Er is genoeg gewaarschuwd zou je zeggen ja. Nu sta ik achter een overheid die productie, bouw en de economie zoveel mogelijk op de eerste plaats zet, maar hier hebben mensen echt bewust oogkleppen opgezet met grote gevolgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:56 schreef DW457 het volgende:
Waar ik me zo over verbaas is dat dit überhaupt aan de orde is. Het zat er al twee jaar aan te komen. En dat is niet de schuld van de boeren of de bouwvakkers, maar wel van incompetente ministers en staatssecretarissen die nu opeens net zo hard mee roepen, terwijl zij dit hele probleem hebben veroorzaakt. Als ze twee jaar geleden kritisch naar hun eigen beleid hadden gekeken en bijvoorbeeld toen geleidelijk hadden toegewerkt naar een krimp in de veestapel van Nederland en dus hadden ingekrompen op de export van landbouwproducten, dan hadden we nu dit probleem niet gehad. Te treurig voor woorden dit.
Precies dit.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er is genoeg gewaarschuwd zou je zeggen ja. Nu sta ik achter een overheid die productie, bouw en de economie zoveel mogelijk op de eerste plaats zet, maar hier hebben mensen echt bewust oogkleppen opgezet met grote gevolgen.
Terwijl dat wel hun core-business is. En ze doen ook veel goed, maar dit is gewoon schaamteloos geblunder en slechte pogingen om gezichtsverlies te voorkomen. Bahquote:
Yep, met name vanuit de EU. Subsidies bijv. zijn vooral op landbouwoppervlak gebaseerd en in Nederland is daar weinig van. De europese industriele landbouwlobby weet hervormingen dienaangaande al lange tijd tegen te werken. Dit is dan ook een voetangel bij het nieuwe begrotingsvoorstel van de EU wat gisteren al door minister Hoekstra is afgeschoten.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:59 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat de regering er langzaam achterkomt dat we al jaren geregeerd worden door de landbouwlobby.
Naast dat opdrachtgevers voor een dubbeltje willen bouwen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Die schonere alternatieven zijn er al een poos. Mijn werkgever levert al enige tijd trilplaten, trilstampers en nog veel meer machines op accu. Ze worden echter nooit bestelt, want men werkt liever met machines op benzine
Komt voort uit de zorgplicht van het Besluit Bodemkwaliteit. Is ook helemaal geen nieuwe norm of wet dus, maar de minister heeft er afgelopen juli op gewezen dat er geen delen van Nederland als onverdacht voor PFAS mogen worden beschouwd totdat uit meetgegevens het tegendeel is bewezen. En aangezien er nog geen achtergrondwaarden voor deze stof zijn vastgelegd (alleen soms lokaal) komt door het stand still principe het hele grondverzet tot stilstand.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:59 schreef StephanL het volgende:
IK begreep de uitleg gister niet op de radio, Omdat ze het nooit gemeten hadden, hebben ze in de wet maar 0.1 microgram per hectare van gemaakt. Waar die 0.1 microgram vandaan komt is mij echt een raadsel. Iemand moet dat toch verzonnen hebben, in de wetvoorstel hebben gezet en dan niemand die er vraagtekens bij zet
Vind het maar vaag. Alsof die wet er moest komen van iemand maar niemand een idee had van hoe, wat en waarom
Ok thanks, ben weer wat wijzer.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:09 schreef Chia het volgende:
[..]
Komt voort uit de zorgplicht van het Besluit Bodemkwaliteit. Is ook helemaal geen nieuwe norm of wet dus, maar de minister heeft er afgelopen juli op gewezen dat er geen delen van Nederland als onverdacht voor PFAS mogen worden beschouwd totdat uit meetgegevens het tegendeel is bewezen. En aangezien er nog geen achtergrondwaarden voor deze stof zijn vastgelegd (alleen soms lokaal) komt door het stand still principe het hele grondverzet tot stilstand.
Goed om te zien dat Nederlanders want mondiger en meer demonstratiebereid zijn gewordenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:27 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok thanks, ben weer wat wijzer.
Malieveld is vol. Wegen stromen vol rondom het Malieveld
Ja, dat.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:34 schreef Loekie1 het volgende:
Is dat dat tefalspul waar dertig jaar terug al een discussie over was?
Leraren staken al regelmatig de laatste jaren maar zonder groot materieel.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Goed om te zien dat Nederlanders want mondiger en meer demonstratiebereid zijn geworden
Protesteren is een grondrecht, maar dit is mafiose intimidatie.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:12 schreef VoMy het volgende:
Leraren staken al regelmatig de laatste jaren maar zonder groot materieel.
Ik vind dit nog vrij netjes eigenlijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Protesteren is een grondrecht, maar dit is mafiose intimidatie.
Ook terechtquote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Leraren staken al regelmatig de laatste jaren maar zonder groot materieel.
Die gunfactor is bij de leraren hier wel gedaald tot het iets boven de nul.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook terecht
Al hebben hun acties automatisch al redelijk wat impact op de samenleving omdat veel gezinnen twee kostwinnaars hebben die nu een oplossing moeten vinden. Dan heb je dus minder groot materiaal nodig, je afwezigheid is voldoende voor maatschappelijke impact.
Kan zijn inderdaad. Nouja, het maakt ook niet zoveel uit, die gunfactor komt vanzelf wel terug bij de bevolking zodra de basisscholen noodgedwongen pas vanaf 5 jaar kinderen accepteren, of naar 4 daagse schoolweken gaanquote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die gunfactor is bij de leraren hier wel gedaald tot het iets boven de nul.
Kregen afgelopen dinsdag te horen dat ze 6 november ook gaan staken.
Da's nu al de vijfde keer, zonder enig resultaat en wederom voor 6 november geen duidelijk doel mbt de staking.
Ik zou dat een prima oplossing vinden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan zijn inderdaad. Nouja, het maakt ook niet zoveel uit, die gunfactor komt vanzelf wel terug bij de bevolking zodra de basisscholen noodgedwongen pas vanaf 5 jaar kinderen accepteren, of naar 4 daagse schoolweken gaan.
Dan is dit incidentele probleem opeens structureel.
Als je dat een prima oplossing vindt, dan is af en toe je kind een dagje thuis omdat andere mensen wel belang zien in voldoende en gekwalificeerd onderwijspersoneel helemaal geen probleem toch.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zou dat een prima oplossing vinden.
Als er dan ook nog wat aangestuurd gaat worden op de opvoeding van de kleuters, voor mij part in de vorm van een examen voordat ze naar school mogen. Dan wordt die werkdruk van de leraren vanzelf minder!
Ziet er een stuk kouder uit dan bij de boerenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:28 schreef StephanL het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)n-Haag-24970152.html
LivestreampjeBeide zijn zelfde stream.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |