Die 'Geen 4 Mei voor mij' crowd heeft een probleem met wat het 4-5 mei Comité zegt dat er herdacht wordt.quote:
Die "geen 4 mei" club begrijpt het dan ook niet helemaal, dat is het hele probleem.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
Die 'Geen 4 Mei voor mij' crowd heeft een probleem met wat het 4-5 mei Comité zegt dat er herdacht wordt.
Gedachtes zijn vrij.... mensen denken aan, geven in hun gedachtes wel of niet postuum eerbetoon aan iemand naar eigen inzichten.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die 'Geen 4 Mei voor mij' crowd heeft een probleem met wat het 4-5 mei Comité zegt dat er herdacht wordt.
Als jij dan vervolgens beweerd dat het toch niet uitmaakt
Dit dus, dít is juist die vrijheid waar vroeger voor gestreden is. Het onrespectvol demonstreren tijdens een dodenherdenking is dat dus niet. Helemaal prima als mensen niets aan 4 mei doen, die vrijheid hebben we in Nederland. Maar het verstoren van een respectvolle bijeenkomst van mensen die er wel aan doen heeft helemaal niets met vrijheid te maken, je ontneemt daarmee juist anderen hun vrijheid om het wel te herdenken.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gedachtes zijn vrij.... mensen denken aan, geven in hun gedachtes wel of niet postuum eerbetoon aan iemand naar eigen inzichten.
Een 4-meicomité omschrijft haar eigen bedoelingen. Ook niet mis.
Als iemand staande bij een 4 meiherdenking in het land ergens denkt aan Elvis Presley of Stormy Daniels.... dan doet ie dat gewoon.
Mensen zijn ook vrij thuis naar een andere tv-zender te kijken met heel wat anders in beeld.
Heb ik ook vaak gedaan.
Natuurlijk, maar als je het een beetje moet vergelijken (in hun belevingswereld) is het alsof de Russen een eervolle ceremonie houden waarbij ze het trouwe dienstverband van de soldaten die MH17 hebben neergeknald herdenken.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dit dus, dít is juist die vrijheid waar vroeger voor gestreden is. Het onrespectvol demonstreren tijdens een dodenherdenking is dat dus niet. Helemaal prima als mensen niets aan 4 mei doen, die vrijheid hebben we in Nederland. Maar het verstoren van een respectvolle bijeenkomst van mensen die er wel aan doen heeft helemaal niets met vrijheid te maken, je ontneemt daarmee juist anderen hun vrijheid om het wel te herdenken.
Maar blijkbaar is het te moeilijk geworden om je schouders op te halen en te denken: "dit is niets voor mij", om dan bewust zoiets te gaan verstoren, sorry hoor, maar dan heb je er niets van begrepen en mis je kennelijk heel wat hersencellen.
Je mag er alles bij voelen en van vinden dat je wilt. Als je niet blij bent met een herdenking: prima. Mag gewoon.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als je het een beetje moet vergelijken (in hun belevingswereld) is het alsof de Russen een eervolle ceremonie houden waarbij ze het trouwe dienstverband van de soldaten die MH17 hebben neergeknald herdenken.
Daar zou ik ook niet heel blij van worden als ik ernaast woonde.
Ga Netflixen. Dan is het niet recht in je gezicht.quote:Zo van: "Wij herdenken de moordenaar van je opa, recht in je gezicht op nationale TV en daar moet je maar respect voor hebben."
Dan moet je het wel beter gaan vergelijken: we herdenken al zo'n vijftig jaar de moordenaar van je overovergrootvader die je nooit gekend hebt en nu omdat je ziet dat bepaalde zeurclubjes hun aandacht krijgen, moet je er ook ineens over gaan zeuren.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als je het een beetje moet vergelijken (in hun belevingswereld) is het alsof de Russen een eervolle ceremonie houden waarbij ze het trouwe dienstverband van de soldaten die MH17 hebben neergeknald herdenken.
Zo van: "Wij herdenken de moordenaar van je opa, recht in je gezicht op nationale TV en daar moet je maar respect voor hebben."
Dat is het met dit soort clubjes, het is iets zoeken om te mogen huilen om in de aandacht te staan en daarmee het liefst ook nog iets zoeken waarmee andere burgers kunnen kwetsen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Op 4 mei herdenken we de Nederlandse slachtoffers tijdens en sinds de Tweede Wereldoorlog in oorlogssituaties en vredesmissies.
Ik zei het al in het vorige deel: Indonesië was ten tijde van de politionele acties Nederlands, dus alle inwoners van Indië waren Nederlanders. Dus de slachtoffers van die acties herdenken we óók op 4 mei.
Maar dat zal dat clubje wel niet willen horen. Dan kunnen ze niet meer huilie doen namelijk.
Je hoeft ook niet blij te zijn, je hoeft alleen maar je bek te houden en stil te zijn als een ander een herdenking houdt. Herdenk jij lekker je opa, herdenken zij de moordenaar van je opa, iedereen blij.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zo van: "Wij herdenken de moordenaar van je opa, recht in je gezicht op nationale TV en daar moet je maar respect voor hebben."
nee dat is niet hetzelfdequote:Op woensdag 2 mei 2018 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het mekkeren, ik heb het over de herdenking zelf.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat is niet hetzelfde
vergelijkbaar is om als de Russen hun dodenherdenking hebben te gaan mekkeren over het feit dat de MH17 slachtoffers niet specifiek genoemd worden
Wie zoiets in zijn hoofd haalt, is geestesziek.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Lawaaidemonstratie op de Dam, omdat slachtoffers tijdens de politionele acties niet worden herdacht.
er is niet 1 herdenking er zijn er een heleboel voor een heleboel verschillende mensen in allerlei situatiesquote:Op woensdag 2 mei 2018 13:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het mekkeren, ik heb het over de herdenking zelf.
Vertel even waar staat dat er op 4 mei een specifieke club herdacht moet worden.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat ging niet te ver, zolang het een 4 mei herdenking in de buurt niet verstoort.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat herdenken van de 'oorlogsslachtoffers' die verdronken waren tijdens de overtocht naar Europa ging al te ver eigenlijk,
Idd... dat gaat te ver.quote:maar het moedwillig verstoren van de herdenkingsdienst? Totaal krankzinnig. De daders mogen wat mij betreft TBS opgelegd krijgen.
Het was compleet achterlijk en anti-Nederland, maar het zou niet in mij opkomen zo'n herdenking te verstoren. Al wil iemand een herdenking organiseren voor Fidel Castro. Zolang ik er niet bij hoef te zijn is het prima.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat herdenken van de 'oorlogsslachtoffers' die verdronken waren tijdens de overtocht naar Europa ging al te ver eigenlijk, maar het moedwillig verstoren van de herdenkingsdienst? Totaal krankzinnig. De daders mogen wat mij betreft TBS opgelegd krijgen.
Mwoa we hebben bepaalde nazi's ook gewoon opgehangen na de oorlog. Dit tuig doet daar niet veel voor onder.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat ging niet te ver, zolang het een 4 mei herdenking in de buurt niet verstoort.
[..]
Idd... dat gaat te ver.
Maar mensen vanwege een ongewenste politieke mening een psychatrische dwangbehandeling opleggen is een totalitaire praktijk... en we gedenken juist op 4 mei dat we dit soort geweld niet meer willen.
Het gaat niet om de al dan niet ongewenste politieke mening, het gaat om de ordeverstoring.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
Maar mensen vanwege een ongewenste politieke mening een psychatrische dwangbehandeling opleggen is een totalitaire praktijk... en we gedenken juist op 4 mei dat we dit soort geweld niet meer willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |