SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app
Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
![]()
Duurt lang.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
De directeur van de IC groep NL had volgens de laatste data een goed overzicht en zag geen grote problemenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef opgebaarde het volgende: [..] Realiteit heeft je ingehaald. 71 IC opnames. Bijna net zoveel als de twee dagen hiervoor.
Vakman pur sang![]()
Cijfers vandaag:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De kromming van de IC opnames.
Dat de besmetting TOV de doden oploopt is feitelijk een positief iets.
aantal besmettingen: +20%
aantal doden: +30%
aantal ziekenhuisopnames: +30%
aantal IC opnames: +34%
Dit is allesbehalve positief.
Twee kanttekeningen: we testen steeds minder en dit is maar 1 dag."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Nu ook berichten op feesboek dat je niet de glutenvrije meuk moet kopen als de rest op is.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Sorry daarvoor, ik hoor de bron te quotenquote:
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Nee,.... naast andere redenen: virusmutaties.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef Zwansen het volgende:
Even een out of the box oplossing voor het mondkapjes-probleem. Er zijn nu al heel veel hulpverleners die Corona hebben (gehad). Deze mensen zouden na hun herstel ook zonder of anders met minder mondkapjes per dag af kunnen omdat ze immuun zouden moeten zijn?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Je zou bijna denken dat hij er meer verstand van heeft dan wij.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De directeur van de IC groep NL had volgens de laatste data een goed overzicht en zag geen grote problemenOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Gelukkig maar!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Radio 1 meneer zei dat het met de 16 jarige die nu in Rotterdam ligt weer heel goed ging
Sowieso mag je hopen dat die eerste groep patiënten nu ongeveer qua behandeltijd weer van de IC af weet te komen. Dat lijkt me ook cruciaal voor het opvangen van de piekOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee! TT problemen!Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Oh, nee, bedoelde meer het noemen van een wijze, als deze beste man miljoenen dode op zijn naam heeft.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sorry daarvoor, ik hoor te quoten![]()
@hollandia02 held!
Klopt, maar de dood treft tot nu toe enkel mensen die al enige vorm van ziekte hebben (Lage weerstand), kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen.
Echter word de media helemaal opgewonden op het aantal cases, terwijl de meeste mensen een hoge weerstand hebben, en daarbij slechts lichte klachten. Deze mensen staan dus wel in de statistieken. De overgrote meerderheid van dit virus zal geen slechts milde of zelfs geen klachten hebben en worden immuun.
Elk jaar komt er in Nederland is een griep voorbij waar geen vaccin voor is waarbij tussen 1999 en 2010 gemiddeld gezien elk jaar 2000 mensen overleden. Hier word echter nooit een cafe voor gesloten.
De reden hiervoor is: Media, jullie mogen mij gek noemen, boeit me niet
De media zag hoe goed de lockdown werkte in China, echter vergeten een hoop mensen wat voor land China is. China is een land dat haar mensen onderdrukt, dit doet zij door met name Media. Media die mensen gek maakt.
Hierna nam Italië het over, en daarna de rest omdat door de media de bevolking de overheid ten schande spreekt of zelf spreekt over bloed aan de handen bij het niet invoeren van een lockdown.
Voor zoiets heb je geen dictatuur nodig, je laat mensen denken dat iets normaal is, en t word normaal gevonden. Dan kan je zo ver gaan als je wilt.
In januari dit jaar zou je nog voor gek verklaard worden als je zou beweren dat heel Nederland op slot moet wegens een virus. Nu is het blijkbaar niet meer dan normaal om te beweren dat het komen moet.
Ik respecteer jullie mening dat jullie het allemaal als normaal en gerechtigheid zien, en ik kan er volledig naast zitten en dat we nu opeens gewoon vol inzetten op de bestrijding van een virus. Maar ik vind dat je bij zo'n ontwikkeling best wat vragen mag stellen.
Top post!![]()
Quoten zonder quotequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef Newone82 het volgende:
@:hollandia02 held!
Klopt, maar de dood treft tot nu toe enkel mensen die al enige vorm van ziekte hebben (Lage weerstand), kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen.
Echter word de media helemaal opgewonden op het aantal cases, terwijl de meeste mensen een hoge weerstand hebben, en daarbij slechts lichte klachten. Deze mensen staan dus wel in de statistieken. De overgrote meerderheid van dit virus zal geen slechts milde of zelfs geen klachten hebben en worden immuun.
Elk jaar komt er in Nederland is een griep voorbij waar geen vaccin voor is waarbij tussen 1999 en 2010 gemiddeld gezien elk jaar 2000 mensen overleden. Hier word echter nooit een cafe voor gesloten.
De media zag hoe goed de lockdown werkte in China, echter vergeten een hoop mensen wat voor land China is. China is een land dat haar mensen onderdrukt, dit doet zij door met name Media. Media die mensen gek maakt.
Hierna nam Italië het over, en daarna de rest omdat door de media de bevolking de overheid ten schande spreekt of zelf spreekt over bloed aan de handen bij het niet invoeren van een lockdown.
Voor zoiets heb je geen dictatuur nodig, je laat mensen denken dat iets normaal is, en t word normaal gevonden. Dan kan je zo ver gaan als je wilt.
In januari dit jaar zou je nog voor gek verklaard worden als je zou beweren dat heel Nederland op slot moet wegens een virus. Nu is het blijkbaar niet meer dan normaal om te beweren dat het komen moet.
Ik respecteer jullie mening dat jullie het allemaal als normaal en gerechtigheid zien, en ik kan er volledig naast zitten en dat we nu opeens gewoon vol inzetten op de bestrijding van een virus. Maar ik vind dat je bij zo'n ontwikkeling best wat vragen mag stellen.
Top post!.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zo iets uit je bek krijgen en jezelf nog mens noemenquote:Klopt, maar de dood treft tot nu toe enkel mensen die al enige vorm van ziekte hebben (Lage weerstand), kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen..
Get woke, go broke!![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Bron?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De directeur van de IC groep NL had volgens de laatste data een goed overzicht en zag geen grote problemen![]()
Nee ik denk dat fok de laatste cijfers wel heeft.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat hij er meer verstand van heeft dan wij.
Vakman pur sang![]()
Nee het is geen griepje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef Newone82 het volgende:
Elk jaar komt er in Nederland is een griep voorbij waar geen vaccin voor is waarbij tussen 1999 en 2010 gemiddeld gezien elk jaar 2000 mensen overleden. Hier word echter nooit een cafe voor gesloten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ho ho, dat heb ik verbeterd hoor! Lees maar terug.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef _I het volgende:
[..]
Oh, nee, bedoelde meer het noemen van een wijze, als deze beste man miljoenen dode op zijn naam heeft.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik hoorde Rutte trouwens tijdens de persconferentie zeggen dat ze ook met modellen werken die 6 tot 8 weken vooruit kunnen kijken... hopelijk kunnen ze dat inderdaad vrij goed inschatten over zo'n periode.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
sommige mensen hebben geen geweten, onbreekt empathie of zijn gewoon autist.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo iets uit je bek krijgen en jezelf nog mens noemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Mijn punt is dat daarvoor een heel land opsluiten niet de bedoeling kan zijn. Niet dat ik mensen doodwens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo iets uit je bek krijgen en jezelf nog mens noemen.
Juist realistisch zijn is wat ik bedoel.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Dat weet ik. Het gaat snel allemaal. Sprak je niet aan, moest lachen om je opmerking, wetende wie het gezegd had.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ho ho, dat heb ik verbeterd hoor! Lees maar terug.![]()
Hartstikke fijn deze nutteloze reactie, maar waarom?quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ze gaan steeds verder, eerst waren het alleen de oudjes, geen probleem. Nu zijn het de oudjes en mensen die al iets hebben, prima ruimen die slappe hap.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
sommige mensen hebben geen geweten, onbreekt empathie of zijn gewoon autist.
Echt, schandalig.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Weet je eigenlijk wel hoe dom deze uitspraak is?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef Newone82 het volgende:
@:hollandia02 held!
kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Maar dat kan ook 59 jaar zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef Momo het volgende:
Ah volgens Steves stream 10% van de doden in Italie jonger dan 60 jaar.
Deze link geeft toch aan dat het voornamelijk aan leeftijd en onderliggende kwalen ligt.
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-saysI 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.![]()
Vakman pur sang![]()
Hoewel de cijfers in Italië echt schrikbarend en vreselijk zijn, put ik toch nog een beetje hoop uit de cijfers over de leeftijdsstatistieken in de zin dat NL misschien dit lot bespaard blijft:
Je zou toch haast denken dat de leeftijdssamenstelling van de bevolking, in combinatie met de Italiaanse cultuur (veel familie contact, tussen generaties, familiegeneraties die bij elkaar inwonen, etc.) voor deze cijfers zorgen.
Nog veel belangrijker dan een lockdown is een volledige quarantaine van de ouderen in NL. Geen bezoek in verpleeghuizen is dan ook een goed besluit en absoluut noodzakelijk. Hoe triest ook voor die mensen.![]()
potentieel miljoenen doden maakt hun niet zoveel uit, zolang ze maar un biertje kunnen drinken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze gaan steeds verder, eerst waren het alleen de oudjes, geen probleem. Nu zijn het de oudjes en mensen die al iets hebben, prima ruimen die slappe hap.
Echt, schandalig.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Oh, nu de feiten doordringen dat het NIET alleen oudjes zijn is het opeens niet meer "een griepje"?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)onoverwinnelijk.html
Dit klinkt toch wel weer ernstig.
Wat zakken er een zooi mensen door het ijs in deze reeks zeg, gelukkig staat het allemaal zwart op wit.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Het model van 6 weken terug zei dat we in Nederland geen problemen zouden krijgen...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde Rutte trouwens tijdens de persconferentie zeggen dat ze ook met modellen werken die 6 tot 8 weken vooruit kunnen kijken... hopelijk kunnen ze dat inderdaad vrij goed inschatten over zo'n periode.![]()
quote:Quoronaquote:
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
morgen komen er weer nieuwe die dit niet gelezen hebben en begint het weer opnieuw.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nu de feiten doordringen dat het NIET alleen oudjes zijn is het opeens niet meer "een griepje"?
Wat zakken er een zooi mensen door het ijs in deze reeks zeg, gelukkig staat het allemaal zwart op wit.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Nee want jij bent 100% ingesteld?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze gaan steeds verder, eerst waren het alleen de oudjes, geen probleem. Nu zijn het de oudjes en mensen die al iets hebben, prima ruimen die slappe hap.
Echt, schandalig.
Jij wilt met deze maatregelen een crisis veroorzaken en mensen thuiszitten.
Terwijl wetenschappelijk aangetoond is dat zelfmoordpercentages in beide gevallen significant toenemen.
Crue of niet, in beide gevallen sterven er menen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Feitelijk klopt dat in die zin nog steeds omdat ons zorgsysteem het nog kan handelenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het model van 6 weken terug zei dat we in Nederland geen problemen zouden krijgen...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Zelfs in China rekende men niet met 5% en het vervelende van deze ziekte is dat veel mensen niet eens doorhebben dat ze de ziekte hebben. (is ook meteen een voordeel, maar vervelend dat je ondertussen wel anderen wel besmet).quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:03 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Waar heb je het nou weer over?
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Ik ga het je kort uitleggen 11.000 van de 270.000 en daarbij moet je ook de mensen rekenen die nog dood gaan van die 170.000 open cases. Hoe kom jij er nou weer bij dat 5% te hoog is? Het is eerder een stuk te laag.
Ik ga het je kort uitleggen. Heel veel mensen zijn dus nooit getest dus officieel nooit corona gehad. Daarentegen wordt het aantal overlijdens wel stipt bijgehouden.
Kijk je naar een Zuid Korea. Waar zelfs opblaaspoppen getest werden, daar kwamen ze eerder richting de 1% ipv 5%.![]()
IkBen persoonlijk wel.klaar met de WHO.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)onoverwinnelijk.html
Dit klinkt toch wel weer ernstig.
Wat een opruiings club zeg.
Vakman pur sang![]()
ik wist niet dat je jezelf nog belachelijker kon maken, maar jij wint, het kan dus wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee want jij bent 100% ingesteld?
Terwijl wetenschappelijk aangetoond is dat zelfmoordpercentages in beide gevallen significant toenemen.
Crue of niet, in beide gevallen sterven er menen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Ik kende de quote en vond m van toepassing op deze. Ik was alleen even vergeten wie dat ook alweer gezegd had. My bad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:09 schreef _I het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het gaat snel allemaal. Sprak je niet aan, moest lachen om je opmerking, wetende wie het gezegd had.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik ben hier sinds topic 1.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
morgen komen er weer nieuwe die dit niet gelezen hebben en begint het weer opnieuw.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Inderdaadquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het model van 6 weken terug zei dat we in Nederland geen problemen zouden krijgen...
Love is in the air!![]()
Hup, jezelf als vrijwilliger aanmelden bij een IC, er gaan toch mensen dood, maakt jou geen fuck uit, waarom jij dan niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee want jij bent 100% ingesteld?
Crue of niet, in beide gevallen sterven er menen.
Nou?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Snap je het echt niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De media heeft er niets mee te maken, maar bittere noodzaak.
En het is niet het grote gros van de doden die vallen (want het merendeel komt niet eens in het ziekenhuis op dit moment).
Het gaat om het zo plots besmet worden met een ziekte en het gebrek aan uitspreiding. Het komt allemaal tegelijkertijd, en onze ziekenhuizen kunnen dat niet aan. Een flinke influenzagolf kunnen ze prima aan. Maar dit? En vergeet niet, op de IC's liggen zat mensen aan de beademing die niet onderliggende klachten hebben, maar gewoon gezond waren en binnen een paar dagen dit nodig hebben. En het is er niet eentje? Nee het zijn er honderden. En ook niet dat ze er 2 dagen liggen, maar 3 a 4 weken. En er komen er meer en meer bij.
De krakkemikkige oudjes met van alles onder de leden, waar een griepje overheen komt, of in dit geval Covid-19. Ja, het is iets meer dan normaal, maar dat vormt (op dit moment) het probleem niet!
Aan de andere kant, als je qua overlijdensgevallen kijkt naar Italië, waar de kranten vol staan met overlijdensadvertenties en crematoria het niet meer kunnen bijbenen, dan zou je moeten snappen dat er iets meer aan de hand is en dit niet zozeer aan de media ligt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ik vind de sfeer hier wel grimmig worden.
Toespraak van W.A. heeft weinig geholpen.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Het RIVM werkt met modellen o.b.v. de gegevens die we nu hebben. Hoe langer de pandemie duurt, hoe meer je leert en hoe beter je modellen worden. Dat ze er 2 maanden geleden naast zaten betekent niet automatisch dat het maar een stel amateurs zijn die maar wat roepen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het model van 6 weken terug zei dat we in Nederland geen problemen zouden krijgen...![]()
Iran heeft parlementsverkiezingen gehouden tijdens de Corona crisis.
https://nos.nl/artikel/23(...)niet-belangrijk.html![]()
Laten we dit grafiekje nu even opslaan, dan kunnen alle ´het treft ook jongeren hard´ paniekers even rustig aan doen. Niemand onder de 30 overleden, geen vrouw tot 40 en waarschijnlijk max2/3 30´ers waarvan de medische achtergrond ook nog niet bekend is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef Breekfast het volgende:
Hoewel de cijfers in Italië echt schrikbarend en vreselijk zijn, put ik toch nog een beetje hoop uit de cijfers over de leeftijdsstatistieken in de zin dat NL misschien dit lot bespaard blijft:
[ afbeelding ]
Je zou toch haast denken dat de leeftijdssamenstelling van de bevolking, in combinatie met de Italiaanse cultuur (veel familie contact, tussen generaties, familiegeneraties die bij elkaar inwonen, etc.) voor deze cijfers zorgen.
Nog veel belangrijker dan een lockdown is een volledige quarantaine van de ouderen in NL. Geen bezoek in verpleeghuizen is dan ook een goed besluit en absoluut noodzakelijk. Hoe triest ook voor die mensen.![]()
Ik hoop dat hij gelijk krijgt. Hij heeft er verstand van, ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De directeur van de IC groep NL had volgens de laatste data een goed overzicht en zag geen grote problemen![]()
Oh, hij was zeker van toepassing.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik kende de quote en vond m van toepassing op deze. Ik was alleen even vergeten wie dat ook alweer gezegd had. My bad.![]()
We zullen het over een paar maanden zien wat er had moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik wist niet dat je jezelf nog belachelijker kon maken, maar jij wint, het kan dus wel.
Mij gaat het niet om het winnen van discussies, mij gaat het ook niet om het redden van de wereld, heb daar gewoonweg geen macht voor en daar is het al te laat voor.
Ik praat gewoon sinds topic 1 mee in een forum.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Eens. Mijn dochter heeft coeliakie en het is vrij irritant als het glutenbrood op is. Gelukkig zit de vriezer vrij vol nu...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:05 schreef HeatWave het volgende:
Nu ook berichten op feesboek dat je niet de glutenvrije meuk moet kopen als de rest op is.
![]()
![]()
Da;s mooi kut idd dan, ook weer iets waar de ontkenners hier geen rekening mee houden he? Stelletje egoisten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens. Mijn dochter heeft coeliakie en het is vrij irritant als het glutenbrood op is. Gelukkig zit de vriezer vrij vol nu...A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat was juist een luchtig intermezzoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik vind de sfeer hier wel grimmig worden.
Toespraak van W.A. heeft weinig geholpen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Je gaat ook afvragen of ze onterecht corona toeschrijven als doodsoorzaak.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Nog veel belangrijker dan een lockdown is een volledige quarantaine van de ouderen in NL. Geen bezoek in verpleeghuizen is dan ook een goed besluit en absoluut noodzakelijk. Hoe triest ook voor die mensen.
Stel een een 87 jarige met long en hartproblemen en al slechte gezondheid en een recente verzwakking door een infarct. Krijgt corona en sterft.
Is dit de corona of het hartinfarct?Vakman pur sang![]()
Ja, gezellig joh, 4 weken op de IC liggen, permanente long-schade hebben, maar je hebt het wel overleefd en staat niet in dit statistiekje!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:13 schreef Remco het volgende:
[..]
Laten we dit grafiekje nu even opslaan, dan kunnen alle ´het treft ook jongeren hard´ paniekers even rustig aan doen. Niemand onder de 30 overleden, geen vrouw tot 40 en waarschijnlijk max2/3 30´ers waarvan de medische achtergrond ook nog niet bekend is.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
"De Nederlandse-Iraanse Atti Bahadori hoort van familieleden soortgelijke verhalen. Haar oom en tante werken als arts in een ziekenhuis in het zuiden van het land. "Zij mogen het niet melden als iemand overlijdt aan het coronavirus, maar worden verplicht om een andere reden op te geven, zoals een hartaanval of een longontsteking. Zo probeert het regime de cijfers laag te houden.""
https://nos.nl/artikel/23(...)niet-belangrijk.html![]()
In Duitsland word dit terecht toegeschreven aan hartinfarct.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat ook afvragen of ze onterecht corona toeschrijven als doodsoorzaak.
Stel een een 87 jarige met long en hartproblemen en al slechte gezondheid en een recente verzwakking door een infarct. Krijgt corona en sterft.
Is dit de corona of het hartinfarct?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Evenstar
![]()
Ik ga niet een uur lang naar iets luisteren voor 2 seconden. Als je mijn een tijdslot kan geven wil ik dat best doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Luister het corona vragen uur tussen 18:00 en 19:00
https://www.nporadio1.nl/gemist
Hier een link van wat Gommers gisteren zei: https://nos.nl/artikel/23(...)p-ic-s-verwacht.htmlGommers dacht dus dat er een verdubbeling zou komen in een week tijd. Ondertussen is het aantal IC-patiënten x3 gegaan in de afgelopen vijf dagen.quote:Eerder nog hield de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care rekening met een verdubbeling van het aantal IC-patiënten in een week tijd. Die verwachting is nu dus naar boven bijgesteld. Gommers denkt dat de verspreiding van het virus in Nederland sneller gaat.Toen dit bericht naar buiten kwam waren 210 bedden bezet, volgende week nog 1000 er bij is 1210. Zij hadden 575 bedden vrij, waarvan nu alweer 71 zijn ingevuld, dus nog 504 bedden over.quote:De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care verwacht dat er volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op de Nederlandse intensivecareafdelingen zullen liggen, vooral in Noord-Brabant. Gisteravond waren dat er nog 177.
Op dit moment zijn er in heel Nederland 575 IC-plekken beschikbaar voor coronapatiënten. In een crisisfase kan dat aantal worden verhoogd tot ongeveer 1500 'corona-bedden'. Volgens Diederik Gommers van de Vereniging zijn er dan wel 500 extra beademingsapparaten nodig, die nog gevonden moeten worden.
Stel dat er volgende week inderdaad 1000 IC-patiënten bijkomen? Wat dan? Op dit moment is 1000 het maximaal haalbare. Voor de over 500 zijn hebben ze beademingsapparaten nodig die er niet zijn (voor nu).
Daarnaast is het niet alleen het aantal doden of IC opnamen het probleem. Zelfs de grootste griepgolven hebben er niet voor gezorgd dat ziekenhuizen hun poliklinieken moesten sluiten, omdat alle materiaal en personeel ergens anders nodig was.![]()
Dit ja, daar wordt echt steeds overheen gekeken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, gezellig joh, 4 weken op de IC liggen, permanente long-schade hebben, maar je hebt het wel overleefd en staat niet in dit statistiekje!
Maar goed, er zijn nog niet echt statistieken van mensen die levenslange schade hebben opgelopen.![]()
Ik zeg enkel dat het ernstig klinkt. Verder blijf ik erbij dat het allemaal, mede door de media, toch wel behoorlijk wordt overdreven.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nu de feiten doordringen dat het NIET alleen oudjes zijn is het opeens niet meer "een griepje"?
Wat zakken er een zooi mensen door het ijs in deze reeks zeg, gelukkig staat het allemaal zwart op wit.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Dat is de keus die wij nu als samenleving/wereld maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat daarvoor een heel land opsluiten niet de bedoeling kan zijn. Niet dat ik mensen doodwens.
Juist realistisch zijn is wat ik bedoel.
Wij kiezen ervoor om onze ouderen en zwakkeren te beschermen en als maatschappij de verantwoordelijkheid en de klap te dragen.
Daar kun je het niet mee eens zijn. Begrijp ik best.
Als blijkt dat dit nog 6 maanden tot een jaar gaat duren dan zullen veel meer mensen gaan twijfelen of we als grote groep onze vrijheden wel moeten opgeven voor een relatief kleine groep die toch al zwak is.
Gelukkig is dat punt nog niet bereikt.![]()
Goed om te horen!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Radio 1 meneer zei dat het met de 16 jarige die nu in Rotterdam ligt weer heel goed gingAnd I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Ja China en Italië stellen zich aan!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat het ernstig klinkt. Verder blijf ik erbij dat het allemaal, mede door de media, toch wel behoorlijk wordt overdreven.![]()
![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Snap je het echt niet?
De media heeft er niets mee te maken, maar bittere noodzaak.
En het is niet het grote gros van de doden die vallen (want het merendeel komt niet eens in het ziekenhuis op dit moment).
Het gaat om het zo plots besmet worden met een ziekte en het gebrek aan uitspreiding. Het komt allemaal tegelijkertijd, en onze ziekenhuizen kunnen dat niet aan. Een flinke influenzagolf kunnen ze prima aan. Maar dit? En vergeet niet, op de IC's liggen zat mensen aan de beademing die niet onderliggende klachten hebben, maar gewoon gezond waren en binnen een paar dagen dit nodig hebben. En het is er niet eentje? Nee het zijn er honderden. En ook niet dat ze er 2 dagen liggen, maar 3 a 4 weken. En er komen er meer en meer bij.
De krakkemikkige oudjes met van alles onder de leden, waar een griepje overheen komt, of in dit geval Covid-19. Ja, het is iets meer dan normaal, maar dat vormt (op dit moment) het probleem niet!
Aan de andere kant, als je qua overlijdensgevallen kijkt naar Italië, waar de kranten vol staan met overlijdensadvertenties en crematoria het niet meer kunnen bijbenen, dan zou je moeten snappen dat er iets meer aan de hand is en dit niet zozeer aan de media ligt.
https://www.blikopnieuws.(...)r-griepepidemie.html
https://www.omroepgelderl(...)n-operaties-afgezegd
Begrijp dat bij alles wat mensen nooit meemaken, ze normale dingen gaan zien als nieuw.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Probleem met modellen dat ze zomaar 50% kunnen afwijken...... kan vriezen, dooien of regenen etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde Rutte trouwens tijdens de persconferentie zeggen dat ze ook met modellen werken die 6 tot 8 weken vooruit kunnen kijken... hopelijk kunnen ze dat inderdaad vrij goed inschatten over zo'n periode.
Wat men nu doet is de cijfers van de IC-opname gebruiken om vanuit dat harde gegeven zsm met maatregelen zaken bij te kunnen stellen. Daarnaast doet men ene poging om de testen te laten meewegen.
Helaas geeft dat alles nu weinig houvast voor mensen zelf maar altijd nog beter dan de lijn dan maar te laten schieten of je op te sluiten. Je kunt ook geen micromanagement toepassen door je te laten leiden van een specifieke afwijking.
Men zal en moet proberen, hoe kil dat ook is, de grote lijn in vertrouwen kritisch te volgen en de beslissing te accepteren met alles wat dat meebrengt.
Vwb de periode kan het geen kwaad die te ver(drie)dubbelen. Als dat al kan gaan meezitten in deze context. Ik hoop wel dat mensen zich gaan realiseren dat het leven niet meer zal zijn zoals het was."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zeg dat maar tegen Italiequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat het ernstig klinkt. Verder blijf ik erbij dat het allemaal, mede door de media, toch wel behoorlijk wordt overdreven.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, gezellig joh, 4 weken op de IC liggen, permanente long-schade hebben, maar je hebt het wel overleefd en staat niet in dit statistiekje!![]()
Ik ben hier weer weg![]()
Evenstar
![]()
Als je zo gaat beredeneren hebben wij ook nauwelijks doden door de griep in Nederland. Of denk je dat iedereen die aan de griep overlijdt geen onderliggende ziektes heeft?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is dit de corona of het hartinfarct?![]()
Wat bij die cijfers in het achterhoofd gehouden moet worden, is dat de artsen per geval vooraf bekijken hoe groot de overlevingskansen zijn. Dit omdat er teveel patiënten binnenkomen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Nog veel belangrijker dan een lockdown is een volledige quarantaine van de ouderen in NL. Geen bezoek in verpleeghuizen is dan ook een goed besluit en absoluut noodzakelijk. Hoe triest ook voor die mensen.
Dus de oudere patiënten hebben alleen daarom al minder kans, de beschikbare middelen gaan vooral naar jongeren patiënten...![]()
Duitsland?quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ben benieuwd wat al die het valt wel mee pipos volgende week zeggen als ze de rook uit Brabant beginnen te ruiken.Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Griep zorgt voor overvolle ziekenhuizen; operaties afgezegd
APELDOORN - De Gelre ziekenhuizen in Apeldoorn en Zutphen zijn op dit moment overvol door het aanhoudende griepvirus. Nagenoeg elk bed is bezet.
'We werken met man en macht aan het opvangen van de aanhoudende patiëntenstroom', zegt woordvoerder Carla Icking. Ze spreekt van een 'uitzonderlijke situatie'.
Operaties afgezegd
Er is extra personeel opgeroepen. Enkele niet-levensbedreigende operaties zijn afgezegd om bedden vrij te maken.
Gelre betreurt dit zeer, zegt de woordvoerster. 'Voor de patiënten in kwestie is het bijzonder vervelend. Zij stellen zich in op een ingreep die plotseling wordt afgeblazen. Maar we kunnen niet anders. Ook de ziekenhuizen in de regio liggen vol. We moeten voorrang geven aan patiënten die acute zorg nodig hebben.'
Het gaat vooral om kwetsbare ouderen, zegt de woordvoerster
VRIJDAG 16 FEBRUARI 2018, 09:52In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Je mag hier in Zurich niet eens meer aan het meer zitten, of langs wandelen. Ze verwijderen ook alle stoeltjes. Twee meter afstand van elkaar ondertussen, anders krijg je een boete van 100chf.
Het begint nu wel echt zuur te worden hier.
[ Bericht 9% gewijzigd door Jed1Gam op 20-03-2020 21:31:39 ]![]()
Zur ich .... Zur du .....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Je mag hier in Zurich niet eens meer aan het meer zitten, of langs wandelen. Ze verwijderen ook alle stoeltjes.
Het begint nu wel echt zuur te worden hier.
Minder minder aan het meer ...![]()
Ik heb ook in vertrouwen in deskundigen maar naar mate ik ouder word merk ik in de praktijk dat er maar weinig mensen weten wat hun functie inhoudt en hoe ze die succesvol uit zouden moeten voeren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij gelijk krijgt. Hij heeft er verstand van, ik helemaal niet.
Met andere woorden een hoop mensen hebben werkelijk waar geen flauw idee wat ze doen.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Dit is wat de IC directeur zei op radio 1, wat jij niet even wou luisteren op tijd frame 18:25-18:35quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je zo gaat beredeneren hebben wij ook nauwelijks doden door de griep in Nederland. Of denk je dat iedereen die aan de griep overlijdt geen onderliggende ziektes heeft?Vakman pur sang![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)tten-eu-noodfonds-af
Lijkt me vooralsnog een verstandige houding, Italie staat al weer met de hand omhoog (hoe kut het daar nu ook is)Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Jup, 2017/2018 was een zwaar griepjaar. En ik moet toegeven dat ik op 1 punt in mijn betoog geen gelijk had, dat ze een zware griepgolf prima aan kunnen, want het gaf destijds blijkbaar wel problemen. Overigens niet op de IC, maar de verpleegafdeling.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:18 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
https://www.blikopnieuws.(...)r-griepepidemie.html
Begrijp dat bij alles wat mensen nooit meemaken, ze normale dingen gaan zien als nieuw.
Maar de oploop is anders, de uitspreiding (flatten the curve) werkt bij griep vanwege het vaccin. Zorgmedewerkers zijn over het algemeen ook gevaccineerd.
Dit verloop is anders.
Op de rest van wat ik zeg ga je ook niet in.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
IsDeze retorische vraag gaat het niet goed doen in dit topic denk ikquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is dit de corona of het hartinfarct?![]()
![]()
Wat een mooie, verhelderende discussies weer vanavond. Discussies die we nog niet tot in den treuren gevoerd hebben de afgelopen weken. Heerlijk. Vernieuwend, verheffend, tot nieuwe inzichten brengend.
Altijd fijn, zo op de latere avond even een kijkje nemen in dit topic.![]()
![]()
Vanmiddag zag ik een filmpje, waaruit men inderdaad kan afleiden dat het maar een griepje is:
https://news.sky.com/vide(...)vWqOgCFZa43godj_ABjwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ohhhh, dat is ook best triest idd. Zelf bakken nog een optie misschien?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens. Mijn dochter heeft coeliakie en het is vrij irritant als het glutenbrood op is. Gelukkig zit de vriezer vrij vol nu...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 21:31:24 ]![]()
Ik was vanmiddag met mijn dochters en twee vriendinnetjes naar het strand.
Na een week thuisonderwijs hebben ze als een stel dolle honden over het strand gerend. Flinke wandeling gemaakt ook door de duinen nog.
Ik hoop dat een lockdown niet nodig zal zijn, want als ik niet regelmatig even kan uitwaaien ga ik echt ongelukkig worden.My friends all drive horses![]()
Evenstar
![]()
Ik zal dat zo luisteren, maar zeggen dat je het niet aan COVID-19 kan toeschrijven als iemand overlijdt is linksom of rechtsom onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is wat de IC directeur zei op radio 1, wat jij niet even wou luisteren op tijd frame 18:25-18:35
Als we dat wel gaan doen kunnen wij ook een heel groot percentage van de doden die wij aan de griep toeschrijven schrappen.
Er verandert dan in ieder geval niks aan de discussie. Daarnaast is het probleem ook veel complexer dan alleen maar het aantal doden. Die ligt inderdaad niet heel veel hoger dan bij de griep, maar de griep heeft nooit maar dan ook nooit zo'n druk gelegd op de zorg.
Door te blijven relativeren en te zeggen dat mensen moeten doorgaan met hun leven ben je wat mij betreft gevaarlijk bezig. De hele wereld zit bijna binnen en dat komt echt niet door de media. Als je dat gelooft ben je nog steeds in een ontkenningsfase.
Paar weken geleden werden mensen die dit voorspelden voor gek verklaard, maar in een paar weken tijd is een hele grote groep van "stel je niet aan" naar "komen toch geen maatregelen" naar "scholen blijven echt wel open" naar "komt echt geen lockdown hoor" gegaan.
