vergeet dat maar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Met dit plan zouden er juist minder doden moeten vallen.
Als het aantal zieken hard stijgt zijn we al te laat. Dat is het probleem.van dit beleid. De zieken van dag tot dag tellen in plaats van 2 weken vooruit denken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is de aanpak van Rutte flexibel zoals hij al zei. Loopt het aantal zieken te hard op dan scherpt hij het aan. Zakt het aantal dan versoepelt hij weer. Dus wellicht mogen we in April 2 weken weer naar de kroeg en dan weer niet. Alles om binnen de juiste lijnen te blijven.
Maar een Lockdown volhouden tot een medicijn er is kan niet.
Maar het is niet alsof we vandaag pas beginnen. Maatregelen zijn al weken geleden genomen en bewustwording is er al veel langer. De lijn exponentieel doortrekken zoals sommigen doen, of alles afspiegelen op het buitenland is ook niet correct.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als het aantal zieken hard stijgt zijn we al te laat. Dat is het probleem.van dit beleid. De zieken van dag tot dag tellen in plaats van 2 weken vooruit denken.
Een lockdown duurt minimaal maanden. Tegen die tijd zijn er ontelbaar bedrijven failliet, mensen diep in de schulden en hebben we werkeloosheidscijfers die de cijfers van 2008 doen verbleken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als het aantal zieken hard stijgt zijn we al te laat. Dat is het probleem.van dit beleid. De zieken van dag tot dag tellen in plaats van 2 weken vooruit denken.
daar heeft de RIVM een erg slecht trackrecord voor, die lopen achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar het is niet alsof we vandaag pas beginnen. Maatregelen zijn al weken geleden genomen en bewustwording is er al veel langer. De lijn exponentieel doortrekken zoals sommigen doen, of alles afspiegelen op het buitenland is ook niet correct.
Weken vooruit denken met genoeg buffer ingebouwd is de juiste manier.
Ach in Hongkong lukt dit ook met sociale distancing. Dus waarom zou het hier niet gaan werken. De eerste golf zal alleen wat groter als verwacht zijn door de groep corona feestjes mensen.quote:
aziaten hebben respect voor elkaar en zijn geen aso's zoals hier in NLquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach in Hongkong lukt dit ook met sociale distancing. Dus waarom zou het hier niet gaan werken. De eerste golf zal alleen wat groter als verwacht zijn door de groep corona feestjes mensen.
Zoals ik al schreef een grote eerste golf voor de niet zo sociaal ingestelde medemens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aziaten hebben respect voor elkaar en zijn geen aso's zoals hier in NL
We kunnen beter achterlopen op de feiten, dan voorlopen op de fouten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar heeft de RIVM een erg slecht trackrecord voor, die lopen achter de feiten aan.
Ze maken al fouten. En dat zijn de feiten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:51 schreef Hallojo het volgende:
[..]
We kunnen beter achterlopen op de feiten, dan voorlopen op de fouten.
Klopt. En er zullen er nog meer gemaakt gaan worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze maken al fouten. En dat zijn de feiten.
Er zijn grofweg twee mogelijkheden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat Rutte nu doet is, meer banen/bedrijven in de lucht houden maar ook meer doden, kunnen ook mensen zijn die jij lief hebt, in mijn ogen onnodige doden, omdat de rest van de EU toch ook al lockdowns hebben, waarom zouden wij weer afwijken?
Ach voor veel Fokkers maakt deze situatie natuurlijk geen verschil met het gewone levenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:57 schreef Nattekat het volgende:
De FOK! experts volgende keer maar inschakelen.
Landen die in totale lockdown gaan, gokken er ook op dat het virus niet zal muteren. Die landen gaan namelijk wachten op een vaccin, maar als het virus muteert, gaat dat vaccin ook niet werken. En wat doe je dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je schaalt terug naar wat er nu is, je gaat niet van lockdown direct naar open grenzen. die lockdown is ook om de piek bij de zkh-en op te vangen, waar rutte nu op gokt is dat het virus niet muteert, maar dat doet het wel er is al een S en L variant en een Zuid-Amerikaanse is zich aan het ontwikkelen
10 jaarquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef TNA het volgende:
Geleidelijk aan mensen besmet laten raken, met de IC-capaciteit als maximum. Hypothetisch: iedere twee weken 20.000 besmettingen en daarvan ongeveer 1000 mensen op de IC. Tot er een vaccin is. De lijn van Rutte.
Op zich is dat niet erg, zolang de IC het maar aankan vallen er geen onnodige doden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
10 jaar
Vooral niet vergeten dat lang niet iedereen getest wordt hè. Het aantal gevallen ligt vast veeeel hoger nu.
die landen gaan toch in lockdown om de verwachte piek te incasseren en hun zkh stelsel niet te laten crashen, niet voor een jaar of zo. die schalen we terug waar wij nu op zitten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Viltje het volgende:
[..]
Landen die in totale lockdown gaan, gokken er ook op dat het virus niet zal muteren. Die landen gaan namelijk wachten op een vaccin, maar als het virus muteert, gaat dat vaccin ook niet werken. En wat doe je dan?
twitter:yaneerbaryam twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 00:38:36BREAKING: Coronvirus Outbreak. One week after Italy's national lockdown (8 days after the north), Italy has three days with same number of new cases. This means 5 days after lockdown cases leveled off, consistent with typical incubation period of 3-5 days. This is good news. https://t.co/YS9WQaVamP reageer retweet
Klopt. Ik denk ook dat (bijna) alle landen in Europa uiteindelijk dezelfde strategie zullen volgen, als Nederland. Het zou me niet verbazen als er in Nederland ook een periode met 'totale lockdown' komt voor 2 weken om het virus even af te remmen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die landen gaan toch in lockdown om de verwachte piek te incasseren en hun zkh stelsel niet te laten crashen, niet voor een jaar of zo. die schalen we terug waar wij nu op zitten.
de resultaten van acties lopen altijd 2 weken achter, de gemiddelde incubatietijd.
Die 20.000 moet je niet mee rekenen. Je weet zelf dat het aantal geregistreerde besmettingen enkel de positief geteste gevallen zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef TNA het volgende:
[..]
Er zijn grofweg twee mogelijkheden.
1. Een totale lockdown van minimaal een jaar, tot er een vaccin is. Nauwelijks doden door corona, maar een enorme maatschappelijke impact. Economische schade doet de bredere gezondheidszorg geen goed.
2. Geleidelijk aan mensen besmet laten raken, met de IC-capaciteit als maximum. Hypothetisch: iedere twee weken 20.000 besmettingen en daarvan ongeveer 1000 mensen op de IC. Tot er een vaccin is. De lijn van Rutte.
Toch blijft mijn zorg dat groepsimmuniteit eindeloos lang gaat duren.
met die Rutte en RIVM Japie, heb ik daar geen vertrouwen in.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Viltje het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk ook dat (bijna) alle landen in Europa uiteindelijk dezelfde strategie zullen volgen, als Nederland. Het zou me niet verbazen als er in Nederland ook een periode met 'totale lockdown' komt voor 2 weken om het virus even af te remmen.
Rutte heeft meer een soort flex-lockdown uitgevonden. Dus gaat het te snel omhoog dan aanscherpen. Gaat het weer naar beneden dan afzwakken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Viltje het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk ook dat (bijna) alle landen in Europa uiteindelijk dezelfde strategie zullen volgen, als Nederland. Het zou me niet verbazen als er in Nederland ook een periode met 'totale lockdown' komt voor 2 weken om het virus even af te remmen.
doctor campbell rekende met 10/20xquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Die 20.000 moet je niet mee rekenen. Je weet zelf dat het aantal geregistreerde besmettingen enkel de positief geteste gevallen zijn.
De werkelijkheid is dat véél meer mensen het virus al hebben of ondertussen hebben gehad. Maar hun klachten waren niet zo groot dat ze zich lieten testen óf de artsen vonden tests niet nodig. Vorige week rekende de GGD al met een factor 6, maar dat zal ondertussen misschien wel verdubbeld zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs
Zal in de buurt komen maar dan nog is het verre van de 10 miljoen die je nodig hebt voor groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doctor campbell rekende met 10/20x
https://www.youtube.com/u(...)os?disable_polymer=1
vraag me niet welke clip, heb ze allemaal gezien en nog van anderen
Ik bedoelde niet te zeggen dat er nu 20.000 besmettingen zijn; dat aantal was hypothetisch. Mijn punt is dat je de besmettingsgraad dusdanig wilt controleren, dat de IC de dagelijkse nieuwe besmettingen aankan. Er is een soort optimum: maximaal tempo voor groepsimmuniteit, zonder overbelaste IC's.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Die 20.000 moet je niet mee rekenen. Je weet zelf dat het aantal geregistreerde besmettingen enkel de positief geteste gevallen zijn.
De werkelijkheid is dat véél meer mensen het virus al hebben of ondertussen hebben gehad. Maar hun klachten waren niet zo groot dat ze zich lieten testen óf de artsen vonden tests niet nodig. Vorige week rekende de GGD al met een factor 6, maar dat zal ondertussen misschien wel verdubbeld zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)smet-met-coronaviurs
Dit is inderdaad wat je nastreeft. En misschien moet je dan niet zeggen dat groepsimmuniteit je streven is (als in zsm 70% van de populatie), maar een mooi, bijkomend effect van de balans tussen maximale zorgcapaciteit en het leefbaar houden van de samenleving.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:36 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet te zeggen dat er nu 20.000 besmettingen zijn; dat aantal was hypothetisch. Mijn punt is dat je de besmettingsgraad dusdanig wilt controleren, dat de IC de dagelijkse nieuwe besmettingen aankan. Er is een soort optimum: maximaal tempo voor groepsimmuniteit, zonder overbelaste IC's.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)irus-covid-19-coronaquote:Om te kunnen zien of we de groepsimmuniteit hebben bereikt, is het verstandig om de bevolking straks op grote schaal te gaan testen.
"Maar dan wel achteraf. Het heeft niet zo veel zin om te testen op de aanwezigheid van het coronavirus. Dat ga je niet vinden bij mensen zonder klachten. Wat je wel kunt testen is of er antistoffen in het bloed aanwezig zijn. Die duiden erop dat iemand het virus heeft gehad en immuun is", zegt Rijkers.
Tests om de immuniteit aan te tonen zijn volgens Rijkers volop in de maak.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:55 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)irus-covid-19-corona
Maar het blijkt nu toch dat juist ook jongere, vitalere mensen op de IC terecht komen? Dat heb ik nu voorbij zien komen in video's uit meerdere landen...quote:Gaan er dan niet heel veel mensen dood?
Nee, want het doel is juist om gezonde mensen besmet te laten raken om groepsimmuniteit te bereiken. "Het percentage te verwachten besmettingen heeft vooral betrekking op de gezonde groep mensen", zegt Rijkers. Als vooral gezonde mensen het virus krijgen, valt het overlijdensaantal mee. Sterfte komt met name voor onder de kwetsbare groep.
"Het hoeft dus helemaal niet te leiden tot duizenden doden. De kwetsbare groep is namelijk redelijk afgeschermd", zegt Rijkers.
Relatief zijn er minder ernstige zieken onder jongeren. Maar omdat er in totaal meer jongeren besmet zijn komt daar toch een deel van op IC.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
[..]
Maar het blijkt nu toch dat juist ook jongere, vitalere mensen op de IC terecht komen? Dat heb ik nu voorbij zien komen in video's uit meerdere landen...
Inderdaad. Wel lijken jonge mensen (zonder significante co-morbiditeit) in sommige gevallen beademd en/of geïntubeerd moeten worden, maar sterfte zien we nog nauwelijks.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:18 schreef Ole het volgende:
[..]
Relatief zijn er minder ernstige zieken onder jongeren. Maar omdat er in totaal meer jongeren besmet zijn komt daar toch een deel van op IC.
of ze gezond en vitaal zijn is de vraag, soms mankeer je iets wat je helemaal niet weet namelijk. Maar de mythe dat alleen maar ouderen er last van hebben is toch hoop ik al ontkracht?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
[..]
Maar het blijkt nu toch dat juist ook jongere, vitalere mensen op de IC terecht komen? Dat heb ik nu voorbij zien komen in video's uit meerdere landen...
Onzin. Ov was uitgestorvenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:30 schreef Lunatiek het volgende:
Ik lees nu steeds vaker dat mensen gewoon door gaan met hun leven, ook buiten de deur (ov en zo), om hun eigen immuunsysteem te verbeteren
Ik moest gisteren naar kantoor en het ov was zelfs in de spits echt zwaar uitgestorven. Normaal gesproken was het in de trein vechten om een zitplek. Nu had ik de keus voor een zitplek.quote:
Bijna een verdubbeling van gisterquote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:33 schreef Digi2 het volgende:
Slechts 43 doden tot nu toe, het lijkt te werken
Zijn opmerking was ook vrij sarcastisch bedoeld denk ikquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bijna een verdubbeling van gisterje hebt er niks van begrepen.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat misschien ook belangrijk is om erbij te zeggen is dat jongeren ook in grotere getale besmet worden omdat zij niet kwetsbaar zijn.
Er zijn niet grofweg twee mogelijkheden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Er zijn heel veel knoppen om aan te draaien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef TNA het volgende:
[..]
Er zijn grofweg twee mogelijkheden.
1. Een totale lockdown van minimaal een jaar, tot er een vaccin is. Nauwelijks doden door corona, maar een enorme maatschappelijke impact. Economische schade doet de bredere gezondheidszorg geen goed.
2. Geleidelijk aan mensen besmet laten raken, met de IC-capaciteit als maximum. Hypothetisch: iedere twee weken 20.000 besmettingen en daarvan ongeveer 1000 mensen op de IC. Tot er een vaccin is. De lijn van Rutte.
Toch blijft mijn zorg dat groepsimmuniteit eindeloos lang gaat duren.
Wat?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:04 schreef Firewarrior het volgende:
De gemiddelde schaap is al dood voordat ik 1/18ste fragment van het corona virus gevangen heb zonder het te elimineren.
Ik betwijfel dat je immuunsysteem beter wordt. Ik denk dat je gewoon doodgaat na 30 jaar als je het virus uberhaupt krijgt. Overigens denk ik dat het een uitvinding van ISIS is of de insiders van China die in de regering zitten. Volgens mij las ik dat ze het virus willen verspreiden, al kan het slechts een theorie van mijn kant zijn. Het zijn of insiders die in de Chinese regering zitten of zelfmoordterroristen die sowieso al dood willen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:30 schreef Lunatiek het volgende:
Ik lees nu steeds vaker dat mensen gewoon door gaan met hun leven, ook buiten de deur (ov en zo), om hun eigen immuunsysteem te verbeteren
Vertelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er zijn niet grofweg twee mogelijkheden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Er zijn heel veel knoppen om aan te draaien.
Ja, dat is een beetje frustratie. Op den duur weten we waar dit virus vandaan is gekomen en dan is het einde wel in zicht. We zullen ook wel achterhalen welke antistoffen het virus compleet onschadelijk maken. Het is een pittige opgave. Het kan zelfs zijn dat ik een "vaccin" ontwikkel die alleen voor mijn lichaam werkt, wat dus eigenlijk geen vaccin is maar gewoon een combinatie van kruiden en vitamines. De overlevingskans is om te beginnen al te groot, dus ik overleef het virus.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:30 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Wellicht tijd voor een korte pauze?
Dat is zonde van mijn tijd. Je weet toch niet hoe mijn brein werkt. Het enige wat ik ga doen is mijzelf afschermen van idioten zodat ze niks kunnen doen. Je weet hoe mensen zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:39 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik zou je serieus aan willen raden om psychische hulp te zoeken.
Ik kan het helaas niet zien. Kan iemand een update geven over wat er wordt gezegd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Over enkele minuten aandacht voor de strategie van groepsimmuniteit bij Nieuwsuur op NPO 2.
Schijnt een kritische viroloog aan het woord te komen.
Via via ken ik een paar mensen met Corona, de meesten zijn jongeren. Misschien krijgen ze wel levenslange longschade. Nou lekker dan, met je "je moet eerst besmet raken als jongere" idee.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:55 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)irus-covid-19-corona
Echt een fantastische bronquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Via via ken ik een paar mensen met Corona, de meesten zijn jongeren. Misschien krijgen ze wel levenslange longschade. Nou lekker dan, met je "je moet eerst besmet raken als jongere" idee.
Bekenden van een directe familielid van mij. Dus maar 1 tussenpersoon.quote:
Nog een betere bron. Het wordt beter en beter.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bekenden van een directe familielid van mij. Dus maar 1 tussenpersoon.
Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Nattekat het volgende:
Mijn zus heeft het misschien. Nou, even uitzieken en volgende week weer beter. Ga toch weg met die bangmakerij
+1quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.
De helft van de mensen die met corona op de intensive care belandt is jonger dan 50. Alleen hun overlevingskans is (fors) hoger dan voor de oudere, kwetsbaardere personen.
Ouderen hebben zichzelf al afgesloten. Jongeren raken dus meer besmet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Veel gezonde mensen zullen slechts milde klachten ontwikkelen, maar het is niet waar dat het ongevaarlijk is voor mensen jonger dan 50, of met een goede gezondheid. Dat is echt een fabeltje.
De helft van de mensen die met corona op de intensive care belandt is jonger dan 50. Alleen hun overlevingskans is (fors) hoger dan voor de oudere, kwetsbaardere personen.
Troll, hier heb je nog wat voedsel:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:35 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nog een betere bron. Het wordt beter en beter.![]()
Mijn achterneef uit Staphorst zag ook eens een keer een UFO.
Ja en? Wat is dat voor argument tegen mijn kanttekening?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ouderen hebben zichzelf al afgesloten. Jongeren raken dus meer besmet.
Het gevaar van milde klachten.. De meeste mensen die in België opgenomen zijn hadden milde klachten. Na een scan van hun longen zagen ze dat de ziekte al in een ver stadium zaten..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als er voor elke oudere 10 jongeren besmet raken, dan is het niet zo gek als de IC voor een groot deel uit jongeren bestaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja en? Wat is dat voor argument tegen mijn kanttekening?
Overigens is het punt dat 'ouderen en zwakken zich al hebben afgesloten' ook discutabel, want niemand kan contact 100% vermijden, zeker niet voor een lange periode.
Daarnaast zijn er geen harde grenzen te stellen wat betreft sterke en zwakke personen die beschermd zouden moeten worden.
https://www.nationalgeogr(...)us-does-to-the-body/quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Nattekat het volgende:
Mijn zus heeft het misschien. Nou, even uitzieken en volgende week weer beter. Ga toch weg met die bangmakerij
Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:59 schreef warhamstr het volgende:
Godogod, je zou maar moeten regeren over, en in het voordeel denken van een land vol met betweterige idioten...
Dat er weldenkende mensen tweeten dat 'Nederland dicht mot'... Terwijl het gros al thuis zit, ziekenhuizen en verzorgingshuizen niet meer te bezoeken zijn en overal keihard volgens naadloze protocollen aan gewerkt word... Kan er dan echt (bijna) niemand meer nadenken en luisteren??
NLdse aanpak is de enigste juiste, en haalbare. Je kan een 'crisis' als deze links of rechts om niet het hoofd bieden zonder offers. En speculeren op onderbuikgevoelens en geluk gaat niemand helpen.
Los van de discussie welke aanpak het beste is, zal je bij je keuze ook rekening moeten houden met de volksaard. Die is eeuwenlang gevormd. Het is niet dat wij in een weekje tijd even een collectieve samenleving krijgen zoals in Singapore..quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.
Uiteraard, het ging mij ook de meest besproken/gangbare scenario's.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er zijn niet grofweg twee mogelijkheden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Er zijn heel veel knoppen om aan te draaien.
En je blijft zitten met een nog steeds heel vatbare bevolking...quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Arrogant om te denken dat onze aanpak beter is dan Singapore en Taiwan. Landen die bij elkaar opgeteld 30 miljoen inwoners heeft. Maar 1 is dood gegaan aan corona. Dit komt door harde maatregelen op alle vlakken. Testen, schoonmaken, mondkapjes.
Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:57 schreef warhamstr het volgende:
[..]
En je blijft zitten met een nog steeds heel vatbare bevolking...
Voor Aids zoeken ze al 40 jaar naar een goed medicijn. Tot nu toe komt men echter niet verder dan symptoom onderdrukkers. Voor het virus zelf is nog steeds geen medicijn of vaccin beschikbaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.
Ik word al gek bij de gedachte alleen. En lijkt me ook niet nodig, want je gaat niet dood van een coroonaatje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je wacht gewoon een paar maanden totdat het medicijn er is. Het is achterlijk om zoveel mensen te laten besmetten in de hoop dat mensen immuun worden.
Meerdere jaren als je per se onder die lijn wil blijven. Voor NL.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:27 schreef zoost het volgende:
Hoe lang is de curve eigenlijk bij een "flatten the curve" scenario? Loopt dat meer dan 12 maanden door?
Dat is dus ook geen optie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:28 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Meerdere jaren als je per se onder die lijn wil blijven. Voor NL.
Erg ja, maar beter dan iedereen met Aids besmetten in de hoop dat iemand immuun wordt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Voor Aids zoeken ze al 40 jaar naar een goed medicijn. Tot nu toe komt men echter niet verder dan symptoom onderdrukkers. Voor het virus zelf is nog steeds geen medicijn of vaccin beschikbaar.
Het is dus niet vanzelfsprekend dat er binnen een paar maanden een goed werkend medicijn beschikbaar is. En al zeker niet op grote schaal. Als het juiste medicijn al gevonden wordt binnen korte tijd, moeten ook de grondstoffen nog voldoende voor handen zijn om grootschalige productie mogelijk te maken.
Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.quote:
Een totale lockdown al helemaal niet. Dus het is kiezen tussen twee kwaden denk ik...quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.
Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Een totale lockdown al helemaal niet. Dus het is kiezen tussen twee kwaden denk ik...
En wat denk je dat economische schade voor gevolgen heeft voor mensen? Meer zelfmoorden, meer verslaafden, meer criminaliteit..... dat zijn ook allemaal doden die je mee moet rekenen. En zoals hierboven vermeldt ook nog indirecte doden doordat een slechte economie ook zorgt voor een slechte gezondheidszorg en alles wat daarbij hoort. Je denkt veel te makkelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!
Dus twee maanden stilzetten kan niet???!??quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef yorrick69 het volgende:
Volksgezondheid is gebaat bij een goede economie. Je kunt ze niet los van elkaar zien. Als de economie inzakt als gevolg van een lockdown bijvoorbeeld, heb je op een gegeven moment ook geen geld meer voor gezondheidszorg. Je kunt niet eindeloos interen op de economie, en mensen thuis laten zitten zonder inkomen, zonder dat dat op een gegeven moment gevolgen heeft voor de volksgezondheid.
op zich misschien wel. Maar dan moet er wel redelijke zekerheid zijn dat mensen hun huur nog kunnen betalen en er genoeg in de supermarkt ligtquote:Op donderdag 19 maart 2020 00:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus twee maanden stilzetten kan niet???!??
We zijn het momentum aan het verliezen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Als je zoveel mogelijk mensenlevens wilt redden dan is lockdown de enige optie, maar de regering vindt de economische schade beperken belangrijker en dat is zeer kwalijk. Duizenden mensen zullen overlijden en duizenden zullen blijvende longschade oplopen terwijl dat niet hoeft. De volksgezondheid moet altijd voor economie gaan!
Dat is dus nog maar de vraag. Op dit moment weten we het simpelweg niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker waar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 00:33 schreef Ole het volgende:
[..]
op zich misschien wel. Maar dan moet er wel redelijke zekerheid zijn dat mensen hun huur nog kunnen betalen en er genoeg in de supermarkt ligt
Hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 19 maart 2020 02:23 schreef Harlekien het volgende:
Ik geloof dus niet dat je immuun kan worden want dan zou een vaccinatie maken een stuk makkelijker zijn
Dat is ook niet per se nodig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Je kunt het huidige regime (thuiswerken, scholen dicht, landsgrenzen (semi-)dicht, uitgaansleven dicht) geen jaar lang handhaven / volhouden.
De vraag is: hoe lang moet de curve zich uitspreiden om onder de maximale IC capaciteit te blijven. Hebben we het over weken, maanden, jaren? De huidge maatregelen zijn er op gericht om het aantal besmettingen (en dus de benodigde IC capaciteit) te verlagen. Hoe lang moeten we dat volhouden?quote:Op donderdag 19 maart 2020 05:02 schreef Lunatiek het volgende:
De maatregelen zijn er om zo weinig mogelijk kans op besmetting te hebben door zo weinig mogelijk contacten. Daardoor verspreidt het virus zich langzamer. Dat heeft twee voordelen:
ik denk 6 maanden. en dan kunnen stap voor stap de maatregelen downsizen. als het langer duurt is de economie ook verloren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:12 schreef zoost het volgende:
[..]
De vraag is: hoe lang moet de curve zich uitspreiden om onder de maximale IC capaciteit te blijven. Hebben we het over weken, maanden, jaren? De huidge maatregelen zijn er op gericht om het aantal besmettingen (en dus de benodigde IC capaciteit) te verlagen. Hoe lang moeten we dat volhouden?
Het nadeel van een totale lockdown van een maand is dat je dan waarschijnlijk over twee maanden weer een totale lockdown van een maand moet doen. En twee maanden later weer, totdat er een vaccin is, op z'n vroegst zomer 2021.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk 6 maanden. en dan kunnen stap voor stap de maatregelen downsizen. als het langer duurt is de economie ook verloren.
of je moet een total lockdown van een maand doen, dan kan het korter zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |