Zou beter zijn, ik zie zoveel mensen nog hangen en alles doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:46 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja hij heeft het over geen noodzakelijke verplaatsingen tenzij essentieel werk
met huisarrest mag je nog meerquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pardon... huisarrest?
Ja, sorry hoor.
Pf thanksquote:
Als het aantal dooien per dag acceptabel is. Dus zegmaar zo weinig mogelijk. En dan kan je mondjesmaat weer open gooien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar wanneer zou die lockdown dan voorbij moeten zijn? Ook 6 april?
Sterkte, hopelijk herstellen ze snel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:43 schreef DaniqueV het volgende:
Net bericht gehad dat mijn 2 neefjes het (waarschijnlijk) hebben 19 en 21 jaar oud, griep verschijnselen, erg vermoeid en bij het minste of geringste zwaar naar lucht happen, hun moeder is nog zieker, erg benauwd met pijn op de borst erbij.daar hebben zij het van gekregen maar net niet ziek genoeg voor opname.
Mijn broer zit nu met de jongens en hun vriendinnetjes met zijn 5en in quarantaine in huis, broer heeft tot nu toe nog geen verschijnselen maar ben bang dat dit ook snel gaat veranderen
ja ik kan ook niet teveel melden over wie het is waarin hij werkt, aangezien het maar een kleine pool is. Hij zegt het ook niet met die woorden, meer een waarschuwingquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Waarom zou die persoon dat moeten weten?
Juist ja. En hoe precies ga je dat economisch volhouden?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het aantal dooien per dag acceptabel is. Dus zegmaar zo weinig mogelijk. En dan kan je mondjesmaat weer open gooien.
Heel dat gelul van de politiek dat dit geen optie is want nieuwe pieken is bullshit. Zodra het virus na een lockdown de kop weer opsteekt bij een of een paar gevallen dan weet je inmiddels wat je in huis hebt en zet je meteen heel het gezin 2 weken in quarantaine in plaats van te zeggen gezinsleden mogen gewoon doen en laten wat ze willen want geen symptomen en dus niet besmettelijk. Door heel die mening zitten we nu in deze clusterfuck. En dat weet je dan, dus dan kan je daar gericht op acteren. En mocht het dan toch weer uit de klauwen dreigen te lopen dan weet je ook dat het moment van de volgende lockdown er eerder gaat moeten zijn dan de eerste keer.
Ik hoop het, zitten nog aan het begin van het virus, zeg maar de eerste weekquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterkte, hopelijk herstellen ze snel.
Zondag komt bij mij vandaan. Hij zegt vanaf volgende week zitten wij er ook inquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik geloof ook wel dat et gaat gebeuren en ze ons nu subtiel voorbereiden. alles is te voorspellen met gedragswetenschap maar vind de zondag een wat aparte dag
Oke, bedankt iig. We gaan het zien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja ik kan ook niet teveel melden over wie het is.L, aangezien het maar een kleine pool is. Hij zegt het ook niet met die woorden, meer een waarschuwing
Ja ik zit met een verhuizing en een verbouwing en mijn vrouw bevalt over 10 weken, oh, ik heb ook nog 2 kinderen. Ik zit ook niet te wachten om een lock-down.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:46 schreef mikieu het volgende:
[..]
Netjes verwoord, dacht dat ik de enige was. Je kunt niet zomaar oordelen over andere als je de situatie niet weet..
Altijd maar andere beoordelen vanuit hun eigen perspectief zegt genoeg over wie dit roepen, dus trek me er weinig (maar toch teveel) van aan.
De geldpersen aanzetten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja. En hoe precies ga je dat economisch volhouden?
En wat vindt zijn supervisor daarvan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Zondag komt bij mij vandaan. Hij zegt vanaf volgende week zitten wij er ook in
twitter:W7VOA twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 23:39:11According to @VPPressSec:
“This evening we were notified that a member of the Office of the Vice President tested positive for the Coronavirus. Neither President Trump nor Vice President Pence had close contact with the individual” reageer retweet
Ja want als je rookt ben je per definitie ongezond en iedereen die niet rookt is automatisch gezondquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben bijna tien jaar gestopt, dus ik rook niet. Dus ik schrok van zulke berichten, de groep waarvan je denkt dat daar veel slachtoffers onder vallen, dar gaat misschien niet gebeuren. Dus er vallen meer onder de gezonden mensen, kut.
En nu? Wat heeft dat te maken met mij originele posting? Kloppen de cijfers nu ineens niet, is die Belgische arts nu ineens nep?
Laat ik anders formuleren. Hoe ziet onze samenleving er precies uit na dergelijke lockdowns?quote:
er wordt door bewakers geregeld, wanneer je naar binnen mag, ala Spanjequote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Met een lockdown besmetten we mekaar nog steeds in de lokale super markt. En degene die boodschappen doen nemen het lekker mee naar huis. Inmiddels zijn er wel genoeg gevallen in het land dat er op elk moment van de dag wel een besmet persoon rondloopt in de supermarkt.
zou mij niks verbazen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Zondag komt bij mij vandaan. Hij zegt vanaf volgende week zitten wij er ook in
en het is pas het beginquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb het wel weer een beetje gehad met dat Corona-virus moet ik zeggen.
Gelukkig hebben de fok experts het niet voor het zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het aantal dooien per dag acceptabel is. Dus zegmaar zo weinig mogelijk. En dan kan je mondjesmaat weer open gooien.
Heel dat gelul van de politiek dat dit geen optie is want nieuwe pieken is bullshit. Zodra het virus na een lockdown de kop weer opsteekt bij een of een paar gevallen dan weet je inmiddels wat je in huis hebt en zet je meteen heel het gezin 2 weken in quarantaine in plaats van te zeggen gezinsleden mogen gewoon doen en laten wat ze willen want geen symptomen en dus niet besmettelijk. Door heel die mening zitten we nu in deze clusterfuck. En dat weet je dan, dus dan kan je daar gericht op acteren. En mocht het dan toch weer uit de klauwen dreigen te lopen dan weet je ook dat het moment van de volgende lockdown er eerder gaat moeten zijn dan de eerste keer.
En die virussen blijven dan ook netjes wachten tot ze naar binnen mogen met hun drager? En gaan ook weer netjes met ze mee naar buiten?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er wordt door bewakers geregeld, wanneer je naar binnen mag, ala Spanje
Klinkt meer als de Luxe van 2 woningenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja ik zit met een verhuizing en een verbouwing en mijn vrouw bevalt over 10 weken, oh, ik heb ook nog 2 kinderen. Ik zit ook niet te wachten om een lock-down.
Had ik ook gewoon meteen moeten doen, maar ik was er even klaar mee en had niet zo.moeten reageren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb dat linkje gemist joh. Doe zes dingen tegelijk. Sorry. Dus had me dat gewoon nog even gegeven als reply ipv de 'doen we alsof het niet zo is'.
Dat kan, maar door de airco circuleert de lucht en regent het virusdeeltjes. Hoeft maar 1 besmet persoon hebben lopen hoesten en de shit is aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er wordt door bewakers geregeld, wanneer je naar binnen mag, ala Spanje
ben serieus bang van niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:51 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nou mag toch hopen dat dit snel klaar is.
Ik zal het hem vragen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat vindt zijn supervisor daarvan?
Dat weet niemand. Hoe ziet onze samenleving eruit als een colonne van legertrucks volgeladen met lijkkisten van de ene stad naar een andere stad moet rijden omdat de crematoria het niet meer aan kunnen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe ziet onze samenleving er precies uit na dergelijke lockdowns?
Goede post.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere bericht:
Het Coronavirus is flink besmettelijk en kan tot veel doden leiden.Alleen lijkt het aantal doden per regio enorm te verschillen. Dat brengt mij tot de theorie dat wanneer een bevolkingsgroep al een lage fitheid/gezondheid heeft, dit snel kan leiden tot grote gevolgen bij besmetting.
Naar verwachting zullen al veel meer mensen geïnfecteerd zijn met het virus. Het veelvoudige van het aantal geregistreerde gevallen (die dus niet representatief zijn, omdat deze n.a.v. een test aan het licht zijn gekomen die niet op de gehele bevolking is gedaan).
Het normale griepseizoen 2019/2020 was/is een uitermate felle, als je het vergelijkt met de voorgaande jaren. Ruim 2,7 miljoen gevallen werden er bevestigd, in de week van 16 tot 23 januari alleen al ruim 480.000. Er vielen daarbij in totaal 240 doden. Zie dit bericht van 23/1:
https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week
De eerste corona-gevallen in Italië zijn geregistreerd op 30/1. Hun gewone griep (die dan weer ongewoon fel was) is naadloos overgegaan in de corona-crisis.
Om te onderstrepen: in dit artikel staat vermeld welke regio's er het meeste zijn getroffen tijdens de gewone griep:
https://www.thelocal.it/2(...)d-you-get-vaccinated
"The worst-affected parts of Italy are the northern regions of Valle d'Aosta, Lombardy, and Friuli Venezia Giulia, as well as Emilia-Romagna, Marche and Abruzzo in the centre-north, according to according to data from Influnet and FluNews Italia compiled by ISS."
Een flink verzwakte bevolking dus, met daar overheen de corona-crisis.
In Nederland beleefden we tot nu toe een zeer mild (gewoon) griepseizoen. Zie de data op:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
Dat het aantal corona-gevallen in Noord-Brabant oploopt lijkt te maken te hebben met de lage weerstand van de bevolking, op het moment dat ze de corona-crisis ingingen. Griepcijfers specifiek voor die provincie heb ik niet voorhanden, maar bijvoorbeeld de carnavals-viering en/of een 'gewone' griepgolf voorafgaand aan corona lijkt waarschijnlijk.
Mijn neven en exschoonzus roken ook nietquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja want als je rookt ben je per definitie ongezond en iedereen die niet rookt is automatisch gezond
Je merkt ook dat de toon steeds serieuzer wordt, toen met dat handen schudden was het nog allemaal hihaho maar als je vanmiddag de bekendmaking van die nieuwe minister zag merkte je gewoon dat die geen zin had in flauwekulletjes.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zou mij niks verbazen.
Het moment dat rutte op tv kwam en het volk vertelden dat we geen handen mochten schudden was het plan in werking gezet :p
En dan heb je het nog niet eens gehadquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb het wel weer een beetje gehad met dat Corona-virus moet ik zeggen.
Veel sterkte, meer kan ik niet zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:43 schreef DaniqueV het volgende:
Net bericht gehad dat mijn 2 neefjes het (waarschijnlijk) hebben 19 en 21 jaar oud, griep verschijnselen, erg vermoeid en bij het minste of geringste zwaar naar lucht happen, hun moeder is nog zieker, erg benauwd met pijn op de borst erbij.daar hebben zij het van gekregen maar net niet ziek genoeg voor opname.
Mijn broer zit nu met de jongens en hun vriendinnetjes met zijn 5en in quarantaine in huis, broer heeft tot nu toe nog geen verschijnselen maar ben bang dat dit ook snel gaat veranderen
Waarom dat allemaal tegelijkertijd?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja ik zit met een verhuizing en een verbouwing en mijn vrouw bevalt over 10 weken, oh, ik heb ook nog 2 kinderen. Ik zit ook niet te wachten om een lock-down.
Wat ik bedoel: zou zijn baas het waarderen dat hij dit soort uiterst gevoelige info gewoon even deelt?quote:
ja maar echt het is absurd dat de minister president dit op tv verteld. Op dat moment wist je dat het serieus wasquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je merkt ook dat de toon steeds serieuzer wordt, toen met dat handen schudden was het nog allemaal hihaho maar als je vanmiddag de bekendmaking van die nieuwe minister zag merkte je gewoon dat die geen zin had in flauwekulletjes.
Ok goed punt. Dat klopt inderdaad niet, maar dar zeg ik ook niet noch beweer ik datquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja want als je rookt ben je per definitie ongezond en iedereen die niet rookt is automatisch gezond
nou ik weet het wel , dat is gewoon kut natuurlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet niemand. Hoe ziet onze samenleving eruit als een colonne van legertrucks volgeladen met lijkkisten van de ene stad naar een andere stad moet rijden omdat de crematoria het niet meer aan kunnen?
Ook dat weet niemand.
Ik denk dat je met (eerder dan nu) lockdowns van korte duur en daarna gerichte quarantaines meer kans hebt op minder dooien in de tijd tussen nu en dat er een vaccin is.
Thanks meis, het moet bij mij ook nog goed doordringen, dan is het ineens wel heel echt en dichtbijquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Veel sterkte, meer kan ik niet zeggen.
Ben Rutte wel enorm gaan waarderen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:54 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar echt het is absurd dat de minister president dit op tv verteld. Op dat moment wist je dat het serieus was
Benieuwd hoe we er over een week voor staan ja..quote:
Neemt niet af aan mijn verwoording dat er dan iets mis met je is, want dat is het naar mijn mening, maar dat is een hele ander (off topic) discussie. Ik begrijp ook wel dat deze crisis de druppel kan zijn, maar van een gezonde relatie kun je dan niet spreken. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat ook gezinnen met een toch al wankele relatie gespaard gaan worden. No offensequote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:46 schreef mikieu het volgende:
[..]
Netjes verwoord, dacht dat ik de enige was. Je kunt niet zomaar oordelen over andere als je de situatie niet weet..
Altijd maar andere beoordelen vanuit hun eigen perspectief zegt genoeg over wie dit roepen, dus trek me er weinig (maar toch teveel) van aan.
De gemiddelde leeftijd van overledenen in Italië is 81.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Je begrijpt echt na ál die tijd nog niet dat het niet alleen om 'een stel bejaarden' gaat maar ook om velen onder de 50 op de IC? Niks over gelezen? Ik vind het bijna knap.
En dat er straks wellicht ook geen IC bed voor jou of je familie is als er een ongeluk op de snelweg is?
Echt niet?
Denk veel mensen. Je kan er bij hem wel van uit gaan dat hij gewoon doorgaat en zichzelf opzij zetquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben Rutte wel enorm gaan waarderen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd hoe we er over een week voor staan ja..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |