Doe je wel de aanname dat mensen het maar één keer krijgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja helder. Mijn discussie is om te relativeren. Ik.zei in topic 20 al dat 50% van de wereld het krijgt en 1-2% gaat overlijden.
knip
Limburgquote:
In landen als zuid-afrika zonder gezondheidszorg licht dat sterfpercentage een stuk hoger lijkt mij. Volgens mij moet 5% van de besmetten naar de IC en aangezien ze dat daar niet hebbenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is de harde waarheid. Al denk ik dat het 0,2 tot 0,5% van 50% van de wereldbevolking zal worden. Maar da's speculeren met statistieken als Mexicaanse griep.
Ja inderdaad, speculeren terwijl er gewoon cijfers zijn over 270.000 casesquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is de harde waarheid. Al denk ik dat het 0,2 tot 0,5% van 50% van de wereldbevolking zal worden. Maar da's speculeren met statistieken als Mexicaanse griep.
ik hoop echt dat die man uit groningen met zijn puf malaria iets op de proppen komt over 4 wekenquote:
Relativeren of mensen belachelijk maken zit heel wat tussen in. Er zijn mensen die vrienden in het ziekenhuis hebben liggen, of hun demente moeder niet kunnen zien, of hun werk kwijt zijn, of 20 uur per dag werken en nog maanden moeten..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja helder. Mijn discussie is om te relativeren. Ik.zei in topic 20 al dat 50% van de wereld het krijgt en 1-2% gaar overlijden.
Nog steeds waar.
De NL zorg kan het nog steeds goed aan en er lijkt zelfs een kromming in de stijgende lijn te komen.
Ondanks de halve lockdown.
We staan er goed voor. Paar mensen gaan dood. Let's face it.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja helder. Mijn discussie is om te relativeren. Ik.zei in topic 20 al dat 50% van de wereld het krijgt en 1-2% gaat overlijden.
Nog steeds waar.
De NL zorg kan het nog steeds goed aan en er lijkt zelfs een kromming in de stijgende lijn te komen.
Ondanks de halve lockdown.
We staan er goed voor. Paar mensen gaan dood. Let's face it.
72 miljoen in WO2quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
2% doden betekent als ik het goed hebt berekent 140 miljoen doden....
bij 50% besmettingen dus 70 miljoen...
Hoeveel doden ware er ook al weer in wo2? Vietnam? Golfoorlogen?
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef TheVulture het volgende:
Hmmz dacht net even een kleine checkronde te doen bij de oudjes in de familie en daar ben ik niet geruster van geworden.
Mijn oom van bijna 75 die volledig in de risicogroep valt en een paar jaar geleden al een hersenbloeding heeft gehad had een paar weken geleden al een longontsteking. Nu heeft ie sinds gisteren 38,5 graden koorts die vanmorgen weer weg was, maar de huisarts houdt het allemaal af. Mijn tante is sinds een paar dagen ook aan het snotteren. Heb al gezegd dat ze anders gewoon naar de eerste hulp moeten rijden maar geen idee of je daar dan ook wordt weggestuurd.
Zoals een wijze ooit zei: A single death is a tragedy; a million deaths is a statistic.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
al is het 1 miljoen..... het is nog steeds ongekend.
Alleen mensen zonder empatisch vermogen vinden dit ok en doen er verder niks mee....
Vraag me af of mijn tandarts momenteel wel op zijn praktijk kan komen (woont in België).quote:Coronavirus: mondzorg staken, behalve bij spoed
Nieuwsbericht | 20-03-2020 | 18:30
Tandartsen en mondhygiënisten moeten stoppen met mondzorg die geen haast heeft. Dit om verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te voorkomen. Zij moeten alleen in spoedgevallen nog patiënten behandelen. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) vindt het belangrijk dat deze tijdelijke beroepsnorm voor de mondzorg door de beroepsgroep wordt gevolgd.
https://www.igj.nl/actuee(...)en-behalve-bij-spoed
10,5 per duizend in een jaar (cijfers 2018). Kom je per dag uit op iets van ruim 1600.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoeveel doden vallen er normaal op een dag in Italië?
Technisch gezien niet hélemaal ongekend..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De lijn van IC opnames.quote:
Whoops, Stalin, ik neem dat wijze terug.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zoals een wijze ooit zei: A single death is a tragedy; a million deaths is a statistic.
dan kan je het dus vergelijken met wo2, wat toch wel een historische gebeurtenis is geweest en de hele wereld heeft vveranderd, tot op de dag van vandaag.quote:
Thnx, heb mijn ouders in ieder geval al zover dat ze niet meer de straat op gaan en dat wij wel boodschappen brengen. Mijn vader die normaal gesproken toch niet zo snel bang is is volledig omgeslagen.quote:
Nah, met compassie kom je ook een heel eind. Sta niet bekend om mn empathie, maar snap wel de magnitude.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Alleen mensen zonder empatisch vermogen vinden dit ok en doen er verder niks mee....
Ik trap er vast en zeker in, máár het is 50% van de 5% (mensen op IC). En die 5% is te hoog.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja inderdaad, speculeren terwijl er gewoon cijfers zijn over 270.000 casesBen jij wel goed in je hoofd joh? De cijfers zeggen dat ongeveer 5% dood gaat
dus waren dus ook ongekend.... je moet echt ver terug in de geschiedenis om aan die aantallen te komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Technisch gezien niet hélemaal ongekend..
Spaanse griep en de pest werd tientallen miljoenen fataal.
Snotteren? Ja, laat haar in de auto springen op weg naar de EHBOquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef TheVulture het volgende:
Hmmz dacht net even een kleine checkronde te doen bij de oudjes in de familie en daar ben ik niet geruster van geworden.
Mijn oom van bijna 75 die volledig in de risicogroep valt (paar jaar geleden al een hersenbloeding) had een paar weken geleden al een longontsteking. Nu heeft ie sinds gisteren 38,5 graden koorts die vanmorgen weer weg was, maar de huisarts houdt het allemaal af. Mijn tante is sinds een paar dagen ook aan het snotteren. Heb al gezegd dat ze anders gewoon naar de eerste hulp moeten rijden maar geen idee of je daar dan ook wordt weggestuurd.
72 miljoen in WO2quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
2% doden betekent als ik het goed hebt berekent 140 miljoen doden....
bij 50% besmettingen dus 70 miljoen...
Hoeveel doden ware er ook al weer in wo2? Vietnam? Golfoorlogen?
Het is zeker niet ok.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |