abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2019 @ 06:00:28 #1
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188662712
https://www.telegraaf.nl/(...)kraakt-onder-misdaad

Schokkend rapport aan gemeente: drugscriminaliteit heeft vrij spel

quote:
AMSTERDAM - De hoofdstad heeft de strijd tegen de georganiseerde misdaad vrijwel verloren. De autoriteiten zijn slecht ingevoerd in de drugseconomie en -criminaliteit, de politie heeft de drugsbestrijding volledig laten liggen en justitie verzuimt de echte misdaadstructuren aan te pakken.

Dat zijn de vernietigende en verontrustende conclusies van het vertrouwelijke onderzoek De achterkant van Amsterdam naar ondermijnende criminaliteit in de hoofdstad in opdracht van de gemeente Amsterdam. Het rapport is toegespeeld aan De Telegraaf.

Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.

Drugsgerelateerde criminaliteit in Amsterdam heeft vrij spel en een ontwrichtende werking op de stad. De gemeente pakt niet door bij projecten die verwevenheid van de onder- met de bovenwereld moet voorkomen en informatie tussen relevante instanties wordt nauwelijks gedeeld. Het ontbreekt aan inzicht in de mate waarop crimineel geld in de legale economie wordt gepompt. Het terugdringen van de ondermijnende drugscriminaliteit kost zeker tien tot vijftien jaar.
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188662721
Mensen die de telegraaf serieus nemen :')
pi_188662723
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
Eens. Laat het maar goed zichtbaar wat er in Amsterdam gebeurt. Een dure les voor de rest van Nederland :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoogslaper op 28-08-2019 06:32:41 ]
  woensdag 28 augustus 2019 @ 06:29:29 #4
65846 Bocaj
47th President.
pi_188662737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 06:09 schreef DW457 het volgende:
quote:
Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.
pi_188662764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 06:29 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

Maar het bericht is opgesteld door de televaag en de interpretatie daarvan dus ook. Ben echter wel benieuwd wat in het rapport staat.
pi_188662772
Trouwens is het niet zo dat de huidige regering onlangs structureel wil bezuinigen op de politie?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 06:44:19 #7
80382 manny
30 is best veel
pi_188662774
quote:
staat ook gewoon op nos. met iets minder sensatie, maar zelfde strekking
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188662779
quote:

[..]

Groenlinks heeft er niks mee te maken.
Het is de regering die keer op keer op bezuinigt en weet je toevallig welke partij al bijna een decennium regeert?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 06:48:55 #9
80382 manny
30 is best veel
pi_188662788
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 06:10 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Eens. Laat het maar goed zichtbaar wat er in Amsterdam gebeurt. Een dure les voor de rest van Nederland :{
Voor dat soort conclusies zouden we het rapport moeten kennen. Geen idee wat de achterliggende oorzaken zijn. Hopelijk komt daar meer duidelijkheid over en kunnen we er inderdaad wat van leren.

overigens kwam ik maanden geleden gelijksoortige berichten tegen over brabant en limburg. Dus alles op “linkse amsterdamse laksheid” schuiven lijkt me wel heel makkelijk
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188662807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 06:48 schreef manny het volgende:

[..]

Voor dat soort conclusies zouden we het rapport moeten kennen. Geen idee wat de achterliggende oorzaken zijn. Hopelijk komt daar meer duidelijkheid over en kunnen we er inderdaad wat van leren.

overigens kwam ik maanden geleden gelijksoortige berichten tegen over brabant en limburg. Dus alles op “linkse amsterdamse laksheid” schuiven lijkt me wel heel makkelijk
Dit.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 07:07:06 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188662853
@Papierversnipperaar kom er maar in! Legaliseren! Dat is wmb de beste oplossing.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_188662884
Dit lag wel in de lijn met mijn verwachting. De Wallen is een drugwalhalla van heb ik jou daar.
Ben benieuwd naar het rapport.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 08:00:18 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188663046
Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 augustus 2019 @ 08:09:06 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188663117
quote:
Precies het struisvogelgedrag waar Amsterdam aan kapot gaat.
And so is the past
pi_188663121
Hoe lang is GL al aan de macht in Amsterdam?

En is dit kraken onder de misdaad ontstaan door/tijdens GL beleid of was het al eerder ontstaan en komt men alleen nu tot de conclusies?

En wat zijn de issues precies?
En wat doet GL er wel/niet aan, neemt men nu de juiste maatregelen of niet?
Krekker is de bom!
pi_188663125
quote:

[..]

Je zegt een hele hoop, maar het heeft weinig te maken met het nieuwsbericht dat je post en het lijkt eerder voort te komen uit blinde haat jegens GL dan op basis van feiten.

Ik ben overigens ook geen fan van GL, maar dat maakt niet dat ik dan maar niet onderbouwde onzin ga lopen verkondigen.
Krekker is de bom!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 08:30:45 #17
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188663242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je zegt een hele hoop, maar het heeft weinig te maken met het nieuwsbericht dat je post en het lijkt eerder voort te komen uit blinde haat jegens GL dan op basis van feiten.

Ik ben overigens ook geen fan van GL, maar dat maakt niet dat ik dan maar niet onderbouwde onzin ga lopen verkondigen.
Wat een wankele argumenten, waar zijn jouw veronderstellingen in hemelsnaam op gebaseerd? Ik baseer mij op feiten en die zijn dat er nog nooit zo'n vernietigend rapport over de openbare orde en veiligheid in Amsterdam is gepubliceerd en dat het GroenLinks Amsterdams bestuur hopeloos faalt.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 28 augustus 2019 @ 08:35:28 #18
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188663275
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 06:41 schreef DW457 het volgende:

[..]

Maar het bericht is opgesteld door de televaag en de interpretatie daarvan dus ook. Ben echter wel benieuwd wat in het rapport staat.
Typisch struisvogel- en wegkijkgedrag. Voor veel mensen in dit land zijn wetten kennelijk niet belangrijk. In hun ogen zijn criminelen het slachtoffer van onze kapitalistische wereld. Van een GroenLinks bestuur kan je daarom geen openbare veiligheid en rechtvaardigheid verwachten. Slachtoffers van criminaliteit mogen het maar zelf uitzoeken.
pi_188663297
Ik ken alleen maar een figuur die het succesvol heeft uitgeroeid maar dat was onder een totalitaire regime dus gewoon overal dwang zonder grenzen en dat was Mao in de jaren 50 toen een enorm deel van de Chinese populatie zuchtte onder opiumverslaving. Het resultaat van Britse en Amerikaanse imperialisme die goud geld aan verdienden en zelfs voor een deel de Amerikaanse industrialisatie mee bekostigd met het opiumgeld. De Britten hadden enorme opiumplantages in Brits-India voor dat doel. Na het grijpen van de macht in 1949 pakte Mao opiumepidemie en andere epidemieën zoals malaria en andere ziekten met hulp van expertise aan zijn zijde heel snel aan. Levensverwachting in 1949 was 35 jaar toen hij de macht greep. Toen hij stierf in 1976 was het gestegen naar 66 jaar. Met dwang afkicken cold turkey, boeren met opiumplantages moesten direct op andere gewassen over gaan etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 28-08-2019 08:52:14 ]
pi_188663298
Ach ja, dat wist "dom" rechts al jaren. Links beleid is één grote criminele ellende, wacht maar totdat ze de cijfers echt eens gaan bijhouden, dan worden alle criminaliteitsrecords gebroken en gaat er weer een bubbel.
pi_188663305
de hele war on drugs is sowieso een geldverslindende kansloze aangelegenheid. Maar ach, het houdt de nodige mensen van de straat.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:08:02 #22
65846 Bocaj
47th President.
pi_188663544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Legalize! *O*
Mooi kan ik mij al vast melden bij de KvK?
pi_188663750
Zelfs de zoon van de burgemeester van Amsterdam is een crimineel.
pi_188663789
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Sterker nog: Bijna iedere Amsterdammer is een crimineel.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_188663802
Ik betwijfel of al die problemen toe te schrijven zijn aan een ruim jaartje GL-beleid, maar goed, TS lijkt behoorlijk overtuigd dus het zal allemaal wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188663932
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:30 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Wat een wankele argumenten, waar zijn jouw veronderstellingen in hemelsnaam op gebaseerd? Ik baseer mij op feiten en die zijn dat er nog nooit zo'n vernietigend rapport over de openbare orde en veiligheid in Amsterdam is gepubliceerd en dat het GroenLinks Amsterdams bestuur hopeloos faalt.
Ok!!
Krekker is de bom!
pi_188663946
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dankzij de ´zwakte´ van de Amsterdamse politie is hij er levend vanaf gekomen, ondanks dat hij met een op echt gelijkend neepwapen rondliep.
pi_188664211
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Precies het struisvogelgedrag waar Amsterdam aan kapot gaat.
Zullen we vrijdag het rapport eens naast t artikel van de telegraaf leggen en dan zien hoeveel er is overdreven? Al betwijfel ik of de meeste regeerders over de intelligentie beschikken om zo'n rapport überhaupt te kunnen lezen en begrijpen...
pi_188664313
quote:

Je kunt politie en justitie niet 10 jaar lang laten kapen door de corrupte en partijpolitieke incompetentelingen van de VVD en dan denken dat zich dat niet gaat wreken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:10:57 #30
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_188664334
Is Amsterdam Nederland dan?

Amsterdam 2020: The War of Drugs

WHAHAHHHAHAHA
pi_188664369
Het wordt er niet beter en mooier op in Amsterdam.

Spellchecker woensdag 28 augustus 2019 @ 10:37:49 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188664706
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:58 schreef DW457 het volgende:

[..]

Zullen we vrijdag het rapport eens naast t artikel van de telegraaf leggen en dan zien hoeveel er is overdreven? Al betwijfel ik of de meeste regeerders over de intelligentie beschikken om zo'n rapport überhaupt te kunnen lezen en begrijpen...
Je bedoelt reaguurders? ;)
pi_188664796
quote:

[..]

Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot.
Ja, want misdaad bestond niet in Amsterdam voor juli 2018. Komt allemaal door Femke.

quote:
Wat jullie?
Ik vind dat je een achterlijke en haatdragende kneus bent, en dat je laster een beetje triest begint te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 28-08-2019 10:54:49 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_188664818
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ach ja, dat wist "dom" rechts al jaren. Links beleid is één grote criminele ellende, wacht maar totdat ze de cijfers echt eens gaan bijhouden, dan worden alle criminaliteitsrecords gebroken en gaat er weer een bubbel.
Herinner me even, sinds wanneer zet links het beleid op gebied van veiligheid en justitie uit?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:50:13 #35
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188664841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, want misdaad bestond niet in Amsterdam voor juli 2018. Komt allemaal door Femke.
[..]

Dat je een achterlijke en haatdragende kneus bent, en dat je laster een beetje triest begint te worden.
Ik ben nu eenmaal een rechtse jongen die een groot wantrouwen koestert jegens hypocriete gutmenschen. Hun mens- en wereldbeeld is drammerig, onecht, irreëel en onpraktisch. Zie de hier aangehaalde voorbeelden over Amsterdam dat min of meer onbestuurbaar is geworden door een burgemeester die o.a. op corrupte wijze de handel en wandel van haar puberzoon tracht te verdonkeremanen. Ik vind dat zeer ernstig.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:52:14 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188664865
quote:

[..]

Wat lul je nou? Er is geen opiumkit meer te vinden.. en een heroinejunk vinden is ook lastig..
En dan verder een beetje zeiken over een politieke partij.. om dan nog iets over krakers te roepen..

Ja want alles gaat stuk enzo.... huil huil huil...
pi_188664871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:50 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik ben nu eenmaal een rechtse jongen die een groot wantrouwen koestert jegens hypocriete gutmenschen. Hun mens- en wereldbeeld is drammerig, onecht, irreëel en onpraktisch.
Je komt op deze manier serieus echt achterlijk over. Amsterdam vraagt de overheid al jaren om meer politie. Krijgen ze niet. Femke zit er een jaar, maar is toch verantwoordelijk voor de misdaadcijfers die daar al jarenlang toenemen?
pi_188664885
quote:

[..]

Ik ben nu eenmaal een rechtse jongen die een groot wantrouwen koestert jegens hypocriete gutmenschen. Hun mens- en wereldbeeld is drammerig, onecht, irreëel en onpraktisch. Zie de hier aangehaalde voorbeelden over Amsterdam dat min of meer onbestuurbaar is geworden door een burgemeester die o.a. op corrupte wijze de handel en wandel van haar puberzoon tracht te verdonkeremanen. Ik vind dat zeer ernstig.
Ah, en nu is het dat gedoe met die zoon waardoor Amsterdam kapot gaat.

Ja, logisch man.

Iedereen heeft hier gelukkig prima door dat dit om niets anders draait dan jouw blinde haat.
pi_188664892
quote:

[..]

Als rechtse liberaal vind ik jouw geklaag over GL op dit onderwerp nogal drammerig, onecht en irreëel en bovendien heb je nogal wat leugens, zoals over Halsema's zoon, nodig om je idiote argumentatie kracht bij te zetten, je faalt er nogal mee en je komt over als een conservatieve engnek i.p.v. een liberaal.

Maar goed dat is mijn mening.
pi_188664909
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:09 schreef KreKkeR het volgende:
Hoe lang is GL al aan de macht in Amsterdam?

En is dit kraken onder de misdaad ontstaan door/tijdens GL beleid of was het al eerder ontstaan en komt men alleen nu tot de conclusies?

En wat zijn de issues precies?
En wat doet GL er wel/niet aan, neemt men nu de juiste maatregelen of niet?
Amsterdam heeft voor GL er kwam een kleine 50 jaar de PvdA aan de macht gehad. Je weet wel die partij die keihard is afgerekent op hun wanbeleid

GL heeft hier overigens geen kut mee te maken en hoewel ik het niet altijd inhoudelijk eens ben met mvr Halsema is ze wel een capabele politica die haar beleid kan uitleggen en verdedigen. Ik heb er dan ook wel vertrouwen in dat ze met wat fatsoenlijks komt om dit aan te gaan pakken
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_188665018
Amsterdam. :') Kutstad.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_188665127
Vind het in VVD-land niet zo gek dat het overal een pleuriszooi wordt eigenlijk. Als je overal op bezuinigt incl. verslavingszorg en je politie-apparaat dan wil het een puinzooi worden.
pi_188665286
quote:
Zo kansloos weer om gelijk het bericht niet serieus te nemen omdat het toevallig uit de Telegraaf komt.

https://nos.nl/artikel/22(...)heeft-vrij-spel.html

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-amsterdam-a3971407

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-geworden~a0f721a6/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-onvoldoende-aanpak

Als je dan te lui bent om de bron in het artikel te googlen kijk dan eerst of andere media, die wel de moeite om te lezen zijn voor jou, ook erover schrijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188665349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:58 schreef DW457 het volgende:

[..]

Lees eerst zo'n beetje alle andere kranten maar. Het artikel heeft overal ongeveer dezelfde strekking. En allemaal gaat het over exact dezelfde bron.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:27:23 #45
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_188665371
Ik ben inmiddels overleden
pi_188665424
quote:

[..]

Flikker toch op man, Justitie is al sinds jaar en dag het departement van de VVD en daar maken ze ook al sinds jaar en dag een ontzettende puinhoop van.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:32:09 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188665467
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:03 schreef HSG het volgende:
Amsterdam. :') Kutstad.
niet met je eens, Nederland is gewoon een narcostaat en Amsterdam is daar de hoofdstad van
pi_188665507
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Flikker toch op man, Justitie is al sinds jaar en dag het departement van de VVD en daar maken ze ook al sinds jaar en dag een ontzettende puinhoop van.
In Amsterdam heeft de VVD al tientallen jaren helemaal niets te zeggen. De gemeenteraad daar bestaat uit GroenLinks, PvdA, D66 en de SP. En de landelijke GL zou zich schamen voor de linkse proefballonnetjes van D66 Amsterdam.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:37:20 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188665547
Wat een domrechts faaltopic.

Je kunt beter naar de regeringen van de afgelopen 10 jaar kijken in plaats van naar een burgemeester die er net een jaartje zit.
pi_188665556
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In Amsterdam heeft de VVD al tientallen jaren helemaal niets te zeggen. De gemeenteraad daar bestaat uit GroenLinks, PvdA, D66 en de SP. En de landelijke GL zou zich schamen voor de linkse proefballonnetjes van D66 Amsterdam.
Vreemd, ik zou toch zeggen dat de VVD al heel lang aan de knoppen zit op justitie en dat ze er in het hele land een puinhoop van maken wat betreft law and order.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')