SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden
[ Bericht 17% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-03-2020 01:06:09 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Onzin natuurlijk. De hoop was dat het gecontroleerd kon worden. Je kunt niet bij elk nieuw virus je land plat gooien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen die het nieuws een beetje volgde had al in februari alle spullen in huis gehaald, maar de minister?RIVM zag het niet.
Te druk bezig met stikstof en 100 rijden?
Zou nog steeds die hond redden. Als in plaats van die downer-ramenlikker van de jostiband er jouw opa in zat dan was het een dilemma. Waar ik vervolgens zeker 2 minuten over na zou moeten denken. En dan vervolgens gewoon nog steeds die hond zou redden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, wat een empathie ineens.
F&L / Hoeveel is de mens waard?
Versterkt mijn vermoedens dat een hoop lockdown-roepers het helemaal niet zo interesseert, de zwakkeren. Is vooral sensatie of eigenbelang.
Dat zeg ik, het interesseert je geen flikker, die slachtoffers.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou nog steeds die hond redden. Als in plaats van die downer-ramenlikker van de jostiband er jouw opa in zat dan was het een dilemma. Waar ik vervolgens zeker 2 minuten over na zou moeten denken. En dan vervolgens gewoon nog steeds die hond zou redden.
Ik gaf alleen maar aan dat het allemaal erg is. Leuk dat je een post van mij opgezocht hebt. Wees blij dat ik niet bij de brandweer zit
Nou.... 19 en 21 jaar oud noem ik eigenlijk ook nog wel kinderen.die liggen nu ook naar lucht te happen en dan zitten ze pas in de eerste dagen ziek zijn. hun moeder is er nog erger aan toe maar ze nemen je niet zomaar op in het ziekenhuisquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen gaan nu eenmaal de pijp uit.
Qua klachten lijkt het op griep, voor mensen die niet in de risicogroep zitten dan. Extreme benauwdheid komt alleen voor in uitzonderlijke gevallen. Kinderen merken er zelfs amper wat van als ze besmet zijn.
Diep.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is toch logisch. Als je in je huis een binnendeur hebt waar wat verf vanaf gebladerd is en die wil je aanpakken, maar tegelijkertijd ontstaat er ineens een gat in je dak of je hebt ernstige lekkage. Dan denk je tijdens het oplossen van dat grotere probleem ook niet meer aan die deur.
Gecontroleerd?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De hoop was dat het gecontroleerd kon worden. Je kunt niet bij elk nieuw virus je land plat gooien.
Jawel. Dat interesseert me wel. Alleen die ramenlikker boeit me geen flikker. Dat is niets meer dan verderf van de genenpoel. Daar wordt niemand beter van.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het interesseert je geen flikker, die slachtoffers.
Dat zeg ik: het interesseert je geen flikker.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Jawel. Dat interesseert me wel. Alleen die ramenlikker boeit me geen flikker. Dat is niets meer dan verderf van de genenpoel. Daar wordt niemand beter van.
Kan in feite nu al niet meer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef Cronometer het volgende:
Ugh, ik raak nu in paniek met het idee dat ik straks mijn ouders niet kan bezoeken ofzo. De posts hier maken me zenuwachtig.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Jawel. Dat interesseert me wel. Alleen die ramenlikker boeit me geen flikker. Dat is niets meer dan verderf van de genenpoel. Daar wordt niemand beter van.
Ik wil jou en die vrienden heel veel succes wensen. Ik hoop echt dat het goed komt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Nou.... 19 en 21 jaar oud noem ik eigenlijk ook nog wel kinderen.die liggen nu ook naar lucht te happen en dan zitten ze pas in de eerste dagen ziek zijn. hun moeder is er nog erger aan toe maar ze nemen je niet zomaar op in het ziekenhuis
Dat geloof jij?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als dat zo is gaan we er na al dit gedoe nog wel over horen. Nieuwsuurtje hier, Zemblaatje daar.
Ik spreek je over een week nog wel, als het hele forum "vol" zit met zieke users, ik zal ze persoonlijk naar jouw en nog wat andere posts leiden waarna je ze in persoon kan vertellen dat het nou eenmaal zo is dat ze doodziek zijn en misschien overlijden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Gap, ik lees ook die extreme verhalen heus wel. Zoals van dat echtpaar op Tenerife nu.
Natuurlijk is dat kut. Maar als het gros amper tot weinig last krijgt hoeven we niet die excessen als norm te verheven toch?
Geen idee wat jij erover zei, mocht het over geweld gaan is dat nooit goed te praten hoor. Gaat meer over mensen die iets te zeggen hebben over andere die 'klagen' nu op elkaar te zitten. Ken genoeg situaties waar dat gewoon erg lastig is/ gaat zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Neemt niet af aan mijn verwoording dat er dan iets mis met je is, want dat is het naar mijn mening, maar dat is een hele ander (off topic) discussie. Ik begrijp ook wel dat deze crisis de druppel kan zijn, maar van een gezonde relatie kun je dan niet spreken. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat ook gezinnen met een toch al wankele relatie gespaard gaan worden. No offense
Die van mij hebben al een leeftijd dat het niet verstandig is dat ik ze bezoek.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef Cronometer het volgende:
Ugh, ik raak nu in paniek met het idee dat ik straks mijn ouders niet kan bezoeken ofzo. De posts hier maken me zenuwachtig.
Dan zou ik niet te veel posts lezen, in paniek raken is nooit de oplossing. Je moet voor jezelf bepalen of je je ouders kan bezoeken, anders moet je tijdelijk vooral via FaceTime contact houden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef Cronometer het volgende:
Dat hoofdtwitter:_janpostma_ twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:57:08Dat gezicht van Dr Fauci als Trump het State Department “the deep State Department” noemt... https://t.co/pYgYS8vry1 reageer retweet
Welke deur?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is toch logisch. Als je in je huis een binnendeur hebt waar wat verf vanaf gebladerd is en die wil je aanpakken, maar tegelijkertijd ontstaat er ineens een gat in je dak of je hebt ernstige lekkage. Dan denk je tijdens het oplossen van dat grotere probleem ook niet meer aan die deur.
Thanks..voor de goede orde, dit is geen regio Brabant maar zij wonen in Zuid Hollandquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik wil jou en die vrienden heel veel succes wensen. Ik hoop echt dat het goed komt.
welke regio dan ook, maak je borst nat, het gaat echt wel komenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:09 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Thanks..voor de goede orde, dit is geen regio Brabant maar zij wonen in Zuid Holland
Dit is wel heftig 3 uit 4 (denk ik) met zware symptomen, pfffquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Nou.... 19 en 21 jaar oud noem ik eigenlijk ook nog wel kinderen.die liggen nu ook naar lucht te happen en dan zitten ze pas in de eerste dagen ziek zijn. hun moeder is er nog erger aan toe maar ze nemen je niet zomaar op in het ziekenhuis
We zijn krap 2 weken bezig hier in Nederland met het virus en we kunnen het nu al niet aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik spreek je over een week nog wel, als het hele forum "vol" zit met zieke users, ik zal ze persoonlijk naar jouw en nog wat andere posts leiden waarna je ze in persoon kan vertellen dat het nou eenmaal zo is dat ze doodziek zijn en misschien overlijden.
Kap nou eens met bagatalliseren, het is nu al voor velen een drama en we zijn net begonnen.
Ja dromquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
welke regio dan ook, maak je borst nat, het gaat echt wel komen
Echt hoor. De kneus zei ook toen hem gevraagd werd wat voor boodschap hij had voor Amerikanen die bang zijn: "Je bent een slechte verslaggever."quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
Trump vandaag tijdens corona speechDat hoofdtwitter:_janpostma_ twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:57:08Dat gezicht van Dr Fauci als Trump het State Department “the deep State Department” noemt... https://t.co/pYgYS8vry1 reageer retweet
twitter:PeterAlexander twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:56:47I offered both Pres Trump and VP Pence an opportunity to reassure Americans.
Simple question: “What do you say to Americans who are scared?”
Trump, to me: “I say, you’re a terrible reporter.”
Pence, an hour later: “Don’t be afraid. Be vigilant.” reageer retweet
Dit denk ik voor veel mensen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, maar dat kun jij kennelijk heel goed voor anderen bepalen.
Kap toch met je toneel man. Jij wil een lockdown want lekker vrij. Wellicht ook fijn wat sensatie. Maar dat klinkt wat cru, dus gooi je er wat sentimenteel gebrabbel tegenaan.
Ja dat is natuurlijk enorm kut maar het zijn wel excessen op die leeftijd. Je leest alleen de ergste verhalen terug. Het leeuwendeel mensen die het gewoon als een griepje hebben uitgeziekt hoor je verder niet, want dat is natuurlijk niet interessant.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Dat doe ik nu al, ik bel ze elke dag, mijn oma om de dag, maar die laatste bezoek ik niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:09 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dan zou ik niet te veel posts lezen, in paniek raken is nooit de oplossing. Je moet voor jezelf bepalen of je je ouders kan bezoeken, anders moet je tijdelijk vooral via FaceTime contact houden.
Ik zit al sinds zondag binnen. Ik ben namelijk oprecht begaan met ouderen en zieken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Over een week kunnen we de ontkenners en "ik ga naar buiten, fuck die mensen" aanklagen wegens poging tot doodslag.
Klopt, al is het wel zo dat van de 8 mensen met corona er op de IC 8 aan de beademing liggen. Aan de andere kant liggen er aantallen op de corona cohort afdeling die niet direct intensieve zorg nodig hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Die liggen ongetwijfeld niet allemaal in kritieke toestand. BNO hanteert de aantallen die op de IC liggen als ernstig/kritiek. Dat zegt niet direct iets over hoeveel er daadwerkelijk bijna de pijp uit zijn. An sich dan. Ik denk ik verduidelijk het even. Maargoed, als je op de IC ligt dan gaat het sowieso niet heel tof met je waarschijnlijk.
Ja tenenkrommend.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Echt hoor. De kneus zei ook toen hem gevraagd werd wat voor boodschap hij had voor Amerikanen die bang zijn: "Je bent een slechte verslaggever."twitter:PeterAlexander twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:56:47I offered both Pres Trump and VP Pence an opportunity to reassure Americans.
Simple question: “What do you say to Americans who are scared?”
Trump, to me: “I say, you’re a terrible reporter.”
Pence, an hour later: “Don’t be afraid. Be vigilant.” reageer retweet
Ja, dat geloof ik ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat geloof jij?
Liggen allemaal in hetzelfde bedje
Ja, ik sinds zaterdag al.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zit al sinds zondag binnen. Ik ben namelijk oprecht begaan met ouderen en zieken.
Die knaker staat al op mn ignorelijst hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Greys het volgende:
Mijn god jongens nok eens met dat gehak op elkaar.Negeer elkaar lekker ofzo. Of vecht het via dm uit.
5 eigenlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dit is wel heftig 3 uit 4 (denk ik) met zware symptomen, pfff
Dat je zelfs hier politiek bij moet betrekken spreekt boekdelen.quote:
Je mag ook niet naar buiten Etto.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zit al sinds zondag binnen. Ik ben namelijk oprecht begaan met ouderen en zieken.
Ja als het los gaat in de andere regionen dan ligt de boel snel volquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Sfancta het volgende:
Strak alleen Brabantse patienten die alle bedden innemen... Niks tegen Brabant, maar dit is ook niet de oplossing.
Enige voordeel: Friet/patat discussie is nooit meer te voeren.
Als je de huidige situatie (wat zieke ouderen extra op IC's) al niet kunt relativeren dan ga jij het inderdaad nog loodzwaar krijgen de komende maanden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik spreek je over een week nog wel, als het hele forum "vol" zit met zieke users, ik zal ze persoonlijk naar jouw en nog wat andere posts leiden waarna je ze in persoon kan vertellen dat het nou eenmaal zo is dat ze doodziek zijn en misschien overlijden.
Kap nou eens met bagatalliseren, het is nu al voor velen een drama en we zijn net begonnen.
Nee, dat doet het niet, an al zal het het wel doen, het boeit me inmiddels echt geen moer meer wat mensen er van vindenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je zelfs hier politiek bij moet betrekken spreekt boekdelen.
Precies.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk enorm kut maar het zijn wel excessen op die leeftijd. Je leest alleen de ergste verhalen terug. Het leeuwendeel mensen die het gewoon als een griepje hebben uitgeziekt hoor je verder niet, want dat is natuurlijk niet interessant.
Daarbij zijn er duizenden mensen met zware astma in dit land die enorme benauwdheid met enige regelmaat moeten doormaken en daarvoor ook niet worden opgenomen in een ziekenhuis. Zolang dat geen meerwaarde heeft houden ze je lekker thuis, kunnen toch niks doen voor je.
Ik denk niet dat ze op dit moment behoefte heeft aan zo'n preek over dat haar familie maar excessen zijn enzo. Beetje empathie kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk enorm kut maar het zijn wel excessen op die leeftijd. Je leest alleen de ergste verhalen terug. Het leeuwendeel mensen die het gewoon als een griepje hebben uitgeziekt hoor je verder niet, want dat is natuurlijk niet interessant.
Daarbij zijn er duizenden mensen met zware astma in dit land die enorme benauwdheid met enige regelmaat moeten doormaken en daarvoor ook niet worden opgenomen in een ziekenhuis. Zolang dat geen meerwaarde heeft houden ze je lekker thuis, kunnen toch niks doen voor je.
Hij mag dan wel een leider zijn. Ik vind hem zelfs veel beter overkomen dan wie dan ook in het kabinet. Dat wil niet zeggen dat hij de juiste weg bewandeld. Ik vind hem (ondanks dat ik niet op hem stem, en hem altijd een kwal vond) ook heel goed, kalmerend en als een echte leider overkomen. Voor veel mensen misschien iets té kalmerend. Dat heeft hij ook al in meerdere persco's duidelijk moeten maken. Maar is hij niet iets té tolerant?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hiervoor niet dan?
Het was voor mij wel duidelijk dat, ondanks dat ik niet VVD stem, hij wel verbindend is, tolerant naar mensen uit andere partijen (ook vandaag weer over Van Rijn zijn PvdA achtergrond en dat hij niet meedoet met het regeerakkoord bv.)
Ook was al duidelijk dat hij koel blijft in debatten en ook daar relativerend, maar serieus, antwoord en grapt.
Bovendien heeft hij zo te zien een redelijke hekel aan een schreeuwer als Wilders.
Ik hoop dat ik er later ook zo luchtig op terug kan kijken zoals jij doetquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Want bij elk griepje roept de WHO een pandemie uit ja?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat ie binnen zit heeft dat weinig met politiek te maken. Hou eens op met porren. Ook aan mijn geduld zit een eind. Tip.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je zelfs hier politiek bij moet betrekken spreekt boekdelen.
Tuurlijk snap ik, maar te veel panikeren werkt ook niet goed. Het is afwachten en positief blijven met betrekking tot je naasten. Zorgen maken zal iedereen zich wel doen, maar laat het je gedachten niet leiden. Zolang ze niet ziek zijn, is er in principe nog niks aan de hand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dat doe ik nu al, ik bel ze elke dag, mijn oma om de dag, maar die laatste bezoek ik niet.
De rest boeit mij niet, niet naar buiten kunnen of wat dan ook, maar het idee van dat en rest van het gezin maakt echt dat ik even paniek voel.
Thanksquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze op dit moment behoefte heeft aan zo'n preek over dat haar familie maar excessen zijn enzo. Beetje empathie kan geen kwaad.
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Mensen zijn zo weinig gewend tegenwoordig. We kunnen helemaal niet meer dealen met dit soort dingen, vroeger was de dood overal om mensen heen. Vrouwen stierven tijdens de bevalling van kinderen, mannen sneuvelden aan het front, iedereen ging dood aan simpele ziektes.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:15 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik er later ook zo luchtig op terug kan kijken zoals jij doet
Hou je er dan ook gewoon buiten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet, an al zal het het wel doen, het boeit me inmiddels echt geen moer meer wat mensen er van vinden>
Dat vraag ik mij dus af... ik heb de milde variant en blijkbaar zit daar zelfs bloedspugen enquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Kennelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Want bij elk griepje roept de WHO een pandemie uit ja?
Ik ook. Bij deze nogmaals. Ik kom alleen nog buiten voor met de hond te lopen en hou iedereen op afstand en naar mn werk, geen mogelijkheid tot thuiswerken anders deed ik dat. En ook daar hou ik iedereen op afstand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ben namelijk oprecht begaan met ouderen en zieken.
Wilde ik morgen juist heen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:17 schreef maan_man het volgende:
Misschien was het al eerder voorbij gekomen, maar ik vind het wel een wijs besluit dat de veiligheidsregio heeft ingegrepen bij het Designer Outlet Roermond (https://www.1limburg.nl/d(...)ast-veiligheidsregio). Waar iedere attractie van enige omvang al dagen dicht was, draaide ze in Roermond, een plek waar ze jaarlijks 8 miljoen mensen over de vloer krijgen, gewoon rustig door.
pijnlijk ditquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Virtuele grand prix F1
https://www.formula1.com/(...)zBbCQPj1IDMeiOi.html
Dus we hebben voor jan lul een beschaving opgebouwd waardoor we dat juist allemaal niet meer hoeven mee te maken. Wat een kromme kutlogica, niet normaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Mensen zijn zo weinig gewend tegenwoordig. We kunnen helemaal niet meer dealen met dit soort dingen, vroeger was de dood overal om mensen heen. Vrouwen stierven tijdens de bevalling van kinderen, mannen sneuvelden aan het front, iedereen ging dood aan simpele ziektes.
Wat je nu ziet is echt maar een extreem klein percentage van al die ellende.
Je hebt gelijk maar je bent tegelijkertijd ook niet van deze tijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Mensen zijn zo weinig gewend tegenwoordig. We kunnen helemaal niet meer dealen met dit soort dingen, vroeger was de dood overal om mensen heen. Vrouwen stierven tijdens de bevalling van kinderen, mannen sneuvelden aan het front, iedereen ging dood aan simpele ziektes.
Je bent toch niet geagiteerd omdat het Songfestival niet doorgaat? Grapje héquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Greys het volgende:
Mijn god jongens nok eens met dat gehak op elkaar.Negeer elkaar lekker ofzo. Of vecht het via dm uit.
Het was tot een paar uur geleden voor mij ook een ver van mijn bed ellende die ik wel serieus nam.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
ik niet in ieder gevalquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heeft PrinsBril niet constant een 3d bril op dan?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Kennelijk.
Mexicaanse griep was tenslotte ook een pandemie.
Dat bleek uiteindelijk gewoon een milde griep te zijn waar vaccinatie niet eens noodzakelijk was. Die vaccins hebben miljoenen gekost en zijn uiteindelijk vernietigd.
Elk jaar een pandemie uitroepen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Kennelijk.
Dat bleek uiteindelijk gewoon een milde griep te zijn waar vaccinatie niet eens noodzakelijk was. Die vaccins hebben miljoenen gekost en zijn uiteindelijk vernietigd.
True, dank jequote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:16 schreef Durmada het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik, maar te veel panikeren werkt ook niet goed. Het is afwachten en positief blijven met betrekking tot je naasten. Zorgen maken zal iedereen zich wel doen, maar laat het je gedachten niet leiden. Zolang ze niet ziek zijn, is er in principe nog niks aan de hand.
Ja het schijnt lang aan te houden, sterkte met alles en herstel. En je had gelijk over de ogenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus af... ik heb de milde variant en blijkbaar zit daar zelfs bloedspugen en
Longonsteking bij.. en telkens als ik denk dat het beter gaat wordt ik toch weer ziek .. dit is echt geen griepje en ik ben voor het eerst echt bang.
En ik hoor om mij heen dezelfde gevallen, de huisarts kan niets totdat je of beter wordt of opgenomen.. sorry als ik fel klink maar deze hele discussie raakt mij
Nogmaals dat is enorm zuur voor jou, maar de artsen weten echt wel wat ze doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus af... ik heb de milde variant en blijkbaar zit daar zelfs bloedspugen en
Longonsteking bij.. en telkens als ik denk dat het beter gaat wordt ik toch weer ziek .. dit is echt geen griepje en ik ben voor het eerst echt bang.
En ik hoor om mij heen dezelfde gevallen, de huisarts kan niets totdat je of beter wordt of opgenomen.. sorry als ik fel klink maar deze hele discussie raakt mij
doe maar niet op slot, ik ga alquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Greys het volgende:
Topic maar op slot voor de nacht? Manmanman. Wat een gekut. Sorry hoor, gedraag je eens een beetje volwassen allemaal met dat geruzie. Is echt wel het laatste waar de meesten behoefte aan hebben nu.
Ik was heel serieusquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Greys het volgende:
Topic maar op slot voor de nacht? Manmanman. Wat een gekut. Sorry hoor, gedraag je eens een beetje volwassen allemaal met dat geruzie. Is echt wel het laatste waar de meesten behoefte aan hebben nu.
Er riep iemand op dit topic pas geleden dat "het niet zag zitten en er zelf wel een einde aan ging maken"quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De massa hysterie die nu plaats vindt is gevaarlijker dan het virus zelf.
In het vorige deel stond helaas toch echt het bericht van iemand van 46 die overleden is...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals dat is enorm zuur voor jou, maar de artsen weten echt wel wat ze doen.
Niet voor niks zijn er nog geen doden gevallen onder mensen jonger dan 63.
psst, dat willen mensen hier niet lezen. Komt te dicht bij de waarheid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals dat is enorm zuur voor jou, maar de artsen weten echt wel wat ze doen.
Niet voor niks zijn er nog geen doden gevallen onder mensen jonger dan 63.
Waar zeg ik dat ze dat elk jaar doen?? Zeg alleen dat ze er ook wel eens naast kunnen zitten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Elk jaar een pandemie uitroepen?
Misschien in jouw wereld ja.
Je gaat ellende vanzelf relativeren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Het was tot een paar uur geleden voor mij ook een ver van mijn bed ellende die ik wel serieus nam.
Leefde ik misschien nu nog maar ind e tijd van vroeger, dan wist je ook niet goed wat er allemaal op je af kwam
Ok, wat moeten we hiermee dan? Ook naar dat feestje gaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:21 schreef MPC60 het volgende:
Ik lees net op Facebook dat een ziekenhuismedewerker volgende week een feestje geeft en genoeg mondkapjes voor iedereen heeft. Dit is geen grap of troll echt wtf.
Dat is inderdaad de paradox van de goede voorbereiding: als het je lukt de ramp af te wenden, gebeurt de ramp niet en was de voorbereiding onnodig en verspillend.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Kennelijk.
Kortom... dat verwacht ik ook wel voor plus-minus-min-of-meer voor ons, dat dit geen kwestie is van een paar maanden. Net zoals je tussen de regels in de Toespraak van de Koning kon aflezen... dit gaat gewoon de rest van het jaar duren en no shit Sherlock....... vakantie in Nederland.quote:bron: tabloids
Social measures will need to be in place for most of a year at least in order to control the spread of Covid-19, scientists have advised, as the UK death toll hit 177.
Ow ja, en in Wit-Rusland schijnt er ook nog gevoetbald te worden te worden. Handje voor de wedstrijd, niks aan de hand.quote:
En omdat niemand het zooitje serieus neemt blijft het virus nog langer en langer en neemt dat nog meer toe.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De massa hysterie die nu plaats vindt is gevaarlijker dan het virus zelf.
https://nos.nl/artikel/23(...)t-is-heel-zwaar.htmlquote:Kankerpatiënt op zichzelf aangewezen door corona, 'het is heel zwaar'
En over 1 van 34 in de VS.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In het vorige deel stond helaas toch echt het bericht van iemand van 46 die overleden is...
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En omdat niemand het zooitje serieus neemt blijft het virus nog langer en langer en neemt dat nog meer toe.
Ik ben niet in paniek, ik ben pislink op ontkenners en mensen die lekker buiten gaan spelen omdat ze zo stoer zijn.
Dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En omdat niemand het zooitje serieus neemt blijft het virus nog langer en langer en neemt dat nog meer toe.
Ik ben niet in paniek, ik ben pislink op ontkenners en mensen die lekker buiten gaan spelen omdat ze zo stoer zijn.
Bizar..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ja het schijnt lang aan te houden, sterkte met alles en herstel. En je had gelijk over de ogen
Snap ik. Heb je weken overgeshift. Wil.je toch lekker kunnen ontspannen en denkt zelf aan mondkapjes.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:21 schreef MPC60 het volgende:
Ik lees net op Facebook dat een ziekenhuismedewerker volgende week een feestje geeft en genoeg mondkapjes voor iedereen heeft. Dit is geen grap of troll echt wtf.
is er ook nog een ander virus wat de hersencellen aantast ??quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In het vorige deel stond helaas toch echt het bericht van iemand van 46 die overleden is...
Jij snapt het. Helpquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Klopt, al is het wel zo dat van de 8 mensen met corona er op de IC 8 aan de beademing liggen. Aan de andere kant liggen er aantallen op de corona cohort afdeling die niet direct intensieve zorg nodig hebben.
Vanavond werden er nog 18 aangemeld, al worden deze patiënten nog verspreid opgenomen in de regio midden Nederland.
Is ook zo China staat aan het begin van een nieuwe uitbraak. Ruim 900 miljoen mensen zijn daar nog niet immuun.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:22 schreef Vallon het volgende:
Engelsen verwachten dat de maatregelen voor een jaar zullen gelden.
[..]
Kortom... dat verwacht ik ook wel voor plus-minus-min-of-meer voor ons, dat dit geen kwestie is van een paar maanden. Net zoals je tussen de regels in de Toespraak van de Koning kon aflezen... dit gaat gewoon de rest van het jaar duren en no shit Sherlock....... vakantie in Nederland.
Dus ga hamsterboeken nu het nog kan. Ik blijf thuis, dus de ruimte is er.
Zal het filmpje morgen is posten van dat stel dertigers die het kregen en samen in quarantaine moesten. Die stonden na 2 dagen op bed en 4 dagen later gewoon weer lollig de pers te woord.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:22 schreef kol7680 het volgende:
[..]
psst, dat willen mensen hier niet lezen. Komt te dicht bij de waarheid.
Want?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar je bent tegelijkertijd ook niet van deze tijd.
Daar moet ik je geliijk in geven. de overlevingsmodusquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:22 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Je gaat ellende vanzelf relativeren.
Je mag toch gewoon buiten komen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat het vliegverkeer gestopt was, grenzen gesloten, landen in lockdown, ziekenhuizen overspoeld. Maar je hebt gelijk de swine flu is overschat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Kennelijk.
klinkt niet best !!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Bizar..
Ja het valt echt tegen..zelfs manlief heeft bloedgespuugd. En de jongste van 2jr heeft nu ook rode ogen, maar gelukkig op verhoging na nog niets engs.
Maar je moet wel anderhalve meter afstand houden en dus niet hutjemutje in de rij bij de bouwmarkt gaan staan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je mag toch gewoon buiten komen?
Wat?!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Bizar..
Ja het valt echt tegen..zelfs manlief heeft bloedgespuugd. En de jongste van 2jr heeft nu ook rode ogen, maar gelukkig op verhoging na nog niets engs.
Nee, de voorzitter van de IC-vereniging heeft vorige week gezegd dat ze nooit de maximale capaciteit nodig zullen hebbenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:14 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ja als het los gaat in de andere regionen dan ligt de boel snel vol
Sterkte!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Bizar..
De bouwmarkt is overdekt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar je moet wel anderhalve meter afstand houden en dus niet hutjemutje in de rij bij de bouwmarkt gaan staan.
Echt een vaag virus hoor. sterktequote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Bizar..
Ik mag toch hopen dat die onderhand dicht is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar je moet wel anderhalve meter afstand houden en dus niet hutjemutje in de rij bij de bouwmarkt gaan staan.
denk dat daarom nu zuinig is gedaan en daar gaan mensenlevens de prijs voor betalenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat het vliegverkeer gestopt was, grenzen gesloten, landen in lockdown, ziekenhuizen overspoeld. Maar je hebt gelijk de swine flu is overschat.
Wij haddden iets van 30 miljoen vaccins over ofzo
dat komt er er veel minder mensen werden opgenomen, veel mildere symptomen, minder IC opnames en maar 0.02% overleed eraan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat het vliegverkeer gestopt was, grenzen gesloten, landen in lockdown, ziekenhuizen overspoeld. Maar je hebt gelijk de swine flu is overschat.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Bizar..
Dat je je nog niet kapotschaamt met je teksten terwijl er mensen tegelijkertijd dit soort dingen posten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal het filmpje morgen is posten van dat stel dertigers die het kregen en samen in quarantaine moesten. Die stonden na 2 dagen op bed en 4 dagen later gewoon weer lollig de pers te woord.
Beeld wat hier ontstaat en de focus op die benauwdheid maakt mensen serieus bang, niemand wil het gevoel hebben om te stikken. Dat is ongeveer het engste wat er is.
Echt hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Nope.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die onderhand dicht is.
Jij denkt dat er al rond de 600 miljoen immuun zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:24 schreef Collide het volgende:
[..]
Is ook zo China staat aan het begin van een nieuwe uitbraak. Ruim 900 miljoen mensen zijn daar nog niet immuun.
Nee joh. Mensen.moeten klussen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die onderhand dicht is.
Neem even een chill pill dude. Het grijpt je allemaal wat teveel aan denk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
GO FUCK YOURSELF!
NU ben ik klaar met je.
Nederland betaalt ook het liefst weinig voor mondkapjes etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk dat daarom nu zuinig is gedaan en daar gaan mensenlevens de prijs voor betalen
dit virus slaat pas na een paar dagen echt heftig in als je het goed hebt te pakkenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal het filmpje morgen is posten van dat stel dertigers die het kregen en samen in quarantaine moesten. Die stonden na 2 dagen op bed en 4 dagen later gewoon weer lollig de pers te woord.
Beeld wat hier ontstaat en de focus op die benauwdheid maakt mensen serieus bang, niemand wil het gevoel hebben om te stikken. Dat is ongeveer het engste wat er is.
ff 112 bellen, volgens mij is er iemand er erg slecht aan toequote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Bizar..
Er zijn uitersten maar het ene uiterste overspoelt nu wel zorgsystemen. Er worden ook in Nederland mensen afgesloten van benodigde zorg. Ook als ze geen corona hebben. Dat is extreem en kent geen parallel in de moderne geschiedenis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Meid toch. Je leest ook verhalen van mensen die het krijgen en 2 dagen ziekjes op bed zitten en daarna weer over gaan tot de orde van de dag. En dan kom jij janken hier alsof we er allemaal kapot aan, van een beetje benauwdheid hoe vervelend dat ook moge zijn ga je niet meteen dood hoor. Je maakt mensen gewoon onnodig bang op deze manier.
En hoe komt dat? Ontkenners zoals de mensen in dit topic, het is maar een griepje.quote:
Op wie doel je?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Dat je je nog niet kapotschaamt met je teksten terwijl er mensen tegelijkertijd dit soort dingen posten.
Eerst lijkt het beter te gaan en dan BAM komt de klap en kan het snel gaan schijnbaar..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
dit virus slaat pas na een paar dagen echt heftig in als je het goed hebt te pakken
Het punt is dat je dat niet van te voren weet wanneer een nieuw virus rondgaat. Sowieso kan het ook muteren en gaandeweg andere eigenschappen ontwikkelen. Dus liever een beetje goede voorbereiding dan het te onderschatten en dan met de gebakken peren te zitten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat komt er er veel minder mensen werden opgenomen, veel mildere symptomen, minder IC opnames en maar 0.02% overleed eraan.
Niemand zegt hier dat het 'een griepje is'. Misschien gewoon eens rustig lezen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Ontkenners zoals de mensen in dit topic, het is maar een griepje.
Ondertussen kotsen er FOK!kers, of geliefden daarvan, bloed. Maar niets aan de hand.
Wat lul.jij nou weer?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ff 112 bellen, volgens mij is er iemand er erg slecht aan toe
Op de ontkenner Elan natuurlijk, zo ijskoud dat soort dingen roepen terwijl Logi door een hel gaat.quote:
en dat zijn dan compleet gezonde mensen ook he.....kun je nagaan als je dit krijgt als iemand al problemen heeft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Ontkenners zoals de mensen in dit topic, het is maar een griepje.
Ondertussen kotsen er FOK!kers, of geliefden daarvan, bloed. Maar niets aan de hand.
Geloof het niet echt,quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Nee, de voorzitter van de IC-vereniging heeft vorige week gezegd dat ze nooit de maximale capaciteit nodig zullen hebben
mee eens maar zeg dat de RIVM/GGD.....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat je dat niet van te voren weet wanneer een nieuw virus rondgaat. Sowieso kan het ook muteren en gaandeweg andere eigenschappen ontwikkelen. Dus liever een beetje goede voorbereiding dan het te onderschatten en dan met de gebakken peren te zitten.
Eensquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Logician2.0 het volgende:
ThxEn srry want ik wil helemaal geen paniek of drama veroorzaken.. maar het downplayen moeten mensen echt mee stoppen. Gewoon ook uit respect ofzo..
Het is geen griepje. Ik ken iemand ie momenteel met hoge koorts in bed ligt naar adem te happen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
merk ik niks van, telefonisch via de huisarts boeit nietquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat lul.jij nou weer?
Die mensen staan gewoon onder behandeling.
Een kleine maand bedoel je.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We zijn krap 2 weken bezig hier in Nederland met het virus en we kunnen het nu al niet aan.
Mensen denken wel dat we het een paar maanden kunnen volhouden, expert die elke dag van mening veranderen.![]()
Hoe dan?
Als de regering het niet had gedownplayed, zoals jij nu, hadden we nu wel genoeg spullen hier.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn de situaties van individuen de norm? Kap eens met op persoonlijke titel bashen, alleen omdat ik jouw hysterie niet deel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |