakker, slager, groenteboer of kaasboer komt ook amper iemand maar de supermarkt is tijdens spitsuren een mierenhoop. Ga ik toch liever naar die kleine winkeltjes die ook veel betere kwaliteit hebben.
ja als je alleen 1 keer per dag het journaal kijkt. je ziet wereldwijd hoe langzaam het besef pas indaalt. misschien is het voor veel mensen ook te veel om te bevatten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze onderschatten denk ik de impact. Het is echt zo'n enorm bepalende factor in hoe de verspreiding verder zal gaan.
Gisteren 2 zakken a 18 kilo besteld via bol.com. Als je traditionele kanaal het niet kan leveren moet je een ander kanaal zoekenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik heb twee katten, alle zakken kattengrit op.
Ik dacht " nou hamsteren mensen nou ook al voor een jaar kattengrit?"
Ja, dus.
Voor veel mensen is het denk ik heel ongrijpbaar. Die zul je haast niet kunnen overtuigen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze onderschatten denk ik de impact. Het is echt zo'n enorm bepalende factor in hoe de verspreiding verder zal gaan.
Vier weken met operatie...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:20 schreef kwiwi het volgende:
"Geef ik hem nog 3 weken". En wat zeggen de doktoren?
Dit. In elke krant zie je berichten waardoor je weet dat het tot blijft gaan. De Sligro is open en moet optreden omdat mensen met het hele gezin komen opdagen. De markt is er en je leest over kooplui die een beetje lachen dat ze nog contact geld aannemen want ze zijn wel en marktkraam hè. Vol staat het er...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:31 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Jaap heeft helemaal gelijk.
Mensen moeten het nu eens serieus gaan nemen. Zo moeilijk is het toch niet om afstand te bewaren en indien nodig thuis te blijven?
Stelletje egoïsten.
Als je alleen op fok komt lijkt het alsof iedereen opsluiten in huis en de sleutel weggooien het enigste alternatief is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja als je alleen 1 keer per dag het journaal kijkt. je ziet wereldwijd hoe langzaam het besef pas indaalt. misschien is het voor veel mensen ook te veel om te bevatten.
Wij hebben als verschil dat wij een interesse hebben in zoiets als fok.
"en dan moet u deze pillen de rest van uw leven slikken"quote:
nou jaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je alleen op fok komt lijkt het alsof iedereen opsluiten in huis en de sleutel weggooien het enigste alternatief is.
Waarschijnlijk is dat een heel technisch medisch verhaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
Iets wat ik me blijf afvragen:
Waarom is dit virus zo selectief qua leeftijd? Waarom worden kinderen niet ziek? Die zijn nl altijd ziek, zwak of misselijk. Ik weet dat ze het kunnen hebben maar waarom hebben ze geen/amper symptomen?
Weet men dat of ben ik de enige die alle informatie hierover gemist heeft?
Of misschien beter met grafieken onderbouwen wat het verschil kan zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
Ja, lijkt me een goed verhaal. Ik zou het willen lezen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat een heel technisch medisch verhaal.
nou ja, ouderen zijn natuurlijk gewoon zwakkerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
Waarom is dit virus zo selectief qua leeftijd? Waarom worden kinderen niet ziek? Die zijn nl altijd ziek, zwak of misselijk. Ik weet dat ze het kunnen hebben maar waarom hebben ze geen/amper symptomen?
Er is sowieso nog veel onbekend over dit virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
"en dan moet u deze pillen de rest van uw leven slikken"
"huh... maar... er staat hier: maximaal een maand slikken?"
"dat klopt"
Het zal wel een voorkeur hebben voor taai vlees.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
Je hebt zelf geen kinderen zeker? Mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
Met wat licht beurse plekken die het virus makkelijker kan aanvallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:44 schreef -river- het volgende:
[..]
Het zal wel een voorkeur hebben voor taai vlees.
Maar dan moet je het ook kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, lijkt me een goed verhaal. Ik zou het willen lezen.
En als kinderen 's morgens grieperig zijn, zijn ze 's avonds weer genezenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen kinderen zeker? Mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek.Volgens mij zijn de meeste kinderen vrijwel nooit ziek.
Jong volwassenen idd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Er is sowieso nog veel onbekend over dit virus.
Sommige jonge volwassenen worden er ook zeer ernstig ziek door.
Ik las hier laatst iets over dat mensen met bloedgroep O minder vaak ziek worden dan mensen met bloedgroep A, maar dat zou een statistische toevalstreffer kunnen zijn, net als dat men in het begin zei dat het met name zuid-oost Aziaten zou treffen en dat blanken er amper last van zouden krijgen. (Dat was op een piepklein onderzoekje gebaseerd.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |