abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192176710

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederlands
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Het aantal infecties op de Nederlandse IC's

Internationale organisaties
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt

Timelapses:
Flourish

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden

[ Bericht 17% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-03-2020 01:06:09 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192176716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Iedereen die het nieuws een beetje volgde had al in februari alle spullen in huis gehaald, maar de minister?RIVM zag het niet.

Te druk bezig met stikstof en 100 rijden?
Onzin natuurlijk. De hoop was dat het gecontroleerd kon worden. Je kunt niet bij elk nieuw virus je land plat gooien.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192176717
Lapo:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goh, wat een empathie ineens.

F&L / Hoeveel is de mens waard?

Versterkt mijn vermoedens dat een hoop lockdown-roepers het helemaal niet zo interesseert, de zwakkeren. Is vooral sensatie of eigenbelang.
Zou nog steeds die hond redden. Als in plaats van die downer-ramenlikker van de jostiband er jouw opa in zat dan was het een dilemma. Waar ik vervolgens zeker 2 minuten over na zou moeten denken. En dan vervolgens gewoon nog steeds die hond zou redden.

Ik gaf alleen maar aan dat het allemaal erg is. Leuk dat je een post van mij opgezocht hebt. Wees blij dat ik niet bij de brandweer zit :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:06:10 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192176719
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:06:18 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192176723
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou nog steeds die hond redden. Als in plaats van die downer-ramenlikker van de jostiband er jouw opa in zat dan was het een dilemma. Waar ik vervolgens zeker 2 minuten over na zou moeten denken. En dan vervolgens gewoon nog steeds die hond zou redden.

Ik gaf alleen maar aan dat het allemaal erg is. Leuk dat je een post van mij opgezocht hebt. Wees blij dat ik niet bij de brandweer zit :)
Dat zeg ik, het interesseert je geen flikker, die slachtoffers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192176725
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Mensen gaan nu eenmaal de pijp uit.

Qua klachten lijkt het op griep, voor mensen die niet in de risicogroep zitten dan. Extreme benauwdheid komt alleen voor in uitzonderlijke gevallen. Kinderen merken er zelfs amper wat van als ze besmet zijn.
Nou.... 19 en 21 jaar oud noem ik eigenlijk ook nog wel kinderen.die liggen nu ook naar lucht te happen en dan zitten ze pas in de eerste dagen ziek zijn. hun moeder is er nog erger aan toe maar ze nemen je niet zomaar op in het ziekenhuis :X
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....
pi_192176727
oooh :o
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192176733
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is toch logisch. Als je in je huis een binnendeur hebt waar wat verf vanaf gebladerd is en die wil je aanpakken, maar tegelijkertijd ontstaat er ineens een gat in je dak of je hebt ernstige lekkage. Dan denk je tijdens het oplossen van dat grotere probleem ook niet meer aan die deur.
Diep.
pi_192176734
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De hoop was dat het gecontroleerd kon worden. Je kunt niet bij elk nieuw virus je land plat gooien.
Gecontroleerd?

Dat was inderdaad de juiste aanpak als men naar China keek. :')
pi_192176735
Sorry voor de kaap trouwens, vosss ;)

Ga zo de OP updaten.
pi_192176739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, het interesseert je geen flikker, die slachtoffers.
Jawel. Dat interesseert me wel. Alleen die ramenlikker boeit me geen flikker. Dat is niets meer dan verderf van de genenpoel. Daar wordt niemand beter van.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192176742
Ugh, ik raak nu in paniek met het idee dat ik straks mijn ouders niet kan bezoeken ofzo. De posts hier maken me zenuwachtig.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:07:58 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192176745
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Jawel. Dat interesseert me wel. Alleen die ramenlikker boeit me geen flikker. Dat is niets meer dan verderf van de genenpoel. Daar wordt niemand beter van.
Dat zeg ik: het interesseert je geen flikker.

Op emotie spelen voor de bühne. Kennelijk heb je gewoon behoefte aan drie weken vakantie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192176746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef Cronometer het volgende:
Ugh, ik raak nu in paniek met het idee dat ik straks mijn ouders niet kan bezoeken ofzo. De posts hier maken me zenuwachtig.
Kan in feite nu al niet meer.
pi_192176747
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:07 schreef vosss het volgende:

[..]

_O-
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192176752
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Nou.... 19 en 21 jaar oud noem ik eigenlijk ook nog wel kinderen.die liggen nu ook naar lucht te happen en dan zitten ze pas in de eerste dagen ziek zijn. hun moeder is er nog erger aan toe maar ze nemen je niet zomaar op in het ziekenhuis :X
Ik wil jou en die vrienden heel veel succes wensen. Ik hoop echt dat het goed komt.
pi_192176754
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Als dat zo is gaan we er na al dit gedoe nog wel over horen. Nieuwsuurtje hier, Zemblaatje daar.
Dat geloof jij?

Liggen allemaal in hetzelfde bedje _O-
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:08:34 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192176755
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Gap, ik lees ook die extreme verhalen heus wel. Zoals van dat echtpaar op Tenerife nu.
Natuurlijk is dat kut. Maar als het gros amper tot weinig last krijgt hoeven we niet die excessen als norm te verheven toch?
Ik spreek je over een week nog wel, als het hele forum "vol" zit met zieke users, ik zal ze persoonlijk naar jouw en nog wat andere posts leiden waarna je ze in persoon kan vertellen dat het nou eenmaal zo is dat ze doodziek zijn en misschien overlijden.

Kap nou eens met bagatalliseren, het is nu al voor velen een drama en we zijn net begonnen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192176757
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Diep.
wel waar :Y
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192176760
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Neemt niet af aan mijn verwoording dat er dan iets mis met je is, want dat is het naar mijn mening, maar dat is een hele ander (off topic) discussie. Ik begrijp ook wel dat deze crisis de druppel kan zijn, maar van een gezonde relatie kun je dan niet spreken. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat ook gezinnen met een toch al wankele relatie gespaard gaan worden. No offense O+
Geen idee wat jij erover zei, mocht het over geweld gaan is dat nooit goed te praten hoor. Gaat meer over mensen die iets te zeggen hebben over andere die 'klagen' nu op elkaar te zitten. Ken genoeg situaties waar dat gewoon erg lastig is/ gaat zijn.

Maar idd. Offtopic.
pi_192176762
quote:
Die van mij hebben al een leeftijd dat het niet verstandig is dat ik ze bezoek.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:09:07 #22
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192176764
quote:
Dan zou ik niet te veel posts lezen, in paniek raken is nooit de oplossing. Je moet voor jezelf bepalen of je je ouders kan bezoeken, anders moet je tijdelijk vooral via FaceTime contact houden.
AZ
ALKMAAR
  Redactie Frontpage zaterdag 21 maart 2020 @ 00:09:09 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192176767
Trump vandaag tijdens corona speech
_janpostma_ twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:57:08 Dat gezicht van Dr Fauci als Trump het State Department “the deep State Department” noemt... https://t.co/pYgYS8vry1 reageer retweet
Dat hoofd :D
AFCA!
pi_192176770
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is toch logisch. Als je in je huis een binnendeur hebt waar wat verf vanaf gebladerd is en die wil je aanpakken, maar tegelijkertijd ontstaat er ineens een gat in je dak of je hebt ernstige lekkage. Dan denk je tijdens het oplossen van dat grotere probleem ook niet meer aan die deur.
Welke deur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')