abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:19:48 #201
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178909541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar hoe komt dat dan in de wet te staan? "Het is verboden om te protesteren tijdens de 2 minuten stilte"? Dan gaan ze gewoon een rockconcert houden i.p.v. protesteren. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe je protesten zou kunnen verbieden als ze de openbare orde niet verstoren - en daar is al een wet tegen. "Het is verboden geluid te maken tijdens de 2 minuten stilte"? Wordt een gevaarlijk grapje dan om je horloge voor of achter te hebben staan.

Ik kan me geen manier bedenken waarop dit verbod in een coherente wet gegoten kan worden, zonder veel praktische problemen en zonder rechten te schenden.
Waarom in een wet? Gewoon de vergunning weigeren omdat op die locatie al een ander evenement is.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:20:55 #202
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909569
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het verstoren van een plechtigheid of ceremonie is volgens mij al lang strafbaar gesteld.
Kennelijk is dat niet voldoende, aangezien er nog steeds mensen pleiten voor meer wetten.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:21:31 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet ik veel, van mij hoeft de wet toch niet aangepast te worden

lawaai maken tijdens de herdenking zorgt voor problemen, die problemen kun je prima voorkomen met de huidige wetgeving
Ja, dat dacht ik ook. Vandaar dat ik aan Old_Pal vroeg hoe hij die nieuwe wetgeving voor zich ziet.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:21:34 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kennelijk is dat niet voldoende, aangezien er nog steeds mensen pleiten voor meer wetten.
er pleiten ook nog steeds mensen voor de doodstraf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:22:13 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909606
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook. Vandaar dat ik aan Old_Pal vroeg hoe hij die nieuwe wetgeving voor zich ziet.
je moet me geen vragen stellen waar je het antwoord al op weet, zonde van mijn tijd en zonde van jouw tijd
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:22:38 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

er pleiten ook nog steeds mensen voor de doodstraf
Aan die mensen zou ik hetzelfde vragen: hoe zie je wetgeving over de doodstraf voor je? En als dat slechte wetgeving is, zou ik ze daar ook op wijzen.
pi_178909632
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat zou jij graag zien dan? Dat deze mensen preventief worden gearresteerd?
Nee, maar ik zou wel zien dat in zo'n geval vast vantevoren een extra zware strafmaat bepaalt zou worden die volgt bij overtreding. In het kader van 'een gewaarschuwd man telt voor twee'. Maar aangezien dit dus niet gebeurt in ons vla landje, is het wel fijn dat een groepje rauwdauwers zoals in Dokkum en nu ook hier wel het ontzag inboezemt dat onze slappe wetgevende macht en juridisch apparaat niet doen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:25:12 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Aan die mensen zou ik hetzelfde vragen: hoe zie je wetgeving over de doodstraf voor je? En als dat slechte wetgeving is, zou ik ze daar ook op wijzen.
je zegt dat het kennelijk nog niet voldoende is puur omdat mensen ergens iets roepen

dat is natuurlijk onzin, voor die mensen is het niet voldoende maar dat maakt het nog geen feit natuurlijk, de huidige wetgeving lijkt me meer dan afdoende in dit geval
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:25:14 #209
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909674
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:23 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Nee, maar ik zou wel zien dat in zo'n geval vast vantevoren een extra zware strafmaat bepaalt zou worden die volgt bij overtreding. In het kader van 'een gewaarschuwd man telt voor twee'. Maar aangezien dit dus niet gebeurt in ons vla landje, is het wel fijn dat een groepje rauwdauwers zoals in Dokkum en nu ook hier wel het ontzag inboezemt dat onze slappe wetgevende macht en juridisch apparaat niet doen.
Is de huidige strafmaat niet voldoende dan?
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:25:54 #210
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178909689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

je zegt dat het kennelijk nog niet voldoende is puur omdat mensen ergens iets roepen

dat is natuurlijk onzin, voor die mensen is het niet voldoende maar dat maakt het nog geen feit natuurlijk, de huidige wetgeving lijkt me meer dan afdoende in dit geval
Neuh, ik zeg dat ik het wel voldoende vind, maar anderen niet. Daarom vraag ik hen wat ze wel voldoende vinden.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 11:26:43 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178909708
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, ik zeg dat ik het wel voldoende vind, maar anderen niet. Daarom vraag ik hen wat ze wel voldoende vinden.
je vroeg mij welke wet ik wilde zien

ik vind de huidige wetgeving afdoende
pi_178909884
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is de huidige strafmaat niet voldoende dan?
En weer draai je het om. Je moet de vraag anders stellen: is de dreiging van de juridische gevolgen die de overtreding op het verbod op protest zal hebben voldoende om niet te gaan schreeuwen? Wat heeft de rest van de aanwezigen aan die 2 maanden onvoorwaardelijk die ze er hooguit voor krijgen? Hun moment is al verstoord wat voor de een wat meer ingrijpende gevolgen zal hebben dan voor de andere.

Dit bedoelde ik dus onder andere met die wiskundige benadering: ah, je hebt dit gedaan, dus als je dan op die manier gestraft wordt, dan is het weer 0.

Leg dat maar eens uit aan een verkrachte vrouw of aan de ouders van een vermoord kind. Bij de brandweer weten ze ook dat je beter brand kunt voorkomen dan blussen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:38:48 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178910039
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:32 schreef Multatilu het volgende:

[..]

En weer draai je het om. Je moet de vraag anders stellen: is de dreiging van de juridische gevolgen die de overtreding op het verbod op protest zal hebben voldoende om niet te gaan schreeuwen? Wat heeft de rest van de aanwezigen aan die 2 maanden onvoorwaardelijk die ze er hooguit voor krijgen? Hun moment is al verstoord wat voor de een wat meer ingrijpende gevolgen zal hebben dan voor de andere.

Dit bedoelde ik dus onder andere met die wiskundige benadering: ah, je hebt dit gedaan, dus als je dan op die manier gestraft wordt, dan is het weer 0.

Leg dat maar eens uit aan een verkrachte vrouw of aan de ouders van een vermoord kind. Bij de brandweer weten ze ook dat je beter brand kunt voorkomen dan blussen.
Is de huidige strafmaat niet voldoende om een preventieve werking te hebben dan?
pi_178910144
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

dat mensen ergens voor pleiten is geenszins bewijs voor de stelling dat de huidige wetgeving niet afdoende is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178910187
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is de huidige strafmaat niet voldoende om een preventieve werking te hebben dan?
Voor heel veel zaken niet. Misschien hier best wel (wat ik niet verwacht), maar de angst voor represailles van hooligans is volgens mij een goed middel die preventie nog verder op te schroeven.

Vind jij overigens dat die hooligans die dreiging mogen uitstralen?
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:51:33 #216
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178910427
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:43 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Voor heel veel zaken niet. Misschien hier best wel (wat ik niet verwacht), maar de angst voor represailles van hooligans is volgens mij een goed middel die preventie nog verder op te schroeven.
Wat vind jij een redelijke strafmaat dan?
quote:
Nee. De staat heeft een geweldsmonopolie, en om een goede reden.
pi_178910539
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:43 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dat is dus die hooligans argumenten geven dat het een goede zaak is bepaalde mensen te mishandelen en/of te gaan rellen op een 4mei-herdenking.
pi_178910627
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat vind jij een redelijke strafmaat dan?
Voor iemand die willens en wetens, ondanks een waarschuwing hier deze wet overtreedt? Minimaal 1 jaar lang celstraf en dagelijks (telefoon)gesprekken hebben met de familie en vrienden van degenen die gekwetst zijn door zijn acties. Zoiets.

quote:
Nee. De staat heeft een geweldsmonopolie, en om een goede reden.
[Ser_Ciappelletto modus aan] Maar ze doen toch niets strafbaars door daar te staan?[Ser_Ciappelletto modus uit]
pi_178910642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is dus die hooligans argumenten geven dat het een goede zaak is bepaalde mensen te mishandelen en/of te gaan rellen op een 4mei-herdenking.
Ze staan daar preventief voor het geval die schreeuwers denken dat ze wel kunnen gaan schreeuwen
pi_178910795
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet ik veel, van mij hoeft de wet toch niet aangepast te worden

lawaai maken tijdens de herdenking zorgt voor problemen, die problemen kun je prima voorkomen met de huidige wetgeving
zo is dat,zoals je ook prima de grenzen zou kunnen bewaken.....als je maar wil!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:09:53 #221
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178910828
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:00 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Voor iemand die willens en wetens, ondanks een waarschuwing hier deze wet overtreedt? Minimaal 1 jaar lang celstraf en dagelijks (telefoon)gesprekken hebben met de familie en vrienden van degenen die gekwetst zijn door zijn acties. Zoiets.

[..]

[Ser_Ciappelletto modus aan] Maar ze doen toch niets strafbaars door daar te staan?[Ser_Ciappelletto modus uit]
Je kunt je Ser_Ciappelletto-modus permanent uit laten staan. Want als ik ergens moe van word, is het wel dat voortdurende proberen om mij standpunten aan te wrijven die ik niet aanhang.
pi_178910849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:01 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ze staan daar preventief voor het geval die schreeuwers denken dat ze wel kunnen gaan schreeuwen
Preventie kan alleen werken als de dreiging wordt waargemaakt, en dat is een argument voor notoire reltrappers als voetbalhooligans om gewelddadig te worden cq de herdenking te verstoren.

Overigens ... is het hooligannieuws wel waar ?
GeroGraphy twitterde op donderdag 03-05-2018 om 11:04:05 Zojuist contact gehad met een lid van de harde kern van Ajax: "Dit bericht is niet waar en uit de duim gezogen" - aldus een lid. https://t.co/mwa2RVvpEL reageer retweet
pi_178910868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt je Ser_Ciappelletto-modus permanent uit laten staan. Want als ik ergens moe van word, is het wel dat voortdurende proberen om mij standpunten aan te wrijven die ik niet aanhang.
Je spendeert notabene bijna 10 posts om mij duidelijk te maken dat iemand die de wet overtreed door de overheid gestraft moet worden. En als ik je vraag of wat je vind dat hooligans preventief dreiging uitstralen (zonder strafbare feiten te plegen) dan vind je dat niet kunnen. Dat hint toch op z'n minst naar hypocrisie?
pi_178910909
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Preventie kan alleen werken als de dreiging wordt waargemaakt, en dat is een argument voor notoire reltrappers als voetbalhooligans om gewelddadig te worden cq de herdenking te verstoren.

Overigens ... is het hooligannieuws wel waar ?
GeroGraphy twitterde op donderdag 03-05-2018 om 11:04:05 Zojuist contact gehad met een lid van de harde kern van Ajax: "Dit bericht is niet waar en uit de duim gezogen" - aldus een lid. https://t.co/mwa2RVvpEL reageer retweet
Alsof de harde kern van Ajax een clubje met lidmaatschap is. Er zijn mensen die op zuid staan en zeggen dat ze lid van de harde kern zijn. Vooral in z'n eigen vriendengroep dan. Wie zegt mij dat GeroGraphy niet gewoon iemand gebeld heeft met een seizoenkaart op zuid? Die groep molukkers is een heel andere groep dan bijvoorbeeld die groep oud 410'ers die nu ook op zuid staan.
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:17:57 #225
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178910952
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:26 schreef sp3c het volgende:

ik vind de huidige wetgeving afdoende
Ik niet. Ik vind dergelijke acties van terroristische aard. Die protest-idioten moeten als terroristen worden behandeld. Dat zou in de wet moeten staan, imho.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:18:21 #226
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178910962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:12 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Je spendeert notabene bijna 10 posts om mij duidelijk te maken dat iemand die de wet overtreed door de overheid gestraft moet worden. En als ik je vraag of wat je vind dat hooligans preventief dreiging uitstralen (zonder strafbare feiten te plegen) dan vind je dat niet kunnen. Dat hint toch op z'n minst naar hypocrisie?
Bedreigen is ook de wet overtreden.
pi_178910983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus dreigen met schreeuwen tijdens de herdenking is genoeg om ze op te pakken? Top!
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:23:08 #228
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178911043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:19 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dus dreigen met schreeuwen tijdens de herdenking is genoeg om ze op te pakken? Top!
Nee, want dreigen met een protest is niet verboden. Dreigen met geweld wel.
pi_178911175
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dreigen met verstoring van de openbare orde is ook verboden. En daar wordt het onder geschaard

Maar hoe dan ook. Het is weer die wiskundige benadering.
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:34:18 #230
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178911266
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:29 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dreigen met verstoring van de openbare orde is ook verboden. En daar wordt het onder geschaard

Maar hoe dan ook. Het is weer die wiskundige benadering.
Als je iedere keer dat je een tegenargument krijgt over 'wiskundige benadering' gaat zeuren, wordt deze discussie niet wat.
pi_178911285
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In die zin.... als een vermoedelijke damschreeuwer richting Dam loopt (=dreiging) kan de politie hem sommeren om te keren (politieverordening openbare orde) en arresteren als hij toch doorloopt, al dan niet met duwen en trekken.
pi_178911312
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In die zin.... als een vermoedelijke damschreeuwer richting Dam loopt (=dreiging) kan de politie hem sommeren om te keren (politieverordening openbare orde) en arresteren als hij toch doorloopt, al dan niet met duwen en trekken.
Ben benieuwd hoe ze die mensen eruit gaan pikken dan, aangenomen dat ze niet opgetuigd met spandoeken en borden aan komen...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_178911348
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:15 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Alsof de harde kern van Ajax een clubje met lidmaatschap is. Er zijn mensen die op zuid staan en zeggen dat ze lid van de harde kern zijn. Vooral in z'n eigen vriendengroep dan. Wie zegt mij dat GeroGraphy niet gewoon iemand gebeld heeft met een seizoenkaart op zuid? Die groep molukkers is een heel andere groep dan bijvoorbeeld die groep oud 410'ers die nu ook op zuid staan.
Het gaat hier om Molukkers binnen die harde kern.
Die gasten kennen elkaar en weten wat er om gaat. Ook al doen ze niet mee met dit relplan.
pi_178911434
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:36 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ze die mensen eruit gaan pikken dan, aangenomen dat ze niet opgetuigd met spandoeken en borden aan komen...
Die Meijerink is bekend met gezicht en naam en wie weet heeft de AIVD de wachtlopende agenten andere foto's en namen laten zien van vriendjes van Meijerink.
En misschien worden die Meijerink en kameraden vanaf de vroege ochtend gevolgd door AIVD..die in contact staat met een politiechef die dan een agent op een zekere plaats opdracht geeft iemand aan te houden die naar hem toeloopt ?
Misschien kijk ik teveel politiefilms ?

En dan is er nog de identificatieplicht en het recht van de politie bij mogelijke wetsovertredingen mensen aan te houden en id te laten tonen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:41:32 #235
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_178911435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:15 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Maluku goden
AFCA!
pi_178911603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die Meijerink is bekend met gezicht en naam en wie weet heeft de AIVD de wachtlopende agenten andere foto's en namen laten zien van vriendjes van Meijerink.
En misschien worden die Meijerink en kameraden vanaf de vroege ochtend gevolgd door AIVD..die in contact staat met een politiechef die dan een agent op een zekere plaats opdracht geeft iemand aan te houden die naar hem toeloopt ?
Misschien kijk ik teveel politiefilms ?
Meijerink zelf pik je er wel zo uit ja, maar je weet niet hoeveel onbekende idioten er op de been zijn gebracht.

quote:
En dan is er nog de identificatieplicht en het recht van de politie bij mogelijke wetsovertredingen mensen aan te houden en id te laten tonen.
Maar dan is het dus al te laat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_178912508
Zou ernstig zijn als dat tot gewelddadige botsingen komt. Ik denk eerder dat de aanwezigheid van die gasten al dreigend genoeg is. Dat ze je even op je schouder tikken op het moment dat je je mond opent. Zo zinken we steeds een stukje verder af richting anarcho-tirannie.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:39 schreef Ener-G het volgende:
Dit kon je verwachten natuurlijk.. in de Molukse cultuur zijn voorouders sowieso heilig, eer en respect zijn heel belangrijk.

Zo'n lawaaiprotest staat zo'n beetje gelijk aan over het graf pissen van de betreffende KNIL militairen, waar deze hooligans letterlijk de nazaten van zijn.
Wat een verschil met de Nederlandse cultuur in bepaalde kringen. Ik las de mening van Jan Kuitenbrouwer die stelt dat zijn vader 'fout' was omdat hij bij het KNIL diende. Alleen al het idee om zoiets over je bloedeigen vader te zeggen, tenzij de band verziekt is of iets dergelijks. Kan me wel vinden in zijn verdere standpunt overigens. Maar er wordt zo makkelijk over goed en fout gepraat met de ideologie van nu. De poging om het koloniaal juk te herstellen kan wel als fout worden getypeerd omdat kolonialisme bijna altijd gepaard gaat met imperialisme, uitbuiting en onderdrukking. Maar dat is wat anders dan te zeggen dat alle soldaten fout waren als personen. Ze zullen niet allemaal oorlogsmisdaden hebben gepleegd.

En het is zoals gezegd allemaal gedacht vanuit de tijdsgeest van nu. In die tijd was kolonialisme nog wijdverbreid, hoewel op zijn laatste benen. Mede door de nieuwe internationale verhoudingen na de oorlog was het met Nederlands Indië uiteindelijk betrekkelijk snel gedaan. In dat proces zijn door beide kanten oorlogsmisdaden gepleegd, alleen die van de KNIL zijn gepleegd uit naam van een uiteindelijk kansloze onderneming. En vervolgens natuurlijk de gebeurtenissen in de Molukken en Nieuw-Guinea en later de moordpartijen op de communisten in Indonesië. Kortom juist dit stukje geschiedenis is absoluut niet zwart-wit en kent niet puur goede en puur foute krachten.
pi_178913244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
Zou ernstig zijn als dat tot gewelddadige botsingen komt. Ik denk eerder dat de aanwezigheid van die gasten al dreigend genoeg is. Dat ze je even op je schouder tikken op het moment dat je je mond opent. Zo zinken we steeds een stukje verder af richting anarcho-tirannie.

[..]

Wat een verschil met de Nederlandse cultuur in bepaalde kringen. Ik las de mening van Jan Kuitenbrouwer die stelt dat zijn vader 'fout' was omdat hij bij het KNIL diende.
Maar dat is dan ook geen Molukker, bij het KNIL zaten ook Nederlandse soldaten. En de Nederlandse cultuur is op een aantal vlakken inderdaad heel anders dan de Molukse.

Niet dat ik de misdaden van het KNIL goed wil praten verder hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Alle partijen in die kwestie hebben genoeg op hun kerfstok.
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:53:44 #239
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178913300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je iedere keer dat je een tegenargument krijgt over 'wiskundige benadering' gaat zeuren, wordt deze discussie niet wat.
De meeste discussies met jou worden ook niets aangezien je het altijd beter denkt te weten ...... :r
"Hoka Hey!"
pi_178913306
De rechtszaak dient nu.
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 13:51:23 Rogier Meijerink heeft zijn eis bijgesteld. Hij wil niet meer schreeuwen tussen 8 uur en 2 over 8. Hij wil nu iets voor 8 uur een luchtalarm laten afgaan, en om 8 uur met zijn medestanders de Dam verlaten. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178913338
Dit is de eerste stap naar een jaarlijkse Purge :*
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 13:57:44 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178913365
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:08 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

zo is dat,zoals je ook prima de grenzen zou kunnen bewaken.....als je maar wil!
ok?
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:59:27 #243
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178913402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
De rechtszaak dient nu.
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 13:51:23 Rogier Meijerink heeft zijn eis bijgesteld. Hij wil niet meer schreeuwen tussen 8 uur en 2 over 8. Hij wil nu iets voor 8 uur een luchtalarm laten afgaan, en om 8 uur met zijn medestanders de Dam verlaten. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Die man is serieus rijp voor het gesticht .................... voor straf de hele maand mei opsluiten en dat elk jaar .....
"Hoka Hey!"
pi_178913490
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:02 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Het is geschiedvervalsing. Peter breedveld had het ook uitgebreid op zijn blog gezet hoe heldhaftig moslims wel niet waren in de wo2

Er ontstond zo dus ook de bewering dat moslims nederland hadden bevrijd.

Dat is niet. Er zijn 20 soldaten uit noord afrika die gediend hebben in het franse leger die omgekomen zijn in nederland.

Die zijn niet eens omgekomen in nederland. Ze zijn verzopen in Belgie bij de evacuatie en vervolgens aangespoeld in Nederland en hier begraven.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_178913495
Na heel wat blabla over oorlogsmisdadigers enzo komt er dit:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:01:52 Meijerink zegt nog steeds moeite te hebben met de 2 minuten stilte. Maar denkt dat het laten afgaan van een mobiel luchtalarm een acceptabel alternatief is. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Helemaal mee eens. Een luchtalarm af laten gaan is een acceptabel alternatief. Als het maar ergens gebeurt waar geen herdenking gehouden wordt.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:06:02 #246
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178913519
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

De meeste discussies met jou worden ook niets aangezien je het altijd beter denkt te weten ...... :r
Ik zeg altijd maar; je kunt net zo goed tegen een betonpaal schoppen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178913535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Na heel wat blabla over oorlogsmisdadigers enzo komt er dit:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 14:01:52 Meijerink zegt nog steeds moeite te hebben met de 2 minuten stilte. Maar denkt dat het laten afgaan van een mobiel luchtalarm een acceptabel alternatief is. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Helemaal mee eens. Een luchtalarm af laten gaan is een acceptabel alternatief. Als het maar ergens gebeurt waar geen herdenking gehouden wordt.
En niet op 4 mei tussen 19:30 en 20:30
zie email 27 oktober
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:08:21 #248
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178913555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dreigen met een protest op een moment dat er grote paniek kan optreden is wel verboden.
Dat doen terroristen ook, angst zaaien.

Ben je de damschreeuwer van 4 mei 2010 alweer vergeten, suffie?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:08:22 #249
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178913556
Wat dat luchtalarm betreft; doe dat even in een kamer waar die druiventeler zelf ook zit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178913569
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En niet op 4 mei tussen 19:30 en 20:30
Van mij mag hij tussen 20:00 en 20:02 een luchtalarm af laten gaan. Onder voorwaarde dat niemand die wil herdenken in stilte het hoort. Dus ergens in een weiland in Flevoland, of op Rottumeroog ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')