Heb je het artikel gelezen?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Tyr80 het volgende:
Iemand die ervoor heeft gestudeerd die het ook niet snapt:
https://www.theguardian.c(...)coronavirus-covid-19
Inderdaad. Gecontroleerd het virus later verspreiden om Nederland immuun te maken.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb je het artikel gelezen?
The UK should not be trying to create herd immunity, that will take care of itself. Policy should be directed at slowing the outbreak to a (more) manageable rate. What this looks like is strong social distancing. Anyone who can work from home, should. People who do not yet work from home should be encouraged to do so. Employers should guarantee sick pay, including for contacts of known cases, and do everything they can to discourage the practice of “presenteeism”. You should not shake hands. Not with anyone. You should wash your hands for 20 seconds several times a day and whenever you enter your home (or someone else’s home). Call a halt to large gatherings. Educate people about masks and how they should be reserved for the medical professionals who need them. All this and more should have started weeks ago.
Dat is toch precies wat Nederland doet?
Zijn de maatregelen niet een soort gaspedaal waarmee je bepaald hoe snel de groepsimmuniteit tot stand komt?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zie je groepsimmuniteit voor je als je door de strenge maatregelen maar totaal een paar% van de bevolking besmet hebt ipv enkele tientallen procenten?
Dat loopt dan snel op naar een paar honderdduizend doden.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben het in tegenstelling tot veel mensen niet eens met de keuzes. Ik zie grote onderschatting van het virus. Er wordt gezegd dat we moeten vertrouwen op de deskundigen. Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen, dat handen wassen voldoende is en dat mondkapjes niet nodig zijn? We loopt al weken achter met maatregelen. Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'. Wij kiezen voor de economie en als er een aantal mensen dood gaan, ach het is zo. Ik begrijp de onderbouwing erachter maar ik heb hier grote twijfels over. Een strikte strategie zoals Zuid-Korea lijkt me beter. Hou het beheersbaar, maar ja dat past niet bij dit vrije land.
Met deze halve maatregelen zullen mensen het nog niet serieus genoeg nemen. Er wordt gespeeld met levens! De tijd zal het wijzen, maar ik ben bang dat we op lange termijn terugkomen keuzes die nu gemaakt worden.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:39 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Dat loopt dan snel op naar een paar honderdduizend doden.
Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'.quote:
China en Zuid-Korea lijken nu mooi, maar als ze straks de maatregelen opheffen begint alles weer van vooraf aan. Je kunt het virus echt niet meer uit de wereld helpen via een lockdown. De maatregelen zijn er puur nog om de verspreiding te beheersen.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben het in tegenstelling tot veel mensen niet eens met de keuzes. Ik zie grote onderschatting van het virus. Er wordt gezegd dat we moeten vertrouwen op de deskundigen. Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen, dat handen wassen voldoende is en dat mondkapjes niet nodig zijn? We loopt al weken achter met maatregelen. Nu er stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'. Wij kiezen voor de economie en als er een aantal mensen dood gaan, ach het is zo. Ik begrijp de onderbouwing erachter maar ik heb hier grote twijfels over. Een strikte strategie zoals Zuid-Korea lijkt me beter. Hou het beheersbaar, maar ja dat past niet bij dit vrije land.
Met deze halve maatregelen zullen mensen het nog niet serieus genoeg nemen. Er wordt gespeeld met levens! De tijd zal het wijzen, maar ik ben bang dat we op lange termijn terugkomen keuzes die nu gemaakt worden.
We weten nog helemaal niks over dit virus, althans niet veel. Dit is gewoon gokken met mensenlevens. Italie heeft dit flink onderschat en wij maken ook dezelfde fout nu.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
China en Zuid-Korea lijken nu mooi, maar als ze straks de maatregelen opheffen begint alles weer van vooraf aan. Je kunt het virus echt niet meer uit de wereld helpen via een lockdown. De maatregelen zijn er puur nog om de verspreiding te beheersen.
Uiteindelijk gaat iedereen voor herd immunity, dat kun je echter sneller of langzamer opbouwen. Dat zullen we moeten leren te beheersen om het aantal doden tot een minimum te beperken.
Frankrijk kiest nu voor een totale lockdown, en wellicht zorgt dat voor een iets minder snelle verspreiding, maar ze gaan het virus daarmee niet laten verdwijnen. China evenmin.
Je gaat dat geen jaar vol houden. Of je moet willen dat we straks allemaal sterven van de honger omdat er nergens meer geld verdiend wordt.
Dit dus inderdaadquote:Op maandag 16 maart 2020 21:18 schreef Middelpunt het volgende:
Waarom zou je dit wel een gok noemen en het volledig in lockdown gaan niet? Dat is toch net zo goed en gok? Als je nu de verspreiding weet te stoppen door een lockdown, en het gaat straks net zo hard weer verder nadat de lockdown is opgeven, dan kost het misschien wel veel meer mensenlevens?
We moeten nu eenmaal beslissingen nemen waarvan je niet 100% van te voren weet hoe het uit pakt. Dus kies je voor het scenario waarvan je (op basis van de huidige informatie) denkt dat het de minste levens kost.
Frankrijk is nu in lockdown. Tot wanneer dan? Tot er helemaal geen besmettingen meer zijn? En dan komt er straks 1 besmette Nederlander de grens over een dan begint het opnieuw?
Die lockdown landen gokken op een vaccin. Rutte gokt op sterke Nederlanders.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:32 schreef Montagui het volgende:
Eens met deze keuze.
Met een lockdown (hoe lang dan?) blijf je na de lockdown alsnog een groot risico lopen op nieuwe besmettingshaarden. En begint het riedeltje weer opnieuw.
Die lockdown landen gokken ook dat het virus uiteindelijk uitsterft als het lang genoeg niet van persoon op persoon kan worden overgedragen en als de omstandigheden daarvoor afnemen (hogere temperaturen buiten).quote:Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die lockdown landen gokken op een vaccin. Rutte gokt op sterke Nederlanders.
Die optie is al lang niet meer beschikbaar, niet nu het al zo ver verspreid is over de wereld..quote:Op maandag 16 maart 2020 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die lockdown landen gokken ook dat het virus uiteindelijk uitsterft als het lang genoeg niet van persoon op persoon kan worden overgedragen en als de omstandigheden daarvoor afnemen (hogere temperaturen buiten).
Ik vind deze herd immunity best een gok.
De argumententatie lijkt te zijn dat de meeste mensen het virus wel kunnen hebben om immuniteit te ontwikkelen, terwijl de helft van de corona patiënten op de IC jonger dan 50 zijn, en dat maar liefst 20% van de besmette mensen in het ziekenhuis belandt.
Gokken dat een griepvirus uitsterft? Griep komt al eeuwen iedere winter terug. Hoe warm de zomer ook isquote:Op maandag 16 maart 2020 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die lockdown landen gokken ook dat het virus uiteindelijk uitsterft als het lang genoeg niet van persoon op persoon kan worden overgedragen en als de omstandigheden daarvoor afnemen (hogere temperaturen buiten).
Ik vind deze herd immunity best een gok.
De argumententatie lijkt te zijn dat de meeste mensen het virus wel kunnen hebben om immuniteit te ontwikkelen, terwijl de helft van de corona patiënten op de IC jonger dan 50 zijn, en dat maar liefst 20% van de besmette mensen in het ziekenhuis belandt.
quote:Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, een vaccin gaat nog maanden duren. Er zijn zelfs termijnen van langer dan een jaar genoemd. Jij denkt dat landen een (half) jaar in lockdown blijven?quote:Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hoeveel vind jij dat een mensenleven waard is?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Minimunt het volgende:
Zo bedoel ik het niet, komende winter zal het vast weer de kop op steken.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gokken dat een griepvirus uitsterft? Griep komt al eeuwen iedere winter terug. Hoe warm de zomer ook is
Het lijkt er nu toch verdomd veel op.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit zou Nederland uiteindelijk enorm veel reputatieschade gaan opleveren. Kijk naar hoe de wereld over Italië heen viel toen het daar uit de hand begon te lopen en reizigers de ziekte van daar mee namen naar andere landen. Hopelijk zien zelfs de kneuzen van de VVD dit uiteindelijk in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |