abonnement Unibet Coolblue
pi_192023213
De koers die Groot-Brittanië (en waarschijnlijk ook Nederland) vaart, wijkt af van wat veel andere landen doen. Scholen blijven voorlopig open en horeca ook.
Groot-Brittanië is ook open over deze methode, de "herd immunity".
Met andere woorden: laat een groot deel van de gezonde bevolking zich nu besmetten en daarmee immuun maken. Ontzie de ouderen en zwakkeren nu zo veel mogelijk zodat de besmettingen daar zich over een zeer lange tijd zullen uitspreiden.
Op zich zit er wel wat in vind ik. Want wat bereik je ermee als je nu alles op slot gooit voor twee weken en besmettingspercentage zeer laag houdt. Dan begin je daarna weer van voren af aan.
Het blijft natuurlijk steeds moeilijker om "het volk" te kalmeren en paniek te voorkomen, maar wie weet blijkt dit de juiste aanpak. Of niet. :) Daar komen we over een jaar wel achter.




What does Britain know about coronavirus that the rest of Europe doesn't?
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-gbr/index.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Felixa op 14-03-2020 12:05:28 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:01:03 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192023364
Ja, lekker gokken met mensen levens.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_192023401
Het klinkt voor mij vrij logisch, eigenlijk.
pi_192023419
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:05:03 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192023422
We spelen vanuit de omschakeling, zeg maar?
pi_192023446
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
Dit.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_192023455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:52 schreef Felixa het volgende:
De koers die Groot-Brittanië (en waarschijnlijk ook Nederland) vaart, wijkt af van wat veel andere landen doen. Scholen blijven voorlopig open en horeca ook.
Groot-Brittanië is ook open over deze methode, de "herd immunity".
Met andere woorden: laat een groot deel van de gezonde bevolking zich nu besmetten en daarmee immuun maken. Ontzie de ouderen en zwakkeren nu zo veel mogelijk zodat de besmettingen daar zich over een zeer lange tijd zal uitspreiden.
Op zich zit er wel wat in vind ik. Want wat bereik je ermee als je nu alles op slot gooit voor twee weken en besmettingspercentage zeer laag houdt. Dan begin je daarna weer van voren af aan.
Het blijft natuurlijk steeds moeilijker om "het volk" te kalmeren en paniek te voorkomen, maar wie weet blijkt dit de juiste aanpak. Of niet. :) Daar komen we over een jaar wel achter.




What does Britain know about coronavirus that the rest of Europe doesn't?
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-gbr/index.html
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:52 schreef Felixa het volgende:
De koers die Groot-Brittanië (en waarschijnlijk ook Nederland) vaart, wijkt af van wat veel andere landen doen. Scholen blijven voorlopig open en horeca ook.
Groot-Brittanië is ook open over deze methode, de "herd immunity".
Met andere woorden: laat een groot deel van de gezonde bevolking zich nu besmetten en daarmee immuun maken. Ontzie de ouderen en zwakkeren nu zo veel mogelijk zodat de besmettingen daar zich over een zeer lange tijd zal uitspreiden.
Op zich zit er wel wat in vind ik. Want wat bereik je ermee als je nu alles op slot gooit voor twee weken en besmettingspercentage zeer laag houdt. Dan begin je daarna weer van voren af aan.
Het blijft natuurlijk steeds moeilijker om "het volk" te kalmeren en paniek te voorkomen, maar wie weet blijkt dit de juiste aanpak. Of niet. :) Daar komen we over een jaar wel achter.




What does Britain know about coronavirus that the rest of Europe doesn't?
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-gbr/index.html
Wellicht voert Nederland idd wel deze koers maar zijn ze er niet open over. Vind het verschil in maatregelen in vergelijking met andere landen wel opvallend terwijl steeds meer artsen, microbiologen, andere landen etc. ons waarschuwen . En tja, hoe bovenstaand gaat uitpakken ... time will tell.
pi_192023472
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
Hoe zie je groepsimmuniteit voor je als je door de strenge maatregelen maar totaal een paar% van de bevolking besmet hebt ipv enkele tientallen procenten?
pi_192023478
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
True.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:08:29 #11
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192023483
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
Ja, dit dus. Blijkbaar snapt niet iedereen dat.

'Herd immunity' is de enige oplossing. De vraag is of je het snel of langzaam bereikt. En als het je lukt om het voldoende te vertragen, dan is er wellicht een vaccin en kun je het proces versnellen zónder dat een significant deel van de bevolking ziek wordt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192023516
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:06 schreef proud_mami het volgende:

[..]


[..]

Wellicht voert Nederland idd wel deze koers maar zijn ze er niet open over. Vind het verschil in maatregelen in vergelijking met andere landen wel opvallend terwijl steeds meer artsen, microbiologen, andere landen etc. ons waarschuwen . En tja, hoe bovenstaand gaat uitpakken ... time will tell.
In de besloten vvd groep waar ik in zit (I know :') ) is dit al een aantal keren genoemd en werd gezegd dat men dit niet mondiaal maakte uit angst voor paniek.

Uiteraard maakt dit het geen waarheid, maar dit is wel wat er voorbij komt binnen deze groep.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 12:11:16 ]
pi_192023532
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe zie je groepsimmuniteit voor je als je door de strenge maatregelen maar totaal een paar% van de bevolking besmet hebt ipv enkele tientallen procenten?
Zit ook wel wat in. En daar zit dan ook gelijk het grote probleem, er zijn meerdere strategieën om om te gaan met dit virus en elke strategie heeft zijn voor en nadelen maar omdat er nog zo veel onbekend is is veel gewoonweg een kwestie van 'gokken'.
pi_192023535
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:10 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

In de besloten vvd groep waar ik in zit (I know :') ) is dit al een aantal keren genoemd en werd gezegd dat men dit niet mondiaal maakte uit angst voor paniek.

Uiteraard maakt dit het geen waarheid, maar dit is wel wat er voorbij komt binnen deze groep.
Typisch VVD gespuis.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192023539
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:10 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

In de besloten vvd groep waar ik in zit (I know :') ) is dit al een aantal keren genoemd en werd gezegd dat men dit niet mondiaal maakte uit angst voor paniek.
Of nog wranger, de ouderen en zieken laten vallen omdat ze bv nederland alleen maar geld kosten op langer termijn.
pi_192023541
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Typisch VVD gespuis.
O+ :*
pi_192023548
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:11 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Zit ook wel wat in. En daar zit dan ook gelijk het grote probleem, er zijn meerdere strategieën om om te gaan met dit virus en elke strategie heeft zijn voor en nadelen maar omdat er nog zo veel onbekend is is veel gewoonweg een kwestie van 'gokken'.
Dat is het 'm inderdaad: niemand weet wat de juiste koers is. Lastig, lastig...
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192023556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of nog wranger, de ouderen en zieken laten vallen omdat ze bv nederland alleen maar geld kosten op langer termijn.
Gelukkig zijn deze termen nog niet voorbij gekomen.
pi_192023567
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:12 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

O+ :*
:N :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192023574
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dit dus. Blijkbaar snapt niet iedereen dat.

'Herd immunity' is de enige oplossing. De vraag is of je het snel of langzaam bereikt. En als het je lukt om het voldoende te vertragen, dan is er wellicht een vaccin en kun je het proces versnellen zónder dat een significant deel van de bevolking ziek wordt.
Herd immunity is in dit geval juist mensen immuun laten worden. Niet om ze niet ziek te maken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:16:57 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192023613
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of nog wranger, de ouderen en zieken laten vallen omdat ze bv nederland alleen maar geld kosten op langer termijn.
Dit zou Nederland uiteindelijk enorm veel reputatieschade gaan opleveren. Kijk naar hoe de wereld over Italië heen viel toen het daar uit de hand begon te lopen en reizigers de ziekte van daar mee namen naar andere landen. Hopelijk zien zelfs de kneuzen van de VVD dit uiteindelijk in.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192023633
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:10 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

In de besloten vvd groep waar ik in zit (I know :') ) is dit al een aantal keren genoemd en werd gezegd dat men dit niet mondiaal maakte uit angst voor paniek.

Uiteraard maakt dit het geen waarheid, maar dit is wel wat er voorbij komt binnen deze groep.
Zou het idd niet uitmaken qua paniek? Ik vind dat het gevaar in 'downplayen' (om het maar een naam te geven) schuilt in het feit dat veel mensen dan denken, oh het valt wel mee want we hebben hier maar 804 besmettingen. En daarom denken dat ze niet zo strikt hoeven te zijn met de maatregelen. Wat weer het risico vergroot dat er (veel) meer mensen op de IC terecht komt terwijl die capaciteit al beperkt is (terwijl andere ziekten ook gewoon 'doorgaan' en met ongevallen idem dito). En er zijn natuurlijk aanzienlijk meer besmettingen in Nederland maar er wordt gewoon niet veel getest.
pi_192023641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe zie je groepsimmuniteit voor je als je door de strenge maatregelen maar totaal een paar% van de bevolking besmet hebt ipv enkele tientallen procenten?
Uiteindelijk raakt ongeveer hetzelfde % besmet alleen spreid je het uit over een langere periode.

Onze IC's kunnen het nu al amper aan, laat staan als we maandag weer een verdubbeling van het aantal zieken hebben t.o.v. afgelopen donderdag en 4 dagen later wéér een verdubbeling.

Je hebt het dan al over 1200 besmettingen op maandag en 2400 besmettingen op 20 maart.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:20:09 #24
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192023658
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:14 schreef Felixa het volgende:

[..]

Herd immunity is in dit geval juist mensen immuun laten worden. Niet om ze niet ziek te maken.
Ik begrijp echt wel wat het is hoor. JIj ook?
Ook met behulp van een vaccin bereik je 'herd immunity', alleen dan zonder dat mensen ziek worden.
Vertragen van de verspreiding onder de bevolking tót er een vaccin is, maakt dus dat er minder mensen echt ziek hoeven te worden om herd immunity te bereiken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:21:08 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_192023681
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:01 schreef Lariekoek het volgende:
Ja, lekker gokken met mensen levens.
Dat is iets van alle dag.
We rijden auto
We roken
We drinken
We vliegen
We krijgen griep
We hebben sex
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192023703
Volgens mij heeft niemand in Europa meer de illusie dat we het virus volledig uit kunnen bannen. Ook Nederland is de "indammingsfase" voorbij. Zie ook de uitspraak van de RIVM baas dat naar schatting 50% het virus gaat krijgen. Dus uiteindelijk is "herd immunity" ook hier de doelstelling.

Alle maatregelen zijn er vanwege "flatten the curve": het zoveel mogelijk verspreiden van de besmettingen over tijd om het zorgsysteem niet over te belasten.

Als het UK beleid inhoud om die herd immunity zo snel mogelijk te bereiken, dan gaat hun gezondheidszorg grote problemen krijgen.
pi_192023730
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:22 schreef Breekfast het volgende:
Volgens mij heeft niemand in Europa meer de illusie dat we het virus volledig uit kunnen bannen. Ook Nederland is de "indammingsfase" voorbij. Zie ook de uitspraak van de RIVM baas dat naar schatting 50% het virus gaat krijgen. Dus uiteindelijk is "herd immunity" ook hier de doelstelling.

Alle maatregelen zijn er vanwege "flatten the curve": het zoveel mogelijk verspreiden van de besmettingen over tijd om het zorgsysteem niet over te belasten.

Als het UK beleid inhoud om die herd immunity zo snel mogelijk te bereiken, dan gaat hun gezondheidszorg grote problemen krijgen.
Klopt, over 2 weken hebben we deze discussie niet meer, dan is het sowieso duidelijk wat de beste keuze was.
pi_192023745
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:14 schreef Felixa het volgende:

[..]

Herd immunity is in dit geval juist mensen immuun laten worden. Niet om ze niet ziek te maken.
Ja, maar mijn inzien lukt dit niet zonder mensen 'te offeren' omdat de zorg het op een gegeven moment niet meer aan kan en net als in Italië keuzes moet gaan maken.
pi_192023769
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:20 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik begrijp echt wel wat het is hoor. JIj ook?
Ook met behulp van een vaccin bereik je 'herd immunity', alleen dan zonder dat mensen ziek worden.
Vertragen van de verspreiding onder de bevolking tót er een vaccin is, maakt dus dat er minder mensen echt ziek hoeven te worden om herd immunity te bereiken.
Dat vaccin kan nog wel jaren duren ivm met testen e.d. Dat is denk ik een veel te lange tijd om het te vertragen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:27:05 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192023777
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:20 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik begrijp echt wel wat het is hoor. JIj ook?
Ook met behulp van een vaccin bereik je 'herd immunity', alleen dan zonder dat mensen ziek worden.
Vertragen van de verspreiding onder de bevolking tót er een vaccin is, maakt dus dat er minder mensen echt ziek hoeven te worden om herd immunity te bereiken.
Het komt als mij een beetje over als het inzetten van een biologisch wapen en kijken wat er gebeurd. Het lijkt me slimmer om snel een vaccin te ontwikkelen en die er snel doorheen te drukken zonder de normale bureaucratie er om heen en dat op je bevolking los te laten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192023844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het komt als mij een beetje over als het inzetten van een biologisch wapen en kijken wat er gebeurd. Het lijkt me slimmer om snel een vaccin te ontwikkelen en die er snel doorheen te drukken zonder de normale bureaucratie er om heen en dat op je bevolking los te laten.
Het eerste sars vaccin was dodelijker dan het virus. Die bureaucratie is er met een reden.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:30:49 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192023859
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het eerste sars vaccin was dodelijker dan het virus. Die bureaucratie is er met een reden.
Bron wellicht? Want zover ik weet was daar tot op heden geen vaccin voor net als nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192023896
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:26 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Dat vaccin kan nog wel jaren duren ivm met testen e.d. Dat is denk ik een veel te lange tijd om het te vertragen.
Ja dat denk ik ook. Daarom nu alvast het gezonde deel van de bevolking immuun maken. Want je kunt de huidige situatie zoals die nu in de lockdown-gebieden is, niet maanden laten voortduren. Op een gegeven moment moeten mensen toch weer naar buiten. En als er dan maar een laag immuniteitspercentage is, begin je weer van voren af aan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192023910
Wat ik nog wel een interessant idee vind (maar wat volgens mij niet het UK beleid is):

Wat nou als je zeer strikte quarantaine/social distancing maatregelen neemt bij ouderen/mensen met een zwakke gezondheid, en daarnaast de maatschappij op een normale manier door laat draaien?

In dat geval hoop je dan dat de herd immunity via de besmetting van gezonde/jongere mensen snel wordt opgebouwd, en dat de besmetting van de kwetsbare groep langzamer verloopt.

De gevolgen voor de maatschappij als geheel zouden minder erg zijn, die voor de ouderen/zwakkeren natuurlijk des te groter. Maar je hebt dan wel eerder het gewenste eindstadium bereikt.

Vraag is alleen of zoiets in de praktijk zou kunnen werken en of je de ouderen/zwakkeren voldoende kunt afschermen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:33:37 #35
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192023923
Hoe denken jullie dat de rest van Europa tegen Nederland aankijkt als zij er alles aan doen om het virus in te dammen en hun bevolking te beschermen, terwijl wij het maar een beetje laten doorwoekeren? Denk je nou dat dat ons in dank afgenomen wordt?
Het is allemaal zo kortzichtig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bron wellicht? Want zover ik weet was daar tot op heden geen vaccin voor net als nu.
Ik meen ergens te hebben gelezen dat men heel ver was met een vaccin (echter nog niet op mensen getest), alleen toen hoefde het al niet meer omdat de ziekte verdwenen was? (Sorry, weet niet meer waar ik dat gelezen heb)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:34:10 #36
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192023941
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:21 schreef dop het volgende:

[..]

Dat is iets van alle dag.
We rijden auto
We roken
We drinken
We vliegen
We krijgen griep
We hebben sex
Domme vergelijking, weet je zelf ook wel.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_192023970
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:32 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Daarom nu alvast het gezonde deel van de bevolking immuun maken. Want je kunt de huidige situatie zoals die nu in de lockdown-gebieden is, niet maanden laten voortduren. Op een gegeven moment moeten mensen toch weer naar buiten. En als er dan maar een laag immuniteitspercentage is, begin je weer van voren af aan.
Maar wat is gezond? Van wat ik heb begrepen kunnen gezonde mensen ook heel ziek worden of dood gaan (wel minder ivm ouderen en mensen met onderliggende ziekten). Ook weer doordat het virus zo onvoorspelbaar is en men het gewoon niet weet. Zoals je al aangaf het is bijzonder lastig welke strategie te volgen.
pi_192024039
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:32 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik nog wel een interessant idee vind (maar wat volgens mij niet het UK beleid is):

Wat nou als je zeer strikte quarantaine/social distancing maatregelen neemt bij ouderen/mensen met een zwakke gezondheid, en daarnaast de maatschappij op een normale manier door laat draaien?

In dat geval hoop je dan dat de herd immunity via de besmetting van gezonde/jongere mensen snel wordt opgebouwd, en dat de besmetting van de kwetsbare groep langzamer verloopt.

De gevolgen voor de maatschappij als geheel zouden minder erg zijn, die voor de ouderen/zwakkeren natuurlijk des te groter. Maar je hebt dan wel eerder het gewenste eindstadium bereikt.

Vraag is alleen of zoiets in de praktijk zou kunnen werken en of je de ouderen/zwakkeren voldoende kunt afschermen.
Interessant. Maar de crux zit hem idd in hoe gaat dat in de praktijk? Denk alleen maar hoeveel ouderen er thuiszorg nodig hebben bijvoorbeeld.
pi_192024054
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:35 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Maar wat is gezond? Van wat ik heb begrepen kunnen gezonde mensen ook heel ziek worden of dood gaan (wel minder ivm ouderen en mensen met onderliggende ziekten). Ook weer doordat het virus zo onvoorspelbaar is en men het gewoon niet weet. Zoals je al aangaf het is bijzonder lastig welke strategie te volgen.
Ja, linksom of rechtsom zal het sowieso veel levens kosten. Ik benijd de mensen niet die hier wereldwijd beslissingen over moeten maken op dit moment. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:39:25 #41
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192024058
quote:
Dat gejank over economische schade :')
Zullen we eerst dit probleem eens oplossen. Kijken we daarna wel naar het volgende.
Als je kraan lekt ga je ook niet janken dat je vloer onderloopt maar eerst het lekken verhelpen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_192024067
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:N :r
;(
pi_192024076
quote:
Tja ..... voor alles is wel wat te zeggen en dat maakt het juist zo moeilijk.
pi_192024113
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:39 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat gejank over economische schade :')
Zullen we eerst dit probleem eens oplossen. Kijken we daarna wel naar het volgende.
Als je kraan lekt ga je ook niet janken dat je vloer onderloopt maar eerst het lekken verhelpen.
Het gaat om de impact van economische schade op de gezondheidszorg.
pi_192024118
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:39 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ja, linksom of rechtsom zal het sowieso veel levens kosten. Ik benijd de mensen niet die hier wereldwijd beslissingen over moeten maken op dit moment. :{
Ik ook niet, je kunt het nooit goed doen eigenlijk. Het is altijd een kwestie van het één of het ander qua gevolgen.
pi_192024143
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:21 schreef dop het volgende:

[..]

Dat is iets van alle dag.
We rijden auto
We roken
We drinken
We vliegen
We krijgen griep
We hebben sex
Dan kan er nog wel een paar gokjes bij dus.
pi_192024168
Lang twitter draadje maar vind hem wel interessant om even te plaatsen:

iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:45 1. The govt strategy on #Coronavirus is more refined than those used in other countries and potentially very effective. But it is also riskier and based on a number of assumptions. They need to be correct, and the measures they introduce need to work when they are supposed to. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:45 2. This all assumes I'm correct in what I think the govt are doing and why. I could be wrong - and wouldn't be surprised. But it looks to me like. . . reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:45 3. A UK starting assumption is that a high number of the population will inevitably get infected whatever is done – up to 80%. As you can’t stop it, so it is best to manage it.

There are limited health resources so the aim is to manage the flow of the seriously ill to these. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:46 4. The Italian model the aims to stop infection. The UKs wants infection BUT of particular categories of people. The aim of the UK is to have as many lower risk people infected as possible. Immune people cannot infect others; the more there are the lower the risk of infection reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:46 5. That's herd immunity.
Based on this idea, at the moment the govt wants people to get infected, up until hospitals begin to reach capacity. At that they want to reduce, but not stop infection rate. Ideally they balance it so the numbers entering hospital = the number leaving. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:47 6. That balance is the big risk.

All the time people are being treated, other mildly ill people are recovering and the population grows a higher percent of immune people who can’t infect. They can also return to work and keep things going normally - and go to the pubs. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:47 7.The risk is being able to accurately manage infection flow relative to health case resources. Data on infection rates needs to be accurate, the measures they introduce need to work and at the time they want them to and to the degree they want, or the system is overwhelmed. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:47 8. Schools: Kids generally won’t get very ill, so the govt can use them as a tool to infect others when you want to increase infection. When you need to slow infection, that tap can be turned off – at that point they close the schools. Politically risky for them to say this. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:48 9. The same for large scale events - stop them when you want to slow infection rates; turn another tap off. This means schools etc are closed for a shorter period and disruption generally is therefore for a shorter period, AND with a growing immune population. This is sustainable reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:48 10. After a while most of the population is immune, the seriously ill have all received treatment and the country is resistant. The more vulnerable are then less at risk. This is the end state the govt is aiming for and could achieve. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:49 11. BUT a key issue during this process is protection of those for whom the virus is fatal. It's not clear the full measures there are to protect those people. It assumes they can measure infection, that their behavioural expectations are met - people do what they think they will reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:49 12. The Italian (and others) strategy is to stop as much infection as possible - or all infection. This is appealing, but then what? The restrictions are not sustainable for months. So the will need to be relaxed. But that will lead to reemergence of infections. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:49 13. Then rates will then start to climb again. So they will have to reintroduce the restrictions each time infection rates rise. That is not a sustainable model and takes much longer to achieve the goal of a largely immune population with low risk of infection of the vulnerable reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:50 14. As the government tries to achieve equilibrium between hospitalisations and infections, more interventions will appear. It's perhaps why there are at the moment few public information films on staying at home. They are treading a tight path, but possibly a sensible one. reageer retweet
iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:50 15. This is probably the best strategy, but they should explain it more clearly. It relies on a lot of assumptions, so it would be good to know what they are - especially behavioural. Most encouraging, it's way too clever for #BorisJohnson to have had any role in developing. reageer retweet
pi_192024193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het eerste sars vaccin was dodelijker dan het virus. Die bureaucratie is er met een reden.
Staat mij ook iets van bij, maar kan geen bron vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door proud_mami op 14-03-2020 12:47:34 (geen bron) ]
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:50:09 #49
545 dop
:copyright: dop
pi_192024285
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:43 schreef Wigle het volgende:

[..]

Dan kan er nog wel een paar gokjes bij dus.
Corona is er, veel keuzes die we nu gaan maken zijn linksom.of rechtsom een gok.
Het is niet dat er een keuze is waar bij er geen corona is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192024320
Waarom gokt de UK hier op terwijl het in China al over de piek heen lijkt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192024357
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:44 schreef Breekfast het volgende:
Lang twitter draadje maar vind hem wel interessant om even te plaatsen:

*knip*
Zeer interessant. Vooral punten 5, 6 en 7 zijn gevaarlijk om op te gokken. Daar staat of valt alles mee.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192024397
Zeker een interessant draadje maar hoe ga je dingen managen zoals bv punt 5. : That's herd immunity.Based on this idea, at the moment the govt wants people to get infected, up until hospitals begin to reach capacity. At that they want to reduce, but not stop infection rate. Ideally they balance it so the numbers entering hospital = the number leaving.

Hoe dan? Er zit helaas geen aan en uit knop op. Maar indammen/stoppen gaat ook niet meer, dat punt zijn we al voorbij. Alhoewel het China wel lijkt te lukken (fors indammen dan momenteel), met de nadruk op lijkt want hoe betrouwbaar is dat?
pi_192024415
Zijn we via via allemaal niet al lang in aanraking gekomen met het virus. Bij een deel van de mensen doet het gewoon niks, ander groot deel raakt besmet maar heeft geen of lichte verschijnselen, een veel kleiner deel wordt er paar dagen goed ziek (deze groep word pas geregistreerd) en voor nog kleinere groep is het fataal.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:57:47 #54
545 dop
:copyright: dop
pi_192024423
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Domme vergelijking, weet je zelf ook wel.
Ow? Als we al die dingen niet deden was de kans op corona ook een stuk kleiner.
Buiten dat het ook dingen zijn waar door je kunt sterven.
Welke dingen ben jij bereid niet meer te doen, om het risico te verkleinen?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:18:35 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192024745
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:14 schreef Felixa het volgende:

[..]

Herd immunity is in dit geval juist mensen immuun laten worden. Niet om ze niet ziek te maken.
Maar waarvoor?
Het idee is dat je immuun wordt voor de volgende keer dat je ermee in aanraking komt, maar "griep" bestaat niet, elk jaar is er weer een andere variant waar je dus niet immuun voor bent, waardoor elk jaar weer mensen "griep" hebben, soms zelfs meerdere keren per jaar.
Zo kun je ook niet stellen dat wie in 2004 met SARS besmet was zich dit keer geen zorgen hoeft te maken omdat corona een SARS-variant is.

Dus stel dat het ze lukt om iedereen behalve de kwetsbare ziek te maken, zodat ze voor deze variant immuun zijn. Ja, en dan? Dan geven ze na x tijd het virus niet meer door. Tot die tijd wel en lopen ook de zwakkeren risico omdat je niet weet wie besmettelijk is.

Dus ik snap deze "oplossing" niet.
pi_192024775
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom gokt de UK hier op terwijl het in China al over de piek heen lijkt?
De kans is groot dat wanneer ze de maatregelen opheffen er weer een nieuwe uitbraak zal volgen, en dan kun je maar door blijven gaan met nieuwe quarantaine maatregelen. Dat kun je geen maanden vol houden.
pi_192024897
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Uiteindelijk raakt ongeveer hetzelfde % besmet alleen spreid je het uit over een langere periode.

En over hoe lange periode denk jij dit te spreiden en welk percentage is daarna besmet geweest.

China is nog steeds in lockdown proberen weer het normale leven op te starten maar noodhospitaals zijn alweer afgebroken hoeveel was het totaal aantal gemeten besmettingen in dat land ten opzicht van het aantal inwoners?
pi_192024964
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom gokt de UK hier op terwijl het in China al over de piek heen lijkt?
idd waarom het wiel opnieuw uitvinden. gewoon doen wat in China en Zuid-Korea is gedaan.
pi_192024975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:20 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De kans is groot dat wanneer ze de maatregelen opheffen er weer een nieuwe uitbraak zal volgen, en dan kun je maar door blijven gaan met nieuwe quarantaine maatregelen. Dat kun je geen maanden vol houden.
Wie zegt dat de kans groot is dat er weer een nieuwe uitbraak zal volgen? zullen we t eerst testen voordat we zulke conclusies trekken.
pi_192025186
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar waarvoor?
Het idee is dat je immuun wordt voor de volgende keer dat je ermee in aanraking komt, maar "griep" bestaat niet, elk jaar is er weer een andere variant waar je dus niet immuun voor bent, waardoor elk jaar weer mensen "griep" hebben, soms zelfs meerdere keren per jaar.
Zo kun je ook niet stellen dat wie in 2004 met SARS besmet was zich dit keer geen zorgen hoeft te maken omdat corona een SARS-variant is.

Dus stel dat het ze lukt om iedereen behalve de kwetsbare ziek te maken, zodat ze voor deze variant immuun zijn. Ja, en dan? Dan geven ze na x tijd het virus niet meer door. Tot die tijd wel en lopen ook de zwakkeren risico omdat je niet weet wie besmettelijk is.

Dus ik snap deze "oplossing" niet.
Ook al veranderd griep, de immuniteit van de vorige griep helpt wel degelijk bij het bestrijden van een nieuwe griep. De ziekte verloopt zodoende dus milder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonzi_Buddy op 14-03-2020 15:22:07 ]
pi_192025313
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:31 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wie zegt dat de kans groot is dat er weer een nieuwe uitbraak zal volgen? zullen we t eerst testen voordat we zulke conclusies trekken.
Aangezien het virus enorm besmettelijk is, de incubatietijd lang is en er een grote groep asymptomatische patiënten zijn is de kans enorm groot dat het weer oplaait zodra de lockdown eraf is.
pi_192027591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En over hoe lange periode denk jij dit te spreiden en welk percentage is daarna besmet geweest.

China is nog steeds in lockdown proberen weer het normale leven op te starten maar noodhospitaals zijn alweer afgebroken hoeveel was het totaal aantal gemeten besmettingen in dat land ten opzicht van het aantal inwoners?
Het gaat niet om het aantal inwoners, het gaat om je zorgcapaciteit. Daar wil je binnen blijven.
pi_192028078
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

idd waarom het wiel opnieuw uitvinden. gewoon doen wat in China en Zuid-Korea is gedaan.
Omdat met de globale verspreiding dit virus nog wel even blijft bestaan in de wereld en alle gelockdownde Chinezen er daarom vatbaar voor blijven. Wanneer je (voor zover mogelijk) gecontroleerd de besmetting uitsmeert bouw je een massa immuniteit op waarmee toekomstige besmettingen voorkomt of in ieder geval ernstig verzwakt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192031404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:56 schreef proud_mami het volgende:
Zeker een interessant draadje maar hoe ga je dingen managen zoals bv punt 5. : That's herd immunity.Based on this idea, at the moment the govt wants people to get infected, up until hospitals begin to reach capacity. At that they want to reduce, but not stop infection rate. Ideally they balance it so the numbers entering hospital = the number leaving.

Hoe dan? Er zit helaas geen aan en uit knop op. Maar indammen/stoppen gaat ook niet meer, dat punt zijn we al voorbij. Alhoewel het China wel lijkt te lukken (fors indammen dan momenteel), met de nadruk op lijkt want hoe betrouwbaar is dat?
dat doe je met de maatregelen. Handen wassen, geen handen geven, isolatie, verminderen van verplaatsingen van mensen, ... Al die zaken hebben effect en remmen de groei, tot het moment dat je zit op de beheers bare lijn

pi_192031504
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Aangezien het virus enorm besmettelijk is, de incubatietijd lang is en er een grote groep asymptomatische patiënten zijn is de kans enorm groot dat het weer oplaait zodra de lockdown eraf is.
Waarom overkomt het de Chinezen dan niet?
pi_192031533
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:31 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wie zegt dat de kans groot is dat er weer een nieuwe uitbraak zal volgen? zullen we t eerst testen voordat we zulke conclusies trekken.
Die meneer van het rivm vertelde dit in een interview ergens, dat het zou blijven sluimeren totdat iets van 60% het gehad heeft, maar dat dit over een wat langere periode zou gaan ipv in een piek.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 19:04:58 ]
pi_192031600
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Waarom overkomt het de Chinezen dan niet?
Alles zit daar nog op slot...
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:06:14 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192031610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Waarom overkomt het de Chinezen dan niet?
Tja goeie vraag. Mits de cijfers kloppen lijkt het daar aardig uit te doven.
pi_192036421
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:56 schreef _I het volgende:

[..]

dat doe je met de maatregelen. Handen wassen, geen handen geven, isolatie, verminderen van verplaatsingen van mensen, ... Al die zaken hebben effect en remmen de groei, tot het moment dat je zit op de beheers bare lijn

[ afbeelding ]
Dank, goeie uitleg.
pi_192037399
Plannen voor de volgende fase in de UK.

quote:
Elderly could be quarantined for four months in 'wartime-style' mobilisation to combat coronavirus, writes Robert Peston

It is part of a series of measures being prepared by the prime minister, health secretary, chief medical officer and chief scientific adviser to prevent the health service from "falling over" and to save lives as Covid-19 becomes an epidemic in the UK.

Other measures already being planned include:
the forced requisitioning of hotels and other buildings as temporary hospitals;
the requisitioning of private hospitals as emergency hospitals;
temporary closure of pubs, bars and restaurants - some time after next weekend's ban on mass gatherings;
emergency manufacture by several companies of respirators that would be necessary to keep alive those who become acutely ill;
the closure of schools for perhaps a few weeks, but with skeleton staff kept on to provide childcare for key workers in the NHS and police.

According to a senior government source, the perception that ministers are reluctant to make difficult and costly decisions to battle the virus is wrong. It is simply that the chief medical officer Chris Whitty and the chief scientific adviser Sir Patrick Vallance are waiting for the optimal time to force restrictions on our way of life that will be very painful.

They are deeply worried that some older people will simply die at home from neglect, after they are quarantined, so want to start the quarantine as late as possible - some time within the next five to 20 days.

The prime minister Boris Johnson and health secretary Matt Hancock are counting on neighbours and friends to rally round to make sure no one is neglected. "We are looking for a huge community effort," said a source.

The prime minister's adviser, Dominic Cummings, has also initiated conversations with Uber and Deliveroo about taking food to the old and vulnerable when they are put into forced isolation.

As I have written in previous notes, all government efforts are based on the assumptions that there won't be a vaccine within a year and that everything has to be done to protect the collapse of the health service.

What keeps ministers and officials awake at night is the fear that if the epidemic becomes too great they would have to make appalling decisions, such as that the NHS would stop treating people over a certain age, such as 65.

"Everything is aimed at making sure the NHS is not overwhelmed, to save lives and to prevent hideous choices having to be made," said a source.

Plans are also well under way for doctors to give consultations to patients quarantined at home by video links over the internet.

PS. There are two other aspects of this wartime mobilisation

1) Army hospitals will be used.

2) Lockdowns of cities or parts of cities have NOT been ruled out.
https://www.itv.com/news/(...)-combat-coronavirus/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192037631
Ben even verder gaan lezen maar het bewust opbouwen van herd immunity om een 2e golf in het najaar te voorkomen is haast niet te doen:

https://theconversation.c(...)ly-protect-us-133583

Ongeveer 70% van de bevolking zou immuniteit moeten opbouwen. In Nederland zouden dan ongeveer (17 miljoen * 0,7 = 11.900.000 mensen besmet moeten raken. Stel dat het zou lukken om die besmettingsaantallen puur bij de gezonde/vitale mensen te krijgen, dan nog kun je volgens het artikel uitgaan van een sterftepercentage van 0,5% = 59.500 doden.

Hieronder het voorbeeld voor de UK:

quote:
A delay strategy when combined with surveillance and containment, as recommended by the WHO, could be very effective in combating the spread of COVID-19. Yet if we slow the spread of the virus but are relying on herd immunity to protect the most vulnerable people, we would still need 47 million people to be infected.

Even if we manage to protect the most vulnerable people (though no discussion is provided on how this will be done or for how long) the fatality rate for the otherwise healthy portion of the population may still be 0.5% or higher. This means that even in this unlikely “best case” scenario we would still be looking at more than 236,000 deaths.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:23:53 #72
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192038297
Op zich wel gunstig dat verschillende landen verschillende strategieën hanteren. Zo zien we vanzelf wat het beste werkt, dat geeft ook weer nuttige informatie voor de toekomst...
pi_192043090
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:01 schreef Breekfast het volgende:
Ben even verder gaan lezen maar het bewust opbouwen van herd immunity om een 2e golf in het najaar te voorkomen is haast niet te doen:

https://theconversation.c(...)ly-protect-us-133583

Ongeveer 70% van de bevolking zou immuniteit moeten opbouwen. In Nederland zouden dan ongeveer (17 miljoen * 0,7 = 11.900.000 mensen besmet moeten raken. Stel dat het zou lukken om die besmettingsaantallen puur bij de gezonde/vitale mensen te krijgen, dan nog kun je volgens het artikel uitgaan van een sterftepercentage van 0,5% = 59.500 doden.

Hieronder het voorbeeld voor de UK:
[..]

Mja..
quote:
Even if we manage to protect the most vulnerable people (though no discussion is provided on how this will be done or for how long) the fatality rate for the otherwise healthy portion of the population may still be 0.5% or higher. This means that even in this unlikely “best case” scenario we would still be looking at more than 236,000 deaths.
Uit het "Report of the WHO-China Joint Mission on Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)":
quote:
The overall CFR varies by location and intensity of transmission (i.e. 5.8% in Wuhan vs.0.7% in other areas in China). In China, the overall CFR was higher in the early stages of the outbreak (17.3% for cases with symptom onset from 1-10 January) and has reduced over time to 0.7% for patients with symptom onset after 1 February. The Joint Mission noted that the standard of care has evolved over thecourse of the outbreak.
Dat is drie weken geleden verschenen. Of die 0.7% geldt voor een representatief sample van de bevolking (met dus ook de risicogroepen inbegrepen) weet ik niet, misschien greep China in de gebieden buiten Wuhan of Hubei snel genoeg in waardoor enkel mensen uit de low risk groep besmet raakten (als de gevallen vooral personen waren die terugkwamen uit Wuhan dan zullen daar weinig zieken en ouderen bij zijn, die reizen minder dan de werkende bevolking). Maar Z Korea toont een nog lager cijfer, 0.5%, in Duitsland is het momenteel 0.2%.
En bij haast elke dode die gemeld wordt lijkt het om iemand uit de high risk groep te gaan. Dat suggereert dat de death rate onder de gezonde groep significant lager ligt.

Dan lijkt 0.5% in die groep eerder een worst case dan een "unlikely best case" scenario.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 15 maart 2020 @ 09:54:42 #74
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192043664
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:16 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit zou Nederland uiteindelijk enorm veel reputatieschade gaan opleveren. Kijk naar hoe de wereld over Italië heen viel toen het daar uit de hand begon te lopen en reizigers de ziekte van daar mee namen naar andere landen. Hopelijk zien zelfs de kneuzen van de VVD dit uiteindelijk in.
Ik weet niet in watvoor droomwereld jij je momenteel bevindt maar VVD 'ers die zich zorgen maken over reputatieschade? :D
Misschien moet je in gedachten even nalopen wat we allemaal al niet meegemaakt hebben de afgelopen jaren van gelieg en achterhouden van informatie etc van de VVD.
  zondag 15 maart 2020 @ 09:56:43 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192043696
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 23:23 schreef DecoAoreste het volgende:
Op zich wel gunstig dat verschillende landen verschillende strategieën hanteren. Zo zien we vanzelf wat het beste werkt, dat geeft ook weer nuttige informatie voor de toekomst...
Laat ook goed zien wat voor een poppenkast de EU is. Als het gaat om centjes van de mensen af te pakken weten ze elkaar te vinden maar als er echt stront aan de knikker is, is het ieder voor zichzelf
pi_192043783
Draadje over herd immunity: https://threadreaderapp.com/thread/1238876494090379264.html

Ik veronderstel ook dat Nederland deze strategie in feite volgt maar er niet eerlijk over is, i.t.t. Engeland.
pi_192043916
Valt wel wat voor te zeggen, maar het was handiger als dit dan wereldwijd gedaan werd. Met andere woorden, ze hadden geen paniek moeten zaaien en Corona geen naam moeten geven. Noem het een griepepidemie en laat de ouderen en zwakkeren thuis blijven en de rest gaat door met wat ie moet doen. Dan waren we er snel vanaf geweest met (relatief) weinig doden.
Facts don't care about your feelings
pi_192044712
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mja..
[..]

Uit het "Report of the WHO-China Joint Mission on Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)":
[..]

Dat is drie weken geleden verschenen. Of die 0.7% geldt voor een representatief sample van de bevolking (met dus ook de risicogroepen inbegrepen) weet ik niet, misschien greep China in de gebieden buiten Wuhan of Hubei snel genoeg in waardoor enkel mensen uit de low risk groep besmet raakten (als de gevallen vooral personen waren die terugkwamen uit Wuhan dan zullen daar weinig zieken en ouderen bij zijn, die reizen minder dan de werkende bevolking). Maar Z Korea toont een nog lager cijfer, 0.5%, in Duitsland is het momenteel 0.2%.
En bij haast elke dode die gemeld wordt lijkt het om iemand uit de high risk groep te gaan. Dat suggereert dat de death rate onder de gezonde groep significant lager ligt.

Dan lijkt 0.5% in die groep eerder een worst case dan een "unlikely best case" scenario.
Het zou inderdaad misschien lager kunnen liggen bij gezonde/vitale mensen. Maar in dit voorbeeld ga je ervan uit dat het je volledig lukt om de ouderen/zwakkeren afgeschermd te houden, wat niet een heel realistisch scenario is.

Die 0,5% is denk ik dus niet een te hoog percentage om mee te rekenen.

En dan heb je het over 59.500 doden in een paar maanden tijd, want als je het over een langere periode wil uitsmeren dan kun je net zo goed wachten op het vaccin of de medicijnen. 59.500 doden is zeker 120.000 mensen die op de IC (zouden moeten) belanden.

Het is een riskante strategie.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 maart 2020 @ 11:08:49 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192044812
Op zich is er (theoretisch) best veel te zeggen voor het Britse plan en ik waardeer de openheid daarover.

De component die ik echter mis is hoe ze de zwakkere groep gaan afschermen tot de herd immunity is opgebouwd. Gaan ze alle oudjes, rokers, diabetici en kankerpatiënten 4 maanden op een eiland in de Atlantische Oceaan isoleren van de rest? Dat kan natuurlijk niet.

Wat ze niet openlijk zeggen (maar wat je wel tussen de regels leest) is dat ze kinderen willen gebruiken om het virus te verspreiden onder de herd en als het te hard gaat dan kunnen ze de viruskraan dichtdraaien door scholen te sluiten. Zo hopen ze het te kunnen reguleren. Niemand wil natuurlijk horen dat het officieel beleid is om hun kinderen te besmetten.

Probleem met scholen sluiten is ook dat mensen dan hun kinderen bij hun grootouders dumpen en dat was nu juist de groep die je wilde isoleren van het virus tot de herd immunity is opgebouwd.

In de praktijk gaat gewoon in alle landen het healthcare systeem overwelmd worden. Landen die voor de crisis meer IC bedden hadden zullen in het voordeel zijn.

Ik zit met spanning naar China te kijken. Die hebben de verspreiding nu effectief gestopt, maar dat betekent dat maar een kleine fractie van hun 1,4 miljard bevolking immuniteit heeft, dus dat knalt straks opnieuw omhoog. Mogelijk pas over een paar maanden, maar waarschijnlijk wel voordat er een vaccin is.

Tenslotte: veel mensen hebben kritiek op de focus die er is op "de economie", maar dit gaat natuurlijk allang niet meer over wealth effecten via de aandelenmarkt of het opleuken van een GDP cijfertje. Dit gaat over echte mensen die geen inkomen meer hebben en hun rekeningen niet meer kunnen betalen, wat een hele kettingreactie veroorzaakt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 11:14:33 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192044891
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
Want als het virus niet meer spreid, zal iedereen uit zichzelf immuun worden?

Voorlopig zijn op enkele gevallen na de ICs nog lang niet vol.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192045442
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:01 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Het zou inderdaad misschien lager kunnen liggen bij gezonde/vitale mensen. Maar in dit voorbeeld ga je ervan uit dat het je volledig lukt om de ouderen/zwakkeren afgeschermd te houden, wat niet een heel realistisch scenario is.
Ik weet niet wat de Britten precies plannen, maar dat is de eerste vereiste, dus verwacht ik dat daar de meeste middelen ingezet zullen worden. En het is in principe haalbaar, tijdens de oorlog hebben ze (qua omvang) vergelijkbare operaties uitgevoerd: Operation Pied Piper in 1939 verplaatste 3 miljoen Britten, voornamelijk kinderen, van de steden naar het platteland.

De adressen van de ouderen kan men opzoeken, MPs (dokters) kunnen een lijst aanleggen van alle high risk personen in hun bestand. Wie kan blijft in z'n eigen woning, als dat niet mogelijk is (omdat ze samenwonen met niet-risicogevallen) kan men in bvb hotels en vakantieparken plaatsen (of men verhuist de medebewoners). De council kan de bevoorrading organiseren, eventueel met hulp van het leger.

En Boris Johnson lijkt me er net het type voor. De omvang, de historische parallellen (WO2, Churchill, Britain at its best, etc.. )
Maar misschien zie ik het iets te groot. ;)
quote:
Die 0,5% is denk ik dus niet een te hoog percentage om mee te rekenen.

En dan heb je het over 59.500 doden in een paar maanden tijd, want als je het over een langere periode wil uitsmeren dan kun je net zo goed wachten op het vaccin of de medicijnen. 59.500 doden is zeker 120.000 mensen die op de IC (zouden moeten) belanden.

Het is een riskante strategie.
Maar het niet doen is ook riskant, want de maatregelen die andere landen nu nemen zijn onmogelijk vol te houden tot er een vaccin is. En je kan niet verwachten dat ouderen en andere risicogroepen zich meer dan een jaar lang isoleren. Het eindresultaat kan zijn dat het virus zich trager verspreidt, maar dat de risicogroepen uiteindelijk haast even zwaar getroffen worden als de rest.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192046164
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want als het virus niet meer spreid, zal iedereen uit zichzelf immuun worden?

Voorlopig zijn op enkele gevallen na de ICs nog lang niet vol.
En je hebt nog een groter probleem bij totale lockdown... uiteindelijk komt het virus weer terug. Er zijn zoveel mensen die het dan nooit gehad hebben, dus er zwerft altijd wel iemand rond die het virus nog heeft. Dan begint het hele spelletje weer opnieuw. Als uiteindelijk 70% immuun van de totale bevolking immuun is sterft het vanzelf uit, net als bij een normale griepepidemie.
Facts don't care about your feelings
  zondag 15 maart 2020 @ 12:33:52 #83
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_192046348
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:08 schreef Jane het volgende:
Ja, dit dus. Blijkbaar snapt niet iedereen dat.

'Herd immunity' is de enige oplossing. De vraag is of je het snel of langzaam bereikt. En als het je lukt om het voldoende te vertragen, dan is er wellicht een vaccin en kun je het proces versnellen zónder dat een significant deel van de bevolking ziek wordt.
Staar je niet blind op dat vaccin, dat is maar een van de mogelijke oplossingen en de oplossing die mogelijk het langst duurt, mogelijkheden volgens mij:
- vaccin
- antivirals
- therapeutisch

Er zijn al veelbelovende antivirals in de vorm van bestaande medicijnen. Als die blijken te werken, kan dit wel eens veel sneller gaan dan we allemaal denken en is bewust aansturen op herd-immunity onverantwoord.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 12:46:43 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192046593
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En je hebt nog een groter probleem bij totale lockdown... uiteindelijk komt het virus weer terug. Er zijn zoveel mensen die het dan nooit gehad hebben, dus er zwerft altijd wel iemand rond die het virus nog heeft. Dan begint het hele spelletje weer opnieuw. Als uiteindelijk 70% immuun van de totale bevolking immuun is sterft het vanzelf uit, net als bij een normale griepepidemie.
Precies. Die totale lockdown werkt als preventie tegen spreiding of tegen het arriveren van een virus. Nederland en Engeland zetten in op immuniteit nu het te laat is voor preventie, en dat lijkt mij ook het beste.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 15 maart 2020 @ 13:06:40 #85
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_192046959
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:46 schreef Nattekat het volgende:
Precies. Die totale lockdown werkt als preventie tegen spreiding of tegen het arriveren van een virus. Nederland en Engeland zetten in op immuniteit nu het te laat is voor preventie, en dat lijkt mij ook het beste.
Ja, heel slim. Alleen jammer van dat overbelaste gezondheidssysteem en het feit dat er veel meer jongere slachtoffers in de IC's liggen dan verwacht.

Als dat bewust beleid is ga ik straks bewust aansturen op een Neurenberg tribunaal.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 maart 2020 @ 13:35:29 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192047483
quote:
Coronavirus: Isolation for over-70s 'within weeks'

Every Briton over the age of 70 will be told "within the coming weeks" to stay at home for an extended period to shield them from coronavirus, Health Secretary Matt Hancock says.

He told the BBC the advice will not come into force just yet but when it does it will last "a very long time".

https://www.bbc.co.uk/news/uk-51895873
En ze willen dit natuurlijk niet te vroeg doen omdat het moeilijk is vol te houden. En je wilt zeker weten dat het goed wordt nageleefd tijdens de piek, die verwacht wordt in mei-juni.

Ik denk echter dat we heel snel het moment bereiken waarop je dit plan in werking moet stellen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 13:54:02 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192047845
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:06 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Ja, heel slim. Alleen jammer van dat overbelaste gezondheidssysteem en het feit dat er veel meer jongere slachtoffers in de IC's liggen dan verwacht.

Als dat bewust beleid is ga ik straks bewust aansturen op een Neurenberg tribunaal.
Je overdrijft. Voorlopig zijn er alleen in het epicentrum wat problemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 15 maart 2020 @ 14:29:13 #88
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_192048670
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je overdrijft. Voorlopig zijn er alleen in het epicentrum wat problemen.
The perfect optimist, you know, is the fellow who falls from a ten-story building and when he passes the fifth floor they hear him say: “Well, so far so good!”
  zondag 15 maart 2020 @ 14:47:44 #89
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192049077
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik weet niet in watvoor droomwereld jij je momenteel bevindt maar VVD 'ers die zich zorgen maken over reputatieschade? :D
Misschien moet je in gedachten even nalopen wat we allemaal al niet meegemaakt hebben de afgelopen jaren van gelieg en achterhouden van informatie etc van de VVD.
Je leest niet goed of je snapt me niet of je denkt niet door (of allemaal). Niet hun persoonlijke reputatie, maar de reputatie van het land Nederland in de wereld. Die reputatie maakt heel veel uit in de internationale handelswereld en maakt dus heel veel uit voor onze economie. Iets wat juist de VVD nogal belangrijk vindt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 14:49:40 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192049105
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 14:29 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

The perfect optimist, you know, is the fellow who falls from a ten-story building and when he passes the fifth floor they hear him say: “Well, so far so good!”
Had je dit ook gezegd als iemand "voorlopig gaat het nog goed, voorlopig zijn er overlevenden" had gezegd?

Jij hebt geen glazen bol, ik heb geen glazen bol, het RIVM ook niet. Het beste wat we nu kunnen is kijken hoe het loopt en daar voorspellingen voor doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192049113
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

En ze willen dit natuurlijk niet te vroeg doen omdat het moeilijk is vol te houden. En je wilt zeker weten dat het goed wordt nageleefd tijdens de piek, die verwacht wordt in mei-juni.

Ik denk echter dat we heel snel het moment bereiken waarop je dit plan in werking moet stellen.
Vier maanden thuiszitten in de lente/zomer. Poeh... :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 14:51:57 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192049157
Ik vraag me af of er nog excuses komen als blijkt dat dit in Nederland veel eerder is overgewaaid dan bijvoorbeeld België voor de overdreven paniek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192051043
Alle mensen van 70jr en ouder voor de komende 4mnd in quarantine in de UK
pi_192051339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
Dit!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192078310
Nu dus inderdaad uitgesproken door Rutte dat dit de te varen koers gaat worden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192078431
Ik wist het :')

Ach op zich ben ik het er wel mee eens.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:21:56 #97
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192078627
Ben wel bang dat dit een hoop ouderen de kop gaat kosten. En hoe zeker is het dat de meerderheid immuun wordt?
  maandag 16 maart 2020 @ 19:32:03 #98
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192078867
Iemand die ervoor heeft gestudeerd die het ook niet snapt:

https://www.theguardian.c(...)coronavirus-covid-19
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 16 maart 2020 @ 19:42:16 #99
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192079127
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 14:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af of er nog excuses komen als blijkt dat dit in Nederland veel eerder is overgewaaid dan bijvoorbeeld België voor de overdreven paniek.
Overdreven paniek? Men, kijk eens naar de situatie in Italië. Ik zie je dit nu al weken verkondigen.
pi_192079331
Dus eigenlijk afremmen indien nodig, en weer loslaten en weer afremmen. (repeat)
pi_192079495
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Tyr80 het volgende:
Iemand die ervoor heeft gestudeerd die het ook niet snapt:

https://www.theguardian.c(...)coronavirus-covid-19
Heb je het artikel gelezen?

The UK should not be trying to create herd immunity, that will take care of itself. Policy should be directed at slowing the outbreak to a (more) manageable rate. What this looks like is strong social distancing. Anyone who can work from home, should. People who do not yet work from home should be encouraged to do so. Employers should guarantee sick pay, including for contacts of known cases, and do everything they can to discourage the practice of “presenteeism”. You should not shake hands. Not with anyone. You should wash your hands for 20 seconds several times a day and whenever you enter your home (or someone else’s home). Call a halt to large gatherings. Educate people about masks and how they should be reserved for the medical professionals who need them. All this and more should have started weeks ago.

Dat is toch precies wat Nederland doet?
pi_192079594
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Heb je het artikel gelezen?

The UK should not be trying to create herd immunity, that will take care of itself. Policy should be directed at slowing the outbreak to a (more) manageable rate. What this looks like is strong social distancing. Anyone who can work from home, should. People who do not yet work from home should be encouraged to do so. Employers should guarantee sick pay, including for contacts of known cases, and do everything they can to discourage the practice of “presenteeism”. You should not shake hands. Not with anyone. You should wash your hands for 20 seconds several times a day and whenever you enter your home (or someone else’s home). Call a halt to large gatherings. Educate people about masks and how they should be reserved for the medical professionals who need them. All this and more should have started weeks ago.

Dat is toch precies wat Nederland doet?
Inderdaad. Gecontroleerd het virus later verspreiden om Nederland immuun te maken.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_192080243
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe zie je groepsimmuniteit voor je als je door de strenge maatregelen maar totaal een paar% van de bevolking besmet hebt ipv enkele tientallen procenten?
Zijn de maatregelen niet een soort gaspedaal waarmee je bepaald hoe snel de groepsimmuniteit tot stand komt?
En daarmee een balans vind tussen hoeveel mensen er aan overlijden en de impact op de samenleving en economie.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_192080322
Ik ben het in tegenstelling tot veel mensen niet eens met de keuzes. Ik zie grote onderschatting van het virus. Er wordt gezegd dat we moeten vertrouwen op de deskundigen. Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen, dat handen wassen voldoende is en dat mondkapjes niet nodig zijn? We loopt al weken achter met maatregelen. Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'. Wij kiezen voor de economie en als er een aantal mensen dood gaan, ach het is zo. Ik begrijp de onderbouwing erachter maar ik heb hier grote twijfels over. Een strikte strategie zoals Zuid-Korea lijkt me beter. Hou het beheersbaar, maar ja dat past niet bij dit vrije land.

Met deze halve maatregelen zullen mensen het nog niet serieus genoeg nemen. Er wordt gespeeld met levens! De tijd zal het wijzen, maar ik ben bang dat we op lange termijn terugkomen keuzes die nu gemaakt worden.
pi_192080530
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben het in tegenstelling tot veel mensen niet eens met de keuzes. Ik zie grote onderschatting van het virus. Er wordt gezegd dat we moeten vertrouwen op de deskundigen. Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen, dat handen wassen voldoende is en dat mondkapjes niet nodig zijn? We loopt al weken achter met maatregelen. Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'. Wij kiezen voor de economie en als er een aantal mensen dood gaan, ach het is zo. Ik begrijp de onderbouwing erachter maar ik heb hier grote twijfels over. Een strikte strategie zoals Zuid-Korea lijkt me beter. Hou het beheersbaar, maar ja dat past niet bij dit vrije land.

Met deze halve maatregelen zullen mensen het nog niet serieus genoeg nemen. Er wordt gespeeld met levens! De tijd zal het wijzen, maar ik ben bang dat we op lange termijn terugkomen keuzes die nu gemaakt worden.
Dat loopt dan snel op naar een paar honderdduizend doden. :{
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192080552
Hoe bed
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:39 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Dat loopt dan snel op naar een paar honderdduizend doden. :{
Hoe bedoel je?
pi_192080590
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:41 schreef Minimunt het volgende:
Hoe bed
[..]

Hoe bedoel je?
Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192080625
Nee niet iedereen.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_192080664
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben het in tegenstelling tot veel mensen niet eens met de keuzes. Ik zie grote onderschatting van het virus. Er wordt gezegd dat we moeten vertrouwen op de deskundigen. Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen, dat handen wassen voldoende is en dat mondkapjes niet nodig zijn? We loopt al weken achter met maatregelen. Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'. Wij kiezen voor de economie en als er een aantal mensen dood gaan, ach het is zo. Ik begrijp de onderbouwing erachter maar ik heb hier grote twijfels over. Een strikte strategie zoals Zuid-Korea lijkt me beter. Hou het beheersbaar, maar ja dat past niet bij dit vrije land.

Met deze halve maatregelen zullen mensen het nog niet serieus genoeg nemen. Er wordt gespeeld met levens! De tijd zal het wijzen, maar ik ben bang dat we op lange termijn terugkomen keuzes die nu gemaakt worden.
China en Zuid-Korea lijken nu mooi, maar als ze straks de maatregelen opheffen begint alles weer van vooraf aan. Je kunt het virus echt niet meer uit de wereld helpen via een lockdown. De maatregelen zijn er puur nog om de verspreiding te beheersen.

Uiteindelijk gaat iedereen voor herd immunity, dat kun je echter sneller of langzamer opbouwen. Dat zullen we moeten leren te beheersen om het aantal doden tot een minimum te beperken.

Frankrijk kiest nu voor een totale lockdown, en wellicht zorgt dat voor een iets minder snelle verspreiding, maar ze gaan het virus daarmee niet laten verdwijnen. China evenmin.

Je gaat dat geen jaar vol houden. Of je moet willen dat we straks allemaal sterven van de honger omdat er nergens meer geld verdiend wordt.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:48:15 #110
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192080737
Gaat waarschijnlijk makkelijker omdat ze een eiland zijn
pi_192080805
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]

China en Zuid-Korea lijken nu mooi, maar als ze straks de maatregelen opheffen begint alles weer van vooraf aan. Je kunt het virus echt niet meer uit de wereld helpen via een lockdown. De maatregelen zijn er puur nog om de verspreiding te beheersen.

Uiteindelijk gaat iedereen voor herd immunity, dat kun je echter sneller of langzamer opbouwen. Dat zullen we moeten leren te beheersen om het aantal doden tot een minimum te beperken.

Frankrijk kiest nu voor een totale lockdown, en wellicht zorgt dat voor een iets minder snelle verspreiding, maar ze gaan het virus daarmee niet laten verdwijnen. China evenmin.

Je gaat dat geen jaar vol houden. Of je moet willen dat we straks allemaal sterven van de honger omdat er nergens meer geld verdiend wordt.
We weten nog helemaal niks over dit virus, althans niet veel. Dit is gewoon gokken met mensenlevens. Italie heeft dit flink onderschat en wij maken ook dezelfde fout nu.
pi_192081388
Waarom zou je dit wel een gok noemen en het volledig in lockdown gaan niet? Dat is toch net zo goed een gok? Als je nu de verspreiding weet te stoppen door een lockdown, en het gaat straks net zo hard weer verder nadat de lockdown is opgeheven, dan kost het misschien wel veel meer mensenlevens?

We moeten nu eenmaal beslissingen nemen waarvan je niet 100% van te voren weet hoe het uit pakt. Dus kies je voor het scenario waarvan je (op basis van de huidige informatie van de experts) denkt dat het de minste levens kost.

Frankrijk is nu in lockdown. Tot wanneer dan? Tot er helemaal geen besmettingen meer zijn? En dan komt er straks 1 besmette Nederlander de grens over een dan begint het opnieuw?
pi_192081436
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:18 schreef Middelpunt het volgende:
Waarom zou je dit wel een gok noemen en het volledig in lockdown gaan niet? Dat is toch net zo goed en gok? Als je nu de verspreiding weet te stoppen door een lockdown, en het gaat straks net zo hard weer verder nadat de lockdown is opgeven, dan kost het misschien wel veel meer mensenlevens?

We moeten nu eenmaal beslissingen nemen waarvan je niet 100% van te voren weet hoe het uit pakt. Dus kies je voor het scenario waarvan je (op basis van de huidige informatie) denkt dat het de minste levens kost.

Frankrijk is nu in lockdown. Tot wanneer dan? Tot er helemaal geen besmettingen meer zijn? En dan komt er straks 1 besmette Nederlander de grens over een dan begint het opnieuw?
Dit dus inderdaad :). Ik zie veel mensen nu met gestrekt been erin gaan op de genomen maatregelen, maar niemand noemt een alternatief en kan onderbouwen waarom dit alternatief beter zou zijn.
pi_192081660
Wij mensen schieten zwijnen en edelherten af om de populatie in stand te houden. Moeder natuur slaat nu terug, hoe hard dat nu ook is. We moeten als mensen accepteren dat we niet alles onder controle hebben. Elk wezen op deze aardkloot heeft vijanden en onze grootste vijand is zo'n virus.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_192081669
Je moet proberen de percentages besmettingen in de risicogroepen zo laag mogelijk te houden. Daarmee red je uiteindelijk de meeste levens. Alles is daarop gericht.
dag
pi_192081685
Eens met deze keuze.

Met een lockdown (hoe lang dan?) blijf je na de lockdown alsnog een groot risico lopen op nieuwe besmettingshaarden. En begint het riedeltje weer opnieuw.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 16 maart 2020 @ 21:36:47 #117
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192081781
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:32 schreef Montagui het volgende:
Eens met deze keuze.

Met een lockdown (hoe lang dan?) blijf je na de lockdown alsnog een groot risico lopen op nieuwe besmettingshaarden. En begint het riedeltje weer opnieuw.
Die lockdown landen gokken op een vaccin. Rutte gokt op sterke Nederlanders.
pi_192081940
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Die lockdown landen gokken op een vaccin. Rutte gokt op sterke Nederlanders.
Die lockdown landen gokken ook dat het virus uiteindelijk uitsterft als het lang genoeg niet van persoon op persoon kan worden overgedragen en als de omstandigheden daarvoor afnemen (hogere temperaturen buiten).

Ik vind deze herd immunity best een gok.

De argumententatie lijkt te zijn dat de meeste mensen het virus wel kunnen hebben om immuniteit te ontwikkelen, terwijl de helft van de corona patiënten op de IC jonger dan 50 zijn, en dat maar liefst 20% van de besmette mensen in het ziekenhuis belandt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_192081997
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die lockdown landen gokken ook dat het virus uiteindelijk uitsterft als het lang genoeg niet van persoon op persoon kan worden overgedragen en als de omstandigheden daarvoor afnemen (hogere temperaturen buiten).

Ik vind deze herd immunity best een gok.

De argumententatie lijkt te zijn dat de meeste mensen het virus wel kunnen hebben om immuniteit te ontwikkelen, terwijl de helft van de corona patiënten op de IC jonger dan 50 zijn, en dat maar liefst 20% van de besmette mensen in het ziekenhuis belandt.
Die optie is al lang niet meer beschikbaar, niet nu het al zo ver verspreid is over de wereld..
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 maart 2020 @ 21:48:36 #120
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192082004
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die lockdown landen gokken ook dat het virus uiteindelijk uitsterft als het lang genoeg niet van persoon op persoon kan worden overgedragen en als de omstandigheden daarvoor afnemen (hogere temperaturen buiten).

Ik vind deze herd immunity best een gok.

De argumententatie lijkt te zijn dat de meeste mensen het virus wel kunnen hebben om immuniteit te ontwikkelen, terwijl de helft van de corona patiënten op de IC jonger dan 50 zijn, en dat maar liefst 20% van de besmette mensen in het ziekenhuis belandt.
Gokken dat een griepvirus uitsterft? Griep komt al eeuwen iedere winter terug. Hoe warm de zomer ook is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192082006
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Die lockdown landen gokken op een vaccin. Rutte gokt op sterke Nederlanders.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Die lockdown landen gokken op een vaccin. Rutte gokt op sterke Nederlanders.
Dat lijkt me niet, een vaccin gaat nog maanden duren. Er zijn zelfs termijnen van langer dan een jaar genoemd. Jij denkt dat landen een (half) jaar in lockdown blijven?
  maandag 16 maart 2020 @ 21:50:25 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192082048
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben het in tegenstelling tot veel mensen niet eens met de keuzes. Ik zie grote onderschatting van het virus. Er wordt gezegd dat we moeten vertrouwen op de deskundigen. Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen, dat handen wassen voldoende is en dat mondkapjes niet nodig zijn? We loopt al weken achter met maatregelen. Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'. Wij kiezen voor de economie en als er een aantal mensen dood gaan, ach het is zo. Ik begrijp de onderbouwing erachter maar ik heb hier grote twijfels over. Een strikte strategie zoals Zuid-Korea lijkt me beter. Hou het beheersbaar, maar ja dat past niet bij dit vrije land.

Met deze halve maatregelen zullen mensen het nog niet serieus genoeg nemen. Er wordt gespeeld met levens! De tijd zal het wijzen, maar ik ben bang dat we op lange termijn terugkomen keuzes die nu gemaakt worden.
Hoeveel vind jij dat een mensenleven waard is?

En hoe weet je zo zeker dat je alle wijsheid in pacht hebt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192082075
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:48 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Gokken dat een griepvirus uitsterft? Griep komt al eeuwen iedere winter terug. Hoe warm de zomer ook is
Zo bedoel ik het niet, komende winter zal het vast weer de kop op steken.

Maar tegen die tijd zijn ze hopelijk vast al ver met het ontwikkelen van een vaccin.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_192082173
Dat kan dus nog maar een maand of tien duren. Dat zit je alweer in 2021 :). Ik denk dat teveel mensen het idee hebben dat een lockdown het virus zou uitschakelen. Vervolgens openbare leven weer op gang laten komen en klaar. Maar zo werkt het volgens mij niet.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:04:04 #125
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192082352
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:16 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit zou Nederland uiteindelijk enorm veel reputatieschade gaan opleveren. Kijk naar hoe de wereld over Italië heen viel toen het daar uit de hand begon te lopen en reizigers de ziekte van daar mee namen naar andere landen. Hopelijk zien zelfs de kneuzen van de VVD dit uiteindelijk in.
Het lijkt er nu toch verdomd veel op.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator / Miss SHO maandag 16 maart 2020 @ 22:05:14 #126
22592 crew  Ole
pi_192082382
Of je doet een lockdown totdat er een vaccin is
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192082384
Stel dat het klopt dat het met hogere temperaturen afneemt.. als hier de temperaturen omhoog gaan dan betekend dit toch automatisch dat op het andere halfrond de temperaturen juist naar beneden gaan en het daar dus toeneemt? Zo zal het dan ieder jaar heen&weer golven en kom je er alsnog nooit vanaf.

Dus hopen dat de verspreiding niet te hard gaat zodat de zorg het aan kan, we snel immuun worden en uiteraard zo snel mogelijk een vaccin komt.
En dat de gemiddelde sterfte cijfers (mede door alle maatregelen) meer in de buurt komen bij die in Zuid Korea en Duitsland ipv die in Italië.
pi_192082445
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:05 schreef Ole het volgende:
Of je doet een lockdown totdat er een vaccin is
Dan sterven er meer mensen aan honger en depressies dan aan het virus denk ik.
pi_192082450
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:05 schreef Ole het volgende:
Of je doet een lockdown totdat er een vaccin is
Een jaar een land in lockdown houden? Ja hoor.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:09:19 #130
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192082478
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:05 schreef Middelpunt het volgende:
Stel dat het klopt dat het met hogere temperaturen afneemt.. als hier de temperaturen omhoog gaan dan betekend dit toch automatisch dat op het andere halfrond de temperaturen juist naar beneden gaan en het daar dus toeneemt? Zo zal het dan ieder jaar heen&weer golven en kom je er alsnog nooit vanaf.

Dus hopen dat de verspreiding niet te hard gaat zodat de zorg het aan kan, we snel immuun worden en uiteraard zo snel mogelijk een vaccin komt.
En dat de gemiddelde sterfte cijfers (mede door alle maatregelen) meer in de buurt komen bij die in Zuid Korea en Duitsland ipv die in Italië.
Dat van die hoge temperatuur is een mythe die vanavond in het programma Radar werd ontkracht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192082745
Kan iemand wellicht een draadje "Welke landen volgen er in de "herd immunity"" aanmaken. Ik kan nog niets open. :)
  Moderator / Miss SHO maandag 16 maart 2020 @ 22:21:49 #132
22592 crew  Ole
pi_192082835
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:07 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Dan sterven er meer mensen aan honger en depressies dan aan het virus denk ik.
ik zei niet dat ik een voorstander ben van lockdown. Ik denk inderdaad dat dit een verschrikking zou zijn. Het is misschien wel hoe sommigen erover denken
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192082952
Er is al flink op de rem getrapt, nu goed meten hoe het verspreid. Als het niet te controleren blijkt deze komende drie weken, dan kunnen we alsnog voor total lockdown gaan. Ben wel benieuwd naar steekproeven. Er is nog een hoop onduidelijk. China moest wel vol op de rem omdat ze nog niks wisten. Hebben tijd nodig om de optimale strategie te vinden.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:35:21 #134
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192083173
RF_HFC twitterde op maandag 16-03-2020 om 21:57:13 Draad. Nederlands beleid zoals toegelicht door Rutte vandaag is op dit moment gewoon niet goed. En onethisch ook wmb. https://t.co/8u4X2t7zvt reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192083691
Laatste ontwikkelingen m.b.t. herd immunity in The UK:

https://www.irishtimes.co(...)9-response-1.4204562
pi_192083765
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:07 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Dan sterven er meer mensen aan honger en depressies dan aan het virus denk ik.
Dat is nog zacht uitgedrukt. Als wereldwijde lockdown zo lang gaat duren, dan stort de hele economie en het hele monetaire systeem zoals we dat nu kennen volledig in.
pi_192083886
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:56 schreef Jano9 het volgende:
Laatste ontwikkelingen m.b.t. herd immunity in The UK:

https://www.irishtimes.co(...)9-response-1.4204562
Het plan wat Johnson in eerste instantie had kwam grofweg op hetzelfde neer als zijn 'Australian deal' als blauwprint voor een handelsdeal met de EU: Een manier om te verdoezelen dat hij geen actie onderneemt. En dat is nou nadrukkelijk wat het beleid in Nederland niet is, we gaan dan wel niet in totale lockdown maar er blijft nog altijd een mate van social distancing actief om het aantal gevallen onder controle te houden.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:06:57 #138
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_192083989
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:57 schreef Dejannn het volgende:
Dat kan dus nog maar een maand of tien duren. Dat zit je alweer in 2021 :). Ik denk dat teveel mensen het idee hebben dat een lockdown het virus zou uitschakelen. Vervolgens openbare leven weer op gang laten komen en klaar. Maar zo werkt het volgens mij niet.
Klopt denk ik, ik dacht dat wel in ieder geval... maar dat was veel te simpel gedacht, zie ik.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_192084024
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[…] En dat is nou nadrukkelijk wat het beleid in Nederland niet is, we gaan dan wel niet in totale lockdown maar er blijft nog altijd een mate van social distancing actief om het aantal gevallen onder controle te houden.
De stelling dat we het aantal gevallen onder controle houden met de huidige maatregelen durf ik te betwijfelen. We zien zelfs in Italië met redelijk strenge maatregelen het aantal gevallen nog toenemen. Ik ben bang dat met de huidige maatregelen het aantal gevallen gewoon exponentieel blijft toenemen. Dan verliezen we dus gewoon de controle. Sterker we zijn de controle al kwijt, doordat we nauwelijks testen. We weten niet waar het virus zich bevindt, of hoeveel mensen besmet zijn.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:13:34 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192084156
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:05 schreef Ole het volgende:
Of je doet een lockdown totdat er een vaccin is
Vaccin maken kost 2 jaar.
Dat is alles stuk. Alles. En de maatschappij weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192084169
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:08 schreef Benger het volgende:

[..]

De stelling dat we het aantal gevallen onder controle houden met de huidige maatregelen durf ik te betwijfelen. We zien zelfs in Italië met redelijk strenge maatregelen het aantal gevallen nog toenemen. Ik ben bang dat met de huidige maatregelen het aantal gevallen gewoon exponentieel blijft toenemen. Dan verliezen we dus gewoon de controle. Sterker we zijn de controle al kwijt, doordat we nauwelijks testen. We weten niet waar het virus zich bevindt, of hoeveel mensen besmet zijn.
Met alle maatregelen is het zo dat je de effecten pas begint te zien na de incubatietijd. Een goed voorbeeld daarvan is Lodi in Italië, die stad ging als een van de eersten in Italië in lockdown (op 23 februari) en daar is ook nu pas een afname te zien van het aantal nieuwe besmettingen. Je hebt nou eenmaal te maken met een hoop besmettingen die al voor de lockdown hebben plaatsgevonden maar waarvan bij patiënten wel pas tijdens de lockdown symptomen beginnen te verschijnen.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:15:34 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192084187
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:08 schreef Benger het volgende:

[..]

De stelling dat we het aantal gevallen onder controle houden met de huidige maatregelen durf ik te betwijfelen. We zien zelfs in Italië met redelijk strenge maatregelen het aantal gevallen nog toenemen. Ik ben bang dat met de huidige maatregelen het aantal gevallen gewoon exponentieel blijft toenemen. Dan verliezen we dus gewoon de controle. Sterker we zijn de controle al kwijt, doordat we nauwelijks testen. We weten niet waar het virus zich bevindt, of hoeveel mensen besmet zijn.
Heel Italie zit pas een week thuis. De regios die als eerste gingen, is de piek nu aan het afvlakken. In enkele dorpen zelfs bijna geen besmetting extra.

Is net waar je kijkt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 maart 2020 @ 23:17:01 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192084230
Het klinkt vooralsnog logisch, maarer waren berichten van mensen die meerdere keren besmet raakten. Zijn dat dan verschillende mutaties/types? Ben wel benieuwd of er voldoende wetenschappelijk bewijs is voor immuniteit, lijkt me wel.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192084445
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef Fretwork het volgende:
Het klinkt vooralsnog logisch, maarer waren berichten van mensen die meerdere keren besmet raakten. Zijn dat dan verschillende mutaties/types? Ben wel benieuwd of er voldoende wetenschappelijk bewijs is voor immuniteit, lijkt me wel.
Voor zover ik had gelezen waren dat echt uitzonderingen. Een vrouw in Japan/Zuid-Korea bv? Geheid dat in bijzondere omstandigheden er ook individuen zijn die eens met een bepaald ander al bekend griepvirus twee keer besmet zijn geweest. Ik denk als dat echt op grote schaal het geval was, dan hadden we het nu al wel geweten. Dan had je dus met een virus te maken waar immuniteit niet voor kan worden opgebouwd.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:29:02 #145
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192084497
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Voor zover ik had gelezen waren dat echt uitzonderingen. Een vrouw in Japan/Zuid-Korea bv? Geheid dat in bijzondere omstandigheden er ook individuen zijn die eens met een bepaald ander al bekend griepvirus twee keer besmet zijn geweest. Ik denk als dat echt op grote schaal het geval was, dan hadden we het nu al wel geweten. Dan had je dus met een virus te maken waar immuniteit niet voor kan worden opgebouwd.
Lijkt me ook inderdaad. Dan hopen dat hij niet op dezelfde manier blijft gaan als normale influenza qua mutaties, althans, tot we een vaccin hebben.

Ik juich de tactiek toe iig.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192084601
Ik zat eens te denken....

Verschillende wetenschappelijke bronnen spreken over op zijn allerminst 60% die besmet en genezen moet zijn voordat herd immunity werkt zegmaar. Er gaan er natuurlijk ook gewoon dood, maar laten we voor het gemak eens aannemen dat de 60% die besmet moet worden ook allemaal overleefd en daarna dus immuun zou moeten zijn.

In Nederland gaat het dan over 17.400.000 * 0,6 = 10.440.000 inwoners die we moeten besmetten en genezen.

Volgens Bruins zijn er maximaal 2000 IC bedden te realiseren. Een groot deel daarvan zijn normaal door anderen bezet. Maar stel nou dat we 2000 IC bedden kunnen gebruiken voor alleen corona patienten.

20% komt in het ziekenhuis te liggen. 5% op de IC volgens tig bronnen.

10.440.000 * 0,05 = 522.000 IC patienten.

De doorlooptijd is gemiddeld 2 tot 3 weken. Stel nou dat we tellen dat die met 1 week allemaal van de IC af zijn. Wat niet zo is. Maar gewoon voor het vooorbeeld. Dan heb je dus 522.000 / 2000 = 261 weken lang al je IC bedden vol liggen.

Dat is dik 5 jaar.

En dan ga ik even van het gunstigste uit dat ze allemaal met 1 week weg zijn. Met allemaal 2 weken weg, wat ook niet is want er zijn er zat die er 3 weken liggen, maargoed, 2 weken dan heb je dus 10 jaar al je bedden vol liggen.

En die IC bedden zijn helemaal niet allemaal beschikbaar voor coronapatienten, want mensen zijn vandaag niet ineens gestopt met hartaanvallen krijgen bijvoorbeeld.

Dus hoe moet ik dit precies duiden?!?!?!?! 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:45:44 #147
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192084753
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:50:29 Nogmaals: lees het vooral zelf, in al z'n nuance. Dit is het land dat meest op ons lijkt qua aanpak (zegt ook RIVM-onderzoeker Van Dissel). En dat open is over onderliggende analyse.

Ga er zo niet beter van slapen.
https://t.co/p2Tb3lNOLb reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 16 maart 2020 @ 23:46:37 #148
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192084759
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
RF_HFC twitterde op maandag 16-03-2020 om 21:57:13 Draad. Nederlands beleid zoals toegelicht door Rutte vandaag is op dit moment gewoon niet goed. En onethisch ook wmb. https://t.co/8u4X2t7zvt reageer retweet
Aldus; Finance, clean tech & ICT, economie, politieke economie, pensioenen, politiek, heel veel dochters.

Wij danken hem voor zijn onkunde. NEXT
pi_192084888
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:35 schreef vosss het volgende:
Ik zat eens te denken....

Verschillende wetenschappelijke bronnen spreken over op zijn allerminst 60% die besmet en genezen moet zijn voordat herd immunity werkt zegmaar. Er gaan er natuurlijk ook gewoon dood, maar laten we voor het gemak eens aannemen dat de 60% die besmet moet worden ook allemaal overleefd en daarna dus immuun zou moeten zijn.

In Nederland gaat het dan over 17.400.000 * 0,6 = 10.440.000 inwoners die we moeten besmetten en genezen.

Volgens Bruins zijn er maximaal 2000 IC bedden te realiseren. Een groot deel daarvan zijn normaal door anderen bezet. Maar stel nou dat we 2000 IC bedden kunnen gebruiken voor alleen corona patienten.

20% komt in het ziekenhuis te liggen. 5% op de IC volgens tig bronnen.

10.440.000 * 0,05 = 522.000 IC patienten.

De doorlooptijd is gemiddeld 2 tot 3 weken. Stel nou dat we tellen dat die met 1 week allemaal van de IC af zijn. Wat niet zo is. Maar gewoon voor het vooorbeeld. Dan heb je dus 522.000 / 2000 = 261 weken lang al je IC bedden vol liggen.

Dat is dik 5 jaar.

En dan ga ik even van het gunstigste uit dat ze allemaal met 1 week weg zijn. Met allemaal 2 weken weg, wat ook niet is want er zijn er zat die er 3 weken liggen, maargoed, 2 weken dan heb je dus 10 jaar al je bedden vol liggen.

En die IC bedden zijn helemaal niet allemaal beschikbaar voor coronapatienten, want mensen zijn vandaag niet ineens gestopt met hartaanvallen krijgen bijvoorbeeld.

Dus hoe moet ik dit precies duiden?!?!?!?! 8)7
Beademen van Coronapatienten duurt 4 weken totaal. (Bij een normale longontsteking door griep 2 weken)
pi_192084985
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:45 schreef Klopkoek het volgende:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:50:29 Nogmaals: lees het vooral zelf, in al z'n nuance. Dit is het land dat meest op ons lijkt qua aanpak (zegt ook RIVM-onderzoeker Van Dissel). En dat open is over onderliggende analyse.

Ga er zo niet beter van slapen.
https://t.co/p2Tb3lNOLb reageer retweet
Dus, zoals al vaker in deze reeks is gevraagd, wat is het alternatief dan? In lockdown totdat er over een jaar of twee eindelijk eens een vaccin beschikbaar is?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:03:35 #151
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192084993
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:35 schreef vosss het volgende:
Ik zat eens te denken....

Verschillende wetenschappelijke bronnen spreken over op zijn allerminst 60% die besmet en genezen moet zijn voordat herd immunity werkt zegmaar. Er gaan er natuurlijk ook gewoon dood, maar laten we voor het gemak eens aannemen dat de 60% die besmet moet worden ook allemaal overleefd en daarna dus immuun zou moeten zijn.

In Nederland gaat het dan over 17.400.000 * 0,6 = 10.440.000 inwoners die we moeten besmetten en genezen.

Volgens Bruins zijn er maximaal 2000 IC bedden te realiseren. Een groot deel daarvan zijn normaal door anderen bezet. Maar stel nou dat we 2000 IC bedden kunnen gebruiken voor alleen corona patienten.

20% komt in het ziekenhuis te liggen. 5% op de IC volgens tig bronnen.

10.440.000 * 0,05 = 522.000 IC patienten.

De doorlooptijd is gemiddeld 2 tot 3 weken. Stel nou dat we tellen dat die met 1 week allemaal van de IC af zijn. Wat niet zo is. Maar gewoon voor het vooorbeeld. Dan heb je dus 522.000 / 2000 = 261 weken lang al je IC bedden vol liggen.

Dat is dik 5 jaar.

En dan ga ik even van het gunstigste uit dat ze allemaal met 1 week weg zijn. Met allemaal 2 weken weg, wat ook niet is want er zijn er zat die er 3 weken liggen, maargoed, 2 weken dan heb je dus 10 jaar al je bedden vol liggen.

En die IC bedden zijn helemaal niet allemaal beschikbaar voor coronapatienten, want mensen zijn vandaag niet ineens gestopt met hartaanvallen krijgen bijvoorbeeld.

Dus hoe moet ik dit precies duiden?!?!?!?! 8)7
Weet niet in hoeverre je percentages verder kloppen, maar je vergeet de factor "mensen met corona, zonder klachten"
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192084999
Vaccin duurt nog minimaal 1.5 jaar en dat is al heel snel.
pi_192085101
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:35 schreef vosss het volgende:
Ik zat eens te denken....

Verschillende wetenschappelijke bronnen spreken over op zijn allerminst 60% die besmet en genezen moet zijn voordat herd immunity werkt zegmaar. Er gaan er natuurlijk ook gewoon dood, maar laten we voor het gemak eens aannemen dat de 60% die besmet moet worden ook allemaal overleefd en daarna dus immuun zou moeten zijn.

In Nederland gaat het dan over 17.400.000 * 0,6 = 10.440.000 inwoners die we moeten besmetten en genezen.

Volgens Bruins zijn er maximaal 2000 IC bedden te realiseren. Een groot deel daarvan zijn normaal door anderen bezet. Maar stel nou dat we 2000 IC bedden kunnen gebruiken voor alleen corona patienten.

20% komt in het ziekenhuis te liggen. 5% op de IC volgens tig bronnen.

10.440.000 * 0,05 = 522.000 IC patienten.

De doorlooptijd is gemiddeld 2 tot 3 weken. Stel nou dat we tellen dat die met 1 week allemaal van de IC af zijn. Wat niet zo is. Maar gewoon voor het vooorbeeld. Dan heb je dus 522.000 / 2000 = 261 weken lang al je IC bedden vol liggen.

Dat is dik 5 jaar.

En dan ga ik even van het gunstigste uit dat ze allemaal met 1 week weg zijn. Met allemaal 2 weken weg, wat ook niet is want er zijn er zat die er 3 weken liggen, maargoed, 2 weken dan heb je dus 10 jaar al je bedden vol liggen.

En die IC bedden zijn helemaal niet allemaal beschikbaar voor coronapatienten, want mensen zijn vandaag niet ineens gestopt met hartaanvallen krijgen bijvoorbeeld.

Dus hoe moet ik dit precies duiden?!?!?!?! 8)7
Het gaat meer om aantallen bedden met beademingsapparatuur die je kunt leveren. Nood breekt regels..
dag
pi_192085289
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:35 schreef vosss het volgende:

Dus hoe moet ik dit precies duiden?!?!?!?! 8)7
Dat we f*cked zijn. :{ Ik ga me denk ik maar eens afsluiten van te veel hierover te lezen, want ik begin het mentaal al te merken. Blessed are the ignorant.

Zijn we al begonnen met het bouwen van Coronaziekenhuizen? (en dan nog personeel hebben)
pi_192085825
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Het gaat meer om aantallen bedden met beademingsapparatuur die je kunt leveren. Nood breekt regels..
In die tijd kun je inderdaad meer beademingsapparatuur regelen. Geen idee wat die dingen kosten, maar dat is momenteel niet zo relevant.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192085929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:12 schreef Hallojo het volgende:

[..]

In die tijd kun je inderdaad meer beademingsapparatuur regelen. Geen idee wat die dingen kosten, maar dat is momenteel niet zo relevant.
Philips is er een fabrikant van, dat is mooi meegenomen.
pi_192085952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:21 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Philips is er een fabrikant van, dat is mooi meegenomen.
In Nederland? Ik mag toch aannemen dat ze momenteel volle bak bezig zijn om deze apparaten te produceren.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192086004
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
wij kiezen ook niet voor overvolle IC's
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 01:34:35 #159
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192086092
Naar nu blijkt hebben de Britten het verkeerd aangepakt, hun strategie was gebaseerd op een model dat uitging van een virale, besmettelijke longontsteking.

Naar nu blijkt gedraagt COVID19 zich anders en is met name de behoefte aan IC's bij COVID19 dubbel zo hoog als bij de ziekte in het model, het herd immunity model is de verkeerde aanpak, kort gezegd met een mogelijk dodental van 250.000 in het VK

quote:
Perhaps our most significant conclusion is that mitigation is unlikely to be feasible without emergency surge capacity limits of the UK and US healthcare systems being exceeded many times over. In the most effective mitigation strategy examined, which leads to a single, relatively short epidemic (case isolation, household quarantine and social distancing of the elderly), the surge limits for both general ward and ICU beds would be exceeded by at least 8-fold under the more optimistic scenario for critical care requirements that we examined. In addition, even if all patients were able to be treated, we predict there would still be in the order of 250,000 deaths in GB, and 1.1-1.2 million in the US.

In the UK, this conclusion has only been reached in the last few days, with the refinement of estimates of likely ICU demand due to COVID-19 based on experience in Italy and the UK (previous planning estimates assumed half the demand now estimated) and with the NHS providing increasing certainty around the limits of hospital surge capacity.

We therefore conclude that epidemic suppression is the only viable strategy at the current time. The social and economic effects of the measures which are needed to achieve this policy goal will be profound. Many countries have adopted such measures already, but even those countries at an earlier stage of their epidemic (such as the UK) will need to do so imminently.

https://www.ft.com/content/249daf9a-67c3-11ea-800d-da70cff6e4d3
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192086132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

In Nederland? Ik mag toch aannemen dat ze momenteel volle bak bezig zijn om deze apparaten te produceren.
Dat loopt wel denk ik hoor. Zal ongetwijfeld in het draaiboek staan. Het is mooi om te zien dat ze zich echt aan het plan houden. Hier hebben ambtenaren jarenlang aan zitten schrijven.
pi_192086163
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:34 schreef Tijger_m het volgende:
Naar nu blijkt hebben de Britten het verkeerd aangepakt, hun strategie was gebaseerd op een model dat uitging van een virale, besmettelijke longontsteking.

Naar nu blijkt gedraagt COVID19 zich anders en is met name de behoefte aan IC's bij COVID19 dubbel zo hoog als bij de ziekte in het model, het herd immunity model is de verkeerde aanpak, kort gezegd met een mogelijk dodental van 250.000 in het VK
[..]

Ik denk dat de Britten nog wel over kunnen gaan naar de Nederlandse aanpak, dus er is nog hoop.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 01:42:40 #162
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192086196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk dat de Britten nog wel over kunnen gaan naar de Nederlandse aanpak, dus er is nog hoop.
Mischien, het probleem is dat ze nog steeds niet tot de Nederlandse maatregelen over gegaan zijn terwijl ze denken minsten 10,000 gevallen te hebben, er is nu alleen een advies gegeven om andere mensen te vermijden maar dat is nog niet zo eenvoudig, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192086214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien, het probleem is dat ze nog steeds niet tot de Nederlandse maatregelen over gegaan zijn terwijl ze denken minsten 10,000 gevallen te hebben, er is nu alleen een advies gegeven om andere mensen te vermijden maar dat is nog niet zo eenvoudig, natuurlijk.
Ze zullen wel snel maatregelen moeten nemen ja.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192086737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:42 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien, het probleem is dat ze nog steeds niet tot de Nederlandse maatregelen over gegaan zijn terwijl ze denken minsten 10,000 gevallen te hebben, er is nu alleen een advies gegeven om andere mensen te vermijden maar dat is nog niet zo eenvoudig, natuurlijk.
Ontzettend veel Britten hebben hele grote twijfels bij de aanpak van hun regering. Die publieke opinie en druk neemt elke dag toe. Ik verwacht dat de regering daar vrij snel (binnen nu en een aantal dagen) overgaat tot meer maatregelen.

Maar ook hier in NL zou ik weldegelijk graag een grotere lockdown willen zien. Het verhaal van de grote groep immuniteit laten krijgen bevat naar mijn mening teveel aannames. Daarnaast, als ik zoals vandaag in twee supermarkten rondloop en de drukte zie en dat het echt onmogelijk is een of twee meter afstand te houden kan ik me niet voorstellen dat je daar op een dag weinig besmettingen hebt. In Italië zijn ze dan wel een paar weken verder maar gaan ze niet voor niets alleen met twee of drie personen tegelijk de supermarkten binnen en volledig bedekt met handschoenen, body wear, mondkapje etc.

Overigens zijn er verschillende Chinese artsen die aangeven dat bij bepaalde mensen Corona weldegelijk twee keer is teruggekomen. Dus geen immuniteit, maar een tweede maal ziek geworden. Kan je ook op online fora lezen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_192088725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 03:26 schreef Aloulu het volgende:

Overigens zijn er verschillende Chinese artsen die aangeven dat bij bepaalde mensen Corona weldegelijk twee keer is teruggekomen. Dus geen immuniteit, maar een tweede maal ziek geworden. Kan je ook op online fora lezen.
Ga nou niet dit soort onzin verkondigen. Ja er is genoeg online te lezen tegenwoordig maar niet alles is waar. In de gevallen van die paar Chinezen kan het gewoon een foute constatering zijn geweest, of de persoon had nog corona. De theorie is dat als je een virus hebt gehad, je er daarna immuun voor bent en dat is bij corona niet anders. Dat het virus kan muteren en weer terug kan kopen (net als griep ieder jaar) zal best, maar dat gebeurt echt niet binnen een paar weken.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:55:57 #166
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192088748
Zolang er geen groepsimmuniteit is, moeten we ons sociale contact beperken, maar dat kan toch rustig jaren duren? Zo bezien is er eerder een vaccin dan groepsimmuniteit.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:02:53 #167
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192088842
Basically weet niemand het, ook de experts niet. Een lockdown hoeft van mij niet perse.

Maar de toon had wel veel strenger gemogen. Iedereen verplichten thuis te werken die dat kan, ouderen en zwakken verplicht binnen houden, menselijk contact zoveel mogelijk mijden.

Nu blijft het allemaal wat vrijblijvend en we gokken op de gezonde Nederlanders die beter worden. Ik vind het maar wat los zand eerlijk gezegd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:17:01 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192089098
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:55 schreef TNA het volgende:
Zolang er geen groepsimmuniteit is, moeten we ons sociale contact beperken, maar dat kan toch rustig jaren duren? Zo bezien is er eerder een vaccin dan groepsimmuniteit.
Daar gokken ze denk ik op: dat er een vaccin komt op relatief korte termijn.
pi_192089129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef RamboDirk het volgende:
Basically weet niemand het, ook de experts niet. Een lockdown hoeft van mij niet perse.

Maar de toon had wel veel strenger gemogen. Iedereen verplichten thuis te werken die dat kan, ouderen en zwakken verplicht binnen houden, menselijk contact zoveel mogelijk mijden.

Nu blijft het allemaal wat vrijblijvend en we gokken op de gezonde Nederlanders die beter worden. Ik vind het maar wat los zand eerlijk gezegd.
Russische roulette is het Nederlandse beleid.
pi_192089162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Russische roulette is het Nederlandse beleid.
Ben benieuwd wat er gebeurd als je 1000 willekeurige mensen in brabant van de straat haalt en een test doet. Zou me niet verbazen dat hier al een groep met corona tussen zit die geen of milde klachten heeft.
pi_192089164
Ik vraag me af of we überhaupt genoeg agenten hebben om een lockdown effectief te kunnen laten zijn. Veel politiebureaus zijn gesloten tijdens de bezuinigingen. Ook in defensie is veel gesneden. Het is speculatie maar misschien is Rutte's keuze niet eens een echte keuze.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:20:32 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192089184
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef RamboDirk het volgende:
Basically weet niemand het, ook de experts niet. Een lockdown hoeft van mij niet perse.

Maar de toon had wel veel strenger gemogen. Iedereen verplichten thuis te werken die dat kan, ouderen en zwakken verplicht binnen houden, menselijk contact zoveel mogelijk mijden.

Nu blijft het allemaal wat vrijblijvend en we gokken op de gezonde Nederlanders die beter worden. Ik vind het maar wat los zand eerlijk gezegd.
Zo'n Franse lockdown verplicht je om sociale contacten te beperken. Je kunt het virus nog steeds oplopen als je naar de supermarkt gaat (dat schijnt nog wel te mogen), maar het zal zich langzamer verspreiden, waardoor de gezondheidszorg niet overbelast wordt.
pi_192089281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 03:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Overigens zijn er verschillende Chinese artsen die aangeven dat bij bepaalde mensen Corona weldegelijk twee keer is teruggekomen. Dus geen immuniteit, maar een tweede maal ziek geworden. Kan je ook op online fora lezen.
Kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand geen immuniteit heeft opgebouwd. Je mist teveel informatie over een juiste context. Als we massaal geen immuniteit zouden opbouwen hadden we het al wel geweten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:28:42 #174
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192089386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:19 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vraag me af of we überhaupt genoeg agenten hebben om een lockdown effectief te kunnen laten zijn. Veel politiebureaus zijn gesloten tijdens de bezuinigingen. Ook in defensie is veel gesneden. Het is speculatie maar misschien is Rutte's keuze niet eens een echte keuze.
Maatje werkt bij defensie, ze staan al paraat. Meeste eenheden dienen binnen 24 uur gereed te zijn. Geneeskundige eenheden binnen 2 uur.
pi_192089391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Russische roulette is het Nederlandse beleid.
Dit inderdaad.

Ze hadden de ouderen duidelijker moeten waarschuwen.
pi_192089542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:29 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Ze hadden de ouderen duidelijker moeten waarschuwen.
"We volgende de adviezen van de experts".

Diezelfde experts die zeiden dat carnaval in kleine groepen wordt gevierd en de kans op een corona uitbraak in Nederland nihil is.
pi_192089555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:35 schreef Jano9 het volgende:

[..]

"We volgende de adviezen van de experts".

Diezelfde experts die zeiden dat carnaval in kleine groepen wordt gevierd en de kans op een corona uitbraak in Nederland nihil is.
Die ja. :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:51:23 #178
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192089871
Het blijft sneu dat veel mensen niet kunnen begrijpen dat er geen keuzes zonder pijn zijn.

Laten we eens kijken naar volledige isolatie zoals velen hier blijkbaar prefereren. Stel het lukt om een land (ons land) echt volledig op slot te gooien. Zowel intern als extern. Geen besmettingen meer, bestaande gevallen worden beter, helaas sommigen overlijden, maar na pakweg drie/vier weken zijn we ervan af. Hoera, feest.

En dan? Denken we dat daarna veilig zijn? Denken we echt dat het gaat lukken om de hele wereld binnen enkele maanden volledig virusvrij te maken? Dat is toch het zwakke punt van volledige isolatie? Dat iets dergelijks alleen werkt wanneer binnen afzienbare tijd een werkend vaccin in grote hoeveelheden beschikbaar komt?

Groepsisolatie is een gok, maar in mijn beleving een minder grote gok dan de illusie dat we een moderne westerse samenleving voor langer dan pakweg twee/drie weken echt op slot kunnen gooien. En ja, economische consequenties doen er wel degelijk toe. Het is de economie die ons van voedsel, onderdak en gezondheidszorg voorziet. Moeilijker is het niet.

En nog even over de communicatie en "eerlijke berichtgeving". Het is volledig duidelijk dat de samenleving of althans grote groepen daarbinnen niet om kan gaan met eerlijke berichtgeving. Hamsteren, Corona-feestjes en erger zijn het gevolg van volledig eerlijke berichtgeving. Sneu, maar het is niet anders.
pi_192090062
http://theconversation.co(...)lly-dangerous-133765

Onethisch en gevaarlijk is de weg van Herd Immunity.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:04:19 #180
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192090104
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:01 schreef Jano9 het volgende:
http://theconversation.co(...)lly-dangerous-133765

Onethisch en gevaarlijk is de weg van Herd Immunity.
En wat is het alternatief?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:07:15 #181
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192090156
Ik lees hier steeds 'groepsimmuniteit is een gevaarlijk experiment'. Alsof een volledige lockdown dat niet is.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:14:09 #182
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192090313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:07 schreef Kaji het volgende:
Ik lees hier steeds 'groepsimmuniteit is een gevaarlijk experiment'. Alsof een volledige lockdown dat niet is.
Dat bedoel ik dus een paar posts boven deze. Wat is de eindstaat van volledige lockdown? Wanneer stopt dat en wat gebeurt daarna.

Als een lockdown in Frankrijk van twee weken 300 miljard euro moet kosten dan is voorspelbaar dat alleen op economische gronden dat een onhoudbare situatie is voor langer dan enkele maanden.
pi_192090475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft sneu dat veel mensen niet kunnen begrijpen dat er geen keuzes zonder pijn zijn.

Laten we eens kijken naar volledige isolatie zoals velen hier blijkbaar prefereren. Stel het lukt om een land (ons land) echt volledig op slot te gooien. Zowel intern als extern. Geen besmettingen meer, bestaande gevallen worden beter, helaas sommigen overlijden, maar na pakweg drie/vier weken zijn we ervan af. Hoera, feest.

En dan? Denken we dat daarna veilig zijn? Denken we echt dat het gaat lukken om de hele wereld binnen enkele maanden volledig virusvrij te maken? Dat is toch het zwakke punt van volledige isolatie? Dat iets dergelijks alleen werkt wanneer binnen afzienbare tijd een werkend vaccin in grote hoeveelheden beschikbaar komt?

Groepsisolatie is een gok, maar in mijn beleving een minder grote gok dan de illusie dat we een moderne westerse samenleving voor langer dan pakweg twee/drie weken echt op slot kunnen gooien. En ja, economische consequenties doen er wel degelijk toe. Het is de economie die ons van voedsel, onderdak en gezondheidszorg voorziet. Moeilijker is het niet.

En nog even over de communicatie en "eerlijke berichtgeving". Het is volledig duidelijk dat de samenleving of althans grote groepen daarbinnen niet om kan gaan met eerlijke berichtgeving. Hamsteren, Corona-feestjes en erger zijn het gevolg van volledig eerlijke berichtgeving. Sneu, maar het is niet anders.
Mooie genuanceerde post. Zo kijk ik er ook naar. Volledige lockdown is gewoon een schijnmaatregel en niet vol te houden.

Stel - een volledige lockdown. Dan gaan we over 2 maanden weer "open". Komt er een Chinees, Italiaan of Fransman die nog Corona heeft en besmet weer mensen in ons land. Je kan dat praktisch gezien nooit, maar dan ook nooit volhouden of uitsluiten. De EU werkt in dit geval al niet samen, laat staan de hele wereld.

Ik ben het er helemaal mee eens om het "gecontroleerd' te laten verlopen , steeds meer open te laten gaan en op die manier mensen immuun te maken.

Er zijn genoeg gevallen die Corona hebben gehad en weer gewoon happy en healty zijn. Die kunnen het (als het goed is) niet meer krijgen. Prima toch.

Even doorzetten mensen.
Love is in the air!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:24:25 #184
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192090532
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo'n Franse lockdown verplicht je om sociale contacten te beperken. Je kunt het virus nog steeds oplopen als je naar de supermarkt gaat (dat schijnt nog wel te mogen), maar het zal zich langzamer verspreiden, waardoor de gezondheidszorg niet overbelast wordt.
Eerst nog snel even stemmen en dan ineens een lockdown. Die Macron is echt een mongool.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:25:54 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192090564
Ik ben lang sceptisch geweest over de Nederlandse corona-aanpak, maar ik geloof wel dat men nu een redelijk goed midden heeft gevonden en dat de curve afvlakken het enige is dat je kunt doen. Een volledige uitbanning door een lockdown van een paar weken gaat niet lukken en je kunt moeilijk een heel land een halfjaar lang op slot gooien. Tevens zit je met de concurrende lockdown/herd immunity strategieen internationaal met een tragedy of the commons dus gaat zonder internationale afspraken iedereen voor herd immunity.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192090579
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Er zijn genoeg gevallen die Corona hebben gehad en weer gewoon happy en healty zijn. Die kunnen het (als het goed is) niet meer krijgen. Prima toch.
Als deze aanname klopt wel ja. Waar ik het meest bang voor ben is dat blijkt dat je het gewoon meerdere/onbeperkt aantal keer kan krijgen. Dan zijn we echt fucked. Dat woordje "meestal" van Rutte gisteren :X
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 10:28:20 #187
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192090617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Als deze aanname klopt wel ja. Waar ik het meest bang voor ben is dat blijkt dat je het gewoon meerdere/onbeperkt aantal keer kan krijgen. Dan zijn we echt fucked. Dat woordje "meestal" van Rutte gisteren :X
Er zijn ook meerdere griepvirussen. Voor elk bouw je nieuwe immuniteit op.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192090642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:25 schreef -XOR- het volgende:
Ik ben lang sceptisch geweest over de Nederlandse corona-aanpak, maar ik geloof wel dat men nu een redelijk goed midden heeft gevonden en dat de curve afvlakken het enige is dat je kunt doen. Een volledige uitbanning door een lockdown van een paar weken gaat niet lukken en je kunt moeilijk een heel land een halfjaar lang op slot gooien. Tevens zit je met de concurrende lockdown/herd immunity strategieen internationaal met een tragedy of the commons dus gaat zonder internationale afspraken iedereen voor herd immunity.
Dit inderdaad. Prima maatregel.
Love is in the air!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:30:29 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192090664
Wat ik me overigens wel afvraag of er vanuit landen met een lockdown strategie waar men straks de boel tot enkele gevallen heeft weten in te dammen inreisverboden gaan instellen voor landen met een herd immunity strategie als Nederland.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:57:09 #190
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192091180
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Mooie genuanceerde post. Zo kijk ik er ook naar. Volledige lockdown is gewoon een schijnmaatregel en niet vol te houden.

Stel - een volledige lockdown. Dan gaan we over 2 maanden weer "open". Komt er een Chinees, Italiaan of Fransman die nog Corona heeft en besmet weer mensen in ons land. Je kan dat praktisch gezien nooit, maar dan ook nooit volhouden of uitsluiten. De EU werkt in dit geval al niet samen, laat staan de hele wereld.

Ik ben het er helemaal mee eens om het "gecontroleerd' te laten verlopen , steeds meer open te laten gaan en op die manier mensen immuun te maken.

Er zijn genoeg gevallen die Corona hebben gehad en weer gewoon happy en healty zijn. Die kunnen het (als het goed is) niet meer krijgen. Prima toch.

Even doorzetten mensen.
En ja, deze methodiek gaat hoogstwaarschijnlijk ongelofelijke pijn veroorzaken. 1 tot 3% sterfgevallen betekent sowieso minimaal 100.000 en waarschijnlijk rond de 250.000 sterfgevallen alleen aan de ziekte zelf. Daarnaast is gecontroleerd laten verlopen extreem lastig. Loopt het systeem over dan komen er vele tienduizenden sterfgevallen bij. Maar ook dat is onontkoombaar.

Werkt immuniteit van de groep helemaal niet bijvoorbeeld vanwege snelle mutaties dan zijn we in essentie gewoon fucked, dan is er geen maatregel die gaat werken ben ik bang. Het ontwikkelen van een tijdig vaccin is dan onhaalbaar. Een totale lock-down lijkt dan leuk, maar zal elke economie, ook de basiseconomie (voedsel/woningen/nuts), volledig om zeep helpen.

Het klinkt vreemd, maar worst case vallen we terug naar een wereld waarin zelfs het begrip land betekenisloos wordt. Kleine gemeenschappen die andere kleine gemeenschappen met achterdocht beschouwen en waarin het begrip vreemdeling al 10 kilometer verderop begint.
pi_192091184
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:30 schreef -XOR- het volgende:
Wat ik me overigens wel afvraag of er vanuit landen met een lockdown strategie waar men straks de boel tot enkele gevallen heeft weten in te dammen inreisverboden gaan instellen voor landen met een herd immunity strategie als Nederland.
Landen in lockdown zullen in lockdown moeten blijven tot het virus niet meer bestaat, of ze het Nederlandse model toe gaan passen. Immune Nederlanders zullen binnenkort de wereld weer over kunnen reizen, omdat ze niet meer besmettelijk kunnen zijn.

Als het volgens plan verloopt tenminste :P
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:59:33 #192
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192091235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:57 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Landen in lockdown zullen in lockdown moeten blijven tot het virus niet meer bestaat, of ze het Nederlandse model toe gaan passen. Immune Nederlanders zullen binnenkort de wereld weer over kunnen reizen, omdat ze niet meer besmettelijk kunnen zijn.

Als het volgens plan verloopt tenminste :P
China schermt nu steeds met mooie cijfers, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als Wuhan uit haar lockdown kruipt :')
pi_192091296
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:59 schreef TNA het volgende:

[..]

China schermt nu steeds met mooie cijfers, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als Wuhan uit haar lockdown kruipt :')
Dan moet daarna heel China in lockdown denk ik.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:05:40 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192091345
Sowieso is de aanpak van Rutte flexibel zoals hij al zei. Loopt het aantal zieken te hard op dan scherpt hij het aan. Zakt het aantal dan versoepelt hij weer. Dus wellicht mogen we in April 2 weken weer naar de kroeg en dan weer niet. Alles om binnen de juiste lijnen te blijven.

Maar een Lockdown volhouden tot een medicijn er is kan niet.
pi_192091494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is de aanpak van Rutte flexibel zoals hij al zei. Loopt het aantal zieken te hard op dan scherpt hij het aan. Zakt het aantal dan versoepelt hij weer.
Dat is natuurlijk onzin want er zit 1-2 weken vertraging tussen
pi_192091593
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:35 schreef Jano9 het volgende:

[..]

"We volgende de adviezen van de experts".

Diezelfde experts die zeiden dat carnaval in kleine groepen wordt gevierd en de kans op een corona uitbraak in Nederland nihil is.
Die experts komen duidelijk niet uit Brabant, Limburg of een ander gebied waar mensen carnaval vieren.
FOK! is net een groot tijdschrift
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:30:27 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192091798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft sneu dat veel mensen niet kunnen begrijpen dat er geen keuzes zonder pijn zijn.

Laten we eens kijken naar volledige isolatie zoals velen hier blijkbaar prefereren. Stel het lukt om een land (ons land) echt volledig op slot te gooien. Zowel intern als extern. Geen besmettingen meer, bestaande gevallen worden beter, helaas sommigen overlijden, maar na pakweg drie/vier weken zijn we ervan af. Hoera, feest.

En dan? Denken we dat daarna veilig zijn? Denken we echt dat het gaat lukken om de hele wereld binnen enkele maanden volledig virusvrij te maken? Dat is toch het zwakke punt van volledige isolatie? Dat iets dergelijks alleen werkt wanneer binnen afzienbare tijd een werkend vaccin in grote hoeveelheden beschikbaar komt?

Groepsisolatie is een gok, maar in mijn beleving een minder grote gok dan de illusie dat we een moderne westerse samenleving voor langer dan pakweg twee/drie weken echt op slot kunnen gooien. En ja, economische consequenties doen er wel degelijk toe. Het is de economie die ons van voedsel, onderdak en gezondheidszorg voorziet. Moeilijker is het niet.

En nog even over de communicatie en "eerlijke berichtgeving". Het is volledig duidelijk dat de samenleving of althans grote groepen daarbinnen niet om kan gaan met eerlijke berichtgeving. Hamsteren, Corona-feestjes en erger zijn het gevolg van volledig eerlijke berichtgeving. Sneu, maar het is niet anders.
wat Rutte nu doet is, meer banen/bedrijven in de lucht houden maar ook meer doden, kunnen ook mensen zijn die jij lief hebt, in mijn ogen onnodige doden, omdat de rest van de EU toch ook al lockdowns hebben, waarom zouden wij weer afwijken?
pi_192091846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat Rutte nu doet is, meer banen/bedrijven in de lucht houden maar ook meer doden, kunnen ook mensen zijn die jij lief hebt, in mijn ogen onnodige doden, omdat de rest van de EU toch ook al lockdowns hebben, waarom zouden wij weer afwijken?
Hoe wil je de complete lockdown er weer afhalen, zonder dat het virus zich alsnog gaat verspreiden?
pi_192091893
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat Rutte nu doet is, meer banen/bedrijven in de lucht houden maar ook meer doden, kunnen ook mensen zijn die jij lief hebt, in mijn ogen onnodige doden, omdat de rest van de EU toch ook al lockdowns hebben, waarom zouden wij weer afwijken?
Met dit plan zouden er juist minder doden moeten vallen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:40 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192091914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:33 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Hoe wil je de complete lockdown er weer afhalen, zonder dat het virus zich alsnog gaat verspreiden?
je schaalt terug naar wat er nu is, je gaat niet van lockdown direct naar open grenzen. die lockdown is ook om de piek bij de zkh-en op te vangen, waar rutte nu op gokt is dat het virus niet muteert, maar dat doet het wel er is al een S en L variant en een Zuid-Amerikaanse is zich aan het ontwikkelen
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:58 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192091920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Met dit plan zouden er juist minder doden moeten vallen.
vergeet dat maar.
pi_192091932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is de aanpak van Rutte flexibel zoals hij al zei. Loopt het aantal zieken te hard op dan scherpt hij het aan. Zakt het aantal dan versoepelt hij weer. Dus wellicht mogen we in April 2 weken weer naar de kroeg en dan weer niet. Alles om binnen de juiste lijnen te blijven.

Maar een Lockdown volhouden tot een medicijn er is kan niet.
Als het aantal zieken hard stijgt zijn we al te laat. Dat is het probleem.van dit beleid. De zieken van dag tot dag tellen in plaats van 2 weken vooruit denken.
pi_192092011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als het aantal zieken hard stijgt zijn we al te laat. Dat is het probleem.van dit beleid. De zieken van dag tot dag tellen in plaats van 2 weken vooruit denken.
Maar het is niet alsof we vandaag pas beginnen. Maatregelen zijn al weken geleden genomen en bewustwording is er al veel langer. De lijn exponentieel doortrekken zoals sommigen doen, of alles afspiegelen op het buitenland is ook niet correct.

Weken vooruit denken met genoeg buffer ingebouwd is de juiste manier.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:43:52 #204
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_192092052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als het aantal zieken hard stijgt zijn we al te laat. Dat is het probleem.van dit beleid. De zieken van dag tot dag tellen in plaats van 2 weken vooruit denken.
Een lockdown duurt minimaal maanden. Tegen die tijd zijn er ontelbaar bedrijven failliet, mensen diep in de schulden en hebben we werkeloosheidscijfers die de cijfers van 2008 doen verbleken.

Uiteraard gaan mensenlevens vóór economie, maar als je economie niet in het oog houdt bij het nemen van maatregelen, dan kost het misschien wel 10 jaar voor we de gevolgen weer een beetje te boven zijn. En daarbij is niet gezegd dat er minder doden zullen vallen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:45:02 #205
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192092076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Maar het is niet alsof we vandaag pas beginnen. Maatregelen zijn al weken geleden genomen en bewustwording is er al veel langer. De lijn exponentieel doortrekken zoals sommigen doen, of alles afspiegelen op het buitenland is ook niet correct.

Weken vooruit denken met genoeg buffer ingebouwd is de juiste manier.
daar heeft de RIVM een erg slecht trackrecord voor, die lopen achter de feiten aan.
pi_192092087
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vergeet dat maar.
Ach in Hongkong lukt dit ook met sociale distancing. Dus waarom zou het hier niet gaan werken. De eerste golf zal alleen wat groter als verwacht zijn door de groep corona feestjes mensen. :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:46:34 #207
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192092109
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach in Hongkong lukt dit ook met sociale distancing. Dus waarom zou het hier niet gaan werken. De eerste golf zal alleen wat groter als verwacht zijn door de groep corona feestjes mensen. :D
aziaten hebben respect voor elkaar en zijn geen aso's zoals hier in NL
pi_192092191
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

aziaten hebben respect voor elkaar en zijn geen aso's zoals hier in NL
Zoals ik al schreef een grote eerste golf voor de niet zo sociaal ingestelde medemens. :D

En Aziaten respect voor elkaar binnen kleine gemeenschappen misschien maar bijvoorbeeld Chinezen en Japanners kunnen elkaar niet uitstaan. :D
pi_192092233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar heeft de RIVM een erg slecht trackrecord voor, die lopen achter de feiten aan.
We kunnen beter achterlopen op de feiten, dan voorlopen op de fouten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192092366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:51 schreef Hallojo het volgende:

[..]

We kunnen beter achterlopen op de feiten, dan voorlopen op de fouten.
Ze maken al fouten. En dat zijn de feiten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 11:57:35 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192092379
De FOK! experts volgende keer maar inschakelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192092389
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:57 schreef quirina het volgende:

[..]

Ze maken al fouten. En dat zijn de feiten.
Klopt. En er zullen er nog meer gemaakt gaan worden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:07:03 #213
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192092585
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat Rutte nu doet is, meer banen/bedrijven in de lucht houden maar ook meer doden, kunnen ook mensen zijn die jij lief hebt, in mijn ogen onnodige doden, omdat de rest van de EU toch ook al lockdowns hebben, waarom zouden wij weer afwijken?
Er zijn grofweg twee mogelijkheden.

1. Een totale lockdown van minimaal een jaar, tot er een vaccin is. Nauwelijks doden door corona, maar een enorme maatschappelijke impact. Economische schade doet de bredere gezondheidszorg geen goed.
2. Geleidelijk aan mensen besmet laten raken, met de IC-capaciteit als maximum. Hypothetisch: iedere twee weken 20.000 besmettingen en daarvan ongeveer 1000 mensen op de IC. Tot er een vaccin is. De lijn van Rutte.

Toch blijft mijn zorg dat groepsimmuniteit eindeloos lang gaat duren.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:35 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192092618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:57 schreef Nattekat het volgende:
De FOK! experts volgende keer maar inschakelen.
Ach voor veel Fokkers maakt deze situatie natuurlijk geen verschil met het gewone leven :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:46 #215
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_192092625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je schaalt terug naar wat er nu is, je gaat niet van lockdown direct naar open grenzen. die lockdown is ook om de piek bij de zkh-en op te vangen, waar rutte nu op gokt is dat het virus niet muteert, maar dat doet het wel er is al een S en L variant en een Zuid-Amerikaanse is zich aan het ontwikkelen
Landen die in totale lockdown gaan, gokken er ook op dat het virus niet zal muteren. Die landen gaan namelijk wachten op een vaccin, maar als het virus muteert, gaat dat vaccin ook niet werken. En wat doe je dan?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 12:10:58 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192092669
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef TNA het volgende:
Geleidelijk aan mensen besmet laten raken, met de IC-capaciteit als maximum. Hypothetisch: iedere twee weken 20.000 besmettingen en daarvan ongeveer 1000 mensen op de IC. Tot er een vaccin is. De lijn van Rutte.
10 jaar :P

Vooral niet vergeten dat lang niet iedereen getest wordt hè. Het aantal gevallen ligt vast veeeel hoger nu.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:13:57 #217
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192092737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

10 jaar :P

Vooral niet vergeten dat lang niet iedereen getest wordt hè. Het aantal gevallen ligt vast veeeel hoger nu.
Op zich is dat niet erg, zolang de IC het maar aankan vallen er geen onnodige doden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:14:34 #218
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192092749
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Viltje het volgende:

[..]

Landen die in totale lockdown gaan, gokken er ook op dat het virus niet zal muteren. Die landen gaan namelijk wachten op een vaccin, maar als het virus muteert, gaat dat vaccin ook niet werken. En wat doe je dan?
die landen gaan toch in lockdown om de verwachte piek te incasseren en hun zkh stelsel niet te laten crashen, niet voor een jaar of zo. die schalen we terug waar wij nu op zitten.
de resultaten van acties lopen altijd 2 weken achter, de gemiddelde incubatietijd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:15:19 #219
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192092767
yaneerbaryam twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 00:38:36 BREAKING: Coronvirus Outbreak. One week after Italy's national lockdown (8 days after the north), Italy has three days with same number of new cases. This means 5 days after lockdown cases leveled off, consistent with typical incubation period of 3-5 days. This is good news. https://t.co/YS9WQaVamP reageer retweet
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:21:12 #220
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_192092898
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die landen gaan toch in lockdown om de verwachte piek te incasseren en hun zkh stelsel niet te laten crashen, niet voor een jaar of zo. die schalen we terug waar wij nu op zitten.
de resultaten van acties lopen altijd 2 weken achter, de gemiddelde incubatietijd.
Klopt. Ik denk ook dat (bijna) alle landen in Europa uiteindelijk dezelfde strategie zullen volgen, als Nederland. Het zou me niet verbazen als er in Nederland ook een periode met 'totale lockdown' komt voor 2 weken om het virus even af te remmen.
pi_192092899
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef TNA het volgende:

[..]

Er zijn grofweg twee mogelijkheden.

1. Een totale lockdown van minimaal een jaar, tot er een vaccin is. Nauwelijks doden door corona, maar een enorme maatschappelijke impact. Economische schade doet de bredere gezondheidszorg geen goed.
2. Geleidelijk aan mensen besmet laten raken, met de IC-capaciteit als maximum. Hypothetisch: iedere twee weken 20.000 besmettingen en daarvan ongeveer 1000 mensen op de IC. Tot er een vaccin is. De lijn van Rutte.

Toch blijft mijn zorg dat groepsimmuniteit eindeloos lang gaat duren.
Die 20.000 moet je niet mee rekenen. Je weet zelf dat het aantal geregistreerde besmettingen enkel de positief geteste gevallen zijn.

De werkelijkheid is dat véél meer mensen het virus al hebben of ondertussen hebben gehad. Maar hun klachten waren niet zo groot dat ze zich lieten testen óf de artsen vonden tests niet nodig. Vorige week rekende de GGD al met een factor 6, maar dat zal ondertussen misschien wel verdubbeld zijn.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:22:16 #222
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192092920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Viltje het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk ook dat (bijna) alle landen in Europa uiteindelijk dezelfde strategie zullen volgen, als Nederland. Het zou me niet verbazen als er in Nederland ook een periode met 'totale lockdown' komt voor 2 weken om het virus even af te remmen.
met die Rutte en RIVM Japie, heb ik daar geen vertrouwen in.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:26:48 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192093022
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Viltje het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk ook dat (bijna) alle landen in Europa uiteindelijk dezelfde strategie zullen volgen, als Nederland. Het zou me niet verbazen als er in Nederland ook een periode met 'totale lockdown' komt voor 2 weken om het virus even af te remmen.
Rutte heeft meer een soort flex-lockdown uitgevonden. Dus gaat het te snel omhoog dan aanscherpen. Gaat het weer naar beneden dan afzwakken.

Dus misschien gaan de kroegen dadelijk weer een tijdje open en daarna weer een tijdje dicht. Puur om die lijn te sturen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:31:03 #224
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192093120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Die 20.000 moet je niet mee rekenen. Je weet zelf dat het aantal geregistreerde besmettingen enkel de positief geteste gevallen zijn.

De werkelijkheid is dat véél meer mensen het virus al hebben of ondertussen hebben gehad. Maar hun klachten waren niet zo groot dat ze zich lieten testen óf de artsen vonden tests niet nodig. Vorige week rekende de GGD al met een factor 6, maar dat zal ondertussen misschien wel verdubbeld zijn.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs
doctor campbell rekende met 10/20x
https://www.youtube.com/u(...)os?disable_polymer=1
vraag me niet welke clip, heb ze allemaal gezien en nog van anderen
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:35:06 #225
40566 Ericr
Livewrong
pi_192093222
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

doctor campbell rekende met 10/20x
https://www.youtube.com/u(...)os?disable_polymer=1
vraag me niet welke clip, heb ze allemaal gezien en nog van anderen
Zal in de buurt komen maar dan nog is het verre van de 10 miljoen die je nodig hebt voor groepsimmuniteit.

Als Nederland op 100.000 bevestigde gevallen staat zullen er waarschijnijk 1 a 2 miljoen gevallen zijn (geweest). Dat is nog steeds weken of zelfs maanden verder en dan ben je nog niet in de buurt van een immuniteit waarmee je zwakken groepen kan beschermen. Dat proces gaat net zo goed meer dan een jaar duren.

Hopelijk komt daarna niet Corona 2 op en beginnen we weer van voren af aan.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:36:13 #226
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192093251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Die 20.000 moet je niet mee rekenen. Je weet zelf dat het aantal geregistreerde besmettingen enkel de positief geteste gevallen zijn.

De werkelijkheid is dat véél meer mensen het virus al hebben of ondertussen hebben gehad. Maar hun klachten waren niet zo groot dat ze zich lieten testen óf de artsen vonden tests niet nodig. Vorige week rekende de GGD al met een factor 6, maar dat zal ondertussen misschien wel verdubbeld zijn.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs
Ik bedoelde niet te zeggen dat er nu 20.000 besmettingen zijn; dat aantal was hypothetisch. Mijn punt is dat je de besmettingsgraad dusdanig wilt controleren, dat de IC de dagelijkse nieuwe besmettingen aankan. Er is een soort optimum: maximaal tempo voor groepsimmuniteit, zonder overbelaste IC's.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:50:50 #227
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_192093613
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:36 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet te zeggen dat er nu 20.000 besmettingen zijn; dat aantal was hypothetisch. Mijn punt is dat je de besmettingsgraad dusdanig wilt controleren, dat de IC de dagelijkse nieuwe besmettingen aankan. Er is een soort optimum: maximaal tempo voor groepsimmuniteit, zonder overbelaste IC's.
Dit is inderdaad wat je nastreeft. En misschien moet je dan niet zeggen dat groepsimmuniteit je streven is (als in zsm 70% van de populatie), maar een mooi, bijkomend effect van de balans tussen maximale zorgcapaciteit en het leefbaar houden van de samenleving.

Uiteindelijk zul je (hopelijk) de groepsimmuniteit niet gaan bereiken dmv beleid, omdat er over een maand of 18 een vaccin is.

Het alternatief is uiteraard het land op slot en een totale lockdown. Dan heb je een erg grote en afgedwongen volksdicipline nodig. Het leger en de politie patrouillerend door de straten van elke stad en dorp. En als iets niet mag, krijg je illegaliteit. En als er illegaal mensen bij elkaar komen, dan bereik je alsnog niet wat je wilt bereiken.

Ik kies voor het scenario leefbaar op basis van de beperkte kennis die ik nu heb.
pi_192096044
Slechts 43 doden tot nu toe, het lijkt te werken ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192097880
quote:
Om te kunnen zien of we de groepsimmuniteit hebben bereikt, is het verstandig om de bevolking straks op grote schaal te gaan testen.

"Maar dan wel achteraf. Het heeft niet zo veel zin om te testen op de aanwezigheid van het coronavirus. Dat ga je niet vinden bij mensen zonder klachten. Wat je wel kunt testen is of er antistoffen in het bloed aanwezig zijn. Die duiden erop dat iemand het virus heeft gehad en immuun is", zegt Rijkers.

Tests om de immuniteit aan te tonen zijn volgens Rijkers volop in de maak.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)irus-covid-19-corona
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:55:43 #230
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192099100
quote:
quote:
Gaan er dan niet heel veel mensen dood?
Nee, want het doel is juist om gezonde mensen besmet te laten raken om groepsimmuniteit te bereiken. "Het percentage te verwachten besmettingen heeft vooral betrekking op de gezonde groep mensen", zegt Rijkers. Als vooral gezonde mensen het virus krijgen, valt het overlijdensaantal mee. Sterfte komt met name voor onder de kwetsbare groep.

"Het hoeft dus helemaal niet te leiden tot duizenden doden. De kwetsbare groep is namelijk redelijk afgeschermd", zegt Rijkers.
Maar het blijkt nu toch dat juist ook jongere, vitalere mensen op de IC terecht komen? Dat heb ik nu voorbij zien komen in video's uit meerdere landen...
Dit is gewoon raar :l
  Moderator / Miss SHO dinsdag 17 maart 2020 @ 17:18:16 #231
22592 crew  Ole
pi_192099653
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:55 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]


[..]

Maar het blijkt nu toch dat juist ook jongere, vitalere mensen op de IC terecht komen? Dat heb ik nu voorbij zien komen in video's uit meerdere landen...
Relatief zijn er minder ernstige zieken onder jongeren. Maar omdat er in totaal meer jongeren besmet zijn komt daar toch een deel van op IC.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192099938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:18 schreef Ole het volgende:

[..]

Relatief zijn er minder ernstige zieken onder jongeren. Maar omdat er in totaal meer jongeren besmet zijn komt daar toch een deel van op IC.
Inderdaad. Wel lijken jonge mensen (zonder significante co-morbiditeit) in sommige gevallen beademd en/of geïntubeerd moeten worden, maar sterfte zien we nog nauwelijks.
pi_192100706
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:55 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

[..]

Maar het blijkt nu toch dat juist ook jongere, vitalere mensen op de IC terecht komen? Dat heb ik nu voorbij zien komen in video's uit meerdere landen...
of ze gezond en vitaal zijn is de vraag, soms mankeer je iets wat je helemaal niet weet namelijk. Maar de mythe dat alleen maar ouderen er last van hebben is toch hoop ik al ontkracht?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 18:12:43 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192100968
Wat misschien ook belangrijk is om erbij te zeggen is dat jongeren ook in grotere getale besmet worden omdat zij niet kwetsbaar zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:30:46 #235
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192102779
Ik lees nu steeds vaker dat mensen gewoon door gaan met hun leven, ook buiten de deur (ov en zo), om hun eigen immuunsysteem te verbeteren |:(
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 17 maart 2020 @ 19:32:21 #236
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192102826
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:30 schreef Lunatiek het volgende:
Ik lees nu steeds vaker dat mensen gewoon door gaan met hun leven, ook buiten de deur (ov en zo), om hun eigen immuunsysteem te verbeteren |:(
Onzin. Ov was uitgestorven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:36:02 #237
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_192102933
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Onzin. Ov was uitgestorven
Ik moest gisteren naar kantoor en het ov was zelfs in de spits echt zwaar uitgestorven. Normaal gesproken was het in de trein vechten om een zitplek. Nu had ik de keus voor een zitplek.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:40:38 #238
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192103080
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:33 schreef Digi2 het volgende:
Slechts 43 doden tot nu toe, het lijkt te werken ^O^
Bijna een verdubbeling van gister :') je hebt er niks van begrepen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:53:33 #239
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192103444
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Bijna een verdubbeling van gister :') je hebt er niks van begrepen.
Zijn opmerking was ook vrij sarcastisch bedoeld denk ik
Dit is gewoon raar :l
pi_192103450
Eigenlijk is het verschil tussen Nederland/UK enerzijds en Frankrijk/Duitsland/België/etc anderzijds toch niet dat die eerste landen op "herd immunity" mikken en de andere landen op het inperken van het aantal besmettingen, maar wel dat ze minder strikte maatregelen nodig denken te hebben om de snelheid van verspreiding op een draagbaar niveau te krijgen en/of dat ze een grotere capaciteit denken te hebben?
M.a.w. de aanpak verschilt in gradatie maar niet in type? Of zie ik dat zo verkeerd?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:56:07 #241
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192103513
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat misschien ook belangrijk is om erbij te zeggen is dat jongeren ook in grotere getale besmet worden omdat zij niet kwetsbaar zijn.
Dit is gewoon raar :l
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 19:59:07 #242
236264 crew  capricia
pi_192103608
Ik denk dat we die groeps-immuniteit al aan het opbouwen zijn via de kinderen. Die zitten niet in lockdown.
Die spelen met elkaar. KDV en of buiten.
Definitely not CIA
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:02:06 #243
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192103717
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef TNA het volgende:

[..]

Er zijn grofweg twee mogelijkheden.

1. Een totale lockdown van minimaal een jaar, tot er een vaccin is. Nauwelijks doden door corona, maar een enorme maatschappelijke impact. Economische schade doet de bredere gezondheidszorg geen goed.
2. Geleidelijk aan mensen besmet laten raken, met de IC-capaciteit als maximum. Hypothetisch: iedere twee weken 20.000 besmettingen en daarvan ongeveer 1000 mensen op de IC. Tot er een vaccin is. De lijn van Rutte.

Toch blijft mijn zorg dat groepsimmuniteit eindeloos lang gaat duren.
Er zijn niet grofweg twee mogelijkheden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Er zijn heel veel knoppen om aan te draaien.
2000 light years from home
pi_192103807
De gemiddelde schaap is al dood voordat ik 1/18ste fragment van het corona virus gevangen heb zonder het te elimineren.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 20:05:52 #245
236264 crew  capricia
pi_192103863
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:04 schreef Firewarrior het volgende:
De gemiddelde schaap is al dood voordat ik 1/18ste fragment van het corona virus gevangen heb zonder het te elimineren.
Wat?
Definitely not CIA
pi_192103929
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:30 schreef Lunatiek het volgende:
Ik lees nu steeds vaker dat mensen gewoon door gaan met hun leven, ook buiten de deur (ov en zo), om hun eigen immuunsysteem te verbeteren |:(
Ik betwijfel dat je immuunsysteem beter wordt. Ik denk dat je gewoon doodgaat na 30 jaar als je het virus uberhaupt krijgt. Overigens denk ik dat het een uitvinding van ISIS is of de insiders van China die in de regering zitten. Volgens mij las ik dat ze het virus willen verspreiden, al kan het slechts een theorie van mijn kant zijn. Het zijn of insiders die in de Chinese regering zitten of zelfmoordterroristen die sowieso al dood willen.

Het kan ook zijn dat het iemand is die vooral belang heeft bij de economie of bij toerisme om dezelfde reden.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 20:10:12 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:17:51 #247
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192104258
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Er zijn niet grofweg twee mogelijkheden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Er zijn heel veel knoppen om aan te draaien.
Vertel
pi_192104865
https://www.grutjes.nl/2020/03/covid-19-stoppen-of-afremmen/

Kreeg deze via messenger. Die gast heeft er diep over nagedacht.
pi_192104889
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:30 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Wellicht tijd voor een korte pauze? ;)
Ja, dat is een beetje frustratie. Op den duur weten we waar dit virus vandaan is gekomen en dan is het einde wel in zicht. We zullen ook wel achterhalen welke antistoffen het virus compleet onschadelijk maken. Het is een pittige opgave. Het kan zelfs zijn dat ik een "vaccin" ontwikkel die alleen voor mijn lichaam werkt, wat dus eigenlijk geen vaccin is maar gewoon een combinatie van kruiden en vitamines. De overlevingskans is om te beginnen al te groot, dus ik overleef het virus.

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, nog aan het werk op de computer en in de tuin?
pi_192104915
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik zou je serieus aan willen raden om psychische hulp te zoeken.
Dat is zonde van mijn tijd. Je weet toch niet hoe mijn brein werkt. Het enige wat ik ga doen is mijzelf afschermen van idioten zodat ze niks kunnen doen. Je weet hoe mensen zijn.

Anderzijds is het ook weer zo dat dit account eigenlijk geen meerwaarde heeft. Kan net zo goed ten einde komen, dit account. Eigenlijk hoop ik dat je al mijn berichten gewoon van het forum verwijdert. Ik heb te veel shit geschreven en dat is tot op heden nog niet gestopt. Niemand waardeert het nog dat mijn shitaccount hier nog onzin post.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 21:01:57 ]
pi_192106265
Over enkele minuten aandacht voor de strategie van groepsimmuniteit bij Nieuwsuur op NPO 2.

Schijnt een kritische viroloog aan het woord te komen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tomatenboer op 17-03-2020 21:46:55 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_192106619
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Over enkele minuten aandacht voor de strategie van groepsimmuniteit bij Nieuwsuur op NPO 2.

Schijnt een kritische viroloog aan het woord te komen.
Ik kan het helaas niet zien. Kan iemand een update geven over wat er wordt gezegd?
Dank :s)
pi_192107039
quote:
Via via ken ik een paar mensen met Corona, de meesten zijn jongeren. Misschien krijgen ze wel levenslange longschade. Nou lekker dan, met je "je moet eerst besmet raken als jongere" idee.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:26:49 #254
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192107246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Via via ken ik een paar mensen met Corona, de meesten zijn jongeren. Misschien krijgen ze wel levenslange longschade. Nou lekker dan, met je "je moet eerst besmet raken als jongere" idee.
Echt een fantastische bron ^O^
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192107401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Echt een fantastische bron ^O^
Bekenden van een directe familielid van mij. Dus maar 1 tussenpersoon.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:35:35 #256
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192107427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Bekenden van een directe familielid van mij. Dus maar 1 tussenpersoon.
Nog een betere bron. Het wordt beter en beter. ^O^

Mijn achterneef uit Staphorst zag ook eens een keer een UFO.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192107616
Horen de rokers ook onder de kwetsbare groepen?
pi_192107835


De babyboomers staan veilig in het midden ipv in de buitenste ring.
De meest ‘gezonde’ mannen, vrouwen en kinderen worden simpelweg opgeofferd door een regering die hen zou moeten beschermen.
Met een risico op permanente schade al dan niet de dood.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 23:09:15 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192108121
Mijn zus heeft het misschien. Nou, even uitzieken en volgende week weer beter. Ga toch weg met die bangmakerij :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192108378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Nattekat het volgende:
Mijn zus heeft het misschien. Nou, even uitzieken en volgende week weer beter. Ga toch weg met die bangmakerij :')
Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.

De helft van de mensen die met corona op de intensive care belandt is jonger dan 50. Alleen hun overlevingskans is (fors) hoger dan voor de oudere, kwetsbaardere personen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_192108531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.

De helft van de mensen die met corona op de intensive care belandt is jonger dan 50. Alleen hun overlevingskans is (fors) hoger dan voor de oudere, kwetsbaardere personen.
+1 :Y
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 23:35:24 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192108627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.

De helft van de mensen die met corona op de intensive care belandt is jonger dan 50. Alleen hun overlevingskans is (fors) hoger dan voor de oudere, kwetsbaardere personen.
Ouderen hebben zichzelf al afgesloten. Jongeren raken dus meer besmet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192108654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:35 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nog een betere bron. Het wordt beter en beter. ^O^

Mijn achterneef uit Staphorst zag ook eens een keer een UFO.
Troll, hier heb je nog wat voedsel:
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-jonger-dan-50-jaar
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192108698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ouderen hebben zichzelf al afgesloten. Jongeren raken dus meer besmet.
Ja en? Wat is dat voor argument tegen mijn kanttekening?

Overigens is het punt dat 'ouderen en zwakken zich al hebben afgesloten' ook discutabel, want niemand kan contact 100% vermijden, zeker niet voor een lange periode.

Daarnaast zijn er geen harde grenzen te stellen wat betreft sterke en zwakke personen die beschermd zouden moeten worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_192108714
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.

De helft van de mensen die met corona op de intensive care belandt is jonger dan 50. Alleen hun overlevingskans is (fors) hoger dan voor de oudere, kwetsbaardere personen.
Het gevaar van milde klachten.. De meeste mensen die in België opgenomen zijn hadden milde klachten. Na een scan van hun longen zagen ze dat de ziekte al in een ver stadium zaten..
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 23:43:26 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192108758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja en? Wat is dat voor argument tegen mijn kanttekening?

Overigens is het punt dat 'ouderen en zwakken zich al hebben afgesloten' ook discutabel, want niemand kan contact 100% vermijden, zeker niet voor een lange periode.

Daarnaast zijn er geen harde grenzen te stellen wat betreft sterke en zwakke personen die beschermd zouden moeten worden.
Als er voor elke oudere 10 jongeren besmet raken, dan is het niet zo gek als de IC voor een groot deel uit jongeren bestaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192109018
Godogod, je zou maar moeten regeren over, en in het voordeel denken van een land vol met betweterige idioten...

Dat er weldenkende mensen tweeten dat 'Nederland dicht mot'... Terwijl het gros al thuis zit, ziekenhuizen en verzorgingshuizen niet meer te bezoeken zijn en overal keihard volgens naadloze protocollen aan gewerkt word... Kan er dan echt (bijna) niemand meer nadenken en luisteren??

NLdse aanpak is de enigste juiste, en haalbare. Je kan een 'crisis' als deze links of rechts om niet het hoofd bieden zonder offers. En speculeren op onderbuikgevoelens en geluk gaat niemand helpen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 01:11:45 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192109875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Nattekat het volgende:
Mijn zus heeft het misschien. Nou, even uitzieken en volgende week weer beter. Ga toch weg met die bangmakerij :')
https://www.nationalgeogr(...)us-does-to-the-body/
STERKTE
pi_192110103
De snelheid waarmee het virus zich gaat verspreiden in Nederland kon het RIVM wel eens flink verkeerd inschatten met alle gevolgen van dien. In ieder geval 1 aanname van het RIVM kan wetenschappijk gezien naar de prullenbak.

Asymptomatische geïnfecteerden blijken een aanzienlijke bron van besmettingen volgens professor van Immunologie van de Universiteit di Firenze Sergio Romagnani. Al die met elkaar spelende kindjes buiten met mooi weer gun ik hun plezier maar verstandig is het huidige nederlandse beleid vermoedelijk niet :{
Dit is te zien als een bevestiging van wat een duits instituut al eerder publiceerde. Het RIVM kan mijnsinziens hun stelling dat de kans op asymptomatische besmetting gering is niet langer volhouden.

Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192111889
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:59 schreef warhamstr het volgende:
Godogod, je zou maar moeten regeren over, en in het voordeel denken van een land vol met betweterige idioten...

Dat er weldenkende mensen tweeten dat 'Nederland dicht mot'... Terwijl het gros al thuis zit, ziekenhuizen en verzorgingshuizen niet meer te bezoeken zijn en overal keihard volgens naadloze protocollen aan gewerkt word... Kan er dan echt (bijna) niemand meer nadenken en luisteren??

NLdse aanpak is de enigste juiste, en haalbare. Je kan een 'crisis' als deze links of rechts om niet het hoofd bieden zonder offers. En speculeren op onderbuikgevoelens en geluk gaat niemand helpen.
Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192112226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.
Los van de discussie welke aanpak het beste is, zal je bij je keuze ook rekening moeten houden met de volksaard. Die is eeuwenlang gevormd. Het is niet dat wij in een weekje tijd even een collectieve samenleving krijgen zoals in Singapore..

Kijk bijvoorbeeld even naar de Hofstede scores: 80 versus 20 op individualisme:
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:56:21 #272
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192112315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Er zijn niet grofweg twee mogelijkheden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Er zijn heel veel knoppen om aan te draaien.
Uiteraard, het ging mij ook de meest besproken/gangbare scenario's.
pi_192112325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.
En je blijft zitten met een nog steeds heel vatbare bevolking...
pi_192112477
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:57 schreef warhamstr het volgende:

[..]

En je blijft zitten met een nog steeds heel vatbare bevolking...
Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192112580
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.
Voor Aids zoeken ze al 40 jaar naar een goed medicijn. Tot nu toe komt men echter niet verder dan symptoom onderdrukkers. Voor het virus zelf is nog steeds geen medicijn of vaccin beschikbaar.

Het is dus niet vanzelfsprekend dat er binnen een paar maanden een goed werkend medicijn beschikbaar is. En al zeker niet op grote schaal. Als het juiste medicijn al gevonden wordt binnen korte tijd, moeten ook de grondstoffen nog voldoende voor handen zijn om grootschalige productie mogelijk te maken.
pi_192112753
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.
Ik word al gek bij de gedachte alleen. En lijkt me ook niet nodig, want je gaat niet dood van een coroonaatje.
pi_192112787
Hoe lang is de curve eigenlijk bij een "flatten the curve" scenario? Loopt dat meer dan 12 maanden door?
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:28:50 #278
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192112815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:27 schreef zoost het volgende:
Hoe lang is de curve eigenlijk bij een "flatten the curve" scenario? Loopt dat meer dan 12 maanden door?
Meerdere jaren als je per se onder die lijn wil blijven. Voor NL.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192112834
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:28 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Meerdere jaren als je per se onder die lijn wil blijven. Voor NL.
Dat is dus ook geen optie.
pi_192112920
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef zoost het volgende:

[..]

Dat is dus ook geen optie.
Want?
pi_192112936
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Voor Aids zoeken ze al 40 jaar naar een goed medicijn. Tot nu toe komt men echter niet verder dan symptoom onderdrukkers. Voor het virus zelf is nog steeds geen medicijn of vaccin beschikbaar.

Het is dus niet vanzelfsprekend dat er binnen een paar maanden een goed werkend medicijn beschikbaar is. En al zeker niet op grote schaal. Als het juiste medicijn al gevonden wordt binnen korte tijd, moeten ook de grondstoffen nog voldoende voor handen zijn om grootschalige productie mogelijk te maken.
Erg ja, maar beter dan iedereen met Aids besmetten in de hoop dat iemand immuun wordt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192112954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:33 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Want?
Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.
pi_192116475
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:35 schreef zoost het volgende:

[..]

Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.
Een totale lockdown al helemaal niet. Dus het is kiezen tussen twee kwaden denk ik...
pi_192117045
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Een totale lockdown al helemaal niet. Dus het is kiezen tussen twee kwaden denk ik...
Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!

[ Bericht 2% gewijzigd door F.M.D. op 18-03-2020 13:12:54 ]
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:00:41 #285
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_192124358
Volksgezondheid is gebaat bij een goede economie. Je kunt ze niet los van elkaar zien. Als de economie inzakt als gevolg van een lockdown bijvoorbeeld, heb je op een gegeven moment ook geen geld meer voor gezondheidszorg. Je kunt niet eindeloos interen op de economie, en mensen thuis laten zitten zonder inkomen, zonder dat dat op een gegeven moment gevolgen heeft voor de volksgezondheid.
Hey ho. Let's go!
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:05:14 #286
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_192124494
In die zin zet het sluiten van de scholen al de bestrijding van het corona virus onder druk, want je wilt dat medisch personeel aan het werk is en niet dat ze thuis op de kinderen passen.
Hey ho. Let's go!
pi_192124554
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:

[..]

Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!
En wat denk je dat economische schade voor gevolgen heeft voor mensen? Meer zelfmoorden, meer verslaafden, meer criminaliteit..... dat zijn ook allemaal doden die je mee moet rekenen. En zoals hierboven vermeldt ook nog indirecte doden doordat een slechte economie ook zorgt voor een slechte gezondheidszorg en alles wat daarbij hoort. Je denkt veel te makkelijk.
Facts don't care about your feelings
pi_192133860
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef yorrick69 het volgende:
Volksgezondheid is gebaat bij een goede economie. Je kunt ze niet los van elkaar zien. Als de economie inzakt als gevolg van een lockdown bijvoorbeeld, heb je op een gegeven moment ook geen geld meer voor gezondheidszorg. Je kunt niet eindeloos interen op de economie, en mensen thuis laten zitten zonder inkomen, zonder dat dat op een gegeven moment gevolgen heeft voor de volksgezondheid.
Dus twee maanden stilzetten kan niet???!??
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator / Miss SHO donderdag 19 maart 2020 @ 00:33:18 #289
22592 crew  Ole
pi_192133900
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:28 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dus twee maanden stilzetten kan niet???!??
op zich misschien wel. Maar dan moet er wel redelijke zekerheid zijn dat mensen hun huur nog kunnen betalen en er genoeg in de supermarkt ligt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 19 maart 2020 @ 00:37:09 #290
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192133934
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:

[..]

Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!
We zijn het momentum aan het verliezen.

Mijns inziens is de volgorde verkeerd. Juist nu het nog beheersbaar "lijkt"

Er is simpelweg geen reeel beeld hoe erg het virus zich al verspreid heeft in ons land ivm incubatietijd.

Gooi het land in lockdown voor 1 week, regel dat de zorg op orde komt, de ziekenhuizen actief kunnen werken ipv reactief, maak noodhospitals, zorg dat het testen van mensen omhoog gaat, maak een werkbaar testplan (hoezo pas testen in het ziekenhuis? nu loopt er veel besmet volk vrij rond met lichte klachten), regel de mondkapjes. Krijg de echte besmettingcijfers in beeld. Maak plannen waarop je actief kunt gaan sturen.Etc. Etc.

We lopen nu achter het virus aan ipv dat het virus naar onze regels zijn "vrijheid" krijgt.

Vervolgens als je je shit op orde hebt kun je actief gaan sturen en de teugels gaan laten vieren. En kun je gaan voor beheersbare herd immunity. Na 1 week wat losser etc. etc.

Dit beleid is reactief, destructief. Als de beer los is, zie hem dan nog maar te grijpen.
pi_192134049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:

[..]

Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!
Dat is dus nog maar de vraag. Op dit moment weten we het simpelweg niet.

Als voorbeelden voor een andere aanpak dan die in NL worden nu steeds Singapore en Korea genoemd. Beide landen hebben echter helemaal geen lockdown.

In het ene land wordt maximaal ingezet op testen en isolatie van besmette personen.

In het andere land is hygiëne altijd al belangrijk geweest, is de bevolking daar ook bewuster van en is meer ingezet op quarantaine.

Kortom, elk land heeft een iets andere aanpak en het is nu nog te vroeg om te zeggen wat het beste is en dan is het m.i. onverstandig om dan ook maar gelijk de hele economie en maatschappij stil te leggen.
pi_192134189
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:33 schreef Ole het volgende:

[..]

op zich misschien wel. Maar dan moet er wel redelijke zekerheid zijn dat mensen hun huur nog kunnen betalen en er genoeg in de supermarkt ligt
Ja, dat is zeker waar.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192134413
Hert immuniteit is denk ik totaal niet effectief dus
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192134554
Ik geloof dus niet dat je immuun kan worden want dan zou een vaccinatie maken een stuk makkelijker zijn
  donderdag 19 maart 2020 @ 04:43:05 #295
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192134964
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 02:23 schreef Harlekien het volgende:
Ik geloof dus niet dat je immuun kan worden want dan zou een vaccinatie maken een stuk makkelijker zijn
Hoe bedoel je dat?
  donderdag 19 maart 2020 @ 05:02:01 #296
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192135022
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:35 schreef zoost het volgende:

[..]

Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.
Dat is ook niet per se nodig.

Het hele verhaal is dat we waarschijnlijk allemaal besmet raken, ooit. En dus ook een bron van verdere besmetting worden. Niks aan te doen, tot er een vaccin komt.
De maatregelen zijn er om zo weinig mogelijk kans op besmetting te hebben door zo weinig mogelijk contacten. Daardoor verspreidt het virus zich langzamer. Dat heeft twee voordelen:
1. Er is meer tijd om een vaccin of een geneesmiddel te vinden.
2. Er is geen massale run op de ziekenhuizen
Natuurlijk kun je besmetting niet 100% voorkomen. Is ook niet nodig, want je contacten zijn beperkt: daardoor verspreidt het virus zich langzaam, en als je ziek wordt is er genoeg medische zorg.
Men hoopt er nu op dat als je ziek werd en genezen bent je niet opnieuw besmet kunt worden, en dus zelf ook niet anderen besmet. Dat aantal mensen zal langzaam oplopen, waardoor je na enige tijd minder kans op besmetting hebt.

Je zet de ouderen (en andere risicogroepen) niet in de buitenste ring, want die gaan dan massaal naar het ziekenhuis, wanneer het de binnenste ring raakt is er in het ziekenhuis geen plek meer.
En je moet ook niet iedereen zo snel mogelijk willen besmetten, want dat kunnen de ziekenhuizen niet aan (en dan zijn dus ook de "vitale beroepen" hard getroffen en moet je maar hopen dat er nog artsen en verplegers op de been zijn).

Ik weet niet hoe het bij de jongere generaties zit, maar dit leerden wij al op de lagere school.
pi_192136739
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 05:02 schreef Lunatiek het volgende:
De maatregelen zijn er om zo weinig mogelijk kans op besmetting te hebben door zo weinig mogelijk contacten. Daardoor verspreidt het virus zich langzamer. Dat heeft twee voordelen:
De vraag is: hoe lang moet de curve zich uitspreiden om onder de maximale IC capaciteit te blijven. Hebben we het over weken, maanden, jaren? De huidge maatregelen zijn er op gericht om het aantal besmettingen (en dus de benodigde IC capaciteit) te verlagen. Hoe lang moeten we dat volhouden?
  donderdag 19 maart 2020 @ 09:49:20 #298
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192137471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:12 schreef zoost het volgende:

[..]

De vraag is: hoe lang moet de curve zich uitspreiden om onder de maximale IC capaciteit te blijven. Hebben we het over weken, maanden, jaren? De huidge maatregelen zijn er op gericht om het aantal besmettingen (en dus de benodigde IC capaciteit) te verlagen. Hoe lang moeten we dat volhouden?
ik denk 6 maanden. en dan kunnen stap voor stap de maatregelen downsizen. als het langer duurt is de economie ook verloren.
of je moet een total lockdown van een maand doen, dan kan het korter zijn.
pi_192138505
We kunnen ook het RIVM en VVD naar voren schuiven zodat zij hert immuniteit krijgen _O-
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:00:01 #300
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_192140016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk 6 maanden. en dan kunnen stap voor stap de maatregelen downsizen. als het langer duurt is de economie ook verloren.
of je moet een total lockdown van een maand doen, dan kan het korter zijn.
Het nadeel van een totale lockdown van een maand is dat je dan waarschijnlijk over twee maanden weer een totale lockdown van een maand moet doen. En twee maanden later weer, totdat er een vaccin is, op z'n vroegst zomer 2021.

Als het huidige beleid van inperken maar niet afsluiten blijkt te werken, dan blijft het land leefbaar met aanpassingen. Misschien kunnen we in de zomer iets meer vrijheden terugkrijgen (want buiten leven, sowieso minder luchtwegklachten en virussen) om ze vervolgens in de herfst weer zoals nu te zetten. Alles beter dan totale opsluiting.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:01:39 #301
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192140053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:00 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het nadeel van een totale lockdown van een maand is dat je dan waarschijnlijk over twee maanden weer een totale lockdown van een maand moet doen. En twee maanden later weer, totdat er een vaccin is, op z'n vroegst zomer 2021.

Als het huidige beleid van inperken maar niet afsluiten blijkt te werken, dan blijft het land leefbaar met aanpassingen. Misschien kunnen we in de zomer iets meer vrijheden terugkrijgen (want buiten leven, sowieso minder luchtwegklachten en virussen) om ze vervolgens in de herfst weer zoals nu te zetten. Alles beter dan totale opsluiting.
hoe gaan we dan de piek opvangen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')