abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2019 @ 15:13:19 #276
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189894725
quote:
Wie shopt hier een Brazzers logo'tje in? :o

Edit:
hehehehe

kan_echt_niet.jpg
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 11 november 2019 @ 15:13:27 #277
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894728
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb het over zijn post. Daar zie je dezelfde redenaties niet terug.
Ah ok :P

Maar nog steeds.. alles van geloof hoor gewoons binnenshuis zodat je anderen er niet mee lastig valt.
pi_189894747
In lijn van speknek wil ik wel opmerken dat de huidige tijd, waarin vreemdelingen de brutaliteit hebben om inheemse tradities te ondermijnen, de wereld is waarvoor onze jongens de stranden van Normandië op zijn gestormd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189894765
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ruiten werden ingegooid. Kristalnacht 2.0 dus. KOZP heeft de demonstratie van Pegida niet verstoord. Je haalt alles door elkaar!
Rot even snel op joh. Kristalnacht :')
1 raampje en het is gelijk 'kristalnacht!!!!'

Dan is het iedere maand wel een keer kristalnacht, zelfs op Wieringen

Maar gek genoeg hoor je daar dan weer niemand over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189894770
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik acht de kans hierop in de geglobaliseerde internetwereld bijzonder klein. Maar we zullen het zien.
Oh, dat zou best kunnen. Wanneer men de eigen geschiedenis vergeet is het zo gedaan met 'de Nederlander'. Vandaar ook mijn onderschrift.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189894778
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden kwamen vrienden uit Zuid-Amerika op bezoek. Dat was rond Sinterklaas. De verbazing was groot.

Ik heb ze wel kunnen uitleggen dat het uiteraard geen racistisch feest is, maar niet dat het geen racistische symboliek is (want laten we eerlijk zijn: dat is het wel).
1. Anekdotisch bewijs is geen bewijs.
2. Laten we eerlijk zijn: een fraaie drogreden gebruiken maakt nog niet dat je het gelijk aan je kant hebt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189894782
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:06 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er zijn (Europese) straten en wijken waar blijkbaar de tijd wordt / is teruggedraaid.

En bepalen de nieuwe bewoners graag andermans leven / het leven van de oude bewoners.

Passen zij / wij ons ons aan hen aan.

Soms haalt de verleden tijd je in, zo is het leven

Zo klopt je zin beter.

On topic : ik verbaas me altijd dat mensen / (rassen) clubjes als KOZP zich nooit uitspreken naar de huidige symbolen / uitingen van onderdrukking die 24/7 voor iedereen zichtbaar zijn.

Die zijn blijkbaar minder interessant?

Of gevaarlijker?
als je bedloet dat dit ook te maken heeft met zwarte piet, dan bevestig je dus nogmaals mijn stelling, dat er andere zaken spelen.
  maandag 11 november 2019 @ 15:20:56 #283
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189894795
mensen die nog de illusie hebben dat de demonstraties gaan stoppen wanneer er alleen maar roetveegpieten of helemaal geen pieten meer zijn :')
pi_189894796
Er valt iets in de schoen - een handgranaat

https://tpo.nl/2019/11/11/briefje-van-jan-aan-jerry-a/
shift-knop defekt
  maandag 11 november 2019 @ 15:21:47 #285
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189894801
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoogstens een tweedeling zoals we deze in vroegere tijden ook hebben gekend. Regionale Sint vieringen waarbij de regio geen boodschap heeft aan de wijze van Sint vieringen in het westen of op die van de nationale zender. In principe niet erg, maar jammer voor de inclusieviteit en eensgezinheid van een nationale viering, en wie weet mogelijk een opmaat voor nog meer tweedeling.
Ik zie überhaupt niet in waarom er een nationale viering moet zijn, of dat het inclusief moet zijn.
Allemaal dit dat met die zwarten, maar dan kun je je er ook over opwinden dat er te veel of te weinig vrouwen zijn en dat het niet meer van deze tijd is dat een man de baas (Sint) is - hoewel, toegegeven met die jurk is het net een trafo, dus weer wat deugpunten erbij.
pi_189894818
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, Zwarte Piet is geen blackface....daar ga je al. En omdat Zwarte Piet geen blackface is kwets ik door het vieren van Sinterklaas met Zwarte Piet verder ook niemand. Dat iemand anders zich gekwetst voelt omdat hij Zwarte Piet met blackface associeert zou mij dat dan dwars moeten zitten? Dacht het niet. Zijn probleem.Ik kan aan associaties niets veranderen, alleen uitleggen hoe ik het zie en waar die zwart schmink traditie vandaan komt in de hoop dat die persoon het begrijpt. (zie ook die Alabama video, wanneer je het uitlegt vind met het nog steeds raar maar is het wel meer iets van 's lands wijs 's lands eer).

En dat staat los van het gegeven dat men Zwarte Piet mág associeren met blackface. Ieder zijn ding. Het is namelijk ook best begrijpelijk dat men die associatie maakt. Zeker wanneer je een meer internationale afkomst/achtergrond hebt dan een regionale. Maar dat is an sich geen reden om het regionale karakter en de regionale betekenis van de zwarte schmink aan te passen.
nou nee, ZP heeft genoeg te maken met het imiteren van een neger, om dit te onderkennen.
als je nou zn pakje zou moderniseren naar iets wat hier totaal niet op lijkt,en alle neger kenmerken zou verwijderen, en aan het zwart vasthoudt, dan zou ik er nog begrip voor kunnen hebben. omdat ZP al zwart was voordat een idioot er een neger van maakte.
pi_189894824
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:10 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Het is een symbool geworden door mongooltjes zoals jij... Niemand zag het zo :')
niemand in nederland. de rest van de wereld ziet het gelijk.. dus waar ligt het dan aan, aan onze blindheid of...
  maandag 11 november 2019 @ 15:24:10 #288
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189894828
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:15 schreef Oostwoud het volgende:
In lijn van speknek wil ik wel opmerken dat de huidige tijd, waarin vreemdelingen de brutaliteit hebben om inheemse tradities te ondermijnen, de wereld is waarvoor onze jongens de stranden van Normandië op zijn gestormd.
Dat denk ik niet. Die vreemdelingen hadden "onze jongens" gerust niet voor ogen hoor.
pi_189894833
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je bedloet dat dit ook te maken heeft met zwarte piet, dan bevestig je dus nogmaals mijn stelling, dat er andere zaken spelen.
Nee, ik haak(te) in op jouw zin : "soms haalt de tijd je in, zo is het leven."

Daarna ging ik weer on topic en vroeg ik me af waarom clubs als KOZP nooit moeite lijken te hebben met wat we allemaal 24/7 kunnen waarnemen aan symbolen en uitingen van (moderne) onderdrukking.

Ik heb zo m'n vermoedens maar ik zou graag een keer een officieel antwoord hebben.
  maandag 11 november 2019 @ 15:27:23 #290
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894866
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niemand in nederland. de rest van de wereld ziet het gelijk.. dus waar ligt het dan aan, aan onze blindheid of...
Onbenul..
  maandag 11 november 2019 @ 15:28:05 #291
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189894877
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, Zwarte Piet is geen blackface....daar ga je al. En omdat Zwarte Piet geen blackface is kwets ik door het vieren van Sinterklaas met Zwarte Piet verder ook niemand. Dat iemand anders zich gekwetst voelt omdat hij Zwarte Piet met blackface associeert zou mij dat dan dwars moeten zitten? Dacht het niet. Zijn probleem.Ik kan aan associaties niets veranderen, alleen uitleggen hoe ik het zie en waar die zwart schmink traditie vandaan komt in de hoop dat die persoon het begrijpt. (zie ook die Alabama video, wanneer je het uitlegt vind met het nog steeds raar maar is het wel meer iets van 's lands wijs 's lands eer).

En dat staat los van het gegeven dat men Zwarte Piet mág associeren met blackface. Ieder zijn ding. Het is namelijk ook best begrijpelijk dat men die associatie maakt. Zeker wanneer je een meer internationale afkomst/achtergrond hebt dan een regionale. Maar dat is an sich geen reden om het regionale karakter en de regionale betekenis van de zwarte schmink aan te passen.
Wat vind je dan van mensen die het niet kunnen laten om donkere mensen zwarte piet te noemen?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 15:28:34 #292
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894879
Mogelijk moeten mensen eens historie van zwarte piet gaan lezen ipv achterlijke shit uitkramen
pi_189894886
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus; mensen gaan op hun strepen staan om andere redenen. niet alleen de nederlanders, trouwens.

je moet je aanpassen, omdat het je dwars zou moeten zitten dat je mensen kwetst. en omdat blackface nou eenmaal een internationaal symbool van racisme is geworden, daar kan je niet veel aan veranderen. soms haalt de tijd je in, zo is het leven.
Vertel dat aan kozp. Dat de tijd voorbij is dat iedereen gekleurde mensen maar als minderwaardig zien. Of dat je met je slaven kleding over straat moet lopen. Of in je middeleeuwse sluier.

Vertel me eens. Waarom moeten blanken wel 'met de tijd mee gaan'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 november 2019 @ 15:29:22 #294
3542 Gia
User under construction
pi_189894896
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hier heb je een kaartje met alle Sinterklaasintochten met Zwarte piet;
https://www.google.com/ma(...)cRFNSLRTejLPPKv29vUa

deze lijst is incompleet. ik kan er nog 5 opnoemen waar wel degelijk Zwarte piet aanwezig zal zijn, zonder roetvoegen.
Mooi kaartje.
En de anti-pieten maar denken dat ze het bijna gewonnen hebben!
pi_189894916
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou nee, ZP heeft genoeg te maken met het imiteren van een neger, om dit te onderkennen.
als je nou zn pakje zou moderniseren naar iets wat hier totaal niet op lijkt,en alle neger kenmerken zou verwijderen, en aan het zwart vasthoudt, dan zou ik er nog begrip voor kunnen hebben. omdat ZP al zwart was voordat een idioot er een neger van maakte.

Je bent je ervan bewust dat er zwarte en bruine volksstammen / negers zijn die genieten van Sinterklaas en Zwarte Piet?

Dat zwarte en bruine volksstammen / negers zich als Zwarte Piet (nog donkerder) schminken en er een heerlijk en leuk feest van maken?

(En smakelijk lachen om de hysterie van clubjes als KOZP)
  maandag 11 november 2019 @ 15:31:27 #296
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894925
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vertel dat aan kozp. Dat de tijd voorbij is dat iedereen gekleurde mensen maar als minderwaardig zien. Of dat je met je slaven kleding over straat moet lopen. Of in je middeleeuwse sluier.

Vertel me eens. Waarom moeten blanken wel 'met de tijd mee gaan'?
Omdat het anders racistisch is :')

Maar serieus hier krijg ik ook nooit antwoord op.. net zoals waarom moeten wij ons aanpassen aan mensen die hier een leven willen opbouwen en totaal geen tespect hebben voor onze tradities.
pi_189894936
en vanwege milieu enzo komen Sinterklaas en Zwarte piet dit jaar met de trein.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 15:34:18 #298
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894949
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
en vanwege milieu enzo komen Sinterklaas en Zwarte piet dit jaar met de trein.
[ afbeelding ]
Die is best wel vet :P
pi_189894966
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:34 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Die is best wel vet :P
inderdaad.
en diegene die de kolen moest scheppen, had zich niet eens hoeven schminken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 15:37:12 #300
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189894977
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

inderdaad.
en diegene die de kolen moest scheppen, had zich niet eens hoeven schminken.
:D

Ik vind het gewoon jammer dat een kinderfeest zo kapot gemaakt moet worden.

Elk jaar weer de beste paar weken van het jaar toen je jong was _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')