abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188667732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef MaGNeT het volgende:
Samenvatting:

VVD bezuinigt op politie, steden worden crimineler, burgemeesters in steden krijgen de schuld. VVD lacht en wordt nog populairder.
En vervolgens krijgt de VVD de schuld. Dat kan er ook wel weer bij.

Drugscriminaliteit komt vanuit de vraag, niet het aanbod.
pi_188667743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:43 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Afgehakt hoofd gevonden in Amsterdam
https://nos.nl/artikel/20(...)en-in-amsterdam.html

Niks aan de hand in links Amsterdam? :')
Anekdotisch bewijs.

Je moet naar de absolute statistieken kijken.

Daarnaast zijn het veelal criminelen die andere criminelen uit de weg ruimen. Hoewel het niet de bedoeling is, gaat me dat toch wat minder aan het hart.
pi_188667792
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En vervolgens krijgt de VVD de schuld. Dat kan er ook wel weer bij.

Drugscriminaliteit komt vanuit de vraag, niet het aanbod.
Groetjes, het CDA.
pi_188667801
Gewoon(?) de hele keten aanpakken: productie, distributie, verkoop en gebruik.
pi_188667812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs.

Daarnaast zijn het veelal criminelen die andere criminelen uit de weg ruimen. Hoewel het niet de bedoeling is, gaat me dat toch wat minder aan het hart.
Dat is inderdaad wat ik bedoel, criminaliteit zul je altijd behouden, natuurlijk moet
je voorkomen dat de onderwereld zich vermengt met de bovenwereld, maar verder?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_188667837
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:50 schreef galatea het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat ik bedoel, criminaliteit zul je altijd behouden, natuurlijk moet
je voorkomen dat de onderwereld zich vermengt met de bovenwereld, maar verder?
Dat voorkomen is dus nogal mislukt.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:54:50 #107
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188667881
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs.

Neemt niet weg dat Amsterdam decennialang de drugshoofdstad van Nederland is en decennialang door rooien wordt bestuurd. Ik blijf erbij dat linksen geen ene moer geven aan het bestrijden van criminaliteit, ze maken rechtsen die law&order wensen liever uit voor fascisten.

Maar ja, een stad die groot en berucht is geworden door de krakersrellen in de jaren '80, de ongebreidelde koffieshopmassatoerisme en de Wallen waar vrouwenhandel ongehinderd kan bloeien, kan alleen maar achterlijk links zijn.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188667935
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:54 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Amsterdam decennialang de drugshoofdstad van Nederland is en decennialang door rooien wordt bestuurd. Ik blijf erbij dat linksen geen ene moer geven aan het bestrijden van criminaliteit, ze maken rechtsen die law&order wensen liever uit voor fascisten.

Maar ja, een stad die groot en berucht is geworden door de krakersrellen in de jaren '80, de ongebreidelde koffieshopmassatoerisme en de Wallen waar vrouwenhandel ongehinderd kan bloeien, kan alleen maar achterlijk links zijn.
Misschien was het met een VVD aan het roer nog wel ernstiger, dat is de partij die al 3 kabinetten bezuinigt op politie waardoor de grote steden steeds meer met minder resources moeten doen. En dan heb ik het nog niet eens over de CDA kabinetten die er aan vooraf gingen.

Maar dan vraag ik:

- ben je voor sluiting van alle koffieshops?
- ben je voor sluiting van de wallen?
- gaat dat criminaliteit voorkomen?
- of gaat dat criminaliteit verplaatsen?
pi_188667944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:52 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat voorkomen is dus nogal mislukt.
Als inwoner van de stad ervaar ik dat toch heel anders, maar goed, Amsterdam zal natuurlijk geen schubbekutteveen zijn waar nooit iets gebeurt.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_188667999
@NoPicNic

Wat is je mening hierover? Want die post lijk je te negeren:

https://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/03/burgemeesters-stop-bezuinigingen-politie

quote:
Burgemeesters van tien grote steden hebben het kabinet opgeroepen te stoppen met de bezuinigingen op de politie en juist te beginnen met investeren. Er zijn maatregelen nodig omdat de bezuinigingen effect hebben op de slagkracht van de politie, bepleiten onder meer de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

MINDER POLITIEMENSEN
In een brief, die vandaag in de Volkskrant staat, schrijven de burgemeesters dat de werkdruk van de dienders erg hoog is door 'complexe veiligheidsproblemen' zoals radicaliserende jeugd, cybercrime, identiteitsfraude en vluchtelingenproblematiek. Bij het aanpakken van deze problemen speelt de politie een grote rol. Ook staat er in de brief dat het aantal politiemensen de komende tijd zal dalen van vijftigduizend naar vijfenveertigduizend.

De Nationale Politie zit midden in een reorganisatie waarbij tot eind volgend jaar nog 500 miljoen moet worden bezuinigd. In januari deden burgemeesters van Rotterdam en Nijmegen ook al een oproep om de bezuinigingen te stoppen, maar dat mocht niet baten.

De burgemeesters doen een voorstel voor een investeringsagenda. Daarin stellen ze onder meer dat er gemiddeld één wijkagent moet zijn op 5 duizend inwoners, er moeten meer volledig inzetbare agenten bijkomen, in de wijk moeten ook universitair geschoolde agenten komen te werken, de teams moeten diverse worden en er moet meer geld komen voor een betere kwaliteit van opsporing.
Er is natuurlijk niets zo gemakkelijk als wijzen naar een burgemeester die er net een jaartje zit en dan doen alsof alle criminaliteit haar oorzaak is, zoals je in de OP wel doet vermoeden.

Nu ken ik je haat tegenover Femke Halsema uit het topic over haar zoon, dus het verbaast me niet. Maar probeer het dan inhoudelijk te houden.
pi_188668031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De gemeente heeft maar zeer beperkt invloed op politie en justitie. Dat komt echt grotendeels vanuit Den Haag, waar we al jaren VVD-bewindslieden hebben hierop.
Kan wel, maar Halsema liet met het boerkaverbod wel weer iets anders zien.

Den Haag maakt een wet, de burgemeester geeft aan die wet "niet te gaan handhaven", waar Den Haag blijkbaar verder geen problemen mee heeft.

Oftewel het hele systeem zelf klopt van geen kant.
pi_188668056
quote:
4s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Den Haag maakt een wet, de burgemeester geeft aan die wet "niet te gaan handhaven", waar Den Haag blijkbaar verder geen problemen mee heeft.

Amsterdam komt nu al geld en politiemensen te kort, lijkt me logisch dat ze geen prioriteit gaan geven aan die 50 boerkadraagsters in de stad als er (zoals NoPicNic aanhaalde) mensen onthoofd worden.

Daarnaast kan je ook niet in de hele stad actief gaan surveilleren of er misschien ergens in een straat misschien iemand in een boerka opduikt die misschien ergens een openbare ruimte binnengaat. Dat valt of staat met bibliotheken, ziekenhuizen en vervoerders die de politie bellen en als er op hetzelfde moment wat belangrijkers te doen is (zoals iemand met een afgehakt hoofd), dan gaat dat echt voor.

Overigens, hoeveel boetes zijn er al uitgedeeld aan boerkadraagsters in heel Nederland?
pi_188668179
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:54 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Amsterdam decennialang de drugshoofdstad van Nederland is
Joh, de grootste stad van het land die dagelijks volstroomt met toeristen op zoek naar drugs is de drugshoofdstad van Nederland.

Dit zijn inzichten waar we wat mee kunnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:11:46 #114
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188668245
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:57 schreef MaGNeT het volgende:

Maar dan vraag ik:

- ben je voor sluiting van alle koffieshops?

Natuurlijk wel: gebruikers moeten er ook aan geloven. Zij alleen zijn verantwoordelijk voor het in stand houden van een gewelddadige en levensgevaarlijke industrie. Alle pilletjesslikkers op een festival zijn domme kl@@tzakken die geen enkele normbesef hebben.

- ben je voor sluiting van de wallen?
Natuurlijk wel. Welke ontaarde bestuurder wil vrouwenhandel als business in zijn stad?

- gaat dat criminaliteit voorkomen?
Natuurlijk niet. Maar de situatie nu is onbeheersbaar.

- of gaat dat criminaliteit verplaatsen?
Natuurlijk wel. Criminaliteit zal er altijd zijn maar dat is geen reden om te zeggen: "dan doen we maar niks"
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:11:47 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188668246
quote:
4s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Heel goed dat ze de veel te beperkte capaciteit die Den Haag voor de politie geeft niet ook nog eens gaat besteden aan nonsens als boerka's. Dat pleit vooral voor haar.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:15:53 #116
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188668336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
@:NoPicNic

Wat is je mening hierover? Want die post lijk je te negeren:

https://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/03/burgemeesters-stop-bezuinigingen-politie

[..]

Er is natuurlijk niets zo gemakkelijk als wijzen naar een burgemeester die er net een jaartje zit en dan doen alsof alle criminaliteit haar oorzaak is, zoals je in de OP wel doet vermoeden.

Nu ken ik je haat tegenover Femke Halsema uit het topic over haar zoon, dus het verbaast me niet. Maar probeer het dan inhoudelijk te houden.
Halsema heeft bewezen geen reet te doen tegen de grote criminaliteit. Ze weigert zelfs wetten uit te voeren (Boerkaverbod, uitgeprocedeerde asielzoekers aanpakken etc.). Met een GroenLinkser als burgemeester is elke stad altijd slechter af, bezuinigingen of niet. Het zijn domme, starre, drammerige lui die voortdurend verkeerde keuzes maken en nooit handelen in het belang van de samenleving.
Maar goed, dit is slechts mijn mening en ik ben niemand.
pi_188668372
Dus die spaarzame agenten die er nog zijn moeten tijdens het bestrijden van drugscriminaliteit ook gaan posten bij trams om die twee vrouwen in boerka uit nieuw-west een boete uit te schrijven, want dat zal de veiligheid in de stad doen toenemen.

Helder verhaal.
pi_188668425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:15 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Halsema heeft bewezen geen reet te doen tegen de grote criminaliteit. Ze weigert zelfs wetten uit te voeren (Boerkaverbod, uitgeprocedeerde asielzoekers aanpakken etc.). Met een GroenLinkser als burgemeester is elke stad altijd slechter af, bezuinigingen of niet. Het zijn domme, starre, drammerige lui die voortdurend verkeerde keuzes maken en nooit handelen in het belang van de samenleving.
De grap is, Femke heeft nooit gezegd het boerkaverbod niet uit te voeren, alleen gezegd dat ze er geen prioriteit aan gaat geven. Maar goed, daar kan je van standpunt over verschillen. Ik vind het vooral symboolpolitiek, een wet voor 150 vrouwen in Nederland. Het lost niets op.

En die uitgeprocedeerde asielzoekers is een complex probleem. Het lijkt in eerste instantie een probleem van de gemeenten maar... herinner je je het "bed, bad, brood" verhaal nog?

Gemeenten mochten geen uitgeprocedeerden meer opvangen van de regering met het idee "dan gaan ze wel weg". Naïef natuurlijk.

Amsterdam regelt dus geen opvang, want dat mag niet.

Wat doen de illegalen? Die verzamelen zich als "We Are Here", gaan kraken en provoceren op die manier de politiek. Wat kan je doen als gemeente? Ze uit een woning trappen. Vastzetten kan maar beperkt (want zo is wet). Dus feitelijk heeft een gemeente amper handvatten om ze aan te pakken.

Het is toch echt aan Den Haag om het uitzetbeleid uit te voeren, gemeenten mogen dat niet.

quote:
Maar goed, dit is slechts mijn mening en ik ben niemand.
Voor iemand die het "slecht zijn mening" vindt, dring je hem wel heel veel op op dit forum.
pi_188668463
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Herinner me even, sinds wanneer zet links het beleid op gebied van veiligheid en justitie uit?
Geen idee, maar het is het linkse Amsterdam wat overal haar reet aan afveegt. Nee de prio in Amsterdam is illegalen opvangen, gender neutrale wc's en een zeer kleine groep "racisme" roepers tegemoet komen terwijl de hoofdprioriteiten blijven liggen. Is het zo moeilijk te erkennen dat dit wilde westen in Amsterdam nu eens niet het gevolg is van rechts?
pi_188668475
Halsema heeft wel degelijk meer agenten geëist voor Amsterdam.

Dat de VVD mede schuldig is door de bezuinigingsdrift lijkt me duidelijk.

Maar ik geloof niet dat met name Cohen en Van der Laan de stad veel gebracht hebben op het gebied van veiligheid. Met name qua moslim-radicalisatie hebben beiden de plank in ieder geval nogal misgeslagen.
pi_188668491
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Geen idee, maar het is het linkse Amsterdam wat overal haar reet aan afveegt. Nee de prio in Amsterdam is illegalen opvangen, gender neutrale wc's en een zeer kleine groep "racisme" roepers tegemoet komen terwijl de hoofdprioriteiten blijven liggen. Is het zo moeilijk te erkennen dat dit wilde westen in Amsterdam nu eens niet het gevolg is van rechts?
Wanneer ben jij voor het laatst in Amsterdam geweest?
pi_188668501
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Amsterdam (en andere gemeenten) vangen geen illegalen op, daar zit hem de kneep. Dat mogen ze niet meer van de VVD.

Dat er illegalen zijn, dat ze zich verzamelen en kraken is een feit en het is aan de landelijke politiek om ze uit te zetten.
pi_188668559
quote:
5s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wanneer ben jij voor het laatst in Amsterdam geweest?
J.A.R.V.I.S. / SjoukjeHooynaayer / NoPicNic / etc... allemaal hetzelfde clubje... veel roepen, veel klagen over links maar ondertussen niet begrijpen dat de landelijke politiek (VVD) uitmaakt wat voor budgetten de steden krijgen, uitmaakt dat gemeenten geen illegalen mogen opvangen (zodat ze gaan kraken), etc. Hetzelfde met inburgeren, sinds de VVD het inburgeren verandert heeft in een "red je kont maar" systeem, is het aantal geslaagden drastisch afgenomen.

Het is jarenlang wegkijken, want "liberaal" maar de schade van de VVD hebben we nog vele decennia.

De tijd dat je links wat kan verwijten is geweest, Kok leverde in 2002 de sleutel in en sindsdien is het CDA of VVD die een kabinet leidde.

Maar het is zo makkelijk om links de schuld te geven, want rechts kan zoiets toch niet verprutst hebben? Wel? Wel?
pi_188668600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heel goed dat ze de veel te beperkte capaciteit die Den Haag voor de politie geeft niet ook nog eens gaat besteden aan nonsens als boerka's. Dat pleit vooral voor haar.
De beperkte capaciteit komt handig als smoes voor zon idealistisch beleid.

De hele toestand rondom de "we are here"'s, die echt te idioot voor woorden is, illustreren de resultaten van dat beleid. Die overigens helemaal niet exclusief groen links is, of typisch links of rechts uberhaubt. Maar gewoon doorgeslagen naïef idealisme, in deze "lieve stad" overlopend van handgranaten en liquidaties.

En nee, beperkte capaciteit helpt dan niet nee.
pi_188668661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

J.A.R.V.I.S. / SjoukjeHooynaayer / NoPicNic / etc... allemaal hetzelfde clubje... veel roepen, veel klagen over links maar ondertussen niet begrijpen dat de landelijke politiek (VVD) uitmaakt wat voor budgetten de steden krijgen, uitmaakt dat gemeenten geen illegalen mogen opvangen (zodat ze gaan kraken), etc. Hetzelfde met inburgeren, sinds de VVD het inburgeren verandert heeft in een "red je kont maar" systeem, is het aantal geslaagden drastisch afgenomen.

Het is jarenlang wegkijken, want "liberaal" maar de schade van de VVD hebben we nog vele decennia.

De tijd dat je links wat kan verwijten is geweest, Kok leverde in 2002 de sleutel in en sindsdien is het CDA of VVD die een kabinet leidde.

Maar het is zo makkelijk om links de schuld te geven, want rechts kan zoiets toch niet verprutst hebben? Wel? Wel?
VVD is als "rechtse" partij al lang niet meer serieus te nemen.

Dat hele politieke links/rechts verhaal btw.... :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')