abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 00:03:35 #151
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192084993
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:35 schreef vosss het volgende:
Ik zat eens te denken....

Verschillende wetenschappelijke bronnen spreken over op zijn allerminst 60% die besmet en genezen moet zijn voordat herd immunity werkt zegmaar. Er gaan er natuurlijk ook gewoon dood, maar laten we voor het gemak eens aannemen dat de 60% die besmet moet worden ook allemaal overleefd en daarna dus immuun zou moeten zijn.

In Nederland gaat het dan over 17.400.000 * 0,6 = 10.440.000 inwoners die we moeten besmetten en genezen.

Volgens Bruins zijn er maximaal 2000 IC bedden te realiseren. Een groot deel daarvan zijn normaal door anderen bezet. Maar stel nou dat we 2000 IC bedden kunnen gebruiken voor alleen corona patienten.

20% komt in het ziekenhuis te liggen. 5% op de IC volgens tig bronnen.

10.440.000 * 0,05 = 522.000 IC patienten.

De doorlooptijd is gemiddeld 2 tot 3 weken. Stel nou dat we tellen dat die met 1 week allemaal van de IC af zijn. Wat niet zo is. Maar gewoon voor het vooorbeeld. Dan heb je dus 522.000 / 2000 = 261 weken lang al je IC bedden vol liggen.

Dat is dik 5 jaar.

En dan ga ik even van het gunstigste uit dat ze allemaal met 1 week weg zijn. Met allemaal 2 weken weg, wat ook niet is want er zijn er zat die er 3 weken liggen, maargoed, 2 weken dan heb je dus 10 jaar al je bedden vol liggen.

En die IC bedden zijn helemaal niet allemaal beschikbaar voor coronapatienten, want mensen zijn vandaag niet ineens gestopt met hartaanvallen krijgen bijvoorbeeld.

Dus hoe moet ik dit precies duiden?!?!?!?! 8)7
Weet niet in hoeverre je percentages verder kloppen, maar je vergeet de factor "mensen met corona, zonder klachten"
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192084999
Vaccin duurt nog minimaal 1.5 jaar en dat is al heel snel.
pi_192085101
quote:
Ik zat eens te denken....

Verschillende wetenschappelijke bronnen spreken over op zijn allerminst 60% die besmet en genezen moet zijn voordat herd immunity werkt zegmaar. Er gaan er natuurlijk ook gewoon dood, maar laten we voor het gemak eens aannemen dat de 60% die besmet moet worden ook allemaal overleefd en daarna dus immuun zou moeten zijn.

In Nederland gaat het dan over 17.400.000 * 0,6 = 10.440.000 inwoners die we moeten besmetten en genezen.

Volgens Bruins zijn er maximaal 2000 IC bedden te realiseren. Een groot deel daarvan zijn normaal door anderen bezet. Maar stel nou dat we 2000 IC bedden kunnen gebruiken voor alleen corona patienten.

20% komt in het ziekenhuis te liggen. 5% op de IC volgens tig bronnen.

10.440.000 * 0,05 = 522.000 IC patienten.

De doorlooptijd is gemiddeld 2 tot 3 weken. Stel nou dat we tellen dat die met 1 week allemaal van de IC af zijn. Wat niet zo is. Maar gewoon voor het vooorbeeld. Dan heb je dus 522.000 / 2000 = 261 weken lang al je IC bedden vol liggen.

Dat is dik 5 jaar.

En dan ga ik even van het gunstigste uit dat ze allemaal met 1 week weg zijn. Met allemaal 2 weken weg, wat ook niet is want er zijn er zat die er 3 weken liggen, maargoed, 2 weken dan heb je dus 10 jaar al je bedden vol liggen.

En die IC bedden zijn helemaal niet allemaal beschikbaar voor coronapatienten, want mensen zijn vandaag niet ineens gestopt met hartaanvallen krijgen bijvoorbeeld.

Het gaat meer om aantallen bedden met beademingsapparatuur die je kunt leveren. Nood breekt regels..
dag
pi_192085289
quote:

Dat we f*cked zijn. :{ Ik ga me denk ik maar eens afsluiten van te veel hierover te lezen, want ik begin het mentaal al te merken. Blessed are the ignorant.

Zijn we al begonnen met het bouwen van Coronaziekenhuizen? (en dan nog personeel hebben)
pi_192085825
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Het gaat meer om aantallen bedden met beademingsapparatuur die je kunt leveren. Nood breekt regels..
In die tijd kun je inderdaad meer beademingsapparatuur regelen. Geen idee wat die dingen kosten, maar dat is momenteel niet zo relevant.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192085929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:12 schreef Hallojo het volgende:

[..]

In die tijd kun je inderdaad meer beademingsapparatuur regelen. Geen idee wat die dingen kosten, maar dat is momenteel niet zo relevant.
Philips is er een fabrikant van, dat is mooi meegenomen.
pi_192085952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:21 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Philips is er een fabrikant van, dat is mooi meegenomen.
In Nederland? Ik mag toch aannemen dat ze momenteel volle bak bezig zijn om deze apparaten te produceren.
Volg de pijlen.
pi_192086004
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
De landen die wél strenge maatregelen nemen kiezen ook voor "herd immunity".

Het verschil is echter dat zij niet kiezen voor "overvolle IC's".
wij kiezen ook niet voor overvolle IC's
pi_192086092
Naar nu blijkt hebben de Britten het verkeerd aangepakt, hun strategie was gebaseerd op een model dat uitging van een virale, besmettelijke longontsteking.

Naar nu blijkt gedraagt COVID19 zich anders en is met name de behoefte aan IC's bij COVID19 dubbel zo hoog als bij de ziekte in het model, het herd immunity model is de verkeerde aanpak, kort gezegd met een mogelijk dodental van 250.000 in het VK

quote:
Perhaps our most significant conclusion is that mitigation is unlikely to be feasible without emergency surge capacity limits of the UK and US healthcare systems being exceeded many times over. In the most effective mitigation strategy examined, which leads to a single, relatively short epidemic (case isolation, household quarantine and social distancing of the elderly), the surge limits for both general ward and ICU beds would be exceeded by at least 8-fold under the more optimistic scenario for critical care requirements that we examined. In addition, even if all patients were able to be treated, we predict there would still be in the order of 250,000 deaths in GB, and 1.1-1.2 million in the US.

In the UK, this conclusion has only been reached in the last few days, with the refinement of estimates of likely ICU demand due to COVID-19 based on experience in Italy and the UK (previous planning estimates assumed half the demand now estimated) and with the NHS providing increasing certainty around the limits of hospital surge capacity.

We therefore conclude that epidemic suppression is the only viable strategy at the current time. The social and economic effects of the measures which are needed to achieve this policy goal will be profound. Many countries have adopted such measures already, but even those countries at an earlier stage of their epidemic (such as the UK) will need to do so imminently.

https://www.ft.com/content/249daf9a-67c3-11ea-800d-da70cff6e4d3

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 01:36:10 ]
pi_192086132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

In Nederland? Ik mag toch aannemen dat ze momenteel volle bak bezig zijn om deze apparaten te produceren.
Dat loopt wel denk ik hoor. Zal ongetwijfeld in het draaiboek staan. Het is mooi om te zien dat ze zich echt aan het plan houden. Hier hebben ambtenaren jarenlang aan zitten schrijven.
pi_192086163
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:34 schreef Tijger_m het volgende:
Naar nu blijkt hebben de Britten het verkeerd aangepakt, hun strategie was gebaseerd op een model dat uitging van een virale, besmettelijke longontsteking.

Naar nu blijkt gedraagt COVID19 zich anders en is met name de behoefte aan IC's bij COVID19 dubbel zo hoog als bij de ziekte in het model, het herd immunity model is de verkeerde aanpak, kort gezegd met een mogelijk dodental van 250.000 in het VK
[..]

Ik denk dat de Britten nog wel over kunnen gaan naar de Nederlandse aanpak, dus er is nog hoop.
Volg de pijlen.
pi_192086196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk dat de Britten nog wel over kunnen gaan naar de Nederlandse aanpak, dus er is nog hoop.
Mischien, het probleem is dat ze nog steeds niet tot de Nederlandse maatregelen over gegaan zijn terwijl ze denken minsten 10,000 gevallen te hebben, er is nu alleen een advies gegeven om andere mensen te vermijden maar dat is nog niet zo eenvoudig, natuurlijk.
pi_192086214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien, het probleem is dat ze nog steeds niet tot de Nederlandse maatregelen over gegaan zijn terwijl ze denken minsten 10,000 gevallen te hebben, er is nu alleen een advies gegeven om andere mensen te vermijden maar dat is nog niet zo eenvoudig, natuurlijk.
Ze zullen wel snel maatregelen moeten nemen ja.
Volg de pijlen.
pi_192086737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:42 schreef Tijger_m het volgende:
Ontzettend veel Britten hebben hele grote twijfels bij de aanpak van hun regering. Die publieke opinie en druk neemt elke dag toe. Ik verwacht dat de regering daar vrij snel (binnen nu en een aantal dagen) overgaat tot meer maatregelen.

Maar ook hier in NL zou ik weldegelijk graag een grotere lockdown willen zien. Het verhaal van de grote groep immuniteit laten krijgen bevat naar mijn mening teveel aannames. Daarnaast, als ik zoals vandaag in twee supermarkten rondloop en de drukte zie en dat het echt onmogelijk is een of twee meter afstand te houden kan ik me niet voorstellen dat je daar op een dag weinig besmettingen hebt. In Italië zijn ze dan wel een paar weken verder maar gaan ze niet voor niets alleen met twee of drie personen tegelijk de supermarkten binnen en volledig bedekt met handschoenen, body wear, mondkapje etc.

Overigens zijn er verschillende Chinese artsen die aangeven dat bij bepaalde mensen Corona weldegelijk twee keer is teruggekomen. Dus geen immuniteit, maar een tweede maal ziek geworden. Kan je ook op online fora lezen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_192088725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 03:26 schreef Aloulu het volgende:

Overigens zijn er verschillende Chinese artsen die aangeven dat bij bepaalde mensen Corona weldegelijk twee keer is teruggekomen. Dus geen immuniteit, maar een tweede maal ziek geworden. Kan je ook op online fora lezen.
Ga nou niet dit soort onzin verkondigen. Ja er is genoeg online te lezen tegenwoordig maar niet alles is waar. In de gevallen van die paar Chinezen kan het gewoon een foute constatering zijn geweest, of de persoon had nog corona. De theorie is dat als je een virus hebt gehad, je er daarna immuun voor bent en dat is bij corona niet anders. Dat het virus kan muteren en weer terug kan kopen (net als griep ieder jaar) zal best, maar dat gebeurt echt niet binnen een paar weken.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:55:57 #166
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192088748
Zolang er geen groepsimmuniteit is, moeten we ons sociale contact beperken, maar dat kan toch rustig jaren duren? Zo bezien is er eerder een vaccin dan groepsimmuniteit.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:02:53 #167
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192088842
Basically weet niemand het, ook de experts niet. Een lockdown hoeft van mij niet perse.

Maar de toon had wel veel strenger gemogen. Iedereen verplichten thuis te werken die dat kan, ouderen en zwakken verplicht binnen houden, menselijk contact zoveel mogelijk mijden.

Nu blijft het allemaal wat vrijblijvend en we gokken op de gezonde Nederlanders die beter worden. Ik vind het maar wat los zand eerlijk gezegd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:17:01 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192089098
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:55 schreef TNA het volgende:
Zolang er geen groepsimmuniteit is, moeten we ons sociale contact beperken, maar dat kan toch rustig jaren duren? Zo bezien is er eerder een vaccin dan groepsimmuniteit.
Daar gokken ze denk ik op: dat er een vaccin komt op relatief korte termijn.
pi_192089129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef RamboDirk het volgende:
Basically weet niemand het, ook de experts niet. Een lockdown hoeft van mij niet perse.

Maar de toon had wel veel strenger gemogen. Iedereen verplichten thuis te werken die dat kan, ouderen en zwakken verplicht binnen houden, menselijk contact zoveel mogelijk mijden.

Nu blijft het allemaal wat vrijblijvend en we gokken op de gezonde Nederlanders die beter worden. Ik vind het maar wat los zand eerlijk gezegd.
Russische roulette is het Nederlandse beleid.
pi_192089162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat er gebeurd als je 1000 willekeurige mensen in brabant van de straat haalt en een test doet. Zou me niet verbazen dat hier al een groep met corona tussen zit die geen of milde klachten heeft.
pi_192089164
Ik vraag me af of we überhaupt genoeg agenten hebben om een lockdown effectief te kunnen laten zijn. Veel politiebureaus zijn gesloten tijdens de bezuinigingen. Ook in defensie is veel gesneden. Het is speculatie maar misschien is Rutte's keuze niet eens een echte keuze.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:20:32 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192089184
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef RamboDirk het volgende:

Zo'n Franse lockdown verplicht je om sociale contacten te beperken. Je kunt het virus nog steeds oplopen als je naar de supermarkt gaat (dat schijnt nog wel te mogen), maar het zal zich langzamer verspreiden, waardoor de gezondheidszorg niet overbelast wordt.
pi_192089281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 03:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand geen immuniteit heeft opgebouwd. Je mist teveel informatie over een juiste context. Als we massaal geen immuniteit zouden opbouwen hadden we het al wel geweten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:28:42 #174
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192089386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:19 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vraag me af of we überhaupt genoeg agenten hebben om een lockdown effectief te kunnen laten zijn. Veel politiebureaus zijn gesloten tijdens de bezuinigingen. Ook in defensie is veel gesneden. Het is speculatie maar misschien is Rutte's keuze niet eens een echte keuze.
Maatje werkt bij defensie, ze staan al paraat. Meeste eenheden dienen binnen 24 uur gereed te zijn. Geneeskundige eenheden binnen 2 uur.
pi_192089391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Ze hadden de ouderen duidelijker moeten waarschuwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')