quote:TERNEUZEN - Bij de bouw van de nieuwe sluis in Terneuzen is sprake van een tegenvaller door bodemverontreiniging. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.
Je ziet bodemverontreiniging en denkt dan meteen aan stikstofverontreiniging? Als er over bodemverontreiniging wordt gesproken, gaat het meestal om stoffen die in de bodem gekomen zijn als gevolg van industriële activiteiten. Dat is bijna nooit stikstof.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:17 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)euwe-sluis-terneuzen
ook de nieuwe sluizen moeten stoppen met de voortgang door de stikstof verontreiniging van de bodem
we moeten zuinig zijn op onze kwetsbare natuur, er is al zo weinig
beter te stoppen met zulke projecten als Formule 1 en sluizen in duingebied
[..]
quote:Op de Schependijk is sprake van een geval van ernstige bodemverontreiniging. De verontreiniging is ontstaan bij de ingebruikname van de Schependijk in het begin van de 20e eeuw,waarbij het terrein deels is opgehoogd met puinhoudend materiaal. De verontreiniging is diffuus heterogeen en betreft voornamelijk zware metalen, PAK, PCB en minerale olie. Plaatselijk worden binnen het geval verontreinigingen aangetroffen die verband houden met bedrijfsactiviteiten (minerale olie) en verontreiniging met asbest. De toegangsweg betreft niet-teerhoudende asfaltverharding aanwezig met een dikte van circa 10 cm. De bodem onder de asfaltverharing is licht verontreinigd met kobalt
TS is dan ook een echte linkse lutser waar je niks aan hebt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:03 schreef Chia het volgende:
Ik dacht dat TS verkeerd gelezen had en van PFAS in zijn hoofd 'PAS' had gemaakt. Maar nee hoor, hij heeft zelfs gewoon verzonnen de bodem verontreinigd is met stikstof.
Als ik michaelmoore zie dan kan je ervanuit gaan dat er weer een sprookje op fok wordt vermeld....quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:03 schreef Chia het volgende:
Ik dacht dat TS verkeerd gelezen had en van PFAS in zijn hoofd 'PAS' had gemaakt. Maar nee hoor, hij heeft zelfs gewoon verzonnen de bodem verontreinigd is met stikstof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |