quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
En nog meer goed nieuws![]()
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijn

wow en dat is ook van vandaag? ze zaten daar toch in lockdown?!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
Vice-president van het Chinese Rode Kruis over de situatie in Lombardije:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html

quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]Beter!
Ikzelf heb inmiddels het verzorgingstehuis hier gemaild met de vraag of ze mijn 50 mondkapjes kunnen gebruiken.

Ik kreeg een pushbericht, maar was te laat. Was dat dus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijn

Ze moeten daar idd een stel Chinese bestuurders invliegen en een maand of twee de baas maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
Vice-president van het Chinese Rode Kruis over de situatie in Lombardije:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html

bam bam bam!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:

Utrecht toch? Hier in het Albert schweitzer nog steeds een tekortquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:

Daar geven die Italianen geen reet om!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
wow en dat is ook van vandaag? ze zaten daar toch in lockdown?!

In Italië tellen die niet mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat ook afvragen of ze onterecht corona toeschrijven als doodsoorzaak.
Stel een een 87 jarige met long en hartproblemen en al slechte gezondheid en een recente verzwakking door een infarct. Krijgt corona en sterft.
Is dit de corona of het hartinfarct?

kijk toppertje!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]Beter!
Ikzelf heb inmiddels het verzorgingstehuis hier gemaild met de vraag of ze mijn 50 mondkapjes kunnen gebruiken.

Nice!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:

Ja, vanmorgen toen ik er was zag het er niet goed uit en leek het er even op dat dat echt laatste dag met schorten en mondkapjes kon zijn. Gelukkig valt het meequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Utrecht toch? Hier in het Albert schweitzer nog steeds een tekort

quote:Shell biedt grondstof voor handgel gratis aan
Shell stelt 2,5 miljoen liter isopropylalcohol (IPA) beschikbaar, een van de grondstoffen voor het maken van handgel. Het bedrijf doet dat gratis. De essentiële grondstof wordt gemaakt in de Shell-fabriek in Pernis. Vanwege de corona-pandemie wassen mensen veel vaker hun handen en daardoor stijgt de wereldwijde vraag naar desinfecterende handgels explosief.
Shell heeft de productie van de grondstof verhoogd en stelt die kosteloos beschikbaar voor de productie van handgels voor de zorgsector in Nederland. "Fantastisch, dit is precies wat we nodig hebben", zegt Niels Maijers, vanuit de Nederlandse Federatie Academische Ziekenhuizen en het ministerie van VWS verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van deze middelen. "Hiermee is in ieder geval een solide basis gelegd voor de komende maanden in Nederland."
https://nos.nl/liveblog/2(...)doden-in-italie.html

Tuurlijk begrijp ik, moet je ook zeker maatregelen voor treffen. Maar je kan zeker te ver gaan.quote:Het gaat om het zo plots besmet worden met een ziekte en het gebrek aan uitspreiding.
Klopt, dat is zo onderhand de definitie van een virus.quote:Het komt allemaal tegelijkertijd
De IC's hebben niks mee te maken dat de media de mensen gek moet maken. Overigens kan je IC's makkelijk opschalen. Daarom ben ik wél voor een noodtoestand waarin je zonder al te veel bureaucratie zorgpersoneel makkelijk kan omscholen tot iemand bij een IC bed. Je hoeft echter alleen te bewaken wat er gebeurt. Dan kan je zeggen: Ja maar normaal zorgpersoneel kan dat niet, nou ze zullen wel moeten en er is geen andere manier. In ieder geval geen reden om het dik gedrukt in de AD moet zetten.quote:En vergeet niet, op de IC's liggen zat mensen aan de beademing die niet onderliggende klachten hebben, maar gewoon gezond waren en binnen een paar dagen dit nodig hebben. En het is er niet eentje? Nee het zijn er honderden. En ook niet dat ze er 2 dagen liggen, maar 3 a 4 weken. En er komen er meer en meer bij.
Verklaar je nader wat wel.quote:De krakkemikkige oudjes met van alles onder de leden, waar een griepje overheen komt, of in dit geval Covid-19. Ja, het is iets meer dan normaal, maar dat vormt (op dit moment) het probleem niet!
In die regio in Italië wonen ontiegelijk veel ouderen, dus samengesteld ook ontiegelijk veel ouderen met een zwak immuunsysteem.quote:Aan de andere kant, als je qua overlijdensgevallen kijkt naar Italië, waar de kranten vol staan met overlijdensadvertenties en crematoria het niet meer kunnen bijbenen:

Ook dat nog.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:20 schreef hollandia02 het volgende:
Griep zorgt voor overvolle ziekenhuizen; operaties afgezegd
APELDOORN - De Gelre ziekenhuizen in Apeldoorn en Zutphen zijn op dit moment overvol door het aanhoudende griepvirus. Nagenoeg elk bed is bezet.
'We werken met man en macht aan het opvangen van de aanhoudende patiëntenstroom', zegt woordvoerder Carla Icking. Ze spreekt van een 'uitzonderlijke situatie'.
Operaties afgezegd
Er is extra personeel opgeroepen. Enkele niet-levensbedreigende operaties zijn afgezegd om bedden vrij te maken.
Gelre betreurt dit zeer, zegt de woordvoerster. 'Voor de patiënten in kwestie is het bijzonder vervelend. Zij stellen zich in op een ingreep die plotseling wordt afgeblazen. Maar we kunnen niet anders. Ook de ziekenhuizen in de regio liggen vol. We moeten voorrang geven aan patiënten die acute zorg nodig hebben.'
Het gaat vooral om kwetsbare ouderen, zegt de woordvoerster
https://www.omroepgelderl(...)n-operaties-afgezegd
VRIJDAG 16 FEBRUARI 2018, 09:52

Dit is ook iets waardoor de aantallen in China relatief laag zijn. Als je thuis dood gaat, dan wordt de doodsoorzaak niet toegeschreven aan Corona,quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
In Italië tellen die niet mee.
'died with Corona not because of'
Zoiets als oude mannen met prostaatkanker hier.

Mijn man is vandaag ook jarig en groot fan van Liverpool. En dan zo'n serenade, vanmorgen om kwart voor negen!quote:

quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Dat is mooi.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:

Wat moet het zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:40 schreef BillDauterive het volgende:
Het nummer van dit topic klopt nietKYRAN! help!!

fijn!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen toen ik er was zag het er niet goed uit en leek het er even op dat dat echt laatste dag met schorten en mondkapjes kon zijn. Gelukkig valt het mee

Is wel goed spul dat IPA, gebruik zelf ook veel voor het reinigen van apparatuur, printplaten, lenzen, videokoppen, beeldschermen, etc.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |