Ik kan het helaas niet zien. Kan iemand een update geven over wat er wordt gezegd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Over enkele minuten aandacht voor de strategie van groepsimmuniteit bij Nieuwsuur op NPO 2.
Schijnt een kritische viroloog aan het woord te komen.
Via via ken ik een paar mensen met Corona, de meesten zijn jongeren. Misschien krijgen ze wel levenslange longschade. Nou lekker dan, met je "je moet eerst besmet raken als jongere" idee.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:55 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)irus-covid-19-corona
Echt een fantastische bronquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Via via ken ik een paar mensen met Corona, de meesten zijn jongeren. Misschien krijgen ze wel levenslange longschade. Nou lekker dan, met je "je moet eerst besmet raken als jongere" idee.
Bekenden van een directe familielid van mij. Dus maar 1 tussenpersoon.quote:
Nog een betere bron. Het wordt beter en beter.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bekenden van een directe familielid van mij. Dus maar 1 tussenpersoon.
Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Nattekat het volgende:
Mijn zus heeft het misschien. Nou, even uitzieken en volgende week weer beter. Ga toch weg met die bangmakerij
+1quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.
De helft van de mensen die met corona op de intensive care belandt is jonger dan 50. Alleen hun overlevingskans is (fors) hoger dan voor de oudere, kwetsbaardere personen.
Ouderen hebben zichzelf al afgesloten. Jongeren raken dus meer besmet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.
De helft van de mensen die met corona op de intensive care belandt is jonger dan 50. Alleen hun overlevingskans is (fors) hoger dan voor de oudere, kwetsbaardere personen.
Troll, hier heb je nog wat voedsel:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:35 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nog een betere bron. Het wordt beter en beter.![]()
Mijn achterneef uit Staphorst zag ook eens een keer een UFO.
Ja en? Wat is dat voor argument tegen mijn kanttekening?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ouderen hebben zichzelf al afgesloten. Jongeren raken dus meer besmet.
Het gevaar van milde klachten.. De meeste mensen die in België opgenomen zijn hadden milde klachten. Na een scan van hun longen zagen ze dat de ziekte al in een ver stadium zaten..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als er voor elke oudere 10 jongeren besmet raken, dan is het niet zo gek als de IC voor een groot deel uit jongeren bestaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja en? Wat is dat voor argument tegen mijn kanttekening?
Overigens is het punt dat 'ouderen en zwakken zich al hebben afgesloten' ook discutabel, want niemand kan contact 100% vermijden, zeker niet voor een lange periode.
Daarnaast zijn er geen harde grenzen te stellen wat betreft sterke en zwakke personen die beschermd zouden moeten worden.
https://www.nationalgeogr(...)us-does-to-the-body/quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Nattekat het volgende:
Mijn zus heeft het misschien. Nou, even uitzieken en volgende week weer beter. Ga toch weg met die bangmakerij
Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:59 schreef warhamstr het volgende:
Godogod, je zou maar moeten regeren over, en in het voordeel denken van een land vol met betweterige idioten...
Dat er weldenkende mensen tweeten dat 'Nederland dicht mot'... Terwijl het gros al thuis zit, ziekenhuizen en verzorgingshuizen niet meer te bezoeken zijn en overal keihard volgens naadloze protocollen aan gewerkt word... Kan er dan echt (bijna) niemand meer nadenken en luisteren??
NLdse aanpak is de enigste juiste, en haalbare. Je kan een 'crisis' als deze links of rechts om niet het hoofd bieden zonder offers. En speculeren op onderbuikgevoelens en geluk gaat niemand helpen.
Los van de discussie welke aanpak het beste is, zal je bij je keuze ook rekening moeten houden met de volksaard. Die is eeuwenlang gevormd. Het is niet dat wij in een weekje tijd even een collectieve samenleving krijgen zoals in Singapore..quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.
Uiteraard, het ging mij ook de meest besproken/gangbare scenario's.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er zijn niet grofweg twee mogelijkheden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Er zijn heel veel knoppen om aan te draaien.
En je blijft zitten met een nog steeds heel vatbare bevolking...quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.
Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:57 schreef warhamstr het volgende:
[..]
En je blijft zitten met een nog steeds heel vatbare bevolking...
Voor Aids zoeken ze al 40 jaar naar een goed medicijn. Tot nu toe komt men echter niet verder dan symptoom onderdrukkers. Voor het virus zelf is nog steeds geen medicijn of vaccin beschikbaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.
Ik word al gek bij de gedachte alleen. En lijkt me ook niet nodig, want je gaat niet dood van een coroonaatje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.
Meerdere jaren als je per se onder die lijn wil blijven. Voor NL.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:27 schreef zoost het volgende:
Hoe lang is de curve eigenlijk bij een "flatten the curve" scenario? Loopt dat meer dan 12 maanden door?
Dat is dus ook geen optie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:28 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Meerdere jaren als je per se onder die lijn wil blijven. Voor NL.
Erg ja, maar beter dan iedereen met Aids besmetten in de hoop dat iemand immuun wordt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Voor Aids zoeken ze al 40 jaar naar een goed medicijn. Tot nu toe komt men echter niet verder dan symptoom onderdrukkers. Voor het virus zelf is nog steeds geen medicijn of vaccin beschikbaar.
Het is dus niet vanzelfsprekend dat er binnen een paar maanden een goed werkend medicijn beschikbaar is. En al zeker niet op grote schaal. Als het juiste medicijn al gevonden wordt binnen korte tijd, moeten ook de grondstoffen nog voldoende voor handen zijn om grootschalige productie mogelijk te maken.
Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.quote:
Een totale lockdown al helemaal niet. Dus het is kiezen tussen twee kwaden denk ik...quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.
Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Een totale lockdown al helemaal niet. Dus het is kiezen tussen twee kwaden denk ik...
En wat denk je dat economische schade voor gevolgen heeft voor mensen? Meer zelfmoorden, meer verslaafden, meer criminaliteit..... dat zijn ook allemaal doden die je mee moet rekenen. En zoals hierboven vermeldt ook nog indirecte doden doordat een slechte economie ook zorgt voor een slechte gezondheidszorg en alles wat daarbij hoort. Je denkt veel te makkelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!
Dus twee maanden stilzetten kan niet???!??quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef yorrick69 het volgende:
Volksgezondheid is gebaat bij een goede economie. Je kunt ze niet los van elkaar zien. Als de economie inzakt als gevolg van een lockdown bijvoorbeeld, heb je op een gegeven moment ook geen geld meer voor gezondheidszorg. Je kunt niet eindeloos interen op de economie, en mensen thuis laten zitten zonder inkomen, zonder dat dat op een gegeven moment gevolgen heeft voor de volksgezondheid.
op zich misschien wel. Maar dan moet er wel redelijke zekerheid zijn dat mensen hun huur nog kunnen betalen en er genoeg in de supermarkt ligtquote:Op donderdag 19 maart 2020 00:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus twee maanden stilzetten kan niet???!??
We zijn het momentum aan het verliezen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!
Dat is dus nog maar de vraag. Op dit moment weten we het simpelweg niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker waar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 00:33 schreef Ole het volgende:
[..]
op zich misschien wel. Maar dan moet er wel redelijke zekerheid zijn dat mensen hun huur nog kunnen betalen en er genoeg in de supermarkt ligt
Hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 19 maart 2020 02:23 schreef Harlekien het volgende:
Ik geloof dus niet dat je immuun kan worden want dan zou een vaccinatie maken een stuk makkelijker zijn
Dat is ook niet per se nodig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.
De vraag is: hoe lang moet de curve zich uitspreiden om onder de maximale IC capaciteit te blijven. Hebben we het over weken, maanden, jaren? De huidge maatregelen zijn er op gericht om het aantal besmettingen (en dus de benodigde IC capaciteit) te verlagen. Hoe lang moeten we dat volhouden?quote:Op donderdag 19 maart 2020 05:02 schreef Lunatiek het volgende:
De maatregelen zijn er om zo weinig mogelijk kans op besmetting te hebben door zo weinig mogelijk contacten. Daardoor verspreidt het virus zich langzamer. Dat heeft twee voordelen:
ik denk 6 maanden. en dan kunnen stap voor stap de maatregelen downsizen. als het langer duurt is de economie ook verloren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:12 schreef zoost het volgende:
[..]
De vraag is: hoe lang moet de curve zich uitspreiden om onder de maximale IC capaciteit te blijven. Hebben we het over weken, maanden, jaren? De huidge maatregelen zijn er op gericht om het aantal besmettingen (en dus de benodigde IC capaciteit) te verlagen. Hoe lang moeten we dat volhouden?
Het nadeel van een totale lockdown van een maand is dat je dan waarschijnlijk over twee maanden weer een totale lockdown van een maand moet doen. En twee maanden later weer, totdat er een vaccin is, op z'n vroegst zomer 2021.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk 6 maanden. en dan kunnen stap voor stap de maatregelen downsizen. als het langer duurt is de economie ook verloren.
of je moet een total lockdown van een maand doen, dan kan het korter zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |