abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 november 2019 @ 19:21:17 #1
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189883837
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)eweld-verstoord.html
quote:
Een landelijk congres in Den Haag van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) is vanavond met geweld verstoord. Mitchell Esajas van KOZP meldt op Facebook dat voorstanders van Zwarte Piet onder meer met vuurwerk het congres poogden te bestormen.

Op foto's van Esajas zijn beschadigde ramen te zien. De politie is ter plaatse. Ook plaatste Esajas een foto van zijn auto, waarop te zien is dat de achterruit verbrijzeld is.

De politie zegt tegen de NOS dat er zeker vier mensen zijn opgepakt.

Op de Facebookpagina van het congres staat dat op de bijeenkomst mensen "uit heel Nederland bijeenkomen die zich voor verandering van de Sinterklaastraditie willen inzetten".

Een andere deelneemster meldt op Twitter dat de bijeenkomst "door ongeveer 40-50 aso's" is belaagd.

Mississippie Burning
pi_189883862
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking. Verder op die analogie als nu Joden gaan vragen dat er nergens meer hakenkruizen in een kinderfeest door de straten geparadeerd worden, dan kun jij aanmatigend gaan zitten huilen dat die Joden aan symboolbestrijding doen en een safe space willen creëren, in plaats van "echt antisemitisme" te bestrijden, en dan klopt dat ook een beetje. Maar een veel productievere instelling zou zijn om te reflecteren waarom jij zo graag hakenkruizen door de straten wil paraderen.
Jij hebt echt hulp nodig.

Ga morgen nog naar je huisarts want er zit iets goed bij je fout.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 november 2019 @ 19:23:44 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189883876
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:18 schreef Travnik het volgende:

In het koloniale tijdperk werden ondernemende zwarten direct vermoord.

Zwarten die hoogbegaafd waren, of die zich goed konden organiseren, werden ook direct vermoord.

Bron?
Ik heb daar nooit van gehoord. In elk geval niet in Nederlandse koloniën.
pi_189883924
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:23 schreef Lunatiek het volgende:
Bron?
Ik heb daar nooit van gehoord. In elk geval niet in Nederlandse koloniën.
Gisteren postte ik dit stukje nog nav het WW2 oorlog verhaal:



Hieruit blijkt ook echt dat dat het geval was...
pi_189883974
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:18 schreef Travnik het volgende:

Volgens mij benoem ik het probleem prima.

Het gaat om het slavernijverleden.

In het koloniale tijdperk werden ondernemende zwarten direct vermoord.

Zwarten die hoogbegaafd waren, of die zich goed konden organiseren, werden ook direct vermoord.

Broers en zussen, neven en nichten, werden van elkaar gescheiden zodat ze elkaar niet zouden kunnen helpen. Verdeel en heers.

Zwarten hoorden bij het meubilair. Letterlijk dan.

Ik denk dat bovenstaande aandacht moet krijgen. Een ras dat op een dergelijke, gruwelijke manier is benadeeld,kan zich door bovengenoemde redenen niet verweren.
Okee... Over welke kolonie hebben we het dan? En heb je een bron voor jouw beweringen?

quote:
Momenteel nog mondjesmaat. Maar daar is menigeen niet blij mee.

Die zwarten moeten gewoon niet zoveel zeuren ze, ze krijgen al genoeg!

Alleen die gedachte al.

Ps: je begrijpt heel goed waar ik het over heb.
Nogmaals, ik heb echt geen idee waar je het over hebt. Zeker niet icm KOZP/ zwarte piet. Ik kan met de beste wil ter wereld het verband niet zien.
  zondag 10 november 2019 @ 19:29:40 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_189883977
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De nazi's gebruikten het hakenkruis als symbool van hun beweging.

De slavendrijvers hebben nooit Zwarte Pieten als symbool van hun beweging gebruikt.

Ik hoop dat je het verschil nu inziet.
Dat verschil zie ik, (vandaar ook "Niet veel anders" en "een analogie"), maar het is een vrij klein detail, als de stereotypering van zwarten weldegelijk een instrument geweest is in de onderdrukking.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 november 2019 @ 19:33:22 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_189884041
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:18 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Hakenkruizen met zwarte piet vergelijken, mafkees, wie is hier nu de racist?
Jij, gok ik. Want hoe je dit op mij denkt af te wentelen ontgaat me.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 november 2019 @ 19:35:03 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189884069
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 19:15 schreef OllieA het volgende:
Ik ben voornamrlijk geïnteresseerd in het idee KOZP=identity politics, voornamelijk omdat ik me heb ingelezen op waar identity-politics op Amerikaanse universiteiten toe heeft geleid. Te weten: intellectuele armoede.
Wat je ziet in het KOZP netwerk is dat er veel connecties zijn met de UvA, met mensen als Gloria Wekker. Ook Sunny Bergman maakt deel uit van het netwerk. In interviews zie je mensen uit dat netwerk praten over white guilt, white privilage en andere termen die uit de VS zijn komen overwaaien.
Wat je sterk ziet is dat KOZP vooral een Surinaamse kliek is, met Afriyie als grote uitzondering (want Ghanees). Andere zwarte bevolkingsgroep, zoals Soedanezen die er ook vrij veel zijn in Nederland, worden er niet bij betrokken. Andere groepen die met racisme te maken hebben (Aziaten, Berbers, Indo's, Indiërs) worden er niet bij betrokken.
pi_189884083
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat verschil zie ik, (vandaar ook "Niet veel anders" en "een analogie"), maar het is een vrij klein detail, als de stereotypering van zwarten weldegelijk een instrument geweest is in de onderdrukking.
Op zich kan dit een punt zijn om de roetveeg piet of gekleurde rood, geel, blauw piet in te voeren. En het is begrijpelijk dat tradities veranderen met de tijd. Maar ik heb het idee wanneer dit is doorgevoerd Kick out zwarte piet blijft doorjanken op tv en bij sinterklaas optochten.
Check it out
  zondag 10 november 2019 @ 19:36:37 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189884095
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:33 schreef speknek het volgende:

Jij, gok ik. Want hoe je dit op mij denkt af te wentelen ontgaat me.
Ik pak de hele quote er maar even bij:

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking. Verder op die analogie als nu Joden gaan vragen dat er nergens meer hakenkruizen in een kinderfeest door de straten geparadeerd worden, dan kun jij aanmatigend gaan zitten huilen dat die Joden aan symboolbestrijding doen en een safe space willen creëren, in plaats van "echt antisemitisme" te bestrijden, en dan klopt dat ook een beetje. Maar een veel productievere instelling zou zijn om te reflecteren waarom jij zo graag hakenkruizen door de straten wil paraderen.
Ik weet niet hoor...
  zondag 10 november 2019 @ 19:36:43 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189884097
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat verschil zie ik, (vandaar ook "Niet veel anders" en "een analogie"), maar het is een vrij klein detail, als de stereotypering van zwarten weldegelijk een instrument geweest is in de onderdrukking.
Nee, en zwarte piet al helemaal niet.
pi_189884108
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat verschil zie ik, (vandaar ook "Niet veel anders" en "een analogie"), maar het is een vrij klein detail, als de stereotypering van zwarten weldegelijk een instrument geweest is in de onderdrukking.
Nee, het zijn twee verschillende zaken.
  zondag 10 november 2019 @ 19:38:20 #13
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189884136
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, het zijn twee verschillende zaken.
Dat dus. Twee volkomen verschillende dingen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 10 november 2019 @ 19:38:54 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189884146
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:35 schreef hjansen82 het volgende:
Maar ik heb het idee wanneer dit is doorgevoerd Kick out zwarte piet blijft doorjanken op tv en bij sinterklaas optochten.
Dat is geen idee. KOZP heeft regenboogpieten etc al veroordeeld als onaanvaardbaar. Roetveegpiet ook, btw, want het is nog steeds een knecht van een blanke die naar het slavernijverleden verwijst (in hun ogen).
  zondag 10 november 2019 @ 19:39:44 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189884164
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik pak de hele quote er maar even bij:
[..]

Ik weet niet hoor...
Ik wel. Enkeltje Paviljoen 3.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189884180
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is geen idee. KOZP heeft regenboogpieten etc al veroordeeld als onaanvaardbaar. Roetveegpiet ook, btw, want het is nog steeds een knecht van een blanke die naar het slavernijverleden verwijst (in hun ogen).
Misschien kunnen ze beter een opleiding gaan volgen en een baan gaan zoeken. In zo'n uitkering blijven hangen is niet goed voor je geestelijke gesteldheid.
Check it out
  zondag 10 november 2019 @ 19:41:16 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189884190
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:35 schreef hjansen82 het volgende:

Op zich kan dit een punt zijn om de roetveeg piet of gekleurde rood, geel, blauw piet in te voeren. En het is begrijpelijk dat tradities veranderen met de tijd. Maar ik heb het idee wanneer dit is doorgevoerd Kick out zwarte piet blijft doorjanken op tv en bij sinterklaas optochten.
Ze willen "geen piet, punt!"
pi_189884196
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij, gok ik. Want hoe je dit op mij denkt af te wentelen ontgaat me.
Ik weet niet, mijn naam staat niet boven het stukje
  zondag 10 november 2019 @ 19:43:12 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_189884225
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 19:15 schreef OllieA het volgende:

[..]

Zo hé, je gaat er wel gelijk voluit in zeg!
Aanmatigend gaan zitten huilen nog maar liefst.
Even voor jouw informatie, ik ben al minstens 15 jaar voorstander van de regenboogpiet, dus jouw idee dat ik graag hakenkruizen zou willen laten paraderen is onjuist.

Ik ben voornamrlijk geïnteresseerd in het idee KOZP=identity politics, voornamelijk omdat ik me heb ingelezen op waar identity-politics op Amerikaanse universiteiten toe heeft geleid. Te weten: intellectuele armoede.

Overigens hoef jij verder niet meer op mij te reageren wanneer je niet wat beschaafder uit de hoek kan komen. Aanmatigend gaan zitten huilen nog maar liefst...
Je probeerde het weldegelijk te bagatelliseren. Dat gezegd, alhoewel elke stroming ongetwijfeld een meute tribale mensen verzamelt en slaat het op het internet voornamelijk dikwijls door, is meer mensen die zich inlezen en bewust worden van Foucauldiaans gedachtegoed verder niet per se intellectuele verarming. Die perceptie neigt naar een conservatieve reflex. Ik ben atheïst en als je de gemiddelde atheïst op internet leest kun je het een evangelist moeilijk kwalijk nemen om te denken dat er met de secularisatie een enorme intellectuele verarming heeft plaatsgevonden, maar dat is natuurlijk ver van de realiteit in de mens en in de praktijk.
UC Berkeley en UCLA zijn standaard de universiteiten die als het meest doorgeslagen gezien worden, maar die horen nog steeds bij de beste universiteiten met de slimste mensen ter wereld. Te denken dat hier intellectuele verarming heeft plaatsgevonden (benoemd door mensen die er nooit toegelaten zouden worden) is niet heel geloofwaardig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 november 2019 @ 19:43:22 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 november 2019 @ 19:44:29 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_189884246
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:35 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Op zich kan dit een punt zijn om de roetveeg piet of gekleurde rood, geel, blauw piet in te voeren. En het is begrijpelijk dat tradities veranderen met de tijd. Maar ik heb het idee wanneer dit is doorgevoerd Kick out zwarte piet blijft doorjanken op tv en bij sinterklaas optochten.
Dat zou kunnen. Ik ben verder ook geen fan of insider bij die club.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189884328
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Okee... Over welke kolonie hebben we het dan? En heb je een bron voor jouw beweringen?
[..]

Nogmaals, ik heb echt geen idee waar je het over hebt. Zeker niet icm KOZP/ zwarte piet. Ik kan met de beste wil ter wereld het verband niet zien.
Heel het sinterklaas gebeuren is een buitenkans om hun stem te laten horen.

Want hun stem zal nu ook worden gehoord. Of de blanke pro -pieten dit nu wel of niet willen. Of ze het wel of niet leuk vinden.

Het is een protest tegen een zogenaamde kinderfeest, welke is gestoeld op eeuwenlange leed van anderen.
En die anderen, die laten nu hun stem horen.

En wat betreft Zwarte Piet denk ik dat ze al hebben gewonnen.

Maar het belangrijkste. Heb ik het kunnen uitleggen.
  zondag 10 november 2019 @ 19:50:02 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189884358
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:48 schreef Travnik het volgende:

[..]

Heel het sinterklaas gebeuren is een buitenkans om hun stem te laten horen.

Want hun stem zal nu ook worden gehoord. Of de blanke pro -pieten dit nu wel of niet willen. Of ze het wel of niet leuk vinden.

Het is een protest tegen een zogenaamde kinderfeest, welke is gestoeld op eeuwenlange leed van anderen.
Wat? _O-

quote:
En die anderen, die laten nu hun stem horen.

En wat betreft Zwarte Piet denk ik dat ze al hebben gewonnen.

Maar het belangrijkste. Heb ik het kunnen uitleggen.
Even hoor, dit is toch wel alu-hoedje waardig.
pi_189884366
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bron?
Ik heb daar nooit van gehoord. In elk geval niet in Nederlandse koloniën.
Niet direct bij de hand nu. Maar ik zal het voor je opzoeken. Promise.
  zondag 10 november 2019 @ 19:50:53 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189884390
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik wacht ook af.
Deal
  zondag 10 november 2019 @ 19:53:09 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189884421
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat? _O-

Volkomen kletskolder.

quote:
[..]

Even hoor, dit is toch wel alu-hoedje waardig.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 10 november 2019 @ 19:56:46 #28
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189884491
Tering, wat gaat het hier hard offtopic op een vrije zondag. :')
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189884513
Veel gelul in de ruimte van de anti pieten hier

[ Bericht 7% gewijzigd door Bottendaal op 10-11-2019 20:27:45 ]
  zondag 10 november 2019 @ 20:02:22 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189884595
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:58 schreef Bottendaal het volgende:
Veel gelul in de ruimte van de pro pieten hier
Het zwaarste gelul komt van iemand die ZP gelijkstelt aan de swastika.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189884642
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat? _O-
[..]

Even hoor, dit is toch wel alu-hoedje waardig.
Ja ik ben van mening dat ze hebben gewonnen.


Straks zien we op de CNN en BBC, vreedzame demonstranten die worden aangevallen omdat ze tegen een raciale karikatuur zijn.

Vergeet niet dat heel veel blanken geen genoegen nemen met een roetveeg of regenboogpiet. Die willen een pikzwarte Piet. En dit gaat problemen opleveren. Ze worden nu al agressiever en harde kermen van voetbalclubs bemoeien zich er mee.

Ze voelen zich heel erg aangevallen, en begrijpen oprecht niet waarom ZP moet veranderen. Alleen dit gegeven al zou moeten worden bestudeerd.
  zondag 10 november 2019 @ 20:04:09 #32
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189884645
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking. Verder op die analogie als nu Joden gaan vragen dat er nergens meer hakenkruizen in een kinderfeest door de straten geparadeerd worden, dan kun jij aanmatigend gaan zitten huilen dat die Joden aan symboolbestrijding doen en een safe space willen creëren, in plaats van "echt antisemitisme" te bestrijden, en dan klopt dat ook een beetje. Maar een veel productievere instelling zou zijn om te reflecteren waarom jij zo graag hakenkruizen door de straten wil paraderen.
Zo, internetuurtje op de gesloten inrichting?
  zondag 10 november 2019 @ 20:08:06 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_189884755
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:04 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Zo, internetuurtje op de gesloten inrichting?
Zit op het moment voor m'n werk in Peru dus ze gaan me nooit pakken mwoehaha.

Maar goed, ooit gaan ook jullie begrijpen waarom zwarte mensen een probleem hebben met zwarte piet, maar misschien komt het pas als jullie in aanraking komen met zwarte mensen.

Gelukkig is mijn geheime omvolkingsgenootschap hier hard mee bezig!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 november 2019 @ 20:08:46 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189884779
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 20:04 schreef Travnik het volgende:

[..]

Ja ik ben van mening dat ze hebben gewonnen.

Straks zien we op de CNN en BBC, vreedzame demonstranten die worden aangevallen omdat ze tegen een raciale karikatuur zijn.

Vergeet niet dat heel veel blanken geen genoegen nemen met een roetveeg of regenboogpiet. Die willen een pikzwarte Piet. En dit gaat problemen opleveren. Ze worden nu al agressiever en harde kermen van voetbalclubs bemoeien zich er mee.

Ze voelen zich heel erg aangevallen, en begrijpen oprecht niet waarom ZP moet veranderen. Alleen dit gegeven al zou moeten worden bestudeerd.
Een hoop uitleg, je was bij deze zin per definitie al af:

quote:
Het is een protest tegen een zogenaamde kinderfeest, welke is gestoeld op eeuwenlange leed van anderen.
  zondag 10 november 2019 @ 20:09:44 #35
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189884811
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Zit op het moment voor m'n werk in Peru dus ze gaan me nooit pakken mwoehaha.

Maar goed, ooit gaan ook jullie begrijpen waarom zwarte mensen een probleem hebben met zwarte piet, maar misschien komt het pas als jullie in aanraking komen met zwarte mensen.

Gelukkig is mijn geheime omvolkingsgenootschap hier hard bezig!
Je post hangt aan elkaar van aannames die je niet kunt staven, randdebiel.
  zondag 10 november 2019 @ 20:10:50 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189884847
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:58 schreef Bottendaal het volgende:
Veel gelul in de ruimte van de pro pieten hier
Ach natuurlijk, ZP = Swastika, kinderfeestje op basis van leed van anderen en weet ik het wat voor lulkoek hier ondertussen voorbij komt, maar de "pro pieten" hebben het weer gedaan hoor. :')
pi_189884901
Misschien dubbel, kan niet alles teruglezen in dit formule-1 onderwerp


Een van de verdachten wordt opgepakt door de politie in Den Haag. Beeld Regio15

Bestorming congres Kick Out Zwarte Piet markeert nieuw uiterste in strijd tussen voor- en tegenstanders

In aanloop naar de intocht van Sinterklaas, komende zaterdag, zijn de gemoederen over Zwarte Piet dit weekeinde hoog opgelopen. Belagers verstoorden vrijdagavond met geweld een bijeenkomst van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP). Zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet hebben verontwaardigd gereageerd.

https://www.volkskrant.nl(...)enstanders~bcc4818c/

Een verdachte geweld tegen Kick Out Zwarte Piet blijft vast
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-blijft-vast.html

LEES OOK: Haagse partijen willen spoeddebat over bestorming Kick Out Zwarte Piet-bijeenkomst
https://www.omroepwest.nl(...)t-blijft-langer-vast

pfew
lijkt wel of de burgeroorlog is uitgebroken
wat een sensatie zeg :N
shift-knop defekt
  zondag 10 november 2019 @ 20:16:17 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_189884988
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:09 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Je post hangt aan elkaar van aannames die je niet kunt staven, randdebiel.
Wat je zegt ben jezelf, met je billen door de helft.

(Er staat maar een aanname in die post, en dat is dat jullie het ooit in gaan zien)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189885103
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een hoop uitleg, je was bij deze zin per definitie al af:
[..]

Ik probeer aan te geven hoe antipieten het beleven.

https://images.app.goo.gl/FGuGCjiD7j85HsKk6

Wat vind je trouwens van deze foto? Gruwelijk genoeg?

Voordat het kind wordt opgehangen worden er passages uit de bijbel voorgelezen.
pi_189885150
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Je probeerde het weldegelijk te bagatelliseren. Dat gezegd, alhoewel elke stroming ongetwijfeld een meute tribale mensen verzamelt en slaat het op het internet voornamelijk dikwijls door, is meer mensen die zich inlezen en bewust worden van Foucauldiaans gedachtegoed verder niet per se intellectuele verarming. Die perceptie neigt naar een conservatieve reflex. Ik ben atheïst en als je de gemiddelde atheïst op internet leest kun je het een evangelist moeilijk kwalijk nemen om te denken dat er met de secularisatie een enorme intellectuele verarming heeft plaatsgevonden, maar dat is natuurlijk ver van de realiteit in de mens en in de praktijk.
UC Berkeley en UCLA zijn standaard de universiteiten die als het meest doorgeslagen gezien worden, maar die horen nog steeds bij de beste universiteiten met de slimste mensen ter wereld. Te denken dat hier intellectuele verarming heeft plaatsgevonden (benoemd door mensen die er nooit toegelaten zouden worden) is niet heel geloofwaardig.
Oké, met jou ben ik wel klaar. Ik kan je niet als integere gesprekspartner zien.
Over Foucauld, intellectuele armoede, conversatieve reflex, ga ik het dan ook niet met je hebben. Het ga je goed.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 10 november 2019 @ 20:21:28 #41
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189885156
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 20:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat je zegt ben jezelf, met je billen door de helft.

(Er staat maar een aanname in die post, en dat is dat jullie het ooit in gaan zien)
Nee, je neemt ook aan dat 'wij' niet in aanraking komen met 'zwarten'. En je neemt aan dat 'ze' je niet gaan pakken omdat je in Peru zit.
pi_189885271
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach natuurlijk, ZP = Swastika, kinderfeestje op basis van leed van anderen en weet ik het wat voor lulkoek hier ondertussen voorbij komt, maar de "pro pieten" hebben het weer gedaan hoor. :')
Ik bedoelde het juist anders , mijn fout, sorry, post is hersteld
pi_189885286
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je zit al in een groep... net als inwoners van suriname of antillen,
Sterker nog, we zitten in dezelfde groep. Dat vind ik prima, ik wil helemaal niet bij een groep horen met allemaal achterlijke Amerikanen, en al helemaal niet op basis van huidskleur. Die internationael rassensolidariteit moeten we echt niet aan beginnen, dat zgn panafricanism (een verkeerde term op basis van de begripsverwarring die met African-American heeft postgevat en algeheel Amerikaans gebrek aan kennis van de wereld) en 'blanken aller landen verenigt u' zijn even fout.

quote:
toch echt voormalig slaven.
Jij mag dan wel denken "ze lijken allemaal op mekaar" maar ook zwarte mensen zijn allemaal individu. Geen daarvan is ooit slaaf geweest, geen daarvan is ooit slavendrijver geweest en ze hebben ook geen familieleden gekend die uberhaupt dwangarbeid hebben meegemaakt of die moet in een Amerikaanse gevangenis zijn beland, in tegenstelling to menig blanke Nederlander.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat ie zwart is van door de schoorsteen gaan wordt helemaal niet tegen ons gebruikt, want er is niks mis met de roetveegpiet. Wel een beetje eerlijk blijven hier he?
Jawel hoor. Behalve dat velen vinden dat de figuur helemaal weg moet, is ook helemaal zwart van het roet zodat het wel als vermomming zou kunnen voldoen onbespreekbaar. Dan zijn er ook de buitenlandse rassenstrijders die heel triomfantelijke YT-filmpjes maken over Dutch christmas with their Santa Claus waarin ze claimen dat Nederlanders beweren dat het van de schoorsteen komt alsof ze hen betrapt hebben, want dat kan niet kloppen etc.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 10 november 2019 @ 20:27:03 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_189885287
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 20:21 schreef OllieA het volgende:

[..]

Oké, met jou ben ik wel klaar. Ik kan je niet als integere gesprekspartner zien.
Over Foucauld, intellectuele armoede, conversatieve reflex, ga ik het dan ook niet met je hebben. Het ga je goed.
Insgelijks.
(Foucault)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 november 2019 @ 20:28:58 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189885344
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:48 schreef Travnik het volgende:

Het is een protest tegen een zogenaamde kinderfeest, welke is gestoeld op eeuwenlange leed van anderen.

Dat hele Sinterklaasfeest heeft niets met slavernij of negers/"zwarten" te maken, laat dat eens tot je doordringen.
pi_189885397
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 20:21 schreef OllieA het volgende:

[..]

Oké, met jou ben ik wel klaar. Ik kan je niet als integere gesprekspartner zien.
Over Foucauld, intellectuele armoede, conversatieve reflex, ga ik het dan ook niet met je hebben. Het ga je goed.
Speknek zoog eerder ook al wat cijfers uit zijn duim. Hij is helaas maar moeilijk serieus te nemen.
  zondag 10 november 2019 @ 20:31:13 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189885406
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 20:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat hele Sinterklaasfeest heeft niets met slavernij of negers/"zwarten" te maken, laat dat eens tot je doordringen.
Dat kan niet want dan kan de link met herstelbetalingen niet worden gemaakt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 10 november 2019 @ 20:31:47 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_189885418
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel hoor. Behalve dat velen vinden dat de figuur helemaal weg moet, is ook helemaal zwart van het roet zodat het wel als vermomming zou kunnen voldoen onbespreekbaar. Dan zijn er ook de buitenlandse rassenstrijders die heel triomfantelijke YT-filmpjes maken over Dutch christmas with their Santa Claus waarin ze claimen dat Nederlanders beweren dat het van de schoorsteen komt alsof ze hen betrapt hebben, want dat kan niet kloppen etc.
Eh helemaal zwart (of ik geloof meer bruin) van roet is niet echt een probleem hoor. Dat geeft in de NTR versie senioriteit aan. Die had je ook gewoon bij de intochten in Utrecht en Amsterdam. Dat je van de schoorsteen geen rode lippen en kroeshaar krijgt is inderdaad een betrapt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 november 2019 @ 20:31:56 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189885422
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan niet want dan kan de link met herstelbetalingen niet worden gemaakt.
Ja hoor, want die verzinnen ze er gewoon wel bij.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 10 november 2019 @ 20:32:06 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189885428
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 20:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Zit op het moment voor m'n werk in Peru dus ze gaan me nooit pakken mwoehaha.

Hoi Joran :W die laatste jonko is zo te lezen niet goed gevallen.
  zondag 10 november 2019 @ 20:32:10 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_189885430
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Speknek zoog eerder ook al wat cijfers uit zijn duim. Hij is helaas maar moeilijk serieus te nemen.
Je bedoelt die bron ik gegeven had?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189885440
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bedoelt die bron ik gegeven had?
Ja, de cijfers die je hier postte stonden er niet in.
pi_189885460
Aangenomen dat de Bastille-bestormers allemaal red-necks waren dan wordt er dus vanuit gegaan dat alle aanwezigen op het Kozp-congres niet-blanken waren.

Zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet bekritiseerden de aanval direct.
‘Wij staan honderd procent achter Zwarte Piet, maar er mag niet worden opgeroepen tot geweld’, aldus de Haagse PVV-fractievoorzitter Sebastian Kruis. Hij steunt het verzoek van de linkse oppositiepartijen Nida en HSP voor een spoeddebat in de gemeenteraad.

Fractievertegenwoordiger Cemil Yilmaz (Nida) noemt de actie ‘racistische intimidatie’.


https://www.volkskrant.nl(...)enstanders~bcc4818c/

Idem Klaver :

Klaver van GroenLinks zegt dat het gaat om "een regelrechte aanval op wie wij als land zijn". "Een pand bestormen met vuurwerk, mensen intimideren, is niet het verdedigen van een Nederlandse traditie", schrijft hij op Twitter. "Stop de haat. Stop het racisme."

https://nos.nl/artikel/23(...)out-zwarte-piet.html

Conclusie : Bij het Kozp-congres hing een bordje aan de deur met Blacks Only.

Is dat niet strafbaar ofzo ? :?
shift-knop defekt
  zondag 10 november 2019 @ 20:33:30 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_189885463
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, de cijfers die je hier postte stonden er niet in.
Ah omdat ik 100 min de prozwartezwartepieten had gedaan. Dat is nog niet uit de duim zuigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189885539
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah omdat ik 100 min de prozwartezwartepieten had gedaan. Dat is nog niet uit de duim zuigen.
Maar dat kan je statistisch gezien dus niet doen (waarbij je ook nog verkeerd geteld had). Want dan heb je de mensen die geen voorstander zijn van verandering, maar het ondertussen ook wel prima vinden en de mensen zonder mening ook in het anti-Zwarte Pietenkamp gestopt.
  zondag 10 november 2019 @ 20:39:01 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189885610
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 20:19 schreef Travnik het volgende:

[..]

Ik probeer aan te geven hoe antipieten het beleven.

https://images.app.goo.gl/FGuGCjiD7j85HsKk6

Wat vind je trouwens van deze foto? Gruwelijk genoeg?

Voordat het kind wordt opgehangen worden er passages uit de bijbel voorgelezen.
Er is wel ergers gebeurd in Belgisch Congo wat overigens geen transatlantische slavenhandel kende of überhaupt klassieke slavernij, de hele bevolking was eigendom van Leopold en werd massaal uitgebuit, mishandeld en verminkt.

We noemen dat genocide. Nederlanders hadden daar niks mee te maken en het schijnt dat de Belgen het ook moeilijk hadden om er in te grijpen.
  zondag 10 november 2019 @ 20:39:14 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_189885617
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dat kan je statistisch gezien dus niet doen (waarbij je ook nog verkeerd geteld had). Want dan heb je de mensen die geen voorstander zijn van verandering, maar het ondertussen ook wel prima vinden en de mensen zonder mening ook in het anti-Zwarte Pietenkamp gestopt.
Zonder mening (of 'ik verwerp de vraag') zou je inderdaad kunnen zeggen dat ik verkeerd heb meegerekend (volgens mij heb ik niet verkeerd geteld maar dat terzijde). Maar ze hadden specifiek de mensen gevraagd die voor behoud van zwartezwartepiet waren, dus de groep die jij noemt vindt verandering nog steeds best.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189885919
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:33 schreef TomLuny het volgende:

Conclusie : Bij het Kozp-congres hing een bordje aan de deur met Blacks Only.

Is dat niet strafbaar ofzo ? :?
Je conclusie is onzin... en nee.... dat is niet strafbaar .
  zondag 10 november 2019 @ 20:53:59 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189885993
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je conclusie is onzin... en nee.... dat is niet strafbaar .
Hoe weet jij dat zijn conclusie onzin is? Was jij erbij?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189886047
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:50 schreef Bluesdude het volgende:

Je conclusie is onzin... en nee.... dat is niet strafbaar .
Bizar dat dat niet strafbaar is, kunnen ze omgekeerd weer straffeloos de Apartheid invoeren :{

En nee, ik vind mijn conclusie geen onzin.
Hoeveel blanke sjw's lopen wel niet mee te hossen met de Kozp en om dan vandalisme tegen die groep het brandmerk racisme te geven, dat is pas onzin.
shift-knop defekt
pi_189886060
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan niet want dan kan de link met herstelbetalingen niet worden gemaakt.
Herstelbetaling staat daar los van. Als Rutte officieel excuses aan bied is het kassa.
pi_189886141
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:57 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Bizar dat dat niet strafbaar is, kunnen ze omgekeerd weer straffeloos de Apartheid invoeren :{
Wees blij dat jouw onzinconclusie niet strafbaar is.
Op deze wijze kun je doorgaan met mensen te framen als racist
  zondag 10 november 2019 @ 21:02:44 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189886184
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 20:19 schreef Travnik het volgende:

[..]

Ik probeer aan te geven hoe antipieten het beleven.

https://images.app.goo.gl/FGuGCjiD7j85HsKk6

Wat vind je trouwens van deze foto? Gruwelijk genoeg?

Voordat het kind wordt opgehangen worden er passages uit de bijbel voorgelezen.
En wat precies heeft dat met Nederland te maken?

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:18 schreef Travnik het volgende:
In het koloniale tijdperk werden ondernemende zwarten direct vermoord. Zwarten die hoogbegaafd waren, of die zich goed konden organiseren, werden ook direct vermoord. Broers en zussen, neven en nichten, werden van elkaar gescheiden zodat ze elkaar niet zouden kunnen helpen. Verdeel en heers.
pi_189886219
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Eh helemaal zwart (of ik geloof meer bruin) van roet is niet echt een probleem hoor. Dat geeft in de NTR versie senioriteit aan. Die had je ook gewoon bij de intochten in Utrecht en Amsterdam. Dat je van de schoorsteen geen rode lippen en kroeshaar krijgt is inderdaad een betrapt.
Net als dat het sowieso niet echt is maar allemaal gespeeld een 'betrapt' is voor kinderen tussen 4 en de 6 jaar oud. Uit het een volgt het ander. Ik vind dat het een kinderfeestje is op zich geen excuus, maar het is natuurlijk wel een kinderfeestje waarbij kinderen iets wijs gemaakt wordt en daar is het schoorsteenverhaal onderdeel van.

Maar als ouders dat dus vertellen om bij kinderen verwarring met zwarte mensen weg te nemen, en het verwijt hen dus minder treft, dan zijn ze vervolgens betrapt door de internationale rassenstrijders van de Afrikaanse diaspora.

Laten we nou niet doen alsof de anti ZP activisten constructief werken aan een oplossing. Het gaat er alleen maar om erin te rammen hoe ongelooflijk racistisch Nederland wel niet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 10 november 2019 @ 21:09:30 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189886322
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Net als dat het sowieso niet echt is maar allemaal gespeeld een 'betrapt' is voor kinderen tussen 4 en de 6 jaar oud. Uit het een volgt het ander. Ik vind dat het een kinderfeestje is op zich geen excuus, maar het is natuurlijk wel een kinderfeestje waarbij kinderen iets wijs gemaakt wordt en daar is het schoorsteenverhaal onderdeel van.

Maar als ouders dat dus vertellen om bij kinderen verwarring met zwarte mensen weg te nemen, en het verwijt hen dus minder treft, dan zijn ze vervolgens betrapt door de internationale rassenstrijders van de Afrikaanse diaspora.

Laten we nou niet doen alsof de anti ZP activisten constructief werken aan een oplossing. Het gaat er alleen maar om erin te rammen hoe ongelooflijk racistisch Nederland wel niet is.
En om daar geldelijk gewin uit te halen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189886384
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 21:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat precies heeft dat met Nederland te maken?
[..]

Dit is geen Nederland, maar zo ging het er aan toe. Nederlanders waren niet de enige slavendrijvers.

Indien je doelt op bewijs, zijn ze daar met Black Archives mee bezig.

https://decorrespondent.n(...)42161807130-c3ea0568

Denk jij dat Nederlandse slavendrijvers barmhartiger waren?
  zondag 10 november 2019 @ 21:12:27 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_189886392
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Net als dat het sowieso niet echt is maar allemaal gespeeld een 'betrapt' is voor kinderen tussen 4 en de 6 jaar oud. Uit het een volgt het ander. Ik vind dat het een kinderfeestje is op zich geen excuus, maar het is natuurlijk wel een kinderfeestje waarbij kinderen iets wijs gemaakt wordt en daar is het schoorsteenverhaal onderdeel van.

Maar als ouders dat dus vertellen om bij kinderen verwarring met zwarte mensen weg te nemen, en het verwijt hen dus minder treft, dan zijn ze vervolgens betrapt door de internationale rassenstrijders van de Afrikaanse diaspora.

Laten we nou niet doen alsof de anti ZP activisten constructief werken aan een oplossing. Het gaat er alleen maar om erin te rammen hoe ongelooflijk racistisch Nederland wel niet is.
Ik wil hierin meegaan, maar uiteindelijk is het ze wel gelukt om de verandering in te zetten.
Mijn mening hier op het forum heeft in ieder geval optimistisch bekeken maar weinig invloed gehad. Dat had het acht jaar geleden niet, en sinds steeds meer links, centrum en slimrechtsen hem hier gepeerd zijn, heeft het dat nu al helemaal niet. Alleen in mijn eigen kring werd ik acht jaar geleden uitgelachen toen ik zei zwarte piet = racisme en is inmiddels praktisch iedereen om. Dus een beetje dankbaar ben ik KOZP wel, ookal is het niet mijn groep en vind ik hun motivaties ontransparant.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189886518
Blackface is out, Blackfoot is in! Het wordt steeds lachwekkender. :')
shaniquaotoole twitterde op vrijdag 08-11-2019 om 14:36:20 "Blackfoot is when the white man wears black socks, appropriating our skin colour. Why is it still allowed?"My latest for today's Guardian explains why 'Blackfoot' is modern day 'Blackface'. https://t.co/7cZlIqyVX4 reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189886907
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:18 schreef Travnik het volgende:

[..]

Volgens mij benoem ik het probleem prima.

Het gaat om het slavernijverleden.
Het slavernijverleden? Waarom hebben we het daar dan over bij een Nederlandse discussie over Zwarte Piet? 19,5 miljoen zwarte slaven van de Arabieren, miljoenen blanke slaven, Barbarijse en Ottomaanse zeerovers die wel in Europa aan land gingen om slaven en slavinnen te vangen, horigheid in Rusland tot in de 20e eeuw, vele miljoenen zwarten in slavernij van zwarte Afrikanen. Die twee eeuwen dat Nederland ook heeft meegedaan na schathemelrijk geworden te zijn zonder aan slavernij te doen zijn eigenlijk niet de moeite van het bespreken waard als je het over het slavernijverleden hebt.

quote:
In het koloniale tijdperk werden ondernemende zwarten direct vermoord.
Niet waar.

quote:
Zwarten die hoogbegaafd waren, of die zich goed konden organiseren, werden ook direct vermoord.
Gelul.

quote:
Broers en zussen, neven en nichten, werden van elkaar gescheiden zodat ze elkaar niet zouden kunnen helpen. Verdeel en heers.

Zwarten hoorden bij het meubilair. Letterlijk dan.
Onzin.

quote:
Ik denk dat bovenstaande aandacht moet krijgen. Een ras dat op een dergelijke, gruwelijke manier is benadeeld,kan zich door bovengenoemde redenen niet verweren.
Het ras heeft er eigenlijk vrij weinig mee te maken. Het waren zwarten die te koop te stonden en Europese christenen die ook als slaaf werden aangeboden waren onbruikbaar voor andere christenen. Ook werden ze niet ziek van Europeanen zoals veel Indianen.

Het racisme, een blijvend probleem in vooral de VS, kwam daar achteraan, ter legitimatie. Nederlanders deden ook daar niet zoveel aan. Binnen de landsgrenzen helemaal niet, maar ook in de Overzeese gebiedsdelen hadden ze het heel gezellig met de vele vrije zwarten, collega slavenhandelaren vaak, Nieuw Amsterdam was een multiculturele, multiraciale nederzetting met gewoon vrije zwarten.Overal waar de Nederlanders zaten waren er interraciale relaties en menig Afrikaanse rijkeluiszoon heeft in Nederland gestudeerd. De slavernij was kut voor de slaven, niet voor andere zwarten.

quote:
Die zwarten moeten gewoon niet zoveel zeuren ze, ze krijgen al genoeg!
Degenen die wat te zeuren hebben zitten grotedeels in Afrika zelf, vaak nazaten van slavenhandelaars en slavenhouders, of in de VS. Zwarten die Nederlander zijn, zijn net zo geprivilegeerd als elke andere Nederlander.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 10 november 2019 @ 21:42:35 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_189887102
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:18 schreef Montagui het volgende:
Blackface is out, Blackfoot is in! Het wordt steeds lachwekkender. :')
shaniquaotoole twitterde op vrijdag 08-11-2019 om 14:36:20 "Blackfoot is when the white man wears black socks, appropriating our skin colour. Why is it still allowed?"My latest for today's Guardian explains why 'Blackfoot' is modern day 'Blackface'. https://t.co/7cZlIqyVX4 reageer retweet
uhmmmm
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189887126
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:18 schreef Montagui het volgende:
Blackface is out, Blackfoot is in! Het wordt steeds lachwekkender. :')
shaniquaotoole twitterde op vrijdag 08-11-2019 om 14:36:20 "Blackfoot is when the white man wears black socks, appropriating our skin colour. Why is it still allowed?"My latest for today's Guardian explains why 'Blackfoot' is modern day 'Blackface'. https://t.co/7cZlIqyVX4 reageer retweet
Lijkt eerder op satire, waar zoek jij naar dit soort dingen?
  zondag 10 november 2019 @ 21:44:44 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189887151
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 21:11 schreef Travnik het volgende:

[..]

Dit is geen Nederland, maar zo ging het er aan toe. Nederlanders waren niet de enige slavendrijvers.

Indien je doelt op bewijs, zijn ze daar met Black Archives mee bezig.

https://decorrespondent.n(...)42161807130-c3ea0568

Denk jij dat Nederlandse slavendrijvers barmhartiger waren?
Ik denk verder niet zoveel, ik wil feiten en bronnen zien maar vooralsnog komt daar niet zoveel van. Dat geeft verder niks maar geef dan gewoon toe dat je een grote broek aangetrokken hebt en reageert vanuit de onderbuik.
pi_189887200
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wees blij dat jouw onzinconclusie niet strafbaar is.
Op deze wijze kun je doorgaan met mensen te framen als racist
Ik gebruikte dat racisme brandmerk niet, dat waren Nida en Klaver.
En als je kijkt naar veel van de lui bij Denk, Nida, en MONA in het algemeen, wat maakt hen tot niet-blanken eigenlijk ?

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:51 schreef TomLuny het volgende:
Waar houdt eigenlijk de grens op tussen blank en niet-blank ?
Een aantal omschrijvingen zijn inmiddels algemeen geworden :
Blank - zwart - bruin - donker - getint - geel en rood.
Moet daar nu zandgeel aan toegevoegd worden ?
Zijn er nog meer kleurtjes ?
Groen is al bezet, die is voor de Marsianen.
Heeft er iemand een kleurenwaaier ?
Want de schedel opmeter mag niet meer.



[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 10-11-2019 21:53:17 ]
shift-knop defekt
  zondag 10 november 2019 @ 21:55:03 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189887347
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:12 schreef speknek het volgende:
Dat had het acht jaar geleden niet, en sinds steeds meer links, centrum en slimrechtsen hem hier gepeerd zijn, heeft het dat nu al helemaal niet.
Er bestaan geen slimme (centrum) linksen?

quote:
Alleen in mijn eigen kring werd ik acht jaar geleden uitgelachen toen ik zei zwarte piet = racisme en is inmiddels praktisch iedereen om.
Waarom geloof ik je gewoon niet.
pi_189887813
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk verder niet zoveel, ik wil feiten en bronnen zien maar vooralsnog komt daar niet zoveel van. Dat geeft verder niks maar geef dan gewoon toe dat je een grote broek aangetrokken hebt en reageert vanuit de onderbuik.
Bron over het feit dat familieleden uit elkaar werden gerukt, en dat ondernemende zwarten uit de dağ werden geruimd had niet met Nederland te maken.

Dat ging over Amerika. Maar ik heb het over slavernij over het Algemeen. En Nederlandse kolonisten hanteerden de gruwelijkste methoden.

Een 8 jarig jongetje wordt opgehangen omdat pa niet hard genoeg heeft gewerkt.

En onderstaand een kind dat in stukjes wordt gehakt met diezelfde reden.

https://images.app.goo.gl/uFxpRniYpL648UrW9

KOZP geeft aan dat het met het slavernjjverleden te maken heeft. Die was internationaal en Nederland had een vinger in de pap. Berucht dat ze waren
  zondag 10 november 2019 @ 22:30:27 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189888025
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:19 schreef Travnik het volgende:

[..]

Bron over het feit dat familieleden uit elkaar werden gerukt, en dat ondernemende zwarten uit de dağ werden geruimd had niet met Nederland te maken.

Dat ging over Amerika. Maar ik heb het over slavernij over het Algemeen. En Nederlandse kolonisten hanteerden de gruwelijkste methoden.

Een 8 jarig jongetje wordt opgehangen omdat pa niet hard genoeg heeft gewerkt.

En onderstaand een kind dat in stukjes wordt gehakt met diezelfde reden.

https://images.app.goo.gl/uFxpRniYpL648UrW9

KOZP geeft aan dat het met het slavernjjverleden te maken heeft. Die was internationaal en Nederland had een vinger in de pap. Berucht dat ze waren
Goed verhaal, voor de zoveelste keer, het heeft niks met Nederland te maken...

En nogmaals, zwarte piet heeft ook niks met slavernij te maken.
pi_189888307
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 22:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Goed verhaal, voor de zoveelste keer, het heeft niks met Nederland te maken...

En nogmaals, zwarte piet heeft ook niks met slavernij te maken.
Al generaties lang verschaft het Nederlandse onderwijs geen accurate kennis over racisme, raciale onderdrukking en de slavernijhandel door Nederland, het verzet en de huidige gevolgen daarvan.

Melissa Weiner, een Amerikaanse sociologe, bestudeerde 203 lesboeken in het Nederlandse basisonderwijs. De resultaten geven een onthutsend en onthullend beeld. In 96 boeken werd iets over slavernij gezegd en in maar 49 boeken werd de zwarte slavernij in de Nederlandse koloniën genoemd.

Over het verzet van de tot slaaf gemaakte Afrikanen op de plantages werd maar in 10 boeken gerept.

De nadruk wordt gelegd op hoe zwaar het was voor de witte slavenhouders. In slechts één boek wordt het huidige racisme in Nederland benoemd.
  zondag 10 november 2019 @ 22:48:34 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189888458
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 22:48 schreef AchJa het volgende:
Zoals ik al vermoedde gaat het weer net zo als in de rest van de topics waar je je mee bemoeit. Later! :W
Ik probeer wel degelijk een constructieve bijdrage te leveren.
  zondag 10 november 2019 @ 22:59:13 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_189888502
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er bestaan geen slimme (centrum) linksen?
Jawel maar die hoeven allemaal niet uitgespecificeerd te worden.
quote:
Waarom geloof ik je gewoon niet.
Omdat dat je M.O. is als het om cognitieve dissonantie gaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189888523
quote:
Organisator Haagse sinterklaasintocht beveiligd na meerdere bedreigingen

Organisator Peter Boelhouwer van de Sinterklaasintocht in Den Haag heeft afgelopen periode beveiligingsmaatregelen moeten nemen omdat hij bedreigd is. Hij zei zojuist dat hij en zijn gezin herhaaldelijk bedreigd zijn en ook angstige gevoelens daardoor hebben beleefd.

https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web
  zondag 10 november 2019 @ 23:01:26 #83
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189888528
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:45 schreef Travnik het volgende:

[..]

Al generaties lang verschaft het Nederlandse onderwijs geen accurate kennis over racisme, raciale onderdrukking en de slavernijhandel door Nederland, het verzet en de huidige gevolgen daarvan.

Melissa Weiner, een Amerikaanse sociologe, bestudeerde 203 lesboeken in het Nederlandse basisonderwijs. De resultaten geven een onthutsend en onthullend beeld. In 96 boeken werd iets over slavernij gezegd en in maar 49 boeken werd de zwarte slavernij in de Nederlandse koloniën genoemd.

Over het verzet van de tot slaaf gemaakte Afrikanen op de plantages werd maar in 10 boeken gerept.

De nadruk wordt gelegd op hoe zwaar het was voor de witte slavenhouders. In slechts één boek wordt het huidige racisme in Nederland benoemd.
Waar bestaat dat huidige racisme dan uit (en kom niet aan dat mensen niet voor baantjes in aanmerking komen wat dat is een kwestie van opleiding en jezelf weten te presenteren. Het anoniem solliciteren heeft laten zien dat dat niets met racisme of uitsluiting van doen heeft)
  zondag 10 november 2019 @ 23:12:06 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189888685
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 21:11 schreef Travnik het volgende:

[..]

Dit is geen Nederland, maar zo ging het er aan toe. Nederlanders waren niet de enige slavendrijvers.
Je snapt het verschil tussen genocide en slavenhouders niet. Wat in Belgisch Congo gebeurde is extreem, niet te vergelijken met wat er elders gebeurden

quote:
Indien je doelt op bewijs, zijn ze daar met Black Archives mee bezig.

https://decorrespondent.n(...)42161807130-c3ea0568
Daar staat geen bewijs voor je claim in. Wel een hoop onzin en drogredenen en verdraaide feiten.
quote:
Denk jij dat Nederlandse slavendrijvers barmhartiger waren?
Jazeker. Dat is juist het punt: in Belgisch Congo ging het veel verder dan slavendrijven. En het Brits/Amerikaans kolonisme was van een heel andere aard dan dat van de Fransen en Hollanders. Dat kun je niet vergelijken. Óók niet op het gebied van slavernij. Fransen en Hollanders hadden veel meer dan Britten de neiging om bestaande structuren en culturen in stand te houden. Zoals ik eerder schreef, in "ons Indië" was er op het ene eiland een levendige slavenhandel, op het andere eiland was het verboden, net zoals de oorspronkelijke bevolking dat had beslist (bron: Schaduw van de Tambora).

En welke idioot maakt zijn trekker dusdanig kapot dat je er niet meer mee kan werken? Dit waren geen slavenhouders in Congo.
pi_189888688
'
quote:
Kick Out Zwarte Piet heeft geen vertrouwen in politie, gaat zelf beveiliging regelen
Vandaag, 23:04

Actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) gaat zijn eigen beveiliging regelen. Dat bevestigt voorman Mitchell Esajas na berichtgeving van nu.nl. "Onze ervaring is dat de politie en overheid de concrete bedreigingen tegen ons niet serieus nemen", zegt Esajas. "Het wordt steeds gevaarlijker voor ons."

KOZP zegt er niet zeker van te zijn dat de overheid de veiligheid van demonstranten kan garanderen. De actiegroep gaat de komende weken in twaalf gemeenten protesteren bij de Sinterklaasintocht.

Het besluit om de eigen bescherming te regelen komt nadat een vergadering van de actiegroep vrijdagavond in Den Haag gewelddadig werd verstoord. Daarbij werden ruiten ingegooid, een auto vernield en vuurwerk afgestoken.
https://nos.nl/artikel/23(...)iliging-regelen.html
Nu maar hopen dat de politie wegblijft? _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2019 23:13:18 ]
pi_189888756
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:00 schreef LelijKnap het volgende:

Organisator Haagse sinterklaasintocht beveiligd na meerdere bedreigingen
https://www.ad.nl/den-haa(...)dreigingen~a92a8125/

De lol is er af


En weer een gezonde bedrijfstak om zeep geholpen door de anti-westerse radicale anti-kapitalisten.
shift-knop defekt
  zondag 10 november 2019 @ 23:20:15 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189888812
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:18 schreef Montagui het volgende:
Blackface is out, Blackfoot is in! Het wordt steeds lachwekkender. :')
shaniquaotoole twitterde op vrijdag 08-11-2019 om 14:36:20 "Blackfoot is when the white man wears black socks, appropriating our skin colour. Why is it still allowed?"My latest for today's Guardian explains why 'Blackfoot' is modern day 'Blackface'. https://t.co/7cZlIqyVX4 reageer retweet
Schijnt satire te zijn. Met al veel reacties "maar als je heel heel goed kijkt, zie je dat mijn sokken donkerblauw zijn."
Wordt tijd dat al die zwarten in de spiegel hun privilege checken: ze zijn nooit zwart als roet, hooguit heel heel donkerbruin en verreweg de meesten latte macchiato-kleur.
  zondag 10 november 2019 @ 23:21:00 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189888825
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:59 schreef speknek het volgende:

[..]

Jawel maar die hoeven allemaal niet uitgespecificeerd te worden.
[..]

Omdat dat je M.O. is als het om cognitieve dissonantie gaat.
Vroeger was je nog wel te pruimen, wat is er met je gebeurd?
  zondag 10 november 2019 @ 23:26:29 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_189888895
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vroeger was je nog wel te pruimen, wat is er met je gebeurd?
Vroeger werd ik niet om elk wissewasje gedogpiled door figuren die het onironisch over omvolking hebben en het wel begrijpen als de ruiten van zwarten ingegooid worden die hun plaats niet kennen. Daar word ik chagrijnig van.

(En werd ik wat meer geloofd als ik gewoon oprecht een discussie probeer te voeren)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 november 2019 @ 23:27:35 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189888919
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:19 schreef Travnik het volgende:

[..]

Bron over het feit dat familieleden uit elkaar werden gerukt, en dat ondernemende zwarten uit de dağ werden geruimd had niet met Nederland te maken.

Dat ging over Amerika. Maar ik heb het over slavernij over het Algemeen. En Nederlandse kolonisten hanteerden de gruwelijkste methoden.

Een 8 jarig jongetje wordt opgehangen omdat pa niet hard genoeg heeft gewerkt.

En onderstaand een kind dat in stukjes wordt gehakt met diezelfde reden.

https://images.app.goo.gl/uFxpRniYpL648UrW9

KOZP geeft aan dat het met het slavernjjverleden te maken heeft. Die was internationaal en Nederland had een vinger in de pap. Berucht dat ze waren
Het is schandalig dat je de genocide in Belgisch Congo als voorbeeld neemt voor wandaden van zogenaamde Nederlandse slavernij. Je zou je eens in de (walgelijke) geschiedenis van Belgisch Congo moeten verdiepen, met name hoe dat organisatorisch in elkaar stak. Nederland had daar niets mee te maken en zelfs België had marginale invloed (het was geen onderdeel van België, maar eigendom van de Koning der Belgen).
  zondag 10 november 2019 @ 23:27:41 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189888920
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:12 schreef Lunatiek het volgende:

Je snapt het verschil tussen genocide en slavenhouders niet. Wat in Belgisch Congo gebeurde is extreem, niet te vergelijken met wat er elders gebeurden
Feitelijk was het toen nog niet eens Belgisch Congo maar was het een soort prive speeltuin van Leopold II die een beetje kon doen en laten wat hij wilde.
pi_189888981
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wie heeft waar recht op en waar stel ik dat ter discussie?
bij hun? succes ermee.
  zondag 10 november 2019 @ 23:31:33 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189888989
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:45 schreef Travnik het volgende:

[..]

Al generaties lang verschaft het Nederlandse onderwijs geen accurate kennis over racisme, raciale onderdrukking en de slavernijhandel door Nederland, het verzet en de huidige gevolgen daarvan.

Melissa Weiner, een Amerikaanse sociologe, bestudeerde 203 lesboeken in het Nederlandse basisonderwijs. De resultaten geven een onthutsend en onthullend beeld. In 96 boeken werd iets over slavernij gezegd en in maar 49 boeken werd de zwarte slavernij in de Nederlandse koloniën genoemd.

Over het verzet van de tot slaaf gemaakte Afrikanen op de plantages werd maar in 10 boeken gerept.

De nadruk wordt gelegd op hoe zwaar het was voor de witte slavenhouders. In slechts één boek wordt het huidige racisme in Nederland benoemd.
Ik mag hopen dat dat laatste boek dan vooral gaat over het racisme van de PVV en FVD en niet in de valkuil over ZP trapt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189889002
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Goede argumenten! ^O^
Maar het is door dat soort gezeik dat mensen een hekel krijgen aan KOZP en hun aanhangers, niet om hun huidskleur.
met latenzien dat sommige van die mensen slavenhouders waren, redeneer je niet weg dat de meesten slaven waren.
pi_189889025
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

... en slavenhouders... afstammend van slavenhandelaren in Afrika.
hoe denk je dat die verhouding lag? half om half? lol.
pi_189889068
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Net als de meeste nabestaanden van slaven kennen de meeste Nederlanders hun precieze roots niet. Waarom dat voor zwarten een probleem is en voor Europeanen niet, snap ik niet.
Aangezien er vlijtig werd geboekhoud zou je vrij veel over de slavenfamilies te weten moeten komen (was van Obama niet bekend dat hij een slavin als voorouder had?), met dna-onderzoek kun je ook het e.e.a. te weten komen, o.a. uut welke regio van Afrika je voorouders komen.
je snapt niet waarom het ontbreken van hun afkomst, na allemaal tot slaven te zijn gemaakt en naar een ander werelddeel te zijn verscheept, een issue voor hun is? okee..
tip: het gaat eigenlijk om de gehele actie, niet alleen om dit punt.
  zondag 10 november 2019 @ 23:36:18 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189889070
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

met latenzien dat sommige van die mensen slavenhouders waren, redeneer je niet weg dat de meesten slaven waren.
Nee, met de totaal verzonnen claim dat ZP iets met slavernij te maken heeft of er een symbool van is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189889112
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, met de totaal verzonnen claim dat ZP iets met slavernij te maken heeft of er een symbool van is.
oude witte man met onderdanig hulpje, die een zwart persoon voorsteld. lijkt me duidelijk. staat automatisch voor een enge periode uit onze geschiedenis. en wij vinden het nog steeds fantastisch. zo leuk voor de kinderen.
iedere buitenlander die dit te zien krijgt, is geschokt. maar jullie zien het niet...
pi_189889123
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, met de totaal verzonnen claim dat ZP iets met slavernij te maken heeft of er een symbool van is.
Idd hetzelfde gelul met dat Spanje verhaal, die stinkbaard komt gewoon uit Turkije :')
metal up your ass
  zondag 10 november 2019 @ 23:41:28 #100
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189889132
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

oude witte man met onderdanig hulpje, die een zwart persoon voorsteld. lijkt me duidelijk. staat automatisch voor een enge periode uit onze geschiedenis. en wij vinden het nog steeds fantastisch. zo leuk voor de kinderen.
iedere buitenlander die dit te zien krijgt, is geschokt. maar jullie zien het niet...
Dus jij bent ook tegen Surinaamse hulpen in verzorgingshuizen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 10 november 2019 @ 23:41:49 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189889137
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:26 schreef speknek het volgende:

Vroeger werd ik niet om elk wissewasje gedogpiled door figuren die het onironisch over omvolking hebben en het wel begrijpen als de ruiten van zwarten ingegooid worden die hun plaats niet kennen. Daar word ik chagrijnig van.
Het zijn er maar een paar en dan vinden ze het zoals je zegt hooguit begrijpelijk. Het is niet dat het gros hier staat te juichen omdat "de zwarten" hun plaats niet kennen.

quote:
(En werd ik wat meer geloofd als ik gewoon oprecht een discussie probeer te voeren)
Je gaat er alleen met een behoorlijk gestrekt been in. Ik bedoel in 1 post OllieA over de flits helpen is best knap.
  zondag 10 november 2019 @ 23:42:32 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889142
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:45 schreef Travnik het volgende:

[..]

Al generaties lang verschaft het Nederlandse onderwijs geen accurate kennis over racisme, raciale onderdrukking en de slavernijhandel door Nederland, het verzet en de huidige gevolgen daarvan.

Melissa Weiner, een Amerikaanse sociologe, bestudeerde 203 lesboeken in het Nederlandse basisonderwijs. De resultaten geven een onthutsend en onthullend beeld. In 96 boeken werd iets over slavernij gezegd en in maar 49 boeken werd de zwarte slavernij in de Nederlandse koloniën genoemd.

Over het verzet van de tot slaaf gemaakte Afrikanen op de plantages werd maar in 10 boeken gerept.

De nadruk wordt gelegd op hoe zwaar het was voor de witte slavenhouders. In slechts één boek wordt het huidige racisme in Nederland benoemd.
Nou dan heb ik mazzel gehad dat het wel in het curriculum zat op mijn scholen. In de tweede klas lagere school hing het hele jaar zo'n plaatje op de geschiedenis tijdlijn:

Wat ik van de bron leer, is dat in het trans-atlantische slaventransport al in 1738 werd gestaakt. Bron: https://jessicadikmoet.nl/slavenschip-leusden/
Dat is pakweg anderhalve eeuw, vijf generaties voor het Nederlandse einde van de slavernij.
  zondag 10 november 2019 @ 23:46:19 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889179
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hoe denk je dat die verhouding lag? half om half? lol.
Irrelevant. Laat ze eerst eens uitzoeken of er onder hun voorouders slavenhouders waren.
  zondag 10 november 2019 @ 23:50:45 #104
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889216
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je snapt niet waarom het ontbreken van hun afkomst, na allemaal tot slaven te zijn gemaakt en naar een ander werelddeel te zijn verscheept, een issue voor hun is? okee..
tip: het gaat eigenlijk om de gehele actie, niet alleen om dit punt.
Ik leer net dat de zwarten met Afrikaanse roots tot 1738 zijn geïmporteerd naar de Amerika's.
Ik heb een voorouder van wie het eerste spoor uit 1740 is, en we weten niet of die uit (huidig) België, Duitsland of Nederland kwam. Moet ik nu ook gaan janken omdat ik mijn afkomst niet ken?

Zoals gezegd, je kunt onderzoek doen, waaronder DNA-onderzoek, als je meer wilt weten.

Wat dit met Zwarte Piet heeft te maken snap ik niet.
pi_189889259
Ik kom onderstaande tegen op FB, weet iemand hier iets van?

"Op 08-11-2019 kreeg Nederland te horen dat mensen van KOZP aangevallen werden door mensen die pro Zwarte Piet zijn.
MAAR IS DIT WAAR?!
Of is dit een actie van KOZP, waar KOZP weer in de slachtofferrol kan klimmen, media-aandacht krijgt en de pro Zwarte Pieten de zwarte piet toegespeeld krijgen!
Wat feiten op een rij:
1) Volgens bronnen waren er 60 personen in het gebouw dat werd aangevallen door ongeveer 40 en daarna 60 hooligans.
100 tot 120 personen, die neem ik aan, smartphones bij
zich hebben en er is geen enkel filmpje of foto van deze
actie vastgelegd?!
Ook het aantal mensen die aanvallen, worden steeds
meer.
2) Geen media aanwezig op plaats delict nadat de politie zei dat het veilig was om weer naar buiten te mogen?
Welke media zou hier niet op afkomen om meteen een
interview te krijgen met betrokkenen en natuurlijk ook de
buurtbewoners naar hun ervaring vragen.
24 uur geen enkele media die hier naar toe is gegaan en
de ravage heeft gefilmd? Volgens KOZP zou zo ongeveer
de gehele straat gesloopt moeten zijn.
3) 40 á 60 mensen die buiten stonden en maar 5 personen zijn opgepakt.
40 á 60 personen verdwijnen niet zomaar en zeker niet uit
een straat waar je maar 2 kanten op kunt.
4) het filmmateriaal van o.a. het AD.
het filmmateriaal dat o.a. het AD heeft gebruikt met politie,
is niet de Beatrijsstraat maar halverwege de Vier
Heemskinderenstraat.
De voordeur is de deur van het restaurant Water en Brood
gelegen op de Beatrijsstraat.
Dus, waarom staat de politie heel ergens anders?
Naast de foto van een auto met een kapotte achterruit
geen enkel bewijs gezien of gehoord over vernielingen van
auto’s.
Nergens resten van vuurwerk.
Dus uit het niets verschijnen er blijkbaar 60 personen bewapend met knuppels, wapens en afstekend vuurwerk, dit zonder dat de buurt het opvalt, naar een restaurantje marcheren. Proberen binnen te dringen met 60 personen bij een deur waar je net met 2 personen naast elkaar kan staan. Slopen de gehele straat en alles wat te slopen valt en op 5 mensen na ontkomen ze allemaal aan de politie en heeft toevallig iedereen zijn telefoon thuis gelaten?
Wat denkt u???"
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zondag 10 november 2019 @ 23:59:49 #106
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889290
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

oude witte man met onderdanig hulpje
Sinterklaas is degene die de losbandige zwarte piet in de gaten moet houden, hij is de heilige die de duivel in bedwang moet houden. Zwarte Piet is niet onderdanig en geen hulpje, dat is jaren '70 hypercorrectie.

quote:
, die een zwart persoon voorsteld.
Zwarte Piet is zwart en hoe hard negers ook roepen dat je hen zwart moet noemen, Zwarte Piet stelt in de meeste streken géén neger/zwarte voor.


quote:
lijkt me duidelijk. staat automatisch voor een enge periode uit onze geschiedenis. en wij vinden het nog steeds fantastisch. zo leuk voor de kinderen.
Ja, mensen gaan dood en dat vinden we eng. Kun je niks aan doen, hoort erbij.
Gelukkig geeft Zwarte Piet ons elk jaar de kans ons hart te luchten en met een schone lei te beginnen, zodat we niet kronkelend van schuld het tijdelijke met het eeuwige vervangen.
Kinderen hebben weinig te zoeken op het sinterklaasfeest dat vergeven is van seks en dood.

quote:
iedere buitenlander die dit te zien krijgt, is geschokt. maar jullie zien het niet...
Natuurlijk, als je het niet snapt en alleen blackface kent door een gebrek aan algemene ontwikkeling, dan is het raar. Daarom is educatie de oplossing. Vreemd genoeg schijnen zwarten nogal wat moeite met leren te hebben. Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten dat negers dom zijn :?
pi_189889329
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:01 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waar bestaat dat huidige racisme dan uit (en kom niet aan dat mensen niet voor baantjes in aanmerking komen wat dat is een kwestie van opleiding en jezelf weten te presenteren. Het anoniem solliciteren heeft laten zien dat dat niets met racisme of uitsluiting van doen heeft)
Naar mijn mening hebben niet-etnische Nederlanders en migranten het tegenwoordig primga in Nederland. Tuurlijk is er sprake van discriminatie maar dit heb je overal in de wereld. 1 ieder die er wat van wil maken,kan dit ook realiseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Travnik op 11-11-2019 00:10:34 ]
pi_189889340
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:55 schreef maryen65 het volgende:
Ik kom onderstaande tegen op FB, weet iemand hier iets van?

"Op 08-11-2019 kreeg Nederland te horen dat mensen van KOZP aangevallen werden door mensen die pro Zwarte Piet zijn.
MAAR IS DIT WAAR?!
Of is dit een actie van KOZP, waar KOZP weer in de slachtofferrol kan klimmen, media-aandacht krijgt en de pro Zwarte Pieten de zwarte piet toegespeeld krijgen!
Wat feiten op een rij:
1) Volgens bronnen waren er 60 personen in het gebouw dat werd aangevallen door ongeveer 40 en daarna 60 hooligans.
100 tot 120 personen, die neem ik aan, smartphones bij
zich hebben en er is geen enkel filmpje of foto van deze
actie vastgelegd?!
Ook het aantal mensen die aanvallen, worden steeds
meer.
2) Geen media aanwezig op plaats delict nadat de politie zei dat het veilig was om weer naar buiten te mogen?
Welke media zou hier niet op afkomen om meteen een
interview te krijgen met betrokkenen en natuurlijk ook de
buurtbewoners naar hun ervaring vragen.
24 uur geen enkele media die hier naar toe is gegaan en
de ravage heeft gefilmd? Volgens KOZP zou zo ongeveer
de gehele straat gesloopt moeten zijn.
3) 40 á 60 mensen die buiten stonden en maar 5 personen zijn opgepakt.
40 á 60 personen verdwijnen niet zomaar en zeker niet uit
een straat waar je maar 2 kanten op kunt.
4) het filmmateriaal van o.a. het AD.
het filmmateriaal dat o.a. het AD heeft gebruikt met politie,
is niet de Beatrijsstraat maar halverwege de Vier
Heemskinderenstraat.
De voordeur is de deur van het restaurant Water en Brood
gelegen op de Beatrijsstraat.
Dus, waarom staat de politie heel ergens anders?
Naast de foto van een auto met een kapotte achterruit
geen enkel bewijs gezien of gehoord over vernielingen van
auto’s.
Nergens resten van vuurwerk.
Dus uit het niets verschijnen er blijkbaar 60 personen bewapend met knuppels, wapens en afstekend vuurwerk, dit zonder dat de buurt het opvalt, naar een restaurantje marcheren. Proberen binnen te dringen met 60 personen bij een deur waar je net met 2 personen naast elkaar kan staan. Slopen de gehele straat en alles wat te slopen valt en op 5 mensen na ontkomen ze allemaal aan de politie en heeft toevallig iedereen zijn telefoon thuis gelaten?
Wat denkt u???"
Het enige feitelijke bewijs van geweld zijn een paar ingeslagen ruiten.

Natuurlijk. Dat mag niet. Maar om daar nu, met alle ellende op de wereld, het NOS-journaal mee te openen...
pi_189889344
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:55 schreef maryen65 het volgende:
Ik kom onderstaande tegen op FB, weet iemand hier iets van?
Als het op facebook heb gestaan moet het wel waar zijn toch?
Ik denk dat de politie ook in het complot zit en dat er eigenlijk helemaal niemand is opgepakt!
  maandag 11 november 2019 @ 00:06:50 #110
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889346
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:55 schreef maryen65 het volgende:
Ik kom onderstaande tegen op FB, weet iemand hier iets van?

"Op 08-11-2019 kreeg Nederland te horen dat mensen van KOZP aangevallen werden door mensen die pro Zwarte Piet zijn.
MAAR IS DIT WAAR?!
Of is dit een actie van KOZP, waar KOZP weer in de slachtofferrol kan klimmen, media-aandacht krijgt en de pro Zwarte Pieten de zwarte piet toegespeeld krijgen!
Wat feiten op een rij:
1) Volgens bronnen waren er 60 personen in het gebouw dat werd aangevallen door ongeveer 40 en daarna 60 hooligans.
100 tot 120 personen, die neem ik aan, smartphones bij
zich hebben en er is geen enkel filmpje of foto van deze
actie vastgelegd?!
Ook het aantal mensen die aanvallen, worden steeds
meer.
2) Geen media aanwezig op plaats delict nadat de politie zei dat het veilig was om weer naar buiten te mogen?
Welke media zou hier niet op afkomen om meteen een
interview te krijgen met betrokkenen en natuurlijk ook de
buurtbewoners naar hun ervaring vragen.
24 uur geen enkele media die hier naar toe is gegaan en
de ravage heeft gefilmd? Volgens KOZP zou zo ongeveer
de gehele straat gesloopt moeten zijn.
3) 40 á 60 mensen die buiten stonden en maar 5 personen zijn opgepakt.
40 á 60 personen verdwijnen niet zomaar en zeker niet uit
een straat waar je maar 2 kanten op kunt.
4) het filmmateriaal van o.a. het AD.
het filmmateriaal dat o.a. het AD heeft gebruikt met politie,
is niet de Beatrijsstraat maar halverwege de Vier
Heemskinderenstraat.
De voordeur is de deur van het restaurant Water en Brood
gelegen op de Beatrijsstraat.
Dus, waarom staat de politie heel ergens anders?
Naast de foto van een auto met een kapotte achterruit
geen enkel bewijs gezien of gehoord over vernielingen van
auto’s.
Nergens resten van vuurwerk.
Dus uit het niets verschijnen er blijkbaar 60 personen bewapend met knuppels, wapens en afstekend vuurwerk, dit zonder dat de buurt het opvalt, naar een restaurantje marcheren. Proberen binnen te dringen met 60 personen bij een deur waar je net met 2 personen naast elkaar kan staan. Slopen de gehele straat en alles wat te slopen valt en op 5 mensen na ontkomen ze allemaal aan de politie en heeft toevallig iedereen zijn telefoon thuis gelaten?
Wat denkt u???"
Is BNW niet een deurtje verder?
Is het er niet, of is er niet goed gezocht?
Dat aantal van 60 komt van KOZP, de politie heeft het over "meer dan 10" (maar waarschijnlijk geen 20 of 40) waarvan er vijf zijn aangehouden.
Elders werd al gezegd dat de aanslagplegers mogelijk al waren gevlucht voordat de politie ter plekke was.
pi_189889353
Overigens zullen het echt niet zoveel mensen geweest zijn, en het vuurwerk zal ook wel meevallen. Anders was het echt wel door omwonenden, slachtoffers of passanten gefilmd.

Zoiets kun je echt niet ongestoord doen in een stad als Den Haag.
pi_189889375
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als het op facebook heb gestaan moet het wel waar zijn toch?
Ik denk dat de politie ook in het complot zit en dat er eigenlijk helemaal niemand is opgepakt!
Ik vraag of iemand hier iets over weet, hoef je niet met zo'n achterlijk antwoord te komen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_189889377
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nou dan heb ik mazzel gehad dat het wel in het curriculum zat op mijn scholen. In de tweede klas lagere school hing het hele jaar zo'n plaatje op de geschiedenis tijdlijn:
[ afbeelding ]
Wat ik van de bron leer, is dat in het trans-atlantische slaventransport al in 1738 werd gestaakt. Bron: https://jessicadikmoet.nl/slavenschip-leusden/
Dat is pakweg anderhalve eeuw, vijf generaties voor het Nederlandse einde van de slavernij.
Aanhoudende aandacht voor het werkelijke koloniale verleden van Nederland
Op maandag 14 maart presenteerde Top Notch samen met Nijgh & Van Ditmar in een uitverkochte grote zaal van Paradiso het boek Roofstaat van Ewald Vanvugt. Deze inleiding tot de geschiedenis van het Nederlandse overzeese en koloniale verleden zorgt al weken voor diverse discussies en artikelen. Het succes overrompeld uitgever Top Notch. Na opnieuw aandacht door Adriaan van Dis in De Wereld Draait Door is Roofstaat wederom uitverkocht. Eind mei is de derde druk van dit vuistdikke naslagwerk weer leverbaar. Bestellen kan bij uw boekhandel of via Bol.com.

‘Belangwekkende, radicale herschrijving van de vaderlandse geschiedenis’ – de Volkskrant *****

“De toekomst vraagt meer dan ooit om een lenige geest, alleen al daarom kan het geen kwaad ons grimmig verleden onder ogen te zien. Het lezen van ROOFSTAAT helpt daarbij” - Adriaan van Dis in De Wereld Draait Door

“Eindelijk een naslagwerk voor álle Nederlanders, een helder en confronterend licht op de zwarte bladzijden van onze geschiedenis. Een must have als aanvulling op het onderwijs” - Typhoon

In de twaalf hoofdstukken van Roofstaat komen de roof- en kruistochten in de Middeleeuwen tot de massa-executies zestig jaar geleden in voormalig Nederlands-Indië aan bod. Prachtige artikelen en items waren al te vinden op Vice, in het NRC en Vrij Nederland, bij NOS Op 3, RTL Late Night en tweemaal in De Wereld Draait Door.

Hoe een klein land groot is geworden, dat is vaak de onderliggende boodschap van de Nederlandse overzeese geschiedenis. De schaduwzijde van die geschiedenis wordt – zacht gezegd – minder goed belicht. Het boek ‘Roofstaat’ wil daar verandering in brengen. De campagne rondom het boek behelst onder meer interviews, video’s en een scholentour.
pi_189889391
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:10 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik vraag of iemand hier iets over weet, hoef je niet met zo'n achterlijk antwoord te komen
Als jij met onzin komt, moet je niet gaan huilen in je kroeldoek als de reacties van hetzelfde niveau zijn.
pi_189889400
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij met onzin komt, moet je niet gaan huilen in je kroeldoek als de reacties van hetzelfde niveau zijn.
Ga maar lekker verder met je ouwejongenskrentebrood :W
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_189889410
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij met onzin komt, moet je niet gaan huilen in je kroeldoek als de reacties van hetzelfde niveau zijn.
Ik wil ook een kroeldoek. Waarom heb ik geen kroeldoek?
pi_189889419
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:14 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ga maar lekker verder met je ouwejongenskrentebrood :W
Geloof jij ook dat er vorige week een gijzeling was op Schiphol waarbij drie mensen met een mes kabinepersoneel hebben bedreigd?
pi_189889425
quote:
9s.gif Op maandag 11 november 2019 00:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik wil ook een kroeldoek. Waarom heb ik geen kroeldoek?
  maandag 11 november 2019 @ 00:22:06 #119
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889427
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:11 schreef Travnik het volgende:

[..]

Aanhoudende aandacht voor het werkelijke koloniale verleden van Nederland
Nou, tweede klas dus die tijdlijn terug in de tijd, vierde klas terug naar nu nog een keer behandeld, wat kinderboeken over het onderwerp, middelbare school opnieuw met geschiedenis, Max Havelaar moeten lezen... alleen WO2 kreeg meer aandacht dan het koloniale verleden.
Terwijl hele stukken uit de geschiedenis níet werden behandeld, zoals slavernij bij de oude Friezen, kolonisatie door Vikingen, slavenmarkt van Smirna in het Ottomaanse Rijk, Vlaardingse wc-moord, interne slavenhandel in Afrika, Amsterdamse sloppenwijken, Arabische slavenhandel aan de Afrikaanse oostkust, uutbarsting Tambora, Barbarijse slavenhandel, slag bij Holkrans.
  maandag 11 november 2019 @ 00:22:54 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889429
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:07 schreef luxerobots het volgende:
Overigens zullen het echt niet zoveel mensen geweest zijn, en het vuurwerk zal ook wel meevallen. Anders was het echt wel door omwonenden, slachtoffers of passanten gefilmd.

Zoiets kun je echt niet ongestoord doen in een stad als Den Haag.
Business as usual, vuurwerk in die wijk rond deze tijd.
pi_189889433
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 22:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Goed verhaal, voor de zoveelste keer, het heeft niks met Nederland te maken...

En nogmaals, zwarte piet heeft ook niks met slavernij te maken.
Ik heb de verklaring. Bron kan niet worden betwist.
Zwarten zijn vervloekt. Het staat in de Bijbel, echt waar.
En jullie zeggen ook niks he!


De Nederlandse slavenhandel nam grote vormen aan, waarbij men in het BijbelboekGenesis 9 - waarin de nakomelingen van Cham tot slavernij vervloekt worden - de rechtvaardiging vond. Om de suikerproductie in stand te houden, konden veel Portugese plantagehouders in het veroverde deel van Brazilië hun plantage behouden. Hiervoor waren particuliere slaven nodig. De opvattingen over de slavenhandel bleken rekbaar veranderd; niet-christenen mochten als slaaf worden verkocht.
  maandag 11 november 2019 @ 00:25:47 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889434
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 00:11 schreef Travnik het volgende:

[..]

Aanhoudende aandacht voor het werkelijke koloniale verleden van Nederland
Op maandag 14 maart presenteerde Top Notch samen met Nijgh & Van Ditmar in een uitverkochte grote zaal van Paradiso het boek Roofstaat van Ewald Vanvugt. Deze inleiding tot de geschiedenis van het Nederlandse overzeese en koloniale verleden zorgt al weken voor diverse discussies en artikelen. Het succes overrompeld uitgever Top Notch. Na opnieuw aandacht door Adriaan van Dis in De Wereld Draait Door is Roofstaat wederom uitverkocht. Eind mei is de derde druk van dit vuistdikke naslagwerk weer leverbaar. Bestellen kan bij uw boekhandel of via Bol.com.

‘Belangwekkende, radicale herschrijving van de vaderlandse geschiedenis’ – de Volkskrant *****

“De toekomst vraagt meer dan ooit om een lenige geest, alleen al daarom kan het geen kwaad ons grimmig verleden onder ogen te zien. Het lezen van ROOFSTAAT helpt daarbij” - Adriaan van Dis in De Wereld Draait Door

“Eindelijk een naslagwerk voor álle Nederlanders, een helder en confronterend licht op de zwarte bladzijden van onze geschiedenis. Een must have als aanvulling op het onderwijs” - Typhoon

In de twaalf hoofdstukken van Roofstaat komen de roof- en kruistochten in de Middeleeuwen tot de massa-executies zestig jaar geleden in voormalig Nederlands-Indië aan bod. Prachtige artikelen en items waren al te vinden op Vice, in het NRC en Vrij Nederland, bij NOS Op 3, RTL Late Night en tweemaal in De Wereld Draait Door.

Hoe een klein land groot is geworden, dat is vaak de onderliggende boodschap van de Nederlandse overzeese geschiedenis. De schaduwzijde van die geschiedenis wordt – zacht gezegd – minder goed belicht. Het boek ‘Roofstaat’ wil daar verandering in brengen. De campagne rondom het boek behelst onder meer interviews, video’s en een scholentour.

Maar waar staat dat van moorden door Nederlanders op slaven?
pi_189889448
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 00:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar waar staat dat van moorden door Nederlanders op slaven?
Zelf heb ik het boek nog niet gelezen.
Al die moorden en misdaden zullen natuurlijk moeten worden bewezen. Zelf betwijfel ik of dat ooit zal lukken.

Het is voor de hand liggend dat een groot deel van het archief per ongeluk 'kwijt' is.
  maandag 11 november 2019 @ 00:45:42 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189889497
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:29 schreef Travnik het volgende:

[..]

Zelf heb ik het boek nog niet gelezen.
Al die moorden en misdaden zullen natuurlijk moeten worden bewezen. Zelf betwijfel ik of dat ooit zal lukken.

Het is voor de hand liggend dat een groot deel van het archief per ongeluk 'kwijt' is.
Het Rijksarchief raakt geen stukken ‘kwijt’.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189889554
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Irrelevant. Laat ze eerst eens uitzoeken of er onder hun voorouders slavenhouders waren.
zeer relevant, aangezien je details noemt, een zeer klein deel van het geheel, en doet alsof dat het hele beeld veranderd.
pi_189889555
Allemaal te druk met het zoeken naar niet betaande ooggetuigenfilmpjes van die ‘rassenrellen’ in Den Haag natuurlijk…

https://tpo.nl/2019/11/10/briefje-van-jan-aan-sigrid-kaag/
shift-knop defekt
pi_189889560
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik leer net dat de zwarten met Afrikaanse roots tot 1738 zijn geïmporteerd naar de Amerika's.
Ik heb een voorouder van wie het eerste spoor uit 1740 is, en we weten niet of die uit (huidig) België, Duitsland of Nederland kwam. Moet ik nu ook gaan janken omdat ik mijn afkomst niet ken?

Zoals gezegd, je kunt onderzoek doen, waaronder DNA-onderzoek, als je meer wilt weten.

Wat dit met Zwarte Piet heeft te maken snap ik niet.
dat ligt toch echt aan jou, dan.. 400 jaar lang, 12 miljoen slaven.
pi_189889575
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Sinterklaas is degene die de losbandige zwarte piet in de gaten moet houden, hij is de heilige die de duivel in bedwang moet houden. Zwarte Piet is niet onderdanig en geen hulpje, dat is jaren '70 hypercorrectie.
[..]
sint is de baas. piet was vroeger een aggressieve gek, en behoorlijk dom. in veel tradities inderdaad een duivel. wij maakten hem een neger. want dat was ook een soort beest, kennelijk.
quote:
Zwarte Piet is zwart en hoe hard negers ook roepen dat je hen zwart moet noemen, Zwarte Piet stelt in de meeste streken géén neger/zwarte voor.
?
quote:
Ja, mensen gaan dood en dat vinden we eng. Kun je niks aan doen, hoort erbij.
Gelukkig geeft Zwarte Piet ons elk jaar de kans ons hart te luchten en met een schone lei te beginnen, zodat we niet kronkelend van schuld het tijdelijke met het eeuwige vervangen.
Kinderen hebben weinig te zoeken op het sinterklaasfeest dat vergeven is van seks en dood.
[..]
nou nee, het was altijd meer een boeman-idee. kinderen angst geven zodat ze braaf zijn.
quote:
Natuurlijk, als je het niet snapt en alleen blackface kent door een gebrek aan algemene ontwikkeling, dan is het raar. Daarom is educatie de oplossing. Vreemd genoeg schijnen zwarten nogal wat moeite met leren te hebben. Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten dat negers dom zijn :?
ach, jij bent waarschijnlijk wit en zegt zoiets, dat is behoorlijk dom.
niemand is geschokt bij krampus of een franse mijnwerker. wel bij onze piet met grote rode lippen, kroeshaar en oorbellen en een slavenpakje aan. want zo zag ie eruit.
  maandag 11 november 2019 @ 01:22:23 #129
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189889576
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 01:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

zeer relevant, aangezien je details noemt, een zeer klein deel van het geheel, en doet alsof dat het hele beeld veranderd.
Hoe idioot gaan we het nog krijgen? Nazaten van slavenhandelaren die hierheen komen en ons gaan vertellen dat ze zich zo gekwetst voelen door hun slavenverleden :')
pi_189889727
Ik heb nog een golliwog pop op zolder liggen, ook een controversieel figuur uit een kinderboek, in een kringloop gekocht. Al Jolson, een cassettebandje van hem, ben ik ook nog weleens tegengekomen.







'Racist golly' costumes worn in town parade
A police investigation is launched after complaints about costumes worn during the Wick Gala, in Caithness, Scotland
  maandag 11 november 2019 @ 04:05:09 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889826
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 01:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat ligt toch echt aan jou, dan.. 400 jaar lang, 12 miljoen slaven.
Waar heb je het over?
https://www.zeeuwseankers.nl/verhaal/slavenhandel-in-cijfers
600.000 slaven verscheept door Nederland. Waarom klopt KOZP niet aan bij Spanje of het VK.

En wat heeft dat met Zwarte Piet te maken?
  maandag 11 november 2019 @ 04:05:52 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_189889827
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zijn er maar een paar en dan vinden ze het zoals je zegt hooguit begrijpelijk. Het is niet dat het gros hier staat te juichen omdat "de zwarten" hun plaats niet kennen.
[..]

Je gaat er alleen met een behoorlijk gestrekt been in. Ik bedoel in 1 post OllieA over de flits helpen is best knap.
Ik ging er nauwelijks met gestrekt been in. Ik zei dat hij het bagatelliseerde door te framen dat zwarte piet racistisch verklaren een gevalletje identiteitspolitiek was wat alleen gedaan werd om pussy te krijgen, in plaats van dat het daadwerkelijk een issue is.

Vergelijk dat met "Je bent uit het gesticht ontsnapt", "je moet naar de huisarts", "je bent Joran van der Sloot", "ze gaan je pakken". Bij elke post die ik plaats krijg ik 12 notificaties en geen een daarvan getuigt van enige intelligentie. Alleen luxerobots probeert het soms nog. Maar ik help OllieA over de zeik, terwijl ik nota bene een serieuze reactie plaatste en Michel Foucault aanhaalde op zijn onzin over intellectueel verval. Hij ging er niet op in natuurlijk, waarschijnlijk omdat hij bij God niet wist waar het over ging.

Ik heb dat unieke effect op mensen omdat ze weten dat ze het met me eens moeten zijn, totdat ze het niet meer met me eens zijn. En in plaats van reflectie of discussie leidt die cognitieve dissonantie veel vaker tot gescheld en zo nu en dan erger.
En ik weet dat dat klinkt alsof ik vol van mezelf ben, maar zo is het wel. Veertig notificaties heb ik vandaag weggeklikt. Gaat nergens over. Waar zijn de mods.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 november 2019 @ 04:08:11 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_189889829
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 02:36 schreef Mylene het volgende:
Ik heb nog een golliwog pop op zolder liggen, ook een controversieel figuur uit een kinderboek, in een kringloop gekocht. Al Jolson, een cassettebandje van hem, ben ik ook nog weleens tegengekomen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

'Racist golly' costumes worn in town parade
A police investigation is launched after complaints about costumes worn during the Wick Gala, in Caithness, Scotland

Ja maar wij zijn echt nooit beïnvloed door Engeland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189889833
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 02:36 schreef Mylene het volgende:
Ik heb nog een golliwog pop op zolder liggen, ook een controversieel figuur uit een kinderboek, in een kringloop gekocht. Al Jolson, een cassettebandje van hem, ben ik ook nog weleens tegengekomen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

'Racist golly' costumes worn in town parade
A police investigation is launched after complaints about costumes worn during the Wick Gala, in Caithness, Scotland

Oke. Mooi. Wat heeft dit met zwarte piet te maken?
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 11 november 2019 @ 04:12:53 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889838
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 01:20 schreef pokkerdepok het volgende:
wel bij onze piet met grote rode lippen, kroeshaar en oorbellen en een slavenpakje aan. want zo zag ie eruit.
Slaven waren naakt. Hadden geen (gouden) oorbellen. Waren niet roetzwart.
Piet had geen grote rode lippen van oorsprong, en geen kroeshaar- dat begon toen deugmensen van duivels afwilden (jaren '70) en een menselijk voorbeeld kozen (soul- en disco muzikanten met een Afro), maar is niet overal ingevoerd.
Rode lippen komt trouwens ook voor bij de Kinderfresser-variant van Piet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lunatiek op 11-11-2019 04:18:22 ]
  maandag 11 november 2019 @ 04:15:12 #136
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889843
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 02:36 schreef Mylene het volgende:
Ik heb nog een golliwog pop op zolder liggen, ook een controversieel figuur uit een kinderboek, in een kringloop gekocht. Al Jolson, een cassettebandje van hem, ben ik ook nog weleens tegengekomen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

'Racist golly' costumes worn in town parade
A police investigation is launched after complaints about costumes worn during the Wick Gala, in Caithness, Scotland

En hoe heeft dat met Zwarte Piet te maken? Ik dacht niet dar er een KOGW is die herstelbetalingen eist, wat wel terecht zou zijn, itt KOZP.
  maandag 11 november 2019 @ 04:27:15 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889854
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:29 schreef Travnik het volgende:

[..]

Zelf heb ik het boek nog niet gelezen.
Al die moorden en misdaden zullen natuurlijk moeten worden bewezen. Zelf betwijfel ik of dat ooit zal lukken.

Het is voor de hand liggend dat een groot deel van het archief per ongeluk 'kwijt' is.
Oh, dus jij verzint het stelselmatig vermoorden van te slimme en te geldzuchtige slaven door Nederlanders, in de hoop dat het bewijs in dit boek staat of indien niet, überhaupt ooit wordt gevonden. Terwijl er dus helemaal niets is dat op dergelijke misstanden wijst (zo wel: waar?). Dat is wel makkelijk scoren, Nederlanders met een fantasie zwartmaken en dat gebruiken als argument om Zwarte Piet af te schaffen, om op basis van een fantasie miljarden aan herstelbetalingen te eisen.
  maandag 11 november 2019 @ 04:47:05 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889877
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 01:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

zeer relevant, aangezien je details noemt, een zeer klein deel van het geheel, en doet alsof dat het hele beeld veranderd.
Het begint al met die hypocriet van een Afriyie van wie vaststaat dat zijn stam slavenhouder/handelaar was (en is). In cijfers uit de US blijkt dat het aantal slavenhoudende zwarten schokkend hoog is en op enig punt het aantal blanke slavenhouders oversteeg. Feiten die worden gebagatelliseerd, omdat het niet past in het racistisch narratief van "zwart slachtoffer, wit dader". Op basis van dat racistische narratief kun je geen miljarden belastinggeld gaan uitdelen, ten koste van mensen die nooit dader waren, ten gunste van mensen die nooit slachtoffer waren.
Dat hele racistische narratief hoort bij identity politics. Het is op basis van die leugen dat veel zwarten zich moreel verheven voelen (zij zijn volgens die leugen immers geen daders) boven de "witten" (die volgens de leugen allemaal dader zijn en zich schuldig moeten voelen: white guilt). En laat dat nou net een giftige leugen zijn waarbinnen zwarten zich heel wat permiteren, want hé, die schuld van de witten is groter en, in een parallel narratief, is àlles de schuld van de witten (white privilege), ook misdaden door zwarten begaan.
Dat dit resulteert in zwarte arrogantie (en soms criminaliteit - zwartzijn als vrijbrief om te doen wat je wilt ten koste van witten) stuit veel niet-racistische mensen tegen de borst: doe normaal man, we zijn allemaal mensen, je bent op basis van huidskleur niet beter of slechter dan een ander. Die kritiek op pedant gedrag wordt vaak gezien als racisme, maar is het niet.
Stop dus met de leugens die het racistisch narratief voeden. Kijk naar individuen, naar mensen, naar hun gedrag, niet naar hun huidskleur. Als iemand kan aantonen dat hij onder de lijn recht heeft op herstelbetalingen en aanklopt bij iemand die onder de lijn heeft geprofiteerd van slavernij, geen probleem. Maar de narratief "ik ben zwart en heb recht op geld/genoegdoening van witten" is racisme in zijn puurste vorm - veel meer dan dat slavernij ooit is geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 11-11-2019 04:58:25 ]
  maandag 11 november 2019 @ 04:48:51 #139
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189889879
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 01:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat ligt toch echt aan jou, dan.. 400 jaar lang, 12 miljoen slaven.
Wat heeft dit met zwarte piet te maken? Zwarte Piet is niet racistisch ook al beweren een aantal irritante buitenlandse vreemdelingen dat.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 11 november 2019 @ 04:54:45 #140
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189889885
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 04:47 schreef Lunatiek het volgende:

Als iemand kan aantonen dat hij onder de lijn recht heeft op herstelbetalingen en aanklopt bij iemand die onder de lijn heeft geprofiteerd van slavernij, geen probleem. Maar de narratief "ik ben zwart en heb recht op geld/genoegdoening van witten" is racisme in zijn puurste vorm - veel meer dan dat slavernij ooit is geweest.
Het komt er dus op neer dat huidige zwarten die geen slaaf zijn geweest van huidige witten die geen slavenhandelaar waren, financiële genoegdoening eisen. Geen rechter die daar intrapt.

Ik zou zelfs willen beweren dat dankzij de slavenhandel de nazaten van de slaven een voorspoedig leven hebben in Nederland ipv te creperen in Afrika.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 11 november 2019 @ 05:02:23 #141
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889892
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 04:54 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het komt er dus op neer dat huidige zwarten die geen slaaf zijn geweest van huidige witten die geen slavenhandelaar waren, financiële genoegdoening eisen. Geen rechter die daar intrapt.

Ik zou zelfs willen beweren dat dankzij de slavenhandel de nazaten van de slaven een voorspoedig leven hebben in Nederland ipv te creperen in Afrika.
Een rechter trapt er niet in. Daarom Zwarte Piet: die is nodig om witten schuld aan te praten, zodat ze vanuit dat schuldgevoel geld geven en er niks bij een rechter afgedwongen hoeft te worden.
Je kunt het ook als chantage zien.
  maandag 11 november 2019 @ 06:22:32 #142
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189889938
Volgens de NOS gaat KOZP eigen beveiliging regelen. Hopelijk gaat de politie tijdens de intochten goed fouilleren op wapens :')
  maandag 11 november 2019 @ 06:27:24 #143
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189889942
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2019 06:22 schreef Twiitch het volgende:
Volgens de NOS gaat KOZP eigen beveiliging regelen. Hopelijk gaat de politie tijdens de intochten goed fouilleren op wapens :')
KOZP gaat dus openlijke geweldpleging uitvoeren. Nou, de politie is gewaarschuwd.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189889969
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 23:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nou dan heb ik mazzel gehad dat het wel in het curriculum zat op mijn scholen. In de tweede klas lagere school hing het hele jaar zo'n plaatje op de geschiedenis tijdlijn:
[ afbeelding ]
Wat ik van de bron leer, is dat in het trans-atlantische slaventransport al in 1738 werd gestaakt. Bron: https://jessicadikmoet.nl/slavenschip-leusden/
Dat is pakweg anderhalve eeuw, vijf generaties voor het Nederlandse einde van de slavernij.
2 klas mavo, precies 20 jaar geleden voor mij, hadden we het ook 2x 8 een periode over de voc en de, waarvan we nu vinden, schaduwzijdes.
Gewoon eerlijk en netjes. Geen gezeur. Ook niet met de gekleurde klasgenoten.

Snap het dan ook niet zo goed waar dat artikel naar toe wil...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189889976
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2019 06:22 schreef Twiitch het volgende:
Volgens de NOS gaat KOZP eigen beveiliging regelen. Hopelijk gaat de politie tijdens de intochten goed fouilleren op wapens :')
Eerste gedachte: de eigen knokploeg.
Heb al redelijk het gevoel dat ze met de afa/antifa vriendjes willen worden. Dus dat gaat echt leuk worden. Not.

Openlijk geweldplegen deden ze al.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 november 2019 @ 07:03:51 #146
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189889994
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 05:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Een rechter trapt er niet in. Daarom Zwarte Piet: die is nodig om witten schuld aan te praten, zodat ze vanuit dat schuldgevoel geld geven en er niks bij een rechter afgedwongen hoeft te worden.
Je kunt het ook als chantage zien.
^^^^^^^^^ Dit is de enige reden voor al dit gezeik van kozp. Geld. Poen. En niet voor een organisatie om zielige nabestaanden van slaven te helpen, maar puur voor hun eigen zakken. En de rechter gaat er wel intrappen. En anders komt er wel een voorstel vanuit de Kamer. Of vanuit een ministerie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lord_Vetinari op 11-11-2019 07:13:45 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 11 november 2019 @ 07:32:42 #147
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189890110
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 06:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eerste gedachte: de eigen knokploeg.
Heb al redelijk het gevoel dat ze met de afa/antifa vriendjes willen worden. Dus dat gaat echt leuk worden. Not.

Openlijk geweldplegen deden ze al.
Antifa gaat hun beveiliging doen :D
Airfryer heeft dus zijn eigen knokploeg nu. Arme onschuldige kinderen die straks de dupe gaan zijn van het geweld van KOZP.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2019 @ 08:00:18 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189890286
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 04:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ging er nauwelijks met gestrekt been in. Ik zei dat hij het bagatelliseerde door te framen dat zwarte piet racistisch verklaren een gevalletje identiteitspolitiek was wat alleen gedaan werd om pussy te krijgen, in plaats van dat het daadwerkelijk een issue is.

Vergelijk dat met "Je bent uit het gesticht ontsnapt", "je moet naar de huisarts", "je bent Joran van der Sloot", "ze gaan je pakken". Bij elke post die ik plaats krijg ik 12 notificaties en geen een daarvan getuigt van enige intelligentie. Alleen luxerobots probeert het soms nog. Maar ik help OllieA over de zeik, terwijl ik nota bene een serieuze reactie plaatste en Michel Foucault aanhaalde op zijn onzin over intellectueel verval. Hij ging er niet op in natuurlijk, waarschijnlijk omdat hij bij God niet wist waar het over ging.

Ik heb dat unieke effect op mensen omdat ze weten dat ze het met me eens moeten zijn, totdat ze het niet meer met me eens zijn. En in plaats van reflectie of discussie leidt die cognitieve dissonantie veel vaker tot gescheld en zo nu en dan erger.
En ik weet dat dat klinkt alsof ik vol van mezelf ben, maar zo is het wel. Veertig notificaties heb ik vandaag weggeklikt. Gaat nergens over. Waar zijn de mods.
Zwarte piet = Swastika deed bij mij de wenkbrauwen ook behoorlijk fronsen om eerlijk te zijn. Ik heb zelfs nog getwijfeld om de post te rapporteren.
  maandag 11 november 2019 @ 08:13:30 #149
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189890371
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 08:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zwarte piet = Swastika deed bij mij de wenkbrauwen ook behoorlijk fronsen om eerlijk te zijn. Ik heb zelfs nog getwijfeld om de post te rapporteren.
Ik heb hem daadwerkelijk gerapporteerd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2019 @ 08:22:45 #150
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189890424
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 08:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zwarte piet = Swastika deed bij mij de wenkbrauwen ook behoorlijk fronsen om eerlijk te zijn. Ik heb zelfs nog getwijfeld om de post te rapporteren.
Ik bekijk dat anders. De swastika is namelijk ook een symbool dat heel cultureel gevoelig is. De zeurpieten zijn net mensen die dragers van een swastika in het Verre Oosten uitmaken voor fascist.
Dat terwijl dit symbool al jaren voor de tijd van de Nazis in omloop is.

quote:
Antwoord: Het hakenkruis -of de swastika- is niet zoals vaak gedacht wordt een nazi-kruis. Het blijkt een van de meest verspreide en oudste symbolen van de mensheid te zijn en wordt aangetroffen van het Verre Oosten tot Centraal-Amerika, over Mongolië en India tot Noord-Europa en wel bij hindoes, boeddhisten, christenen, kelten, Etrusken, oude Grieken, Chinezen en Basken. De betekenis kan zijn: zon, kracht, leven, eeuwig leven en vruchtbaarheid. etc...
https://www.digibron.nl/s(...)1b1e2/het-hakenkruis

Mensen met tunnelvisie zien maar één uiting en verklaren deze als geldend voor álle andere uitingen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 11 november 2019 @ 08:36:52 #151
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189890523
Als je dit zegt:

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking. Verder op die analogie als nu Joden gaan vragen dat er nergens meer hakenkruizen in een kinderfeest door de straten geparadeerd worden, dan kun jij aanmatigend gaan zitten huilen dat die Joden aan symboolbestrijding doen en een safe space willen creëren, in plaats van "echt antisemitisme" te bestrijden, en dan klopt dat ook een beetje. Maar een veel productievere instelling zou zijn om te reflecteren waarom jij zo graag hakenkruizen door de straten wil paraderen.
En dan in hetzelfde topic dit:

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 04:05 schreef speknek het volgende:
Ik ging er nauwelijks met gestrekt been in. ...Ik heb dat unieke effect op mensen omdat ze weten dat ze het met me eens moeten zijn, totdat ze het niet meer met me eens zijn. En in plaats van reflectie of discussie leidt die cognitieve dissonantie veel vaker tot gescheld en zo nu en dan erger.
En ik weet dat dat klinkt alsof ik vol van mezelf ben, maar zo is het wel. Veertig notificaties heb ik vandaag weggeklikt. Gaat nergens over. Waar zijn de mods.
vraag ik mij ook af waar de mods zijn. Vette trol dit.
  maandag 11 november 2019 @ 08:38:41 #152
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189890537
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:36 schreef TomStall het volgende:
Als je dit zegt:
[..]

En dan in hetzelfde topic dit:
[..]

vraag ik mij ook af waar de mods zijn. Vette trol dit.
Daarom gewoon rapporteren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2019 @ 09:19:30 #153
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189890867
Verschrikkelijk, op fok wordt zwarte piet vergeleken met hakenkruizen. Straks nemen de gekken het hier definitief over met als resultaat dat de aarde plat is verklaard en dat het man/vrouw-zijn niet meer biologisch bepaald is maar een sociaal construct is.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 11 november 2019 @ 09:23:36 #154
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189890904
Beetje jammer dit, ik vind de huilers van KOZP ontzettende kneuzen, maar geweld/vernieling is niet de oplossing. Ze verlagen zich nu naar het niveau van KOZP. Dat moet je niet doen. Daar doe je je eigen zaak geen goed mee. :{
  maandag 11 november 2019 @ 09:34:09 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189890998
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:

Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis.
_O-

Ongelofelijk wat voor totale bullshit sommige mensen zichzelf wijs maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189891006
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 06:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eerste gedachte: de eigen knokploeg.
Heb al redelijk het gevoel dat ze met de afa/antifa vriendjes willen worden. Dus dat gaat echt leuk worden. Not.

Openlijk geweldplegen deden ze al.
Er is wel vaker een buurtpreventieclub als er in een wijk veel wordt ingebroken. Laat staan als een hele meute bij je komt binnenstormen en alle ruiten en je auto aan gort slaat.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189891149
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:19 schreef NoPicNic het volgende:
Verschrikkelijk, op fok wordt zwarte piet vergeleken met hakenkruizen. Straks nemen de gekken het hier definitief over met als resultaat dat de aarde plat is verklaard en dat het man/vrouw-zijn niet meer biologisch bepaald is maar een sociaal construct is.
Ja joh. Tuurlijk. Gaat het verder goed met je?
pi_189891391
Waar blijven de beelden?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_189891478
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

_O-

Ongelofelijk wat voor totale bullshit sommige mensen zichzelf wijs maken.
Hij heeft wel een punt. Het is alleen door ene Hitler dat we associaties hebben bij een hakenkruis. In Azië hebben ze die associaties niet en zien ze het probleem niet. Veel tempels daar hebben een super groot hakenkruis waar niemand aanstoot aan neemt.

Hetzelfde met een Hitlersnor, niemand zal dat hier meer doen tenzij hij er opeens een bolhoed bij opzet. Want dan is de associatie opeens Charley Chaplin.

En zwarte Piet heeft schijnbaar andere associaties voor mensen van buiten Nederland. Aangezien dat aantal mensen alleen maar groeit lijkt de roetveegpiet me een aardig compromis. En dan kun je nog veel of weinig roet aanbrengen.
Onder deze lijn niet schrijven
  maandag 11 november 2019 @ 10:22:58 #160
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189891510
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 10:20 schreef marzman het volgende:

Hij heeft wel een punt.
:N
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 11 november 2019 @ 10:26:05 #161
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189891530
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 10:20 schreef marzman het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Het is alleen door ene Hitler dat we associaties hebben bij een hakenkruis. In Azië hebben ze die associaties niet en zien ze het probleem niet. Veel tempels daar hebben een super groot hakenkruis waar niemand aanstoot aan neemt.

Hetzelfde met een Hitlersnor, niemand zal dat hier meer doen tenzij hij er opeens een bolhoed bij opzet. Want dan is de associatie opeens Charley Chaplin.

En zwarte Piet heeft schijnbaar andere associaties voor mensen van buiten Nederland. Aangezien dat aantal mensen alleen maar groeit lijkt de roetveegpiet me een aardig compromis. En dan kun je nog veel of weinig roet aanbrengen.
Een paar jaar geleden kwamen vrienden uit Zuid-Amerika op bezoek. Dat was rond Sinterklaas. De verbazing was groot.

Ik heb ze wel kunnen uitleggen dat het uiteraard geen racistisch feest is, maar niet dat het geen racistische symboliek is (want laten we eerlijk zijn: dat is het wel).
Huilen dan.
  maandag 11 november 2019 @ 10:29:19 #162
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189891582
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden kwamen vrienden uit Zuid-Amerika op bezoek. Dat was rond Sinterklaas. De verbazing was groot.

Ik heb ze wel kunnen uitleggen dat het uiteraard geen racistisch feest is, maar niet dat het geen racistische symboliek is.
Tja logisch, iedereen beziet die dingen door de lens van zijn eigen cultuur.

Vanuit het Amerikaans cultuur perspectief is het gewoon black face. En dan kun je lullen als brugman, maar ze zullen nooit accepteren dat het dat niet is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 11 november 2019 @ 10:30:30 #163
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189891597
Ik ben er trouwens wel helemaal klaar mee dit gezeur, gewoon lekker afschaffen die onzin, maar dat schaffen we ook kwakoe, zomercarneval, kerst, suikerfeest, koningsdag, 5mei enz. enz. enz. af. Iedereen lekker grijze muis (ow pardon, ik bedoel natuurlijk regenboogmuis) niemand gekwetst en kunnen we lekker saai in een hoekje gaan zitten allemaal. Want mensen zouden ook eens lol hebben. :') man man man wat een trieste bende. :') :') :')
  maandag 11 november 2019 @ 10:30:49 #164
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189891602
https://www.nu.nl/sinterk(...)naal-en-intocht.html

Prima tegengeluid, zonder geweld.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2019 @ 10:31:23 #165
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189891611
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden kwamen vrienden uit Zuid-Amerika op bezoek. Dat was rond Sinterklaas. De verbazing was groot.

Ik heb ze wel kunnen uitleggen dat het uiteraard geen racistisch feest is, maar niet dat het geen racistische symboliek is (want laten we eerlijk zijn: dat is het wel).
Ik had Surinamers over de vloer, die vonden het geweldig.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189891632
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 04:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
https://www.zeeuwseankers.nl/verhaal/slavenhandel-in-cijfers
600.000 slaven verscheept door Nederland. Waarom klopt KOZP niet aan bij Spanje of het VK.

En wat heeft dat met Zwarte Piet te maken?
in totaal, zucht.
pi_189891654
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Tja logisch, iedereen beziet die dingen door de lens van zijn eigen cultuur.

Vanuit het Amerikaans cultuur perspectief is het gewoon black face. En dan kun je lullen als brugman, maar ze zullen nooit accepteren dat het dat niet is.
Reden te meer om argwanend te staan ten opzichte van types die rücksichtslos allerlei onderzoeken van universiteiten uit oa. de Verenigde Staten overnemen en dat zonder enig rekening te houden met de bestaande cultuur en context toepassen. Zie ook "wit" ipv. "blank".

Er valt vast wel het nodige te zeggen over de rol van Zwarte Piet in het Sinterklaasfeest, maar KOZP, ondanks de naam, is niet de partij om dat te doen. Daarvoor hebben ze zichzelf te vaak gediskwalificeerd als gesprekspartner en zijn hun achterliggende financiële motieven te overduidelijk.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  maandag 11 november 2019 @ 10:36:22 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189891689
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2019 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik had Surinamers over de vloer, die vonden het geweldig.
De Surinaamse vaders van klasgenootjes vroeger speelden gewoon ZP op school.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189891694
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 04:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Slaven waren naakt. Hadden geen (gouden) oorbellen. Waren niet roetzwart.
Piet had geen grote rode lippen van oorsprong, en geen kroeshaar- dat begon toen deugmensen van duivels afwilden (jaren '70) en een menselijk voorbeeld kozen (soul- en disco muzikanten met een Afro), maar is niet overal ingevoerd.
Rode lippen komt trouwens ook voor bij de Kinderfresser-variant van Piet.
een neger, dus.
huisslaven hadden zo'n pakje en oorbellen. apenpakje.
  maandag 11 november 2019 @ 10:36:43 #170
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189891698
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De Surinaamse vaders van klasgenootjes vroeger speelden gewoon ZP op school.
Kon allemaal. Nu moeten ze zich GEKWETST voelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189891742
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2019 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik had Surinamers over de vloer, die vonden het geweldig.
Suriname is ook 300 jaar een Nederlandse kolonie geweest. Daar vieren ze inderdaad ook Sinterklaas.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_189891815
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 04:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het begint al met die hypocriet van een Afriyie van wie vaststaat dat zijn stam slavenhouder/handelaar was (en is). In cijfers uit de US blijkt dat het aantal slavenhoudende zwarten schokkend hoog is en op enig punt het aantal blanke slavenhouders oversteeg. Feiten die worden gebagatelliseerd, omdat het niet past in het racistisch narratief van "zwart slachtoffer, wit dader". Op basis van dat racistische narratief kun je geen miljarden belastinggeld gaan uitdelen, ten koste van mensen die nooit dader waren, ten gunste van mensen die nooit slachtoffer waren.
Dat hele racistische narratief hoort bij identity politics. Het is op basis van die leugen dat veel zwarten zich moreel verheven voelen (zij zijn volgens die leugen immers geen daders) boven de "witten" (die volgens de leugen allemaal dader zijn en zich schuldig moeten voelen: white guilt). En laat dat nou net een giftige leugen zijn waarbinnen zwarten zich heel wat permiteren, want hé, die schuld van de witten is groter en, in een parallel narratief, is àlles de schuld van de witten (white privilege), ook misdaden door zwarten begaan.
Dat dit resulteert in zwarte arrogantie (en soms criminaliteit - zwartzijn als vrijbrief om te doen wat je wilt ten koste van witten) stuit veel niet-racistische mensen tegen de borst: doe normaal man, we zijn allemaal mensen, je bent op basis van huidskleur niet beter of slechter dan een ander. Die kritiek op pedant gedrag wordt vaak gezien als racisme, maar is het niet.
Stop dus met de leugens die het racistisch narratief voeden. Kijk naar individuen, naar mensen, naar hun gedrag, niet naar hun huidskleur. Als iemand kan aantonen dat hij onder de lijn recht heeft op herstelbetalingen en aanklopt bij iemand die onder de lijn heeft geprofiteerd van slavernij, geen probleem. Maar de narratief "ik ben zwart en heb recht op geld/genoegdoening van witten" is racisme in zijn puurste vorm - veel meer dan dat slavernij ooit is geweest.
wat zit je nou over herstelbetalingen. ik heb al een paar keer gezegd dat ik het daar helemaal niet per se mee eens ben.
maar je downplayed met dit soort verhalen wel degelijk slavernij, en de impact op deze mensen. of probeert dat in ieder geval, lukt niet echt. nogmaals; 12 miljoen mensen, 400 jaar lang.
pi_189891866
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 04:48 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Wat heeft dit met zwarte piet te maken? Zwarte Piet is niet racistisch ook al beweren een aantal irritante buitenlandse vreemdelingen dat.
ja ga maar terug lezen waarom we hierop kwamen
pi_189891898
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:11 schreef Rockefellow het volgende:
Waar blijven de beelden?
In deze tweet een filmpje uit de zaal:
Joostjal twitterde op zondag 10-11-2019 om 23:10:00 @mariammaslouhi @suzantepas Gaat dit over dat "congres" waar die zogenaamde aanslag met bommen is geweest? Dit zijn de beelden van binnen... Ze hebben niks meegekregen van de zeer heftige aanval! Vreemd toch met die bommen? Verder zijn er geen filmpjes of foto's van niemand? Wat denken jullie nou? Whaha https://t.co/lYzAauCxdD reageer retweet
Het begint er steeds meer op te lijken dat het voorval is aangepakt om e.e.a. flink te overdrijven. Geen 60 'terroristen', maar volgens de politie 'meer dan 10', terwijl in het filmpje gesproken wordt over 4 of 5 man. Ook zit iedereen volkomen rustig, geen ontzetting, geen paniek, niks.

Volgens omwonenden zijn er ook geen vuurwerkresten te vinden bij het betreffende gebouw.
JanssenMonno twitterde op zondag 10-11-2019 om 10:51:26 Gisteren even door de Beatrijsstraat gelopen, ik woon daar 100 meter vandaan. Pand waar het om ging is al jaren een kraakpand en was al half gesloopt. Heb geen enkel stukje vuurwerkafval gevonden. Liep een filmploeg van sbs6 en verder was er niemand reageer retweet
Hopelijk laat de politie nog wat weten. Wordt er van een mug een olifant gemaakt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189892013
Natuurlijk is het allemaal overdreven, dat was met die bus blokkade ook al zo, als daar daadwerkelijk 60 man naar binnen stormen was er wel meer gebeurd dan een kapot ruitje en een vernielde auto
  maandag 11 november 2019 @ 11:04:14 #176
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189892037
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

In deze tweet een filmpje uit de zaal:
Joostjal twitterde op zondag 10-11-2019 om 23:10:00 @:mariammaslouhi @:suzantepas Gaat dit over dat "congres" waar die zogenaamde aanslag met bommen is geweest? Dit zijn de beelden van binnen... Ze hebben niks meegekregen van de zeer heftige aanval! Vreemd toch met die bommen? Verder zijn er geen filmpjes of foto's van niemand? Wat denken jullie nou? Whaha https://t.co/lYzAauCxdD reageer retweet
Het begint er steeds meer op te lijken dat het voorval is aangepakt om e.e.a. flink te overdrijven. Geen 60 'terroristen', maar volgens de politie 'meer dan 10', terwijl in het filmpje gesproken wordt over 4 of 5 man. Ook zit iedereen volkomen rustig, geen ontzetting, geen paniek, niks.

Volgens omwonenden zijn er ook geen vuurwerkresten te vinden bij het betreffende gebouw.
JanssenMonno twitterde op zondag 10-11-2019 om 10:51:26 Gisteren even door de Beatrijsstraat gelopen, ik woon daar 100 meter vandaan. Pand waar het om ging is al jaren een kraakpand en was al half gesloopt. Heb geen enkel stukje vuurwerkafval gevonden. Liep een filmploeg van sbs6 en verder was er niemand reageer retweet
Hopelijk laat de politie nog wat weten. Wordt er van een mug een olifant gemaakt?
Dit komt als een totale shock en verrassing. KOZP die zichzelf in de slachtofferrol duwen en zaken maximaal uitvergroten om de white helpers en useful idiots nog meer voor zich te winnen? Onmogelijk!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2019 @ 11:05:21 #177
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189892050
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja ga maar terug lezen waarom we hierop kwamen
Je kan van alles beweren, ook dat de aarde plat is. Maar daarom is het nog niet zo.
Zwarte Piet is dus niet racistisch.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189892078
hoe kun je als relschopper weten welke auto je moet slopen. Lagen diegene al uren ergens buiten het zicht te wachten op de anti-pieten?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 11:14:44 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_189892184
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

_O-

Ongelofelijk wat voor totale bullshit sommige mensen zichzelf wijs maken.
Jij denkt dat er veel minder doden zijn gevallen bij de transatlantische slavenhandel dan in de holocaust?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 november 2019 @ 11:16:16 #180
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189892207
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij denkt dat er veel minder doden zijn gevallen bij de transatlantische slavenhandel dan in de holocaust?
Ja hoor, Zwarte Piet = slavernij, we hebben er weer 1.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2019 @ 11:17:21 #181
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189892217
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij denkt dat er veel minder doden zijn gevallen bij de transatlantische slavenhandel dan in de holocaust?
Ik heb geen idee. Maar dat geeft ook niet, want irrelevant voor het onderwerp.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189892248
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:05 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Je kan van alles beweren, ook dat de aarde plat is. Maar daarom is het nog niet zo.
Zwarte Piet is dus niet racistisch.
vind je dat ook van je eigen mening?
pi_189892253
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe kun je als relschopper weten welke auto je moet slopen. Lagen diegene al uren ergens buiten het zicht te wachten op de anti-pieten?
ja dus.
  maandag 11 november 2019 @ 11:24:16 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_189892305
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 11:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja hoor, Zwarte Piet = slavernij, we hebben er weer 1.
Nee en swastika = ook geen holocaust. Het zijn symbolen die geassocieerd worden met stelselmatige onderdrukking.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 november 2019 @ 11:24:43 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189892312
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik bekijk dat anders. De swastika is namelijk ook een symbool dat heel cultureel gevoelig is. De zeurpieten zijn net mensen die dragers van een swastika in het Verre Oosten uitmaken voor fascist.
Dat terwijl dit symbool al jaren voor de tijd van de Nazis in omloop is.
[..]

https://www.digibron.nl/s(...)1b1e2/het-hakenkruis

Mensen met tunnelvisie zien maar één uiting en verklaren deze als geldend voor álle andere uitingen.
De eerste zin in zijn quote is deze:

quote:
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking.
Hoe je dat op meerdere manieren wil gaan uitleggen is mij een volkomen raadsel.
  maandag 11 november 2019 @ 11:33:04 #186
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189892417
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vind je dat ook van je eigen mening?
De aarde is rond. Bewijs mij maar het tegendeel.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189892543
quote:
Vrees voor radicalisering pro-Pieten
Zwarte Piet Kick Out Zwarte Piet werd vrijdag in Den Haag belaagd door Zwarte Piet-voorstanders. Is dit de voorbode van meer geweld?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-pro-pieten-a3979844
  maandag 11 november 2019 @ 11:49:47 #188
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189892566
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 11:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

De eerste zin in zijn quote is deze:
[..]

Hoe je dat op meerdere manieren wil gaan uitleggen is mij een volkomen raadsel.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Mensen die het hakenkruis als symbool van onderdrukking zien, zien de vele andere aspecten niet. Het symbool is al eeuwen in gebruik, zoiets negeren is dus tunnelvisie. En dat verwijt ik de zeurpieten die gewoon geen enkele nuance kennen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189892688
De Pieten gaan geselen met de roe


.
Vrees voor escalatie Pieten-geweld in Nederland

https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a3b29792/

Kick Out Zwarte Piet neemt heft in eigen hand: “Wij gaan zelf bescherming regelen”

https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-regelen~a1bfb073/
shift-knop defekt
pi_189892744
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:01 schreef TomLuny het volgende:
Kick Out Zwarte Piet neemt heft in eigen hand: “Wij gaan zelf bescherming regelen”
Misschien kunnen ze 'We Are Here' wel inhuren.

Oh wacht, die liggen nog op bed.
  maandag 11 november 2019 @ 12:24:28 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189892948
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Mensen die het hakenkruis als symbool van onderdrukking zien, zien de vele andere aspecten niet. Het symbool is al eeuwen in gebruik, zoiets negeren is dus tunnelvisie. En dat verwijt ik de zeurpieten die gewoon geen enkele nuance kennen.
Wat versta je onder zeurpieten en kom je die ook in dit topic tegen?

Volgens mij vind je in dit topic weinig sympathie voor een beweging als KOZP, maar dat betekent niet dat de discussie over de Pieten het niet verdient om gevoerd te worden.

In plaats van "de zeurpieten" te verwijten geen nuance te kennen is het natuurlijk veel zinvoller om deel te nemen aan een discussie die wel op de inhoud gevoerd wordt waarbij je ook daadwerkelijk probeert de argumenten en gevoelens van anderen te begrijpen. Het is vrij makkelijk om stelling te nemen tegen mensen die het hardste schreeuwen, en jezelf vervolgens in te graven om heel hard ZWARTE PIET BLIJFT ZWART :( of VAN M'N CULTUUR BLIJVEN ZE AF :( !! roepen. Daarmee komt niemand verder.

Edit: dat ik jou citeer betekent trouwens niet dat het bovenstaande op jou van toepassing is. Meer een algemene constatering van wat er in dit topic gebeurt.
Huilen dan.
  maandag 11 november 2019 @ 12:27:38 #192
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189892977
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat versta je onder zeurpieten en kom je die ook in dit topic tegen?

Volgens mij vind je in dit topic weinig sympathie voor een beweging als KOZP, maar dat betekent niet dat de discussie over de Pieten het niet verdient om gevoerd te worden.

In plaats van "de zeurpieten" te verwijten geen nuance te kennen is het natuurlijk veel zinvoller om deel te nemen aan een discussie die wel op de inhoud gevoerd wordt waarbij je ook daadwerkelijk probeert de argumenten en gevoelens van anderen te begrijpen. Het is vrij makkelijk om stelling te nemen tegen mensen die het hardste schreeuwen, en jezelf vervolgens in te graven om heel hard ZWARTE PIET BLIJFT ZWART :( !! roepen. Daarmee komt niemand verder.

Edit: dat ik jou citeer betekent trouwens niet dat het bovenstaande op jou van toepassing is. Meer een algemene constatering van wat er in dit topic gebeurt.
Simpel. We hebben al meer dan 100 draadjes op dit forum gehad over deze non-discussie. Tal van argumenten contra het idee dat ZP racistisch is, zijn er tientallen malen aangevoerd. Op een gegeven moment is voor sommige mensen de inhoudelijke discussie - voor zover die er überhaupt was - over.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189893005
Het is toch logisch dat KOZP aan buurtpreventie wil doen.

Ruiten ingooien bij mensen waar je het niet mee eens bent, is altijd fout. Of het nu 8 november of 9 november is. En of het nu 2019 is, of 1938. Het is gewoon altijd fout. Dus dat je een aantal mensen buiten hebt staan die kijken voor je persoonlijke Veiligheid, vind ik wél een goed idee.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189893015
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij denkt dat er veel minder doden zijn gevallen bij de transatlantische slavenhandel dan in de holocaust?
Er wordt geschat dat er tussen de 11 en 14 miljoen slaven zijn getransporteerd tijdens de trans-atlantische slavenhandel in de periode 1500 -1867. Al die mensen die zijn inmiddels overleden en hun nazaten ook. In dat opzicht zijn er dus meer mensen omgekomen dan tijdens de holocaust. En dan hebben we het nog niet over alle Afrikanen die in Afrika zijn gestorven als slachtoffer van Afrikaanse krijgsheren en koningen die maar wat graag slaven verkochten aan de Europeanen.

Als je gaat kijken naar puur het aantal mensen dat tijdens de overtocht overleed dan ligt het aantal lager als de holocaust. Gemiddelde schatting van het sterfte percentage tijdens de reis is 15%. Zo rond de twee miljoen mensen kwamen om tijdens het transport. Beduidend lager als tijdens de holocaust.

Het is dus vooral een kwestie van welke sterfte gevallen je mee telt als "omgekomen tijdens de Trans-Atlantische slavenhandel"
  maandag 11 november 2019 @ 12:32:57 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893035
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Simpel. We hebben al meer dan 100 draadjes op dit forum gehad over deze non-discussie.
Zo'n non-discussie blijkt het anders niet te zijn. Dat is het alleen wanneer je overtuigd bent van je eigen gelijk en de argumenten van een ander niet wil horen.
quote:
Tal van argumenten contra het idee dat ZP racistisch is, zijn er tientallen malen aangevoerd. Op een gegeven moment is voor sommige mensen de inhoudelijke discussie - voor zover die er überhaupt was - over.
Dan ga je toch door met je leven in plaats van je ontzettend druk maken op het internet?
Huilen dan.
pi_189893072
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tal van argumenten contra het idee dat ZP racistisch is, zijn er tientallen malen aangevoerd.
En er zijn net zoveel argumenten aangedragen dat ZP wel racistisch is (of in ieder geval symbool staat voor racisme). Los van mijn mening lijkt het me niet meer dan normaal dat een discussie zowel voor- als tegenargumenten omhelst. Soms is iets niet zo zwart-wit. Pun intended.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 12:36:50 #197
3542 Gia
User under construction
pi_189893073
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:24 schreef Isdatzo het volgende: waarbij je ook daadwerkelijk probeert de argumenten en gevoelens van anderen te begrijpen.

Waarom proberen de anti-pieten niet de argumenten en gevoelens van de pro-pieten te begrijpen? Zijn hun gevoelens belangrijker, omdat hun voorouders met slavernij en onderdrukking te maken hebben gehad?

Voor mij is zwarte Piet een dierbare herinnering aan mijn kindertijd, die mij nu ontnomen dreigt te worden. En dat doet mij heel veel verdriet.
pi_189893079
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee en swastika = ook geen holocaust. Het zijn symbolen die geassocieerd worden met stelselmatige onderdrukking.
De swastika staat er wel symbool voor, voor die periode dan.

Zwarte piet is een symbool voor een kinderfeest. In geen enkele manier iets van een symbool voor racisme.
  maandag 11 november 2019 @ 12:37:37 #199
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189893086
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zo'n non-discussie blijkt het anders niet te zijn. Dat is het alleen wanneer je overtuigd bent van je eigen gelijk en de argumenten van een ander niet wil horen.
[..]

Dan ga je toch door met je leven in plaats van je ontzettend druk maken op het internet?
Druk maken? Dit is niet meer dan leedvermaak.

Dan nog. Als een beetje reageren op het internet al druk maken is, wat doen die KZOPers en voetbal(?) hooligans dan wel niet?

Ik kom in ieder geval niet van mijn luie stoel af.

Piekperiode van het werk is nu voorbij. Hoe ik mijn vrije tijd besteed, is natuurlijk aan mij en niemand anders. 8-)
(sterker nog; ik was gisteren nog aan het werk)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189893112
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Zijn hun gevoelens belangrijker, omdat hun voorouders met slavernij en onderdrukking te maken hebben gehad?
Misschien wel. Geen idee. Zou het zo vergezocht zijn om te vooronderstellen dat er situaties zijn waarin jouw plezier minder belangrijk is dan iemands negatieve gevoelens?

quote:
Voor mij is zwarte Piet een dierbare herinnering aan mijn kindertijd, die mij nu ontnomen dreigt te worden. En dat doet mij heel veel verdriet.
En Amerikanen zouden er heel veel verdriet van hebben als hun First Amendment afgenomen wordt om vuurwapens te bezitten. Dat maakt het niet gelijk een goed, laat staan doorslaggevend argument.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 12:39:23 #201
3542 Gia
User under construction
pi_189893115
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:31 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Er wordt geschat dat er tussen de 11 en 14 miljoen slaven zijn getransporteerd tijdens de trans-atlantische slavenhandel in de periode 1500 -1867. Al die mensen die zijn inmiddels overleden en hun nazaten ook. In dat opzicht zijn er dus meer mensen omgekomen dan tijdens de holocaust. En dan hebben we het nog niet over alle Afrikanen die in Afrika zijn gestorven als slachtoffer van Afrikaanse krijgsheren en koningen die maar wat graag slaven verkochten aan de Europeanen.

Als je gaat kijken naar puur het aantal mensen dat tijdens de overtocht overleed dan ligt het aantal lager als de holocaust. Gemiddelde schatting van het sterfte percentage tijdens de reis is 15%. Zo rond de twee miljoen mensen kwamen om tijdens het transport. Beduidend lager als tijdens de holocaust.

Het is dus vooral een kwestie van welke sterfte gevallen je mee telt als "omgekomen tijdens de Trans-Atlantische slavenhandel"
Je weet dat het negers waren die de negers verkochten aan de blanken. Als die dat niet gedaan hadden, was het niet gebeurd, want blanken gingen ze niet zelf vangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 11-11-2019 12:46:08 ]
pi_189893122
KOZP zijn gewoon een stel werkloze mensjes die uit zijn op subsidies en sponsoren. Uit op aandacht.

Laat gewoon zien hoe verziekt dit land is dat er al moeilijk gedaan moet worden om een donker persoon op een kinderfeestje.
Niemand maakt zich daar ooit druk om en heeft niets met racisme en slavernij te maken.
pi_189893152
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zwarte piet is een symbool voor een kinderfeest. In geen enkele manier iets van een symbool voor racisme.
Het Surinaamse accent, de gouden oorbellen, prima als je de racistische ondertoon overtrokken vindt, maar doen alsof er op "geen enkele manier" een associatie is met een raciaal verleden is gewoon het probleem van de 'tegen'partij volledig miskennen.

Dat jíj het er niet meer associeert, betekent niet dat de associatie er niet is of kan zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189893186
quote:
Bedankt voor het delen, die houden we er in.



Volgens expert demonstratierecht Berend Roorda (Rijksuniversiteit Groningen) ligt er een taak voor de politiek om „heel duidelijk te maken dat je absoluut niet iemand anders grondrechten mag afnemen”.

Fotobron :
Mag je áltijd demonstreren als je het ergens niet mee eens bent?
https://www.rug.nl/rechte(...)-niet-mee-eens-bent_
shift-knop defekt
  maandag 11 november 2019 @ 12:45:48 #205
3542 Gia
User under construction
pi_189893188
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien wel. Geen idee. Zou het zo vergezocht zijn om te vooronderstellen dat er situaties zijn waarin jouw plezier minder belangrijk is dan iemands negatieve gevoelens?
Die situaties zijn er, maar dat is hier niet het geval. Mijn gevoelens zijn in een welles-nietes discussie even belangrijk als die van de ander
quote:
En Amerikanen zouden er heel veel verdriet van hebben als hun First Amendment afgenomen wordt om vuurwapens te bezitten. Dat maakt het niet gelijk een goed, laat staan doorslaggevend argument.
Tegen vuurwapens zijn steekhoudende argumenten aan te voeren. Rationele argumenten.
Tegen zwarte Piet niet. Dat gaat puur om emotie en onderbuikgevoelens.
pi_189893198
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zo'n non-discussie blijkt het anders niet te zijn. Dat is het alleen wanneer je overtuigd bent van je eigen gelijk en de argumenten van een ander niet wil horen.
Klopt, KOZP wil maar 1 ding horen en daar valt niet over te discussiëren.

Dus hoe ik met die gasten over mijn opvattingen mbt Zwarte Piet moet praten mag je me even uitleggen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189893207
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Tegen vuurwapens zijn steekhoudende argumenten aan te voeren. Rationele argumenten.
Tegen zwarte Piet niet. Dat gaat puur om emotie en onderbuikgevoelens.
Volgens mij zegt dat meer over jouw onderbuikgevoelens dan over de discussie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 12:49:23 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893227
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom proberen de anti-pieten niet de argumenten en gevoelens van de pro-pieten te begrijpen?
Het is een nogal generaliserend om te veronderstellen dat iedereen die over een aanpassing van het sinterklaasfeest spreekt niet geïnteresseerd is in de sentimenten onder de mensen die Piet het liefst zwart houden. Nogmaals: het heeft niet zo'n zin om de mensen die het hardste schreeuwen als maatstaf te nemen.
quote:
Zijn hun gevoelens belangrijker, omdat hun voorouders met slavernij en onderdrukking te maken hebben gehad?
Wellicht. Dat moet een ieder voor zich afwegen. Vind jij het zo'n gekke gedachte?

quote:
Voor mij is zwarte Piet een dierbare herinnering aan mijn kindertijd, die mij nu ontnomen dreigt te worden. En dat doet mij heel veel verdriet.
De herinnering wordt je toch niet afgenomen? Wellicht kijk je nu met vernieuwde inzichten anders tegen een symbool als zwarte piet aan, maar dat doet toch niks af aan je herinneringen?
Huilen dan.
pi_189893235
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:45 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen, die houden we er in.

[ afbeelding ]

Volgens expert demonstratierecht Berend Roorda (Rijksuniversiteit Groningen) ligt er een taak voor de politiek om „heel duidelijk te maken dat je absoluut niet iemand anders grondrechten mag afnemen”.

Fotobron :
Mag je áltijd demonstreren als je het ergens niet mee eens bent?
https://www.rug.nl/rechte(...)-niet-mee-eens-bent_
Kon de NRC die man niet vinden toen een anti-islamdemonstratie werd verboden vanwege het geweld van tegenstanders?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189893242
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:

Kon de NRC die man niet vinden toen een anti-islamdemonstratie werd verboden vanwege het geweld van tegenstanders?
Daarom houd ik die erin 8-)
shift-knop defekt
  maandag 11 november 2019 @ 12:53:23 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893271
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Druk maken? Dit is niet meer dan leedvermaak.
Je bent in elk geval duidelijk met welke intenties je deelneemt aan de discussie.
quote:
Dan nog. Als een beetje reageren op het internet al druk maken is, wat doen die KZOPers en voetbal(?) hooligans dan wel niet?

Ik kom in ieder geval niet van mijn luie stoel af.
Wellicht maak jij je niet heel druk, maar ik zie hier toch een aantal users posten waarbij ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat ze schuimbekkend achter hun PC zitten :') .
quote:
Piekperiode van het werk is nu voorbij. Hoe ik mijn vrije tijd besteed, is natuurlijk aan mij en niemand anders. 8-)
(sterker nog; ik was gisteren nog aan het werk)
Zeker.
Huilen dan.
pi_189893284
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het Surinaamse accent, de gouden oorbellen, prima als je de racistische ondertoon overtrokken vindt, maar doen alsof er op "geen enkele manier" een associatie is met een raciaal verleden is gewoon het probleem van de 'tegen'partij volledig miskennen.

Dat jíj het er niet meer associeert, betekent niet dat de associatie er niet is of kan zijn.
Gouden oorbellen? Ze komen met een boot en ze stellen zeelui voor, tjonge wat racistisch. Het Surinaams accent is vast weleens voorgekomen, maar de meeste mensen begrijpen al vele decennia wat voor faux pas dat is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 november 2019 @ 12:54:33 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893286
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt, KOZP wil maar 1 ding horen en daar valt niet over te discussiëren.

Dus hoe ik met die gasten over mijn opvattingen mbt Zwarte Piet moet praten mag je me even uitleggen.
KOZP is de enige partij in deze discussie?
Huilen dan.
pi_189893298
Misschien zaterdag even kijken in Scheveningen.
  maandag 11 november 2019 @ 12:55:31 #215
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189893300
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

KOZP is de enige partij in deze discussie?
Discussie?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2019 @ 12:58:10 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893330
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Discussie?
Maatschappelijk debat. Discussie. Of hoe zou jij 't noemen?
Huilen dan.
  maandag 11 november 2019 @ 12:58:15 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189893333
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe kun je als relschopper weten welke auto je moet slopen. Lagen diegene al uren ergens buiten het zicht te wachten op de anti-pieten?
Ik vermoed zomaar dat KOZP wat aktiestikkers op hun auto hebben geplakt en dat je ze daaraan herkent.
  maandag 11 november 2019 @ 12:59:02 #218
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189893348
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe kun je als relschopper weten welke auto je moet slopen. Lagen diegene al uren ergens buiten het zicht te wachten op de anti-pieten?
Ooit van straatnamen en huisnummers gehoord?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189893361
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het Surinaams accent is vast weleens voorgekomen, maar de meeste mensen begrijpen al vele decennia wat voor faux pas dat is.
En het is onvoorstelbaar dat in retrospectief het hele karakter zoals het nu is wellicht ietwat 'faux pas' is? Dat het helemaal niet zo erg is dat er wellicht een andere kleur voor in de plaats komt? Net zoals het Surinaamse accent weghalen niets afgedaan heeft aan het feestplezier?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 12:59:36 #220
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189893362
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wellicht maak jij je niet heel druk, maar ik zie hier toch een aantal users posten waarbij ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat ze schuimbekkend achter hun PC zitten :') .
Dat is mijn enige échte zorg; dat het serieus uit de hand gaat lopen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 11 november 2019 @ 13:00:11 #221
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189893370
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maatschappelijk debat. Discussie. Of hoe zou jij 't noemen?
Een gepolariseerd slagveld met ingegraven partijen die niet kunnen communiceren ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189893381
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:59 schreef thedeedster het volgende:

Dat is mijn enige échte zorg; dat het serieus uit de hand gaat lopen.
Met één volk was dit niet gebeurd.
shift-knop defekt
  maandag 11 november 2019 @ 13:06:05 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893447
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een gepolariseerd slagveld met ingegraven partijen die niet kunnen communiceren ?
Ja, daar heeft het wel alle schijn van. Dan is het aan de redelijke mensen - die overschreeuwd worden - om tot een oplossing te komen waarmee je onmogelijk iedereen tevreden krijgt.
Huilen dan.
  maandag 11 november 2019 @ 13:06:32 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893454
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:00 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Met één volk was dit niet gebeurd.
Hé, dit heb ik eerder gehoord. Waar was dat ook alweer? Oja!

Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer. Goed idee ja!
Huilen dan.
  maandag 11 november 2019 @ 13:15:03 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_189893595
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De swastika staat er wel symbool voor, voor die periode dan.

Zwarte piet is een symbool voor een kinderfeest. In geen enkele manier iets van een symbool voor racisme.
Wel als je denkt, zoals een groot merendeel van de surinamers en antillianen, dat er niet zoveel verschil tussen het uiterlijk van Blackface, golliwog en zwarte piet zit. Dat het allemaal gelijke negerkarikaturen zijn in een systeem van eeuwenlange dehumanisatie.

Vaudeville voor kinderlijk vermaak, kinderboeken, kinderfeesten, het is allemaal zo vrolijk en zogenaamd onschuldig, dat maakt het niet beter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189893646
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En het is onvoorstelbaar dat in retrospectief het hele karakter zoals het nu is wellicht ietwat 'faux pas' is?
Ik kom uit de tijd dat huidskleur er niet meer toe mocht doen en er niet meer toe zou doen, dat was iets van het verleden en voor achterlijke landen als Zuid-Afrika en de VS terwijl de UK en Italie ook erg traag van begrip waren. Als huidskleur er niet toe doet dan doet de kleur schmink er ook niet toe lijkt me.

quote:
Dat het helemaal niet zo erg is dat er wellicht een andere kleur voor in de plaats komt?
Ik heb het altijd een vervelende nepneger gevonden, met zijn goedkope snoep dat hij op de vieze vloer gooit en zijn stomme grollen, met overigen een Drents accent in mijn geval. Maar ik wil best begrip opbrengen voor mensen die eraan gehecht zijn en het is ook een volksfeest met dat toneelstukje dat door amateurs wordt opgevoerd. Heel praktisch moet het ook een vermomming zijn, net zoals de baard van Sinterklaas daarin effectief is. Eigenlijk moet die ook lichtbruin zijn, maar ja, dan krijg je weer schmink in de baard. Een beetje praktisch blijven en meedenken graag.

quote:
Net zoals het Surinaamse accent weghalen niets afgedaan heeft aan het feestplezier?
Niks weghalen. Er zijn beschamend genoeg mensen geweest die dat een goede manier leek om in hun rol te kruipen, maar het is niet zo dat de Zwarte Piet ooit een Surinaams accent had.

Maar daar gaat het protest helemaal niet om. Hij mag ook niet helemaal zwart van het roet zijn en er moeten allerlei dingen bij verzonnen worden om hem aan een slavernijverleden te koppelen dat helemaal niet Nederlands was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189893678
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is toch logisch dat KOZP aan buurtpreventie wil doen.

Ruiten ingooien bij mensen waar je het niet mee eens bent, is altijd fout. Of het nu 8 november of 9 november is. En of het nu 2019 is, of 1938. Het is gewoon altijd fout. Dus dat je een aantal mensen buiten hebt staan die kijken voor je persoonlijke Veiligheid, vind ik wél een goed idee.
Vraag me af of je ook zo stellig bent als het andersom was geweest.
Laten we zeggen na de openlijke geweldplegingen in Gouda en Rotterdam.

Altijd leuk als mensen gaan lopen janken na een geweldsincident. Uitgelokt en wel. Altijd kijken naar degene die uithaalt, maar nooit kijken naar de aanleiding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189893728
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 13:06 schreef Isdatzo het volgende:

Hé, dit heb ik eerder gehoord. Waar was dat ook alweer? Oja!

Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer. Goed idee ja!
Homogene bevolking dan als dat beter klinkt maar nog steeds hetzelfde omschrijft.

De bejubelde kracht van diversiteit blijkt namelijk niet te gelden bij de SK-traditie terwijl voorheen, voordat er grote aantallen buitenlanders onze cultuur kwamen verrijken, er nog geen vuiltje aan de lucht was. En oké, dat hier Surinamers en Caraïben zijn hebben we aan onszelf te danken maar het is allang geen uitsluitend Hollands-Surinaams dispuut meer omtrent SK.
Volgens mij komt het dispuut oorspronkelijk niet eens van Surinamers af, maar kan me vergissen.
shift-knop defekt
pi_189893780
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

In deze tweet een filmpje uit de zaal:
Joostjal twitterde op zondag 10-11-2019 om 23:10:00 @:mariammaslouhi @:suzantepas Gaat dit over dat "congres" waar die zogenaamde aanslag met bommen is geweest? Dit zijn de beelden van binnen... Ze hebben niks meegekregen van de zeer heftige aanval! Vreemd toch met die bommen? Verder zijn er geen filmpjes of foto's van niemand? Wat denken jullie nou? Whaha https://t.co/lYzAauCxdD reageer retweet
Het begint er steeds meer op te lijken dat het voorval is aangepakt om e.e.a. flink te overdrijven. Geen 60 'terroristen', maar volgens de politie 'meer dan 10', terwijl in het filmpje gesproken wordt over 4 of 5 man. Ook zit iedereen volkomen rustig, geen ontzetting, geen paniek, niks.

Volgens omwonenden zijn er ook geen vuurwerkresten te vinden bij het betreffende gebouw.
JanssenMonno twitterde op zondag 10-11-2019 om 10:51:26 Gisteren even door de Beatrijsstraat gelopen, ik woon daar 100 meter vandaan. Pand waar het om ging is al jaren een kraakpand en was al half gesloopt. Heb geen enkel stukje vuurwerkafval gevonden. Liep een filmploeg van sbs6 en verder was er niemand reageer retweet
Hopelijk laat de politie nog wat weten. Wordt er van een mug een olifant gemaakt?
Natuurlijk wordt dat gedaan.
Netto gesproken is er misschien een strijker afgegaan en hard op de deur geklopt.

Natuurlijk gaat kozp dat proberen uit te buiten met alle overdrijvingen waarmee ze bekend zijn. Natuurlijk gaan ze dit gebruiken als smoes voor het opzetten van een eigen 'beschermingsdienst' (lees: knokploeg/black panthers/black lynch mob). Natuurlijk moet de media er alles vanaf weten hoe 'bang' en 'geschrokken' ze zijn. Ze hebben immers een smoes nodig om ZP de zwarte piet toe te wijzen en het uit te bannen.

Hem lekker in het verdomhoekje proberen te zetten van extreem rechts. Dan heb je een smoes om met antifa/afa te gaan lopen rammen.
Alleen vergeten ze dat zij de extreme kant zijn en niet de ZP voorstanders. Alleen DAT moet de mainstream nog even doorkrijgen.

Ieder jaar wordt kozp extremer in hun woorden en acties. Het is wachten tot de bom afgaat bij ze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189893818
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 13:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, daar heeft het wel alle schijn van. Dan is het aan de redelijke mensen - die overschreeuwd worden - om tot een oplossing te komen waarmee je onmogelijk iedereen tevreden krijgt.
Ook met redelijke mensen alleen kan je niet tot een oplossing komen. We hebben op dit forum al vanalles geopperd, maar als de redelijke pro-Pieten best wel e.e.a. willen aanpassen zolang de kleur zwart maar blijft, en de redelijke anti-Pieten met name de kleur zwart willen aanpassen dan kom je er ook niet uit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 11 november 2019 @ 13:29:30 #231
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189893821
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat is mijn enige échte zorg; dat het serieus uit de hand gaat lopen.
Het verstoren van een anti-piet vergadering vind ik al erg uit de hand gelopen.
pi_189893829
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vraag me af of je ook zo stellig bent als het andersom was geweest.
Laten we zeggen na de openlijke geweldplegingen in Gouda en Rotterdam.

Altijd leuk als mensen gaan lopen janken na een geweldsincident. Uitgelokt en wel. Altijd kijken naar degene die uithaalt, maar nooit kijken naar de aanleiding.
Welke aanleiding rechtvaardigt zo'n gewelddadige aanval. We hebben in Nederland recht van vereniging en vergadering. Dan kun je toch niet zomaar ergens de ruiten ingooien bij een huis waar mensen aanwezig zijn waar je het niet mee eens bent.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189893833
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:33 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

De aarde is rond. Bewijs mij maar het tegendeel.
als je alle bergjes meeteld, is ie helemaal niet echt rond
  maandag 11 november 2019 @ 13:31:09 #234
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189893835
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het verstoren van een anti-piet vergadering vind ik al erg uit de hand gelopen.
Mee eens. Dat was al te ver.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 11 november 2019 @ 13:32:41 #235
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189893856
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je alle bergjes meeteld, is ie helemaal niet echt rond
Maar zwarte piet is niet racistisch zoals jij beweert.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189893882
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Welke aanleiding rechtvaardigt zo'n gewelddadige aanval. We hebben in Nederland recht van vereniging en vergadering. Dan kun je toch niet zomaar ergens de ruiten ingooien bij een huis waar mensen aanwezig zijn waar je het niet mee eens bent.
En we hebben in Nederland het recht van Vvmu en het recht van vrije expressie, waaronder het jezelf zwart schminken voor een volksfeest ook onder valt.

Aantasting van deze rechten zijn not done.

Laat mensen dus verenigen, vergaderen, demonstreren en hun eigen volksfeest vieren en laat ze met rust.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189893893
Zwarte piet is niet racistisch. Nog elk jaar gaat Sinterklaas gevierd worden en in ieder geval bij de intochten die ik zelf zie zullen er Zwarte pieten vrolijk meelopen en pepernoten uitdelen. strooigoed. of het nou kruidnoten zijn of pepernoten dat is niet zo erg belangrijk. mijn maag kan er ook niet meer tegen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 13:37:33 #238
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189893919
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het verstoren van een anti-piet vergadering vind ik al erg uit de hand gelopen.
Ik vind het feit dat die vergaderingen bestaan al erg uit de hand gelopen
pi_189893925
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het Surinaamse accent, de gouden oorbellen, prima als je de racistische ondertoon overtrokken vindt, maar doen alsof er op "geen enkele manier" een associatie is met een raciaal verleden is gewoon het probleem van de 'tegen'partij volledig miskennen.

Dat jíj het er niet meer associeert, betekent niet dat de associatie er niet is of kan zijn.
Jij komt uit een Surinaamse wijk waar Surinamers altijd als Zwarte Piet speelden.
Ik heb nog nooit van een Surinaams accent gehoord maar goed.
Gouden oorbellen en racistisch, sure.

quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 13:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Wel als je denkt, zoals een groot merendeel van de surinamers en antillianen, dat er niet zoveel verschil tussen het uiterlijk van Blackface, golliwog en zwarte piet zit. Dat het allemaal gelijke negerkarikaturen zijn in een systeem van eeuwenlange dehumanisatie.

Vaudeville voor kinderlijk vermaak, kinderboeken, kinderfeesten, het is allemaal zo vrolijk en zogenaamd onschuldig, dat maakt het niet beter.
Volgens mij zijn het juist Nederlanders die het een probleem vinden.
Surinamers, Antillianen vinden Zwarte Piet juist geen probleem.

Heeft niets met die racisme te maken, is geen karikatuur. Het is gewoon een simpel kinderfeest.
  maandag 11 november 2019 @ 13:40:08 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_189893948
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij mag ook niet helemaal zwart van het roet zijn
Hij mag wel helemaal zwart van roet zijn, zolang er maar geen afropruik of rode lippen bij gebracht worden, en er minstens een paar in de stoet ook meer vegerig zijn.


quote:
en er moeten allerlei dingen bij verzonnen worden om hem aan een slavernijverleden te koppelen dat helemaal niet Nederlands was.
Uhm
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 november 2019 @ 13:45:01 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_189894003
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:37 schreef bianconeri het volgende:
Volgens mij zijn het juist Nederlanders die het een probleem vinden.
Surinamers, Antillianen vinden Zwarte Piet juist geen probleem.
Ik ga de link niet nog een keer posten hoor, maar dit is compleet de omgekeerde wereld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 november 2019 @ 13:47:48 #242
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189894037
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ga de link niet nog een keer posten hoor, maar dit is compleet de omgekeerde wereld.
Houd nou maar op. Zwarte Piet is niet racistisch dus ga maar iets anders doen met je leven.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189894074
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:37 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ik vind het feit dat die vergaderingen bestaan al erg uit de hand gelopen
Dat mag jij vinden. Voorlopig leven we nog in een democratie waarbij vrijheid van vereniging en vergadering gewaarborgd is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189894092
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:32 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Maar zwarte piet is niet racistisch zoals jij beweert.
iets wat jij dus ook niet als enige waarheid kunt verkondigen, net als dat de aarde rond is.

uiteindelijk gaat het erom dat je nu een multicultureel land hebt, en geen feestjes moet willen doen waar je mensen in blackface laat rondhuppelen. dat kan gewoon niet meer. dat kun je jammer vinden voor de tradities en cultuur, is het ook misschien... maar het is wel zo. het is nou eenmaal en ding geworden, blackface, waar veel mensen door geschokt zijn. hier, en over de hele wereld. we kunnen dat makkelijk aanpassen,zoals nu al gebeurt. en dan gaat het feest weer gezellig door.
maar nederlanders, of een deel, klampen zich fanatiek vast aan dit. daar zit dan ook weer veel meer achter; een neiuwe tijd met veel niet-ethnische nederlanders, en een gevoel dat het echt nederlandse gaat verdwijnen. dus men verzet zich.

meer is het niet, volgens mij.
  maandag 11 november 2019 @ 13:55:16 #245
3542 Gia
User under construction
pi_189894097
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:49 schreef Isdatzo het volgende:

Wellicht kijk je nu met vernieuwde inzichten anders tegen een symbool als zwarte piet aan, maar dat doet toch niks af aan je herinneringen?
Zwarte Piet is geen symbool, maar gewoon een toneelfiguurtje, die het hulpje van Sinterklaas speelt, kinderen laat lachen en snoep uitdeelt.
Vergelijkbaar met de elven van de Kerstman.
  maandag 11 november 2019 @ 14:01:44 #246
3542 Gia
User under construction
pi_189894145
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En het is onvoorstelbaar dat in retrospectief het hele karakter zoals het nu is wellicht ietwat 'faux pas' is? Dat het helemaal niet zo erg is dat er wellicht een andere kleur voor in de plaats komt? Net zoals het Surinaamse accent weghalen niets afgedaan heeft aan het feestplezier?
Maar op de Antillen maakt het niet uit dat de pieten zich zwart schminken? Het feit alleen al dat zij dat doen, bewijst dat dat puur voor de onherkenbaarheid is. Als het een neger voor zou moeten stellen, zouden antillianen zich immers niet hoeven te schminken.
pi_189894146
je kunt je overal wel over opwinden.
voorbeeld: heel erg boos worden als er vanavond kleine kinderen bij jouw voordeur liedjes gaan scanderen over jouw moeder: dat ze dik is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 14:04:47 #248
3542 Gia
User under construction
pi_189894164
Hier komt Sint ook zondag aan en logeert tot 5 december op het kasteel. Met alleen maar zwarte Pieten.

Trots op mijn stad.
pi_189894169
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

iets wat jij dus ook niet als enige waarheid kunt verkondigen, net als dat de aarde rond is.

uiteindelijk gaat het erom dat je nu een multicultureel land hebt, en geen feestjes moet willen doen waar je mensen in blackface laat rondhuppelen. dat kan gewoon niet meer. dat kun je jammer vinden voor de tradities en cultuur, is het ook misschien... maar het is wel zo. het is nou eenmaal en ding geworden, blackface, waar veel mensen door geschokt zijn. hier, en over de hele wereld. we kunnen dat makkelijk aanpassen,zoals nu al gebeurt. en dan gaat het feest weer gezellig door.
maar nederlanders, of een deel, klampen zich fanatiek vast aan dit. daar zit dan ook weer veel meer achter; een neiuwe tijd met veel niet-ethnische nederlanders, en een gevoel dat het echt nederlandse gaat verdwijnen. dus men verzet zich.

meer is het niet, volgens mij.
Grappig. Eerst verkondigen dat iemand niet de enige waarheid in pacht heeft en dan doodleuk je eigen waarheid als enige verkondigen. _O-

JIJ associeert Zwarte Piet met blackface, JIJ vindt dit, JIJ vindt dat. Ook jouw 'waarheid' is niet DE enige waarheid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189894186
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Zwarte Piet is geen symbool, maar gewoon een toneelfiguurtje, die het hulpje van Sinterklaas speelt, kinderen laat lachen en snoep uitdeelt.
Denken sommige mensen anders over:

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking. Verder op die analogie als nu Joden gaan vragen dat er nergens meer hakenkruizen in een kinderfeest door de straten geparadeerd worden, dan kun jij aanmatigend gaan zitten huilen dat die Joden aan symboolbestrijding doen en een safe space willen creëren, in plaats van "echt antisemitisme" te bestrijden, en dan klopt dat ook een beetje. Maar een veel productievere instelling zou zijn om te reflecteren waarom jij zo graag hakenkruizen door de straten wil paraderen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189894245
Hier heb je een kaartje met alle Sinterklaasintochten met Zwarte piet;
https://www.google.com/ma(...)cRFNSLRTejLPPKv29vUa

deze lijst is incompleet. ik kan er nog 5 opnoemen waar wel degelijk Zwarte piet aanwezig zal zijn, zonder roetvoegen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 14:15:04 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_189894253
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:47 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Houd nou maar op. Zwarte Piet is niet racistisch dus ga maar iets anders doen met je leven.
Ik snap dat je dat graag zou willen in de hoop dat we niet al lang voorbij de point of no return zijn. Ik ga weldra iets anders doen, want nog een paar jaar en er is alleen nog maar roetveegpiet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189894264
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik snap dat je dat graag zou willen in de hoop dat we niet al lang voorbij de point of no return zijn. Ik ga weldra iets anders doen, want nog een paar jaar en er is alleen nog maar roetveegpiet.
Je bent een cultuurkolonist.
  maandag 11 november 2019 @ 14:20:12 #254
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189894294
quote:
13s.gif Op maandag 11 november 2019 14:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je bent een cultuurkolonist.
Nee, hij geeft terecht aan dat wij op dit moment gecultuurkoloniseerd worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189894311
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, hij geeft terecht aan dat wij op dit moment gecultuurkoloniseerd worden.
Hij geeft het niet alleen aan, hij is een actief cultuurverrader.
pi_189894318
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik snap dat je dat graag zou willen in de hoop dat we niet al lang voorbij de point of no return zijn. Ik ga weldra iets anders doen, want nog een paar jaar en er is alleen nog maar roetveegpiet.
Hoogstens een tweedeling zoals we deze in vroegere tijden ook hebben gekend. Regionale Sint vieringen waarbij de regio geen boodschap heeft aan de wijze van Sint vieringen in het westen of op die van de nationale zender. In principe niet erg, maar jammer voor de inclusieviteit en eensgezinheid van een nationale viering, en wie weet mogelijk een opmaat voor nog meer tweedeling.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 11 november 2019 @ 14:24:16 #257
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189894324
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 14:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hij geeft het niet alleen aan, hij is een actief cultuurverrader.
Wil je hem nu slaan en zijn bezittingen vernietigen?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189894352
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Grappig. Eerst verkondigen dat iemand niet de enige waarheid in pacht heeft en dan doodleuk je eigen waarheid als enige verkondigen. _O-

JIJ associeert Zwarte Piet met blackface, JIJ vindt dit, JIJ vindt dat. Ook jouw 'waarheid' is niet DE enige waarheid.
eh... volgens mij noem ik ook de andere kant. wel opletten.
  maandag 11 november 2019 @ 14:28:38 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_189894362
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 14:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hij geeft het niet alleen aan, hij is een actief cultuurverrader.
Een cultuurverrader! Waar heb ik die term eerder gehoord.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 november 2019 @ 14:29:28 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_189894368
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoogstens een tweedeling zoals we deze in vroegere tijden ook hebben gekend. Regionale Sint vieringen waarbij de regio geen boodschap heeft aan de wijze van Sint vieringen in het westen of op die van de nationale zender. In principe niet erg, maar jammer voor de inclusieviteit en eensgezinheid van een nationale viering, en wie weet mogelijk een opmaat voor nog meer tweedeling.
Ik acht de kans hierop in de geglobaliseerde internetwereld bijzonder klein. Maar we zullen het zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 november 2019 @ 14:31:57 #261
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894392
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Voorlopig leven we nog in een democratie waarbij vrijheid van vereniging en vergadering gewaarborgd is.
Ja en als je het er niet mee eens bent komen ze lekker rellen.
pi_189894397
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189894405
heb fijne herinneringen aan een groot warenhuis in Amsterdam. Daar zag je Zwarte piet aan een touw omhoog en en omlaag klimmen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 14:35:04 #264
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894415
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

iets wat jij dus ook niet als enige waarheid kunt verkondigen, net als dat de aarde rond is.

uiteindelijk gaat het erom dat je nu een multicultureel land hebt, en geen feestjes moet willen doen waar je mensen in blackface laat rondhuppelen. dat kan gewoon niet meer. dat kun je jammer vinden voor de tradities en cultuur, is het ook misschien... maar het is wel zo. het is nou eenmaal en ding geworden, blackface, waar veel mensen door geschokt zijn. hier, en over de hele wereld. we kunnen dat makkelijk aanpassen,zoals nu al gebeurt. en dan gaat het feest weer gezellig door.
maar nederlanders, of een deel, klampen zich fanatiek vast aan dit. daar zit dan ook weer veel meer achter; een neiuwe tijd met veel niet-ethnische nederlanders, en een gevoel dat het echt nederlandse gaat verdwijnen. dus men verzet zich.

meer is het niet, volgens mij.
:')

Wat noem jij veel mensen? En waarom moeten wij ons aanpassen? Terwijl zat volk dat het land binnekomt zichzelf ook niet wil aanpassen?
pi_189894462
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Welke aanleiding rechtvaardigt zo'n gewelddadige aanval. We hebben in Nederland recht van vereniging en vergadering. Dan kun je toch niet zomaar ergens de ruiten ingooien bij een huis waar mensen aanwezig zijn waar je het niet mee eens bent.
Recht van vergadering en vereniging toch?

Wat is dit dan iedere keer?
Verboden en verstoren

Dan was dit strijkertje en bonsje op de deur kinderspel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189894467
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 14:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]

:')

Wat noem jij veel mensen? En waarom moeten wij ons aanpassen? Terwijl zat volk dat het land binnekomt zichzelf ook niet wil aanpassen?
dat bedoel ik dus; mensen gaan op hun strepen staan om andere redenen. niet alleen de nederlanders, trouwens.

je moet je aanpassen, omdat het je dwars zou moeten zitten dat je mensen kwetst. en omdat blackface nou eenmaal een internationaal symbool van racisme is geworden, daar kan je niet veel aan veranderen. soms haalt de tijd je in, zo is het leven.
pi_189894494
TRAP ZWARTE PIET ERUIT

Op zich een bijzondere naam voor een (marginaal) groepje dat zegt steeds vredelievend iets bespreekbaar te maken.
pi_189894590
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Recht van vergadering en vereniging toch?

Wat is dit dan iedere keer?
Verboden en verstoren

Dan was dit strijkertje en bonsje op de deur kinderspel.
Ruiten werden ingegooid. Kristalnacht 2.0 dus. KOZP heeft de demonstratie van Pegida niet verstoord. Je haalt alles door elkaar!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189894671
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
En Amerikanen zouden er heel veel verdriet van hebben als hun First Amendment afgenomen wordt om vuurwapens te bezitten. Dat maakt het niet gelijk een goed, laat staan doorslaggevend argument.
Ik geloof best dat er veel Amerikanen zijn die hun vrijheid van meningsuiting door middel van kogels willen uiten, maar volgens mij was het het tweede amendement.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_189894675
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus; mensen gaan op hun strepen staan om andere redenen. niet alleen de nederlanders, trouwens.

je moet je aanpassen, omdat het je dwars zou moeten zitten dat je mensen kwetst. en omdat blackface nou eenmaal een internationaal symbool van racisme is geworden, daar kan je niet veel aan veranderen. soms haalt de tijd je in, zo is het leven.




Er zijn (Europese) straten en wijken waar blijkbaar de tijd wordt / is teruggedraaid.

En bepalen de nieuwe bewoners graag andermans leven / het leven van de oude bewoners.

Passen zij / wij ons ons aan hen aan.

Soms haalt de verleden tijd je in, zo is het leven

Zo klopt je zin beter.

On topic : ik verbaas me altijd dat mensen / (rassen) clubjes als KOZP zich nooit uitspreken naar de huidige symbolen / uitingen van onderdrukking die 24/7 voor iedereen zichtbaar zijn.

Die zijn blijkbaar minder interessant?

Of gevaarlijker?
pi_189894680
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 14:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]

:')

Wat noem jij veel mensen? En waarom moeten wij ons aanpassen? Terwijl zat volk dat het land binnekomt zichzelf ook niet wil aanpassen?
Ik geef het 2% kans dat deze post in het moskeegeschreeuwtopic staat.
pi_189894696
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus; mensen gaan op hun strepen staan om andere redenen. niet alleen de nederlanders, trouwens.

je moet je aanpassen, omdat het je dwars zou moeten zitten dat je mensen kwetst. en omdat blackface nou eenmaal een internationaal symbool van racisme is geworden, daar kan je niet veel aan veranderen. soms haalt de tijd je in, zo is het leven.
Tja, Zwarte Piet is geen blackface....daar ga je al. En omdat Zwarte Piet geen blackface is kwets ik door het vieren van Sinterklaas met Zwarte Piet verder ook niemand. Dat iemand anders zich gekwetst voelt omdat hij Zwarte Piet met blackface associeert zou mij dat dan dwars moeten zitten? Dacht het niet. Zijn probleem.Ik kan aan associaties niets veranderen, alleen uitleggen hoe ik het zie en waar die zwart schmink traditie vandaan komt in de hoop dat die persoon het begrijpt. (zie ook die Alabama video, wanneer je het uitlegt vind met het nog steeds raar maar is het wel meer iets van 's lands wijs 's lands eer).

En dat staat los van het gegeven dat men Zwarte Piet mág associeren met blackface. Ieder zijn ding. Het is namelijk ook best begrijpelijk dat men die associatie maakt. Zeker wanneer je een meer internationale afkomst/achtergrond hebt dan een regionale. Maar dat is an sich geen reden om het regionale karakter en de regionale betekenis van de zwarte schmink aan te passen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 11 november 2019 @ 15:10:21 #273
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894702
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus; mensen gaan op hun strepen staan om andere redenen. niet alleen de nederlanders, trouwens.

je moet je aanpassen, omdat het je dwars zou moeten zitten dat je mensen kwetst. en omdat blackface nou eenmaal een internationaal symbool van racisme is geworden, daar kan je niet veel aan veranderen. soms haalt de tijd je in, zo is het leven.
Het is een symbool geworden door mongooltjes zoals jij... Niemand zag het zo :')
  maandag 11 november 2019 @ 15:11:30 #274
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894713
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 15:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik geef het 2% kans dat deze post in het moskeegeschreeuwtopic staat.
Vind ik ook belachelijk ja.. trouwens ook kerkklokken :')
pi_189894720
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:11 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Vind ik ook belachelijk ja.. trouwens ook kerkklokken :')
Ik heb het over zijn post. De redenaties daarin zie je niet in dat soort topics terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 15:13:12 ]
  maandag 11 november 2019 @ 15:13:19 #276
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189894725
quote:
Wie shopt hier een Brazzers logo'tje in? :o

Edit:
hehehehe

kan_echt_niet.jpg
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 11 november 2019 @ 15:13:27 #277
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894728
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb het over zijn post. Daar zie je dezelfde redenaties niet terug.
Ah ok :P

Maar nog steeds.. alles van geloof hoor gewoons binnenshuis zodat je anderen er niet mee lastig valt.
pi_189894747
In lijn van speknek wil ik wel opmerken dat de huidige tijd, waarin vreemdelingen de brutaliteit hebben om inheemse tradities te ondermijnen, de wereld is waarvoor onze jongens de stranden van Normandië op zijn gestormd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189894765
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ruiten werden ingegooid. Kristalnacht 2.0 dus. KOZP heeft de demonstratie van Pegida niet verstoord. Je haalt alles door elkaar!
Rot even snel op joh. Kristalnacht :')
1 raampje en het is gelijk 'kristalnacht!!!!'

Dan is het iedere maand wel een keer kristalnacht, zelfs op Wieringen

Maar gek genoeg hoor je daar dan weer niemand over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189894770
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik acht de kans hierop in de geglobaliseerde internetwereld bijzonder klein. Maar we zullen het zien.
Oh, dat zou best kunnen. Wanneer men de eigen geschiedenis vergeet is het zo gedaan met 'de Nederlander'. Vandaar ook mijn onderschrift.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189894778
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden kwamen vrienden uit Zuid-Amerika op bezoek. Dat was rond Sinterklaas. De verbazing was groot.

Ik heb ze wel kunnen uitleggen dat het uiteraard geen racistisch feest is, maar niet dat het geen racistische symboliek is (want laten we eerlijk zijn: dat is het wel).
1. Anekdotisch bewijs is geen bewijs.
2. Laten we eerlijk zijn: een fraaie drogreden gebruiken maakt nog niet dat je het gelijk aan je kant hebt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189894782
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:06 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er zijn (Europese) straten en wijken waar blijkbaar de tijd wordt / is teruggedraaid.

En bepalen de nieuwe bewoners graag andermans leven / het leven van de oude bewoners.

Passen zij / wij ons ons aan hen aan.

Soms haalt de verleden tijd je in, zo is het leven

Zo klopt je zin beter.

On topic : ik verbaas me altijd dat mensen / (rassen) clubjes als KOZP zich nooit uitspreken naar de huidige symbolen / uitingen van onderdrukking die 24/7 voor iedereen zichtbaar zijn.

Die zijn blijkbaar minder interessant?

Of gevaarlijker?
als je bedloet dat dit ook te maken heeft met zwarte piet, dan bevestig je dus nogmaals mijn stelling, dat er andere zaken spelen.
  maandag 11 november 2019 @ 15:20:56 #283
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189894795
mensen die nog de illusie hebben dat de demonstraties gaan stoppen wanneer er alleen maar roetveegpieten of helemaal geen pieten meer zijn :')
pi_189894796
Er valt iets in de schoen - een handgranaat

https://tpo.nl/2019/11/11/briefje-van-jan-aan-jerry-a/
shift-knop defekt
  maandag 11 november 2019 @ 15:21:47 #285
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189894801
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoogstens een tweedeling zoals we deze in vroegere tijden ook hebben gekend. Regionale Sint vieringen waarbij de regio geen boodschap heeft aan de wijze van Sint vieringen in het westen of op die van de nationale zender. In principe niet erg, maar jammer voor de inclusieviteit en eensgezinheid van een nationale viering, en wie weet mogelijk een opmaat voor nog meer tweedeling.
Ik zie überhaupt niet in waarom er een nationale viering moet zijn, of dat het inclusief moet zijn.
Allemaal dit dat met die zwarten, maar dan kun je je er ook over opwinden dat er te veel of te weinig vrouwen zijn en dat het niet meer van deze tijd is dat een man de baas (Sint) is - hoewel, toegegeven met die jurk is het net een trafo, dus weer wat deugpunten erbij.
pi_189894818
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, Zwarte Piet is geen blackface....daar ga je al. En omdat Zwarte Piet geen blackface is kwets ik door het vieren van Sinterklaas met Zwarte Piet verder ook niemand. Dat iemand anders zich gekwetst voelt omdat hij Zwarte Piet met blackface associeert zou mij dat dan dwars moeten zitten? Dacht het niet. Zijn probleem.Ik kan aan associaties niets veranderen, alleen uitleggen hoe ik het zie en waar die zwart schmink traditie vandaan komt in de hoop dat die persoon het begrijpt. (zie ook die Alabama video, wanneer je het uitlegt vind met het nog steeds raar maar is het wel meer iets van 's lands wijs 's lands eer).

En dat staat los van het gegeven dat men Zwarte Piet mág associeren met blackface. Ieder zijn ding. Het is namelijk ook best begrijpelijk dat men die associatie maakt. Zeker wanneer je een meer internationale afkomst/achtergrond hebt dan een regionale. Maar dat is an sich geen reden om het regionale karakter en de regionale betekenis van de zwarte schmink aan te passen.
nou nee, ZP heeft genoeg te maken met het imiteren van een neger, om dit te onderkennen.
als je nou zn pakje zou moderniseren naar iets wat hier totaal niet op lijkt,en alle neger kenmerken zou verwijderen, en aan het zwart vasthoudt, dan zou ik er nog begrip voor kunnen hebben. omdat ZP al zwart was voordat een idioot er een neger van maakte.
pi_189894824
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:10 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Het is een symbool geworden door mongooltjes zoals jij... Niemand zag het zo :')
niemand in nederland. de rest van de wereld ziet het gelijk.. dus waar ligt het dan aan, aan onze blindheid of...
  maandag 11 november 2019 @ 15:24:10 #288
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189894828
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:15 schreef Oostwoud het volgende:
In lijn van speknek wil ik wel opmerken dat de huidige tijd, waarin vreemdelingen de brutaliteit hebben om inheemse tradities te ondermijnen, de wereld is waarvoor onze jongens de stranden van Normandië op zijn gestormd.
Dat denk ik niet. Die vreemdelingen hadden "onze jongens" gerust niet voor ogen hoor.
pi_189894833
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je bedloet dat dit ook te maken heeft met zwarte piet, dan bevestig je dus nogmaals mijn stelling, dat er andere zaken spelen.
Nee, ik haak(te) in op jouw zin : "soms haalt de tijd je in, zo is het leven."

Daarna ging ik weer on topic en vroeg ik me af waarom clubs als KOZP nooit moeite lijken te hebben met wat we allemaal 24/7 kunnen waarnemen aan symbolen en uitingen van (moderne) onderdrukking.

Ik heb zo m'n vermoedens maar ik zou graag een keer een officieel antwoord hebben.
  maandag 11 november 2019 @ 15:27:23 #290
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894866
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niemand in nederland. de rest van de wereld ziet het gelijk.. dus waar ligt het dan aan, aan onze blindheid of...
Onbenul..
  maandag 11 november 2019 @ 15:28:05 #291
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189894877
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, Zwarte Piet is geen blackface....daar ga je al. En omdat Zwarte Piet geen blackface is kwets ik door het vieren van Sinterklaas met Zwarte Piet verder ook niemand. Dat iemand anders zich gekwetst voelt omdat hij Zwarte Piet met blackface associeert zou mij dat dan dwars moeten zitten? Dacht het niet. Zijn probleem.Ik kan aan associaties niets veranderen, alleen uitleggen hoe ik het zie en waar die zwart schmink traditie vandaan komt in de hoop dat die persoon het begrijpt. (zie ook die Alabama video, wanneer je het uitlegt vind met het nog steeds raar maar is het wel meer iets van 's lands wijs 's lands eer).

En dat staat los van het gegeven dat men Zwarte Piet mág associeren met blackface. Ieder zijn ding. Het is namelijk ook best begrijpelijk dat men die associatie maakt. Zeker wanneer je een meer internationale afkomst/achtergrond hebt dan een regionale. Maar dat is an sich geen reden om het regionale karakter en de regionale betekenis van de zwarte schmink aan te passen.
Wat vind je dan van mensen die het niet kunnen laten om donkere mensen zwarte piet te noemen?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 15:28:34 #292
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894879
Mogelijk moeten mensen eens historie van zwarte piet gaan lezen ipv achterlijke shit uitkramen
pi_189894886
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus; mensen gaan op hun strepen staan om andere redenen. niet alleen de nederlanders, trouwens.

je moet je aanpassen, omdat het je dwars zou moeten zitten dat je mensen kwetst. en omdat blackface nou eenmaal een internationaal symbool van racisme is geworden, daar kan je niet veel aan veranderen. soms haalt de tijd je in, zo is het leven.
Vertel dat aan kozp. Dat de tijd voorbij is dat iedereen gekleurde mensen maar als minderwaardig zien. Of dat je met je slaven kleding over straat moet lopen. Of in je middeleeuwse sluier.

Vertel me eens. Waarom moeten blanken wel 'met de tijd mee gaan'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 november 2019 @ 15:29:22 #294
3542 Gia
User under construction
pi_189894896
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hier heb je een kaartje met alle Sinterklaasintochten met Zwarte piet;
https://www.google.com/ma(...)cRFNSLRTejLPPKv29vUa

deze lijst is incompleet. ik kan er nog 5 opnoemen waar wel degelijk Zwarte piet aanwezig zal zijn, zonder roetvoegen.
Mooi kaartje.
En de anti-pieten maar denken dat ze het bijna gewonnen hebben!
pi_189894916
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou nee, ZP heeft genoeg te maken met het imiteren van een neger, om dit te onderkennen.
als je nou zn pakje zou moderniseren naar iets wat hier totaal niet op lijkt,en alle neger kenmerken zou verwijderen, en aan het zwart vasthoudt, dan zou ik er nog begrip voor kunnen hebben. omdat ZP al zwart was voordat een idioot er een neger van maakte.


Je bent je ervan bewust dat er zwarte en bruine volksstammen / negers zijn die genieten van Sinterklaas en Zwarte Piet?

Dat zwarte en bruine volksstammen / negers zich als Zwarte Piet (nog donkerder) schminken en er een heerlijk en leuk feest van maken?

(En smakelijk lachen om de hysterie van clubjes als KOZP)
  maandag 11 november 2019 @ 15:31:27 #296
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894925
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vertel dat aan kozp. Dat de tijd voorbij is dat iedereen gekleurde mensen maar als minderwaardig zien. Of dat je met je slaven kleding over straat moet lopen. Of in je middeleeuwse sluier.

Vertel me eens. Waarom moeten blanken wel 'met de tijd mee gaan'?
Omdat het anders racistisch is :')

Maar serieus hier krijg ik ook nooit antwoord op.. net zoals waarom moeten wij ons aanpassen aan mensen die hier een leven willen opbouwen en totaal geen tespect hebben voor onze tradities.
pi_189894936
en vanwege milieu enzo komen Sinterklaas en Zwarte piet dit jaar met de trein.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 15:34:18 #298
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894949
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
en vanwege milieu enzo komen Sinterklaas en Zwarte piet dit jaar met de trein.
[ afbeelding ]
Die is best wel vet :P
pi_189894966
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:34 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Die is best wel vet :P
inderdaad.
en diegene die de kolen moest scheppen, had zich niet eens hoeven schminken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 15:37:12 #300
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894977
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

inderdaad.
en diegene die de kolen moest scheppen, had zich niet eens hoeven schminken.
:D

Ik vind het gewoon jammer dat een kinderfeest zo kapot gemaakt moet worden.

Elk jaar weer de beste paar weken van het jaar toen je jong was _O_
pi_189894998
ik moet dan eerlijk bekennen dat ik het nog steeds leuk blijf vinden.
alleen kijk ik in plaats van naar de officiële intocht, via de vele livestreams naar de arrestatie van een stel idioten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')