abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178901057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:19 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik ben een Fries, en ik ga ook niet herdenken wat mijn voorouders hebben meegemaakt omtrent de oorlog tussen de Friezen en de Nederlanders. Ik vind na 70 jaar de rek er wel een beetje uit is. En behoort de tweede wereld oorlog in de geschiedenisboeken.

En ik zeg een elitair feestje omdat alleen de joden het alleenrecht wil hebben over de herdenking samen met de oudgedienden van de tweede wereldoorlog. Een groot deel leeft niet meer, maar oh wee als zich een andere groep aandient die ook zijn verlies heeft gehad, dan is de wereld voor hun te klein en er is geen plaats tijdens de herdenking.
Ja, joden, joden, maar die joden waren gewoon NL'ers hoor. Die leefden hier meestal al 3½ eeuw. En die jongens die van een boerderij kwamen in Kentucky of ergens uit Ontario (Can) om hier de kastanjes uit het vuur het halen? Daar mag je ook >70 jaar na de oorlog bij stilstaan wmb. Sommigen leven ook nog gewoon. Ik vind het niet echt goede argumenten dus.

De bezetting in NL was een vrij ingrijpende periode voor NL en nog steeds mag je daar gerust over discussiëren. Laten we wel zijn voor niet-joden veranderde heel lang gedurende de oorlog niet veel, ja, wat ongemak. 15% van de NL'ers sloot zich aan bij de Nederlandsche Unie, totdat-ie vrij senl ook al weer verboden werd. Ter vergelijking slechts 1% (80.000 leden|) ten hoogste was ooit lid van de NSB.

Wat neemt het niet weg? Dat het nazisme in toch nog steeds de recente geschiedenis iets is om bij stil te staan en dat nooit meer te laten gebeuren wmb.
quote:
Maar voor mij dit jaar was toch wel de bloody limit hoe mensen met overgewicht werden geweerd om deel te nemen aan een erewacht. Hoe moet je in vredesnaam respect hebben voor de organisatie als ze zo met mensen omgaan.
Ja, dat was een beschamende episode, gelukkig weer recht gezet.
I´m back.
  Forum Admin woensdag 2 mei 2018 @ 21:34:13 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178901076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Als je mensen niet stoort bij hun herdenking, mag je alles doen wat je wilt. Als je midden in Flevoland gaat staan en dan 2 minuten keihard schreeuwt: prima.
Precies. Ik vind je dan nog steeds een recalcitrante lul, maar dan wel eentje met een beetje verstand. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178901107
quote:

En ik zeg een elitair feestje omdat alleen de joden het alleenrecht wil hebben over de herdenking samen met de oudgedienden van de tweede wereldoorlog.
Je kletst....

quote:
Maar voor mij dit jaar was toch wel de bloody limit hoe mensen met overgewicht werden geweerd om deel te nemen aan een erewacht. Hoe moet je in vredesnaam respect hebben voor de organisatie als ze zo met mensen omgaan.
Heb je de mening van de organisatie van de Waalsdorpherdenking gelezen ?
https://nos.nl/artikel/22(...)-is-misverstand.html

Maar dit heeft niks te maken met andere 4 mei herdenkingen
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:38:15 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178901189
Wel een topidee van de media om hier een landelijke promotiecampagne voor te maken. :')
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 21:39:22 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178901232
zo enorm veel aandacht krijgt het nu ook weer niet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 21:40:47 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178901288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kletst....
doe nou niet weer gelijk zo joh, nergens voor nodig ...
pi_178901763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

doe nou niet weer gelijk zo joh, nergens voor nodig ...
ok... nieuwe poging... nu wat netter

Beste MakkieR,
Naar mijn mening is dit een generaliserende misvatting. Sommigen zouden dit wellicht kunnen zien als anti-semitisme en dat wil je toch niet ?
Denk er nog eens over en wat we ook herdenken op 4 mei... generaliseren over bevolkingsgroepen, wat kan overgaan tot haatzaaien en agressie, vervolgingen
pi_178901983
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... nieuwe poging... nu wat netter

Beste MakkieR,
Naar mijn mening is dit een generaliserende misvatting. Sommigen zouden dit wellicht kunnen zien als anti-semitisme en dat wil je toch niet ?
Denk er nog eens over en wat we ook herdenken op 4 mei... generaliseren over bevolkingsgroepen, wat kan overgaan tot haatzaaien en agressie, vervolgingen
Ja, alleen is het natuurlijk niet zo dat je echt snel een genocide weer kan verwachten in Europa, dunkt me. Is weer een andere discussie natuurlijk, maar goed, wel iets dat bediscussieerd dient te worden. Grappige is dat Bert Vuijsje dus nu opmerkte dat degenen die voor de dodenherdenking zijn, zoals die nu wordt gehouden, in bepaalde kringen gezien worden als extreemrechts kennelijk. Je krijgt een omdraaiing van waarden hierdoor die tamelijk bizar is.

Ik ben voor de dodenherdenking zoals die nu gehouden wordt, omdat je daarmee ook zegt: nooit meer tegen extreemrechts (nazisme vanwege o.a. genocide op de joden), maar daardoor ben je juist extreemrechts, omdat je andere mensen, met een andere huidskleur, niet wil herdenken oid en die dus kennelijk wil laten afslachten.

Bizar dus. Onnavolgbare brij.
I´m back.
  woensdag 2 mei 2018 @ 22:52:59 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178903269
quote:

[..]

Ik ben een Fries, en ik ga ook niet herdenken wat mijn voorouders hebben meegemaakt omtrent de oorlog tussen de Friezen en de Nederlanders. Ik vind na 70 jaar de rek er wel een beetje uit is. En behoort de tweede wereld oorlog in de geschiedenisboeken.

En ik zeg een elitair feestje omdat alleen de joden het alleenrecht wil hebben over de herdenking samen met de oudgedienden van de tweede wereldoorlog. Een groot deel leeft niet meer, maar oh wee als zich een andere groep aandient die ook zijn verlies heeft gehad, dan is de wereld voor hun te klein en er is geen plaats tijdens de herdenking.
Godsamme, hoe vaak moet het herhaald worden?

quote:
"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."
  woensdag 2 mei 2018 @ 23:09:23 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_178903574
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:38 schreef Hexagon het volgende:
Wel een topidee van de media om hier een landelijke promotiecampagne voor te maken. :')
Ja nogal.
Op 4 mei hou je je om 8 uur ‘s avonds gewoon twee minuten stil.
Yankee go home!
pi_178905022
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zelfs dat niet eens, als je lekker thuis tv gaat kijken maakt dat ook niet uit. Doelbewust een herdenking verstoren is wel wat anders.
Gelukkig doet Netflix niet aan de dodenherdenking, of anders mijn PS4 :P

En dan nog iets, ik vraag me af of die twee minuten überhaupt iets uithaalt. Ik vind het gewoon hypocriet, mede omdat het daarna weer business is as usual.

[ Bericht 10% gewijzigd door MakkieR op 03-05-2018 02:43:52 ]
pi_178906574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 02:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

En dan nog iets, ik vraag me af of die twee minuten überhaupt iets uithaalt. Ik vind het gewoon hypocriet, mede omdat het daarna weer business is as usual.
Het bloemen leggen op en graf of plek waar iemand is omgekomen heeft ook geen zin. Verjaardag vieren ook niet, niks meer doen dan? Alleen werken eten slapen? Wat een vooruitgang!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 3 mei 2018 @ 07:57:27 #163
16715 Mylene
*schatje*
pi_178906976
AJAX Molukse en veteranen supporters zijn tegen de lawaaidemonstratie en komen met tegenactie, ordehaving (Telegraaf).
pi_178907056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 07:57 schreef Mylene het volgende:
AJAX Molukse en veteranen supporters zijn tegen de lawaaidemonstratie en komen met tegenactie, ordehaving (Telegraaf).
Goedzo.
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:31:19 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178907106
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:19 schreef Leonos het volgende:
Goedzo.
Ja tof, dat is echt wat je wilt hebben tijdens de herdenking, zoʼn kudde testosteronbommen op zoek naar iets of iemand om op los te beuken. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:32:56 #166
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178907112
Ik hoop dat mensen zich tijdens dodenherdenking herinneren plechtig te houden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_178907175
quote:
9s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja tof, dat is echt wat je wilt hebben tijdens de herdenking, zoʼn kudde testosteronbommen op zoek naar iets of iemand om op los te beuken. :').
Daar gaat de twee minuten stilte, BEUKEN!!!!
pi_178907194
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 07:57 schreef Mylene het volgende:
Dat krijg je ervan als bestuurlijke angsthazerij (Aboutaleb uitgezonderd) de racisme schreeuwers alleen maar met fluwelen handschoentjes aan durft te pakken. Het volk is die idioten zat. Dokkum was de 1e stap, dit kan de 2e zijn. Het wordt hoog tijd dat de bestuurlijke macht de rug recht en geen schrik heeft voor de rechterlijke macht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:52:52 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178907243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar gaat de twee minuten stilte, BEUKEN!!!!
2 minuten pitje bouwen
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 3 mei 2018 @ 08:57:48 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178907285
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:45 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan als bestuurlijke angsthazerij (Aboutaleb uitgezonderd) de racisme schreeuwers alleen maar met fluwelen handschoentjes aan durft te pakken. Het volk is die idioten zat. Dokkum was de 1e stap, dit kan de 2e zijn. Het wordt hoog tijd dat de bestuurlijke macht de rug recht en geen schrik heeft voor de rechterlijke macht.
Wat je nu feitelijk zegt is dat gemeente en regering enzo zich niets meer moeten aantrekken van de wet.
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:03:52 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178907337
quote:

[..]

Exact mijn gedachte.
Deze laffe faalhazen als 'machthebbers' zorgen er voor dat dus de straat het maar zelf gaat oplossen. Doe wat logisch en nodig is.

Wordt wel grappig als die activistjes gaan schelden straks. 'extreem rechts heeft ons weer belet blablabla'..

Als er een groepering nou juist niet extreem rechts kan zijn, is het de harde kern van Ajax...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:04:10 #172
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178907340
quote:

[..]

Eens. Wanneer snapt de politiek eens dat dit soort terroristische minderheden die hun wil willen opleggen aan de overgrote meerderheid, vervolgd en berecht dienen te worden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:07:09 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178907369
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat je nu feitelijk zegt is dat gemeente en regering enzo zich niets meer moeten aantrekken van de wet.
Je moet gewoon je bek houden in het openbaar op dat tijdstip. Wil je niet mee doen? Prima, houd het voor jezelf.
Als je geen 2 minuten per jaar het respect kunt opbrengen voor de gevallenen voor de vrijheid die je hier geniet, verdien je ook geen vrijheid van meningsuiting.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178907389
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, binnen de grenzen van de wet is er genoeg ruimte. Zeker in deze zaak.
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:11:50 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178907406
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, binnen de grenzen van de wet is er genoeg ruimte. Zeker in deze zaak.
Zoals wat?
pi_178907454
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals wat?
Alle wetgeving die te maken heeft met de bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden zoals bv Wom art 5 sub c.

Zeker nu er naast de aangekondigde demo van de extremisten van geen4mei een groepering heeft aangekondigd op te willen treden.
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:40:32 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178907796
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alle wetgeving die te maken heeft met de bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden zoals bv Wom art 5 sub c.

Zeker nu er naast de aangekondigde demo van de extremisten van geen4mei een groepering heeft aangekondigd op te willen treden.
Daar wordt in dit geval toch ook gebruik van gemaakt? Van Aartsen heeft de demonstratie verboden.

Wie is er dan precies bang?
pi_178907882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:04 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Eens. Wanneer snapt de politiek eens dat dit soort terroristische minderheden die hun wil willen opleggen aan de overgrote meerderheid, vervolgd en berecht dienen te worden.
Er moet een strafbaar feit zijn voor vervolging
Het hebben van een abjecte mening valt meestal binnen het recht van vrije meningsuiting.
Daarvan profiteert Wilders weer met zijn laatste spotje.
pi_178907904
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:16 schreef Montagui het volgende:

Heb je een linkje naar dit nieuwsbericht ?
pi_178908050
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar dit nieuwsbericht ?
Zie eerder in het topic.

En: https://www.telegraaf.nl/(...)en-activisten-dreigt
pi_178908382
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zie eerder in het topic.

En: https://www.telegraaf.nl/(...)en-activisten-dreigt
Merci. had ik gemist.

Hooligans en andere vaderlandslievenden willen dus gaan rellen 4 mei op de Dam ?
Dat is mogelijk nog erger dan het oorspronkelijke relplan.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:20:05 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178908495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Merci. had ik gemist.

Hooligans en andere vaderlandslievenden willen dus gaan rellen 4 mei op de Dam ?
Dat wordt weer goeie tv dan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178908740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 02:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

JUIST omdat het al 365 dagen, 23 uur en 58 minuten business as usual is, MOET je maar eens geforceerd worden om stil te staan bij wat er gebeurd is.

Probeer je eens in te leven. Jongens van 18, 19, 20 die de moed hadden om voor jouw opa's hachje oog in oog te staan met een vijand die echt gericht met scherp op ze schoot. Die weken in de modder, drek en sneeuw van de Ardennen hebben gelegen bij min 10 op weg naar Nederland en Duitsland. Jongens die verliefd waren op hun schatje in hun dorp of stad waar ze opgegroeid waren. Of jonge mannen die net vader waren geworden. En die dat allemaal achterlieten om Nederland te bevrijden van een totaalidioot die zijn wereldbeeld met geweld wilde opleggen aan anderen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_178908767
Dit kon je verwachten natuurlijk.. in de Molukse cultuur zijn voorouders sowieso heilig, eer en respect zijn heel belangrijk.

Zo'n lawaaiprotest staat zo'n beetje gelijk aan over het graf pissen van de betreffende KNIL militairen, waar deze hooligans letterlijk de nazaten van zijn.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:40:15 #185
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178908769
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja, en dus moet de politiek de wet aanpassen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:42:12 #186
117098 Hathor
Effe niet
pi_178908792
quote:

[..]

Merci. had ik gemist.

Nee, ze willen alleen voorkomen dat die idioten de boel gaan lopen verkloten. Als daarbij eventueel wat klappen vallen is dat geheel aan de activisten te wijten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 10:45:01 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178908826
quote:

[..]

Merci. had ik gemist.

dat staat er natuurlijk niet
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:47:51 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178908868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:40 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ja, en dus moet de politiek de wet aanpassen.
Wat moet die nieuwe wet dan zeggen?
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:51:39 #189
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178908939
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat moet die nieuwe wet dan zeggen?
Dat Nationale Feestdagen die min of meer heilig zijn voor de meeste Nederlanders niet mogen worden verstoord door protesten. Protesteren mag dus maar niet op die dagen.

Wat wil jij dan, absolute vrijheid voor terroristische minderheden om hun wil op te leggen aan de meerderheid?
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:54:06 #190
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178908978
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:51 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dat Nationale Feestdagen die min of meer heilig zijn voor de meeste Nederlanders niet mogen worden verstoord door protesten. Protesteren mag dus maar niet op die dagen.
'Min of meer heilig'. Wat een vaag begrip. En wat nou als het Comité zou besluiten om op 4 mei ook Duitse militairen te herdenken, mogen we daar dan ook niet tegen protesteren?
quote:
Wat wil jij dan, absolute vrijheid voor terroristische minderheden om hun wil op te leggen aan de meerderheid?
Nee, maar daar is hier in geen enkel geval sprake van.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 10:55:04 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909003
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

'Min of meer heilig'. Wat een vaag begrip. En wat nou als het Comité zou besluiten om op 4 mei ook Duitse militairen te herdenken, mogen we daar dan ook niet tegen protesteren?

niet tijdens de 2 minuten stilte
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:02:02 #192
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178909131
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar daar is hier in geen enkel geval sprake van.
Als je het begrip 'heilig' in deze context niet snapt dan heeft het geen zin meer met jou in discussie te gaan. De voorbeelden die je verder geeft, slaan - in deze context - helemaal nergens op.
pi_178909183
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar wordt in dit geval toch ook gebruik van gemaakt? Van Aartsen heeft de demonstratie verboden.

Wie is er dan precies bang?
Ik spuug soms echt op die wiskundige benadering van het recht.

Wat is het doel van wetgeving en rechstspraak? Is het niet voor het grootste deel preventief, zodat voorkomen wordt dat onschuldige mensen onrecht aangedaan wordt? En als het misgaat, dan kun je wel roepen dat er strafvervolging is, maar zelfs die straf richt zich op preventie in plaats van vergelding. En ondertussen zijn er wel onschuldige mensen in meer of minder mate beschadigd.

Als iemand willens en wetens de wet wil breken, dan is het fijn als een ander middel ingezet wordt die die preventieve werking wel heeft.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:14:19 #194
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178909419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:40 schreef Bluesdude het volgende:

Het is een prima idee om nieuwkomers te betrekken bij Nederlandse gewoontes , bijv 4 mei en methodes te zoeken hoe die Nederlandse geschiedenis te vertellen aan hun kinderen.
Het draait er natuurlijk om dat die nieuwkomers generatie op generatie weigeren Nederlands te worden, anders was dit ook gewoon "hun" geschiedenis en "hun" cultuur.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:15:28 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178909446
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het hebben van een abjecte mening valt meestal binnen het recht van vrije meningsuiting.
Daarvan profiteert Wilders weer met zijn laatste spotje.
Landverraad lijkt me hier op zijn plaats.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:16:06 #196
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909463
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet tijdens de 2 minuten stilte
Maar hoe komt dat dan in de wet te staan? "Het is verboden om te protesteren tijdens de 2 minuten stilte"? Dan gaan ze gewoon een rockconcert houden i.p.v. protesteren. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe je protesten zou kunnen verbieden als ze de openbare orde niet verstoren - en daar is al een wet tegen. "Het is verboden geluid te maken tijdens de 2 minuten stilte"? Wordt een gevaarlijk grapje dan om je horloge voor of achter te hebben staan.

Ik kan me geen manier bedenken waarop dit verbod in een coherente wet gegoten kan worden, zonder veel praktische problemen en zonder rechten te schenden.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:16:57 #197
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:02 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Als je het begrip 'heilig' in deze context niet snapt dan heeft het geen zin meer met jou in discussie te gaan. De voorbeelden die je verder geeft, slaan - in deze context - helemaal nergens op.
Ik begrijp wel wat je zegt, maar het is zodanig vaag dat het als wet niet bruikbaar is.
pi_178909498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar hoe komt dat dan in de wet te staan? "Het is verboden om te protesteren tijdens de 2 minuten stilte"? Dan gaan ze gewoon een rockconcert houden i.p.v. protesteren. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe je protesten zou kunnen verbieden als ze de openbare orde niet verstoren - en daar is al een wet tegen. "Het is verboden geluid te maken tijdens de 2 minuten stilte"? Wordt een gevaarlijk grapje dan om je horloge voor of achter te hebben staan.

Ik kan me geen manier bedenken waarop dit verbod in een coherente wet gegoten kan worden, zonder veel praktische problemen en zonder rechten te schenden.
Het verstoren van een plechtigheid of ceremonie is volgens mij al lang strafbaar gesteld.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:18:48 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:03 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik spuug soms echt op die wiskundige benadering van het recht.

Wat is het doel van wetgeving en rechstspraak? Is het niet voor het grootste deel preventief, zodat voorkomen wordt dat onschuldige mensen onrecht aangedaan wordt? En als het misgaat, dan kun je wel roepen dat er strafvervolging is, maar zelfs die straf richt zich op preventie in plaats van vergelding. En ondertussen zijn er wel onschuldige mensen in meer of minder mate beschadigd.

Als iemand willens en wetens de wet wil breken, dan is het fijn als een ander middel ingezet wordt die die preventieve werking wel heeft.
Wat zou jij graag zien dan? Dat deze mensen preventief worden gearresteerd?
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:19:42 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

weet ik veel, van mij hoeft de wet toch niet aangepast te worden

lawaai maken tijdens de herdenking zorgt voor problemen, die problemen kun je prima voorkomen met de huidige wetgeving
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')