https://www.google.com/am(...)very-year%3famp=truequote:Flu season is hitting its stride right now in the US. So far, the CDC has estimated (based on weekly influenza surveillance data) that at least 12,000 people have died from influenza between Oct. 1, 2019 through Feb. 1, 2020, and the number of deaths may be as high as 30,000.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:28 schreef LTVDK het volgende:
Tering wat gaat het hardDit was nog vanmiddag om 12.00 uur:
Inmiddels zitten we alweer op:twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
Cases: 270,036
Deaths: 11,349
NL geeft al lang geen updates meer omtrent recoveries en critical.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
er staat 2 recovered. Dat kan nooit kloppen
Kan dus nog hoger zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:31 schreef Kyran het volgende:
Wat cijfers uit UMCU (cijfers zijn t/m donderdag):
444 medewerkers getest, 41 positief (9.2%). Dit waren allemaal medewerkers met klachten.
13 patiënten met COVID-19 opgenomen, 5 op IC.
En België 204 recovered.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
er staat 2 recovered. Dat kan nooit kloppen
Nou ja dat is normaal. Als iedereen geïnfecteerd raakt met Covid-19 dan praat je over miljoenenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit jaar al 30.000 doden in de US, verschrikkelijk.
[..]
Dit komt van worldometers? Beetje jammer dat die website niet meer in de OP staat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:28 schreef LTVDK het volgende:
Tering wat gaat het hardDit was nog vanmiddag om 12.00 uur:
Inmiddels zitten we alweer op:twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
Cases: 270,036
Deaths: 11,349
Alleen minder media aandacht😰quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)very-year%3famp=true
Bij 66 besmettingenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Marokko is in lockdown sinds 18:00
Maar stel dat ze de 30.000 zullen raken. Denk je niet dat ze deze situatie zullen misbruiken om het volk verder te domineren door middel van regelgeving?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
30.000 Vind je normaalquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:33 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja dat is normaal. Als iedereen geïnfecteerd raakt met Covid-19 dan praat je over miljoenen
Onverzekerd Amerikaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)very-year%3famp=true
Bron?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:33 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja dat is normaal. Als iedereen geïnfecteerd raakt met Covid-19 dan praat je over miljoenen
Milde klachtenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:32 schreef Coco. het volgende:
[..]
En België 204 recovered.
Dit kan echt niet.
Hij heeft wel een punt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:34 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal inderdaad.. Ik weet niet wat er nu met jou aan de hand is weer
In principe wel. Ik weet dat er minstens één bij zit die zich heeft laten testen nadat een collega waarmee zij op vakantie was geweest positief was bevonden. Zij had zelf geen klachten, maar dus wel positief getest.quote:
Nee, daarom doen we nu ook allemaal zo ons best om daar geen 350.000 van te maken.quote:
Het zit al in Afrika en Zuid-Amerika. Corona trekt zich weinig aan van hitte en luchtvochtigheid lijkt hetquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:23 schreef polderturk het volgende:
Waarom doet de VN geen oproep aan warme landen die geen last hebben van Corona om hun beademingsapparatuur aan ons te lenen?
Er zijn ook mensen overleden onder de 50, helaas. Het heeft te maken met afrondingen denk ik. Overigens is 3.6% onder de 60 (en niet 50, zoals ik net zei). Minder dan 1% van de overledenen is onder de 50.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:23 schreef _I het volgende:
[..]
Borrelli said 877 of the coronavirus patients are in intensive care, up 144 on Monday. He said 45% of those to have died were aged 80-89, 32% were in their 70s, 14% were over 90, 8% were in their 60s and 2% were aged 50 to 59. The government has imposed drastic measures to try and stop the spread of the virus.
People have been told to avoid all unnecessary travel and to stay as home, except for essential purposes regarding work and health and to buy provisions.
(ANCA)
Toch waren de berichten hier echt. Denk vanwege dit bericht. Als je deze percentages bij elkaar optelt zit je op 99%.
Je kan wel meer hebben op je schijf, neemt niet weg dat hier ook een hoop langs komt op een dag.
Dat een corona dode veeeeel erger is dan een dode aan een andere infectievariant.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:34 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal inderdaad.. Ik weet niet wat er nu met jou aan de hand is weer
Ze zijn met 320 miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, 2600+ in 1 dag, ze zijn als een malle gaan testen.
Nou geef me het rekensommetje maar waarvan jij denkt dat door dit virus miljoenen mensen gaan sterven. Ben ik benieuwd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:35 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja het percentage doden...? Ik weet niet echt wat jullie niet snappen
Nee BNO News https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:33 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dit komt van worldometers? Beetje jammer dat die website niet meer in de OP staat.
30.000 ging over gewone griep.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, daarom doen we nu ook allemaal zo ons best om daar geen 350.000 van te maken.
Wat wil je nou steeds? Topic #20 van deze reeks is al gesloten.
NY heeft maar 8 miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze zijn met 320 miljoen inwoners.
Dat is Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland en Engeland bij elkaar. Wij hadden bijna 16.000 nieuwe besmettingen.
Doet de VS het lang zo slecht nog niet
Hopen dat ze er zonder klachten doorheen zeilen. Maar het is wel verontrustend, want het zijn nu al meer medewerkers dan patiënten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
In principe wel. Ik weet dat er minstens één bij zit die zich heeft laten testen nadat een collega waarmee zij op vakantie was geweest positief was bevonden. Zij had zelf geen klachten, maar dus wel positief getest.
Grootste deel zal wel medewerkers met (licht) klachten zijn. Ze testen best laagdrempelig.
Ow god krijgen we dit weer? Je snapt niet dat als evenveel mensen besmet raken met Covid er veel meer mensen dood gaan dan bij de griep? Het heeft niks te maken met welke dode erger is ofzo. Gedraag je je met opzet nu zo dom of?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat een corona dode veeeeel erger is dan een dode aan een andere infectievariant.
Dat is hypocriet vind je niet.
300 doden daar. Wat erg een enorm bloedbad.
30.000 doden daar > ja nee das normaal
Precies. De experts hier weten het allemaal.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat een corona dode veeeeel erger is dan een dode aan een andere infectievariant.
Dat is hypocriet vind je niet.
300 doden daar. Wat erg een enorm bloedbad.
30.000 doden daar > ja nee das normaal
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 20:32:44UPDATE: Madagascar reports first 3 cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Hij sprak over de hoeveelheid aantal doden door griep per jaar. Amerika zit daar op dit moment ver onder. Ik neem aan dat hij deze situatie daarmee probeerde te relativeren. Jij stelde een cijfer voor in de miljoenen, terwijl hij terecht erop wees dat je 30.000 dus wel prima vindt om te laten sterven door iets zoals griep.quote:
In Amerika gaan per jaar ongeveer 70.000 mensen dood door een overdosis dus dan vallen die 30.000 nog mee. Vergeleken met andere westerse landen hebben Amerikanen een vrij lage levensverwachting. Niet zo gekquote:
Mooi land wel, dat Nederland.quote:
Ik zeg toch als mensen op grote schaal besmet gaan raken. Dat weet iedereen. Daarom doen alle landen nu ook wat ze doen terwijl ze dat niet voor de griep doen.. maar blijkbaar is dit echt gewoon te moeilijk voor jullie paar om te begrijpenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Precies. De experts hier weten het allemaal.
Tja, het is allemaal niet best.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef Viltje het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen overleden onder de 50, helaas. Het heeft te maken met afrondingen denk ik. Overigens is 3.6% onder de 60 (en niet 50, zoals ik net zei). Minder dan 1% van de overledenen is onder de 50.
Groepsimmuniteitquote:
Wat is nu de definitie van 'milde klachten'? Ik hoor van 'hoesten en koorts' tot 'heftige griep / niet meer uit bed kunnen komen'.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Heel veel landen testen ook randgevallen met milde klachten, dus logisch dat het oploopt.
Wat ik wil.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, daarom doen we nu ook allemaal zo ons best om daar geen 350.000 van te maken.
Wat wil je nou steeds? Topic #20 van deze reeks is al gesloten.
Begrijp je het echt niet of ben je een onderdeel van een paar mensen die trollen? Serieuze vraag want vrijwel iedereen kan begrijpen wat er gaande is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:38 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Hij sprak over de hoeveelheid aantal doden door griep per jaar. Amerika zit daar op dit moment ver onder. Ik neem aan dat hij deze situatie daarmee probeerde te relativeren. Jij stelde een cijfer voor in de miljoenen, terwijl hij terecht erop wees dat je 30.000 dus wel prima vindt om te laten sterven door iets zoals griep.
Dat willen ze natuurlijk bereiken. Maximale controle en thuis je geld verdienen. Het enige wat je nog mag is naar de supermarkt en de dokter.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:33 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar stel dat ze de 30.000 zullen raken. Denk je niet dat ze deze situatie zullen misbruiken om het volk verder te domineren door middel van regelgeving?
En jij doet toch ook lekker mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Precies. De experts hier weten het allemaal.
Het punt dat je een milde hoest hebt dat opvalt, tot het punt dat je niet hoeft te worden op de IC.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat is nu de definitie van 'milde klachten'? Ik hoor van 'hoesten en koorts' tot 'heftige griep / niet meer uit bed kunnen komen'.
Tot nu toe gaan alleen maar ouderen dood door dit virus. Als je ouder bent kan je inderdaad dood gaan, dat moeten we maar eens gaan accepteren in plaats van deze massa hysterie rondom dit virus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:39 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ik zeg toch als mensen op grote schaal besmet gaan raken. Dat weet iedereen. Daarom doen alle landen nu ook wat ze doen terwijl ze dat niet voor de griep doen.. maar blijkbaar is dit echt gewoon te moeilijk voor jullie paar om te begrijpen
Jij was wel een van de mensen die bleef vol houden 'It's just a Flu!'quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat ik wil.
Dat we met meer rust en zekerheid hiertegen aan kijken en niet met superlatieven strooien van:
The shit hits the fan
Breaking
Bloedbad
Iedereen gaat dood
3% gaat dood
Dit is het einde
Aaarghhhh.
Oke nou ja nu ben je duidelijk met wat je denkt. Nou prima dat jij zo denkt, de meeste mensen vinden niet dat ouderen dood hoeven te gaan als het niet nodig is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Tot nu toe gaan alleen maar ouderen dood door dit virus. Als je ouder bent kan je inderdaad dood gaan, dat moeten we maar eens gaan accepteren in plaats van deze massa hysterie rondom dit virus.
We gaan dood, allemaal uiteindelijk.
Of het nu door een virus komt of andere ziekten. It’s a circle of life. Get used to it.
Als je het hebt over de ernst van de situatie op dit moment, begrijp ik heel goed wat er gaande is. Maar wat ik minder begrijp is je irrationele logica.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:41 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Begrijp je het echt niet of ben je een onderdeel van een paar mensen die trollen? Serieuze vraag want vrijwel iedereen kan begrijpen wat er gaande is.
Hoeveel doden vallen er normaal op een dag in Italië?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:13 schreef Grishenko_ het volgende:
Maar 627 doden op een dag is wel erg veel.
Bohh, dat zou verder gaan dan 1984quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:41 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat willen ze natuurlijk bereiken. Maximale controle en thuis je geld verdienen. Het enige wat je nog mag is naar de supermarkt en de dokter.
Welke irrationele logica? Kan je vertellen wat er niet klopt?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:43 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als je het hebt over de ernst van de situatie op dit moment, begrijp ik heel goed wat er gaande is. Maar wat ik minder begrijp is je irrationele logica.
En dan zijn 3000 corona doden ongelofelijk en een bloedbad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In Amerika gaan per jaar ongeveer 70.000 mensen dood door een overdosis dus dan vallen die 30.000 nog mee. Vergeleken met andere westerse landen hebben Amerikanen een vrij lage levensverwachting. Niet zo gek
alleen europees nederland.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:43 schreef hollandia02 het volgende:
Gelden de maatregelen van cafés en restaurant bijvoorbeeld eigenlijk voor
-heel het koninkrijk (Nederland(Inclusief Bonaire, Saba, St Eustatius) + Aruba, Curaçao en Sint-Maarten)
-Alleen voor Nederland, maar inclusief Bonaire, Saba en St Eustatius
-Alleen voor Europees Nederland?
is je google stuk?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Newone82 het volgende:
Als iemand hier bronnen heeft die bewijzen dat mensen jonger dan 50 dood gaan door dit virus graag, lees ik met veel interesse.
Dat weet ik niet. Maar ik denk momenteel dat aantal + 627.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoeveel doden vallen er normaal op een dag in Italië?
De Chinese arts die het naar buiten bracht was 35.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Newone82 het volgende:
Als iemand hier bronnen heeft die bewijzen dat mensen jonger dan 50 dood gaan door dit virus graag, lees ik met veel interesse.
https://www.theguardian.c(...)ies-from-coronavirusquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Newone82 het volgende:
Dat is vooral wat jij er al weken in leest.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat ik wil.
Dat we met meer rust en zekerheid hiertegen aan kijken en niet met superlatieven strooien van:
The shit hits the fan
Breaking
Bloedbad
Iedereen gaat dood
3% gaat dood
Dit is het einde
Aaarghhhh.
Bizarquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:41 schreef RipCity het volgende:
21: https://www.ed.nl/helmond(...)met-corona~a99e021b/
Ja, dat kan ik je wel vertellen, maar ik heb tegelijkertijd geen zin om energie daaraan te verspillen. Laten we stellen dat Lospedrosa gelijk heeft en jij niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:43 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Welke irrationele logica? Kan je vertellen wat er niet klopt?
Ik heb het idee dat je vooral graag je eigen gelijk wil halen in plaats van te willen nadenken. Het gaat er voor vrijwel alle mensen (behalve jou en een paar andere uitzonderingen hier) om hoe dodelijk het virus is en hoe snel het zich verspreidt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dan zijn 3000 corona doden ongelofelijk en een bloedbad.
"Amerika is fucked" heb ik meermaals gehoord.
Eindelijk iemand die het zegtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:45 schreef MichaelScott het volgende:
Jongens, negeer ze gewoon.
Als je trollen niet voedert dan gaan ze vanzelf weer weg.
Ja deze 'lol, het is maar een griepje'-discussie werd 200 topics geleden al ontzettend saai.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:45 schreef MichaelScott het volgende:
Jongens, negeer ze gewoon.
Als je trollen niet voedert dan gaan ze vanzelf weer weg.
Dat is 1 iemand van de 11.000?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ies-from-coronavirus
Nou ja ik denk dat ik jullie maar laat. Maar zelfs diegene die voor het virus waarschuwde in China was nog jonger dan 50 en is dood. Maar succes met jullie trollactiesquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Newone82 het volgende:
Naja ik wil niet perse de discussie aan, maar wat maakt dit virus anders dan een andere griep?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja deze 'lol, het is maar een griepje'-discussie werd 200 topics geleden al ontzettend saai.
Milde klachten wordt op 2 manieren door elkaar heen gebruikt, wat voor verwarring zorgt:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat is nu de definitie van 'milde klachten'? Ik hoor van 'hoesten en koorts' tot 'heftige griep / niet meer uit bed kunnen komen'.
Heel simpel, geen vaccin.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Naja ik wil niet perse de discussie aan, maar wat maakt dit virus anders dan een andere griep?
https://www.fox5atlanta.c(...)ld-in-florida-reportquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Newone82 het volgende:
het internet staat er vol mee....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Naja ik wil niet perse de discussie aan, maar wat maakt dit virus anders dan een andere griep?
Ik ben ook wel benieuwd. 1 voorbeeld van de 11.000 doden vind ik niet zo heel sterk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:47 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja ik denk dat ik jullie maar laat. Maar zelfs diegene die voor het virus waarschuwde in China was nog jonger dan 50 en is dood. Maar succes met jullie trollacties
Niks, landen sluiten voor de lol alles. Denk even na en zoek zelf even gewoon de basisinformatie opquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hehheh ja idd. Goed verwoord.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:48 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Milde klachten wordt op 2 manieren door elkaar heen gebruikt, wat voor verwarring zorgt:
1. Om mensen gerust te stellen - een groot deel van de besmetten heeft milde klachten zoals lichte koorts, hoofdpijn of hoest.
2. Als verzamelterm voor alle besmetten die niet naar het ziekenhuis hoeven, zeg maar 85% van alle coronagevallen. Dat kan dus van alles betekenen, van lichte klachten zoals in 1 tot symptomen die veel erger zijn dan de heftigste griep die je hebt meegemaakt, bij het ademen gevoel alsof je spijkers in je longen hebt, enorme hoofdpin. En alles daartussen in.
Ja helder. Mijn discussie is om te relativeren. Ik.zei in topic 20 al dat 50% van de wereld het krijgt en 1-2% gaat overlijden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:45 schreef _I het volgende:
[..]
Dat is vooral wat jij er al weken in leest.
Mensen zijn ongerust, en terecht. Gekke tijden. Die paar die lopen te trollen.. Ach.
Zou gewoon niet zo letten op wat de rest doet en je eigen gesprek gaan voeren. Steeds dat "expert van FOK!" en "Paniekzaaiers".
Het is een discussieplatform, geen beoordeel-je-mede-posters-platform. Als je de stress niet aan kan, ga lekker iets anders doen en kom anders gewoon met een oprechte opmerking. Angst is niet erg.
Als je dat na 384 topics nog niet weet, nog niet snapt en nog niet doorhebt gaat het nogmaals uitleggen in topic 385 ook niet meer helpen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ben je op zoek naar de wet of naar de uitleg ?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:43 schreef hollandia02 het volgende:
Gelden de maatregelen van cafés en restaurant bijvoorbeeld eigenlijk voor
-heel het koninkrijk (Nederland(Inclusief Bonaire, Saba, St Eustatius) + Aruba, Curaçao en Sint-Maarten)
-Alleen voor Nederland, maar inclusief Bonaire, Saba en St Eustatius
-Alleen voor Europees Nederland?
2% doden betekent als ik het goed hebt berekent 140 miljoen doden....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja helder. Mijn discussie is om te relativeren. Ik.zei in topic 20 al dat 50% van de wereld het krijgt en 1-2% gaat overlijden.
Nog steeds waar.
De NL zorg kan het nog steeds goed aan en er lijkt zelfs een kromming in de stijgende lijn te komen.
Ondanks de halve lockdown.
We staan er goed voor. Paar mensen gaan dood. Let's face it.
Sjezus gast!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat is de harde waarheid. Al denk ik dat het 0,2 tot 0,5% van 50% van de wereldbevolking zal worden. Maar da's speculeren met statistieken als Mexicaanse griep.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
2% doden betekent als ik het goed hebt berekent 140 miljoen doden....
al is het 1 miljoen..... het is nog steeds ongekend.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is de harde waarheid. Al denk ik dat het 0,2 tot 0,5% van 50% van de wereldbevolking zal worden. Maar da's speculeren met statistieken als Mexicaanse griep.
Doe je wel de aanname dat mensen het maar één keer krijgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja helder. Mijn discussie is om te relativeren. Ik.zei in topic 20 al dat 50% van de wereld het krijgt en 1-2% gaat overlijden.
knip
Limburgquote:
In landen als zuid-afrika zonder gezondheidszorg licht dat sterfpercentage een stuk hoger lijkt mij. Volgens mij moet 5% van de besmetten naar de IC en aangezien ze dat daar niet hebbenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is de harde waarheid. Al denk ik dat het 0,2 tot 0,5% van 50% van de wereldbevolking zal worden. Maar da's speculeren met statistieken als Mexicaanse griep.
Ja inderdaad, speculeren terwijl er gewoon cijfers zijn over 270.000 casesquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
ik hoop echt dat die man uit groningen met zijn puf malaria iets op de proppen komt over 4 wekenquote:
Relativeren of mensen belachelijk maken zit heel wat tussen in. Er zijn mensen die vrienden in het ziekenhuis hebben liggen, of hun demente moeder niet kunnen zien, of hun werk kwijt zijn, of 20 uur per dag werken en nog maanden moeten..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja helder. Mijn discussie is om te relativeren. Ik.zei in topic 20 al dat 50% van de wereld het krijgt en 1-2% gaar overlijden.
Nog steeds waar.
De NL zorg kan het nog steeds goed aan en er lijkt zelfs een kromming in de stijgende lijn te komen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nog steeds waar.
72 miljoen in WO2quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bij 50% besmettingen dus 70 miljoen...
Hoeveel doden ware er ook al weer in wo2? Vietnam? Golfoorlogen?
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef TheVulture het volgende:
Hmmz dacht net even een kleine checkronde te doen bij de oudjes in de familie en daar ben ik niet geruster van geworden.
Mijn oom van bijna 75 die volledig in de risicogroep valt en een paar jaar geleden al een hersenbloeding heeft gehad had een paar weken geleden al een longontsteking. Nu heeft ie sinds gisteren 38,5 graden koorts die vanmorgen weer weg was, maar de huisarts houdt het allemaal af. Mijn tante is sinds een paar dagen ook aan het snotteren. Heb al gezegd dat ze anders gewoon naar de eerste hulp moeten rijden maar geen idee of je daar dan ook wordt weggestuurd.
Zoals een wijze ooit zei: A single death is a tragedy; a million deaths is a statistic.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
al is het 1 miljoen..... het is nog steeds ongekend.
Alleen mensen zonder empatisch vermogen vinden dit ok en doen er verder niks mee....
Vraag me af of mijn tandarts momenteel wel op zijn praktijk kan komen (woont in België).quote:Coronavirus: mondzorg staken, behalve bij spoed
Nieuwsbericht | 20-03-2020 | 18:30
Tandartsen en mondhygiënisten moeten stoppen met mondzorg die geen haast heeft. Dit om verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te voorkomen. Zij moeten alleen in spoedgevallen nog patiënten behandelen. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) vindt het belangrijk dat deze tijdelijke beroepsnorm voor de mondzorg door de beroepsgroep wordt gevolgd.
https://www.igj.nl/actuee(...)en-behalve-bij-spoed
10,5 per duizend in een jaar (cijfers 2018). Kom je per dag uit op iets van ruim 1600.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoeveel doden vallen er normaal op een dag in Italië?
Technisch gezien niet hélemaal ongekend..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De lijn van IC opnames.quote:
Whoops, Stalin, ik neem dat wijze terug.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zoals een wijze ooit zei: A single death is a tragedy; a million deaths is a statistic.
dan kan je het dus vergelijken met wo2, wat toch wel een historische gebeurtenis is geweest en de hele wereld heeft vveranderd, tot op de dag van vandaag.quote:
Thnx, heb mijn ouders in ieder geval al zover dat ze niet meer de straat op gaan en dat wij wel boodschappen brengen. Mijn vader die normaal gesproken toch niet zo snel bang is is volledig omgeslagen.quote:
Nah, met compassie kom je ook een heel eind. Sta niet bekend om mn empathie, maar snap wel de magnitude.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Alleen mensen zonder empatisch vermogen vinden dit ok en doen er verder niks mee....
Ik trap er vast en zeker in, máár het is 50% van de 5% (mensen op IC). En die 5% is te hoog.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja inderdaad, speculeren terwijl er gewoon cijfers zijn over 270.000 casesBen jij wel goed in je hoofd joh? De cijfers zeggen dat ongeveer 5% dood gaat
dus waren dus ook ongekend.... je moet echt ver terug in de geschiedenis om aan die aantallen te komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Technisch gezien niet hélemaal ongekend..
Spaanse griep en de pest werd tientallen miljoenen fataal.
Snotteren? Ja, laat haar in de auto springen op weg naar de EHBOquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef TheVulture het volgende:
Hmmz dacht net even een kleine checkronde te doen bij de oudjes in de familie en daar ben ik niet geruster van geworden.
Mijn oom van bijna 75 die volledig in de risicogroep valt (paar jaar geleden al een hersenbloeding) had een paar weken geleden al een longontsteking. Nu heeft ie sinds gisteren 38,5 graden koorts die vanmorgen weer weg was, maar de huisarts houdt het allemaal af. Mijn tante is sinds een paar dagen ook aan het snotteren. Heb al gezegd dat ze anders gewoon naar de eerste hulp moeten rijden maar geen idee of je daar dan ook wordt weggestuurd.
72 miljoen in WO2quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bij 50% besmettingen dus 70 miljoen...
Hoeveel doden ware er ook al weer in wo2? Vietnam? Golfoorlogen?
Het is zeker niet ok.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
IC opnamen zijn vandaag met 34% gestegen, waar heb je het over?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De lijn van IC opnames.
Dat de besmettingen oplopen TOV de doden is juist goed.
Je hebt ook gelezen dat mijn oom al een longontsteking heeft gehad en nu koorts heeft? Het gaat niet zozeer om de snotneus van mijn tante maar meer om mijn oomquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:58 schreef Stance het volgende:
[..]
Snotteren? Ja, laat haar in de auto springen op weg naar de EHBO![]()
waarom erbij neerleggen terwijl je er wellicht iets aan kan doen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is zeker niet ok.
Maar je kunt je er beter bij neerleggen.
De kunst is de lijn te dempen maar de uiteindelijke schade is feitelijk al bekend.
Sterkte. Er zijn nog genoeg andere virussen die rondwaren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef TheVulture het volgende:
Mijn oom van bijna 75 die volledig in de risicogroep valt (paar jaar geleden al een hersenbloeding) had een paar weken geleden al een longontsteking. Nu heeft ie sinds gisteren 38,5 graden koorts die vanmorgen weer weg was, maar de huisarts houdt het allemaal af. Mijn tante is sinds een paar dagen ook aan het snotteren. Heb al gezegd dat ze anders gewoon naar de eerste hulp moeten rijden maar geen idee of je daar dan ook wordt weggestuurd.
Ja het is ook wel gemakkelijk om niet snel bang te zijn als er weinig is om bang voor te zijn. Nu tonen mensen hoe ze werkelijk zijn inderdaad, volledig bange vader inderdaad zoals hij standaard dus eigenlijk is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Thnx, heb mijn ouders in ieder geval al zover dat ze niet meer de straat op gaan en dat wij wel boodschappen brengen. Mijn vader die normaal gesproken toch niet zo snel bang is is volledig omgeslagen.
Was het niet Stalin?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef Stoorzendert het volgende:
A single death is a tragedy; a million deaths is a statistic
De kromming van de IC opnames.quote:
Dat komt omdat die data achterloopt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De lijn van IC opnames.
Ik schrok wel van dat totaal, omdat die andere site die ik eerder postte suggereerde dat het vrij stabiel bleef... maar dat zijn dus inderdaad gegevens die niet volledig up to date zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
IC opnamen zijn vandaag met 34% gestegen, waar heb je het over?
Realiteit heeft je ingehaald. 71 IC opnames. Bijna net zoveel als de twee dagen hiervoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De lijn van IC opnames.
Je kunt ook zelf zoeken en conclusies verbinden. Ja mensen onder 50 gaan ook dood, hoewel minder vaak dan boven de 70/80 en nu maar hopen dat dit niet gezien wordt als declassificatie t.a.v. behandeling. Ergens lang geleden in dit draadje een man van 38 in Frankrijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Newone82 het volgende:
Los daarvan staat doosoorzaak Covid19 meestal niet op zichzelf, dat is ook de reden waarom mensen over elkaar heen buitelen. Mensen gaan niet dood aan Covid19 maar omdat hun aandoeningen veelal zodanig zijn dat ze niet in staat zijn om (tijdig) immuniteit te verwerven en het te overleven. Ze stikken simpelweg aan zuurstofgebrek.quote:bron: statnews
But of the 144 cases in people 85 and older, 31% to 71% were hospitalized and 6.3% to 29% needed intensive care. The death rate in that age group was 10% to 27%.
In contrast, among people 20 to 44, 14% to 21% of 705 cases were admitted to hospitals and 2% to 4% to ICUs; 0.1% to 0.2% died.
The rates for middle-aged people fell between these extremes, while 29% to 44% of patients 65 to 74 were hospitalized and 8% to 19% needed intensive care; 2.7% to 4.9% in this age group died.
Mijn vader (68) ook verleden week. 39.5°C koorts en last met ademhalen. Naar de huisarts geweest en naar huis gestuurd met een kuurtje. Heeft zichzelf 1 week in zelf quarentaine gezet voor de zekerheid. Nu zijn de verschijnselen weg... Zal dus toch wel een griepje geweest zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef TheVulture het volgende:
Fuck het ging zo goed.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Realiteit heeft je ingehaald. 71 IC opnames. Bijna net zoveel als de twee dagen hiervoor.
Dat is ook zo, en weet je, dat is de variant die wij ook hebben hierquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef RamboDirk het volgende:
Je zou toch bijna denken dat er in Italië een heftige variant rond gaat daar.
Ja ik heb gezegd dat ze sowieso eerst zouden moeten bellenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterkte. Er zijn nog genoeg andere virussen die rondwaren.
Zou altijd telefonisch situatie afstemmen, onaangekondigd rondrijden met potentieel besmette mensen is niet zo wenselijk.
Zie hier meteen het probleem van die cijfers die nu overal rondslingeren en de conclusies die er door Jan en alleman aan worden verbonden..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Realiteit heeft je ingehaald. 71 IC opnames. Bijna net zoveel als de twee dagen hiervoor.
Klopt, maar de dood treft tot nu toe enkel mensen die al enige vorm van ziekte hebben (Lage weerstand), kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen.quote:
Naast arts, ook vitaal beroep: Ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vraag me af of mijn tandarts momenteel wel op zijn praktijk kan komen (woont in België).
Nee dat lijkt mij wel Corona.. de symptomen varieren ook wel per persoon en ook qua hevigheid.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn vader ook verleden week. 39.5°C koorts en last met ademhalen. Naar de huisarts geweest en naar huis gestuurd met een kuurtje. Heeft zichzelf 1 week in zelf quarentaine gezet voor de zekerheid. Nu zijn de verschijnselen weg... Zal dus toch wel een griepje geweest zijn.
Waar heb je het nou weer over?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik trap er vast en zeker in, máár het is 50% van de 5% (mensen op IC). En die 5% is te hoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |