abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178724014
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor jeugddelinquenten school jij hebt moeten bezoeken.. maar op mijn school werden dit soort dingen gewoon behandeld.
En ook nu is daar in het onderwijs gewoon aandacht voor.
pi_178724321
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een helden deze kerels
Een tijd wanneer mannen nog mannen waren .Een ding is zeker ,de mensen van de foto's zouden dit nooit accepteren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_178727947
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het de juiste plek of tijd is, maar dat Nederland oorlogsmisdaden begon, ook na de tweede Wereldoorlog, willen we liever niet weten
En die smerige bersiap-apen vergeet jij maar voor het gemak?
Net als deze sneue mislukte josti"s!
  woensdag 25 april 2018 @ 07:56:42 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178727952
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wel toffe band opzicht, kan ze gelijk bij een bevrijdingsfestival aan het werk.
Puik idee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178727998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 10:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De doofpot...
Nu is dieje deksel meer openstaand dan ooit .... er is een groot onderzoek gaande naar excessen in de periode 45-50.
Hoe ironisch is het... dat activisten die 5 jaar geleden riepen dat Nederland te weinig aandacht had voor die periode en voor de Indonesische slachtoffers nu tegen dit onderzoek zijn .

In een democratie moet een anti4meidemo mogelijk zijn.. Ook met een afgebakend decibelniveau.
Maar niet in de buurt van herdenkingen. Doe dat 1 kilometer verder.

Overigens..... is een ieder vrij op 4 mei thuis of aanwezig bij een herdenking te herdenken wie men wil. Indonesiërs, Biafranen, Romeinse veldheren.
Mijn eigen moeder heeft haar hele straat voor haar ogen uitgemoord zien worden. Zij hadden het geluk om in het laatste huis van de straat te wonen en uitgerekend de Jappen hebben hen ontzet. En nee, dit waren allemaal géén blanken en ook geen strijders. Dit waren gewone burgergezinnen die de pech hadden om ietsjes rijker te zijn dan dat tuig!

Als er ergens geen aandacht voor is, dan is het wel voor dit leed. Op scholen wordt inmiddels wel les gegeven over de politionele acties, maar de bersiap blijft nog steeds onbesproken. En die enkeling die dan wél eens van de bersiap gehoord heeft, denkt zeker dat het een romantische groep vrijheidsstrijders waren, maar het was in werkelijkheid een troep moordende mislukkelingen.
pi_178728079
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mij kan het persoonlijk eigenlijk ook geen flikker schelen tijdens WO2 hier in ederland ook nogal wat mensen uitgemoord zijn.
Kan mij inderdaad voorstellen dat Nederlanders wier familieleden lid waren van de NSB iets anders aankijken tegen de slachtoffers die hier zijn gevallen tijdens WOII.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 25 april 2018 @ 08:29:28 #207
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178728107
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:37 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik wil niet in april alweer een Zwarte Pieten-discussie beginnen, maar is dat waarom hun Twitter-account "maar liefst" 654 volgers heeft?
Waarschijnlijk ook allemaal journalisten en programmamakers bij BNN/VARA
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 25 april 2018 @ 09:05:08 #208
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178728382
Die 'buitenlanders' gunnen ons zelfs onze dodenherdenking niet.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_178728659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan mij inderdaad voorstellen dat Nederlanders wier familieleden lid waren van de NSB iets anders aankijken tegen de slachtoffers die hier zijn gevallen tijdens WOII.
_O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178728769
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:39 schreef OscarMopperkont het volgende:
Je zou er bijna voor naar de dam gaan en die figuren helemaal in elkaar timmeren
Ben je mal. Dit zijn naar aandacht schreeuwende sukkels die uitgekotst zijn door de samenleving die ze vervolgens vervloeken.

Jammer dat de media dit soort losers telkens zoveel aandacht geeft.
  woensdag 25 april 2018 @ 09:46:33 #211
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_178728858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:05 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Mijn eigen moeder heeft haar hele straat voor haar ogen uitgemoord zien worden. Zij hadden het geluk om in het laatste huis van de straat te wonen en uitgerekend de Jappen hebben hen ontzet. En nee, dit waren allemaal géén blanken en ook geen strijders. Dit waren gewone burgergezinnen die de pech hadden om ietsjes rijker te zijn dan dat tuig!

Als er ergens geen aandacht voor is, dan is het wel voor dit leed. Op scholen wordt inmiddels wel les gegeven over de politionele acties, maar de bersiap blijft nog steeds onbesproken. En die enkeling die dan wél eens van de bersiap gehoord heeft, denkt zeker dat het een romantische groep vrijheidsstrijders waren, maar het was in werkelijkheid een troep moordende mislukkelingen.
De daders waren niet blank of Europees dus dan is het racistisch om daar aan te denken, durf je wel!

Lijkt me overigens een verschrikkelijke ervaring, vreselijk...
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 25 april 2018 @ 10:10:00 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178729265
Hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen in zo weinig mogelijk tijd een teringhekel aan je krijgen?
Zo dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 25 april 2018 @ 10:12:46 #213
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178729304
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:21 schreef rutger05 het volgende:
De generaties van net na de oorlog zouden wel raad weten met deze weerzinwekkende onderkruipsels die de dodenherdenking willen verstoren. Ze zouden met pek en veren het land uitgejaagd worden en terecht.
Linea recta met de trein naar het oosten!
  woensdag 25 april 2018 @ 10:20:54 #214
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_178729435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat weerhield hem er ook niet van om openlijk te dreigen om Sinterklaas af te maken. Of gemeenteraden te bedreigen als ze 'foute' straatnamen niet aanpasten. De leider van De Grauwe Eeuw weet dat hij op de terreurlijst staat en in de gaten gehouden word
En dan denkt ie serieus dat ie niet in zijn kraag wordt gevat als ie ook maar binnen een kilometer van de Dam durft te komen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_178729911
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:05 schreef stopnaald het volgende:

[En die enkeling die dan wél eens van de bersiap gehoord heeft, denkt zeker dat het een romantische groep vrijheidsstrijders waren, maar het was in werkelijkheid een troep moordende mislukkelingen.
Een meerderheid van die jonge revolutionairen waren niet zo moordzuchtig. Wél organiseerden men zich met wapens om westerse militairen die het land weer wilden overnemen te verdrijven.

De moordende extremisten had je de hele periode 45-eind 49, Niet alleen in het najaar van 1945 , wat in Nederland bekend werd als 'bersiap' .
Het is wel een vooruitgang dat in het dekolonisatie-onderzoek, ook een deel-onderzoek bersiap begonnen is.
quote:
Dit betekent voor deze deelstudie dat het geweld tussen en tegen Indonesiërs en (Indische) Nederlanders in nauwe samenhang wordt bestudeerd met de gewelddadigheden tegen en door Chinezen, Japanners, Britten, Minhassa, Molukkers, Nederlanders, Indonesiërs (de zogenoemde ‘berdaulat’ en ‘revolusi sosial’) en mogelijk andere (bevolkings-)groepen.
https://www.ind45-50.org/(...)-transitie-1945-1946
( zie de link. Onno Sinke is neefje van Adriaan van Dis. Onno's opa, man van moeder van Dis, werd onthoofd door het Japanse leger)
In de schattingen van totaal Indonesische doden wordt er soms vanuit gegaan dat die 100.000 tot 200.000 doden allemaal gedood zijn door Nederlandse militairen.
Dit is een cliché. Er zijn ook veel Indonesiërs door Indonesiërs gedood. Door moordende extremisten, maar ook door het officiële leger .... zie Madioen sept 1948... nationalisten versus communisten

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 25-04-2018 10:49:06 ]
pi_178730637
Van Aartsen: ’lawaaidemonstratie’ strafbaar

Waarnemend burgemeester Van Aartsen van Amsterdam zegt dat ’alle noodzakelijke maatregelen’ worden genomen om de ’lawaaidemonstratie’ op de Dam tijdens de Nationale Dodenherdenking geen doorgang te laten vinden. Als dat toch gebeurt, zal worden opgetreden.

Volgens Van Aartsen is de herdenking op 4 mei een ’heilig moment’. „Het is heel duidelijk dat deze groep één doel heeft, het verstoren van de 4 mei bijeenkomst. Dat heeft niets te maken met demonstreren. Het effectueren is strafbaar”, aldus Van Aartsen.

Gisteren werd op Facebook door de groep ’Geen 4 Mei voor Mij’ aangekondigd de twee minuten stilte te doorbreken met geroep om een signaal af te geven aan „de racisten die ons land regeren.” Volgens Van Aartsen wordt getracht in contact te komen met de beweging. Er is nog geen kennisgeving bij de gemeente gedaan voor een demonstratie.
https://www.telegraaf.nl/(...)monstratie-strafbaar
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178730657
Was deze man maar half zo fel toen er tientallen kinderen met IS-vlaggen door zijn wijk paradeerden.
pi_178730792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Was deze man maar half zo fel toen er tientallen kinderen met IS-vlaggen door zijn wijk paradeerden.
Welke nationale herdenking verstoorden die dan? Of vergelijk je appels met peren?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178730819
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Welke nationale herdenking verstoorden die dan? Of vergelijk je appels met peren?
Ik vergelijk demonstraties die al dan niet verboden worden door van Aartsen. Waarom jij
het alleen over verstoringen van nationale herdenkingen wil hebben ontgaat mij.
  woensdag 25 april 2018 @ 11:54:46 #220
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178730869
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor jeugddelinquenten school jij hebt moeten bezoeken.. maar op mijn school werden dit soort dingen gewoon behandeld.
Lezen blijkbaar wat minder, want ik stel nergens dat het helemaal niet wordt behandeld. En heb het nergens speciaal over scholen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 25 april 2018 @ 12:00:21 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178730940
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Koninginnedag. Stonden ze met die enge vlaggen in de hand doodleuk folders uit te delen aan voorbijgangers. :').
pi_178731043
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vergelijk demonstraties die al dan niet verboden worden door van Aartsen. Waarom jij
het alleen over verstoringen van nationale herdenkingen wil hebben ontgaat mij.
Welke IS-demonstratie was verboden die toch gehouden werd en waar niet ingegrepen werd? Ik kan me er zo geen voor de geest halen. Help me herinneren ajb.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 25 april 2018 @ 12:16:45 #223
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178731189
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lezen blijkbaar wat minder, want ik stel nergens dat het helemaal niet wordt behandeld. En heb het nergens speciaal over scholen.
Het krijgt regelmatig aandacht. In de media, in musea, in de klas, in boeken, in discussies.

Je lult gewoon uit je nek dat dit een ondergeschoven kindje is. En al was het een ondergeschoven kindje.. wil jij dan dat de overheid een pistola op je nek zet en je zegt dat je het over de oost moet hebben?

Beetje die napraatziekte die wel meer mensen hebben om te stellen dat dit allemaal maar doodgezwegen wordt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_178731227
herinner je je nog de 'protest' actie waarbij {tuig} zich omdraaide naar het monument toe. ook zo lekker drammen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 25 april 2018 @ 12:27:26 #225
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178731338
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het krijgt regelmatig aandacht. In de media, in musea, in de klas, in boeken, in discussies.

Je lult gewoon uit je nek dat dit een ondergeschoven kindje is. En al was het een ondergeschoven kindje.. wil jij dan dat de overheid een pistola op je nek zet en je zegt dat je het over de oost moet hebben?

Beetje die napraatziekte die wel meer mensen hebben om te stellen dat dit allemaal maar doodgezwegen wordt.
Waar zeg ik dat het doodgezwegen wordt?
Ik zeg dat het best meer aandacht verdient.

En nogmaals, dat staat los van deze debiele actie om lawaai te maken bij de herdenking. Voordat je dat ook al niet goed hebt gelezen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')