SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app
Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
![]()
Volgens mij kan die Willem-Alexander best speechen, maar nu even niet..Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ik heb eigenlijk zelden zo'n slechte toespraak gezien van een koning over een virusuitbraak, denk ik.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Tijdens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:07 schreef Slobeend het volgende:
Was dit net voor of na z’n middagdutje?Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik vond hem er slecht uitzienquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:10 schreef ToT het volgende:
Zijn aaibaarheidsfactor is hij in ieder geval wel kwijt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Aantal patiënten op IC:
16-03: 96
17-03: 135 (+39, +41%)
18-03: 171 (+36, +27%)
19-03: 210 (+39, +23%)
20-03: 281 (+71, +34%)
Aantal patiënten x3 gegaan in 5 dagen.
De laatste drie dagen zijn de stijgingen bij het aantal opgenomen patiënten wel een redelijke indicatie van het aantal patiënten op IC.
18-03: 408 (+30%)
19-03: 489 (+20%)
20-03: 643 (+31%)![]()
twitter:chicagotribune twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 19:09:51Illinois Gov. J.B. Pritzker is expected to announce a statewide shelter-in-place order at 3 p.m. Friday during a news conference alongside Chicago Mayor Lori Lightfoot. Details are still being worked out, sources say. https://t.co/qeaxW4aw6r reageer retweet
![]()
Komt 'ie een beetje overeen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:46 schreef roos94 het volgende:
Ik vertel jullie vast de speech van willempie zodat jullie niet hoeven te kijken.
We bevinden ons momenteel in een crisis. Allereerst betuig ik mijn medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers. Het moet een uiterst moeilijke tijd zijn om dit verlies te kunnen verwerken. Vele hardwerkende mensen zullen diep geraakt worden door de gevolgen van het Corona virus. Denk aan de mensen in de zorg, die nu onder grote druk hun uiterste best doen om alle patiënten zo draadkrachtig bij te staan.
Maar ook aan de ZZP'ers, die plots hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren op de manier waarvan zij dat gewend zijn. Of de leraren op onze scholen, die nu overgeleverd zijn aan digitaal materiaal.
Het corona virus raakt ons allen. Het is al meermaals gezegd, maar ik verzoek alle Nederlanders dringend de adviezen van het RIVM op te volgen. Schud geen handen, houdt 1.5 meter afstand, blijf binnen waar mogelijk. Let op elkaar en vergeet ook de oudere medemens niet. Bel eens uw oude buurman op, of bied aan hen te helpen bij het doen van boodschappen.
Samen kunnen wij dit virus overwinnen. Daar geloof ik in. Dank u wel.![]()
![]()
Liever zo'n speech als Rutte of had er een interviewer neergezet. Dit kwam zo gemaakt over. 5 speech writers eraan gewerkt.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Dus die Kysia gaat even uitleggen wat we gehoord hebben, in het geval dat we het niet begrepen hebben of zo?I´m back.![]()
Ik ook, hij klonk ook niet goedquote:"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
True.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:10 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb eigenlijk zelden zo'n slechte toespraak gezien van een koning over een virusuitbraak, denk ik.![]()
Iran heeft veel koeien op een kluitje:
Iraanse melkproductie gaat 10 miljoen ton halen
https://www.boerenbusines(...)10-miljoen-ton-halen![]()
Dit is niks voor Willie
Niet zijn crisis crisis om te shinen.
Bij een evt drooglegging zal hij meer emotie kunnen tonen.Vakman pur sang![]()
Nu gaat het goed komen jongens.Geef het nog dit weekend en dan is alles weer normaal.twitter:RealShowstopper twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:23:34HAHAHAHAHAHA // The Pope says he has asked God to stop the coronavirus epidemic https://t.co/CESpG7bzIu via @MailOnline reageer retweet
![]()
Precies pfffquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:11 schreef Protoplanet het volgende:
Bij DWDD was het natuurlijk allemaal weer fantastischDit is gewoon raar :l![]()
Het was net niet letterlijk, maar verder scheelt het niet veel.quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik ook, Rode vlekken onder zijn ogenquote:Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Oh hij heeft nu pas een afspraak weten te krijgen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:11 schreef Nober het volgende:
Nu gaat het goed komen jongens.Geef het nog dit weekend en dan is alles weer normaal.twitter:RealShowstopper twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:23:34HAHAHAHAHAHA // The Pope says he has asked God to stop the coronavirus epidemic https://t.co/CESpG7bzIu via @:MailOnline reageer retweet
Oh.![]()
DWDD-geweldige-speech
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
nou ja ik vond het best ok hoor.. Die toespraak.
just give a second thought
what if we don't get caught...![]()
Als je geen lichamelijke schade krijgt dan is het wel psychische klachten. Ik wordt niet goed van dit corona gezeur. De maatregelingen sta ik natuurlijk achter, maar dat gezaag en gezeur erover.Check it out![]()
Daar zit Rutger Brugman ook weer als virus deskundige.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:11 schreef Protoplanet het volgende:
Bij DWDD was het natuurlijk allemaal weer fantastisch![]()
“Precies de juiste toon”quote:
Nou gelukkig maar, want er was ook maar één toon
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
GrGrappig, dit bedacht ik me net.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Hoe zou Kees Kankerkachel deze corona crisis beleven. Zal het leven in Woensel-West?
Vakman pur sang![]()
Een interview van Steve McClaren had nog meer inhoud.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef Apotheose het volgende:
nou ja ik vond het best ok hoor.. Die toespraak.Oh.![]()
Ik vind dit zorgwekkendquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:10 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten op IC:
De laatste drie dagen zijn de stijgingen bij het aantal opgenomen patiënten wel een redelijke indicatie van het aantal patiënten op IC.
20-03: 643 (+31%)Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“Precies de juiste toon”
Nou gelukkig maar, want er was ook maar één toon![]()
![]()
Die Spaanse zal wel niet meer ontvangen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Hoe zou Kees Kankerkachel deze corona crisis beleven. Zal het leven in Woensel-West?You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
+1quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Als je geen lichamelijke schade krijgt dan is het wel psychische klachten. Ik wordt niet goed van dit corona gezeur.![]()
Monotoonquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:12 schreef Newone82 het volgende:
Hij had een goede toon te pakken, zegt Paul Witteman😅Welke toon?!"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Hahahaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Die Spaanse zal wel niet meer ontvangen.![]()
![]()
Er is een verschil tussen statelijk en onverschillig..Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Sluit fok ff af anders.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Als je geen lichamelijke schade krijgt dan is het wel psychische klachten. Ik wordt niet goed van dit corona gezeur. De maatregelingen sta ik natuurlijk achter, maar dat gezaag en gezeur erover.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Maver ziet al aan komen dat de koning troonsafstand gaat doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:12 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik ook, Rode vlekken onder zijn ogen![]()
Ruudje sloapt gewoon door de crisis heen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Hoe zou Kees Kankerkachel deze corona crisis beleven. Zal het leven in Woensel-West?![]()
Al zou het dalen naar 10% per dag, dan nog zitten we begin april al gigantisch in de shit qua bedden...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:10 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten op IC:
20-03: 643 (+31%)![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:14 schreef ToT het volgende:
[..]
En hij moet met zijn handen van de secondelijm afblijven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Haha meen je! Twee zielen een gedachte.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Gr
[..]
Grappig, dit bedacht ik me net.![]()
Rutger is blij dat we een Koningshuis hebben. Nou ik zeg na deze nonvertoning van een toespraak, afschaffen deze poppenkast.![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:04 schreef heywoodu het volgende:
"Ons hart gaat uit naar"?![]()
@:maily @:Rewimo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
In Jakarta gaat alle entertainment en touristime gebieden eindelijk ook dicht. Winkels en restaurants en moskeeen nog wel open.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Jaaa!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:15 schreef roos94 het volgende:
Had ik die speech toch even perfect voorspeld !![]()
Het hangt af van de samenstelling van de bevolking, de vorm van de bevolkingspiramide.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat kan niet kloppen. Italië heeft 60 mio inwoners. Als men gemiddeld 80 jaar oud wordt, zou je per dag 2.000 sterfgevallen verwachten.
Of wat doe ik fout?
Gemiddelde levensverwachting is trouwens een fictief cijfer, het geeft aan hoe oud iemand die nu geboren wordt gemiddeld zou worden als de huidige sterftecijfers voor elke leeftijdsgroep niet meer zouden veranderen. Best mogelijk dat wie nu geboren wordt in werkelijkheid gemiddeld 90 zal worden.are we infinite or am I alone![]()
Precies...hij doet wat ie kan..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef Apotheose het volgende:
nou ja ik vond het best ok hoor.. Die toespraak.mogen we best een beetje trots op zijn
![]()
En mensen moeten gewoon eens kappen met al dat gezeik en gezanik en ge'-+-&*"('-('&+*3&& ! Dat zeg maar..
Gewoon #doeeenslief we zitten nog wel een poosje in deze ellende..![]()
![]()
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Misschien heeft hij wel gewoon Corona en zat er daarom 0,0 energie in.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
heywoodu
![]()
Is dat correct Nederlands? Of vergelijkbaar met 'vroeger of later'?quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Bij DWDD hebben ze hun reacties goed voorbereid in overleg met regeringEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
En morgen en zondag komen de mensen weer gewoon massaal samen in winkels e.d.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Al zou het dalen naar 10% per dag, dan nog zitten we begin april al gigantisch in de shit qua bedden...
Sluit alles wat niet noodzakelijk is. NU.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Vreemd, waarom zegt iedereen op tv het tegenovergestelde van wat het volk nu denkt over zijn speech? Het was gewoon waardeloos waarom zegt niemand op tv dat? Iedereen hier vond het echt gewoon kutgraag op anoniem![]()
Heb Willy wel eens betere toespraken zien geven, dit was een beetje teveel de autocue aflezen aan zijn ogen te zien.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ben geen fan van Rutte, maar hij steekt wel goed af als je 'm vergelijkt met de koning. Wat zag hij er moe en lusteloos uit zeg.. Totaal geen energie??![]()
😂quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:16 schreef MichaelScott het volgende:
Misschien heeft hij wel gewoon Corona en zat er daarom 0,0 energie in.![]()
Mijn complimenten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:15 schreef roos94 het volgende:
Had ik die speech toch even perfect voorspeld !![]()
Opbokken met je sympathie!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Precies...hij doet wat ie kan..mogen we best een beetje trots op zijn
![]()
En mensen moeten gewoon eens kappen met al dat gezeik en gezanik en ge'-+-&*"('-('&+*3&& ! Dat zeg maar..
Gewoon #doeeenslief we zitten nog wel een poosje in deze ellende..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Bij DWDD vinden ze alles leuk. Zelfs als een kleuter van 5 had gesproken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:11 schreef Protoplanet het volgende:
Bij DWDD was het natuurlijk allemaal weer fantastischCheck it out![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef Generationalpha het volgende:
Wat een ontzettend politiek correcte bende.graag op anoniem![]()
Wat zijn de nieuwe cijfers van Italië?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Maar Italië zegwat een aantallen.
Ik hoor al sinds dinsdag hier berichten: ‘morgen, dan gaan we echt stagnatie zien in de aantallen’
Inmiddels zijn wel alweer 3 dagen verder en elke dag overtreft de andere dag.
Ik begin mij echt oprecht grote zorgen te maken.
Ps.
Net beelden vanuit de USA gezien, 3x raden wat de Amerikanen op dit moment aan hamsteren zijn.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
?? Er gaan ook wel weer mensen uit de IC hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Al zou het dalen naar 10% per dag, dan nog zitten we begin april al gigantisch in de shit qua bedden...![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef RipCity het volgende:
Bij DWDD hebben ze hun reacties goed voorbereid in overleg met regering![]()
Daar kijkt toch niemand meer naar of welquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef RipCity het volgende:
Bij DWDD hebben ze hun reacties goed voorbereid in overleg met regering![]()
![]()
Ja, bij LuckyTV idd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef LTVDK het volgende:
Heb Willy wel eens betere toespraken zien geven, dit was een beetje teveel de autocue aflezen aan zijn ogen te zien.I´m back.![]()
heywoodu
![]()
Bijna 6000 nieuwe gevallen, 620+ nieuwe doden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zijn de nieuwe cijfers van Italië?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Wapens...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef Fukushima het volgende:
Ik hoor al sinds dinsdag hier berichten: ‘morgen, dan gaan we echt stagnatie zien in de aantallen’
Ps.
Net beelden vanuit de USA gezien, 3x raden wat de Amerikanen op dit moment aan hamsteren zijn.![]()
Het papier is gewillig.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef Fukushima het volgende:
Ps.
Net beelden vanuit de USA gezien, 3x raden wat de Amerikanen op dit moment aan hamsteren zijn.Check it out![]()
Hagelslag?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef Fukushima het volgende:
Ps.
Net beelden vanuit de USA gezien, 3x raden wat de Amerikanen op dit moment aan hamsteren zijn.![]()
Mijn moeder woonde naast een varkensboer, kreeg een griepje, eindigde met een longontsteking op het IC en heeft het met moeite gehaald. Heeft long en hersenschade nu.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:11 schreef Mondkapje het volgende:
Iran heeft veel koeien op een kluitje:
Iraanse melkproductie gaat 10 miljoen ton halen
https://www.boerenbusines(...)10-miljoen-ton-halen
Kan anekdotisch zijn maar hoeft niet.Go hard or go home![]()
Haha jaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:15 schreef roos94 het volgende:
Had ik die speech toch even perfect voorspeld !
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:18 schreef Plots het volgende:
Ik had wel wat meer VOC mentaliteit verwacht in die speech.graag op anoniem![]()
Dat miste ik ook wel een beetje jaquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Geen dramatisch slechte speech noch geweldig verrassend. Wat hadden jullie dan verwacht? Dit is redelijk koningshuis eigen.![]()
Zeiden ze net dat het duidelijk een vader was die daar zat te praten?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Bij DWDD vinden ze alles leuk. Zelfs als een kleuter van 5 had gesproken.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijna 6000 nieuwe gevallen, 620+ nieuwe doden.![]()
![]()
![]()
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zijn de nieuwe cijfers van Italië?twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:09:08BREAKING: Italy reports 5,986 new cases of coronavirus and 627 new deaths, raising total to 47,021 cases and 4,032 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
ja, dat is toch het laatste wat je wilt, een zwaar bewapende bevolkingquote:
Shit hits the fan daar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:09:08BREAKING: Italy reports 5,986 new cases of coronavirus and 627 new deaths, raising total to 47,021 cases and 4,032 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
heywoodu
![]()
Aan de inhoud lag het niet nee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:19 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)nder-terug~b8a4f278/
De speech zelf is zo slecht niet trouwens.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Kutzooiquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:09:08BREAKING: Italy reports 5,986 new cases of coronavirus and 627 new deaths, raising total to 47,021 cases and 4,032 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Die zijn voor het einde van de maand China wel voorbij qua cijfers.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Gelukkig zit het op een ander eiland. Ze zoeken het daar maar uit. Wij hebben onze eigen shit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:19 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja, dat is toch het laatste wat je wilt, een zwaar bewapende bevolking![]()
Ik stem voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:20 schreef KennyPowers het volgende:
Geef dat salaris van WimLex aan Ruttegod aub![]()
In Italie wonen veel oudere kinderen nog samen met ouders, of grote families wonen samen. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft.![]()
In principe zou je na 10-14 dagen wat moeten zien, dus het heeft nog een paar dagen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef Fukushima het volgende:
Maar ik heb weinig hoop.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Ik weet niet of ik nu een aluminium hoedje op moet zetten, maar ik heb sterk het gevoel dat zowel Rutte als de koning voorsorteren op veel striktere maatregelen voor een veel langere periode.
De koning zojuist in zijn speech duidelijk aangegeven dat er nog een heftigere periode staat te wachten op ons, en rutte zegt over een paar dagen: blijkbaar was het allemaal te vrijblijvend, ondanks mijn waarschuwingen en richtlijnen.
Lockdown onvermijdelijk.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:19 schreef LTVDK het volgende:
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:19 schreef LTVDK het volgende:
allemachtig wat een ramp is dit aan het worden...
![]()
Hahaha, wat is die vrouw bij dwdd dom."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Mooie toespraak, onder de indruk en ik hoop oprecht dat we onze negativiteit over mensen die ons elk vanuit hun betrokkenheid selchts proberen tot steun te zijn, blijven respecteren, Discussie mag, elkaar verdoemen niet.
Verder hoop ik dat de mods elke doltrieste poging om hier amusement uit te halen, de desbetreffende laat weten dat het ongepast is om over de rug van deze ramp in wording, mensen af te zeiken. Hierbij vooral het doel dienend omdat die users zo graag ter eigen vermaak, opzettelijk de boel zieken.
Het is nu tijd om te zoeken naar een weliswaar kritisch, saamhorige verbinding en de ontbinding voor later te bewaren.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 20-03-2020 19:28:54 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Net als dat dorpje in Astrix en Obelixquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen is er één Brabants dorpje dat dapper weerstand blijft bieden:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Neequote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:21 schreef roos94 het volgende:
In Italie wonen veel oudere kinderen nog samen met ouders, of grote families wonen samen. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft.![]()
n Duitsland zijn er reeds meer dan 18.400 besmettingen met het nieuwe coronavirus vastgesteld, terwijl 53 mensen eraan zijn bezweken, zo heeft het Duitse persbureau DPA aan de hand van de jongste cijfers van de deelstaten berekend.
Bijzonder getroffen blijkt het aan België grenzende Noord-Rijnland-Westfaleb met 6.200 infecties. Dan komen Beieren met 3.100 en Baden-Wuerttemberg, met meer dan 2.700 besmettingen.
In het buitenland zijn bovendien nog eens twee Duitsers overleden.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Rutte gaat dit goed doen bij de tkverkiezingen. Ik ben geen fan van zijn beleid, maar ik kan geen andere politicus bedenken die ik nu als premier zou willen. Dan hebben we aan Rutte geen verkeerde.![]()
HOLY FUCK, case, case, cluster,cluster, boom, megaboom!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:19 schreef LTVDK het volgende:
![]()
Die indruk had ik ook, de situatie is niet onder controle.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:21 schreef I.C.O.N. het volgende:
Ik weet niet of ik nu een aluminium hoedje op moet zetten, maar ik heb sterk het gevoel dat zowel Rutte als de koning voorsorteren op veel striktere maatregelen voor een veel langere periode.
De koning zojuist in zijn speech duidelijk aangegeven dat er nog een heftigere periode staat te wachten op ons, en rutte zegt over een paar dagen: blijkbaar was het allemaal te vrijblijvend, ondanks mijn waarschuwingen en richtlijnen.
Lockdown onvermijdelijk.![]()
heywoodu
![]()
Dat heeft niet veel met aluhoedjes te maken, dan zou ik toch eerder denken aan samenzweringen en dingen die het licht niet kunnen verdragen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:21 schreef I.C.O.N. het volgende:
Lockdown onvermijdelijk.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Is een correcte uitdrukking inderdaadquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef heywoodu het volgende:
Is dat correct Nederlands? Of vergelijkbaar met 'vroeger of later'?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Die cijfers van Kyran zijn het aantal bedden dat bezet is, daar zijn degenen die van de IC zijn dus al af...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:18 schreef butz0rs het volgende:
[..]
?? Er gaan ook wel weer mensen uit de IC hoor.![]()
De cijfers laten ook niets zien dat op controle duidt. Alles loopt finaal uit de klauwen van IC bedden tot besmettingen en doden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:22 schreef Plots het volgende:
[..]
Die indruk had ik ook, de situatie is niet onder controle.![]()
Ja dat proefde ik ook eruit..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:22 schreef Plots het volgende:
[..]
Die indruk had ik ook, de situatie is niet onder controle.
Wel moeilijk,maar misschien wel beter.![]()
Dit is geen alu hoedje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:21 schreef I.C.O.N. het volgende:
Lockdown onvermijdelijk.
Ik denk ook dat we die kant op gaan en dat we hierop worden voorbereid.My friends all drive horses![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is geen alu hoedje.
Ik denk ook dat we die kant op gaan en dat we hierop worden voorbereid.And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
geen militairen om de orde te handhaven?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De cijfers laten ook niets zien dat op controle duidt. Alles loopt finaal uit de klauwen van IC bedden tot besmettingen en doden.![]()
Volgens mij was dit vanaf het begin al. De vraag was niet óf, maar wanneer.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee joh. We kijken het nog ff aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geen militairen om de orde te handhaven?![]()
Italie zit op dag 11 nu, in theorie zou die lockdown toch zijn vruchten af moeten werpen dan na het weekend.
Stel dat het nou blijft stijgen. Dan zal het nog intensiever moeten.![]()
Ik geloof dit eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is geen alu hoedje.
Ik denk ook dat we die kant op gaan en dat we hierop worden voorbereid.
Zondag werd er ineens een half uur van te voren maatregelen genomen, alle horeca dicht.
Als Rutte en consorten nu in code rood zaten, zouden er diezelfde dag nog maatregelen genomen worden. Nu gebeurt er eigenlijk niks.![]()
chemtrailsquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat heeft niet veel met aluhoedjes te maken, dan zou ik toch eerder denken aan samenzweringen en dingen die het licht niet kunnen verdragen.Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Net zoals alle voorgaande maatregelen stapsgewijs ingevoerd inderdaad. Gelijk een completen lockdown en het is paniek.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is geen alu hoedje.
Ik denk ook dat we die kant op gaan en dat we hierop worden voorbereid.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
En dit is al vaker impliciet gezegd. Ze sturen op het aantal IC-bedden. Zodra dat nijpend wordt gaat het land verder op slot.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij was dit vanaf het begin al. De vraag was niet óf, maar wanneer.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, hij zei wellicht/misschienquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:21 schreef I.C.O.N. het volgende:
Lockdown onvermijdelijk.Dit is gewoon raar :l![]()
Ja en dan ben je dus te laat met twee weken delay.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dit is al vaker impliciet gezegd. Ze sturen op het aantal IC-bedden. Zodra dat nijpend wordt gaat het land verder op slot.![]()
Nee geen LockDown, althans niet hoe de neo-fascisten het hier graag willen hebben maar wel langdurige problemen. Maak sws van die paar weken, een paar maande tot heel goed het komende half jaar. Hij sprak over 2020, die deze generatie nooit meer zal vergeten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:21 schreef I.C.O.N. het volgende:
Lockdown onvermijdelijk.
Kortom maak je borst maar nat met deze massage."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
https://nos.nl/artikel/23(...)mheidsvirus-wel.htmlquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:26 schreef mosrednA het volgende:
Waar kan ik de toespraak van de koning terugkijken?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Wat gaat er gebeuren als het in Italië niet wil dalen de komende 10 dagen vraag ik me af, wordt dan duidelijk dat dit misschien niet te stoppen is?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat hoeft niet per se. Er is nog echt heel veel IC-capaciteit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en dan ben je dus te laat met twee weken delay.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
ik heb nog 8 rollen en een pak koffiefiltersquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:26 schreef hjansen82 het volgende:
Van applaus kan je geen wc papier kopen, van geld inmiddels ook niet meer.
komt goed
Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Kan wel 2 jaar duren deze ellende.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee geen LockDown, althans niet hoe de neo-fascisten het hier graag willen hebben maar wel langdurige problemen. Maak sws van die paar weken, een paar maande tot heel goed het komende half jaar. Hij sprak over 2020, die deze generatie nooit meer zal vergeten.
Kortom maak je borst maar nat met deze massage.![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
ik heb nog 8 rollen en een pak koffiefilters
komt goed.
Check it out![]()
Misschien zou dat nog maar het beste ook zijn. Als één wereldgrote pleister die er de komende weken in één keer afgaat. Dat zou ziek zijn...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat gaat er gebeuren als het in Italië niet wil dalen de komende 10 dagen vraag ik me af, wordt dan duidelijk dat dit misschien niet te stoppen is?
(sorry voor alle doemdenkers)Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dan neemt de populatie van Italie met 10% af en gaan we daarna gewoon verder levenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat gaat er gebeuren als het in Italië niet wil dalen de komende 10 dagen vraag ik me af, wordt dan duidelijk dat dit misschien niet te stoppen is?You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Hoeveel dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se. Er is nog echt heel veel IC-capaciteit.![]()
Ja en denk je dat hij dag mag / zou zeggen als ze dit niet verwachten?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:25 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Nee, hij zei wellicht/misschien![]()
Weet je, eerst werd er gezegd na een dag of 8 zou het moeten afvlakken, toen werd het 10. Inmiddels zitten we op dag 11 en nu lees ik 10-14quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In principe zou je na 10-14 dagen wat moeten zien, dus het heeft nog een paar dagen.
Maar ik heb weinig hoop.
Ik hoop het, maar ik krijg het idee dat er iets anders aan de hand is.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
heywoodu
![]()
Wat een totale mongool is het toch ook. Dan ben ik nog wel blij dat wij een staatshoofd hebben die misschien niet echt overkomt alsof hij erg betrokken is, maar wel normale woorden spreekttwitter:nowthisnews twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:12:42NBC News reporter: 'What do you say to Americans who are watching you right now who are scared?'
Trump: 'I'd say that you're a terrible reporter. That's what I'd say.' https://t.co/yW53gUicro reageer retweetVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Nu nog zeker 300 bedden. Daar kunnen nog zeker 1500 bedden bij in een noodtoestand.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee joh. Dan hebben we of allang een vaccin of allang groepsimmuniteit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Kan wel 2 jaar duren deze ellende.![]()
Ik heb dus van 6 tot 10 april tentamenweek. En ik heb echt compleet geen motivatie om te gaan lerenOmdat als het dus voor jan lul is, ik de stof heel lang zal moeten herhalen tot God weet wanneer. Vele universiteiten hebben het jaar qua fysieke toetsen al geschrapt tot september. De hogeschool nog niet.
Lastig dit. Krijg ook geen enkel gehoor van docenten, niemand reageert op mn vragen..![]()
Dat zou wel hoog zijn. Heeft iemand het overzicht nog van China?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef Momo het volgende:
Ah volgens Steves stream 10% van de doden in Italie jonger dan 60 jaar.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
bron?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu nog zeker 300 bedden. Daar kunnen nog zeker 1500 bedden bij in een noodtoestand.![]()
Dat is toch niet veel. Dan zitten we al half vol of zo? De maatregelen merken we pas over 10 dagen. Dan is de IC vraag al twee keer verdubbeld...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu nog zeker 300 bedden. Daar kunnen nog zeker 1500 bedden bij in een noodtoestand.![]()
![]()
![]()
![]()
De Nederlandse zorg infrastructuur
![]()
![]()
![]()
We staan hier te weinig bij stil mensen. We klagen over belasting maar hebben het écht goed geregeld in dit landje.En altijd het laatste woord.![]()
Wij zitten in een achtbaan van 2 weken, Amerikanen al 4 jaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef heywoodu het volgende:
Wat een totale mongool is het toch ook. Dan ben ik nog wel blij dat wij een staatshoofd hebben die misschien niet echt overkomt alsof hij erg betrokken is, maar wel normale woorden spreekttwitter:nowthisnews twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:12:42NBC News reporter: 'What do you say to Americans who are watching you right now who are scared?'
Trump: 'I'd say that you're a terrible reporter. That's what I'd say.' https://t.co/yW53gUicro reageer retweetOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Als zijn populariteitscijfer nu niet onder de 10% komt is Amerika definitief een laagbegaafd land.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef heywoodu het volgende:
Trump: 'I'd say that you're a terrible reporter. That's what I'd say.' https://t.co/yW53gUicro reageer retweetCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef heywoodu het volgende:
Trump: 'I'd say that you're a terrible reporter. That's what I'd say.' https://t.co/yW53gUicro reageer retweetBen je mooi klaar mee, met zo'n leider in een crisis.
![]()
Ik het Nijmeegse RadoudUMC liggen inmiddels 32 coronapatiënten. Dat waren er gisteren nog 18.
Een deel van de patiënten is vanuit het ziekenhuis van Uden overgebracht.
Totaal aantal besmettingen (getest) in Nijmegen is 55.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Nieuws niet gevolgd?quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En toen ik het laatst dacht (onderbuik) was het stemmingsmakerij. Maakte me dus terecht zorgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef Momo het volgende:
Ah volgens Steves stream 10% van de doden in Italie jonger dan 60 jaar.
Weet je ook waar hij het vandaan had?![]()
Nee ze konden de 1150 opschalen naar 1500 toch? Correct me if i’m wrongquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu nog zeker 300 bedden. Daar kunnen nog zeker 1500 bedden bij in een noodtoestand.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Een verdubbeling van de huidige capaciteit zou prima te doen moeten zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is toch niet veel. Dan zitten we al half vol of zo? De maatregelen merken we pas over 10 dagen. Dan is de IC vraag al twee keer verdubbeld...Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
1850 volgens Bruins (van 1150 opschalen naar 3000)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh, nu ben je opeens niet meer 1000% zeker dat 6 April alles weer opengaat, nu het om je eigen hachie gaat?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:42 schreef roos94 het volgende:
Ik heb dus van 6 tot 10 april tentamenweek. En ik heb echt compleet geen motivatie om te gaan lerenOmdat als het dus voor jan lul is, ik de stof heel lang zal moeten herhalen tot God weet wanneer. Vele universiteiten hebben het jaar qua fysieke toetsen al geschrapt tot september. De hogeschool nog niet.
Lastig dit. Krijg ook geen enkel gehoor van docenten, niemand reageert op mn vragen..A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
GVD weer geen wc papier kunnen kopen! Dat filmpje van die gast met al dat wc papier in dat magazijn, laat ze dat opengooien voor directe verkoop aan consumenten!Have been helt kepsteetsj at a prisson![]()
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een verdubbeling van de huidige capaciteit zou prima te doen moeten zijn.![]()
En die 1500 zou, in een extreem geval, opgeschaald kunnen worden naar 3000. Niet morgen uiteraard.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Nee ze konden de 1150 opschalen naar 1500 toch? Correct me if i’m wrongCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
nee, er zijn geen ventilatoren, kapjes of schortjes,geen brillenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een verdubbeling van de huidige capaciteit zou prima te doen moeten zijn.![]()
COR / Hoelang gaat dit nog duren?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nu ben je opeens niet meer 1000% zeker dat 6 April alles weer opengaat, nu het om je eigen hachie gaat?
Ik denk het wel, maar als je naar deze poll kijkt![]()
Voor volgende week alleenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Nee ze konden de 1150 opschalen naar 1500 toch? Correct me if i’m wrong![]()
Oud papier of een washand?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:44 schreef Oorlogsheld het volgende:
GVD weer geen wc papier kunnen kopen! Dat filmpje van die gast met al dat wc papier in dat magazijn, laat ze dat opengooien voor directe verkoop aan consumenten!![]()
![]()
Nu niet, over een paar dagen wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, er zijn geen ventilatoren, kapjes of schortjes,geen brillenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Alleen kom je dan nog een hoop beademingsapparaten tekort.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:44 schreef Blik het volgende:
[..]
1850 volgens Bruins (van 1150 opschalen naar 3000)
Die 1500 waarnaar opgeschaald kon worden is inclusief beademing.
Alle cijfers daarboven is zonder beademingsapparatuur, omdat we die simpelweg niet hebben.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
COR / [COR-Feedback] COVID-19
dit is de nieuwe SC, zonder tijdelijke slotjes
OFFICIEEL AANGEKONDIGD DOOR TJACKA
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 19:46:19 ]![]()
we zullen het zien, dan, elk land heeft nl ook tekortquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu niet, over een paar dagen wel.![]()
ANSAquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:43 schreef _I het volgende:
[..]
En toen ik het laatst dacht (onderbuik) was het stemmingsmakerij. Maakte me dus terecht zorgen.
Weet je ook waar hij het vandaan had?![]()
NOG niet...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen kom je dan nog een hoop beademingsapparaten tekort.
Alle cijfers daarboven is zonder beademingsapparatuur, omdat we die simpelweg niet hebben.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
In Australië staan ze nog lekker bij elkaar gepropt op het strand, afgaande op RTL Nieuws.
Ze maken zich blijkbaar niet zo druk.![]()
Jemig, koop het gewoon op bol.com ofzo. Ik koop daar sowieso al de belangrijke zaken die nu gehamsterd worden zoals wasmiddel, zeep, toiletpapier, kattengrind, etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:44 schreef Oorlogsheld het volgende:
GVD weer geen wc papier kunnen kopen! Dat filmpje van die gast met al dat wc papier in dat magazijn, laat ze dat opengooien voor directe verkoop aan consumenten!![]()
Dan maar afvegen met die stickerquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:46 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
zit je dan met je nee / nee sticker op je brievenbus![]()
![]()
FOK!ken met meer dan 1 paginaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:46 schreef aTypisch het volgende:
COR / [COR-Feedback] COVID-19
dit is de nieuwe SC, zonder tijdelijke slotjes
OFFICIEEL AANGEKONDIGD DOOR TJACKA.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Nederland zit verdorie in de top 7 van het aantal dodelijke slachtoffers.
En dat terwijl wij zo'n klein land zijn.
Ik vind dit echt een zorgwekkende en uiterst kwalijke constatering.![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 19:45:12UPDATE: France reports 1,617 new cases of coronavirus and 78 new deaths, raising total to 12,612 cases and 450 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Die hebben net de bosbranden achter de rug..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:46 schreef Eightyone het volgende:
In Australië staan ze nog lekker bij elkaar gepropt op het strand, afgaande op RTL Nieuws.
Ze maken zich blijkbaar niet zo druk.![]()
gaat ook echt rapquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:47 schreef Frutsel het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 19:45:12UPDATE: France reports 1,617 new cases of coronavirus and 78 new deaths, raising total to 12,612 cases and 450 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Er is waarschijnlijk een bedrijf dat 50 beademingsapparaten per week gaat produceren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alle cijfers daarboven is zonder beademingsapparatuur, omdat we die simpelweg niet hebben.![]()
Dichtbevolkt. En al die multiculti's lappen sowieso de regels aan hun (gestolen) laarsquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:47 schreef VersKers het volgende:
Ik vind dit echt een zorgwekkende en uiterst kwalijke constatering.
En altijd het laatste woord.![]()
Kijk naar de nieuwsberichten van vandaag. Er wordt als een gek gewerkt aan het maken van nieuwe middelen. Zie bv. https://www.volkskrant.nl(...)oet-lukken~b6eb4313/quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we zullen het zien, dan, elk land heeft nl ook tekortquote:Vrijdag 20 maart 2020
Nog steeds geen bevestiging van het ministerie. De offerte en documenten zijn gemaild. Gommers van de IC-vereniging zegt tegen RTL Nieuws dat het aantal IC-bedden omhoog kan. Extra beademingsapparatuur is volgens hem besteld en de levering ‘in gang gezet’. Gommers: ‘Natuurlijk zit daar levertijd op, maar ik hoef niet morgen duizend apparaten te hebben. Daar is nog tijd voor.’ Geen paniek, volgens hem. ‘Ons zorgsysteem is er klaar voor.’ In Enschede wacht Schipper op de goedkeuring van de offerte. Nuchter: ‘Het is natuurlijk geen mooie situatie. Maar het is wel mooi als we iets kunnen doen.’ Met wat geluk, zegt hij, zal over drie weken het eerste apparaat klaar zijn. En daarna 50 per week.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waar hebben we dit allemaal aan te danken. Alleen maar omdat een paar mensen ranzige dingen willen kopen en eten op een Aziatische markt.Check it out![]()
Het gaat zo rond die tijd ook een sobere verjaardag worden. Andersom heb ik die van een nicht van me (paar dagen terug) ook al moeten laten schieten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ik vraag me af hoe het er over 28 dagen bijstaat![]()
Ik woon in Zierikzee, blanker dan blank, en niemand hier geeft een neuk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dichtbevolkt. En al die multiculti's lappen sowieso de regels aan hun (gestolen) laars![]()
Je tovert niet zomaar ergens 1500 van die apparaten vandaan. De hele wereld heeft een tekort en is op zoek.quote:
Een Nederlands bedrijf heeft aangekondigd die wel te kunnen maken, maar maximaal 50 per week.
Daar redt je het niet mee.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Elke keer op pagina's moeten klikken ipv dat het topic gewoon doorlooptquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:47 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
FOK!ken met minder dan 8 pagina's__!__
.
Get woke, go broke!![]()
Klopt, het virus proberen te onderdrukken is idd wel érg fascistisch, maar over een tijdje zal dat absoluut nodig zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee geen LockDown, althans niet hoe de neo-fascisten het hier graag willen hebben maar wel langdurige problemen. Maak sws van die paar weken, een paar maande tot heel goed het komende half jaar. Hij sprak over 2020, die deze generatie nooit meer zal vergeten.
Kortom maak je borst maar nat met deze massage.
Hoe eerder je het doet, hoe minder extreem de impact zal zijn.![]()
Bij een totale lockdown zal de pleuris wel gaan uitbreken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dichtbevolkt. En al die multiculti's lappen sowieso de regels aan hun (gestolen) laarsCheck it out![]()
50 per week toch?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je tovert niet zomaar ergens 1500 van die apparaten vandaan. De hele wereld heeft een tekort en is op zoek.
Een Nederlands bedrijf heeft aangekondigd die wel te kunnen maken, maar maximaal 50 per dag.
Daar redt je het niet mee.![]()
Ik weet niet precies wat voor beademingsapparatuur er nodig is. Wij hebben afgelopen week onze beademings-unit teruggegeven aan de instantie die ze uitlevert (we hadden er 1 staan omdat mijn schoonmoeder zware COPD heeft en minimaal 1x in de week bij ons slaapt). Als dat soort appratuur voldoende is, dan zijn ze die dus al aan het terughalen hiervoorquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alle cijfers daarboven is zonder beademingsapparatuur, omdat we die simpelweg niet hebben.![]()
Er is geen vaste definitie wanneer je iemand een coronadode moet noemen lijkt me. Een heel groot deel is enorm ziek en iemand die nog maar 2 weken te leven heeft, maar wel Corona heeft en dan sterft, noemen we dat dan een Corona-dode of gaat die mee in de reguliere statistieken?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:47 schreef VersKers het volgende:
Ik vind dit echt een zorgwekkende en uiterst kwalijke constatering.![]()
Ja dat schiet wel lekker op. Over drie weken het eerste apparaat. Dan is de ellende al niet meer te overzien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk naar de nieuwsberichten van vandaag. Er wordt als een gek gewerkt aan het maken van nieuwe middelen. Zie bv. https://www.volkskrant.nl(...)oet-lukken~b6eb4313/
[..]![]()
![]()
wat zich allemaal ontvouwt is werkelijk verbijsterendquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het gaat zo rond die tijd ook een sobere verjaardag worden. Andersom heb ik die van een nicht van me (paar dagen terug) ook al moeten laten schieten.![]()
50 per dag is prima. Dan heb je er 350 in een week. 700 in twee weken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je tovert niet zomaar ergens 1500 van die apparaten vandaan. De hele wereld heeft een tekort en is op zoek.
Een Nederlands bedrijf heeft aangekondigd die wel te kunnen maken, maar maximaal 50 per dag.
Daar redt je het niet mee.![]()
André kan maar beter uitkijken. Op zijn leeftijd overleeft hij dit misschien niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef Newone82 het volgende:
André van Duin.
Het is gewoon een griepje net op dwdd. Heerlijk. Zo sta ik er ook in!👌![]()
Zeelandquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik woon in Zierikzee, blanker dan blank, en niemand hier geeft een neuk.Daar wonen 5 mensen en een kip
En altijd het laatste woord.![]()
Klopt, ik heb het verbeterd.quote:Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
alleen hopen, maar nog niet hebbenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk naar de nieuwsberichten van vandaag. Er wordt als een gek gewerkt aan het maken van nieuwe middelen. Zie bv. https://www.volkskrant.nl(...)oet-lukken~b6eb4313/
[..]![]()
Zover ik weet was het 50 per week.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:50 schreef polderturk het volgende:
[..]
50 per dag is prima. Dan heb je er 350 in een week. 700 in twee weken.![]()
We hebben feitelijk al een LockDown waarbij we op afstand ons kunnen blijven bewegen ?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]Volgens mij was dit vanaf het begin al. De vraag was niet óf, maar wanneer.
Of je moet duiden wat je dan nog meer wilt / zien?
Ik dus echt niet wat mensen, jij, daarmee bedoelen.
PS. een LockDown zie ik als dat iedereen maar dan ook iedereen inclusief bezorger etc m.u.v. handhaving, thuis moet blijven. Kortom je legt het oleven neer inclusief het werken en bezig zijn.
Of bedoel je meer de Franse versie dat je met een reden buiten mag komen..... verder ontgaat mij het nut van die maatregel die vooral lijkt ingesteld om steden als zoals Parijs en Bordeaux te bedienen maar geen enkel functioneel nut heeft voor zeg Belmont of Mirecourt etc.etc."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
quote]Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Jor_Dii het volgende: Wat gaat er gebeuren als het in Italië niet wil dalen de komende 10 dagen vraag ik me af, wordt dan duidelijk dat dit misschien niet te stoppen is? [/quote] Is in korea, china, hongkong en singapore ook gelukt. Daalt het niet moet de lockdown nog harder.
![]()
In het centrum redelijk dichtbevolkt, 11k in totaal Zierikzee. 33k. in Schouwen Duveland en nog in totaal 382.304 inwonersquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:50 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
ZeelandDaar wonen 5 mensen en een kip
![]()
Het is per week helaas. Ik heb het veranderdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:50 schreef polderturk het volgende:
[..]
50 per dag is prima. Dan heb je er 350 in een week. 700 in twee weken.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Precies. Om de griep die ieder jaar slachtoffers maakt hoeven we toch ook niet in quarantaine. Het lijkt wel of hier iets anders achter steekt. Zoals een enorme schuldenberg in de wereld. Dus mooi moment voor een financiele reset.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef Newone82 het volgende:
André van Duin.
Het is gewoon een griepje net op dwdd. Heerlijk. Zo sta ik er ook in!👌Check it out![]()
80-85% overleeft het volgens André!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:50 schreef Gehrman het volgende:
[..]
André kan maar beter uitkijken. Op zijn leeftijd overleeft hij dit misschien niet.![]()
Wel meer. De afwachtende houding van Nederland, open grenzen, weinig IC's. Overbevolking. En alles wat hieraan ten grondslag ligt namelijk: "de Europese Unie".quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dichtbevolkt. En al die multiculti's lappen sowieso de regels aan hun (gestolen) laars![]()
Yes.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:51 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Precies. Om de griep die ieder jaar slachtoffers maakt hoeven we toch ook niet in quarantaine. Het lijkt wel of hier iets anders achter steekt. Zoals een enorme schuldenberg in de wereld. Dus mooi moment voor een financiele reset.![]()
We hebben ook nog lang geen 1500 van die apparaten nodig...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar redt je het niet mee.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
dan is het al oorlog ala Italiaanse toestandenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat schiet wel lekker op. Over drie weken het eerste apparaat. Dan is de ellende al niet meer te overzien.![]()
Liever niet zeg. Als de kwaliteit van de medische producten net zo laag ligt als de consumenten producten is het een zege dat ze hier niet op zijn ingesprongen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:51 schreef Jojansma het volgende:
Erg vreemd dat Philips hier niet op is ingesprongen....![]()
Er is voor de komende 10 jaar genoeg WC papier en dan nog... wat is er mis met een lekker warm washandje. Maar goed die hebben we ook al 10 keer uitgekekauwd voor bij zien komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:44 schreef Oorlogsheld het volgende:
GVD weer geen wc papier kunnen kopen! Dat filmpje van die gast met al dat wc papier in dat magazijn, laat ze dat opengooien voor directe verkoop aan consumenten!"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Onzin. We zijn nog geen week dicht als land. De effecten van deze semi-lockdown zijn pas over een week zichtbaar. Dan zou de hoeveelheid IC-patiënten niet meer (drastisch) toe moeten nemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat schiet wel lekker op. Over drie weken het eerste apparaat. Dan is de ellende al niet meer te overzien.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Keukenrol is volop verkrijgbaar. Kun je ook prima mee vegen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is voor de komende 10 jaar genoeg WC papier en dan nog... wat is er mis met een lekker warm washandje. Maar goed die hebben we ook al 10 keer uitgekekauwd voor bij zien komen.![]()
of de krant. Hoorde dat ze dat vroegah zo deden.quote:
Loop je dan met je bescheten reet naar de keuken ofzo?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is voor de komende 10 jaar genoeg WC papier en dan nog... wat is er mis met een lekker warm washandje. Maar goed die hebben we ook al 10 keer uitgekekauwd voor bij zien komen.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Liever niet zeg. Als de kwaliteit van de medische producten net zo laag ligt als de consumenten producten is het een zege dat ze hier niet op zijn ingesprongen.![]()
![]()
wanneer dan wel?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We hebben ook nog lang geen 1500 van die apparaten nodig...![]()
Joh hoJoh hou op.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:51 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Precies. Om de griep die ieder jaar slachtoffers maakt hoeven we toch ook niet in quarantaine. Het lijkt wel of hier iets anders achter steekt. Zoals een enorme schuldenberg in de wereld. Dus mooi moment voor een financiele reset.
Dan zou 3% van de wereldbevolking doodgaan, schiet niet echt op dan.Vakman pur sang![]()
Je toilet is er iets minder blij mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Keukenrol is volop verkrijgbaar. Kun je ook prima mee vegen.![]()
Spoelt slecht door.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Keukenrol is volop verkrijgbaar. Kun je ook prima mee vegen.![]()
Een auto kunnen ze in paar uur in elkaar zetten maar die machines is blijkbaar hogere wiskundeEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Soms denk ik, dit is toch een soort van oorlog. Als je ziet wat de prijs is die we nu moeten betalen, is het opofferen van mensenlevens door verspreiding toe te staan misschien wel goedkoper. Echt alles gaat nu kapot namelijk, en een economische crisis gaat ook veel levens kosten.![]()
je moet ook 1 vel gebruiken niet de hele rol tegelijkquote:"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Wie zegt dat Philips er niet op in is gesprongen? Lijkt me wel dat Philips ook gewoon afhankelijk is van onderdelen en/of grondstoffen uit het buitenland, waaronder China.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:51 schreef Jojansma het volgende:
Erg vreemd dat Philips hier niet op is ingesprongen....
Dat schaal je niet zomaar even op als alles ook daar op z'n gat ligt.![]()
Zierikzee, das wel erg dichtbij...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik woon in Zierikzee, blanker dan blank, en niemand hier geeft een neuk.Ich hock in meinem Bonker![]()
https://www.omroepwest.nl(...)tekort-tegen-te-gaanInnovaties gaan snel in dit soort tijden.quote:DELFT - Dertig studenten van de TU Delft zijn maandag begonnen om 'zo snel mogelijk een simpel en relatief goedkoop beademingsapparaat te ontwikkelen'. Zo hopen ze een bijdrage te leveren in de strijd tegen het coronavirus. De studenten werken onder leiding van professor Jaap Harlaar aan 'OperationAIR'.
(...)
De TU Delft hoopt in totaal vijfhonderd apparaten te kunnen leveren, als het meezit in de loop van april. De ontwerpen zullen voor iedereen beschikbaar zijn.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, die heb ik op de iPad, veegt toch minder lekkerquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:54 schreef Apotheose het volgende:
[..]
of de krant. Hoorde dat ze dat vroegah zo deden..
Get woke, go broke!![]()
Die hebben alleen scheerapparatenfabrieken hier, daar bouw je echt geen machines vanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:51 schreef Jojansma het volgende:
In Italië nu 11 dagen lockdown. Gebeurt helemaal niks met de cijfers.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin. We zijn nog geen week dicht als land. De effecten van deze semi-lockdown zijn pas over eendrie week zichtbaar. Dan zou de hoeveelheid IC-patiënten niet meer (drastisch) toe moeten nemen..![]()
mijn verjaardag is overmorgen. All by myself. Ok, ga even bij mn ouders langs maar knuffelen is er niet bijquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het gaat zo rond die tijd ook een sobere verjaardag worden. Andersom heb ik die van een nicht van me (paar dagen terug) ook al moeten laten schieten.![]()
maar goed, luxeprobleem. Heel veel mensen waarvan hun ouders in een verpleeghuis zitten..just give a second thought
maandag pas?? niet een maand geledenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:56 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.omroepwest.nl(...)tekort-tegen-te-gaan
[..]
Innovaties gaan snel in dit soort tijden.![]()
ik gebruik gewoon deze kaartquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er is geen vaste definitie wanneer je iemand een coronadode moet noemen lijkt me. Een heel groot deel is enorm ziek en iemand die nog maar 2 weken te leven heeft, maar wel Corona heeft en dan sterft, noemen we dat dan een Corona-dode of gaat die mee in de reguliere statistieken?
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6![]()
Deze machine is volgens mij ook geen hogere wiskunde (en technisch zijn moderne auto's misschien nog wel geavanceerder ook tegenwoordig), maar het is vooral een kwestie van capaciteit. Als de hele wereld opeens 500 Ferrari's wil zullen ze ook achter hun oren krabben daar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:55 schreef RipCity het volgende:
Een auto kunnen ze in paar uur in elkaar zetten maar die machines is blijkbaar hogere wiskundeCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waarom maken we dan die apparaten?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin. We zijn nog geen week dicht als land. De effecten van deze semi-lockdown zijn pas over een week zichtbaar. Dan zou de hoeveelheid IC-patiënten niet meer (drastisch) toe moeten nemen.![]()
Video boodschap voor JBZ medewerkers, waarin er een beroep word gedaan om voor te bereiden op wat komen gaat...
![]()
Alvast gefeliciteerdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:56 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mijn verjaardag is overmorgen. All by myself. Ok, ga even bij mn ouders langs maar knuffelen is er niet bij![]()
maar goed, luxeprobleem. Heel veel mensen waarvan hun ouders in een verpleeghuis zitten..Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:51 schreef Jojansma het volgende:
We hebben het over een land waar we talkshows houden over spelletjesshows, MolTalk over 'Wie is de Mol?'quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:11 schreef Ryan3 het volgende:
Dus die Kysia gaat even uitleggen wat we gehoord hebben, in het geval dat we het niet begrepen hebben of zo?Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Wie zegt datquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:51 schreef Jojansma het volgende:
Erg vreemd dat Philips hier niet op is ingesprongen....
Vakman pur sang![]()
Zolang je maar gezond bent.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:56 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mijn verjaardag is overmorgen. All by myself. Ok, ga even bij mn ouders langs maar knuffelen is er niet bij![]()
maar goed, luxeprobleem. Heel veel mensen waarvan hun ouders in een verpleeghuis zitten..![]()
Meh. Waarom ze er nou weer semi-bn'ers in moeten gooienquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Video boodschap voor JBZ medewerkers, waarin er een beroep word gedaan om voor te bereiden op wat komen gaat...![]()
Ik denk dat de huidige maatregelen grosso modo afdoende worden gevonden, maar dat ze veel langer gaan duren dan drie weken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:25 schreef roos94 het volgende: [..] Ik geloof dit eigenlijk niet. Zondag werd er ineens een half uur van te voren maatregelen genomen, alle horeca dicht. Als Rutte en consorten nu in code rood zaten, zouden er diezelfde dag nog maatregelen genomen worden. Nu gebeurt er eigenlijk niks.
My friends all drive horses![]()
In Italië schijnen ze zich helemaal niet goed te houden aan de lockdown. Er is nog heel veel persoonsverkeer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:56 schreef Fer het volgende:
[..]
In Italië nu 11 dagen lockdown. Gebeurt helemaal niks met de cijfers.
En je kunt de situatie in Italië niet 1-op-1 vertalen naar de Nederlandse.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:17 schreef Fukushima het volgende:
Ps.
Net beelden vanuit de USA gezien, 3x raden wat de Amerikanen op dit moment aan hamsteren zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:19 schreef Oostwoud het volgende:
LA Times: As the coronavirus pandemic grows, gun sales are surging in many states
Nu.nl: Amerikanen hamsteren vuurwapens vanwege coronavirus
Locked and loaded.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Nee, dat hebben we te danken aan de evolutie die ons heeft doen ontstaan gedurende we altijd te maken hadden en zullen hebben met bedreigingen van ons voortbestaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef hjansen82 het volgende:
Waar hebben we dit allemaal aan te danken. Alleen maar omdat een paar mensen ranzige dingen willen kopen en eten op een Aziatische markt.
Waar we vooral moeite mee hebben is de enigszins redeloze angst dat we geen controle hebben dat ca 2-4% van onze bevolkin ws vervroegd het lood zullen leggen.
Het leed zou al een stuk monder zijn wanneer de samenleving niet als een kip zonder kop, zich gaat verschuilen achter allerlei doemscenario's van einde der tijden.
Eén 100% zekerheid is dat de mens zal blijven voortbestaan en het is aan ons als mensheid in welke vorm."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zou zo een Fokker kunnen zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef Jemoederniet het volgende: [..] Daar zit Rutger Brugman ook weer als virus deskundige.
![]()
Mwoah dat zou nog wel eens heel erg vies tegen kunnen gaan vallen vrees ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We hebben ook nog lang geen 1500 van die apparaten nodig...
Van de standaard 1150 IC bedden is op elk moment al zo'n 60-70% bezet gemiddeld.
Daarnaast liggen er nu al 281 coronapatienten op de IC. Die zullen daar zeker 2-4 weken in blijven liggen.
Volgende week worden verwacht dat er 500-1000 IC patienten bij komen.
Dan komt die maximale capaciteit van 1500 IC bedden (mét beademing) erg hard dichtbij.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Heb je familie, vrienden of andere mensen waar je om geeft?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:
Soms denk ik, dit is toch een soort van oorlog. Als je ziet wat de prijs is die we nu moeten betalen, is het opofferen van mensenlevens door verspreiding toe te staan misschien wel goedkoper. Echt alles gaat nu kapot namelijk, en een economische crisis gaat ook veel levens kosten.![]()
Hoe weet je dat zo zeker? Ik denk dat niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, dat hebben we te danken aan de evolutie die ons heeft doen ontstaan gedurende we altijd te maken hadden en zullen hebben met bedreigingen van ons voortbestaan.
Waar we vooral moeite mee hebben is de enigszins redeloze angst dat we geen controle hebben dat ca 2-4% van onze bevolkin ws vervroegd het lood zullen leggen.
Het leed zou al een stuk monder zijn wanneer de samenleving niet als een kip zonder kop, zich gaat verschuilen achter allerlei doemscenario's van einde der tijden.
Eén 100% zekerheid is dat de mens zal blijven voortbestaan en het is aan ons als mensheid in welke vorm.![]()
Ik denk nu even als beleidsmaker. Dan kun je niet op microschaal denken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je familie, vrienden of andere mensen waar je om geeft?![]()
geen klachten. Ook geen 'och ik voel wel wat maar zal wel niks zijn' .quote:En houd afstand. MOCHT ik (lichte) klachten krijgen dan gaat het feest natuurlijk niet door.
1150*0,7+281=1086quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah dat zou nog wel eens heel erg vies tegen kunnen gaan vallen vrees ik.
Van de standaard 1150 IC bedden is op elk moment al zo'n 60-70% bezet gemiddeld.
Daarnaast liggen er nu al 281 coronapatienten op de IC. Die zullen daar zeker 2-4 weken in blijven liggen.
Dan komt die maximale capaciteit van 1500 IC bedden (mét beademing) erg hard dichtbij.
dus nog 64 vrij ongeveerReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:09 schreef 2562 het volgende:
[..]
Hoeveel kan jij er noemen die groter waren dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:09 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Noem eens een grotere crisis danWaren we in oorlog in 1953?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Welke vond jij groter dan? Hij heeft gelijk, het hele land ligt minimaal een paar maanden op z'n gat![]()
Dat is een ontwijkend antwoord.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk nu even als beleidsmaker. Dan kun je niet op microschaal denken.![]()
Of 28 weeks.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ik vraag me af hoe het er over 28 dagen bijstaat
Reken er maar op dat de gevolgen de komende tijd en jaren mergdiep zullen ingrijpen.
Mensen die dan nog steeds gevolgen ondervinden en anderen die de basis van hun leven zijn kwijtgeraakt. Maar ook mensen die met nieuwe inzichten het leven zullen oppakken waarbij we dan wat meer op elkaar ipv verwerving zullen letten. Een crisis kan ook samenbinden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
1953 was niet 'een grotere crisis' dan dit, hoor.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Ja, natuurlijk. Maar nogmaals, beleidsmaker moeten en kunnen geen beleid maken door het te betrekken op de gevolgen voor hun familie of vrienden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is een ontwijkend antwoord.![]()
Ik vertrouw op de experts die stellen dat de ziekenhuizen de aantallen aankunnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah dat zou nog wel eens heel erg vies tegen kunnen gaan vallen vrees ik.
Dan komt die maximale capaciteit van 1500 IC bedden (mét beademing) erg hard dichtbij.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoezo kost een economische crisis mensenlevens?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:
De NOS maakt gewoon cijfers bekend iedere dag. Er zijn nog zo'n 300 IC-bedden vrij voor coronapatiënten...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
1150*0,7+281=1086
dus nog 64 vrij ongeveerCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
zelfmoordquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:04 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoezo kost een economische crisis mensenlevens?![]()
Vind je van niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
1953 was niet 'een grotere crisis' dan dit, hoor.![]()
Griep eist serieus jaarlijks 1000-en doden
Hier zijn er pas 105 Corona doden.....
WtfLove is in the air!![]()
dan hebben ze er meer dan 1150 dusquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De NOS maakt gewoon cijfers bekend iedere dag. Er zijn nog zo'n 300 IC-bedden vrij voor coronapatiënten...Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Verdomme dit is wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, dat hebben we te danken aan de evolutie die ons heeft doen ontstaan gedurende we altijd te maken hadden en zullen hebben met bedreigingen van ons voortbestaan.
Eén 100% zekerheid is dat de mens zal blijven voortbestaan en het is aan ons als mensheid in welke vorm.Vakman pur sang![]()
Mooie business, 100% zeker dat je ze al bij voorintekening hebt verkocht.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er is waarschijnlijk een bedrijf dat 50 beademingsapparaten per week gaat produceren.
Verder dit relativeren als "new hope" want IC-beademing is heel wat meer dan een luchtpompje met wat zuurstof. Beademen zal niet het virus zelf bestrijden, hooguit het lichaam nog even gaande houden in de hoop dat het dan (zelf) immuniteit kan verkrijgen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: