En een veroordeelde kraker die geweld niet schuwt.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij is ook al tegen Sinterklaas...
twitter:
ja nu heeftie het dus gewoon gedaan hequote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij is ook al tegen Sinterklaas...
twitter:
goed lezen....quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:24 schreef habitue het volgende:
Mawr stel een idioot gaat door de begravenisdienst van je moeder schreeuwen en je slaat hem op zn neus dan ben je dus een fascist volgens bluesdude. Ok dan.
Ik ben wel benieuwd onder welke juridische noemer dat gebeurt, is ook jurisprudentie dan. We leven in een rechtsstaat hè.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:27 schreef sp3c het volgende:
ik zeg het niet snel maar het boeit me eigenlijk niet eens wat de rechter er van te melden heeft
gewoon verbieden, als de rechter zegt dat het moet kunnen zoeken ze maar een andere manier
demo's verbieden met de openbare orde als argument?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd onder welke juridische noemer dat gebeurt, is ook jurisprudentie dan..
Een verbod omdat ze het evenement willen verstoren en het ten koste gaat van de openbare orde zou een precedent scheppen voor demonstraties tijdens de Sinterklaasintochtquote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd onder welke juridische noemer dat gebeurt, is ook jurisprudentie dan. We leven in een rechtsstaat hè.
Ja, dat is idd clear cut, maar het verweer is dan vrije meningsuiting. Ja, dat moet ook kunnen. Echter hoe gaat die rechter die twee grondrechten dan in overeenstemming brengen, wettelijk gezien. Op zich interessant.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
demo's verbieden met de openbare orde als argument?
Ja, klopt, kan idd.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een verbod omdat ze het evenement willen verstoren en het ten koste gaat van de openbare orde zou een precedent scheppen voor demonstraties tijdens de Sinterklaasintocht
Nee, die worden dan niet gelijkgesteld, alleen het effect bij verstoring wordt gelijk gesteld.quote:
de vrijheid van meningsuiting is niet in gedrang hier het gaat om rechten die je hebt om te betogen enzoquote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd clear cut, maar het verweer is dan vrije meningsuiting. Ja, dat moet ook kunnen. Echter hoe gaat die rechter die twee grondrechten dan in overeenstemming brengen, wettelijk gezien. Op zich interessant.
Nee kennelijk snap jij niet hoe onbeschoft het is om door een dodenherdenking te schreeuwen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
goed lezen....
je zit mij een standpunt in de schoenen te schuiven.
kennelijk heb jij ook niet de betekenis van 4 mei begrepen...
Leuk dat jij dat er van maakt.quote:
maar dat effect is niet gelijkquote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, die worden dan niet gelijkgesteld, alleen het effect bij verstoring wordt gelijk gesteld.
dat doe je zelf toch ook:quote:
quote:Het zijn beide officieele gelegenheden waarbij demonstranten hetzelfde doel hebben: het verstoren daarvan, ook als dat ten koste gaat van de openbare orde.
De burgemeester heeft die lawaairel verboden .. ik denk op grond van openbare ordewetgeving.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd clear cut, maar het verweer is dan vrije meningsuiting. Ja, dat moet ook kunnen. Echter hoe gaat die rechter die twee grondrechten dan in overeenstemming brengen, wettelijk gezien. Op zich interessant.
Ik stel nergens dat de dodenherdenking hetzelfde is als de intocht.quote:
OMG....... jij snapt niet dat ik dat al eerder onbeschoft vond dan jij..quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:35 schreef habitue het volgende:
[..]
Nee kennelijk snap jij niet hoe onbeschoft het is om door een dodenherdenking te schreeuwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |