abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2019 @ 11:17:21 #181
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189892217
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij denkt dat er veel minder doden zijn gevallen bij de transatlantische slavenhandel dan in de holocaust?
Ik heb geen idee. Maar dat geeft ook niet, want irrelevant voor het onderwerp.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189892248
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:05 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Je kan van alles beweren, ook dat de aarde plat is. Maar daarom is het nog niet zo.
Zwarte Piet is dus niet racistisch.
vind je dat ook van je eigen mening?
pi_189892253
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe kun je als relschopper weten welke auto je moet slopen. Lagen diegene al uren ergens buiten het zicht te wachten op de anti-pieten?
ja dus.
  maandag 11 november 2019 @ 11:24:16 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_189892305
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 11:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja hoor, Zwarte Piet = slavernij, we hebben er weer 1.
Nee en swastika = ook geen holocaust. Het zijn symbolen die geassocieerd worden met stelselmatige onderdrukking.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 november 2019 @ 11:24:43 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189892312
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik bekijk dat anders. De swastika is namelijk ook een symbool dat heel cultureel gevoelig is. De zeurpieten zijn net mensen die dragers van een swastika in het Verre Oosten uitmaken voor fascist.
Dat terwijl dit symbool al jaren voor de tijd van de Nazis in omloop is.
[..]

https://www.digibron.nl/s(...)1b1e2/het-hakenkruis

Mensen met tunnelvisie zien maar één uiting en verklaren deze als geldend voor álle andere uitingen.
De eerste zin in zijn quote is deze:

quote:
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking.
Hoe je dat op meerdere manieren wil gaan uitleggen is mij een volkomen raadsel.
  maandag 11 november 2019 @ 11:33:04 #186
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189892417
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vind je dat ook van je eigen mening?
De aarde is rond. Bewijs mij maar het tegendeel.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189892543
quote:
Vrees voor radicalisering pro-Pieten
Zwarte Piet Kick Out Zwarte Piet werd vrijdag in Den Haag belaagd door Zwarte Piet-voorstanders. Is dit de voorbode van meer geweld?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-pro-pieten-a3979844
  maandag 11 november 2019 @ 11:49:47 #188
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189892566
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 11:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

De eerste zin in zijn quote is deze:
[..]

Hoe je dat op meerdere manieren wil gaan uitleggen is mij een volkomen raadsel.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Mensen die het hakenkruis als symbool van onderdrukking zien, zien de vele andere aspecten niet. Het symbool is al eeuwen in gebruik, zoiets negeren is dus tunnelvisie. En dat verwijt ik de zeurpieten die gewoon geen enkele nuance kennen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189892688
De Pieten gaan geselen met de roe

.
Vrees voor escalatie Pieten-geweld in Nederland

https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a3b29792/

Kick Out Zwarte Piet neemt heft in eigen hand: “Wij gaan zelf bescherming regelen”

https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-regelen~a1bfb073/
shift-knop defekt
pi_189892744
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:01 schreef TomLuny het volgende:
Kick Out Zwarte Piet neemt heft in eigen hand: “Wij gaan zelf bescherming regelen”
Misschien kunnen ze 'We Are Here' wel inhuren.

Oh wacht, die liggen nog op bed.
  maandag 11 november 2019 @ 12:24:28 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189892948
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Mensen die het hakenkruis als symbool van onderdrukking zien, zien de vele andere aspecten niet. Het symbool is al eeuwen in gebruik, zoiets negeren is dus tunnelvisie. En dat verwijt ik de zeurpieten die gewoon geen enkele nuance kennen.
Wat versta je onder zeurpieten en kom je die ook in dit topic tegen?

Volgens mij vind je in dit topic weinig sympathie voor een beweging als KOZP, maar dat betekent niet dat de discussie over de Pieten het niet verdient om gevoerd te worden.

In plaats van "de zeurpieten" te verwijten geen nuance te kennen is het natuurlijk veel zinvoller om deel te nemen aan een discussie die wel op de inhoud gevoerd wordt waarbij je ook daadwerkelijk probeert de argumenten en gevoelens van anderen te begrijpen. Het is vrij makkelijk om stelling te nemen tegen mensen die het hardste schreeuwen, en jezelf vervolgens in te graven om heel hard ZWARTE PIET BLIJFT ZWART :( of VAN M'N CULTUUR BLIJVEN ZE AF :( !! roepen. Daarmee komt niemand verder.

