abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192176710

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederlands
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Het aantal infecties op de Nederlandse IC's

Internationale organisaties
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt

Timelapses:
Flourish

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden

[ Bericht 17% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-03-2020 01:06:09 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192176716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Iedereen die het nieuws een beetje volgde had al in februari alle spullen in huis gehaald, maar de minister?RIVM zag het niet.

Te druk bezig met stikstof en 100 rijden?
Onzin natuurlijk. De hoop was dat het gecontroleerd kon worden. Je kunt niet bij elk nieuw virus je land plat gooien.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192176717
Lapo:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goh, wat een empathie ineens.

F&L / Hoeveel is de mens waard?

Versterkt mijn vermoedens dat een hoop lockdown-roepers het helemaal niet zo interesseert, de zwakkeren. Is vooral sensatie of eigenbelang.
Zou nog steeds die hond redden. Als in plaats van die downer-ramenlikker van de jostiband er jouw opa in zat dan was het een dilemma. Waar ik vervolgens zeker 2 minuten over na zou moeten denken. En dan vervolgens gewoon nog steeds die hond zou redden.

Ik gaf alleen maar aan dat het allemaal erg is. Leuk dat je een post van mij opgezocht hebt. Wees blij dat ik niet bij de brandweer zit :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:06:10 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192176719
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:06:18 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192176723
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou nog steeds die hond redden. Als in plaats van die downer-ramenlikker van de jostiband er jouw opa in zat dan was het een dilemma. Waar ik vervolgens zeker 2 minuten over na zou moeten denken. En dan vervolgens gewoon nog steeds die hond zou redden.

Ik gaf alleen maar aan dat het allemaal erg is. Leuk dat je een post van mij opgezocht hebt. Wees blij dat ik niet bij de brandweer zit :)
Dat zeg ik, het interesseert je geen flikker, die slachtoffers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192176725
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Mensen gaan nu eenmaal de pijp uit.

Qua klachten lijkt het op griep, voor mensen die niet in de risicogroep zitten dan. Extreme benauwdheid komt alleen voor in uitzonderlijke gevallen. Kinderen merken er zelfs amper wat van als ze besmet zijn.
Nou.... 19 en 21 jaar oud noem ik eigenlijk ook nog wel kinderen.die liggen nu ook naar lucht te happen en dan zitten ze pas in de eerste dagen ziek zijn. hun moeder is er nog erger aan toe maar ze nemen je niet zomaar op in het ziekenhuis :X
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....
pi_192176727
oooh :o
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192176733
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is toch logisch. Als je in je huis een binnendeur hebt waar wat verf vanaf gebladerd is en die wil je aanpakken, maar tegelijkertijd ontstaat er ineens een gat in je dak of je hebt ernstige lekkage. Dan denk je tijdens het oplossen van dat grotere probleem ook niet meer aan die deur.
Diep.
pi_192176734
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De hoop was dat het gecontroleerd kon worden. Je kunt niet bij elk nieuw virus je land plat gooien.
Gecontroleerd?

Dat was inderdaad de juiste aanpak als men naar China keek. :')
pi_192176735
Sorry voor de kaap trouwens, vosss ;)

Ga zo de OP updaten.
pi_192176739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, het interesseert je geen flikker, die slachtoffers.
Jawel. Dat interesseert me wel. Alleen die ramenlikker boeit me geen flikker. Dat is niets meer dan verderf van de genenpoel. Daar wordt niemand beter van.
vosss is de naam,
pi_192176742
Ugh, ik raak nu in paniek met het idee dat ik straks mijn ouders niet kan bezoeken ofzo. De posts hier maken me zenuwachtig.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:07:58 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192176745
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Jawel. Dat interesseert me wel. Alleen die ramenlikker boeit me geen flikker. Dat is niets meer dan verderf van de genenpoel. Daar wordt niemand beter van.
Dat zeg ik: het interesseert je geen flikker.

Op emotie spelen voor de bühne. Kennelijk heb je gewoon behoefte aan drie weken vakantie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192176746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef Cronometer het volgende:
Ugh, ik raak nu in paniek met het idee dat ik straks mijn ouders niet kan bezoeken ofzo. De posts hier maken me zenuwachtig.
Kan in feite nu al niet meer.
pi_192176747
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef vosss het volgende:

[..]

_O-
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192176752
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Nou.... 19 en 21 jaar oud noem ik eigenlijk ook nog wel kinderen.die liggen nu ook naar lucht te happen en dan zitten ze pas in de eerste dagen ziek zijn. hun moeder is er nog erger aan toe maar ze nemen je niet zomaar op in het ziekenhuis :X
Ik wil jou en die vrienden heel veel succes wensen. Ik hoop echt dat het goed komt.
pi_192176754
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Als dat zo is gaan we er na al dit gedoe nog wel over horen. Nieuwsuurtje hier, Zemblaatje daar.
Dat geloof jij?

Liggen allemaal in hetzelfde bedje _O-
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:08:34 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192176755
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Gap, ik lees ook die extreme verhalen heus wel. Zoals van dat echtpaar op Tenerife nu.
Natuurlijk is dat kut. Maar als het gros amper tot weinig last krijgt hoeven we niet die excessen als norm te verheven toch?
Ik spreek je over een week nog wel, als het hele forum "vol" zit met zieke users, ik zal ze persoonlijk naar jouw en nog wat andere posts leiden waarna je ze in persoon kan vertellen dat het nou eenmaal zo is dat ze doodziek zijn en misschien overlijden.

Kap nou eens met bagatalliseren, het is nu al voor velen een drama en we zijn net begonnen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192176757
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Diep.
wel waar :Y
pi_192176760
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Neemt niet af aan mijn verwoording dat er dan iets mis met je is, want dat is het naar mijn mening, maar dat is een hele ander (off topic) discussie. Ik begrijp ook wel dat deze crisis de druppel kan zijn, maar van een gezonde relatie kun je dan niet spreken. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat ook gezinnen met een toch al wankele relatie gespaard gaan worden. No offense O+
Geen idee wat jij erover zei, mocht het over geweld gaan is dat nooit goed te praten hoor. Gaat meer over mensen die iets te zeggen hebben over andere die 'klagen' nu op elkaar te zitten. Ken genoeg situaties waar dat gewoon erg lastig is/ gaat zijn.

Maar idd. Offtopic.
pi_192176762
quote:
Die van mij hebben al een leeftijd dat het niet verstandig is dat ik ze bezoek.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:09:07 #22
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192176764
quote:
Dan zou ik niet te veel posts lezen, in paniek raken is nooit de oplossing. Je moet voor jezelf bepalen of je je ouders kan bezoeken, anders moet je tijdelijk vooral via FaceTime contact houden.
AZ
ALKMAAR
  Redactie Frontpage zaterdag 21 maart 2020 @ 00:09:09 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192176767
Trump vandaag tijdens corona speech
_janpostma_ twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:57:08 Dat gezicht van Dr Fauci als Trump het State Department “the deep State Department” noemt... https://t.co/pYgYS8vry1 reageer retweet
Dat hoofd :D
AFCA!
pi_192176770
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is toch logisch. Als je in je huis een binnendeur hebt waar wat verf vanaf gebladerd is en die wil je aanpakken, maar tegelijkertijd ontstaat er ineens een gat in je dak of je hebt ernstige lekkage. Dan denk je tijdens het oplossen van dat grotere probleem ook niet meer aan die deur.
Welke deur?
pi_192176772
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik wil jou en die vrienden heel veel succes wensen. Ik hoop echt dat het goed komt.
Thanks..voor de goede orde, dit is geen regio Brabant maar zij wonen in Zuid Holland
pi_192176777
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:09 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Thanks..voor de goede orde, dit is geen regio Brabant maar zij wonen in Zuid Holland
welke regio dan ook, maak je borst nat, het gaat echt wel komen
pi_192176779
quote:

[..]

Dit is wel heftig 3 uit 4 (denk ik) met zware symptomen, pfff :{
pi_192176781
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Kan in feite nu al niet meer.
Gisteren gezien en afstand gehouden.
pi_192176782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik spreek je over een week nog wel, als het hele forum "vol" zit met zieke users, ik zal ze persoonlijk naar jouw en nog wat andere posts leiden waarna je ze in persoon kan vertellen dat het nou eenmaal zo is dat ze doodziek zijn en misschien overlijden.

Kap nou eens met bagatalliseren, het is nu al voor velen een drama en we zijn net begonnen.
We zijn krap 2 weken bezig hier in Nederland met het virus en we kunnen het nu al niet aan.

Mensen denken wel dat we het een paar maanden kunnen volhouden, expert die elke dag van mening veranderen. :')

Hoe dan?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 00:10:45 #31
163650 Greys
pi_192176786
Mijn god jongens nok eens met dat gehak op elkaar. :{ Negeer elkaar lekker ofzo. Of vecht het via dm uit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192176788
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Schakeltopia het volgende:

[..]

welke regio dan ook, maak je borst nat, het gaat echt wel komen
Ja drom ;(
pi_192176795
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Ja drom ;(
iedereen doet zijn best!
pi_192176801
Strak alleen Brabantse patienten die alle bedden innemen... Niks tegen Brabant, maar dit is ook niet de oplossing.

Enige voordeel: Friet/patat discussie is nooit meer te voeren.
pi_192176805
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
Trump vandaag tijdens corona speech
_janpostma_ twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:57:08 Dat gezicht van Dr Fauci als Trump het State Department “the deep State Department” noemt... https://t.co/pYgYS8vry1 reageer retweet
Dat hoofd :D
Echt hoor. De kneus zei ook toen hem gevraagd werd wat voor boodschap hij had voor Amerikanen die bang zijn: "Je bent een slechte verslaggever."

PeterAlexander twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:56:47 I offered both Pres Trump and VP Pence an opportunity to reassure Americans.

Simple question: “What do you say to Americans who are scared?”

Trump, to me: “I say, you’re a terrible reporter.”

Pence, an hour later: “Don’t be afraid. Be vigilant.” reageer retweet
pi_192176806
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh, maar dat kun jij kennelijk heel goed voor anderen bepalen.

Kap toch met je toneel man. Jij wil een lockdown want lekker vrij. Wellicht ook fijn wat sensatie. Maar dat klinkt wat cru, dus gooi je er wat sentimenteel gebrabbel tegenaan.
Dit denk ik voor veel mensen.
Maar wel uit oprechte angst. Vinden het fijn om thuis te zitten en denken dat het veiliger is als anderen ook thuis blijven zitten.

Wachten tot alles overgaat...tot de dood.
Vakman pur sang
pi_192176807
quote:

[..]

Ja dat is natuurlijk enorm kut maar het zijn wel excessen op die leeftijd. Je leest alleen de ergste verhalen terug. Het leeuwendeel mensen die het gewoon als een griepje hebben uitgeziekt hoor je verder niet, want dat is natuurlijk niet interessant.

Daarbij zijn er duizenden mensen met zware astma in dit land die enorme benauwdheid met enige regelmaat moeten doormaken en daarvoor ook niet worden opgenomen in een ziekenhuis. Zolang dat geen meerwaarde heeft houden ze je lekker thuis, kunnen toch niks doen voor je.
blablablabla
pi_192176814
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:09 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dan zou ik niet te veel posts lezen, in paniek raken is nooit de oplossing. Je moet voor jezelf bepalen of je je ouders kan bezoeken, anders moet je tijdelijk vooral via FaceTime contact houden.
Dat doe ik nu al, ik bel ze elke dag, mijn oma om de dag, maar die laatste bezoek ik niet.
De rest boeit mij niet, niet naar buiten kunnen of wat dan ook, maar het idee van dat en rest van het gezin maakt echt dat ik even paniek voel.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:12:27 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192176815
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Over een week kunnen we de ontkenners en "ik ga naar buiten, fuck die mensen" aanklagen wegens poging tot doodslag.
Ik zit al sinds zondag binnen. Ik ben namelijk oprecht begaan met ouderen en zieken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192176820
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Die liggen ongetwijfeld niet allemaal in kritieke toestand. BNO hanteert de aantallen die op de IC liggen als ernstig/kritiek. Dat zegt niet direct iets over hoeveel er daadwerkelijk bijna de pijp uit zijn. An sich dan. Ik denk ik verduidelijk het even. Maargoed, als je op de IC ligt dan gaat het sowieso niet heel tof met je waarschijnlijk.
Klopt, al is het wel zo dat van de 8 mensen met corona er op de IC 8 aan de beademing liggen. Aan de andere kant liggen er aantallen op de corona cohort afdeling die niet direct intensieve zorg nodig hebben.

Vanavond werden er nog 18 aangemeld, al worden deze patiënten nog verspreid opgenomen in de regio midden Nederland.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_192176822
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Echt hoor. De kneus zei ook toen hem gevraagd werd wat voor boodschap hij had voor Amerikanen die bang zijn: "Je bent een slechte verslaggever."

PeterAlexander twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:56:47 I offered both Pres Trump and VP Pence an opportunity to reassure Americans.

Simple question: “What do you say to Americans who are scared?”

Trump, to me: “I say, you’re a terrible reporter.”

Pence, an hour later: “Don’t be afraid. Be vigilant.” reageer retweet
Ja tenenkrommend.
AFCA!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:12:47 #42
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192176823
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat geloof jij?

Liggen allemaal in hetzelfde bedje _O-
Ja, dat geloof ik ja.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:12:55 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192176825
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zit al sinds zondag binnen. Ik ben namelijk oprecht begaan met ouderen en zieken.
Ja, ik sinds zaterdag al.
Get woke, go broke!
pi_192176831
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Greys het volgende:
Mijn god jongens nok eens met dat gehak op elkaar. :{ Negeer elkaar lekker ofzo. Of vecht het via dm uit.
Die knaker staat al op mn ignorelijst hoor :*
vosss is de naam,
pi_192176833
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Dit is wel heftig 3 uit 4 (denk ik) met zware symptomen, pfff :{
5 eigenlijk
Moeder had het, nu de 2 kinderen maar mijn broer zit in zijn huis met de 2 kinderen en hun vriendinnetjes
Ja...hoop dat het mijn broer en hun 2 vriendinnen bespaard blijft maar als ik dan hoor zo heftig en besmettelijk dan weet ik het niet.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:13:41 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192176834
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, ik sinds zaterdag al.
Dat je zelfs hier politiek bij moet betrekken spreekt boekdelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192176840
30% moet gewoon werken hoor.
Vakman pur sang
pi_192176841
quote:

[..]

Je mag ook niet naar buiten Etto.
pi_192176847
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Sfancta het volgende:
Strak alleen Brabantse patienten die alle bedden innemen... Niks tegen Brabant, maar dit is ook niet de oplossing.

Enige voordeel: Friet/patat discussie is nooit meer te voeren.
Ja als het los gaat in de andere regionen dan ligt de boel snel vol
pi_192176849
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als je de huidige situatie (wat zieke ouderen extra op IC's) al niet kunt relativeren dan ga jij het inderdaad nog loodzwaar krijgen de komende maanden.

Mensen zijn echt geen fuck meer gewend tegenwoordig. :') Stelt tot nu toe helemaal niks voor allemaal.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:14:41 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192176850
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, dat doet het niet, an al zal het het wel doen, het boeit me inmiddels echt geen moer meer wat mensen er van vinden :W>
Get woke, go broke!
pi_192176851
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk enorm kut maar het zijn wel excessen op die leeftijd. Je leest alleen de ergste verhalen terug. Het leeuwendeel mensen die het gewoon als een griepje hebben uitgeziekt hoor je verder niet, want dat is natuurlijk niet interessant.

Daarbij zijn er duizenden mensen met zware astma in dit land die enorme benauwdheid met enige regelmaat moeten doormaken en daarvoor ook niet worden opgenomen in een ziekenhuis. Zolang dat geen meerwaarde heeft houden ze je lekker thuis, kunnen toch niks doen voor je.
Precies.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 00:15:12 #53
163650 Greys
pi_192176855
quote:

[..]

Ik denk niet dat ze op dit moment behoefte heeft aan zo'n preek over dat haar familie maar excessen zijn enzo. Beetje empathie kan geen kwaad. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192176857
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hiervoor niet dan?

Het was voor mij wel duidelijk dat, ondanks dat ik niet VVD stem, hij wel verbindend is, tolerant naar mensen uit andere partijen (ook vandaag weer over Van Rijn zijn PvdA achtergrond en dat hij niet meedoet met het regeerakkoord bv.)

Ook was al duidelijk dat hij koel blijft in debatten en ook daar relativerend, maar serieus, antwoord en grapt.

Bovendien heeft hij zo te zien een redelijke hekel aan een schreeuwer als Wilders.
Hij mag dan wel een leider zijn. Ik vind hem zelfs veel beter overkomen dan wie dan ook in het kabinet. Dat wil niet zeggen dat hij de juiste weg bewandeld. Ik vind hem (ondanks dat ik niet op hem stem, en hem altijd een kwal vond) ook heel goed, kalmerend en als een echte leider overkomen. Voor veel mensen misschien iets té kalmerend. Dat heeft hij ook al in meerdere persco's duidelijk moeten maken. Maar is hij niet iets té tolerant?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192176859
quote:

[..]

Ik hoop dat ik er later ook zo luchtig op terug kan kijken zoals jij doet ;)
pi_192176864
Die meesterverspreider uit Loon op Zand, is die genezen?

Hoor je totaal niks meer over.
pi_192176868
quote:

[..]

quote:

[..]

Want bij elk griepje roept de WHO een pandemie uit ja? :')
pi_192176870
Is er nog sport dit weekend? :'(
Vakman pur sang
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 00:16:27 #59
163650 Greys
pi_192176871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als iemand zegt dat ie binnen zit heeft dat weinig met politiek te maken. Hou eens op met porren. Ook aan mijn geduld zit een eind. Tip.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:16:47 #60
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192176876
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dat doe ik nu al, ik bel ze elke dag, mijn oma om de dag, maar die laatste bezoek ik niet.
De rest boeit mij niet, niet naar buiten kunnen of wat dan ook, maar het idee van dat en rest van het gezin maakt echt dat ik even paniek voel.
Tuurlijk snap ik, maar te veel panikeren werkt ook niet goed. Het is afwachten en positief blijven met betrekking tot je naasten. Zorgen maken zal iedereen zich wel doen, maar laat het je gedachten niet leiden. Zolang ze niet ziek zijn, is er in principe nog niks aan de hand.
AZ
ALKMAAR
pi_192176881
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze op dit moment behoefte heeft aan zo'n preek over dat haar familie maar excessen zijn enzo. Beetje empathie kan geen kwaad. :)
pi_192176885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:15 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik er later ook zo luchtig op terug kan kijken zoals jij doet ;)
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Mensen zijn zo weinig gewend tegenwoordig. We kunnen helemaal niet meer dealen met dit soort dingen, vroeger was de dood overal om mensen heen. Vrouwen stierven tijdens de bevalling van kinderen, mannen sneuvelden aan het front, iedereen ging dood aan simpele ziektes.

Wat je nu ziet is echt maar een extreem klein percentage van al die ellende.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:17:34 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192176889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat doet het niet, an al zal het het wel doen, het boeit me inmiddels echt geen moer meer wat mensen er van vinden :W>
Hou je er dan ook gewoon buiten.

Het punt is dat er legio lieden zijn die vóór deze crisis niet te beroerd waren om over onze bejaarden als 'fossielen' te spreken die vooral heel lastig zijn, vooral in de supermarkt, maar ook in het algemeen vanwege hun onproductiviteit. Of die niet schroomden te babbelen over hoe nuttig en economisch rendabel het is om bepaalde mensen (ouderen, zieken) in leven te houden.

Thans roepen diezelfde lieden op tot een ALGEHELE LOCKDOWN want ach en wee, onze ouderen en kwetsbaren.

En na deze crisis zijn ze gewoon weer in KLB te vinden, waar ze bejaarden en chronisch zieken weer net als daarvoor uitmaken voor rotte vis.

DAAR gaat het mij om. Dat goedkoop sentiment.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192176890
Misschien was het al eerder voorbij gekomen, maar ik vind het wel een wijs besluit dat de veiligheidsregio heeft ingegrepen bij het Designer Outlet Roermond (https://www.1limburg.nl/d(...)ast-veiligheidsregio). Waar iedere attractie van enige omvang al dagen dicht was, draaide ze in Roermond, een plek waar ze jaarlijks 8 miljoen mensen over de vloer krijgen, gewoon rustig door.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:17:45 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192176891
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Virtuele grand prix F1 ;(

https://www.formula1.com/(...)zBbCQPj1IDMeiOi.html
pi_192176894
quote:

[..]

Dat vraag ik mij dus af... ik heb de milde variant en blijkbaar zit daar zelfs bloedspugen en
Longonsteking bij.. en telkens als ik denk dat het beter gaat wordt ik toch weer ziek .. dit is echt geen griepje en ik ben voor het eerst echt bang.
En ik hoor om mij heen dezelfde gevallen, de huisarts kan niets totdat je of beter wordt of opgenomen.. sorry als ik fel klink maar deze hele discussie raakt mij :@
pi_192176898
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

Want bij elk griepje roept de WHO een pandemie uit ja? :')
Kennelijk.
Mexicaanse griep was tenslotte ook een pandemie.

Dat bleek uiteindelijk gewoon een milde griep te zijn waar vaccinatie niet eens noodzakelijk was. Die vaccins hebben miljoenen gekost en zijn uiteindelijk vernietigd.
blablablabla
pi_192176900
quote:
Ik ben namelijk oprecht begaan met ouderen en zieken.
Ik ook. Bij deze nogmaals. Ik kom alleen nog buiten voor met de hond te lopen en hou iedereen op afstand en naar mn werk, geen mogelijkheid tot thuiswerken anders deed ik dat. En ook daar hou ik iedereen op afstand.

Dus mocht ik de indruk gewekt hebben bij jou dat ik geen flikker om anderen geef, dat klopt niet, want dat doe ik wel.
vosss is de naam,
pi_192176901
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:17 schreef maan_man het volgende:
Misschien was het al eerder voorbij gekomen, maar ik vind het wel een wijs besluit dat de veiligheidsregio heeft ingegrepen bij het Designer Outlet Roermond (https://www.1limburg.nl/d(...)ast-veiligheidsregio). Waar iedere attractie van enige omvang al dagen dicht was, draaide ze in Roermond, een plek waar ze jaarlijks 8 miljoen mensen over de vloer krijgen, gewoon rustig door.
Wilde ik morgen juist heen. :(
pi_192176907
quote:
pijnlijk dit _O-
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:18:30 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192176908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:17 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Mensen zijn zo weinig gewend tegenwoordig. We kunnen helemaal niet meer dealen met dit soort dingen, vroeger was de dood overal om mensen heen. Vrouwen stierven tijdens de bevalling van kinderen, mannen sneuvelden aan het front, iedereen ging dood aan simpele ziektes.

Dus we hebben voor jan lul een beschaving opgebouwd waardoor we dat juist allemaal niet meer hoeven mee te maken. Wat een kromme kutlogica, niet normaal.
Get woke, go broke!
pi_192176913
Er zijn er hier op dit forum nog steeds een paar enorm in paniek..
Ja het is een heftig virus, maar men zal het toch moeten gaan accepteren dat het er is. Met een lockdown wordt dit niet tegengehouden.

Het wordt mooi weer, ga naar buiten en geniet van de zon. (is ook goed voor de weerstand, binnen zitten niet!)
De kans wordt met de dag groter dat een (verlichtend) medicijn is.
https://www.nu.nl/coronav(...)n-we-al-jubelen.html
pi_192176915
quote:

[..]

Je hebt gelijk maar je bent tegelijkertijd ook niet van deze tijd.
Vakman pur sang
pi_192176918
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Greys het volgende:
Je bent toch niet geagiteerd omdat het Songfestival niet doorgaat? Grapje hé O+ o|O
pi_192176920
quote:

[..]

Het was tot een paar uur geleden voor mij ook een ver van mijn bed ellende die ik wel serieus nam.

Leefde ik misschien nu nog maar ind e tijd van vroeger, dan wist je ook niet goed wat er allemaal op je af kwam ;)
pi_192176921
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Schakeltopia het volgende:

[..]

pijnlijk dit _O-
Heeft PrinsBril niet constant een 3d bril op dan? :')
pi_192176925
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:16 schreef Lospedrosa het volgende:
UFC en Sim-racen, voor zover je beide een sport kunt noemen.
pi_192176927
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Heeft PrinsBril niet constant een 3d bril op dan? :')
ik niet in ieder geval
pi_192176929
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Kennelijk.

Dat bleek uiteindelijk gewoon een milde griep te zijn waar vaccinatie niet eens noodzakelijk was. Die vaccins hebben miljoenen gekost en zijn uiteindelijk vernietigd.
quote:

[..]

Kennelijk.

Elk jaar een pandemie uitroepen?

Misschien in jouw wereld ja. :')
pi_192176931
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:16 schreef Durmada het volgende:

[..]

Tuurlijk snap ik, maar te veel panikeren werkt ook niet goed. Het is afwachten en positief blijven met betrekking tot je naasten. Zorgen maken zal iedereen zich wel doen, maar laat het je gedachten niet leiden. Zolang ze niet ziek zijn, is er in principe nog niks aan de hand.
True, dank je :)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 00:20:18 #82
163650 Greys
pi_192176939
Topic maar op slot voor de nacht? Manmanman. Wat een gekut. Sorry hoor, gedraag je eens een beetje volwassen allemaal met dat geruzie. Is echt wel het laatste waar de meesten behoefte aan hebben nu. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192176944
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij dus af... ik heb de milde variant en blijkbaar zit daar zelfs bloedspugen en
Longonsteking bij.. en telkens als ik denk dat het beter gaat wordt ik toch weer ziek .. dit is echt geen griepje en ik ben voor het eerst echt bang.
En ik hoor om mij heen dezelfde gevallen, de huisarts kan niets totdat je of beter wordt of opgenomen.. sorry als ik fel klink maar deze hele discussie raakt mij :@
Ja het schijnt lang aan te houden, sterkte met alles en herstel. En je had gelijk over de ogen :Y
pi_192176946
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Nogmaals dat is enorm zuur voor jou, maar de artsen weten echt wel wat ze doen.

Niet voor niks zijn er nog geen doden gevallen onder mensen jonger dan 63.
blablablabla
pi_192176948
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Greys het volgende:
Topic maar op slot voor de nacht? Manmanman. Wat een gekut. Sorry hoor, gedraag je eens een beetje volwassen allemaal met dat geruzie. Is echt wel het laatste waar de meesten behoefte aan hebben nu. :{
doe maar niet op slot, ik ga al ;(
pi_192176950
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Greys het volgende:
Ik was heel serieus ;)
Het is en blijft voorlopig nog ellende
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
pi_192176953
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De massa hysterie die nu plaats vindt is gevaarlijker dan het virus zelf.
Er riep iemand op dit topic pas geleden dat "het niet zag zitten en er zelf wel een einde aan ging maken"
Gevaarlijk hoor.
Vakman pur sang
pi_192176962
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Elan het volgende:

[..]

In het vorige deel stond helaas toch echt het bericht van iemand van 46 die overleden is...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:21:51 #89
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192176963
Ik lees net op Facebook dat een ziekenhuismedewerker volgende week een feestje geeft en genoeg mondkapjes voor iedereen heeft. Dit is geen grap of troll echt wtf.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_192176967
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Elan het volgende:

[..]

psst, dat willen mensen hier niet lezen. Komt te dicht bij de waarheid.
pi_192176968
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

Elk jaar een pandemie uitroepen?

Misschien in jouw wereld ja. :')
Waar zeg ik dat ze dat elk jaar doen?? Zeg alleen dat ze er ook wel eens naast kunnen zitten.
blablablabla
pi_192176977
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Het was tot een paar uur geleden voor mij ook een ver van mijn bed ellende die ik wel serieus nam.

Leefde ik misschien nu nog maar ind e tijd van vroeger, dan wist je ook niet goed wat er allemaal op je af kwam ;)
Je gaat ellende vanzelf relativeren. :)
pi_192176978
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:21 schreef MPC60 het volgende:
Ik lees net op Facebook dat een ziekenhuismedewerker volgende week een feestje geeft en genoeg mondkapjes voor iedereen heeft. Dit is geen grap of troll echt wtf.
Ok, wat moeten we hiermee dan? Ook naar dat feestje gaan?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:22:36 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192176979
quote:

[..]

Kennelijk.

Dat is inderdaad de paradox van de goede voorbereiding: als het je lukt de ramp af te wenden, gebeurt de ramp niet en was de voorbereiding onnodig en verspillend.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:22:43 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192176982
Engelsen verwachten dat de maatregelen voor een jaar zullen gelden.
quote:
bron: tabloids
Social measures will need to be in place for most of a year at least in order to control the spread of Covid-19, scientists have advised, as the UK death toll hit 177.
Kortom... dat verwacht ik ook wel voor plus-minus-min-of-meer voor ons, dat dit geen kwestie is van een paar maanden. Net zoals je tussen de regels in de Toespraak van de Koning kon aflezen... dit gaat gewoon de rest van het jaar duren en no shit Sherlock....... vakantie in Nederland.

Dus ga hamsterboeken nu het nog kan. Ik blijf thuis, dus de ruimte is er.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192176985
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Noooooooooohooooo
Ow ja, en in Wit-Rusland schijnt er ook nog gevoetbald te worden te worden. Handje voor de wedstrijd, niks aan de hand.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:23:09 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192176990
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De massa hysterie die nu plaats vindt is gevaarlijker dan het virus zelf.
En omdat niemand het zooitje serieus neemt blijft het virus nog langer en langer en neemt dat nog meer toe.

Ik ben niet in paniek, ik ben pislink op ontkenners en mensen die lekker buiten gaan spelen omdat ze zo stoer zijn.
Get woke, go broke!
pi_192176996
quote:
Kankerpatiënt op zichzelf aangewezen door corona, 'het is heel zwaar'
https://nos.nl/artikel/23(...)t-is-heel-zwaar.html
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:23:32 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192176999
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In het vorige deel stond helaas toch echt het bericht van iemand van 46 die overleden is...
En over 1 van 34 in de VS.
Get woke, go broke!
pi_192177000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En omdat niemand het zooitje serieus neemt blijft het virus nog langer en langer en neemt dat nog meer toe.

Ik ben niet in paniek, ik ben pislink op ontkenners en mensen die lekker buiten gaan spelen omdat ze zo stoer zijn.
^O^ ^O^
pi_192177001
quote:

[..]

Dit.
pi_192177002
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Ja het schijnt lang aan te houden, sterkte met alles en herstel. En je had gelijk over de ogen :Y
Bizar..

Ja het valt echt tegen.. ;( zelfs manlief heeft bloedgespuugd. En de jongste van 2jr heeft nu ook rode ogen, maar gelukkig op verhoging na nog niets engs.
pi_192177007
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:21 schreef MPC60 het volgende:
Snap ik. Heb je weken overgeshift. Wil.je toch lekker kunnen ontspannen en denkt zelf aan mondkapjes. ^O^
Vakman pur sang
pi_192177008
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

is er ook nog een ander virus wat de hersencellen aantast ??
wat zijn veel mensen toch compleet achterlijk bezig de afgelopen weken....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192177009
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Klopt, al is het wel zo dat van de 8 mensen met corona er op de IC 8 aan de beademing liggen. Aan de andere kant liggen er aantallen op de corona cohort afdeling die niet direct intensieve zorg nodig hebben.

Vanavond werden er nog 18 aangemeld, al worden deze patiënten nog verspreid opgenomen in de regio midden Nederland.
Jij snapt het. Help
Ik lees/hoor dat maar de helft van de IC Corona patiënten het overleeft.
En op NICE staat dat er nu 274 patiënten op IC liggen.

Dat er 274 patiënten staat, zegt niks over de toestand van de patiënten en ik moet nu niet aan die 50% denken?
pi_192177011
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:22 schreef Vallon het volgende:
Engelsen verwachten dat de maatregelen voor een jaar zullen gelden.
[..]

Kortom... dat verwacht ik ook wel voor plus-minus-min-of-meer voor ons, dat dit geen kwestie is van een paar maanden. Net zoals je tussen de regels in de Toespraak van de Koning kon aflezen... dit gaat gewoon de rest van het jaar duren en no shit Sherlock....... vakantie in Nederland.

Dus ga hamsterboeken nu het nog kan. Ik blijf thuis, dus de ruimte is er.
Is ook zo China staat aan het begin van een nieuwe uitbraak. Ruim 900 miljoen mensen zijn daar nog niet immuun.
pi_192177024
Laat maar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192177026
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:22 schreef kol7680 het volgende:

[..]

psst, dat willen mensen hier niet lezen. Komt te dicht bij de waarheid.
Zal het filmpje morgen is posten van dat stel dertigers die het kregen en samen in quarantaine moesten. Die stonden na 2 dagen op bed en 4 dagen later gewoon weer lollig de pers te woord.

Beeld wat hier ontstaat en de focus op die benauwdheid maakt mensen serieus bang, niemand wil het gevoel hebben om te stikken. Dat is ongeveer het engste wat er is.
blablablabla
pi_192177028
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar je bent tegelijkertijd ook niet van deze tijd.
Want?
pi_192177029
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:22 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Je gaat ellende vanzelf relativeren. :)
Daar moet ik je geliijk in geven. de overlevingsmodus ;)
pi_192177032
quote:

[..]

Je mag toch gewoon buiten komen?
Vakman pur sang
pi_192177034
quote:

[..]

Kennelijk.

Ik kan mij niet herinneren dat het vliegverkeer gestopt was, grenzen gesloten, landen in lockdown, ziekenhuizen overspoeld. Maar je hebt gelijk de swine flu is overschat.
Wij haddden iets van 30 miljoen vaccins over ofzo
pi_192177035
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Bizar..

Ja het valt echt tegen.. ;( zelfs manlief heeft bloedgespuugd. En de jongste van 2jr heeft nu ook rode ogen, maar gelukkig op verhoging na nog niets engs.
klinkt niet best !!
heel veel sterkte !
pi_192177036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:24 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Want?
Weinig empathie.
Vakman pur sang
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:25:52 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192177041
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je mag toch gewoon buiten komen?
Maar je moet wel anderhalve meter afstand houden en dus niet hutjemutje in de rij bij de bouwmarkt gaan staan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:25:52 #116
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192177042
quote:

[..]

Bizar..

Wat?! -O-
pi_192177043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:14 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Ja als het los gaat in de andere regionen dan ligt de boel snel vol
Nee, de voorzitter van de IC-vereniging heeft vorige week gezegd dat ze nooit de maximale capaciteit nodig zullen hebben :Y
pi_192177046
quote:

[..]

Bizar..

Sterkte!

En goed in de gaten houden..
pi_192177049
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar je moet wel anderhalve meter afstand houden en dus niet hutjemutje in de rij bij de bouwmarkt gaan staan.
De bouwmarkt is overdekt.
Vakman pur sang
pi_192177050
quote:

[..]

Bizar..

Echt een vaag virus hoor. sterkte :*
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:26:34 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192177052
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat die onderhand dicht is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:26:42 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192177054
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat het vliegverkeer gestopt was, grenzen gesloten, landen in lockdown, ziekenhuizen overspoeld. Maar je hebt gelijk de swine flu is overschat.
denk dat daarom nu zuinig is gedaan en daar gaan mensenlevens de prijs voor betalen
pi_192177055
quote:

[..]

dat komt er er veel minder mensen werden opgenomen, veel mildere symptomen, minder IC opnames en maar 0.02% overleed eraan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:26:50 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192177056
quote:

[..]

Bizar..

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Zal het filmpje morgen is posten van dat stel dertigers die het kregen en samen in quarantaine moesten. Die stonden na 2 dagen op bed en 4 dagen later gewoon weer lollig de pers te woord.

Beeld wat hier ontstaat en de focus op die benauwdheid maakt mensen serieus bang, niemand wil het gevoel hebben om te stikken. Dat is ongeveer het engste wat er is.
Dat je je nog niet kapotschaamt met je teksten terwijl er mensen tegelijkertijd dit soort dingen posten.
Get woke, go broke!
pi_192177061
quote:

[..]

Echt he :')
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:27:32 #126
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192177068
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nope.
pi_192177069
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:24 schreef Collide het volgende:

[..]

Is ook zo China staat aan het begin van een nieuwe uitbraak. Ruim 900 miljoen mensen zijn daar nog niet immuun.
Jij denkt dat er al rond de 600 miljoen immuun zijn.
pi_192177071
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee joh. Mensen.moeten klussen.
Et gaet oan!
Vakman pur sang
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:27:48 #129
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192177072
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

GO FUCK YOURSELF!

NU ben ik klaar met je.
Neem even een chill pill dude. Het grijpt je allemaal wat teveel aan denk ik.

Trouwens Elan _O_ Af en toe realiteit kan geen kwaad hier. Over een paar maand gaat het leven weer verder en laten we dit weer achter ons. Voor het gros van de mensen was het dan een periode waar ze vooral rekening hielden met de medemens, maar zelf geen schade hebben opgelopen.
Weisst
pi_192177075
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

denk dat daarom nu zuinig is gedaan en daar gaan mensenlevens de prijs voor betalen
Nederland betaalt ook het liefst weinig voor mondkapjes etc.

Andere landen bieden meer en dan gaat het daar heen..
pi_192177078
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:24 schreef Elan het volgende:

[..]

dit virus slaat pas na een paar dagen echt heftig in als je het goed hebt te pakken
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:28:23 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192177082
quote:

[..]

Bizar..

ff 112 bellen, volgens mij is er iemand er erg slecht aan toe
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:28:29 #133
40566 Ericr
Livewrong
pi_192177084
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Meid toch. Je leest ook verhalen van mensen die het krijgen en 2 dagen ziekjes op bed zitten en daarna weer over gaan tot de orde van de dag. En dan kom jij janken hier alsof we er allemaal kapot aan, van een beetje benauwdheid hoe vervelend dat ook moge zijn ga je niet meteen dood hoor. Je maakt mensen gewoon onnodig bang op deze manier.
Er zijn uitersten maar het ene uiterste overspoelt nu wel zorgsystemen. Er worden ook in Nederland mensen afgesloten van benodigde zorg. Ook als ze geen corona hebben. Dat is extreem en kent geen parallel in de moderne geschiedenis.

Er is amper controle maar laten we dit virus vrij rondwaren moet iedere dokter keuzes gaan maken tussen leven en dood. Dan maar hopen dat je niet degene bent voor wie die keuze gemaakt moet worden
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:28:36 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192177088
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nope.
En hoe komt dat? Ontkenners zoals de mensen in dit topic, het is maar een griepje.

Ondertussen kotsen er FOK!kers, of geliefden daarvan, bloed. Maar niets aan de hand.
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:28:52 #135
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192177090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

Dat je je nog niet kapotschaamt met je teksten terwijl er mensen tegelijkertijd dit soort dingen posten.
Op wie doel je?
pi_192177094
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

dit virus slaat pas na een paar dagen echt heftig in als je het goed hebt te pakken
Eerst lijkt het beter te gaan en dan BAM komt de klap en kan het snel gaan schijnbaar..
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:29:19 #137
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192177097
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat komt er er veel minder mensen werden opgenomen, veel mildere symptomen, minder IC opnames en maar 0.02% overleed eraan.
Het punt is dat je dat niet van te voren weet wanneer een nieuw virus rondgaat. Sowieso kan het ook muteren en gaandeweg andere eigenschappen ontwikkelen. Dus liever een beetje goede voorbereiding dan het te onderschatten en dan met de gebakken peren te zitten.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:29:29 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192177098
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En hoe komt dat? Ontkenners zoals de mensen in dit topic, het is maar een griepje.

Ondertussen kotsen er FOK!kers, of geliefden daarvan, bloed. Maar niets aan de hand.
Niemand zegt hier dat het 'een griepje is'. Misschien gewoon eens rustig lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192177099
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Wat lul.jij nou weer?
Die mensen staan gewoon onder behandeling.
Vakman pur sang
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:29:32 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192177100
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Op wie doel je?
Op de ontkenner Elan natuurlijk, zo ijskoud dat soort dingen roepen terwijl Logi door een hel gaat.
Get woke, go broke!
pi_192177103
Zucht. Dit is geen griepvirus. Kom ff meekijken op de IC.
pi_192177105
quote:

[..]

en dat zijn dan compleet gezonde mensen ook he.....kun je nagaan als je dit krijgt als iemand al problemen heeft.
pi_192177107
Thx O+ En srry want ik wil helemaal geen paniek of drama veroorzaken.. maar het downplayen moeten mensen echt mee stoppen. Gewoon ook uit respect ofzo..
pi_192177110
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Nee, de voorzitter van de IC-vereniging heeft vorige week gezegd dat ze nooit de maximale capaciteit nodig zullen hebben :Y
Geloof het niet echt, :@ erge moet nog komen en trekt als een wolk over heel Nederland, kijkende naar.... dat de meeste IC patienten weken daar liggen.
pi_192177114
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het punt is dat je dat niet van te voren weet wanneer een nieuw virus rondgaat. Sowieso kan het ook muteren en gaandeweg andere eigenschappen ontwikkelen. Dus liever een beetje goede voorbereiding dan het te onderschatten en dan met de gebakken peren te zitten.
mee eens maar zeg dat de RIVM/GGD.....
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:30:31 #146
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192177117
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Logician2.0 het volgende:
Thx O+ En srry want ik wil helemaal geen paniek of drama veroorzaken.. maar het downplayen moeten mensen echt mee stoppen. Gewoon ook uit respect ofzo..
Eens
pi_192177118
quote:

[..]

Het is geen griepje. Ik ken iemand ie momenteel met hoge koorts in bed ligt naar adem te happen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:30:47 #148
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192177123
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat lul.jij nou weer?
Die mensen staan gewoon onder behandeling.
merk ik niks van, telefonisch via de huisarts boeit niet
pi_192177124
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

We zijn krap 2 weken bezig hier in Nederland met het virus en we kunnen het nu al niet aan.

Mensen denken wel dat we het een paar maanden kunnen volhouden, expert die elke dag van mening veranderen. :')

Hoe dan?
Een kleine maand bedoel je.
Verder moeten de huidige maatregelen echt verschil kunnen maken tov een open samenleving
pi_192177125
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn de situaties van individuen de norm? Kap eens met op persoonlijke titel bashen, alleen omdat ik jouw hysterie niet deel.
Als de regering het niet had gedownplayed, zoals jij nu, hadden we nu wel genoeg spullen hier. :W
pi_192177126
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:30 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Over een paar maanden denken we allemaal, hebben we hier ons zo zorgen over gemaakt. Daarom deze topics altijd opslaan, die massahysterie is leuk om over een half jaar nog eens terug te lezen. De mensheid slaat onnodig helemaal door.
Kappen aub. Of kom even een kijkje nemen in het ziekenhuis.
pi_192177128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

10 dagen geleden een heleboel en nog steeds zeggen een het nog.....kansloze figuren
pi_192177133
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef Elan het volgende:
Het blijft onduidelijk of het nu een stevige griep is
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:31:35 #154
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192177140
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Eerst lijkt het beter te gaan en dan BAM komt de klap en kan het snel gaan schijnbaar..
Wat kan snel gaan voor iemand van 30 jaar ?
Weisst
pi_192177150
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef LaCatastrophe het volgende:
Zucht. Dit is geen griepvirus. Kom ff meekijken op de IC.
Dit snappen mensen met een beperkt vermogen vaak niet, dat dit een longvirus is.
pi_192177151
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:30 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Geloof het niet echt, :@ erge moet nog komen en trekt als een wolk over heel Nederland, kijkende naar.... dat de meeste IC patienten weken daar liggen.
zeiden ze in italie en spanje ook waarschijnlijk, ik geloof het echt niet....
pi_192177154
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klopt.dat is er ook zo verradelijk aan
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 00:32:28 #158
163650 Greys
pi_192177159
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:27 schreef erkel het volgende:

[..]

Neem even een chill pill dude. Het grijpt je allemaal wat teveel aan denk ik.

Trouwens Elan _O_ Af en toe realiteit kan geen kwaad hier. Over een paar maand gaat het leven weer verder en laten we dit weer achter ons. Voor het gros van de mensen was het dan een periode waar ze vooral rekening hielden met de medemens, maar zelf geen schade hebben opgelopen.
En al die mensen die dan familie hebben verloren of geliefden? Of voor wie er straks wellicht geen IC bed meer is? Of die nu bloed kotsen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192177160
Edit.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2020 00:49:20 ]
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:32:38 #160
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192177165
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:30 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Over een paar maanden denken we allemaal, hebben we hier ons zo zorgen over gemaakt.

Daarom deze topics altijd opslaan, die massahysterie is leuk om over een half jaar nog eens terug te lezen. De mensheid slaat onnodig helemaal door.
Zo is het nu eenmaal, wat je er ook van vind.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:32:52 #161
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192177167
quote:

[..]

Misschien handig dit en al of niet met het onderliggende probleem over te laten aan medici, geldt ook voor de "poster" die ik aanraad, de huisarts te bellen.
pi_192177168
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:30 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Over een paar maanden denken we allemaal, hebben we hier ons zo zorgen over gemaakt.

Daarom deze topics altijd opslaan, die massahysterie is leuk om over een half jaar nog eens terug te lezen. De mensheid slaat onnodig helemaal door.
Ik hoop dat je gelijk krijgt.

Je mag mij over een halfjaar wekenlang keihard uitlachen en bespottem
pi_192177170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik heb ook bloed opgespuugd en ze kunnen er niets mee, noteren, je saturatie opnieuw checken en je longen beluisteren..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2020 00:36:18 ]
pi_192177171
Echt, ziekenhuizen slaan alarm, maar hier willen nog steeds mensen doen alsof het wel mee valt allemaal, niets aan de hand, blablablabla. Ontzettend bijzonder. Los van die schade, je bent echt een boon als je denkt dat je hier economisch niet veel van gaat merken, en ook daar kan je je best zorgen over maken.
pi_192177176
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is geen griepje. Ik ken iemand ie momenteel met hoge koorts in bed ligt naar adem te happen.
:{ ook sterkte
pi_192177186
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Is er ineens weer een troll-blik ontkenners opengetrokken? wat is dit?
Het is weer 24.00 geweest, dan zijn de ouders naar bed en mogen ze trollen op FOK! :')
pi_192177188
quote:

[..]

Bizar..

Uhm bloedspugen? Dat is 112
pi_192177192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als de regering het niet had gedownplayed, zoals jij nu, hadden we nu wel genoeg spullen hier. :W
De regering snapt er natuurlijk niks van. Die spreken ook niet dagelijks de experts fok.nl.

Die spullen zijn maar beperkt houdbaar, je kan wel 50 miljoen paar mondkapjes ergens opslaan. Maar dan komen er weer klachten uit het land over kansloze geldverkwisting als er geen virus uitbreekt en die dingen moeten vernietigd worden.
blablablabla
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:34:19 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192177195
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Misschien handig dit en al of niet met het onderliggende probleem over te laten aan medici, geldt ook voor de "poster" die ik aanraad, de huisarts te bellen.
Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik doe toch geen diagnose, ik laat alleen zien hoe ontwetend, kansloos en debiel de mensen zijn die onder de ogen van mensen die ziek zijn blijven vertellen dat het allemaal niets voorstelt.
Get woke, go broke!
pi_192177196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zeiden ze in italie en spanje ook waarschijnlijk, ik geloof het echt niet....
Zoals ze ook zeiden dat het niet in Nederland kwam ;)
pi_192177199
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:33 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

:{ ook sterkte
Dank je wel. Ze was eerst blij dat de koorts een beetje zakte en vervolgens gaat die temperatuur weer heel hard omhoog.

Het is echt geen griepje.
pi_192177210
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:33 schreef erkel het volgende:

[..]

Het influenza virus is ook een luchtweginfectie. Daar zit dus geen verschil in
Nogmaals, zie jij mensen vechten voor hun leven?
En nee, ik ben verre van een paniekzaaier, puur realiteit nu in ziekenhuizen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:35:21 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192177215
Zou mooi zijn als die empathie ook na deze crisis doorzet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192177220
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Whehehe
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 00:35:54 #175
163650 Greys
pi_192177223
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Bron? Want hij zei op tv toch echt iets heel anders volgens mij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192177226
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:34 schreef Elan het volgende:

[..]

De regering snapt er natuurlijk niks van. Die spreken ook niet dagelijks de experts fok.nl.

Die spullen zijn maar beperkt houdbaar, je kan wel 50 miljoen paar mondkapjes ergens opslaan. Maar dan komen er weer klachten uit het land over kansloze geldverkwisting als er geen virus uitbreekt en die dingen moeten vernietigd worden.
Ja, een jaar of 5.

Waarom zou je dat inkopen ja? :')
pi_192177228
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:32 schreef Greys het volgende:

[..]

En al die mensen die dan familie hebben verloren of geliefden? Of voor wie er straks wellicht geen IC bed meer is? Of die nu bloed kotsen?
opgeofferd voor groepsimmuniteit volgens sommigen :(
pi_192177230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is toch volgens jou niet zo serieus allemaal?
Heb ik nooit gezegd.
Het is een nasty virus.
Maar ook niet het einde vd wereld.
Vakman pur sang
pi_192177232
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:33 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Niet als het veroorzaakt wordt door het hoesten
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:36:43 #180
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192177237
quote:

[..]

dat dacht ik ook,ja
pi_192177238
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dank je wel. Ze was eerst blij dat de koorts een beetje zakte en vervolgens gaat die temperatuur weer heel hard omhoog.

Het is echt geen griepje.
Ja ik volg iemand op FB die haar ziekte per dag update...heftig om te zien en te lezen
pi_192177239
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Heb ik nooit gezegd.
Het is een nasty virus.
Ook weer eens, dat klopt. Maar persoonlijk leed it is.
pi_192177240
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:35 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Inderdaad Elan, het kabinet doet het inderdaad juist aanpakken. Zo had ik het nog niet bekeken.
Hele dagen roep je hier dat het kabinet het goed doet, maar nu had je het nog niet zo bekeken. Duidelijker ga je ze niet krijgen hoor.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:36:58 #184
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192177241
quote:

[..]

Heb ik nooit gezegd.
Het is een nasty virus.
Dus dat
pi_192177243
Trouwens bloedkotsen is helemaal niet raar ofzo heb je ook bij een longontsteking.
Vakman pur sang
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:37:17 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192177247
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit snappen mensen met een beperkt vermogen vaak niet, dat dit een longvirus is.
Hmmmmm..... griep is dat ook en laten we proberen het niet vice versa te downplayen.

quote:
bron: wiki
Griep of influenza is een ziekte die door het influenzavirus wordt veroorzaakt.[1] Dit virus infecteert de luchtwegen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:37:18 #187
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192177248
quote:

[..]

Dat is niet het gros hè. De meeste mensen komen hier ongeschonden uit, ook hun familie. En ik weet dat jij je zorgen maakt voor jezelf, geheel terecht. Dat doe ik ook voor mijn vader. Maar het leven gaat door, ook gewoon nu.
Weisst
pi_192177253
quote:

[..]

Heb ik nooit gezegd.
Het is een nasty virus.
Einde van de wereld niet nee.

Een grote impact op de samenleving? Ja.
pi_192177255
België had vorige week 5 miljoen mondkapjes besteld en deze week gewoon gekregen
pi_192177256
quote:
Trouwens bloedkotsen is helemaal niet raar ofzo heb je ook bij een longontsteking.
Alsjeblieft, stop hiermee.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:37:47 #191
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192177257
quote:
Ja, dus? Dus moet iedereen het maar lekker krijgen?
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:37:48 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192177258
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waar wordt dat precies ontkend?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192177260
quote:
Klopt.
pi_192177262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Echt, ziekenhuizen slaan alarm, maar hier willen nog steeds mensen doen alsof het wel mee valt allemaal, niets aan de hand, blablablabla. Ontzettend bijzonder. Los van die schade, je bent echt een boon als je denkt dat je hier economisch niet veel van gaat merken, en ook daar kan je je best zorgen over maken.
ik werd in een facebook groep zelfs nog paniekzaaier genoemd gister.....toen ik ze erop wees wat er gebeurd in italie en spanje en dat dat in nederland ook eraan komt gingen ze maar de groep uit....en dat is dan een hoog geplaatste pipo bij bloedbank Sanquin.

maar wel de hele week hihihihahahahohoho grapjes posten over corona in dezelfde groep.
kansloos
pi_192177266
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmmmmm..... griep is dat ook en laten we proberen het niet vice versa te downplayen.
[..]

Dit heeft wel iets meer impact op de longen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 00:38:34 #196
163650 Greys
pi_192177272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:37 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat is niet het gros hè. De meeste mensen komen hier ongeschonden uit, ook hun familie. En ik weet dat jij je zorgen maakt voor jezelf, geheel terecht. Dat doe ik ook voor mijn vader. Maar het leven gaat door, ook gewoon nu.
Zo gewoon vind ik het leven op dit moment anders niet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192177273
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Bron? Want hij zei op tv toch echt iets heel anders volgens mij.
Was bij Op1 meen ik. Werd twee keer aan hem gevraagd of er genoeg capaciteit was. Hij zei nog net niet dat ie daar z'n hand voor in het vuur zou stoppen :{
pi_192177275
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben nu 35 en heb dat nog nooit gehad. Zodra mij dit overkomt is het 112.
pi_192177276
quote:

[..]

Wanneer een dergelijke extremiteit je (letterlijk) persoonlijk raakt is dat kut-erg. Maar het kan geen kwaad om dit in het perspectief van de mensheid en onze werkelijkheid te blijven beschouwen.

Wat dat betreft zie ik best wel een gelijkenis met oorlog en collateral damage.

De situatie zie ik best wel als een oorlog van de wereld tegen een onzichtbare vijand.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192177278
Heb OP bijgewerkt naar mijn inzicht. Thoughts? Insights?
pi_192177280
https://nos.nl/artikel/23(...)handen-schudden.html

'drink veel wodka, ga naar de sauna en werk hard'

:D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 00:39:15 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192177281
Toon eens wat respect mensen. Niet te geloven dit .....
pi_192177283
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb in 2010 m'n zwaarste griep met bronchitis ooit gehad (6 weken daarna nog gekneusde longen van het hoesten) en toen kwam er ook bloed vrij bij het hoesten.

Het kan inderdaad door hoesten komen.

Twee weken geleefd op soep, bouillon en thee. Wel goed voor de lijn (niet dat ik het nodig had).
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 00:39:46 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192177288
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:38 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Was bij Op1 meen ik. Werd twee keer aan hem gevraagd of er genoeg capaciteit was. Hij zei nog net niet dat ie daar z'n hand voor in het vuur zou stoppen :{
Bullshit. Die gast heeft gisteren nog gezegd dat het sneller gaat dan verwacht. Kappen met leugens verspreiden.
pi_192177291
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:39 schreef Kyran het volgende:
Nope. Bizar dit ook.
pi_192177293
quote:

[..]

Alles heeft impact.
Er volgen altijd dalen na pieken. Virussen, terrorisme, aanslagen oorlogen, millieucrisisen, economische malaise, honger, gaten in ozenlagen enz.
En we lossen het op tot een piek en we gaan weer door.

IT gaet oan!
Vakman pur sang
pi_192177294
quote:

[..]

Nee het is een symptoom, en ik kan je zeggen dat die smaak telkens in je mond echt niet lekker slaapt.. ik heb 2 nachten achter elkaar op de rand van mijn bed zitten huilen bang dat ik dood ging.. maar ik ben daar nu gelukkig doorheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2020 00:42:34 ]
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:40:12 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192177295
Je kan ook door andere dingen bloed kotsen, dus dat is helemaal niet erg!

FFS :').
Get woke, go broke!
pi_192177296
quote:
Nog zo'n bijeffect wat laat zien dat zware maatregelen voor het een ook nadelige effecten hebben op andere gebieden. Dat wordt met een lockdown alleen maar erger, dat moet allemaal meegenomen worden in de besluitvorming.
pi_192177300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

Heb in 2010 m'n zwaarste griep met bronchitis ooit gehad (6 weken daarna nog gekneusde longen van het hoesten) en toen kwam er ook bloed vrij bij het hoesten.

Twee weken geleefd op soep, bouillon en thee.
Ik geloof dat hier veel mesnen zijn die de griep flink onderschatten. En dan maar steeds sarcastisch 'griepje' gebruiken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192177303
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, een jaar of 5.

Waarom zou je dat inkopen ja? :')
Al meer dan 100 jaar geen pandemie.....wat is de regelmaat?
pi_192177307
quote:

[..]

...en waarschijnlijk ook voor een hele lange tijd. Zelfs Willem-Alexander liet dat doorschemeren in die toespraak.
pi_192177312
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef Logician2.0 het volgende:

Nee het is een symptoom, en ik man je zeggen dat die smaak telkens in je mond echt niet lekker slaapt.. ik heb 2 nachten achter elkaar op de rand van mijn bed zitten huilen bang dat ik dood ging.. maar ik ben daar nu gelukkig doorheen.
:*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192177313
quote:

[..]

Bullshit. Die gast heeft gisteren nog gezegd dat het sneller gaat dan verwacht. Kappen met leugens verspreiden.
Dit is zeker géén bullshit. Want ik was er zéér verbaasd over dat hij dat zei. Die max. komt er natuurlijk aan.
pi_192177314
quote:

[..]

Nee het is een symptoom, en ik man je zeggen dat die smaak telkens in je mond echt niet lekker slaapt.. ik heb 2 nachten achter elkaar op de rand van mijn bed zitten huilen bang dat ik dood ging.. maar ik ben daar nu gelukkig doorheen.
:*
vosss is de naam,
pi_192177317
Ik ga stoppen met reageren, geen nut.
pi_192177318
quote:
Maar echt, en iedereen is ineens arts of epidemioloog ook. :{
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:41:14 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192177319
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Komt door de onnodige massahysterie dat dit virus met ons doet. Doen we onszelf aan.
Ik zie je niet mans reageren op Logician, I wonder why.
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:41:23 #219
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192177323
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

...en waarschijnlijk ook voor een hele lange tijd. Zelfs Willem-Alexander liet dat doorschemeren in die toespraak.
Ik denk nog een maand of 3
pi_192177325
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:39 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)handen-schudden.html

'drink veel wodka, ga naar de sauna en werk hard'

:D
is that real? :D serieus het advies? :D
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:41:41 #221
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192177329
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:35 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Nogmaals, zie jij mensen vechten voor hun leven?
En nee, ik ben verre van een paniekzaaier, puur realiteit nu in ziekenhuizen.
Net zoals de mensen die door het influenza virus een longontsteking oplopen en het niet overleven. Het ziekteverloop verschilt niet zoveel, behalve dat niemand nu immuniteit heeft voor het corona virus. Daar zit het 'm in.

Zie je, je hoeft niet meteen in een kramp te schieten bij het woord griep, maar toch de ernst van de situatie in te zien
Weisst
pi_192177334
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat hier veel mesnen zijn die de griep flink onderschatten. En dan maar steeds sarcastisch 'griepje' gebruiken.
Dat zijn dezelfde mensen die 3x per jaar zich 2 of 3 dagen ziek melden want griep. Terwijl ze gewoon verkouden zijn. Met de griep lig je ook gewoon een week plat in bed, maar dat snapt het gros niet.
vosss is de naam,
pi_192177336
quote:

[..]

Ja, je kan een griep hebben waarbij je de klachten (spierpijn, keelpijn, verkouden) hebt en prima kan werken.

Maar bij die griep lag ik 4 dagen als een zombie, voelde me alsof ik in de mist in een bootje op een meer dobberde. Vaag dromen ook.

Als kind wel vaak bronchitis gehad dus weet wat hoesten is... maar die griep van 2010 vergeet ik niet meer...
pi_192177337
quote:

[..]

Heel veel sterkte gewenst. :*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192177338
Hier in Brabant hebben de ziekenhuizen nu al om hulp gevraagd.
pi_192177339
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:41 schreef erkel het volgende:

[..]

Net zoals de mensen die door het influenza virus een longontsteking oplopen en het niet overleven. Het ziekteverloop verschilt niet zoveel, behalve dat niemand nu immuniteit heeft voor het corona virus. Daar zit het 'm in.

Zie je, je hoeft niet meteen in een kramp te schieten bij het woord griep, maar toch de ernst van de situatie in te zien
Ik heb precies 2 jongere mensen zien vechten tegen influenza het afgelopen half jaar. Nu jij.
pi_192177341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Twee weken geleefd op soep, bouillon en thee. Wel goed voor de lijn (niet dat ik het nodig had).
Wow. Klinkt als een extreem nare tijd
pi_192177348
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:41 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik ga stoppen met reageren, geen nut.
Heeft wel nut! Ik vind het fijn te lezen als mensen tegen de bullshitters in gaan, zoals jij dat ook vast van anderen fijn vindt. Svp door gaan!

On a different note, nogmaals: heb OP bijgewerkt. Iemand suggesties of gedachten erbij?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:43:07 #229
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192177350
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Snap ik. Heb je weken overgeshift. Wil.je toch lekker kunnen ontspannen en denkt zelf aan mondkapjes. ^O^
quote:
Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid. We begrijpen dat het leeft maar gelieve ontopic en relevant te posten.
Ga nou eens ergens anders trollen man. Het is al zo moeilijk om de relevante info te volgen in dit topic en je zit het continu te vergallen door vervelende discussies uit te lokken. Wat doe je hier überhaupt als je je toch nergens druk om maakt.
It's okay to be white
pi_192177352
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:42 schreef vosss het volgende:
Dat zijn dezelfde mensen die 3x per jaar zich 2 of 3 dagen ziek melden want griep. Terwijl ze gewoon verkouden zijn. Met de griep lig je ook gewoon een week plat in bed, maar dat snapt het gros niet.
ok, klopt. veel mensen zeggend at ze griep hebben terwijl ze een bovenste luchtweginfectie hebben :Y Dan lijkt het wel een simpel griepje. Maar dat is geen griep.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:43:23 #231
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192177354
quote:
Vrijdagavond hé ;) Niet dat je geen respect moet tonen hoor.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:43:30 #232
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192177357
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:42 schreef tesssssssss het volgende:
en de piek moet nog beginnen
pi_192177360
[quote]0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit.

Maar de dag daarvoor zei hij nog dat ze het makkelijk aankonden, voor het debat.
pi_192177361
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Komt door de onnodige massahysterie dat dit virus met ons doet. Doen we onszelf aan.
:X
pi_192177368
quote:

[..]

Inderdaad lekker de griep downplayen.
Met dezelfde retoriek als sommige hier gebruiken kun je dan aanvoeren dat ze wel anders praten als een familielid op de IC ligt met de griep.
pi_192177369
quote:

[..]

Nee het is een symptoom, en ik kan je zeggen dat die smaak telkens in je mond echt niet lekker slaapt.. ik heb 2 nachten achter elkaar op de rand van mijn bed zitten huilen bang dat ik dood ging.. maar ik ben daar nu gelukkig doorheen.
Pf heftig :{ :*
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:44:27 #237
40566 Ericr
Livewrong
pi_192177372
Het leven gaat op den duur altijd door. Dat ging het na wereldoorlogen ook. De vraag is tegen welke prijs.

Lockdown, groepsimmuniteit of welke aanpak ook gaat maanden duren of langer als dit virus niet vanzelf verdwijnt. Dan ligt iedere economie plat en heerst chaos. Daarvan herstellen gaat lang duren. Langer dan deze bende nu
pi_192177374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ja, je kan een griep hebben waarbij je de klachten (spierpijn, keelpijn, verkouden) hebt en prima kan werken.

Maar bij die griep lag ik 4 dagen als een zombie, voelde me alsof ik in de mist in een bootje op een meer dobberde. Vaag dromen ook.

Als kind wel vaak bronchitis gehad dus weet wat hoesten is... maar die griep van 2010 vergeet ik niet meer...
Vriendin van mij, in de 30, werd op een gegeven moment met een ambu afgevoerd en kan zich een paar dagen niet meer herinneren omdat ze gewoon helemaal van de wereld was met hallucineren. Was een griepje.
pi_192177378
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wow. Klinkt als een extreem nare tijd
Het was niet heel fantastisch :P

Duurt ook wel een maand voordat je weer helemaal "op kracht" bent, op het werk zweten bij de geringste inspanning en gekneusde ribben zijn dan ook niet echt fijn.

Het was ook de periode dat ik nog wel eens op scholen kwam om daar aan servers / computers onderhoud te doen en dan zit je sowieso de hele dag tussen honderden ziekteverwekkers :P
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:44:54 #240
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192177379
quote:

[..]

Reden om de dokter te raadplegen.
quote:
Unless you have bronchitis, you need to see a doctor if you’re coughing up blood.
Dit virus veroorzaakt ook een ontsteking van de luchtwegen, dus is het niet abnormaal dat dezelfde symptomen als bij bronchitis zich voordoen.
are we infinite or am I alone
pi_192177380
quote:

[..]

Dit.

Maar de dag daarvoor zei hij nog dat ze het makkelijk aankonden, voor het debat.[quote]1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Alles heeft impact.
Er volgen altijd dalen na pieken. Virussen, terrorisme, aanslagen oorlogen, millieucrisisen, economische malaise, honger, gaten in ozenlagen enz.

IT gaet oan!
Milieucrisis vergelijken met dit?

Jij bent iemand die serieus denkt dat wij het weer kunnen beïnvloeden enzo? :')
pi_192177381
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en de piek moet nog beginnen
Ja, dat gaan ze hier nooit halen.

Mijn nichtje moet 24 mei bevallen in het ziekenhuis. Nou. Ik heb er helemaal geen prettig gevoel bij.
pi_192177386
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dus? Dus moet iedereen het maar lekker krijgen?
Nee bij griep, bronchitis of een longontsteking is dat redelijk normaal.
Bij een massieve bloedstroming vanuit de maag moet je wel naar de eerste hulp rijden.
Vakman pur sang
pi_192177387
quote:
en dat is denk ik het verschil. tijd genomen om andere ziekenhuizen voor te laten bereiden. tot op het randje tijd gemaakt. nu zoveel mogelijk verspreiden over de ruimte van grotere ziekenhuizen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 00:45:40 #245
163650 Greys
pi_192177389
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is maar een Ieniemienie percentage dat moet vechten voor zijn leven. Men doet hier met de meest vreselijke verhalen alsof het de norm is dat je aan de beademing moet en doodziek zou worden.

En het is allemaal zonder bronvermelding van horen zeggen en heb op Facebook gestaan.
Maar ff.. Zelfs jij moet toch toegeven dat ziekenhuizen nu echt niet fake gillen dat ze overspoeld raken en hulp nodig hebben en patiënten moeten verplaatsen en gebrek aan materialen etc etc. Het is toch echt niet zo gek dat mensen bang zijn dat zij of hun familie op de IC komen te liggen hierdoor? Het aantal loopt best rap op en als we hier de curve van Italië blijven volgen is het niet te overzien. Dat is gewoon beangstigend voor velen. Hoe vaak jij ook roept dat het allemaal wel meevalt. Heb je niemand in je familie die oud of zwakker is waar je voor vreest nu?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192177390
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ok, klopt. veel mensen zeggend at ze griep hebben terwijl ze een bovenste luchtweginfectie hebben :Y Dan lijkt het wel een simpel griepje. Maar dat is geen griep.
veelal het rhinovirus, oftewel een normale verkoudheid wel een corona variant zeg maar.
2 weken terug gehad
pi_192177393
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:44 schreef Ericr het volgende:
Dan ligt iedere economie plat en heerst chaos.
Die chaos die er misschien wel van gaat komen zou ook nog maar eens zomaar voor meer doden kunnen gaan zorgen dan dit virus.

Het is maar een dun lijntje tussen beschaving en totale anarchie :X
vosss is de naam,
pi_192177395
^O^
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:46:11 #249
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192177396
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:42 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Ik heb precies 2 jongere mensen zien vechten tegen influenza het afgelopen half jaar. Nu jij.
Ok wat moet ik nu doen? Ik probeer een discussie te voeren, maar je reacties lijken elke keer niet aan te sluiten bij waarop je reageert.
Weisst
pi_192177400
quote:

[..]

Dit.

Maar de dag daarvoor zei hij nog dat ze het makkelijk aankonden, voor het debat.[quote]1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Alles heeft impact.

IT gaet oan!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef -0- het volgende:

[..]

Nog zo'n bijeffect wat laat zien dat zware maatregelen voor het een ook nadelige effecten hebben op andere gebieden. Dat wordt met een lockdown alleen maar erger, dat moet allemaal meegenomen worden in de besluitvorming.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef -0- het volgende:

[..]

Zonder lockdown gaan er ook kritische oncologische operaties niet meer door, dus wat is je punt?
pi_192177402
In Turkije hebben ze banken gesloopt vanwege hangouderen.

Zie video in link. Ouderen zijn niet blij. Er wordt "zoon van een ezel" geroepen door een van de ouderen.

canokar twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 23:43:48 Turkey’s older generation are literally not listening to COVID-19 warnings and are refusing to stay in their homes. Like teenagers.

So we’ve had to start dismantling their benches.

I may disagree with Turkish governance most of the time but: BRAVO!

https://t.co/tYAdyt5r2r reageer retweet
pi_192177403
quote:
Mijn ziekenhuis neemt 10 patienten over.
pi_192177406
Ik heb in 27 dienstjaren nog niet eerder meegemaakt dat 18 patiënten gelijkertijd aangemeld werden. Dus nee, dit is geen griepje.
pi_192177412
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vriendin van mij, in de 30, werd op een gegeven moment met een ambu afgevoerd en kan zich een paar dagen niet meer herinneren omdat ze gewoon helemaal van de wereld was met hallucineren. Was een griepje.
Griep kan je inderdaad doodziek van worden en kost ook duizenden levens per jaar. Gelukkig het merendeel paar dagen op bed en je kunt er weer tegenaan.
blablablabla
pi_192177416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
!

On a different note, nogmaals: heb OP bijgewerkt. Iemand suggesties of gedachten erbij?
Klasse, dankjewel
pi_192177417
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Al meer dan 100 jaar geen pandemie.....wat is de regelmaat?
Ik stop met reageren nu.
pi_192177418
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Die chaos die er misschien wel van gaat komen zou ook nog maar eens zomaar voor meer doden kunnen gaan zorgen dan dit virus.

Het is maar een dun lijntje tussen beschaving en totale anarchie :X
mensen vergeten dat echt :Y
pi_192177420
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:46 schreef erkel het volgende:

[..]

Ok wat moet ik nu doen? Ik probeer een discussie te voeren, maar je reacties lijken elke keer niet aan te sluiten bij waarop je reageert.
Je hoeft niets te doen. Chill, dat schijn je goed te kunnen.
pi_192177423
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn ziekenhuis neemt 10 patienten over.
Owh, das hartstikke goed ^O^
pi_192177425
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, wie zegt dat je met een griep gewoon kan doorwerken, die heeft nooit een échte griep gehad.

Maar toegegeven, meestal blijft het ook wel bij wat spierpijn, keelpijn, hoesten, 's avonds wat extra ziek, 's ochtends een paracetamol er in en weer doorgaan.
pi_192177430
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Een milieu ramp van ongekende proporties kan voorkomen. Niet zoals nu dat wat trekkers voor je in de weg rijden. Maar de donder en furie van een mega zeespiegel stijging of stevige klimaat verandering.

Die hoeft niet manmade te zijn.
Vakman pur sang
pi_192177440
[quote]0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:43 schreef Chokeme het volgende:

[..]

[..]

Ga nou eens ergens anders trollen man. Het is al zo moeilijk om de relevante info te volgen in dit topic en je zit het continu te vergallen door vervelende discussies uit te lokken. [b]Wat doe je hier überhaupt als je je toch nergens druk om maakt.
[
[/b]/quote]
Inderdaad.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:49:47 #263
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192177447
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:46 schreef polderturk het volgende:
In Turkije hebben ze banken gesloopt vanwege hangouderen.

Zie video in link. Ouderen zijn niet blij. Er wordt "zoon van een ezel" geroepen door een van de ouderen.

canokar twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 23:43:48 Turkey’s older generation are literally not listening to COVID-19 warnings and are refusing to stay in their homes. Like teenagers.

So we’ve had to start dismantling their benches.

I may disagree with Turkish governance most of the time but: BRAVO!

https://t.co/tYAdyt5r2r reageer retweet
Lol, ik dacht eerst aan de andere banken, de financiële instellingen..
are we infinite or am I alone
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:50:06 #264
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192177450
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zo snel het opgelost is gaan we weer in de "Ieder voor zichzelf en God voor ons allen" modus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192177452
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, ik dacht eerst aan de andere banken, de financiële instellingen..
Die worden wel overeind gehouden :P
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:50:19 #266
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192177453
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat gaan ze hier nooit halen.

Mijn nichtje moet 24 mei bevallen in het ziekenhuis. Nou. Ik heb er helemaal geen prettig gevoel bij.
Mijn vrouw binnen nu en 1wk (39wk met voorweeën). We zijn sowieso een thuisbevalling van plan, net zoals de eerste. Maar als het nodig zou zijn om naar een ziekenhuis te gaan, wordt dat wel een probleem in Brabant. We wonen in Oss, dus de dichts bijzijnde ziekenhuizen zijn Uden of Den Bosch of Nijmegen. Die zijn 'Overloaded' nu. Bernhoven (Uden) neemt niemand meer op. JHZ (Den bosch) heeft een noodtent buiten staan...
pi_192177458
=edit=
vosss is de naam,
pi_192177467
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zonder lockdown gaan er ook kritische oncologische operaties niet meer door, dus wat is je punt?
Dat buiten die operaties hulp en steun van de omgeving ook erg belangrijk zijn voor deze patiënten en hun familie, zodra dat helemaal onmogelijk wordt gemaakt door een lockdown gaat dat veel ellende opleveren.
Belangrijk is dus te kijken wat je wint met een lockdown en hoeveel ellende je er juist mee veroorzaakt.

Het is iets ingewikkelder dan gewoon roepen dat alles op slot moet.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:51:14 #269
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192177468
in NY stapt het leger even uit.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:51:19 #270
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192177469
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:50 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Mijn vrouw binnen nu en 1wk (39wk met voorweeën). We zijn sowieso een thuisbevalling van plan, net zoals de eerste. Maar als het nodig zou zijn om naar een ziekenhuis te gaan, wordt dat wel een probleem in Brabant. We wonen in Oss, dus de dichts bijzijnde ziekenhuizen zijn Uden of Den Bosch of Nijmegen. Die zijn 'Overloaded' nu. Bernhoven (Uden) neemt niemand meer op. JHZ (Den bosch) heeft een noodtent buiten staan...
Mijn vrouw is behoorlijk over de zeik terwijl ze dit nu niet zou moeten zijn... Lastig om kalm te houden.
pi_192177470
[[/b][/b]/quote]
Inderdaad.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee bij griep, bronchitis of een longontsteking is dat redelijk normaal.
Bij een massieve bloedstroming vanuit de maag moet je wel naar de eerste hulp rijden.
Zelf rijden zeker? Ben je 12 ofzo? :')
pi_192177477
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:51 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Trump is ook even 180 graden gedraaid in een paar dagen tijd.....
pi_192177479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ja, wie zegt dat je met een griep gewoon kan doorwerken, die heeft nooit een échte griep gehad.

Maar toegegeven, meestal blijft het ook wel bij wat spierpijn, keelpijn, hoesten, 's avonds wat extra ziek, 's ochtends een paracetamol er in en weer doorgaan.
Overigens wil ik covid-19 totaal niet bagatelliseren, dit is doodeng en een gevaarlijke situatie. Maar mensen moeten influenza ook serieus nemen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:52:52 #274
40566 Ericr
Livewrong
pi_192177491
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zo snel het opgelost is gaan we weer in de "Ieder voor zichzelf en God voor ons allen" modus.
Inderdaad, saamhorigheid is zo weer voorbij. Er is gelet op het hamsteren toch al weinig ook voor elkaar.
pi_192177494
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:51 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
die gaan ook hard hoor nu ze testen
pi_192177498
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Een milieu ramp van ongekende proporties kan voorkomen. Niet zoals nu dat wat trekkers voor je in de weg rijden. Maar de donder en furie van een mega zeespiegel stijging of stevige klimaat verandering.

Die hoeft niet manmade te zijn.
Milieu-gekkie gespot?

Dat verklaart veel.

Nogmaals, als je het niet interesseert waarom ben je dan hier?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:53:48 #277
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192177499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit heeft wel iets meer impact op de longen.
Ik zou je bijna dumpen met "bron"..... graag.... Ja gras is ook groener dan hooi.
Ja en het is verwant aan de groep (corona virussen) en mede oorzaak dat er verwarring is, trouwens ook bij medici die hun bijspijkercursussen zijn vergeten.

Gewoon wat proberen hier niet alles exact proberen te vangen. Wanneer mensen Covid9 vergelijken met Influenza, dan is dit niet gelijk absurd. In grote lijnen heeft het dezelfde kenmerken en ziekteverloop waarbij Covid19 destructiever is omdat ons lichaam - en dan m.n. de kwetsbaren - moeite heeft om antilichamen te maken.

Verder is het niet zo gek dat mensen (ook ik) Covid19 strikt feitelijk relativeren.
quote:
bron: livescience
.... So far, the new coronavirus has led to more than 220,000 illnesses and more than 9,300 deaths worldwide. But that's nothing compared with the flu, also called influenza. In the U.S. alone, the flu has caused an estimated 36 million illnesses, 370,000 hospitalizations and 22,000 deaths this season, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC).

That said, scientists have studied seasonal flu for decades. So, despite the danger of it, we know a lot about flu viruses and what to expect each season. In contrast, very little is known about the new coronavirus and the disease it causes, dubbed COVID-19, because it's so new. This means COVID-19 is something of a wild card in terms of how far it will spread and how many deaths it will cause.
Dat gezegd hebbend is Covid19 vele malen enger omdat het op tal van punten onbekend is:
a) het nieuw is en een voorhoede had als SARS variant.
b) we er geen vaccin noch bewezen medicijn (voor de symptomen) voor hebben,
c) het ongrijpbaar is en van mens tot mens wordt overgedragen
d) het iedereen in de omgeving (in)direct kan treffen.

Het ding is ronduit bloed eng en geheel terecht om er doodsbang voor te zijn.
Wanneer mensen het dan proberen weg te lachen is dat vooral een manier om de eigen angst te bezweren. Probeer dat een volgende keer te bedenken, dat helpt meestal om een reactie te temperen.
pi_192177500
quote:

[..]

Zo kan nog herrineren hoe zenuwachtig ik was met de eerste.
Laat staan met deze situatie. Sterkte.

En ik zou toch even heel helder vragen om bij kraamhulp om alvast een bed op te vragen. (Al zijn daar altijd wel wat reserve bedden, en die afdelingen zijn goed gescheiden)
Vakman pur sang
pi_192177503
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Trump is ook even 180 graden gedraaid in een paar dagen tijd.....
Dit zijn vast geen federale troepen. Elke staat heeft ook eigen militaire middelen. Zeer waarschijnlijk wordt daar nu gebruik van gemaakt.
pi_192177505
en serieus, ik denk dat je bllj mag zijn dat niet iedereen hier in paniek is na een positieve test, dat er even geen plek is :X

ik bedoel omdat er niet getest word, tenzij opname zegmaar
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:55:37 #281
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192177523
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:47 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Je hoeft niets te doen. Chill, dat schijn je goed te kunnen.
Jazeker. Hopelijk de rest ook.

We hebben er zelf (als burger) geen controle over en hopelijk houdt de zorg net de controle over de hele situatie. Daar doet iedereen (in de zorg en bij de overheid) in ieder geval zijn stinkende best voor.
Weisst
pi_192177527
quote:

[..]

Ja, dat is toch bijna niet voor te stellen, eigenlijk? Tenminste ik kan me bijna niet voorstellen dat dat echt aan de hand is.

Ik hoop dat jullie een fijne thuis-bevalling hebben.
pi_192177529
leveren.
Belangrijk is dus te kijken wat je wint met een lockdown en hoeveel ellende je er juist mee veroorzaakt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:51 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat buiten die operaties hulp en steun van de omgeving ook erg belangrijk zijn voor deze patiënten en hun familie, zodra dat helemaal onmogelijk wordt gemaakt door een lockdown gaat dat veel ellende opleveren.

Het is iets ingewikkelder dan gewoon roepen dat alles op slot moet.
Dat snap ik.

Maar er is een gat tussen "alles op slot gooien" en "het is maar een griepje".
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:56:12 #284
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192177534
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zo kan nog herrineren hoe zenuwachtig ik was met de eerste.
Laat staan met deze situatie. Sterkte.

En ik zou toch even heel helder vragen om bij kraamhulp om alvast een bed op te vragen. (Al zijn daar altijd wel wat reserve bedden, en die afdelingen zijn goed gescheiden)
Niet zo zenuwachtig. Ik weet wat me ongeveer te wachten staat ;) Maar goed tip, laat ik dat morgenvroeg eens doen.
pi_192177546
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Niet zo zenuwachtig. Ik weet wat me ongeveer te wachten staat ;) Maar goed tip, laat ik dat morgenvroeg eens doen.
Jep onze had het niet geredt thuis. ;)
Vakman pur sang
pi_192177547
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:54 schreef Schakeltopia het volgende:
en serieus, ik denk dat je bllj mag zijn dat niet iedereen hier in paniek is na een positieve test, dat er even geen plek is :X

ik bedoel omdat er niet getest word.
Het lijkt mij een enge gedachte, als je zo benauwd en naar bent terwijl je alleen bent, en er ook niemand bij je mag zijn als je gerustgesteld wilt worden. Schijnbaar gaat ff bellen ook niet zo makkelijk als je benauwd ben. Pf wat een ellende. Moet zo nog gaan slapen :X
pi_192177554
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zou je bijna dumpen met "bron"..... graag.... Ja gras is ook groener dan hooi.
Ja en het is verwant aan de groep (corona virussen) en mede oorzaak dat er verwarring is, trouwens ook bij medici die hun bijspijkercursussen zijn vergeten.

Gewoon wat proberen hier niet alles exact proberen te vangen. Wanneer mensen Covid9 vergelijken met Influenza, dan is dit niet gelijk absurd. In grote lijnen heeft het dezelfde kenmerken en ziekteverloop waarbij Covid19 destructiever is omdat ons lichaam - en dan m.n. de kwetsbaren - moeite heeft om antilichamen te maken.

Verder is het niet zo gek dat mensen (ook ik) Covid19 strikt feitelijk relativeren.
[..]

Dat gezegd hebbend is Covid19 vele malen enger omdat het op tal van punten onbekend is:
a) het nieuw is en een voorhoede had als SARS variant.
b) we er geen vaccin noch bewezen medicijn (voor de symptomen) voor hebben,
c) het ongrijpbaar is en van mens tot mens wordt overgedragen
d) het iedereen in de omgeving (in)direct kan treffen.

Het ding is ronduit bloed eng en geheel terecht om er doodsbang voor te zijn.
Wanneer mensen het dan proberen weg te lachen is dat vooral een manier om de eigen angst te bezweren. Probeer dat een volgende keer te bedenken, dat helpt meestal om een reactie te temperen.
Mooie post. ^O^

Doe ik ook, maar de trolletjes lokken wel uit.
pi_192177556
quote:

[..]

:{ jeetje.. succes!!

O+ Hopelijk gaat alles voorspoedig
pi_192177565
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:55 schreef Smack10 het volgende:
leveren.
[..]

Dat snap ik.

Maar er is een gat tussen "alles op slot gooien" en "het is maar een griepje".
Helemaal eens, en daar zitten de meeste mensen hier volgens mij ook. Ook diegene die af en toe een relativerende post plaatsen.

Ik neem het bijvoorbeeld echt wel serieus. Heb zelf een uitgebreide medische voorgeschiedenis wat altijd wat extra risico geeft. Maar misschien juist daarom weet ik ook goed dat het altijd zomaar afgelopen kan zijn en we niet zomaar alles tot stilstand kunnen brengen. Hoogstens zo goed mogelijk maatregelen nemen en je leven daar op aanpassen.
pi_192177575
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:57 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Het lijkt mij een enge gedachte, als je zo benauwd en naar bent terwijl je alleen bent, en er ook niemand bij je mag zijn als je gerustgesteld wilt worden. Schijnbaar gaat ff bellen ook niet zo makkelijk als je benauwd ben. Pf wat een ellende. Moet zo nog gaan slapen :X
ja pfiew niet eenvoudig allemaal
pi_192177587
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:58 schreef -0- het volgende:

[..]

Helemaal eens, en daar zitten de meeste mensen hier volgens mij ook. Ook diegene die af en toe een relativerende post plaatsen.
Goede tip wel. ^O^

Ik ga er maar even van uit dat zij het weg lachen om de eigen angst te temperen.
pi_192177592
praatjes makers maken praatjes ^O^
pi_192177606
is dat nou uit rusland?
pi_192177619
ouch ^O^
pi_192177622
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat heeft ook gewoon in de regulier media gestaan dat mensen naar lucht lagen te happen.
Toen het virus net nieuw was verschenen er ook verhalen van mensen in quarantaine die het hadden gehad met milde verschijnselen.

Toen was quarantaine nog spannend nieuws, nu gaan ze op zoek naar mensen die het hardst geraakt zijn. Kennelijk willen we dat horen.
blablablabla
pi_192177627
ik zie ze vliegen :+
pi_192177628
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:58 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik neem het bijvoorbeeld echt wel serieus. Heb zelf een uitgebreide medische voorgeschiedenis wat altijd wat extra risico geeft. Maar misschien juist daarom weet ik ook goed dat het altijd zomaar afgelopen kan zijn en we niet zomaar alles tot stilstand kunnen brengen. Hoogstens zo goed mogelijk maatregelen nemen en je leven daar op aanpassen.
lijkt erop dat jij aardig bang bent voor een echte noodzakelijke lockdown...
pi_192177636
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Toen het virus net nieuw was verschenen er ook verhalen van mensen in quarantaine die het hadden gehad met milde verschijnselen.

Toen was quarantaine nog spannend nieuws, nu gaan ze op zoek naar mensen die het hardst geraakt zijn. Kennelijk willen we dat horen.
Nee, hoor. Deze man was wel genezen, maar deelde het verhaal van het verloop van het ziek zijn.

Hij was "out" gegaan door gebrek aan zuurstof.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 01:05:02 #299
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192177643
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:58 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

:{ jeetje.. succes!!

O+ Hopelijk gaat alles voorspoedig
Hope so! Thanks! O+
pi_192177660
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb je het nu uitsluitend over Nederland of?

Het virus is hier in Nederland namelijk net een kleine 3 weken he. Althans, het eerste officiële geval. Als je hier heel ziek van bent lig je zo 3 tot 4 weken. Het is daarom nogal logisch dat er in de media eerst verhalen waren van quarantaine, omdat het gros van de gevallen toen nog niet erg ziek was. Nu wel.

Echt, dat downplayen van je, het is ergerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')