En ook nu is daar in het onderwijs gewoon aandacht voor.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor jeugddelinquenten school jij hebt moeten bezoeken.. maar op mijn school werden dit soort dingen gewoon behandeld.
Een tijd wanneer mannen nog mannen waren .Een ding is zeker ,de mensen van de foto's zouden dit nooit accepterenquote:
En die smerige bersiap-apen vergeet jij maar voor het gemak?quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het de juiste plek of tijd is, maar dat Nederland oorlogsmisdaden begon, ook na de tweede Wereldoorlog, willen we liever niet weten
Puik idee.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wel toffe band opzicht, kan ze gelijk bij een bevrijdingsfestival aan het werk.
Mijn eigen moeder heeft haar hele straat voor haar ogen uitgemoord zien worden. Zij hadden het geluk om in het laatste huis van de straat te wonen en uitgerekend de Jappen hebben hen ontzet. En nee, dit waren allemaal géén blanken en ook geen strijders. Dit waren gewone burgergezinnen die de pech hadden om ietsjes rijker te zijn dan dat tuig!quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De doofpot...
Nu is dieje deksel meer openstaand dan ooit .... er is een groot onderzoek gaande naar excessen in de periode 45-50.
Hoe ironisch is het... dat activisten die 5 jaar geleden riepen dat Nederland te weinig aandacht had voor die periode en voor de Indonesische slachtoffers nu tegen dit onderzoek zijn .
In een democratie moet een anti4meidemo mogelijk zijn.. Ook met een afgebakend decibelniveau.
Maar niet in de buurt van herdenkingen. Doe dat 1 kilometer verder.
Overigens..... is een ieder vrij op 4 mei thuis of aanwezig bij een herdenking te herdenken wie men wil. Indonesiërs, Biafranen, Romeinse veldheren.
Kan mij inderdaad voorstellen dat Nederlanders wier familieleden lid waren van de NSB iets anders aankijken tegen de slachtoffers die hier zijn gevallen tijdens WOII.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mij kan het persoonlijk eigenlijk ook geen flikker schelen tijdens WO2 hier in ederland ook nogal wat mensen uitgemoord zijn.
Waarschijnlijk ook allemaal journalisten en programmamakers bij BNN/VARAquote:Op dinsdag 24 april 2018 22:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik wil niet in april alweer een Zwarte Pieten-discussie beginnen, maar is dat waarom hun Twitter-account "maar liefst" 654 volgers heeft?
quote:Op woensdag 25 april 2018 08:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan mij inderdaad voorstellen dat Nederlanders wier familieleden lid waren van de NSB iets anders aankijken tegen de slachtoffers die hier zijn gevallen tijdens WOII.
Ben je mal. Dit zijn naar aandacht schreeuwende sukkels die uitgekotst zijn door de samenleving die ze vervolgens vervloeken.quote:Op dinsdag 24 april 2018 22:39 schreef OscarMopperkont het volgende:
Je zou er bijna voor naar de dam gaan en die figuren helemaal in elkaar timmeren
De daders waren niet blank of Europees dus dan is het racistisch om daar aan te denken, durf je wel!quote:Op woensdag 25 april 2018 08:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Mijn eigen moeder heeft haar hele straat voor haar ogen uitgemoord zien worden. Zij hadden het geluk om in het laatste huis van de straat te wonen en uitgerekend de Jappen hebben hen ontzet. En nee, dit waren allemaal géén blanken en ook geen strijders. Dit waren gewone burgergezinnen die de pech hadden om ietsjes rijker te zijn dan dat tuig!
Als er ergens geen aandacht voor is, dan is het wel voor dit leed. Op scholen wordt inmiddels wel les gegeven over de politionele acties, maar de bersiap blijft nog steeds onbesproken. En die enkeling die dan wél eens van de bersiap gehoord heeft, denkt zeker dat het een romantische groep vrijheidsstrijders waren, maar het was in werkelijkheid een troep moordende mislukkelingen.
Linea recta met de trein naar het oosten!quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:21 schreef rutger05 het volgende:
De generaties van net na de oorlog zouden wel raad weten met deze weerzinwekkende onderkruipsels die de dodenherdenking willen verstoren. Ze zouden met pek en veren het land uitgejaagd worden en terecht.
En dan denkt ie serieus dat ie niet in zijn kraag wordt gevat als ie ook maar binnen een kilometer van de Dam durft te komen?quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat weerhield hem er ook niet van om openlijk te dreigen om Sinterklaas af te maken. Of gemeenteraden te bedreigen als ze 'foute' straatnamen niet aanpasten. De leider van De Grauwe Eeuw weet dat hij op de terreurlijst staat en in de gaten gehouden word
Een meerderheid van die jonge revolutionairen waren niet zo moordzuchtig. Wél organiseerden men zich met wapens om westerse militairen die het land weer wilden overnemen te verdrijven.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:05 schreef stopnaald het volgende:
[En die enkeling die dan wél eens van de bersiap gehoord heeft, denkt zeker dat het een romantische groep vrijheidsstrijders waren, maar het was in werkelijkheid een troep moordende mislukkelingen.
https://www.ind45-50.org/(...)-transitie-1945-1946quote:Dit betekent voor deze deelstudie dat het geweld tussen en tegen Indonesiërs en (Indische) Nederlanders in nauwe samenhang wordt bestudeerd met de gewelddadigheden tegen en door Chinezen, Japanners, Britten, Minhassa, Molukkers, Nederlanders, Indonesiërs (de zogenoemde ‘berdaulat’ en ‘revolusi sosial’) en mogelijk andere (bevolkings-)groepen.
Welke nationale herdenking verstoorden die dan? Of vergelijk je appels met peren?quote:Op woensdag 25 april 2018 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Was deze man maar half zo fel toen er tientallen kinderen met IS-vlaggen door zijn wijk paradeerden.
Ik vergelijk demonstraties die al dan niet verboden worden door van Aartsen. Waarom jijquote:Op woensdag 25 april 2018 11:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke nationale herdenking verstoorden die dan? Of vergelijk je appels met peren?
Lezen blijkbaar wat minder, want ik stel nergens dat het helemaal niet wordt behandeld. En heb het nergens speciaal over scholen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor jeugddelinquenten school jij hebt moeten bezoeken.. maar op mijn school werden dit soort dingen gewoon behandeld.
Koninginnedag. Stonden ze met die enge vlaggen in de hand doodleuk folders uit te delen aan voorbijgangers.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Welke nationale herdenking verstoorden die dan? Of vergelijk je appels met peren?
Welke IS-demonstratie was verboden die toch gehouden werd en waar niet ingegrepen werd? Ik kan me er zo geen voor de geest halen. Help me herinneren ajb.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vergelijk demonstraties die al dan niet verboden worden door van Aartsen. Waarom jij
het alleen over verstoringen van nationale herdenkingen wil hebben ontgaat mij.
Het krijgt regelmatig aandacht. In de media, in musea, in de klas, in boeken, in discussies.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Lezen blijkbaar wat minder, want ik stel nergens dat het helemaal niet wordt behandeld. En heb het nergens speciaal over scholen.
Waar zeg ik dat het doodgezwegen wordt?quote:Op woensdag 25 april 2018 12:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het krijgt regelmatig aandacht. In de media, in musea, in de klas, in boeken, in discussies.
Je lult gewoon uit je nek dat dit een ondergeschoven kindje is. En al was het een ondergeschoven kindje.. wil jij dan dat de overheid een pistola op je nek zet en je zegt dat je het over de oost moet hebben?
Beetje die napraatziekte die wel meer mensen hebben om te stellen dat dit allemaal maar doodgezwegen wordt.
Volgens mij valt dat niet onder openbare orderverstoring. (Anders mogen ze bij elk station in het land dagelijks bonnetjes uit gaan schrijven.)quote:Op woensdag 25 april 2018 12:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Koninginnedag. Stonden ze met die enge vlaggen in de hand doodleuk folders uit te delen aan voorbijgangers..
"Best meer"quote:Op woensdag 25 april 2018 12:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het doodgezwegen wordt?
Ik zeg dat het best meer aandacht verdient.
Je weet blijkbaar prima wat er bedoeld wordquote:Op woensdag 25 april 2018 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke IS-demonstratie was verboden die toch gehouden werd en waar niet ingegrepen werd? Ik kan me er zo geen voor de geest halen. Help me herinneren ajb.
Van Aartsen zei, toen er al tientallen filmpjes waren van doodsbedreigingen tegen Joden, geweld, het bedreigen en besmeuren van de pers en gezwaai met tientallen IS-vlaggen, dat er 'geen arrestaties zijn geweest en dat er dus niets strafbaars is geweest'.quote:Welke IS-demonstratie was verboden die toch gehouden werd en waar niet ingegrepen werd?
Nee, anders vroeg ik niet de specifieke demonstratie. Graag de datum of een bron ofzo.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je weet blijkbaar prima wat er bedoeld word
https://nos.nl/artikel/678996-anti-joods-protest-in-den-haag.htmlquote:Op woensdag 25 april 2018 12:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, anders vroeg ik niet de specifieke demonstratie. Graag de datum of een bron ofzo.
Okee, en welke nationale herdenking hebben zij verstoord? Want daar gaat het namelijk om in dit topic.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/678996-anti-joods-protest-in-den-haag.html
Nogmaals: ik vergelijk demonstraties die al dan niet verboden worden door van Aartsen. Waarom jij het alleen over verstoringen van nationale herdenkingen wil hebben ontgaat mij.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Okee, en welke nationale herdenking hebben zij verstoord? Want daar gaat het namelijk om in dit topic.
1) Zie de TTquote:Op woensdag 25 april 2018 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik vergelijk demonstraties die al dan niet verboden worden door van Aartsen. Waarom jij het alleen over verstoringen van nationale herdenkingen wil hebben ontgaat mij.
Ik merkte op dat ik wou dat van Aartsen half zo fel was op die IS demonstratie en daar reageerde jij op met:quote:Op woensdag 25 april 2018 12:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
1) Zie de TT
2) Was die demonstratie die jij aanhaalt verboden?
Die opmerking van jou slaat nergens op.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Best meer, veel meer, ligt ligt echt niet zo ver uit elkaar.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Best meer"
vs
Die geschiedenis verdient veel meer aandacht.
Met andere woorden. Je bent al flink aan het afzwakken nu je je beseft dat het eigenlijk wel meevalt.
Offtopic be offtopic.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik merkte op dat ik wou dat van Aartsen half zo fel was op die IS demonstratie en daar reageerde jij op met:
[..]
Die opmerking van jou slaat nergens op.
We hebben het in dit topic over van Aartsen die deze demonstratie bij voorbaat verbied en zegt hard op te zullen treden als die groep toch komt. Ik geef aan dat ik wou dat hij in het verleden half zo fel was bij die compleet uit de hand gelopen demonstratie van IS in Den Haag.quote:
Okee man.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We hebben het in dit topic over van Aartsen die deze demonstratie bij voorbaat verbied en zegt hard op te zullen treden als die groep toch komt. Ik geef aan dat ik wou dat hij in het verleden half zo fel was bij die compleet uit de hand gelopen demonstratie van IS in Den Haag.
Dat is volkomen relevant en ontopic en jij bent de enige die daar moeite mee heeft.
Het probleem ligt bij jou en niet bij mijn vermeende offtopic
wat is je uitzondering? omschrijf je geweldsplan..quote:Op woensdag 25 april 2018 12:29 schreef Toefjes het volgende:
Ik ben tegen geweld, maar voor deze situatie maak ik een uitzondering.
ja, maar dan wel in stilte.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Infection het volgende:
Ik hoop dat dat volk alsnog op komt dagen en helemaal de tering in wordt geslagen door de politie.
Anders wel door boze burgers.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Infection het volgende:
Ik hoop dat dat volk alsnog op komt dagen en helemaal de tering in wordt geslagen door de politie.
Own your words.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Best meer, veel meer, ligt ligt echt niet zo ver uit elkaar.
Maar wat jij wil ok? Heb echt geen zin in dit onzinnige ruzie zoeken wat je vrijwel altijd doet.
Heb je ook weer gelijk in.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:27 schreef Stoney3K het volgende:
Volgens mij valt dat niet onder openbare orderverstoring. (Anders mogen ze bij elk station in het land dagelijks bonnetjes uit gaan schrijven.)
Dat ze met vlaggen staan van een groep waar je het misschien niet mee eens bent is hun goed recht.
Voor nazi-uitingen is er dan ook (voor zover ik weet) een expliciet verbod in de wet of anders in de APV. Of dat bij vlaggen van IS ook zo is heb ik eigenlijk geen flauw idee van.quote:Op woensdag 25 april 2018 14:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb je ook weer gelijk in.
Ik liep laatst in het nazi-uniform van mʼn opa door de binnenstad, je wilt niet weten wat voor gezeik je dan over je heen krijgt,.
Goh, dat was jij!quote:Op woensdag 25 april 2018 14:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik liep laatst in het nazi-uniform van opa door de binnenstad.
Kinderen aan het schieten?quote:Op woensdag 25 april 2018 14:37 schreef BlauweHoofd het volgende:
Domme actie, maar enigszins snap ik het wel. Waarom de mensen herdenken wiens nageslacht nu kinderen aan het schieten zijn?
Best wel hypocriet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |