SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app
Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
![]()
Duurt lang.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
De directeur van de IC groep NL had volgens de laatste data een goed overzicht en zag geen grote problemenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef opgebaarde het volgende: [..] Realiteit heeft je ingehaald. 71 IC opnames. Bijna net zoveel als de twee dagen hiervoor.
Vakman pur sang![]()
Cijfers vandaag:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De kromming van de IC opnames.
Dat de besmetting TOV de doden oploopt is feitelijk een positief iets.
aantal besmettingen: +20%
aantal doden: +30%
aantal ziekenhuisopnames: +30%
aantal IC opnames: +34%
Dit is allesbehalve positief.
Twee kanttekeningen: we testen steeds minder en dit is maar 1 dag."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Nu ook berichten op feesboek dat je niet de glutenvrije meuk moet kopen als de rest op is.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Sorry daarvoor, ik hoor de bron te quotenquote:
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Nee,.... naast andere redenen: virusmutaties.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:00 schreef Zwansen het volgende:
Even een out of the box oplossing voor het mondkapjes-probleem. Er zijn nu al heel veel hulpverleners die Corona hebben (gehad). Deze mensen zouden na hun herstel ook zonder of anders met minder mondkapjes per dag af kunnen omdat ze immuun zouden moeten zijn?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Je zou bijna denken dat hij er meer verstand van heeft dan wij.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De directeur van de IC groep NL had volgens de laatste data een goed overzicht en zag geen grote problemenOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Gelukkig maar!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Radio 1 meneer zei dat het met de 16 jarige die nu in Rotterdam ligt weer heel goed ging
Sowieso mag je hopen dat die eerste groep patiënten nu ongeveer qua behandeltijd weer van de IC af weet te komen. Dat lijkt me ook cruciaal voor het opvangen van de piekOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee! TT problemen!Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Oh, nee, bedoelde meer het noemen van een wijze, als deze beste man miljoenen dode op zijn naam heeft.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sorry daarvoor, ik hoor te quoten![]()
@hollandia02 held!
Klopt, maar de dood treft tot nu toe enkel mensen die al enige vorm van ziekte hebben (Lage weerstand), kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen.
Echter word de media helemaal opgewonden op het aantal cases, terwijl de meeste mensen een hoge weerstand hebben, en daarbij slechts lichte klachten. Deze mensen staan dus wel in de statistieken. De overgrote meerderheid van dit virus zal geen slechts milde of zelfs geen klachten hebben en worden immuun.
Elk jaar komt er in Nederland is een griep voorbij waar geen vaccin voor is waarbij tussen 1999 en 2010 gemiddeld gezien elk jaar 2000 mensen overleden. Hier word echter nooit een cafe voor gesloten.
De reden hiervoor is: Media, jullie mogen mij gek noemen, boeit me niet
De media zag hoe goed de lockdown werkte in China, echter vergeten een hoop mensen wat voor land China is. China is een land dat haar mensen onderdrukt, dit doet zij door met name Media. Media die mensen gek maakt.
Hierna nam Italië het over, en daarna de rest omdat door de media de bevolking de overheid ten schande spreekt of zelf spreekt over bloed aan de handen bij het niet invoeren van een lockdown.
Voor zoiets heb je geen dictatuur nodig, je laat mensen denken dat iets normaal is, en t word normaal gevonden. Dan kan je zo ver gaan als je wilt.
In januari dit jaar zou je nog voor gek verklaard worden als je zou beweren dat heel Nederland op slot moet wegens een virus. Nu is het blijkbaar niet meer dan normaal om te beweren dat het komen moet.
Ik respecteer jullie mening dat jullie het allemaal als normaal en gerechtigheid zien, en ik kan er volledig naast zitten en dat we nu opeens gewoon vol inzetten op de bestrijding van een virus. Maar ik vind dat je bij zo'n ontwikkeling best wat vragen mag stellen.
Top post!![]()
Quoten zonder quotequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef Newone82 het volgende:
@:hollandia02 held!
Klopt, maar de dood treft tot nu toe enkel mensen die al enige vorm van ziekte hebben (Lage weerstand), kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen.
Echter word de media helemaal opgewonden op het aantal cases, terwijl de meeste mensen een hoge weerstand hebben, en daarbij slechts lichte klachten. Deze mensen staan dus wel in de statistieken. De overgrote meerderheid van dit virus zal geen slechts milde of zelfs geen klachten hebben en worden immuun.
Elk jaar komt er in Nederland is een griep voorbij waar geen vaccin voor is waarbij tussen 1999 en 2010 gemiddeld gezien elk jaar 2000 mensen overleden. Hier word echter nooit een cafe voor gesloten.
De media zag hoe goed de lockdown werkte in China, echter vergeten een hoop mensen wat voor land China is. China is een land dat haar mensen onderdrukt, dit doet zij door met name Media. Media die mensen gek maakt.
Hierna nam Italië het over, en daarna de rest omdat door de media de bevolking de overheid ten schande spreekt of zelf spreekt over bloed aan de handen bij het niet invoeren van een lockdown.
Voor zoiets heb je geen dictatuur nodig, je laat mensen denken dat iets normaal is, en t word normaal gevonden. Dan kan je zo ver gaan als je wilt.
In januari dit jaar zou je nog voor gek verklaard worden als je zou beweren dat heel Nederland op slot moet wegens een virus. Nu is het blijkbaar niet meer dan normaal om te beweren dat het komen moet.
Ik respecteer jullie mening dat jullie het allemaal als normaal en gerechtigheid zien, en ik kan er volledig naast zitten en dat we nu opeens gewoon vol inzetten op de bestrijding van een virus. Maar ik vind dat je bij zo'n ontwikkeling best wat vragen mag stellen.
Top post!.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zo iets uit je bek krijgen en jezelf nog mens noemenquote:Klopt, maar de dood treft tot nu toe enkel mensen die al enige vorm van ziekte hebben (Lage weerstand), kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Bron?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De directeur van de IC groep NL had volgens de laatste data een goed overzicht en zag geen grote problemen![]()
Nee ik denk dat fok de laatste cijfers wel heeft.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat hij er meer verstand van heeft dan wij.
Vakman pur sang![]()
Nee het is geen griepje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef Newone82 het volgende:
Elk jaar komt er in Nederland is een griep voorbij waar geen vaccin voor is waarbij tussen 1999 en 2010 gemiddeld gezien elk jaar 2000 mensen overleden. Hier word echter nooit een cafe voor gesloten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ho ho, dat heb ik verbeterd hoor! Lees maar terug.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef _I het volgende:
[..]
Oh, nee, bedoelde meer het noemen van een wijze, als deze beste man miljoenen dode op zijn naam heeft.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik hoorde Rutte trouwens tijdens de persconferentie zeggen dat ze ook met modellen werken die 6 tot 8 weken vooruit kunnen kijken... hopelijk kunnen ze dat inderdaad vrij goed inschatten over zo'n periode.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
sommige mensen hebben geen geweten, onbreekt empathie of zijn gewoon autist.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo iets uit je bek krijgen en jezelf nog mens noemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Mijn punt is dat daarvoor een heel land opsluiten niet de bedoeling kan zijn. Niet dat ik mensen doodwens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo iets uit je bek krijgen en jezelf nog mens noemen.
Juist realistisch zijn is wat ik bedoel.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Dat weet ik. Het gaat snel allemaal. Sprak je niet aan, moest lachen om je opmerking, wetende wie het gezegd had.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ho ho, dat heb ik verbeterd hoor! Lees maar terug.![]()
Hartstikke fijn deze nutteloze reactie, maar waarom?quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ze gaan steeds verder, eerst waren het alleen de oudjes, geen probleem. Nu zijn het de oudjes en mensen die al iets hebben, prima ruimen die slappe hap.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
sommige mensen hebben geen geweten, onbreekt empathie of zijn gewoon autist.
Echt, schandalig.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Weet je eigenlijk wel hoe dom deze uitspraak is?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef Newone82 het volgende:
@:hollandia02 held!
kortom als ze niet aan dit Virus sterven zouden ze uberhaupt al sterven op een eerdere leeftijd dan anderen."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Maar dat kan ook 59 jaar zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef Momo het volgende:
Ah volgens Steves stream 10% van de doden in Italie jonger dan 60 jaar.
Deze link geeft toch aan dat het voornamelijk aan leeftijd en onderliggende kwalen ligt.
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-saysI 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.![]()
Vakman pur sang![]()
Hoewel de cijfers in Italië echt schrikbarend en vreselijk zijn, put ik toch nog een beetje hoop uit de cijfers over de leeftijdsstatistieken in de zin dat NL misschien dit lot bespaard blijft:
Je zou toch haast denken dat de leeftijdssamenstelling van de bevolking, in combinatie met de Italiaanse cultuur (veel familie contact, tussen generaties, familiegeneraties die bij elkaar inwonen, etc.) voor deze cijfers zorgen.
Nog veel belangrijker dan een lockdown is een volledige quarantaine van de ouderen in NL. Geen bezoek in verpleeghuizen is dan ook een goed besluit en absoluut noodzakelijk. Hoe triest ook voor die mensen.![]()
potentieel miljoenen doden maakt hun niet zoveel uit, zolang ze maar un biertje kunnen drinken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze gaan steeds verder, eerst waren het alleen de oudjes, geen probleem. Nu zijn het de oudjes en mensen die al iets hebben, prima ruimen die slappe hap.
Echt, schandalig.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Oh, nu de feiten doordringen dat het NIET alleen oudjes zijn is het opeens niet meer "een griepje"?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)onoverwinnelijk.html
Dit klinkt toch wel weer ernstig.
Wat zakken er een zooi mensen door het ijs in deze reeks zeg, gelukkig staat het allemaal zwart op wit.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Het model van 6 weken terug zei dat we in Nederland geen problemen zouden krijgen...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde Rutte trouwens tijdens de persconferentie zeggen dat ze ook met modellen werken die 6 tot 8 weken vooruit kunnen kijken... hopelijk kunnen ze dat inderdaad vrij goed inschatten over zo'n periode.![]()
quote:Quoronaquote:
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
morgen komen er weer nieuwe die dit niet gelezen hebben en begint het weer opnieuw.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nu de feiten doordringen dat het NIET alleen oudjes zijn is het opeens niet meer "een griepje"?
Wat zakken er een zooi mensen door het ijs in deze reeks zeg, gelukkig staat het allemaal zwart op wit.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Nee want jij bent 100% ingesteld?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze gaan steeds verder, eerst waren het alleen de oudjes, geen probleem. Nu zijn het de oudjes en mensen die al iets hebben, prima ruimen die slappe hap.
Echt, schandalig.
Jij wilt met deze maatregelen een crisis veroorzaken en mensen thuiszitten.
Terwijl wetenschappelijk aangetoond is dat zelfmoordpercentages in beide gevallen significant toenemen.
Crue of niet, in beide gevallen sterven er menen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Feitelijk klopt dat in die zin nog steeds omdat ons zorgsysteem het nog kan handelenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het model van 6 weken terug zei dat we in Nederland geen problemen zouden krijgen...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Zelfs in China rekende men niet met 5% en het vervelende van deze ziekte is dat veel mensen niet eens doorhebben dat ze de ziekte hebben. (is ook meteen een voordeel, maar vervelend dat je ondertussen wel anderen wel besmet).quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:03 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Waar heb je het nou weer over?
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Ik ga het je kort uitleggen 11.000 van de 270.000 en daarbij moet je ook de mensen rekenen die nog dood gaan van die 170.000 open cases. Hoe kom jij er nou weer bij dat 5% te hoog is? Het is eerder een stuk te laag.
Ik ga het je kort uitleggen. Heel veel mensen zijn dus nooit getest dus officieel nooit corona gehad. Daarentegen wordt het aantal overlijdens wel stipt bijgehouden.
Kijk je naar een Zuid Korea. Waar zelfs opblaaspoppen getest werden, daar kwamen ze eerder richting de 1% ipv 5%.![]()
IkBen persoonlijk wel.klaar met de WHO.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)onoverwinnelijk.html
Dit klinkt toch wel weer ernstig.
Wat een opruiings club zeg.
Vakman pur sang![]()
ik wist niet dat je jezelf nog belachelijker kon maken, maar jij wint, het kan dus wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee want jij bent 100% ingesteld?
Terwijl wetenschappelijk aangetoond is dat zelfmoordpercentages in beide gevallen significant toenemen.
Crue of niet, in beide gevallen sterven er menen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Ik kende de quote en vond m van toepassing op deze. Ik was alleen even vergeten wie dat ook alweer gezegd had. My bad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:09 schreef _I het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het gaat snel allemaal. Sprak je niet aan, moest lachen om je opmerking, wetende wie het gezegd had.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik ben hier sinds topic 1.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
morgen komen er weer nieuwe die dit niet gelezen hebben en begint het weer opnieuw.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Inderdaadquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het model van 6 weken terug zei dat we in Nederland geen problemen zouden krijgen...
Love is in the air!![]()
Hup, jezelf als vrijwilliger aanmelden bij een IC, er gaan toch mensen dood, maakt jou geen fuck uit, waarom jij dan niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee want jij bent 100% ingesteld?
Crue of niet, in beide gevallen sterven er menen.
Nou?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Snap je het echt niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De media heeft er niets mee te maken, maar bittere noodzaak.
En het is niet het grote gros van de doden die vallen (want het merendeel komt niet eens in het ziekenhuis op dit moment).
Het gaat om het zo plots besmet worden met een ziekte en het gebrek aan uitspreiding. Het komt allemaal tegelijkertijd, en onze ziekenhuizen kunnen dat niet aan. Een flinke influenzagolf kunnen ze prima aan. Maar dit? En vergeet niet, op de IC's liggen zat mensen aan de beademing die niet onderliggende klachten hebben, maar gewoon gezond waren en binnen een paar dagen dit nodig hebben. En het is er niet eentje? Nee het zijn er honderden. En ook niet dat ze er 2 dagen liggen, maar 3 a 4 weken. En er komen er meer en meer bij.
De krakkemikkige oudjes met van alles onder de leden, waar een griepje overheen komt, of in dit geval Covid-19. Ja, het is iets meer dan normaal, maar dat vormt (op dit moment) het probleem niet!
Aan de andere kant, als je qua overlijdensgevallen kijkt naar Italië, waar de kranten vol staan met overlijdensadvertenties en crematoria het niet meer kunnen bijbenen, dan zou je moeten snappen dat er iets meer aan de hand is en dit niet zozeer aan de media ligt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ik vind de sfeer hier wel grimmig worden.
Toespraak van W.A. heeft weinig geholpen.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Het RIVM werkt met modellen o.b.v. de gegevens die we nu hebben. Hoe langer de pandemie duurt, hoe meer je leert en hoe beter je modellen worden. Dat ze er 2 maanden geleden naast zaten betekent niet automatisch dat het maar een stel amateurs zijn die maar wat roepen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het model van 6 weken terug zei dat we in Nederland geen problemen zouden krijgen...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: