SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
[ Bericht 8% gewijzigd door Perrin op 20-03-2020 22:56:15 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Grootste crisis van gem. 3 generaties waarschijnlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende: [..] "Een ziekenhuis" is even wat anders dan honderden ziekenhuizen wereldwijd. Ik vind het jammer dat je het allemaal zo bagatelliseert terwijl dit de grootste crisis is die de meesten van ons ooit meegemaakt hebben. En een crisis die nog lang niet op zijn hoogtepunt is...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mee eens, maar ik ben niet zo'n opruimer.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Kun je tellen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tenzij een teerlaag zo'n virus wegjaagt.
Dan zou ik er niet op rekenen.![]()
https://www.noordhollands(...)ing-is-een-uitdaging (rest achter betaalmuur)quote:Volendams bedrijf levert honderdduizenden mondkapjes om zorgmedewerkers te beschermen
20 maart 2020
Vrijdag stond er al een vrachtwagen met 50.000 kapjes aan de Belgische grens die door het bedrijf zijn geïmporteerd. Bill Duin van Podobrace (internetbedrijf in braces en medische hulpmiddelen) kwam vlak na de coronauitbraak in Wuhan al met zijn team in actie. Duin reisde naar China, Indonesië en Engeland om bedrijven vast te leggen voor fabricage en leveranties. “We maken een luchtbrug voor mondkapjes uit China en Indonesië en voor desinfecterende gel uit Turkije.”Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Jup.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Las ook weer een onderbouwd verhaal een paar dagen geleden dat in China juist weer verdacht weinig rokers getroffen werden.
En een Belgische (long)arts die afgelopen maandag op Belgische tv ook aangaf dat ondanks verwachting rokers en diabetici niet zwaarder getroffen worden.
Ik ben geneigd dat te geloven want ik heb afgelopen weken tijdens de duizenden Corona uitzendingen pas 1 keer het bericht gehoord dat rokers moeten vrezen. Pas 1 keer![]()
Zit echt volledig in zijn eigen realiteit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Complete legers die worden ingezet, gebieden die afgesloten worden, vanwege een griepje... geloof je het zelf?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Vind ik niet.quote:
Paar twitter/fb rotzooitjes en die livestreams kunnen allemaal wel in 1 spoiler.![]()
goedzoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:42 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.noordhollands(...)ing-is-een-uitdaging (rest achter betaalmuur)
echt zo belangrijk dat iedereen die de contacten heeft en kan leggen deze op de juiste manier inzet!Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Poll: Hoelang nog tot het normale leven weer terug is?
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hierDit is gewoon raar :l![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef SecretStoryWous het volgende:
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hiert poll
Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Over een kwartier alle steden in Bulgarije in lockdown voor buitenstaanders die geen gegronde reden hebben om zich in de stad te bevinden.
Politieposten staan al bij alle toegangswegen opgesteld. Ook in de stad zelf verdere maatregelen vanaf dan."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Toch ietsje geprobeerd op te ruimen.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Rook jij?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup.
En een Belgische (long)arts die afgelopen maandag op Belgische tv ook aangaf dat ondanks verwachting rokers en diabetici niet zwaarder getroffen worden.
Ik ben geneigd dat te geloven want ik heb afgelopen weken tijdens de duizenden Corona uitzendingen pas 1 keer het bericht gehoord dat rokers moeten vrezen. Pas 1 keer![]()
'quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zit echt volledig in zijn eigen realiteit.
Zeggen de mensen die geloven dat ziekenhuizen nooit tekorten hebben.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Nouja. Dan maar stug doorroken.
Als drinken ook nog helpt nou, dan kan ik m'n lol niet op."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik mis de optie 'het is maar een griepje'quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef SecretStoryWous het volgende:
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier![]()
De onderzoeken die hierin genoemd worden zijn wat dat betreft interessant, lang niet genoeg om conclusies te trekken uiteraard, maar toch.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
Jup.
Ik ben geneigd dat te geloven want ik heb afgelopen weken tijdens de duizenden Corona uitzendingen pas 1 keer het bericht gehoord dat rokers moeten vrezen. Pas 1 keer
https://cfrankdavis.wordp(...)navirus-not-smokers/![]()
It's just a flu, bro.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik mis de optie 'het is maar een griepje'![]()
Het is ook wel interessant om nog een beetje tegenwind te lezen, anders wordt het hier al helemaal een crematie-topic.
Beetje meer afstand, perspectief is af en toe wel goed in deze barre tijd.
Ja sommige worden heel ziek, maar de meeste merken weinig en sommige zelf niets. De cijfers van de geteste cases geven daarom een compleet vertekend beeld, en de hele wereld is gefocust op die cijfers lijkt het wel.
Verder vind ik t interesant dat de griep zo is ingeburgerd dat we tien duizenden doden per jaar voor lief nemen. Ja het is minder dodelijk, maar dat zijn toch vele doden elk jaar, jaar na jaar, genormaliseerd tot non-nieuws.
Corona is geen griep, maar het ligt mijlenver weg van pak-m-beet Ebola. Als ik de reacties af en toe lees denk ik in t Ebola topic ben aan beland.![]()
Zo'n meter laat alleen zien wat het zuurstofgehalte is in het bloed, maar geeft niet aan wat de oorzaak is van een te laag percentage.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:03 schreef Smack10 het volgende:
Vraagje aan jou, aangezien jij in het ziekenhuis werkt.
Zijn SpO2 meters een goeie indicatie m.b.t. benauwdheid/verminderde longfunctie door mogelijke infectie?
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypoxemia#Causes![]()
Ik stel een eenvoudige vraag volgens mij.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je probeert mij iets vertellen, wellicht kan je dat advies zelf ook ter harte nemen.![]()
Ik ben geen Kyran. Maar mijn ademhaling en hartslag is snachts laag.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zo'n meter laat alleen zien wat het zuurstofgehalte is in het bloed, maar geeft niet aan wat de oorzaak is van een te laag percentage.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypoxemia#Causes
BPM rond de 50.
Ademhaling 15 PM.
Als ik griep krijg is vooral mijn hartslag veel hoger. Kan wel 80 zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit gaat niet om 1 of 2 ziekenhuizen die het wat drukker hebben vanwege de griep.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
'
Zeggen de mensen die geloven dat ziekenhuizen nooit tekorten hebben.
Vrijwel ieder land ter wereld heeft maatregelen getroffen, grenzen dicht, noodtoestanden en lockdowns, alle sportevenementen incl. de Formule 1 en het EK zijn uitgesteld, geen concert gaat door, alle horeca op slot.
In enkele landen zijn of ontstaan er al grote tekorten op IC's, tekort aan hulpmiddelen, draait personeel shifts van 18 uren, gaan verpleegkundigen en artsen dood, zijn de doodskisten niet aan te slepen...
En jij durft dit nog steeds af te doen als "wat tekorten", in wat voor staat van ontkenning verkeer je dan... word eens wakker en haal je hoofd uit je kont...
Ik hoop voor je dat je in je eigen kring niet getroffen wordt door dit virus...![]()
new york city live nutwitter:NYCMayor twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 22:35:48We’re at City Hall with updates on New York City’s response to COVID-19. https://t.co/cW2n6uEwKF reageer retweet
Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Ik heb het vaak gelezen, oa omdat het virus vasthecht op ACE2 receptoren van de cellen, en die in de longen van rokers talrijker zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup.
Ik ben geneigd dat te geloven want ik heb afgelopen weken tijdens de duizenden Corona uitzendingen pas 1 keer het bericht gehoord dat rokers moeten vrezen. Pas 1 keer
Anderzijds heb ik gelezen dat nicotine ACE2 expressie onderdrukt. Het blijft een vreemde zaak.
Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat mocht roken bescherming bieden, dat men dat snel zou bekend maken. Op lange termijn is roken een groter probleem dan deze epidemie.are we infinite or am I alone![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Nogmaals. Voor de 1000ste keer. Het gaat er om dat er nu al ziekenhuizen omvallen. Het gaat er om dat er nu al ziekenhuizen zijn die geen reguliere zorg meer kunnen leveren. Als jij vandaag een ongeluk krijgt in de buurt van Uden hebben ze geen plaats voor je in het ziekenhuis. Als jij met spoed een operatie nodig hebt kun je het vergeten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Het is ook wel interessant om nog een beetje tegenwind te lezen, anders wordt het hier al helemaal een crematie-topic.
Beetje meer afstand, perspectief is af en toe wel goed in deze barre tijd.
Ja sommige worden heel ziek, maar de meeste merken weinig en sommige zelf niets. De cijfers van de geteste cases geven daarom een compleet vertekend beeld, en de hele wereld is gefocust op die cijfers lijkt het wel.
Verder vind ik t interesant dat de griep zo is ingeburgerd dat we tien duizenden doden per jaar voor lief nemen. Ja het is minder dodelijk, maar dat zijn toch vele doden elk jaar, jaar na jaar, genormaliseerd tot non-nieuws.
Corona is geen griep, maar het ligt mijlenver weg van pak-m-beet Ebola. Als ik de reacties af en toe lees denk ik in t Ebola topic ben aan beland.
Nu zijn er nog ziekenhuizen met ruimte, maar als over een week al die ziekenhuizen volliggen en je hebt met spoed zorg nodig ben jij ook de lul, ondanks dat je misschien niet besmet bent geraakt of er met wat milde klachten van af kwam.
Hoe moeilijk is het om dit te begrijpen?![]()
Logootje toegevoegdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Veel overzichtelijker!
And what rough beast, its hour come round at last,
Wat lul je? Healthcare produceert ook binnen NLquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Die hebben alleen scheerapparatenfabrieken hier, daar bouw je echt geen machines van![]()
De mogelijke bescherming die roken zou bieden zou van de nicotine moeten komen. Er zijn veel minder schadelijke manieren om nicotine binnen te krijgen, zoals nicotinepleisters.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb het vaak gelezen, oa omdat het virus vasthecht op ACE2 receptoren van de cellen, en die in de longen van rokers talrijker zijn.
Anderzijds heb ik gelezen dat nicotine ACE2 expressie onderdrukt. Het blijft een vreemde zaak.
Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat mocht roken bescherming bieden, dat men dat snel zou bekend maken. Op lange termijn is roken een groter probleem dan deze epidemie.![]()
Een vraag die er niet toe doet en die jij beter aan die Belgische arts kan stellen. Ik zal straks zijn naam en emailadres voor jou opzoekenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik stel een eenvoudige vraag volgens mij.
Wat ik antwoord op jouw vraag, bepaalt de uitkomst van de Chinese cijfers niet en ook niet wat die Belgische arts zei.
Je zoekt bevestiging van wat je jaren geleden al geleerd hebt en de rest doet er niet toe![]()
Geen idee, nooit gedaan. Klinkt als meer werk dan naar de Albert Heijn, maar het is misschien wel een goede (en lekkere) optie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:33 schreef franske19 het volgende:
[..]
Kun je niet zelf brood gaan bakken anders. Brood bakken is zo simpel.![]()
![]()
de IC's liggen bij de normale griep ook elke winter vol. Zolang dit een klein beetje onder controle te houden is, is er niet heel veel aan de hand.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals. Voor de 1000ste keer. Het gaat er om dat er nu al ziekenhuizen omvallen. Het gaat er om dat er nu al ziekenhuizen zijn die geen reguliere zorg meer kunnen leveren. Als jij vandaag een ongeluk krijgt in de buurt van Uden hebben ze geen plaats voor je in het ziekenhuis. Als jij met spoed een operatie nodig hebt kun je het vergeten.
Nu zijn er nog ziekenhuizen met ruimte, maar als over een week al die ziekenhuizen volliggen en je hebt met spoed zorg nodig ben jij ook de lul, ondanks dat je misschien niet besmet bent geraakt of er met wat milde klachten van af kwam.
Hoe moeilijk is het om dit te begrijpen?
https://www.trouw.nl/cult(...)F%2Fwww.google.nl%2F
en https://www.dvhn.nl/drent(...)%80%99-23082898.html![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Automatisch het volgende:
[..]
de IC's liggen bij de normale griep ook elke winter vol. Zolang dit een klein beetje onder controle te houden is, is er niet heel veel aan de hand.
https://www.trouw.nl/cult(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Dit gaat niet om 1 of 2 ziekenhuizen die het wat drukker hebben vanwege de griep.
Vrijwel ieder land ter wereld heeft maatregelen getroffen, grenzen dicht, noodtoestanden en lockdowns, alle sportevenementen incl. de Formule 1 en het EK zijn uitgesteld, geen concert gaat door, alle horeca op slot.
In enkele landen zijn of ontstaan er al grote tekorten op IC's, tekort aan hulpmiddelen, draait personeel shifts van 18 uren, gaan verpleegkundigen en artsen dood, zijn de doodskisten niet aan te slepen...
En jij durft dit nog steeds af te doen als "wat tekorten", in wat voor staat van ontkenning verkeer je dan... word eens wakker en haal je hoofd uit je kont...
Ik hoop voor je dat je in je eigen kring niet getroffen wordt door dit virus...![]()
Spreek je over een week wel dan. Dan hoeft niemand er nu meer energie in te steken toch.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Automatisch het volgende:
[..]
de IC's liggen bij de normale griep ook elke winter vol. Zolang dit een klein beetje onder controle te houden is, is er niet heel veel aan de hand.
Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig - https://nos.nl/l/2327776![]()
Twee nieuwe mensen uit het ziekenhuis ontslagen omdat ze tweemaal negatief hebben getest en verder in prima staat verkeren. Nog een ander die nog één test moet afwachten maar die is blijkbaar ook volledig klachtenvrij.
Heb het vermoeden dat ze dit beleid hier nog wel een tijdje vast blijven houden.
Vanaf morgen mogen enkel 60+ers tussen 08:00 en 10:00 naar supermarkten. Het zal mr niet verbazen als ze aan het eind van de eerst gestelde noodregels (29 maart) de teugels voor bepaalde bevolkingsgroepen wat gaan laten vieren."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dit is niet onder controle, mede dankzij het ontbreken van leiderschap. Dit is verre van onder controle. Dit is chaos, dit is....... Geen woorden meer voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Automatisch het volgende:
[..]
en https://www.dvhn.nl/drent(...)%80%99-23082898.html![]()
In welk land woon je?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:00 schreef Pumpalov het volgende:
Twee nieuwe mensen uit het ziekenhuis ontslagen omdat ze tweemaal negatief hebben getest en verder in prima staat verkeren. Nog een ander die nog één test moet afwachten maar die is blijkbaar ook volledig klachtenvrij.
Heb het vermoeden dat ze dit beleid hier nog wel een tijdje vast blijven houden.
Vanaf morgen mogen enkel 60+ers tussen 08:00 en 10:00 naar supermarkten. Het zal mr niet verbazen als ze aan het eind van de eerst gestelde noodregels (29 maart) de teugels voor bepaalde bevolkingsgroepen wat gaan laten vieren.Dit is gewoon raar :l![]()
Welk land?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:00 schreef Pumpalov het volgende:
Vanaf morgen mogen enkel 60+ers tussen 08:00 en 10:00 naar supermarkten. Het zal mr niet verbazen als ze aan het eind van de eerst gestelde noodregels (29 maart) de teugels voor bepaalde bevolkingsgroepen wat gaan laten vieren.![]()
dat is toch op eigen initiatief van ah, dat boodschappenuurtje?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:00 schreef Pumpalov het volgende:
Vanaf morgen mogen enkel 60+ers tussen 08:00 en 10:00 naar supermarkten. Het zal mr niet verbazen als ze aan het eind van de eerst gestelde noodregels (29 maart) de teugels voor bepaalde bevolkingsgroepen wat gaan laten vieren.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Osterhaus heeft gelijk, we moeten NU in volledige lockdown. Niet wachten tot het escaleert.blablablabla![]()
Denk niet dat het om de AH gaatquote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:02 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
dat is toch op eigen initiatief van ah, dat boodschappenuurtje?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: