quote:AMSTERDAM - Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid moet de politie opdragen 500 agenten vrij te maken voor een nieuwe landelijke recherche-eenheid. Die moet zich volledig gaan bezighouden met het ontmantelen van de georganiseerde en zware criminaliteit, aldus de Nederlandse Politiebond (NPB). „Een soort Nederlandse FBI”, verduidelijkt voorzitter Jan Struijs.
========================================================quote:Struijs reageert op het nieuws rondom het rapport ’De achterkant van Amsterdam’, dat in opdracht van het gemeentebestuur van Amsterdam werd geschreven door hoogleraar Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. „Een van de pijnlijkste conclusies in het rapport is dat in de Nederlandse hoofdstad geen sprake is van een doelgerichte bestrijding van drugscriminaliteit”, laat de NPB in een reactie weten. „Daarvoor heeft de politie simpelweg sinds jaar en dag onvoldoende capaciteit in huis.”
Niet beperkt tot Amsterdam
Volgens NPB-voorzitter Jan Struijs is het gebrek aan doelgerichte bestrijding van drugscriminaliteit niet alleen een Amsterdamse kwestie. „Het is een zeer ernstig probleem van nationaal en internationaal belang dat de hoogte prioriteit verdient. Ik pleit er dan ook voor dat minister Grapperhaus gebruik maakt van zijn bevoegdheid om de Nationale Politie aanwijzingen te geven. Een prima aanwijzing zou wat mij betreft zijn: selecteer uit het huidige personeel 500 extra rechercheurs en zet die aan het werk met maar één taak: het verzamelen van gegevens over de grote vissen binnen de georganiseerde en zware criminaliteit”, aldus Struijs.
Om te waarborgen dat extra opsporingscapaciteit niet weglekt naar noodhulp en andere spoedklussen, stelt Struijs voor om deze politiemensen te concentreren in een autonome recherche-eenheid. Een Nederlandse invulling van de FBI.
Je weet best dat de linkse kliek altijd, maar dan ook bijna altijd, de 2e wereld oorlog erbij haalt als hun iets niet zint vanuit rechtse hoek!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maarre kun je ook een keer ingaan op het commentaar dat de politie vooral een landelijk verhaal is waar al jaren VVD-ministers opzitten?
Of wil je liever gewoon onnozel uit je kont praten?
Jank niet zo. Het is niet alsof er over en weer niet geïncasseerd wordt, "rechts" heeft net nog 12 topics over de zoon van Halsema volgejankt en volgens mij is daar geen censuur toegepast.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je weet best dat de linkse kliek altijd, maar dan ook bijna altijd, de 2e wereld oorlog erbij haalt als hun iets niet zint vanuit rechtse hoek!
Nou dat is fijn om te horen! Al hoor je dat niet vaak!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:12 schreef MaGNeT het volgende:
Als "linkse rakker" durf ik wel hardop te zeggen dat de VVD geen flikker (/onvoldoende) doet om illegalen het land uit te zetten.
Daarnaast is er een groep die niet zo eenvoudig is terug te sturen, geen paspoort, land neemt ze niet terug, etc. Dat kan je wegwuiven maar blijkt in de praktijk best een probleem.
Klopt, en dat druist juist zo in tegen de "harde taal" die de partij altijd heeft, vooral vlak voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou dat is fijn om te horen! Al hoor je dat niet vaak!
En de VVD is op dat punt ook helemaal de mist in gegaan!
Welk softe gedoe precies? Het structureel te weinig geld vrijmaken voor agenten van al die VVD ministers bedoel je dan?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je weet best dat de linkse kliek altijd, maar dan ook bijna altijd, de 2e wereld oorlog erbij haalt als hun iets niet zint vanuit rechtse hoek!
Dat Amsterdamse probleem is zeker ook de landelijke politiek aan te rekenen!
Maar dat softe gedoe moet eindelijk eens ophouden!
Goed idee man, nog meer herstructureringen zonder het werkelijke probleem aan te pakkenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:05 schreef Bocaj het volgende:
NPB: ’Soort Nederlandse FBI nodig tegen georganiseerde criminaliteit’
[..]
[ afbeelding ]
[..]
========================================================
Helemaal geen slecht idee lijkt mij gezien de ernst van de zaak!
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welk softe gedoe precies? Het structureel te weinig geld vrijmaken voor agenten van al die VVD ministers bedoel je dan?
(Premium stuk uit De Telegraaf.)quote:Hoe kon het zo ver komen? Een opgevoerde, voormalig ’topambtenaar met tientallen jaren ervaring’ wijst onder meer op een gebrek aan handhaving. ’Men vindt handhaving rechts en daarom wordt het verwaarloosd.’
Lange termijn!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee man, nog meer herstructureringen zonder het werkelijke probleem aan te pakken
Klopt, het blijft schuiven met schaarse middelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee man, nog meer herstructureringen zonder het werkelijke probleem aan te pakken
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
(Premium stuk uit De Telegraaf.)
Klinkt als een heel betrouwbaar verhaal ja, ahemquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
(Premium stuk uit De Telegraaf.)
Verkiezingsretoriek!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, en dat druist juist zo in tegen de "harde taal" die de partij altijd heeft, vooral vlak voor de verkiezingen.
Is het kabinet zeker aan te rekenen!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Mevrouw Halsema wil echter gewoon meer agenten en handhaving.
https://nos.nl/artikel/22(...)at-in-amsterdam.html
Het kabinet verrekt het echter dat te geven
Je woont toch in Limburg? Mooi dat je dan kan beoordelen dat Amsterdam "kapot gaat".quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Precies het struisvogelgedrag waar Amsterdam aan kapot gaat.
Gek genoeg heeft een partij als de PVV er baat bij als het niet goed gaat met Nederland, des te meer ontevreden zieltjes die op de partij stemmen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:24 schreef Hexagon het volgende:
We moeten overigens ook de PVV niet vergeten met hun steun aan het verzwakken van de politie door Ivo Opstelten.
Waar vegen ze hun reet dan precies aan af? En hoe is dat relevant in de bestrijding van drugscriminaliteit?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is het linkse Amsterdam wat overal haar reet aan afveegt.
Jij hebt inzicht in de prioriteiten van de Amsterdamse raad? Heb je inzicht in die stukken of zo? Interessant. Deel ze eens zou ik zeggen.quote:Nee de prio in Amsterdam is illegalen opvangen, gender neutrale wc's en een zeer kleine groep "racisme" roepers tegemoet komen terwijl de hoofdprioriteiten blijven liggen.
Ik heb vrijdag een afspraakje in Amsterdam. Ik zal mijn kogelvrije vest maar aandoen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:27 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Je woont toch in Limburg? Mooi dat je dan kan beoordelen dat Amsterdam "kapot gaat".
Of kleiner. Er zal geen risico meer zijn om als gebruiker als crimineel weggezet te worden, dus gebruikers zullen waarschijnlijk eerder hulp zoeken bij problematiek. Er hoeft minder geld naar handhaving, dus kan er meer geld naar voorlichting en preventie.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als je het gaat legaliseren wordt het aantal verslaafden toch juist veel groter?
Nu moet je nog een beetje moeite doen om eraan te komen.
Ik studeer in Amsterdam en kom overal wel zo'n beetje. Erg grappig om dan het beeld te lezen van de rechtse fokkertjes hier die een keer per jaar in Amsterdam komen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag een afspraakje in Amsterdam. Ik zal mijn kogelvrije vest maar aandoen.
wel warm met dit weerquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag een afspraakje in Amsterdam. Ik zal mijn kogelvrije vest maar aandoen.
Dus aan wie ligt het nu. Aan een of ander links complot of gewoon aan de minister en het kabinet?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is het kabinet zeker aan te rekenen!
Goede post om even te kunnen mededelen dat je studeertquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:34 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik studeer in Amsterdam en kom overal wel zo'n beetje. Erg grappig om dan het beeld te lezen van de rechtse fokkertjes hier die een keer per jaar in Amsterdam komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |