abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178733304
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:37 schreef BlauweHoofd het volgende:
Domme actie, maar enigszins snap ik het wel. Waarom de mensen herdenken wiens nageslacht nu kinderen aan het schieten zijn?

Best wel hypocriet.
Herdenken is een keuze.

Het gaat hier om het verwerven van negatieve aandacht. Waarschijnlijk zit dat iele mannetje van die bespottelijke actiegroep zichzelf vanachter de computer te bevredigen op al die boze acties.

Missie geslaagd. :')
  woensdag 25 april 2018 @ 15:27:01 #252
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178734063
Wie of wat is kinderen aan het schieten?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 25 april 2018 @ 15:43:39 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178734427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:34 schreef Elzies het volgende:
Goh, dat was jij! :)
Je herkent me aan mijn stampende loopje en vochtige ogen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178740280
Toevallig zat ik een paar weken geleden nog te denken:
"Zou dit het jaar zijn dat 4 en 5 mei verpest zullen worden door die ultraracist gekkies?"

Het begon met Zwarte Piet. Ja, een upgrade zou zeker niet verkeerd zijn maar als je die aandachtszoekers gelijk geeft wordt het ieder jaar erger en belachelijker. Ooit gehoord van iemand die een doel bereikt heeft (zwarte piet aanpassen bijvoorbeeld) en vervolgens klaar is? Nee, bij succes meteen een nieuw doel zetten. Een individu wil het na een succes nog weleens voor gezien houden maar bij een groep is er altijd wel iemand die verder wil en de rest meeneemt.

Ieder succesje, hoe klein ook, is genoeg om door te gaan en meer te eisen de volgende keer. Dan standbeelden, straatnamen, feestdagen, maakt niet uit. Racisme is heel makkelijk aan alles te koppelen wat je maar kan bedenken. Vrijheid van meningsuiting is mooi maar zonder consequenties staat ze niks in de weg om ieder jaar iets meer te eisen. Het wordt ieder jaar gekker.

Over een paar jaar is 5 mei discriminerend en racistisch omdat we alleen de bevrijding vieren van Nederlandse (voor)ouders terwijl veel huidige Nederlanders hier toen geen voorouders hadden die dus niet bevrijdt zijn. Of misschien nog gekker, ze verzinnen altijd wel wat. Maar ja, vrijheid misbruiken is natuurlijk ook vrijheid... Gewoon blijven toegeven want wat kan een kleine aanpassing nou voor kwaad, toch?
pi_178742602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 20:34 schreef Dally het volgende:

Over een paar jaar is 5 mei discriminerend en racistisch omdat we alleen de bevrijding vieren van Nederlandse (voor)ouders terwijl veel huidige Nederlanders hier toen geen voorouders hadden die dus niet bevrijdt zijn.
Niet druk,maken over een onjuiste mogelijke mening van een enkeling
pi_178743200
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet druk,maken over een onjuiste mogelijke mening van een enkeling
Doe ik ook niet, ze hebben groot gelijk. Waarom laten liggen wat je gratis kan pakken?
Ik maak me druk om deugers en beleidsmakers die steeds maar blijven toegeven zodat de ultraracisten voor iedere actie beloond worden. Zij maken het mogelijk en faciliteren deze wedloop naar de bodem. Zolang beroepsgekwetsten blijven winnen zouden ze gek zijn om te stoppen. Een mini-overwinning is nog steeds een overwinning als je niks kan verliezen. Iedereen zoekt zijn grenzen op, maar bij het ontbreken daarvan wordt het best een zootje.
pi_178743731
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:12 schreef Dally het volgende:

[..]

Doe ik ook niet, ze hebben groot gelijk. Waarom laten liggen wat je gratis kan pakken?
Ik maak me druk om deugers en beleidsmakers die steeds maar blijven toegeven
wbt het verstoren van de 4 mei op de Dam wordt er natuurlijk niks toegegeven.
Die lawaaidemonstratie wordt verboden of mag alleen op een andere plaats in de stad.

wbt je angst: het idee dat 5 mei vieren racistisch of discriminerend is..... dat krijgt natuurlijk ook geen aanhang bij de beleidsmakers.
pi_178743779
Zulke figuren zijn echt te triest voor woorden :') Uitschot
pi_178744270
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wbt het verstoren van de 4 mei op de Dam wordt er natuurlijk niks toegegeven.
Die lawaaidemonstratie wordt verboden of mag alleen op een andere plaats in de stad.

wbt je angst: het idee dat 5 mei vieren racistisch of discriminerend is..... dat krijgt natuurlijk ook geen aanhang bij de beleidsmakers.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar met een verbod dat slecht gehandhaafd wordt of gênant lage straffen alleen kom je niet zover. Ze planten een zaadje en komen ieder jaar sterker terug totdat wij ze weer een paar stapjes tegemoet komen. Iets dat maar 1 kant op kan gaan gaat, hoe langzaam ook, uiteindelijk die kant op.

5 mei was bedoeld als extreem voorbeeld dat helaas vandaag de dag helemaal niet zo onmogelijk meer lijkt. Het echte nieuws heeft de Speld al vaak ingehaald dit jaar.

Nogmaals, ik hoop echt dat je gelijk hebt, maar de afgelopen jaren laten een sterk patroon zien.
pi_178744570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:50 schreef Dally het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar met een verbod dat slecht gehandhaafd wordt of gênant lage straffen alleen kom je niet zover. Ze planten een zaadje en komen ieder jaar sterker terug totdat wij ze weer een paar stapjes tegemoet komen. Iets dat maar 1 kant op kan gaan gaat, hoe langzaam ook, uiteindelijk die kant op.
Je bent bang voor "die kant"
Welke kant is dat ?
pi_178745199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent bang voor "die kant"
Welke kant is dat ?
"bang" is alleen een manier van schrijven, moet je niet letterlijk nemen. Met "die kant" bedoel ik dat alles wat een beroepsgekwetste racistisch vindt gecensureerd wordt of tot het belachelijke aangepast voor een heel klein groepje schreeuwers. Aangezien vrijwel alles "racistisch" gemaakt kan worden houden we weinig over. Ieder openbaar woord moet dan eerst 10x gecheckt worden. Vorig jaar was er nog ophef dat een groepje van 6 vrienden (Friends) in New York die toevallig allemaal blank zijn racisme is.
pi_178746025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:28 schreef Dally het volgende:

Aangezien vrijwel alles "racistisch" gemaakt kan worden houden we weinig over. Ieder openbaar woord moet dan eerst 10x gecheckt worden.
Je bent bang voor niks.

quote:
Vorig jaar was er nog ophef dat een groepje van 6 vrienden (Friends) in New York die toevallig allemaal blank zijn racisme is.
Wellicht vond iemand wel dat het ontbreken van niet-blanken in de serie racisme is en dus de hele serie racistisch noemt.
Laat maar kletsen...
  donderdag 26 april 2018 @ 00:24:59 #263
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_178746392
Ongelooflijk... Wat een uitschot. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 26 april 2018 @ 12:59:46 #264
3542 Gia
User under construction
pi_178752145
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 20:34 schreef Dally het volgende:
Toevallig zat ik een paar weken geleden nog te denken:
"Zou dit het jaar zijn dat 4 en 5 mei verpest zullen worden door die ultraracist gekkies?"

Het begon met Zwarte Piet. Ja, een upgrade zou zeker niet verkeerd zijn maar als je die aandachtszoekers gelijk geeft wordt het ieder jaar erger en belachelijker.

Viel me op dat bij de plantjesmarkt van de Lidl er wel Spaanse Margrieten en Franse Geraniums als zodanig te koop stonden, maar de Afrikaantjes heetten Tagetes? Opzet? Bang voor racist uitgemaakt te worden, of wat?

Nu mogen we ook al niet meer in alle rust de slachtoffers van de 2de WO herdenken? De helden die gestorven zijn voor onze vrijheid? De joden, homo's en zigeuners die vermoord waren alleen om hun geloof, sexuele voorkeur of culturele achtergrond? Omdat???

"In een ander land zijn tijdens andere oorlogen ook mensen vermoord!"
Ja en?
Worden er in die landen herdenkingen gehouden voor die doden? En worden daar dan ook 'onze' doden herdacht? Of is dat dan wat anders?

Ik weet niet hoever dit gezeik nog zal gaan, maar een handjevol amokzaaiers zet al enkele jaren grote groepen mensen tegen elkaar op, om hun punt te maken. Er komt een moment dat de grote Nederlandse meerderheid het genoeg vindt.
Ga dan niet ineens huilen dat je het allemaal niet zo bedoeld had.
pi_178752645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:59 schreef Gia het volgende:

Ik weet niet hoever dit gezeik nog zal gaan, maar een handjevol amokzaaiers zet al enkele jaren grote groepen mensen tegen elkaar op, om hun punt te maken.
In dit geval schreeuwt er iemand iets op facebook. Landelijke media springen er boven op.
En misschien is het maar 1 grote bek die kickt op de aandacht.
Gun hem dat niet. Negeer het .

quote:
Er komt een moment dat de grote Nederlandse meerderheid het genoeg vindt.
Ga dan niet ineens huilen dat je het allemaal niet zo bedoeld had.
Wat bedoel je ? Die schreeuwerd zal vermoord worden ofzo ?
pi_178752746
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In dit geval schreeuwt er iemand iets op facebook. Landelijke media springen er boven op.
En misschien is het maar 1 grote bek die kickt op de aandacht.
Gun hem dat niet. Negeer het .

[..]

Wat bedoel je ? Die schreeuwerd zal vermoord worden ofzo ?
Ik zou dat van harte toejuichen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_178752858
Ik zou het niet toejuichen, maar ik zou er ook geen traan om laten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 26 april 2018 @ 14:06:45 #268
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178752893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 15:27 schreef DustPuppy het volgende:
Wie of wat is kinderen aan het schieten?
De zoveelste vermoeiende verwijzing naar Israel natuurlijk. Geen aandacht aan besteden.
pi_178752925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zou dat van harte toejuichen.
Mal iemand schopt tegen een heilig huisje aan en dan moet ie dood...
Afvallige moeten gedood worden ofzo ?
pi_178753523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Deze gast loopt al jarenlang mensen en instanties te bedreigen, voor rotte vis en racist uit te maken, en heeft daarnaast ook nog eens gedreigd sinterklaas door zijn kop te schieten tijdens de intocht, zodat kinderen onder de botsplinters komen te zitten. Dus ja, als hij tijdens die dodenherdenking met zijn minions een beetje lawaai staat te maken, en iemand mocht besluiten op hem af te stappen en hem dwars door zijn gore grafkop te knallen, zou ik een glimlach niet kunnen onderdrukken.
pi_178754034
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Deze gast loopt al jarenlang mensen en instanties te bedreigen, voor rotte vis en racist uit te maken, en heeft daarnaast ook nog eens gedreigd sinterklaas door zijn kop te schieten
Je hebt het over Michael van Zeijl Is hij dezelfde persoon die met dat idee van lawaai kwam.
LInkje ?

quote:
en iemand mocht besluiten op hem af te stappen en hem dwars door zijn gore grafkop te knallen, zou ik een glimlach niet kunnen onderdrukken.
Dus op de avond dat we de verschrikkingen van fascisme herdenken geniet je van een fascistische oplossing ?
Er zat echt wat fout aan je.
pi_178754196
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt het over Michael van Zeijl Is hij dezelfde persoon die met dat idee van lawaai kwam.
LInkje ?

[..]

Dus op de avond dat we de verschrikkingen van fascisme herdenken geniet je van een fascistische oplossing ?
Er zat echt wat fout aan je.
Die met dat idee is Saidi Smeenk, maar dat zal wel van van Zeijl afkomstig zijn, die Smeenk is gewoon een trekpop van hem, en ziet er niet echt uit alsof hij in staat is zelf initiatief te ontplooien.
  donderdag 26 april 2018 @ 17:08:07 #273
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_178755330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terecht wel als dat zou gebeuren. Moet je je bek eens open proberen te trekken op 11 november om 11.00 uur 's morgens in London, Parijs, Brussel, Leuven, Sydney of Wellington.

Gewoon je smerige harses houden en een ander moment kiezen.
Dat zijn geen nationale herdenkingen, alle slachtoffers van oorlogen (sinds WO1) worden er herdacht. Een herdenkingsplechtigheid aan de Yasukuni-schrijn in Japan is misschien een betere analogie...
are we infinite or am I alone
  donderdag 26 april 2018 @ 21:02:48 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178760434
quote:
12s.gif Op donderdag 26 april 2018 17:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat zijn geen nationale herdenkingen, alle slachtoffers van oorlogen (sinds WO1) worden er herdacht. Een herdenkingsplechtigheid aan de Yasukuni-schrijn in Japan is misschien een betere analogie...
Wat is het moment?
Anzac day ook gemist?

Wat is precies het moment en waar staan ze? Net als bij ons. Het gaat om hun oorlog. Dat het is aangepast naar 'alle' oorlogen sinds dien, tjah, doet niks af aan waar het voor staat.

5 mei: bevreiding van de nazi's, aandacht is altijd op wo2
11 november: dag van de wapenstilstand 1918, aandacht is altijd op wo1
25 april: de landing op de Dardanellen van de Anzac troepen, aandacht is altijd op 1915, vandaar ook de 'service' bij het eerste zonlicht.

Bij alles zijn het hun eigen soldaten en burgerslachtoffers/ helden die in de spotlights staan. Zo ook bij ons.

De rest er omheen is al politiek correcte bullshit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 26 april 2018 @ 21:22:08 #275
3542 Gia
User under construction
pi_178760957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
Hoezo afvallige? Waarvan?

Er is toch geen verplichting om te herdenken. En doe je dat wel, dan mag je helemaal zelf weten waar je aan denkt.

Maar een samenzijn van gelijkgestemden verknallen omdat je dat die mensen niet gunt, mag wmb afgestraft worden.
Dood hoeft niet, de bak in is voldoende.
  donderdag 26 april 2018 @ 21:48:48 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178761572
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo afvallige? Waarvan?

Er is toch geen verplichting om te herdenken. En doe je dat wel, dan mag je helemaal zelf weten waar je aan denkt.

Maar een samenzijn van gelijkgestemden verknallen omdat je dat die mensen niet gunt, mag wmb afgestraft worden.
Dood hoeft niet, de bak in is voldoende.
Die meid in ieder geval wel kaalscheren daarvoor ajb.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 mei 2018 @ 18:01:05 #277
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178870437
quote:
Rechtbank beslist over lawaaiprotest tijdens Nationale Dodenherdenking

De activisten die de twee minuten stilte tijdens de Nationale Herdenking vrijdag met een lawaaidemonstratie willen verstoren, hebben een rechtszaak aangespannen om dat mogelijk te maken.

De rechtbank in Amsterdam bevestigt dat de zaak van actiegroep #Geen4MeiVoorMij donderdagmiddag dient. De groep eist dat het verbod dat de Amsterdamse waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen heeft afgekondigd tegen de betoging van tafel gaat.

Van Aartsen legde vorige week uit dat hij de Nationale Dodenherdenking op 4 mei als ''een heilig moment'' beschouwt. ''Dat verstoren is onacceptabel en respectloos en bovendien strafbaar", zei hij.

Het Nationaal Comité 4 en 5 Mei deelt die mening en wil niet in gesprek met de initiatiefnemer van de aangekondigde demonstratie. ''Met zijn oproep de herdenking te verstoren, plaatst deze persoon zich buiten het maatschappelijk debat'', zegt het comité dinsdag in een verklaring. ''De oproep tot een lawaaidemo is respectloos.''

De actievoerders vinden dat de huidige herdenking ''racistisch" is en alleen stilstaat bij ''de 22.000 witte slachtoffers" tijdens de Tweede Wereldoorlog en niet ''de vier miljoen doden door oorlogsgeweld in Nederlands-Indië".

Verzoek
Na een gesprek met de gemeente Amsterdam die het protest heeft verboden, wilde de initiatiefnemer in gesprek met het Nationaal Comité 4 en 5 mei, dat de Nationale Dodenherdenking organiseert. Het comité weigerde op het verzoek in te gaan.

''Maandag was er in de Balie een debat over wie we herdenken, en waarom aan de hand van het boek De stilte en de storm van Ilse Raaijmakers over de geschiedenis van de herdenkingsdagen in Nederland. Iedereen die een bijdrage wil leveren aan het debat was daar van harte welkom.''

Het comité benadrukte dinsdag dat er het hele jaar door nauw contact is ''met tal van groepen van nabestaanden en belangenorganisaties, ook met groepen uit de voormalig Nederlands-Indische en Indonesische gemeenschappen''.
https://www.nu.nl/4-en-5-(...)dodenherdenking.html

De tering :')
Hopen dat de rechter het verbod gewoon handhaaft.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178871799
:') voor dat soort mongolen bestaat maar 1 oplossing.
Zonder wrijving geen glans
pi_178872028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 18:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/4-en-5-(...)dodenherdenking.html

De tering :')
Hopen dat de rechter het verbod gewoon handhaaft.
:{.

Lijkt me dat de burgemeester gewoon een noodverordening kan invoeren, gooi je het op gevaar voor de openbare orde, toch?

Is er youtube/Vimeo filmpje van dat debat in de Balie?

Overigens ben ik wel voorstander van ieder debat over de bezetting, maar niet over de dodenherdenking.
I´m back.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:12:14 #280
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178872376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
:{.

Lijkt me dat de burgemeester gewoon een noodverordening kan invoeren, gooi je het op gevaar voor de openbare orde, toch?

Is er youtube/Vimeo filmpje van dat debat in de Balie?

Overigens ben ik wel voorstander van ieder debat over de bezetting, maar niet over de dodenherdenking.
Ik ben ook voor een debat over de dodenherdenking en als daaruit blijkt dat het grootste deel voor aanpassing of afschaffing is, dan is dat redelijk. Maar het blijkt dus dat het overgrote deel de dodenherdenking wil houden, inclusief vertegenwoordigers van de Indische gemeenschap.
Een handjevol schreeuwlelijkerds mag daarom weggebonjourd worden van de herdenking.

Dit lijkt me trouwens dat debat in de Balie:
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:14:41 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178872462
Ik ben er ook helemaal voor dat die mensen op welk plein dan ook een demonstratie netjes aankondigen en daar dan tegen de hemel gaan schreeuwen. Maar niet om 20u en niet op de Dam. Doe het om 20.02 uur op het Museumplein, whatever. Maar deze mensen willen niet demonstreren en debatteren over hun boodschap, ze willen de grote boze witte samenleving verstoren. Zonder die verstoring zou hun hele verwerpelijke gedachtegoed genegeerd worden.

Volgens de politieke theorieën die deze mensen aanhangen is het feit dat ze genegeerd worden een vorm van repressieve tolerantie. Het feit dat we ze allemaal gekkies vinden en geen interesse hebben is een gevolg van het rassistiese en kapitalistiese siesteem. Alleen met intimiderende tactieken van bezetting en verstoring kunnen ze daar een deukje in slaan is het idee.

Er is genoeg om kritisch over te zijn i.v.m. de Dodenherdenking maar het idee dat er alleen maar 22.000 blanke mensen worden herdacht is gewoon een pertinente leugen. Dat kun je in alle uitingen van het Comité makkelijk terugvinden. Die 4 miljoen doden in Indië die ze noemen lijkt me ook enigszins aan inflatie onderhevig. Maar het gaat hun zoals gezegd niet om de feiten.

Ze zijn tegen kolonialisme en dat is hun goed recht, ik ken ook weinig mensen (behalve verstokte oud-Indiëgangers) die daar voor zijn. Ik ben wel benieuwd of ze ook een mening hebben over wat er na de Indonesische onafhankelijkheid met de Molukkers en Papoea's gebeurd is. De wereld is niet zwartwit.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:16:37 #283
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178872492
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:14 schreef AchJa het volgende:
Ik mag toch hopen dat dat clubje klapjosti's bot vangt...
Inb4 "Nederlandse rechters zijn racisten!".
pi_178872703
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ben ook voor een debat over de dodenherdenking en als daaruit blijkt dat het grootste deel voor aanpassing of afschaffing is, dan is dat redelijk. Maar het blijkt dus dat het overgrote deel de dodenherdenking wil houden, inclusief vertegenwoordigers van de Indische gemeenschap.
Een handjevol schreeuwlelijkerds mag daarom weggebonjourd worden van de herdenking.

Dit lijkt me trouwens dat debat in de Balie:
Wat wil je dan bediscussiëren over dodenherdenking? Dat Duitse soldaten worden herdacht? Ik vind dat een beetje absurd, waarom moet dat? Of dat Marokkaanse soldaten hebben meegeholpen aan de bevrijding, is historisch inaccuraat.
Dodenherdenking gaat nu wel over andere NL'ers die sinds 45 overleden zijn bij vredesmissies e.d., maar ja, daar denk je niet aan natuurlijk.

Verder ja een debat over de bezetting en over de periode in toen nog Nederlandsch Indië, ga ik niet uit de weg. Maar dat staat los van de dodenherdenking.
I´m back.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:30:43 #285
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178872825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
Wat wil je dan bediscussiëren over dodenherdenking? Dat Duitse soldaten worden herdacht? Ik vind dat een beetje absurd, waarom moet dat? Of dat Marokkaanse soldaten hebben meegeholpen aan de bevrijding, is historisch inaccuraat.
Kijken of de herdenking nog actueel is, maatschappelijk ondersteund wordt en of er eventueel (kleine) aanpassingen gedaan moeten worden, in bijvoorbeeld de bewoording.
Het gevaar is dat, als je er niet over praat, je makkelijk gaat denken "och, dit is prima zo", tot je ineens merkt dat het grootste deel van de maatschappij niet meer achter je ideeën staat en dan blaast ineens alles op (figuurlijk). Je kunt er beter over praten en dan eventuele pijnpunten weg proberen te halen.
quote:
Dodenherdenking gaat nu wel over andere NL'ers die sinds 45 overleden zijn bij vredesmissies e.d., maar ja, daar denk je niet aan natuurlijk.
Niet? Ik wel.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:33:25 #286
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178872886
Ik denk eigenlijk nergens aan tijdens Dodenherdenking.
Ik houd gewoon mʼn bek, net als iedereen.
pi_178872889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kijken of de herdenking nog actueel is, maatschappelijk ondersteund wordt en of er eventueel (kleine) aanpassingen gedaan moeten worden, in bijvoorbeeld de bewoording.
Het gevaar is dat, als je er niet over praat, je makkelijk gaat denken "och, dit is prima zo", tot je ineens merkt dat het grootste deel van de maatschappij niet meer achter je ideeën staat en dan blaast ineens alles op (figuurlijk). Je kunt er beter over praten en dan eventuele pijnpunten weg proberen te halen.

[..]

Niet? Ik wel.
Voor mij is dodenherdenking puur 40-45 in NL. Het kan zijn dat over 25 jaar alles anders zou kunnen zijn, maar waarom? Waarom zou je die 2 minuten niet gebruiken, ook over 25 jaar, om stil te staan bij WO2 en wat toen gebeurd is? Waarom is dat een probleem bij sommige mensen?
I´m back.
pi_178872895
Sowieso is hun hele punt onzin natuurlijk. Je kan met de dodenherdenking herdenken wie of wat je wilt.
Conscience do cost.
pi_178872904
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:33 schreef ems. het volgende:
Sowieso is hun hele punt onzin natuurlijk. Je kan met de dodenherdenking herdenken wie of wat je wilt.
Ook dat idd. Die Gedanken sind frei.
I´m back.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:34:48 #290
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178872922
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:33 schreef ems. het volgende:
Sommige mensen hebben nu eenmaal bevestiging nodig van Bevoegde Instanties.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:36:45 #291
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178872970
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
Voor mij is dodenherdenking puur 40-45 in NL. Het kan zijn dat over 25 jaar alles anders zou kunnen zijn, maar waarom? Waarom zou je die 2 minuten niet gebruiken, ook over 25 jaar, om stil te staan bij WO2 en wat toen gebeurd is? Waarom is dat een probleem bij sommige mensen?
Niemand (met gezond verstand) zegt dat dat een probleem is. Het blijft echter goed om over dingen te praten.
Wel op een fatsoenlijke manier, en met respect voor elkaar. En dit handjevol malloten dat luidkeels willen demonstreren sluit zichzelf daarbij uit van dat gesprek. En terecht.
pi_178873014
Het wordt steeds gekker. We moeten verhuizen.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 19:38:50 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178873032
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 18:01 schreef spijkerbroek het volgende:
De actievoerders vinden dat de huidige herdenking ''racistisch" is en alleen stilstaat bij ''de 22.000 witte slachtoffers" tijdens de Tweede Wereldoorlog en niet ''de vier miljoen doden door oorlogsgeweld in Nederlands-Indië".
22.000 witte slachtoffers??

waar halen ze dat aantal vandaan?
zijn er wel meer hoor en niet allemaal wit en niet allemaal 'Nederlands'

denk aan bv George Maduro (witte Antilliaan) en Boy Ecury (zwarte Antilliaan)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:39:57 #294
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178873064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:38 schreef sp3c het volgende:
22.000 witte slachtoffers??

waar halen ze dat aantal vandaan?
zijn er wel meer hoor en niet allemaal wit en niet allemaal 'Nederlands'

denk aan bv George Maduro (witte Antilliaan) en Boy Ecury (zwarte Antilliaan)
Hun duim.
pi_178873066
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niemand (met gezond verstand) zegt dat dat een probleem is. Het blijft echter goed om over dingen te praten.
Wel op een fatsoenlijke manier, en met respect voor elkaar. En dit handjevol malloten dat luidkeels willen demonstreren sluit zichzelf daarbij uit van dat gesprek. En terecht.
Van mij mogen ze demonstreren tot ze een ons wegen, met hun ietwat absurde motieven, maar idd niet daar, niet tijdens die 2 minuten en een tijdje ervoor en erna.
I´m back.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:42:04 #296
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178873125
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze demonstreren tot ze een ons wegen, met hun ietwat absurde motieven, maar idd niet daar, niet tijdens die 2 minuten en een tijdje ervoor en erna.
Helemaal mee eens. En ook niet op andere officiële herdenkingen, zoals op de Waalsdorpervlakte.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 19:43:35 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178873161
gewoon helemaal niet man, als je er over wil praten ergens prima maar demonstreren tegen de dodenherdenking moet je gewoon niet willen hoor

nergens, nooit, gewoon kappen
pi_178873237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En ook niet op andere officiële herdenkingen, zoals op de Waalsdorpervlakte.
Ook niet, voor de rest zijn ze vrij. Ik bedoel je gaat de herdenkingen in UK en Fr. ook niet lopen verstjieren mocht je daar als NL'er wonen.
I´m back.
pi_178873311
quote:
Die gast is al wel verloren eigenlijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 19:48:33 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178873318
organiseer dan gewoon zelf een herdenking voor wie je dan ook wil herdenken ... doet niemand moeilijk over

zelfs stille tochten voor afgeschoten criminelen moeten kunnen maar de oorlogsdoden herdenken is afschuwelijk?

lik mijn reet man :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')