Edit: dat ik jou citeer betekent trouwens niet dat het bovenstaande op jou van toepassing is. Meer een algemene constatering van wat er in dit topic gebeurt.
Huilen dan.
  maandag 11 november 2019 @ 12:27:38 #192
182233 thedeedster
pi_189892977
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat versta je onder zeurpieten en kom je die ook in dit topic tegen?

Volgens mij vind je in dit topic weinig sympathie voor een beweging als KOZP, maar dat betekent niet dat de discussie over de Pieten het niet verdient om gevoerd te worden.

In plaats van "de zeurpieten" te verwijten geen nuance te kennen is het natuurlijk veel zinvoller om deel te nemen aan een discussie die wel op de inhoud gevoerd wordt waarbij je ook daadwerkelijk probeert de argumenten en gevoelens van anderen te begrijpen. Het is vrij makkelijk om stelling te nemen tegen mensen die het hardste schreeuwen, en jezelf vervolgens in te graven om heel hard ZWARTE PIET BLIJFT ZWART :( !! roepen. Daarmee komt niemand verder.

Edit: dat ik jou citeer betekent trouwens niet dat het bovenstaande op jou van toepassing is. Meer een algemene constatering van wat er in dit topic gebeurt.
Simpel. We hebben al meer dan 100 draadjes op dit forum gehad over deze non-discussie. Tal van argumenten contra het idee dat ZP racistisch is, zijn er tientallen malen aangevoerd. Op een gegeven moment is voor sommige mensen de inhoudelijke discussie - voor zover die er überhaupt was - over.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189893005
Het is toch logisch dat KOZP aan buurtpreventie wil doen.

Ruiten ingooien bij mensen waar je het niet mee eens bent, is altijd fout. Of het nu 8 november of 9 november is. En of het nu 2019 is, of 1938. Het is gewoon altijd fout. Dus dat je een aantal mensen buiten hebt staan die kijken voor je persoonlijke Veiligheid, vind ik wél een goed idee.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189893015
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij denkt dat er veel minder doden zijn gevallen bij de transatlantische slavenhandel dan in de holocaust?
Er wordt geschat dat er tussen de 11 en 14 miljoen slaven zijn getransporteerd tijdens de trans-atlantische slavenhandel in de periode 1500 -1867. Al die mensen die zijn inmiddels overleden en hun nazaten ook. In dat opzicht zijn er dus meer mensen omgekomen dan tijdens de holocaust. En dan hebben we het nog niet over alle Afrikanen die in Afrika zijn gestorven als slachtoffer van Afrikaanse krijgsheren en koningen die maar wat graag slaven verkochten aan de Europeanen.

Als je gaat kijken naar puur het aantal mensen dat tijdens de overtocht overleed dan ligt het aantal lager als de holocaust. Gemiddelde schatting van het sterfte percentage tijdens de reis is 15%. Zo rond de twee miljoen mensen kwamen om tijdens het transport. Beduidend lager als tijdens de holocaust.

Het is dus vooral een kwestie van welke sterfte gevallen je mee telt als "omgekomen tijdens de Trans-Atlantische slavenhandel"
  maandag 11 november 2019 @ 12:32:57 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893035
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Simpel. We hebben al meer dan 100 draadjes op dit forum gehad over deze non-discussie.
Zo'n non-discussie blijkt het anders niet te zijn. Dat is het alleen wanneer je overtuigd bent van je eigen gelijk en de argumenten van een ander niet wil horen.
quote:
Tal van argumenten contra het idee dat ZP racistisch is, zijn er tientallen malen aangevoerd. Op een gegeven moment is voor sommige mensen de inhoudelijke discussie - voor zover die er überhaupt was - over.
Dan ga je toch door met je leven in plaats van je ontzettend druk maken op het internet?
Huilen dan.
pi_189893072
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tal van argumenten contra het idee dat ZP racistisch is, zijn er tientallen malen aangevoerd.
En er zijn net zoveel argumenten aangedragen dat ZP wel racistisch is (of in ieder geval symbool staat voor racisme). Los van mijn mening lijkt het me niet meer dan normaal dat een discussie zowel voor- als tegenargumenten omhelst. Soms is iets niet zo zwart-wit. Pun intended.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 12:36:50 #197
3542 Gia
User under construction
pi_189893073
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:24 schreef Isdatzo het volgende: waarbij je ook daadwerkelijk probeert de argumenten en gevoelens van anderen te begrijpen.

Waarom proberen de anti-pieten niet de argumenten en gevoelens van de pro-pieten te begrijpen? Zijn hun gevoelens belangrijker, omdat hun voorouders met slavernij en onderdrukking te maken hebben gehad?

Voor mij is zwarte Piet een dierbare herinnering aan mijn kindertijd, die mij nu ontnomen dreigt te worden. En dat doet mij heel veel verdriet.
pi_189893079
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee en swastika = ook geen holocaust. Het zijn symbolen die geassocieerd worden met stelselmatige onderdrukking.
De swastika staat er wel symbool voor, voor die periode dan.

Zwarte piet is een symbool voor een kinderfeest. In geen enkele manier iets van een symbool voor racisme.
  maandag 11 november 2019 @ 12:37:37 #199
182233 thedeedster
pi_189893086
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zo'n non-discussie blijkt het anders niet te zijn. Dat is het alleen wanneer je overtuigd bent van je eigen gelijk en de argumenten van een ander niet wil horen.
[..]

Dan ga je toch door met je leven in plaats van je ontzettend druk maken op het internet?
Druk maken? Dit is niet meer dan leedvermaak.

Dan nog. Als een beetje reageren op het internet al druk maken is, wat doen die KZOPers en voetbal(?) hooligans dan wel niet?

Ik kom in ieder geval niet van mijn luie stoel af.

Piekperiode van het werk is nu voorbij. Hoe ik mijn vrije tijd besteed, is natuurlijk aan mij en niemand anders. 8-)
(sterker nog; ik was gisteren nog aan het werk)
pi_189893112
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Zijn hun gevoelens belangrijker, omdat hun voorouders met slavernij en onderdrukking te maken hebben gehad?
Misschien wel. Geen idee. Zou het zo vergezocht zijn om te vooronderstellen dat er situaties zijn waarin jouw plezier minder belangrijk is dan iemands negatieve gevoelens?

quote:
Voor mij is zwarte Piet een dierbare herinnering aan mijn kindertijd, die mij nu ontnomen dreigt te worden. En dat doet mij heel veel verdriet.
En Amerikanen zouden er heel veel verdriet van hebben als hun First Amendment afgenomen wordt om vuurwapens te bezitten. Dat maakt het niet gelijk een goed, laat staan doorslaggevend argument.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 12:39:23 #201
3542 Gia
User under construction
pi_189893115
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:31 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Er wordt geschat dat er tussen de 11 en 14 miljoen slaven zijn getransporteerd tijdens de trans-atlantische slavenhandel in de periode 1500 -1867. Al die mensen die zijn inmiddels overleden en hun nazaten ook. In dat opzicht zijn er dus meer mensen omgekomen dan tijdens de holocaust. En dan hebben we het nog niet over alle Afrikanen die in Afrika zijn gestorven als slachtoffer van Afrikaanse krijgsheren en koningen die maar wat graag slaven verkochten aan de Europeanen.

Als je gaat kijken naar puur het aantal mensen dat tijdens de overtocht overleed dan ligt het aantal lager als de holocaust. Gemiddelde schatting van het sterfte percentage tijdens de reis is 15%. Zo rond de twee miljoen mensen kwamen om tijdens het transport. Beduidend lager als tijdens de holocaust.

Het is dus vooral een kwestie van welke sterfte gevallen je mee telt als "omgekomen tijdens de Trans-Atlantische slavenhandel"
Je weet dat het negers waren die de negers verkochten aan de blanken. Als die dat niet gedaan hadden, was het niet gebeurd, want blanken gingen ze niet zelf vangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 11-11-2019 12:46:08 ]
pi_189893122
KOZP zijn gewoon een stel werkloze mensjes die uit zijn op subsidies en sponsoren. Uit op aandacht.

Laat gewoon zien hoe verziekt dit land is dat er al moeilijk gedaan moet worden om een donker persoon op een kinderfeestje.
Niemand maakt zich daar ooit druk om en heeft niets met racisme en slavernij te maken.
pi_189893152
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zwarte piet is een symbool voor een kinderfeest. In geen enkele manier iets van een symbool voor racisme.
Het Surinaamse accent, de gouden oorbellen, prima als je de racistische ondertoon overtrokken vindt, maar doen alsof er op "geen enkele manier" een associatie is met een raciaal verleden is gewoon het probleem van de 'tegen'partij volledig miskennen.

Dat jíj het er niet meer associeert, betekent niet dat de associatie er niet is of kan zijn.
pi_189893186
quote:
Bedankt voor het delen, die houden we er in.

Volgens expert demonstratierecht Berend Roorda (Rijksuniversiteit Groningen) ligt er een taak voor de politiek om „heel duidelijk te maken dat je absoluut niet iemand anders grondrechten mag afnemen”.

Fotobron :
Mag je áltijd demonstreren als je het ergens niet mee eens bent?
https://www.rug.nl/rechte(...)-niet-mee-eens-bent_
shift-knop defekt
  maandag 11 november 2019 @ 12:45:48 #205
3542 Gia
User under construction
pi_189893188
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien wel. Geen idee. Zou het zo vergezocht zijn om te vooronderstellen dat er situaties zijn waarin jouw plezier minder belangrijk is dan iemands negatieve gevoelens?
Die situaties zijn er, maar dat is hier niet het geval. Mijn gevoelens zijn in een welles-nietes discussie even belangrijk als die van de ander
quote:
En Amerikanen zouden er heel veel verdriet van hebben als hun First Amendment afgenomen wordt om vuurwapens te bezitten. Dat maakt het niet gelijk een goed, laat staan doorslaggevend argument.
Tegen vuurwapens zijn steekhoudende argumenten aan te voeren. Rationele argumenten.
Tegen zwarte Piet niet. Dat gaat puur om emotie en onderbuikgevoelens.
pi_189893198
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Klopt, KOZP wil maar 1 ding horen en daar valt niet over te discussiëren.

Dus hoe ik met die gasten over mijn opvattingen mbt Zwarte Piet moet praten mag je me even uitleggen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189893207
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Tegen vuurwapens zijn steekhoudende argumenten aan te voeren. Rationele argumenten.
Tegen zwarte Piet niet. Dat gaat puur om emotie en onderbuikgevoelens.
Volgens mij zegt dat meer over jouw onderbuikgevoelens dan over de discussie.
  maandag 11 november 2019 @ 12:49:23 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189893227
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom proberen de anti-pieten niet de argumenten en gevoelens van de pro-pieten te begrijpen?
Het is een nogal generaliserend om te veronderstellen dat iedereen die over een aanpassing van het sinterklaasfeest spreekt niet geïnteresseerd is in de sentimenten onder de mensen die Piet het liefst zwart houden. Nogmaals: het heeft niet zo'n zin om de mensen die het hardste schreeuwen als maatstaf te nemen.
quote:
Zijn hun gevoelens belangrijker, omdat hun voorouders met slavernij en onderdrukking te maken hebben gehad?
Wellicht. Dat moet een ieder voor zich afwegen. Vind jij het zo'n gekke gedachte?

quote:
De herinnering wordt je toch niet afgenomen? Wellicht kijk je nu met vernieuwde inzichten anders tegen een symbool als zwarte piet aan, maar dat doet toch niks af aan je herinneringen?
Huilen dan.
pi_189893235
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:45 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen, die houden we er in.

[ afbeelding ]

Volgens expert demonstratierecht Berend Roorda (Rijksuniversiteit Groningen) ligt er een taak voor de politiek om „heel duidelijk te maken dat je absoluut niet iemand anders grondrechten mag afnemen”.

Fotobron :
Mag je áltijd demonstreren als je het ergens niet mee eens bent?
https://www.rug.nl/rechte(...)-niet-mee-eens-bent_
Kon de NRC die man niet vinden toen een anti-islamdemonstratie werd verboden vanwege het geweld van tegenstanders?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189893242
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:

Kon de NRC die man niet vinden toen een anti-islamdemonstratie werd verboden vanwege het geweld van tegenstanders?
Daarom houd ik die erin 8-)
shift-knop defekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')