Geen idee of het dit jaar weer gaat gebeuren, maar de afgelopen 2 jaar hebben ze die vlag volgens mij wel gehesen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 11:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Leeft die fabel nog steeds ja.
Ja, dat weet ik niet of het een collectief doofpotmechanisme was, eerlijk gezegd. Weet ook niet wat je er precies mee bedoelt. Feit is dus wel dat ook op universiteit kreeg je er weinig over te horen in een gerelateerd vak dus. Wel alles over Vietnam en bijvoorbeeld Cambodja, ook over Korea bijvoorbeeld, niet veel tot niets over Indonesië.quote:Op dinsdag 24 april 2018 11:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was vooral een collectief doofpotmechanisme: niet weten,. niet willen weten....
[..]
Niets staat hen in de weg om dan zelf een studie te maken, toch?quote:Velen van de ondertekenaars zijn wel tegenstander van het onderzoek 45-50, maar men zegt/schrijft dat niet openlijk.
Dit tekstje is vaagjes gesteld, maar het komt neer op het afwijzen van het onderzoek naar excessen en het wensen van een ander onderzoek met een ander uitgangspunt (doelstelling)
1) De onderzoekopzet moet de koloniale context als uitgangspunt nemen, alsmede de invloed van het kolonialisme op de verhoudingen en het denken van vandaag de dag.
In Frankrijk waren er volgens mij wel aardig wat eenheden aanwezig. Dus ergens snap ik de vermelding en het gebaar tot toenadering zoeken naar de gemeenschap hiero nog wel enigszins.quote:Op dinsdag 24 april 2018 11:46 schreef ToT het volgende:
[..]
idd, hun intentie is juist de dodenherdenking te verstoren, niet alleen dat ze zich ergens kunnen uiten.
Anyway, ben benieuwd of de Marokkaanse vlag weer ergens gehesen gaat worden voor de heldhaftige Marokkaanse soldaten die hun leven dapper hebben opgeofferd in de 2e Wereldoorlog om Nederland te bevrijden.
Alleen in Nederland was het maar een piepklein handjevol Marokkanen dat tegen de Duitsers vocht. Goed als ze wat erkenning krijgen, maar om voor elk marginaal groepje nou een vlag uit te gaan hangen...?quote:Op dinsdag 24 april 2018 11:55 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
In Frankrijk waren er volgens mij wel aardig wat eenheden aanwezig. Dus ergens snap ik de vermelding en het gebaar tot toenadering zoeken naar de gemeenschap hiero nog wel enigszins.
Zelfde geldt voor de slachtoffers in Indonesië, ik zou een expliciete vermelding in een toespraak best een mooi gebaar vinden en is voor wie er nog niet van op de hoogte was wel weer een goed stukje ad hoc geschiedenis les.
Alleen ga er niet om schreeuwen en de meerderheid van racisme betichten als het nog niet genoemd is
Quinsy Gario?quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
't gaat ze uiteindelijk om geld.
er zijn een handjevol figuren die zoveel ellende veroorzaken en smeken om 'financiele vergoeding'. Sylvana Simons, Kitty Balker, dat Jerry figuur, we are here
een ander figuur is al binnen met z'n boekjes, en die hoor je nu dan ook niet meer. ben z'n naam al kwijt, hij noemde zichzelf kunstenaar en begon kickoutzwartepiet.
Ik denk dat dat vooral is om de Marokkaanse gemeenschap hier in NL wat meer bij de herdenking betrokken te krijgen. Zodat er oa minder kans is dat kutjongens met kransen gaan voetballen enzo...quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Alleen in Nederland was het maar een piepklein handjevol Marokkanen dat tegen de Duitsers vocht. Goed als ze wat erkenning krijgen, maar om voor elk marginaal groepje nou een vlag uit te gaan hangen...?
Kan idd zijn, maar het voelt ook aan als een stukje geschiedvervalsing, dat zij hun rol veel groter willen laten lijken dan het was. De boel naar zich toetrekken dus.quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:10 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral is om de Marokkaanse gemeenschap hier in NL wat meer bij de herdenking betrokken te krijgen. Zodat er oa minder kans is dat kutjongens met kransen gaan voetballen enzo...
Dat is waar ja. Beter trekken ze het dan Europa breed, dan is het iig kloppend.quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Kan idd zijn, maar het voelt ook aan als een stukje geschiedvervalsing, dat zij hun rol veel groter willen laten lijken dan het was. De boel naar zich toetrekken dus.
Precies!quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:18 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dat is waar ja. Beter trekken ze het dan Europa breed, dan is het iig kloppend.
Die is niet binnen. Die wordt compleet genegeerd.quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
't gaat ze uiteindelijk om geld.
er zijn een handjevol figuren die zoveel ellende veroorzaken en smeken om 'financiele vergoeding'. Sylvana Simons, Kitty Balker, dat Jerry figuur, we are here
een ander figuur heeft al subsidies gekregen voor z'n boekjes, en die hoor je nu dan ook niet meer. ben z'n naam al kwijt, hij noemde zichzelf kunstenaar en begon kickoutzwartepiet.
quote:
Zegt genoeg lijkt mij.quote:Definitie
Het officiële gedenkschrift voor 4 mei luidt:
Aanhalingsteken openen
Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Ik dacht dat de dodenherdenking voor alle oorlogsslachtoffers was. En misschien dat er in NL niet zoveel Marokkanen vochten, maar in Italië waren er genoeg om compleet nieuwe termen voor verkrachting te veroorzaken bij de locals.quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Kan idd zijn, maar het voelt ook aan als een stukje geschiedvervalsing, dat zij hun rol veel groter willen laten lijken dan het was. De boel naar zich toetrekken dus.
Ja, het zijn malle figuren, maar preventief opsluiten? Dat gaat direct in tegen waar dodenherdenking en bevrijdingsdag over gaat.quote:Op dinsdag 24 april 2018 11:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit is dezelfde groep die opriep tot het vermoorden van stefan van der walle voor extra context.
Nou ja met de damschreeuwer waren er al bijna doden gevallen. Kun je nagaan wat er gebeurd als er zonder aankondiging 10 mensen die er waarschijnlijk ook nog een beetje donker uitzien trammelant gaan maken.quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:48 schreef Hathor het volgende:
Elk jaar rond deze tijd laat dit clubje paupers weer van zich horen, en elk jaar krijgen krijgen ze volop media aandacht, als men daar nou eens mee begint op te houden.
Preventief mensen opsluiten doen ze in Den Haag rond de jaarwisseling anders ook helemaal niet moeilijk over. Elk jaar weer worden potentiele probleemveroorzakers een paar dagen voor oud en nieuw van hun bed gelicht, dat zou met deze branieschoppers ook best mogen gebeuren.quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:50 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ja, het zijn malle figuren, maar preventief opsluiten? Dat gaat direct in tegen waar dodenherdenking en bevrijdingsdag over gaat.
De Damschreeuwer heeft wel in z'n eentje complete chaos weten te veroorzaken.quote:Op dinsdag 24 april 2018 09:46 schreef 2dope het volgende:
Zo vaak het woord 'racisten' in zo'n klein tekstje
Verder: tien mensen die op Facebook zeggen mee te gaan doen. Poe poe! Gewoon negeren dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |