Groen Links is onder andere zo groot in Amsterdam vanwege de studenten. Ik weet niet wat voor beeld je hebt bij de Groen Links stemmer, maar dat die met name doorgesnoven zullen zijn lijkt mij niet de juiste veronderstelling.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:55 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ik geef niet per se de schuld aan GroenLinks, maar meer aan het GroenLinks volk in die stad. Het is toch wel type volk met een bepaalde mentaliteit en houding. In Amerika zie je het ook, bijvoorbeeld Californië, een staat die behoorlijk links/democratisch is verandert langzaam in een derde wereld staat.
Verder is het waar dat een partij als GroenLinks drugs langzaam wilt legaliseren, maar volgensmij wilt FvD ook zoiets. Ik weet ook niet in hoeverre de legalisering van drugs hierbij gaat helpen. Omdat lang niet alle drugs legaal zullen worden en ik zie het ook nog wel gebeuren, dat door de flinke belasting die eroverheen komt, mensen alsnog weer goedkoop bij hun dealertje gaan scoren.
Eh nee drugsdealers laten zich niet beinvloeden door het al dan niet handhaven van een boerkaverbodquote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Op zich goed punt. Maar als je geregeld hebt gezegd dat je niet gaat handhaven in bepaalde gevallen, moet je niet raar op kijken als hierop gereageerd wordt.
GL en de burgemeester roepen het wel een beetje over zich af.
Toch, je moest eens weten hoeveel kilo coke je onder zo'n boerka kwijt kan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee drugsdealers laten zich niet beinvloeden door het al dan niet handhaven van een boerkaverbod
Ik heb ook geen link gegeven tussen het drugsgebruik van GroenLinks stemmers en FvD stemmers.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Groen Links is onder andere zo groot in Amsterdam vanwege de studenten. Ik weet niet wat voor beeld je hebt bij de Groen Links stemmer, maar dat die met name doorgesnoven zullen zijn lijkt mij niet de juiste veronderstelling.
Volendam staat bekend om de grote hoeveelheid drugs die daar gebruikt worden, maar daar is FvD echt de grootste partij en GL maar een kleine partij (factor 5 tov FvD).
Kortom: jouw redenatie klopt volgens mij niet helemaal.
Bron?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:10 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen link gegeven tussen het drugsgebruik van GroenLinks stemmers en FvD stemmers.
De doorsnee GroenLinks stemmer die student is zal geen crimineel zijn nee. Wel wordt er in zulke steden met een links bestuur minder gehandhaafd, zulke steden verpauperen en trekken criminaliteit naar zich toe. En dat Amsterdam een grote stad is helpt ook niet mee in zijn voordeel. En het feit dat een naïeve GroenLinks stemmer daar blijkbaar geen probleem mee heeft toont het juist aan.
Klopt. Veiligheid en het handhaven van de openbare orde is aan een GroenLinkser niet besteed. Hij/zij wil liever Zwarte Piet bannen, het volk bittere armoede laten leiden door hun achterlijke klimaatreligie op te dringen, Afrikaantjes ongeremd toelaten, uitgeprocedeerde asielzoekers niet aanpakken maar pamperen, het niet handhaven van het Boerkaverbod omdat zij menen dat deze wet slechts een symboolwet is om 'fascisten 'en 'racisten' hun zin te geven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Amsterdam gaat al jareb gebukt onder een knetterlinks bestuur. Die handhaven niks want handhaven is rechts. Die houden zich liever bezig met echte problemen zoals het kappen van bossages, genderneutrale toiletten, iftarren en identiteitspolitiek.
Gast. Ik heb het over het gedrag van de criticasters.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee drugsdealers laten zich niet beinvloeden door het al dan niet handhaven van een boerkaverbod
Dus eerst geef ik aan dat het probleem veroorzaakt wordt door de hoeveelheid gebruikers en dan zeg jij 'ja, maar ik bedoelde meer het GL volk'. Vervolgens geef ik onderbouwd aan dat dat op zijn minst twijfelachtig is en dan ligt het ineens weer wel aan het niet handhaven door GL.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:10 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen link gegeven tussen het drugsgebruik van GroenLinks stemmers en FvD stemmers.
De doorsnee GroenLinks stemmer die student is zal geen crimineel zijn nee. Wel wordt er in zulke steden met een links bestuur minder gehandhaafd, zulke steden verpauperen en trekken criminaliteit naarzich toe. En dat Amsterdam een grote stad is helpt ook niet mee in zijn voordeel. En het feit dat een naïeve GroenLinks stemmer daar blijkbaar geen probleem mee heeft toont het juist aan.
Alsof rechtse partijen niet zouden falen in Amsterdam. Ik zal voortaan iedere rechtse zot proberen over te halen om in Amsterdam te gaan wonen en binnen de stadsgrenzen van Amsterdam te blijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kraakt-onder-misdaad
Schokkend rapport aan gemeente: drugscriminaliteit heeft vrij spel
[..]
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
Tja van 2010 t/m 2018 zat jouw geliefde VVD toch echt zelf in het bestuur van Amsterdam. Of wil je echt beweren dat de problemen van Amsterdam van het laatste jaar zijn?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:13 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Klopt. Veiligheid en het handhaven van de openbare orde is aan een GroenLinkser niet besteed. Hij/zij wil liever Zwarte Piet bannen, het volk bittere armoede laten leiden door hun achterlijke klimaatreligie op te dringen, Afrikaantjes ongeremd toelaten, uitgeprocedeerde asielzoekers niet aanpakken maar pamperen, het niet handhaven van het Boerkaverbod omdat zij menen dat deze wet slechts een symboolwet is om 'fascisten 'en 'racisten' hun zin te geven.
Klopt, men heeft ooit de gemeentepolitie opgeheven en samengevoegd als een bezuinigingsmaatregel.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De gemeente heeft maar zeer beperkt invloed op politie en justitie. Dat komt echt grotendeels vanuit Den Haag, waar we al jaren VVD-bewindslieden hebben hierop.
Geloof me , de werkdruk is bijzonder hoog. Ze willen goede mensen , een hoge opleiding heb je niet nodig (geloof dat een afgeronde MBO opleiding al voldoende is). En je kan het niet vergelijken met een andere ambtenaar (buschauffeur of zo)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
geef ons dan eens aan wat dit soort salarissen zijn en het bijbehorende opleidingsniveau.
En vergelijk deze dan eens met salarissen en bijborend opleidingsniveau uit de industrie.
In mijn optiek is het zogenaamd lage ambtenaren salaris geklaag net zulk populisme als hier Femke hoofdverantwoordelijk gehouden wordt...
En waar komen al die gebruikers vandaan, waarom gaan die naar Amsterdam?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus eerst geef ik aan dat het probleem veroorzaakt wordt door de hoeveelheid gebruikers.
VVD... de partij die A zegt en B doet.quote:Burgemeesters van tien grote steden hebben het kabinet opgeroepen te stoppen met de bezuinigingen op de politie en juist te beginnen met investeren. Er zijn maatregelen nodig omdat de bezuinigingen effect hebben op de slagkracht van de politie, bepleiten onder meer de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
MINDER POLITIEMENSEN
In een brief, die vandaag in de Volkskrant staat, schrijven de burgemeesters dat de werkdruk van de dienders erg hoog is door 'complexe veiligheidsproblemen' zoals radicaliserende jeugd, cybercrime, identiteitsfraude en vluchtelingenproblematiek. Bij het aanpakken van deze problemen speelt de politie een grote rol. Ook staat er in de brief dat het aantal politiemensen de komende tijd zal dalen van vijftigduizend naar vijfenveertigduizend.
De Nationale Politie zit midden in een reorganisatie waarbij tot eind volgend jaar nog 500 miljoen moet worden bezuinigd. In januari deden burgemeesters van Rotterdam en Nijmegen ook al een oproep om de bezuinigingen te stoppen, maar dat mocht niet baten.
De burgemeesters doen een voorstel voor een investeringsagenda. Daarin stellen ze onder meer dat er gemiddeld één wijkagent moet zijn op 5 duizend inwoners, er moeten meer volledig inzetbare agenten bijkomen, in de wijk moeten ook universitair geschoolde agenten komen te werken, de teams moeten diverse worden en er moet meer geld komen voor een betere kwaliteit van opsporing.
Grootste stad van Nederland. Ja, dat trekt nu eenmaal uitgaanspubliek.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:22 schreef warp995 het volgende:
[..]
En waar komen al die gebruikers vandaan, waarom gaan die naar Amsterdam?
Waar blijven de cijfers?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:22 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Geloof me , de werkdruk is bijzonder hoog. Ze willen goede mensen , een hoge opleiding heb je niet nodig (geloof dat een afgeronde MBO opleiding al voldoende is). En je kan het niet vergelijken met een andere ambtenaar (buschauffeur of zo)
Zucht... Ik ben ook geen fan van de Telegraaf, maar hiermee hebben ze een mooie primeur: gewoon goed journalistiek werk.quote:
Dit. Dit is niet van gisteren op vandaag ontstaan dus eerder wanbeleid de afgelopen jaren, zowel op landelijk als stedelijk niveau.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:45 schreef loni55 het volgende:
[..]
Groenlinks heeft er niks mee te maken.
Het is de regering die keer op keer op bezuinigt en weet je toevallig welke partij al bijna een decennium regeert?
Een gemiddelde agent houdt nog geen ¤ 2.000,00 p/m netto overquote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar blijven de cijfers?
Daarom zei ik ook vergelijk het met industrie waar ook hoge werkdrukken heersen.
Afgehakt hoofd gevonden in Amsterdamquote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:38 schreef galatea het volgende:
..... maar gaat gepaard met minder overlast in het algemeen.
In de zorg soortgelijk, landelijke taken afgestoten naar gemeenten i.c.m. lagere budgetten, gemeenten krijgen de schuldquote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef MaGNeT het volgende:
Samenvatting:
VVD bezuinigt op politie, steden worden crimineler, burgemeesters in steden krijgen de schuld. VVD lacht en wordt nog populairder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |