Opsluiten niet, maar als er aanwijzingen zijn dat ze dit in de buurt wille ndoen van de Dam zou ik ze op het politiebureau verplicht sommeren om 20.00quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:50 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ja, het zijn malle figuren, maar preventief opsluiten? Dat gaat direct in tegen waar dodenherdenking en bevrijdingsdag over gaat.
Ik heb een goed idee. Als we die lawaaidemonstratie nou eens aanvullen met het staccato geluid van een paar M16's?quote:Op dinsdag 24 april 2018 09:42 schreef Ryan3 het volgende:
Lawaaidemonstratie op de Dam, omdat slachtoffers tijdens de politionele acties niet worden herdacht..
Laten melden om 19:59 en ze de deur uit schoppen om 20:03. Iedereen blij. Behalve dat zwikkie idioten dan, maar dat boeit verder geen hond.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:41 schreef skysherrif het volgende:
Opsluiten niet, maar als er aanwijzingen zijn dat ze dit in de buurt wille ndoen van de Dam zou ik ze op het politiebureau verplicht sommeren om 20.00
Ja, daar heb je wel een goed punt.quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Preventief opsluiten is dan weer lichtelijk ironisch, gezien waar de Dodenherdenking voor staat.
Lijkt me een prima oplossing.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Laten melden om 19:59 en ze de deur uit schoppen om 20:03. Iedereen blij. Behalve dat zwikkie idioten dan, maar dat boeit verder geen hond.
Ben het met je eens dat deze groep veel te veel aandacht krijg ja.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:49 schreef westwoodblvd het volgende:
Door hier heel aggresief op te gaan reageren geef je die lui juist precies wat ze willen. Dan kunnen ze weer roepen dat het hier allemaal zo vreselijk racistisch en dictatoriaal is. Doodzwijgen en weghouden van officiële herdenkingen is de meest effectieve reactie.
Als je dit tegen hen zou zeggen, krijg je vast als antwoord: "Ja maar zij respecteren onze gevoelens ook niet!"quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:53 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind het best als je wilt protesteren, we leven in een vrij land, maar respecteer gevoelens van je medemens.
En dan ?quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb een goed idee. Als we die lawaaidemonstratie nou eens aanvullen met het staccato geluid van een paar M16's?
Nou, oproep, oproep....quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
En dan ?
Wat is het doel ervan ?
ooohhhhhhhhhhhh dit is een oproep tot een moordpartij?
Ik moest even opzoeken wat een M16 is, maar dat is dus een semi-automatisch militair vuurwapen? Hoe dan ook, mogen deze mensen best demonstreren, maar wmb dus niet tijdens de dodenherdenking en de plechtigheid. Verder vraag ik me af of er in brede kring behoefte bestaat om de dodenherdenking die nu gehouden wordt aan te passen. Dus ik denk dat zij in troebel water aan te vissen zijn. Iedereen mag verder herdenken wat hij of zij of X wil. Ikzelf denk wel puur en alleen aan de tweede wereldoorlog dan. Aan alle verhalen die ik meegekregen heb ook. Aan dat nooit meer.quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, oproep, oproep....
Hebben ze volgend jaar echt iets om over te klagen.
Demonstreren is een goed recht. Maar het hoeft niet respectloos te zijn. En ik vind dat dit initiatief dat is.quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:55 schreef Ryan3 het volgende:
Ik moest even opzoeken wat een M16 is, maar dat is dus een semi-automatisch militair vuurwapen? Hoe dan ook, mogen deze mensen best demonstreren, maar wmb dus niet tijdens de dodenherdenking en de plechtigheid. Verder vraag ik me af of er in brede kring behoefte bestaat om de dodenherdenking die nu gehouden wordt aan te passen. Dus ik denk dat zij in een ondiep water aan te vissen zijn. Iedereen mag verder herdenken wat hij of zij of X wil. Ikzelf denk wel puur en alleen aan de tweede wereldoorlog dan. Aan alle verhalen die ik meegekregen heb ook. Aan dat nooit meer.
Ja, ik zeg al, ga dat dan heel ergens anders doen, met bordjes, zonder lawaai. Van mij mag dat an sich.quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Demonstreren is een goed recht. Maar het hoeft niet respectloos te zijn. En ik vind dat dit initiatief dat is.
Is hetzelfde als per se tussen kinderen tegen ZP willen demonstreren, doe dat dan de dag ervoor....hier geldt hetzelfde, doe het een dag erna of ervoor maar ga niet de boel verstieren, daar win je ook gewoon bij voorbaat al geen sympathie voor je zaak mee.quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik moest even opzoeken wat een M16 is, maar dat is dus een semi-automatisch militair vuurwapen? Hoe dan ook, mogen deze mensen best demonstreren, maar wmb dus niet tijdens de dodenherdenking en de plechtigheid. Verder vraag ik me af of er in brede kring behoefte bestaat om de dodenherdenking die nu gehouden wordt aan te passen. Dus ik denk dat zij in een ondiep water aan te vissen zijn. Iedereen mag verder herdenken wat hij of zij of X wil. Ikzelf denk wel puur en alleen aan de tweede wereldoorlog dan. Aan alle verhalen die ik meegekregen heb ook. Aan dat nooit meer.
Hier staat die van Zeijl ook bij...quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:14 schreef Montagui het volgende:
Daarbij trekt de Grauwe Eeuw wel vaker op met G4MVM
Ze willen geen sympathie maar hun gelijk krijgen. Kan het niet goedschiks, dan moet het maar zo kwaadschiks mogelijk waardoor ze het proberen af te dwingen. Soort chantage: als wij niet expliciet genoemd worden met de dodenherdenking, zorgen wij er voor dat jullie je 2 minuten stilte nooit meer zullen krijgen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Is hetzelfde als per se tussen kinderen tegen ZP willen demonstreren, doe dat dan de dag ervoor....hier geldt hetzelfde, doe het een dag erna of ervoor maar ga niet de boel verstieren, daar win je ook gewoon bij voorbaat al geen sympathie voor je zaak mee.
Ja, dat is idd ook onverstandig. Doe dat op een andere wijze. Nu verzetten andere mensen zich hier tegen. Ook soms op een onverstandige manier natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Is hetzelfde als per se tussen kinderen tegen ZP willen demonstreren, doe dat dan de dag ervoor....hier geldt hetzelfde, doe het een dag erna of ervoor maar ga niet de boel verstieren, daar win je ook gewoon bij voorbaat al geen sympathie voor je zaak mee.
Maar dat is waarschijnlijk wel het gevolg.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd ook onverstandig. Doe dat op een andere wijze. Nu verzetten andere mensen zich hier tegen. Ook soms op een onverstandige manier natuurlijk.
Primaquote:Op dinsdag 24 april 2018 19:43 schreef Red_85 het volgende:
Als zij haar bek open trekt om 20.00.01, dan zie ik maar een optie. Een toepasselijke traditie opnieuw ter leven laten komen.
Dan maken we een kaalgeschoren moffenhoer van haar. Gewoon even latem weten dat ze fout zit.
Zwart op wit was het een bedreiging. Je kan het downplayen tot grapje, maar daar trapt niemand in natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie zegt dat deze lawaaidinges van Michael van Zeijl is ?
Overigens dreigde hij niet den Sint te vermoorden. Ook niet een oproep. Het was een sick en sick joke. Logisch dat sint vd Walle aangifte deed.
Heeft verder ook niet echt veel consequenties ofso. Paar weken er uit zien als Skunk Anansie...quote:
Wel toffe band opzicht, kan ze gelijk bij een bevrijdingsfestival aan het werk.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft verder ook niet echt veel consequenties ofso. Paar weken er uit zien als Skunk Anansie...
Ik weet niet wat voor jeugddelinquenten school jij hebt moeten bezoeken.. maar op mijn school werden dit soort dingen gewoon behandeld.quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Inhoudelijk hebben ze een punt, een stevige zelfs. Die geschiedenis verdient veel meer aandacht.
Maar deze geplande actie van een enkeling is geheel ongepast en doet de zaak geen goed. Het eigenlijke onderwerp wordt er eerder door ondergesneeuwd dan geholpen.
Mij kan het persoonlijk eigenlijk ook geen flikker schelen tijdens WO2 hier in ederland ook nogal wat mensen uitgemoord zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2018 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik niet. Net of het mij wat kan schelen dat zestig jaar geleden een dorp is uitgemoord aan de andere kant van de wereld.
Denk dat de ambulance gelijk mag aanrijden als ze het proberen...quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:20 schreef Vasilevski het volgende:
'Gewoon negeren' is wat lastig als ze daar op de Dam 2 minuten hun keel schor staan te schreeuwen. Het is moeilijk voor te stellen, maar als alle anderen stil zijn, zijn ze best goed hoorbaar.
Klopt, elke Nederlander kan je vertellen dat 'politionele acties' een eufemisme was, sterker nog, voor de meesten was dat de eerste kennismaking met zo'n eufemism.quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:56 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Die geschiedenis wordt volgens mij al in wel on de onderbouw behandeld. Extra benoemen kan geen kwaad maar de schreeuwers doen net alsof het onder het kleed wordt geschoven.
jaja... als ik sint was, hulpsint, burgemeester van Dokkum, vader te Dokkum, zou ik het ook als een bedreiging opvatten.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zwart op wit was het een bedreiging. Je kan het downplayen tot grapje, maar daar trapt niemand in natuurlijk.
Men maakt al nieuws als een clown als Johan Vlemmix iets ludieks doet dus op zich is alles wat tegendraads en vreemd is nieuws. Zo'n oproep tot protest van een kleine groep ook.quote:Op dinsdag 24 april 2018 09:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
10 mensen melden zich op facebook-event aan en de media gaat er een artikel aan wijden?
Hebben die niet door dat het juist media-aandacht is waar zulke social-media-prutsers nu eigenlijk op doelen?
Of gaat het de media gewoon om het enerzijds juist extra aandacht geven aan wat marginale gekkies omdat ze daarmee hen ook nieuwswaardig maken willen?
Gelet op zijn extremistische trackrecord kan ik dat met de best wil van de wereld geen 'sickjoke'noemen. Die gast is knetter, en zo'n bedreiging neem je dan maar best wel serieus. En hopelijk doet een rechter dat ook.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jaja... als ik sint was, hulpsint, burgemeester van Dokkum, vader te Dokkum, zou ik het ook als een bedreiging opvatten.
Het was niet bedoeld als bedreiging. Het was een sickjoke.. het sadistisch trekje was vooral de kinderen als getuige noemen.
Ik ben benieuwd of een rechter het als bedreiging gaat zien en een straf uitspreekt.
Voor mij is het ook geen joke... voor hem wel.... hij moest even cynisch zijn agressie kwijt.quote:Op dinsdag 24 april 2018 21:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gelet op zijn extremistische trackrecord kan ik dat met de best wil van de wereld geen 'sickjoke'noemen. Die gast is knetter, en zo'n bedreiging neem je dan maar best wel serieus. En hopelijk doet een rechter dat ook.
KOZP is ook alle sympathie kwijt na hun acties bij intochten, en toch winnen ze terrein.quote:Op dinsdag 24 april 2018 22:17 schreef beantherio het volgende:
Na zo'n actie ben je enige sympathie wel voorgoed kwijt denk ik. Ik zou het niet aanraden.
Ik wil niet in april alweer een Zwarte Pieten-discussie beginnen, maar is dat waarom hun Twitter-account "maar liefst" 654 volgers heeft?quote:Op dinsdag 24 april 2018 22:20 schreef ToT het volgende:
[..]
KOZP is ook alle sympathie kwijt na hun acties bij intochten, en toch winnen ze terrein.
Wat een helden deze kerelsquote:Op dinsdag 24 april 2018 22:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]![]()
Sommige tradities moet je wel in leven houden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |