SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
[ Bericht 8% gewijzigd door Perrin op 20-03-2020 22:56:15 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Grootste crisis van gem. 3 generaties waarschijnlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende: [..] "Een ziekenhuis" is even wat anders dan honderden ziekenhuizen wereldwijd. Ik vind het jammer dat je het allemaal zo bagatelliseert terwijl dit de grootste crisis is die de meesten van ons ooit meegemaakt hebben. En een crisis die nog lang niet op zijn hoogtepunt is...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mee eens, maar ik ben niet zo'n opruimer.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Kun je tellen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tenzij een teerlaag zo'n virus wegjaagt.
Dan zou ik er niet op rekenen.![]()
https://www.noordhollands(...)ing-is-een-uitdaging (rest achter betaalmuur)quote:Volendams bedrijf levert honderdduizenden mondkapjes om zorgmedewerkers te beschermen
20 maart 2020
Vrijdag stond er al een vrachtwagen met 50.000 kapjes aan de Belgische grens die door het bedrijf zijn geïmporteerd. Bill Duin van Podobrace (internetbedrijf in braces en medische hulpmiddelen) kwam vlak na de coronauitbraak in Wuhan al met zijn team in actie. Duin reisde naar China, Indonesië en Engeland om bedrijven vast te leggen voor fabricage en leveranties. “We maken een luchtbrug voor mondkapjes uit China en Indonesië en voor desinfecterende gel uit Turkije.”Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Jup.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Las ook weer een onderbouwd verhaal een paar dagen geleden dat in China juist weer verdacht weinig rokers getroffen werden.
En een Belgische (long)arts die afgelopen maandag op Belgische tv ook aangaf dat ondanks verwachting rokers en diabetici niet zwaarder getroffen worden.
Ik ben geneigd dat te geloven want ik heb afgelopen weken tijdens de duizenden Corona uitzendingen pas 1 keer het bericht gehoord dat rokers moeten vrezen. Pas 1 keer![]()
Zit echt volledig in zijn eigen realiteit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Complete legers die worden ingezet, gebieden die afgesloten worden, vanwege een griepje... geloof je het zelf?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Vind ik niet.quote:
Paar twitter/fb rotzooitjes en die livestreams kunnen allemaal wel in 1 spoiler.![]()
goedzoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:42 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.noordhollands(...)ing-is-een-uitdaging (rest achter betaalmuur)
echt zo belangrijk dat iedereen die de contacten heeft en kan leggen deze op de juiste manier inzet!Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Poll: Hoelang nog tot het normale leven weer terug is?
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hierDit is gewoon raar :l![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef SecretStoryWous het volgende:
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hiert poll
Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Over een kwartier alle steden in Bulgarije in lockdown voor buitenstaanders die geen gegronde reden hebben om zich in de stad te bevinden.
Politieposten staan al bij alle toegangswegen opgesteld. Ook in de stad zelf verdere maatregelen vanaf dan."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Toch ietsje geprobeerd op te ruimen.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Rook jij?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup.
En een Belgische (long)arts die afgelopen maandag op Belgische tv ook aangaf dat ondanks verwachting rokers en diabetici niet zwaarder getroffen worden.
Ik ben geneigd dat te geloven want ik heb afgelopen weken tijdens de duizenden Corona uitzendingen pas 1 keer het bericht gehoord dat rokers moeten vrezen. Pas 1 keer![]()
'quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zit echt volledig in zijn eigen realiteit.
Zeggen de mensen die geloven dat ziekenhuizen nooit tekorten hebben.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Nouja. Dan maar stug doorroken.
Als drinken ook nog helpt nou, dan kan ik m'n lol niet op."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik mis de optie 'het is maar een griepje'quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef SecretStoryWous het volgende:
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier![]()
De onderzoeken die hierin genoemd worden zijn wat dat betreft interessant, lang niet genoeg om conclusies te trekken uiteraard, maar toch.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
Jup.
Ik ben geneigd dat te geloven want ik heb afgelopen weken tijdens de duizenden Corona uitzendingen pas 1 keer het bericht gehoord dat rokers moeten vrezen. Pas 1 keer
https://cfrankdavis.wordp(...)navirus-not-smokers/![]()
It's just a flu, bro.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik mis de optie 'het is maar een griepje'![]()
Het is ook wel interessant om nog een beetje tegenwind te lezen, anders wordt het hier al helemaal een crematie-topic.
Beetje meer afstand, perspectief is af en toe wel goed in deze barre tijd.
Ja sommige worden heel ziek, maar de meeste merken weinig en sommige zelf niets. De cijfers van de geteste cases geven daarom een compleet vertekend beeld, en de hele wereld is gefocust op die cijfers lijkt het wel.
Verder vind ik t interesant dat de griep zo is ingeburgerd dat we tien duizenden doden per jaar voor lief nemen. Ja het is minder dodelijk, maar dat zijn toch vele doden elk jaar, jaar na jaar, genormaliseerd tot non-nieuws.
Corona is geen griep, maar het ligt mijlenver weg van pak-m-beet Ebola. Als ik de reacties af en toe lees denk ik in t Ebola topic ben aan beland.![]()
Zo'n meter laat alleen zien wat het zuurstofgehalte is in het bloed, maar geeft niet aan wat de oorzaak is van een te laag percentage.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:03 schreef Smack10 het volgende:
Vraagje aan jou, aangezien jij in het ziekenhuis werkt.
Zijn SpO2 meters een goeie indicatie m.b.t. benauwdheid/verminderde longfunctie door mogelijke infectie?
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypoxemia#Causes![]()
Ik stel een eenvoudige vraag volgens mij.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je probeert mij iets vertellen, wellicht kan je dat advies zelf ook ter harte nemen.![]()
Ik ben geen Kyran. Maar mijn ademhaling en hartslag is snachts laag.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zo'n meter laat alleen zien wat het zuurstofgehalte is in het bloed, maar geeft niet aan wat de oorzaak is van een te laag percentage.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypoxemia#Causes
BPM rond de 50.
Ademhaling 15 PM.
Als ik griep krijg is vooral mijn hartslag veel hoger. Kan wel 80 zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit gaat niet om 1 of 2 ziekenhuizen die het wat drukker hebben vanwege de griep.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
'
Zeggen de mensen die geloven dat ziekenhuizen nooit tekorten hebben.
Vrijwel ieder land ter wereld heeft maatregelen getroffen, grenzen dicht, noodtoestanden en lockdowns, alle sportevenementen incl. de Formule 1 en het EK zijn uitgesteld, geen concert gaat door, alle horeca op slot.
In enkele landen zijn of ontstaan er al grote tekorten op IC's, tekort aan hulpmiddelen, draait personeel shifts van 18 uren, gaan verpleegkundigen en artsen dood, zijn de doodskisten niet aan te slepen...
En jij durft dit nog steeds af te doen als "wat tekorten", in wat voor staat van ontkenning verkeer je dan... word eens wakker en haal je hoofd uit je kont...
Ik hoop voor je dat je in je eigen kring niet getroffen wordt door dit virus...![]()
new york city live nutwitter:NYCMayor twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 22:35:48We’re at City Hall with updates on New York City’s response to COVID-19. https://t.co/cW2n6uEwKF reageer retweet
Ik heb het vaak gelezen, oa omdat het virus vasthecht op ACE2 receptoren van de cellen, en die in de longen van rokers talrijker zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup.
Ik ben geneigd dat te geloven want ik heb afgelopen weken tijdens de duizenden Corona uitzendingen pas 1 keer het bericht gehoord dat rokers moeten vrezen. Pas 1 keer
Anderzijds heb ik gelezen dat nicotine ACE2 expressie onderdrukt. Het blijft een vreemde zaak.
Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat mocht roken bescherming bieden, dat men dat snel zou bekend maken. Op lange termijn is roken een groter probleem dan deze epidemie.are we infinite or am I alone![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Nogmaals. Voor de 1000ste keer. Het gaat er om dat er nu al ziekenhuizen omvallen. Het gaat er om dat er nu al ziekenhuizen zijn die geen reguliere zorg meer kunnen leveren. Als jij vandaag een ongeluk krijgt in de buurt van Uden hebben ze geen plaats voor je in het ziekenhuis. Als jij met spoed een operatie nodig hebt kun je het vergeten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Het is ook wel interessant om nog een beetje tegenwind te lezen, anders wordt het hier al helemaal een crematie-topic.
Beetje meer afstand, perspectief is af en toe wel goed in deze barre tijd.
Ja sommige worden heel ziek, maar de meeste merken weinig en sommige zelf niets. De cijfers van de geteste cases geven daarom een compleet vertekend beeld, en de hele wereld is gefocust op die cijfers lijkt het wel.
Verder vind ik t interesant dat de griep zo is ingeburgerd dat we tien duizenden doden per jaar voor lief nemen. Ja het is minder dodelijk, maar dat zijn toch vele doden elk jaar, jaar na jaar, genormaliseerd tot non-nieuws.
Corona is geen griep, maar het ligt mijlenver weg van pak-m-beet Ebola. Als ik de reacties af en toe lees denk ik in t Ebola topic ben aan beland.
Nu zijn er nog ziekenhuizen met ruimte, maar als over een week al die ziekenhuizen volliggen en je hebt met spoed zorg nodig ben jij ook de lul, ondanks dat je misschien niet besmet bent geraakt of er met wat milde klachten van af kwam.
Hoe moeilijk is het om dit te begrijpen?![]()
Logootje toegevoegdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Veel overzichtelijker!
And what rough beast, its hour come round at last,
Wat lul je? Healthcare produceert ook binnen NLquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Die hebben alleen scheerapparatenfabrieken hier, daar bouw je echt geen machines van![]()
De mogelijke bescherming die roken zou bieden zou van de nicotine moeten komen. Er zijn veel minder schadelijke manieren om nicotine binnen te krijgen, zoals nicotinepleisters.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb het vaak gelezen, oa omdat het virus vasthecht op ACE2 receptoren van de cellen, en die in de longen van rokers talrijker zijn.
Anderzijds heb ik gelezen dat nicotine ACE2 expressie onderdrukt. Het blijft een vreemde zaak.
Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat mocht roken bescherming bieden, dat men dat snel zou bekend maken. Op lange termijn is roken een groter probleem dan deze epidemie.![]()
Een vraag die er niet toe doet en die jij beter aan die Belgische arts kan stellen. Ik zal straks zijn naam en emailadres voor jou opzoekenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik stel een eenvoudige vraag volgens mij.
Wat ik antwoord op jouw vraag, bepaalt de uitkomst van de Chinese cijfers niet en ook niet wat die Belgische arts zei.
Je zoekt bevestiging van wat je jaren geleden al geleerd hebt en de rest doet er niet toe![]()
Geen idee, nooit gedaan. Klinkt als meer werk dan naar de Albert Heijn, maar het is misschien wel een goede (en lekkere) optie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:33 schreef franske19 het volgende:
[..]
Kun je niet zelf brood gaan bakken anders. Brood bakken is zo simpel.![]()
![]()
de IC's liggen bij de normale griep ook elke winter vol. Zolang dit een klein beetje onder controle te houden is, is er niet heel veel aan de hand.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals. Voor de 1000ste keer. Het gaat er om dat er nu al ziekenhuizen omvallen. Het gaat er om dat er nu al ziekenhuizen zijn die geen reguliere zorg meer kunnen leveren. Als jij vandaag een ongeluk krijgt in de buurt van Uden hebben ze geen plaats voor je in het ziekenhuis. Als jij met spoed een operatie nodig hebt kun je het vergeten.
Nu zijn er nog ziekenhuizen met ruimte, maar als over een week al die ziekenhuizen volliggen en je hebt met spoed zorg nodig ben jij ook de lul, ondanks dat je misschien niet besmet bent geraakt of er met wat milde klachten van af kwam.
Hoe moeilijk is het om dit te begrijpen?
https://www.trouw.nl/cult(...)F%2Fwww.google.nl%2F
en https://www.dvhn.nl/drent(...)%80%99-23082898.html![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Automatisch het volgende:
[..]
de IC's liggen bij de normale griep ook elke winter vol. Zolang dit een klein beetje onder controle te houden is, is er niet heel veel aan de hand.
https://www.trouw.nl/cult(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Dit gaat niet om 1 of 2 ziekenhuizen die het wat drukker hebben vanwege de griep.
Vrijwel ieder land ter wereld heeft maatregelen getroffen, grenzen dicht, noodtoestanden en lockdowns, alle sportevenementen incl. de Formule 1 en het EK zijn uitgesteld, geen concert gaat door, alle horeca op slot.
In enkele landen zijn of ontstaan er al grote tekorten op IC's, tekort aan hulpmiddelen, draait personeel shifts van 18 uren, gaan verpleegkundigen en artsen dood, zijn de doodskisten niet aan te slepen...
En jij durft dit nog steeds af te doen als "wat tekorten", in wat voor staat van ontkenning verkeer je dan... word eens wakker en haal je hoofd uit je kont...
Ik hoop voor je dat je in je eigen kring niet getroffen wordt door dit virus...![]()
Spreek je over een week wel dan. Dan hoeft niemand er nu meer energie in te steken toch.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Automatisch het volgende:
[..]
de IC's liggen bij de normale griep ook elke winter vol. Zolang dit een klein beetje onder controle te houden is, is er niet heel veel aan de hand.
Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig - https://nos.nl/l/2327776![]()
Twee nieuwe mensen uit het ziekenhuis ontslagen omdat ze tweemaal negatief hebben getest en verder in prima staat verkeren. Nog een ander die nog één test moet afwachten maar die is blijkbaar ook volledig klachtenvrij.
Heb het vermoeden dat ze dit beleid hier nog wel een tijdje vast blijven houden.
Vanaf morgen mogen enkel 60+ers tussen 08:00 en 10:00 naar supermarkten. Het zal mr niet verbazen als ze aan het eind van de eerst gestelde noodregels (29 maart) de teugels voor bepaalde bevolkingsgroepen wat gaan laten vieren."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dit is niet onder controle, mede dankzij het ontbreken van leiderschap. Dit is verre van onder controle. Dit is chaos, dit is....... Geen woorden meer voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Automatisch het volgende:
[..]
en https://www.dvhn.nl/drent(...)%80%99-23082898.html![]()
In welk land woon je?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:00 schreef Pumpalov het volgende:
Twee nieuwe mensen uit het ziekenhuis ontslagen omdat ze tweemaal negatief hebben getest en verder in prima staat verkeren. Nog een ander die nog één test moet afwachten maar die is blijkbaar ook volledig klachtenvrij.
Heb het vermoeden dat ze dit beleid hier nog wel een tijdje vast blijven houden.
Vanaf morgen mogen enkel 60+ers tussen 08:00 en 10:00 naar supermarkten. Het zal mr niet verbazen als ze aan het eind van de eerst gestelde noodregels (29 maart) de teugels voor bepaalde bevolkingsgroepen wat gaan laten vieren.Dit is gewoon raar :l![]()
Welk land?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:00 schreef Pumpalov het volgende:
Vanaf morgen mogen enkel 60+ers tussen 08:00 en 10:00 naar supermarkten. Het zal mr niet verbazen als ze aan het eind van de eerst gestelde noodregels (29 maart) de teugels voor bepaalde bevolkingsgroepen wat gaan laten vieren.![]()
dat is toch op eigen initiatief van ah, dat boodschappenuurtje?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:00 schreef Pumpalov het volgende:
Vanaf morgen mogen enkel 60+ers tussen 08:00 en 10:00 naar supermarkten. Het zal mr niet verbazen als ze aan het eind van de eerst gestelde noodregels (29 maart) de teugels voor bepaalde bevolkingsgroepen wat gaan laten vieren.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Osterhaus heeft gelijk, we moeten NU in volledige lockdown. Niet wachten tot het escaleert.blablablabla![]()
Denk niet dat het om de AH gaatquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:02 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
dat is toch op eigen initiatief van ah, dat boodschappenuurtje?![]()
![]()
ohquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk niet dat het om de AH gaat
Mocht dat allemaal zo zijn dan gaan pleisters normaliter minder effectief zijn aangezien die via de huid opgenomen worden en niet direct in de longen terecht komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:58 schreef Benger het volgende:
[..]
De mogelijke bescherming die roken zou bieden zou van de nicotine moeten komen. Er zijn veel minder schadelijke manieren om nicotine binnen te krijgen, zoals nicotinepleisters.
Maar vind het allemaal erg discutabel vooralsnog."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een vraag die er niet toe doet en die jij beter aan die Belgische arts kan stellen. Ik zal straks zijn naam en emailadres voor jou opzoeken
Wat ik antwoord op jouw vraag, bepaalt de uitkomst van de Chinese cijfers niet en ook niet wat die Belgische arts zei.
Je zoekt bevestiging van wat je jaren geleden al geleerd hebt en de rest doet er niet toehet ligt nogal gevoelig begrijp ik. Dat snap ik goed hoor.
Je vult verder van alles in voor mij terwijl je geen idee hebt. Jammer, maar helaas![]()
De het is maar een griep discussie wordt echt enorm vermoeiend. Ik heb bij de griep bv ook nog nooit ziekenhuizen zó moord en brand zien schreeuwen om tekorten aan materialen, mondkapjes, beademingsapparatuur etc. Dat ze hun eigen personeel niet goed kunnen beschermen. En al helemaal niet zo snel. En zo zijn er nog een aantal grote verschillen die je na al die programma's, uitleg van virologen, toespraken etc echt wel duidelijk zouden moeten zijn imho.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Automatisch het volgende:
[..]
en https://www.dvhn.nl/drent(...)%80%99-23082898.htmlIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Zou jij daar als buitenlander nog weg kunnen op dit moment? Zegmaar als je het zou willen? Of behoort dat inmiddels niet meer tot de mogelijkheden?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:45 schreef Pumpalov het volgende:
Over een kwartier alle steden in Bulgarije in lockdown voor buitenstaanders die geen gegronde reden hebben om zich in de stad te bevinden.
Politieposten staan al bij alle toegangswegen opgesteld. Ook in de stad zelf verdere maatregelen vanaf dan.
Gewoon uit interesse
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Mogelijk. In andere landen beleid.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:02 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
dat is toch op eigen initiatief van ah, dat boodschappenuurtje?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het probleem is dan ook precies dat dit niet onder controle te houden is, omdat mensen vaak weken op die IC blijven liggen in het ergste geval.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Automatisch het volgende:
[..]
en https://www.dvhn.nl/drent(...)%80%99-23082898.htmlOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Meeste grenzen zijn gesloten en geloof niet dat er nog gevlogen wordt. Enkel bij een speciaal georganiseerde vlucht denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou jij daar als buitenlander nog weg kunnen op dit moment? Zegmaar als je het zou willen? Of behoort dat inmiddels niet meer tot de mogelijkheden?
Gewoon uit interesse"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als je de goede ingrediënten tenminste kunt bestellen, gaat ook allemaal zo makkelijk niet meer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Geen idee, nooit gedaan. Klinkt als meer werk dan naar de Albert Heijn, maar het is misschien wel een goede (en lekkere) optie.
In CUL is een broodbaktopic, vraag daar eens om info.
Ik bak zelf ook regelmatig brood, en het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn. Succes!![]()
Ab Osterhaus is een laaienlichter. Waar komt dat vertrouwen in die man toch vandaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:02 schreef Elan het volgende:
Osterhaus heeft gelijk, we moeten NU in volledige lockdown. Niet wachten tot het escaleert.
https://www.nu.nl/nuzakel(...)ker-griepvaccin.html
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 23:07:49 ]![]()
Overigens zijn ouderen na 10:00 niet meer welkom in de supermarkten. Dus lijken echt op spreiding in te zetten.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Heb je daar een bron van? En dan bedoel ik niet van die minder schadelijke manier van binnen krijgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:58 schreef Benger het volgende:
[..]
De mogelijke bescherming die roken zou bieden zou van de nicotine moeten komen. Er zijn veel minder schadelijke manieren om nicotine binnen te krijgen, zoals nicotinepleisters.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Soms wel hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:04 schreef Greys het volgende:
[..]
De het is maar een griep discussie wordt echt enorm vermoeiend. Ik heb bij de griep bv ook nog nooit ziekenhuizen zó moord en brand zien schreeuwen om tekorten aan materialen, mondkapjes, beademingsapparatuur etc. Dat ze hun eigen personeel niet goed kunnen beschermen. En al helemaal niet zo snel. En zo zijn er nog een aantal grote verschillen die je na al die programma's, uitleg van virologen, toespraken etc echt wel duidelijk zouden moeten zijn imho.
https://time.com/5107984/hospitals-handling-burden-flu-patients/Vakman pur sang![]()
Dat riekt naar belangenverstrengeling. Al is oplichting wel wat overdreven.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ab Osterhaus is een laaienlichter. Waar komt dat vertrouwen in die man toch vandaan.
https://www.nu.nl/nuzakel(...)ker-griepvaccin.htmlblablablabla![]()
mooi zeg, nycity meneer zegt, sms food naar xxx dan gaan we dat regelen
Al die Amerikaanse burgemeesters en gouverneurs hebben meer daadkracht in hun pink dan heel die Trump.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:11 schreef Schakeltopia het volgende:
mooi zeg, nycity meneer zegt, sms food naar xxx dan gaan we dat regelenWer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Zou dit niet als laag bestempelen, maar normaal. Normale HR ligt tussen 60 en 80, 's nachts is dit normaliter lager. Duursporters kunnen richting de 30 gaan 's nachts.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben geen Kyran. Maar mijn ademhaling en hartslag is snachts laag.
BPM rond de 50.
Ademhaling 15 PM.
Als ik griep krijg is vooral mijn hartslag veel hoger. Kan wel 80 zijn.![]()
100%quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:12 schreef Felixa het volgende:
[..]
Al die Amerikaanse burgemeesters en gouverneurs hebben meer daadkracht in hun pink dan heel die Trump.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Juist.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:04 schreef Greys het volgende:
[..]
De het is maar een griep discussie wordt echt enorm vermoeiend. Ik heb bij de griep bv ook nog nooit ziekenhuizen zó moord en brand zien schreeuwen om tekorten aan materialen, mondkapjes, beademingsapparatuur etc. Dat ze hun eigen personeel niet goed kunnen beschermen. En al helemaal niet zo snel. En zo zijn er nog een aantal grote verschillen die je na al die programma's, uitleg van virologen, toespraken etc echt wel duidelijk zouden moeten zijn imho.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:00 schreef wpor het volgende:
[..]
Spreek je over een week wel dan. Dan hoeft niemand er nu meer energie in te steken toch.
Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig - https://nos.nl/l/2327776Ik blijf het bijzonder vinden. De hele wereld ziet het in China gebeuren, vervolgens in Italië, Spanje is ook hard op weg, maar wij hadden ons nooit voor kunnen stellen dat het er bij ons net zo aan toe zou gaan.quote:Wel vreest ze voor de piek in het aantal besmettingen die nog moet komen. "Volgens rekenmodellen gaat dat voor onze regio ergens eind volgende week zijn. Maar bedenk goed: mensen liggen lang in het ziekenhuis. We kunnen ze niet meer kwijt. Gemiddeld ligt een coronapatiënt twee weken in het ziekenhuis. Als iemand op de IC belandt, komen daar nog zeker twee weken bij. Dus je raakt heel snel vol."
Heijckmann: "Het lijkt op een oorlogssituatie, dat is hoe het nu voelt op de Spoedeisende Hulp. Dit hadden we ons nooit kunnen voorstellen."
OP BASIS VAN WAT HAD JULLIE JE DAT NOOIT VOOR KUNNEN STELLEN IN GODSNAAM!? ANDERE LANDEN NAMEN STRICTERE MAATREGELEN EN OOK NOG EENS EERDER IN EEN UITBRAAK DAN NEDERLAND!!! HOEZO WE KONDEN ONS DAT NIET VOORSTELLEN?!![]()
![]()
![]()
vosss is de naam,
Kan nu even niet dat hele stuk lezen maar even eerlijk, kon het zorgpersoneel daar toen ook niet beschermd worden dan? Bestond er toen niet al de griepprik bv die er nu niet voor deze is? Etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Soms wel hoor.
https://time.com/5107984/hospitals-handling-burden-flu-patients/IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nee dat is het grote verschil wel ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan nu even niet dat hele stuk lezen maar even eerlijk, kon het zorgpersoneel daar toen ook niet beschermd worden dan? Bestond er toen niet al de griepprik bv die er nu niet voor deze is? Etc.
In het begin niet bij deze trouwens dat duurde ook een anderhalf jaar h1n1.Vakman pur sang![]()
Ik kijk veel CNN en heb zo links en rechts al een paar toekomstige presidentskandidaten voorbij zien komen.quote:
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Volgende week lopen de soldaten over straat en krijg je een boete van 2000 euro als je de hond langer dan 10 minuten uitlaat. Maar dat de vrijheidsbeperking steeds strakker wordt gezet is niet zo belangrijk. Die extreem rechtse juichen het zelfs toe.
Ondertussen rolt oma van 80 met dr rollator nog elke dag naar de supermarkt, want yolo ik kan toch elk moment dood omvallen.![]()
Omdat wij netjes in de elleboog gingen niezen en hoesten..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden. De hele wereld ziet het in China gebeuren, vervolgens in Italië, Spanje is ook hard op weg, maar wij hadden ons nooit voor kunnen stellen dat het er bij ons net zo aan toe zou gaan.
OP BASIS VAN WAT HAD JULLIE JE DAT NOOIT VOOR KUNNEN STELLEN IN GODSNAAM!? ANDERE LANDEN NAMEN STRICTERE MAATREGELEN EN OOK NOG EENS EERDER IN EEN UITBRAAK DAN NEDERLAND!!! HOEZO WE KONDEN ONS DAT NIET VOORSTELLEN?!![]()
![]()
Narf!![]()
Ik ook, maar voor de zekerheid rook ik nog maar even stug door! Je kan nooits weten! Tevens las ik berichten dat het virus niet tegen alcohol kan, dus ik trek nog een flessie open! Je kan nooits weten!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Mocht dat allemaal zo zijn dan gaan pleisters normaliter minder effectief zijn aangezien die via de huid opgenomen worden en niet direct in de longen terecht komen.
Maar vind het allemaal erg discutabel vooralsnog.
vosss is de naam,
Griepgolf 2017/2018 gingen 9500 mensen dood.
Corona als je niks zou doen misschien 50.000.
Voor ¤50.000.000.000 betaal je dan als Nederland ¤1.000.000 om 1 persoon te redden. Waarbij de gemiddelde leeftijd van overledenen in Italië 81 is, tegen een levensverwachting van 82,5 jaar.
Best duur. Wie bepaalt dat een heel land de recessie in kan om een stel bejaarden een jaar extra te gunnen?Haters everywhere but I don't really care.![]()
adem in en uit bbyquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden. De hele wereld ziet het in China gebeuren, vervolgens in Italië, Spanje is ook hard op weg, maar wij hadden ons nooit voor kunnen stellen dat het er bij ons net zo aan toe zou gaan.
![]()
![]()
![]()
![]()
-------------
Dankzij deug politiek opzij gezet. En wat is het mu ?!/ Een kind van 4 had dit kunnen voorspellen. Die hebben mijn stem.![]()
Ja. Mijn man is een duursporter.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:13 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Zou dit niet als laag bestempelen, maar normaal. Normale HR ligt tussen 60 en 80, 's nachts is dit normaliter lager. Duursporters kunnen richting de 30 gaan 's nachts.
Bij het ziekenhuis moet hij dat expliciet aangegeven.
Hartslag in rust onder de 40.
Maar bij 'normale' mensen is dat niet zo."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben bijna tien jaar gestopt, dus ik rook niet. Dus ik schrok van zulke berichten, de groep waarvan je denkt dat daar veel slachtoffers onder vallen, dar gaat misschien niet gebeuren. Dus er vallen meer onder de gezonden mensen, kut.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]het ligt nogal gevoelig begrijp ik. Dat snap ik goed hoor.
Je vult verder van alles in voor mij terwijl je geen idee hebt. Jammer, maar helaas
En nu? Wat heeft dat te maken met mij originele posting? Kloppen de cijfers nu ineens niet, is die Belgische arts nu ineens nep?![]()
En "we zijn een beetje stout geweest".quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:17 schreef Sickert het volgende:
[..]
Omdat wij netjes in de elleboog gingen niezen en hoesten..A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Rustaaahhhg. We lezen het ook wel zonder al die caps.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
En dit zegt die mevrouw van het ziekenhuis. Zelfs als je het leest van andere landen vooraf kan ZIJ er weinig aan doen denk ik dat er niet meer maatregelen zijn genomen. En zij kan er denk ik weinig aan doen dat er bij het ministerie zo lang wordt gedaan over meer mondkapjes. Zij kan er geen beademingsapparaten bij toveren. En ik denk dat je het je pas écht kunt voorstellen als je er zoals zij nu echt middenin zit.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
het is volgens mij heel simpel, men heeft bepaalde scenario's gepland. dit is er niet eentje van. vraag is wereldwijd sky high en dan is het land wat productie doet ook nog is getroffen. het is volgens mij allemaal toch best ingewikkeldquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
![]()
Ik ben een roker, ik word hier gedemoniseerdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:18 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben bijna tien jaar gestopt, dus ik rook niet. Dus ik schrok van zulke berichten, de groep waarvan je denkt dat daar veel slachtoffers onder vallen, dar gaat misschien niet gebeuren. Dus er vallen meer onder de gezonden mensen, kut.
@KingRoland~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Heel Europa gaat in recessie hoor, dit is ongekendquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:17 schreef matthijst het volgende:
Voor ¤50.000.000.000 betaal je dan als Nederland ¤1.000.000 om 1 persoon te redden. Waarbij de gemiddelde leeftijd van overledenen in Italië 81 is, tegen een levensverwachting van 82,5 jaar.
Best duur. Wie bepaalt dat een heel land de recessie in kan om een stel bejaarden een jaar extra te gunnen?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Is er nou meer Corona in regio’s waar vee wordt gehouden?
Wat als er besmet vee door ons land wordt gereden?
Weet iemand dat? Puur nieuwsgierigheid.![]()
of is de populatie mensen over het algemeen hoger in het gebied waar meer dieren zijn, ik weet het nietquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:20 schreef quirina het volgende:
Weet iemand dat? Puur nieuwsgierigheid.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Als je geen boer bent merk je daar niet zo veel vanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:20 schreef quirina het volgende:
Weet iemand dat? Puur nieuwsgierigheid.~FEYENOORD~
Je begrijpt echt na ál die tijd nog niet dat het niet alleen om 'een stel bejaarden' gaat maar ook om velen onder de 50 op de IC? Niks over gelezen? Ik vind het bijna knap.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:17 schreef matthijst het volgende:
Best duur. Wie bepaalt dat een heel land de recessie in kan om een stel bejaarden een jaar extra te gunnen?
En dat er straks wellicht ook geen IC bed voor jou of je familie is als er een ongeluk op de snelweg is?
Echt niet?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat verband is niet bewezen zover ik weet. Is alleen 1 FOK!'er hier die er een patroon in denkt te zien. Mocht er hard bewijs van zijn dan trek ik mijn keutel in.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:20 schreef quirina het volgende:
Weet iemand dat? Puur nieuwsgierigheid.![]()
Zegt genoeg toch?quote:Een dringende oproep aan heel Nederland. Uden is ongewild deel geworden van het Corona-epicentrum. Het ziekenhuis Bernhoven zegt dat het water ze tot de lippen staat en dat er te weinig besef van is. Help dit ziekenhuis aan de hulp die ze nodig hebben om overeind te blijven, tag organisaties die wakker moeten worden, deel dit bericht massaal om een signaal te geven. Help Uden en daarmee de kans op nog meer verspreiding in de regio, en zelfs het hele land. Samen staan we in deze moeilijke periode sterker. Bedankt, en vertel ons waar dit bericht gedeeld is. ❤❤
Toon ook je hart voor elkaar: https://www.facebook.com/events/309931953316648/
Ps: Je kunt je nu alleen nog als vrijwilliger aanmelden als je:
- een gediplomeerd en BIG geregistreerd verpleegkundige bent
- geregistreerd arts bent
- de komende periode (minimaal vier weken) drie dagen per week of meer beschikbaar bent.
Ben jij dat? Stuur dan een mail naar uitzendbureau@bernhoven.nl
#Bernhoven #coronavirus #COVID19 #sterkermetelkaar #stopcorona“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk dit jaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:21 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
of is de populatie mensen over het algemeen hoger in het gebied waar meer dieren zijn, ik weet het nietEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ja, ik durf te stellen....zag het gebeuren maar in eerste instantie was het een ver van mijn bed show, kon het mij niet voorstellen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Nu sta ik sochtends op en realiseer mij, godver mijn vrijheid is naar de kloten.
De jongste van mijn drie kinderen maakt mij dit jaar oma maar dit gaat anders als je zou willen...![]()
Anderen willen dat wel dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Uden is ongewild deel geworden van het Corona-epicentrum.~FEYENOORD~
Nouja ik word er gewoon boos van. Men stemt 2 of 3x een aangevraagd spoeddebat van Baudet weg, men anticipeert totaal niet op wat komen gaat, we zitten zonder voldoende PBM's, zonder voldoende beademingsunits, we schudden geen handen meer, gezinsleden van besmette personen mogen gewoon werken, want zonder symptomen zijn ze niet besmettelijk en de ziekenhuizen roepen we hadden dit nooit aan kunnen zien komen. Donderstraal toch godverdomme op manquote:
Dat hadden jullie godverdomme wel als jullie eens uit jullie doppen gekeken hadden.
Op FOK! wordt dit scenario al weken geschetst, zelfs nog voordat het in Italië los ging. En elke schlemiel had dit aan kunnen zien komen.
En de komende 2 weken gaat nog veel, heel veel erger worden in Nederland. En dan kunnen ALLE ziekenhuizen roepen dat ze het niet aan zagen komen.
Man man man.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Wat je messias voorstelt is wat nu al gebeurt...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:18 schreef Drugshond het volgende:
-------------
Dankzij deug politiek opzij gezet. En wat is het mu ?!/ Een kind van 4 had dit kunnen voorspellen. Die hebben mijn stem.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
In andere omstandigheden had ik je een knuffel gegeven.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik ben een roker, ik word hier gedemoniseerd
@:kingroland
Maar het is crisis, wellicht ben ik volgende week werkloos, dus ik houd alle centen in mijn zak en ik koop geen knuffel voor jou.
Dankjewel voor je begrip![]()
Hoi ik ben 40 en een risicogroep krijg jij even lekker gauw de touwtyfus met je onzin.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:17 schreef matthijst het volgende:
Best duur. Wie bepaalt dat een heel land de recessie in kan om een stel bejaarden een jaar extra te gunnen?Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Heb je een betrouwbare bron bij je beweringen dat er meer slachtoffers vallen onder gezonde mensen, itt tot alle berichten uit andere landen die het tegendeel zeggen? Zo niet, stop daar dan ajb mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben bijna tien jaar gestopt, dus ik rook niet. Dus ik schrok van zulke berichten, de groep waarvan je denkt dat daar veel slachtoffers onder vallen, dar gaat misschien niet gebeuren. Dus er vallen meer onder de gezonden mensen, kut.
En nu? Wat heeft dat te maken met mij originele posting? Kloppen de cijfers nu ineens niet, is die Belgische arts nu ineens nep?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
COR / De regering, RIVM & betrokkenen hebben bloed aan hun handen (Betoog)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik word er gewoon boos van. Men stemt 2 of 3x een aangevraagd spoeddebat van Baudet weg, men anticipeert totaal niet op wat komen gaat, we zitten zonder voldoende PBM's, zonder voldoende beademingsunits, we schudden geen handen meer, gezinsleden van besmette personen mogen gewoon werken, want zonder symptomen zijn ze niet besmettelijk en de ziekenhuizen roepen we hadden dit nooit aan kunnen zien komen. Donderstraal toch godverdomme op man
Dat hadden jullie godverdomme wel als jullie eens uit jullie doppen gekeken hadden.
Op FOK! wordt dit scenario al weken geschetst, zelfs nog voordat het in Italië los ging. En elke schlemiel had dit aan kunnen zien komen.
En de komende 2 weken gaat nog veel, heel veel erger worden in Nederland. En dan kunnen ALLE ziekenhuizen roepen dat ze het niet aan zagen komen.
Man man man.![]()
Heb je om je heen gekekenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik word er gewoon boos van. Men stemt 2 of 3x een aangevraagd spoeddebat van Baudet weg, men anticipeert totaal niet op wat komen gaat, we zitten zonder voldoende PBM's, zonder voldoende beademingsunits, we schudden geen handen meer, gezinsleden van besmette personen mogen gewoon werken, want zonder symptomen zijn ze niet besmettelijk en de ziekenhuizen roepen we hadden dit nooit aan kunnen zien komen. Donderstraal toch godverdomme op man
Man man man.Het boeit mensen niet zo. Iedereen gaat naar buiten, loopt lekker rond, houdt geen afstand. Je kan je er druk om maken, maar dat hoeft niet. Wees gewoon voorbereid.
![]()
Als jong en gezond persoon heb je dus amper wat te vrezen.quote:Andere ziektes
Maar het absolute aantal doden blijft schrikbarend hoog in Italië en blijft maar sterk toenemen. Het overgrote deel van de patiënten dat overlijdt aan het coronavirus blijkt echter al een andere ziekte te hebben gehad. Onlangs bleek uit onderzoek door het Hogere Gezondheidsinstituut ISS dat slechts 1,2% van de corona-doden geen andere ziekte had. Vrijwel alle mensen die sterven aan het coronavirus hadden dus al minstens één of vaak meerdere andere ziektes.
De gemiddelde leeftijd van de mensen die aan de ziekte sterft is rond de tachtig jaar. En Italië heeft een vergrijsde bevolking. Al die honderden mensen die dagelijks overlijden aan het coronavirus in Italië zijn dus voor het overgrote deel mensen op hoge leeftijd die al een andere ziekte hadden.blablablabla![]()
https://www.bbc.co.uk/news/uk-51977802
Een jaar lang 1.5 meter afstand houden !! Nou dat wordt weer voetballen in maart 2021
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Graag gedaanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In andere omstandigheden had ik je een knuffel gegeven.
Maar het is crisis, wellicht ben ik volgende week werkloos, dus ik houd alle centen in mijn zak en ik koop geen knuffel voor jou.
Dankjewel voor je begrip~FEYENOORD~
Ik kijk wel uit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Help Uden en daarmee de kans op nog meer verspreiding in de regio, en zelfs het hele land.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Doe even een linkje bij je quote, staat ook in de OP en topicpointer en was jou inmiddels wel bekend volgens mij.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jong en gezond persoon heb je dus amper wat te vrezen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Bron staat in de tekst?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Doe even een linkje bij je quote, staat ook in de OP en topicpointer en was jou inmiddels wel bekend volgens mij.blablablabla![]()
weet niet of hier hoort, maar een 10% bleekoplossing ontsmet ook genoeg of alcohol? op harde oppervlakken![]()
Als ik zou zeggen wat ik wil zou ik een permaban krijgen. Dus hoop ik maar dat je niet echt zo egoïstisch bent als dat je jezelf voordoet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:17 schreef matthijst het volgende:
Best duur. Wie bepaalt dat een heel land de recessie in kan om een stel bejaarden een jaar extra te gunnen?
Denk nog eens terug aan dit bericht als jij zelf bejaard bent.![]()
In Italië hebben ze veel varkens Spanje ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat verband is niet bewezen zover ik weet. Is alleen 1 FOK!'er hier die er een patroon in denkt te zien. Mocht er hard bewijs van zijn dan trek ik mijn keutel in.
Hamlanden.
Nou ja misschien is het niet zo,maar viel me op.![]()
Ze roept mensen op om te helpen met meer kans op verspreiding.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:28 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Hier een inwoonster van Uden, ik hoop dat ik ooit zo op jou kan reageren,
@Chanel5 ik snap wel wat er gezegd werd, alleen stond het er niet handig/net verkeerd om. Vandaar mijn reactie van ik kijk wel uit, ik help niet. Sterkte daar in Uden.
vosss is de naam,
Scheut dunne(!) bleek in liter water met afgestreken eetlepel bakpoeder erbij is een prima ontsmettingsmiddel voor harde oppervlakken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:28 schreef THEFXR het volgende:
weet niet of hier hoort, maar een 10% bleekoplossing ontsmet ook genoeg of alcohol? op harde oppervlakkenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Thanks Heisenbergquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scheut dunne(!) bleek in liter water met afgestreken eetlepel bakpoeder erbij is een prima ontsmettingsmiddel voor harde oppervlakken.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Italië is even vergrijsd als Nederland. Buiten dat heeft ook een groot gedeelte van de 30+ers in Nederland al een hoge bloeddruk waarmee in principe perfect geleefd kan worden. Maarja. Voor de een gedeelte van de mensen hier val je dan blijkbaar al onder minder levensvatbaar.
Het downplayen zal over een week 'gelukkig' voorbij zijn. Helaas wel over de rug van duizenden doden en langdurig zieken waarvan een gedeelte mogelijk nooit meer volledig herstelt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nee moet minstens 36% zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:28 schreef THEFXR het volgende:
weet niet of hier hoort, maar een 10% bleekoplossing ontsmet ook genoeg of alcohol? op harde oppervlakken~FEYENOORD~
mm heb dikke bleek en zilveren sodaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scheut dunne(!) bleek in liter water met afgestreken eetlepel bakpoeder erbij is een prima ontsmettingsmiddel voor harde oppervlakken.![]()
Het was 'alleen' belangenverstrengelingen geweest als Ab indertijd niet elk moment had aangegrepen om overdreven angst te zaaien over h1n1 en aan te dringen op massale inkoop van het bewuste vaccin. Dat riekt naar moedwillige misleiding.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat riekt naar belangenverstrengeling. Al is oplichting wel wat overdreven.
Daarom kan ik iedereen adviseren deze man niet serieus te nemen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 23:33:41 ]![]()
Lijkt me niet gewenst, al die thuisrecepten.quote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Nouja dit dus zegmaar. Eind volgende week uiterlijk kan het kabinet toch niet anders meer dan de hele flikkerse boel op slot te tiefen zou je zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:30 schreef Pumpalov het volgende:
Het downplayen zal over een week 'gelukkig' voorbij zijn. Helaas wel over de rug van duizenden doden en langdurig zieken waarvan een gedeelte mogelijk nooit meer volledig herstelt.
En dan zijn ze sowieso 2 weken te laat.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Oh van telegraaf.nl.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:30 schreef Greys het volgende:
[..]
De bron waar je dit stuk tekst vandaan hebt.blablablabla![]()
23:27
Veel ouders zitten thuis met hun kinderen nu de scholen en kinderdagverblijven zijn gesloten. Dat vraagt engelengeduld, maar wat als ouders dat geduld niet hebben? Het Landelijk Netwerk Veilig Thuis (LNVT) vreest een stroom aan nieuwe geweldsincidenten. ‘Bij sommige gezinnen kan de boel flink escaleren’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-escaleren~af177d15/In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Vertel eens, wat zou Baudet anders doen nu.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:32 schreef Drugshond het volgende:
Zo krom is het nu maar wel nu wel de realiteit.
Ik zit klaar.Omnibus in omnibus.
Ik gebruik al jaren dagelijks medicijnen tegen een véél te hoge bloeddruk (zonder aanwijsbare oorzaak, wrs gekomen door jarenlang anticonceptiepil, zoeken ze nog uit). Dus die verhalen over de te hoge bloeddruk maken mij ook niet echt gerust en daarom is het des te irritant als mensen een beetje lallen over 'ach alleen maar bejaarden'.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:30 schreef Pumpalov het volgende:
Italië is even vergrijsd als Nederland. Buiten dat heeft ook een groot gedeelte van de 30+ers in Nederland al een hoge bloeddruk waarmee in principe perfect geleefd kan worden. Maarja. Voor de een gedeelte van de mensen hier val je dan blijkbaar al onder minder levensvatbaar.
Het downplayen zal over een week 'gelukkig' voorbij zijn. Helaas wel over de rug van duizenden doden en langdurig zieken waarvan een gedeelte mogelijk nooit meer volledig herstelt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Het is toch niet te begrijpen dat je die geluiden nog steeds hoort? Is het dan echt waar dat sommige hier nooit van hun zolderkamer afkomen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:30 schreef Pumpalov het volgende:
Het downplayen zal over een week 'gelukkig' voorbij zijn. Helaas wel over de rug van duizenden doden en langdurig zieken waarvan een gedeelte mogelijk nooit meer volledig herstelt.
Ik wens iedereen sterkte de komende tijd. Ik ga zo mn 3de week quarantaine in. Helaas ben ik een van de weinige, ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden op wat ken gaat.Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Uhm, dat is sowieso nogal onsmakelijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik gebruik al jaren dagelijks medicijnen tegen een véél te hoge bloeddruk (zonder aanwijsbare oorzaak, wrs gekomen door jarenlang anticonceptiepil, zoeken ze nog uit). Dus die verhalen over de te hoge bloeddruk maken mij ook niet echt gerust en daarom is het des te irritant als mensen een beetje lallen over 'ach alleen maar bejaarden'.Omnibus in omnibus.
dat is echt erg, moet je als ouder je kind opvoeden omdat de oppascentrale dicht is, ga je er op los meppen, door de stress.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef hollandia02 het volgende:
Veel ouders zitten thuis met hun kinderen nu de scholen en kinderdagverblijven zijn gesloten. Dat vraagt engelengeduld, maar wat als ouders dat geduld niet hebben? Het Landelijk Netwerk Veilig Thuis (LNVT) vreest een stroom aan nieuwe geweldsincidenten. ‘Bij sommige gezinnen kan de boel flink escaleren’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-escaleren~af177d15/![]()
Uiteraard. Waar we dan ook al 387 topics lang vragen dat niet te roepen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm, dat is sowieso nogal onsmakelijk.
Mijn ouders zijn 70+.
Ook die wil ik niet missen. Zoals zo velen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-escaleren~af177d15/Wat een onzin. Tuurlijk is dat even wat ander om thuis te zitten terwijl je normaal je kinderen ergens anders achterlaat. Ik doe dat nu zelf ook door thuis te werken. Niet zozeer vanwege het Corona Virus, maar om mijn vrouw te ondersteunen omdat we geen opvang meer krijgen. Maar om daarom nu meteen je vrouw of kinderen aan te vallen... Dan is er iets mis met je hoor!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-escaleren~af177d15/
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
zondagavond, zelfde tijd als afgelopen zondag komt de aankondiging van de lockdown.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dit dus zegmaar. Eind volgende week uiterlijk kan het kabinet toch niet anders meer dan de hele flikkerse boel op slot te tiefen zou je zeggen.
En dan zijn ze sowieso 2 weken te laat.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Alleen wel zorgen dat je die dunne bleek al niet te lang in de kast hebt staan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scheut dunne(!) bleek in liter water met afgestreken eetlepel bakpoeder erbij is een prima ontsmettingsmiddel voor harde oppervlakken.![]()
geloof dat er vandaag is gezegd dat voor dit soort gezinnen er toch wordt gekeken naar een oplossing?![]()
te laat wil ik niet zeggen, ik denk dat mocht het niet genoeg zijn, juist goed is dat er nog opgeschaald kan worden naar een hoger niveau. misschien zie ik het verkeerd, maar juist die gradatie is denk ik sowieso nodig om het toch succesvol te maken. juist kwa mindset van de mensenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dit dus zegmaar. Eind volgende week uiterlijk kan het kabinet toch niet anders meer dan de hele flikkerse boel op slot te tiefen zou je zeggen.
En dan zijn ze sowieso 2 weken te laat.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Denk je dat echt?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Fukushima het volgende:
[..]
zondagavond, zelfde tijd als afgelopen zondag komt de aankondiging van de lockdown.![]()
Uit voorzorg in quarantaine of besmet en ziek thuis?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:34 schreef MPC60 het volgende:
Ik wens iedereen sterkte de komende tijd. Ik ga zo mn 3de week quarantaine in. Helaas ben ik een van de weinige, ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden op wat ken gaat.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
ja, maar dit zal zomaar kunnen kloppen helaasquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin. Tuurlijk is dat even wat ander om thuis te zitten terwijl je normaal je kinderen ergens anders achterlaat. Ik doe dat nu zelf ook door thuis te werken. Niet zozeer vanwege het Corona Virus, maar om mijn vrouw te ondersteunen omdat we geen opvang meer krijgen. Maar om daarom nu meteen je vrouw of kinderen aan te vallen... Dan is er iets mis met je hoor!
Dit lijkt mij inderdaad een reëel en serieus probleem. Wordt nog een hele klus om probleemgezinnen hier goed in te begeleiden. Plus met de dreiging van de ziekte zelf en de stress hieromtrent door angstquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef hollandia02 het volgende:
Bron?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Fukushima het volgende:
[..]
zondagavond, zelfde tijd als afgelopen zondag komt de aankondiging van de lockdown.![]()
veel mensen gaan alleen boodschappen doet, ontsmetten hun huis binnen en mensen van buiten moeten handschoenen aan, de vraag is, hoe lang gaan ze die routine vol houden?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:34 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het is toch niet te begrijpen dat je die geluiden nog steeds hoort? Is het dan echt waar dat sommige hier nooit van hun zolderkamer afkomen?
Ik wens iedereen sterkte de komende tijd. Ik ga zo mn 3de week quarantaine in. Helaas ben ik een van de weinige, ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden op wat ken gaat.![]()
Ik doe gewoon de totaaltelling.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare bron bij je beweringen dat er meer slachtoffers vallen onder gezonde mensen, itt tot alle berichten uit andere landen die het tegendeel zeggen? Zo niet, stop daar dan ajb mee.
Als 30% van de mensen rookt en er is een longvirus, dan zou ik verwachten dat van de zware patiënten meer dan 30% een roker is.
Als die verwachting niet uitkomt, dan is van die zware patiënten ineens een grotere groep mensen die altijd gezonden waren.
Dus mijn kansen dalen. Simpel gezegd.
Maar prima. Op vorige pagina (en gisteren ook al) stond een bron over het lage aantal rokers. Jij zegt van niet, doen we alsof het niet zo is.![]()
Ik erger mij kapot aan ouders die zich nu met hun kinderen opgescheept vinden zitten. Rot ff op lekker, je dumpt ze zeker liever bij opa en oma. Neem maar eens verantwoording voor wat je op de wereld zet en ergens anders dumpt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef hollandia02 het volgende:
Open je ogen. Het gebeurt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin. Tuurlijk is dat even wat ander om thuis te zitten terwijl je normaal je kinderen ergens anders achterlaat. Ik doe dat nu zelf ook door thuis te werken. Niet zozeer vanwege het Corona Virus, maar om mijn vrouw te ondersteunen omdat we geen opvang meer krijgen. Maar om daarom nu meteen je vrouw of kinderen aan te vallen... Dan is er iets mis met je hoor!![]()
Snap dat je niet zomaar informatie wil zonder bron, omdat #fakenieuws, maar wil je ook altijd een link van het artikel er bij dan? Ook al staat het in het artikel.quote:
Van Trouw post ik sowieso niks omdat dat kennelijk gevoelig ligt.blablablabla![]()
horen we nu al dagen, stop met speculeren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Amen!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:36 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik erger mij kapot aan ouders die zich nu met hun kinderen opgescheept vinden zitten. Rot ff op lekker, je dumpt ze zeker liever bij opa en oma. Neem maar eens verantwoording voor wat je op de wereld zet en ergens anders dumpt.![]()
Ja en daarmee zijn ze dus wel 2 weken te laat. Vergeet niet dat we nog geen week onderweg zijn met maatregelen he. Dat duurt nog tot volgende week zondag voordat we daar eventueel effect van gaan zien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
te laat wil ik niet zeggen, ik denk dat mocht het niet genoeg zijn, juist goed is dat er nog opgeschaald kan worden naar een hoger niveau. misschien zie ik het verkeerd, maar juist die gradatie is denk ik sowieso nodig om het toch succesvol te maken. juist kwa mindset van de mensen
Als ze die maatregel van toen 2 weken ervoor hadden genomen dan hadden ze afgelopen zondag de volgende maatregel kunnen nemen.
Vergeet ook niet dat als je maatregelen neemt dat dan in die 2 weken nog een hele shitload aan patienten en dooien erbij komt he. Die had je met verdergaande maatregelen eerder genomen misschien niet gehad.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
23:37
In een verpleeghuis in de stad Würzburg (Beieren) zijn negen patiënten overleden als gevolg van het nieuwe coronavirus. Alle slachtoffers waren ouder dan 80 jaar en leden aan andere ziektes, verklaarde de directie tegenover Duitse media.
https://www.ad.nl/dossier(...)sahysterie~a3523299/In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hoe weet jij zo zeker dat dat niet eveneens geldt voor een totale lockdown?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en daarmee zijn ze dus wel 2 weken te laat. Vergeet niet dat we nog geen week onderweg zijn met maatregelen he. Dat duurt nog tot volgende week zondag voordat we daar eventueel effect van gaan zien.
Als ze die maatregel van toen 2 weken ervoor hadden genomen dan hadden ze afgelopen zondag de volgende maatregel kunnen nemen.
Vergeet ook niet dat als je maatregelen neemt dat dan in die 2 weken nog een hele shitload aan patienten en dooien erbij komt he. Die had je met verdergaande maatregelen eerder genomen misschien niet gehad.Omnibus in omnibus.
Ja dan is mijn laatste zin van toepassingquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:36 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja, maar dit zal zomaar kunnen kloppen helaas“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Zijn er bij jullie veel besmettingen waar je woont?
Hier (Dordrecht) tot nu toe 9 besmettingen. Hopelijk worden het er niet heel veel meer.![]()
Ja ik denk het echt, met verschillende personen in de privé situatie hierover contact en die zijn best hooggeplaatst in de politieorganisatie dat het volgende week al het geval is.quote:
Mocht ik het mis hebben dan zal ik het melden, maar dit is de info die ik nu ontvang en als ik de berichten lees. Bijvoorbeeld intrekken van verloven van het leger/politie, dan wordt het een makkelijk rekensommetje.
Maar als ik de berichten over Italië zie, dan betwijfel ik of we het kunnen afremmen...Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Sinds 3 weken oplettend hier maar toen waren er sowieso nog geen gevallen. Twee weken geleden begonnen met op het gemakje wat noodzakelijkheden in te kopen. Sowieso al een week lockdown en de maatregelen worden bijna dagelijks aangescherpt. Dit gaat allemaal nog wel even duren. West Europa lijkt al helemaal een bloedbad te worden maar ik houd ook mn hart vast voor Turkije.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:34 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het is toch niet te begrijpen dat je die geluiden nog steeds hoort? Is het dan echt waar dat sommige hier nooit van hun zolderkamer afkomen?
Ik wens iedereen sterkte de komende tijd. Ik ga zo mn 3de week quarantaine in. Helaas ben ik een van de weinige, ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden op wat ken gaat."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
rutte moet ook aan de economie denken, alleen de ene expert zegt 6 maanden op tv een ander 2 jaar, dan is de economie ook kapot.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en daarmee zijn ze dus wel 2 weken te laat. Vergeet niet dat we nog geen week onderweg zijn met maatregelen he. Dat duurt nog tot volgende week zondag voordat we daar eventueel effect van gaan zien.
Vergeet ook niet dat als je maatregelen neemt dat dan in die 2 weken nog een hele shitload aan patienten en dooien erbij komt he. Die had je met verdergaande maatregelen eerder genomen misschien niet gehad.![]()
Ben je nu huiselijk geweld aan het ontkennen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin. Tuurlijk is dat even wat ander om thuis te zitten terwijl je normaal je kinderen ergens anders achterlaat. Ik doe dat nu zelf ook door thuis te werken. Niet zozeer vanwege het Corona Virus, maar om mijn vrouw te ondersteunen omdat we geen opvang meer krijgen. Maar om daarom nu meteen je vrouw of kinderen aan te vallen... Dan is er iets mis met je hoor!"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Dit lijkt mij inderdaad een reëel en serieus probleem. Wordt nog een hele klus om probleemgezinnen hier goed in te begeleiden. Plus met de dreiging van de ziekte zelf en de stress hieromtrent door angstquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:33 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-escaleren~af177d15/Hier gaat het om gezinnen waar het normaal net wel goed blijft gaan. Of meestal net goed blijft gaan. Zet die mensen op elkaars lip, haal entertainment weg em meng dat met de angst voor corona en misschien financiële problemen. Dan is het zo gebeurdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin. Tuurlijk is dat even wat ander om thuis te zitten terwijl je normaal je kinderen ergens anders achterlaat. Ik doe dat nu zelf ook door thuis te werken. Niet zozeer vanwege het Corona Virus, maar om mijn vrouw te ondersteunen omdat we geen opvang meer krijgen. Maar om daarom nu meteen je vrouw of kinderen aan te vallen... Dan is er iets mis met je hoor!![]()
Blijkbaar ligt het bij jou gevolwig aangezien je nu stil bent. Chique van jequote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]het ligt nogal gevoelig begrijp ik. Dat snap ik goed hoor.
Je vult verder van alles in voor mij terwijl je geen idee hebt. Jammer, maar helaas![]()
Zie mijn eerdere bericht:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jong en gezond persoon heb je dus amper wat te vrezen.
Het Coronavirus is flink besmettelijk en kan tot veel doden leiden.Alleen lijkt het aantal doden per regio enorm te verschillen. Dat brengt mij tot de theorie dat wanneer een bevolkingsgroep al een lage fitheid/gezondheid heeft, dit snel kan leiden tot grote gevolgen bij besmetting.
Naar verwachting zullen al veel meer mensen geïnfecteerd zijn met het virus. Het veelvoudige van het aantal geregistreerde gevallen (die dus niet representatief zijn, omdat deze n.a.v. een test aan het licht zijn gekomen die niet op de gehele bevolking is gedaan).
Het normale griepseizoen 2019/2020 was/is een uitermate felle, als je het vergelijkt met de voorgaande jaren. Ruim 2,7 miljoen gevallen werden er bevestigd, in de week van 16 tot 23 januari alleen al ruim 480.000. Er vielen daarbij in totaal 240 doden. Zie dit bericht van 23/1:
https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week
De eerste corona-gevallen in Italië zijn geregistreerd op 30/1. Hun gewone griep (die dan weer ongewoon fel was) is naadloos overgegaan in de corona-crisis.
Om te onderstrepen: in dit artikel staat vermeld welke regio's er het meeste zijn getroffen tijdens de gewone griep:
https://www.thelocal.it/2(...)d-you-get-vaccinated
"The worst-affected parts of Italy are the northern regions of Valle d'Aosta, Lombardy, and Friuli Venezia Giulia, as well as Emilia-Romagna, Marche and Abruzzo in the centre-north, according to according to data from Influnet and FluNews Italia compiled by ISS."
Een flink verzwakte bevolking dus, met daar overheen de corona-crisis.
In Nederland beleefden we tot nu toe een zeer mild (gewoon) griepseizoen. Zie de data op:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
Dat het aantal corona-gevallen in Noord-Brabant oploopt lijkt te maken te hebben met de lage weerstand van de bevolking, op het moment dat ze de corona-crisis ingingen. Griepcijfers specifiek voor die provincie heb ik niet voorhanden, maar bijvoorbeeld de carnavals-viering en/of een 'gewone' griepgolf voorafgaand aan corona lijkt waarschijnlijk.![]()
Voorzorg en met nadrukkelijk advies van mijn huisarts die zelfs bereid was het gevecht met mijn werkgever aan te gaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Uit voorzorg in quarantaine of besmet en ziek thuis?Gelukkig begrijpt mijn werkgever het volkomen. Ik ben hartpatiënt geworden op m'n 36ste, hartinfarct. Altijd normaal en redelijk gezond geleefd.
Ik heb alle waarschuwingen wel voor waar aangenomen en helaas ga ik gelijk krijgen.Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Correct...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dan is mijn laatste zin van toepassingEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
maar hoezo precies die zondag dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja ik denk het echt, met verschillende personen in de privé situatie hierover contact en die zijn best hooggeplaatst in de politieorganisatie dat het volgende week al het geval is.
Mocht ik het mis hebben dan zal ik het melden, maar dit is de info die ik nu ontvang en als ik de berichten lees. Bijvoorbeeld intrekken van verloven van het leger/politie, dan wordt het een makkelijk rekensommetje.
Maar als ik de berichten over Italië zie, dan betwijfel ik of we het kunnen afremmen...![]()
Hier in de stad (70k inwoners) 1, een dokter die in de hoofdstad werkt. 90 mensen preventief in quarantaine. Totaal een kleine 130 besmettingen vastgesteld in het land (7.000.000 inwoners)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn er bij jullie veel besmettingen waar je woont?
Hier (Dordrecht) tot nu toe 9 besmettingen. Hopelijk worden het er niet heel veel meer."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
tja het blijft zeer zeker erg lastig allemaalquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat als je maatregelen neemt dat dan in die 2 weken nog een hele shitload aan patienten en dooien erbij komt he. Die had je met verdergaande maatregelen eerder genomen misschien niet gehad.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Veel ouderen daar, veel contact met ouderen, no personal space. Turkije gaat down.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Sinds 3 weken oplettend hier maar toen waren er sowieso nog geen gevallen. Twee weken geleden begonnen met op het gemakje wat noodzakelijkheden in te kopen. Sowieso al een week lockdown en de maatregelen worden bijna dagelijks aangescherpt. Dit gaat allemaal nog wel even duren. West Europa lijkt al helemaal een bloedbad te worden maar ik houd ook mn hart vast voor Turkije.![]()
Busje met 900 man de brandhaard in sturen...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Man man man.Narf!![]()
De economie is voorlopig sobieso fucked. Maar die krabbelt wel weer op na deze crisis hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
rutte moet ook aan de economie denken, alleen de ene expert zegt 6 maanden op tv een ander 2 jaar, dan is de economie ook kapot.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Gebaseerd op persoonlijke berichten en het met stapjes klaarmaken van de bevolking. Dit soort ingrepen heeft acclimatisering nodig. ‘Wij’ zijn dit niet gewend.quote:Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Jouw passief-agressieve houding staat mij niet aan. Daarom heb ik nu geen zin in een discussie met jouquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Blijkbaar ligt het bij jou gevolwig aangezien je nu stil bent. Chique van je![]()
Goede post, mijn complimenten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere bericht:
Het Coronavirus is flink besmettelijk en kan tot veel doden leiden.Alleen lijkt het aantal doden per regio enorm te verschillen. Dat brengt mij tot de theorie dat wanneer een bevolkingsgroep al een lage fitheid/gezondheid heeft, dit snel kan leiden tot grote gevolgen bij besmetting.
Naar verwachting zullen al veel meer mensen geïnfecteerd zijn met het virus. Het veelvoudige van het aantal geregistreerde gevallen (die dus niet representatief zijn, omdat deze n.a.v. een test aan het licht zijn gekomen die niet op de gehele bevolking is gedaan).
Het normale griepseizoen 2019/2020 was/is een uitermate felle, als je het vergelijkt met de voorgaande jaren. Ruim 2,7 miljoen gevallen werden er bevestigd, in de week van 16 tot 23 januari alleen al ruim 480.000. Er vielen daarbij in totaal 240 doden. Zie dit bericht van 23/1:
De eerste corona-gevallen in Italië zijn geregistreerd op 30/1. Hun gewone griep (die dan weer ongewoon fel was) is naadloos overgegaan in de corona-crisis.
Om te onderstrepen: in dit artikel staat vermeld welke regio's er het meeste zijn getroffen tijdens de gewone griep:
"The worst-affected parts of Italy are the northern regions of Valle d'Aosta, Lombardy, and Friuli Venezia Giulia, as well as Emilia-Romagna, Marche and Abruzzo in the centre-north, according to according to data from Influnet and FluNews Italia compiled by ISS."
In Nederland beleefden we tot nu toe een zeer mild (gewoon) griepseizoen. Zie de data op:
Dat het aantal corona-gevallen in Noord-Brabant oploopt lijkt te maken te hebben met de lage weerstand van de bevolking, op het moment dat ze de corona-crisis ingingen. Griepcijfers specifiek voor die provincie heb ik niet voorhanden, maar bijvoorbeeld de carnavals-viering en/of een 'gewone' griepgolf voorafgaand aan corona lijkt waarschijnlijk.![]()
Neequote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ben je nu huiselijk geweld aan het ontkennen?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dan is er inderdaad iets mis, helaas is er bij veel gezinnen iets mis.quote:
Wel bijzonder dat iemand die deze ziekte ook maar licht downplayed er hier van langs krijgt. Als je echter andere problemen aankaart dan moet je normaal doen en gewoon voor je kinderen gaan zorgen, terwijl dit ook gewoon reële problemen zijn.
Laat ook zien dat een complete lockdown een stuk complexer is als op het eerste gezicht lijkt. Het brengt tal van andere problemen met zich mee, en het is goed te kijken of die problemen niet groter worden dan dat wat je eigenlijk probeert te bestrijden.![]()
Meet een totale lockdown gaan er oook dooien vallen. Namelijk degene die nu al besmet zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat dat niet eveneens geldt voor een totale lockdown?
Zonder lockdown vallen diezelfde dooien ook, maar steken alle besmette mensen weer andere mensen aan waar uiteindelijk ook gewoon dooien gaan vallen.
Dus het is of x aantal doden door nu een volledige lockdown af te kondigen. Dat zijn de dooien die ook zonder die lockdown al zouden vallen, want ziek.
Of je doet geen volledige lockdown en je hebt diezelfde x aantal dooien die toch al zouden vallen, maar daar komen nog een y aantal dooien bij omdat er meer mensen besmet raken.
Op het moment dat je kiest voor alsnog een volledige lockdown te doen over 2 weken dan komen daar nog een z aantal dooien bij, want dan waren x en y sowieso al dood gegaan, ongeacht of die lockdown er over 2 weken komt of niet.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Met die gezinnen gaat het vroeg of laat toch wel mis. maar ik begrijp je punt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit lijkt mij inderdaad een reëel en serieus probleem. Wordt nog een hele klus om probleemgezinnen hier goed in te begeleiden. Plus met de dreiging van de ziekte zelf en de stress hieromtrent door angst
[..]
Hier gaat het om gezinnen waar het normaal net wel goed blijft gaan. Of meestal net goed blijft gaan. Zet die mensen op elkaars lip, haal entertainment weg em meng dat met de angst voor corona en misschien financiële problemen. Dan is het zo gebeurd“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Net bericht gehad dat mijn 2 neefjes het (waarschijnlijk) hebben 19 en 21 jaar oud, griep verschijnselen, erg vermoeid en bij het minste of geringste zwaar naar lucht happen, hun moeder is nog zieker, erg benauwd met pijn op de borst erbij.daar hebben zij het van gekregen maar net niet ziek genoeg voor opname.
Mijn broer zit nu met de jongens en hun vriendinnetjes met zijn 5en in quarantaine in huis, broer heeft tot nu toe nog geen verschijnselen maar ben bang dat dit ook snel gaat veranderen
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....![]()
Omdat die persoon tegen mij zegt: de maatregelen (huisarrest) gaan vanaf volgende week in)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar hoezo precies die zondag dan?
Maar ik word graag terecht gewezen volgende week als het niet zo isEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Maar wanneer zou die lockdown dan voorbij moeten zijn? Ook 6 april?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Meet een totale lockdown gaan er oook dooien vallen. Namelijk degene die nu al besmet zijn.
Zonder lockdown vallen diezelfde dooien ook, maar steken alle besmette mensen weer andere mensen aan waar uiteindelijk ook gewoon dooien gaan vallen.
Dus het is of x aantal doden door nu een volledige lockdown af te kondigen. Dat zijn de dooien die ook zonder die lockdown al zouden vallen, want ziek.
Of je doet geen volledige lockdown en je hebt diezelfde x aantal dooien die toch al zouden vallen, maar daar komen nog een y aantal dooien bij omdat er meer mensen besmet raken.
Op het moment dat je kiest voor alsnog een volledige lockdown te doen over 2 weken dan komen daar nog een z aantal dooien bij, want dan waren x en y sowieso al dood gegaan, ongeacht of die lockdown er over 2 weken komt of niet.Omnibus in omnibus.
Waarom zou die persoon dat moeten weten?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Omdat die persoon tegen mij zegt: de maatregelen (huisarrest) gaan vanaf volgende week in)
Maar ik word graag terecht gewezen volgende week als het niet zo is![]()
Pardon... huisarrest?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Omdat die persoon tegen mij zegt: de maatregelen (huisarrest) gaan vanaf volgende week in)
Maar ik word graag terecht gewezen volgende week als het niet zo is
Ja, sorry hoor.Omnibus in omnibus.
Ik heb dat linkje gemist joh. Doe zes dingen tegelijk. Sorry. Dus had me dat gewoon nog even gegeven als reply ipv de 'doen we alsof het niet zo is'.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik doe gewoon de totaaltelling.
Als 30% van de mensen rookt en er is een longvirus, dan zou ik verwachten dat van de zware patiënten meer dan 30% een roker is.
Als die verwachting niet uitkomt, dan is van die zware patiënten ineens een grotere groep mensen die altijd gezonden waren.
Dus mijn kansen dalen. Simpel gezegd.
Maar prima. Op vorige pagina (en gisteren ook al) stond een bron over het lage aantal rokers. Jij zegt van niet, doen we alsof het niet zo is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
ik geloof ook wel dat et gaat gebeuren en ze ons nu subtiel voorbereiden. alles is te voorspellen met gedragswetenschap maar vind de zondag een wat aparte dagquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Maar ik word graag terecht gewezen volgende week als het niet zo is![]()
![]()
apotheek, benzinestation en medische noodquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:43 schreef Cronometer het volgende:
Een lockdown betekent dat je alleen naar buiten mag voor boodschappen, toch?![]()
en voedsel, mag ik hopen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
apotheek, benzinestation en medische noodOmnibus in omnibus.
sterkte meisquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:43 schreef DaniqueV het volgende:
nste of geringste zwaar naar lucht happen, hun moeder is nog zieker, erg benauwd met pijn op de borst erbij.daar hebben zij het van gekregen maar net niet ziek genoeg voor opname.
Mijn broer zit nu met de jongens en hun vriendinnetjes met zijn 5en in quarantaine in huis, broer heeft tot nu toe nog geen verschijnselen maar ben bang dat dit ook snel gaat veranderen![]()
en sorry dat ik die quotes kapot maak, ik snap er niks vanIk heb het recht om te bepalen!![]()
dus je wil niet vertellen wat je als doel had met de vraag of ik rookte?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Jouw passief-agressieve houding staat mij niet aan. Daarom heb ik nu geen zin in een discussie met jou
Ik ben niet van plan daarna daar op te reageren![]()
Ja hij heeft het over geen noodzakelijke verplaatsingen tenzij essentieel werkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pardon... huisarrest?
Ja, sorry hoor.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Evenals, hond uit laten.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Netjes verwoord, dacht dat ik de enige was. Je kunt niet zomaar oordelen over andere als je de situatie niet weet..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:42 schreef -0- het volgende:
[..]
Dan is er inderdaad iets mis, helaas is er bij veel gezinnen iets mis.
Wel bijzonder dat iemand die deze ziekte ook maar licht downplayed er hier van langs krijgt. Als je echter andere problemen aankaart dan moet je normaal doen en gewoon voor je kinderen gaan zorgen, terwijl dit ook gewoon reële problemen zijn.
Laat ook zien dat een complete lockdown een stuk complexer is als op het eerste gezicht lijkt. Het brengt tal van andere problemen met zich mee, en het is goed te kijken of die problemen niet groter worden dan dat wat je eigenlijk probeert te bestrijden.
Altijd maar andere beoordelen vanuit hun eigen perspectief zegt genoeg over wie dit roepen, dus trek me er weinig (maar toch teveel) van aan.![]()
Met een lockdown besmetten we mekaar nog steeds in de lokale super markt. En degene die boodschappen doen nemen het lekker mee naar huis. Inmiddels zijn er wel genoeg gevallen in het land dat er op elk moment van de dag wel een besmet persoon rondloopt in de supermarkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Meet een totale lockdown gaan er oook dooien vallen. Namelijk degene die nu al besmet zijn.
Op het moment dat je kiest voor alsnog een volledige lockdown te doen over 2 weken dan komen daar nog een z aantal dooien bij, want dan waren x en y sowieso al dood gegaan, ongeacht of die lockdown er over 2 weken komt of niet.![]()
De regering hoeft het niet zelf te doen. Alle bedrijven sluiten zichzelf af. Dat zie je nu al. Het enige wat de regering over een week hoeft te verkondigen is een lockdown die er praktisch al is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik geloof ook wel dat et gaat gebeuren en ze ons nu subtiel voorbereiden. alles is te voorspellen met gedragswetenschap maar vind de zondag een wat aparte dag“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Zou beter zijn, ik zie zoveel mensen nog hangen en alles doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:46 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja hij heeft het over geen noodzakelijke verplaatsingen tenzij essentieel werk![]()
met huisarrest mag je nog meerquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pardon... huisarrest?
Ja, sorry hoor.![]()
Pf thanksquote:...vind het zo eng allemaal... en dan moet ik gewoon werken....hoe dan met mijn werk 1,5 afstand en zo. Wat dat betreft hoop ik dat alle detailwinkels snel dicht mogen gaan
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....![]()
Als het aantal dooien per dag acceptabel is. Dus zegmaar zo weinig mogelijk. En dan kan je mondjesmaat weer open gooien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar wanneer zou die lockdown dan voorbij moeten zijn? Ook 6 april?
Heel dat gelul van de politiek dat dit geen optie is want nieuwe pieken is bullshit. Zodra het virus na een lockdown de kop weer opsteekt bij een of een paar gevallen dan weet je inmiddels wat je in huis hebt en zet je meteen heel het gezin 2 weken in quarantaine in plaats van te zeggen gezinsleden mogen gewoon doen en laten wat ze willen want geen symptomen en dus niet besmettelijk. Door heel die mening zitten we nu in deze clusterfuck. En dat weet je dan, dus dan kan je daar gericht op acteren. En mocht het dan toch weer uit de klauwen dreigen te lopen dan weet je ook dat het moment van de volgende lockdown er eerder gaat moeten zijn dan de eerste keer.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Sterkte, hopelijk herstellen ze snel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:43 schreef DaniqueV het volgende:
Net bericht gehad dat mijn 2 neefjes het (waarschijnlijk) hebben 19 en 21 jaar oud, griep verschijnselen, erg vermoeid en bij het minste of geringste zwaar naar lucht happen, hun moeder is nog zieker, erg benauwd met pijn op de borst erbij.daar hebben zij het van gekregen maar net niet ziek genoeg voor opname.
Mijn broer zit nu met de jongens en hun vriendinnetjes met zijn 5en in quarantaine in huis, broer heeft tot nu toe nog geen verschijnselen maar ben bang dat dit ook snel gaat veranderen
ja ik kan ook niet teveel melden over wie het is waarin hij werkt, aangezien het maar een kleine pool is. Hij zegt het ook niet met die woorden, meer een waarschuwingquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:44 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Waarom zou die persoon dat moeten weten?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Juist ja. En hoe precies ga je dat economisch volhouden?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het aantal dooien per dag acceptabel is. Dus zegmaar zo weinig mogelijk. En dan kan je mondjesmaat weer open gooien.
Heel dat gelul van de politiek dat dit geen optie is want nieuwe pieken is bullshit. Zodra het virus na een lockdown de kop weer opsteekt bij een of een paar gevallen dan weet je inmiddels wat je in huis hebt en zet je meteen heel het gezin 2 weken in quarantaine in plaats van te zeggen gezinsleden mogen gewoon doen en laten wat ze willen want geen symptomen en dus niet besmettelijk. Door heel die mening zitten we nu in deze clusterfuck. En dat weet je dan, dus dan kan je daar gericht op acteren. En mocht het dan toch weer uit de klauwen dreigen te lopen dan weet je ook dat het moment van de volgende lockdown er eerder gaat moeten zijn dan de eerste keer.Omnibus in omnibus.
Ik hoop het, zitten nog aan het begin van het virus, zeg maar de eerste weekquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterkte, hopelijk herstellen ze snel.
Zondag komt bij mij vandaan. Hij zegt vanaf volgende week zitten wij er ook inquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik geloof ook wel dat et gaat gebeuren en ze ons nu subtiel voorbereiden. alles is te voorspellen met gedragswetenschap maar vind de zondag een wat aparte dagEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Oke, bedankt iig. We gaan het zien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja ik kan ook niet teveel melden over wie het is.L, aangezien het maar een kleine pool is. Hij zegt het ook niet met die woorden, meer een waarschuwing![]()
Ja ik zit met een verhuizing en een verbouwing en mijn vrouw bevalt over 10 weken, oh, ik heb ook nog 2 kinderen. Ik zit ook niet te wachten om een lock-down.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:46 schreef mikieu het volgende:
[..]
Netjes verwoord, dacht dat ik de enige was. Je kunt niet zomaar oordelen over andere als je de situatie niet weet..
Altijd maar andere beoordelen vanuit hun eigen perspectief zegt genoeg over wie dit roepen, dus trek me er weinig (maar toch teveel) van aan.![]()
De geldpersen aanzetten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja. En hoe precies ga je dat economisch volhouden?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
En wat vindt zijn supervisor daarvan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Zondag komt bij mij vandaan. Hij zegt vanaf volgende week zitten wij er ook inOmnibus in omnibus.
twitter:W7VOA twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 23:39:11According to @VPPressSec:
“This evening we were notified that a member of the Office of the Vice President tested positive for the Coronavirus. Neither President Trump nor Vice President Pence had close contact with the individual” reageer retweet![]()
Ja want als je rookt ben je per definitie ongezond en iedereen die niet rookt is automatisch gezondquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En nu? Wat heeft dat te maken met mij originele posting? Kloppen de cijfers nu ineens niet, is die Belgische arts nu ineens nep?![]()
![]()
Laat ik anders formuleren. Hoe ziet onze samenleving er precies uit na dergelijke lockdowns?quote:Omnibus in omnibus.
er wordt door bewakers geregeld, wanneer je naar binnen mag, ala Spanjequote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Met een lockdown besmetten we mekaar nog steeds in de lokale super markt. En degene die boodschappen doen nemen het lekker mee naar huis. Inmiddels zijn er wel genoeg gevallen in het land dat er op elk moment van de dag wel een besmet persoon rondloopt in de supermarkt.![]()
zou mij niks verbazen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Zondag komt bij mij vandaan. Hij zegt vanaf volgende week zitten wij er ook in
Het moment dat rutte op tv kwam en het volk vertelden dat we geen handen mochten schudden was het plan in werking gezet :p![]()
en het is pas het beginquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb het wel weer een beetje gehad met dat Corona-virus moet ik zeggen.![]()
Gelukkig hebben de fok experts het niet voor het zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het aantal dooien per dag acceptabel is. Dus zegmaar zo weinig mogelijk. En dan kan je mondjesmaat weer open gooien.
Heel dat gelul van de politiek dat dit geen optie is want nieuwe pieken is bullshit. Zodra het virus na een lockdown de kop weer opsteekt bij een of een paar gevallen dan weet je inmiddels wat je in huis hebt en zet je meteen heel het gezin 2 weken in quarantaine in plaats van te zeggen gezinsleden mogen gewoon doen en laten wat ze willen want geen symptomen en dus niet besmettelijk. Door heel die mening zitten we nu in deze clusterfuck. En dat weet je dan, dus dan kan je daar gericht op acteren. En mocht het dan toch weer uit de klauwen dreigen te lopen dan weet je ook dat het moment van de volgende lockdown er eerder gaat moeten zijn dan de eerste keer.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
En die virussen blijven dan ook netjes wachten tot ze naar binnen mogen met hun drager? En gaan ook weer netjes met ze mee naar buiten?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er wordt door bewakers geregeld, wanneer je naar binnen mag, ala SpanjeOmnibus in omnibus.
Klinkt meer als de Luxe van 2 woningenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja ik zit met een verhuizing en een verbouwing en mijn vrouw bevalt over 10 weken, oh, ik heb ook nog 2 kinderen. Ik zit ook niet te wachten om een lock-down.
Een baby tijdens de verhuizing was niet ideaal. Dus misschien is die lockdown dan wel fijn.
Succes!![]()
Had ik ook gewoon meteen moeten doen, maar ik was er even klaar mee en had niet zo.moeten reageren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb dat linkje gemist joh. Doe zes dingen tegelijk. Sorry. Dus had me dat gewoon nog even gegeven als reply ipv de 'doen we alsof het niet zo is'.
https://cfrankdavis.wordp(...)navirus-not-smokers/
Ik wil heel roken niet verdedigen. Helemaal niet zelfs. Maar ik vind het bijzonder opmerkelijk dat rokers heel misschien niet als eerste het loodje leggen![]()
![]()
Dat kan, maar door de airco circuleert de lucht en regent het virusdeeltjes. Hoeft maar 1 besmet persoon hebben lopen hoesten en de shit is aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er wordt door bewakers geregeld, wanneer je naar binnen mag, ala Spanje![]()
ben serieus bang van niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:51 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nou mag toch hopen dat dit snel klaar is.![]()
Ik zal het hem vragen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat vindt zijn supervisor daarvan?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dat weet niemand. Hoe ziet onze samenleving eruit als een colonne van legertrucks volgeladen met lijkkisten van de ene stad naar een andere stad moet rijden omdat de crematoria het niet meer aan kunnen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe ziet onze samenleving er precies uit na dergelijke lockdowns?
Ook dat weet niemand.
Ik denk dat je met (eerder dan nu) lockdowns van korte duur en daarna gerichte quarantaines meer kans hebt op minder dooien in de tijd tussen nu en dat er een vaccin is.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Goede post.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:40 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere bericht:
Dat het aantal corona-gevallen in Noord-Brabant oploopt lijkt te maken te hebben met de lage weerstand van de bevolking, op het moment dat ze de corona-crisis ingingen. Griepcijfers specifiek voor die provincie heb ik niet voorhanden, maar bijvoorbeeld de carnavals-viering en/of een 'gewone' griepgolf voorafgaand aan corona lijkt waarschijnlijk.
In Nederland ook alleen doden tussen de 63 en 95 allemaal met onderliggende gezondheidsproblemen, die normaal ook vatbaarder zullen zijn voor griep. Ze krijgen ook bijna allemaal longontsteking er bij (wat al in de top 3 staat aan doodsoorzaken in die groep ouderen. )
Het blijft onduidelijk of het nu een stevige griep is, of Je wordt constant tussen hoop en vrees heen en weer geslingerdblablablabla![]()
Mijn neven en exschoonzus roken ook nietquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja want als je rookt ben je per definitie ongezond en iedereen die niet rookt is automatisch gezond
Je merkt ook dat de toon steeds serieuzer wordt, toen met dat handen schudden was het nog allemaal hihaho maar als je vanmiddag de bekendmaking van die nieuwe minister zag merkte je gewoon dat die geen zin had in flauwekulletjes.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zou mij niks verbazen.
Het moment dat rutte op tv kwam en het volk vertelden dat we geen handen mochten schudden was het plan in werking gezet :pOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
En dan heb je het nog niet eens gehadquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb het wel weer een beetje gehad met dat Corona-virus moet ik zeggen.
Veel sterkte, meer kan ik niet zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:43 schreef DaniqueV het volgende:
![]()
Alle andere problemen lijken wel verdwenen sinds Corona gaande is, valt jullie dat ook op. We horen vrijwel niks meer over het vuurwerkverbod, de pieten discussie, Het PFAS problematiek net als de CO2 uitstoot. En zelfs in de wereld lijken de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn. Israel Palastina hoor je vrijwel niks over, Rusland gedraagt zich niet meer agressief. Noord Korea geen spanningen meer. De Brexit waar is die gebleven. Best wel ongelooflijk als je hier over nadenkt dat Corona de wereld zo kan veranderen.![]()
Waarom dat allemaal tegelijkertijd?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja ik zit met een verhuizing en een verbouwing en mijn vrouw bevalt over 10 weken, oh, ik heb ook nog 2 kinderen. Ik zit ook niet te wachten om een lock-down.![]()
Wat ik bedoel: zou zijn baas het waarderen dat hij dit soort uiterst gevoelige info gewoon even deelt?quote:Omnibus in omnibus.
ja maar echt het is absurd dat de minister president dit op tv verteld. Op dat moment wist je dat het serieus wasquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je merkt ook dat de toon steeds serieuzer wordt, toen met dat handen schudden was het nog allemaal hihaho maar als je vanmiddag de bekendmaking van die nieuwe minister zag merkte je gewoon dat die geen zin had in flauwekulletjes.![]()
Ok goed punt. Dat klopt inderdaad niet, maar dar zeg ik ook niet noch beweer ik datquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja want als je rookt ben je per definitie ongezond en iedereen die niet rookt is automatisch gezond![]()
nou ik weet het wel , dat is gewoon kut natuurlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet niemand. Hoe ziet onze samenleving eruit als een colonne van legertrucks volgeladen met lijkkisten van de ene stad naar een andere stad moet rijden omdat de crematoria het niet meer aan kunnen?
Ook dat weet niemand.
Ik denk dat je met (eerder dan nu) lockdowns van korte duur en daarna gerichte quarantaines meer kans hebt op minder dooien in de tijd tussen nu en dat er een vaccin is.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Thanks meis, het moet bij mij ook nog goed doordringen, dan is het ineens wel heel echt en dichtbijquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Veel sterkte, meer kan ik niet zeggen.
Ben Rutte wel enorm gaan waarderen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:54 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar echt het is absurd dat de minister president dit op tv verteld. Op dat moment wist je dat het serieus wasOmnibus in omnibus.
Benieuwd hoe we er over een week voor staan ja..quote:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Neemt niet af aan mijn verwoording dat er dan iets mis met je is, want dat is het naar mijn mening, maar dat is een hele ander (off topic) discussie. Ik begrijp ook wel dat deze crisis de druppel kan zijn, maar van een gezonde relatie kun je dan niet spreken. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat ook gezinnen met een toch al wankele relatie gespaard gaan worden. No offensequote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:46 schreef mikieu het volgende:
[..]
Netjes verwoord, dacht dat ik de enige was. Je kunt niet zomaar oordelen over andere als je de situatie niet weet..
Altijd maar andere beoordelen vanuit hun eigen perspectief zegt genoeg over wie dit roepen, dus trek me er weinig (maar toch teveel) van aan.
De gemiddelde leeftijd van overledenen in Italië is 81.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Je begrijpt echt na ál die tijd nog niet dat het niet alleen om 'een stel bejaarden' gaat maar ook om velen onder de 50 op de IC? Niks over gelezen? Ik vind het bijna knap.
En dat er straks wellicht ook geen IC bed voor jou of je familie is als er een ongeluk op de snelweg is?
Echt niet?
Dat er soms een jongere bijzit die overlijdt maakt de vraag toch niet anders?Haters everywhere but I don't really care.![]()
Denk veel mensen. Je kan er bij hem wel van uit gaan dat hij gewoon doorgaat en zichzelf opzij zetquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben Rutte wel enorm gaan waarderen.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd hoe we er over een week voor staan ja..
210 patiënten in Nederland serious/critical.![]()
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Behalve dan dat ene akkefietje tussen Saudi-Arabië en Rusland waardoor de olieprijs harder keldert dan de wereldwijde beurzen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef MakkieR het volgende:
Alle andere problemen lijken wel verdwenen sinds Corona gaande is, valt jullie dat ook op. We horen vrijwel niks meer over het vuurwerkverbod, de pieten discussie, Het PFAS problematiek net als de CO2 uitstoot. En zelfs in de wereld lijken de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn. Israel Palastina hoor je vrijwel niks over, Rusland gedraagt zich niet meer agressief. Noord Korea geen spanningen meer. De Brexit waar is die gebleven. Best wel ongelooflijk als je hier over nadenkt dat Corona de wereld zo kan veranderen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dat waren wel 106 opa's, oma's, vaders, moeders, broers, zussen, neven, nichten, kennissen, vrienden etc van andere mensen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Goede post.
In Nederland ook alleen doden tussen de 63 en 95 allemaal met onderliggende gezondheidsproblemen, die normaal ook vatbaarder zullen zijn voor griep. Ze krijgen ook bijna allemaal longontsteking er bij (wat al in de top 3 staat aan doodsoorzaken in die groep ouderen. )
Het blijft onduidelijk of het nu een stevige griep is, of Je wordt constant tussen hoop en vrees heen en weer geslingerd
Ow en het is helemaal niet onduidelijk of het een stevige griep is. Het is per definitie geen griep, ook geen stevige en ook geen hele erge of hele dodelijke of wat voor andere griepvariant dan ook. Het is geen griep.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef Felixa het volgende:
210 patiènten in Nederland serious/critical.![]()
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
Lijkt mij een goed idee. Mocht ik het fout hebben; een rondje van mij zodra we dit met een biertje kunnen wegdrinken ergens in een kroeg.quote:Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Corona is één gezamenlijke vijand.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef MakkieR het volgende:
Alle andere problemen lijken wel verdwenen sinds Corona gaande is, valt jullie dat ook op. We horen vrijwel niks meer over het vuurwerkverbod, de pieten discussie, Het PFAS problematiek net als de CO2 uitstoot. En zelfs in de wereld lijken de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn. Israel Palastina hoor je vrijwel niks over, Rusland gedraagt zich niet meer agressief. Noord Korea geen spanningen meer. De Brexit waar is die gebleven. Best wel ongelooflijk als je hier over nadenkt dat Corona de wereld zo kan veranderen.![]()
Bijna een geschenk uit de hemel als je het zo leest. Maar helaasquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef MakkieR het volgende:
Alle andere problemen lijken wel verdwenen sinds Corona gaande is, valt jullie dat ook op. We horen vrijwel niks meer over het vuurwerkverbod, de pieten discussie, Het PFAS problematiek net als de CO2 uitstoot. En zelfs in de wereld lijken de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn. Israel Palastina hoor je vrijwel niks over, Rusland gedraagt zich niet meer agressief. Noord Korea geen spanningen meer. De Brexit waar is die gebleven. Best wel ongelooflijk als je hier over nadenkt dat Corona de wereld zo kan veranderen.
Over minder dan een maand ligt dat gewoon volkomen in lijn der verwachting voor Nederland.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:54 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
nou ik weet het wel , dat is gewoon kut natuurlijkDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
goed ;p zit thuis en nou ja we wachten het maar af en zoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:56 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met je?![]()
![]()
daar zeg je wat, als die kroegen open gaan wordt het een run!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee. Mocht ik het fout hebben; een rondje van mij zodra we dit met een biertje kunnen wegdrinken ergens in een kroeg.![]()
Ik hoop juist dat jij het fout hebt...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee. Mocht ik het fout hebben; een rondje van mij zodra we dit met een biertje kunnen wegdrinken ergens in een kroeg.
Denk wel dat het nodig is, mensen snappen het nog niet.![]()
Het is gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid mensenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:28 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Als ik zou zeggen wat ik wil zou ik een permaban krijgen. Dus hoop ik maar dat je niet echt zo egoïstisch bent als dat je jezelf voordoet.
Denk nog eens terug aan dit bericht als jij zelf bejaard bent.![]()
Als ik zelf 81 ben hoef ik niet verlengd te worden tot 82,5
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Weekend
Oh wacht...
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
dat probeer ik ook aan te geven. Hij zegt het tussen de regels door. Lastig uitleggenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik bedoel: zou zijn baas het waarderen dat hij dit soort uiterst gevoelige info gewoon even deelt?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Nou ik heb wat filmpjes voor die tijd gezien, hoe ziek mensen ervan zijn brrrr. En dan nu horen van mijn neven, 2 gezonde sportieve beren van jongens die naar lucht happen als een vis bij minste inspanningquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat waren wel 106 opa's, oma's, vaders, moeders, broers, zussen, neven, nichten, kennissen, vrienden etc van andere mensen.
Ow en het is helemaal niet onduidelijk of het een stevige griep is. Het is per definitie geen griep, ook geen stevige en ook geen hele erge of hele dodelijke of wat voor andere griepvariant dan ook. Het is geen griep.
Owww en zij hebben ook last van de ogen, weet niet meer wie dat van de week al aanhaalde met de ogen
Oke, bedankt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zo'n meter laat alleen zien wat het zuurstofgehalte is in het bloed, maar geeft niet aan wat de oorzaak is van een te laag percentage.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypoxemia#Causes![]()
Maar met een gehalte van minder dan 93 is het toch wel raadzaam op de huisarts te bellen neem ik aan?![]()
Dat was @Logician2.0 !!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:58 schreef DaniqueV het volgende:
Owww en zij hebben ook last van de ogen, weet niet meer wie dat van de week al aanhaalde met de ogenDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Over minder dan een maand ligt dat gewoon volkomen in lijn der verwachting voor Nederland.kga nog even geniten van vanvaond gelof ik
Ik zal het je nog sterker zeggen , maar even afkloppen eerst. Is er überhaupt nog een dreiging omtrent terroristische aanvallen. Zelfs hier hoor je helemaal niks meer over.quote:![]()
KDV gelden opspargen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:58 schreef THEFXR het volgende:
we kunnen nu wel goed sparen voor vakanties en leuke dingen als deze crisis voorbij is![]()
![]()
jaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oke, bedankt.![]()
Maar met een gehalte van minder dan 93 is het toch wel raadzaam op de huisarts te bellen neem ik aan?![]()
Heel veel sterkte.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:58 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Nou ik heb wat filmpjes voor die tijd gezien, hoe ziek mensen ervan zijn brrrr. En dan nu horen van mijn neven, 2 gezonde sportieve beren van jongens die naar lucht happen als een vis bij minste inspanning
Owww en zij hebben ook last van de ogen, weet niet meer wie dat van de week al aanhaalde met de ogen
Heb altijd een hekel gehad aan wat er ook met religie te maken heeft, maar savonds in bed "bid" ik voor alles en iedereen.![]()
Yes , die was het, thanksquote:
227 volgens deze sitequote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef Felixa het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jspEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mensen gaan nu eenmaal de pijp uit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat waren wel 106 opa's, oma's, vaders, moeders, broers, zussen, neven, nichten, kennissen, vrienden etc van andere mensen.
Ow en het is helemaal niet onduidelijk of het een stevige griep is. Het is per definitie geen griep, ook geen stevige en ook geen hele erge of hele dodelijke of wat voor andere griepvariant dan ook. Het is geen griep.
Qua klachten lijkt het op griep, voor mensen die niet in de risicogroep zitten dan. Extreme benauwdheid komt alleen voor in uitzonderlijke gevallen. Kinderen merken er zelfs amper wat van als ze besmet zijn.blablablabla![]()
Ja wist jij dan dat Hubei en Lombardijen zo innig zakelijk verbonden waren?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
![]()
.![]()
Nee, IS waarschuwde iedereen binnen te blijven, blijkbaar zijn terroristen ook bang.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:58 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker zeggen , maar even afkloppen eerst. Is er überhaupt nog een dreiging omtrent terroristische aanvallen. Zelfs hier hoor je helemaal niks meer over.![]()
Goh, wat een empathie ineens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef vosss het volgende:
[..]
F&L / Hoeveel is de mens waard?
Versterkt mijn vermoedens dat een hoop lockdown-roepers het helemaal niet zo interesseert, de zwakkeren. Is vooral sensatie of eigenbelang.Omnibus in omnibus.
Dankjewel! Ga het even lezen. En ik ken het 'er even klaar mee zijn' gevoel, de meesten hier wel denk ik op z'n tijd, dus geen probleem.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Had ik ook gewoon meteen moeten doen, maar ik was er even klaar mee en had niet zo.moeten reageren.
https://cfrankdavis.wordp(...)navirus-not-smokers/
Ik wil heel roken niet verdedigen. Helemaal niet zelfs. Maar ik vind het bijzonder opmerkelijk dat rokers heel misschien niet als eerste het loodje leggenIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Die liggen ongetwijfeld niet allemaal in kritieke toestand. BNO hanteert de aantallen die op de IC liggen als ernstig/kritiek. Dat zegt niet direct iets over hoeveel er daadwerkelijk bijna de pijp uit zijn. An sich dan. Ik denk ik verduidelijk het even. Maargoed, als je op de IC ligt dan gaat het sowieso niet heel tof met je waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:55 schreef Felixa het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Laten we hopen dat het met een maand of drie het tij een beetje gekeerd is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:51 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nou mag toch hopen dat dit snel klaar is.![]()
haha sorry hier moest ik om lachenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Nee, IS waarschuwde iedereen binnen te blijven, blijkbaar zijn terroristen ook bang.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:58 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Nou ik heb wat filmpjes voor die tijd gezien, hoe ziek mensen ervan zijn brrrr. En dan nu horen van mijn neven, 2 gezonde sportieve beren van jongens die naar lucht happen als een vis bij minste inspanning
Owww en zij hebben ook last van de ogen, weet niet meer wie dat van de week al aanhaalde met de ogenZeg het even zo ijskoud tegen deze user dan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen gaan nu eenmaal de pijp uit.
Qua klachten lijkt het op griep, voor mensen die niet in de risicogroep zitten dan. Extreme benauwdheid komt alleen voor in uitzonderlijke gevallen. Kinderen merken er zelfs amper wat van als ze besmet zijn.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Reken maar op 1,5 jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het met een maand of drie het tij een beetje gekeerd is.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Je ligt dan sowieso aan de beademing. Mensen die zichzelf nog wel een beetje kunnen redden gaan echt niet naar de IC nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Maargoed, als je op de IC ligt dan gaat het sowieso niet heel tof met je waarschijnlijk.![]()
Heb de hele week ook al last van de spoken in de nacht, nam bewust ff wat afstand van alle berichten. Ja tot nu net dan. Het is ook omdat wij er zo weinig vanaf weten dat geeft zo'n onrust en angst, het is heftig. Mijn nadere broer was hier van het weekend, die deed het ook lachend af.joh het is maar een griepje. Ik hem dingen laten zien en lezen, moest mij niet zo druk maken zei hij, kwam vast allemaal wel goed. Sprak hem net en zei hij, ik sluit mij van het weekend op in huis en kom er niet uit.daar is het nu ook bij binnen gekomenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:59 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heel veel sterkte.
Heb altijd een hekel gehad aan wat er ook met religie te maken heeft, maar savonds in bed "bid" ik voor alles en iedereen.Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....![]()
245quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:59 schreef Fukushima het volgende:
[..]
227 volgens deze site
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp![]()
![]()
Salaris is 25% variabel, dit valt nu weg helaas, maar ik teken ervoor als 2021 weer goed gaat draaienquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:58 schreef THEFXR het volgende:
we kunnen nu wel goed sparen voor vakanties en leuke dingen als deze crisis voorbij is
Iedereen die het nieuws een beetje volgde had al in februari alle spullen in huis gehaald, maar de minister?RIVM zag het niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Te druk bezig met stikstof en 100 rijden?![]()
Hiervoor niet dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben Rutte wel enorm gaan waarderen.
Het was voor mij wel duidelijk dat, ondanks dat ik niet VVD stem, hij wel verbindend is, tolerant naar mensen uit andere partijen (ook vandaag weer over Van Rijn zijn PvdA achtergrond en dat hij niet meedoet met het regeerakkoord bv.)
Ook was al duidelijk dat hij koel blijft in debatten en ook daar relativerend, maar serieus, antwoord en grapt.
Bovendien heeft hij zo te zien een redelijke hekel aan een schreeuwer als Wilders.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Links juicht het omvallen van doden echter wel toe.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Volgende week lopen de soldaten over straat en krijg je een boete van 2000 euro als je de hond langer dan 10 minuten uitlaat. Maar dat de vrijheidsbeperking steeds strakker wordt gezet is niet zo belangrijk. Die extreem rechtse juichen het zelfs toe.
Ondertussen rolt oma van 80 met dr rollator nog elke dag naar de supermarkt, want yolo ik kan toch elk moment dood omvallen.![]()
Jezus ja, ik had niet meer ververstquote:
Dat is toch logisch. Als je in je huis een binnendeur hebt waar wat verf vanaf gebladerd is en die wil je aanpakken, maar tegelijkertijd ontstaat er ineens een gat in je dak of je hebt ernstige lekkage. Dan denk je tijdens het oplossen van dat grotere probleem ook niet meer aan die deur.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:53 schreef MakkieR het volgende:
Alle andere problemen lijken wel verdwenen sinds Corona gaande is, valt jullie dat ook op. We horen vrijwel niks meer over het vuurwerkverbod, de pieten discussie, Het PFAS problematiek net als de CO2 uitstoot. En zelfs in de wereld lijken de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn. Israel Palastina hoor je vrijwel niks over, Rusland gedraagt zich niet meer agressief. Noord Korea geen spanningen meer. De Brexit waar is die gebleven. Best wel ongelooflijk als je hier over nadenkt dat Corona de wereld zo kan veranderen.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Waren we maar eens "een beetje stout" met EU landen uitkopen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En "we zijn een beetje stout geweest".![]()
![]()
Als dat zo is gaan we er na al dit gedoe nog wel over horen. Nieuwsuurtje hier, Zemblaatje daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen die het nieuws een beetje volgde had al in februari alle spullen in huis gehaald, maar de minister?RIVM zag het niet.
Te druk bezig met stikstof en 100 rijden?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Gap, ik lees ook die extreme verhalen heus wel. Zoals van dat echtpaar op Tenerife nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Zeg het even zo ijskoud tegen deze user dan.
Natuurlijk is dat kut. Maar als het gros amper tot weinig last krijgt hoeven we niet die excessen als norm te verheven toch?blablablabla![]()
Zou nog steeds die hond redden. Als in plaats van die downer-ramenlikker van de jostiband er jouw opa in zat dan was het een dilemma. Waar ik vervolgens zeker 2 minuten over na zou moeten denken. En dan vervolgens gewoon nog steeds die hond zou redden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, wat een empathie ineens.
F&L / Hoeveel is de mens waard?
Versterkt mijn vermoedens dat een hoop lockdown-roepers het helemaal niet zo interesseert, de zwakkeren. Is vooral sensatie of eigenbelang.
Ik gaf alleen maar aan dat het allemaal erg is. Leuk dat je een post van mij opgezocht hebt. Wees blij dat ik niet bij de brandweer zit
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: