abonnement Unibet Coolblue
pi_171224183
Islam? aanslag Ariana Grande in Manchester

Goede UK bron voor laatste updates:
http://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Nare foto vandaar spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Politie bericht Manchester: meerdere doden en gewonden.

Wat we weten:

- 22 doden, 59 gewonden door een explosie rond 23.30 uur Nederlandse tijd in de hal van de MEN Arena.
- Politie gaat uit van een terroristische aanslag. Men gaat er van uit dat of een explosief in een rugzak of een bomvest gebruikt is, volgens Amerikaanse inlichtingendiensten. De Britten onderzoeken berichten over schroeven en moeren mogelijk gebruikt in een bom.
- Publiek bestond vooral uit tiener en jongvolwassen fans van Ariana Grande. Vlak voor 4 uur twitterde ze:“broken. from the bottom of my heart, i am so so sorry. i don’t have words.”
- In de arena, gebouwd in 1995, kunnen 21.000 mensen terecht. Geschatte aanwezigheid tijdens concert was 20.000
- Station Manchester Victoria, naast de arena, werd na de eerste berichten direct geëvacueerd.



Wat we (nog) niet weten:

- NBC News kwam met berichten over een zelfmoordaanslag. Dit is nog niet officieel bevestigd.
- Wat voor explosief er gebruikt is.
- De identiteit(en) van de dader(s). Er is nog geen groep die de aanslag opgeëist heeft.

https://mobile.nytimes.co(...).co/NmvsVN59jz?amp=1

quote:
PEOPLE have fled from Manchester Arena after reports of "loud bangs" this evening.

Emergency services have rushed to the scene.

Two louds explosions were reported this evening.

This is a breaking story. More to follow...
quote:
mergency services are rushing to reports of two loud bangs described as 'explosions' at Manchester Arena tonight.

People attending the concert by pop star Ariana Grande fled in panic on hearing the noises - some in tears.

Twitter users are reporting that they thought it was a 'gun shot' or 'bomb' - but sources say that it might be a speaker that blew during the performance.

The noises were heard at the end of the show.

MirrorOnline has contacted Greater Manchester Police and the Arena for comment.
http://www.express.co.uk/(...)&utm_campaign=buffer
alanbmufc92 twitterde op maandag 22-05-2017 om 23:39:39 Two loud bangs heard around Manchester arena. People running out of the arena. No idea what's going on https://t.co/KaRzQckvEE reageer retweet
pi_171224216
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij er in leest, had deze persoon hetzelfde gedaan zonder de islam?
Natuurlijk. Ander sprookje om hem te hersenspoelen, maar verder.
pi_171224217
Waar komt de motivatie vandaan?
pi_171224241
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ander sprookje om hem te hersenspoelen, maar verder.
Dus het komt door sprookjes?
pi_171224261
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was dat niet het geval in rusland vroeger (of was het daar echt een verbod op geloof), leek me ook geen pretje.
Laïcisme is dan ook niet een verbod op religie. Dat was het onder de sovjets wel idd, enige tijd iig. Alleen werd dat later weer matig toegestaan en leefde ondergronds gewoon verder. Thans zijn ze ook als reactie natuurlijk op de sovjet-tijd weer behoorlijk vroom geworden, dacht ik. Wat ook weer betekent dat je veel archaïsche shit terugkrijgt. Zoals bijv. mbt homoseksualiteit. Of het ook repercussies heeft voor vrouwen? Weet het niet, maar zal best wel.
I´m back.
pi_171224268
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:42 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dus het komt door sprookjes?
Nee, dat is een tool.
pi_171224288
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was dat niet het geval in rusland vroeger (of was het daar echt een verbod op geloof), leek me ook geen pretje.
Ze hebben in Albanië 40 jaar lang de islam verboden, dat is nu zo'n beetje opgeheven. Daar heb je alleen nog een gematigde/culturele islam over.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171224291
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ander sprookje om hem te hersenspoelen, maar verder.
oké dus een ander "sprookje" zou ook kunnen, waarom is het nu dan de hele tijd dezelfde?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171224323
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, dat is een tool.
Misschien. Dan is de islam het pistool en de terrorist de kogel? En wat maakt dan een beslissing om te schieten?
pi_171224329
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ze hebben in Albanië 40 jaar lang de islam verboden, dat is nu zo'n beetje opgeheven. Daar heb je alleen nog een gematigde/culturele islam over.
Die heb je in Turkije ook. Wat is je punt.
pi_171224348
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

oké dus een ander "sprookje" zou ook kunnen, waarom is het nu dan de hele tijd dezelfde?
Ik bel even mijn oom Abbu al Hollandi op om dit te vragen. brb.
pi_171224352
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

oké dus een ander "sprookje" zou ook kunnen, waarom is het nu dan de hele tijd dezelfde?
Omdat de VS een islamregio ernstig heeft ontregelt bijvoorbeeld.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:46:54 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171224376
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:28 schreef truthortruth het volgende: [..] Als ik zou afleiden dan zou ik een alternatieve oorzaak willen verdoezelen, en dat wil ik niet. Ik hoor alleen geen goede argumenten om de islam vrij te pleiten. Integendeel hoe meer ik dit soort discussies voer hou duidelijker het wordt. En dat staat helemaal los van hele aardige moslims die ik ken. [..] Bij elke aanslag opnieuw blijkt de achtergrond van daders heel divers te zijn, qua nationaliteit, sociale economische situatie, opleiding etc etc . Er is 1 grote overeenkomst, dat kan je anders willen maar dat feit is er. [..] Het zou voor mij makkelijker zijn om het niet op de islam te gooien.
Je doet dan ook alles om het maar niet te hebben over andere oorzaken dan de islam, Inc het demoniseren van mensen die daarop wijzen. Je gaat zelfs zo ver die mensen mede schuldig te achten aan misstanden. En nee, die diversiteit klopt niet, want ondanks de verschillende nationaliteiten en opleidingen en sociaal economische situatie s hebben ze allemaal belangrijke zaken gemeen, ze wijzen naar 'het westen' als schuldige, wijzen naar misstanden in de oorlogen/kolonialisme in 'moslim' gebieden (geschiedenis en heden) en behoren allen tot de wahabistsche stroming. Nogmaals, ik ontken de invloed van die islamitische stroming niet, ik zeg dat het een middel is, geen oorzaak noch doel. Ik ontken wel het wijzen naar de islam als geheel en als oorzaak. En ga toch heen met je het zou makkelijker zijn voor me om niet naar de islam te wijzen. Je doet niet anders en dat al jaren. Bij elk ander argument steek je je vingers in de oren en roept lalala, zo hard je kan. Als je dit werkelijk geloofd lieg je tegen jezelf.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171224388
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:46 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik bel even mijn oom Abbu al Hollandi op om dit te vragen. brb.
Je haakt zelf in op mijn vraag, deze was in eerste instantie geenzins op jou gericht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171224389
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:45 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Misschien. Dan is de islam het pistool en de terrorist de kogel? En wat maakt dan een beslissing om te schieten?
Zeg zelf even wat je van mij wil horen.
pi_171224405
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je haakt zelf in op mijn vraag, deze was in eerste instantie geenzins op jou gericht.
Dat weet ik.
pi_171224406
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Omdat de VS een islamregio ernstig heeft ontregelt bijvoorbeeld.
Bij de VS waren toch ook de NAVO bondgenoten of niet?
pi_171224449
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij de VS waren toch ook de NAVO bondgenoten of niet?
Klopt. VS cs was beter geweest.
pi_171224455
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Omdat de VS een islamregio ernstig heeft ontregelt bijvoorbeeld.
Oké dus de oorzaak van deze aanslag is dat deze persoon gebruikmakend van het "sprookje" het weet te verantwoorden om een tiental kinderen op te blazen in Manchester ter vergelding van hetgeen de USA heeft gedaan in de islamitische regio?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171224466
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Gelukkig maar, doe je oom dan maar de groeten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171224492
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gelukkig maar, doe je oom dan maar de groeten.
Hij wenst niet te spreken met een onzedige moslima. Jammer.
pi_171224529
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zeg zelf even wat je van mij wil horen.
Ik wil weten waarom de islam het waard is volgens jou.

Als jij het een tool noemt van wandaden, dan vraag ik mij af waarom je het niet zou willen 'bestrijden'.
pi_171224532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hij wenst niet te spreken met een onzedige moslima. Jammer.
Ah, jammer. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:51:13 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171224535
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laïcisme is dan ook niet een verbod op religie. Dat was het onder de sovjets wel idd, enige tijd iig. Alleen werd dat later weer matig toegestaan en leefde ondergronds gewoon verder. Thans zijn ze ook als reactie natuurlijk op de sovjet-tijd weer behoorlijk vroom geworden, dacht ik. Wat ook weer betekent dat je veel archaïsche shit terugkrijgt. Zoals bijv. mbt homoseksualiteit. Of het ook repercussies heeft voor vrouwen? Weet het niet, maar zal best wel.
Zoals in Frankrijk bedoel je, waar het oh zo goed gaat, zoveel beter dan hier waar we een meer relalistische vorm hebben van scheiding van staat er kerk?

Ik zie echt geen enkel reden onze vorm te veranderen en al zeker niet naar iets waarvan de voorbeelden in de praktijk veel doen, maar niet beter werken dan de onze.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171224554
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je doet dan ook alles om het maar niet te hebben over andere oorzaken dan de islam, Inc het demoniseren van mensen die daarop wijzen. Je gaat zelfs zo ver die mensen mede schuldig te achten aan misstanden.
Kom op, niet zo selectief lezen.
quote:
En nee, die diversiteit klopt niet, want ondanks de verschillende nationaliteiten en opleidingen en sociaal economische situatie s hebben ze allemaal belangrijke zaken gemeen, ze wijzen naar 'het westen' als schuldige, wijzen naar misstanden in de oorlogen/kolonialisme in 'moslim' gebieden (geschiedenis en heden) en behoren allen tot de wahabistsche stroming.
Die moslims die vanmorgen die Christenen afslachten wezen niet naar het westen. Die homo's die afgeslacht zijn in Tsetjenie had het westen ook niks mee van doen.
quote:
Nogmaals, ik ontken de invloed van die islamitische stroming niet, ik zeg dat het een middel is, geen oorzaak noch doel. Ik ontken wel het wijzen naar de islam als geheel en als oorzaak. En ga toch heen met je het zou makkelijker zijn voor me om niet naar de islam te wijzen. Je doet niet anders en dat al jaren. Bij elk ander argument steek je je vingers in de oren en roept lalala, zo hard je kan. Als je dit werkelijk geloofd lieg je tegen jezelf.
Omdat ik al jaren hoor 'het is de islam niet' en vervolgens lees en zie dat mensen uit naam van de islam afgeslacht en onderdrukt worden. Wat wil je dan dat ik doe, dat ontkennen?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171224576
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké dus de oorzaak van deze aanslag is dat deze persoon gebruikmakend van het "sprookje" het weet te verantwoorden om een tiental kinderen op te blazen in Manchester ter vergelding van hetgeen de USA heeft gedaan in de islamitische regio?
Nou vul je wat mij betreft teveel in.
pi_171224582
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zoals in Frankrijk bedoel je, waar het oh zo goed gaat, zoveel beter dan hier waar we een meer relalistische vorm hebben van scheiding van staat er kerk?

Ik zie echt geen enkel reden onze vorm te veranderen en al zeker niet naar iets waarvan de voorbeelden in de praktijk veel doen, maar niet beter werken dan de onze.
UK is nog vele malen toeschietelijker naar islam dan NL; zie wat er gebeurd is. Vreemde theorie zou het zijn indien je stelt dat je in NL net op het goede uitgebalanceerde puntje zit tussen laïcisme (Fr.) en toeschietelijk zijn naar islam (UK).

Mbt islam heb ik het overigens met name over het verbieden van salafisme, maar ik vind ook dat we onze artikel 23 GW moeten aanpassen. Ik vind ook dat we geen bijzonder onderwijs meer moeten toestaan, dus ook voor gristenen niet, en religie op school is dan alleen vergelijkend onderwijs erin in het kader van bijv. geschiedenis en maatschappij leer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 26-05-2017 16:58:24 ]
I´m back.
pi_171224606
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou vul je wat mij betreft teveel in.
Wat dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171224644
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:51 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik wil weten waarom de islam het waard is volgens jou.

Als jij het een tool noemt van wandaden, dan vraag ik mij af waarom je het niet zou willen 'bestrijden'.
Het valt niet te bestrijden. Het is ook niet alleen islam. Het zijn religies, maar ook nationalisme bijvoorbeeld.

Uiteindelijk is het een kwetsbaarheid van human nature.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:56:51 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171224675
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

UK is nog vele malen toeschietelijker naar islam dan NL; zie wat er gebeurd is.
Die hebben veel minder scheiding van kerk en staat (geen eigenlijk) als wij hebben. Ik zeg dan ook, ik zie geen enkele reden ons systeem ergens in te veranderen naar iets wat in de praktijk slechter werkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171224710
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het valt niet te bestrijden. Het is ook niet alleen islam. Het zijn religies, maar ook nationalisme bijvoorbeeld.

Uiteindelijk is het een kwetsbaarheid van human nature.
Als men iets zoekt om een hont te trappen is er altijd wel iets te vinden.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:58:20 #32
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171224720
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kom op, niet zo selectief lezen.

[..]

Die moslims die vanmorgen die Christenen afslachten wezen niet naar het westen. Die homo's die afgeslacht zijn in Tsetjenie had het westen ook niks mee van doen.

[..]

Omdat ik al jaren hoor 'het is de islam niet' en vervolgens lees en zie dat mensen uit naam van de islam afgeslacht en onderdrukt worden. Wat wil je dan dat ik doe, dat ontkennen?
Blabla, hetzelfde riedeltje als altijd... Ik lees niet selectief, ik confronteer je met je eigen woorden.

Ik wil dat je verder kijkt dan je neus lang is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171224728
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat dan?
Ik geef alleen maar aan dat het gebruik van islam vervangen kan worden door iets anders.
pi_171224758
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die hebben veel minder scheiding van kerk en staat (geen eigenlijk) als wij hebben. Ik zeg dan ook, ik zie geen enkele reden ons systeem hierin te veranderen naar iets wat in de praktijk slechter werkt.
En zijn heel toeschietelijk naar moslims en dat levert hen geen voordelen op. Of je nu wel of niet toeschietelijk bent naar moslims, het is lood om oud ijzer. Daar ligt het niet aan dus.
I´m back.
pi_171224919
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Blabla, hetzelfde riedeltje als altijd... Ik lees niet selectief, ik confronteer je met je eigen woorden.
Maar je kijkt niet naar de context :D
quote:
Ik wil dat je verder kijkt dan je neus lang is.
En ik wil je dat je je oogkleppen afdoet. Je kan niet aan mij vragen iets niet te zien wat er is. Nogmaals als de islam er niets mee van doen heeft zou ik dat prima vinden. Neem Marokkaanse rotjochies, die worden door pvv'ers ook nog wel eens op een hoop gegooid met 'die moslims' . Maar voor mij heeft dat hele Marokkaanse tuig fenomeen niets te maken met de islam. Als de islam er niets mee van doen heeft heb ik er geen problemen mee dat te erkennen.

Maar nu jij, kom nou eens met echt goede argumenten waarom de islam er niets mee van doen heeft.
Ik zie ze niet, ik zie een gewelddadige , intolerante religie waarbij de daders zeggen dat die religie hun motivatie is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 17:05:59 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171224936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En zijn heel toeschietelijk naar moslims en dat levert hen geen voordelen op. Of je nu wel of niet toeschietelijk bent naar moslims, het is lood om oud ijzer. Daar ligt het niet aan dus.
Ons systeem levert wel voordelen op. Het is een gebalanceerd systeem namelijk. Ruimte voor, maar met grenzen.

Je noemt 2 uitersten op van het spectrum, laïcisme VS geen scheiding van staat en kerk en roept dan omdat beide niet werken je maar voor laïcisme moet kiezen. Dat terwijl er een middenweg is, die we hier in Nederland kennen zelfs. Die lijkt te werken, best aardig zelfs (perfect bestaat niet).

Waarom iets willen dat niet werkt, dat aantoonbaar extra ellende oplevert als er die middenweg is die beter werkt dan of dat laïcisme of geen scheiding van kerk en staat?
Dat we binnen ons systeem van de middenweg na moeten blijven denken over de grenzen, het niet perfect is maakt niet dat het een slecht systeem is. De resultaten zijn beter dan bij die 2 andere vormen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171224954
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het valt niet te bestrijden. Het is ook niet alleen islam. Het zijn religies, maar ook nationalisme bijvoorbeeld.

Uiteindelijk is het een kwetsbaarheid van human nature.
Nationalisme, socialisme en dergelijken vinden hun verantwoording in de menselijke wereld. Religies daarintegen niet, religies bevinden zich buiten de werkelijkheid en bieden onwerkelijke beloftes: leugens los van ratio.

En een leugen lijkt het me toch waard om te bestrijden. Want juist de ratio is leidend in the human nature, als dat niet zo was geweest was er nooit een beschaving ontstaan.
pi_171225024
Ja ja maar Europa heeft hier zelf voor gezorgd door hun kwaadaardige koloniale behoeftes :(

Uitstekend artikel.:

quote:
Language is the first casualty of wars over foreign policy. To paraphrase Thucydides, during ideological conflict, words have to change their ordinary meaning and to take that which is now given them.

One word that has been central to our foreign policy for over a century is “colonialism.” Rather than describing a historical phenomenon––with all the complexity, mixture of good and evil, and conflicting motives found on every page of history––“colonialism” is now an ideological artifact that functions as a crude epithet. As a result, our foreign policy decisions are deformed by self-loathing and guilt eagerly exploited by our adversaries.

The great scholar of Soviet terror, Robert Conquest, noted this linguistic corruption decades ago. Historical terms like “imperialism” and “colonialism,” Conquest wrote, now refer to “a malign force with no program but the subjugation and exploitation of innocent people.” As such, these terms are verbal “mind-blockers and thought-extinguishers,” which serve “mainly to confuse, and of course to replace, the complex and needed process of understanding with the simple and unneeded process of inflammation.” Particularly in the Middle East, “colonialism” has been used to obscure the factual history that accounts for that region’s chronic dysfunctions, and has legitimized policies doomed to fail because they are founded on distortions of that history.

The simplistic discrediting of colonialism and its evil twin imperialism became prominent in the early twentieth century. In 1902 J.A. Hobson’s influential Imperialism: A Study reduced colonialism to a malign economic phenomenon, the instrument of capitalism’s “economic parasites,” as Hobson called them, who sought resources, markets, and profits abroad. In 1917, Vladimir Lenin, faced with the failure of classical Marxism’s historical predictions of the proletarian revolution, in 1917 built on Hobson’s ideas in Imperialism: The Highest Stage of Capitalism. Now the indigenous colonized peoples would perform the historical role of destroying capitalism that the European proletariat had failed to fulfill.

These ideas influenced the anti-colonial movements after World War II. John-Paul Sartre, in his introduction to Franz Fanon’s anti-colonial screed The Wretched of the Earth, wrote, “Natives of the underdeveloped countries unite!” substituting the Third World for classic Marxism’s “workers of the world.” This leftist idealization of the colonial Third World and its demonization of the capitalist West have survived the collapse of the Soviet Union and the discrediting of Marxism, and have become received wisdom both in academe and popular culture. It has underwritten the reflexive guilt of the West, the idea that “every Westerner is presumed guilty until proven innocent,” as French philosopher Pascal Bruckner writes, for the West contains an “essential evil that must be atoned for,” colonialism and imperialism.

This leftist interpretation of words like colonialism and imperialism transforms them into ideologically loaded terms that ultimately distort the tragic truths of history. They imply that Europe’s explorations and conquests constituted a new order of evil. In reality, the movements of peoples in search of resources, as well as the destruction of those already in possession of them, is the perennial dynamic of history.

Whether it was the Romans in Gaul, the Arabs throughout the Mediterranean and Southern Asia, the Huns in Eastern Europe, the Mongols in China, the Turks in the Middle East and the Balkans, the Bantu in southern Africa, the Khmer in East Asia, the Aztecs in Mexico, the Iroquois in the Northeast, or the Sioux throughout the Great Plains, human history has been stained by man’s continual use of brutal violence to acquire land and resources and destroy or replace those possessing them. Scholars may find subtle nuances of evil in the European version of this ubiquitous aggression, but for the victims such fine discriminations are irrelevant.

Yet this ideologically loaded and historically challenged use of words like “colonial” and “colonialist” remains rife in analyses of the century-long disorder in the Middle East. Both Islamists and Arab nationalists, with sympathy from the Western left, have blamed the European “colonialists” for the lack of development, political thuggery, and endemic violence whose roots lie mainly in tribal culture, illiberal shari’a law, and sectarian conflicts.

Moreover, it is blatant hypocrisy for Arab Muslims to complain about imperialism and colonialism. As Middle East historian Efraim Karsh documents in Islamic Imperialism, “The Arab conquerors acted in a typically imperialist fashion from the start, subjugating indigenous populations, colonizing their lands, and expropriating their wealth, resources, and labor.” Indeed, if one wants to find a culture defined by imperialist ambitions, Islam fits the bill much better than do Europeans and Americans, latecomers to the great game of imperial domination that Muslims successfully played for a thousand years.

“From the first Arab-Islamic empire of the mid-seventh century to the Ottomans, the last great Muslim empire,” Karsh writes, “the story of Islam has been the story of the rise and fall of universal empires and, no less important, of imperialist dreams.”

A recent example of this confusion caused by careless language can be found in commentary about the on-going dissolution of Iraq caused by sectarian and ethnic conflicts. There is a growing consensus that the creation of new nations in the region after World War I sowed the seeds of the current disorder. Ignoring those ethnic and sectarian differences, the British fashioned the nation of Iraq out of three Ottoman provinces that had roughly concentrated Kurds, Sunni, and Shi’a in individual provinces.

There is much of value to be learned from this history, but even intelligent commentators obscure that value with misleading words like “colonial.” Wall Street Journal writer Jaroslav Trofimov, for example, recently writing about the creation of the Middle Eastern nations, described France and England as “colonial powers.” Similarly, columnist Charles Krauthammer on the same topic used the phrase “colonial borders.” In both instances, the adjectives are historically misleading.

France and England, of course, were “colonial powers,” but their colonies were not in the Middle East. The region had for centuries been under the sovereignty of the Ottoman Empire. Thus Western “colonialism” was not responsible for the region’s dysfunctions. Rather, it was the incompetent policies and imperialist fantasies of the Ottoman leadership during the century before World War I, which culminated in the disastrous decision to enter the war on the side of Germany, that bear much of the responsibility for the chaos that followed the defeat of the Central Powers.

Another important factor was the questionable desire of the British to create an Arab national homeland in the ruins of the Ottoman Empire, and to gratify the imperial pretensions of their ally the Hashemite clan, who shrewdly convinced the British that their self-serving and marginal actions during the war had been important in fighting the Turks.

Obviously, the European powers wanted to influence these new nations in order to protect their geopolitical and economic interests, but they had no desire to colonize them. Idealists may decry that interference, or see it as unjust, but it is not “colonialism” rightly understood.

No more accurate is Krauthammer’s use of “colonial borders” to describe the region’s nations. Like all combatants in a great struggle, in anticipation of the defeat of the Central Powers, the British and French began planning the settlement of the region in 1916 in a meeting that produced the Sykes-Picot agreement later that year. But there is nothing unexceptional or untoward in this. In February 1945, Churchill, Roosevelt, and Stalin met in Yalta to negotiate their spheres of influence in Germany and Eastern Europe after the war. It would be strange if the Entente powers had not laid out their plans for the territories of the defeated enemy.

Thus as part of the peace treaties and conferences after World War I, the French and British were given, under the authority of negotiated treaties and the supervision of the League of Nations, the “mandates” over the former Ottoman territories lying between Egypt and Turkey. In 1924 the goal of the mandates was spelled out in Article 22 of the League of Nations Covenant: “Certain communities formerly belonging to the Turkish Empire have reached a stage of development where their existence as independent nations can be provisionally recognized subject to the rendering of administrative advice and assistance by a Mandatory until such time as they are able to stand alone. The wishes of these communities must be a principal consideration in the selection of the Mandatory.”

Thus the nations created in the old Ottoman territory were sanctioned by international law as the legitimate prerogative of the victorious Entente powers. There was nothing “colonial” about the borders of the new nations.

One can legitimately challenge the true motives of the mandatory powers, doubt their sincerity in protesting their concern for the region’s peoples, or criticize their borders for serving European interests rather than those of the peoples living there. But whatever their designs, colonizing was not one of them. Indeed, by 1924 colonialism had long been coming into question for many in the West, and at the time of the post-war settlement the reigning ideal was not colonialism, but ethnic self-determination as embodied in the nation-state, as Woodrow Wilson had called for in February 1918: “National aspirations must be respected; people may now be dominated and governed only by their own consent.” The Anglo-French Declaration issued a few days before the war ended on November 11, 1918 agreed, stating that their aims in the former Ottoman territories were “the establishment of National Governments and administrations deriving their authority from the initiative and free choice of the indigenous populations.”

Again, one can question the wisdom of trying to create Western nation-states and political orders in a region still intensely tribal, with a religion in which the secular nation is an alien import. That incompatibility continues to be an ongoing problem nearly a century later, as we watch the failure of nation-building in Iraq and Afghanistan, and the hopes of the Arab Spring dashed in the violence and disorder of the Arab Winter.

But whatever the sins of the Europeans in the Middle East, colonialism is not one of them. The misuse of the term may sound trivial, but it legitimizes the jihadist narrative of Western guilt and justified Muslim payback through terrorist violence, now perfumed as “anticolonial resistance.” It reinforces what Middle East scholar J.B. Kelly called the “preemptive cringe,” the willingness of the West to blame itself for the region’s problems, as President Obama did in his 2009 Cairo speech when he condemned the “colonialism that denied rights and opportunities to many Muslims.”

This apologetic stance has characterized our foreign policy and emboldened our enemies for half a century. Today the region is in more danger of collapse into widespread violence and more of a threat to our national interests than at any time in the last fifty years. Perhaps we should start crafting our foreign policy on the foundations of historical truth and precise language.
bron http://www.hoover.org/research/truth-about-western-colonialism
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 17:09:15 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171225036
is er geen betere plek voor deze warrige discussie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_171225066
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ons systeem levert wel voordelen op. Het is een gebalanceerd systeem namelijk. Ruimte voor, maar met grenzen.

Je noemt 2 uitersten op van het spectrum, laïcisme VS geen scheiding van staat en kerk en roept dan omdat beide niet werken je maar voor laïcisme moet kiezen. Dat terwijl er een middenweg is, die we hier in Nederland kennen zelfs. Die lijkt te werken, best aardig zelfs (perfect bestaat niet).

Waarom iets willen dat niet werkt, dat aantoonbaar extra ellende oplevert als er die middenweg is die beter werkt dan of dat laïcisme of geen scheiding van kerk en staat?
Dat we binnen ons systeem van de middenweg na moeten blijven denken over de grenzen, het niet perfect is maakt niet dat het een slecht systeem is. De resultaten zijn beter dan bij die 2 andere vormen.
In het onderwijs artikel 23 GW zit een bottleneck en in het oprukkende salafisme, daar moet je wat aan gaan doen imho. En dat betekent meer laïcisme.
Minder meegaand ook; zo'n discussie over hoofddoeken bij de politie is voorlopig in de koelkast gezet, las ik. Nee, die is voorgoed in de diepvries gegaan en die ontdooien we nooit meer, zal het moeten luiden. Confronterend voor moslims ja, maar dat is de richting die de bevolking in seculiere staten in het westen op wil gaan.

Overigens dat het NLse systeem van verzuiling redelijk werkte (min of meer, maar zeker in de bloeiperiode 1917-1939) en in het verlengde na de ontzuiling het polderen, dat bestrijd ik niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 26-05-2017 17:29:58 ]
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 17:12:13 #41
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171225138
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar je kijkt niet naar de context :D

[..]

En ik wil je dat je je oogkleppen afdoet. Je kan niet aan mij vragen iets niet te zien wat er is. Nogmaals als de islam er niets mee van doen heeft zou ik dat prima vinden. Neem Marokkaanse rotjochies, die worden door pvv'ers ook nog wel eens op een hoop gegooid met 'die moslims' . Maar voor mij heeft dat hele Marokkaanse tuig fenomeen niets te maken met de islam. Als de islam er niets mee van doen heeft heb ik er geen problemen mee dat te erkennen.

Maar nu jij, kom nou eens met echt goede argumenten waarom de islam er niets mee van doen heeft.
Ik zie ze niet, ik zie een gewelddadige , intolerante religie waarbij de daders zeggen dat die religie hun motivatie is.
die daders (terroristen) zeggen niet dat die religie de reden is, ze zeggen dat 'de bemoeienis en ellende van het westen' de reden is. Dat interne politieke conflicten de reden zijn en ga zo maar door.
Daar kan en mag je het mee of oneens zijn, over discussiëren en dat zou ik een interessante discussie vinden. Maar roep hier niet dat ze zeggen dat het puur door de islam komt, dat de terroristen dat stellen, dat is onwaar.

Neem bv 9/11, gruwelijke gebeurtenis. Bin laden heeft vrij ruim uitgelegd hoe ze tot die daar kwamen. De islam had daar bar weinig mee te doen. Ging niet verder dan daar putten we kracht/moed uit om te doen wat 'juist' is (hoe oneens ik het daar ook mee ben). Het was niet de reden, niet de oorzaak. Niet meer dan het 'in god we trust' wat veel gebruikt wordt in bv Amerika.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171225221
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
die daders (terroristen) zeggen niet dat die religie de reden is, ze zeggen dat 'de bemoeienis en ellende van het westen' de reden is. Dat interne politieke conflicten de reden zijn en ga zo maar door.
Daar kan en mag je het mee of oneens zijn, over discussiëren en dat zou ik een interessante discussie vinden. Maar roep hier niet dat ze zeggen dat het puur door de islam komt, dat de terroristen dat stellen, dat is onwaar.

Neem bv 9/11, gruwelijke gebeurtenis. Bin laden heeft vrij ruim uitgelegd hoe ze tot die daar kwamen. De islam had daar bar weinig mee te doen. Ging niet verder dan daar putten we kracht/moed uit om te doen wat 'juist' is (hoe oneens ik het daar ook mee ben). Het was niet de reden, niet de oorzaak. Niet meer dan het 'in god we trust' wat veel gebruikt wordt in bv Amerika.
Maar dit verklaart toch al die andere gewelddadigheden met een islamitische achtergrond niet...Voor mij is terrorisme in het westen 1 van de kleinste problemen die we hebben met de islam. Een symptoom van grotere problematiek, dat wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171225260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:09 schreef sp3c het volgende:
is er geen betere plek voor deze warrige discussie?
De discussie omtrent hetgeen meer dan een enkeling oorzaak voor een zeer ingrijpende gebeurtenis en onderwerp van deze reeks acht?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171225329
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat het gebruik van islam vervangen kan worden door iets anders.
Dat sluit ik ook niet uit, maar het is dus wel iets wat is gebruikt in dit geval.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171225396
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:
die daders (terroristen) zeggen niet dat die religie de reden is, ze zeggen dat 'de bemoeienis en ellende van het westen' de reden is. Dat interne politieke conflicten de reden zijn en ga zo maar door.
Daar kan en mag je het mee of oneens zijn, over discussiëren en dat zou ik een interessante discussie vinden. Maar roep hier niet dat ze zeggen dat het puur door de islam komt, dat de terroristen dat stellen, dat is onwaar.

Neem bv 9/11, gruwelijke gebeurtenis. Bin laden heeft vrij ruim uitgelegd hoe ze tot die daar kwamen. De islam had daar bar weinig mee te doen. Ging niet verder dan daar putten we kracht/moed uit om te doen wat 'juist' is (hoe oneens ik het daar ook mee ben). Het was niet de reden, niet de oorzaak. Niet meer dan het 'in god we trust' wat veel gebruikt wordt in bv Amerika.
Hoe zit het eigenlijk met de IS aanslagen op kopten in Egypte?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171225429
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

die daders (terroristen) zeggen niet dat die religie de reden is, ze zeggen dat 'de bemoeienis en ellende van het westen' de reden is. Dat interne politieke conflicten de reden zijn en ga zo maar door.
Daar kan en mag je het mee of oneens zijn, over discussiëren en dat zou ik een interessante discussie vinden. Maar roep hier niet dat ze zeggen dat het puur door de islam komt, dat de terroristen dat stellen, dat is onwaar.

Neem bv 9/11, gruwelijke gebeurtenis. Bin laden heeft vrij ruim uitgelegd hoe ze tot die daar kwamen. De islam had daar bar weinig mee te doen. Ging niet verder dan daar putten we kracht/moed uit om te doen wat 'juist' is (hoe oneens ik het daar ook mee ben). Het was niet de reden, niet de oorzaak. Niet meer dan het 'in god we trust' wat veel gebruikt wordt in bv Amerika.
Whut? Had alles met islam te maken. Alles wat Bin Laden deed had met islam te maken. Arme man draait zich om in zijn zeegraf.
VS (ongelovigen) waren gelegerd in SA, sinds de eerste golfoorlog (1991). Holy ground. Dat was de reden.
Bijkomend het SA-regime maakte die deal met VS.
In feite was het dus gericht tegen de westerse (ongelovige) inmenging in zaken die des moslims waren.
Zo begon ook zijn eerste strijd in Afghanistan tegen de sovjet-inmenging. Ook Sovjets waren ongelovigen die niets te zoeken hadden in Afghanistan. Die strijd wonnen ze, in 1989 trok Sovjet-unie zich terug en was twee jaar later einde oefening. Hier putten zij, de mujehadin, enorme zelfverzekerdheid uit. Idem trouwens uit de revolutie onder de ayatollah Chomeini (hoewel sjiitisch) in 1979.


???

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 26-05-2017 17:31:08 ]
I´m back.
pi_171225614
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Whut? Had alles met islam te maken. Alles wat Bin Laden deed had met islam te maken. Arme man draait zich om in zijn zeegraf.
VS (ongelovigen) waren gelegerd in SA, sinds de eerste golfoorlog (1991). Holy ground. Dat was de reden.
Bijkomend het SA-regime maakte die deal met VS.
In feite was het dus gericht tegen de westerse (ongelovige) inmenging in zaken die des moslims waren.
Zo begon ook zijn eerste strijd in Afghanistan tegen de sovjet-inmenging. Ook Sovjets waren ongelovigen die niets te zoeken hadden in Afghanistan. Die strijd wonnen ze, in 1989 trok Sovjet-unie zich terug en was twee jaar later einde oefening. Hier putten zij, de mujehadin, enorme zelfverzekerdheid uit. Idem trouwens aan de revolutie onder de ayatollah Chomeini (hoewel sjiitisch) in 1979.

???
En daarbij natuurlijk het islamitische broederschap. Wat hebben al die (2/3de generatie) Marokkaanse en Algerijnse terroristen in Europa te maken met 'het leed van Irak of Afghanistan' bijvoorbeeld? Deels etnische verbintenis, maar toch ook vooral een islamitische. 't Zijn hun broeders die aangevallen worden door de christenen en ongelovigen westerlingen. Ze lijken daarom ook geen motivatie te putten uit het leed van de Koptische christenen bijvoorbeeld. Alleen de slachtoffers van de duivelse mogendheden (Israël, VS, EU en Rusland) zijn verontwaardiging en wraak waard. Waarom rellen Noord-Afrikanen op straat vanwege de onderdrukte Palestijnen en niet de Koerden of Joden in al die Arabische landen? Wat is de connectie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 17:35:39 ]
pi_171225718
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En daarbij natuurlijk het islamitische broederschap. Wat hebben al die (2/3de generatie) Marokkaanse en Algerijnse terroristen in Europa te maken met 'het leed van Irak of Afghanistan' bijvoorbeeld? Deels etnische verbintenis, maar toch ook vooral een islamitische. 't Zijn hun broeders die aangevallen worden door de christenen en ongelovigen westerlingen. Ze lijken daarom ook geen motivatie te putten uit het leed van de Koptische christenen bijvoorbeeld. Alleen de slachtoffers van de duivelse mogendheden (Israël, VS, EU en Rusland) zijn verontwaardiging en wraak waard. Waarom rellen Noord-Afrikanen op straat vanwege de onderdrukte Palestijnen en niet de Koerden of Joden in al die Arabische landen? Wat is de connectie?
Ja, klopt idd. Komt bij dat ze ongeveer zelfde taal spreken, daardoor zien mensen elkaar als hetzelfde volk natuurlijk. In die zin had Nasser best een aardig idee, vind ik altijd. Alleen ja, hij was pan-Arabist en socialistisch.
I´m back.
pi_171225733
Zie hier de kaffers onze motieven bespreken :{
pi_171225744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:38 schreef Stimorol- het volgende:
Zie hier de kaffers onze motieven bespreken :{
:').
I´m back.
pi_171225763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:38 schreef Stimorol- het volgende:
Zie hier de kaffers onze motieven bespreken :{
Da's dus wat ik probeerde uit te leggen. Dank voor de bevestiging.
pi_171225770
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:').
Mijn oom abu al hollandi draait zich om in zijn graf.
pi_171225779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Da's dus wat ik probeerde uit te leggen. Dank voor de bevestiging.
Sarcasme niet snappen. Wat een lul ben je dan ook.
pi_171225784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:38 schreef Stimorol- het volgende:
Zie hier de kaffers onze motieven bespreken :{
Waarom duw je dit soort discussies altijd in een wij-zij verhouding eigenlijk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171225785
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:39 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mijn oom abu al hollandi draait zich om in zijn graf.
Mijn oom (heb er maar 1) heeft WO2 nog meegemaakt.
I´m back.
pi_171225800
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt idd. Komt bij dat ze ongeveer zelfde taal spreken, daardoor zien mensen elkaar als hetzelfde volk natuurlijk. In die zin had Nasser best een aardig idee, vind ik altijd. Alleen ja, hij was pan-Arabist en socialistisch.
Hij wilde een Arabisch (niet per se islamitisch) rijk stichten? En de oorlog tegen Israël was daar onderdeel van (het middel tot verbroedering)? Even vluchtig zijn wiki doorgelezen.
pi_171225816
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:40 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Sarcasme niet snappen. Wat een lul ben je dan ook.
Ik snap dat jij je eigenlijke insteek verstopt in sarcasme. Al je andere posts bewijzen dat.
pi_171225832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hij wilde een Arabisch (niet per se islamitisch) rijk stichten? En de oorlog tegen Israël was daar onderdeel van (het middel tot verbroedering)? Even vluchtig zijn wiki doorgelezen.
Ja, dat was ook penibel, maar in 67 heeft-ie klop gekregen van Israël. Onder Sadat, de luitenant van Nasser, werd in 1978 dan ook een bestand ondertekend.
I´m back.
pi_171225833
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:39 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mijn oom abu al hollandi draait zich om in zijn graf.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hij wenst niet te spreken met een onzedige moslima. Jammer.
pi_171225907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat was ook penibel, maar in 67 heeft-ie klop gekregen van Israël. Onder Sadat, de luitenant van Nasser, werd in 1978 dan ook een bestand ondertekend.
Opvallend dat later nooit echt een poging was ondernomen of dat ze er niet eens gericht op lijken te zijn. Alleen Gadaffi zinspeelde wel eens op de noodzaak van Arabische/N-Afrikaanse verbroedering. Wellicht daarom ook; 'we came, we saw, we killed him, haha..'?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 17:48:14 ]
pi_171225929
We hebben trouwens nog niks vernomen van die (kennis) welke erbij zou zijn, ouder en twee kinderen.

Geen bericht is meestal een goed bericht toch?
pi_171225943
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Opvallend dat later nooit echt een poging was ondernomen of dat ze er niet eens gericht op lijken te zijn. Alleen Gadaffi zinspeelde wel eens op de noodzaak van Arabische/N-Afrikaanse verbroedering. Wellicht daarom ook; 'we came, we saw, we killed him, haha..'?
Tja andere tijden, onder de Koude Oorlog. Nasser maatje van de Sovjets. Sadat veranderde uiteindelijk van bondgenootschap, stapte in het VS kamp en sloot bestand met Israël. Sadat heeft daardoor vervolgens zijn hele economie, middenklasse, de strot omgedraaid, fundamentalisme kwam echt goed op en werd vermoord door fundamentalisten, die sociaal-economisch gezien best een punt hadden. Maar goed geschiedenis van Egypte is echt ziek hoor. Heb wel te doen met ze.
I´m back.
pi_171225962
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja andere tijden, onder de Koude Oorlog. Nasser maatje van de Sovjets. Sadat veranderde uiteindelijk van bondgenootschap, stapte in het VS kamp en sloot bestand met Israël.
Maar dat overstappen was wel afgedwongen noodzaak (overlevingskwestie)?
pi_171225969
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar dat overstappen was wel afgedwongen noodzaak (overlevingskwestie)?
Zie wat ik toegevoegd heb.
I´m back.
pi_171226058
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zie wat ik toegevoegd heb.
Zat in dat bestand dan ook boetstraf ingewerkt of zo? Er zit nog een stapje tussen die ik niet zie. Een (gedwongen) bondgenootschap met de VS hoeft toch (en doet dat meestal ook niet) te leiden tot een kapotte economie? Of waren ze volledig gericht/afhankelijk van de Sovjets en/of een socialistisch model?
pi_171226102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zat in dat bestand dan ook boetstraf ingewerkt of zo? Er zit nog een stapje tussen die ik niet zie. Een (gedwongen) bondgenootschap met de VS hoeft toch (en doet dat meestal ook niet) te leiden tot een kapotte economie? Of waren ze volledig gericht/afhankelijk van de Sovjets en/of een socialistisch model?
Amerikaanse bedrijfsleven ging lekker investeren in Egypte. Alleen al de prijzen werden astronomisch opgedreven. Onroerend goed werd onbetaalbaar. De middenklasse werd verarmd. Bekende recept eigenlijk. Shock therapy.
Onder Sovjet bondgenootschap was het niet veel, onder Amerikaans bondgenootschap werd de zaak erger voor de middenklasse. En die moet je waar je ook regeert groot maken en houden. Lijkt me politicologisch gezien de waardevolste les voor bestuurders waar dan ook trouwens.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:01:36 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171226152
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

die daders (terroristen) zeggen niet dat die religie de reden is
Oh ben jij er ook weer om je leugens te verspreiden?

https://www.theatlantic.c(...)really-wants/384980/

quote:
The reality is that the Islamic State is Islamic. Very Islamic. Yes, it has attracted psychopaths and adventure seekers, drawn largely from the disaffected populations of the Middle East and Europe. But the religion preached by its most ardent followers derives from coherent and even learned interpretations of Islam.

Virtually every major decision and law promulgated by the Islamic State adheres to what it calls, in its press and pronouncements, and on its billboards, license plates, stationery, and coins, "the Prophetic methodology," which means following the prophecy and example of Muhammad, in punctilious detail. Muslims can reject the Islamic State; nearly all do. But pretending that it isn't actually a religious, millenarian group, with theology that must be understood to be combatted, has already led the United States to underestimate it and back foolish schemes to counter it. We'll need to get acquainted with the Islamic State's intellectual genealogy if we are to react in a way that will not strengthen it, but instead help it self-immolate in its own excessive zeal.
Lees dit nou eens, als je slim genoeg bent om dit soort teksten te kunnen snappen. Tot die tijd, kappen met het verspreiden van dit soort gevaarlijke leugens. Dit soort obscurantisme is een groter gevaar voor de samenleving dan de terroristen zelf.

Je moet je schamen. Bah.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171226189
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh ben jij er ook weer om je leugens te verspreiden?

https://www.theatlantic.c(...)really-wants/384980/

Lees dit nou eens, als je slim genoeg bent om dit soort teksten te kunnen snappen. Tot die tijd, kappen met het verspreiden van dit soort gevaarlijke leugens. Dit soort obscurantisme is een groter gevaar voor de samenleving dan de terroristen zelf.

Je moet je schamen. Bah.
Nou ja, wat ze over dhr. Bin Laden te melden had, is iig absolute nonsens imho.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:04:47 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171226201
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, wat ze over dhr. Bin Laden te melden had, is iig absolute nonsens imho.
Er komt alleen maar nonsens uit. Gevoed door een gevaarlijke ideologie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171226235
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er komt alleen maar nonsens uit. Gevoed door een gevaarlijke ideologie.
Ik ken haar verder niet, kan ook niet afleiden an sich of ze zelf moslima is iig. Kan, hoeft niet.
Mensen denken heel verschillend over dit soort zaken.
Soms denk ik dat het in discussies wel belangrijk kan zijn om dit wel te weten van users toch. Maar weer misschien een interessant overig onderwerp van discussie.
I´m back.
pi_171226306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ken haar verder niet, kan ook niet afleiden an sich of ze zelf moslima is iig. Kan, hoeft niet.
Mensen denken heel verschillend over dit soort zaken.
Soms denk ik dat het in discussies wel belangrijk kan zijn om dit wel te weten van users toch. Maar weer misschien een interessant overig onderwerp van discussie.
Enige is dat ik het van een moslim(a) nog kan begrijpen om zo'n subjectief standpunt in te nemen. Ik vind het dan nog steeds jammer, maar begrijp het iets meer.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171226334
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Amerikaanse bedrijfsleven ging lekker investeren in Egypte. Alleen al de prijzen werden astronomisch opgedreven. Onroerend goed werd onbetaalbaar. De middenklasse werd verarmd. Bekende recept eigenlijk. Shock therapy.
Onder Sovjet bondgenootschap was het niet veel, onder Amerikaans bondgenootschap werd de zaak erger voor de middenklasse. En die moet je waar je ook regeert groot maken en houden. Lijkt me politicologisch gezien de waardevolste les voor bestuurders waar dan ook trouwens.
Ah op die fiets. Doelbewuste aanval op de Egyptische economie, georganiseerd door de Amerikaanse bedrijven en de staat?
pi_171226352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Enige is dat ik het van een moslim(a) nog kan begrijpen om zo'n subjectief standpunt in te nemen. Ik vind het dan nog steeds jammer, maar begrijp het iets meer.
Nee, okee, maar sommige standpunten van users worden dan wel duidelijker. Andersom geldt dat ook, alleen de meerderheid hier is gewoon NLs-NLs wrs.
I´m back.
pi_171226380
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, okee, maar sommige standpunten van users worden dan wel duidelijker. Andersom geldt dat ook, alleen de meerderheid hier is gewoon NLs-NLs wrs.
Ik heb begrepen dat hier op een punt iets van 5 tot 10 islamitische mods tegelijkertijd in dienst waren. Achteraf gezien een verduidelijkende verklaring van een hele hoop bans.
pi_171226383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah op die fiets. Doelbewuste aanval op de Egyptische economie, georganiseerd door de Amerikaanse bedrijven en de staat?
Nee, niet doelbewust kapot maken, gewoon de American way of life, alleen dat resoneert, als in kaatst terug, in andere landen, dat begrijpen Amerikanen niet heel goed, toen niet, tegenwoordig nog niet wrs.
I´m back.
pi_171226416
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, niet doelbewust kapot maken, gewoon de American way of life, alleen dat resoneert als in kaatst terug natuurlijk in andere landen, dat begrijpen Amerikanen niet heel goed, toen niet, tegenwoordig nog niet wrs.
Ik neig toch eerder naar de pessimistische uitleg, daar ze ook best een volle geschiedenis van zulk 'beleid' hebben. Maar voordat ik een conclusie kan trekken, zou ik wat meer moeten weten over het geostrategische/politieke belang in Egypte voor de VS (of Israël).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 18:20:12 ]
pi_171226478
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik neig toch eerder naar de pessimistische uitleg, daar ze ook best een volle geschiedenis van zulk 'beleid' hebben. Maar voordat ik een conclusie kan trekken, zou ik wat meer moeten weten over het geostrategische/politieke belang in Egypte voor de VS (of Israël).
Nee, er is nooit een groot masterplan van Amerikanen om de boel ergens kapot te maken imho. Zij implementeren gewoon hun manier van samenleven en zaken doen. Dat dat vervolgens leidt tot hier en daar wat problemen, dat begrijpen ze niet en dat is ook nooit hun bedoeling. Ik bedoel dat zie je ook met de jongste grote economische crisis vanaf de hypotheekcrisis.
Ook een interessante discussie btw voor een apart topic.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:24:45 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171226497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ken haar verder niet, kan ook niet afleiden an sich of ze zelf moslima is iig. Kan, hoeft niet.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel de voornamelijk linkse ideologie die enige link tussen islam en terrorisme ontkent. Het is volledig reactionair, gebaseerd op onderbuikgevoelens jegens populistische partijen als de PVV.

Verder is het de afgelopen decennia veel te ver doorgedrongen in de academia, vooral in Amerika.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171226516
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel de voornamelijk linkse ideologie die enige link tussen islam en terrorisme ontkent. Het is volledig reactionair, gebaseerd op onderbuikgevoelens jegens populistische partijen als de PVV.
Ja, okee, dat wist ik dus niet, was haar nergens eerder tegengekomen.
I´m back.
pi_171226542
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel de voornamelijk linkse ideologie die enige link tussen islam en terrorisme ontkent. Het is volledig reactionair, gebaseerd op onderbuikgevoelens jegens populistische partijen als de PVV.

Verder is het de afgelopen decennia veel te ver doorgedrongen in de academia, vooral in Amerika.
Ja, helaas schijnt men dat weer heel snel over te nemen van Amerika, net als de eerste generatie politieke-correctheid rond de jaren 1993-1998.
I´m back.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 18:48:05 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171226889
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De discussie omtrent hetgeen meer dan een enkeling oorzaak voor een zeer ingrijpende gebeurtenis en onderwerp van deze reeks acht?
ja we kunnen het nog zeker 2 dagen over de gebeurtenis zelf hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_171226916
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja we kunnen het nog zeker 2 dagen over de gebeurtenis zelf hebben
Uiteraard, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch? Ik denk dat men vooral hoopt dat zo iets nooit meer gebeurt, dan kijk je toch al gauw naar het voorgaande in plaats van naar de nasleep.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171227188
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:06 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nationalisme, socialisme en dergelijken vinden hun verantwoording in de menselijke wereld. Religies daarintegen niet, religies bevinden zich buiten de werkelijkheid en bieden onwerkelijke beloftes: leugens los van ratio.

En een leugen lijkt het me toch waard om te bestrijden. Want juist de ratio is leidend in the human nature, als dat niet zo was geweest was er nooit een beschaving ontstaan.
Nationalisme, socialisme, allemaal drijven ze net zo goed op leugens.
pi_171227225
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat sluit ik ook niet uit, maar het is dus wel iets wat is gebruikt in dit geval.
Als morgen met een MAN vrachtwagen op mensen ingereden wordt ga ik ook geen MAN vrachtwagens verbieden.
pi_171227253
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als morgen met een MAN vrachtwagen op mensen ingereden wordt ga ik ook geen MAN vrachtwagens verbieden.
Ik heb dan ook met geen woord gerept over verbieden of verantwoording. ;) Ik probeer samen te vatten wat jij stelt, dat schijnt nog knap lastig te zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171227372
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moslims zijn vreselijke mensen...

http://www.geenstijl.nl/m(...)en_van_de_koran.html

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 19:16:27 ]
pi_171227393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:11 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]

Moslims zijn vreselijke mensen...

http://www.geenstijl.nl/m(...)en_van_de_koran.html
Zet even tussen spoilers man.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:12:20 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171227400
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:08 schreef Szikha2 het volgende:
Ja ja maar Europa heeft hier zelf voor gezorgd door hun kwaadaardige koloniale behoeftes :(

Uitstekend artikel.:

[..]

bron http://www.hoover.org/research/truth-about-western-colonialism
Uitstekend artikel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:12:56 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171227411
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat het gebruik van islam vervangen kan worden door iets anders.
En dus?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171227423
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:11 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]

Moslims zijn vreselijke mensen...

http://www.geenstijl.nl/m(...)en_van_de_koran.html
Want iedere moslim verbrandt wel eens iemand?
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 19:13:48 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171227428
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch? Ik denk dat men vooral hoopt dat zo iets nooit meer gebeurt, dan kijk je toch al gauw naar het voorgaande in plaats van naar de nasleep.
moet ook een keer klaar zijn hoor, het is nu echt zo'n generieke moslimdiscussie aan het worden ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_171227510
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zet even tussen spoilers man.
Spoiler Gedaan.
Maar dit is waar het geloof voor staat. Ik kan het niet mooier maken dan het is.
Ze haten ons en willen alles slopen.
pi_171227541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:18 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Spoiler Gedaan.
Maar dit is waar het geloof voor staat. Ik kan het niet mooier maken dan het is.
Ze haten ons en willen alles slopen.
Ja, akkoord, maar ze haten wrs alles wat niet is precies zoals zij zijn. IS-luitjes. En ze kunnen dat dan nog staven aan allerlei passages in hun heilige boekje.

Het is gewoon Fubar.

Islam is verder wel een mindfuck oid, kan er ook niets anders van maken. Je kunt wel zeggen dat het arme mensen zijn en dat keukentrapjes belachelijk veel gevaarlijker zijn, of even Hitler aanhalen en de Holocaust, that doesn't cut it uiteindelijk.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 26 mei 2017 @ 19:21:46 #94
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171227590
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord, maar ze haten wrs alles wat niet is precies zoals zij zijn. IS-luitjes. En ze kunnen dat dan nog staven aan allerlei passages in hun heilige boekje.

Het is gewoon Fubar.
Wat veel meer fubar is is dat zulke mensen hier rondlopen, we daarvan weten en we door verdragen niks aan kunnen doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171227629
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat veel meer fubar is is dat zulke mensen hier rondlopen, we daarvan weten en we door verdragen niks aan kunnen doen.
Ja, we staan met lege handen, niemand weet hoe dit gaat verlopen.
I´m back.
pi_171227647
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, we staan met lege handen, niemand weet hoe dit gaat verlopen.
Tuurlijk wel. Ik weet het, jij toch ook?
pi_171227680
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:24 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Ik weet het, jij toch ook?
Komt weer een aanslag en dan gebeurt er precies wat Arthur van Amerongen schreef in zijn column.
I´m back.
pi_171227697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, we staan met lege handen, niemand weet hoe dit gaat verlopen.
Er komt oorlog, fin.
pi_171227701
En uiteindelijk komen er gedwongen deportaties en transitkampen.
pi_171227723
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:26 schreef WodanIsGroot het volgende:
En uiteindelijk komen er gedwongen deportaties en transitkampen.
Ja.
pi_171227733
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:26 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Er komt oorlog, fin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:26 schreef WodanIsGroot het volgende:
En uiteindelijk komen er gedwongen deportaties en transitkampen.
Nah, ik kan me dat als NL'er eigenlijk niet voorstellen, we zijn een schipperend en polderend volk, het zal niet aan ons liggen.
I´m back.
pi_171227767
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh ben jij er ook weer om je leugens te verspreiden?

https://www.theatlantic.c(...)really-wants/384980/

[..]

Lees dit nou eens, als je slim genoeg bent om dit soort teksten te kunnen snappen. Tot die tijd, kappen met het verspreiden van dit soort gevaarlijke leugens. Dit soort obscurantisme is een groter gevaar voor de samenleving dan de terroristen zelf.

Je moet je schamen. Bah.
Je verwijt haar leugens te verspreiden? Die quote die je aanhaalt zegt niets over de motivering voor de aanslagen in Europa. Dat artikel gaat over het Kalifaat, niet over de zelfmoordterroristen in Europa, het enige dat over hen gezegd wordt is:
quote:
During his visit to Mosul in December, Jürgen Todenhöfer interviewed a portly German jihadist and asked whether any of his comrades had returned to Europe to carry out attacks. The jihadist seemed to regard returnees not as soldiers but as dropouts. “The fact is that the returnees from the Islamic State should repent from their return,” he said. “I hope they review their religion.”
De discussie ging over wat de daders aangaven als motivatie/reden voor het plegen van de aanslagen:

truthorthruth: Ik zie ze niet, ik zie een gewelddadige , intolerante religie waarbij de daders zeggen dat die religie hun motivatie is.
Cause_Mayhem: die daders (terroristen) zeggen niet dat die religie de reden is, ze zeggen dat 'de bemoeienis en ellende van het westen' de reden is.

Wat jij als een leugen bestempelt. Nochtans, in de gevallen waar er een "testament" (brief, video) gevonden werd, gaven ze voor zover ik weet steeds de bombardementen op ISIS of de inmenging in het Midden Oosten in het algemeen als reden/motivatie.

Ben jij een Rumsfeld aanhanger misschien? Die maakte bezwaar als journalisten daarover vragen stelden (of Westerse inmening in het Midden Oosten de reden was voor aanslagen), omdat je daarmee de terroristen zou "legitimeren" of iets dergelijks, want dat waren de redenen die de terroristen zelf opgaven.

Maar jij claimt dus dat een leugen is, dat die terroristen nooit gezegd hebben dat ze het om die reden doen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171227930
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je verwijt haar leugens te verspreiden? Die quote die je aanhaalt zegt niets over de motivering voor de aanslagen in Europa. Dat artikel gaat over het Kalifaat, niet over de zelfmoordterroristen in Europa, het enige dat over hen gezegd wordt is:

[..]

De discussie ging over wat de daders aangaven als motivatie/reden voor het plegen van de aanslagen:

truthorthruth: Ik zie ze niet, ik zie een gewelddadige , intolerante religie waarbij de daders zeggen dat die religie hun motivatie is.
Cause_Mayhem: die daders (terroristen) zeggen niet dat die religie de reden is, ze zeggen dat 'de bemoeienis en ellende van het westen' de reden is.

Wat jij als een leugen bestempelt. Nochtans, in de gevallen waar er een "testament" (brief, video) gevonden werd, gaven ze voor zover ik weet steeds de bombardementen op ISIS of de inmenging in het Midden Oosten in het algemeen als reden/motivatie.

Ben jij een Rumsfeld aanhanger misschien? Die maakte bezwaar als journalisten daarover vragen stelden (of Westerse inmening in het Midden Oosten de reden was voor aanslagen), omdat je daarmee de terroristen zou "legitimeren" of iets dergelijks, want dat waren de redenen die de terroristen zelf opgaven.

Maar jij claimt dus dat een leugen is, dat die terroristen nooit gezegd hebben dat ze het om die reden doen?
Wat ze over dhr. bin Laden schreef is kolder hoor. En ik ben geen Rumsfeldiaan btw. Maw kolder van PNAC-aanhanger. Dat is trouwens niemand meer, zelfs Trump niet wrs.
I´m back.
pi_171228251
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ze over dhr. bin Laden schreef is kolder hoor.
Wat Bin Laden over 9/11 gezegd heeft weet ik niet, maar was zijn reden om tegen de VS te vechten niet vooral de steun aan Israel (dacht dat ie Israel als een puppet van de VS zag), de aanwezigheid van Amerikaanse troepen op Saudische bodem, en meer algemeen de inmenging van de VS in het Midden Oosten?
quote:
En ik ben geen Rumsfeldiaan btw.
Was ook geen reactie op een post van jou. ;)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171228368
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat Bin Laden over 9/11 gezegd heeft weet ik niet, maar was zijn reden om tegen de VS te vechten niet vooral de steun aan Israel (dacht dat ie Israel als een puppet van de VS zag), de aanwezigheid van Amerikaanse troepen op Saudische bodem, en meer algemeen de inmenging van de VS in het Midden Oosten?

[..]

Was ook geen reactie op een post van jou. ;)
Nee, vooral, wat ik hierboven heb gezegd, de VS had sinds 1991 een basis in SA, holy ground. En VS werd dan gezien als ongelovigen.
Wat uiteraard neerkomt op precies hetzelfde argument, alleen nog 10 x erger want in SA ligt Mekka, als de reden voor dhr. bin Laden om zich aan te sluiten bij de mujehadin.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:20:09 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171228989
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je verwijt haar leugens te verspreiden? Die quote die je aanhaalt zegt niets over de motivering voor de aanslagen in Europa. Dat artikel gaat over het Kalifaat, niet over de zelfmoordterroristen in Europa, het enige dat over hen gezegd wordt is:
De motivering van de aanslagen in Europa stoelt op die ideologie. En die is zo islamitisch als het maar zijn kan.

En ja, deze user is consequent bezig met onwaarheden verspreiden met maar een doel: het vrijpleiten van religie en islam als factor in aanslagen en andere islamitische wreedheden.

quote:
De discussie ging over wat de daders aangaven als motivatie/reden voor het plegen van de aanslagen:

truthorthruth: Ik zie ze niet, ik zie een gewelddadige , intolerante religie waarbij de daders zeggen dat die religie hun motivatie is.
Cause_Mayhem: die daders (terroristen) zeggen niet dat die religie de reden is, ze zeggen dat 'de bemoeienis en ellende van het westen' de reden is.

Wat jij als een leugen bestempelt. Nochtans, in de gevallen waar er een "testament" (brief, video) gevonden werd, gaven ze voor zover ik weet steeds de bombardementen op ISIS of de inmenging in het Midden Oosten in het algemeen als reden/motivatie.
Bron? En wat je vergeet te vermelden is dat deze ideologie niet uitgaat van inmenging in 'het Midden-Oosten' zoals de poster bedoelt maar het niet toestaan van een islamitisch kalifaat. Dat is een wezenlijk verschil dat men moedwillig probeert te ontkennen. Gevaarlijk en simplistisch.

Dat is precies wat het artikel zegt, dit soort gevaarlijke ideeën leiden tot een situatie waarin het westen zichzelf vleugellam maakt. Leidt tot bizarre acties als de leiders van Al-Qaeda en IS bij elkaar brengen voor het redden van een enkele journalist. Lees het artikel nog maar even, je trapt met open ogen in het narrative van de IS ideologie. Je laat toe dat zij zichzelf neerzetten als slachtoffers terwijl niets minder waar is.

Als je het artikel had gelezen had je geweten dat IS juist oorlog wil, want dat is het uiteindelijke doel van het kalifaat.

quote:
Maar jij claimt dus dat een leugen is, dat die terroristen nooit gezegd hebben dat ze het om die reden doen?
Dat is juist, want de poster begrijpt zoals gewoonlijk niet waar het over gaat maar probeert een eigen narrative te verzinnen om religie er buiten te houden. Het legitimeert aanslagen want 'wij doen het ook'. Terwijl dat uiteraard grote onzin is, een Tunesiër die met een vrachtwagen een hoop Fransen overhoop rijdt doet dat... waarom?

Of bijvoorbeeld de aanslag op de VN in Irak in 2003. Waarom? Omdat Sérgio Vieira de Mello zich in dat gebouw bevond en men wraak wilde hebben voor zijn werk om een genocide te voorkomen in Indonesië. Volgens Al-Qaeda had de VN Oost-Timor aan Indonesië moeten geven. Dus ja, dat heeft te maken met 'westerse inmenging' maar als inmenging in de ummah. De moslimwereld. De islamitische wereld.

Op dezelfde manier worden aanvallen op IS-doelen geframed als aanvallen op de ware islam door de 'crusaders'. Het interesseert IS geen reet of de internationale coalitie alleen militaire doelen bombardeert of dat men diplomatie uitvoert etcetera etcetera. Het maakt ook niet eens uit of er daadwerkelijk bommen gegooid worden of niet. De boodschap is dat het oorlog is tussen de 'crusaders' uit het westen en de ware islam van IS (of vroeger Al-Qaeda, maar die houden zich wat stiller tegenwoordig). Dat is hoe iemand uit Libie die nog nooit in het Midden-Oosten is geweest tot zo'n daad komt.

En dat lijkt deze user (maar niet alleen, er is een hele grote groep ideologisch geblindeerde mensen die dit soort gevaarlijke onzin verspreiden) moedwillig niet te snappen. Om maar even duidelijk te zijn als je de discussie niet eerder hebt gevolgd: deze user verraadt constant geen enkele kennis van zaken te hebben over het onderwerp als geheel en probeert alleen maar islam en religie vrij te pleiten op elke mogelijke manier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fir3fly op 26-05-2017 20:27:09 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171229001
Hoe gaat het eignelijk met Grande zelf?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171229057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, vooral, wat ik hierboven heb gezegd, de VS had sinds 1991 een basis in SA, holy ground. En VS werd dan gezien als ongelovigen.
Wat uiteraard neerkomt op precies hetzelfde argument, alleen nog 10 x erger want in SA ligt Mekka, als de reden voor dhr. bin Laden om zich aan te sluiten bij de mujehadin.
Ja, ik weet dat dat één van de redenen was, die aanwezigheid van ongelovigen op heilige grond.

Maar goed, dat was niet het deel waarop ik reageerde, misschien had ik de discussie verder moeten teruglezen, ik dacht dat het (gezien het topic) in de eerste plaats over de motivatie van de zelfmoordterroristen in Euorpa ging.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171229213
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat dat één van de redenen was, die aanwezigheid van ongelovigen op heilige grond.

Maar goed, dat was niet het deel waarop ik reageerde, misschien had ik de discussie verder moeten teruglezen, ik dacht dat het (gezien het topic) in de eerste plaats over de motivatie van de zelfmoordterroristen in Euorpa ging.
Akkoord maar dhr. bin Laden draait zich echt om in zijn zeegraf mocht je hier op FOK! verkondigen dat zijn acties, o.m. die van 9/11, niets met de islam heeft te maken hoor. Dan heb je hem niet echt begrepen. Ben het met dhr. bin Laden eens wat dat betreft ook.
I´m back.
pi_171229456
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe gaat het eignelijk met Grande zelf?
Haar PR team is nu aan het brainstormen hoe ze deze aanslag het best kunnen marketen.
standaarddrinker
pi_171229501
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Haar PR team is nu aan het brainstormen hoe ze deze aanslag het best kunnen marketen.
Ah ja, maar zij zelf zal dit toch ook niet in de koude kleren gaan zitten lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:39:55 #112
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171229503
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe gaat het eignelijk met Grande zelf?
Ze geeft tzt een benefietconcert.
Tap tap tap
pi_171229716
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Haar PR team is nu aan het brainstormen hoe ze deze aanslag het best kunnen marketen.
Van wat ik heb gelezen gaat ze in Manchester een concert geven en de opbrengsten gaan naar de slachtoffers.
pi_171230053
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Van wat ik heb gelezen gaat ze in Manchester een concert geven en de opbrengsten gaan naar de slachtoffers.
Dat is prima marketing en imagebuilding
standaarddrinker
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:00:37 #115
62419 CherryLips
chocoholic
pi_171230085
Als ze niks doet is het ook niet goed.
Tap tap tap
pi_171230263
Nee lastig inderdaad, doe je niks(publiekelijk) ben je een harteloos kutwijf, doe je wel iets is het voor de marketing.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171230408
Het is gewoon een product / bedrijf dat zoekt naar de beste oplossing in een crisis.
standaarddrinker
pi_171230415
Ach, voor de fans en het geld hoeft ze het niet te doen, die heeft ze genoeg. Ben ervan overtuigd dat hier gewoon een goede bedoeling achter zit.

Overal het slechte inzien lijkt me zo vermoeiend.
pi_171230486
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Het is gewoon een product / bedrijf dat zoekt naar de beste oplossing in een crisis.
Huh wie, wat?
I´m back.
pi_171230578
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik heb dan ook met geen woord gerept over verbieden of verantwoording. ;) Ik probeer samen te vatten wat jij stelt, dat schijnt nog knap lastig te zijn.
Ik blijf niet hangen, maar denk verder. Vermoedelijk is dat het probleem.
pi_171230602
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dus?
Was dat het antwoord op de vraag die gesteld werd.
pi_171230611
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Het is gewoon een product / bedrijf dat zoekt naar de beste oplossing in een crisis.
Het is cynisch, maar ik ben het er wel mee eens. Als ster is je image alles. Een ster heeft vaak ook hulpjes in dienst en die willen natuurlijk betaald worden. Dus raden ze de ster in kwestie aan om financieel handige keuzes te maken.

Maar ik geloof wel echt dat Ariana erg geschrokken is. Gelukkig is ze rijk zat om een goede therapeut in te huren om haar te helpen dat trauma te verwerken.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171230695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Het is gewoon een product / bedrijf dat zoekt naar de beste oplossing in een crisis.
Je kan ook overdrijven in je cynisme.
pi_171230708
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik blijf niet hangen, maar denk verder. Vermoedelijk is dat het probleem.
Dat zou niet moeten uitmaken bij het vatten van je eerdere uitspraken, tenzij je daar niet meer achterstaat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171230745
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zou niet moeten uitmaken bij het vatten van je eerdere uitspraken, tenzij je daar niet meer achterstaat.
Hoe jij erbij komt dat ik er wellicht niet meer achter zou staan snap ik niet helemaal.
pi_171230789
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe jij erbij komt dat ik er wellicht niet meer achter zou staan snap ik niet helemaal.
Ik denk dat wij elkaar niet helemaal volgen inderdaad, het is dan ook warm vandaag. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:25:07 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171230927
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Was dat het antwoord op de vraag die gesteld werd.
En wat was die vraag? Het lijkt namelijk helemaal nergens over te gaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171231047
Ik denk een beetje dat het probleem is met moslims dat ze de hele ervaring van de Holocaust niet hebben meegekregen. Wie of wat je ook bent dat is een stopper mbt ideeën. Ik leg de divisie dus niet eens bij de Verlichting, maar veel dichter bij huis. In de Tweede Wereldoorlog.

I´m back.
pi_171231118
Het liefst zouden moslims de holocaust nog eens dunnetjes overdoen en heel Israël de zee indrijven.
standaarddrinker
pi_171231149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:30 schreef DrDentz het volgende:
Het liefst zouden moslims de holocaust nog eens dunnetjes overdoen en heel Israël de zee indrijven.
Omdat ze niet weten of willen weten wat dat is geweest.

Dat moet je ze aan hun verstand peuteren wat dat was. Mijn idee hoor.
I´m back.
pi_171231179
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat ze niet weten of willen weten wat dat is geweest.

Dat moet je ze aan hun verstand peuteren wat dat was. Mijn idee hoor.
Probeer een Turk maar aan zijn verstand te brengen wat de Armeense genocide was.. succes...
standaarddrinker
pi_171231209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:32 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Probeer een Turk maar aan zijn verstand te brengen wat de Armeense genocide was.. succes...
We moeten dat toch proberen om te doen. Dat denk ik.
I´m back.
pi_171231303
Nou ik denk dat iemand die een groep kinderen opblaast niet zo'n moeite heeft met de holocaust eigenlijk...
En dan doel ik enkel alleen op de dader en zijn maten daar het topic hierover gaat, natuurlijk niet op alle moslims of zo, om maar duidelijk te zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171231382
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En wat was die vraag? Het lijkt namelijk helemaal nergens over te gaan.
Het is letterlijk de tweede post.
pi_171231397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Nou ik denk dat iemand die een groep kinderen opblaast niet zo'n moeite heeft met de holocaust eigenlijk...
Ja, je moet dus de mensen via onderwijs die Holocaust meegeven. Hoe ideeën ertoe leidden dat mensen op die manier werden vermoord, in een continent dat als zogenaamd "beschaafd" werd gezien, dat vooruit liep op alle dingen.

Serieus ik denk dat dat echt iets zou kunnen zijn, om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt.
I´m back.
pi_171231487
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je moet dus de mensen via onderwijs die Holocaust meegeven. Hoe ideeën ertoe leidden dat mensen op die manier werden vermoord, in een continent dat als zogenaamd "beschaafd" werd gezien, dat vooruit liep op alle dingen.

Serieus ik denk dat dat echt iets zou kunnen zijn, om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt.
Je moet die mensen op de trein/boot/vliegtuig uitzetten naar het midden-oosten/afrika en vooral niet denken dat de islam in europa ooit iets goeds gaat brengen. Dat is de echte oplossing.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:41:00 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171231493
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is letterlijk de tweede post.
De motivatie om dit te doen komt dus volgens jou uit "vervangen van islam door iets anders"?

Bizarre stelling.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171231715
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:40 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Je moet die mensen op de trein/boot/vliegtuig uitzetten naar het midden-oosten/afrika en vooral niet denken dat de islam in europa ooit iets goeds gaat brengen. Dat is de echte oplossing.
De Tweede wereldoorlog ervaring heeft Europa gemaakt tot wat we zijn, sommige zeggen gefeminiseerd, geatomiseerd, post-modern, "cultureel-marxistisch" (wat een complottheorie is) e.d. Maar wat zit daar achter uiteindelijk. Precies wat ik aangaf: het besef dat een Holocaust kon plaatsvinden, een besef dat moslims niet kennen, of willen kennen.

Het heeft Europa, de westerse wereld veranderd, waarom de moslims niet?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 26-05-2017 21:58:27 ]
I´m back.
pi_171231734
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je moet dus de mensen via onderwijs die Holocaust meegeven. Hoe ideeën ertoe leidden dat mensen op die manier werden vermoord, in een continent dat als zogenaamd "beschaafd" werd gezien, dat vooruit liep op alle dingen.

Serieus ik denk dat dat echt iets zou kunnen zijn, om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt.
Ja daar zou overal wel voldoende aandacht voor mogen zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171231818
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De Tweede wereldoorlog ervaring heeft Europa gemaakt tot wat we zijn, sommige zeggen gefeminiseerd, geatomiseerd, post-modern, "cultureel-marxistisch" (wat een complottheorie is) e.d. Maar wat zit daar achter uiteindelijk. Precies wat ik aangaf: het besef dat een Holocaust kon plaatsvinden, een besef dat moslims niet kennen, of willen kennen.
Zet ze op transport, dan kennen ze het snel genoeg.
pi_171231942
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De motivatie om dit te doen komt dus volgens jou uit "vervangen van islam door iets anders"?

Bizarre stelling.
Het is een stelling die jij verzonnen hebt, dus waarom verzin je hem dan?
pi_171231974
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zet ze op transport, dan kennen ze het snel genoeg.
Nee, leer ze wat de Holocaust inhield.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:55:36 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171232010
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is een stelling die jij verzonnen hebt, dus waarom verzin je hem dan?
Wederom een post zonder inhoud. De vraag is de motivatie achter deze daad. Wat is jouw antwoord?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 mei 2017 @ 22:14:28 #144
163650 Greys
pi_171232646
https://www.justgiving.com/crowdfunding/westandtogethermanchester

Al 1.7 miljoen voor de slachtoffers en nabestaanden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 mei 2017 @ 22:16:01 #145
163650 Greys
pi_171232707
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171232804
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom een post zonder inhoud. De vraag is de motivatie achter deze daad. Wat is jouw antwoord?
Ik kan er niet zoveel aan doen dat jij wat traag van begrip bent.

Zijn exacte motivatie ken ik niet, ik kende die lul immers niet. Maar Trump zei iets slims over hem (dat valt op, Trump is daar geen ster in namelijk), te weten dat hij een loser is.

En dat is wel wat dit soort klootzakken met elkaar gemeen hebben, het zijn losers. En wel losers die door psychopaten kunnen worden geinstrumentaliseerd.

Daarom, als je het mij vraag was de islam hier niets meer dan een instrument om hem te triggeren, maar dat had ook een ander instrument kunnen zijn. De motivatie komt toch eerder uit zijn falen en dit is dan de enige manier waarop hij zijn leven nog 'zin' kon geven.

Als je het hem gevraagd zou hebben zou hij vast islam als rechtvaardiging gebruiken, maar als motivatie lijkt mij haat wat hij eerder zou noemen.

Maar ja, wie heeft zoveel zelfkennis dat hij kan zeggen 'omdat ik gewoon een van de grootste losers ooit ben'.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:24:59 #147
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171233010
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:16 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Heel mooi! _O_
´
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:32:24 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171233251
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:24 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Heel mooi! _O_
Propaganda om rustig te blijven zitten terwijl de slachtpartijen doorgaan. Net zo mooi als een muziekje dat gedraaid wordt in het slachthuis om de schapen rustig te houden..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:47:14 #149
117098 Hathor
Effe niet
pi_171233790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:24 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Heel mooi! _O_
Too little too late, dit is niet spontaan, maar bedacht door een heel team van raadgevers om haar heen. Als het nou een paar uur na de aanslag was geweest, dan zou het iets van haar zelf hebben kunnen zijn, uit haar hart. Maar dat is het niet, dit is media geouwehoer.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171233795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Propaganda om rustig te blijven zitten terwijl de slachtpartijen doorgaan. Net zo mooi als een muziekje dat gedraaid wordt in het slachthuis om de schapen rustig te houden..
dit dus, wegkijken weer met zijn alleen. Grande kan het alleen goedmaken als ze nu een ritje bij mij op schoot maakt.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:48:15 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171233831
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Too little too late, dit is niet spontaan, maar bedacht door een heel team van raadgevers om haar heen. Als het nou een paar uur na de aanslag was geweest, dan zou het iets van haar zelf hebben kunnen zijn, uit haar hart. Maar dat is het niet, dit is media geouwehoer.
Met een heel duidelijke toestemming om iedereen koest te houden. Is de reddende moslim trouwens al gesignaleeerd?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:50:12 #152
117098 Hathor
Effe niet
pi_171233905
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met een heel duidelijke toestemming om iedereen koest te houden. Is de reddende moslim trouwens al gesignaleeerd?
De suslim? Nee die is vooralsnog spoorloos.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:51:41 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171233959
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met een heel duidelijke toestemming om iedereen koest te houden. Is de reddende moslim trouwens al gesignaleeerd?
http://www.independent.co(...)attack-a7751306.html
http://metro.co.uk/2017/0(...)rror-attack-6655366/
http://www.independent.co(...)-abedi-a7752256.html

Zo te zien wel. Die duikt ook altijd op. Aan het eind van het liedje is het altid de schuld van Wilders, Trump en de Joden (Israël).
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:53:52 #154
117098 Hathor
Effe niet
pi_171234035
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.independent.co(...)attack-a7751306.html
http://metro.co.uk/2017/0(...)rror-attack-6655366/
http://www.independent.co(...)-abedi-a7752256.html
[ afbeelding ]
Zo te zien wel. Die duikt ook altijd op. Aan het eind van het liedje is het altid de schuld van Wilders, Trump en de Joden (Israël).
Als ik die Sikh was zou ik me toch een rechtszaak beginnen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 22:53:55 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171234038
Jezus wat zijn dit nou weer voor zure reacties. Wat had Ariane dan moeten doen een anti moslim cd aankondigen :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171234099
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Jezus wat zijn dit nou weer voor zure reacties. Wat had Ariane dan moeten doen een anti moslim cd aankondigen :?
Ariana Grande ft. Skrewdriver. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:58:03 #157
117098 Hathor
Effe niet
pi_171234175
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Jezus wat zijn dit nou weer voor zure reacties. Wat had Ariane dan moeten doen een anti moslim cd aankondigen :?
Nee, maar een paar dagen wachten tot je met zo'n huilbericht naar buiten komt ligt er iets te dik bovenop, dit komt niet van haarzelf.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:58:13 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171234180
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zijn exacte motivatie ken ik niet, ik kende die lul immers niet. Maar Trump zei iets slims over hem (dat valt op, Trump is daar geen ster in namelijk), te weten dat hij een loser is.

En dat is wel wat dit soort klootzakken met elkaar gemeen hebben, het zijn losers. En wel losers die door psychopaten kunnen worden geinstrumentaliseerd.
Tja, helaas voor jou en Trump is daar meestal niets van waar. (Zelfmoord)terroristen komen uit elke social laag en zijn vaak juist beter opgeleid en beter geïntegreerd. Ze hebben net zo vaak gezinnen en hechte familie als niet. De recruiters van IS zowel offline als online zijn geen psychopaten maar hele rationele acteurs die precies weten wat ze doen.

quote:
Daarom, als je het mij vraag was de islam hier niets meer dan een instrument om hem te triggeren, maar dat had ook een ander instrument kunnen zijn. De motivatie komt toch eerder uit zijn falen en dit is dan de enige manier waarop hij zijn leven nog 'zin' kon geven.
Tja, net zei je nog hem niet te kennen dus hoe kan je dit allemaal bepalen? In welke manier 'faalde' hij? Hij had een prima band met familie, was goed geïntegreerd, is zowel naar school als naar de universiteit geweest. Alle kansen gehad dus. Hij stopte met de universiteit toen hij, verrassing verrassing, steeds meer ging verdiepen in islam. Dat je dat soort dingen niet even hebt opgezocht voordat je oordeelt zegt nogal wat.

Er zijn honderdduizenden jongeren met soortgelijke verhalen, die blazen zich niet op. Hoe kan dat?

quote:
Als je het hem gevraagd zou hebben zou hij vast islam als rechtvaardiging gebruiken, maar als motivatie lijkt mij haat wat hij eerder zou noemen.
Wat betekent deze zin?

En nee, 'islam' is het niet. Er is geen rechtvaardiging nodig, deze jongen denkt in het paradijs te komen en draagt zijn steentje bij aan de toekomst van het kalifaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:00:10 #159
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171234242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Too little too late, dit is niet spontaan, maar bedacht door een heel team van raadgevers om haar heen. Als het nou een paar uur na de aanslag was geweest, dan zou het iets van haar zelf hebben kunnen zijn, uit haar hart. Maar dat is het niet, dit is media geouwehoer.
:') :N
´
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:00:48 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_171234258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:00 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

:') :N
Wat jij kijken?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:01:29 #161
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171234280
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat jij kijken?
Kom dan jonguh!! :%
´
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:01:39 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171234287
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:00 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

:') :N
Jij bent gewoon een volgzaam lid van de massa dat eenvoudig te bespelen is. Veel plezier met je warme gevoel na dit samengestelde bericht en vergeet niet "Als we gaan haten dan hebben de terroristen pas gewonnen!"
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:02:01 #163
117098 Hathor
Effe niet
pi_171234298
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:01 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Kom dan jonguh!! :%
kkkaas ik maak juh dood.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:02:22 #164
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171234305
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een volgzaam lid van de massa dat eenvoudig te bespelen is. Veel plezier met je warme gevoel na dit samengestelde bericht en vergeet niet "Als we gaan haten dan hebben de terroristen pas gewonnen!"
Ok. B:)B
´
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:03:03 #165
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171234327
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

kkkaas ik maak juh dood.
ik ben geen kkkaas :W
´
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:03:50 #166
117098 Hathor
Effe niet
pi_171234357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

ik ben geen kkkaas :W
:@
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:04:11 #167
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171234373
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

:@
:6
´
pi_171234504
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Too little too late, dit is niet spontaan, maar bedacht door een heel team van raadgevers om haar heen. Als het nou een paar uur na de aanslag was geweest, dan zou het iets van haar zelf hebben kunnen zijn, uit haar hart. Maar dat is het niet, dit is media geouwehoer.
Want zij is een robot en mag wat gebeurt is niet eerst verwerken? Als ze een paar uur na de aanslag zo'n tekst naar buiten had gebracht wist je zeker dat het niet van haar kwam.
pi_171234568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Want zij is een robot en mag wat gebeurt is niet eerst verwerken? Als ze een paar uur na de aanslag zo'n tekst naar buiten had gebracht wist je zeker dat het niet van haar kwam.
Dat is het hem net nog niet 1 reactie, is het niet toch een robot?
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:11:27 #170
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171234620
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat is het hem net nog niet 1 reactie, is het niet toch een robot?
:? na vier keer lezen geef ik het op..
´
pi_171234631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

:? na vier keer lezen geef ik het op..
Beter begin je er helemaal niet aan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 mei 2017 @ 23:16:01 #172
163650 Greys
pi_171234757
Vlak na de aanslag heeft ze getweet dat haar hart gebroken was en ze geen woorden had. Lijkt me vrij logisch na zoiets tragisch.

Nu een uitgebreidere reactie. Waarin ze zegt terug te komen naar Manchester en waarin ze elke door de families gewenste hulp aanbiedt.

Als ze niks zegt is het niet goed. Als ze wel iets zegt is het niet goed. Als je alleen al deze zure reacties hier leest is het niet zo gek dat het overal zo'n teringzooi in de wereld is. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:19:13 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171234859
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:16 schreef Greys het volgende:
Vlak na de aanslag heeft ze getweet dat haar hart gebroken was en ze geen woorden had. Lijkt me vrij logisch na zoiets tragisch.

Nu een uitgebreidere reactie. Waarin ze zegt terug te komen naar Manchester en waarin ze elke door de families gewenste hulp aanbiedt.

Als ze niks zegt is het niet goed. Als ze wel iets zegt is het niet goed. Als je alleen al deze zure reacties hier leest is het niet zo gek dat het overal zo'n teringzooi in de wereld is. :')
Amen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171234866
Een teringzooi is het daar valt niet over te twisten, een ieder weet alles voor een ander voor hunzelf echter niet.
Twitter wie heeft dat, dus die reactie schrijf ik onder mijn voetzolen.
Neem aan dat jij twitter bedoelt met getweet.
pi_171234926
Wordt weer overal Ramadan Mubarak gewenst, zie ik.
Ben toch wel benieuwd hoe bijv. een Rutte dat weer doet.
Wat de reacties zijn.
I´m back.
pi_171234965
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, helaas voor jou en Trump is daar meestal niets van waar. (Zelfmoord)terroristen komen uit elke social laag en zijn vaak juist beter opgeleid en beter geïntegreerd. Ze hebben net zo vaak gezinnen en hechte familie als niet. De recruiters van IS zowel offline als online zijn geen psychopaten maar hele rationele acteurs die precies weten wat ze doen.

[..]

Tja, net zei je nog hem niet te kennen dus hoe kan je dit allemaal bepalen? In welke manier 'faalde' hij? Hij had een prima band met familie, was goed geïntegreerd, is zowel naar school als naar de universiteit geweest. Alle kansen gehad dus. Hij stopte met de universiteit toen hij, verrassing verrassing, steeds meer ging verdiepen in islam. Dat je dat soort dingen niet even hebt opgezocht voordat je oordeelt zegt nogal wat.

Er zijn honderdduizenden jongeren met soortgelijke verhalen, die blazen zich niet op. Hoe kan dat?

[..]

Wat betekent deze zin?

En nee, 'islam' is het niet. Er is geen rechtvaardiging nodig, deze jongen denkt in het paradijs te komen en draagt zijn steentje bij aan de toekomst van het kalifaat.
Waarom jij denkt dat je geen loser kan zijn als je in een warm gezin bent opgegroeid en een bul hebt is mij niet duidelijk.

Psychopaten kunnen ook heel rationeel zijn (veel topbestuurders hebben psychopatische trekjes).

Verder lees je heel slecht. Ik bepaal niets, jij vraagt mij expliciet te gissen. Als ik het had gelaten bij 'ik kan dat niet weten', dan had je geklaagd dat ik inhoudsloos was, of niet? Nou, dan moet je nu ook niet zeuren vind ik.

Net zo goed als dat er honderdduizenden jongeren met gelijke verhalen zijn die zich niet opblazen zijn er miljoenen moslims die dat niet doen.

Ik weet dat je graag als conclusie wil dat het aan islam ligt (waarom eigenlijk?), maar als je wat objectiever kijkt zie je vast ook wel dat er zoveel meer factoren zijn die spelen en dat islam wellicht nu er bovenuit steekt als het gaat om aantal incidenten, maar dat terreur veel verschillende verschijningsvormen kent, waarvan de meesten niet-religieus van aard zijn.
pi_171234971
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:16 schreef Greys het volgende:
Vlak na de aanslag heeft ze getweet dat haar hart gebroken was en ze geen woorden had. Lijkt me vrij logisch na zoiets tragisch.

Nu een uitgebreidere reactie. Waarin ze zegt terug te komen naar Manchester en waarin ze elke door de families gewenste hulp aanbiedt.

Als ze niks zegt is het niet goed. Als ze wel iets zegt is het niet goed. Als je alleen al deze zure reacties hier leest is het niet zo gek dat het overal zo'n teringzooi in de wereld is. :')
Zijn ook wel behoorlijke positieve reacties, ligt maar net aan de focus. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:30:45 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171237126
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom jij denkt dat je geen loser kan zijn als je in een warm gezin bent opgegroeid en een bul hebt is mij niet duidelijk.

Psychopaten kunnen ook heel rationeel zijn (veel topbestuurders hebben psychopatische trekjes).

Verder lees je heel slecht. Ik bepaal niets, jij vraagt mij expliciet te gissen. Als ik het had gelaten bij 'ik kan dat niet weten', dan had je geklaagd dat ik inhoudsloos was, of niet? Nou, dan moet je nu ook niet zeuren vind ik.
Als. Maar dat deed je niet. Als je had gezegd 'ik weet het niet' dan was er geen probleem. Je zegt iets over een 'loser' om te proberen geloof daarbij vrij te pleiten.

quote:
Ik weet dat je graag als conclusie wil dat het aan islam ligt (waarom eigenlijk?), maar als je wat objectiever kijkt zie je vast ook wel dat er zoveel meer factoren zijn die spelen en dat islam wellicht nu er bovenuit steekt als het gaat om aantal incidenten,
Dit is een islamitische terreurdaad.

quote:
maar dat terreur veel verschillende verschijningsvormen kent, waarvan de meesten niet-religieus van aard zijn.
Dat tweede is onzin en dat eerste is niet relevant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171237904
Nigel_Farage twitterde op zaterdag 27-05-2017 om 01:11:38 UK authorities have identified 23,000 potential jihadist extremists. The problem is much worse than we first though… https://t.co/ndqxKMkaRE reageer retweet
23.000 jihadisten alleen al in de UK en het enige wat de autoriteiten doen is ze in de gaten houden. Zo blijft men achter de feiten aanlopen. Allemaal oppakken en deporteren is de enige juiste maatregel tegen dat tuig.
  Moderator zaterdag 27 mei 2017 @ 01:29:54 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171238192
potentiele jihadisten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 01:33:38 #181
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171238244
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Whut? Had alles met islam te maken. Alles wat Bin Laden deed had met islam te maken. Arme man draait zich om in zijn zeegraf.
VS (ongelovigen) waren gelegerd in SA, sinds de eerste golfoorlog (1991). Holy ground. Dat was de reden.
Bijkomend het SA-regime maakte die deal met VS.
In feite was het dus gericht tegen de westerse (ongelovige) inmenging in zaken die des moslims waren.
Zo begon ook zijn eerste strijd in Afghanistan tegen de sovjet-inmenging. Ook Sovjets waren ongelovigen die niets te zoeken hadden in Afghanistan. Die strijd wonnen ze, in 1989 trok Sovjet-unie zich terug en was twee jaar later einde oefening. Hier putten zij, de mujehadin, enorme zelfverzekerdheid uit. Idem trouwens uit de revolutie onder de ayatollah Chomeini (hoewel sjiitisch) in 1979.


???
https://www.theguardian.com/world/2002/nov/24/theobserver

Gewoon de eerste link met de gehele tekst van de brief van bin laden aan Amerika (2002), met de redenen waarom hij tegen ze vocht.

(Q1) Why are we fighting and opposing you?
Q2)What are we calling you to, and what do we want from you?

As for the first question: Why are we fighting and opposing you? The answer is very simple:

(1) Because you attacked us and continue to attack us.

Lees de brief maar, troepen op heilige grond staat er niet tussen. Alhoewel de tekst natuurlijk wel doorspekt is met religieuze praat.
Er is meer van zijn hand, meer uitleg, meer redenen, allen komen neer op het stukje dat ik geciteerd heb.
Het is een kijkje in een brein die aangetast was door waanzin en ja, het stichten van een islamitische staat ingevuld naar zijn idee van de islam is daar deel van. Maar keer op keer stelde hij zeer duidelijk dat het de (in zijn ogen) agressie van oa Amerika was die de lont had aangestoken.

Ik weet niet waar jij jouw idee van zo dicht bij mekka vandaan hebt gehaald, maar iig niet van bin laden zelf. Dat is nooit zijn grote reden geweest. Wel een zoveelste schoffering dat de 'vijand' zelfs daar zat, maar niet de oorzaak.

En je idee dat ze streden tegen de​ russen omdat ze 'ongelovig' waren is een bijna ziekelijke versimpeling van zaken. Dat de koude​ oorlog daar niet zo koud was is een veel grotere oorzaak. Afghanistan is toentertijd gewoonweg verneukt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 01:45:32 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171238374
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 01:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Alhoewel de tekst natuurlijk wel doorspekt is met religieuze praat.
En waar zou dat door komen denk je? Gaat er dan niet een lichtje branden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171238494
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom duw je dit soort discussies altijd in een wij-zij verhouding eigenlijk?
Om anderen te tonen hoe belachelijk ze doen. Ik doe hun wij zij na.
pi_171238498
Tijd voor een wet tegen radicalisatie?

Gewoon omdat inmiddels wel bewezen is dat radicalisatie leidt tot aanslagen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171238506
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:11 schreef ZetaOS het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moslims zijn vreselijke mensen...

http://www.geenstijl.nl/m(...)en_van_de_koran.html
Ze verbranden hier twee Turkse moslims.
pi_171238526


Diefstal (onbewezen)

Dit is de ware islam, gekkies.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2017 02:08:44 ]
  zaterdag 27 mei 2017 @ 03:45:30 #188
117098 Hathor
Effe niet
pi_171238861
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171238891
quote:
Nadat foto's gepubliceerd zijn ... blijken er al ietwat nog levende of al eerder gestorven personen gevonden te zijn :+

Wat deze man zegt is ... nog veel te beschaafd t.o.v. onze huidige watjes van politici.

Nog een ander voorbeeld:
pi_171238924
Geen idee of dit al besproken is, en ik heb geen zin om alle 15 forums terug te lezen. Maar ik las net op het internet dat Ariana aangeboden heeft om de begrafenis van alle slachtoffers voor haar rekening te nemen. Wat een geweldige meid is Ariana, ze heeft nergens schuld aan en dan doet ze dit. wat is jullie mening?
  zaterdag 27 mei 2017 @ 04:44:19 #191
117098 Hathor
Effe niet
pi_171238937
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 04:30 schreef MakkieR het volgende:
Geen idee of dit al besproken is, en ik heb geen zin om alle 15 forums terug te lezen. Maar ik las net op het internet dat Ariana aangeboden heeft om de begrafenis van alle slachtoffers voor haar rekening te nemen. Wat een geweldige meid is Ariana, ze heeft nergens schuld aan en dan doet ze dit. wat is jullie mening?
Dat is prima, goeie geste, kan ze ook makkelijk doen, en dat zal haar ook wel ingefluisterd zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 04:48:49 #192
117098 Hathor
Effe niet
pi_171238944
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 04:01 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Nadat foto's gepubliceerd zijn ... blijken er al ietwat nog levende of al eerder gestorven personen gevonden te zijn :+

Wat deze man zegt is ... nog veel te beschaafd t.o.v. onze huidige watjes van politici.

Nog een ander voorbeeld:
Deze man _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171239552
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als. Maar dat deed je niet. Als je had gezegd 'ik weet het niet' dan was er geen probleem. Je zegt iets over een 'loser' om te proberen geloof daarbij vrij te pleiten.

[..]

Dit is een islamitische terreurdaad.

[..]

Dat tweede is onzin en dat eerste is niet relevant.
Daar ga je alweer de mist in. Ik pleit islam niet vrij. Ik zie de rol die ze heeft in deze daad.

Jij daarentegen wil tegen ieder gezond verstand in islam de schuld geven. Maar als islam gelijk staat aan terreur, dan zou iedere moslim terrorist zijn. Terwijl dat slechts bij hoge uitzondering is, net zo goed als dat niet iedere terrorist moslim is.

Maar als jij wil blijven wegkijken van de problematiek, ga je gang hoor!
pi_171239959
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nigel_Farage twitterde op zaterdag 27-05-2017 om 01:11:38 UK authorities have identified 23,000 potential jihadist extremists. The problem is much worse than we first though… https://t.co/ndqxKMkaRE reageer retweet
23.000 jihadisten alleen al in de UK en het enige wat de autoriteiten doen is ze in de gaten houden. Zo blijft men achter de feiten aanlopen. Allemaal oppakken en deporteren is de enige juiste maatregel tegen dat tuig.
Dat kan niet in een democratische rechtsstaat. Waar zou je hen naartoe moeten deporteren trouwens?
pi_171240159
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nigel_Farage twitterde op zaterdag 27-05-2017 om 01:11:38 UK authorities have identified 23,000 potential jihadist extremists. The problem is much worse than we first though… https://t.co/ndqxKMkaRE reageer retweet
23.000 jihadisten alleen al in de UK en het enige wat de autoriteiten doen is ze in de gaten houden. Zo blijft men achter de feiten aanlopen. Allemaal oppakken en deporteren is de enige juiste maatregel tegen dat tuig.
Even nadenken: als deze groep nu binnen nu en 5 jaar een aanslag gaat plegen hebben we het over 13 aanslagen per dag!

Zou de lat nou zo laag liggen, liegt Farage, of kleuren de straten vanaf nu rood?
pi_171240203
De politie in manchester is 1 van de 2 politie korpsen in engeland die islamfobie als haat misdaad zien. En dit dus ook rapporteren ( tell MAMA https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tell_MAMA )

Heel toevallig kreeg de politie chef dit jaar een soort onderscheiding van Tell MAMA omdat hij streed tegen islamfobie

Heel nobel maar ik vind het raar als ik nu hoor en lees dat engeland wist dat er geradicaliseerde gekken rondliepen. Waarom die niet aanpakken denk ik dan?

Onderscheidingen kun je altijd nog krijgen. Eerst boeven pakken
  zaterdag 27 mei 2017 @ 09:42:52 #197
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171240238
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 02:01 schreef Montagui het volgende:
Tijd voor een wet tegen radicalisatie?

Gewoon omdat inmiddels wel bewezen is dat radicalisatie leidt tot aanslagen.
voor straf 6 maanden theedrinken met een boomknuffelaar van d66 :')
pi_171240387
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 01:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

https://www.theguardian.com/world/2002/nov/24/theobserver

Gewoon de eerste link met de gehele tekst van de brief van bin laden aan Amerika (2002), met de redenen waarom hij tegen ze vocht.

(Q1) Why are we fighting and opposing you?
Q2)What are we calling you to, and what do we want from you?

As for the first question: Why are we fighting and opposing you? The answer is very simple:

(1) Because you attacked us and continue to attack us.

Lees de brief maar, troepen op heilige grond staat er niet tussen. Alhoewel de tekst natuurlijk wel doorspekt is met religieuze praat.
Er is meer van zijn hand, meer uitleg, meer redenen, allen komen neer op het stukje dat ik geciteerd heb.
Het is een kijkje in een brein die aangetast was door waanzin en ja, het stichten van een islamitische staat ingevuld naar zijn idee van de islam is daar deel van. Maar keer op keer stelde hij zeer duidelijk dat het de (in zijn ogen) agressie van oa Amerika was die de lont had aangestoken.

Ik weet niet waar jij jouw idee van zo dicht bij mekka vandaan hebt gehaald, maar iig niet van bin laden zelf. Dat is nooit zijn grote reden geweest. Wel een zoveelste schoffering dat de 'vijand' zelfs daar zat, maar niet de oorzaak.

En je idee dat ze streden tegen de​ russen omdat ze 'ongelovig' waren is een bijna ziekelijke versimpeling van zaken. Dat de koude​ oorlog daar niet zo koud was is een veel grotere oorzaak. Afghanistan is toentertijd gewoonweg verneukt.
quote:
Eind 1979 vielen Sovjettroepen Afghanistan binnen, waarna Bin Laden zich bij de moedjahedienstrijders aansloot om tegen de goddeloze communisten te vechten. De Amerikanen steunden deze strijd. Hier richtte hij al-Qaeda (de basis) op. Deze organisatie was aanvankelijk bedoeld ter ondersteuning van de moedjahedien, maar groeide spoedig uit tot een wijdverbreid internationaal terreurnetwerk.

Zijn ongebreidelde haat jegens het Westen dateert vooral uit 1991, toen tijdens de Golfoorlog tegen Irak ongelovige Amerikaanse legertroepen in Saudi-Arabië werden gelegerd. In Saudi-Arabië bevinden zich de heilige islamitische plaatsen Mekka en Medina die verboden zijn voor niet-moslims. De komst van buitenlandse militairen naar Saudi-Arabië was in zijn ogen blasfemie.
https://www.trouw.nl/home/profiel-osama-bin-laden~a17091af/
I´m back.
pi_171240572
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 01:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat de koude​ oorlog daar niet zo koud was is een veel grotere oorzaak. Afghanistan is toentertijd gewoonweg verneukt.
Afghanistan is al een doffe ellende sinds the great game:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/The_Great_Game?wprov=sfla1
Leuke docu daarover:


pi_171241046
23.000 potentiële aanslagplegers die ze in de gaten moeten houden.....dan is het niet gek dat er af en toe eentje tussendoor glipt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171241305
dat ze die broer in ieder geval een leven lang mogen gaan martelen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171241399
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 08:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar ga je alweer de mist in. Ik pleit islam niet vrij. Ik zie de rol die ze heeft in deze daad.

Jij daarentegen wil tegen ieder gezond verstand in islam de schuld geven. Maar als islam gelijk staat aan terreur, dan zou iedere moslim terrorist zijn. Terwijl dat slechts bij hoge uitzondering is, net zo goed als dat niet iedere terrorist moslim is.

Maar als jij wil blijven wegkijken van de problematiek, ga je gang hoor!
Nee, je ziet het fout... er zijn genoeg individuele moslims die gewoon 100% deugen en nooit iemand kwaad zullen doen... maar als ideologie is de Islam pure kanker voor de samenleving. Islam staat gelijk aan (staats)terreur; kijk maar naar landen waar de Islam het voor het zeggen heeft en waar homo's, vrouwen en andersgelovigen in een hel leven. De Islam als ideologie is gewoon pure haat en helaas zijn er een hoop achterlijke haatbaarden gevoelig voor deze haat. Dat er ook moslims zijn die wel deugen en zich niet zullen opblazen doet niets af aan de kwaadaardigheid van de Islam als ideologie en totalitair systeem.

Het heeft inderdaad geen enkele zin om vredelievende moslims die niemand kwaad zullen doen hiervan de schuld te geven. Laten we de schuld van deze onschuldige doden ten eerste leggen bij de dader zelf, vervolgens bij de leiders van Qatar en Saudie Arabië die haatimams opleiden en de hele wereld oversturen en tot slot bij de Westerse instanties als de FIFA en Donald Trump die deze regimes legitimeren door er een WK te organiseren en ze voor vele honderden miljarden aan wapens te verkopen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171241758
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, je ziet het fout... er zijn genoeg individuele moslims die gewoon 100% deugen en nooit iemand kwaad zullen doen... maar als ideologie is de Islam pure kanker voor de samenleving. Islam staat gelijk aan (staats)terreur; kijk maar naar landen waar de Islam het voor het zeggen heeft en waar homo's, vrouwen en andersgelovigen in een hel leven. De Islam als ideologie is gewoon pure haat en helaas zijn er een hoop achterlijke haatbaarden gevoelig voor deze haat. Dat er ook moslims zijn die wel deugen en zich niet zullen opblazen doet niets af aan de kwaadaardigheid van de Islam als ideologie en totalitair systeem.

Het heeft inderdaad geen enkele zin om vredelievende moslims die niemand kwaad zullen doen hiervan de schuld te geven. Laten we de schuld van deze onschuldige doden ten eerste leggen bij de dader zelf, vervolgens bij de leiders van Qatar en Saudie Arabië die haatimams opleiden en de hele wereld oversturen en tot slot bij de Westerse instanties als de FIFA en Donald Trump die deze regimes legitimeren door er een WK te organiseren en ze voor vele honderden miljarden aan wapens te verkopen.
Ik hoor steeds dat mensen Trump weliswaar een gevaarlijke idioot vinden, maar laat hem ajb zitten, want anders Pence.

Waarom zou dat zijn denk je?
pi_171242237
moab time
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171242283
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 04:01 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Nadat foto's gepubliceerd zijn ... blijken er al ietwat nog levende of al eerder gestorven personen gevonden te zijn :+

Wat deze man zegt is ... nog veel te beschaafd t.o.v. onze huidige watjes van politici.

Nog een ander voorbeeld:
Tja, bij BBC moet dat wel, die kapen zo de mic weg. Dat zag je ook op het einde. Maar wat bedoel je met die eerste zin?

Tommy heeft trouwens 3 maanden cel boven z'n hoofd hangen :{
  zaterdag 27 mei 2017 @ 13:41:16 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171244022
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 08:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar ga je alweer de mist in. Ik pleit islam niet vrij. Ik zie de rol die ze heeft in deze daad.
Die probeerde je weg te moffelen. Niet gelukt.

quote:
Jij daarentegen wil tegen ieder gezond verstand in islam de schuld geven.
Nope. Sowieso heeft gezond verstand hier geen bal mee te maken. Feiten zijn belangrijk. Maar jij hebt niet de moeite genomen om de feiten te bekijken, laat staan te begrijpen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171244186
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die probeerde je weg te moffelen. Niet gelukt.

[..]

Nope. Sowieso heeft gezond verstand hier geen bal mee te maken. Feiten zijn belangrijk. Maar jij hebt niet de moeite genomen om de feiten te bekijken, laat staan te begrijpen.
Ik begin zo langzamerhand te twijfelen aan jouw kunde of wil om begrijpend te lezen.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 13:52:17 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171244239
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik begin zo langzamerhand te twijfelen aan jouw kunde of wil om begrijpend te lezen.
Zal best. Dit is wat er overblijft als alles wat je post onderuit gehaald is, de persoonlijke aanval.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 13:52:30 #209
39581 Salvad0R
universal
pi_171244242
  zaterdag 27 mei 2017 @ 13:53:37 #210
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171244261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:07 schreef Yiha3 het volgende:
moab time
Ah, burgerslachtoffers aan die kant zijn dus niet zo erg?
Ben je je wel bewust dat je met zulke uitspraken oproept tot een genocide? De grootste in de geschiedenis?

Begrijp me niet verkeerd, Isis en co uitschakelen vind ik ook zeer belangrijk. Maar de manier waarop is wel belangrijk, anders zijn we het zo erg of zelfs erger dan Isis.

Ik blijf erbij, snoeien vanaf de top naar beneden. Schakel de leiders uit, schakel de aansturing uit. Schakel dan het klapvee uit. In die volgorde omdat dat de beste manier is om de schade door deze groep zo klein mogelijk te houden. Richt je op leiders/aansturing, zorg maar dat men doodsbang is zo'n functie aan te nemen. Dan valt de hele boel uiteen.
Het richten op dat klapvee of wild in het rond te slaan om hier en daar een mug te doden zal alleen maar averechts werken.

Geen makkelijke opdracht, maar wel wat zou moeten gebeuren. Net zoals de samenwerking met bv SA moet stoppen zolang SA de grootste bron van deze terroristen is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171244304
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:52 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
En Nederland dan....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171244537
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zal best. Dit is wat er overblijft als alles wat je post onderuit gehaald is, de persoonlijke aanval.
Jij hebt helemaal niets onderuit gehaald.

Het probleem is dat ik nu keer op keer dingen aan jou vertel en dat daar een reactie op volgt die niet zoveel of zelfs niets te maken heeft met wat ik geschreven heb.

Dat dansje ben ik beu.

Jij wil wegkijken: doen! Val mij er niet mee lastig.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 14:09:21 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171244589
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal niets onderuit gehaald.

Het probleem is dat ik nu keer op keer dingen aan jou vertel en dat daar een reactie op volgt die niet zoveel of zelfs niets te maken heeft met wat ik geschreven heb.

Dat dansje ben ik beu.

Jij wil wegkijken: doen! Val mij er niet mee lastig.
Wegkijken waarvoor? De pot verwijt de ketel in dit geval.

Het probleem is dat je niets zegt en als je dat wel doet fout zit. Daar kan ik ook niet zoveel aan doen.

Dus dan nog maar een keer: waarvoor 'kijk ik weg'?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 14:38:27 #214
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171245335
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wegkijken waarvoor? De pot verwijt de ketel in dit geval.

Het probleem is dat je niets zegt en als je dat wel doet fout zit. Daar kan ik ook niet zoveel aan doen.

Dus dan nog maar een keer: waarvoor 'kijk ik weg'?
Voor de basis redenen van agressie in deze. Waarbij dat vrijwel nooit 'de islam' is.
Je kan het oneens zijn met die redenen, als je daarover zou discuseren zou ik het waarschijnlijk vaak nog met je eens zijn ook. Maar het stelselmatig negeren van die basis redenen is een vorm van wegkijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 27-05-2017 14:46:53 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 14:41:15 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171245451
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Voor de basis redenen van agressie in deze. Waarbij dat vrijwel nooit 'de islam' is.
Dit is een islamitische terreurdaad. Gepleegd door een moslim. Vanuit islamitische motieven. Geïnspireerd door een islamitisch kalifaat en hun ideologie.

Als je dat gaat ontkennen ben je ver van het padje af.

Overigens, geen reactie op mijn vorige reactie op jouw gewauwel? Dan kunnen we aannemen dat je er simpelweg geen antwoord op hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 14:50:15 #216
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171245687
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is een islamitische terreurdaad. Gepleegd door een moslim. Vanuit islamitische motieven. Geïnspireerd door een islamitisch kalifaat en hun ideologie.

Als je dat gaat ontkennen ben je ver van het padje af.

Overigens, geen reactie op mijn vorige reactie op jouw gewauwel? Dan kunnen we aannemen dat je er simpelweg geen antwoord op hebt.
Welke reactie precies?

Dat het ook doorspekt is van religieuze praat?
Reageer dan maar eerst eens op de ruim gegeven redenen van bin laden zelf, waar het duidelijk gaat over (een gevoel) van aangevallen worden. Met voorbeelden erbij en alles.
Waarbij duidelijk aangegeven wordt dat dat aanvallen de reden is, de oorzaak is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171245874
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Welke reactie precies?

Dat het ook doorspekt is van religieuze praat?
Reageer dan maar eerst eens op de ruim gegeven redenen van bin laden zelf, waar het duidelijk gaat over (een gevoel) van aangevallen worden. Met voorbeelden erbij en alles.
Waarbij duidelijk aangegeven wordt dat dat aanvallen de reden is, de oorzaak is.
Aangevallen door ongelovigen idd: Afghanistan.
Militairen gelegerd in het heilige land van Mekka en Medina, wat in feite een bezetting betekent van het heilige land.

Alles wat dhr. Laden deed stond in het teken van zijn religie.

Ik weet niet wat jij er eigenlijk van wil maken?
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 14:57:38 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171245877
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat het ook doorspekt is van religieuze praat?
Reageer dan maar eerst eens op de ruim gegeven redenen van bin laden zelf, waar het duidelijk gaat over (een gevoel) van aangevallen worden. Met voorbeelden erbij en alles.
Waarbij duidelijk aangegeven wordt dat dat aanvallen de reden is, de oorzaak is.
Nee, daarvoor. Als er geen reactie op komt ben je verder niet serieus te nemen.

Voor de zoveelste keer, je begrijpt bin Laden niet. Hij heeft het niet over aanvallen op het 'Midden-Oosten'. Het lijkt er op alsof je het simpelweg niet wil begrijpen.

Mooi dat we het eens zijn over deze aanslag in ieder geval.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:03:23 #219
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246042
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aangevallen door ongelovigen idd: Afghanistan.
Militairen gelegerd in het heilige land van Mekka en Medina, wat in feite een bezetting betekent van het heilige land.

Alles wat dhr. Laden deed stond in het teken van zijn religie.

Ik weet niet wat jij er eigenlijk van wil maken?
Schatje van me, ik heb een brief van bin laden zelf geplaats, komt letterlijk uit zijn hand. Uit 2002, dat 'bezetten' van heilig land komt er niet in voor. De redenen zijn daarin uitgeschreven, het citaat wat ik plaatste vatte het samen.

Zijn persoonlijke redenen, niet de mening van anderen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:09:54 #220
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246241
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, daarvoor. Als er geen reactie op komt ben je verder niet serieus te nemen.

Voor de zoveelste keer, je begrijpt bin Laden niet. Hij heeft het niet over aanvallen op het 'Midden-Oosten'. Het lijkt er op alsof je het simpelweg niet wil begrijpen.

Mooi dat we het eens zijn over deze aanslag in ieder geval.
Welke reactie doel je dan op, als je alsnog een reactie wil geef dan even een hint.
Ik ben er niet de hele tijd is, zit niet op mijn pc waardoor ik krijg te zien waarop gereageerd is. Vraag het niet voor niets he?

Ik denk dat ik het aardig begrijp, niet alleen aan de hand van deze brief, maar van meer van zijn hand. Keer op keer wijst hij op agressie (nogmaals, in zijn ogen) waarop reactie komt. Niet de islam als basis reden, maar agressie als basis reden. Het staat er echt letterlijk, het begint daarmee, vat het samen. Daarna komt de uitwerking.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171246269
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Schatje van me, ik heb een brief van bin laden zelf geplaats, komt letterlijk uit zijn hand. Uit 2002, dat 'bezetten' van heilig land komt er niet in voor. De redenen zijn daarin uitgeschreven, het citaat wat ik plaatste vatte het samen.

Zijn persoonlijke redenen, niet de mening van anderen.
Ja, en hoezo is zijn claim dat Palestina niet oorspronkelijk van de Joden is à-religieus? Wat ik daar lees is een stukje pure theologie waarop zijn claim berust.

Kijk hier een rechtvaardiging:

quote:
It is to this religion that we call you; the seal of all the previous religions. It is the religion of Unification of God, sincerity, the best of manners, righteousness, mercy, honour, purity, and piety. It is the religion of showing kindness to others, establishing justice between them, granting them their rights, and defending the oppressed and the persecuted. It is the religion of enjoining the good and forbidding the evil with the hand, tongue and heart. It is the religion of Jihad in the way of Allah so that Allah's Word and religion reign Supreme. And it is the religion of unity and agreement on the obedience to Allah, and total equality between all people, without regarding their colour, sex, or language.

Hier een stukje pure theologie:

quote:
(b) It is saddening to tell you that you are the worst civilization witnessed by the history of mankind:

i You are the nation who, rather than ruling by the Shariah of Allah in its Constitution and Laws, choose to invent your own laws as you will and desire. You separate religion from your policies, contradicting the pure nature which affirms Absolute Authority to the Lord and your Creator. You flee from the embarrassing question posed to you: How is it possible for Allah the Almighty to create His creation, grant them power over all the creatures and land, grant them all the amenities of life, and then deny them that which they are most in need of: knowledge of the laws which govern their lives?


[ Bericht 26% gewijzigd door Ryan3 op 27-05-2017 15:17:31 ]
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:13:38 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246355
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Welke reactie doel je dan op, als je alsnog een reactie wil geef dan even een hint.
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh ben jij er ook weer om je leugens te verspreiden?

https://www.theatlantic.c(...)really-wants/384980/

[..]

Lees dit nou eens, als je slim genoeg bent om dit soort teksten te kunnen snappen. Tot die tijd, kappen met het verspreiden van dit soort gevaarlijke leugens. Dit soort obscurantisme is een groter gevaar voor de samenleving dan de terroristen zelf.

Je moet je schamen. Bah.
Begin daar maar eens mee.

quote:
Ik denk dat ik het aardig begrijp, niet alleen aan de hand van deze brief, maar van meer van zijn hand. Keer op keer wijst hij op agressie (nogmaals, in zijn ogen) waarop reactie komt.
Dat is het probleem met jou, je kijkt niet verder dan je neus lang is. Denk eens wat dieper na. Agressie tegen wat, wie?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:13:42 #223
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246358
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en hoezo is zijn claim dat Palestina niet oorspronkelijk van de Joden is à-religieus? Wat ik daar lees is een stukje pure theologie waarop zijn claim berust.
Dat die mensen daar al woonde? Dat 'de joden' geen claim hadden op dat gebied door hun religie?
Vergeet niet dat er niet alleen moslims woonde daar. Ook christenen en joden. Waarbij vanuit al die daar al wonende groepen verzet was.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:14:47 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246388
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat die mensen daar al woonde?
Fout. Denk even iets dieper na. Welke mensen woonden daar en waarom?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171246463
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wegkijken waarvoor? De pot verwijt de ketel in dit geval.

Het probleem is dat je niets zegt en als je dat wel doet fout zit. Daar kan ik ook niet zoveel aan doen.

Dus dan nog maar een keer: waarvoor 'kijk ik weg'?
De eerste keer dat je iets vraagt is het wat idioot om dat met 'nog een keer' te doen.

Hoe dan ook: jij kijkt weg voor alle andere factoren, waaronder de poel van verderf daar die de VS cs hebben gecreeerd.

Als je het probleem niet wil oplossen, maar gewoon wil wijzen naar de zondebok, is dat een prima strategie natuurlijk.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:18:11 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246477
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe dan ook: jij kijkt weg voor alle andere factoren, waaronder de poel van verderf daar die de VS cs hebben gecreeerd.
In Manchester?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171246488
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat die mensen daar al woonde? Dat 'de joden' geen claim hadden op dat gebied door hun religie?
Vergeet niet dat er niet alleen moslims woonde daar. Ook christenen en joden. Waarbij vanuit al die daar al wonende groepen verzet was.
Ja, hij ontkent dat er Joden woonden, ze gooiden de Romeinen eruit en er bleven alleen moslims over.

Maar goed, het is vergeven van de religie. Zoals ik zei je kunt wat betreft motivatie het handelen van dhr. Laden niet los zien van zijn religie, waarvan hij zegt dat dat de enige ware geünificeerde religie is voortbouwend op de profeten daarvoor van Mozes tot en met Jezus, vrede zij met hen.
I´m back.
pi_171246495
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 14:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Voor de basis redenen van agressie in deze. Waarbij dat vrijwel nooit 'de islam' is.
Je kan het oneens zijn met die redenen, als je daarover zou discuseren zou ik het waarschijnlijk vaak nog met je eens zijn ook. Maar het stelselmatig negeren van die basis redenen is een vorm van wegkijken.
Ik had al het gevoel dat ik op zichzelf duidelijk was.
pi_171246525
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In Manchester?
Nou doe je opzettelijk dom. Ik had al aangegeven daar genoeg van te hebben.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:23:16 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246564
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou doe je opzettelijk dom. Ik had al aangegeven daar genoeg van te hebben.
Nee, je maakt een hele domme opmerking. Deze terrorist woonde het grootste gedeelte van zijn leven in Manchester. Wat heeft de VS daar mee te maken? En welke poel der verderf?

Als je doelt op de 'poel der verderf' in het Midden-Oosten die gecreëerd wordt door IS dan snap ik het helemaal niet, want daar willen vele duizenden moslims juist naar toe.

Dus wederom de vraag, wat bedoel je nou eigenlijk?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:23:27 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246572
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]


[..]

Begin daar maar eens mee.

[..]

Dat is het probleem met jou, je kijkt niet verder dan je neus lang is. Denk eens wat dieper na. Agressie tegen wat, wie?
Ik kijk niet zozeer naar wat anderen zeggen over, maar naar wat geven de terroristen zelf als basisredenen. Dat was dan ook de vraag en daar heb ik antwoord op gegeven.

Ik kijk prima verder dan mijn neus lang is. Als je antwoord wil op agressie tegen wat beantwoord dan deze vraag. Waarom voelde bv 9/11 als een aanval op ons? Terecht trouwens, vond dat geen verkeerd gevoel/reactie. Voordat je daar weer over gaat blaten om de vraag niet te beantwoorden. Dus, waarom voelde 9/11 als een aanval op ons, ook al was het ver weg?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:32:17 #232
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246757
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fout. Denk even iets dieper na. Welke mensen woonden daar en waarom?
Moslims, joden en christenen. Ze woonde daar omdat ze daar leefde, al lange tijd.

Toen kwamen na de balfour verklaring de eerste migratie stromingen van buitenlandse joden. Werd door 'machthebbers' grond weggegeven wat kwaad bloed zette onder de gewone burger (Inc de daar al wonende joden). De buitenlandse mogendheden zette een stop op die migratie. Aanslagen e.d. waren een reactie daarop (door joden in dit geval, lees likud.nl maar, die het 'goedpraten' met dat ze strategische doelen raakte). Dit allemaal nog voor de 2de wereldoorlog.

Dat nadenken en verder kijken dan je neus lang is is iets wat jij echt moet doen. Ik heb me vrij aardig en onbevooroordeeld ingelezen. Dit begint niet tijdens/na de 2de wereldoorlog. En er is een hoop fout gegaan aan alle kanten. Voor het geval je mijn woorden wil verdraaien, ik geef dus niet de joden de schuld, aan alle kanten is gedeelde schuld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:32:50 #233
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246769
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik kijk niet zozeer naar wat anderen zeggen over, maar naar wat geven de terroristen zelf als basisredenen. Dat was dan ook de vraag en daar heb ik antwoord op gegeven.
Nee, je kijkt daar niet naar. Je beantwoordt mijn vraag daarom ook niet. Agressie tegen wie? Nalatigheid tegenover wie?

quote:
Ik kijk prima verder dan mijn neus lang is. Als je antwoord wil op agressie tegen wat beantwoord dan deze vraag. Waarom voelde bv 9/11 als een aanval op ons? Terecht trouwens, vond dat geen verkeerd gevoel/reactie. Voordat je daar weer over gaat blaten om de vraag niet te beantwoorden. Dus, waarom voelde 9/11 als een aanval op ons, ook al was het ver weg?
Omdat dat zo bedoeld was. Dat is geen moeilijke vraag, voor Al-Qaeda is de complete westerse samenleving collectief corrupt en moet uitgeroeid en ontwricht worden. En, net als IS, is het uiteindelijke doel het uitkomen van de beloftes van de heilige oorlog. Iedereen (nou ja, jij misschien niet want je weet niet zoveel) weet dat bin Laden en Al-Qaeda niets liever willen (wilden in het geval van bin Laden) dan een complete oorlog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171246784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 04:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is prima, goeie geste, kan ze ook makkelijk doen, en dat zal haar ook wel ingefluisterd zijn.
Ze hoeft het niet te doen, dus ik vind het best wel een groot gebaar als je weet wat zo'n begrafenis kost, maar vooral ook wat voor ellende zo'n begrafenis geeft, als je alles nog moet regelen. Nu wordt in ieder geval deze zorg van je ontnomen ^O^ .
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:34:34 #235
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246802
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hij ontkent dat er Joden woonden, ze gooiden de Romeinen eruit en er bleven alleen moslims over.

Maar goed, het is vergeven van de religie. Zoals ik zei je kunt wat betreft motivatie het handelen van dhr. Laden niet los zien van zijn religie, waarvan hij zegt dat dat de enige ware geünificeerde religie is voortbouwend op de profeten daarvoor van Mozes tot en met Jezus, vrede zij met hen.
Nee, ik ontken niet dat er joden woonde. Ik noem hun ook. Bin laden ontkende dat ook niet, die had het over de migratiestroom van buitenlandse joden, niet over de Palestijnse joden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:34:58 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246817
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Moslims, joden en christenen. Ze woonde daar omdat ze daar leefde, al lange tijd.
Dat is fout. Men woonde daar vanwege Jerusalem. Volgens bin Laden behoort die stad toe aan de islam. Net als Tsjetsjenië. En Oost-Timor.

Weer fout dus. Ai.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:37:18 #237
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246865
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, je kijkt daar niet naar. Je beantwoordt mijn vraag daarom ook niet. Agressie tegen wie? Nalatigheid tegenover wie?

[..]

Omdat dat zo bedoeld was. Dat is geen moeilijke vraag, voor Al-Qaeda is de complete westerse samenleving collectief corrupt en moet uitgeroeid en ontwricht worden. En, net als IS, is het uiteindelijke doel het uitkomen van de beloftes van de heilige oorlog. Iedereen (nou ja, jij misschien niet want je weet niet zoveel) weet dat bin Laden en Al-Qaeda niets liever willen dan een complete oorlog.
Daar kijk ik wel naar, plaats potjandorie zelfs bronnen ervoor. Direct geschreven door terroristen. Met redenen en hoe de agressie te stoppen vanuit zijn brein.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:37:58 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246886
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daar kijk ik wel naar, plaats potjandorie zelfs bronnen ervoor. Direct geschreven door terroristen. Met redenen en hoe de agressie te stoppen vanuit zijn brein.
Agressie naar wie? Nalatigheid tegenover wie?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171246891
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De eerste keer dat je iets vraagt is het wat idioot om dat met 'nog een keer' te doen.

Hoe dan ook: jij kijkt weg voor alle andere factoren, waaronder de poel van verderf daar die de VS cs hebben gecreeerd.

Als je het probleem niet wil oplossen, maar gewoon wil wijzen naar de zondebok, is dat een prima strategie natuurlijk.
Het is alleen - helaas - een vrij dominante mening. Door net te doen alsof politieke drijfveren en omstandigheden er weinig tot niets mee te maken hebben en de islam aan te wijzen als 'het probleem' wordt het er helaas niet beter op.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:38:21 #240
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246896
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is fout. Men woonde daar vanwege Jerusalem. Volgens bin Laden behoort die stad toe aan de islam. Net als Tsjetsjenië. En Oost-Timor.

Weer fout dus. Ai.
Ook bin laden had geen probleem met de daar al levende joden, wel met de migranten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:39:19 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246915
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is alleen - helaas - een vrij dominante mening. Door net te doen alsof politieke drijfveren en omstandigheden er weinig tot niets mee te maken hebben en de islam aan te wijzen als 'het probleem' wordt het er helaas niet beter op.
Goh, jij hier. Dit gaat je een beetje boven de pet jochie.

Het is andersom, zoals gewoonlijk. Net doen alsof religie er niets mee te maken heeft is een dominante mening. Gelukkig niet bij de veiligheidsdiensten, maar wel bij een groot deel van de burgers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171246922
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik kijk niet zozeer naar wat anderen zeggen over, maar naar wat geven de terroristen zelf als basisredenen. Dat was dan ook de vraag en daar heb ik antwoord op gegeven.

Ik kijk prima verder dan mijn neus lang is. Als je antwoord wil op agressie tegen wat beantwoord dan deze vraag. Waarom voelde bv 9/11 als een aanval op ons? Terecht trouwens, vond dat geen verkeerd gevoel/reactie. Voordat je daar weer over gaat blaten om de vraag niet te beantwoorden. Dus, waarom voelde 9/11 als een aanval op ons, ook al was het ver weg?
Nou moet je luisteren je interpreteert die brief mbt motivatie van dhr. Laden toch allemachtig vreemd. Je kunt stellen dat hij zegt: ja we vallen jullie aan, omdat jullie ons aan vallen. Dat klopt dat zeg ik in feite ook, maar hoezo hangt dat niet samen met het bredere kader van dat het in zijn ogen ongelovigen zijn die aanvallen. Daarnaast somt-ie een grote hoeveelheid redenen waarom de VS zo slecht zijn op die gewoon een afgeleide zijn van zijn religie.

Ik bedoel, omdat het bijvoorbeeld in zijn boekje staat dat gokken niet mag, keurt hij het feit dat dat in de VS wordt toegestaan af, om zo maar een voorbeeld te geven. Ik als ongelovige zie geen fundamentele reden waarom gokken niet zou mogen. Misschien is alleen de gokverslaving die sommige mensen ervan krijgen een reden, maar dat is geen metafysische reden natuurlijk en zeker ook niet een reden om gokken moreel gezien totaal in de ban te doen, wat voor dhr. Laden wel het geval is en niet vanwege de kans dat iemand gokverslaafd zou kunnen worden.

Verder wordt in die hele litanie aan redenen heel vaak verwezen naar de kwade genius de Joden die overal achter zitten, wat zoals ik eerder schreef dus ook theologie is. Of onvervalst antisemitisch complotdenken, terug vertaald naar westerse begrippen.
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:40:13 #243
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171246935
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Agressie naar wie? Nalatigheid tegenover wie?
Lees die brief...

Je draait nu in een kringetje rond, waarbij alles wat jouw mening niet ondersteund, hoe onderbouwd dan ook, genegeerd wordt.
Dat is geen discussie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:42:12 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246967
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ook bin laden had geen probleem met de daar al levende joden, wel met de migranten.
Leuk voor hem. Uit de brief:
quote:
This is one of the most fallacious, widely-circulated fabrications in history. The people of Palestine are pure Arabs and original Semites. It is the Muslims who are the inheritors of Moses (peace be upon him) and the inheritors of the real Torah that has not been changed. Muslims believe in all of the Prophets, including Abraham, Moses, Jesus and Muhammad, peace and blessings of Allah be upon them all. If the followers of Moses have been promised a right to Palestine in the Torah, then the Muslims are the most worthy nation of this.
Tja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171246974
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou moet je luisteren je interpreteert die brief mbt motivatie van dhr. Laden toch allemachtig vreemd. Je kunt stellen dat hij zegt: ja we vallen jullie aan, omdat jullie ons aan vallen. Dat klopt dat zeg ik in feite ook, maar hoezo hangt dat niet samen met het bredere kader van dat het in zijn ogen ongelovigen zijn die aanvallen. Daarnaast somt-ie een grote hoeveelheid redenen waarom de VS zo slecht zijn op die gewoon een afgeleide zijn van zijn religie.

Ik bedoel, omdat het bijvoorbeeld in zijn boekje staat dat gokken niet mag, keurt hij het feit dat dat in de VS wordt toegestaan af, om zo maar een voorbeeld te geven. Ik als ongelovige zie geen fundamentele reden waarom gokken niet zou mogen. Misschien is alleen de gokverslaving die sommige mensen ervan krijgen een reden, maar dat is geen metafysische reden natuurlijk en zeker ook niet een reden om gokken moreel gezien totaal in de ban te doen, wat voor dhr. Laden wel het geval is en niet vanwege de kans dat iemand gokverslaafd zou kunnen worden.
Het is anders toch best maf dat vooral de landen aangevallen worden die het meeste participeren in het imperialisme.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:43:04 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171246983
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lees die brief...
Waarom kun je de vraag niet gewoon beantwoorden? Zo moeilijk moet het toch niet zijn?

Lees het woordje Ummah eens in de brief. Wat zou dat kunnen betekenen denk je?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:43:46 #247
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171247003
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou moet je luisteren je interpreteert die brief mbt motivatie van dhr. Laden toch allemachtig vreemd. Je kunt stellen dat hij zegt: ja we vallen jullie aan, omdat jullie ons aan vallen. Dat klopt dat zeg ik in feite ook, maar hoezo hangt dat niet samen met het bredere kader van dat het in zijn ogen ongelovigen zijn die aanvallen. Daarnaast somt-ie een grote hoeveelheid redenen waarom de VS zo slecht zijn op die gewoon een afgeleide zijn van zijn religie.

Ik bedoel, omdat het bijvoorbeeld in zijn boekje staat dat gokken niet mag, keurt hij het feit dat dat in de VS wordt toegestaan af, om zo maar een voorbeeld te geven. Ik als ongelovige zie geen fundamentele reden waarom gokken niet zou mogen. Misschien is alleen de gokverslaving die sommige mensen ervan krijgen een reden, maar dat is geen metafysische reden natuurlijk en zeker ook niet een reden om gokken moreel gezien totaal in de ban te doen, wat voor dhr. Laden wel het geval is en niet vanwege de kans dat iemand gokverslaafd zou kunnen worden.
Dat interpreteer ik niet zo, dat staat er letterlijk. Ik heb een citaat uit het begin van die brief geplaats waarin de simpele versie wordt beschreven. Zonder die aanvallen (in zijn ogen) was er geen reactie geweest.

Zou dat 'verderfelijke' Amerika ophouden met aanvallen dan zou er ruimte zijn voor vrede. Ondanks bv dat gokken waar ze tegen zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:44:14 #248
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247012
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is anders toch best maf dat vooral de landen aangevallen worden die het meeste participeren in het imperialisme.
:')!

Wat een intens domme opmerking. Zoals we zijn gewend van je.

IS is imperialistisch. Ze hebben letterlijk een imperium dat ze een kalifaat noemen. Net doen alsof de situatie andersom is is vrij walgelijk eigenlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247029
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, je maakt een hele domme opmerking. Deze terrorist woonde het grootste gedeelte van zijn leven in Manchester. Wat heeft de VS daar mee te maken? En welke poel der verderf?

Als je doelt op de 'poel der verderf' in het Midden-Oosten die gecreëerd wordt door IS dan snap ik het helemaal niet, want daar willen vele duizenden moslims juist naar toe.

Dus wederom de vraag, wat bedoel je nou eigenlijk?
Vraag toch niet naar de bekende weg. Uiteraard bedoel ik het midden oosten. Daar komt deze ellende gewoon vandaan.

Maar zeg eens eerlijk: ben jij ook maar een greintje geinteresseerd in het oplossen van deze ellende, of zie je het liever doorgaan, zodat je kan blijven wijzen naar een groep waar hoe je het ook wil spinnen slechts een enkeling daadwerkelijk terrorist is?
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:45:51 #250
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171247052
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk voor hem. Uit de brief:

[..]

Tja.
Nogmaals, hij had geen probleem met de daar al levende joden. Wel met de (buitenlandse) cliam dat dat land aan de joden, en aan niemand anders, toebehoorde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:46:29 #251
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247069
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, hij had geen probleem met de daar al levende joden. Wel met de (buitenlandse) cliam dat dat land aan de joden, en aan niemand anders, toebehoorde.
En aan wie behoort het wel toe? Je negeert simpelweg mijn post weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247078
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
IS is imperialistisch. Ze hebben letterlijk een imperium dat ze een kalifaat noemen. Net doen alsof de situatie andersom is is vrij walgelijk eigenlijk.
Ik zeg geloof ik niet dat IS niet imperialistisch is, alleen dat vooral landen die vaak worden aangevallen ook deelnemen in dergelijke missies in het Midden-Oosten.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:48:06 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247110
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vraag toch niet naar de bekende weg. Uiteraard bedoel ik het midden oosten. Daar komt deze ellende gewoon vandaan.
Dat klopt, deze terreurdaden worden uitgevoerd in opdracht van en ingegeven door de doctrines van IS. Waar wij, als westerse landen, tegen vechten.

quote:
Maar zeg eens eerlijk: ben jij ook maar een greintje geinteresseerd in het oplossen van deze ellende, of zie je het liever doorgaan, zodat je kan blijven wijzen naar een groep waar hoe je het ook wil spinnen slechts een enkeling daadwerkelijk terrorist is?
Leuke stropop.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247123
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat interpreteer ik niet zo, dat staat er letterlijk. Ik heb een citaat uit het begin van die brief geplaats waarin de simpele versie wordt beschreven. Zonder die aanvallen (in zijn ogen) was er geen reactie geweest.

Zou dat 'verderfelijke' Amerika ophouden met aanvallen dan zou er ruimte zijn voor vrede. Ondanks bv dat gokken waar ze tegen zijn.
Nee, na Afghanistan was hij op zoek gegaan naar een nieuwe aartsvijand; - daar waar de VS in het kader van de Koude Oorlog de mujehadin hielpen, vervielen ze in staat van ongenade met name door het legeren van troepen in het heilige land. Daarnaast had, zoals ik eerder schreef, het verdrijven van de Sovjets, één van de twee supergrootmachten, uit Afghanistan een enorme kick gegeven aan het zelfvertrouwen.
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:49:20 #255
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247146
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zeg geloof ik niet dat IS niet imperialistisch is, alleen dat vooral landen die vaak worden aangevallen ook deelnemen in dergelijke missies in het Midden-Oosten.
De meeste aanslagen vinden plaats in landen die dat niet doen. En dit is iets heel anders, missies om IS te verslaan is wat anders dan de bizarre claim van 'imperialisme' die je daarnet uitkotste.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:51:29 #256
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171247207
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom kun je de vraag niet gewoon beantwoorden? Zo moeilijk moet het toch niet zijn?

Lees het woordje Ummah eens in de brief. Wat zou dat kunnen betekenen denk je?
Ik beantwoord de vraag, maar niet zoals jij het wil.

Dat er gemeenschappen zijn ontken ik nergens. Zoals wij ons aangevallen voelde door 9/11 omdat 'westers' voelen hun zich aangevallen omdat moslim/midden oosten/Arabier e.d.. dat dat niet beperkt is tot landsgrenzen of subgroepen binnen een land is geen raar verschijnsel. Niet anders dan bv dat 'westers' als gemene deler.

Dat maakt nogsteeds niet dat dat de oorzaak is. Wij bv voelde ons niet aangevallen door 9/11 omdat er anders was als 'westers', maar omdat iets wat we tot de eigen groep betitelde aangevallen werd. De oorzaak was dat 'we' aangevallen werden, niet dat we anders dan 'westers' niet blieven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:53:21 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247259
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik beantwoord de vraag, maar niet zoals jij het wil.
Nope, je geeft geen antwoord.

Agressie tegen wie? Nalatigheid ten opzichte van wie? Wat betekent Ummah?

Allemaal dingen rechtstreeks uit die brief van je waar je maar omheen blijft draaien. Met je 'gemeenschappen' :').

Durf je wel antwoord te geven?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247303
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, deze terreurdaden worden uitgevoerd in opdracht van en ingegeven door de doctrines van IS. Waar wij, als westerse landen, tegen vechten.

[..]

Leuke stropop.
Ik stel een vraag. Het staat je vrij om mij te overtuigen dat het anders is dan je nu doet voorkomen.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:55:22 #259
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171247309
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En aan wie behoort het wel toe? Je negeert simpelweg mijn post weer.
Aan de burgers die daar woonde. Zoals in de geschiedenis onder 'moslim-overheersing' het veel vaker is geweest,een verdeling onder de verschillende groepen ipv alleenrecht van 1 groep.

Niet mijn persoonlijke mening trouwens, Israël is een feit en heeft bestaansrecht naar mijn mening.
In de aanloop naar zijn er veel fouten gemaakt die ellende in de hand hebben gewerkt, maar ik gun Israël hun grond.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:55:49 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171247317
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zeg geloof ik niet dat IS niet imperialistisch is, alleen dat vooral landen die vaak worden aangevallen ook deelnemen in dergelijke missies in het Midden-Oosten.
+1
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171247329
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zeg geloof ik niet dat IS niet imperialistisch is, alleen dat vooral landen die vaak worden aangevallen ook deelnemen in dergelijke missies in het Midden-Oosten.
Goedkoop excuus om niet de link naar de islam te hoeven leggen. Het werkelijke probleem is de koran waarin wordt opgeroepen om ongelovigen af te slachten met een plaats in het hiernamaals als beloning.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:56:39 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171247335
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, na Afghanistan was hij op zoek gegaan naar een nieuwe aartsvijand; - daar waar de VS in het kader van de Koude Oorlog de mujehadin hielpen, vervielen ze in staat van ongenade met name door het legeren van troepen in het heilige land. Daarnaast had, zoals ik eerder schreef, het verdrijven van de Sovjets, één van de twee supergrootmachten, uit Afghanistan een enorme kick gegeven aan het zelfvertrouwen.
Negeer gewoon zijn eigen woorden....
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:57:07 #263
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247351
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Aan de burgers die daar woonde.
Neen. Letterlijk uit de tekst:
quote:
It is the Muslims who are the inheritors of Moses (peace be upon him) and the inheritors of the real Torah that has not been changed. Muslims believe in all of the Prophets, including Abraham, Moses, Jesus and Muhammad, peace and blessings of Allah be upon them all. If the followers of Moses have been promised a right to Palestine in the Torah, then the Muslims are the most worthy nation of this.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:58:37 #264
117098 Hathor
Effe niet
pi_171247378
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik beantwoord de vraag, maar niet zoals jij het wil.

Dat er gemeenschappen zijn ontken ik nergens. Zoals wij ons aangevallen voelde door 9/11 omdat 'westers' voelen hun zich aangevallen omdat moslim/midden oosten/Arabier e.d.. dat dat niet beperkt is tot landsgrenzen of subgroepen binnen een land is geen raar verschijnsel. Niet anders dan bv dat 'westers' als gemene deler.

Dat maakt nogsteeds niet dat dat de oorzaak is. Wij bv voelde ons niet aangevallen door 9/11 omdat er anders was als 'westers', maar omdat iets wat we tot de eigen groep betitelde aangevallen werd. De oorzaak was dat 'we' aangevallen werden, niet dat we anders dan 'westers' niet blieven.
Hier valt totaal niks van te begrijpen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:58:58 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247385
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik stel een vraag. Het staat je vrij om mij te overtuigen dat het anders is dan je nu doet voorkomen.
Als jij allerlei dingen er bij gaat verzinnen kan ik je niet stoppen.

Maar goed, aangezien een inhoudelijke reactie uitblijft zullen we zeggen dat we het eens zijn wat betreft deze en andere islamitische aanslagen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247388
quote:
For Muslims, the whole focus of the life on earth must be directed at securing a place to this Islamic heaven, full of sexual indulgence. And the way of securing a ticket to Allah's whoredom is outlined in Quran 9:111, which says:

“Lo! Allah hath bought from the believers their lives and their wealth because the Garden (Paradise) will be theirs: they shall fight in the way of Allah and shall slay and be slain”

Verse 9:111 means what it means. A Muslim who is killed or who kills fulfilling teachings of 9:5, 9:29 and all the other verses of the Quran exhorting murder, rape, terror, and torture are guaranteed accession to Allah's paradise.

Quran verse 9:111 is the most depraved, diabolical, immoral teaching in Islam. It turns God into a diabolical whoremaster, who inspires havoc against the humankind. The road to Allah's whorehouse, as outlined in Quran 9:111, has inspired millions of Islamic martyrdom-seekers over the last 1400 years to murder up to 270 million people or more.


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2017 16:00:08 ]
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:59:08 #267
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171247392
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. Letterlijk uit de tekst:

[..]

Dit heet zeer selectief reageren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171247397
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Goedkoop excuus om niet de link naar de islam te hoeven leggen. Het werkelijke probleem is de koran waarin wordt opgeroepen om ongelovigen af te slachten met een plaats in het hiernamaals als beloning.
De islam bestaat al duizenden jaren. Waarom is het nu ineens een probleem?

De link met islam wordt overigens niet ontkend.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:00:04 #269
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171247416
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hier valt totaal niks van te begrijpen.
Tja, waar wil je meer uitleg/verduidelijking over?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:00:11 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247418
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit heet zeer selectief reageren.
Het is een direct antwoord op wat jij stelt :?? Nota bene uit de tekst die je zelf voordraagt.

Hoe vaak moet je jezelf nog in verlegenheid brengen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247420
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Negeer gewoon zijn eigen woorden....
Nee, juist niet, zoals ik uitgelegd heb het staat bol van de religie, je kunt het niet los zien van zijn religie en dat kun je duidelijk lezen in die tekst.

Maar ik snap iets niet. Jij denkt dat als zijn redenen los staan van religie (wat dus niet zo is) dat hij dan rechtvaardige gronden had voor zijn terrorisme?
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:00:29 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247424
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De islam bestaat al duizenden jaren. Waarom is het nu ineens een probleem?
Ineens? Hoe kom je daarbij?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:01:08 #273
117098 Hathor
Effe niet
pi_171247441
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tja, waar wil je meer uitleg/verduidelijking over?
Het gehele verhaal, het is behoorlijk onsamenhangend en staat vol fouten waardoor ik er niks van kan breien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171247558
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als jij allerlei dingen er bij gaat verzinnen kan ik je niet stoppen.

Maar goed, aangezien een inhoudelijke reactie uitblijft zullen we zeggen dat we het eens zijn wat betreft deze en andere islamitische aanslagen.
Schaam je je voor het antwoord?
pi_171247582
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De islam bestaat al duizenden jaren. Waarom is het nu ineens een probleem?

De link met islam wordt overigens niet ontkend.
Er worden dan ook al duizenden jaren andersdenkenden afgeslacht uit naam van de islam. Alleen nu er dankzij de islamitische influx steeds meer moslims naar Europa zijn gekomen krijgen wij er ook mee te maken.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:08:52 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247603
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Schaam je je voor het antwoord?
Het lijkt bijna taboe te zijn tegenwoordig om IS (en Al-Qaeda et al) te willen verslaan inderdaad. Maar schamen? Nee, absoluut niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247825
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. Letterlijk uit de tekst:

[..]

Stukje theologie idd van jewelste waarop hij zijn claim op Palestina baseert. Moslims geloven in alle profeten van Mozes tot en met Mohammed. Islam is de vervollediging van alle religies. En als in de Torah dus staat dat Palestina de woonplaats van de Joden moet zijn volgens God, dan belooft God dat dus eigenlijk aan de moslims, want die geloven in de vervolledigde ware religie.

Zelfs binnen het kader van de theologie, dat alleen ware uitspraken doet in zoverre je in deze of gene religie gelooft, is dit al een aardig stukje elasticiteit van de geest vermoedelijk.
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:21:52 #278
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247879
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stukje theologie idd van jewelste waarop hij zijn claim op Palestina baseert. Moslims geloven in alle profeten van mozes tot en met Mohammed. Islam is de vervollediging van alle religies. En als in de Torah dus staat dat Palestina de woonplaats van de Joden moet zijn volgens God, dan belooft God dat dus eigenlijk aan de moslims, want die geloven in de vervolledigde ware religie.

Zelfs binnen het kader van de theologie, dat alleen ware uitspraken doet in zoverre je in deze of gene religie gelooft, is dit al een aardig stukje elasticiteit van de geest vermoedelijk.
Mwah valt mee, islam is uiteindelijk niets anders dan plagiaat van het christendom en jodendom met als conclusie dat die twee het subtiel verkeerd hadden. Jesus is gewoon een profeet, alleen de christenen hebben dat verkeerd geïnterpreteerd. Dit soort uitspraken vallen prima in lijn met wat de gemiddelde imam ook zegt. Islam is de derde grote revelatie van god en dus ook de enige juiste.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247902
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het lijkt bijna taboe te zijn tegenwoordig om IS (en Al-Qaeda et al) te willen verslaan inderdaad. Maar schamen? Nee, absoluut niet.
Dat is interessant. Jij kiest dus voor verslaan.

Op zichzelf is het wat mij betreft 1 vd 2 opties. Ik ben wel benieuwd hoe jij ze wil verslaan en hoe jouw endgame eruit ziet.
pi_171247929
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mwah valt mee, islam is uiteindelijk niets anders dan plagiaat van het christendom en jodendom met als conclusie dat die twee het subtiel verkeerd hadden. Jesus is gewoon een profeet, alleen de christenen hebben dat verkeerd geïnterpreteerd. Dit soort uitspraken vallen prima in lijn met wat de gemiddelde imam ook zegt. Islam is de derde grote revelatie van god en dus ook de enige juiste.
Ja, maar kan alleen geldige uitspraken doen wmb in zoverre je er toevallig in gelooft, want wat-ie met dat stukje te berde brengt is voor gewone mensen het geraaskaal van een dronkenlap.
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:25:41 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247952
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is interessant. Jij kiest dus voor verslaan.
Uiteraard. Jij niet?

quote:
Op zichzelf is het wat mij betreft 1 vd 2 opties. Ik ben wel benieuwd hoe jij ze wil verslaan en hoe jouw endgame eruit ziet.
Hoe is niet zo makkelijk. Maar stap 1 is begrijpen, je kunt een vijand als deze niet verslaan zonder hem te begrijpen. Helaas is er een grote golf van obscurantisme opgestaan die dat verhinderd en misinformatie verspreidt. Waar jij ook slachtoffer van lijkt geworden te zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171248317
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uiteraard. Jij niet?

[..]

Hoe is niet zo makkelijk. Maar stap 1 is begrijpen, je kunt een vijand als deze niet verslaan zonder hem te begrijpen. Helaas is er een grote golf van obscurantisme opgestaan die dat verhinderd en misinformatie verspreidt. Waar jij ook slachtoffer van lijkt geworden te zijn.
Natuurlijk kies ik primair voor verslaan, maar zonder end game is dat zinloos.

Zou je verder mij niet van zaken willen beschuldigen die niet correct zijn?

De grote vraag dus: end game. Hoe en wat.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:46:51 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171248599
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De grote vraag dus: end game. Hoe en wat.
Dat is veel te lastig om in een paar zinnen uit te leggen. Maar het goede nieuws is dat IS niet kan winnen. Hun uiteindelijke doel is de verschijning van de anti-Messiah, die verslagen wordt en waarna de wereld vergaat en alle moslims (oftewel iedereen die zich aansluit bij het kalifaat) gered worden en in het volgende leven het paradijs stichten. Gelukkig is dat natuurlijk allemaal onzin en zal dat nooit gebeuren. Dat is het goede nieuws, IS zal nooit succesvol worden. Ook het feit dat het runnen van een kalifaat volgens de exacte regels praktisch ook nauwelijks uitvoerbaar is.

Het slechte nieuws is dat volgens diezelfde theologie de heilige oorlog tussen het kalifaat en 'Rome' (oftewel de westerse machten) eerst volledig ontketent moet worden. De anti-Messiah verschijnt pas als de laatste 5000 strijders van IS de krachten uit 'Rome' hebben verslagen. Tegen die tijd verschijnt jesus (jawel, die jesus) en met zijn hulp zal de anti-Messiah verslagen worden. Onderdeel van die oorlog is het ontwrichten en verzwakken van de vijand in 'Rome'. Daar komen die aanslagen vandaan.

Maar goed, zoals ik al zei, lastig uit te leggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:49:36 #284
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171248670
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:41 schreef VEM2012 het volgende:

Natuurlijk. Ander sprookje om hem te hersenspoelen, maar verder.
Daar ben ik zeker niet van overtuigd. Religie verdeelt de mensheid al heel lang. Stellen dat als religie er niet zou zijn, er dan wel iets anders zou zijn, is te kort door de bocht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171249094
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is veel te lastig om in een paar zinnen uit te leggen. Maar het goede nieuws is dat IS niet kan winnen. Hun uiteindelijke doel is de verschijning van de anti-Messiah, die verslagen wordt en waarna de wereld vergaat en alle moslims (oftewel iedereen die zich aansluit bij het kalifaat) gered worden en in het volgende leven het paradijs stichten. Gelukkig is dat natuurlijk allemaal onzin en zal dat nooit gebeuren. Dat is het goede nieuws, IS zal nooit succesvol worden. Ook het feit dat het runnen van een kalifaat volgens de exacte regels praktisch ook nauwelijks uitvoerbaar is.

Het slechte nieuws is dat volgens diezelfde theologie de heilige oorlog tussen het kalifaat en 'Rome' (oftewel de westerse machten) eerst volledig ontketent moet worden. De anti-Messiah verschijnt pas als de laatste 5000 strijders van IS de krachten uit 'Rome' hebben verslagen. Tegen die tijd verschijnt jesus (jawel, die jesus) en met zijn hulp zal de anti-Messiah verslagen worden. Onderdeel van die oorlog is het ontwrichten en verzwakken van de vijand in 'Rome'. Daar komen die aanslagen vandaan.

Maar goed, zoals ik al zei, lastig uit te leggen.
Mijn vraag is uiteraard: als je ze verslagen hebt, wat dan.

Bij Saddam deden we dat niet zo goed. Het gevolg is IS.
pi_171249171
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar ben ik zeker niet van overtuigd. Religie verdeelt de mensheid al heel lang. Stellen dat als religie er niet zou zijn, er dan wel iets anders zou zijn, is te kort door de bocht.
Ik vermoed dat religie bedacht is om grote groepen mensen onder controle te houden. En ik vermoed dan ook dat als ze niet religie bedacht hadden, dat dan wel weer iets anders bedacht zou zijn.

Maar ieder zijn mening verder.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:09:33 #287
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171249378
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn vraag is uiteraard: als je ze verslagen hebt, wat dan.
Hoe moet ik dat weten? Ik weet niet eens hoe we het precies moeten verslaan. Dat is ook mijn punt, hoe versla je een doctrine? De enige manier die ik kan bedenken is rigoureuze secularisatie, maar dat is ook niet makkelijk te realiseren.

quote:
Bij Saddam deden we dat niet zo goed.
Dat klopt, en dat komt precies door dit probleem. Onbegrip wat betreft de vijand en een totale onderschatting van hun overtuigingskracht.
quote:
Het gevolg is IS.
Dat heb ik al een keer eerder onderuit gehaald, ga ik niet nog een keer doen. Geen onwaarheden herhalen als die al ontkracht zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:09:57 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171249396
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat religie bedacht is om grote groepen mensen onder controle te houden.
Dat vermoeden is niet juist. Religie is niet 'bedacht'. Een betere omschrijving is 'geëvolueerd'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171249782
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat weten? Ik weet niet eens hoe we het precies moeten verslaan. Dat is ook mijn punt, hoe versla je een doctrine? De enige manier die ik kan bedenken is rigoureuze secularisatie, maar dat is ook niet makkelijk te realiseren.

[..]

Dat klopt, en dat komt precies door dit probleem. Onbegrip wat betreft de vijand en een totale onderschatting van hun overtuigingskracht.

[..]

Dat heb ik al een keer eerder onderuit gehaald, ga ik niet nog een keer doen. Geen onwaarheden herhalen als die al ontkracht zijn.
Dus jij wil iets, maar je hebt geen flauw benul hoe.

Good thinking!
pi_171249794
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat vermoeden is niet juist. Religie is niet 'bedacht'. Een betere omschrijving is 'geëvolueerd'.
Ligt eraan wat je allemaal religie noemt.

Monotheisme is terug te leiden tot '1' persoon: Akhenaten en Mozus.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Akhenaten

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Atenism
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:28:50 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171249954
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus jij wil iets, maar je hebt geen flauw benul hoe.

Good thinking!
Tja. Ik doe mijn best om mijn standpunt uit te leggen en jij komt met dit soort lege kreten. Vind je het gek dat je totaal niet serieus genomen wordt?

Voor de goede orde: dat ik niet precies weet hoe IS verslagen moet worden komt dus omdat ik enige kennis heb van waar ze voor staan en hoe ze georganiseerd zijn. Ik heb niet de arrogantie om net te doen of ik alle antwoorden heb.

Jou heb ik nog totaal niets zien toevoegen. Je kunt eigenlijk net zo goed gewoon stoppen met posten, tenzij je nog iets inhoudelijks te melden hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171252093
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ah, burgerslachtoffers aan die kant zijn dus niet zo erg?
Ben je je wel bewust dat je met zulke uitspraken oproept tot een genocide? De grootste in de geschiedenis?

Begrijp me niet verkeerd, Isis en co uitschakelen vind ik ook zeer belangrijk. Maar de manier waarop is wel belangrijk, anders zijn we het zo erg of zelfs erger dan Isis.

Ik blijf erbij, snoeien vanaf de top naar beneden. Schakel de leiders uit, schakel de aansturing uit. Schakel dan het klapvee uit. In die volgorde omdat dat de beste manier is om de schade door deze groep zo klein mogelijk te houden. Richt je op leiders/aansturing, zorg maar dat men doodsbang is zo'n functie aan te nemen. Dan valt de hele boel uiteen.
Het richten op dat klapvee of wild in het rond te slaan om hier en daar een mug te doden zal alleen maar averechts werken.

Geen makkelijke opdracht, maar wel wat zou moeten gebeuren. Net zoals de samenwerking met bv SA moet stoppen zolang SA de grootste bron van deze terroristen is.
IS moet gekraakt worden, enkel maar de gedachte om het Westen pijn te doen zou hen angst moeten inboezemen.
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171263809
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja. Ik doe mijn best om mijn standpunt uit te leggen en jij komt met dit soort lege kreten. Vind je het gek dat je totaal niet serieus genomen wordt?

Voor de goede orde: dat ik niet precies weet hoe IS verslagen moet worden komt dus omdat ik enige kennis heb van waar ze voor staan en hoe ze georganiseerd zijn. Ik heb niet de arrogantie om net te doen of ik alle antwoorden heb.

Jou heb ik nog totaal niets zien toevoegen. Je kunt eigenlijk net zo goed gewoon stoppen met posten, tenzij je nog iets inhoudelijks te melden hebt.
Ik lees alleen maar mee, wil eigenlijk niet meer posten op fok. Dat komt door jouw soort users. Je doet niet anders dan op de man spelen. In bijna iedere post van je is de 'tegenstander' dom, of naïef, of je weet een andere reden om iemand te diskwalificeren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_171264124
quote:
Op zondag 28 mei 2017 03:10 schreef OllieA het volgende:
Ik lees alleen maar mee, wil eigenlijk niet meer posten op fok. Dat komt door jouw soort users. Je doet niet anders dan op de man spelen. In bijna iedere post van je is de 'tegenstander' dom, of naïef, of je weet een andere reden om iemand te diskwalificeren.
^O^
pi_171264269


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2017 04:34:26 ]
  zondag 28 mei 2017 @ 04:51:19 #296
117098 Hathor
Effe niet
pi_171264352
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De islam bestaat al duizenden jaren. Waarom is het nu ineens een probleem?

De link met islam wordt overigens niet ontkend.
De Islam bestaat geen duizenden jaren, Mohammed was geboren in 570 na Christus.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 28 mei 2017 @ 09:35:21 #297
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171265346
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:54 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

IS moet gekraakt worden, enkel maar de gedachte om het Westen pijn te doen zou hen angst moeten inboezemen.
Nogmaals, je vergeet de miljoenen burgers (geen Isis) die in die gebieden wonen. Een moab, waar je om vraagt, is niet zo precies.
Je gaat toch ook niet heel Nederland plat leggen omdat er enkele terroristen zitten hier?

Dat Isis gekraakt moet worden ben ik het geheel eens. Van de top naar beneden, maak idd mensen maar bang zich aan te sluiten, leidersrollen/aansturingsrollen te vervullen. Die zitten te vaak hoog en droog, genieten van alle geneugten van het leven terwijl ze het klapvee aansturen. Voelen zich machtig en ontastbaar, dat moet veranderen.
Geen makkelijke taak, maar het zal wel werken, de hele boel zal daardoor imploderen. Waardoor je dan wel het klapvee op kan vegen zonder dat het een gebed zonder einde is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171265414
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, je vergeet de miljoenen burgers (geen Isis) die in die gebieden wonen. Een moab, waar je om vraagt, is niet zo precies.
Je gaat toch ook niet heel Nederland plat leggen omdat er enkele terroristen zitten hier?

Dat Isis gekraakt moet worden ben ik het geheel eens. Van de top naar beneden, maak idd mensen maar bang zich aan te sluiten, leidersrollen/aansturingsrollen te vervullen. Die zitten te vaak hoog en droog, genieten van alle geneugten van het leven terwijl ze het klapvee aansturen. Voelen zich machtig en ontastbaar, dat moet veranderen.
Geen makkelijke taak, maar het zal wel werken, de hele boel zal daardoor imploderen. Waardoor je dan wel het klapvee op kan vegen zonder dat het een gebed zonder einde is.
Nee, het hele idee moet uitgewist worden en dat kan imo alleen maar door pure terreur.
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  zondag 28 mei 2017 @ 09:50:34 #299
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_171265553
Wat een baggertopic is dit.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_171268064
Goede strategie met een moab 100000 uitmoorden en dan niet verwachten dat er nog een paar boze radicalen opstaan hier.
.
pi_171276053
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar ben ik zeker niet van overtuigd. Religie verdeelt de mensheid al heel lang. Stellen dat als religie er niet zou zijn, er dan wel iets anders zou zijn, is te kort door de bocht.
:')

Er is al iets anders en in overvloed ook.
Namelijk geld, macht, verveling, jaloezie, domheid, zelfhaat, haat, zelfverheerlijking, (levens)ruimte, kleinzerigheid, etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')