Gewoon blijven ontkennen. Als wij volgend weekend met overvolle IC's zitten komt er vast een ander excuus.![]()
Kun je niet zelf brood gaan bakken anders. Brood bakken is zo simpel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens. Mijn dochter heeft coeliakie en het is vrij irritant als het glutenbrood op is. Gelukkig zit de vriezer vrij vol nu...![]()
Evenstar
![]()
Ook wat goed nieuwsquote:Dertig besmette cliënten BrabantZorg hersteld
BrabantZorg, dat vanuit 35 locaties in Brabant zorg en ondersteuning biedt aan zo'n 6000 mensen, meldt dat er inmiddels ook alweer dertig ouderen binnen de organisatie zijn hersteld van het coronavirus. "Zij hadden milde tot ernstige klachten", zegt een woordvoerder tegen Omroep Brabant.
Bron: NOS![]()
![]()
Medisch gezien is de doodsoorzaak Covid19.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is dit de corona of het hartinfarct?
Hetgeen je over de rand duwt of door op de IC komt, wordt dan als doodsoorzaak opgetekend.
Let wel ik heb ook deze vraagtekens hoe dit wordt gedefinieerd maar we moeten het er mee doen. We kunnen (of willen) het niet onderscheiden.
Wel is al duidelijk dat het vooral kwetsbare mensen treft en op grond daarvan niet kunt zeggen dat het dus alleen Covid19 was. Dat het vooral ouderen treft is daar ook nauw verwant omdat je als oudere meer kans loopt op complicaties. Jongeren kan het ook treffen maar ook die hebben dan reeds een veelal een ernstig verzwakt weerstandsvermogen.
De technische reden ook dat men in het begin, een lage week terug, nog zo soebatte over risico definities voor kinderen wier kans om er aan Covid19 dood te gaan, medisch gezien nagenoeg idd nul is.
Men kan (wil?) niet doodoorzaken van elkaar scheiden.. zeker niet als jezelf in 50-60 bent en dan ouders (zo ja) van veelal 80+ ... het komt dan te dichtbij om het nog te kunnen nuanceren.
Niet dat leeftijd veel uitmaakt want ook als 50, 70 of ouder bent heb je recht om te mogen genezen van een aandoening."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Vice-president van het Chinese Rode Kruis over de situatie in Lombardije:https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.htmlquote:"Here in Milan, the hardest-hit area by Covid-19, there isn't a very strict lockdown: public transportation is still working and people are still moving around, you're still having dinners and parties in the hotels and you're not wearing masks."
"I don't know what everyone is thinking."
He advised Italians to stop all "economic activities and cut the mobility of people," calling on everyone to just stay at home. "We need every citizen to be involved in the fight of Covid-19 and follow this policy.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:29 schreef Salina het volgende:
Wat een mooie, verhelderende discussies weer vanavond. Discussies die we nog niet tot in den treuren gevoerd hebben de afgelopen weken. Heerlijk. Vernieuwend, verheffend, tot nieuwe inzichten brengend.
Altijd fijn, zo op de latere avond even een kijkje nemen in dit topic.![]()
![]()
Vanmiddag zag ik een filmpje, waaruit men inderdaad kan afleiden dat het maar een griepje is:
https://news.sky.com/vide(...)vWqOgCFZa43godj_ABjwToch dat filmpje maar eens gekeken, treurigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Evenstar
![]()
En nog meer goed nieuws![]()
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijn![]()
![]()
Ja dan blijft het wel oplopen..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
Vice-president van het Chinese Rode Kruis over de situatie in Lombardije:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.htmlEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijnBeter!
Ikzelf heb inmiddels het verzorgingstehuis hier gemaild met de vraag of ze mijn 50 mondkapjes kunnen gebruiken.![]()
wow en dat is ook van vandaag? ze zaten daar toch in lockdown?!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.htmlIk heb het recht om te bepalen!![]()
Evenstar
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]Beter!
Ikzelf heb inmiddels het verzorgingstehuis hier gemaild met de vraag of ze mijn 50 mondkapjes kunnen gebruiken.![]()
![]()
Ik kreeg een pushbericht, maar was te laat. Was dat dus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijnOp donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Ze moeten daar idd een stel Chinese bestuurders invliegen en een maand of twee de baas maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.htmlAnd what rough beast, its hour come round at last,
bam bam bam!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijn![]()
![]()
Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Utrecht toch? Hier in het Albert schweitzer nog steeds een tekortquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijnEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Daar geven die Italianen geen reet om!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
wow en dat is ook van vandaag? ze zaten daar toch in lockdown?!Ik hoor het ook van vrienden van mij die daar wonen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
In Italië tellen die niet mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is dit de corona of het hartinfarct?
'died with Corona not because of'
Zoiets als oude mannen met prostaatkanker hier."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Uit een reactie op de frontpage
Rendieren in de straten in Polen en wilde zwijnen in Barcelona omdat het overal zo stil is omdat mensen binnenblijven
https://twitter.com/alfonslopeztena/status/1240777027030069261
https://twitter.com/alexsakalis/status/1240926295686610944![]()
kijk toppertje!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]Beter!
Nice!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijnRecht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Evenstar
![]()
Ja, vanmorgen toen ik er was zag het er niet goed uit en leek het er even op dat dat echt laatste dag met schorten en mondkapjes kon zijn. Gelukkig valt het meequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Utrecht toch? Hier in het Albert schweitzer nog steeds een tekort![]()
![]()
quote:Shell biedt grondstof voor handgel gratis aan
Shell stelt 2,5 miljoen liter isopropylalcohol (IPA) beschikbaar, een van de grondstoffen voor het maken van handgel. Het bedrijf doet dat gratis. De essentiële grondstof wordt gemaakt in de Shell-fabriek in Pernis. Vanwege de corona-pandemie wassen mensen veel vaker hun handen en daardoor stijgt de wereldwijde vraag naar desinfecterende handgels explosief.
Shell heeft de productie van de grondstof verhoogd en stelt die kosteloos beschikbaar voor de productie van handgels voor de zorgsector in Nederland. "Fantastisch, dit is precies wat we nodig hebben", zegt Niels Maijers, vanuit de Nederlandse Federatie Academische Ziekenhuizen en het ministerie van VWS verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van deze middelen. "Hiermee is in ieder geval een solide basis gelegd voor de komende maanden in Nederland."
https://nos.nl/liveblog/2(...)doden-in-italie.htmlOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
@TARAraboemdijeeTuurlijk begrijp ik, moet je ook zeker maatregelen voor treffen. Maar je kan zeker te ver gaan.quote:Het gaat om het zo plots besmet worden met een ziekte en het gebrek aan uitspreiding.Klopt, dat is zo onderhand de definitie van een virus.quote:Het komt allemaal tegelijkertijdDe IC's hebben niks mee te maken dat de media de mensen gek moet maken. Overigens kan je IC's makkelijk opschalen. Daarom ben ik wél voor een noodtoestand waarin je zonder al te veel bureaucratie zorgpersoneel makkelijk kan omscholen tot iemand bij een IC bed. Je hoeft echter alleen te bewaken wat er gebeurt. Dan kan je zeggen: Ja maar normaal zorgpersoneel kan dat niet, nou ze zullen wel moeten en er is geen andere manier. In ieder geval geen reden om het dik gedrukt in de AD moet zetten.quote:En vergeet niet, op de IC's liggen zat mensen aan de beademing die niet onderliggende klachten hebben, maar gewoon gezond waren en binnen een paar dagen dit nodig hebben. En het is er niet eentje? Nee het zijn er honderden. En ook niet dat ze er 2 dagen liggen, maar 3 a 4 weken. En er komen er meer en meer bij.Verklaar je nader wat wel.quote:De krakkemikkige oudjes met van alles onder de leden, waar een griepje overheen komt, of in dit geval Covid-19. Ja, het is iets meer dan normaal, maar dat vormt (op dit moment) het probleem niet!In die regio in Italië wonen ontiegelijk veel ouderen, dus samengesteld ook ontiegelijk veel ouderen met een zwak immuunsysteem.quote:Aan de andere kant, als je qua overlijdensgevallen kijkt naar Italië, waar de kranten vol staan met overlijdensadvertenties en crematoria het niet meer kunnen bijbenen:
Mijn punt is dus dat je wat mij betreft best een noodtoestand mag afkondigen en bejaarden verbieden het rusthuis te verlaten en er geen mensen bij mag gooien, maar het is van God los om de grenzen te sluiten en daarbij je economische systeem om zeep te helpen.
Ja er moet meer geld naar de zorg,
Ja er zullen voor deze periode wat meer mensen sterven,
En ja daar zijn wat maatregelen voor nodig.
Maar het is crue gezegd geen ramp, het is de natuur.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ook dat nog.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:20 schreef hollandia02 het volgende:
Griep zorgt voor overvolle ziekenhuizen; operaties afgezegd
APELDOORN - De Gelre ziekenhuizen in Apeldoorn en Zutphen zijn op dit moment overvol door het aanhoudende griepvirus. Nagenoeg elk bed is bezet.
'We werken met man en macht aan het opvangen van de aanhoudende patiëntenstroom', zegt woordvoerder Carla Icking. Ze spreekt van een 'uitzonderlijke situatie'.
Operaties afgezegd
Er is extra personeel opgeroepen. Enkele niet-levensbedreigende operaties zijn afgezegd om bedden vrij te maken.
Gelre betreurt dit zeer, zegt de woordvoerster. 'Voor de patiënten in kwestie is het bijzonder vervelend. Zij stellen zich in op een ingreep die plotseling wordt afgeblazen. Maar we kunnen niet anders. Ook de ziekenhuizen in de regio liggen vol. We moeten voorrang geven aan patiënten die acute zorg nodig hebben.'
Het gaat vooral om kwetsbare ouderen, zegt de woordvoerster
VRIJDAG 16 FEBRUARI 2018, 09:52![]()
Dit is ook iets waardoor de aantallen in China relatief laag zijn. Als je thuis dood gaat, dan wordt de doodsoorzaak niet toegeschreven aan Corona,quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
In Italië tellen die niet mee.
'died with Corona not because of'
Zoiets als oude mannen met prostaatkanker hier.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Vanavond even gevideobeld met schoonouders (beide begin 70). Gaan nog wel voor een boodschap de deur uit. Verder niks. Maar wonen in een gehucht naast Uden (Venhorst voor de kenners). En vertelden me dat er inmiddels 1 bekende is overleden, 2 bekenden liggen nu op een ic in Ede (?) en R'dam. Dat komt wel effe binnen dan![]()
![]()
Mijn man is vandaag ook jarig en groot fan van Liverpool. En dan zo'n serenade, vanmorgen om kwart voor negen!quote:![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijnDat is mooi.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
![]()
Evenstar
![]()
Wat moet het zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:40 schreef BillDauterive het volgende:
Het nummer van dit topic klopt nietKYRAN! help!!
![]()
![]()
fijn!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen toen ik er was zag het er niet goed uit en leek het er even op dat dat echt laatste dag met schorten en mondkapjes kon zijn. Gelukkig valt het meeEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Is wel goed spul dat IPA, gebruik zelf ook veel voor het reinigen van apparatuur, printplaten, lenzen, videokoppen, beeldschermen, etc.quote:
Kost geen drol per liter (nu wel duur) en het ontsmet ook nog eens prima.![]()
scherpquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Eentje hoger dan het vorige topic
Hier ook. Mijn schoonouder zo'n 6 weken niet gezien nu. Mijn vrouw is 39wk zwanger en mijn ouders en schoonouders vragen zich nu af of ze hun pasgeboren kleindochter wel kunnen zien... Of het nu wel kan of niet. Zij zitten hier al weken mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanavond even gevideobeld met schoonouders (beide begin 70). Gaan nog wel voor een boodschap de deur uit. Verder niks. Maar wonen in een gehucht naast Uden (Venhorst voor de kenners). En vertelden me dat er inmiddels 1 bekende is overleden, 2 bekenden liggen nu op een ic in Ede (?) en R'dam. Dat komt wel effe binnen dan“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Check de datum...quote:N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Dat heb ik ook gehoordquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man is vandaag ook jarig en groot fan van Liverpool. En dan zo'n serenade, vanmorgen om kwart voor negen!
Wat een prachtig gebaar was dat he!
Felies!![]()
![]()
Heb mijn kinderen ook al een paar weken niet gezien ...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook. Mijn schoonouder zo'n 6 weken niet gezien nu. Mijn vrouw is 39wk zwanger en mijn ouders en schoonouders vragen zich nu af of ze hun pasgeboren kleindochter wel kunnen zien... Of het nu wel kan of niet. Zij zitten hier al weken mee.![]()
Lang leve whatsapp en videobellen![]()
![]()
Animals takin' over.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef the-eye het volgende:
Rendieren in de straten in Polen en wilde zwijnen in Barcelona omdat het overal zo stil is omdat mensen binnenblijven
![]()
Spannende tijden ook voor jullie dan. Kan me voorstellen dat je dadelijk helemaal trots je kindje wilt showen en dan gaat dat niet live ... nare situatiequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook. Mijn schoonouder zo'n 6 weken niet gezien nu. Mijn vrouw is 39wk zwanger en mijn ouders en schoonouders vragen zich nu af of ze hun pasgeboren kleindochter wel kunnen zien... Of het nu wel kan of niet. Zij zitten hier al weken mee.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Echt allemaal voorspellingen die hier zijn gedaan en werden bestempeld als "paniekzaaien".quote:Landelijke coördinatie om coronapatiënten te verplaatsen
Er komt landelijke coördinatie om het aantal coronapatiënten vanuit Noord-Brabant te verdelen over de rest van het land. Dat hebben minister De Jonge (Volksgezondheid) en Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg afgesproken. Daarbij komt er hulp van Defensie.
"Defensie kan hier uitstekend bij helpen in de logistieke support", zei Kuipers in Nieuwsuur. "Van planning tot transport." Hij denkt dat de situatie hiermee onder controle is te krijgen.
Vanaf komend weekend wordt iedere ochtend per regio bekeken hoeveel IC-bedden er beschikbaar zijn en hoeveel patiënten er overgeplaatst moeten worden. "Om ook de volgende 24 uur voldoende capaciteit te hebben", zegt Kuipers.
Eerder vandaag deden Brabantse ziekenhuizen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet in Brabant is zo groot, dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten. Het Bernhoven-ziekenhuis in Uden en het Amphia Ziekenhuis in Breda sloegen alarm.
Bron: NOS![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanavond even gevideobeld met schoonouders (beide begin 70). Gaan nog wel voor een boodschap de deur uit. Verder niks. Maar wonen in een gehucht naast Uden (Venhorst voor de kenners). En vertelden me dat er inmiddels 1 bekende is overleden, 2 bekenden liggen nu op een ic in Ede (?) en R'dam. Dat komt wel effe binnen dan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Sterkte!!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanavond even gevideobeld met schoonouders (beide begin 70). Gaan nog wel voor een boodschap de deur uit. Verder niks. Maar wonen in een gehucht naast Uden (Venhorst voor de kenners). En vertelden me dat er inmiddels 1 bekende is overleden, 2 bekenden liggen nu op een ic in Ede (?) en R'dam. Dat komt wel effe binnen dan![]()
Lief😍quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef the-eye het volgende:
Fijn dat de overheid de regie pakt, ik dacht eigenlijk dat al werd gedaan, maar na die berichten van Bernhove en Amphia dat andere ziekenhuizen gewoon soms niet thuis gaven is dit prima qua aanpakquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt allemaal voorspellingen die hier zijn gedaan en werden bestempeld als "paniekzaaien".Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanavond even gevideobeld met schoonouders (beide begin 70). Gaan nog wel voor een boodschap de deur uit. Verder niks. Maar wonen in een gehucht naast Uden (Venhorst voor de kenners). En vertelden me dat er inmiddels 1 bekende is overleden, 2 bekenden liggen nu op een ic in Ede (?) en R'dam. Dat komt wel effe binnen danIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Dat is nog erger, je eigen kinderen niet kunnen zien. Ik heb hier alleen een stuiterbal rond huppelen van bijna 2 die vraagt waar opa en oma is, en schoonouder en ouders die niet weten of ze de binnen 1 week de nieuwe aanwinst kunnen komen bekijken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:45 schreef maily het volgende:
[..]
Heb mijn kinderen ook al een paar weken niet gezien ...![]()
Lang leve whatsapp en videobellen“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
ja voor zover ik weet is dit het plan, ontlasten van ziekenhuizen die relatief weinig capaciteit hebben. ik ben helemaal voor. maar wel hefitgquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
... excuus, beetje rare quote ging beetje misIk heb het recht om te bepalen!![]()
Klop.... "wij weten het niet"quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja, daar wordt echt steeds overheen gekeken.
Maar goed, er zijn nog niet echt statistieken van mensen die levenslange schade hebben opgelopen.
Wat gebeurd na opname IC, zomaar een quote:verder:quote:bron:ZI-NL
Een verblijf op de intensive care is niet niks. Houd er rekening mee dat iemand die op een IC heeft gelegen ernstig ziek is geweest. Aansterken en lichamelijk op krachten komen kost tijd. Het kan heel lang duren voor iemand weer helemaal de oude is. Sommige mensen kunnen zelfs jaren na hun IC-opname nog klachten hebben. Ook kost het tijd om te verwerken wat er allemaal gebeurd is, ook voor naasten.Kortom de ellende voor herstel begint veelal pas na dat je van de IC komt.quote:bron: Stichting fcIC
..... veel onderzoek.. ...langdurig herstel na opname....
Van de 451 geïncludeerde patiënten werden er 252 geëvalueerd na 6 maanden. (40 Patiënten zijn uit de studie gevallen en 159 (35,3%) overleed tijdens de studie.) 64,6% was ouder dan 65 jaar, 90,9 % was thuis. Van de patiënten die voor de opname nog werkten had 66% deze werkzaamheden (nog) niet hervat. 80 Patiënten (31,7%) hadden nog professionele medische hulp nodig. Meer dan de helft van hen zelfs dagelijks.
Geen fin nieuws dus voor hen die door Covid19 daar terecht komen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Eerder ook apen in ik dacht Thailand.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef the-eye het volgende:
https://twitter.com/alexsakalis/status/1240926295686610944
En de grachten waren weer helder dus er was zowaar vis te zien in Rome.![]()
Oh, ja val net weer in het topic.quote:
Iets te gehaast proberen bij te lezen.
Bijlezen
Gewoon alles opnieuw posten![]()
![]()
Venetië.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Eerder ook apen in ik dacht Thailand.
En de grachten waren weer helder dus er was zowaar vis te zien in Rome.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Elke FOK!ker heeft inmiddels wel een bloeddruk en SpO2 meter in huis.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:51 schreef Jahr00n het volgende:
Denken jullie wel een beetje aan de bloeddruk?![]()
![]()
Kan niet iemand anders boodschappen voor ze doen en voor de deur zetten?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Evenstar
![]()
Wel fijn dat ze wat dit gedeelte betreft nu meteen ingrijpen. Denk zoveel mogelijk naar het noorden blijven rijden voor nu en de ziekenhuizen daar voor een groot deel vol laten stromen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:51 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
ja voor zover ik weet is dit het plan, ontlasten van ziekenhuizen die relatief weinig capaciteit hebben. ik ben helemaal voor. maar wel hefitg![]()
Weet niet of al gepost, maar zo ziet het er ondertussen uit op de IC in Italië:
https://www.dumpert.nl/item/7870037_f8efcf1fDit is gewoon raar :l![]()
Bedankt dat je inhoudelijk op de rest bent ingegaan. Ik moet toegeven, dat had ik niet echt verwacht.Wat betreft je opmerking over een virus en tegelijkertijd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef hollandia02 het volgende:
@:TARAraboemdijee
[..]
Tuurlijk begrijp ik, moet je ook zeker maatregelen voor treffen. Maar je kan zeker te ver gaan.
[..]
Klopt, dat is zo onderhand de definitie van een virus.
Er zitten verschillen in per virus. Het ziektebeeld van Covid-19 waarbij opnames nodig zijn is dat het zo plotseling opkomt, vanuit het niets. En dat is iets wat we zodanig niet kennen of vaker hebben gezien. Een griepepidemie gaat geleidelijker bijvoorbeeld, het ziektebeeld waarbij opname nodig is ook.En het is juist de druk op de IC's dat maatregelen nodig zijn. En de maatregelen zijn ongekend, en dat is waar de media op inspringt. Ik zie juist de meeste media (enkele sensatiezoekers daargelaten) redelijk factual het nieuws brengen.quote:De IC's hebben niks mee te maken dat de media de mensen gek moet maken. Overigens kan je IC's makkelijk opschalen. Daarom ben ik wél voor een noodtoestand waarin je zonder al te veel bureaucratie zorgpersoneel makkelijk kan omscholen tot iemand bij een IC bed. Je hoeft echter alleen te bewaken wat er gebeurt. Dan kan je zeggen: Ja maar normaal zorgpersoneel kan dat niet, nou ze zullen wel moeten en er is geen andere manier. In ieder geval geen reden om het dik gedrukt in de AD moet zetten.Wat dus wel het probleem is, niet de oudjes die omvallen voordat ze ook maar bij een ziekenhuis in de buurt komen, maar degenen in alle leeftijden, die opeens op de IC liggen.quote:Verklaar je nader wat wel.En leuke dooddoener over de ouderen in Italië, maar dit is ongekend. Crematoria hoeven normaal geen overuren te draaien. Kranten staan daar normaal niet vol met overlijdensadvertenties!quote:In die regio in Italië wonen ontiegelijk veel ouderen, dus samengesteld ook ontiegelijk veel ouderen met een zwak immuunsysteem.De natuur zorgt regelmatig voor rampen: aardbevingen, vulkanen, orkanen, tsunami's en ook virussen.quote:Mijn punt is dus dat je wat mij betreft best een noodtoestand mag afkondigen en bejaarden verbieden het rusthuis te verlaten en er geen mensen bij mag gooien, maar het is van God los om de grenzen te sluiten en daarbij je economische systeem om zeep te helpen.
Ja er moet meer geld naar de zorg,
Ja er zullen voor deze periode wat meer mensen sterven,
En ja daar zijn wat maatregelen voor nodig.
Maar het is crue gezegd geen ramp, het is de natuur.
Stel je voor dat je bij de tsunami van 2004 zou zeggen: dit is geen ramp, dit is de natuur
Wel heb ik ooit!In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Zoons/schoondochters zijn volwassen .... is jammer maar niet onoverkomelijk ....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is nog erger, je eigen kinderen niet kunnen zien. Ik heb hier alleen een stuiterbal rond huppelen van bijna 2 die vraagt waar opa en oma is, en schoonouder en ouders die niet weten of ze de binnen 1 week de nieuwe aanwinst kunnen komen bekijken.
Sterkte met jouw stuiterbal .... en opa's en oma's![]()
![]()
Uit dat artikel; ik vind het best vreemd dat met al die acties nu pas beginnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt allemaal voorspellingen die hier zijn gedaan en werden bestempeld als "paniekzaaien".![]()
zekerwetenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wel fijn dat ze wat dit gedeelte betreft nu meteen ingrijpen. Denk zoveel mogelijk naar het noorden blijven rijden voor nu en de ziekenhuizen daar voor een groot deel vol laten stromen.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Geweldig hoe snel dat gaat! Is ook zo'n serie van, Life after People ofzo, mooi om te zien wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef the-eye het volgende:
https://twitter.com/alexsakalis/status/1240926295686610944"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Kan mij de verbazing en onmacht van die Chinees voorstellen dat "wij" in Europa geen complete lockdown doen zoals dat wel kan/kon in China. Het stilleggen van alles is geen optie; niet voor de mensen noch als virusbestrijding. Wat verder speelt in Italië zijn de cultuur gestuurde familieomgang.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html
Met isolatie krijg je verbetering waarna het virus, weer de kop opsteekt zodra je weer samenkomt. Isolatie is geen bestrijdingsoplossing."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Evenstar
![]()
Bizar hoe snel de natuur het weer overneemt eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Eerder ook apen in ik dacht Thailand.
En de grachten waren weer helder dus er was zowaar vis te zien in Rome.Nou ja, op zich wil je natuurlijk geen patiënten verplaatsen. Zo'n IC-unit heeft veel toeters en bellen, dus dat je dan zo lang mogelijk iemand stabiel in je eigen ziekenhuis houdt snap ik wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Uit dat artikel; ik vind het best vreemd dat met al die acties nu pas beginnen.
Nu liggen de bedden bijna vol en komt regulier spoedeisendhulp in gevaar en dan moet je wel actie ondernemen. Met de verwachtte toestroom van nog maar IC-patiënten is het helemaal een puzzel vanaf nu.
Hopen dat het ze gaat lukken en ik hoop echt van harte dat een HEEL groot deel van Nederland verstandig genoeg is om zich aan de huidige maatregelen te houden, anders gaan er heel veel onnodige doden vallen door gebrek aan IC-bedden.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)noodlocatie-huisarts
UTRECHT - Patiënten die mogelijk corona hebben en binnenkomen op de huisartsenpost in Utrecht worden vanaf vrijdagavond behandeld in een aparte ruimte in een gymzaal van een naastgelegen middelbare school. Ook komen er speciale luchtwegspreekuren voor risciopatiënten.
![]()
![]()
![]()
![]()
Wasda de Bijlmer?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:56 schreef Simmertje het volgende:
https://www.nu.nl/279736/(...)uH6Y2yIbwdCDnZHIRpnc
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:54 schreef SecretStoryWous het volgende:
Weet niet of al gepost, maar zo ziet het er ondertussen uit op de IC in Italië:
https://www.dumpert.nl/item/7870037_f8efcf1f
![]()
![]()
Kan wel tijdelijk verlichting bieden als je ziekenhuizen en IC bedden vol dreigen te raken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan mij de verbazing en onmacht van die Chinees voorstellen dat "wij" in Europa geen complete lockdown doen zoals dat wel kan/kon in China. Het stilleggen van alles is geen optie; niet voor de mensen noch als virusbestrijding. Wat verder speelt in Italië zijn de cultuur gestuurde familieomgang.
Met isolatie krijg je verbetering waarna het virus, weer de kop opsteekt zodra je weer samenkomt. Isolatie is geen bestrijdingsoplossing.
Is op lange termijn geen oplossing inderdaad.![]()
Visueel misschien ondertussen al weer achterhaald, maar Life After People was een goede serie daaroverquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
Bizar hoe snel de natuur het weer overneemt eigenlijk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
idd !ook gezien, fascinerend om te zien hoe snel het in echt gaat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:57 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Geweldig hoe snel dat gaat! Is ook zo'n serie van, Life after People ofzo, mooi om te zien wel.![]()
Weg met de ranzige flexplekken.twitter:De_Monitor twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 21:03:00‘Als ik weer naar kantoor mag, vraag ik aan mijn baas een eigen toetsenbord.’ #kantoortuin #demonitor
https://t.co/0Vt9rUQT0b reageer retweet![]()
![]()
Hierop inspelend, heeft er iemand al verhoogde intelligentie waargenomen bij chimpansees?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef the-eye het volgende:
https://twitter.com/alexsakalis/status/1240926295686610944Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik zie nu pas dat Bruins onderuit ging nadat Klaver flink van leer trok tegen hem en dat Bruins vervolgens een toezegging deed om diezelfde avond nog middels dat vorderingsbesluit wat schijnbaar klaar lag om persoonlijke beschermingsmiddelen van bedrijven in beslag te kunnen nemen.
Dat heeft ie niet meer gedaan denk ik voordat hij afgetreden is?
Is daar meer over bekend over die mogelijke vorderingen?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Evenstar
![]()
Ga ik op mijn lijstje zettenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Visueel misschien ondertussen al weer achterhaald, maar Life After People was een goede serie daarover![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef vosss het volgende:
Ik zie nu pas dat Bruins onderuit ging nadat Klaver flink van leer trok tegen hem en dat Bruins vervolgens een toezegging deed om diezelfde avond nog middels dat vorderingsbesluit wat schijnbaar klaar lag om persoonlijke beschermingsmiddelen van bedrijven in beslag te kunnen nemen.
Is daar meer over bekend over die mogelijke vorderingen?Nee, is terug gedraaid.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef vosss het volgende:
Is daar meer over bekend over die mogelijke vorderingen?![]()
Evenstar
![]()
Gaat niet gebeuren, nieuwe minister vond dat geen goed idee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef vosss het volgende:
Is daar meer over bekend over die mogelijke vorderingen?![]()
Eensch!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Visueel misschien ondertussen al weer achterhaald, maar Life After People was een goede serie daarover
(Hoewel de visuals toentertijd al niet om aan te zien waren!)
![]()
Tja, de mens denk af en toe boven de natuur te staan, en haar hoeder te zijn. Af en toe laat de natuur zien dat het andersom is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, op zich wil je natuurlijk geen patiënten verplaatsen. Zo'n IC-unit heeft veel toeters en bellen, dus dat je dan zo lang mogelijk iemand stabiel in je eigen ziekenhuis houdt snap ik wel.
Nu liggen de bedden bijna vol en komt regulier spoedeisendhulp in gevaar en dan moet je wel actie ondernemen. Met de verwachtte toestroom van nog maar IC-patiënten is het helemaal een puzzel vanaf nu.
Hopen dat het ze gaat lukken en ik hoop echt van harte dat een HEEL groot deel van Nederland verstandig genoeg is om zich aan de huidige maatregelen te houden, anders gaan er heel veel onnodige doden vallen door gebrek aan IC-bedden.![]()
Maar de cijfers blijven maar stijgen en stijgen daar. Als ze het al zouden kunnen vertragen door social distancing dan zou het al zo veel schelen. Maar het interesseert de meeste Italianen geen moer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan mij de verbazing en onmacht van die Chinees voorstellen dat "wij" in Europa geen complete lockdown doen zoals dat wel kan/kon in China. Het stilleggen van alles is geen optie; niet voor de mensen noch als virusbestrijding. Wat verder speelt in Italië zijn de cultuur gestuurde familieomgang.
Met isolatie krijg je verbetering waarna het virus, weer de kop opsteekt zodra je weer samenkomt. Isolatie is geen bestrijdingsoplossing.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, nieuwe minister vond dat geen goed idee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Evenstar
![]()
Dit is ook mooiquote:Opkomstpercentage bloedbank: 96 procent
96 procent van de mensen die afgelopen week door bloedbank Sanquin zijn opgeroepen om bloed te komen doneren, is ook gekomen. Dat is fors meer dan de 45 procent die in reguliere weken komt opdagen, staat in een e-mail van Sanquin.
Volgens de bloedbank zijn er records verbroken en gaat ook het aantal aanmeldingen van nieuwe bloeddonoren door het dak. Gisteravond stond de teller alleen voor deze week op ruim 11.000 aanmeldingen, veel meer dan de hooguit 1200 in een normale week.![]()
![]()
Amsterdammers die een kakkerlakkenlied zingen zijn geen Amsterdammersquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:56 schreef Simmertje het volgende:
https://www.nu.nl/279736/(...)uH6Y2yIbwdCDnZHIRpnc
![]()
Ik doelde meer op dit:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, op zich wil je natuurlijk geen patiënten verplaatsen. Zo'n IC-unit heeft veel toeters en bellen, dus dat je dan zo lang mogelijk iemand stabiel in je eigen ziekenhuis houdt snap ik wel.
Hopen dat het ze gaat lukken en ik hoop echt van harte dat een HEEL groot deel van Nederland verstandig genoeg is om zich aan de huidige maatregelen te houden, anders gaan er heel veel onnodige doden vallen door gebrek aan IC-bedden.Ik verwacht, misschien ten onrechte, dat er überhaupt al landelijk gekeken zal worden naar regionale cijfers van beschikbare bedden, dat soort data lijkt mij essentieel voor de RIVM adviezen over de maatregelen die de politiek moet treffen.quote:Vanaf komend weekend wordt iedere ochtend per regio bekeken hoeveel IC-bedden er beschikbaar zijn en hoeveel patiënten er overgeplaatst moeten worden. "Om ook de volgende 24 uur voldoende capaciteit te hebben", zegt Kuipers.![]()
Vraagje aan jou, aangezien jij in het ziekenhuis werkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zijn SpO2 meters een goeie indicatie m.b.t. benauwdheid/verminderde longfunctie door mogelijke infectie?![]()
Maar nu heb je dit:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
De tyfus / Corona voor dit soort gasten. Ik dacht dat hier al regelgeving voor was?quote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
R’dam, kreeg het net van een collega door. vrije marktwerking, dus mag gewoonquote:
Ja History Channel budgetje hequote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Eensch!
(Hoewel de visuals toentertijd al niet om aan te zien waren!)
Maar wel bijzonder om te zien hoe snel de natuur het gewoon weer overneemt zodra de mensen weg zijn. Nu ook al zo snel in die grote steden, zijn net een paar dagen op slot en de beestjes komen opeens al overal vandaan.
_____
Inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelijk vorderen en naar het plaatselijke ziekenhuis brengen.![]()
Hoeveel van die Ajax pakkies zou hij verkopen in R'dam?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:05 schreef Fukushima het volgende:
[..]
R’dam vrije marktwerking, dus mag gewoon.
Get woke, go broke!![]()
haha scherpquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoeveel van die Ajax pakkies zou hij verkopen in R'dam?.
Alcoholspray werkt niet tegen alle virussen en het kan goed zijn dat wat die meneer verkoopt niet tegen virus werkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zag vorige week ook zelfs kledingwinkels die ineens handgel verkochten of alcoholspray.
Dan heb je Virugard of Aseptomann Viral nodig om cornavirussen te kunnen doden..![]()
Haha a’dam danquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoeveel van die Ajax pakkies zou hij verkopen in R'dam?.
Tja, dat doen ze in sommige Duitse supermarkten nu ook. Hoe dan ook, Walgelijk! Edit: ¤15,- voor de eerste fles trouwensquote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Evenstar
![]()
Durf ik niet te zeggen, zal even aan @ViviRAWRS vragen zo, misschien dat zij als arts daar een beter antwoord op kan geven.quote:
Denk dat die dingen redelijk goed kunnen laten zien wat je saturatie is, maar geen idee of je daar zo makkelijk een conclusie uit mag/kan trekken.![]()
En hoe zit het met bleek? Werkt dat ook?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alcoholspray werkt niet tegen alle virussen en het kan goed zijn dat wat die meneer verkoopt niet tegen virus werkt.
Dan heb je Virugard of Aseptomann Viral nodig om cornavirussen te kunnen doden..A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Yep hier ook.... een oudere dame 80+ die nu haar ooginjectie niet krijgt. Vandaag werd zij gebeld dat haar afspraak van volgende week wordt uitgesteld. Ander afspraak voor later in de week daarna stuit op problemen w.o.:quote:
a) vervoer, durft nu niet plaats te nemen in een overvolle regiobus (besmetting).
b) ruimte en onduidelijke wachttijd op de poli zelf.
c) begeleiding (zie a).
De arts legde de beslissing bij haar neer en wat doen oudere mensen... dat is goed dokter.
Nu is afspraak uitgesteld tot ver in april met risico dat haar zicht dus achteruit gaat.
Het is microleed maar wel één die razendsnel, massaal om zich heengrijpt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Denk het wel, maar dat is niet zo lekker voor je handen neem ik aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe zit het met bleek? Werkt dat ook?![]()
De middelen die ik noemde zijn ook dermatologisch goed voor de huid. Volgens mij kan je zelf handgel maken door bio-ethanol te verdunnen met water tot 70% en aloe vera toe te voegen (recept kan je googelen).
Maar de professionele desinfectie middelen zijn sinds maart niet meer te krijgen, daarom is de overheid ook te laat.
In februari werd al alles opgekocht in Europa door landen die het wel zagen aankomen..![]()
@TARAraboemdijeeIk noem het dan ook geen discussie maar een dialoog.quote:Bedankt dat je inhoudelijk op de rest bent ingegaan. Ik moet toegeven, dat had ik niet echt verwacht.https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(19)30328-5/fulltextquote:En leuke dooddoener over de ouderen in Italië, maar dit is ongekend. Crematoria hoeven normaal geen overuren te draaien. Kranten staan daar normaal niet vol met overlijdensadvertenties!
In the winter seasons from 2013/14 to 2016/17, an estimated average of 5,290,000 ILI cases occurred in Italy, corresponding to an incidence of 9%.
More than 68,000 deaths attributable to flu epidemics were estimated in the study period.Is zo, wat ik bedoelde was dat mensen vaak dingen die ze niet kennen en opeens meemaken denken dat dat voor het eerst is ofzoiets? Vandaar ook die artikelen van ziekenhuizen die wel eens vaker vol zijn met een epidemie, niet alleen in 2018. Mensen weten het alleen niet, omdat ze er normaal nooit mee geconfronteerd worden. Wilt niet zeggen dat het niet normaal is.quote:De natuur zorgt regelmatig voor rampen: aardbevingen, vulkanen, orkanen, tsunami's en ook virussen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Kreeg het door van een collega met een boos berichtje, misschien dat iemand de straat herkend en in beslag nemen als hij er weer staatquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:09 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Is dat de gejatte voorraad uit Putten?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 21:58:04UPDATE: Brazil reports 257 new cases of coronavirus and 4 new deaths, raising total to 904 cases and 11 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
_____
holy shit, steve zegt net dat er 110000 mensen in mexico even een muziek festival bijwoonde
https://www.eluniversal.c(...)id-19-en-mexico#infoIk heb het recht om te bepalen!![]()
Ik begreep dat de buitenlaag van het virus uit een soort olie / proteïnen film bestaan, en dit op zou lossen door zeep, wat het virus onschadelijk maakt. Klopt dit wel?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alcoholspray werkt niet tegen alle virussen en het kan goed zijn dat wat die meneer verkoopt niet tegen virus werkt.
Dan heb je Virugard of Aseptomann Viral nodig om cornavirussen te kunnen doden..“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Defensie gaat helpen om mensen van de brabantse ziekenhuizen te verplaatsen naar andere ziekenhuizen.En altijd het laatste woord.![]()
Ik vind deze ook zeer indrukwekkend.quote:
https://news.sky.com/stor(...)it-hospital-11960597![]()
yes sirquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:13 schreef BlauweTijger het volgende:
Defensie gaat helpen om mensen van de brabantse ziekenhuizen te verplaatsen naar andere ziekenhuizen.
Interessant om te zien dat in andere landen het leger al een veel actievere rol speelt dan hier..Allah Al Watan Al Malik![]()
Dit. Het wordt hier al weken geroepen. En nu is het ineens zo van o jeej hoe kan dat nu toch ineens?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind het bizar dat niemand dit heeft zien aankomen. Dit hadden ze weken geleden al moeten incalculeren.
Waanzin.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
https://www.ad.nl/dossier(...)-horen-wil~a4a16d11/quote:‘Blijf thuis, roep ik tegen iedereen die het maar horen wil’
Correspondent Angelo van Schaik maakt zich vanuit Italië druk om de situatie hier in Nederland. In recente cijfers lijkt die meer op die van Lombardije dan op die van andere delen van Italië. En dat is geen goed nieuws. Angelo van Schaik bericht dagelijks vanuit Rome.Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Maar boven de rivieren is het allemaal nog onder controle toch? Het is nu Brabant en Limburg die vollopen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarschijnlijk beelden van de webinar van afgelopen woensdag tussen al die personen. Wow.
Ik schets al weken een beeld over wat er gaat gebeuren, maar om het zo direct van een arts te horen die het nu meemaakt is echt hartverscheurend en bizar.
Wij, in Nederland, kunnen gewoon in bepaalde ziekenhuizen geen gewone zorg meer leveren, maar volgens het RIVM en de regering is alles onder contorle.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
in welke zin? dat ze patienten verhuizen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
Interessant om te zien dat in andere landen het leger al een veel actievere rol speelt dan hier..Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Toch vind ik het testen in het UMCU lang duren. Ben vanavond naar huis gestuurd vanwege koorts, keelpijn en wat hoesten en kan pas dinsdag terecht voor die test. Terwijl ik ma, di en wo anders gewoon late diensten zou draaien.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Alle verloven voor komende week en erna zijn ingetrokken, wacht maarquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
Interessant om te zien dat in andere landen het leger al een veel actievere rol speelt dan hier..Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
idd laat ze hier ook door de straten rijden en mensen afschrikken. lijkt me wenselijkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
Interessant om te zien dat in andere landen het leger al een veel actievere rol speelt dan hier..![]()
rustigquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we ernaartoe waarbij we een aantal ziekenhuizen selecteren die ALLES BEHALVE CORONA gaan doen.![]()
Deze Duitse arts vind de hele coronacrisis paniekzaaierij,
Wat denken we hiervan?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hoe snel mensen van gedachten zijn veranderd de afgelopen maanden is bizar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:18 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
idd laat ze hier ook door de straten rijden en mensen afschrikken. lijkt me wenselijkIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
hmm be safe !quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Toch vind ik het testen in het UMCU lang duren. Ben vanavond naar huis gestuurd vanwege koorts, keelpijn en wat hoesten en kan pas dinsdag terecht voor die test. Terwijl ik ma, di en wo anders gewoon late diensten zou draaien.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Je bent echt zwaar fucked als je nu in die buurt acute hulp nodig hebt anders als Corona.quote:![]()
Slotervaart?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we ernaartoe waarbij we een aantal ziekenhuizen selecteren die ALLES BEHALVE CORONA gaan doen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Een mening die serieus gediend te worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:18 schreef Discombobulate het volgende:
Wat denken we hiervan?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Die vent is 73. Binnen blijven, bek houden en doen wat de overheid hem opdraagt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:18 schreef Discombobulate het volgende:
Wat denken we hiervan?
En niet geklikt.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Klopt. Dit is de webinar van FMS.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarschijnlijk beelden van de webinar van afgelopen woensdag tussen al die personen. Wow.
Ik schets al weken een beeld over wat er gaat gebeuren, maar om het zo direct van een arts te horen die het nu meemaakt is echt hartverscheurend en bizar.
Wij, in Nederland, kunnen gewoon in bepaalde ziekenhuizen geen gewone zorg meer leveren, maar volgens het RIVM en de regering is alles onder contorle.![]()
Laat hem dan even in Italië bijspringen, moet niet zo moeilijk zijn als het allemaal meevalt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:18 schreef Discombobulate het volgende:
Wat denken we hiervan?![]()
Hoe serieus is die quarantaine in Italië? Ik zie berichten voorbijkomen dat het leven in bijvoorbeeld Milaan nauwelijks afwijkt van voor de corona crisis.
Iemand een idee?![]()
https://www.gewoonmensendiemensenwillenhelpen.nl/quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:20 schreef Sfancta het volgende:
Zou zo graag helpen met iets. Maar wat?
Doe al boodschappen voor bejaarde buren...Dit is gewoon raar :l![]()
ooh, dat zijn ze zeker wel!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het RIVM werkt met modellen o.b.v. de gegevens die we nu hebben. Hoe langer de pandemie duurt, hoe meer je leert en hoe beter je modellen worden. Dat ze er 2 maanden geleden naast zaten betekent niet automatisch dat het maar een stel amateurs zijn die maar wat roepen.![]()
Denk je niet dat we een beetje klaar zijn met mensen zoals jij die vragen wat elke keer al gevraagd en beantwoord is?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe serieus is die quarantaine in Italië? Ik zie berichten voorbijkomen dat het leven in bijvoorbeeld Milaan nauwelijks afwijkt van voor de corona crisis.
Iemand een idee?![]()
Zijn volgens mij gewoon stofkapjes , hebben ze niks aanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelijk vorderen en naar het plaatselijke ziekenhuis brengen.![]()
Ik heb niet van heel italie een beeld, maar ze zijn in het noorden het leger aan het inzetten omdat mensen zich onvoldoende hield aan social distancing ... zie bv. https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.htmlquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand een idee?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Poeh, zo ver zit ik er niet in.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik begreep dat de buitenlaag van het virus uit een soort olie / proteïnen film bestaan, en dit op zou lossen door zeep, wat het virus onschadelijk maakt. Klopt dit wel?
Ik weet alleen dat bepaalde specifieke producten worden gebruikt bij virus uitbraken omdat normale Sterillium bijvoorbeeld geen coronavirus makkelijk kan doden.![]()
is toch al fantastisch!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:20 schreef Sfancta het volgende:
Zou zo graag helpen met iets. Maar wat?
Doe al boodschappen voor bejaarde buren...Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Wat kunnen we nog doen? Totale lockdown dan maar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:14 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind deze ook zeer indrukwekkend.
https://news.sky.com/stor(...)it-hospital-11960597![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Damn... collega van onze zieke vriend is overleden aan CoronaVader van 2 zoons van 15 en 8 jaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Gecondoleerd, heel veel sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Damn... collega van onze zieke vriend is overleden aan CoronaVader van 2 zoons van 15 en 8 jaar.
![]()
![]()
Dan is het een oplichter.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zijn volgens mij gewoon stofkapjes , hebben ze niks aan![]()
![]()
Evenstar
![]()
Pff dat filmpje van die noodkreet van die arts doet mij wel wat hoor. Ga even wat gamen en filmpje kijken. Hou het netjes hier mafkezen.![]()
Bill Gates beantwoordt vragen op Reddit:
https://www.reddit.com/r/(...)_bill_melinda_gates/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Poeh... met kinderen van die leeftijd klinkt het als een nog jong iemand.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
ik ken hem niet eigenlijk maar steve kwam er mee, 28 jaar
https://www.instagram.com/tv/B99_BnqnqM0/?utm_source=ig_embedIk heb het recht om te bepalen!![]()
Hoe oud?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:23 schreef Rewimo het volgende:
![]()
Rewimo
![]()
Ik ken hem zelf niet, maar dank je wel.quote:Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Bahquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Rewimo
![]()
Ja, dat moet wel. Ik heb het nog maar even niet gevraagd. Het is al zo'n klap voor hem, nu hij zelf zo ziek is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:24 schreef Felixa het volgende:
Poeh... met kinderen van die leeftijd klinkt het als een nog jong iemand.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Goed filmpje. Tegen geluid is welkom anno nu.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Een mening die serieus gediend te worden.![]()
Seasonal influenza causes 4 -50 million symptomatic cases in EU/EEA each year, and 15 000 – 70 000 European citizens die every year of causes associated with influenza. Despite the often short duration of illness, the yearly economic and healthcare burden of influenza is substantial.
https://www.ecdc.europa.eu/en/seasonal-influenza/facts/factsheet
Niks vergeleken met de ultieme Coronacrisis.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Och phoenyx is weer eens boosquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Denk je niet dat we een beetje klaar zijn met mensen zoals jij die vragen wat elke keer al gevraagd en beantwoord is?![]()
![]()
Niet oud dan waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Onderliggende problemen bekend?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Één van de symptomen van covid-19 is verwardheid. Heb je het ook benauwd, koorts of snotter je?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:19 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb echt even behoefte aan een Maarten van Rossum die alles even kapot gaat relativeren.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:23 schreef Rewimo het volgende:
![]()
Het is eigenlijk ook een soort hele sterke griep, alleen wordt iedereen tegelijk ziek omdat er geen immuniteit is. Dat is een beetje het hele eieren eten. Een sterk griepseizoen duurt bv zo 18 weken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:26 schreef hollandia02 het volgende:
Seasonal influenza causes 4 -50 million symptomatic cases in EU/EEA each year, and 15 000 – 70 000 European citizens die every year of causes associated with influenza. Despite the often short duration of illness, the yearly economic and healthcare burden of influenza is substantial.
Niks vergeleken met de ultieme Coronacrisis.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik wist niet dat bij griep ook de ziekenhuizen vol lagen en operaties afgezegd werden en een tekort aan alles is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook een soort hele sterke griep, alleen wordt iedereen tegelijk ziek. Dat is een beetje het hele eiren eten. Een sterk griepseizoen duurt bv zo 18 weken.
Ga toch weg man met je griep.![]()
Rewimo
![]()
46 hoor ik net. En wel met een longoperatie achter de rug, enkele jaren geleden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:26 schreef vosss het volgende:
Niet oud dan waarschijnlijk?
Onderliggende problemen bekend?Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
En hoe weten we dat hij de boel niet bedondert en dit niet een filmpje is voor de likes?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:24 schreef Schakeltopia het volgende:
ik ken hem niet eigenlijk maar steve kwam er mee, 28 jaar
https://www.instagram.com/tv/B99_BnqnqM0/?utm_source=ig_embed
Hij ziet er totaal niet ziek uit en zo iemand wordt getest? Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van![]()
Gast ik waarschuw al sinds er 400 cases zijn in China dat het geen gewone griep is, je hoeft het mij niet te vertellen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat bij griep ook de ziekenhuizen vol lagen en operaties afgezegd werden en een tekort aan alles is.
Ga toch weg man met je griep.
Maar veel mensen denken nog wel zo, maar zelfs ALS het een gewone griep is zou het al een probleem zijn omdat er zoveel mensen tegelijk naar de IC moeten.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Er is overduidelijk een discrepantie in de mening c.q. ervaring van de huidige situatie tussen enerzijds artsen en virologen anderzijds, waarbij die laatste groep logischerwijs rustiger overkomt. Overigens ervaar ik niet dat de regering zegt dat alles onder controle is. Sterker nog, ik hoor zowel de MinPres als de koning binnen 5 dagen zeggen dat we wellicht het ergste nog niet hebben gezien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij, in Nederland, kunnen gewoon in bepaalde ziekenhuizen geen gewone zorg meer leveren, maar volgens het RIVM en de regering is alles onder contorle.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jedi_Pimp op 20-03-2020 22:31:42 (Woord vergeten ) ]![]()
Poeh heftig, voor alle nabestaanden ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
46 hoor ik net. En wel met een longoperatie achter de rug, enkele jaren geleden.![]()
Hoe oud?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Groot fan van User Wotte![]()
Pfff. Ik word hier niet vrolijk vanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
46 hoor ik net. En wel met een longoperatie achter de rug, enkele jaren geleden.Groot fan van User Wotte![]()
50 miljoen("Hoogte"punt) van de 500 miljoen is ook niet echt een langzame griep, en ook daar zijn veel mensen niet immuun tegen, namelijk 60,000.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook een soort hele sterke griep, alleen wordt iedereen tegelijk ziek omdat er geen immuniteit is. Dat is een beetje het hele eieren eten. Een sterk griepseizoen duurt bv zo 18 weken.
Zeggen mensen nu: "Ja maar het aantal doden ligt nu veel dichter bij de cases".
Ja klopt, we kunnen niet ook niet iedereen testen he? Het RIVM heeft openlijk gezegd dat ze mensen NIET testen met mildere syntomen, deze komen dus NIET in de statistieken.
Dit gebeurt overigens in elk land.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Juist omdat het zo ernstig is, is het soms fijn om dat soort mensen te hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Één van de symptomen van covid-19 is verwardheid. Heb je het ook benauwd, koorts of snotter je?![]()
Ik begrijp dat je jezelf probeert gerust te stellen, het zijn spannende tijden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:26 schreef hollandia02 het volgende:
Niks vergeleken met de ultieme Coronacrisis.![]()
Wist je niet nee meneer Smack, gebeurt echter wel...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat bij griep ook de ziekenhuizen vol lagen en operaties afgezegd werden en een tekort aan alles is.
Ga toch weg man met je griep.
[
https://www.telegraaf.nl/(...)uizen-vol-door-griep
Noord-Nederlandse ziekenhuizen vol door griep
14 mrt. 2018 in BINNENLAND
GRONINGEN - Noord-Nederlandse ziekenhuizen kampen met grote capaciteitsproblemen door de aanhoudende griepgolf. „Spoedeisende-hulpafdelingen stromen over en kondigen tijdelijke sluitingen af. Intensivecarebedden zijn nauwelijks nog beschikbaar”, stelt Acute Zorgnetwerk Noord Nederland.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Rewimo
![]()
Nee, helemaal niet als je weet dat die vriend van ons zelf pas 27 is en dus ook zwaar ziek - zonder voorgeschiedenis.quote:Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
heel stom misschien, maar is er al iets bekend over rokers in het speciaal? ik ben roker namelijk
Hou daar dan eens mee op, viezerik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:34 schreef Schakeltopia het volgende:
heel stom misschien, maar is er al iets bekend over rokers in het speciaal? ik ben roker namelijkAnd what rough beast, its hour come round at last,
Rewimo
![]()
Rokers lopen meer risico heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:34 schreef Schakeltopia het volgende:
heel stom misschien, maar is er al iets bekend over rokers in het speciaal? ik ben roker namelijkMost people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:
Pff dat filmpje van die noodkreet van die arts doet mij wel wat hoor. Ga even wat gamen en filmpje kijken. Hou het netjes hier mafkezen.
Hoger risico.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:34 schreef Schakeltopia het volgende:
heel stom misschien, maar is er al iets bekend over rokers in het speciaal? ik ben roker namelijk“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Nee, ik probeer mensen zelf te laten nadenken. Mensen die denken dat ziekenhuizen nooit vol liggen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je jezelf probeert gerust te stellen, het zijn spannende tijden.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Rewimo
![]()
https://www.zorgwijzer.nl(...)oor-mensen-die-rokenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:34 schreef Schakeltopia het volgende:
heel stom misschien, maar is er al iets bekend over rokers in het speciaal? ik ben roker namelijkMost people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
https://www.scientificame(...)onavirus-infection1/quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:34 schreef Schakeltopia het volgende:
heel stom misschien, maar is er al iets bekend over rokers in het speciaal? ik ben roker namelijk“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
dat is opzich altijd een goed idee inderdaadquote:
hmmm lekker danquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Rokers lopen meer risico heb ik begrepen.
Las ook weer een onderbouwd verhaal een paar dagen geleden dat in China juist weer verdacht weinig rokers getroffen werden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Rokers lopen meer risico heb ik begrepen.And what rough beast, its hour come round at last,
Dan zit ik als ex roker er mooi tussenin dan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Las ook weer een onderbouwd verhaal een paar dagen geleden dat in China juist weer verdacht weinig rokers getroffen werden.![]()
Complete landen in lockdown, vanwege een normaal griepje... geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:35 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee, ik probeer mensen zelf te laten nadenken. Mensen die denken dat ziekenhuizen nooit vol liggen bijvoorbeeld.Allah Al Watan Al Malik![]()
Bahquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik blijf niet herhalen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Complete landen in lockdown, vanwege een normaal griepje... geloof je het zelf?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
"Een ziekenhuis" is even wat anders dan honderden ziekenhuizen wereldwijd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:35 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee, ik probeer mensen zelf te laten nadenken. Mensen die denken dat ziekenhuizen nooit vol liggen bijvoorbeeld.
Ik vind het jammer dat je het allemaal zo bagatelliseert terwijl dit de grootste crisis is die de meesten van ons ooit meegemaakt hebben.
En een crisis die nog lang niet op zijn hoogtepunt is...![]()
Tenzij een teerlaag zo'n virus wegjaagt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Lijkt mij niet meer dan logisch dat rokers en longziekten niet lekker samen gaan.And what rough beast, its hour come round at last,
Ja, wij zijn zo goed als immuun.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:34 schreef Schakeltopia het volgende:
heel stom misschien, maar is er al iets bekend over rokers in het speciaal? ik ben roker namelijk
https://cfrankdavis.wordp(...)navirus-not-smokers/
Forum Opties Forumhop: Hop naar: