abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178873591
Originele OP:
quote:
Oproep voor lawaaidemonstratie tijdens dodenherdenking

Op Facebook is een protest aangekondigd waarbij de demonstranten lawaai willen maken tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam.

'Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering', is te lezen op de pagina. De organisator van het 'event' is Geen 4 Mei Voor Mij, een comité dat al jaren klaagt over de dodenherdenking. Op 4 mei worden niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht, maar ook militairen die sindsdien omkwamen. Dus ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië.

Geen 4 Mei Voor Mij wil juist aandacht voor de slachtoffers in Indonesië. 'Nederland herdenkt echter wél de daders maar dus niet de slachtoffers van deze racistische volkerenmoorden.' Ook vindt de groep het raar dat de Indonesische slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog niet herdacht worden. 'Omdat wij dit soort hypocrisie zat zijn en een signaal aan de racisten die ons land regeren willen afgeven, hebben wij daartoe besloten om op 4 mei om 20.00 een (lawaai) manifestatie te organiseren.'

Racisten
Op de Facebookpagina geven tien mensen aan deel te zullen nemen aan de actie en zijn er nog enkele tientallen 'geïnteresseerd'. Er is ook kritiek. Iemand schrijft dat een dergelijke actie alleen maar negatief uitpakt voor de activisten en de steun voor rechtse politici versterkt. 'Ah, oké. Dus we moeten onze agenda's laten bepalen door wat racisten vinden?', reageert Geen 4 Mei Voor Mij op deze kritiek.
Lawaaidemonstratie op de Dam, omdat slachtoffers tijdens de politionele acties niet worden herdacht. :{.

Vraag me af of dit een periode gaat inluiden met ieder jaar veel gedoe rondom de dodenherdenking. :{.

Reactie Van Aartsen:
quote:
Van Aartsen: ’lawaaidemonstratie’ strafbaar

Waarnemend burgemeester Van Aartsen van Amsterdam zegt dat ’alle noodzakelijke maatregelen’ worden genomen om de ’lawaaidemonstratie’ op de Dam tijdens de Nationale Dodenherdenking geen doorgang te laten vinden. Als dat toch gebeurt, zal worden opgetreden.

Volgens Van Aartsen is de herdenking op 4 mei een ’heilig moment’. „Het is heel duidelijk dat deze groep één doel heeft, het verstoren van de 4 mei bijeenkomst. Dat heeft niets te maken met demonstreren. Het effectueren is strafbaar”, aldus Van Aartsen.

Gisteren werd op Facebook door de groep ’Geen 4 Mei voor Mij’ aangekondigd de twee minuten stilte te doorbreken met geroep om een signaal af te geven aan „de racisten die ons land regeren.” Volgens Van Aartsen wordt getracht in contact te komen met de beweging. Er is nog geen kennisgeving bij de gemeente gedaan voor een demonstratie.
https://www.telegraaf.nl/(...)monstratie-strafbaar

Reactie daarop van de actiegroep:
quote:
Rechtbank beslist over lawaaiprotest tijdens Nationale Dodenherdenking

De activisten die de twee minuten stilte tijdens de Nationale Herdenking vrijdag met een lawaaidemonstratie willen verstoren, hebben een rechtszaak aangespannen om dat mogelijk te maken.

De rechtbank in Amsterdam bevestigt dat de zaak van actiegroep #Geen4MeiVoorMij donderdagmiddag dient. De groep eist dat het verbod dat de Amsterdamse waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen heeft afgekondigd tegen de betoging van tafel gaat.

Van Aartsen legde vorige week uit dat hij de Nationale Dodenherdenking op 4 mei als ''een heilig moment'' beschouwt. ''Dat verstoren is onacceptabel en respectloos en bovendien strafbaar", zei hij.

Het Nationaal Comité 4 en 5 Mei deelt die mening en wil niet in gesprek met de initiatiefnemer van de aangekondigde demonstratie. ''Met zijn oproep de herdenking te verstoren, plaatst deze persoon zich buiten het maatschappelijk debat'', zegt het comité dinsdag in een verklaring. ''De oproep tot een lawaaidemo is respectloos.''

De actievoerders vinden dat de huidige herdenking ''racistisch" is en alleen stilstaat bij ''de 22.000 witte slachtoffers" tijdens de Tweede Wereldoorlog en niet ''de vier miljoen doden door oorlogsgeweld in Nederlands-Indië".

Verzoek
Na een gesprek met de gemeente Amsterdam die het protest heeft verboden, wilde de initiatiefnemer in gesprek met het Nationaal Comité 4 en 5 mei, dat de Nationale Dodenherdenking organiseert. Het comité weigerde op het verzoek in te gaan.

''Maandag was er in de Balie een debat over wie we herdenken, en waarom aan de hand van het boek De stilte en de storm van Ilse Raaijmakers over de geschiedenis van de herdenkingsdagen in Nederland. Iedereen die een bijdrage wil leveren aan het debat was daar van harte welkom.''

Het comité benadrukte dinsdag dat er het hele jaar door nauw contact is ''met tal van groepen van nabestaanden en belangenorganisaties, ook met groepen uit de voormalig Nederlands-Indische en Indonesische gemeenschappen''.
https://www.nu.nl/4-en-5-(...)dodenherdenking.html
Debat in de Balie:
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178873643
Ik denk dat ik wel ga. Is weer eens wat anders.
pi_178873784
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Originele OP:

[..]

Lawaaidemonstratie op de Dam, omdat slachtoffers tijdens de politionele acties niet worden herdacht. :{.

Vraag me af of dit een periode gaat inluiden met ieder jaar veel gedoe rondom de dodenherdenking. :{.

Reactie Van Aartsen:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)monstratie-strafbaar

Reactie daarop van de actiegroep:

[..]

https://www.nu.nl/4-en-5-(...)dodenherdenking.html
Debat in de Balie:
Ah, zal Balie ding later even bekijken btw, thanks.
I´m back.
pi_178873857
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, zal Balie ding later even bekijken btw, thanks.
np.
Had 'm ook al in het vorige topic gepost en het leek me handig het even in de OP te zetten.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178874075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

np.
Had 'm ook al in het vorige topic gepost en het leek me handig het even in de OP te zetten.
Ja, klopt, maar drong niet tot me door, thanks anyway. ;).
I´m back.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:12:39 #6
16715 Mylene
*schatje*
pi_178874110

quote:
Rogier Meijerink stapt naar de rechter

Brein lawaaidemonstratie 4 mei is veroordeelde kraker

AMSTERDAM - Geen 4 mei voor mij, dat een ’lawaaiactie’ tijdens de Dodenherdenking in Amsterdam wil houden tijdens de twee minuten stilte, blijkt het werk te zijn van de Utrechtse veroordeelde kraker Rogier Meijerink, die zich nu opwerpt als ’lawaaidemonstrant’.

Initiatiefnemer Meijerink werd in 2013 door de politierechter in Utrecht veroordeeld tot zes weken cel. Volgens het OM was hij het brein achter de krakersrellen rond de Ubica-panden in hartje Utrecht, waarbij het stadhuis in Utrecht en agenten met verfbommen werden bekogeld. Ook werd in de binnenstad brand gesticht. Uiteindelijk werd met behulp van de ME het pand ontruimd.

De schade die Meijerink en kompanen toebrachten, werd door door de rechtbank uiteindelijk vastgesteld op zo’n 60.000 euro. Zelf noemde hij het proces ’een politiek theatershowtje’ in het NCRV-programma De Rechtbank.

Initiatiefnemer Meijerink werd in 2013 door de politierechter in Utrecht veroordeeld tot zes weken cel. Volgens het OM was hij het brein achter de krakersrellen rond de Ubica-panden in hartje Utrecht, waarbij het stadhuis in Utrecht en agenten met verfbommen werden bekogeld. Ook werd in de binnenstad brand gesticht. Uiteindelijk werd met behulp van de ME het pand ontruimd.

De schade die Meijerink en kompanen toebrachten, werd door door de rechtbank uiteindelijk vastgesteld op zo’n 60.000 euro. Zelf noemde hij het proces ’een politiek theatershowtje’ in het NCRV-programma De Rechtbank.

Boete criminele krakers verlaagd
Rechtszaak
Nu waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen van Amsterdam de ’lawaaidemo’ heeft verboden, stapt Meijerink naar de rechter. De zaak dient donderdag, zo meldt ’Geen 4 mei voor mij’ op Facebook. De groep eist dat het verbod tegen de betoging op de Dam van tafel gaat.

Eerder heeft Van Aartsen al aangegeven dat hij alle mogelijke middelen zal inzetten om de protestactie van Meijerink te verbieden. Van Aartsen vindt dat het geluid maken tijdens de twee minuten stilte niets van doen heeft met een demonstratie en betitelt het als ordeverstoring. „Het is heel duidelijk dat deze groep één doel heeft, het verstoren van de 4 mei bijeenkomst. Dat heeft niets te maken met demonstreren. Het effectueren is strafbaar”, aldus Van Aartsen.

Het Nationaal Comité 4 en 5 Mei deelt zijn boosheid. De organisatie achter de herdenking vindt dat de initiatiefnemer zich „buiten het maatschappelijk debat” heeft geplaatst en wil daarom niet met hem in gesprek gaan.
bron
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:22:22 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_178874437
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:12 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

bron
Mooi, flink straffen die respectloze zwijnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_178874534
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:12 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

bron
Benieuwd wel.
Lijkt mij dat het argument dat 4 mei sacraal is geen juridische grond is.
Maar argument verstoring van de openbare orde is wel juridisch gegrond.
Denk wel dat de rechter de eis afwijst, maar de grond zal wrs dus zijn verstoring van de openbare orde, schat ik in.
Geen vrijheid van meningsuiting dan als verweer?
Jawel, maar dus niet daar op dat moment. Dus zelfde als ZP, met dan ook nog de bepaling dusdanig ver dat de openbare orde daar niet verstoord wordt? Dus straal van 2 km van Dam en of Waalsdorpervlakte c.q. een andere plaats waar de herdenking wordt gehouden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 01-05-2018 20:31:27 ]
I´m back.
pi_178874713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:38 schreef sp3c het volgende:

22.000 witte slachtoffers??

Men bedoelt de Nederlandse oorlogsslachtoffers te zuid--oost Azie.
Het is maar hoe je rekent en dit zijn de schattingen van omgekomen in de jappenkampen.
Soldaten in het begin van die oorlog ( begin 1942) zijn niet meegeteld.
Ook niet geteld zijn zij die niet in de jappenkampen waren maar omkwamen door oorlogsgeweld, ondervoeding, onvoldoende medische behandeling in WO II of kort daarna.
Volgens mij moet je die schatting verhogen.

Het racistisch elementje is hier dat alle 22.000 doden 'wit' worden genoemd.
Dat is niet waar... mijn opa was blank en de andere opa was bruin. Beiden dood in een jappenkamp.
En die laatste opa had vermoedelijk niet de Nederlands nationaliteit en ik denk toch aan hem op 4 mei. Dat kun je herdenken noemen
pi_178874794
quote:

Die periode is allang ingeluid joh. Begon al voor 2008 toch met oproepen om duitsers te gaan herdenken en daarna kwam er vanuit links (de pvda) het fabeltje dat er marokkaanse soldaten waren omgekomen in zeeland tijdens w2

En daarna stelde links in alle media de vraag hoe moslims 4 en 5 mei zouden ervaren en kwam er meer en meer aandacht

Daarna (wellicht daarvoor al) zagen we soort black panters die oproepen "voor mij geen 4 mei" op sociaal media

Houdt vast aan je tradities. Hongaren herdenken generatie op generatie (doormiddel van klokken luiden en op tv) de overwinning op de ottomanen

Ik zie al dat hongaren gaan zeggen "ja ja maar turken hebben ook geleden hoor, en de slavernij dan, en syrie vluchtelingen dan, daar moeten we ook stil bij staan dan"

[ Bericht 4% gewijzigd door Szikha2 op 01-05-2018 20:40:10 ]
pi_178874857
quote:
Originele OP:

Die politionele acties duurden maar 5 weken... voor, tussen en erna vielen de meeste Indonesische slachtoffers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 01-05-2018 20:44:05 ]
pi_178874893
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is maar hoe je rekent en dit zijn de schattingen van omgekomen in de jappenkampen.
Ook niet geteld zijn zij die niet in de jappenkampen waren maar omkwamen door oorlogsgeweld, ondervoeding, onvoldoende medische behandeling in WO II of kort daarna.

Dat is niet waar... mijn opa was blank en de andere opa was bruin. Beiden dood in een jappenkamp.
En die laatste opa had vermoedelijk niet de Nederlands nationaliteit en ik denk toch aan hem op 4 mei. Dat kun je herdenken noemen
En dat is natuurlijk volkomen legitiem ook en wat niet onderbroken hoeft of dient te worden door een lawaai-demonstratie imho.
I´m back.
pi_178874930
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:34 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Die periode is allang ingeluid joh. Begon al voor 2008 toch met oproepen om duitsers te gaan herdenken en daarna kwam er vanuit links (de pvda) het fabeltje dat er marokkaanse soldaten waren omgekomen in zeeland tijdens w2
De pvda heeft niks te maken met die berichtgeving. En het was een bericht over een vergeten stukje Nederlandse geschiedenis en een geminachte bevolkingsgroep

quote:
En daarna stelde links in alle media de vraag hoe moslims 4 en 5 mei zouden ervaren en kwam er meer en meer aandacht
Het is een prima idee om nieuwkomers te betrekken bij Nederlandse gewoontes , bijv 4 mei en methodes te zoeken hoe die Nederlandse geschiedenis te vertellen aan hun kinderen.
pi_178874935
Lawaaimakers gewoon oppakken en 6 weken eenzame opsluiting opleggen wegens ordeverstoring.
pi_178874964
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:40 schreef Bluesdude het volgende:
Het is een prima idee om nieuwkomers te betrekken bij Nederlandse gewoontes
Met nieuwkomers bedoel je de gastarbeiders en hun nageslacht die hier al meer dan 50 jaar zitten?
pi_178875003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk volkomen legitiem ook en wat niet onderbroken hoeft of dient te worden door een lawaai-demonstratie imho.
Het is vooral een grotebekplan.... De landelijk media sprongen erboven op... Iedereen geschokt ---->> veel publiciteit en ik verdenk men ervan niks te gaan doen 4 mei op de Dam.
Men weet dat er een veroordeling komt met zoveel uur taakstraf.
Media moeten niet zoveel aandacht geven aan schreeuwerds op het internet.
pi_178875078
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het s vooral een grotebekplan.... De landelijk media sprongen erboven op... Iedereen geschokt ---->> veel publiciteit en ik verdenk men ervan niks te gaan doen 4 mei op de Dam.
Men weet dat er een veroordeling komt met zoveel uur taakstraf.
Media moeten niet zoveel aandacht geven aan schreeuwerds op het internet.
Ja, maar die gast loopt dus wel naar de rechter nu. Dus voor hem is het kennelijk wel serieus.
Maar goed, ben wel benieuwd wat de rechter zegt. Argument dat 4 mei dodenherdenking sacraal is, is wrs niet juridisch te onderbouwen. Ik denk dat het gaat via openbare orde-argument.
I´m back.
pi_178875231
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar die gast loopt dus wel naar de rechter nu. Dus voor hem is het kennelijk wel serieus.
Maar goed, ben wel benieuwd wat de rechter zegt. Argument dat 4 mei dodenherdenking sacraal is, is wrs niet juridisch te onderbouwen. Ik denk dat het gaat via openbare orde-argument.
jaja... serieus de bluf hoog opspelen, lijkt me.
Natuurlijk zegt de rechter dat 4 meiherdenking een demonstratie is, en dus valt onder de vrije meningsuiting. Die uiting is een waardig en rustig samenzijn, met als belangrijk moment de 2 minuten. Derhalve is het saboteren van die meningsuiting verboden.

Overigens... als men elders in Amsterdam 2 km van de Dam mag demonstreren met lawaai, ben ik benieuwd hoeveel medestanders komen.
... én hoeveel tegenstanders daar gaan 'kijken' of op ruzie uit zijn.
pi_178875298
Die dag preventief opsluiten met een bordje 'geen 4 mei voor mij' boven de cel. Iedereen blij.
pi_178875336
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jaja... serieus de bluf hoog opspelen, lijkt me.
Natuurlijk zegt de rechter dat 4 meiherdenking een demonstratie is, en dus valt onder de vrije meningsuiting. Die uiting is een waardig en rustig samenzijn, met als belangrijk moment de 2 minuten. Derhalve is het saboteren van die meningsuiting verboden.

Overigens... als men elders in Amsterdam 2 km van de Dam mag demonstreren met lawaai, ben ik benieuwd hoeveel medestanders komen.
... én hoeveel tegenstanders daar gaan 'kijken' of op ruzie uit zijn.
Ja, ik hoop niet dat er veel mensen op af komen om rellen te veroorzaken dan iig. Laat ze gaar koken, lijkt me, in hun eigen sop.
I´m back.
pi_178875640
Ik ben ook geschrokken over de vele agressieve reacties op het internet..
'Fascistische oplossingen" zijn best wel populair.
De samenleving faalde de jongere generaties te leren dat we ook dit soort fascistisch geweld herdenken en ooit zworen : dit nooit meer. oa mensen mishandelen en doden vanwege de mening en wandaden, hoe abject die ook zijn.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 21:02:26 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178875726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

kom je er ook niet mee volgens mij, ik ga het eens opzoeken want ik vind het een ernstig specifiek aantal wat ik eigenlijk nergens terug zie komen

quote:
ja zoiets zei ik al in de rest van die quote maar dat heb je eruit geknipt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178875738
quote:

[..]

De pvda heeft niks te maken met die berichtgeving. En het was een bericht over een vergeten stukje Nederlandse geschiedenis en een geminachte bevolkingsgroep
Het is geschiedvervalsing. Peter breedveld had het ook uitgebreid op zijn blog gezet hoe heldhaftig moslims wel niet waren in de wo2

Er ontstond zo dus ook de bewering dat moslims nederland hadden bevrijd.

Dat is niet. Er zijn 20 soldaten uit noord afrika die gediend hebben in het franse leger die omgekomen zijn in nederland.

quote:
Het is een prima idee om nieuwkomers te betrekken bij Nederlandse gewoontes , bijv 4 mei en methodes te zoeken hoe die Nederlandse geschiedenis te vertellen aan hun kinderen.
Ik vraag jou (als allochtoon) waarom het opeens NU zo belangrijk is om al die mensen (en dan vooral moslims) erbij te betrekken?
Zeker nu ik hoor en lees dat nederlanders helemaal niet zo heldhaftig waren tijdens de wo2. Sterker nog nederlanders waren hartstikke laf.

Waarom is het voor jou zo belangrijk om vooral moslims en zwarten erbij te betrekken en vragen wat ZIJ belangrijk vinden en hoe ZIJ erover denken?

Zijn deze mensen de maat geworden?
  dinsdag 1 mei 2018 @ 21:07:35 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178875994
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:02 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Het is geschiedvervalsing. Peter breedveld had het ook uitgebreid op zijn blog gezet hoe heldhaftig moslims wel niet waren in de wo2

nee hoor.. die bewering was er niet ... je doet hier aan geschiedvervalsing

quote:
Ik vraag jou (als allochtoon) waarom het opeens NU zo belangrijk is om al die mensen (en dan vooral moslims) erbij te betrekken?
Ben jij allochtoon? Waarom is dat belangrijk dit te melden?
erbij te betrekken = integratie= meer begrip voor elkaar

quote:
Waarom is het voor jou zo belangrijk om vooral moslims en zwarten erbij te betrekken en vragen wat ZIJ belangrijk vinden en hoe ZIJ erover denken?
Omdat we allemaal burgers zijn in dit land.
Het is natuurlijk racisme om alleen blanke mensen bij een 4meiherdenking te willen of alleen blanke mensen de Nederlandse geschiedenis te leren>
Ook discriminerend is het mensen met een moslimafkomst die deelname en kennis te ontzeggen.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 21:10:51 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178876046
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Omdat we allemaal burgers zijn in dit land.
Het is natuurlijk racisme om alleen blanke mensen bij een 4meiherdenking te willen of alleen blanke mensen de Nederlandse geschiedenis te leren>
Ook discriminerend is het mensen met een moslimafkomst die deelname en kennis te ontzeggen.
dat is wel het andere uiterste _O-
pi_178876072
quote:

[..]

Dat is niet. Er zijn 20 soldaten uit noord afrika die gediend hebben in het franse leger die omgekomen zijn in nederland.

[..]

Zeker nu ik hoor en lees dat nederlanders helemaal niet zo heldhaftig waren tijdens de wo2. Sterker nog nederlanders waren hartstikke laf.

Zijn deze mensen de maat geworden?
Lol, historici zijn het er dan niet mee eens wrs. Zijn twee Marokkanen die ergens liggen op Walcheren. Maar die zijn dus verdronken aan land gehaald. Wanneer ze zijn gestorven is onduidelijk. Zijn lui die zeggen tijdens Duinkerken, wat sterk lijkt. Zijn lui die zeggen tijdens de aanval van de geallieerden op Walcheren. Dit laatste is waar wrs. Maar waar zijn de andere Marokkanen dan? Zou gek zijn dat er maar 2 meededen en dat die ook nog zijn omgekomen.
Enfin, laatste woord is er niet over gezegd, maar tja, NL is niet bevrijd door Marokkanen iig. :D.

Maar goed, in 2003 gingen groepjes Marokkanen met kransen voetvallen tijdens of net na dodenherdenkingen en riepen ze 'dood aan alle joden' en dus is dat allemaal een beetje in de narratief geslopen over de bevrijding dat Marokkanen meededen. Om ze te appeasen, zeg maar, echter historisch is het wrs tot aan zekerheid grenzende wrsheid niet waar. Nu 15 jaar later zitten we er nog mee.
I´m back.
pi_178876073
Alle schreeuwers ter plekke neerknuppelen door de ME en doorgaan tot ze stil zijn, opgelost.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 21:13:34 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178876120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:11 schreef Nober het volgende:
Alle schreeuwers ter plekke neerknuppelen door de ME en doorgaan tot ze stil zijn, opgelost.
hebben de thuisblijvers van die kliek gelijk een mooie reden om stil te zijn in de toekomst _O-
pi_178876231
Ik denk dat ik helemaal over de rooie ga als ze niet stil zijn, dit is echt een rode lijn.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178876321
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

kom je er ook niet mee volgens mij, ik ga het eens opzoeken want ik vind het een ernstig specifiek aantal wat ik eigenlijk nergens terug zie komen

Goed idee, begin met deze link

quote:
Op het totaal van de Europese krijgsgevangenen (42.233) zijn er 8.200 omgekomen (dat is 19,4%):

(...)
Over het aantal omgekomen Nederlandse burgergeïnterneerden bestaat minder overeenstemming. De schattingen variëren tussen de 10.580 en 16.800 slachtoffers.
https://www.niod.nl/nl/vr(...)hankelijkheidsstrijd

(10.580+16.800 gedeeld door 2 = ca 13.700)
8.200 + 13.700 = afgerond 22.000 Daar komt dat getal van geen4mei vandaan
pi_178876427
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

en dus is dat allemaal een beetje in de narratief geslopen over de bevrijding dat Marokkanen meededen. Om ze te appeasen, zeg maar, echter historisch is het wrs tot aan zekerheid grenzende wrsheid niet waar. Nu 15 jaar later zitten we er nog mee.
Dat is de frame van marokkanenhaters.
Het oorspronkelijke bericht wat in de pers kwam was feitelijk en een stukje Nederlandse geschiedenis naar voren halen in een haatklimaat.
pi_178876454
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:17 schreef halfway het volgende:
Ik denk dat ik helemaal over de rooie ga als ze niet stil zijn, dit is echt een rode lijn.
joh.... ga gewoon zuipen, wordt je rustig van
pi_178876506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is de frame van marokkanenhaters.
Het oorspronkelijke bericht wat in de pers kwam was feitelijk en een stukje Nederlandse geschiedenis naar voren halen in een haatklimaat.
Nou nee, volgens mij is het historisch inaccuraat gewoon en is toen gemunt om die kransenschoppers te appeasen en eventuele toekomstige kransenschoppers.

Marokkanen hebben wel meegedaan in de troepen van de Vrije Fransen tijdens de bevrijding en dan vanaf het zuiden van Fr., maar er zijn ook berichten over hoe ze in m.n. Dld veel vrouwen hebben verkracht, hoe accuraat dat is weet ik weer niet, maar toch.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 21:27:09 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178876555
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Goed idee, begin met deze link

[..]

https://www.niod.nl/nl/vr(...)hankelijkheidsstrijd

(10.580+16.800 gedeeld door 2 = ca 13.700)
8.200 + 13.700 = afgerond 22.000 Daar komt dat getal van geen4mei vandaan
nee dat klopt niet want ze hebben het ook/vooral over militairen die daar hebben opgetreden tegen de TNI enzo

daar zijn er ook 5000 van omgekomen
pi_178876585
Overigens dit nieuws over het verzet van mensen met een Indië-achtergrond tegen de nazi's
https://www.denhaagcentra(...)tegen-nazis-gezicht/

quote:
Keppy verklaart het grote Indische aandeel in het verzet tegen de nazi’s uit de mentaliteit van Indische jongens, zowel totoks (blanke Europeanen uit Indië) en indo’s als Indonesiërs. “Die mentaliteit was nu eenmaal krijgshaftiger dan die van de Hollandse burgers. In Indië was het leven anders, er werd meer gevochten, de cultuur was harder, er dreigde altijd gevaar en elk moment kon het afgelopen zijn. Vandaar hun grote bereidheid om te vechten.”

Keppy’s boek over het Indische verzet dat in oktober zal verschijnen, heeft de titel ‘Zijn jullie kerels of lafaards?’,
pi_178876649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens dit nieuws over het verzet van mensen met een Indië-achtergrond tegen de nazi's

[..]

Veel NSB'ers onder de NL'ers in NLs-Indië, toch?
I´m back.
pi_178876785
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat klopt niet want ze hebben het ook/vooral over militairen die daar hebben opgetreden tegen de TNI enzo

daar zijn er ook 5000 van omgekomen
Je bedoelt geen4mei-club had het over militairen in de indonesische revolutie?
Ja... daar hadden ze het ook over.
Maar ik begreep dat die 22.000 ging over oorlogsslachtoffers van de oorlog tegen Japan
Anders kan ik dat getal niet verklaren.

wbt Nederlandse burgers en militairen die omkwamen in de Indonesische revolutie ( 17aug 1942-27dec1949) dan kom je wellicht ook uit boven de 10.000. Het is maar net hoe je rekent/inschat

Als je de niet-Nederlanders meetelt die gedood werden oa omdat ze pro-Nederlands waren of verdacht ervan... dan kom je zeker boven de 10.000. misschien 20.000.
Veel is niet goed onderzocht.
Misschien dat dit onderzoek meer cijfers kan geven later: https://www.ind45-50.org/(...)-transitie-1945-1946
pi_178876924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel NSB'ers onder de NL'ers in NLs-Indië, toch?
Bedoel je voor de oorlog ? Voor mei 1940 ?
Ook veel verloop, veel meer dan in Nederland procentueel gezien 1938-1940
Dat kwam omdat vanuit Nederland steeds meer racisme werd geimporteerd en mensen zagen dat niet zitten.....
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 21:39:06 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178877001
ik kan die 22.000 uberhaupt niets terug vinden maar echt een site lijken ze ook niet te hebben ofzo, wat vage facebookpagina's

de krant zal wel iets verkeerd geciteerd hebben ofzo
pi_178877073
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:39 schreef sp3c het volgende:
ik kan die 22.000 uberhaupt niets terug vinden maar echt een site lijken ze ook niet te hebben ofzo, wat vage facebookpagina's

de krant zal wel iets verkeerd geciteerd hebben ofzo
Die niodlink verklaart voor mij die 22.000.
Maar het is wel geschreven in een facebooktopic: https://www.facebook.com/Geen4MeiVoorMij/
pi_178877111
arbeit macht frei (mar nicht for mei)
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 21:44:26 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178877154
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die niodlink verklaart voor mij die 22.000.
Maar het is wel geschreven in een facebooktopic: https://www.facebook.com/Geen4MeiVoorMij/
ja ik daar heb ik ook zitten bladeren maar daar geven ze vooral de acties en de militairen en de oorlogsmisdaden/misdadigers als reden om niet te willen herdenken

dan kom je niet op 22000 en de verklaring die jij eraan kom ik in hun rants eigenlijk nergens tegen, ook niet echt iets vergelijkbaars

maar goed, het doet er verder ook eigenlijk niet toe, 4 mei is niet de politieneleactiesherdenking ofzo natuurlijk

raar verhaal iig
  dinsdag 1 mei 2018 @ 21:48:24 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178877294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
Ah, in Bronbeek dus. In augustus maar weer even een bezoekje inplannen. ^O^

Maar goed, dit gaat vnl om de KNIL'ers van voor WW2, ik proef uit het gezanik van die "geen 4 mei voor mij" lui dat het hun vnl. om de periode na WW2 gaat... Iets met operatie Product en Kraai...
pi_178877369
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ik daar heb ik ook zitten bladeren maar daar geven ze vooral de acties en de militairen en de oorlogsmisdaden/misdadigers als reden om niet te willen herdenken

Ze hebben een evenementpagina gemaakt ( ik schrijf 'ze' maar misschien is het maar 1 persoon, die Rogier)
quote:
Hiernaast herdenkt Nederland slechts de 22.000 witte slachtoffers die vielen tijdens de tweede wereldoorlog terwijl er in Nederlands Indië 4 miljoen doden vielen door oorlogsgeweld. Niet witte levens tellen blijkbaar niet mee in Nederland. Dit terwijl deze mensen Nederlandse onderdanen waren aangezien Nederland tot de dag van vandaag 27 december 1949 erkent als het moment van soevereiniteit van Indonesië.
https://www.facebook.com/events/170009963704295/
pi_178877903
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Bedoel je voor de oorlog ? Voor mei 1940 ?
Ook veel verloop, veel meer dan in Nederland procentueel gezien 1938-1940
Dat kwam omdat vanuit Nederland steeds meer racisme werd geimporteerd en mensen zagen dat niet zitten.....
Racisme via NSB? NSB was niet zo racistisch tegenover joden. Dat hebben de Duitsers erin gedwongen. Mussert moest met pijn in zijn hart afscheid nemen van zijn joodsche kameraden en kameraadjes.
Bedoel je dat niet?
I´m back.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:11:18 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:14:50 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878152
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze hebben een evenementpagina gemaakt ( ik schrijf 'ze' maar misschien is het maar 1 persoon, die Rogier)

[..]

https://www.facebook.com/events/170009963704295/
op deze manier leest het alsof men de slachtoffers in Nederland afzet tegen die in Nederlands Indie

dan kom je met 22.000 ook nergens _O-
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:17:21 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878245
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zou die Rogier Bronbeek wel eens bezocht hebben?
ik geloof niet dat de goede man nog weet wat hij eergister heeft gegeten

laat staan waar
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:19:50 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178878390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij is ook al tegen Sinterklaas... -O-

En een veroordeelde kraker die geweld niet schuwt.

De bingokaart is weer eens bijna vol
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:24:04 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878466
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij is ook al tegen Sinterklaas... -O-

ja nu heeftie het dus gewoon gedaan he }:|
pi_178878475
Mawr stel een idioot gaat door de begravenisdienst van je moeder schreeuwen en je slaat hem op zn neus dan ben je dus een fascist volgens bluesdude. Ok dan.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:24:42 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:24:55 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878489
kan wel een slotje op denk ik
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:25:15 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178878534
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup, nu is hij per definitie af.
Neemt allemaal niet weg dat ik benieuwd ben naar wat de rechter zegt dus.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:27:38 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878595
ik zeg het niet snel maar het boeit me eigenlijk niet eens wat de rechter er van te melden heeft

gewoon verbieden, als de rechter zegt dat het moet kunnen zoeken ze maar een andere manier
pi_178878617
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:24 schreef habitue het volgende:
Mawr stel een idioot gaat door de begravenisdienst van je moeder schreeuwen en je slaat hem op zn neus dan ben je dus een fascist volgens bluesdude. Ok dan.
goed lezen....
je zit mij een standpunt in de schoenen te schuiven.

kennelijk heb jij ook niet de betekenis van 4 mei begrepen...
pi_178878659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:27 schreef sp3c het volgende:
ik zeg het niet snel maar het boeit me eigenlijk niet eens wat de rechter er van te melden heeft

gewoon verbieden, als de rechter zegt dat het moet kunnen zoeken ze maar een andere manier
Ik ben wel benieuwd onder welke juridische noemer dat gebeurt, is ook jurisprudentie dan. We leven in een rechtsstaat hè.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:30:31 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd onder welke juridische noemer dat gebeurt, is ook jurisprudentie dan..
demo's verbieden met de openbare orde als argument?
pi_178878731
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd onder welke juridische noemer dat gebeurt, is ook jurisprudentie dan. We leven in een rechtsstaat hè.
Een verbod omdat ze het evenement willen verstoren en het ten koste gaat van de openbare orde zou een precedent scheppen voor demonstraties tijdens de Sinterklaasintocht
pi_178878746
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

demo's verbieden met de openbare orde als argument?
Ja, dat is idd clear cut, maar het verweer is dan vrije meningsuiting. Ja, dat moet ook kunnen. Echter hoe gaat die rechter die twee grondrechten dan in overeenstemming brengen, wettelijk gezien. Op zich interessant.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:32:28 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878755
sinterklaas gelijkstellen aan dodenherdenking :')

_O-
pi_178878766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een verbod omdat ze het evenement willen verstoren en het ten koste gaat van de openbare orde zou een precedent scheppen voor demonstraties tijdens de Sinterklaasintocht
Ja, klopt, kan idd.
I´m back.
pi_178878791
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:32 schreef sp3c het volgende:

_O-
Nee, die worden dan niet gelijkgesteld, alleen het effect bij verstoring wordt gelijk gesteld.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:35:13 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878853
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is idd clear cut, maar het verweer is dan vrije meningsuiting. Ja, dat moet ook kunnen. Echter hoe gaat die rechter die twee grondrechten dan in overeenstemming brengen, wettelijk gezien. Op zich interessant.
de vrijheid van meningsuiting is niet in gedrang hier het gaat om rechten die je hebt om te betogen enzo

ik ga er vanuit dat de rechter de klachten vrij vlotjes van tafel veegt maar de argumentatie is idd misschien wel interessant
pi_178878881
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

goed lezen....
je zit mij een standpunt in de schoenen te schuiven.

kennelijk heb jij ook niet de betekenis van 4 mei begrepen...
Nee kennelijk snap jij niet hoe onbeschoft het is om door een dodenherdenking te schreeuwen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178878901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:32 schreef sp3c het volgende:

_O-
Leuk dat jij dat er van maakt.
Het zijn beide officieele gelegenheden waarbij demonstranten hetzelfde doel hebben: het verstoren daarvan, ook als dat ten koste gaat van de openbare orde.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:37:34 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878945
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, die worden dan niet gelijkgesteld, alleen het effect bij verstoring wordt gelijk gesteld.
maar dat effect is niet gelijk

als je tijdens de dodenherdenking tof gaat doen dan zul je sneller tegen problemen aanlopen dan bij een sinterklaasfeestje

hoop ik dan toch
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:38:56 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178878983
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk dat jij dat er van maakt.
dat doe je zelf toch ook:
quote:
Het zijn beide officieele gelegenheden waarbij demonstranten hetzelfde doel hebben: het verstoren daarvan, ook als dat ten koste gaat van de openbare orde.
:?
pi_178879044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De burgemeester heeft die lawaairel verboden .. ik denk op grond van openbare ordewetgeving.
Maar de rechter kan hem overrulen, wat hij niet zal doen.
En de rechter kan ook overwegen dat 4en5meicomite het recht heeft een demonstratie te houden, volgens het recht van vrije meningsuiting. En dus is het illegaal die meningsuiting te verstoren met lawaai.
Persoonlijk zou ik een dergelijke overweging in het vonnis graag zien.
pi_178879069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat doe je zelf toch ook:

[..]

:?
Ik stel nergens dat de dodenherdenking hetzelfde is als de intocht.

Wat wel hetzelfde is is dat het beide officieele landelijke evenementen zijn.
En dat beide demonstraties slechts als doel hebben om die te verstoren. Ook als dat ten koste gaat van de openbare orde.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:42:17 #74
332671 crew  indiaantje89
pi_178879097
Je denk altijd, waar komen deze mafkezen toch vandaan. Maar zie ik weer een foto van die Rogier Meijerink en dan denk ik, hey die ken ik...

Die gast stond ooit op een powned geenstijl fimpje ook al maf te doen ivm kraker demonstraties. En dan bedenk ik me weer hoe klein dat clubje eigenlijk echt is. Heel vaak zie je ook de zelfde mensen terugkomen bij dit soort acties.
pi_178879138
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:35 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee kennelijk snap jij niet hoe onbeschoft het is om door een dodenherdenking te schreeuwen.
OMG....... jij snapt niet dat ik dat al eerder onbeschoft vond dan jij..
ik win w/
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:44:04 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178879154
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat de dodenherdenking hetzelfde is als de intocht.

Wat wel hetzelfde is is dat het beide officieele landelijke evenementen zijn.
En dat beide demonstraties slechts als doel hebben om die te verstoren. Ook als dat ten koste gaat van de openbare orde.
ja dat doe je dus wel

laat de dodenherdenking lekker buiten die zwarte pietenbullshit man
pi_178879215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat doe je dus wel

laat de dodenherdenking lekker buiten die zwarte pietenbullshit man
Nee, jij maakt ervan dat ik beide hetzelfde zou vinden.
Ze zijn heel verschillend maar hebben ook duidelijke overeenkomsten.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:50:23 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178879349
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, jij maakt ervan dat ik beide hetzelfde zou vinden.
Ze zijn heel verschillend maar hebben ook duidelijke overeenkomsten.
ja klagende mensen, klagen over shit

daar houd het wel een beetje op
pi_178879383
Ik vind trouwens dat de demonstranten wel ontzettend op elkaar lijken.
En het waren de woorden van de burgemeester die ik voor de vergelijking gebruik.

Hij heeft de demonstratie verboden omdat de demonstranten er slechts op uit zijn
om het evenement te verstoren. Een demonstratie zou ook ten koste gaan van de openbare orde.

Als de rechter het met de burgemeester eens is, dan kan je exact die 2 argumenten gebruiken om een demonstratie tijdens de intocht te verbieden.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:52:42 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178879403
lijkt me sterk
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:52:55 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178879409
naja je kunt het wel gebruiken maar heel succesvol zal het niet zijn
  dinsdag 1 mei 2018 @ 23:06:43 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178879760
Als ze beginnen lawaai te trappen, kunnen we ook applaudiseren. Dat verstomd het geluid ook.
Kunnen ze daarna worden afgevoerd.

Dat je het fatsoen gewoon niet hebt om je bek te houden op die 2 minuten. Ik kan er gewoon niet bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178879805
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:52 schreef sp3c het volgende:
naja je kunt het wel gebruiken maar heel succesvol zal het niet zijn
Aboutaleb heeft dat een paar jaar geleden nog gedaan. Het was verboden om tijdens de intocht in het gebied van de intocht te demonstreren. Als reden noemde Aboutaleb omdat de openbare orde anders in het geding zou komen.

Gario en zijn vriendjes deden dat toch en hij werd opgepakt.

De rechter oordeelde later dat het verbod terecht was, wel kreeg Gario geen straf daarvoor. Wel kreeg hij straf voor verzet en geweld tegen een agent.

Helaas was Aboutaleb de laatste burgemeester die zo'n verbod uitvaardigde. Die Friese burgemeester even niet meegerekend
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 23:13:18 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178879899
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Aboutaleb heeft dat een paar jaar geleden nog gedaan. Het was verboden om tijdens de intocht in het gebied van de intocht te demonstreren. Als reden noemde Aboutaleb omdat de openbare orde anders in het geding zou komen.

Gario en zijn vriendjes deden dat toch en hij werd opgepakt.

De rechter oordeelde later dat het verbod terecht was, wel kreeg Gario geen straf daarvoor. Wel kreeg hij straf voor verzet en geweld tegen een agent.

Helaas was Aboutaleb de laatste burgemeester die zo'n verbod uitvaardigde. Die Friese burgemeester even niet meegerekend
Aboutaleb heeft niet een aantal jaar geleden een demonstratie verboden aan de hand van een uitspraak die komende donderdag door een rechter gedaan moet worden in een totaal andere zaak

hij zal daar zijn eigen argumenten voor gebruikt hebben
pi_178879963
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Aboutaleb heeft niet een aantal jaar geleden een demonstratie verboden aan de hand van een uitspraak die komende donderdag door een rechter gedaan moet worden in een totaal andere zaak

Aboutaleb verbood de demonstratie omdat de openbare orde in gevaar was. Exact dezelfde rede die de burgemeester van Amsterdam gebruikt heeft om de demonstratie tijdens dodenherdenking te verbieden:
https://www.ad.nl/rotterd(...)nt-intocht~a296950a/
pi_178880925
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat zeg jij nu wel maar weten wij veel wat voor voodoo of high-tech sf shizzle Aboutaleb tot zijn beschikking heeft...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178881557
Als er paniek uitbreekt onder de mensen die dus wel gewoon stil zijn op de dam of waar dan ook, die lawaaidemonstranten berechten voor poging tot doodslag.

woensdag 2 mei 2018 @ 01:24:32 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178881712
Fascinerende televisie was dat wel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178883289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:06 schreef Red_85 het volgende:
Als ze beginnen lawaai te trappen, kunnen we ook applaudiseren. Dat verstomd het geluid ook.
Kunnen ze daarna worden afgevoerd.

Dat je het fatsoen gewoon niet hebt om je bek te houden op die 2 minuten. Ik kan er gewoon niet bij.
Tsja, het gaat deze mensen er dus om wie er herdacht worden. Dat we dat doen voor de Joden, de gevallen verzetsstrijders etc. - allemaal prima en daar staan ze helemaal achter.

Maar het comité 4 en 5 mei stelt ook expliciet dat de soldaten die in de nasleep van de tweede wereldoorlog een bloedbad aanrichtten in Nederlands Indie en na de slachting meer dan 2 miljoen mensen hebben laten verhongeren WEL een krans en 2 minuten stilte verdienen op 4 mei - en hun slachtoffers niet.

Ik kan mij echt wel voorstellen dat mensen daar een beetje boos over worden en het nogal respectloos vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kassamiep op 02-05-2018 06:29:11 ]
pi_178883734
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 06:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja, het gaat deze mensen er dus om wie er herdacht worden. Dat we dat doen voor de Joden, de gevallen verzetsstrijders etc. - allemaal prima en daar staan ze helemaal achter.

Maar het comité 4 en 5 mei stelt ook expliciet dat de soldaten die in de nasleep van de tweede wereldoorlog een bloedbad aanrichtten in Nederlands Indie en na de slachting meer dan 2 miljoen mensen hebben laten verhongeren WEL een krans en 2 minuten stilte verdienen op 4 mei - en hun slachtoffers niet.

Ik kan mij echt wel voorstellen dat mensen daar een beetje boos over worden en het nogal respectloos vinden.
dan heb jij er niets van begrepen. We gedenken ALLE slachtoffers op 4 mei.
There are only 151 Pokémon.
pi_178883815
Het officiële gedenkschrift voor 4 mei luidt:

"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."

Dat je daarbij persoonlijk ook andere slachtoffers (in de breedste zin van het woord) wil herdenken moet je zelf weten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:06:11 #92
3542 Gia
User under construction
pi_178884295
https://www.digibron.nl/s(...)ndse-dodenherdenking

quote:
Ruim twee weken geleden, op 15 augustus, was in Den Haag de jaarlijkse nationale herdenking van de capitulatie van Japan in 1945. Daarbij wordt ook stilgestaan bij de gevolgen van de Japanse bezetting voor Indische Nederlanders. Beide herdenkingen heten in de wandelgang Indië-herdenking
Elk jaar is er op 15 augustus een Indië herdenking.
Hier gaat het alleen over de capitulatie van Japan en de gevolgen voor Indische Nederlanders.
Hier worden dus niet de doden in de rest van de wereld herdacht, zoals de Joden, de Sinti enz... en ook niet, bijvoorbeeld, de Marokkanen en de doden van de Nederlandse strijdmacht, die in Europa zijn omgekomen.

Dus, waarom moeten wij dan expliciet stilstaan bij de slachtoffers onder de Indische Nederlanders die in Indonesië zijn omgekomen?
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:28:24 #93
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178884612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier gaat het alleen over de capitulatie van Japan en de gevolgen voor Indische Nederlanders.
Hier worden dus niet de doden in de rest van de wereld herdacht, zoals de Joden, de Sinti enz... en ook niet, bijvoorbeeld, de Marokkanen en de doden van de Nederlandse strijdmacht, die in Europa zijn omgekomen.

Dus, waarom moeten wij dan expliciet stilstaan bij de slachtoffers onder de Indische Nederlanders die in Indonesië zijn omgekomen?
Mee eens, alleen het 4-5 mei comité heeft deze situatie wel een beetje zelf in de hand gewerkt door expliciet te melden dat wel de strijdkrachten tijdens de politionele acties in Indonesië worden herdacht, maar niet hun slachtoffers.

Betekent nog niet dat mensen lawaai moeten gaan maken tijden die 2 minuten, btw.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178885270
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij herdenkt wie jij wilt herdenken. Dat is jouw keuze. Prima zo.
Maar een nationale 4 mei herdenking is nationaal en moet gelegenheid geven om iedereen uit de natie te herdenken áán iedereen uit die natie wbt WO II.
Tienduizenden Nederlanders hebben die oorlog te Indië niet overleefd of kwamen er beschadigd uit, Een tot anderhalf miljoen Nederlanders zijn nazaten
pi_178885365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij herdenkt wie jij wilt herdenken. Dat is jouw keuze. Prima zo.
Maar een nationale 4 mei herdenking is nationaal en moet gelegenheid geven om iedereen uit de natie te herdenken áán iedereen uit die natie wbt WO II.
Tienduizenden Nederlanders hebben die oorlog te Indië niet overleefd of kwamen er beschadigd uit, Een tot anderhalf miljoen Nederlanders zijn nazaten
Ook die in Indië worden toch herdacht volgens het officiële gedenkschrift?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 08:23 schreef Montagui het volgende:
Het officiële gedenkschrift voor 4 mei luidt:

"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."

Dat je daarbij persoonlijk ook andere slachtoffers (in de breedste zin van het woord) wil herdenken moet je zelf weten.
"waar ook ter wereld" en "sinds het uitbreken van WOII".
pi_178885394
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 06:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Staan ze daar achter? Ze willen die herdenking saboteren....

quote:
Er zijn géén 2 miljoen Indonesiërs verhongerd door toedoen van Nederland in de Indonesische revolutie en er is niet expliciet gesteld dat de zogenaamde schuldigen van dit niet bestaande onrecht geëerd en herdacht worden met een krans.
Waar de geen4mei-club het heeft over verhongeren , bedoelen ze de hongersnood door de Japanse bezetting.
En 4 miljoen doden daardoor is ook zo'n opgeschroefde inschatting.
pi_178885508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ook die in Indië worden toch herdacht volgens het officiële gedenkschrift?

Klopt, dat is de omschrijving van het 4 en 5 meicomité, maar iedereen herdenkt wie en wat hij wil.
In de eigen gedachtes denkt men specifiek aan bepaalde mensen en men sluit anderen uit of men denkt daar nauwelijks aan.
Als op 4 mei in de avond een tv-documentaire ene Hitler en Stalin toont dan denk ik ook aan die figuren. Het is prima te herdenken wat een K** die gasten waren .
pi_178885883
AT5 twitterde op dinsdag 01-05-2018 om 19:22:41 Actiegroep lawaaidemonstratie Dodenherdenking stapt naar de rechterhttps://t.co/cSBTp4aZGH https://t.co/pJJjWUj2Ln reageer retweet
Zie de reacties. Veel steun voor gewelddadige straffen / preventie.
Ik dacht altijd dat we op 4 mei herdenken wat voor een ellende die geweldsideologie was ... damals.
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:39:37 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178885889
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt, dat is de omschrijving van het 4 en 5 meicomité, maar iedereen herdenkt wie en wat hij wil.
In de eigen gedachtes denkt men specifiek aan bepaalde mensen en men sluit anderen uit of men denkt daar nauwelijks aan.
Als op 4 mei in de avond een tv-documentaire ene Hitler en Stalin toont dan denk ik ook aan die figuren. Het is prima te herdenken wat een K** die gasten waren .
Zo kun je alles wel weg-relativeren. Tering zeg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178886025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zo kun je alles wel weg-relativeren. Tering zeg.
???
wat relativeer ik teveel ?
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:55:01 #101
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178886148
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

???
wat relativeer ik teveel ?
Die 'Geen 4 Mei voor mij' crowd heeft een probleem met wat het 4-5 mei Comité zegt dat er herdacht wordt.

Als jij dan vervolgens beweerd dat het toch niet uitmaakt en iedereen lekker kan herdenken wat hij of zij zelf wil herdenken, waar hebben we het dan nog over.

Hell, waarom dan überhaupt 4 mei? Ander ga je lekker 3 mei herdenken, of 4 april.
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:56:49 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178886190
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

Die 'Geen 4 Mei voor mij' crowd heeft een probleem met wat het 4-5 mei Comité zegt dat er herdacht wordt.
Die "geen 4 mei" club begrijpt het dan ook niet helemaal, dat is het hele probleem.
  woensdag 2 mei 2018 @ 11:00:44 #103
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_178886255
Mensen die de geen 4 mei club steunen :') :|W
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178886372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als jij dan vervolgens beweerd dat het toch niet uitmaakt
Gedachtes zijn vrij.... mensen denken aan, geven in hun gedachtes wel of niet postuum eerbetoon aan iemand naar eigen inzichten.
Een 4-meicomité omschrijft haar eigen bedoelingen. Ook niet mis.
Als iemand staande bij een 4 meiherdenking in het land ergens denkt aan Elvis Presley of Stormy Daniels.... dan doet ie dat gewoon.

Mensen zijn ook vrij thuis naar een andere tv-zender te kijken met heel wat anders in beeld.
Heb ik ook vaak gedaan.
pi_178886509
:') Proberen af te dwingen wat mensen moeten (her)denken. Best creepy eigenlijk. Gedachtenpolitie?
  woensdag 2 mei 2018 @ 11:18:36 #106
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178886648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 11:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gedachtes zijn vrij.... mensen denken aan, geven in hun gedachtes wel of niet postuum eerbetoon aan iemand naar eigen inzichten.
Een 4-meicomité omschrijft haar eigen bedoelingen. Ook niet mis.
Als iemand staande bij een 4 meiherdenking in het land ergens denkt aan Elvis Presley of Stormy Daniels.... dan doet ie dat gewoon.

Mensen zijn ook vrij thuis naar een andere tv-zender te kijken met heel wat anders in beeld.
Heb ik ook vaak gedaan.
Dit dus, dít is juist die vrijheid waar vroeger voor gestreden is. Het onrespectvol demonstreren tijdens een dodenherdenking is dat dus niet. Helemaal prima als mensen niets aan 4 mei doen, die vrijheid hebben we in Nederland. Maar het verstoren van een respectvolle bijeenkomst van mensen die er wel aan doen heeft helemaal niets met vrijheid te maken, je ontneemt daarmee juist anderen hun vrijheid om het wel te herdenken.

Maar blijkbaar is het te moeilijk geworden om je schouders op te halen en te denken: "dit is niets voor mij", om dan bewust zoiets te gaan verstoren, sorry hoor, maar dan heb je er niets van begrepen en mis je kennelijk heel wat hersencellen.
Don't let my username fool you...
  woensdag 2 mei 2018 @ 11:30:41 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178886940
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 11:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dit dus, dít is juist die vrijheid waar vroeger voor gestreden is. Het onrespectvol demonstreren tijdens een dodenherdenking is dat dus niet. Helemaal prima als mensen niets aan 4 mei doen, die vrijheid hebben we in Nederland. Maar het verstoren van een respectvolle bijeenkomst van mensen die er wel aan doen heeft helemaal niets met vrijheid te maken, je ontneemt daarmee juist anderen hun vrijheid om het wel te herdenken.

Maar blijkbaar is het te moeilijk geworden om je schouders op te halen en te denken: "dit is niets voor mij", om dan bewust zoiets te gaan verstoren, sorry hoor, maar dan heb je er niets van begrepen en mis je kennelijk heel wat hersencellen.
Natuurlijk, maar als je het een beetje moet vergelijken (in hun belevingswereld) is het alsof de Russen een eervolle ceremonie houden waarbij ze het trouwe dienstverband van de soldaten die MH17 hebben neergeknald herdenken.

Daar zou ik ook niet heel blij van worden als ik ernaast woonde.

Zo van: "Wij herdenken de moordenaar van je opa, recht in je gezicht op nationale TV en daar moet je maar respect voor hebben."
  woensdag 2 mei 2018 @ 11:40:10 #108
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178887186
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 11:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar als je het een beetje moet vergelijken (in hun belevingswereld) is het alsof de Russen een eervolle ceremonie houden waarbij ze het trouwe dienstverband van de soldaten die MH17 hebben neergeknald herdenken.

Je mag er alles bij voelen en van vinden dat je wilt. Als je niet blij bent met een herdenking: prima. Mag gewoon.
Het verstoren omdat je het er niet mee eens bent, is een ander verhaal.

Een stille tocht voor een crimineel word ik ook niet blij van, maar ik ga die tocht niet verstoren.
quote:
Zo van: "Wij herdenken de moordenaar van je opa, recht in je gezicht op nationale TV en daar moet je maar respect voor hebben."
Ga Netflixen. Dan is het niet recht in je gezicht.
  woensdag 2 mei 2018 @ 11:43:36 #109
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178887275
quote:

[..]

Dan moet je het wel beter gaan vergelijken: we herdenken al zo'n vijftig jaar de moordenaar van je overovergrootvader die je nooit gekend hebt en nu omdat je ziet dat bepaalde zeurclubjes hun aandacht krijgen, moet je er ook ineens over gaan zeuren.
Don't let my username fool you...
  woensdag 2 mei 2018 @ 11:50:06 #110
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178887449
Op 4 mei herdenken we de Nederlandse slachtoffers tijdens en sinds de Tweede Wereldoorlog in oorlogssituaties en vredesmissies.

Ik zei het al in het vorige deel: Indonesië was ten tijde van de politionele acties Nederlands, dus alle inwoners van Indië waren Nederlanders. Dus de slachtoffers van die acties herdenken we óók op 4 mei.
Maar dat zal dat clubje wel niet willen horen. Dan kunnen ze niet meer huilie doen namelijk.
pi_178888473
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Op 4 mei herdenken we de Nederlandse slachtoffers tijdens en sinds de Tweede Wereldoorlog in oorlogssituaties en vredesmissies.

Ik zei het al in het vorige deel: Indonesië was ten tijde van de politionele acties Nederlands, dus alle inwoners van Indië waren Nederlanders. Dus de slachtoffers van die acties herdenken we óók op 4 mei.
Maar dat zal dat clubje wel niet willen horen. Dan kunnen ze niet meer huilie doen namelijk.
Dat is het met dit soort clubjes, het is iets zoeken om te mogen huilen om in de aandacht te staan en daarmee het liefst ook nog iets zoeken waarmee andere burgers kunnen kwetsen.
Valt in dezelfde categorie als KOZP en De Grauwe Eeuw, triest volk dus
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 13:09:15 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178889300
het kan me geen kut schelen wie je wil herdenken, zwart, wit, donkerblauw vastgevroren op een tjot in Korea, bruin, geel, Nederlands, Duits, Frans, Marokkaans, zet een bel in je tuin en laat het hek open voor wie dan ook zolang je maar je best doet om 2 minuten je bek dicht te houden

wmb geen discussie en geen demonstratie, niet op 4 mei en ook niet een andere keer ... gewoon kop dicht ... 2 minuutjes
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:13:19 #113
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178889406
quote:

[..]

Je hoeft ook niet blij te zijn, je hoeft alleen maar je bek te houden en stil te zijn als een ander een herdenking houdt. Herdenk jij lekker je opa, herdenken zij de moordenaar van je opa, iedereen blij.

Wat is het probleem?
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 13:16:16 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178889472
quote:

[..]

nee dat is niet hetzelfde

vergelijkbaar is om als de Russen hun dodenherdenking hebben te gaan mekkeren over het feit dat de MH17 slachtoffers niet specifiek genoemd worden
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:16:51 #115
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178889482
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

vergelijkbaar is om als de Russen hun dodenherdenking hebben te gaan mekkeren over het feit dat de MH17 slachtoffers niet specifiek genoemd worden
Ik heb het niet over het mekkeren, ik heb het over de herdenking zelf.
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:19:25 #116
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178889542
quote:

Lawaaidemonstratie op de Dam, omdat slachtoffers tijdens de politionele acties niet worden herdacht.
Wie zoiets in zijn hoofd haalt, is geestesziek.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 13:19:37 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178889550
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 13:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het mekkeren, ik heb het over de herdenking zelf.
er is niet 1 herdenking er zijn er een heleboel voor een heleboel verschillende mensen in allerlei situaties

wat is het probleem?
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:48:01 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178890232
Is dat stel uitvreters en laaielichters al in voorlopige hechtenis genomen?
Voorkomen is beter dan genezen.
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:57:43 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178890429
quote:

[..]

Vertel even waar staat dat er op 4 mei een specifieke club herdacht moet worden.
pi_178890525
Dat herdenken van de 'oorlogsslachtoffers' die verdronken waren tijdens de overtocht naar Europa ging al te ver eigenlijk, maar het moedwillig verstoren van de herdenkingsdienst? Totaal krankzinnig. De daders mogen wat mij betreft TBS opgelegd krijgen.
pi_178890782
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat herdenken van de 'oorlogsslachtoffers' die verdronken waren tijdens de overtocht naar Europa ging al te ver eigenlijk,
Dat ging niet te ver, zolang het een 4 mei herdenking in de buurt niet verstoort.

quote:
maar het moedwillig verstoren van de herdenkingsdienst? Totaal krankzinnig. De daders mogen wat mij betreft TBS opgelegd krijgen.
Idd... dat gaat te ver.
Maar mensen vanwege een ongewenste politieke mening een psychatrische dwangbehandeling opleggen is een totalitaire praktijk... en we gedenken juist op 4 mei dat we dit soort geweld niet meer willen.
  woensdag 2 mei 2018 @ 14:15:51 #122
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178890842
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat herdenken van de 'oorlogsslachtoffers' die verdronken waren tijdens de overtocht naar Europa ging al te ver eigenlijk, maar het moedwillig verstoren van de herdenkingsdienst? Totaal krankzinnig. De daders mogen wat mij betreft TBS opgelegd krijgen.
Het was compleet achterlijk en anti-Nederland, maar het zou niet in mij opkomen zo'n herdenking te verstoren. Al wil iemand een herdenking organiseren voor Fidel Castro. Zolang ik er niet bij hoef te zijn is het prima.

Wat echt niet kan is iemand anders van zijn vrijheid beroven om in stilte te herdenken, wie of wat dan ook.
pi_178890995
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat ging niet te ver, zolang het een 4 mei herdenking in de buurt niet verstoort.

[..]

Idd... dat gaat te ver.
Maar mensen vanwege een ongewenste politieke mening een psychatrische dwangbehandeling opleggen is een totalitaire praktijk... en we gedenken juist op 4 mei dat we dit soort geweld niet meer willen.
Mwoa we hebben bepaalde nazi's ook gewoon opgehangen na de oorlog. Dit tuig doet daar niet veel voor onder.

Edit: Maar het herdenken van die verdronken drenkelingen was inderdaad geen probleem, alleen jammer dat ze het een landelijk dingetje maakten.
  woensdag 2 mei 2018 @ 14:24:10 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178891053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
Het gaat niet om de al dan niet ongewenste politieke mening, het gaat om de ordeverstoring.
Een psychiatrische dwangbehandeling gaat erg ver, maar enige preventieve actie tegen zoʼn bende provocateurs lijkt me op zʼn plaats. In de kiem smoren dat brandje.
  woensdag 2 mei 2018 @ 14:34:37 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178891313
De Facebookpagina “Geen 4 mei voor mij” heeft momenteel 261 likes.
Het event zelf op die pagina heeft op dit moment 26 likes (tegen 500 dislikes).
Dat zijn geen enorme aantallen maar als je niet oppast, kweek je een fanbase die je niet meer onder controle hebt. Of een tegenbeweging die óók op herrie uit is, “uit respect voor de Nederlandse oorlogsslachtoffers”.

Ik zeg, Project X. Denk er niet te lichtzinnig over.
pi_178891407
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het gaat niet om de al dan niet ongewenste politieke mening, het gaat om de ordeverstoring.
Een psychiatrische dwangbehandeling gaat erg ver, maar enige preventieve actie tegen zoʼn bende provocateurs lijkt me op zʼn plaats. In de kiem smoren dat brandje.
Ik vermoed dat die gasten van geen4mei vooral een grote bek hebben en kicken op die grote aandacht die ze kregen. Ze voelen zich groots bij het idee dat heel Nederland zich druk maakt om hen. Dus.... ze zullen niet een arrestatie, celstraf en werkstraf riskeren door het verbod te overtreden.
Toch denk ik dat AIVD en politie preventief iets gaan doen. Die gasten volgen op 4 mei en als ze in de buurt van de Dam komen arresteren of sommeren om te keren en weg te lopen van de Dam.
Een politieagent kan die beslissing maken ter plekke in het belang van de openbare orde, meende ik. Of anders even met zijn chef bellen die bij de hoogste korpschef zit.

Het dreigen met een lawaairel of het uitvoeren daarvan is geen psychiatrische aandoening.
Het komt voort uit een politieke mening. TBS is niet van toepassing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-05-2018 14:44:44 ]
pi_178891614
Er zal niks gebeuren, het zal zwart zien van de politie, Alex en Max zijn er immers bij, hen mag geen haar gekrenkt worden!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 2 mei 2018 @ 14:59:37 #128
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_178891823
Net als je denkt " het kan toch niet veel gekker worden," lees je zoiets en denk je, " owh ja, toch wel."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_178891926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het dreigen met een lawaairel of het uitvoeren daarvan is geen psychiatrische aandoening.
Het komt voort uit een politieke mening. TBS is niet van toepassing.
Gebrek aan fatsoen en empathie in combinatie met narcistische grootheidswaanzin zou ik niet graag willen vangen onder de noemer 'politieke mening'.
pi_178892043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gebrek aan fatsoen en empathie in combinatie met narcistische grootheidswaanzin zou ik niet graag willen vangen onder de noemer 'politieke mening'.
oooo hoe wil je Trump dan indelen ?
pi_178892282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wil hij de nationale dodenherdenking via een lawaai demonstratie verstoren?

Zo niet, dan lijkt me je vraag niet ter zake doende.
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:21:16 #132
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178892302
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:09 schreef Bluesdude het volgende:
Onder de noemer «kwaadaardige persoonlijkheidsstoornis».
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:21:50 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178892324
Een gevaarlijke gek is een gevaarlijke gek. President of beroepsklaploper, dat maakt niet uit.
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:25:12 #134
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_178892409
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wil hij de nationale dodenherdenking via een lawaai demonstratie verstoren?

Zo niet, dan lijkt me je vraag niet ter zake doende.

Dat zou dan wel weer apart zijn als Trump de Dodenherdenking zou komen verstoren met zijn tamboerijn. *O* Make the Dodenherdenking great again"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_178892542
Op radio 1 was er een enquetevraag vandaag

stelling De lawaaidemonstratie tijdens dodenherdenking is terecht verboden
quote:
De door de actiegroep 'Geen 4 mei voor mij' aangekondigde lawaaidemonstratie tijdens de dodenherdenking op de Dam is door waarnemend burgemeester van Aartsen verboden.

Volgens hem is de herdenking op de Dam 'een heilig moment' en heeft de actie niets te maken met demonstreren maar met ordinaire verstoring van de herdenking. De actiegroep vecht het verbod aan en de rechter gaat daar morgen over beslissen.

Wat vindt u dat zwaarder weegt: Het recht op demonstreren, of de openbare orde tijdens de dodenherdenking?
94% van 1405 stemmers zeiden JA.

De laatste zin van de tekst vind ik slecht.
Zo lijkt het alsof de herdenking op zich geen demonstratie is en niet valt onder het demonstratierecht. En dat recht wordt gerealiseerd door een orderlijk verloop oa door de gemeente bewaakt
Die veronderstelde tegenstelling bestaat niet
pi_178892895
inhakend op de 22.000 'witte' slachtoffers 41-45 te Indië ( term geen4mei..) die herdacht worden
In 2016 werd de krans voor ca 16.000 burgerslachtoffers gelegd door de families Reemer en Briët.
Hoezo "wit" ?

Vermoedelijk is dat getal van 16.000 nog te weinig ingeschat
pi_178895938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

"dat de MH17 slachtoffers niet specifiek genoemd worden, terwijl de Russen die de raket hebben afgeschoten expliciet genoemd worden en een eigen krans krijgen".

Dan klopt hij weer ;)

Het comite zou het hele issue natuurlijk op kunnen lossen door gewoon een regel toe te voegen. Of niet te stellen dat ze niet aan opsommingen kunnen doen om vervolgens toch een onvolledige opsommig te geven waarin ze "toevallig" wel de Nederlandse soldaten maar niet de door diezelfde Nederlandse soldaten afgeslachte Indos noemen.
pi_178896902
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

.... een onvolledige opsommig te geven waarin ze "toevallig" wel de Nederlandse soldaten maar niet de door diezelfde Nederlandse soldaten afgeslachte Indos noemen.
Chronologisch gezien kunnen dat niet dezelfden zijn.
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 19:18:37 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178897244
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"dat de MH17 slachtoffers niet specifiek genoemd worden, terwijl de Russen die de raket hebben afgeschoten expliciet genoemd worden en een eigen krans krijgen".

Dan klopt hij weer ;)

Het comite zou het hele issue natuurlijk op kunnen lossen door gewoon een regel toe te voegen. Of niet te stellen dat ze niet aan opsommingen kunnen doen om vervolgens toch een onvolledige opsommig te geven waarin ze "toevallig" wel de Nederlandse soldaten maar niet de door diezelfde Nederlandse soldaten afgeslachte Indos noemen.
dan kun je beter op 15 Augustus lawaai gaan lopen maken maar dadt is net zo smerig
pi_178897702
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan kun je beter op 15 Augustus lawaai gaan lopen maken maar dadt is net zo smerig
De organiserende stichting van de 15 augustusherdenking formuleert het zo:
quote:
Wij herdenken jaarlijks op 15 augustus het officiële einde van de Tweede Wereldoorlog. Bij deze jaarlijkse nationale herdenking staan wij stil bij de slachtoffers als gevolg van de Japanse onderdrukking in en om voormalig Nederlands-Indië. Wij staan stil bij een oorlog die nog altijd doorwerkt, generaties lang, in ons en onze samenleving, tot op de dag van vandaag
https://www.indieherdenking.nl/wat-herdenken-we/
In deze formulering zijn Indonesiërs al inbegrepen..
Wat ook blijkt uit de toelichtingen op dezelfde pagina

quote:
Romusha’s
Een aparte categorie slachtoffers van de Japanse bezetting zijn de zogenaamde romusha’s. Inheemse mannen, die door de Japanners met hulp van inheemse politieke leiders (Soekarno)geronseld zijn voor werk aan spoorlijnen en andere projecten. Later blijkt dat dit onder valse beloften is gebeurd. Naar schatting hebben enkele miljoenen romusha’s door uitputting, mishandeling en ziekte het leven gelaten.

Het leven buiten de kampen
De Indonesische bevolking en een belangrijk deel van de Indo-europeanen blijft gedurende de Japanse bezetting buiten de kampen. Maar ook zij blijken overgeleverd aan de wreedheid en willekeur van de bezetter. Gezinnen worden uiteengerukt doordat mannelijke familieleden worden afgevoerd naar de kampen (de vaders en oudere zonen, al dan niet vanwege militaire activiteiten). Ook in de ‘buiten-kampse’ situatie lopen moeders en dochters risico’s. Onder meer om door de Japanners als ‘troostmeisje’ te worden meegevoerd. Voedsel en medicatie zijn schaars en ook aan al het overige is gebrek. Overleven vraagt van iedereen het uiterste aan creativiteit.
Op te merken is dat de focus ligt op Nederlanders en misschien is te weinig de verhongerende Indonesische bevolking beschreven in het laatste oorlogsjaar.
Soit..... daarnaast. herdenken en geschiedenis doorvertellen is altijd etnocentrisch .

Deze herdenking, met de eigen specifieke geschiedenis, kent weer de kritiek dat men onvoldoende herdenkt: de bersiapdoden, de ellende van Nederlanders direct na de oorlog... en de hele exodus . Het opnieuw beginnen in Nederland.
Hoewel Frans Leidelmeijer dit wel benoemde in zijn speech van 2016 op de herdenking.
pi_178898464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het zou absoluut slimmer zijn geweest als het 2 gescheiden herdenkingen waren gebleven - maarja. Daar heeft het comité 4,5 mei nu eenmaal niet voor gekozen.

Nouja, slimmer. De dodenherdenking is altijd al omringd geweest door controverse. Eerst mocht je geen communistische verzetsmensen herdenken laat staan een roos op hun graf leggen - daar werden zelfs pantservoertuigen voor ingezet. En geen zigeuners. En tot de jaren 70 ook geen homos - de kransen die men daarvoor neerlegde werden vernield en de leggers gearresteerd.
Dus niets nieuws onder de zon.
pi_178899049
Tja demonstreren is een recht, dat hebben we wel inmiddels gemerkt aan de antipieten demonstraties waarbij een feest ook wordt verstoord, dus als dat mag, waarom een dodenherdenking dan niet.

Verder begint de dodenherdenking mij steeds meer tegen te staan. Het lijkt verdomme wel een elitair feestje waarbij de een wel mag herdenken en de ander niet.
Elk jaar is het raak wie herdacht mag worden en wie niet. Dan liggen ze bijna over de straat te rollen ruzie te maken. En dan worden er mensen uitgesloten van een erewacht omdat die te dik zijn.
Moet ik dan nog steeds het respect opbrengen voor deze elitaire Volkskrant gemeenschap die bepalen hoe wij ons moeten gaan gedragen. tweede wereld oorlog ligt al 70 jaar achter ons. De echte slachtoffers zijn er niet meer, het gaat nu alleen nog maar om kinderen van de nabestaanden die net doen alsof ze de tweede wereld oorlog hebben meegemaakt. :r
pi_178899253
Kritiek op huidige herdenking prima maar een herdenking verstoren is respectloos. Zo respectloos dat ik niet eens meer wil luisteren naar de argumenten van betreffende club (of die paar enkelingen want volgens mij zijn ze op één hand te tellen).
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 20:42:12 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178899354
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:31 schreef MakkieR het volgende:
Tja demonstreren is een recht, dat hebben we wel inmiddels gemerkt aan de antipieten demonstraties waarbij een feest ook wordt verstoord, dus als dat mag, waarom een dodenherdenking dan niet.

Verder begint de dodenherdenking mij steeds meer tegen te staan. Het lijkt verdomme wel een elitair feestje waarbij de een wel mag herdenken en de ander niet.
Elk jaar is het raak wie herdacht mag worden en wie niet. Dan liggen ze bijna over de straat te rollen ruzie te maken. En dan worden er mensen uitgesloten van een erewacht omdat die te dik zijn.
Moet ik dan nog steeds het respect opbrengen voor deze elitaire Volkskrant gemeenschap die bepalen hoe wij ons moeten gaan gedragen. tweede wereld oorlog ligt al 70 jaar achter ons. De echte slachtoffers zijn er niet meer, het gaat nu alleen nog maar om kinderen van de nabestaanden die net doen alsof ze de tweede wereld oorlog hebben meegemaakt. :r
nee je moet respect hebben voor diegenen die gevallen zijn om die elitaire volkskrant gemeenschap een stem te geven

naja moet niet maar je moet ook niet gaan stampen
pi_178899827
quote:

4 en 5 mei is niks elitair feestje, dat blijkt uit peilingen;
quote:
Groot draagvlak voor 4 en 5 mei
Het belang dat wordt gehecht aan 4 mei is zeer stabiel: 83 procent vindt de Dodenherdenking belangrijk. Ook het belang dat aan 5 mei wordt gehecht is over de jaren heen stabiel: rond driekwart van de Nederlanders vindt Bevrijdingsdag belangrijk. 71 procent geeft aan dat 5 mei voor iedereen een vrije dag zou moeten zijn.

Volgens het Nederlandse publiek is het nodig om aandacht te blijven besteden aan de Tweede Wereldoorlog. Meer dan de helft is namelijk niet van mening dat de oorlog elk jaar minder relevant wordt. 77 procent is het oneens met de stelling dat Dodenherdenking mag worden afgeschaft als de laatste mensen die de Tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt, zijn overleden.
https://www.4en5mei.nl/ni(...)torische-gebeurtenis

Dat miljoenen mensen een mening hebben over 4 en 5 mei is een goede zaak. Men is betrokken.
En hoe meer meningen, hoe meer meningsverschillen. Leve de pluriformiteit.
Toch zie je een hele grote consensus over het verbieden van de aangekondigde lawaairel.
94% is voor een verbod

Wat de Volkskrant er mee te maken heeft, snap ik niet.
pi_178899905
quote:

Dat laatste ben ik niet met je eens. Die generatie doet niet alsof ze de oorlog hebben meegemaakt. Wel hebben ze daarover eerste hand informatie gekregen en dat heeft hen mede gevormd. Ten aanzien in ieder geval van de oorlog. Maar ook ten aanzien van hun normen en waarden. De dodenherdenking is dus ook een herdenking van wat hun ouders en grootouders hebben meegemaakt tijdens die 5 jaren. Uiteindelijk zal de generatie daarna een ietwat andere houding hebben ten aanzien van de oorlog wrs.
Maar het duurt dus wrs nog wel 20 jaar eer het karakter van de dodenherdenking echt verandert, schat ik in, zonder enorme gevoelsmatige weerzin daarover bij een heel groot deel van de bevolking.
I´m back.
pi_178900569
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik niet met je eens. Die generatie doet niet alsof ze de oorlog hebben meegemaakt. Wel hebben ze daarover eerste hand informatie gekregen en dat heeft hen mede gevormd. Ten aanzien in ieder geval van de oorlog. Maar ook ten aanzien van hun normen en waarden. De dodenherdenking is dus ook een herdenking van wat hun ouders en grootouders hebben meegemaakt tijdens die 5 jaren. Uiteindelijk zal de generatie daarna een ietwat andere houding hebben ten aanzien van de oorlog wrs.
Maar het duurt dus wrs nog wel 20 jaar eer het karakter van de dodenherdenking echt verandert, schat ik in, zonder enorme gevoelsmatige weerzin daarover bij een heel groot deel van de bevolking.
Ik ben een Fries, en ik ga ook niet herdenken wat mijn voorouders hebben meegemaakt omtrent de oorlog tussen de Friezen en de Nederlanders. Ik vind na 70 jaar de rek er wel een beetje uit is. En behoort de tweede wereld oorlog in de geschiedenisboeken.

En ik zeg een elitair feestje omdat alleen de joden het alleenrecht wil hebben over de herdenking samen met de oudgedienden van de tweede wereldoorlog. Een groot deel leeft niet meer, maar oh wee als zich een andere groep aandient die ook zijn verlies heeft gehad, dan is de wereld voor hun te klein en er is geen plaats tijdens de herdenking.

Maar voor mij dit jaar was toch wel de bloody limit hoe mensen met overgewicht werden geweerd om deel te nemen aan een erewacht. Hoe moet je in vredesnaam respect hebben voor de organisatie als ze zo met mensen omgaan.
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:28:00 #148
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178900831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:19 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik ben een Fries, en ik ga ook niet herdenken wat mijn voorouders hebben meegemaakt omtrent de oorlog tussen de Friezen en de Nederlanders. Ik vind na 70 jaar de rek er wel een beetje uit is. En behoort de tweede wereld oorlog in de geschiedenisboeken.

En ik zeg een elitair feestje omdat alleen de joden het alleenrecht wil hebben over de herdenking samen met de oudgedienden van de tweede wereldoorlog. Een groot deel leeft niet meer, maar oh wee als zich een andere groep aandient die ook zijn verlies heeft gehad, dan is de wereld voor hun te klein en er is geen plaats tijdens de herdenking.

Maar voor mij dit jaar was toch wel de bloody limit hoe mensen met overgewicht werden geweerd om deel te nemen aan een erewacht. Hoe moet je in vredesnaam respect hebben voor de organisatie als ze zo met mensen omgaan.
Prima. Het staat je vrij al dan niet mee te doen met de herdenking. Moet je zelf weten.
Het enige dat gevraagd wordt, is dat je uit respect voor de mensen die wél willen herdenken, je waffel 2 minuten dicht houdt om 20:00 uur. That's all.
  Forum Admin woensdag 2 mei 2018 @ 21:29:40 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178900903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Prima. Het staat je vrij al dan niet mee te doen met de herdenking. Moet je zelf weten.
Het enige dat gevraagd wordt, is dat je uit respect voor de mensen die wél willen herdenken, je waffel 2 minuten dicht houdt om 20:00 uur. That's all.
Zelfs dat niet eens, als je lekker thuis tv gaat kijken maakt dat ook niet uit. Doelbewust een herdenking verstoren is wel wat anders.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:31:19 #150
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178900967
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zelfs dat niet eens, als je lekker thuis tv gaat kijken maakt dat ook niet uit. Doelbewust een herdenking verstoren is wel wat anders.
Je hebt gelijk. Als je mensen niet stoort bij hun herdenking, mag je alles doen wat je wilt. Als je midden in Flevoland gaat staan en dan 2 minuten keihard schreeuwt: prima.
pi_178901057
quote:

[..]

Ja, joden, joden, maar die joden waren gewoon NL'ers hoor. Die leefden hier meestal al 3½ eeuw. En die jongens die van een boerderij kwamen in Kentucky of ergens uit Ontario (Can) om hier de kastanjes uit het vuur het halen? Daar mag je ook >70 jaar na de oorlog bij stilstaan wmb. Sommigen leven ook nog gewoon. Ik vind het niet echt goede argumenten dus.

De bezetting in NL was een vrij ingrijpende periode voor NL en nog steeds mag je daar gerust over discussiëren. Laten we wel zijn voor niet-joden veranderde heel lang gedurende de oorlog niet veel, ja, wat ongemak. 15% van de NL'ers sloot zich aan bij de Nederlandsche Unie, totdat-ie vrij senl ook al weer verboden werd. Ter vergelijking slechts 1% (80.000 leden|) ten hoogste was ooit lid van de NSB.

Wat neemt het niet weg? Dat het nazisme in toch nog steeds de recente geschiedenis iets is om bij stil te staan en dat nooit meer te laten gebeuren wmb.
quote:
Ja, dat was een beschamende episode, gelukkig weer recht gezet.
I´m back.
  Forum Admin woensdag 2 mei 2018 @ 21:34:13 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178901076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Als je mensen niet stoort bij hun herdenking, mag je alles doen wat je wilt. Als je midden in Flevoland gaat staan en dan 2 minuten keihard schreeuwt: prima.
Precies. Ik vind je dan nog steeds een recalcitrante lul, maar dan wel eentje met een beetje verstand. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178901107
quote:

En ik zeg een elitair feestje omdat alleen de joden het alleenrecht wil hebben over de herdenking samen met de oudgedienden van de tweede wereldoorlog.
Je kletst....

quote:
Heb je de mening van de organisatie van de Waalsdorpherdenking gelezen ?
https://nos.nl/artikel/22(...)-is-misverstand.html

Maar dit heeft niks te maken met andere 4 mei herdenkingen
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:38:15 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178901189
Wel een topidee van de media om hier een landelijke promotiecampagne voor te maken. :')
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 21:39:22 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178901232
zo enorm veel aandacht krijgt het nu ook weer niet :')
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 21:40:47 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178901288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kletst....
doe nou niet weer gelijk zo joh, nergens voor nodig ...
pi_178901763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

doe nou niet weer gelijk zo joh, nergens voor nodig ...
ok... nieuwe poging... nu wat netter

Beste MakkieR,
Naar mijn mening is dit een generaliserende misvatting. Sommigen zouden dit wellicht kunnen zien als anti-semitisme en dat wil je toch niet ?
Denk er nog eens over en wat we ook herdenken op 4 mei... generaliseren over bevolkingsgroepen, wat kan overgaan tot haatzaaien en agressie, vervolgingen
pi_178901983
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... nieuwe poging... nu wat netter

Beste MakkieR,
Naar mijn mening is dit een generaliserende misvatting. Sommigen zouden dit wellicht kunnen zien als anti-semitisme en dat wil je toch niet ?
Denk er nog eens over en wat we ook herdenken op 4 mei... generaliseren over bevolkingsgroepen, wat kan overgaan tot haatzaaien en agressie, vervolgingen
Ja, alleen is het natuurlijk niet zo dat je echt snel een genocide weer kan verwachten in Europa, dunkt me. Is weer een andere discussie natuurlijk, maar goed, wel iets dat bediscussieerd dient te worden. Grappige is dat Bert Vuijsje dus nu opmerkte dat degenen die voor de dodenherdenking zijn, zoals die nu wordt gehouden, in bepaalde kringen gezien worden als extreemrechts kennelijk. Je krijgt een omdraaiing van waarden hierdoor die tamelijk bizar is.

Ik ben voor de dodenherdenking zoals die nu gehouden wordt, omdat je daarmee ook zegt: nooit meer tegen extreemrechts (nazisme vanwege o.a. genocide op de joden), maar daardoor ben je juist extreemrechts, omdat je andere mensen, met een andere huidskleur, niet wil herdenken oid en die dus kennelijk wil laten afslachten.

Bizar dus. Onnavolgbare brij.
I´m back.
  woensdag 2 mei 2018 @ 22:52:59 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178903269
quote:

[..]

Godsamme, hoe vaak moet het herhaald worden?

quote:
"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."
  woensdag 2 mei 2018 @ 23:09:23 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_178903574
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:38 schreef Hexagon het volgende:
Wel een topidee van de media om hier een landelijke promotiecampagne voor te maken. :')
Ja nogal.
Op 4 mei hou je je om 8 uur ‘s avonds gewoon twee minuten stil.
pi_178905022
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Gelukkig doet Netflix niet aan de dodenherdenking, of anders mijn PS4 :P

En dan nog iets, ik vraag me af of die twee minuten überhaupt iets uithaalt. Ik vind het gewoon hypocriet, mede omdat het daarna weer business is as usual.

[ Bericht 10% gewijzigd door MakkieR op 03-05-2018 02:43:52 ]
pi_178906574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 02:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

En dan nog iets, ik vraag me af of die twee minuten überhaupt iets uithaalt. Ik vind het gewoon hypocriet, mede omdat het daarna weer business is as usual.
Het bloemen leggen op en graf of plek waar iemand is omgekomen heeft ook geen zin. Verjaardag vieren ook niet, niks meer doen dan? Alleen werken eten slapen? Wat een vooruitgang!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 3 mei 2018 @ 07:57:27 #163
16715 Mylene
*schatje*
pi_178906976
AJAX Molukse en veteranen supporters zijn tegen de lawaaidemonstratie en komen met tegenactie, ordehaving (Telegraaf).
pi_178907056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 07:57 schreef Mylene het volgende:
AJAX Molukse en veteranen supporters zijn tegen de lawaaidemonstratie en komen met tegenactie, ordehaving (Telegraaf).
Goedzo.
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:31:19 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178907106
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:19 schreef Leonos het volgende:
Goedzo.
Ja tof, dat is echt wat je wilt hebben tijdens de herdenking, zoʼn kudde testosteronbommen op zoek naar iets of iemand om op los te beuken. :').
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:32:56 #166
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178907112
Ik hoop dat mensen zich tijdens dodenherdenking herinneren plechtig te houden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_178907175
quote:
9s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja tof, dat is echt wat je wilt hebben tijdens de herdenking, zoʼn kudde testosteronbommen op zoek naar iets of iemand om op los te beuken. :').
Daar gaat de twee minuten stilte, BEUKEN!!!!
pi_178907194
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 07:57 schreef Mylene het volgende:
Dat krijg je ervan als bestuurlijke angsthazerij (Aboutaleb uitgezonderd) de racisme schreeuwers alleen maar met fluwelen handschoentjes aan durft te pakken. Het volk is die idioten zat. Dokkum was de 1e stap, dit kan de 2e zijn. Het wordt hoog tijd dat de bestuurlijke macht de rug recht en geen schrik heeft voor de rechterlijke macht.
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:52:52 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178907243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar gaat de twee minuten stilte, BEUKEN!!!!
2 minuten pitje bouwen
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:57:48 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178907285
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:45 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan als bestuurlijke angsthazerij (Aboutaleb uitgezonderd) de racisme schreeuwers alleen maar met fluwelen handschoentjes aan durft te pakken. Het volk is die idioten zat. Dokkum was de 1e stap, dit kan de 2e zijn. Het wordt hoog tijd dat de bestuurlijke macht de rug recht en geen schrik heeft voor de rechterlijke macht.
Wat je nu feitelijk zegt is dat gemeente en regering enzo zich niets meer moeten aantrekken van de wet.
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:03:52 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178907337
quote:

[..]

Exact mijn gedachte.
Deze laffe faalhazen als 'machthebbers' zorgen er voor dat dus de straat het maar zelf gaat oplossen. Doe wat logisch en nodig is.

Wordt wel grappig als die activistjes gaan schelden straks. 'extreem rechts heeft ons weer belet blablabla'..

Als er een groepering nou juist niet extreem rechts kan zijn, is het de harde kern van Ajax...
1947-2016
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:04:10 #172
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178907340
quote:

[..]

Eens. Wanneer snapt de politiek eens dat dit soort terroristische minderheden die hun wil willen opleggen aan de overgrote meerderheid, vervolgd en berecht dienen te worden.
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:07:09 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178907369
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat je nu feitelijk zegt is dat gemeente en regering enzo zich niets meer moeten aantrekken van de wet.
Je moet gewoon je bek houden in het openbaar op dat tijdstip. Wil je niet mee doen? Prima, houd het voor jezelf.
Als je geen 2 minuten per jaar het respect kunt opbrengen voor de gevallenen voor de vrijheid die je hier geniet, verdien je ook geen vrijheid van meningsuiting.
1947-2016
pi_178907389
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, binnen de grenzen van de wet is er genoeg ruimte. Zeker in deze zaak.
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:11:50 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178907406
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, binnen de grenzen van de wet is er genoeg ruimte. Zeker in deze zaak.
Zoals wat?
pi_178907454
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals wat?
Alle wetgeving die te maken heeft met de bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden zoals bv Wom art 5 sub c.

Zeker nu er naast de aangekondigde demo van de extremisten van geen4mei een groepering heeft aangekondigd op te willen treden.
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:40:32 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178907796
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alle wetgeving die te maken heeft met de bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden zoals bv Wom art 5 sub c.

Zeker nu er naast de aangekondigde demo van de extremisten van geen4mei een groepering heeft aangekondigd op te willen treden.
Daar wordt in dit geval toch ook gebruik van gemaakt? Van Aartsen heeft de demonstratie verboden.

Wie is er dan precies bang?
pi_178907882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:04 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Eens. Wanneer snapt de politiek eens dat dit soort terroristische minderheden die hun wil willen opleggen aan de overgrote meerderheid, vervolgd en berecht dienen te worden.
Er moet een strafbaar feit zijn voor vervolging
Het hebben van een abjecte mening valt meestal binnen het recht van vrije meningsuiting.
Daarvan profiteert Wilders weer met zijn laatste spotje.
pi_178907904
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:16 schreef Montagui het volgende:

Heb je een linkje naar dit nieuwsbericht ?
pi_178908050
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar dit nieuwsbericht ?
Zie eerder in het topic.

En: https://www.telegraaf.nl/(...)en-activisten-dreigt
pi_178908382
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zie eerder in het topic.

En: https://www.telegraaf.nl/(...)en-activisten-dreigt
Merci. had ik gemist.

Hooligans en andere vaderlandslievenden willen dus gaan rellen 4 mei op de Dam ?
Dat is mogelijk nog erger dan het oorspronkelijke relplan.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:20:05 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178908495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Merci. had ik gemist.

Hooligans en andere vaderlandslievenden willen dus gaan rellen 4 mei op de Dam ?
Dat wordt weer goeie tv dan.
pi_178908740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 02:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

JUIST omdat het al 365 dagen, 23 uur en 58 minuten business as usual is, MOET je maar eens geforceerd worden om stil te staan bij wat er gebeurd is.

Probeer je eens in te leven. Jongens van 18, 19, 20 die de moed hadden om voor jouw opa's hachje oog in oog te staan met een vijand die echt gericht met scherp op ze schoot. Die weken in de modder, drek en sneeuw van de Ardennen hebben gelegen bij min 10 op weg naar Nederland en Duitsland. Jongens die verliefd waren op hun schatje in hun dorp of stad waar ze opgegroeid waren. Of jonge mannen die net vader waren geworden. En die dat allemaal achterlieten om Nederland te bevrijden van een totaalidioot die zijn wereldbeeld met geweld wilde opleggen aan anderen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_178908767
Dit kon je verwachten natuurlijk.. in de Molukse cultuur zijn voorouders sowieso heilig, eer en respect zijn heel belangrijk.

Zo'n lawaaiprotest staat zo'n beetje gelijk aan over het graf pissen van de betreffende KNIL militairen, waar deze hooligans letterlijk de nazaten van zijn.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:40:15 #185
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178908769
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja, en dus moet de politiek de wet aanpassen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:42:12 #186
117098 Hathor
Effe niet
pi_178908792
quote:

[..]

Merci. had ik gemist.

Nee, ze willen alleen voorkomen dat die idioten de boel gaan lopen verkloten. Als daarbij eventueel wat klappen vallen is dat geheel aan de activisten te wijten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 10:45:01 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178908826
quote:

[..]

Merci. had ik gemist.

dat staat er natuurlijk niet
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:47:51 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178908868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:40 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ja, en dus moet de politiek de wet aanpassen.
Wat moet die nieuwe wet dan zeggen?
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:51:39 #189
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178908939
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat moet die nieuwe wet dan zeggen?
Dat Nationale Feestdagen die min of meer heilig zijn voor de meeste Nederlanders niet mogen worden verstoord door protesten. Protesteren mag dus maar niet op die dagen.

Wat wil jij dan, absolute vrijheid voor terroristische minderheden om hun wil op te leggen aan de meerderheid?
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:54:06 #190
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178908978
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:51 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dat Nationale Feestdagen die min of meer heilig zijn voor de meeste Nederlanders niet mogen worden verstoord door protesten. Protesteren mag dus maar niet op die dagen.
'Min of meer heilig'. Wat een vaag begrip. En wat nou als het Comité zou besluiten om op 4 mei ook Duitse militairen te herdenken, mogen we daar dan ook niet tegen protesteren?
quote:
Wat wil jij dan, absolute vrijheid voor terroristische minderheden om hun wil op te leggen aan de meerderheid?
Nee, maar daar is hier in geen enkel geval sprake van.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 10:55:04 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909003
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

'Min of meer heilig'. Wat een vaag begrip. En wat nou als het Comité zou besluiten om op 4 mei ook Duitse militairen te herdenken, mogen we daar dan ook niet tegen protesteren?

niet tijdens de 2 minuten stilte
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:02:02 #192
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178909131
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar daar is hier in geen enkel geval sprake van.
Als je het begrip 'heilig' in deze context niet snapt dan heeft het geen zin meer met jou in discussie te gaan. De voorbeelden die je verder geeft, slaan - in deze context - helemaal nergens op.
pi_178909183
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar wordt in dit geval toch ook gebruik van gemaakt? Van Aartsen heeft de demonstratie verboden.

Wie is er dan precies bang?
Ik spuug soms echt op die wiskundige benadering van het recht.

Wat is het doel van wetgeving en rechstspraak? Is het niet voor het grootste deel preventief, zodat voorkomen wordt dat onschuldige mensen onrecht aangedaan wordt? En als het misgaat, dan kun je wel roepen dat er strafvervolging is, maar zelfs die straf richt zich op preventie in plaats van vergelding. En ondertussen zijn er wel onschuldige mensen in meer of minder mate beschadigd.

Als iemand willens en wetens de wet wil breken, dan is het fijn als een ander middel ingezet wordt die die preventieve werking wel heeft.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:14:19 #194
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178909419
quote:

Het draait er natuurlijk om dat die nieuwkomers generatie op generatie weigeren Nederlands te worden, anders was dit ook gewoon "hun" geschiedenis en "hun" cultuur.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:15:28 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178909446
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het hebben van een abjecte mening valt meestal binnen het recht van vrije meningsuiting.
Daarvan profiteert Wilders weer met zijn laatste spotje.
Landverraad lijkt me hier op zijn plaats.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:16:06 #196
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909463
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet tijdens de 2 minuten stilte
Maar hoe komt dat dan in de wet te staan? "Het is verboden om te protesteren tijdens de 2 minuten stilte"? Dan gaan ze gewoon een rockconcert houden i.p.v. protesteren. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe je protesten zou kunnen verbieden als ze de openbare orde niet verstoren - en daar is al een wet tegen. "Het is verboden geluid te maken tijdens de 2 minuten stilte"? Wordt een gevaarlijk grapje dan om je horloge voor of achter te hebben staan.

Ik kan me geen manier bedenken waarop dit verbod in een coherente wet gegoten kan worden, zonder veel praktische problemen en zonder rechten te schenden.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:16:57 #197
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:02 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Als je het begrip 'heilig' in deze context niet snapt dan heeft het geen zin meer met jou in discussie te gaan. De voorbeelden die je verder geeft, slaan - in deze context - helemaal nergens op.
Ik begrijp wel wat je zegt, maar het is zodanig vaag dat het als wet niet bruikbaar is.
pi_178909498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar hoe komt dat dan in de wet te staan? "Het is verboden om te protesteren tijdens de 2 minuten stilte"? Dan gaan ze gewoon een rockconcert houden i.p.v. protesteren. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe je protesten zou kunnen verbieden als ze de openbare orde niet verstoren - en daar is al een wet tegen. "Het is verboden geluid te maken tijdens de 2 minuten stilte"? Wordt een gevaarlijk grapje dan om je horloge voor of achter te hebben staan.

Ik kan me geen manier bedenken waarop dit verbod in een coherente wet gegoten kan worden, zonder veel praktische problemen en zonder rechten te schenden.
Het verstoren van een plechtigheid of ceremonie is volgens mij al lang strafbaar gesteld.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:18:48 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:03 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik spuug soms echt op die wiskundige benadering van het recht.

Wat is het doel van wetgeving en rechstspraak? Is het niet voor het grootste deel preventief, zodat voorkomen wordt dat onschuldige mensen onrecht aangedaan wordt? En als het misgaat, dan kun je wel roepen dat er strafvervolging is, maar zelfs die straf richt zich op preventie in plaats van vergelding. En ondertussen zijn er wel onschuldige mensen in meer of minder mate beschadigd.

Als iemand willens en wetens de wet wil breken, dan is het fijn als een ander middel ingezet wordt die die preventieve werking wel heeft.
Wat zou jij graag zien dan? Dat deze mensen preventief worden gearresteerd?
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:19:42 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909535
quote:

[..]

weet ik veel, van mij hoeft de wet toch niet aangepast te worden

lawaai maken tijdens de herdenking zorgt voor problemen, die problemen kun je prima voorkomen met de huidige wetgeving
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:19:48 #201
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178909541
quote:

[..]

Waarom in een wet? Gewoon de vergunning weigeren omdat op die locatie al een ander evenement is.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:20:55 #202
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909569
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het verstoren van een plechtigheid of ceremonie is volgens mij al lang strafbaar gesteld.
Kennelijk is dat niet voldoende, aangezien er nog steeds mensen pleiten voor meer wetten.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:21:31 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

lawaai maken tijdens de herdenking zorgt voor problemen, die problemen kun je prima voorkomen met de huidige wetgeving
Ja, dat dacht ik ook. Vandaar dat ik aan Old_Pal vroeg hoe hij die nieuwe wetgeving voor zich ziet.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:21:34 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kennelijk is dat niet voldoende, aangezien er nog steeds mensen pleiten voor meer wetten.
er pleiten ook nog steeds mensen voor de doodstraf
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:22:13 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909606
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook. Vandaar dat ik aan Old_Pal vroeg hoe hij die nieuwe wetgeving voor zich ziet.
je moet me geen vragen stellen waar je het antwoord al op weet, zonde van mijn tijd en zonde van jouw tijd
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:22:38 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

er pleiten ook nog steeds mensen voor de doodstraf
Aan die mensen zou ik hetzelfde vragen: hoe zie je wetgeving over de doodstraf voor je? En als dat slechte wetgeving is, zou ik ze daar ook op wijzen.
pi_178909632
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat zou jij graag zien dan? Dat deze mensen preventief worden gearresteerd?
Nee, maar ik zou wel zien dat in zo'n geval vast vantevoren een extra zware strafmaat bepaalt zou worden die volgt bij overtreding. In het kader van 'een gewaarschuwd man telt voor twee'. Maar aangezien dit dus niet gebeurt in ons vla landje, is het wel fijn dat een groepje rauwdauwers zoals in Dokkum en nu ook hier wel het ontzag inboezemt dat onze slappe wetgevende macht en juridisch apparaat niet doen.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:25:12 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Aan die mensen zou ik hetzelfde vragen: hoe zie je wetgeving over de doodstraf voor je? En als dat slechte wetgeving is, zou ik ze daar ook op wijzen.
je zegt dat het kennelijk nog niet voldoende is puur omdat mensen ergens iets roepen

dat is natuurlijk onzin, voor die mensen is het niet voldoende maar dat maakt het nog geen feit natuurlijk, de huidige wetgeving lijkt me meer dan afdoende in dit geval
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:25:14 #209
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909674
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:23 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Nee, maar ik zou wel zien dat in zo'n geval vast vantevoren een extra zware strafmaat bepaalt zou worden die volgt bij overtreding. In het kader van 'een gewaarschuwd man telt voor twee'. Maar aangezien dit dus niet gebeurt in ons vla landje, is het wel fijn dat een groepje rauwdauwers zoals in Dokkum en nu ook hier wel het ontzag inboezemt dat onze slappe wetgevende macht en juridisch apparaat niet doen.
Is de huidige strafmaat niet voldoende dan?
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:25:54 #210
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

je zegt dat het kennelijk nog niet voldoende is puur omdat mensen ergens iets roepen

dat is natuurlijk onzin, voor die mensen is het niet voldoende maar dat maakt het nog geen feit natuurlijk, de huidige wetgeving lijkt me meer dan afdoende in dit geval
Neuh, ik zeg dat ik het wel voldoende vind, maar anderen niet. Daarom vraag ik hen wat ze wel voldoende vinden.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:26:43 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909708
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, ik zeg dat ik het wel voldoende vind, maar anderen niet. Daarom vraag ik hen wat ze wel voldoende vinden.
je vroeg mij welke wet ik wilde zien

ik vind de huidige wetgeving afdoende
pi_178909884
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is de huidige strafmaat niet voldoende dan?
En weer draai je het om. Je moet de vraag anders stellen: is de dreiging van de juridische gevolgen die de overtreding op het verbod op protest zal hebben voldoende om niet te gaan schreeuwen? Wat heeft de rest van de aanwezigen aan die 2 maanden onvoorwaardelijk die ze er hooguit voor krijgen? Hun moment is al verstoord wat voor de een wat meer ingrijpende gevolgen zal hebben dan voor de andere.

Dit bedoelde ik dus onder andere met die wiskundige benadering: ah, je hebt dit gedaan, dus als je dan op die manier gestraft wordt, dan is het weer 0.

Leg dat maar eens uit aan een verkrachte vrouw of aan de ouders van een vermoord kind. Bij de brandweer weten ze ook dat je beter brand kunt voorkomen dan blussen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:38:48 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178910039
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:32 schreef Multatilu het volgende:

[..]

En weer draai je het om. Je moet de vraag anders stellen: is de dreiging van de juridische gevolgen die de overtreding op het verbod op protest zal hebben voldoende om niet te gaan schreeuwen? Wat heeft de rest van de aanwezigen aan die 2 maanden onvoorwaardelijk die ze er hooguit voor krijgen? Hun moment is al verstoord wat voor de een wat meer ingrijpende gevolgen zal hebben dan voor de andere.

Dit bedoelde ik dus onder andere met die wiskundige benadering: ah, je hebt dit gedaan, dus als je dan op die manier gestraft wordt, dan is het weer 0.

Leg dat maar eens uit aan een verkrachte vrouw of aan de ouders van een vermoord kind. Bij de brandweer weten ze ook dat je beter brand kunt voorkomen dan blussen.
Is de huidige strafmaat niet voldoende om een preventieve werking te hebben dan?
pi_178910144
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

dat mensen ergens voor pleiten is geenszins bewijs voor de stelling dat de huidige wetgeving niet afdoende is.
pi_178910187
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is de huidige strafmaat niet voldoende om een preventieve werking te hebben dan?
Voor heel veel zaken niet. Misschien hier best wel (wat ik niet verwacht), maar de angst voor represailles van hooligans is volgens mij een goed middel die preventie nog verder op te schroeven.

Vind jij overigens dat die hooligans die dreiging mogen uitstralen?
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:51:33 #216
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178910427
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:43 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Voor heel veel zaken niet. Misschien hier best wel (wat ik niet verwacht), maar de angst voor represailles van hooligans is volgens mij een goed middel die preventie nog verder op te schroeven.
Wat vind jij een redelijke strafmaat dan?
quote:
Nee. De staat heeft een geweldsmonopolie, en om een goede reden.
pi_178910539
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:43 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dat is dus die hooligans argumenten geven dat het een goede zaak is bepaalde mensen te mishandelen en/of te gaan rellen op een 4mei-herdenking.
pi_178910627
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat vind jij een redelijke strafmaat dan?
Voor iemand die willens en wetens, ondanks een waarschuwing hier deze wet overtreedt? Minimaal 1 jaar lang celstraf en dagelijks (telefoon)gesprekken hebben met de familie en vrienden van degenen die gekwetst zijn door zijn acties. Zoiets.

quote:
Nee. De staat heeft een geweldsmonopolie, en om een goede reden.
[Ser_Ciappelletto modus aan] Maar ze doen toch niets strafbaars door daar te staan?[Ser_Ciappelletto modus uit]
pi_178910642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is dus die hooligans argumenten geven dat het een goede zaak is bepaalde mensen te mishandelen en/of te gaan rellen op een 4mei-herdenking.
Ze staan daar preventief voor het geval die schreeuwers denken dat ze wel kunnen gaan schreeuwen
pi_178910795
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

zo is dat,zoals je ook prima de grenzen zou kunnen bewaken.....als je maar wil!
(Nietzsche)
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:09:53 #221
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178910828
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:00 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Voor iemand die willens en wetens, ondanks een waarschuwing hier deze wet overtreedt? Minimaal 1 jaar lang celstraf en dagelijks (telefoon)gesprekken hebben met de familie en vrienden van degenen die gekwetst zijn door zijn acties. Zoiets.

[..]

[Ser_Ciappelletto modus aan] Maar ze doen toch niets strafbaars door daar te staan?[Ser_Ciappelletto modus uit]
Je kunt je Ser_Ciappelletto-modus permanent uit laten staan. Want als ik ergens moe van word, is het wel dat voortdurende proberen om mij standpunten aan te wrijven die ik niet aanhang.
pi_178910849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:01 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ze staan daar preventief voor het geval die schreeuwers denken dat ze wel kunnen gaan schreeuwen
Preventie kan alleen werken als de dreiging wordt waargemaakt, en dat is een argument voor notoire reltrappers als voetbalhooligans om gewelddadig te worden cq de herdenking te verstoren.

Overigens ... is het hooligannieuws wel waar ?
GeroGraphy twitterde op donderdag 03-05-2018 om 11:04:05 Zojuist contact gehad met een lid van de harde kern van Ajax: "Dit bericht is niet waar en uit de duim gezogen" - aldus een lid. https://t.co/mwa2RVvpEL reageer retweet
pi_178910868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt je Ser_Ciappelletto-modus permanent uit laten staan. Want als ik ergens moe van word, is het wel dat voortdurende proberen om mij standpunten aan te wrijven die ik niet aanhang.
Je spendeert notabene bijna 10 posts om mij duidelijk te maken dat iemand die de wet overtreed door de overheid gestraft moet worden. En als ik je vraag of wat je vind dat hooligans preventief dreiging uitstralen (zonder strafbare feiten te plegen) dan vind je dat niet kunnen. Dat hint toch op z'n minst naar hypocrisie?
pi_178910909
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Preventie kan alleen werken als de dreiging wordt waargemaakt, en dat is een argument voor notoire reltrappers als voetbalhooligans om gewelddadig te worden cq de herdenking te verstoren.

Overigens ... is het hooligannieuws wel waar ?
GeroGraphy twitterde op donderdag 03-05-2018 om 11:04:05 Zojuist contact gehad met een lid van de harde kern van Ajax: "Dit bericht is niet waar en uit de duim gezogen" - aldus een lid. https://t.co/mwa2RVvpEL reageer retweet
Alsof de harde kern van Ajax een clubje met lidmaatschap is. Er zijn mensen die op zuid staan en zeggen dat ze lid van de harde kern zijn. Vooral in z'n eigen vriendengroep dan. Wie zegt mij dat GeroGraphy niet gewoon iemand gebeld heeft met een seizoenkaart op zuid? Die groep molukkers is een heel andere groep dan bijvoorbeeld die groep oud 410'ers die nu ook op zuid staan.
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:17:57 #225
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178910952
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:26 schreef sp3c het volgende:

ik vind de huidige wetgeving afdoende
Ik niet. Ik vind dergelijke acties van terroristische aard. Die protest-idioten moeten als terroristen worden behandeld. Dat zou in de wet moeten staan, imho.
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:18:21 #226
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178910962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:12 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Je spendeert notabene bijna 10 posts om mij duidelijk te maken dat iemand die de wet overtreed door de overheid gestraft moet worden. En als ik je vraag of wat je vind dat hooligans preventief dreiging uitstralen (zonder strafbare feiten te plegen) dan vind je dat niet kunnen. Dat hint toch op z'n minst naar hypocrisie?
Bedreigen is ook de wet overtreden.
pi_178910983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus dreigen met schreeuwen tijdens de herdenking is genoeg om ze op te pakken? Top!
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:23:08 #228
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178911043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:19 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dus dreigen met schreeuwen tijdens de herdenking is genoeg om ze op te pakken? Top!
Nee, want dreigen met een protest is niet verboden. Dreigen met geweld wel.
pi_178911175
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dreigen met verstoring van de openbare orde is ook verboden. En daar wordt het onder geschaard

Maar hoe dan ook. Het is weer die wiskundige benadering.
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:34:18 #230
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178911266
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:29 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dreigen met verstoring van de openbare orde is ook verboden. En daar wordt het onder geschaard

Maar hoe dan ook. Het is weer die wiskundige benadering.
Als je iedere keer dat je een tegenargument krijgt over 'wiskundige benadering' gaat zeuren, wordt deze discussie niet wat.
pi_178911285
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In die zin.... als een vermoedelijke damschreeuwer richting Dam loopt (=dreiging) kan de politie hem sommeren om te keren (politieverordening openbare orde) en arresteren als hij toch doorloopt, al dan niet met duwen en trekken.
pi_178911312
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In die zin.... als een vermoedelijke damschreeuwer richting Dam loopt (=dreiging) kan de politie hem sommeren om te keren (politieverordening openbare orde) en arresteren als hij toch doorloopt, al dan niet met duwen en trekken.
Ben benieuwd hoe ze die mensen eruit gaan pikken dan, aangenomen dat ze niet opgetuigd met spandoeken en borden aan komen...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_178911348
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:15 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Alsof de harde kern van Ajax een clubje met lidmaatschap is. Er zijn mensen die op zuid staan en zeggen dat ze lid van de harde kern zijn. Vooral in z'n eigen vriendengroep dan. Wie zegt mij dat GeroGraphy niet gewoon iemand gebeld heeft met een seizoenkaart op zuid? Die groep molukkers is een heel andere groep dan bijvoorbeeld die groep oud 410'ers die nu ook op zuid staan.
Het gaat hier om Molukkers binnen die harde kern.
Die gasten kennen elkaar en weten wat er om gaat. Ook al doen ze niet mee met dit relplan.
pi_178911434
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:36 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ze die mensen eruit gaan pikken dan, aangenomen dat ze niet opgetuigd met spandoeken en borden aan komen...
Die Meijerink is bekend met gezicht en naam en wie weet heeft de AIVD de wachtlopende agenten andere foto's en namen laten zien van vriendjes van Meijerink.
En misschien worden die Meijerink en kameraden vanaf de vroege ochtend gevolgd door AIVD..die in contact staat met een politiechef die dan een agent op een zekere plaats opdracht geeft iemand aan te houden die naar hem toeloopt ?
Misschien kijk ik teveel politiefilms ?

En dan is er nog de identificatieplicht en het recht van de politie bij mogelijke wetsovertredingen mensen aan te houden en id te laten tonen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:41:32 #235
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_178911435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:15 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Maluku goden
AFCA!
pi_178911603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die Meijerink is bekend met gezicht en naam en wie weet heeft de AIVD de wachtlopende agenten andere foto's en namen laten zien van vriendjes van Meijerink.
En misschien worden die Meijerink en kameraden vanaf de vroege ochtend gevolgd door AIVD..die in contact staat met een politiechef die dan een agent op een zekere plaats opdracht geeft iemand aan te houden die naar hem toeloopt ?
Misschien kijk ik teveel politiefilms ?
Meijerink zelf pik je er wel zo uit ja, maar je weet niet hoeveel onbekende idioten er op de been zijn gebracht.

quote:
En dan is er nog de identificatieplicht en het recht van de politie bij mogelijke wetsovertredingen mensen aan te houden en id te laten tonen.
Maar dan is het dus al te laat.
pi_178912508
Zou ernstig zijn als dat tot gewelddadige botsingen komt. Ik denk eerder dat de aanwezigheid van die gasten al dreigend genoeg is. Dat ze je even op je schouder tikken op het moment dat je je mond opent. Zo zinken we steeds een stukje verder af richting anarcho-tirannie.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Dit kon je verwachten natuurlijk.. in de Molukse cultuur zijn voorouders sowieso heilig, eer en respect zijn heel belangrijk.

Zo'n lawaaiprotest staat zo'n beetje gelijk aan over het graf pissen van de betreffende KNIL militairen, waar deze hooligans letterlijk de nazaten van zijn.
Wat een verschil met de Nederlandse cultuur in bepaalde kringen. Ik las de mening van Jan Kuitenbrouwer die stelt dat zijn vader 'fout' was omdat hij bij het KNIL diende. Alleen al het idee om zoiets over je bloedeigen vader te zeggen, tenzij de band verziekt is of iets dergelijks. Kan me wel vinden in zijn verdere standpunt overigens. Maar er wordt zo makkelijk over goed en fout gepraat met de ideologie van nu. De poging om het koloniaal juk te herstellen kan wel als fout worden getypeerd omdat kolonialisme bijna altijd gepaard gaat met imperialisme, uitbuiting en onderdrukking. Maar dat is wat anders dan te zeggen dat alle soldaten fout waren als personen. Ze zullen niet allemaal oorlogsmisdaden hebben gepleegd.

En het is zoals gezegd allemaal gedacht vanuit de tijdsgeest van nu. In die tijd was kolonialisme nog wijdverbreid, hoewel op zijn laatste benen. Mede door de nieuwe internationale verhoudingen na de oorlog was het met Nederlands Indië uiteindelijk betrekkelijk snel gedaan. In dat proces zijn door beide kanten oorlogsmisdaden gepleegd, alleen die van de KNIL zijn gepleegd uit naam van een uiteindelijk kansloze onderneming. En vervolgens natuurlijk de gebeurtenissen in de Molukken en Nieuw-Guinea en later de moordpartijen op de communisten in Indonesië. Kortom juist dit stukje geschiedenis is absoluut niet zwart-wit en kent niet puur goede en puur foute krachten.
pi_178913244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
Zou ernstig zijn als dat tot gewelddadige botsingen komt. Ik denk eerder dat de aanwezigheid van die gasten al dreigend genoeg is. Dat ze je even op je schouder tikken op het moment dat je je mond opent. Zo zinken we steeds een stukje verder af richting anarcho-tirannie.

[..]

Wat een verschil met de Nederlandse cultuur in bepaalde kringen. Ik las de mening van Jan Kuitenbrouwer die stelt dat zijn vader 'fout' was omdat hij bij het KNIL diende.
Maar dat is dan ook geen Molukker, bij het KNIL zaten ook Nederlandse soldaten. En de Nederlandse cultuur is op een aantal vlakken inderdaad heel anders dan de Molukse.

Niet dat ik de misdaden van het KNIL goed wil praten verder hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Alle partijen in die kwestie hebben genoeg op hun kerfstok.
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:53:44 #239
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178913300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je iedere keer dat je een tegenargument krijgt over 'wiskundige benadering' gaat zeuren, wordt deze discussie niet wat.
De meeste discussies met jou worden ook niets aangezien je het altijd beter denkt te weten ...... :r
"Hoka Hey!"
pi_178913306
De rechtszaak dient nu.
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 13:51:23 Rogier Meijerink heeft zijn eis bijgesteld. Hij wil niet meer schreeuwen tussen 8 uur en 2 over 8. Hij wil nu iets voor 8 uur een luchtalarm laten afgaan, en om 8 uur met zijn medestanders de Dam verlaten. #lawaaidemonstratie reageer retweet
pi_178913338
Dit is de eerste stap naar een jaarlijkse Purge :*
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 13:57:44 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178913365
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:08 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

zo is dat,zoals je ook prima de grenzen zou kunnen bewaken.....als je maar wil!
ok?
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:59:27 #243
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178913402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
De rechtszaak dient nu.
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 13:51:23 Rogier Meijerink heeft zijn eis bijgesteld. Hij wil niet meer schreeuwen tussen 8 uur en 2 over 8. Hij wil nu iets voor 8 uur een luchtalarm laten afgaan, en om 8 uur met zijn medestanders de Dam verlaten. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Die man is serieus rijp voor het gesticht .................... voor straf de hele maand mei opsluiten en dat elk jaar .....
"Hoka Hey!"
pi_178913490
quote:

[..]

Die zijn niet eens omgekomen in nederland. Ze zijn verzopen in Belgie bij de evacuatie en vervolgens aangespoeld in Nederland en hier begraven.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_178913495
Na heel wat blabla over oorlogsmisdadigers enzo komt er dit:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:01:52 Meijerink zegt nog steeds moeite te hebben met de 2 minuten stilte. Maar denkt dat het laten afgaan van een mobiel luchtalarm een acceptabel alternatief is. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Helemaal mee eens. Een luchtalarm af laten gaan is een acceptabel alternatief. Als het maar ergens gebeurt waar geen herdenking gehouden wordt.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:06:02 #246
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178913519
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

De meeste discussies met jou worden ook niets aangezien je het altijd beter denkt te weten ...... :r
Ik zeg altijd maar; je kunt net zo goed tegen een betonpaal schoppen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178913535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:04 schreef spijkerbroek het volgende:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:01:52 Meijerink zegt nog steeds moeite te hebben met de 2 minuten stilte. Maar denkt dat het laten afgaan van een mobiel luchtalarm een acceptabel alternatief is. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Helemaal mee eens. Een luchtalarm af laten gaan is een acceptabel alternatief. Als het maar ergens gebeurt waar geen herdenking gehouden wordt.
En niet op 4 mei tussen 19:30 en 20:30
zie email 27 oktober
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:08:21 #248
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178913555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dreigen met een protest op een moment dat er grote paniek kan optreden is wel verboden.
Dat doen terroristen ook, angst zaaien.

Ben je de damschreeuwer van 4 mei 2010 alweer vergeten, suffie?
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:08:22 #249
182233 thedeedster
pi_178913556
Wat dat luchtalarm betreft; doe dat even in een kamer waar die druiventeler zelf ook zit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178913569
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En niet op 4 mei tussen 19:30 en 20:30
Van mij mag hij tussen 20:00 en 20:02 een luchtalarm af laten gaan. Onder voorwaarde dat niemand die wil herdenken in stilte het hoort. Dus ergens in een weiland in Flevoland, of op Rottumeroog ofzo.
pi_178913593
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:08:22 Als de beslissing van de rechter is dat zijn luchtalarm niet mag afgaan, dan geeft Meijerink niet op, zegt hij. “Het herdenken van oorlogsmisdadigers moet stoppen. Als het niet dit jaar is, dan volgend jaar.” #lawaaidemonstratie reageer retweet
Meneer doet wel héél erg zijn best om zichzelf buitenspel te zetten. Ergens toch wel knap.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:15:20 #252
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178913686
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:08:22 Als de beslissing van de rechter is dat zijn luchtalarm niet mag afgaan, dan geeft Meijerink niet op, zegt hij. “Het herdenken van oorlogsmisdadigers moet stoppen. Als het niet dit jaar is, dan volgend jaar.” #lawaaidemonstratie reageer retweet
Meneer doet wel héél erg zijn best om zichzelf buitenspel te zetten. Ergens toch wel knap.
Zou hij Cervantes gelezen hebben?
pi_178913731
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:16:41 Tamas vraagt de rechter het gebiedsverbod te schorsen, en Van Aartsen te bevelen dat hij zich onthoudt van elke belemmering van Meijerink om op de Dam te zijn. Voldoet de burgemeester daar niet aan, dan zou de gemeente 50.000 dwangsom moeten voldoen. #lawaaidemonstratie reageer retweet
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:24:17 #254
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_178913861
Prima. Luchtalarm en een bom erop! Opgelost.
pi_178913885
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:23:17 Het herdenken van in Nederlands-Indië gesneuvelde militairen, en niet van de burgers daar, strookt volgens Tamas niet met de doelstelling van het Nationaal Comité 4-5 mei. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Jammer joh:
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:26:09 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178913890
Wat een ongekend kansloos figuur die Meijerink.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:27:08 #257
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178913916
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:08 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dreigen met een protest op een moment dat er grote paniek kan optreden is wel verboden.
Dat doen terroristen ook, angst zaaien.

Ben je de damschreeuwer van 4 mei 2010 alweer vergeten, suffie?
Er zullen niet veel mensen schrikken van een aangekondigd protest hé.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:31:33 #258
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_178914016
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er zullen niet veel mensen schrikken van een aangekondigd protest hé.
Heeft heel Nl inmiddels al lucht gekregen wat die kansloze sukkel van plan is dan?
pi_178914048
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:30:55 Advocaat Tamas ziet niet waarom het een verstoring van de openbare orde zou zijn als de medestanders van Meijerink tijdens de 2 minuten stilte, de Dam demonstratief verlaten. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Dat is op zichzelf geen verstoring van de openbare orde. Het luchtalarm daar net voor, is dat natuurlijk wel.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:33:33 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178914065
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:31 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Heeft heel Nl inmiddels al lucht gekregen wat die kansloze sukkel van plan is dan?
Tenzij je onder een steen leeft wel, ja.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:35:44 #261
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_178914113
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tenzij je onder een steen leeft wel, ja.
Jouw realiteit is de beste realiteit no? Genoeg mensen, zeker wat oudere mensen die niet op fora en sociale media zitten, zullen er nog niet van gehoord hebben.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:36:25 #262
182233 thedeedster
pi_178914127
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:15 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Zou hij Cervantes gelezen hebben?
is dit niet te subtiel voor FOK? ;)
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:36:47 #263
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178914135
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:35 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Jouw realiteit is de beste realiteit no? Genoeg mensen, zeker wat oudere mensen die niet op fora en sociale media zitten, zullen er nog niet van gehoord hebben.
Het heeft gewoon in de krant gestaan enzo.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 14:37:09 #264
pi_178914145
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:35 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Omroep Max heeft er ook al tijd aan besteed, dus die oudjes weten dat vast ook wel.
pi_178914175
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:32 schreef spijkerbroek het volgende:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:30:55 Advocaat Tamas ziet niet waarom het een verstoring van de openbare orde zou zijn als de medestanders van Meijerink tijdens de 2 minuten stilte, de Dam demonstratief verlaten. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Dat is op zichzelf geen verstoring van de openbare orde. Het luchtalarm daar net voor, is dat natuurlijk wel.
jawel .... beweging in het publiek juist op dat moment is een verstoring en kan zelfs een paniek veroorzaken

livetweets vanuit de rechtszaal
https://twitter.com/Jelledeg
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:40:26 #266
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_178914221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

is dit niet te subtiel voor FOK? ;)
Neuh
pi_178914226
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:38 schreef Bluesdude het volgende:
livetweets vanuit de rechtszaal
https://twitter.com/Jelledeg
Saskia Belleman doet ook live verslag op twitter vanuit de rechtszaal.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:43:09 #268
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_178914296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het heeft gewoon in de krant gestaan enzo.
Ok, I stand corrected. Maar dat een alarm laten afgaan of een vol plein is m.i. nog steeds een slecht idee.

Naast dat het uiteraard gewoon ook heel hufterig is.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:46:35 #269
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178914398
Moving the goal posts.

Heerlijk.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:47:54 #270
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178914440
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een ongekend kansloos figuur die Meijerink.
Het is een vieze gore kl@@tzak.
Een vriend van mij had een grootvader en 2 ooms die allebei zijn vermoord door de nazi's in WOII. Laat dat stuk stront eens met mijn vriend praten. Die weet hem vast en zeker te overtuigen om dit niet te doen. ~O>
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:49:29 #271
182233 thedeedster
pi_178914475
Dit heb ik van AD:
quote:
,,Ik zou nog steeds liever het stiltemoment zelf verstoren, dus dit is een grote toezegging'', voegde hij daar later aan toe.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-acht-uur~a091def5/

Serieus, wie denk je wel niet dat je bent?

Je hebt niets te willen of te eisen, mafkees.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:49:40 #272
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178914483
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ok, I stand corrected. Maar dat een alarm laten afgaan of een vol plein is m.i. nog steeds een slecht idee.
Meh, als het van tevoren is aangekondigd, kan er niet zo veel fout gaan.
quote:
Naast dat het uiteraard gewoon ook heel hufterig is.
Dat wel.
pi_178914506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:49 schreef thedeedster het volgende:
Je hebt niets te willen of te eisen, mafkees.
Nou, hij mag alles eisen en willen wat hij maar kan. Dat is ook vrijheid.
De rest van Nederland hoeft niet op zijn eisen of wensen in te gaan.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:51:30 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178914519
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Onnodig claxonneren mag ook niet dus waarom onnodig een luchtalarm af wel zou mogen is mij een volstrekt raadsel.
pi_178914536
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Onnodig claxoneren mag ook niet dus waarom onnodig een luchtalarm af wel zou mogen is mij een volstrekt raadsel.
Als hij er toestemming voor heeft, is het geen probleem.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 14:53:29 #276
pi_178914579
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:47 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Het is een vieze gore kl@@tzak.
Een vriend van mij had een grootvader en 2 ooms die allebei zijn vermoord door de nazi's in WOII. Laat dat stuk stront eens met mijn vriend praten. Die weet hem vast en zeker te overtuigen om dit niet te doen. ~O>
Het is ook gewoon bizar... wij zijn van Indonesische afkomst en hebben (voor mij weg) ook familieleden verloren tijdens de oorlog met Nederland. Maar mijn moeder gaat nog regelmatig die mensen herdenken want daar heb je gewoon de vrijheid voor in NL.

En het is te makkelijk om te zeggen dat mensen goed of fout waren in een oorlog. Ja de Duitsers waren "officieel" fout in WOII, maar heel veel Duitsers zijn destijds ook gewoon slachtoffer geworden van de oorlog en waren ook niet allemaal bloeddorstige monsters die geilde om mensen af te slachten. Ook daar zitten gewoon veel "onschuldige slachtoffers" bij.
pi_178914624
Wat is de relatie tussen deze man en indie? Hij ziet eruit als een normale Nederlandse kaaskop.
speak only if it improves the silence.
pi_178914626
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:53 schreef indiaantje89 het volgende:
En het is te makkelijk om te zeggen dat mensen goed of fout waren in een oorlog. Ja de Duitsers waren "officieel" fout in WOII, maar heel veel Duitsers zijn destijds ook gewoon slachtoffer geworden van de oorlog en waren ook niet allemaal bloeddorstige monsters die geilde om mensen af te slachten. Ook daar zitten gewoon veel "onschuldige slachtoffers" bij.
Er is geen goed of fout in een oorlog idd.
Amerikanen, Canadezen, Russen, Duitsers en alle anderen hebben op welke schaal dan ook geplunderd, gemoord, etc.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:55:36 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178914645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:55 schreef TjjWester het volgende:
Wat is de relatie tussen deze man en indie? Hij ziet eruit als een normale Nederlandse kaaskop.
Dat vraag ik me ook al een tijdje af.
Ik denk zijn *kuch* rechtvaardigheidsgevoel *kuch*
pi_178914662
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft hij niet, of gaat die rechter nu bepalen dat hij vrijstelling krijgt oid?
Als hij een vergunning aanvraagt om een luchtalarm af te laten gaan op een plek die welke herdenking dan ook niet hindert, dan denk ik dat de betreffende gemeente daar geen probleem mee heeft en die vergunning afgeeft.
Daar hoeft een rechter niet eens voor uit zijn bed te komen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:56:48 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:59:16 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178914742
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als hij een vergunning aanvraagt om een luchtalarm af te laten gaan op een plek die welke herdenking dan ook niet hindert, dan denk ik dat de betreffende gemeente daar geen probleem mee heeft en die vergunning afgeeft.
Ja, maar zo'n vergunning hoeft niet per definitie afgegeven te worden. Dat is het mooie van zo'n aanvraag...
pi_178914744
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:55:04 Rogier Meijerink is nadrukkelijk gevraagd om na te denken over een alternatief, zegt Pot. Maar hij is niet met een serieus alternatief voorstel gekomen. En trok ook zijn verzoek om een #lawaaidemonstratie te mogen houden, niet in. reageer retweet
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 14:59:47 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178914760
quote:

[..]

ja maar welke plek is dat ... Rottummerplaat?

als hij bij mij in de straat gaat staan toeteren om 8 uur dan slaan mensen hem in elkaar
pi_178914810
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

als hij bij mij in de straat gaat staan toeteren om 8 uur dan slaan mensen hem in elkaar
De bijlmer.

Waarom mogen diverse federaties meedoen aan dit kort geding? Inprincipe is het toch een simple vergunningszaak?
pi_178914812
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:59 schreef sp3c het volgende:
Ja, waar dat is, is zijn probleem, toch? Maar juridisch mág hij wel demonstreren.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 15:02:11 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178914818
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De bijlmer.

Waarom mogen diverse federaties meedoen aan dit kort geding? Inprincipe is het toch een simple vergunningszaak?
in de bijlmer moet je dat echt niet proberen _O-
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 15:02:33 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178914826
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, waar dat is, is zijn probleem, toch? Maar juridisch mág hij wel demonstreren.
daar lijkt het niet op
  donderdag 3 mei 2018 @ 15:02:56 #290
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178914837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:55 schreef TjjWester het volgende:
Wat is de relatie tussen deze man en indie?
Niks. Nou ja, misschien heeft een molukse vuist straks een relatie met z'n gezicht als hij z'n krankzinnige plan toch doorzet.
  donderdag 3 mei 2018 @ 15:03:04 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178914844
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:01:49 Pot leidt uit de antwoorden van Rogier Meijerink op vragen van de rechter af, dat hij een negatief rechterlijk oordeel niet zal respecteren. Vandaar het gebiedsverbod. #lawaaidemonstratie reageer retweet
En we trekken ons er lekker niks van aan.
pi_178914877
Ik mag het natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar ik zou er geen traan om laten als hij toch ergens gaat demonstreren, hij dan wat klappen krijgt en per ongeluk met zijn hoofd een stoeprand raakt en dan een paar dagen later een begrafenis krijgt. Het zou Nederland er wel leuker op maken, gemiddeld genomen.
pi_178914897
quote:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:03:16 Een #lawaaidemonstratie om half 8, en op een plek ver van de Dam, zou wel tot de mogelijkheden behoren, zegt Pot. reageer retweet
pi_178914906
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:03:16 Een #lawaaidemonstratie om half 8, en op een plek ver van de Dam, zou wel tot de mogelijkheden behoren, zegt Pot. reageer retweet
Precies.
  donderdag 3 mei 2018 @ 15:06:37 #295
182233 thedeedster
pi_178914926
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:03 schreef AchJa het volgende:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:01:49 Pot leidt uit de antwoorden van Rogier Meijerink op vragen van de rechter af, dat hij een negatief rechterlijk oordeel niet zal respecteren. Vandaar het gebiedsverbod. #lawaaidemonstratie reageer retweet
En we trekken ons er lekker niks van aan.
Ik weet niet of je tijdens dodenherdenking wel eens op de Dam bent geweest, maar daar kom je dus echt niet zomaar doorheen.
Zeker niet als ze je gezicht kennen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 15:06:55 #296
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178914929
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik mag het natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar ik zou er geen traan om laten als hij toch ergens gaat demonstreren, hij dan wat klappen krijgt en per ongeluk met zijn hoofd een stoeprand raakt en dan een paar dagen later een begrafenis krijgt. Het zou Nederland er wel leuker op maken, gemiddeld genomen.
Geef hem zo'n klein alarm ding waar je aan moet draaien.

Terwijl je hem op een bootje 10km uit de kust zet.

Maar even zonder grappen. Dit is duidelijk weer iemand die geniet en 'groeit' van alle media aandacht en haters.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178914932
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:06:15 Ook aan advocate Pot vraagt de rechter wat de gemeente doet als het oordeel negatief uitpakt voor de gemeente. Pot zegt dat het afhangt van wat er daadwerkelijk gebeurt, maar als sprake is van een strafbaar feit, dan treedt de politie op. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Paar agenten naast hem laten staan en als er dan wat gebeurt, meteen tegen de grond werken.
pi_178914938
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

in de bijlmer moet je dat echt niet proberen _O-
Over het algemeen wonen daar weinig mensen die respect of weet hebben van onze slachtoffers, veel van die mensen leven buiten onze nederlandse maatschappij.
pi_178914973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:07 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Over het algemeen wonen daar weinig mensen die respect of weet hebben van onze slachtoffers, veel van die mensen leven buiten onze nederlandse maatschappij.
Ken je dan al die mensen ?
Of spui je maar wat vooroordelen ?
pi_178915005
Iedereen die de pagina geliked heeft mag met naam en toenaam geshamed worden.
En iedereen die de 2 minuten verkloot mag ook met naam en foto op het nieuws.
pi_178915008
Het boeit Meijerink helemaal niet of hij ergens anders mag demonstreren. Hij wil gewoon de Nationale Herdenking verstoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')