abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188671991
Wat betreft het illegalenbeleid in Amsterdam:

Het kabinet zegt letterlijk dat gemeenten zich er niet mee mogen bemoeien, geen opvang of wat dan ook. En dan hopen ze dat die mensen magisch verdwijnen in een zwart gat. Want uitzetbeleid is er niet.
pi_188672007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef Bocaj het volgende:
Zullen we maar weer zeggen: Amsterdammers krijgen waarvoor ze gekozen hebben?

Je kan in Amsterdam dan wel weer genderneutraal poepen..!

Veel Amsterdammers hebben daar zo lang op moeten wachten, toch fijn dat het nu mogelijk is.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:41:58 #278
65846 Bocaj
47th President.
pi_188672021
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:25 schreef HeatWave het volgende:
Gewoon door de buurt lopen, aanwezig zijn en dingen aanpakken als je ze ziet. Lijkt me niet zo gek.
Pas op hoor, 'handhaven' schijnt rechts te zijn en dat willen ze niet daar in Amsterrrrrrrdam! ;)
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 17:42:15 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zal vast waar zijn. Maakt het niet minder schrijnend dat ze willen scoren met nutteloze zaken en de belangrijkste zaken verslonsen.

Ze zullen vast niet stilzitten, maar ze doen ook blijkbaar niet genoeg, dat mag toch benoemd worden, want dat zijn de feiten.
niet per se, mogelijk hebben ze simpelweg niet genoeg middelen

het is vooral schrijnend dat een proefballonnetje over een of andere flopcursus wel het landelijke NWS haalt en bv de updates over dat afvalprobleem niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188672063
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Drugs worden op grote schaal gebruikt in ons land, ook in de provincie. Alleen wordt de hoofdstad opgezadeld met de problemen die dat grootverbruik veroorzaakt. Daar komen de drugs immers binnen en zitten de grote spelers in het wereldje.
En vergeet Maastricht niet, ons drielandenpunt als het op drugs aankomt.

Heb je toerisme, dan heb je drugsproblemen.

Voor een deel kan je dat probleem indammen door te legaliseren, zodat criminaliteit nog weinig nut heeft.

Voor een deel kan je dat probleem indammen door extra geld voor handhaving beschikbaar te stellen. En daar is door Den Haag kabinet na kabinet op bezuinigd.

En nu krijgt Amsterdam de Zwarte Piet toegespeeld (haha, toepasselijk wel).
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:43:40 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188672068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:41 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Pas op hoor, 'handhaven' schijnt rechts te zijn en dat willen ze niet daar in Amsterrrrrrrdam! ;)
Er kan mij niet genoeg politie op straat zijn hoor. En ik heb ook wel eens iets verkeerds gedaan, aangehouden en netjes de boete betaald. Niets mis mee.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:43:53 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672074
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, en de andere dingen lopen volledig in de soep, goed aangetoond!

Nee, bij mensen die het dagelijks voor hun neus zien gebeuren.
Maar beantwoord de vraag eens. Wat moeten die ambtenaren van andere departementen precies doen? Wat voegt dat toe?
pi_188672079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En vergeet Maastricht niet, ons drielandenpunt als het op drugs aankomt.

Heb je toerisme, dan heb je drugsproblemen.

Voor een deel kan je dat probleem indammen door te legaliseren, zodat criminaliteit nog weinig nut heeft.

Voor een deel kan je dat probleem indammen door extra geld voor handhaving beschikbaar te stellen. En daar is door Den Haag kabinet na kabinet op bezuinigd.

En nu krijgt Amsterdam de Zwarte Piet toegespeeld (haha, toepasselijk wel).
Gelukkig heeft Halsema wel tijd om de politie naar de Ajax entrada te sturen ^O^
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:44:13 #284
65846 Bocaj
47th President.
pi_188672084
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
Daar komen de drugs immers binnen en zitten de grote spelers in het wereldje.
Oh, ik dacht haven Rotjeknorrrrr!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:45:02 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188672108
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Halsema wel tijd om de politie naar de Ajax entrada te sturen ^O^
Sja, dat is ook terecht natuurlijk, grote groepen voetbalsupporters moet je helaas begeleiden door de politie, maar ik vind ook dat Ajax daar best aan mag bijdragen qua kosten.
Get woke, go broke!
pi_188672135
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij beweert dat ze niet de juiste prioriteiten hebben. Nou, toon dat maar aan dan. Maar dat kan je, keer op keer, niet. Dus kom je met een of ander riedeltje over andere zaken die de gemeente steunt / onderneemt, met daarbij 'jouw indruk' dat ze dat belangrijker vinden.

Zo werkt 'iets aantonen' niet.
[..]

Op de inhoud van je posts.
Heb jij dat idee dan niet? Heb jij werkelijk het idee dat in Amsterdam de drugsoverlast de grootste prioriteit heeft? Ik ben te lui om momenteel even de honderden bronnen te zoeken waarin wordt aangetoond dat vooral het linkse gedachtegang daar prioriteit heeft maar voor de mensen die de laatste jaren wel eens een nieuwsbericht hebben gelezen moet dat toch inmiddels duidelijk zijn. Maar het is een mooi argument, kan ik niet aantonen wat in de boeken staat (wat natuurlijk onmogelijk is) dan is mijn argument onzin, goed gespeeld probeer. ^O^

Maar eens een vraag over die "ja maar landelijke politiek"-roepers, waarom eigenlijk alleen Amsterdam? Waarom niet in Zwolle deze problematiek? Of Maastricht, Groningen etc?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:46:17 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188672148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

lijkt me ook
pi_188672152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Misschien de moeite nemen om het bericht in de OP te lezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188672172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hoezo is het niet aan te tonen?
Omdat die hele gevolgtrekking in 'ze doen zus of zo met betrekking tot onderwerp A, dus doen ze niet genoeg met betrekking tot onderwerp B' gewoon voor geen ene meter klopt.

quote:
We hebben het verdomme precies over de dingen die ze niet op orde hebben in dit topic :').
En vluchtelingenopvang of handhaving van het boerkaverbod of kraakwetgeving hebben geen ene fuck met drugscriminaliteit te maken.

Het enige wat jullie daar mee doen is jullie échte motieven bloot leggen. Jullie mogen 'de Amsterdamse GL-gemeenteraad' niet mede om hun standpunten in bovengenoemde onderwerpen, dus grijpen jullie elk negatief bericht aan als stok om mee te slaan.

En dat zeg ik terwijl ik het er ook niet helemaal mee eens ben hoe de gemeente Amsterdam zich opstelt tov krakers en het boerka-verbod.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188672175
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kraakt-onder-misdaad

Schokkend rapport aan gemeente: drugscriminaliteit heeft vrij spel
[..]

Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
Denk eerder gevolg van een advocaat als burgemeester. Dit is zijn erfenis

Naast de gevolgen van ons landelijk gedoogbeleid. Dat is jaarlijks een paar 100 miljoen zwartgeld wat het systeem in gaat.
.
pi_188672197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, dat is ook terecht natuurlijk, grote groepen voetbalsupporters moet je helaas begeleiden door de politie, maar ik vind ook dat Ajax daar best aan mag bijdragen qua kosten.
Nee dat is niet terecht. Niet zoals Halsema het aanpakt tenminste, weet niet of je de beelden hebt gezien of er bij was _O-

En Ajax draagt al extra bij:
https://www.ad.nl/nederla(...)sisheffing~a9dbfef1/
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 17:48:41 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672218
Ajax moet er gewoon voor zorgen dat ze hun wedstrijdjes met minimale politie inzet af kunnen werken
pi_188672241
Overigens zie je hier in het noorden ook nog amper politie op straat / rondrijden.

Dat is wel anders geweest.
Logisch dat mensen makkelijker worden, de pakkans voor bellen achter het stuur is hier nihil.
Belachelijk.
pi_188672251
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:48 schreef sp3c het volgende:
Ajax moet er gewoon voor zorgen dat ze hun wedstrijdjes met minimale politie inzet af kunnen werken
Dat kan (vaak) ook. Ze doen het alleen niet. Het is niet voor niks dat er zoveel kritiek is gekomen op het politieoptreden toen tegen Juventus. Het moet wel héél ver gaan wil de media achter de supporters staan.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:49:52 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188672256
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat die hele gevolgtrekking in 'ze doen zus of zo met betrekking tot onderwerp A, dus doen ze niet genoeg met betrekking tot onderwerp B' gewoon voor geen ene meter klopt.
[..]

En vluchtelingenopvang of handhaving van het boerkaverbod of kraakwetgeving hebben geen ene fuck met drugscriminaliteit te maken.

Het enige wat jullie daar mee doen is jullie échte motieven bloot leggen. Jullie mogen 'de Amsterdamse GL-gemeenteraad' niet mede om hun standpunten in bovengenoemde onderwerpen, dus grijpen jullie elk negatief bericht aan als stok om mee te slaan.

En dat zeg ik terwijl ik het er ook niet helemaal mee eens ben hoe de gemeente Amsterdam zich opstelt tov krakers en het boerka-verbod.
Natuurlijk heeft het daarmee te maken, boerkaverbod uitgezonderd. Wie komen er het snelste in de criminaliteit? De onderste laag van de samenleving, dus meer kansloze asielzoekers, hoe meer criminaliteit, ook in de drugshandel. En het kraken wordt dus heel vaak gedaan door dezelfde mensen.

Hoe dat geen verband zou hebben is me echt een raadsel.
Get woke, go broke!
pi_188672263
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zal vast waar zijn. Maakt het niet minder schrijnend dat ze willen scoren met nutteloze zaken en de belangrijkste zaken verslonsen.

Ze zullen vast niet stilzitten, maar ze doen ook blijkbaar niet genoeg, dat mag toch benoemd worden, want dat zijn de feiten.
Zelfs al zou dat zo zijn, dan is het niet automatisch zo dat ze de belangrijkste zaken verslonzen ómdat ze zich bezig houden met nutteloze zaken.

Waardoor 'het benoemen van nutteloze zaken' (erg subjectief trouwens, maar goed) geen oorzaak aantoont voor 'het verslonzen van de belangrijkste zaken'.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 17:50:35 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672289
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat kan (vaak) ook. Ze doen het alleen niet. Het is niet voor niks dat er zoveel kritiek is gekomen op het politieoptreden toen tegen Juventus. Het moet wel héél ver gaan wil de media achter de supporters staan.
vaak is niet genoeg
pi_188672299
Wie post de laatste? :+
pi_188672311
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:49 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens zie je hier in het noorden ook nog amper politie op straat / rondrijden.

Logisch dat mensen makkelijker worden, de pakkans voor bellen achter het stuur is hier nihil.
Belachelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:49 schreef MaGNeT het volgende:

Belachelijk.
Criminaliteit is ook een simpel rekensommetje winst / risico x straf. En dan speelt soms nog wat ethiek mee.

De winst verlagen zal niet kunnen zonder te legaliseren. De straffen kan je hoger maken en het risico zou je ook moeten kunnen verhogen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:51:25 #300
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188672317
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Zelfs al zou dat zo zijn, dan is het niet automatisch zo dat ze de belangrijkste zaken verslonzen ómdat ze zich bezig houden met nutteloze zaken.

Waardoor 'het benoemen van nutteloze zaken' (erg subjectief trouwens, maar goed) geen oorzaak aantoont voor 'het verslonzen van de belangrijkste zaken'.
Als er niet enorme misstanden waren had je gelijk. Maar gezien de huidige situatie, die niet van vandaag of gisteren is, hebben ze weldegelijk een aantal belangrijke zaken verslonsd, anders was het nooit zo ver gekomen.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')