dat is wel het andere uiterstequote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Omdat we allemaal burgers zijn in dit land.
Het is natuurlijk racisme om alleen blanke mensen bij een 4meiherdenking te willen of alleen blanke mensen de Nederlandse geschiedenis te leren>
Ook discriminerend is het mensen met een moslimafkomst die deelname en kennis te ontzeggen.
Lol, historici zijn het er dan niet mee eens wrs. Zijn twee Marokkanen die ergens liggen op Walcheren. Maar die zijn dus verdronken aan land gehaald. Wanneer ze zijn gestorven is onduidelijk. Zijn lui die zeggen tijdens Duinkerken, wat sterk lijkt. Zijn lui die zeggen tijdens de aanval van de geallieerden op Walcheren. Dit laatste is waar wrs. Maar waar zijn de andere Marokkanen dan? Zou gek zijn dat er maar 2 meededen en dat die ook nog zijn omgekomen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:02 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Het is geschiedvervalsing. Peter breedveld had het ook uitgebreid op zijn blog gezet hoe heldhaftig moslims wel niet waren in de wo2
Er ontstond zo dus ook de bewering dat moslims nederland hadden bevrijd.
Dat is niet. Er zijn 20 soldaten uit noord afrika die gediend hebben in het franse leger die omgekomen zijn in nederland.
[..]
Ik vraag jou (als allochtoon) waarom het opeens NU zo belangrijk is om al die mensen (en dan vooral moslims) erbij te betrekken?
Zeker nu ik hoor en lees dat nederlanders helemaal niet zo heldhaftig waren tijdens de wo2. Sterker nog nederlanders waren hartstikke laf.
Waarom is het voor jou zo belangrijk om vooral moslims en zwarten erbij te betrekken en vragen wat ZIJ belangrijk vinden en hoe ZIJ erover denken?
Zijn deze mensen de maat geworden?
hebben de thuisblijvers van die kliek gelijk een mooie reden om stil te zijn in de toekomstquote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:11 schreef Nober het volgende:
Alle schreeuwers ter plekke neerknuppelen door de ME en doorgaan tot ze stil zijn, opgelost.
Goed idee, begin met deze linkquote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
kom je er ook niet mee volgens mij, ik ga het eens opzoeken want ik vind het een ernstig specifiek aantal wat ik eigenlijk nergens terug zie komen
https://www.niod.nl/nl/vr(...)hankelijkheidsstrijdquote:Op het totaal van de Europese krijgsgevangenen (42.233) zijn er 8.200 omgekomen (dat is 19,4%):
(...)
Over het aantal omgekomen Nederlandse burgergeïnterneerden bestaat minder overeenstemming. De schattingen variëren tussen de 10.580 en 16.800 slachtoffers.
Dat is de frame van marokkanenhaters.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
en dus is dat allemaal een beetje in de narratief geslopen over de bevrijding dat Marokkanen meededen. Om ze te appeasen, zeg maar, echter historisch is het wrs tot aan zekerheid grenzende wrsheid niet waar. Nu 15 jaar later zitten we er nog mee.
joh.... ga gewoon zuipen, wordt je rustig vanquote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:17 schreef halfway het volgende:
Ik denk dat ik helemaal over de rooie ga als ze niet stil zijn, dit is echt een rode lijn.
Nou nee, volgens mij is het historisch inaccuraat gewoon en is toen gemunt om die kransenschoppers te appeasen en eventuele toekomstige kransenschoppers.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is de frame van marokkanenhaters.
Het oorspronkelijke bericht wat in de pers kwam was feitelijk en een stukje Nederlandse geschiedenis naar voren halen in een haatklimaat.
nee dat klopt niet want ze hebben het ook/vooral over militairen die daar hebben opgetreden tegen de TNI enzoquote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Goed idee, begin met deze link
[..]
https://www.niod.nl/nl/vr(...)hankelijkheidsstrijd
(10.580+16.800 gedeeld door 2 = ca 13.700)
8.200 + 13.700 = afgerond 22.000 Daar komt dat getal van geen4mei vandaan
quote:Keppy verklaart het grote Indische aandeel in het verzet tegen de nazi’s uit de mentaliteit van Indische jongens, zowel totoks (blanke Europeanen uit Indië) en indo’s als Indonesiërs. “Die mentaliteit was nu eenmaal krijgshaftiger dan die van de Hollandse burgers. In Indië was het leven anders, er werd meer gevochten, de cultuur was harder, er dreigde altijd gevaar en elk moment kon het afgelopen zijn. Vandaar hun grote bereidheid om te vechten.”
Keppy’s boek over het Indische verzet dat in oktober zal verschijnen, heeft de titel ‘Zijn jullie kerels of lafaards?’,
Veel NSB'ers onder de NL'ers in NLs-Indië, toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens dit nieuws over het verzet van mensen met een Indië-achtergrond tegen de nazi's
https://www.denhaagcentra(...)tegen-nazis-gezicht/
[..]
Je bedoelt geen4mei-club had het over militairen in de indonesische revolutie?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat klopt niet want ze hebben het ook/vooral over militairen die daar hebben opgetreden tegen de TNI enzo
daar zijn er ook 5000 van omgekomen
Bedoel je voor de oorlog ? Voor mei 1940 ?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Veel NSB'ers onder de NL'ers in NLs-Indië, toch?
Die niodlink verklaart voor mij die 22.000.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:39 schreef sp3c het volgende:
ik kan die 22.000 uberhaupt niets terug vinden maar echt een site lijken ze ook niet te hebben ofzo, wat vage facebookpagina's
de krant zal wel iets verkeerd geciteerd hebben ofzo
ja ik daar heb ik ook zitten bladeren maar daar geven ze vooral de acties en de militairen en de oorlogsmisdaden/misdadigers als reden om niet te willen herdenkenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die niodlink verklaart voor mij die 22.000.
Maar het is wel geschreven in een facebooktopic: https://www.facebook.com/Geen4MeiVoorMij/
Ah, in Bronbeek dus. In augustus maar weer even een bezoekje inplannen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens dit nieuws over het verzet van mensen met een Indië-achtergrond tegen de nazi's
https://www.denhaagcentra(...)tegen-nazis-gezicht/
Ze hebben een evenementpagina gemaakt ( ik schrijf 'ze' maar misschien is het maar 1 persoon, die Rogier)quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik daar heb ik ook zitten bladeren maar daar geven ze vooral de acties en de militairen en de oorlogsmisdaden/misdadigers als reden om niet te willen herdenken
https://www.facebook.com/events/170009963704295/quote:Hiernaast herdenkt Nederland slechts de 22.000 witte slachtoffers die vielen tijdens de tweede wereldoorlog terwijl er in Nederlands Indië 4 miljoen doden vielen door oorlogsgeweld. Niet witte levens tellen blijkbaar niet mee in Nederland. Dit terwijl deze mensen Nederlandse onderdanen waren aangezien Nederland tot de dag van vandaag 27 december 1949 erkent als het moment van soevereiniteit van Indonesië.
Racisme via NSB? NSB was niet zo racistisch tegenover joden. Dat hebben de Duitsers erin gedwongen. Mussert moest met pijn in zijn hart afscheid nemen van zijn joodsche kameraden en kameraadjes.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bedoel je voor de oorlog ? Voor mei 1940 ?
Ook veel verloop, veel meer dan in Nederland procentueel gezien 1938-1940
Dat kwam omdat vanuit Nederland steeds meer racisme werd geimporteerd en mensen zagen dat niet zitten.....
Zou die Rogier Bronbeek wel eens bezocht hebben?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ze hebben een evenementpagina gemaakt ( ik schrijf 'ze' maar misschien is het maar 1 persoon, die Rogier)
https://www.facebook.com/events/170009963704295/
op deze manier leest het alsof men de slachtoffers in Nederland afzet tegen die in Nederlands Indiequote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze hebben een evenementpagina gemaakt ( ik schrijf 'ze' maar misschien is het maar 1 persoon, die Rogier)
[..]
https://www.facebook.com/events/170009963704295/
ik geloof niet dat de goede man nog weet wat hij eergister heeft gegetenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zou die Rogier Bronbeek wel eens bezocht hebben?
Hij is ook al tegen Sinterklaas...quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat de goede man nog weet wat hij eergister heeft gegeten
laat staan waar
twitter:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |