Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?quote:AMSTERDAM - De hoofdstad heeft de strijd tegen de georganiseerde misdaad vrijwel verloren. De autoriteiten zijn slecht ingevoerd in de drugseconomie en -criminaliteit, de politie heeft de drugsbestrijding volledig laten liggen en justitie verzuimt de echte misdaadstructuren aan te pakken.
Dat zijn de vernietigende en verontrustende conclusies van het vertrouwelijke onderzoek De achterkant van Amsterdam naar ondermijnende criminaliteit in de hoofdstad in opdracht van de gemeente Amsterdam. Het rapport is toegespeeld aan De Telegraaf.
Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.
Drugsgerelateerde criminaliteit in Amsterdam heeft vrij spel en een ontwrichtende werking op de stad. De gemeente pakt niet door bij projecten die verwevenheid van de onder- met de bovenwereld moet voorkomen en informatie tussen relevante instanties wordt nauwelijks gedeeld. Het ontbreekt aan inzicht in de mate waarop crimineel geld in de legale economie wordt gepompt. Het terugdringen van de ondermijnende drugscriminaliteit kost zeker tien tot vijftien jaar.
Eens. Laat het maar goed zichtbaar wat er in Amsterdam gebeurt. Een dure les voor de rest van Nederlandquote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kraakt-onder-misdaad
Schokkend rapport aan gemeente: drugscriminaliteit heeft vrij spel
[..]
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
quote:
quote:Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.
Maar het bericht is opgesteld door de televaag en de interpretatie daarvan dus ook. Ben echter wel benieuwd wat in het rapport staat.quote:
staat ook gewoon op nos. met iets minder sensatie, maar zelfde strekkingquote:
Groenlinks heeft er niks mee te maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
Voor dat soort conclusies zouden we het rapport moeten kennen. Geen idee wat de achterliggende oorzaken zijn. Hopelijk komt daar meer duidelijkheid over en kunnen we er inderdaad wat van leren.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:10 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Eens. Laat het maar goed zichtbaar wat er in Amsterdam gebeurt. Een dure les voor de rest van Nederland
Dit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:48 schreef manny het volgende:
[..]
Voor dat soort conclusies zouden we het rapport moeten kennen. Geen idee wat de achterliggende oorzaken zijn. Hopelijk komt daar meer duidelijkheid over en kunnen we er inderdaad wat van leren.
overigens kwam ik maanden geleden gelijksoortige berichten tegen over brabant en limburg. Dus alles op “linkse amsterdamse laksheid” schuiven lijkt me wel heel makkelijk
Je zegt een hele hoop, maar het heeft weinig te maken met het nieuwsbericht dat je post en het lijkt eerder voort te komen uit blinde haat jegens GL dan op basis van feiten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Wat een wankele argumenten, waar zijn jouw veronderstellingen in hemelsnaam op gebaseerd? Ik baseer mij op feiten en die zijn dat er nog nooit zo'n vernietigend rapport over de openbare orde en veiligheid in Amsterdam is gepubliceerd en dat het GroenLinks Amsterdams bestuur hopeloos faalt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je zegt een hele hoop, maar het heeft weinig te maken met het nieuwsbericht dat je post en het lijkt eerder voort te komen uit blinde haat jegens GL dan op basis van feiten.
Ik ben overigens ook geen fan van GL, maar dat maakt niet dat ik dan maar niet onderbouwde onzin ga lopen verkondigen.
Typisch struisvogel- en wegkijkgedrag. Voor veel mensen in dit land zijn wetten kennelijk niet belangrijk. In hun ogen zijn criminelen het slachtoffer van onze kapitalistische wereld. Van een GroenLinks bestuur kan je daarom geen openbare veiligheid en rechtvaardigheid verwachten. Slachtoffers van criminaliteit mogen het maar zelf uitzoeken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar het bericht is opgesteld door de televaag en de interpretatie daarvan dus ook. Ben echter wel benieuwd wat in het rapport staat.
Mooi kan ik mij al vast melden bij de KvK?quote:
Sterker nog: Bijna iedere Amsterdammer is een crimineel.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zelfs de zoon van de burgemeester van Amsterdam is een crimineel.
Ok!!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:30 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Wat een wankele argumenten, waar zijn jouw veronderstellingen in hemelsnaam op gebaseerd? Ik baseer mij op feiten en die zijn dat er nog nooit zo'n vernietigend rapport over de openbare orde en veiligheid in Amsterdam is gepubliceerd en dat het GroenLinks Amsterdams bestuur hopeloos faalt.
Dankzij de ´zwakte´ van de Amsterdamse politie is hij er levend vanaf gekomen, ondanks dat hij met een op echt gelijkend neepwapen rondliep.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zelfs de zoon van de burgemeester van Amsterdam is een crimineel.
Zullen we vrijdag het rapport eens naast t artikel van de telegraaf leggen en dan zien hoeveel er is overdreven? Al betwijfel ik of de meeste regeerders over de intelligentie beschikken om zo'n rapport überhaupt te kunnen lezen en begrijpen...quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Precies het struisvogelgedrag waar Amsterdam aan kapot gaat.
Je kunt politie en justitie niet 10 jaar lang laten kapen door de corrupte en partijpolitieke incompetentelingen van de VVD en dan denken dat zich dat niet gaat wreken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
Je bedoelt reaguurders?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:58 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zullen we vrijdag het rapport eens naast t artikel van de telegraaf leggen en dan zien hoeveel er is overdreven? Al betwijfel ik of de meeste regeerders over de intelligentie beschikken om zo'n rapport überhaupt te kunnen lezen en begrijpen...
Ja, want misdaad bestond niet in Amsterdam voor juli 2018. Komt allemaal door Femke.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot.
Ik vind dat je een achterlijke en haatdragende kneus bent, en dat je laster een beetje triest begint te worden.quote:Wat jullie?
Herinner me even, sinds wanneer zet links het beleid op gebied van veiligheid en justitie uit?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ach ja, dat wist "dom" rechts al jaren. Links beleid is één grote criminele ellende, wacht maar totdat ze de cijfers echt eens gaan bijhouden, dan worden alle criminaliteitsrecords gebroken en gaat er weer een bubbel.
Ik ben nu eenmaal een rechtse jongen die een groot wantrouwen koestert jegens hypocriete gutmenschen. Hun mens- en wereldbeeld is drammerig, onecht, irreëel en onpraktisch. Zie de hier aangehaalde voorbeelden over Amsterdam dat min of meer onbestuurbaar is geworden door een burgemeester die o.a. op corrupte wijze de handel en wandel van haar puberzoon tracht te verdonkeremanen. Ik vind dat zeer ernstig.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, want misdaad bestond niet in Amsterdam voor juli 2018. Komt allemaal door Femke.
[..]
Dat je een achterlijke en haatdragende kneus bent, en dat je laster een beetje triest begint te worden.
Wat lul je nou? Er is geen opiumkit meer te vinden.. en een heroinejunk vinden is ook lastig..quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je komt op deze manier serieus echt achterlijk over. Amsterdam vraagt de overheid al jaren om meer politie. Krijgen ze niet. Femke zit er een jaar, maar is toch verantwoordelijk voor de misdaadcijfers die daar al jarenlang toenemen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:50 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik ben nu eenmaal een rechtse jongen die een groot wantrouwen koestert jegens hypocriete gutmenschen. Hun mens- en wereldbeeld is drammerig, onecht, irreëel en onpraktisch.
Ah, en nu is het dat gedoe met die zoon waardoor Amsterdam kapot gaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:50 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik ben nu eenmaal een rechtse jongen die een groot wantrouwen koestert jegens hypocriete gutmenschen. Hun mens- en wereldbeeld is drammerig, onecht, irreëel en onpraktisch. Zie de hier aangehaalde voorbeelden over Amsterdam dat min of meer onbestuurbaar is geworden door een burgemeester die o.a. op corrupte wijze de handel en wandel van haar puberzoon tracht te verdonkeremanen. Ik vind dat zeer ernstig.
Als rechtse liberaal vind ik jouw geklaag over GL op dit onderwerp nogal drammerig, onecht en irreëel en bovendien heb je nogal wat leugens, zoals over Halsema's zoon, nodig om je idiote argumentatie kracht bij te zetten, je faalt er nogal mee en je komt over als een conservatieve engnek i.p.v. een liberaal.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:50 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik ben nu eenmaal een rechtse jongen die een groot wantrouwen koestert jegens hypocriete gutmenschen. Hun mens- en wereldbeeld is drammerig, onecht, irreëel en onpraktisch. Zie de hier aangehaalde voorbeelden over Amsterdam dat min of meer onbestuurbaar is geworden door een burgemeester die o.a. op corrupte wijze de handel en wandel van haar puberzoon tracht te verdonkeremanen. Ik vind dat zeer ernstig.
Amsterdam heeft voor GL er kwam een kleine 50 jaar de PvdA aan de macht gehad. Je weet wel die partij die keihard is afgerekent op hun wanbeleidquote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:09 schreef KreKkeR het volgende:
Hoe lang is GL al aan de macht in Amsterdam?
En is dit kraken onder de misdaad ontstaan door/tijdens GL beleid of was het al eerder ontstaan en komt men alleen nu tot de conclusies?
En wat zijn de issues precies?
En wat doet GL er wel/niet aan, neemt men nu de juiste maatregelen of niet?
Zo kansloos weer om gelijk het bericht niet serieus te nemen omdat het toevallig uit de Telegraaf komt.quote:
Lees eerst zo'n beetje alle andere kranten maar. Het artikel heeft overal ongeveer dezelfde strekking. En allemaal gaat het over exact dezelfde bron.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:58 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zullen we vrijdag het rapport eens naast t artikel van de telegraaf leggen en dan zien hoeveel er is overdreven? Al betwijfel ik of de meeste regeerders over de intelligentie beschikken om zo'n rapport überhaupt te kunnen lezen en begrijpen...
Flikker toch op man, Justitie is al sinds jaar en dag het departement van de VVD en daar maken ze ook al sinds jaar en dag een ontzettende puinhoop van.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
In Amsterdam heeft de VVD al tientallen jaren helemaal niets te zeggen. De gemeenteraad daar bestaat uit GroenLinks, PvdA, D66 en de SP. En de landelijke GL zou zich schamen voor de linkse proefballonnetjes van D66 Amsterdam.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Flikker toch op man, Justitie is al sinds jaar en dag het departement van de VVD en daar maken ze ook al sinds jaar en dag een ontzettende puinhoop van.
Vreemd, ik zou toch zeggen dat de VVD al heel lang aan de knoppen zit op justitie en dat ze er in het hele land een puinhoop van maken wat betreft law and order.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam heeft de VVD al tientallen jaren helemaal niets te zeggen. De gemeenteraad daar bestaat uit GroenLinks, PvdA, D66 en de SP. En de landelijke GL zou zich schamen voor de linkse proefballonnetjes van D66 Amsterdam.
De gemeente heeft maar zeer beperkt invloed op politie en justitie. Dat komt echt grotendeels vanuit Den Haag, waar we al jaren VVD-bewindslieden hebben hierop.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam heeft de VVD al tientallen jaren helemaal niets te zeggen. De gemeenteraad daar bestaat uit GroenLinks, PvdA, D66 en de SP. En de landelijke GL zou zich schamen voor de linkse proefballonnetjes van D66 Amsterdam.
dit is gewoon een landelijk probleem, heeft niets met Amsterdam alleen te makenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om de politie; haven, luchthaven personeel douane etc. allemaal redelijk makkelijk omkoopbaar.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:42 schreef Enchanter het volgende:
Gebrek aan fatsoenlijk personeel , maar met dit soort salarissen wil niemand bij de politie.
Er moet echt een boel geld bij wil je mensen gemotiveerd krijgen om bij de politie te gaan werken
Salarissen, werkdruk, werkcultuur. Allemaal zaken waar den Haag het verschil in zal moeten maken maar de VVD krijgt het maar niet voor elkaar.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:42 schreef Enchanter het volgende:
Gebrek aan fatsoenlijk personeel , maar met dit soort salarissen wil niemand bij de politie.
Er moet echt een boel geld bij wil je mensen gemotiveerd krijgen om bij de politie te gaan werken
Dat ookquote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om de politie; haven, luchthaven personeel douane etc. allemaal redelijk makkelijk omkoopbaar.
Volledig mee eensquote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Salarissen, werkdruk, werkcultuur. Allemaal zaken waar den Haag het verschil in zal moeten maken maar de VVD krijgt het maar niet voor elkaar.
Het is dan ook hoog tijd een andere partij die kans te geven het wel op te lossen m.i.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Salarissen, werkdruk, werkcultuur. Allemaal zaken waar den Haag het verschil in zal moeten maken maar de VVD krijgt het maar niet voor elkaar.
Het is uiteindelijk gewoon vooral een kwestie van er voldoende middelen voor vrij willen maken natuurlijk. Maar daar zie ik de VVD zich in de praktijk ook nooit hard voor maken. Dat vind ik wel opvallend omdat ze zichzelf zo graag presenteren als law and order-partij.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is dan ook hoog tijd een andere partij die kans te geven het wel op te lossen m.i.
Opvallend vind ik het niet meer. Het is een partij die gewoon liegt over praktisch alles en die maar 1 belang dient, die van het VNO-NCW en de aandeelhouder. Ok, dat zijn er 2.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk gewoon vooral een kwestie van er voldoende middelen voor vrij willen maken natuurlijk. Maar daar zie ik de VVD zich in de praktijk ook nooit hard voor maken. Dat vind ik wel opvallend omdat ze zichzelf zo graag presenteren als law and order-partij.
Er zijn meer dan genoeg middelen in de War on Drugs gestopt om alle criminelen miljonair te maken. Ik zou die vorm van subsidie gewoon stop zetten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk gewoon vooral een kwestie van er voldoende middelen voor vrij willen maken natuurlijk. Maar daar zie ik de VVD zich in de praktijk ook nooit hard voor maken. Dat vind ik wel opvallend omdat ze zichzelf zo graag presenteren als law and order-partij.
Op zich goed punt. Maar als je geregeld hebt gezegd dat je niet gaat handhaven in bepaalde gevallen, moet je niet raar op kijken als hierop gereageerd wordt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Wat een domrechts faaltopic.
Je kunt beter naar de regeringen van de afgelopen 10 jaar kijken in plaats van naar een burgemeester die er net een jaartje zit.
De enige prijsverhoging was met de invoering van de Euro. 1 gram was vroeger 100 gulden, nu 50 euro.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:47 schreef Tarado het volgende:
een gram coke is sinds de invoering van de euro toch wel het minst aan inflatie onderhevige product, dat zegt wel genoeg over de hoeveelheden die binnen komen.
Ik vind het een enorme baggerpartij, maar de schuld geven aan Groen Links is gewoon idioot. Dan weet je gewoon echt niet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef warp995 het volgende:
Dat heb je nou eenmaal in zo’n GroenLinksstad
https://nos.nl/artikel/22(...)heeft-vrij-spel.htmlquote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik in zo'n artikel lees dat de drugscriminaliteit in Amsterdam onbeheersbaar is geworden, dan vraag ik mij af of die ooit wel beheersbaar is geweest. Ik vind de Telegraaf zo'n fakking pauperkrant, met die sensatie belustheid altijd. De hele War on Drugs zal nooit iets opleveren, maar dat dringt niet tot de botte koppen door. Of de politiek wil dat niet zien, omdat de massa dat niet zal accepteren.
Ik geef niet per se de schuld aan GroenLinks, maar meer aan het GroenLinks volk in die stad. Het is toch wel type volk met een bepaalde mentaliteit en houding. In Amerika zie je het ook, bijvoorbeeld Californië, een staat die behoorlijk links/democratisch is verandert langzaam in een derde wereld staat.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind het een enorme baggerpartij, maar de schuld geven aan Groen Links is gewoon idioot. Dan weet je gewoon echt niet waar je het over hebt.
Wil je drugscriminaliteit verminderen, dan werkt alleen maar het verminderen van de (illegale) vraag. Met decriminalisatie kun je de illegale vraag af laten nemen, maar zelfs dat is niet eenvoudig.
En verdomd dat het niet waar is, daar kun je met Groen Links nog best over praten ook!
Ugh, die pro-criminaliteit houding van dat verdomde GL-volk ..quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:55 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ik geef niet per se de schuld aan GroenLinks, maar meer aan het GroenLinks volk in die stad. Het is toch wel type volk met een bepaalde mentaliteit en houding. In Amerika zie je het ook, bijvoorbeeld Californië, een staat die behoorlijk links/democratisch is verandert langzaam in een derde wereld staat.
Verder is het waar dat een partij als GroenLinks drugs langzaam wilt legaliseren, maar volgensmij wilt FvD ook zoiets. Ik weet ook niet in hoeverre de legalisering van drugs hierbij gaat helpen. Omdat lang niet alle drugs legaal zullen worden en ik zie het ook nog wel gebeuren, dat door de flinke belasting die eroverheen komt, mensen alsnog weer goedkoop bij hun dealertje gaan scoren.
geef ons dan eens aan wat dit soort salarissen zijn en het bijbehorende opleidingsniveau.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:42 schreef Enchanter het volgende:
Groen Links is onder andere zo groot in Amsterdam vanwege de studenten. Ik weet niet wat voor beeld je hebt bij de Groen Links stemmer, maar dat die met name doorgesnoven zullen zijn lijkt mij niet de juiste veronderstelling.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:55 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ik geef niet per se de schuld aan GroenLinks, maar meer aan het GroenLinks volk in die stad. Het is toch wel type volk met een bepaalde mentaliteit en houding. In Amerika zie je het ook, bijvoorbeeld Californië, een staat die behoorlijk links/democratisch is verandert langzaam in een derde wereld staat.
Verder is het waar dat een partij als GroenLinks drugs langzaam wilt legaliseren, maar volgensmij wilt FvD ook zoiets. Ik weet ook niet in hoeverre de legalisering van drugs hierbij gaat helpen. Omdat lang niet alle drugs legaal zullen worden en ik zie het ook nog wel gebeuren, dat door de flinke belasting die eroverheen komt, mensen alsnog weer goedkoop bij hun dealertje gaan scoren.
Eh nee drugsdealers laten zich niet beinvloeden door het al dan niet handhaven van een boerkaverbodquote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Op zich goed punt. Maar als je geregeld hebt gezegd dat je niet gaat handhaven in bepaalde gevallen, moet je niet raar op kijken als hierop gereageerd wordt.
GL en de burgemeester roepen het wel een beetje over zich af.
Toch, je moest eens weten hoeveel kilo coke je onder zo'n boerka kwijt kan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee drugsdealers laten zich niet beinvloeden door het al dan niet handhaven van een boerkaverbod
Ik heb ook geen link gegeven tussen het drugsgebruik van GroenLinks stemmers en FvD stemmers.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Groen Links is onder andere zo groot in Amsterdam vanwege de studenten. Ik weet niet wat voor beeld je hebt bij de Groen Links stemmer, maar dat die met name doorgesnoven zullen zijn lijkt mij niet de juiste veronderstelling.
Volendam staat bekend om de grote hoeveelheid drugs die daar gebruikt worden, maar daar is FvD echt de grootste partij en GL maar een kleine partij (factor 5 tov FvD).
Kortom: jouw redenatie klopt volgens mij niet helemaal.
Bron?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:10 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen link gegeven tussen het drugsgebruik van GroenLinks stemmers en FvD stemmers.
De doorsnee GroenLinks stemmer die student is zal geen crimineel zijn nee. Wel wordt er in zulke steden met een links bestuur minder gehandhaafd, zulke steden verpauperen en trekken criminaliteit naar zich toe. En dat Amsterdam een grote stad is helpt ook niet mee in zijn voordeel. En het feit dat een naïeve GroenLinks stemmer daar blijkbaar geen probleem mee heeft toont het juist aan.
Klopt. Veiligheid en het handhaven van de openbare orde is aan een GroenLinkser niet besteed. Hij/zij wil liever Zwarte Piet bannen, het volk bittere armoede laten leiden door hun achterlijke klimaatreligie op te dringen, Afrikaantjes ongeremd toelaten, uitgeprocedeerde asielzoekers niet aanpakken maar pamperen, het niet handhaven van het Boerkaverbod omdat zij menen dat deze wet slechts een symboolwet is om 'fascisten 'en 'racisten' hun zin te geven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Amsterdam gaat al jareb gebukt onder een knetterlinks bestuur. Die handhaven niks want handhaven is rechts. Die houden zich liever bezig met echte problemen zoals het kappen van bossages, genderneutrale toiletten, iftarren en identiteitspolitiek.
Gast. Ik heb het over het gedrag van de criticasters.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee drugsdealers laten zich niet beinvloeden door het al dan niet handhaven van een boerkaverbod
Dus eerst geef ik aan dat het probleem veroorzaakt wordt door de hoeveelheid gebruikers en dan zeg jij 'ja, maar ik bedoelde meer het GL volk'. Vervolgens geef ik onderbouwd aan dat dat op zijn minst twijfelachtig is en dan ligt het ineens weer wel aan het niet handhaven door GL.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:10 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen link gegeven tussen het drugsgebruik van GroenLinks stemmers en FvD stemmers.
De doorsnee GroenLinks stemmer die student is zal geen crimineel zijn nee. Wel wordt er in zulke steden met een links bestuur minder gehandhaafd, zulke steden verpauperen en trekken criminaliteit naarzich toe. En dat Amsterdam een grote stad is helpt ook niet mee in zijn voordeel. En het feit dat een naïeve GroenLinks stemmer daar blijkbaar geen probleem mee heeft toont het juist aan.
Alsof rechtse partijen niet zouden falen in Amsterdam. Ik zal voortaan iedere rechtse zot proberen over te halen om in Amsterdam te gaan wonen en binnen de stadsgrenzen van Amsterdam te blijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Tja van 2010 t/m 2018 zat jouw geliefde VVD toch echt zelf in het bestuur van Amsterdam. Of wil je echt beweren dat de problemen van Amsterdam van het laatste jaar zijn?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:13 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Klopt. Veiligheid en het handhaven van de openbare orde is aan een GroenLinkser niet besteed. Hij/zij wil liever Zwarte Piet bannen, het volk bittere armoede laten leiden door hun achterlijke klimaatreligie op te dringen, Afrikaantjes ongeremd toelaten, uitgeprocedeerde asielzoekers niet aanpakken maar pamperen, het niet handhaven van het Boerkaverbod omdat zij menen dat deze wet slechts een symboolwet is om 'fascisten 'en 'racisten' hun zin te geven.
Klopt, men heeft ooit de gemeentepolitie opgeheven en samengevoegd als een bezuinigingsmaatregel.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De gemeente heeft maar zeer beperkt invloed op politie en justitie. Dat komt echt grotendeels vanuit Den Haag, waar we al jaren VVD-bewindslieden hebben hierop.
Geloof me , de werkdruk is bijzonder hoog. Ze willen goede mensen , een hoge opleiding heb je niet nodig (geloof dat een afgeronde MBO opleiding al voldoende is). En je kan het niet vergelijken met een andere ambtenaar (buschauffeur of zo)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
geef ons dan eens aan wat dit soort salarissen zijn en het bijbehorende opleidingsniveau.
En vergelijk deze dan eens met salarissen en bijborend opleidingsniveau uit de industrie.
In mijn optiek is het zogenaamd lage ambtenaren salaris geklaag net zulk populisme als hier Femke hoofdverantwoordelijk gehouden wordt...
En waar komen al die gebruikers vandaan, waarom gaan die naar Amsterdam?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus eerst geef ik aan dat het probleem veroorzaakt wordt door de hoeveelheid gebruikers.
VVD... de partij die A zegt en B doet.quote:Burgemeesters van tien grote steden hebben het kabinet opgeroepen te stoppen met de bezuinigingen op de politie en juist te beginnen met investeren. Er zijn maatregelen nodig omdat de bezuinigingen effect hebben op de slagkracht van de politie, bepleiten onder meer de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
MINDER POLITIEMENSEN
In een brief, die vandaag in de Volkskrant staat, schrijven de burgemeesters dat de werkdruk van de dienders erg hoog is door 'complexe veiligheidsproblemen' zoals radicaliserende jeugd, cybercrime, identiteitsfraude en vluchtelingenproblematiek. Bij het aanpakken van deze problemen speelt de politie een grote rol. Ook staat er in de brief dat het aantal politiemensen de komende tijd zal dalen van vijftigduizend naar vijfenveertigduizend.
De Nationale Politie zit midden in een reorganisatie waarbij tot eind volgend jaar nog 500 miljoen moet worden bezuinigd. In januari deden burgemeesters van Rotterdam en Nijmegen ook al een oproep om de bezuinigingen te stoppen, maar dat mocht niet baten.
De burgemeesters doen een voorstel voor een investeringsagenda. Daarin stellen ze onder meer dat er gemiddeld één wijkagent moet zijn op 5 duizend inwoners, er moeten meer volledig inzetbare agenten bijkomen, in de wijk moeten ook universitair geschoolde agenten komen te werken, de teams moeten diverse worden en er moet meer geld komen voor een betere kwaliteit van opsporing.
Grootste stad van Nederland. Ja, dat trekt nu eenmaal uitgaanspubliek.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:22 schreef warp995 het volgende:
[..]
En waar komen al die gebruikers vandaan, waarom gaan die naar Amsterdam?
Waar blijven de cijfers?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:22 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Geloof me , de werkdruk is bijzonder hoog. Ze willen goede mensen , een hoge opleiding heb je niet nodig (geloof dat een afgeronde MBO opleiding al voldoende is). En je kan het niet vergelijken met een andere ambtenaar (buschauffeur of zo)
Zucht... Ik ben ook geen fan van de Telegraaf, maar hiermee hebben ze een mooie primeur: gewoon goed journalistiek werk.quote:
Dit. Dit is niet van gisteren op vandaag ontstaan dus eerder wanbeleid de afgelopen jaren, zowel op landelijk als stedelijk niveau.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:45 schreef loni55 het volgende:
[..]
Groenlinks heeft er niks mee te maken.
Het is de regering die keer op keer op bezuinigt en weet je toevallig welke partij al bijna een decennium regeert?
Een gemiddelde agent houdt nog geen ¤ 2.000,00 p/m netto overquote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar blijven de cijfers?
Daarom zei ik ook vergelijk het met industrie waar ook hoge werkdrukken heersen.
Afgehakt hoofd gevonden in Amsterdamquote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:38 schreef galatea het volgende:
..... maar gaat gepaard met minder overlast in het algemeen.
In de zorg soortgelijk, landelijke taken afgestoten naar gemeenten i.c.m. lagere budgetten, gemeenten krijgen de schuldquote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef MaGNeT het volgende:
Samenvatting:
VVD bezuinigt op politie, steden worden crimineler, burgemeesters in steden krijgen de schuld. VVD lacht en wordt nog populairder.
En vervolgens krijgt de VVD de schuld. Dat kan er ook wel weer bij.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef MaGNeT het volgende:
Samenvatting:
VVD bezuinigt op politie, steden worden crimineler, burgemeesters in steden krijgen de schuld. VVD lacht en wordt nog populairder.
Anekdotisch bewijs.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:43 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Afgehakt hoofd gevonden in Amsterdam
https://nos.nl/artikel/20(...)en-in-amsterdam.html
Niks aan de hand in links Amsterdam?
Groetjes, het CDA.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En vervolgens krijgt de VVD de schuld. Dat kan er ook wel weer bij.
Drugscriminaliteit komt vanuit de vraag, niet het aanbod.
Dat is inderdaad wat ik bedoel, criminaliteit zul je altijd behouden, natuurlijk moetquote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs.
Je moet naar de absolute statistieken kijken.
Daarnaast zijn het veelal criminelen die andere criminelen uit de weg ruimen. Hoewel het niet de bedoeling is, gaat me dat toch wat minder aan het hart.
Dat voorkomen is dus nogal mislukt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:50 schreef galatea het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik bedoel, criminaliteit zul je altijd behouden, natuurlijk moet
je voorkomen dat de onderwereld zich vermengt met de bovenwereld, maar verder?
Neemt niet weg dat Amsterdam decennialang de drugshoofdstad van Nederland is en decennialang door rooien wordt bestuurd. Ik blijf erbij dat linksen geen ene moer geven aan het bestrijden van criminaliteit, ze maken rechtsen die law&order wensen liever uit voor fascisten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs.
Je moet naar de absolute statistieken kijken.
Daarnaast zijn het veelal criminelen die andere criminelen uit de weg ruimen. Hoewel het niet de bedoeling is, gaat me dat toch wat minder aan het hart.
Misschien was het met een VVD aan het roer nog wel ernstiger, dat is de partij die al 3 kabinetten bezuinigt op politie waardoor de grote steden steeds meer met minder resources moeten doen. En dan heb ik het nog niet eens over de CDA kabinetten die er aan vooraf gingen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:54 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Amsterdam decennialang de drugshoofdstad van Nederland is en decennialang door rooien wordt bestuurd. Ik blijf erbij dat linksen geen ene moer geven aan het bestrijden van criminaliteit, ze maken rechtsen die law&order wensen liever uit voor fascisten.
Maar ja, een stad die groot en berucht is geworden door de krakersrellen in de jaren '80, de ongebreidelde koffieshopmassatoerisme en de Wallen waar vrouwenhandel ongehinderd kan bloeien, kan alleen maar achterlijk links zijn.
Als inwoner van de stad ervaar ik dat toch heel anders, maar goed, Amsterdam zal natuurlijk geen schubbekutteveen zijn waar nooit iets gebeurt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat voorkomen is dus nogal mislukt.
Er is natuurlijk niets zo gemakkelijk als wijzen naar een burgemeester die er net een jaartje zit en dan doen alsof alle criminaliteit haar oorzaak is, zoals je in de OP wel doet vermoeden.quote:Burgemeesters van tien grote steden hebben het kabinet opgeroepen te stoppen met de bezuinigingen op de politie en juist te beginnen met investeren. Er zijn maatregelen nodig omdat de bezuinigingen effect hebben op de slagkracht van de politie, bepleiten onder meer de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
MINDER POLITIEMENSEN
In een brief, die vandaag in de Volkskrant staat, schrijven de burgemeesters dat de werkdruk van de dienders erg hoog is door 'complexe veiligheidsproblemen' zoals radicaliserende jeugd, cybercrime, identiteitsfraude en vluchtelingenproblematiek. Bij het aanpakken van deze problemen speelt de politie een grote rol. Ook staat er in de brief dat het aantal politiemensen de komende tijd zal dalen van vijftigduizend naar vijfenveertigduizend.
De Nationale Politie zit midden in een reorganisatie waarbij tot eind volgend jaar nog 500 miljoen moet worden bezuinigd. In januari deden burgemeesters van Rotterdam en Nijmegen ook al een oproep om de bezuinigingen te stoppen, maar dat mocht niet baten.
De burgemeesters doen een voorstel voor een investeringsagenda. Daarin stellen ze onder meer dat er gemiddeld één wijkagent moet zijn op 5 duizend inwoners, er moeten meer volledig inzetbare agenten bijkomen, in de wijk moeten ook universitair geschoolde agenten komen te werken, de teams moeten diverse worden en er moet meer geld komen voor een betere kwaliteit van opsporing.
Kan wel, maar Halsema liet met het boerkaverbod wel weer iets anders zien.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De gemeente heeft maar zeer beperkt invloed op politie en justitie. Dat komt echt grotendeels vanuit Den Haag, waar we al jaren VVD-bewindslieden hebben hierop.
Amsterdam komt nu al geld en politiemensen te kort, lijkt me logisch dat ze geen prioriteit gaan geven aan die 50 boerkadraagsters in de stad als er (zoals NoPicNic aanhaalde) mensen onthoofd worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kan wel, maar Halsema liet met het boerkaverbod wel weer iets anders zien.
Den Haag maakt een wet, de burgemeester geeft aan die wet "niet te gaan handhaven", waar Den Haag blijkbaar verder geen problemen mee heeft.
Oftewel het hele systeem zelf klopt van geen kant.
Joh, de grootste stad van het land die dagelijks volstroomt met toeristen op zoek naar drugs is de drugshoofdstad van Nederland.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:54 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Amsterdam decennialang de drugshoofdstad van Nederland is
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:57 schreef MaGNeT het volgende:
Maar dan vraag ik:
- ben je voor sluiting van alle koffieshops?
Natuurlijk wel: gebruikers moeten er ook aan geloven. Zij alleen zijn verantwoordelijk voor het in stand houden van een gewelddadige en levensgevaarlijke industrie. Alle pilletjesslikkers op een festival zijn domme kl@@tzakken die geen enkele normbesef hebben.
- ben je voor sluiting van de wallen?
Natuurlijk wel. Welke ontaarde bestuurder wil vrouwenhandel als business in zijn stad?
- gaat dat criminaliteit voorkomen?
Natuurlijk niet. Maar de situatie nu is onbeheersbaar.
- of gaat dat criminaliteit verplaatsen?
Natuurlijk wel. Criminaliteit zal er altijd zijn maar dat is geen reden om te zeggen: "dan doen we maar niks"
Heel goed dat ze de veel te beperkte capaciteit die Den Haag voor de politie geeft niet ook nog eens gaat besteden aan nonsens als boerka's. Dat pleit vooral voor haar.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kan wel, maar Halsema liet met het boerkaverbod wel weer iets anders zien.
Den Haag maakt een wet, de burgemeester geeft aan die wet "niet te gaan handhaven", waar Den Haag blijkbaar verder geen problemen mee heeft.
Oftewel het hele systeem zelf klopt van geen kant.
Halsema heeft bewezen geen reet te doen tegen de grote criminaliteit. Ze weigert zelfs wetten uit te voeren (Boerkaverbod, uitgeprocedeerde asielzoekers aanpakken etc.). Met een GroenLinkser als burgemeester is elke stad altijd slechter af, bezuinigingen of niet. Het zijn domme, starre, drammerige lui die voortdurend verkeerde keuzes maken en nooit handelen in het belang van de samenleving.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
@:NoPicNic
Wat is je mening hierover? Want die post lijk je te negeren:
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/03/burgemeesters-stop-bezuinigingen-politie
[..]
Er is natuurlijk niets zo gemakkelijk als wijzen naar een burgemeester die er net een jaartje zit en dan doen alsof alle criminaliteit haar oorzaak is, zoals je in de OP wel doet vermoeden.
Nu ken ik je haat tegenover Femke Halsema uit het topic over haar zoon, dus het verbaast me niet. Maar probeer het dan inhoudelijk te houden.
De grap is, Femke heeft nooit gezegd het boerkaverbod niet uit te voeren, alleen gezegd dat ze er geen prioriteit aan gaat geven. Maar goed, daar kan je van standpunt over verschillen. Ik vind het vooral symboolpolitiek, een wet voor 150 vrouwen in Nederland. Het lost niets op.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:15 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Halsema heeft bewezen geen reet te doen tegen de grote criminaliteit. Ze weigert zelfs wetten uit te voeren (Boerkaverbod, uitgeprocedeerde asielzoekers aanpakken etc.). Met een GroenLinkser als burgemeester is elke stad altijd slechter af, bezuinigingen of niet. Het zijn domme, starre, drammerige lui die voortdurend verkeerde keuzes maken en nooit handelen in het belang van de samenleving.
Voor iemand die het "slecht zijn mening" vindt, dring je hem wel heel veel op op dit forum.quote:Maar goed, dit is slechts mijn mening en ik ben niemand.
Geen idee, maar het is het linkse Amsterdam wat overal haar reet aan afveegt. Nee de prio in Amsterdam is illegalen opvangen, gender neutrale wc's en een zeer kleine groep "racisme" roepers tegemoet komen terwijl de hoofdprioriteiten blijven liggen. Is het zo moeilijk te erkennen dat dit wilde westen in Amsterdam nu eens niet het gevolg is van rechts?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Herinner me even, sinds wanneer zet links het beleid op gebied van veiligheid en justitie uit?
Wanneer ben jij voor het laatst in Amsterdam geweest?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is het linkse Amsterdam wat overal haar reet aan afveegt. Nee de prio in Amsterdam is illegalen opvangen, gender neutrale wc's en een zeer kleine groep "racisme" roepers tegemoet komen terwijl de hoofdprioriteiten blijven liggen. Is het zo moeilijk te erkennen dat dit wilde westen in Amsterdam nu eens niet het gevolg is van rechts?
Amsterdam (en andere gemeenten) vangen geen illegalen op, daar zit hem de kneep. Dat mogen ze niet meer van de VVD.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is het linkse Amsterdam wat overal haar reet aan afveegt. Nee de prio in Amsterdam is illegalen opvangen, gender neutrale wc's en een zeer kleine groep "racisme" roepers tegemoet komen terwijl de hoofdprioriteiten blijven liggen. Is het zo moeilijk te erkennen dat dit wilde westen in Amsterdam nu eens niet het gevolg is van rechts?
J.A.R.V.I.S. / SjoukjeHooynaayer / NoPicNic / etc... allemaal hetzelfde clubje... veel roepen, veel klagen over links maar ondertussen niet begrijpen dat de landelijke politiek (VVD) uitmaakt wat voor budgetten de steden krijgen, uitmaakt dat gemeenten geen illegalen mogen opvangen (zodat ze gaan kraken), etc. Hetzelfde met inburgeren, sinds de VVD het inburgeren verandert heeft in een "red je kont maar" systeem, is het aantal geslaagden drastisch afgenomen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wanneer ben jij voor het laatst in Amsterdam geweest?
De beperkte capaciteit komt handig als smoes voor zon idealistisch beleid.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heel goed dat ze de veel te beperkte capaciteit die Den Haag voor de politie geeft niet ook nog eens gaat besteden aan nonsens als boerka's. Dat pleit vooral voor haar.
VVD is als "rechtse" partij al lang niet meer serieus te nemen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
J.A.R.V.I.S. / SjoukjeHooynaayer / NoPicNic / etc... allemaal hetzelfde clubje... veel roepen, veel klagen over links maar ondertussen niet begrijpen dat de landelijke politiek (VVD) uitmaakt wat voor budgetten de steden krijgen, uitmaakt dat gemeenten geen illegalen mogen opvangen (zodat ze gaan kraken), etc. Hetzelfde met inburgeren, sinds de VVD het inburgeren verandert heeft in een "red je kont maar" systeem, is het aantal geslaagden drastisch afgenomen.
Het is jarenlang wegkijken, want "liberaal" maar de schade van de VVD hebben we nog vele decennia.
De tijd dat je links wat kan verwijten is geweest, Kok leverde in 2002 de sleutel in en sindsdien is het CDA of VVD die een kabinet leidde.
Maar het is zo makkelijk om links de schuld te geven, want rechts kan zoiets toch niet verprutst hebben? Wel? Wel?
Klopt, je bent niemand. Je reageert namelijk niet op argumentatie, je schreeuwt alleen maar een beetje zoals alle dom-rechts figuren en kijkt geen moment naar oorzaak/gevolg.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:15 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Halsema heeft bewezen geen reet te doen tegen de grote criminaliteit. Ze weigert zelfs wetten uit te voeren (Boerkaverbod, uitgeprocedeerde asielzoekers aanpakken etc.). Met een GroenLinkser als burgemeester is elke stad altijd slechter af, bezuinigingen of niet. Het zijn domme, starre, drammerige lui die voortdurend verkeerde keuzes maken en nooit handelen in het belang van de samenleving.
Maar goed, dit is slechts mijn mening en ik ben niemand.
Van mij hoeft het ook niet maar na jaren aangevallen worden als "linkse user" ben ik wel bereid te polariseren als het nodig is.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
VVD is als "rechtse" partij al lang niet meer serieus te nemen.
Dat hele politieke links/rechts verhaal btw....
Vis rot eerst aan de kop.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, drugscriminaliteit komt vanuit het verbod op drugs. Maar voor zover er een probleem is met drugsgebruik dan komt dat inderdaad vanuit de vraag. Als je wil meedoen met de war on drugs en enige vordering wil boeken moet je dan ook de vraag en dus de gebruikers 'hard aanpakken'. Van het hard aanpakken van het aanbod krijg je alleen maar dat gehardere criminelen de handel overnemen van sjacheraars, wat dan ook is gebeurd.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En vervolgens krijgt de VVD de schuld. Dat kan er ook wel weer bij.
Drugscriminaliteit komt vanuit de vraag, niet het aanbod.
Nog een keertje. Het kabinet maakt te weinig geld vrij voor voldoende politie in Amsterdam waardoor drugscriminelen veel ruimte hebben. Het is niet zo dat Halsema geld weigert, of maar aan andere dingen gaat besteden.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De beperkte capaciteit komt handig als smoes voor zon idealistisch beleid.
De hele toestand rondom de "we are here"'s, die echt te idioot voor woorden is, illustreren de resultaten van dat beleid. Die overigens helemaal niet exclusief groen links is, of typisch links of rechts uberhaubt. Maar gewoon doorgeslagen naïef idealisme, in deze "lieve stad" overlopend van handgranaten en liquidaties.
En nee, beperkte capaciteit helpt dan niet nee.
Het staat ook in het Paroolquote:
Maar als je het gaat legaliseren wordt het aantal verslaafden toch juist veel groter?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vis rot eerst aan de kop.
[..]
Nee, drugscriminaliteit komt vanuit het verbod op drugs. Maar voor zover er een probleem is met drugsgebruik dan komt dat inderdaad vanuit de vraag. Als je wil meedoen met de war on drugs en enige vordering wil boeken moet je dan ook de vraag en dus de gebruikers 'hard aanpakken'. Van het hard aanpakken van het aanbod krijg je alleen maar dat gehardere criminelen de handel overnemen van sjacheraars, wat dan ook is gebeurd.
Het aanpakken van de gebruikers kan best. Je spoort gewoon mensen op die drugs bij zich hebben en sluit ze op. Dan is het snel afgelopen met recreatief drugsgebruik. Maar ja, dan is op maandagochtend de Zuidas uitgestorven en de VVD houdt vol die dat van waarde is voor onze economie. In ieder geval zitten er dan een heleboel VVD-vriendjes en stemmers in het gevang.
Het is een politieke keuze van de VVD om de gebruikers ongemoeid te laten. Dat was verdedigbaar bij de heroinejunks van de jaren 80, de hopeloos verslaafde losers. Voor de niet zo verslaafde winners van de Zuidas ligt dat heel anders.
Het is in wezen dan ook klassenjustitie van de VVD. Je pakt het probleem niet bij de wortel aan omdat dat 'ons soort mensen' is, je pakt 'hun soort mensen' aan, het zijn de lage inkomens met beperkt perspectief die het aanbod organiseren.
een beetje te simpel, de NL markt zelf is niet zo enorm groot, het meeste wordt doorgevoerdquote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vis rot eerst aan de kop.
[..]
Nee, drugscriminaliteit komt vanuit het verbod op drugs. Maar voor zover er een probleem is met drugsgebruik dan komt dat inderdaad vanuit de vraag. Als je wil meedoen met de war on drugs en enige vordering wil boeken moet je dan ook de vraag en dus de gebruikers 'hard aanpakken'. Van het hard aanpakken van het aanbod krijg je alleen maar dat gehardere criminelen de handel overnemen van sjacheraars, wat dan ook is gebeurd.
Het aanpakken van de gebruikers kan best. Je spoort gewoon mensen op die drugs bij zich hebben en sluit ze op. Dan is het snel afgelopen met recreatief drugsgebruik. Maar ja, dan is op maandagochtend de Zuidas uitgestorven en de VVD houdt vol die dat van waarde is voor onze economie. In ieder geval zitten er dan een heleboel VVD-vriendjes en stemmers in het gevang.
Het is een politieke keuze van de VVD om de gebruikers ongemoeid te laten. Dat was verdedigbaar bij de heroinejunks van de jaren 80, de hopeloos verslaafde losers. Voor de niet zo verslaafde winners van de Zuidas ligt dat heel anders.
Het is in wezen dan ook klassenjustitie van de VVD. Je pakt het probleem niet bij de wortel aan omdat dat 'ons soort mensen' is, je pakt 'hun soort mensen' aan, het zijn de lage inkomens met beperkt perspectief die het aanbod organiseren.
https://vimeo.com/180104373quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als je het gaat legaliseren wordt het aantal verslaafden toch juist veel groter?
Nu moet je nog een beetje moeite doen om eraan te komen.
Halsema: 'Greep op drugscriminaliteit zijn we niet kwijt'quote:
Ik heb oprecht respect dat je nog de moeite neemt om in discussie te gaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nog een keertje. Het kabinet maakt te weinig geld vrij voor voldoende politie in Amsterdam waardoor drugscriminelen veel ruimte hebben. Het is niet zo dat Halsema geld weigert, of maar aan andere dingen gaat besteden.
Maargoed, je bedenkt blijkbaar liever een complot om maar je vaste stokpaardje te kunnen rijden.
Ik ook. Misschien dat de gebruikers die te dom zijn om te poepen een bruin drolletje achter hun gebruikersnaam krijgen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb oprecht respect dat je nog de moeite neemt om in discussie te gaan.
quote:In Amsterdam ontbreekt het aan kennis van drugscriminaliteit en een actief opsporingsbeleid. Door de gigantische bedragen die in de onderwereld omgaan, is een omvangrijke en gewelddadige schaduweconomie ontstaan, die leidt tot ontwrichting van de samenleving.
quote:Tops en Tromp stellen dat drugsproductie en -handel in Amsterdam praktisch gelegaliseerd is. De aanpak is gering. "Er wordt niet opgespoord".
https://nos.nl/artikel/22(...)en-onderzoekers.htmlquote:Dat heeft funeste gevolgen voor de stad. Een leidinggevende uit de financiële wereld denkt dat de enorme prijsstijgingen op de Amsterdamse huizenmarkt mede komen door investeringen uit het criminele milieu.
Dit geloof je toch niet?!quote:
Wat moet ze anders zeggen? Maar wij weten beter.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Halsema: 'Greep op drugscriminaliteit zijn we niet kwijt'
https://www.at5.nl/artike(...)t-zijn-we-niet-kwijt
Ik word ook wel een beetje moe van die automatische links-rechts oprispingen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
De boosmensen in dit topic beseffen dat dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het college/Halsema met het idee er iets aan te doen?
Dit 'faalbeleid' vervolgens volledig in haar schoenen schuiven, raakt natuurlijk kant noch wal. Nog even los van het feit dat hierin ook een rol is weggelopen voor Justitie, en dat niet louter een gemeentelijk probleem is.
De enige eiwit-transitie die plaats moet vinden is van mij naar mijn vrouw.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit geloof je toch niet?!
![]()
![]()
Wat een idioten zijn het toch ook....![]()
Heel Amsterdam vergaat en zij lullen over een 'eiwit-transitie'.... whahahaha![]()
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De enige eiwit-transitie die plaats moet vinden is van mij naar mijn vrouw.
Ja, dat is hun tactiek!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:56 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Als je als rechtse jongen pleit voor handhaving, law & order en 'regels-zijn-regels' dan word je door linksen in de hoek van de nazi's gezet.
Maarre kun je ook een keer ingaan op het commentaar dat de politie vooral een landelijk verhaal is waar al jaren VVD-ministers opzitten?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, dat is hun tactiek!
Zeg ook vooral niets over die uitgeprocedeerde vluchtelingen...
Maar daar trappen wij niet meer in!
dom links of dom rechts blijft domquote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:56 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Als je als rechtse jongen pleit voor handhaving, law & order en 'regels-zijn-regels' dan word je door linksen in de hoek van de nazi's gezet.
quote:AMSTERDAM - Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid moet de politie opdragen 500 agenten vrij te maken voor een nieuwe landelijke recherche-eenheid. Die moet zich volledig gaan bezighouden met het ontmantelen van de georganiseerde en zware criminaliteit, aldus de Nederlandse Politiebond (NPB). „Een soort Nederlandse FBI”, verduidelijkt voorzitter Jan Struijs.
========================================================quote:Struijs reageert op het nieuws rondom het rapport ’De achterkant van Amsterdam’, dat in opdracht van het gemeentebestuur van Amsterdam werd geschreven door hoogleraar Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. „Een van de pijnlijkste conclusies in het rapport is dat in de Nederlandse hoofdstad geen sprake is van een doelgerichte bestrijding van drugscriminaliteit”, laat de NPB in een reactie weten. „Daarvoor heeft de politie simpelweg sinds jaar en dag onvoldoende capaciteit in huis.”
Niet beperkt tot Amsterdam
Volgens NPB-voorzitter Jan Struijs is het gebrek aan doelgerichte bestrijding van drugscriminaliteit niet alleen een Amsterdamse kwestie. „Het is een zeer ernstig probleem van nationaal en internationaal belang dat de hoogte prioriteit verdient. Ik pleit er dan ook voor dat minister Grapperhaus gebruik maakt van zijn bevoegdheid om de Nationale Politie aanwijzingen te geven. Een prima aanwijzing zou wat mij betreft zijn: selecteer uit het huidige personeel 500 extra rechercheurs en zet die aan het werk met maar één taak: het verzamelen van gegevens over de grote vissen binnen de georganiseerde en zware criminaliteit”, aldus Struijs.
Om te waarborgen dat extra opsporingscapaciteit niet weglekt naar noodhulp en andere spoedklussen, stelt Struijs voor om deze politiemensen te concentreren in een autonome recherche-eenheid. Een Nederlandse invulling van de FBI.
Je weet best dat de linkse kliek altijd, maar dan ook bijna altijd, de 2e wereld oorlog erbij haalt als hun iets niet zint vanuit rechtse hoek!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maarre kun je ook een keer ingaan op het commentaar dat de politie vooral een landelijk verhaal is waar al jaren VVD-ministers opzitten?
Of wil je liever gewoon onnozel uit je kont praten?
Jank niet zo. Het is niet alsof er over en weer niet geïncasseerd wordt, "rechts" heeft net nog 12 topics over de zoon van Halsema volgejankt en volgens mij is daar geen censuur toegepast.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je weet best dat de linkse kliek altijd, maar dan ook bijna altijd, de 2e wereld oorlog erbij haalt als hun iets niet zint vanuit rechtse hoek!
Nou dat is fijn om te horen! Al hoor je dat niet vaak!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:12 schreef MaGNeT het volgende:
Als "linkse rakker" durf ik wel hardop te zeggen dat de VVD geen flikker (/onvoldoende) doet om illegalen het land uit te zetten.
Daarnaast is er een groep die niet zo eenvoudig is terug te sturen, geen paspoort, land neemt ze niet terug, etc. Dat kan je wegwuiven maar blijkt in de praktijk best een probleem.
Klopt, en dat druist juist zo in tegen de "harde taal" die de partij altijd heeft, vooral vlak voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou dat is fijn om te horen! Al hoor je dat niet vaak!
En de VVD is op dat punt ook helemaal de mist in gegaan!
Welk softe gedoe precies? Het structureel te weinig geld vrijmaken voor agenten van al die VVD ministers bedoel je dan?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je weet best dat de linkse kliek altijd, maar dan ook bijna altijd, de 2e wereld oorlog erbij haalt als hun iets niet zint vanuit rechtse hoek!
Dat Amsterdamse probleem is zeker ook de landelijke politiek aan te rekenen!
Maar dat softe gedoe moet eindelijk eens ophouden!
Goed idee man, nog meer herstructureringen zonder het werkelijke probleem aan te pakkenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:05 schreef Bocaj het volgende:
NPB: ’Soort Nederlandse FBI nodig tegen georganiseerde criminaliteit’
[..]
[ afbeelding ]
[..]
========================================================
Helemaal geen slecht idee lijkt mij gezien de ernst van de zaak!
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welk softe gedoe precies? Het structureel te weinig geld vrijmaken voor agenten van al die VVD ministers bedoel je dan?
(Premium stuk uit De Telegraaf.)quote:Hoe kon het zo ver komen? Een opgevoerde, voormalig ’topambtenaar met tientallen jaren ervaring’ wijst onder meer op een gebrek aan handhaving. ’Men vindt handhaving rechts en daarom wordt het verwaarloosd.’
Lange termijn!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee man, nog meer herstructureringen zonder het werkelijke probleem aan te pakken
Klopt, het blijft schuiven met schaarse middelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee man, nog meer herstructureringen zonder het werkelijke probleem aan te pakken
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
(Premium stuk uit De Telegraaf.)
Klinkt als een heel betrouwbaar verhaal ja, ahemquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
(Premium stuk uit De Telegraaf.)
Verkiezingsretoriek!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, en dat druist juist zo in tegen de "harde taal" die de partij altijd heeft, vooral vlak voor de verkiezingen.
Is het kabinet zeker aan te rekenen!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Mevrouw Halsema wil echter gewoon meer agenten en handhaving.
https://nos.nl/artikel/22(...)at-in-amsterdam.html
Het kabinet verrekt het echter dat te geven
Je woont toch in Limburg? Mooi dat je dan kan beoordelen dat Amsterdam "kapot gaat".quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Precies het struisvogelgedrag waar Amsterdam aan kapot gaat.
Gek genoeg heeft een partij als de PVV er baat bij als het niet goed gaat met Nederland, des te meer ontevreden zieltjes die op de partij stemmen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:24 schreef Hexagon het volgende:
We moeten overigens ook de PVV niet vergeten met hun steun aan het verzwakken van de politie door Ivo Opstelten.
Waar vegen ze hun reet dan precies aan af? En hoe is dat relevant in de bestrijding van drugscriminaliteit?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is het linkse Amsterdam wat overal haar reet aan afveegt.
Jij hebt inzicht in de prioriteiten van de Amsterdamse raad? Heb je inzicht in die stukken of zo? Interessant. Deel ze eens zou ik zeggen.quote:Nee de prio in Amsterdam is illegalen opvangen, gender neutrale wc's en een zeer kleine groep "racisme" roepers tegemoet komen terwijl de hoofdprioriteiten blijven liggen.
Ik heb vrijdag een afspraakje in Amsterdam. Ik zal mijn kogelvrije vest maar aandoen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:27 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Je woont toch in Limburg? Mooi dat je dan kan beoordelen dat Amsterdam "kapot gaat".
Of kleiner. Er zal geen risico meer zijn om als gebruiker als crimineel weggezet te worden, dus gebruikers zullen waarschijnlijk eerder hulp zoeken bij problematiek. Er hoeft minder geld naar handhaving, dus kan er meer geld naar voorlichting en preventie.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als je het gaat legaliseren wordt het aantal verslaafden toch juist veel groter?
Nu moet je nog een beetje moeite doen om eraan te komen.
Ik studeer in Amsterdam en kom overal wel zo'n beetje. Erg grappig om dan het beeld te lezen van de rechtse fokkertjes hier die een keer per jaar in Amsterdam komen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag een afspraakje in Amsterdam. Ik zal mijn kogelvrije vest maar aandoen.
wel warm met dit weerquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag een afspraakje in Amsterdam. Ik zal mijn kogelvrije vest maar aandoen.
Dus aan wie ligt het nu. Aan een of ander links complot of gewoon aan de minister en het kabinet?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is het kabinet zeker aan te rekenen!
Goede post om even te kunnen mededelen dat je studeertquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:34 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik studeer in Amsterdam en kom overal wel zo'n beetje. Erg grappig om dan het beeld te lezen van de rechtse fokkertjes hier die een keer per jaar in Amsterdam komen.
Ik woon er net buiten maar kom er dus wel veel voor de studie en gewoon voor mijn plezier, waarom mag ik dat niet zeggen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:35 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Goede post om even te kunnen mededelen dat je studeert
Ja, want zo werkt dat in de ogen van domme FoK!-users: Een wethouder of gemeenteraadslid zegt iets over een ander onderwerp, en dat is dan meteen hét bewijs dat 'ze' niet met belangrijke dingen bezig zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit geloof je toch niet?!
![]()
![]()
Wat een idioten zijn het toch ook....![]()
Heel Amsterdam vergaat en zij lullen over een 'eiwit-transitie'.... whahahaha![]()
Daarbij zet dit huidige college volgens mij ook al best hard in op de aanpak van het investeren van crimineel geld in het legale milieu. Zie hun prostitutie-aanpak.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
De boosmensen in dit topic beseffen dat dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het college/Halsema met het idee er iets aan te doen?
Dit 'faalbeleid' vervolgens volledig in haar schoenen schuiven, raakt natuurlijk kant noch wal. Nog even los van het feit dat hierin ook een rol is weggelegd voor Justitie, en dat niet louter een gemeentelijk probleem is.
Omdat het zo denigrerend klonkquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:36 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik woon er net buiten maar kom er dus wel veel voor de studie en gewoon voor mijn plezier, waarom mag ik dat niet zeggen?
quote:Erg grappig om dan het beeld te lezen van de rechtse fokkertjes hier die een keer per jaar in Amsterdam komen.
deze wethouder vind ik geen geweldenaar, zal best een aardige man zijn maar gewoon niet goed genoegquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, want zo werkt dat in de ogen van domme FoK!-users: Een wethouder of gemeenteraadslid zegt iets over een ander onderwerp, en dat is dan meteen hét bewijs dat 'ze' niet met belangrijke dingen bezig zijn.
Wat is er denigrerend aan zeggen dat je studeert? Dit ontgaat me volkomen. We leven niet in de 18e eeuw waar studeren alleen voor de elite is weggelegd.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:38 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Omdat het zo denigrerend klonk
[..]
en hoe is die prostitutie aanpak, wat we niet zien is er niet?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Daarbij zet dit huidige college volgens mij ook al best hard in op de aanpak van het investeren van crimineel geld in het legale milieu. Zie hun prostitutie-aanpak.
Ja, dikke prima dat je dat vindt. Maar dat hij iets zegt over iets wat niet over drugscriminaliteit gaat, is toch geen bewijs dat de Amsterdamse gemeenteraad zich niet met die problemen bezig houdt?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze wethouder vind ik geen geweldenaar, zal best een aardige man zijn maar gewoon niet goed genoeg
Nee, denigrerend is wat ik onder mijn reactie quote. Wat jij daarna zeiquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Wat is er denigrerend aan zeggen dat je studeert? Dit ontgaat me volkomen. We leven niet in de 18e eeuw waar studeren alleen voor de elite is weggelegd.
dat klopt al was z'n timing niet zo goedquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dikke prima dat je dat vindt. Maar dat hij iets zegt over iets wat niet over drugscriminaliteit gaat, is toch geen bewijs dat de Amsterdamse gemeenteraad zich niet met die problemen bezig houdt?
Zo'n redenatie is gewoon te achterlijk voor woorden.
Heel eerlijk heb ik daar ook mijn bedenkingen bij. Maar een van de Amsterdamse doelstellingen lijkt iig te zijn dat ze de verwevenheid tussen criminaliteit en prostitutie willen afzwakken. Of ze dat op deze manier lukt is een tweede.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
en hoe is die prostitutie aanpak, wat we niet zien is er niet?
Kan dat je dat denigrerend vindt, maar ik word gewoon moe van mensen die nooit in Amsterdam komen (en nota bene in Limburg wonen), die even komen melden dat Amsterdam "kapot gaat". Dat is lachwekkend.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:41 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Nee, denigrerend is wat ik onder mijn reactie quote. Wat jij daarna zei
Ik vind beiden!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus aan wie ligt het nu. Aan een of ander links complot of gewoon aan de minister en het kabinet?
Ik zou graag denken dat 'de onderwerpen waar wethouders en gemeenteraadsleden het (publiekelijk) over hebben' zich niet beperken tot wat er op dat moment in de media verschijnt. Dat zou betekenen dat de media de publieke agenda voor de gemeente bepalen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat klopt al was z'n timing niet zo goed
Het enige wat 'rechts' handhaaft is bijstand/toeslag-fraude.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik vind beiden!
Vond het wel frappant te lezen dat 'handhaven' rechts is...
het is een wisselwerking, als hij had geweten dat dit rapport naar buiten kwam had hij wel even gewacht met z'n eiwit gebeurenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zou graag denken dat 'de onderwerpen waar wethouders en gemeenteraadsleden het (publiekelijk) over hebben' zich niet beperken tot wat er op dat moment in de media verschijnt. Dat zou betekenen dat de media de publieke agenda voor de gemeente bepalen.
Ik vind het niet zo'n punt eigenlijk. Ik verwacht niet dat ze bij het uitkomen van zo'n rapport opeens al het andere laten vallen en het alleen daar nog maar over mogen hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een wisselwerking, als hij had geweten dat dit rapport naar buiten kwam had hij wel even gewacht met z'n eiwit gebeuren
Nou aan handhaving doet "rechts" al heel lang niet echt dus dat kan het niet zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik vind beiden!
Vond het wel frappant te lezen dat 'handhaven' rechts is...
als het belangrijk genoeg is wel, zeker in de publiciteit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n punt eigenlijk. Ik verwacht niet dat ze bij het uitkomen van zo'n rapport opeens al het andere laten vallen en het alleen daar nog maar over mogen hebben.
was niet alleen Groenlinks, PVDA en D66 net zo goedquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:52 schreef HeatWave het volgende:
En links doet idd niet aan handhaven, maar gewoon verbieden. 10% van de mensen in het vondelpark maakt troep, niet een paar handhavers erbij, nee verbieden, voor iedereen.
En dat is niet de enige kutmaatregel van GL de laatste jaren, de wallen etc etc etc.
Nogmaals, de schijn is behoorlijk tegen ze.
True. Het is gewoon een zooitje in de raad en er komt geen moer uit hun poten, alleen onzinnnige "sjw" doelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
was niet alleen Groenlinks, PVDA en D66 net zo goed
Dat ligt toch echt aan jou. Ik ben verslaggever geweest in gemeenten die een stuk kleiner waren en daar worden wekelijks persuurtjes gehouden waarin B&W nieuwe plannen presenteren. Dat is in Amsterdam niet anders. Alleen haalt de meerderheid van de voorstellen de landelijke media niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:51 schreef HeatWave het volgende:
Ze hebben wel de schijn tegen, druk zijn met I Amsterdam, eiwitgelul, niet koloniale straatnamen etc etc.
Natuurlijk doen ze meer, maar je hoort alleen de geweldige resultaten van dit soort enorm belangrijke zaken, maar als de misdaad de baas is en we ons afval hier niet meer kwijtkunnen is het enorm stil opeens.
Nee.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het belangrijk genoeg is wel, zeker in de publiciteit.
Zie agenda op de gemeentewebsite, ik zie andere onderwerpen dan die je lijkt te suggereren.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True. Het is gewoon een zooitje in de raad en er komt geen moer uit hun poten, alleen onzinnnige "sjw" doelen.
Hadden ze het niet verboden en extra handhavers aangesteld dan had dommig populistisch rechts meteen een boom opgezet over verspillen van gemeenschapsgeld. Het is te simpel en gelukkig voor sommigen nog steeds doorzichtig deze vieze populistische propaganda tactieken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:52 schreef HeatWave het volgende:
En links doet idd niet aan handhaven, maar gewoon verbieden. 10% van de mensen in het vondelpark maakt troep, niet een paar handhavers erbij, nee verbieden, voor iedereen.
jaja ...quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:11 schreef Hexagon het volgende:
Maar we kunnen de boosmeneertjes bingo weer vullen met dit topic
Dat zal best, de feiten zijn nu dat het een teringzooi is blijkbaar. Dan moet je je niet bezig gaan houden met nutteloze dingen, of het nou tijd afsnoept van de rest of niet. Er is ook nog zoiets als je presenteren aan de bevolking.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ligt toch echt aan jou. Ik ben verslaggever geweest in gemeenten die een stuk kleiner waren en daar worden wekelijks persuurtjes gehouden waarin B&W nieuwe plannen presenteren. Dat is in Amsterdam niet anders. Alleen haalt de meerderheid van de voorstellen de landelijke media niet.
Ja, nee.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hadden ze het niet verboden en extra handhavers aangesteld dan had dommig populistisch rechts meteen een boom opgezet over verspillen van gemeenschapsgeld. Het is te simpel en gelukkig voor sommigen nog steeds doorzichtig deze vieze populistische propaganda tactieken.
Ja, en een verbod op het lopen met een tent over je hoofd duidelijk niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zal best, de feiten zijn nu dat het een teringzooi is blijkbaar. Dan moet je je niet bezig gaan houden met nutteloze dingen, of het nou tijd afsnoept van de rest of niet. Er is ook nog zoiets als je presenteren aan de bevolking.
Een enorm afvalprobleem en welig tierende misdaad lijkt me prio 1+2.
Wethouders hebben elk een eigen portefeuille. Je gaat dus niet met het voltallige college het afvalprobleem tackelen. Dus gebeurt het dat wethouders rustig hun agenda afwerken terwijl andere zaken blijven liggen of niet direct aandacht krijgen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zal best, de feiten zijn nu dat het een teringzooi is blijkbaar. Dan moet je je niet bezig gaan houden met nutteloze dingen, of het nou tijd afsnoept van de rest of niet. Er is ook nog zoiets als je presenteren aan de bevolking.
Eerder specificeerde ik het ook als illegale vraag. Dus ja, vanuit het criminaliseren van drugsgebruik.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed zo! Wat zeiden ze toen je aangifte / melding deed?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:13 schreef BEFEM het volgende:
Ik kan binnen een straal van 100 meter zo 10 winkels aanwijzen waar bijna nooit iemand komt, je alleen met cash kan betalen én die in de zomer 2 maanden dicht zijn ivm vakantie. 10 andere winkels in de buurt wisselen om de 3 maanden van eigenaar.
Elke mafketel kan bedenken dat dat niet legaal is allemaal, niemand die er wat aan doet.
Vast niet, maar dat komt zooooooooo weinig voor dat de politie er toch geen tijd aan kwijt is. Toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, en een verbod op het lopen met een tent over je hoofd duidelijk niet.
Maar jij wilt ambtenaren die over gezondheid gaan boeven laten vangen of hoe moet ik het zien?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goede reactie!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goed zo! Wat zeiden ze toen je aangifte / melding deed?
Klopt, zolang je er niet op gaat patrouilleren.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast niet, maar dat komt zooooooooo weinig voor dat de politie er toch geen tijd aan kwijt is. Toch?
Nee, stel je voor dat je je als college eens inspant om de belangrijke zaken te tackelen, nee we laten iedereen een beetje aankutten en we zien welquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wethouders hebben elk een eigen portefeuille. Je gaat dus niet met het voltallige college het afvalprobleem tackelen. Dus gebeurt het dat wethouders rustig hun agenda afwerken terwijl andere zaken blijven liggen of niet direct aandacht krijgen.
Heb je een foto van de fiets?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Goede reactie!
Denk dat er nog eerder kans is dat ze m´n gestolen fiets gaan zoeken.
Je hoeft er niet op te gaan patrouilleren, je moet gewoon patrouillerenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, zolang je er niet op gaat patrouilleren.
Onderzoek naar zo'n zaak vereist mankracht. En die is er niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:13 schreef BEFEM het volgende:
Ik kan binnen een straal van 100 meter zo 10 winkels aanwijzen waar bijna nooit iemand komt, je alleen met cash kan betalen én die in de zomer 2 maanden dicht zijn ivm vakantie. 10 andere winkels in de buurt wisselen om de 3 maanden van eigenaar.
Elke mafketel kan bedenken dat dat niet legaal is allemaal, niemand die er wat aan doet.
Je suggereert nu dat het helpt om er meer mensen op te zetten. De oorzaak is echter bekend, namelijk de vuilverbrander die voor 66,67% plat ligt. Er is momenteel geen capaciteit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je je als college eens inspant om de belangrijke zaken te tackelen, nee we laten iedereen een beetje aankutten en we zien wel.
"das mijn wijk niet!"
boerka op straat mag ook gewoonquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je hoeft er niet op te gaan patrouilleren, je moet gewoon patrouilleren.
Alsof een agent die op boerka's let opeens niets anders meer kan zien ofzo.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Neuh, er zijn wel vage types die heel veel moeite doen om je eraan te krijgen.quote:Nu moet je nog een beetje moeite doen om eraan te komen.
Dat probleem wordt dan alleen maar kleiner. Feit is dat de war on drugs een grandioze mislukking is, dan moet je natuurlijk niet op dezelfde voet doorgaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
een beetje te simpel, de NL markt zelf is niet zo enorm groot, het meeste wordt doorgevoerd
Dan doe je er iets aan! Je regelt iets met een andere gemeente, je laat het, ja, kost geld, fixen, doe iets.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je suggereert nu dat het helpt om er meer mensen op te zetten. De oorzaak is echter bekend, namelijk de vuilverbrander die voor 66,67% plat ligt. Er is momenteel geen capaciteit.
Ik heb liever dat ze zich bezighouden met zakkenrollers, winkeldieven, overlastgevers dan dat ze hun tijd verdoen met het jagen op een lopende tent, waar de boete overigens toch al voor betaald wordt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je hoeft er niet op te gaan patrouilleren, je moet gewoon patrouilleren.
Alsof een agent die op boerka's let opeens niets anders meer kan zien ofzo.
dat heeft natuurlijk ook wel met het gebrek aan toezicht te makenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je suggereert nu dat het helpt om er meer mensen op te zetten. De oorzaak is echter bekend, namelijk de vuilverbrander die voor 66,67% plat ligt. Er is momenteel geen capaciteit.
Ja dat is schandalig. Paar maanden terug hoorde ik een Rotterdamse politicus of wethouder die een actie wilde starten in een bepaalde wijk daar om alle boeken door te lopen van al die winkels waar nooit iemand komt. Beetje zoals ze paar jaar geleden met al die belwinkels gedaan hebben. Ze zouden dat ´gewoon´ op een hele grote schaal moeten gaan uitvoeren in Nederland en het systematisch aanpakken, zijn echt wel mogelijkheden voor met wat creatief denken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Onderzoek naar zo'n zaak vereist mankracht. En die is er niet.
Is in andere grote steden niet heel veel anders hoor. Op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht zitten ook 20 döner-zaakjes binnen nog geen kilometer.
Dat kan toch tegelijk man! Waarom zou een agent 1 taak hebben op straat? Gewoon OVERAL tegen optreden, en niet een zakkenroller laten lopen omdat er een boerka loopt, dat gebeurt echt nergens hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze zich bezighouden met zakkenrollers, winkeldieven, overlastgevers dan dat ze hun tijd verdoen met het jagen op een lopende tent, waar de boete overigens toch al voor betaald wordt.
Absoluut, dit speelt al héél lang. Het is toevallig nu dat de rommel is afgekeurd vanwege onveiligheid en dat de boel plat ligt. De timing is klote maar er zijn al wat colleges mee aan het stoeien geweest...quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat heeft natuurlijk ook wel aan het gebrek aan toezicht te maken
Dat mag dus niet, want etnisch profileren. Zo kom je dus nergens.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat is schandalig. Paar maanden terug hoorde ik een Rotterdamse politicus of wethouder die een actie wilde starten in een bepaalde wijk daar om alle boeken door te lopen van al die winkels waar nooit iemand komt. Beetje zoals ze paar jaar geleden met al die belwinkels gedaan hebben. Ze zouden dat ´gewoon´ op een hele grote schaal moeten gaan uitvoeren in Nederland en het systematisch aanpakken, zijn echt wel mogelijkheden voor met wat creatief denken.
Zie aanvulling.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat kan toch tegelijk man! Waarom zou een agent 1 taak hebben op straat? Gewoon OVERAL tegen optreden, en niet een zakkenroller laten lopen omdat er een boerka loopt, dat gebeurt echt nergens hoor.
dat ben ik met je eensquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat probleem wordt dan alleen maar kleiner. Feit is dat de war on drugs een grandioze mislukking is, dan moet je natuurlijk niet op dezelfde voet doorgaan.
Maar vervolgens moeten alle ambtenaren alles uit hun handen laten vallen tot het vuilprobleem opgelost is? Of hoe werkt dat bij jou?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan doe je er iets aan! Je regelt iets met een andere gemeente, je laat het, ja, kost geld, fixen, doe iets.
Nee, we doen gewoon een andere "drama" melding, dan vergeet men het afvalprobleem vast wel.
Dus Ruimtelijke Ordening, Economische Zaken en Volkshuisvesting maar laten liggen en alle energie en mankracht steken in wat jij beschouwt als de 'echte problemen'?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je je als college eens inspant om de belangrijke zaken te tackelen, nee we laten iedereen een beetje aankutten en we zien wel.
"das mijn wijk niet!"
Ah de "landelijke politiek", ik was er al op aan het wachten. Het standaard argument om vooral links weer te ontzien van de ellende die ze met hun beleid veroorzaken. Dit hoor je in elke dicussie, "ja maar we hebben al 40+ jaar een rechts kabinet", maar zeg ik dan Amsterdam heeft al 40+ jaar een links stadsbestuur, een stadbestuur wat de regels en wetten van de landelijke politiek aan de laars lapt. Neen Amsterdam is vooral bezig met diversiteitsgedram, gender politics, het blijven faciliteren van illegalen (ook al ontken je het een post eerder), Toch raar in de moordstad en drugsstad van Nederland?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
J.A.R.V.I.S. / SjoukjeHooynaayer / NoPicNic / etc... allemaal hetzelfde clubje... veel roepen, veel klagen over links maar ondertussen niet begrijpen dat de landelijke politiek (VVD) uitmaakt wat voor budgetten de steden krijgen, uitmaakt dat gemeenten geen illegalen mogen opvangen (zodat ze gaan kraken), etc. Hetzelfde met inburgeren, sinds de VVD het inburgeren verandert heeft in een "red je kont maar" systeem, is het aantal geslaagden drastisch afgenomen.
Het is jarenlang wegkijken, want "liberaal" maar de schade van de VVD hebben we nog vele decennia.
De tijd dat je links wat kan verwijten is geweest, Kok leverde in 2002 de sleutel in en sindsdien is het CDA of VVD die een kabinet leidde.
Maar het is zo makkelijk om links de schuld te geven, want rechts kan zoiets toch niet verprutst hebben? Wel? Wel?
Dan verandert er toch niets? Ze horen op straat en daar te handhaven, wat dan ook. Er hoeft niemand met spoed naar een boerkadraagster wmb, maar als ze er toevallig toch zijn, dan handhaven.quote:
Kijk, je maakt je dus toch wel druk om die boerkaquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan verandert er toch niets? Ze horen op straat en daar te handhaven, wat dan ook. Er hoeft niemand met spoed naar een boerkadraagster wmb, maar als ze er toevallig toch zijn, dan handhaven.
Andere dingen als zakkenrollers en berovingen kunnen altijd nog met spoed worden omgeroepen.
Niet als je dat per wijk doet ofzo. Er zijn echt wel manieren voor te bedenken dat het niet als etnisch profileren bestempeld kan worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, want etnisch profileren. Zo kom je dus nergens.
Tijdelijk, waarom niet? Als ze niets beters te doen hebben kunnen ze vast van nut zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus Ruimtelijke Ordening, Economische Zaken en Volkshuisvesting maar laten liggen en alle energie en mankracht steken in wat jij beschouwt als de 'echte problemen'?
Nee, het is logisch en wenselijk dat er sprake is van een verdeling van de portefeuilles.
De beste stuurlui staan weer eens aan wal.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ah de "landelijke politiek", ik was er al op aan het wachten. Het standaard argument om vooral links weer te ontzien van de ellende die ze met hun beleid veroorzaken. Dit hoor je in elke dicussie, "ja maar we hebben al 40+ jaar een rechts kabinet", maar zeg ik dan Amsterdam heeft al 40+ jaar een links stadsbestuur, een stadbestuur wat de regels en wetten van de landelijke politiek aan de laars lapt. Neen Amsterdam is vooral bezig met diversiteitsgedram, gender politics, het blijven faciliteren van illegalen (ook al ontken je het een post eerder), Toch raar in de moordstad en drugsstad van Nederland?
Maar om je punt te bevestigen, ja Rechts verpest meer dan genoeg en daar krijgen ze ook vaak genoeg kritiek over, nu is het de beurt aan links om stil te zitten en geschoren te worden want de ellende in Amsterdam is alleen de verantwoordelijkheid van de machthebbers daar de laatste jaren en laten dat toevallig allemaal linkse politici zijn.
Daarbij zijn er weer een hoop bekende gezichten totaal niet serieus te nemen in dit topic, want nu is het opeens geen lokale kwestie van de stad, nee want links is aan de macht dan is het natuurlijk de schuld van het kabinet om ze in een ander topic weer te zien goedpraten dat Amsterdam haar reet afveegt met het landelijke beleid want het is toch een interne aangelegenheid gezien het een stad is.
Ja gezien de gemiddelde Amsterdammer een beroving wat vervelender vind dan het zien van een boerkaquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan verandert er toch niets? Ze horen op straat en daar te handhaven, wat dan ook. Er hoeft niemand met spoed naar een boerkadraagster wmb, maar als ze er toevallig toch zijn, dan handhaven.
Andere dingen als zakkenrollers en berovingen kunnen altijd nog met spoed worden omgeroepen.
Nee, integendeel. Dat zeg ik, mochten ze in de buurt zijn, prima om te handhaven, maar er hoeven geen sirenes en zwaailichten aan voor zoiets.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kijk, je maakt je dus toch wel druk om die boerka
Stel je niet aan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ah de "landelijke politiek", ik was er al op aan het wachten. Het standaard argument om vooral links weer te ontzien van de ellende die ze met hun beleid veroorzaken. Dit hoor je in elke dicussie, "ja maar we hebben al 40+ jaar een rechts kabinet", maar zeg ik dan Amsterdam heeft al 40+ jaar een links stadsbestuur, een stadbestuur wat de regels en wetten van de landelijke politiek aan de laars lapt. Neen Amsterdam is vooral bezig met diversiteitsgedram, gender politics, het blijven faciliteren van illegalen (ook al ontken je het een post eerder), Toch raar in de moordstad en drugsstad van Nederland?
Maar om je punt te bevestigen, ja Rechts verpest meer dan genoeg en daar krijgen ze ook vaak genoeg kritiek over, nu is het de beurt aan links om stil te zitten en geschoren te worden want de ellende in Amsterdam is alleen de verantwoordelijkheid van de machthebbers daar de laatste jaren en laten dat toevallig allemaal linkse politici zijn.
Daarbij zijn er weer een hoop bekende gezichten totaal niet serieus te nemen in dit topic, want nu is het opeens geen lokale kwestie van de stad, nee want links is aan de macht dan is het natuurlijk de schuld van het kabinet om ze in een ander topic weer te zien goedpraten dat Amsterdam haar reet afveegt met het landelijke beleid want het is toch een interne aangelegenheid gezien het een stad is.
Wat valt er te delen? Is het niet Amsterdam die zich uit wil roepen tot een vrijstaat als de PVV aan de macht kwam? Is het niet Amsterdam wat weigert landelijke wetten op te volgen omdat het "zo niet bij Amsterdam past", is het niet Amsterdam wat hamert en dramt over gender politics, zwarte piet of diversiteit, is het niet Amsterdam die uitgeprocedeerde illegalen opvangt en is datzelfde Amsterdam niet de moord en drugshoofdstad van Nederland? Misschien eens wat minder tijd en geld spenderen aan problematiek waar maar 1% van de Amsterdammers last van heeft en eens een probleem aan te pakken waar heel Nederland last van heeft! Het is een bestuurlijke chaos in Amsterdam, daar zitten mensen zonder ruggengraat, of zijn we ook al vergeten dat IS recruiters lekker hun gang konden gaan in Amsterdam op de kosten van de gemeente?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar vegen ze hun reet dan precies aan af? En hoe is dat relevant in de bestrijding van drugscriminaliteit?
[..]
Jij hebt inzicht in de prioriteiten van de Amsterdamse raad? Heb je inzicht in die stukken of zo? Interessant. Deel ze eens zou ik zeggen.
Dat dus, en de echte Amsterdammer maar aanzien hoe zijn stad naar de klote gaat, en dan krijg je er nog de "schuld" van ookquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Wat valt er te delen? Is het niet Amsterdam die zich uit wil roepen tot een vrijstaat als de PVV aan de macht kwam? Is het niet Amsterdam wat weigert landelijke wetten op te volgen omdat het "zo niet bij Amsterdam past", is het niet Amsterdam wat hamert en dramt over gender politics, zwarte piet of diversiteit, is het niet Amsterdam die uitgeprocedeerde illegalen opvangt en is datzelfde Amsterdam niet de moord en drugshoofdstad van Nederland? Misschien eens wat minder tijd en geld spenderen aan problematiek waar maar 1% van de Amsterdammers last van heeft en eens een probleem aan te pakken waar heel Nederland last van heeft! Het is een bestuurlijke chaos in Amsterdam, daar zitten mensen zonder ruggengraat, of zijn we ook al vergeten dat IS recruiters lekker hun gang konden gaan in Amsterdam op de kosten van de gemeente?
Oh, je standaard riedeltje weer. Stond hij nog onder de copy-paste?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Wat valt er te delen? Is het niet Amsterdam die zich uit wil roepen tot een vrijstaat als de PVV aan de macht kwam? Is het niet Amsterdam wat weigert landelijke wetten op te volgen omdat het "zo niet bij Amsterdam past", is het niet Amsterdam wat hamert en dramt over gender politics, zwarte piet of diversiteit, is het niet Amsterdam die uitgeprocedeerde illegalen opvangt en is datzelfde Amsterdam niet de moord en drugshoofdstad van Nederland? Misschien eens wat minder tijd en geld spenderen aan problematiek waar maar 1% van de Amsterdammers last van heeft en eens een probleem aan te pakken waar heel Nederland last van heeft! Het is een bestuurlijke chaos in Amsterdam, daar zitten mensen zonder ruggengraat, of zijn we ook al vergeten dat IS recruiters lekker hun gang konden gaan in Amsterdam op de kosten van de gemeente?
Maarre als de onderbezette politie 2 meldingen krijgtquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, integendeel. Dat zeg ik, mochten ze in de buurt zijn, prima om te handhaven, maar er hoeven geen sirenes en zwaailichten aan voor zoiets.
Gewoon door de buurt lopen, aanwezig zijn en dingen aanpakken als je ze ziet. Lijkt me niet zo gek.
Aanpak criminaliteit en afvalproblemen zullen moeten wachten. Op dit moment zijn de ambtenaren nogal druk met white privilege training.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:24 schreef HeatWave het volgende:
als een deel van de ambtenaren blijkbaar niets zinnigs te doen hebben gaan ze maar helpen ja.
Stel je niet aan? Misschien had ik zo eens moeten openen op jouw reactie? Hoe vaak moeten enkelen nog met de neus in de feiten gedrukt worden? In dadelijk weer in een ander topic over "dom rechts" beginnen, zelf allemaal te dom om te begrijpen dat "dom rechts" voor de zoveelste keer weer gelijk had.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Het illegalenprobleem is 100% een aangelegenheid voor de landelijke politiek. Zolang die mensen in Nederland zijn, zijn ze er. Gemeenten hebben daar geen invloed op.
Wil je als gemeente iets doen aan opvang dan mag het niet van het kabinet (al hebben sommige gemeenten daar maling aan, aangezien ze geen duizenden zwervers in de straten willen hebben).
Kom je nog met dat prioriteitenlijstje van Amsterdam, waaruit blijkt dat ze vooral bezig zijn met gender/identity politics?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Het illegalenprobleem is 100% een aangelegenheid voor de landelijke politiek. Zolang die mensen in Nederland zijn, zijn ze er. Gemeenten hebben daar geen invloed op.
Wil je als gemeente iets doen aan opvang dan mag het niet van het kabinet (al hebben sommige gemeenten daar maling aan, aangezien ze geen duizenden zwervers in de straten willen hebben).
En als illegalen kraken, dan kan je als gemeente niet veel meer doen dan zeggen "foei", ze eruit zetten, eventueel wat uurtjes vasthouden en dan los laten... je kan ze wel buiten de stad zetten maar hoe lang denk je dat ze daar blijven rondlopen? De wet voorziet er simpelweg niet in.
Dat soort keiharde kansloze kutonzin dus idd! Tijds- en geldverspilling, ga iets oplossen dat er toe doet!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:30 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Aanpak criminaliteit en afvalproblemen zullen moeten wachten. Op dit moment zijn de ambtenaren nogal druk met white privilege training.
Het leger? Kijk... dat is ook weer een landelijke aangelegenheid.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Stel je niet aan? Misschien had ik zo eens moeten openen op jouw reactie? Hoe vaak moeten enkelen nog met de neus in de feiten gedrukt worden? In dadelijk weer in een ander topic over "dom rechts" beginnen, zelf allemaal te dom om te begrijpen dat "dom rechts" voor de zoveelste keer weer gelijk had.
In Amsterdam dient schoon schip gemaakt te worden, de huidige politieke leiders dienen op te stappen en er dient iemand te komen die wel kan en wil aanpakken. En voor dat criminele tuig zetten ze van mijn part maar het leger in en sluit ze maar eens minimaal 20 jaar op, komt nooit meer wat van terecht maar dat besef is er bij velen hier na de 50e 2e kans nog niet.
Wat moeten die ambtenaren precies doen? Een kuil graven en daarin het afval verbranden?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tijdelijk, waarom niet? Als ze niets beters te doen hebben kunnen ze vast van nut zijn.
Ja, dat ben ik wel met je eens, maar als een deel van de ambtenaren blijkbaar niets zinnigs te doen hebben gaan ze maar helpen ja.
Mooie reactie, voor de realisten onder ons bevestig je gewoon dat je er geen antwoord op weet te geven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh, je standaard riedeltje weer. Stond hij nog onder de copy-paste?
Ja, ga ergens modereren ofzoquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat soort keiharde kansloze kutonzin dus idd! Tijds- en geldverspilling, ga iets oplossen dat er toe doet!
Ik heb al heel veel antwoorden gegeven, scroll naar boven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Mooie reactie, voor de realisten onder ons bevestig je gewoon dat je er geen antwoord op weet te geven.
En hoe weet jij dat ze er niet mee bezig zijn? Ik ga uit van hetgeen waarover ik "Amsterdam" het meeste in de media hoor, waarover ik "Amsterdammers" het meeste in de media hoor, wat ik lees over de burgemeester (i am Amsterdam vergeten?).quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Kom je nog met dat prioriteitenlijstje van Amsterdam, waaruit blijkt dat ze vooral bezig zijn met gender/identity politics?
Welke wetten en regels lappen ze aan hun laars, en hoe is dat van invloed op de drugscriminaliteit?
Het blijft alweer bij wat algemeen gehuil, maar als je dan gevraagd wordt je shit te onderbouwen blijft het zoals gewoonlijk weer eens helemaal stil.
En met betrekking tot illegalen:
[..]
Dit.
Stel dat wat je hier zegt allemaal klopt, dan toont dit volgens jou aan dat ze drugscriminaliteit dus niet serieus nemen? Knappe verbanden die je daar legt hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je obsessie voor links en Amsterdam is toch wel bijzonder.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat ze er niet mee bezig zijn? Ik ga uit van hetgeen waarover ik "Amsterdam" het meeste in de media hoor, waarover ik "Amsterdammers" het meeste in de media hoor, wat ik lees over de burgemeester (i am Amsterdam vergeten?).
Waarop baseer jij eigenlijk dat ik wat algemeen loop te huilen?
Ik zit niet de hele dag op FOK!, geef je netjes antwoord op je reactie zodra ik online kom, en dan kom jij weer dat ik niet inga op argumenten door mij geen argumenten terug te geven? Juist ja. Volgens mij ben je een Amsterdammer he, want je gaat flink los in dit topic?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb al heel veel antwoorden gegeven, scroll naar boven.
Jouw reactie bestaat uit het standaard riedeltje, waarbij je eigenlijk niet ingaat op argumenten of reacties maar gewoon je eigen LP afdraait.
De door mij genoemde portefeuilles zijn van cruciaal belang voor het functioneren van de gemeente. En nogmaals, ik verzeker je dat men niet stil zit. Aan de lopende band worden op departementen projecten getackeld. Van het aanpakken van onveilige verkeerssituaties tot het beoordelen en toetsen van woningbouwplannen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tijdelijk, waarom niet? Als ze niets beters te doen hebben kunnen ze vast van nut zijn.
Ja, dat ben ik wel met je eens, maar als een deel van de ambtenaren blijkbaar niets zinnigs te doen hebben gaan ze maar helpen ja.
Je geeft iig aan dat je prioriteiten verkeerd liggen. Of je wekt op zijn minst de schijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:34 schreef probeer het volgende:
[..]
'Diversiteits-gedram' betekent dat je drugscriminaliteit niet serieus neemt?
Nah, heb je een keer de kans om inhoudelijk te reageren ipv je LP af te spelen, zet je het op een lopen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Pff ben weer gevlogen, de hyena's springen er weer massaal op, al duw je ze met hun gezicht erin dan nog ontkennen ze het .En dat allemaal omdat ik één iemand even een reactie terug wou geven.
Dat zal vast waar zijn. Maakt het niet minder schrijnend dat ze willen scoren met nutteloze zaken en de belangrijkste zaken verslonsen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De door mij genoemde portefeuilles zijn van cruciaal belang voor het functioneren van de gemeente. En nogmaals, ik verzeker je dat men niet stil zit. Aan de lopende band worden op departementen projecten getackeld. Van het aanpakken van onveilige verkeerssituaties tot het beoordelen en toetsen van woningbouwplannen.
Je 'oplossing' raakt dus kant noch wal.
Jij beweert dat ze niet de juiste prioriteiten hebben. Nou, toon dat maar aan dan. Maar dat kan je, keer op keer, niet. Dus kom je met een of ander riedeltje over andere zaken die de gemeente steunt / onderneemt, met daarbij 'jouw indruk' dat ze dat belangrijker vinden.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat ze er niet mee bezig zijn? Ik ga uit van hetgeen waarover ik "Amsterdam" het meeste in de media hoor, waarover ik "Amsterdammers" het meeste in de media hoor, wat ik lees over de burgemeester (i am Amsterdam vergeten?).
Op de inhoud van je posts.quote:Waarop baseer jij eigenlijk dat ik wat algemeen loop te huilen?
Dat bedoelde ik dus net (nee, ik ben niet oprecht beledigd)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef Bocaj het volgende:
Zullen we maar weer zeggen: Amsterdammers krijgen waarvoor ze gekozen hebben?
(Al weet ik heus wel dat het drugprobleem niet alleen in Amsterdam aanwezig is!)
Je vraagt je ook af wat allerlei willekeurige ambtenaren precies moeten gaan doen aan dat afvalprobleem en wat dat verder toevoegt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De door mij genoemde portefeuilles zijn van cruciaal belang voor het functioneren van de gemeente. En nogmaals, ik verzeker je dat men niet stil zit. Aan de lopende band worden op departementen projecten getackeld. Van het aanpakken van onveilige verkeerssituaties tot het beoordelen en toetsen van woningbouwplannen.
Je 'oplossing' raakt dus kant noch wal.
Hoezo is het niet aan te tonen? We hebben het verdomme precies over de dingen die ze niet op orde hebben in dit topicquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij beweert dat ze niet de juiste prioriteiten hebben. Nou, toon dat maar aan dan. Maar dat kan je, keer op keer, niet. Dus kom je met een of ander riedeltje over andere zaken die de gemeente steunt / onderneemt, met daarbij 'jouw indruk' dat ze dat belangrijker vinden.
Zo werkt 'iets aantonen' niet.
[..]
Op de inhoud van je posts.
Nee hoor, daarmee laat je zien dat je als gemeente meerdere dingen tegelijkertijd kan. En dat is maar goed ook.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je geeft iig aan dat je prioriteiten verkeerd liggen.
Alleen bij mensen die dat toch al graag willen geloven.quote:Of je wekt op zijn minst de schijn.
Drugs worden op grote schaal gebruikt in ons land, ook in de provincie. Alleen wordt de hoofdstad opgezadeld met de problemen die dat grootverbruik veroorzaakt. Daar komen de drugs immers binnen en zitten de grote spelers in het wereldje.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef Bocaj het volgende:
(Al weet ik heus wel dat het drugprobleem niet alleen in Amsterdam aanwezig is!)
Ja, en de andere dingen lopen volledig in de soep, goed aangetoond!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor, daarmee laat je zien dat je als gemeente meerdere dingen tegelijkertijd kan. En dat is maar goed ook.
[..]
Alleen bij mensen die dat toch al graag willen geloven.
Je kan in Amsterdam dan wel weer genderneutraal poepen..!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef Bocaj het volgende:
Pas op hoor, 'handhaven' schijnt rechts te zijn en dat willen ze niet daar in Amsterrrrrrrdam!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:25 schreef HeatWave het volgende:
Gewoon door de buurt lopen, aanwezig zijn en dingen aanpakken als je ze ziet. Lijkt me niet zo gek.
niet per se, mogelijk hebben ze simpelweg niet genoeg middelenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zal vast waar zijn. Maakt het niet minder schrijnend dat ze willen scoren met nutteloze zaken en de belangrijkste zaken verslonsen.
Ze zullen vast niet stilzitten, maar ze doen ook blijkbaar niet genoeg, dat mag toch benoemd worden, want dat zijn de feiten.
En vergeet Maastricht niet, ons drielandenpunt als het op drugs aankomt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Drugs worden op grote schaal gebruikt in ons land, ook in de provincie. Alleen wordt de hoofdstad opgezadeld met de problemen die dat grootverbruik veroorzaakt. Daar komen de drugs immers binnen en zitten de grote spelers in het wereldje.
Er kan mij niet genoeg politie op straat zijn hoor. En ik heb ook wel eens iets verkeerds gedaan, aangehouden en netjes de boete betaald. Niets mis mee.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Pas op hoor, 'handhaven' schijnt rechts te zijn en dat willen ze niet daar in Amsterrrrrrrdam!
Maar beantwoord de vraag eens. Wat moeten die ambtenaren van andere departementen precies doen? Wat voegt dat toe?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en de andere dingen lopen volledig in de soep, goed aangetoond!
Nee, bij mensen die het dagelijks voor hun neus zien gebeuren.
Gelukkig heeft Halsema wel tijd om de politie naar de Ajax entrada te sturenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En vergeet Maastricht niet, ons drielandenpunt als het op drugs aankomt.
Heb je toerisme, dan heb je drugsproblemen.
Voor een deel kan je dat probleem indammen door te legaliseren, zodat criminaliteit nog weinig nut heeft.
Voor een deel kan je dat probleem indammen door extra geld voor handhaving beschikbaar te stellen. En daar is door Den Haag kabinet na kabinet op bezuinigd.
En nu krijgt Amsterdam de Zwarte Piet toegespeeld (haha, toepasselijk wel).
Oh, ik dacht haven Rotjeknorrrrr!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
Daar komen de drugs immers binnen en zitten de grote spelers in het wereldje.
Sja, dat is ook terecht natuurlijk, grote groepen voetbalsupporters moet je helaas begeleiden door de politie, maar ik vind ook dat Ajax daar best aan mag bijdragen qua kosten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Halsema wel tijd om de politie naar de Ajax entrada te sturen
Heb jij dat idee dan niet? Heb jij werkelijk het idee dat in Amsterdam de drugsoverlast de grootste prioriteit heeft? Ik ben te lui om momenteel even de honderden bronnen te zoeken waarin wordt aangetoond dat vooral het linkse gedachtegang daar prioriteit heeft maar voor de mensen die de laatste jaren wel eens een nieuwsbericht hebben gelezen moet dat toch inmiddels duidelijk zijn. Maar het is een mooi argument, kan ik niet aantonen wat in de boeken staat (wat natuurlijk onmogelijk is) dan is mijn argument onzin, goed gespeeld probeer.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij beweert dat ze niet de juiste prioriteiten hebben. Nou, toon dat maar aan dan. Maar dat kan je, keer op keer, niet. Dus kom je met een of ander riedeltje over andere zaken die de gemeente steunt / onderneemt, met daarbij 'jouw indruk' dat ze dat belangrijker vinden.
Zo werkt 'iets aantonen' niet.
[..]
Op de inhoud van je posts.
Misschien de moeite nemen om het bericht in de OP te lezen.quote:
Omdat die hele gevolgtrekking in 'ze doen zus of zo met betrekking tot onderwerp A, dus doen ze niet genoeg met betrekking tot onderwerp B' gewoon voor geen ene meter klopt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo is het niet aan te tonen?
En vluchtelingenopvang of handhaving van het boerkaverbod of kraakwetgeving hebben geen ene fuck met drugscriminaliteit te maken.quote:We hebben het verdomme precies over de dingen die ze niet op orde hebben in dit topic.
Denk eerder gevolg van een advocaat als burgemeester. Dit is zijn erfenisquote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Nee dat is niet terecht. Niet zoals Halsema het aanpakt tenminste, weet niet of je de beelden hebt gezien of er bij wasquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat is ook terecht natuurlijk, grote groepen voetbalsupporters moet je helaas begeleiden door de politie, maar ik vind ook dat Ajax daar best aan mag bijdragen qua kosten.
Dat kan (vaak) ook. Ze doen het alleen niet. Het is niet voor niks dat er zoveel kritiek is gekomen op het politieoptreden toen tegen Juventus. Het moet wel héél ver gaan wil de media achter de supporters staan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:48 schreef sp3c het volgende:
Ajax moet er gewoon voor zorgen dat ze hun wedstrijdjes met minimale politie inzet af kunnen werken
Natuurlijk heeft het daarmee te maken, boerkaverbod uitgezonderd. Wie komen er het snelste in de criminaliteit? De onderste laag van de samenleving, dus meer kansloze asielzoekers, hoe meer criminaliteit, ook in de drugshandel. En het kraken wordt dus heel vaak gedaan door dezelfde mensen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat die hele gevolgtrekking in 'ze doen zus of zo met betrekking tot onderwerp A, dus doen ze niet genoeg met betrekking tot onderwerp B' gewoon voor geen ene meter klopt.
[..]
En vluchtelingenopvang of handhaving van het boerkaverbod of kraakwetgeving hebben geen ene fuck met drugscriminaliteit te maken.
Het enige wat jullie daar mee doen is jullie échte motieven bloot leggen. Jullie mogen 'de Amsterdamse GL-gemeenteraad' niet mede om hun standpunten in bovengenoemde onderwerpen, dus grijpen jullie elk negatief bericht aan als stok om mee te slaan.
En dat zeg ik terwijl ik het er ook niet helemaal mee eens ben hoe de gemeente Amsterdam zich opstelt tov krakers en het boerka-verbod.
Zelfs al zou dat zo zijn, dan is het niet automatisch zo dat ze de belangrijkste zaken verslonzen ómdat ze zich bezig houden met nutteloze zaken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zal vast waar zijn. Maakt het niet minder schrijnend dat ze willen scoren met nutteloze zaken en de belangrijkste zaken verslonsen.
Ze zullen vast niet stilzitten, maar ze doen ook blijkbaar niet genoeg, dat mag toch benoemd worden, want dat zijn de feiten.
vaak is niet genoegquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat kan (vaak) ook. Ze doen het alleen niet. Het is niet voor niks dat er zoveel kritiek is gekomen op het politieoptreden toen tegen Juventus. Het moet wel héél ver gaan wil de media achter de supporters staan.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:49 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens zie je hier in het noorden ook nog amper politie op straat / rondrijden.
Dat is wel anders geweest.
Logisch dat mensen makkelijker worden, de pakkans voor bellen achter het stuur is hier nihil.
Belachelijk.
Criminaliteit is ook een simpel rekensommetje winst / risico x straf. En dan speelt soms nog wat ethiek mee.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:49 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens zie je hier in het noorden ook nog amper politie op straat / rondrijden.
Dat is wel anders geweest.
Logisch dat mensen makkelijker worden, de pakkans voor bellen achter het stuur is hier nihil.
Belachelijk.
Als er niet enorme misstanden waren had je gelijk. Maar gezien de huidige situatie, die niet van vandaag of gisteren is, hebben ze weldegelijk een aantal belangrijke zaken verslonsd, anders was het nooit zo ver gekomen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfs al zou dat zo zijn, dan is het niet automatisch zo dat ze de belangrijkste zaken verslonzen ómdat ze zich bezig houden met nutteloze zaken.
Waardoor 'het benoemen van nutteloze zaken' (erg subjectief trouwens, maar goed) geen oorzaak aantoont voor 'het verslonzen van de belangrijkste zaken'.
Staat niets over binnenkomst A'dam.... (Nu ben ik wel wat bevangen door de hitte, dus het kan zijn dat ik er overheen lees...)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien de moeite nemen om het bericht in de OP te lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |