abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192176222
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

[..]

Wat een onzin. Tuurlijk is dat even wat ander om thuis te zitten terwijl je normaal je kinderen ergens anders achterlaat. Ik doe dat nu zelf ook door thuis te werken. Niet zozeer vanwege het Corona Virus, maar om mijn vrouw te ondersteunen omdat we geen opvang meer krijgen. Maar om daarom nu meteen je vrouw of kinderen aan te vallen... Dan is er iets mis met je hoor! |:(
Open je ogen. Het gebeurt.
pi_192176225
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank u.
Snap dat je niet zomaar informatie wil zonder bron, omdat #fakenieuws, maar wil je ook altijd een link van het artikel er bij dan? Ook al staat het in het artikel.

Van Trouw post ik sowieso niks omdat dat kennelijk gevoelig ligt.
blablablabla
pi_192176229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Fukushima het volgende:

[..]

zondagavond, zelfde tijd als afgelopen zondag komt de aankondiging van de lockdown.
horen we nu al dagen, stop met speculeren.
pi_192176241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:36 schreef Chanel5 het volgende:

[..]

Ik erger mij kapot aan ouders die zich nu met hun kinderen opgescheept vinden zitten. Rot ff op lekker, je dumpt ze zeker liever bij opa en oma. Neem maar eens verantwoording voor wat je op de wereld zet en ergens anders dumpt.
Amen!
pi_192176242
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Schakeltopia het volgende:

[..]

te laat wil ik niet zeggen, ik denk dat mocht het niet genoeg zijn, juist goed is dat er nog opgeschaald kan worden naar een hoger niveau. misschien zie ik het verkeerd, maar juist die gradatie is denk ik sowieso nodig om het toch succesvol te maken. juist kwa mindset van de mensen
Ja en daarmee zijn ze dus wel 2 weken te laat. Vergeet niet dat we nog geen week onderweg zijn met maatregelen he. Dat duurt nog tot volgende week zondag voordat we daar eventueel effect van gaan zien.

Als ze die maatregel van toen 2 weken ervoor hadden genomen dan hadden ze afgelopen zondag de volgende maatregel kunnen nemen.

Vergeet ook niet dat als je maatregelen neemt dat dan in die 2 weken nog een hele shitload aan patienten en dooien erbij komt he. Die had je met verdergaande maatregelen eerder genomen misschien niet gehad.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192176246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:38 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Amen!
.
Zelf zeker geen kinderen?
blablablabla
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:38:58 #157
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192176250
23:37
In een verpleeghuis in de stad Würzburg (Beieren) zijn negen patiënten overleden als gevolg van het nieuwe coronavirus. Alle slachtoffers waren ouder dan 80 jaar en leden aan andere ziektes, verklaarde de directie tegenover Duitse media.

https://www.ad.nl/dossier(...)sahysterie~a3523299/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:39:10 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192176253
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja en daarmee zijn ze dus wel 2 weken te laat. Vergeet niet dat we nog geen week onderweg zijn met maatregelen he. Dat duurt nog tot volgende week zondag voordat we daar eventueel effect van gaan zien.

Als ze die maatregel van toen 2 weken ervoor hadden genomen dan hadden ze afgelopen zondag de volgende maatregel kunnen nemen.

Vergeet ook niet dat als je maatregelen neemt dat dan in die 2 weken nog een hele shitload aan patienten en dooien erbij komt he. Die had je met verdergaande maatregelen eerder genomen misschien niet gehad.
Hoe weet jij zo zeker dat dat niet eveneens geldt voor een totale lockdown?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:39:10 #159
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192176254
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:36 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ja, maar dit zal zomaar kunnen kloppen helaas :{
Ja dan is mijn laatste zin van toepassing
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192176256
Zijn er bij jullie veel besmettingen waar je woont?

Hier (Dordrecht) tot nu toe 9 besmettingen. Hopelijk worden het er niet heel veel meer.
pi_192176262
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:36 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Denk je dat echt?
Ja ik denk het echt, met verschillende personen in de privé situatie hierover contact en die zijn best hooggeplaatst in de politieorganisatie dat het volgende week al het geval is.

Mocht ik het mis hebben dan zal ik het melden, maar dit is de info die ik nu ontvang en als ik de berichten lees. Bijvoorbeeld intrekken van verloven van het leger/politie, dan wordt het een makkelijk rekensommetje.

Maar als ik de berichten over Italië zie, dan betwijfel ik of we het kunnen afremmen...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:39:55 #162
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192176263
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:34 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Het is toch niet te begrijpen dat je die geluiden nog steeds hoort? Is het dan echt waar dat sommige hier nooit van hun zolderkamer afkomen?

Ik wens iedereen sterkte de komende tijd. Ik ga zo mn 3de week quarantaine in. Helaas ben ik een van de weinige, ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden op wat ken gaat.
Sinds 3 weken oplettend hier maar toen waren er sowieso nog geen gevallen. Twee weken geleden begonnen met op het gemakje wat noodzakelijkheden in te kopen. Sowieso al een week lockdown en de maatregelen worden bijna dagelijks aangescherpt. Dit gaat allemaal nog wel even duren. West Europa lijkt al helemaal een bloedbad te worden maar ik houd ook mn hart vast voor Turkije.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:40:00 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192176266
quote:

[..]

rutte moet ook aan de economie denken, alleen de ene expert zegt 6 maanden op tv een ander 2 jaar, dan is de economie ook kapot.
pi_192176267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:38 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Amen!
Ja en ik wordt voor de eerste keer oma dit jaar maar je moet de kerk wel in het midden laten.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:40:03 #165
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192176268
quote:

[..]

[..]

Wat een onzin. Tuurlijk is dat even wat ander om thuis te zitten terwijl je normaal je kinderen ergens anders achterlaat. Ik doe dat nu zelf ook door thuis te werken. Niet zozeer vanwege het Corona Virus, maar om mijn vrouw te ondersteunen omdat we geen opvang meer krijgen. Maar om daarom nu meteen je vrouw of kinderen aan te vallen... Dan is er iets mis met je hoor! |:(
Ben je nu huiselijk geweld aan het ontkennen?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192176270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef hollandia02 het volgende:
23:27
Veel ouders zitten thuis met hun kinderen nu de scholen en kinderdagverblijven zijn gesloten. Dat vraagt engelengeduld, maar wat als ouders dat geduld niet hebben? Het Landelijk Netwerk Veilig Thuis (LNVT) vreest een stroom aan nieuwe geweldsincidenten. ‘Bij sommige gezinnen kan de boel flink escaleren’

https://www.ad.nl/binnenl(...)-escaleren~af177d15/
Dit lijkt mij inderdaad een reëel en serieus probleem. Wordt nog een hele klus om probleemgezinnen hier goed in te begeleiden. Plus met de dreiging van de ziekte zelf en de stress hieromtrent door angst
quote:

[..]

[..]

Hier gaat het om gezinnen waar het normaal net wel goed blijft gaan. Of meestal net goed blijft gaan. Zet die mensen op elkaars lip, haal entertainment weg em meng dat met de angst voor corona en misschien financiële problemen. Dan is het zo gebeurd
pi_192176273
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

_O- het ligt nogal gevoelig begrijp ik. Dat snap ik goed hoor.

Je vult verder van alles in voor mij terwijl je geen idee hebt. Jammer, maar helaas
Blijkbaar ligt het bij jou gevolwig aangezien je nu stil bent. Chique van je
pi_192176274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Als jong en gezond persoon heb je dus amper wat te vrezen.
Zie mijn eerdere bericht:

Het Coronavirus is flink besmettelijk en kan tot veel doden leiden.Alleen lijkt het aantal doden per regio enorm te verschillen. Dat brengt mij tot de theorie dat wanneer een bevolkingsgroep al een lage fitheid/gezondheid heeft, dit snel kan leiden tot grote gevolgen bij besmetting.

Naar verwachting zullen al veel meer mensen geïnfecteerd zijn met het virus. Het veelvoudige van het aantal geregistreerde gevallen (die dus niet representatief zijn, omdat deze n.a.v. een test aan het licht zijn gekomen die niet op de gehele bevolking is gedaan).

Het normale griepseizoen 2019/2020 was/is een uitermate felle, als je het vergelijkt met de voorgaande jaren. Ruim 2,7 miljoen gevallen werden er bevestigd, in de week van 16 tot 23 januari alleen al ruim 480.000. Er vielen daarbij in totaal 240 doden. Zie dit bericht van 23/1:

https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week

De eerste corona-gevallen in Italië zijn geregistreerd op 30/1. Hun gewone griep (die dan weer ongewoon fel was) is naadloos overgegaan in de corona-crisis.

Om te onderstrepen: in dit artikel staat vermeld welke regio's er het meeste zijn getroffen tijdens de gewone griep:

https://www.thelocal.it/2(...)d-you-get-vaccinated

"The worst-affected parts of Italy are the northern regions of Valle d'Aosta, Lombardy, and Friuli Venezia Giulia, as well as Emilia-Romagna, Marche and Abruzzo in the centre-north, according to according to data from Influnet and FluNews Italia compiled by ISS."

Een flink verzwakte bevolking dus, met daar overheen de corona-crisis.

In Nederland beleefden we tot nu toe een zeer mild (gewoon) griepseizoen. Zie de data op:

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Dat het aantal corona-gevallen in Noord-Brabant oploopt lijkt te maken te hebben met de lage weerstand van de bevolking, op het moment dat ze de corona-crisis ingingen. Griepcijfers specifiek voor die provincie heb ik niet voorhanden, maar bijvoorbeeld de carnavals-viering en/of een 'gewone' griepgolf voorafgaand aan corona lijkt waarschijnlijk.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:40:30 #169
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192176277
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Uit voorzorg in quarantaine of besmet en ziek thuis?
Voorzorg en met nadrukkelijk advies van mijn huisarts die zelfs bereid was het gevecht met mijn werkgever aan te gaan. _O_ Gelukkig begrijpt mijn werkgever het volkomen. Ik ben hartpatiënt geworden op m'n 36ste, hartinfarct. Altijd normaal en redelijk gezond geleefd.

Ik heb alle waarschuwingen wel voor waar aangenomen en helaas ga ik gelijk krijgen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_192176279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja dan is mijn laatste zin van toepassing
Correct...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192176283
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ja ik denk het echt, met verschillende personen in de privé situatie hierover contact en die zijn best hooggeplaatst in de politieorganisatie dat het volgende week al het geval is.

Mocht ik het mis hebben dan zal ik het melden, maar dit is de info die ik nu ontvang en als ik de berichten lees. Bijvoorbeeld intrekken van verloven van het leger/politie, dan wordt het een makkelijk rekensommetje.

Maar als ik de berichten over Italië zie, dan betwijfel ik of we het kunnen afremmen...
maar hoezo precies die zondag dan?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:41:31 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192176292
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn er bij jullie veel besmettingen waar je woont?

Hier (Dordrecht) tot nu toe 9 besmettingen. Hopelijk worden het er niet heel veel meer.
Hier in de stad (70k inwoners) 1, een dokter die in de hoofdstad werkt. 90 mensen preventief in quarantaine. Totaal een kleine 130 besmettingen vastgesteld in het land (7.000.000 inwoners)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192176293
quote:

[..]

tja het blijft zeer zeker erg lastig allemaal
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192176295
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Sinds 3 weken oplettend hier maar toen waren er sowieso nog geen gevallen. Twee weken geleden begonnen met op het gemakje wat noodzakelijkheden in te kopen. Sowieso al een week lockdown en de maatregelen worden bijna dagelijks aangescherpt. Dit gaat allemaal nog wel even duren. West Europa lijkt al helemaal een bloedbad te worden maar ik houd ook mn hart vast voor Turkije.
Veel ouderen daar, veel contact met ouderen, no personal space. Turkije gaat down.
pi_192176299
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja ik word er gewoon boos van. Men stemt 2 of 3x een aangevraagd spoeddebat van Baudet weg, men anticipeert totaal niet op wat komen gaat, we zitten zonder voldoende PBM's, zonder voldoende beademingsunits, we schudden geen handen meer, gezinsleden van besmette personen mogen gewoon werken, want zonder symptomen zijn ze niet besmettelijk en de ziekenhuizen roepen we hadden dit nooit aan kunnen zien komen. Donderstraal toch godverdomme op man :(

Dat hadden jullie godverdomme wel als jullie eens uit jullie doppen gekeken hadden. }:|

Op FOK! wordt dit scenario al weken geschetst, zelfs nog voordat het in Italië los ging. En elke schlemiel had dit aan kunnen zien komen.

En de komende 2 weken gaat nog veel, heel veel erger worden in Nederland. En dan kunnen ALLE ziekenhuizen roepen dat ze het niet aan zagen komen.

Man man man.
Busje met 900 man de brandhaard in sturen...
Narf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')