abonnement Unibet Coolblue
pi_189452929
Bouwers eisen noodwet voor stikstof, anders volgen mogelijk acties

De bouwsector is de dupe van provincies die de stikstofregels opschorten. Het kabinet moet nu snel met een noodwet komen om nieuwe bouwprojecten mogelijk te maken. Zo niet, dan volgen mogelijk acties.



Dat zeggen werkgevers en vakbonden in de bouwsector na gezamenlijk overleg. Zij hebben dinsdag een brandbrief naar de Tweede Kamer gestuurd waarin ze snel maatregelen eisen om de bouw weer vlot te trekken. ,,Als we nog langer wachten dan raken bouwvakkers werkloos en gaan bedrijven failliet”, zegt een woordvoerder van werkgeversorganisatie Bouwend Nederland.

Bestuurlijke zwakte
Dat enkele provinciebesturen na protest van boze boeren stikstofregels hebben opgeschort, heeft volgens Bouwend Nederland een extra nadelig effect voor de bouw. ,,Hierdoor hebben we nog minder mogelijkheden om de stikstofproblematiek aan te pakken. We snappen dat boeren opkomen voor hun rechten. Maar wij maken ons ernstige zorgen over deze bestuurlijke zwakte.”

Er gaat ook een verkeerd signaal van uit, vinden de bouwbedrijven. ,,We zijn bang dat gemeentes daardoor ook niet meer doorpakken.”

De barricaden op
Vakbonden en werkgevers willen dat het kabinet zo snel mogelijk met noodwetgeving komt om een drempelwaarde mogelijk te maken. Projecten die met hun stikstofuitstoot onder die waarde blijven, kunnen dan snel doorgang vinden. Zo niet, dan gaan na de boer ook de bouwers de barricaden op.

,,We rekenen op het gezonde verstand in de politiek”, zegt Gijs Lokhorst van vakbond CNV. ,,Maar als er niet snel maatregelen komen dan sluiten we acties zeker niet uit.”

Woningnood
Veel bouwbedrijven zijn afhankelijk van nieuwbouw, maar die komt niet van de grond omdat er door de stikstofcrisis nauwelijks bouwvergunningen worden verstrekt. En dat terwijl de bouwsector relatief weinig stikstof uitstoot. De problemen zijn des te groter omdat er op veel plekken in Nederland een enorm woningtekort heerst.

Boeren moeten veel inleveren, maar ze kunnen met hun bestaande vergunningen in ieder geval doorwerken. De bouwwereld is afhankelijk van nieuwe vergunningen. ,,Dit is verschrikkelijk oneerlijk”, zegt CNV’er Lokhorst. ,,Er liggen grote opgaven voor de bouw, maar op deze manier raken we in een nieuwe crisis.”
https://www.ad.nl/wonen/b(...)ijk-acties~aa4fec40/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189452949
Op naar het Malieveld met shovels en graafmachines!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:20:23 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189452976
Na de boeren nu ook de bouwvakkers? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:22:52 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189453026
Wanneer komen de accountants met hun pennen? Of de kinderopvang met hun luiers?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189453036
Wet van de communicerende vaten, daar waar de rechten bij de 1 (boeren) verminderd werden ontstond meer ruimte bij de ander (de bouw). Nu de rechten weer terug gaan naar de boeren komt de bouw weer in de verdrukking.

Hopelijk laten ze zich niet tegen elkaar uitspelen en treden ze gezamenlijk op.

Klimaatmaatregelen ok, maar blijf wel realistisch.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:25:00 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189453079
De bouwsector heeft deels gelijk. Hun projecten liggen allemaal stil vanwege een tijdelijke stikstofuitstoot, omdat via andere kanalen de NH3- en NO2-uitstoot steevast op een te hoog basisniveau zit.
pi_189453118
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:23 schreef Montagui het volgende:
Wet van de communicerende vaten, daar waar de rechten bij de 1 (boeren) verminderd werden ontstond meer ruimte bij de ander (de bouw). Nu de rechten weer terug gaan naar de boeren komt de bouw weer in de verdrukking.

Hopelijk laten ze zich niet tegen elkaar uitspelen en treden ze gezamenlijk op.

Klimaatmaatregelen ok, maar blijf wel realistisch.
Het geeft aan dat de overheid geen idee heeft wat ze moeten doen met de stikstofcrisis.
Zomaar ineens op papier allerlei projecten of boerenbedrijven wegschrappen werkt niet.
Er moet gewoon een eerlijke oplossing komen waar iedereen achter kan staan.

Maar ja, dan moet de regering het ook gaan hebben over hun migratieaanpak en hun eigen projecten. En dat gaan ze niet leuk vinden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:29:21 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189453199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het geeft aan dat de overheid geen idee heeft wat ze moeten doen met de stikstofcrises.
Zomaar ineens op papier allerlei projecten of boerenbedrijven wegschrappen werkt niet.
Er moet gewoon een eerlijke oplossing komen waar iedereen achter kan staan.

Maar ja, dan moet de regering het ook gaan hebben over hun migratieaanpak en hun eigen projecten. En dat gaan ze niet leuk vinden.
Dat alles stil ligt komt door de rechter + RvS, die het staande overheidsbeleid strijdig met EU-regels heeft verklaard. Dat heeft dus niet zoveel met de regering te maken, maar is gewoon een gevolg van gammele wetgeving uit een eerder kabinet (hallo Henk Bleacher van het CDA).
pi_189453258
Ze rekenen op het gezond verstand van de politiek _O- goeie grap
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:33:06 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189453277
Ik zou zeggen organiseer een tegendemonstratie tegen de boeren
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:35:28 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189453329
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:23 schreef Montagui het volgende:
Wet van de communicerende vaten, daar waar de rechten bij de 1 (boeren) verminderd werden ontstond meer ruimte bij de ander (de bouw). Nu de rechten weer terug gaan naar de boeren komt de bouw weer in de verdrukking.
Wat een onzin. Allebei de sectoren (en andere) zijn tegelijk de lul.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189453353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen organiseer een tegendemonstratie tegen de boeren
Een soort battlebots op het Malieveld? Shovels tegenover trekkers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:36:56 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189453358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen organiseer een tegendemonstratie tegen de boeren
Dat willen ze graag ja. Mensen tegen elkaar opzetten. Dan hebben ze namelijk afleiding van het werkelijke probleem.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189453382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het geeft aan dat de overheid geen idee heeft wat ze moeten doen met de stikstofcrisis.
Zomaar ineens op papier allerlei projecten of boerenbedrijven wegschrappen werkt niet.
Er moet gewoon een eerlijke oplossing komen waar iedereen achter kan staan.

Maar ja, dan moet de regering het ook gaan hebben over hun migratieaanpak en hun eigen projecten. En dat gaan ze niet leuk vinden.
Gewoon paniekvoetbal. Maar zonder lange termijnvisie zal de de ene sector na de andere te maken krijgt met maatregelen om maar niet boven de stikstofuitstootgrens te komen. Hoe lang zal dat goed gaan?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189453392
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat willen ze graag ja. Mensen tegen elkaar opzetten. Dan hebben ze namelijk afleiding van het werkelijke probleem.
En dat werkelijke probleem is een complot van het RIVM om de Nederlandse economie te slopen?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:39:04 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189453401
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat willen ze graag ja. Mensen tegen elkaar opzetten. Dan hebben ze namelijk afleiding van het werkelijke probleem.
Het probleem van alle natuur die we nog hebben?
pi_189453421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat een onzin. Allebei de sectoren (en andere) zijn tegelijk de lul.
Uit de op:

quote:
Dat enkele provinciebesturen na protest van boze boeren stikstofregels hebben opgeschort, heeft volgens Bouwend Nederland een extra nadelig effect voor de bouw.
Vertel hun maar dat het onzin is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:40:23 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189453434
Maar met slapjanus-bestuurders als in Overijssel, Gelderland en Friesland dan zullen we wel wat bereiken als ze met shovels naar het provinciehuis gaan.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:40:54 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189453445
Moet je niet mee gaan kloten met dat volk.
Krijg je zo een cirkelzaag door je keel geduwd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189453450
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen organiseer een tegendemonstratie tegen de boeren
Ah, een fan van verdeel en heers. Lekker tegen elkaar uitspelen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189453500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uit de op:
[..]

Vertel hun maar dat het onzin is.
Het is raar dat er ineens zo'n doembeeld ontstond voor boeren terwijl veel anderen compleet buiten schot vielen. En het is nog bizarder dat maatregelen ineens geschrapt werden door provinciebesturen na een protest.
Beleid hoort eerlijk en consequent te zijn. Zeker als de gevolgen zo groot zijn als voor deze sectoren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189454689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ah, een fan van verdeel en heers. Lekker tegen elkaar uitspelen.
Niks tegen elkaar uitspelen maar simpelweg het verdelen van een schaars goed (uitstootrechten), verschuivingen daarin gaan nou eenmaal ten koste van elkaar.
pi_189454781
Boeren gewoon minderen met verbouwen en vluchtelingen opflikkeren. Problem solved.
pi_189456247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Niks tegen elkaar uitspelen maar simpelweg het verdelen van een schaars goed (uitstootrechten), verschuivingen daarin gaan nou eenmaal ten koste van elkaar.
Vind je het in dit geval gerechtvaardigd dat ook de bouwsector gaat demonstreren als hun wensen niet ingewilligd worden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189456414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vind je het in dit geval gerechtvaardigd dat ook de bouwsector gaat demonstreren als hun wensen niet ingewilligd worden?
Ja, aangezien zij op dit moment onevenredig hard geraakt worden. Zoals al in het bronartikel staat ligt de bouwsector nu volledig stil, ze zijn voor hun inkomsten immers afhankelijk van nieuwbouw en daar moeten nieuwe vergunningen voor worden verleend (wat nu niet kan). Ondertussen kan de landbouwsector gewoon door blijven opereren volgens de al afgegeven vergunningen terwijl die een factor 75 (!) meer vervuilend zijn dan de bouw.
pi_189456530
Nou dat begrijp ik prima, en woningzoekenden kunnen zich prima aansluiten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189457272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het probleem van alle natuur die we nog hebben?
Hoe deed die natuur het in 1990 eigenlijk? Ik kan me niet herinneren dat Nederland toen een veredelde sahara of toendra was.

  woensdag 16 oktober 2019 @ 02:32:27 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189457290
Boeren versus Bouwvakkers zou wel een prachtig TV programma kunnen zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 06:22:24 #29
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_189457689
Laat ze maar samen optrekken met de boeren. Elke dag het land vast! *O*
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_189457750
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:32 schreef maryen65 het volgende:
Ze rekenen op het gezond verstand van de politiek _O- goeie grap
We kunnen ons land beter door intelligente robotten laten regeren, die pakken wel door.

Overigens begrijp ik niet dat Provincies zomaar wetten aan hun laars kunnen lappen.
pi_189457758
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 02:27 schreef silverhill het volgende:

[..]

Hoe deed die natuur het in 1990 eigenlijk? Ik kan me niet herinneren dat Nederland toen een veredelde sahara of toendra was.

[ afbeelding ]
Dus lijkt het er op dat er een andere factor moet zijn, die een opgaande lijn laat zien, die dat stikstofuitstootgat nu opvult. Wat zou dat kunnen zijn?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189457762
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dus lijkt het er op dat er een andere factor moet zijn, die een opgaande lijn laat zien, die dat stikstofuitstootgat nu opvult. Wat zou dat kunnen zijn?
Vluchtelingen
pi_189459625
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:25 schreef VoMy het volgende:
De bouwsector heeft deels gelijk. Hun projecten liggen allemaal stil vanwege een tijdelijke stikstofuitstoot, omdat via andere kanalen de NH3- en NO2-uitstoot steevast op een te hoog basisniveau zit.
Dit idd. Plus de problemen treffen veel meer mensen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189459685
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dus lijkt het er op dat er een andere factor moet zijn, die een opgaande lijn laat zien, die dat stikstofuitstootgat nu opvult. Wat zou dat kunnen zijn?
Niets regels zijn strenger geworden.
Al zal een deel door luchtvaart ingenomen worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:13:49 #35
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189459850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vluchtelingen
Toenemende bevolking in Nederland door onder andere dit. Maar niet alleen specifiek in Nederland wereldwijd speelt dit probleem.

Je kan niet vergelijken ja maar in 1960 was er wereldwijd maar zoveel uitstoot de bevolking blijft maar en blijft maar groeien dus het consumeren ook.

https://www.worldometers.info/nl/

Niemand durft de olifant in de kamer de benoemen. :N
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:17:00 #36
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189459907
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dus lijkt het er op dat er een andere factor moet zijn, die een opgaande lijn laat zien, die dat stikstofuitstootgat nu opvult. Wat zou dat kunnen zijn?
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2018-0163.pdf

Hier staan allemaal zinnige kanttekeningen en opmerkingen. De ammoniakconcentratie in de lucht gaat omhoog, doordat de uitstoot van sulfides (en dus ook de concentraties) drastisch verlaagd zijn - normaal bond het ammoniak aan die zwavels en vormde fijnstof, maar dat gebeurd nu niet meer (jeej, regels die de algemene gezondheid bevorderen hebben dus effect, en er is gewoon een wetenschappelijk bureau dat dit uitzoekt en monitort en er jaarlijks een verslag over schrijft!). Er slaat door veranderende omstandigheden ook wat minder neer dan voorheen, waardoor er nog meer blijft hangen.

Uit dit verslag blijkt ook dat het model steevast een te lage inschatting van het ammoniakgehalte in de lucht maakt (niet te hoog dus), dat vervolgens nog gecorrigeerd moet worden om dichter op de werkelijkheid te zitten. Wat ze ook doen dus.

Voor de natuur echter, is het de tientallen jaren aan teveel stikstof, waarvan de effecten nu steeds verder door werken. Daarom was het in de jaren '90 op sommige plekken beter dan nu, hoewel de uitstoot hoger was. Die uitstoot van destijds werkt nog steeds door in het landschap van nu.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:20:34 #37
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189459956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 02:27 schreef silverhill het volgende:

[..]

Hoe deed die natuur het in 1990 eigenlijk? Ik kan me niet herinneren dat Nederland toen een veredelde sahara of toendra was.

[ afbeelding ]
Het gaat om langdurige blootstelling.
En ja er is natuur verloedert er door?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_189461903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:20 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het gaat om langdurige blootstelling.
En ja er is natuur verloedert er door?
Het gaat in ieder geval een stuk (factor 3 a 4) beter dan een kleine 30 jaar geleden. Het probleem is niet dat het stikstofgehalte te hoog is, maar dat de grenzen te strict zijn.

Dat wil niet zeggen dat we niet nog beter kunnen natuurlijk, maar de acute paniek terwijl we juist de hoeveelheid stikstof drastisch verminderd hebben is in meerdere opzichten waanzin.
pi_189461923
Trekkers vs bulldozers.. place your bets
  woensdag 16 oktober 2019 @ 12:19:37 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189461952
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:15 schreef silverhill het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat we niet nog beter kunnen natuurlijk, maar de acute paniek terwijl we juist de hoeveelheid stikstof drastisch verminderd hebben is in meerdere opzichten waanzin.
Die acute paniek is het gevolg van recent afgekeurde wetgeving, en een momenteel gebrek aan vervangende wetgeving. De regelgeving omtrent stikstofuitstoot bestaat al 20 jaar, Nederland heeft al die tijd de regels niet goed nageleefd (bewust, om de boeren (CDA) en Schiphol (VVD) enzo niet in de weg te zitten), en met matige wetten de schijn opgehouden - nu is dat 'opeens' niet meer toegestaan en moeten er dus echte maatregelen komen.
pi_189461994
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:17 schreef VoMy het volgende:
Voor de natuur echter, is het de tientallen jaren aan teveel stikstof, waarvan de effecten nu steeds verder door werken. Daarom was het in de jaren '90 op sommige plekken beter dan nu, hoewel de uitstoot hoger was. Die uitstoot van destijds werkt nog steeds door in het landschap van nu.
Dat maakt de noodzaak van acute maatregelen des te twijfelachtiger. De verlaging in stikstof zal, op de schaal van de afgelopen 30 jaar, nogal klein zijn. En het directe effect op de natuur is dan al helemaal miniscuul.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 12:23:38 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189462031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:21 schreef silverhill het volgende:

[..]

Dat maakt de noodzaak van acute maatregelen des te twijfelachtiger. De verlaging in stikstof zal, op de schaal van de afgelopen 30 jaar, nogal klein zijn. En het directe effect op de natuur is dan al helemaal miniscuul.
Er is natuurlijk wel direct effect op de natuur, en als je dat directe effect vervolgens10 jaar vasthoudt, dan herstellen de duingebieden en dergelijke zich wel. Maar de noodzaak van de maatregelen zit hem niet in het directe effect inderdaad, maar meer in de defecte wetgeving die momenteel van kracht is. Die moet worden gerepareerd, want anders kan er überhaupt niets meer worden gebouwd en verbouwd in Nederland.
pi_189462143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel direct effect op de natuur, en als je dat directe effect vervolgens10 jaar vasthoudt, dan herstellen de duingebieden en dergelijke zich wel. Maar de noodzaak van de maatregelen zit hem niet in het directe effect inderdaad, maar meer in de defecte wetgeving die momenteel van kracht is. Die moet worden gerepareerd, want anders kan er überhaupt niets meer worden gebouwd en verbouwd in Nederland.
Ah, dus als ik het goed begrijp is het primaire probleem of bottleneck niet stikstof, maar bureaucratie?
pi_189462273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:30 schreef silverhill het volgende:

[..]

Ah, dus als ik het goed begrijp is het primaire probleem of bottleneck niet stikstof, maar bureaucratie?
Te strenge normen inderdaad. Zelfs volledig energie neutrale woningen mogen vaak niet gebouwd worden.
https://www.ad.nl/politie(...)jd-met-wet~a22c42a1/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:01:24 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189463995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die acute paniek is het gevolg van recent afgekeurde wetgeving, en een momenteel gebrek aan vervangende wetgeving. De regelgeving omtrent stikstofuitstoot bestaat al 20 jaar, Nederland heeft al die tijd de regels niet goed nageleefd (bewust, om de boeren (CDA) en Schiphol (VVD) enzo niet in de weg te zitten), en met matige wetten de schijn opgehouden - nu is dat 'opeens' niet meer toegestaan en moeten er dus echte maatregelen komen.
Dus in plaats van structureel op te lossen (en uit te smeren) hebben ze lappendekens gebruikt om het onder het tapijt te vegen maar dat mag dus niet meer.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:01:28 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189463997
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:22 schreef LXIV het volgende:
Wanneer komen de accountants met hun pennen? Of de kinderopvang met hun luiers?
de kinderopvang heeft ook wel veel last van de stinkstof
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189481200
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 02:27 schreef silverhill het volgende:

[..]

Hoe deed die natuur het in 1990 eigenlijk? Ik kan me niet herinneren dat Nederland toen een veredelde sahara of toendra was.

[ afbeelding ]
Geen confronterende vragen stellen aub.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:57:13 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189481620
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:31 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Geen confronterende vragen stellen aub.
Vergeet je niet ook het antwoord te lezen dat gegeven is? Dat het een opstapeling van jarenlange overbelasting is, waardoor het jaar in jaar uit slechter gaat.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:16:47 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189520959
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dus lijkt het er op dat er een andere factor moet zijn, die een opgaande lijn laat zien, die dat stikstofuitstootgat nu opvult. Wat zou dat kunnen zijn?
ja toen ging het heel slecht met de bomen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189521927
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:32 schreef maryen65 het volgende:
Ze rekenen op het gezond verstand van de politiek _O- goeie grap
De politiek heeft gewoon andere belangen. lobbycratie.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:10:40 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189522081
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:32 schreef maryen65 het volgende:
Ze rekenen op het gezond verstand van de politiek _O- goeie grap
dat is net het enige dat men net heeft

verbergen achter de ander, uitvluchten zoeken en baantjes jagen dat kunnen ze wel
En de economie om zeep helpen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189532653
En officieel nu: over 10 dagen gaat de bouwsector demonstreren op het Malieveld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:10:59 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189533302
Ik ben ertegen dat Nederland wordt volgebouwd en dichtgeasfalteerd en wat mij betreft krimpen ze de bouwsector met 50% i.p.v. de boeren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189533370
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mooi zo. Team B&B. ^O^
Die 2 groepen vormen samen denk ik wel een groot en sterk blok.
En zowel boeren als bouwvakkers laten niet zo makkelijk over zich heen lopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:27:06 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189533376
En dan de dikke dieselrijders, en de grootindustriëlen. “We eisen het recht op om ongehinderd de smerige klootzak uit te hangen! Laat ons erdoor!”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:34:58 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189533484
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:27 schreef Ringo het volgende:
En dan de dikke dieselrijders, en de grootindustriëlen. “We eisen het recht op om ongehinderd de smerige klootzak uit te hangen! Laat ons erdoor!”
Want?
pi_189533496
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:27 schreef Ringo het volgende:
En dan de dikke dieselrijders, en de grootindustriëlen. “We eisen het recht op om ongehinderd de smerige klootzak uit te hangen! Laat ons erdoor!”
Er zijn momenteel 18.000 bouwprojecten die stilliggen of niet in gang zijn gezet vanwege de stikstofnormen. Het aantal bouwbedrijven dat op de fles is gegaan is enorm en als er voor het einde van het jaar geen oplossing is gevonden, dan staan nog eens 7000 man op straat.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-malieveld-den

Maar jij maakt een infantiele vergelijking met 'dikke dieselrijders' die zouden gaan staken :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189533527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uit de op:
[..]

Vertel hun maar dat het onzin is.
Dat is zeker waar, daarom was het ook redelijk kortzichtig van de boeren om in protest te komen. De regering kan de vonnissen die op tafel liggen niet negeren. Als de boeren niets willen inleveren zal de bouw de grootste klappen op moeten vangen. Onbegrijpelijk dan ook dat er zoveel toezeggingen zijn gedaan door bestuurders. Ze hadden zich vast moeten houden aan de feitelijke situatie.
pi_189533617
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn momenteel 18.000 bouwprojecten die stilliggen of niet in gang zijn gezet vanwege de stikstofnormen. Het aantal bouwbedrijven dat op de fles is gegaan is enorm en als er voor het einde van het jaar geen oplossing is gevonden, dan staan nog eens 7000 man op straat.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-malieveld-den

Als gevolg van de boeren die niets willen inleveren, ja.
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:48:47 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189533695
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn momenteel 18.000 bouwprojecten die stilliggen of niet in gang zijn gezet vanwege de stikstofnormen. Het aantal bouwbedrijven dat op de fles is gegaan is enorm en als er voor het einde van het jaar geen oplossing is gevonden, dan staan nog eens 7000 man op straat.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-malieveld-den

Maar jij maakt een infantiele vergelijking met 'dikke dieselrijders' die zouden gaan staken :')
Jaja, heel zielug allemaal.
En zo houdt iedereen elkaar in de verstikkende greep van de economische groei die niet gestopt mag worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:48:56 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189533716
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb jij nou echt niet opgelet de afgelopen zoveel delen?
Volgens mij wel aardig, dus kom maar op.
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:50:48 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189533730
Dan gaan we toch allemaal lekker max. 100 km/u rijden? Solidair met de boeren en bouwvakkers!
Oh wacht... :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189533732
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als gevolg van de boeren die niets willen inleveren, ja.
Er moet dan ook een oplossing komen waar iedereen mee kan leven. De boeren, bouwsector, luchtvaart, het verkeer, de grote bedrijven, de industrie enz enz. Iedereen zal wat moeten inleveren.

Maar vooral: de politiek zal die oplossing goed moeten onderbouwen. Zomaar de halve veestapel wegstrepen kan echt niet. En iedereen wil vooraf weten waar ze aan toe zijn en niet achteraf voor verrassingen komen staan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189533772
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er moet dan ook een oplossing komen waar iedereen mee kan leven. De boeren, bouwsector, luchtvaart, het verkeer, de grote bedrijven, de industrie enz enz. Iedereen zal wat moeten inleveren.

Maar vooral: de politiek zal die oplossing goed moeten onderbouwen. Zomaar de halve veestapel wegstrepen kan echt niet. En iedereen wil vooraf weten waar ze aan toe zijn en niet achteraf voor verrassingen komen staan.
Dat is onmogelijk. Met de harde eisen die nu op tafel liggen zul je nooit met een plan kunnen komen waar 'iedereen wel mee kan leven'. Het lijkt er op dat de hele situatie schromelijk onderschat wordt.
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:00:04 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189533861
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:49 schreef Xa1pt het volgende:

Volgens mij wel aardig, dus kom maar op.
Vertel maar even wat het probleem is dan he. En niet hurdur boeren stikstof want dat is een zelf gecreeerd probleem. Maar goed, volgens mij is daar al ruim voldoende over gezegd.
pi_189533872
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vertel maar even wat het probleem is dan he. En niet hurdur boeren stikstof want dat is zelf gecreeerd. Maar goed, volgens mij is daar al ruim voldoende over gezegd.
In de andere reeksen ben ik daar nog relatief uitgebreid op ingegaan en die heb je zelf ook gelezen.
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:01:59 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189533885
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:50 schreef Ringo het volgende:
Dan gaan we toch allemaal lekker max. 100 km/u rijden? Solidair met de boeren en bouwvakkers!
Oh wacht... :').
We krijgen anders delen lang te horen dat het aan de boeren ligt en aan niemand anders... :')
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:06:52 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189533990
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In de andere reeksen ben ik daar nog relatief uitgebreid op ingegaan en die heb je zelf ook gelezen.
Ja en ik weet dat jij de wereld door een rietje bekijkt en vooral niet wil afwijken van je idee dat iedereen het verkeerd doet behalve wij en dat de boeren schuldig zijn...

Maar goed, ook voor jou, leg deze eens uit, Misschien heb jij hier wel een antwoord op?:



NWS / Boeren naar Den Haag met de tractor #29 Nederland stadspark?
pi_189534057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Te strenge normen inderdaad. Zelfs volledig energie neutrale woningen mogen vaak niet gebouwd worden.
https://www.ad.nl/politie(...)jd-met-wet~a22c42a1/
Sterker, een te bouwen zonnepark bij Zeewolde gaat nu mogelijk niet door vanwege de stikstofproblematiek. Je verzint het niet. :')

https://www.omroepflevola(...)ge-de-stikstofregels
pi_189534170
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja en ik weet dat jij de wereld door een rietje bekijkt en vooral niet wil afwijken van je idee dat iedereen het verkeerd doet behalve wij en dat de boeren schuldig zijn...
Ah, nou ja als jij dat al weet en nog voordat het überhaupt ergens over gaat al laf op de man begint te spelen en bovendien kennelijk al vergeten bent wat er in de afgelopen dagen zoal geschreven is heb ik ook niet zo heel veel zin om hier moeite in te gaan steken. Veel plezier ermee.
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:17:07 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189534212
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:15 schreef Xa1pt het volgende:

Ah, nou ja als jij dat al weet en nog voordat het überhaupt ergens over gaat al laf op de man begint te spelen en bovendien kennelijk al vergeten bent wat er in de afgelopen dagen zoal geschreven is heb ik ook niet zo heel veel zin om hier moeite in te gaan steken. Veel plezier ermee.
Later! :W
pi_189534360
enorme krapte op de woningmarkt
overheid: stop maar met bouwen

:')
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:47:26 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189534807
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:24 schreef Craptacular het volgende:
enorme krapte op de woningmarkt
overheid: stop maar met bouwen

:')
logisch toch, de natuur is kwetsbaar en we hebben al zo weinig natuur, dat jonge mensen geen woning meer kunnen vinden en geen gezin stichten en kindjes maken, maakt niet uit


De Stikstofproblematiek en de stikstof depositie is uiterst belangrijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:52:37 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189534880
Mooi man. Trekkers en kranen tegen de overheid.
Nu de transportsector nog er bij en je hebt helemaal feest. Wanneer gaan de truckers?

Wanneer gaat den haag eindelijk realiseren dat ze het beleid moeten aanpassen dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:53:35 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189534892
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

logisch toch, de natuur is kwetsbaar en we hebben al zo weinig natuur, dat jonge mensen geen woning meer kunnen vinden en geen gezin stichten en kindjes maken, maakt niet uit


De Stikstofproblematiek en de stikstof depositie is uiterst belangrijk
Maar wel kansloze migranten binnentrekken bij de vleet.

Stop daar mee. Volslagen gek die je bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:54:57 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189534916
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar wel kansloze migranten binnentrekken bij de vleet.

Stop daar mee. Volslagen gek die je bent.
ik ga morgen weer een bus vol halen anders , mag dat niet ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:59:58 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189534991
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ga morgen weer een bus vol halen anders , mag dat niet ??
Je doet je best maar. Je wordt vanzelf gepakt voor mensensmokkel.

Ik zeg doen!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189535048
Het zou eens tijd worden. Hele dagen 12 uur per dag minimaal werken en Klaver en die kut-VVD naait je weer eens een oor aan.

Er wordt met argusogen naar NL gekeken maar we willen weer eens het braafste jongetje van de klas zijn en ondertussen mensen bombarderen die we nog nooit ontmoet hebben. Daardoor komen al die kut 'vluchtelingen' hier ons de moeder neuken en wordt het gvd alleen maar drukker hier :r :r :r
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 20 oktober 2019 @ 19:16:35 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189535228
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:09 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Sterker, een te bouwen zonnepark bij Zeewolde gaat nu mogelijk niet door vanwege de stikstofproblematiek. Je verzint het niet. :')

https://www.omroepflevola(...)ge-de-stikstofregels
en terecht

vooor iedere kruiwagen grond die verplaatst wordt moet een vergunning komen , met stempels
https://www.telegraaf.nl/(...)tegen-stikstofaanpak


God zij dank gaat ook die Formule ! , niet door nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189535442
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en terecht

vooor iedere kruiwagen grond die verplaatst wordt moet een vergunning komen , met stempels
https://www.telegraaf.nl/(...)tegen-stikstofaanpak


God zij dank gaat ook die Formule ! , niet door nu
Nogmaals: qua grondverzet gaat het helemaal niet om stikstof hč. :') met je kruiwagen met grond die vervuild zou zijn met stikstof.
pi_189535558
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en terecht

vooor iedere kruiwagen grond die verplaatst wordt moet een vergunning komen , met stempels
https://www.telegraaf.nl/(...)tegen-stikstofaanpak

God zij dank gaat ook die Formule ! , niet door nu
Ik heb ook een kruiwagen mooi fikkie stoken straks KOM OP DAN
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 20 oktober 2019 @ 19:35:28 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189535562
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:27 schreef Chia het volgende:

Nogmaals: qua grondverzet gaat het helemaal niet om stikstof hč. :') met je kruiwagen met grond die vervuild zou zijn met stikstof.
Volgens michaelmoore werd er zelfs stikstof gevonden onder water in de bagger waar de nieuwe sluizen van Terneuzen gebouwd moesten worden... :') _!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:17 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)euwe-sluis-terneuzen

ook de nieuwe sluizen moeten stoppen met de voortgang door de stikstof verontreiniging van de bodem

we moeten zuinig zijn op onze kwetsbare natuur, er is al zo weinig

beter te stoppen met zulke projecten als Formule 1 en sluizen in duingebied
pi_189535591
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens michaelmoore werd er zelfs stikstof gevonden onder water in de bagger waar de nieuwe sluizen van Terneuzen gebouwd moesten worden... :') _!
[..]

Ja daar heb ik dat ook al gezegd. Ik hoop maar dat hij begeleid woont en toevallig een beetje teveel toegang tot internet heeft.

Of misschien is dit michaelmoore wel: https://www.dumpert.nl/mediabase/7776501/868f3ac2
Die heeft vast zijn 'veestapel' gehalveerd vanwege de stikstofeisen uit Den Haag.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2019 19:38:48 ]
  zondag 20 oktober 2019 @ 20:39:39 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189536979
Nederland draait vast in zich zelf, geholpen door de politiek , er kan geen kruiwagen grond meer verplaats worden zonder vergunning,

Iedere verbouwing staakt op de stikstof problematiek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:32:37 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189538233
Interessante Tegenlicht-uitzending nu: Houtbouwers
quote:
Momenteel liggen veel nieuwbouwprojecten stil omdat zij stuiten op internationale afspraken over CO2-reductie en stikstof. Als we op de huidige manier doorbouwen met cement, beton en staal komt bij de bouw van 1 miljoen nieuwe woningen ongeveer 55 miljoen ton CO2 vrij.

Maar er is een alternatief: bouwen met hout. Het nieuwe ‘kruislaaghout’ – ofwel CLT: Cross Laminated Timber – veroorzaakt geen uitstoot, maar slaat juist CO2 óp. Tevens kan met CLT ‘prefab’ veel sneller worden gebouwd. Omdat met het oersterke en brandveilige CLT zelfs hoogbouw gerealiseerd kan worden, kreeg het hout al snel de bijnaam ‘het nieuwe beton'.

Wat zijn de mogelijkheden en obstakels om CLT op grote schaal toe te passen in de bouw? Staan we aan de vooravond van een ‘houten eeuw’? Of is dit verhaal te mooi om waar te zijn?

Er wordt immers ook gepleit voor het ‘met rust laten’ van de natuur, en om minder bomenkap. Is er überhaupt wel genoeg areaal voor de voor houtbouw benodigde productiebossen? En moet ‘natuur’ wel op deze manier worden gecommodificeerd?

We leggen de vragen voor aan o.a. de Britse architect Andrew Waugh, groot voorstander van meer houtbouw. Zijn Londense bureau Waugh Thistleton Architects loopt wereldwijd voorop in bouwen met CLT en voert ook al grootschalige sociale woningbouwprojecten uit met het nieuwe wondermateriaal. Is dat een voorbeeld voor Nederland?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189538314
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Nogmaals: qua grondverzet gaat het helemaal niet om stikstof hč. :') met je kruiwagen met grond die vervuild zou zijn met stikstof.
Uhm helaas is dat dus wel zo voor grondverzet zijn machines nodig welke stikstof uitstoten. En zelfs dat mag niet meer.

Ik zou willen dat ik het verzon. Maar het is de reden dat nu de aanleg van een broedgebied voor vogels stil ligt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189538334
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Uhm helaas is dat dus wel zo voor grondverzet zijn machines nodig welke stikstof uitstoten. En zelfs dat mag niet meer.

Ik zou willen dat ik het verzon. Maar het is de reden dat nu de aanleg van een broedgebied voor vogels stil ligt.
Uhm maar in de context van mm zijn nieuwsbericht en kruiwagen gaat het over PFAS..
pi_189538386
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:32 schreef Ringo het volgende:
Interessante Tegenlicht-uitzending nu: Houtbouwers
[..]

Komt over als multiplex en gelamineerde balken. Niet echt spectaculair nieuw.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:48:12 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189538552
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Komt over als multiplex en gelamineerde balken. Niet echt spectaculair nieuw.
Dat klopt, maar dat is het punt niet. De grote uitdaging is schaalvergroting van houtbouw en duurzaam gebruik van bestaand cultuurbos.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:49:44 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189538593
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Uhm helaas is dat dus wel zo voor grondverzet zijn machines nodig welke stikstof uitstoten. En zelfs dat mag niet meer.

Ik zou willen dat ik het verzon. Maar het is de reden dat nu de aanleg van een broedgebied voor vogels stil ligt.
Als we gaan fietsen dan??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:09:06 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189538906
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:37 schreef Chia het volgende:

[..]

Uhm maar in de context van mm zijn nieuwsbericht en kruiwagen gaat het over PFAS..
we mogen nog wel naar het werk , mist op sloffen en niet stuiven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:20:58 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189539136
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:37 schreef Chia het volgende:

[..]

Uhm maar in de context van mm zijn nieuwsbericht en kruiwagen gaat het over PFAS..
PFAS. We weten niet precies wat het is, en hoe schadelijk het is, dus laten we er voor de zekerheid maar een norm op zetten die ongeveer tien keer zo streng is als in alle ons omringende landen.

De bouwsector begon langzamerhand weer ergens op te lijken sinds de laatste crisis. Dat moeten we niet hebben, dus doodgooien met regeltjes die club. Wat denken ze wel, een beetje huizen bouwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:23:25 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189539201
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

PFAS. We weten niet precies wat het is, en hoe schadelijk het is, dus laten we er voor de zekerheid maar een norm op zetten die ongeveer tien keer zo streng is als in alle ons omringende landen.

De bouwsector begon langzamerhand weer ergens op te lijken sinds de laatste crisis. Dat moeten we niet hebben, dus doodgooien met regeltjes die club. Wat denken ze wel, een beetje huizen bouwen.
juist, snel de economie doodgooien en absoluut geen huizen bouwen, stel je voor dat je woning geen 10% in waarde zou stijgen dit jaar


Zakt de economie dan in elkaar , dan geven we weer de huurders de schuld en krijgen ze weer 1% extra huur erop, dan gaat wel weer beter

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-10-2019 23:07:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 21 oktober 2019 @ 03:07:23 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189541585
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
PFAS. We weten niet precies wat het is, en hoe schadelijk het is, dus laten we er voor de zekerheid maar een norm op zetten die ongeveer tien keer zo streng is als in alle ons omringende landen.

De bouwsector begon langzamerhand weer ergens op te lijken sinds de laatste crisis. Dat moeten we niet hebben, dus doodgooien met regeltjes die club. Wat denken ze wel, een beetje huizen bouwen.
Misschien moet die sector eens een keertje gaan nadenken hoe ze dat op een verantwoorde manier kunnen doen. En niet altijd maar de projectontwikkelaars met hun hang naar snel geld het hoogste woord geven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 oktober 2019 @ 03:17:08 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189541591
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 03:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Misschien moet die sector eens een keertje gaan nadenken hoe ze dat op een verantwoorde manier kunnen doen. En niet altijd maar de projectontwikkelaars met hun hang naar snel geld het hoogste woord geven.
Wat een domme post _O-.

'Snel geld' in de bouwsector :D!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189542236
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:37 schreef Chia het volgende:

[..]

Uhm maar in de context van mm zijn nieuwsbericht en kruiwagen gaat het over PFAS..
PFAS heeft niets met PAS en stikstof te maken.
in a crowd you lose humanity
pi_189542257
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

PFAS heeft niets met PAS en stikstof te maken.
Heel goed, dat is exact mijn punt.
  maandag 21 oktober 2019 @ 08:12:43 #100
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189542323
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 03:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Misschien moet die sector eens een keertje gaan nadenken hoe ze dat op een verantwoorde manier kunnen doen. En niet altijd maar de projectontwikkelaars met hun hang naar snel geld het hoogste woord geven.
Dit.
pi_189542375
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

PFAS. We weten niet precies wat het is, en hoe schadelijk het is, dus laten we er voor de zekerheid maar een norm op zetten die ongeveer tien keer zo streng is als in alle ons omringende landen.

De bouwsector begon langzamerhand weer ergens op te lijken sinds de laatste crisis. Dat moeten we niet hebben, dus doodgooien met regeltjes die club. Wat denken ze wel, een beetje huizen bouwen.
Het gaat erom dat er aantoonbaar geen grond verslechterd wordt door er 'viezere' grond op toe te passen. Er zijn nog geen normen behalve die risicogrenzen en de detectielimiet.

En er kunnen gewoon lokaal achtergrondwaarden worden vastgesteld boven die detectielimiet hoor. Alleen veel gemeenten hadden geen idee van de problematiek en dat er sprake zou kunnen zijn van een landelijke belasting met deze verontreiniging en beschouwden hun bodem onterecht als onbelast en onverdacht. Dus die lopen nu achter de feiten aan en daar is de bouwsector de dupe van.

Ook Rijkswaterstaat heeft te lang liggen slapen.
pi_189542782
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 03:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een domme post _O-.

'Snel geld' in de bouwsector :D!
Dit idd, een bouwproject en/of ontwikkeling duurt vaak 10 jaar.

Overigens dat met hout bouwen klinkt leuk maar vaak zijn er sterke chemische middelen nodig om het hout te beschermen en te verduurzamen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 oktober 2019 @ 09:08:10 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189542885
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit idd, een bouwproject en/of ontwikkeling duurt vaak 10 jaar.
Vandaar ook de neiging van projectontwikkelaars om alles te zetten op goedkope productie en zoveel mogelijk speculatie.
De ideologie van het grote geld laat simpelweg geen (dure) innovatie toe.
quote:
Overigens dat met hout bouwen klinkt leuk maar vaak zijn er sterke chemische middelen nodig om het hout te beschermen en te verduurzamen.
En daar is het zoveelste argument om alles bij het oude te laten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189543522
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:47 schreef michaelmoore het volgende:

logisch toch, de natuur is kwetsbaar en we hebben al zo weinig natuur, dat jonge mensen geen woning meer kunnen vinden en geen gezin stichten en kindjes maken, maakt niet uit

De Stikstofproblematiek en de stikstof depositie is uiterst belangrijk
Wat wij uitvoeren heeft 0.0 zin.

Ga eens in china/us/rusland regeltjes doorvoeren
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:02:22 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189543573
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:59 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Wat wij uitvoeren heeft 0.0 zin.

Ga eens in china/us/rusland regeltjes doorvoeren
Dan snap je niet hoe het werkt....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_189544604
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Vandaar ook de neiging van projectontwikkelaars om alles te zetten op goedkope productie en zoveel mogelijk speculatie.
De ideologie van het grote geld laat simpelweg geen (dure) innovatie toe.
[..]

Simpelweg niet waar, juist omdat bouwen zo duur is vindt er veel innovatie plaats.
Bouwtijden, materiaalonderzoek en prefab elementen zijn sterk verbeterd.
quote:
En daar is het zoveelste argument om alles bij het oude te laten.
Ligt eraan soms lijken zaken duurzaam maar zijn ze dat niet op de lange termijn.
Een betonnen/stenen woning gaat veel langer mee dan een houten woning.
Maar dat valt nog wel te ondervangen echter is er in NL ook amper vraag naar huizen van hout.
Mensen willen jaren 30 stijl en zeer modern.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:07:38 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189544611
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:59 schreef Craptacular het volgende:
Wat wij uitvoeren heeft 0.0 zin.

Ga eens in china/us/rusland regeltjes doorvoeren
Calimero-complex.
Gewoon op de oude voet doorgaan, oogkleppen op, plankgas totdat we stikken.
Nee, dat helpt de wereld vooruit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:14:19 #108
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189544724
Is er al een begin van een wet om stikstofuitstoot te reguleren? Welk van de partijen heeft een werkbaar idee? Totdat er een nieuwe wet is, blijft dit een probleem. Ipv op trekkers rondrijden, zouden de politici zich beter in kunnen spannen met het doorvoeren van juridisch kloppende wetgeving zodat het probleem zo snel mogelijk van tafel is.
Ik vraag me ook af wat voor nut dit soort acties dus gaan hebben, de urgentie mag toch überhaupt al wel duidelijk zijn...
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:14:35 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189544728
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Simpelweg niet waar, juist omdat bouwen zo duur is vindt er veel innovatie plaats.
Bouwtijden, materiaalonderzoek en prefab elementen zijn sterk verbeterd.
Kennelijk zijn er toch nog veel blinde vlekken en dogmaʼs die innovatie tegenhouden.
quote:
Ligt eraan soms lijken zaken duurzaam maar zijn ze dat niet op de lange termijn.
Een betonnen/stenen woning gaat veel langer mee dan een houten woning.
Beton neemt geen CO2 op en is niet recyclebaar. Het kost enorm veel energie om te produceren, betonproductie is heel vervuilend.
quote:
Maar dat valt nog wel te ondervangen echter is er in NL ook amper vraag naar huizen van hout.
Mensen willen jaren 30 stijl en zeer modern.
Die vraag kun je creëren, daar kun je communicatie voor inzetten. Onbekend maakt onbemind.
Maar zolang er bij beleidsmakers, ontwikkelaars en investeerders geen wil is om te veranderen, houdt het op.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:52:02 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189545409
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef Ringo het volgende:

Beton neemt geen CO2 op en is niet recyclebaar. Het kost enorm veel energie om te produceren, betonproductie is heel vervuilend.
Een houten flat is ook niet wat he...

Het heeft een reden he dat wij vnl met steen en beton bouwen... In de tijd van de houten huizen brandde de halve stad af als iemand de vlam in de pan kreeg... Daarbij gaat hout vergeleken met beton/ steen maar heel kort mee en moeten er liters verf op gesmeerd worden.
  maandag 21 oktober 2019 @ 12:51:49 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189546217
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:52 schreef AchJa het volgende:
Een houten flat is ook niet wat he...

Het heeft een reden he dat wij vnl met steen en beton bouwen... In de tijd van de houten huizen brandde de halve stad af als iemand de vlam in de pan kreeg... Daarbij gaat hout vergeleken met beton/ steen maar heel kort mee en moeten er liters verf op gesmeerd worden.
Alles heeft een reden en een voor en een tegen. Maar niet alle redenen zijn altijd even legitiem.
Kijk die Tegenlicht-uitzending nu gewoon maar eens. Niet dat daar een walhalla wordt gepredikt, maar vrijwel alle proʼs en contraʼs komen langs en het resultaat biedt genoeg stof tot nadenken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189546709
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alles heeft een reden en een voor en een tegen. Maar niet alle redenen zijn altijd even legitiem.
Kijk die Tegenlicht-uitzending nu gewoon maar eens. Niet dat daar een walhalla wordt gepredikt, maar vrijwel alle proʼs en contraʼs komen langs en het resultaat biedt genoeg stof tot nadenken.
Maar goed, ook die houten huizen mogen nu in veel gebieden niet gebouwd worden omdat ook de bouw van die huizen extra stikstof opleveren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189550649
quote:
Vakbonden sluiten zich mogelijk aan bij landelijke actie boze bouwers
Vakbonden en werkgevers in de bouwsector bekijken de komende dagen of ze zich aansluiten bij de landelijke protestactie volgende week woensdag. Facebookgroep Grond in Verzet kondigde afgelopen weekeinde aan naar het Malieveld in Den Haag te willen. Inmiddels hebben zich daar duizenden mensen uit de bouwsector bij aangesloten.
https://www.gelderlander.(...)ze-bouwers~a8a5817c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189550824
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar goed, ook die houten huizen mogen nu in veel gebieden niet gebouwd worden omdat ook de bouw van die huizen extra stikstof opleveren.
Kennelijk wel aanzienlijk minder dan de ouderwetse manier van bouwen. Ben benieuwd of dit uiteindelijk aanslaat, het klinkt als een veelbelovende methode.
pi_189551200
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kennelijk wel aanzienlijk minder dan de ouderwetse manier van bouwen. Ben benieuwd of dit uiteindelijk aanslaat, het klinkt als een veelbelovende methode.
In gebieden waar de stikstofwaardes al te hoog zijn mag helemaal niets meer gebouwd worden. Elke toch afgegeven vergunning zal een rechter terug moeten draaien.
Dus ook het meest zuinige houten huis mag niet gebouwd worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189551306
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In gebieden waar de stikstofwaardes al te hoog zijn mag helemaal niets meer gebouwd worden. Elke toch afgegeven vergunning zal een rechter terug moeten draaien.
Dus ook het meest zuinige houten huis mag niet gebouwd worden.
Niemand zegt dan ook dat dat de oplossing is voor de huidige situatie.
pi_189551415
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niemand zegt dan ook dat dat de oplossing is voor de huidige situatie.
Ringo hint daar anders wel op. Maar goed, Ringo is ook bang dat wij als mensen gevaar lopen te stikken vanwege te hoge stikstofwaardes. Die hoef je inderdaad niet serieus te nemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:46:59 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189551991
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ringo hint daar anders wel op. Maar goed, Ringo is ook bang dat wij als mensen gevaar lopen te stikken vanwege te hoge stikstofwaardes. Die hoef je inderdaad niet serieus te nemen.
Ik hint op een mogelijke oplossing voor de toekomst. Omdat onze huidige manier van produceren, en van bouwen, een zekere weg naar het einde is. Het huidige stikstofdilemma is van die werkelijkheid niet meer dan een bureaucratisch derivaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189552850
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik hint op een mogelijke oplossing voor de toekomst. Omdat onze huidige manier van produceren, en van bouwen, een zekere weg naar het einde is. Het huidige stikstofdilemma is van die werkelijkheid niet meer dan een bureaucratisch derivaat.
Ok, maar je hebt geen realistisch beeld van het probleem en waarom wij onszelf stikstofnormen opleggen.

Rond natuurgebieden hebben wij deze strenge normen omdat anders vanwege te hoge concentraties stikstof bepaalde flora plaats moeten maken voor andere natuur. Er is geen enkel risico dat er natuur verdwijnt en al helemaal niet dat er mensen zullen stikken vanwege te hoge waardes.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:42:45 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189553106
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ok, maar je hebt geen realistisch beeld van het probleem en waarom wij onszelf stikstofnormen opleggen.

Rond natuurgebieden hebben wij deze strenge normen omdat anders vanwege te hoge concentraties stikstof bepaalde flora plaats moeten maken voor andere natuur. Er is geen enkel risico dat er natuur verdwijnt en al helemaal niet dat er mensen zullen stikken vanwege te hoge waardes.
Dat “stikken” uit mijn eerdere post is figuurlijk, dat begrijp jij ook.
En die stikstofnorm staat niet op zichzelf.
Verlies van biodiversiteit in natuurgebied X heeft op termijn verstrekkende gevolgen op brede schaal, veel meer dan "plantje A is weg maar we hebben er plantje B voor teruggekregen”.
Stikken zullen we niet, nog in geen tweehonderd jaar, maar minder leefbaar wordt onze omgeving wel. Dat neerwaartse proces is allang gaande en het stikstofbeleid is een bureaucratisch instrument om een weg omhoog te forceren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189553330
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kennelijk zijn er toch nog veel blinde vlekken en dogmaʼs die innovatie tegenhouden.
[..]

Beton neemt geen CO2 op en is niet recyclebaar. Het kost enorm veel energie om te produceren, betonproductie is heel vervuilend.
[..]

Die vraag kun je creëren, daar kun je communicatie voor inzetten. Onbekend maakt onbemind.
Maar zolang er bij beleidsmakers, ontwikkelaars en investeerders geen wil is om te veranderen, houdt het op.
Beton is wel recyclebaar hoor. Je zult wel altijd nieuw basismateriaal toe moeten voegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189555321
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef VoMy het volgende:
Is er al een begin van een wet om stikstofuitstoot te reguleren? Welk van de partijen heeft een werkbaar idee? Totdat er een nieuwe wet is, blijft dit een probleem. Ipv op trekkers rondrijden, zouden de politici zich beter in kunnen spannen met het doorvoeren van juridisch kloppende wetgeving zodat het probleem zo snel mogelijk van tafel is.
Ik vraag me ook af wat voor nut dit soort acties dus gaan hebben, de urgentie mag toch überhaupt al wel duidelijk zijn...
Geloof me maar, de politiek is wel wakker geworden wat betreft de urgentie van het probleem. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen om te voorkomen dat het hele land (en economie, dat vinden ze in Den Haag net wat belangrijker) straks stil ligt.

Probleem is alleen dat er simpelweg geen simpele oplossing is om uit dit acute probleem te komen. Stikstof blijft lang hangen en ook als je langdurig de stikstofproductie weet te verminderen, dan nog moet je jaren wachten om ook maar iets in de buurt van de natura2000 gebieden te mogen doen.

Ik ben bang dat de politiek voor de maatregelen gaat kiezen die het minst mondig zijn en niet voor de beste/ meest effectieve oplossingen. De maximumsnelheid op snelwegen verlagen tot 100 km/h werd al veel in de discussie genoemd, maar dat levert maar 0,13% minder uitstoot van stikstof op. Dan kan er wel draagvlak voor zijn, maar als het zo goed als niets oplevert dan is dat maar een schijnoplossing van de overheid die bedoeld is om de kritiek te stillen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189589518
quote:
Zeker tienduizend bouwvakkers gaan protesteren op Malieveld: ‘Laat materieel thuis’
https://www.ad.nl/binnenl(...)ieel-thuis~a9171809/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189591112
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Beetje een laf protest zo zonder materieel. Als je serieuze druk wilt uitoefenen, dan neem je je materieel mee (bij voorkeur wel buiten de spits om het draagvlak groot te houden).
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189591190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op naar het Malieveld met shovels en graafmachines!
Die mogen niet meer naar het malieveld, want tractoren zijn ook te zwaar. Volgens dit artikel, dan.

https://www.ad.nl/den-haa(...)k-niet-aan~af3b037b/
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_189592449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 23:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die mogen niet meer naar het malieveld, want tractoren zijn ook te zwaar. Volgens dit artikel, dan.

https://www.ad.nl/den-haa(...)k-niet-aan~af3b037b/
Ja, dat gaf mijn laatste update al aan. Ten tijde van de OP was het plan om met materieel te komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189594062
Wie wil er nog een huis kopen in NL ?

Je moet wel heel veel geld meenemen!!!

De bouw is compleet ingestort!

" VNO en MKB proberen bij de politiek onder de aandacht te brengen hoe heftig de gevolgen zijn en hoe veel breder dan alleen voor bouwbedrijven. „De afzet van heipalen is bijvoorbeeld al met 80 procent gedaald” "

Bron;

https://www.telegraaf.nl/(...)is-door-milieuregels
pi_189594549
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:13 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Toenemende bevolking in Nederland door onder andere dit. Maar niet alleen specifiek in Nederland wereldwijd speelt dit probleem.

Je kan niet vergelijken ja maar in 1960 was er wereldwijd maar zoveel uitstoot de bevolking blijft maar en blijft maar groeien dus het consumeren ook.

https://www.worldometers.info/nl/

Niemand durft de olifant in de kamer de benoemen. :N
Klopt is is grotendeels de bevolkingsgroei.

Maar vooral ook het niet mogen benoemen daarvan want racisme.... en daarmee stopt alle kans op het oplossen van een groot probleem en schuift men het door naar de burgers en het bedrijfsleven.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 10:30:04 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189594658
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef VoMy het volgende:
Is er al een begin van een wet om stikstofuitstoot te reguleren? Welk van de partijen heeft een werkbaar idee? Totdat er een nieuwe wet is, blijft dit een probleem. Ipv op trekkers rondrijden, zouden de politici zich beter in kunnen spannen met het doorvoeren van juridisch kloppende wetgeving zodat het probleem zo snel mogelijk van tafel is.
Ik vraag me ook af wat voor nut dit soort acties dus gaan hebben, de urgentie mag toch überhaupt al wel duidelijk zijn...
Er is niet zoveel aan te doen qua wetgeving.

Heel erg fors snijden in de depositie is een oplossing, een andere is wellicht het aantal Natura2000 gebieden verminderen. Geen idee of dat laatste zomaar kan.

Beide maatregelen gaan echter meerdere jaren duren met verschillende belangengroeperingen die in bezwaar gaan etc.

Ik verwacht de komende jaren dus nog wel grote problemen qua bouwprojecten etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 24 oktober 2019 @ 10:36:07 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189594716
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 10:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is niet zoveel aan te doen qua wetgeving.

Heel erg fors snijden in de depositie is een oplossing, een andere is wellicht het aantal Natura2000 gebieden verminderen. Geen idee of dat laatste zomaar kan.

Beide maatregelen gaan echter meerdere jaren duren met verschillende belangengroeperingen die in bezwaar gaan etc.

Ik verwacht de komende jaren dus nog wel grote problemen qua bouwprojecten etc.
Je moet een systeem implementeren dat vergunningen kan verlenen in de buurt van natuurgebieden als daar aantoonbaar werkende compensatiemaatregelenen tegenover gezet worden. Dus niet, zoals nu het geval was, de vergunning verlenen en gewoon maar hopen dat het vanzelf weer beter wordt, maar substantiëlere zaken.
Probleem is natuurlijk dat, doordat we al tientallen jaren met dit systeem werken, sommige natuurgebieden in abominabele staat verkeren en dat 'compenseren' nu niet goed genoeg meer is - er werd in het rapport Remkes geloof ik zelfs gesproken over een algeheel verbod in de buurt van sommige van die natuurgebieden; een verbod dat eventueel niet nodig was geweest als er 10 jaar geleden geen PAS maar een daadwerkelijk goede oplossing was ingevoerd.

Maar ik mag toch hopen dat er wel ergens geschreven gaat worden aan een vervanging van de PAS-wet, anders gaat het allemaal wel heel lang duren voordat dit voorbij is.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 10:43:44 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189594768
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 10:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je moet een systeem implementeren dat vergunningen kan verlenen in de buurt van natuurgebieden als daar aantoonbaar werkende compensatiemaatregelenen tegenover gezet worden. Dus niet, zoals nu het geval was, de vergunning verlenen en gewoon maar hopen dat het vanzelf weer beter wordt, maar substantiëlere zaken.
Probleem is natuurlijk dat, doordat we al tientallen jaren met dit systeem werken, sommige natuurgebieden in abominabele staat verkeren en dat 'compenseren' nu niet goed genoeg meer is - er werd in het rapport Remkes geloof ik zelfs gesproken over een algeheel verbod in de buurt van sommige van die natuurgebieden; een verbod dat eventueel niet nodig was geweest als er 10 jaar geleden geen PAS maar een daadwerkelijk goede oplossing was ingevoerd.

Maar ik mag toch hopen dat er wel ergens geschreven gaat worden aan een vervanging van de PAS-wet, anders gaat het allemaal wel heel lang duren voordat dit voorbij is.
Was het hele idee achter de uitspraak niet dat je éérst de uitstoot moet terugdringen en dán pas ruimte hebt voor nieuwe uitstoot?
Dus je kan niet gaan bouwen met de intentie om later uitstoot te compenseren. Zo begreep ik het uit het nieuws, heb de uitspraak niet teruggelezen, dus slag om de arm ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189596530
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 10:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is niet zoveel aan te doen qua wetgeving.

Heel erg fors snijden in de depositie is een oplossing, een andere is wellicht het aantal Natura2000 gebieden verminderen. Geen idee of dat laatste zomaar kan.

Beide maatregelen gaan echter meerdere jaren duren met verschillende belangengroeperingen die in bezwaar gaan etc.

Ik verwacht de komende jaren dus nog wel grote problemen qua bouwprojecten etc.
Eerlijk gaan meten zou ook al een stuk schelen lijkt me, microbeleid voeren op macrogegevens gaat natuurlijk nergens over. Kijk bv. naar Friesland, 1 fucking meetpunt welke alleen no2 en no meet... Geen enkele die de depositie meet. Het was toch vooral een lokaal probleem?

  donderdag 24 oktober 2019 @ 14:09:10 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189597555
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eerlijk gaan meten zou ook al een stuk schelen lijkt me, microbeleid voeren op macrogegevens gaat natuurlijk nergens over. Kijk bv. naar Friesland, 1 fucking meetpunt welke alleen no2 en no meet... Geen enkele die de depositie meet. Het was toch vooral een lokaal probleem?

[ afbeelding ]
Daar zou winst te halen zijn wellicht.

(Of wie weet blijkt het er dan nog veel meer depositie te zijn, dan ben je helemaal ver van huis :D)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189598165
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:09 schreef Drekkoning het volgende:

Daar zou winst te halen zijn wellicht.

(Of wie weet blijkt het er dan nog veel meer depositie te zijn, dan ben je helemaal ver van huis :D)
En dan komt vraag twee, wie is er verantwoordelijk voor de depositie, zijn dat echt de boeren?
pi_189599280
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dan komt vraag twee, wie is er verantwoordelijk voor de depositie, zijn dat echt de boeren?
Ik ben bang van wel. Het is dat het mestprobleem al niet 30 jaar een probleem is.
Maar het aantal meetpunten mag wel uitgebreid worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189611456
quote:


@bitterbal het zou, ondanks dat het niet mogelijk is, inderdaad vet zijn als de Bagger 288 mee komt demonstreren.

Terecht dat de bouwsector gaat demonstreren. Dit kabinet neemt in een veel te hoog tempo allerlei beslissingen die het land platleggen. Vele groepen mensen voelen zich daardoor in de hoek gezet. Polariseren kun je leren, zo blijkt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189611540
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:35 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

@:bitterbal het zou, ondanks dat het niet mogelijk is, inderdaad vet zijn als de Bagger 288 mee komt demonstreren.

Terecht dat de bouwsector gaat demonstreren. Dit kabinet neemt in een veel te hoog tempo allerlei beslissingen die het land platleggen. Vele groepen mensen voelen zich daardoor in de hoek gezet. Polariseren kun je leren, zo blijkt.
pi_189642720
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:35 schreef Oostwoud het volgende:
Terecht dat de bouwsector gaat demonstreren. Dit kabinet neemt in een veel te hoog tempo allerlei beslissingen die het land platleggen.
Veel te laag tempo bedoel je. Men had makkelijk jaren geleden al geleidelijk verbeteringen kunnen invoeren; maar stelde dat liever uit. En nu komt de rekening.

Maarja. Verantwoordelijkheid nemen zit er natuurlijk niet in.
pi_189650927
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Veel te laag tempo bedoel je. Men had makkelijk jaren geleden al geleidelijk verbeteringen kunnen invoeren; maar stelde dat liever uit. En nu komt de rekening.

Maarja. Verantwoordelijkheid nemen zit er natuurlijk niet in.
Wat wij gepost hebben sluit elkaar niet uit. Door niet de weg der geleidelijkheid te kiezen, moet er nu in een te korte tijd veel teveel tegelijk worden doorgedrukt. De samenleving kookt daardoor nu over. Ik meen ook dat niet alle besluiten verstandig zijn.

Welke verbeteringen denk jij te zien met dit beleid?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Redactie Frontpage zondag 27 oktober 2019 @ 17:43:59 #140
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189651611
Heel goed dat de bouwsector gaat protesteren. Ik werk zelf bij een zeer grote toeleverancier van de bouwsector, maar er is geen flikker te beleven. Alle bouwvakkers zitten thuis omdat er geen werk is
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_189651709
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:35 schreef Oostwoud het volgende:
Terecht dat de bouwsector gaat demonstreren.
Tja, in die zin dat als je de boeren toezeggingen doet die je niet waar kunt maken de bouw dan ook volgt.

quote:
Dit kabinet neemt in een veel te hoog tempo allerlei beslissingen die het land platleggen.
Dit kabinet neemt geen beslissingen uit eigen initiatief. Er liggen vonnissen op tafel die gevolgd moeten worden.

quote:
Vele groepen mensen voelen zich daardoor in de hoek gezet. Polariseren kun je leren, zo blijkt.
Ach, schei toch uit. Mensen doen net alsof de boeren gepest worden en als je iets anders vindt dan de uitgangspunten van de boeren word je ineens tot tegenstander gebombardeerd. Dat polariseren gebeurt juist door mensen die niet eens meer nuchter naar de feitelijke situatie kijken en "HULLIE ZIJN TEGEN ONZE BOEREN" roepen. Of figuren die beweren dat er zonder boeren geen voedsel meer voor ons is. :')_!
  Redactie Frontpage zondag 27 oktober 2019 @ 18:07:34 #142
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189652060
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, in die zin dat als je de boeren toezeggingen doet die je niet waar kunt maken de bouw dan ook volgt.
[..]

Dit kabinet neemt geen beslissingen uit eigen initiatief. Er liggen vonnissen op tafel die gevolgd moeten worden.
[..]

Ach, schei toch uit. Mensen doen net alsof de boeren gepest worden en als je iets anders vindt dan de uitgangspunten van de boeren word je ineens tot tegenstander gebombardeerd. Dat polariseren gebeurt juist door mensen die niet eens meer nuchter naar de feitelijke situatie kijken en "HULLIE ZIJN TEGEN ONZE BOEREN" roepen. Of figuren die beweren dat er zonder boeren geen voedsel meer voor ons is. :')_!
Dat ook idd. Als Drent steun ik de boeren. Het is prima als voedsel leveren voor Nederland en de buurlanden. Maar dat zo'n klein land het voedsel levert voor de hele wereld is wel erg krom
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_189686861
quote:
Eerste bouwmachines vanavond al op Malieveld
https://www.ad.nl/den-haa(...)-malieveld~a4984620/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189688682
Die hele bouwsector, waaronder ik werkzaam ben en MILJOENEN mensen zullen nog wel eens gaan zien wat Den Haag allemaal van plan is.

De bouw in zo'n beetje de motor van de economie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189690072
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:24:21 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189690085
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:04 schreef BoneThugss het volgende:
Die hele bouwsector, waaronder ik werkzaam ben en MILJOENEN mensen zullen nog wel eens gaan zien wat Den Haag allemaal van plan is.

De bouw in zo'n beetje de motor van de economie.
De bouw IS de motor van de economie
Dat hebben we in 2011 gezien toen de provincies de rode contouren invoerden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189690133
hahahaha :D

BoereninActie twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 19:43:56 Groot aantal kiepwagens met vervuilde grond onderweg naar het Malieveld! Wij steunen de bouw & grond !! #bouwprotest #grondinverzet #denhaag #malieveld #bouw #boerinactie https://t.co/dQEGd7dBCs reageer retweet
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189690375
Zou de Tweede Kamer op met PFAS vervuilde grond zijn gebouwd? :')
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:47:29 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189690461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 21:43 schreef vouwdeurtje het volgende:
Zou de Tweede Kamer op met PFAS vervuilde grond zijn gebouwd? :')
het hele Binnenhof moet afgebroken worden en de woning van de tweede Kamerleden ook , die van Rob Jetten het eerst

vervolgens moet alle grond verbrand worden in de hoogovens ,
De slachtoffers krijgen dan deeltijd WW
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189690524
Hoe oud is de laatste verbouwing van het Binnenhof? 1992? Het zal me niet verbazen als het op met asbest vervuilde grond staat :')
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189690828
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189690934
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:16:37 #153
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_189690990
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn gras! }:|
pi_189691033
Wat zijn ze weer zielig, ze moeten toch wel de natuur kunnen blijven verneuken?
pi_189691051
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Mijn gras! }:|
En zo'n beetje alles moet nog vertrekken:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189691080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:18 schreef Takadanobaba het volgende:
Wat zijn ze weer zielig, ze moeten toch wel de natuur kunnen blijven verneuken?
Woon jij in een huis en maak je weleens gebruik van dingen als wegen, openbare gebouwen of diensten? Misschien is de bouw dan toch ergens goed voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189691103
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En dat werkelijke probleem is een complot van het RIVM om de Nederlandse economie te slopen?
Nee het probleem is dat de politiek zowel met stikstof en PFAS jarenlang weggekeken hebben. Zeker met PFAS.en nu is het 5 voor 12 en moeten er opeens dit soort maatregelen genomen worden. Logisch dat boer en bouw op hun achterste benen staan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:23:37 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189691113
Zo, alweer een beroepsgroep die het recht opeist om de wereld te blijven verkankeren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189691211
De gevaarlijke linkse trollen zijn weer wakker geworden :') Mensen die nog nooit een dag in hun leven hebben gewerkt, de samenleving alleen maar geld kosten, maar toch een grote mond hebben :')
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189691218
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, in die zin dat als je de boeren toezeggingen doet die je niet waar kunt maken de bouw dan ook volgt.
[..]

Dit kabinet neemt geen beslissingen uit eigen initiatief. Er liggen vonnissen op tafel die gevolgd moeten worden.
[..]

Ach, schei toch uit. Mensen doen net alsof de boeren gepest worden en als je iets anders vindt dan de uitgangspunten van de boeren word je ineens tot tegenstander gebombardeerd. Dat polariseren gebeurt juist door mensen die niet eens meer nuchter naar de feitelijke situatie kijken en "HULLIE ZIJN TEGEN ONZE BOEREN" roepen. Of figuren die beweren dat er zonder boeren geen voedsel meer voor ons is. :')_!
En tegen die vonnissen hebben ze zich jaren verzet, tijd die ze beter hadden kunnen besteden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189691222
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Woon jij in een huis en maak je weleens gebruik van dingen als wegen, openbare gebouwen of diensten? Misschien is de bouw dan toch ergens goed voor.
Het is al lang goed geweest in Nederland, met fatsoenlijk beleid zou je niks meer bij hoeven bouwen. Alleen verbouwen dan.
pi_189691226
wrvandenbroek twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 22:29:26 Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat deze kraan onderweg is naar het Binnenhof! #grondinverzet #genoegisgenoeg https://t.co/N1Zf3sRvtg reageer retweet
_O-
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:30:43 #163
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_189691231
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En zo'n beetje alles moet nog vertrekken:
[ afbeelding ]
Mooi spul hč? :Y
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:30:51 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189691233
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:29 schreef vouwdeurtje het volgende:
De gevaarlijke linkse trollen zijn weer wakker geworden :') Mensen die nog nooit een dag in hun leven hebben gewerkt, de samenleving alleen maar geld kosten, maar toch een grote mond hebben :')
Heb je het nou alweer over je moeder?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189691275
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:30 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Het is al lang goed geweest in Nederland, met fatsoenlijk beleid zou je niks meer bij hoeven bouwen. Alleen verbouwen dan.
Dit is om veel verschillende redenen een debiele opmerking. Maar goed, je wilt onder andere niet dat we -windmolens en zonneparken bouwen?
- Nieuwbouwhuizen bouwen die veel en veel energiezuiniger zijn dan woningen uit de jaren 30, 40 en 50?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189691282
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Mooi spul hč? :Y
_O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189691300
HMM morgen vrij :P
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:35:57 #168
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189691308
ik zat net HvN ( :') ) te kijken en zie allemaal vrachtauto's met groene kentekenplaten. Waarom is dat? Die dingen hebben toch gewoon normale gele platen :?
pi_189691328
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is om veel verschillende redenen een debiele opmerking. Maar goed, je wilt onder andere niet dat we -windmolens en zonneparken bouwen?
- Nieuwbouwhuizen bouwen die veel en veel energiezuiniger zijn dan woningen uit de jaren 30, 40 en 50?
Ah de bouwvakkers protesteren omdat ze het zo goed met de natuur voor hebben en alleen nog maar dit soort positieve projecten uit willen voeren?
pi_189691370
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:35 schreef bitterbal het volgende:
HMM morgen vrij :P
Ga je morgen weer liveverslag uitbrengen en bitterballen uitdelen aan de mannen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189691376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ga je morgen weer liveverslag uitbrengen en bitterballen uitdelen aan de mannen?
Weet het nog niet. Denk niet dat er zoveel voertuigen komen als de trekkers toch?
pi_189691380
Of dat ze wegen bezetten.
pi_189691400
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:37 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Ah de bouwvakkers protesteren omdat ze het zo goed met de natuur voor hebben en alleen nog maar dit soort positieve projecten uit willen voeren?
De bouwsector heeft niet, zoals jij denkt, als doel om de natuur te slopen. En ze zijn, meer nog dan de boeren, noodzakelijk om ervoor te zorgen dat dit land niet stilstaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189691410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:18 schreef Takadanobaba het volgende:
Wat zijn ze weer zielig, ze moeten toch wel de natuur kunnen blijven verneuken?
Jij woont niet in een huis begrijp ik? :') Slaap maar op straat dan
pi_189691418
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:40 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Weet het nog niet. Denk niet dat er zoveel voertuigen komen als de trekkers toch?
1000 schatten ze.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:40 schreef bitterbal het volgende:
Of dat ze wegen bezetten.
Dat is zeker niet de bedoeling. Als je morgen ergens heen moet dan ben je hoogstens wat langer bezig om Den Haag uit te komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189691434
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

1000 schatten ze.
[..]

Dat is zeker niet de bedoeling. Als je morgen ergens heen moet dan ben je hoogstens wat langer bezig om Den Haag uit te komen.
Oh dan is het niet zo spannend. Met de boeren hing er nog een sfeer.
pi_189691437
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:23 schreef Ringo het volgende:
Zo, alweer een beroepsgroep die het recht opeist om de wereld te blijven verkankeren.
Heb jij geen last van als kraker he
pi_189691446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De bouwsector heeft niet, zoals jij denkt, als doel om de natuur te slopen. En ze zijn, meer nog dan de boeren, noodzakelijk om ervoor te zorgen dat dit land niet stilstaat.
Ja dat dus. En de PFAS norm oprekken tot 1,0 ug/kg leidt niet tot extra vervuiling.
pi_189691466
Misschien al gepost

Liveblog van AD

https://www.ad.nl/den-haa(...)r-noodplan~a4984620/
pi_189691474
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:43 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Oh dan is het niet zo spannend. Met de boeren hing er nog een sfeer.
Ik heb het alleen over de voertuigen die op het Malieveld mogen. Het aantal bouwlui dat morgen op dat veld staat zal zeker boven de 10000 komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189691838
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De bouwsector heeft niet, zoals jij denkt, als doel om de natuur te slopen. En ze zijn, meer nog dan de boeren, noodzakelijk om ervoor te zorgen dat dit land niet stilstaat.
Dit dus. De bouwsector is trouwens 1 van de belangrijkste van Nederland qua werkgelegenheid. Bij de grote aannemers is volgend jaar al nijpend, kan je nagaan de kleinere bedrijfjes.
pi_189691878
Ik roep al jaren dat NL het eerste land ter wereld wordt dat compleet plat komt te liggen door haar wetten en voorschriften. Zie hier wederom het bewijs. Met zoveel incapabel en nutteloos volk in dienst bij de overheid was dit gewoon te verwachten. Het zal in de toekomst alleen nog maar veel erger worden, dankzij de toenemende EU bemoeienis.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189692322
Langzaam maar zeker stroomt het Malieveld bommetje vol:

alexanderbakker twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 23:23:21 Dit is weer even iets anders dan trekkers op het Malieveld #bouwprotest https://t.co/BZ95zUI4HX reageer retweet
_O_
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189692398
De laffe honden van de ME zijn weer bezig:

alexanderbakker twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 23:47:16 Politie is al druk met voorbereidingen. Bij ministerie van Financiën staan versperringen klaar. Eerder vanavond parkeerde de ME op het Binnenhof #bouwprotest https://t.co/WlknWhr25C reageer retweet
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 00:06:14 #185
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189692423
Kutbouwvakkers.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189692426
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kutbouwvakkers.
:')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189692536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kutbouwvakkers.
:')
metal up your ass
pi_189692538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kutbouwvakkers.
Te dom om te poepen we hebben er weer één _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189692581
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kutbouwvakkers.
Ben jij een zwerver of een trol? :')
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 00:36:34 #190
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189692585
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:35 schreef vouwdeurtje het volgende:

Ben jij een zwerver of een trol? :')
None of the above. Jij?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189692631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

None of the above. Jij?
Je bent wel echt een downie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 00:45:03 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189692636
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:44 schreef BoneThugss het volgende:

Je bent wel echt een downie.
Bouwvakker geroepen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189692645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Bouwvakker geroepen?
Waar?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189692655
Kanker verder op man met je 'regels' de economie is al genoeg beschadigd
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 00:51:12 #195
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189692675
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Waar?
Jij? Of was jij boer?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189692694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kutbouwvakkers.
Helaas voor jou hebben die kutbouwvakkers al half hun zin gekregen nog voordat hun protest begonnen is. Het kabinet is al bezig om te kijken hoever ze de PFAS-norm kunnen verruimen zonder dat dat tot 'onaanvaardbare risico's' leid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 30 oktober 2019 @ 00:54:39 #197
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189692696
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Helaas voor jou hebben die kutbouwvakkers al half hun zin gekregen nog voordat hun protest begonnen is. Het kabinet is al bezig om te kijken hoever ze de PFAS-norm kunnen verruimen zonder dat dat tot 'onaanvaardbare risico's' leid.
Wat kan mij dat nou schelen? Ze gaan morgen een deel van de randstad lam leggen en ze moeten gewoon optiefen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189692703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat kan mij dat nou schelen? Ze gaan morgen een deel van de randstad lam leggen en ze moeten gewoon optiefen.
Wat kan hun dat nou verrotten? Ze gaan morgen gewoon staken en figuren als jou mogen van hun in de stront zakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 30 oktober 2019 @ 00:59:41 #199
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189692723
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Wat kan hun dat nou verrotten?
Dat is ook precies wat er mis is met 'dat soort mensen'. Ze moeten lekker optiefen. Kutvolk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 30 oktober 2019 @ 03:21:34 #200
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189692986
quote:
De ANWB verwacht dat een grote colonne, die vanuit het Limburgse Kerkrade is vertrokken, via Den Bosch en Utrecht koers zet naar Den Haag. Het laatste deel zou worden afgelegd met een snelheid van 25 kilometer per uur.
Kutlimbo's.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 30 oktober 2019 @ 03:34:05 #201
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189692995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee het probleem is dat de politiek zowel met stikstof en PFAS jarenlang weggekeken hebben. Zeker met PFAS.en nu is het 5 voor 12 en moeten er opeens dit soort maatregelen genomen worden. Logisch dat boer en bouw op hun achterste benen staan.
Ik zou hier toch niet alleen de politiek de schuld van geven. Zeker waar het de boeren aangaat. Met de afschaffing van het melkquotum in 2015 was er al gewaarschuwd dat uitbreiding van de veestapel tot problemen zou kunnen leiden. Toch hebben veel boeren gekozen dat toch te doen. Bedrijfsrisico dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 03:57:19 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189693001
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:48 schreef BoneThugss het volgende:
Kanker verder op man met je 'regels' de economie is al genoeg beschadigd
Gewoon lekker de wereld blijven verkankeren. Gooi dat gif maar in de grond! Na ons de zondvloed!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 04:02:05 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189693003
Het schandaal is natuurlijk niet dat al die bouwvakkers willen vechten voor hun boterham.
Het schandaal is dat hun bazen het verdommen om op zoek te gaan naar schone alternatieven.

Men wil dóórbouwen, wat er ook gebeurt, zonder bemoeienis van bovenaf, zoals men dat al jaren en jaren gewend is.
En is die bemoeienis er ineens wel, dan chartert men het voetvolk om met veel herrie en misbaar Den Haag plat te leggen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 04:41:03 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189693008
Aan het getoeter te horen zijn ze al los :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 05:41:07 #205
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_189693029
Hier komen ze ook al langs. Plat die bende!! *O* *O*
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_189693115
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 03:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gewoon lekker de wereld blijven verkankeren. Gooi dat gif maar in de grond! Na ons de zondvloed!
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189693190
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Helaas voor jou hebben die kutbouwvakkers al half hun zin gekregen nog voordat hun protest begonnen is. Het kabinet is al bezig om te kijken hoever ze de PFAS-norm kunnen verruimen zonder dat dat tot 'onaanvaardbare risico's' leid.
Mooi he, eerst werd er weggekeken want chemours of een van zijn voorgangers aanpakken is veel moeilijker dan wat bouwvakkers aanpakken. Vervolgens worden de normen zo streng dat er protest komt. En nu zeggen ze ok we doen wel wat jullie willen en het probleem blijft.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189693268
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 04:02 schreef Ringo het volgende:
Het schandaal is natuurlijk niet dat al die bouwvakkers willen vechten voor hun boterham.
Het schandaal is dat hun bazen het verdommen om op zoek te gaan naar schone alternatieven.

Men wil dóórbouwen, wat er ook gebeurt, zonder bemoeienis van bovenaf, zoals men dat al jaren en jaren gewend is.
En is die bemoeienis er ineens wel, dan chartert men het voetvolk om met veel herrie en misbaar Den Haag plat te leggen.
Jij bent een keer nagefloten door een bouwvakker?
pi_189693311
Ringo snijdt hier wel goede punten aan. Wat trouwens bevestigd wordt door de inhoudloze reacties zoals die van bonethugs en opgebaarde.
pi_189693381
Er zijn ook boeren met tractoren _O_
pi_189693391
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:27 schreef DW457 het volgende:
Ringo snijdt hier wel goede punten aan. Wat trouwens bevestigd wordt door de inhoudloze reacties zoals die van bonethugs en opgebaarde.
:')

Jij bemt net zo dom als die overdreven mongool.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189693398
parool twitterde op woensdag 30-10-2019 om 07:36:31 In de eerste negen maanden van dit jaar is de bevolking van Nederland met 102.000 inwoners gegroeid. Dat zijn er ruim 23.000 meer dan in dezelfde periode vorig jaar en bijna net zoveel als in heel 2018. https://t.co/jfuPmNG17k reageer retweet
Genot _O_ Nederland kan deze bevolkingsgroei niet eens aan. Als het zo blijft doorgaan, gaat het niet goed, en dan druk ik het nog voorzichtig uit.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:40:51 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189693400
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 03:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gewoon lekker de wereld blijven verkankeren. Gooi dat gif maar in de grond! Na ons de zondvloed!
Zijn er bruikbare alternatieven dan? Dan zal dat inderdaad aangemoedigd moeten worden. Desnoods met subsidies.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189693401
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zet ʼm op, ouwe nazi!
Ben jij nou achterlijk of doe je graag alsof.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189693402
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')

Jij bemt net zo dom als die overdreven mongool.
:') Zoals ik al zei _O-

Zo mooi om te zien dat ik je niet belachelijk hoef te maken, dat doe je helemaal zelf al *)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2019 07:42:32 ]
pi_189693412
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:41 schreef DW457 het volgende:

[..]

:') Zoals ik al zei _O-

Zo mooi om te zien dat ik je niet belachelijk hoef te maken, dat doe je helemaal zelf al *)
Je bent dus echt zo'n mongool. Toppie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189693418
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je bent dus echt zo'n mongool. Toppie.
Zie je, het missen van intelligentie druipt uit je berichten doordat je alleen maar kan schelden. Heerlijk!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:45:51 #218
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189693421
De snelwegen horen niet gebruikt te worden voor demonstraties. Direct ophouden met die onzin. Waarom staat onze slappe overheid dat toe?
pi_189693427
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:45 schreef Eendenkooi het volgende:
De snelwegen horen niet gebruikt te worden voor demonstraties. Direct ophouden met die onzin. Waarom staat onze slappe overheid dat toe?
Simpel, te kort aan Politie :) Plus, aan grote vrachtwagens doe je niet zo veel.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:48:49 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189693437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:45 schreef Eendenkooi het volgende:
De snelwegen horen niet gebruikt te worden voor demonstraties. Direct ophouden met die onzin. Waarom staat onze slappe overheid dat toe?
Ja, demonstraties met vuur bestrijden verbetert de situatie echt enorm. Kijk maar naar Frankrijk of Hongkong.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189693457
Al die onwetende mensen hier :')
pi_189693469
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, demonstraties met vuur bestrijden verbetert de situatie echt enorm. Kijk maar naar Frankrijk of Hongkong.
Dit, we hebben hier gelukkig (nog) de mogelijkheid te demonstreren. Wat als jouw levensonderhoud in gevaar wordt gebracht door winstbejag, wanbestuur en/of overtrokken idealisme?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:55:10 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189693495
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit, we hebben hier gelukkig (nog) de mogelijkheid te demonstreren. Wat als jouw levensonderhoud in gevaar wordt gebracht door winstbejag, wanbestuur en/of overtrokken idealisme?
Ho ho, maar nu moeten mensen als Eendenkooi een kwartier eerder de deur uit, wat een onrecht :'(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage woensdag 30 oktober 2019 @ 07:55:24 #224
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189693498
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 04:02 schreef Ringo het volgende:
Het schandaal is natuurlijk niet dat al die bouwvakkers willen vechten voor hun boterham.
Het schandaal is dat hun bazen het verdommen om op zoek te gaan naar schone alternatieven.

Men wil dóórbouwen, wat er ook gebeurt, zonder bemoeienis van bovenaf, zoals men dat al jaren en jaren gewend is.
En is die bemoeienis er ineens wel, dan chartert men het voetvolk om met veel herrie en misbaar Den Haag plat te leggen.
Die schonere alternatieven zijn er al een poos. Mijn werkgever levert al enige tijd trilplaten, trilstampers en nog veel meer machines op accu. Ze worden echter nooit bestelt, want men werkt liever met machines op benzine
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_189693509
Waar ik me zo over verbaas is dat dit überhaupt aan de orde is. Het zat er al twee jaar aan te komen. En dat is niet de schuld van de boeren of de bouwvakkers, maar wel van incompetente ministers en staatssecretarissen die nu opeens net zo hard mee roepen, terwijl zij dit hele probleem hebben veroorzaakt. Als ze twee jaar geleden kritisch naar hun eigen beleid hadden gekeken en bijvoorbeeld toen geleidelijk hadden toegewerkt naar een krimp in de veestapel van Nederland en dus hadden ingekrompen op de export van landbouwproducten, dan hadden we nu dit probleem niet gehad. Te treurig voor woorden dit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2019 07:57:02 ]
pi_189693539
Ik denk dat de regering er langzaam achterkomt dat we al jaren geregeerd worden door de landbouwlobby, die zich in alle hoeken en gaten van de samenleving heeft genesteld en invloed heeft verworven.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:59:17 #227
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189693542
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:56 schreef DW457 het volgende:
Waar ik me zo over verbaas is dat dit überhaupt aan de orde is. Het zat er al twee jaar aan te komen. En dat is niet de schuld van de boeren of de bouwvakkers, maar wel van incompetente ministers en staatssecretarissen die nu opeens net zo hard mee roepen, terwijl zij dit hele probleem hebben veroorzaakt. Als ze twee jaar geleden kritisch naar hun eigen beleid hadden gekeken en bijvoorbeeld toen geleidelijk hadden toegewerkt naar een krimp in de veestapel van Nederland en dus hadden ingekrompen op de export van landbouwproducten, dan hadden we nu dit probleem niet gehad. Te treurig voor woorden dit.
Er is genoeg gewaarschuwd zou je zeggen ja. Nu sta ik achter een overheid die productie, bouw en de economie zoveel mogelijk op de eerste plaats zet, maar hier hebben mensen echt bewust oogkleppen opgezet met grote gevolgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189693549
IK begreep de uitleg gister niet op de radio, Omdat ze het nooit gemeten hadden, hebben ze in de wet maar 0.1 microgram per hectare van gemaakt. Waar die 0.1 microgram vandaan komt is mij echt een raadsel. Iemand moet dat toch verzonnen hebben, in de wetvoorstel hebben gezet en dan niemand die er vraagtekens bij zet :?

Vind het maar vaag. Alsof die wet er moest komen van iemand maar niemand een idee had van hoe, wat en waarom
pi_189693552
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is genoeg gewaarschuwd zou je zeggen ja. Nu sta ik achter een overheid die productie, bouw en de economie zoveel mogelijk op de eerste plaats zet, maar hier hebben mensen echt bewust oogkleppen opgezet met grote gevolgen.
Precies dit.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 08:01:24 #230
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_189693563
Politiek en beslissingen :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_189693586
quote:
3s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:01 schreef InverHouse het volgende:
Politiek en beslissingen :')
Terwijl dat wel hun core-business is. En ze doen ook veel goed, maar dit is gewoon schaamteloos geblunder en slechte pogingen om gezichtsverlies te voorkomen. Bah :r
pi_189693602
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:59 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat de regering er langzaam achterkomt dat we al jaren geregeerd worden door de landbouwlobby.
Yep, met name vanuit de EU. Subsidies bijv. zijn vooral op landbouwoppervlak gebaseerd en in Nederland is daar weinig van. De europese industriele landbouwlobby weet hervormingen dienaangaande al lange tijd tegen te werken. Dit is dan ook een voetangel bij het nieuwe begrotingsvoorstel van de EU wat gisteren al door minister Hoekstra is afgeschoten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189693607
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:55 schreef Djeez het volgende:

[..]

Die schonere alternatieven zijn er al een poos. Mijn werkgever levert al enige tijd trilplaten, trilstampers en nog veel meer machines op accu. Ze worden echter nooit bestelt, want men werkt liever met machines op benzine
Naast dat opdrachtgevers voor een dubbeltje willen bouwen.
pi_189693673
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:59 schreef StephanL het volgende:
IK begreep de uitleg gister niet op de radio, Omdat ze het nooit gemeten hadden, hebben ze in de wet maar 0.1 microgram per hectare van gemaakt. Waar die 0.1 microgram vandaan komt is mij echt een raadsel. Iemand moet dat toch verzonnen hebben, in de wetvoorstel hebben gezet en dan niemand die er vraagtekens bij zet :?

Vind het maar vaag. Alsof die wet er moest komen van iemand maar niemand een idee had van hoe, wat en waarom
Komt voort uit de zorgplicht van het Besluit Bodemkwaliteit. Is ook helemaal geen nieuwe norm of wet dus, maar de minister heeft er afgelopen juli op gewezen dat er geen delen van Nederland als onverdacht voor PFAS mogen worden beschouwd totdat uit meetgegevens het tegendeel is bewezen. En aangezien er nog geen achtergrondwaarden voor deze stof zijn vastgelegd (alleen soms lokaal) komt door het stand still principe het hele grondverzet tot stilstand.
pi_189693841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Komt voort uit de zorgplicht van het Besluit Bodemkwaliteit. Is ook helemaal geen nieuwe norm of wet dus, maar de minister heeft er afgelopen juli op gewezen dat er geen delen van Nederland als onverdacht voor PFAS mogen worden beschouwd totdat uit meetgegevens het tegendeel is bewezen. En aangezien er nog geen achtergrondwaarden voor deze stof zijn vastgelegd (alleen soms lokaal) komt door het stand still principe het hele grondverzet tot stilstand.
Ok thanks, ben weer wat wijzer. ^O^

Malieveld is vol. Wegen stromen vol rondom het Malieveld _O_
pi_189693919
Is dat dat tefalspul waar dertig jaar terug al een discussie over was?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 08:37:27 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189693951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:27 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ok thanks, ben weer wat wijzer. ^O^

Malieveld is vol. Wegen stromen vol rondom het Malieveld _O_
Goed om te zien dat Nederlanders want mondiger en meer demonstratiebereid zijn geworden ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:11:18 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189694268
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:34 schreef Loekie1 het volgende:
Is dat dat tefalspul waar dertig jaar terug al een discussie over was?
Ja, dat.
Het is toch van de zotte dat er strengere regels komen voor gebruik en verwerking van dat gif. Vroegâh mocht dat gewoon. En toen werden er ook mensen negentig jaar!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:12:08 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189694276
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Goed om te zien dat Nederlanders want mondiger en meer demonstratiebereid zijn geworden ^O^
Leraren staken al regelmatig de laatste jaren maar zonder groot materieel.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:13:24 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189694294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:12 schreef VoMy het volgende:
Leraren staken al regelmatig de laatste jaren maar zonder groot materieel.
Protesteren is een grondrecht, maar dit is mafiose intimidatie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:14:33 #241
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189694304
Het is ook bouwmaffia, dus tot zover geen verrassingen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:16:17 #242
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189694324
Volgende week de xtc-boeren die hun drugsafval niet meer zomaar mogen lozen. “De overheid maakt onze business kapot!”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:17:57 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189694348
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Protesteren is een grondrecht, maar dit is mafiose intimidatie.
Ik vind dit nog vrij netjes eigenlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:19:33 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189694377
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Leraren staken al regelmatig de laatste jaren maar zonder groot materieel.
Ook terecht ^O^
Al hebben hun acties automatisch al redelijk wat impact op de samenleving omdat veel gezinnen twee kostwinnaars hebben die nu een oplossing moeten vinden. Dan heb je dus minder groot materiaal nodig, je afwezigheid is voldoende voor maatschappelijke impact.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189694435
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook terecht ^O^
Al hebben hun acties automatisch al redelijk wat impact op de samenleving omdat veel gezinnen twee kostwinnaars hebben die nu een oplossing moeten vinden. Dan heb je dus minder groot materiaal nodig, je afwezigheid is voldoende voor maatschappelijke impact.
Die gunfactor is bij de leraren hier wel gedaald tot het iets boven de nul.
Kregen afgelopen dinsdag te horen dat ze 6 november ook gaan staken.

Da's nu al de vijfde keer, zonder enig resultaat en wederom voor 6 november geen duidelijk doel mbt de staking.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:25:27 #246
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189694464
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die gunfactor is bij de leraren hier wel gedaald tot het iets boven de nul.
Kregen afgelopen dinsdag te horen dat ze 6 november ook gaan staken.

Da's nu al de vijfde keer, zonder enig resultaat en wederom voor 6 november geen duidelijk doel mbt de staking.
Kan zijn inderdaad. Nouja, het maakt ook niet zoveel uit, die gunfactor komt vanzelf wel terug bij de bevolking zodra de basisscholen noodgedwongen pas vanaf 5 jaar kinderen accepteren, of naar 4 daagse schoolweken gaan ;).

Dan is dit incidentele probleem opeens structureel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189694532
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kan zijn inderdaad. Nouja, het maakt ook niet zoveel uit, die gunfactor komt vanzelf wel terug bij de bevolking zodra de basisscholen noodgedwongen pas vanaf 5 jaar kinderen accepteren, of naar 4 daagse schoolweken gaan ;).

Dan is dit incidentele probleem opeens structureel.
Ik zou dat een prima oplossing vinden.

Als er dan ook nog wat aangestuurd gaat worden op de opvoeding van de kleuters, voor mij part in de vorm van een examen voordat ze naar school mogen. Dan wordt die werkdruk van de leraren vanzelf minder!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:39:02 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189694661
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zou dat een prima oplossing vinden.

Als er dan ook nog wat aangestuurd gaat worden op de opvoeding van de kleuters, voor mij part in de vorm van een examen voordat ze naar school mogen. Dan wordt die werkdruk van de leraren vanzelf minder!
Als je dat een prima oplossing vindt, dan is af en toe je kind een dagje thuis omdat andere mensen wel belang zien in voldoende en gekwalificeerd onderwijspersoneel helemaal geen probleem toch.

Maargoed, dit is off-topic. Er zal tegen 6 november wel weer een topic zijn over de leraren staking ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 09:46:01 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189694759
quote:
Ziet er een stuk kouder uit dan bij de boeren :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189694795
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ziet er een stuk kouder uit dan bij de boeren :D
Lijken er niet zoveel he.
pi_189694839
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:56 schreef DW457 het volgende:
Waar ik me zo over verbaas is dat dit überhaupt aan de orde is. Het zat er al twee jaar aan te komen. En dat is niet de schuld van de boeren of de bouwvakkers, maar wel van incompetente ministers en staatssecretarissen die nu opeens net zo hard mee roepen, terwijl zij dit hele probleem hebben veroorzaakt. Als ze twee jaar geleden kritisch naar hun eigen beleid hadden gekeken en bijvoorbeeld toen geleidelijk hadden toegewerkt naar een krimp in de veestapel van Nederland en dus hadden ingekrompen op de export van landbouwproducten, dan hadden we nu dit probleem niet gehad. Te treurig voor woorden dit.
Wel iets langer dan 2 jaar denk ik. Maar er zijn andere oplossingen dan alleen inkrimpen of de bouw opeens restricties op te leggen. Dit is gewoon korte termijn beleid zoals gewoonlijk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189694866
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zijn er bruikbare alternatieven dan? Dan zal dat inderdaad aangemoedigd moeten worden. Desnoods met subsidies.
Nee dat PFAS gaat nooit meer weg dat is het treurige. Op dat gebied gaat weinig veranderen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:57:54 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189694904
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die gunfactor is bij de leraren hier wel gedaald tot het iets boven de nul.
Kregen afgelopen dinsdag te horen dat ze 6 november ook gaan staken.

Da's nu al de vijfde keer, zonder enig resultaat en wederom voor 6 november geen duidelijk doel mbt de staking.
Jawel, namelijk dezelfde doelen als bij de vorige 4 stakingen :') die niet het gewenste effect hadden omdat er geen goedkope populistische puntjes te scoren zijn door zogenaamde politieke medestanders.

Boeren gaan in peperdure tractoren van hun landgoederen naar de steden om hun recht op vervuiling van de Nederlandse lucht en grond met behulp van EU-subsidies te behouden; leraren gaan met het OV vanuit hun huurwoning in een zieltogend wijkje in Geldrop naar Den Haag om een verlaging vd werkdruk te krijgen bij het 12 jaar lang begeleiden van ieder kind in Nederland. En dan geen Baudet om met duimpjes omhoog erbij te staan, want hij wordt in zn politieke carričre immers nog altijd gedreven door zn innerlijke dertienjarige die boos is dat ie niet bij de cool kids hoorde, en dat was niet de schuld van zn toen al aanwezige omhooggevallen narcistische arrogante kutkarakter, maar van zn leraar die het linkse kwaad vertegenwoordigde. Want zoon kleuter is ie dan ook wel weer :')

En dan verliezen de leraren hun sympathie omdat iedereen het maar voor lief neemt dat ze hun kinderen 8 uur per dag kwijt zijn waarbij ze nog wat leren ook, dus o wee als dat opeens niet zo is. Terwijl niemand het merkt als de boeren staken, want er is eten zat en de schappen raken daar echt niet leeg van.

Boeren die 80% van hun productie exporteren voor hun eigen portemonnee zijn zogenaamd van onschatbare waarde voor Nederland, leraren die al hun tijd en aandacht in Nederlandse kinderen steken, mogen blij zijn met hun gemiddelde salaris want die leraren zijn niet rechts genoeg en geven ook aandacht aan kinderen met een gekke achternaam en huidskleur. Een salaris dat in tal van steden amper genoeg is voor een appartementje...

Wat mij betreft staken de leraren vanaf nu tot Oud & Nieuw, en iedereen zoekt maar uit hoe ze het oplossen binnen het gezin, zodat het al 15 jaar groeiende en voorspelde lerarentekort eindelijk eens aangepakt wordt.
pi_189694914
Jaaaaaaaaa ze gaan toeteren!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:03:14 #257
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189694962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:57 schreef VoMy het volgende:...

Wat mij betreft staken de leraren vanaf nu tot Oud & Nieuw, en iedereen zoekt maar uit hoe ze het oplossen binnen het gezin, zodat het al 15 jaar groeiende en voorspelde lerarentekort eindelijk eens aangepakt wordt.
^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189694970
ToooooooooooooooooooooooooooooooooooooooT!
pi_189694973
treurig voor cirque du solei, die gaan we vast niet meer terug zien
pi_189695023
Wel goed georganiseerd ^O^
pi_189695037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:06 schreef StephanL het volgende:
Wel goed georganiseerd ^O^
De presentator ook... :')
pi_189695058
Sow 5 kinderen, wel normaal in Staphorst :P
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:09:19 #263
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189695062
Hoveniers hebben niks met de woningbouw te maken wat doen die daar

woningen genoeg nu , anders stort de woningbouw in
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:09:50 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189695066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
Hoveniers hebben niks met de woningbouw te maken wat doen die daar
Dit gaat niet alleen over woningbouw.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189695067
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
Hoveniers hebben niks met de woningbouw te maken wat doen die daar
Zitten ook in de grond te woelen....
pi_189695068
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
Hoveniers hebben niks met de woningbouw te maken wat doen die daar
zijn daar om de schade aan het malieveld op te nemen en offertes te kunnen sturen aan de overheid voor het fixen ervan
pi_189695080
Rob Jetten heeft de stekker eruit getrokken!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:10:58 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189695082
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit gaat niet alleen over woningbouw.
stratenmakers ok , maar hoveniers doen de parken

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:10 schreef Bocaj het volgende:
Rob Jetten heeft de stekker eruit getrokken!
terecht , woningen zat nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189695085
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
Hoveniers hebben niks met de woningbouw te maken wat doen die daar

woningen genoeg nu , anders stort de woningbouw in
Hoveniers leggen tuinen en parken aan. Geen woningbouw is geen tuinen en parken.

Het gaat om de hele keten.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:12:00 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189695101
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

stratenmakers ok , maar hoveniers doen de parken
[..]

terecht , woningen zat nu
Als je parken doet moet je toch ook grond verzetten etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189695112
NU!! *O*
pi_189695116
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
woningen genoeg nu , anders stort de woningbouw in
:') _O-
pi_189695137
Maxime Verhagen tegen zijn CDA collega's :D
pi_189695144
Wel hoge piefen die daar staan te praten! ^O^
pi_189695149
Hypocriet Verhagen
pi_189695151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:14 schreef StephanL het volgende:
Maxime Verhagen tegen zijn CDA collega's :D
Wat moet, moet! ;)
pi_189695153
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel, namelijk dezelfde doelen als bij de vorige 4 stakingen :') die niet het gewenste effect hadden omdat er geen goedkope populistische puntjes te scoren zijn door zogenaamde politieke medestanders.

Boeren gaan in peperdure tractoren van hun landgoederen naar de steden om hun recht op vervuiling van de Nederlandse lucht en grond met behulp van EU-subsidies te behouden; leraren gaan met het OV vanuit hun huurwoning in een zieltogend wijkje in Geldrop naar Den Haag om een verlaging vd werkdruk te krijgen bij het 12 jaar lang begeleiden van ieder kind in Nederland. En dan geen Baudet om met duimpjes omhoog erbij te staan, want hij wordt in zn politieke carričre immers nog altijd gedreven door zn innerlijke dertienjarige die boos is dat ie niet bij de cool kids hoorde, en dat was niet de schuld van zn toen al aanwezige omhooggevallen narcistische arrogante kutkarakter, maar van zn leraar die het linkse kwaad vertegenwoordigde. Want zoon kleuter is ie dan ook wel weer :')

En dan verliezen de leraren hun sympathie omdat iedereen het maar voor lief neemt dat ze hun kinderen 8 uur per dag kwijt zijn waarbij ze nog wat leren ook, dus o wee als dat opeens niet zo is. Terwijl niemand het merkt als de boeren staken, want er is eten zat en de schappen raken daar echt niet leeg van.

Boeren die 80% van hun productie exporteren voor hun eigen portemonnee zijn zogenaamd van onschatbare waarde voor Nederland, leraren die al hun tijd en aandacht in Nederlandse kinderen steken, mogen blij zijn met hun gemiddelde salaris want die leraren zijn niet rechts genoeg en geven ook aandacht aan kinderen met een gekke achternaam en huidskleur. Een salaris dat in tal van steden amper genoeg is voor een appartementje...

Wat mij betreft staken de leraren vanaf nu tot Oud & Nieuw, en iedereen zoekt maar uit hoe ze het oplossen binnen het gezin, zodat het al 15 jaar groeiende en voorspelde lerarentekort eindelijk eens aangepakt wordt.
Goed punt. Maar laten we wel wezen dat gaan leraren of zorgmedewerkers nooit doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:20:28 #278
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189695221
Wat willen deze mensen precies? De PFAS regelgeving wordt al aangepast
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189695227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel, namelijk dezelfde doelen als bij de vorige 4 stakingen :') die niet het gewenste effect hadden omdat er geen goedkope populistische puntjes te scoren zijn door zogenaamde politieke medestanders.

Boeren gaan in peperdure tractoren van hun landgoederen naar de steden om hun recht op vervuiling van de Nederlandse lucht en grond met behulp van EU-subsidies te behouden; leraren gaan met het OV vanuit hun huurwoning in een zieltogend wijkje in Geldrop naar Den Haag om een verlaging vd werkdruk te krijgen bij het 12 jaar lang begeleiden van ieder kind in Nederland. En dan geen Baudet om met duimpjes omhoog erbij te staan, want hij wordt in zn politieke carričre immers nog altijd gedreven door zn innerlijke dertienjarige die boos is dat ie niet bij de cool kids hoorde, en dat was niet de schuld van zn toen al aanwezige omhooggevallen narcistische arrogante kutkarakter, maar van zn leraar die het linkse kwaad vertegenwoordigde. Want zoon kleuter is ie dan ook wel weer :')

En dan verliezen de leraren hun sympathie omdat iedereen het maar voor lief neemt dat ze hun kinderen 8 uur per dag kwijt zijn waarbij ze nog wat leren ook, dus o wee als dat opeens niet zo is. Terwijl niemand het merkt als de boeren staken, want er is eten zat en de schappen raken daar echt niet leeg van.

Boeren die 80% van hun productie exporteren voor hun eigen portemonnee zijn zogenaamd van onschatbare waarde voor Nederland, leraren die al hun tijd en aandacht in Nederlandse kinderen steken, mogen blij zijn met hun gemiddelde salaris want die leraren zijn niet rechts genoeg en geven ook aandacht aan kinderen met een gekke achternaam en huidskleur. Een salaris dat in tal van steden amper genoeg is voor een appartementje...

Wat mij betreft staken de leraren vanaf nu tot Oud & Nieuw, en iedereen zoekt maar uit hoe ze het oplossen binnen het gezin, zodat het al 15 jaar groeiende en voorspelde lerarentekort eindelijk eens aangepakt wordt.
Hele goede post!
pi_189695229
geertwilderspvv twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 20:11:55 Sukkels. Arbeidstijdverkorting is geen noodplan maar capitulatie voor de stikstof- en PFAS- waanzin.Wat nu nodig is, is een forse versoepeling van de doorgeslagen regels zodat boeren weer kunnen boeren en bouwers weer kunnen bouwen!https://t.co/vC1SycIaPu via @telegraaf reageer retweet
pi_189695248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

^O^
Wat mij betreft staken ze ook tot aan de zomervakantie, maar dat lost het probleem niet op.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:23:35 #282
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189695272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:21 schreef Bocaj het volgende:
geertwilderspvv twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 20:11:55 Sukkels. Arbeidstijdverkorting is geen noodplan maar capitulatie voor de stikstof- en PFAS- waanzin.Wat nu nodig is, is een forse versoepeling van de doorgeslagen regels zodat boeren weer kunnen boeren en bouwers weer kunnen bouwen!https://t.co/vC1SycIaPu via @:telegraaf reageer retweet
En dieren weer kunnen dieren en planten weer kunnen planten. Oh wacht
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189695288
fvdemocratie twitterde op woensdag 30-10-2019 om 09:32:43 De Nederlandse stikstofnormen zijn 140 keer strenger dan de Duitse. FVD diende een motie in om te onderzoeken hoe het Duitse model hier toegepast kan worden, zodat bouwbedrijven en boeren dóór kunnen. Zelfs daar stemden coalitiepartijen CDA en VVD tegen! https://t.co/GkvIWyD526 https://t.co/3JGkXd4fO4 reageer retweet
pi_189695293
Ja Doekle Terpstra :D
pi_189695320
regio15 twitterde op woensdag 30-10-2019 om 10:23:11 Met behulp van shovels van de Koninklijke Marechaussee wordt op de #Utrechtsebaan verkeer richting #DenHaag #Malieveld tegengehouden. https://t.co/k1xrT7k7MW reageer retweet
^O^ _O_

Boeren!
pi_189695324
Op de Utrechtse baan worden ze tegen gehouden

pi_189695328
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:26 schreef StephanL het volgende:
regio15 twitterde op woensdag 30-10-2019 om 10:23:11 Met behulp van shovels van de Koninklijke Marechaussee wordt op de #Utrechtsebaan verkeer richting #DenHaag #Malieveld tegengehouden. https://t.co/k1xrT7k7MW reageer retweet
^O^ _O_
Deze dus :P
pi_189695343
pi_189695346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:26 schreef StephanL het volgende:
regio15 twitterde op woensdag 30-10-2019 om 10:23:11 Met behulp van shovels van de Koninklijke Marechaussee wordt op de #Utrechtsebaan verkeer richting #DenHaag #Malieveld tegengehouden. https://t.co/k1xrT7k7MW reageer retweet
^O^ _O_

Boeren!
eigenlijk wel triest, weer schuilt de overheid achter zijn leger :{w
pi_189695349
MinPres twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 19:40:16 Ook werken we aan onderwerpen als wonen, de jeugdzorg en ook aan de stikstofdiscussie. De zorgen van de boeren, de bouwers en de burgers zijn ook die van het kabinet. Hier moeten we samen een oplossing voor vinden. reageer retweet
pi_189695363
Nu! Nu! Nu! *O* *O*
pi_189695366
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:28 schreef Bocaj het volgende:
MinPres twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 19:40:16 Ook werken we aan onderwerpen als wonen, de jeugdzorg en ook aan de stikstofdiscussie. De zorgen van de boeren, de bouwers en de burgers zijn ook die van het kabinet. Hier moeten we samen een oplossing voor vinden. reageer retweet
sure, whatever rutte :')
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:32:33 #293
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189695410
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:21 schreef Bocaj het volgende:
geertwilderspvv twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 20:11:55 Sukkels. Arbeidstijdverkorting is geen noodplan maar capitulatie voor de stikstof- en PFAS- waanzin.Wat nu nodig is, is een forse versoepeling van de doorgeslagen regels zodat boeren weer kunnen boeren en bouwers weer kunnen bouwen!https://t.co/vC1SycIaPu via @:telegraaf reageer retweet
Wilders, de vervuiler van Nederland. Schadelijker dan Marokkanen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189695422
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wilders, de vervuiler van Nederland. Schadelijker dan Marokkanen.
:')
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:33:59 #295
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189695433
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel, namelijk dezelfde doelen als bij de vorige 4 stakingen :') die niet het gewenste effect hadden omdat er geen goedkope populistische puntjes te scoren zijn door zogenaamde politieke medestanders.

Boeren gaan in peperdure tractoren van hun landgoederen naar de steden om hun recht op vervuiling van de Nederlandse lucht en grond met behulp van EU-subsidies te behouden; leraren gaan met het OV vanuit hun huurwoning in een zieltogend wijkje in Geldrop naar Den Haag om een verlaging vd werkdruk te krijgen bij het 12 jaar lang begeleiden van ieder kind in Nederland. En dan geen Baudet om met duimpjes omhoog erbij te staan, want hij wordt in zn politieke carričre immers nog altijd gedreven door zn innerlijke dertienjarige die boos is dat ie niet bij de cool kids hoorde, en dat was niet de schuld van zn toen al aanwezige omhooggevallen narcistische arrogante kutkarakter, maar van zn leraar die het linkse kwaad vertegenwoordigde. Want zoon kleuter is ie dan ook wel weer :')

En dan verliezen de leraren hun sympathie omdat iedereen het maar voor lief neemt dat ze hun kinderen 8 uur per dag kwijt zijn waarbij ze nog wat leren ook, dus o wee als dat opeens niet zo is. Terwijl niemand het merkt als de boeren staken, want er is eten zat en de schappen raken daar echt niet leeg van.

Boeren die 80% van hun productie exporteren voor hun eigen portemonnee zijn zogenaamd van onschatbare waarde voor Nederland, leraren die al hun tijd en aandacht in Nederlandse kinderen steken, mogen blij zijn met hun gemiddelde salaris want die leraren zijn niet rechts genoeg en geven ook aandacht aan kinderen met een gekke achternaam en huidskleur. Een salaris dat in tal van steden amper genoeg is voor een appartementje...

Wat mij betreft staken de leraren vanaf nu tot Oud & Nieuw, en iedereen zoekt maar uit hoe ze het oplossen binnen het gezin, zodat het al 15 jaar groeiende en voorspelde lerarentekort eindelijk eens aangepakt wordt.
Goede post. Helaas hebben de boeren en bouwers veel meer geld voor hun PR
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189695474
Mooi plaatje zo met die ministers op rij!
pi_189695503
De ME loopt de boel te verzieken! }:|
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:38:38 #298
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189695507
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:38 schreef Bocaj het volgende:
De ME loopt de boel te verzieken! }:|
Wat gebeurt er dan?
pi_189695519
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:38 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan?
Houden bouwers tegen die op weg zijn!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:40:20 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189695526
Als de stikstof depositie 0,0 % is dan mag er gewoon huizen gebouwd worden, dan worden er geen plantjes geraakt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189695537
Of we nog een baan hebben zegt Carola!

Denkt het niet hoor zou Wilders zeggen! ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')