abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:08:52 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247603
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Schaam je je voor het antwoord?
Het lijkt bijna taboe te zijn tegenwoordig om IS (en Al-Qaeda et al) te willen verslaan inderdaad. Maar schamen? Nee, absoluut niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171247825
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. Letterlijk uit de tekst:

[..]

Stukje theologie idd van jewelste waarop hij zijn claim op Palestina baseert. Moslims geloven in alle profeten van Mozes tot en met Mohammed. Islam is de vervollediging van alle religies. En als in de Torah dus staat dat Palestina de woonplaats van de Joden moet zijn volgens God, dan belooft God dat dus eigenlijk aan de moslims, want die geloven in de vervolledigde ware religie.

Zelfs binnen het kader van de theologie, dat alleen ware uitspraken doet in zoverre je in deze of gene religie gelooft, is dit al een aardig stukje elasticiteit van de geest vermoedelijk.
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:21:52 #278
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247879
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stukje theologie idd van jewelste waarop hij zijn claim op Palestina baseert. Moslims geloven in alle profeten van mozes tot en met Mohammed. Islam is de vervollediging van alle religies. En als in de Torah dus staat dat Palestina de woonplaats van de Joden moet zijn volgens God, dan belooft God dat dus eigenlijk aan de moslims, want die geloven in de vervolledigde ware religie.

Zelfs binnen het kader van de theologie, dat alleen ware uitspraken doet in zoverre je in deze of gene religie gelooft, is dit al een aardig stukje elasticiteit van de geest vermoedelijk.
Mwah valt mee, islam is uiteindelijk niets anders dan plagiaat van het christendom en jodendom met als conclusie dat die twee het subtiel verkeerd hadden. Jesus is gewoon een profeet, alleen de christenen hebben dat verkeerd geïnterpreteerd. Dit soort uitspraken vallen prima in lijn met wat de gemiddelde imam ook zegt. Islam is de derde grote revelatie van god en dus ook de enige juiste.
pi_171247902
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het lijkt bijna taboe te zijn tegenwoordig om IS (en Al-Qaeda et al) te willen verslaan inderdaad. Maar schamen? Nee, absoluut niet.
Dat is interessant. Jij kiest dus voor verslaan.

Op zichzelf is het wat mij betreft 1 vd 2 opties. Ik ben wel benieuwd hoe jij ze wil verslaan en hoe jouw endgame eruit ziet.
pi_171247929
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mwah valt mee, islam is uiteindelijk niets anders dan plagiaat van het christendom en jodendom met als conclusie dat die twee het subtiel verkeerd hadden. Jesus is gewoon een profeet, alleen de christenen hebben dat verkeerd geïnterpreteerd. Dit soort uitspraken vallen prima in lijn met wat de gemiddelde imam ook zegt. Islam is de derde grote revelatie van god en dus ook de enige juiste.
Ja, maar kan alleen geldige uitspraken doen wmb in zoverre je er toevallig in gelooft, want wat-ie met dat stukje te berde brengt is voor gewone mensen het geraaskaal van een dronkenlap.
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:25:41 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171247952
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is interessant. Jij kiest dus voor verslaan.
Uiteraard. Jij niet?

quote:
Op zichzelf is het wat mij betreft 1 vd 2 opties. Ik ben wel benieuwd hoe jij ze wil verslaan en hoe jouw endgame eruit ziet.
Hoe is niet zo makkelijk. Maar stap 1 is begrijpen, je kunt een vijand als deze niet verslaan zonder hem te begrijpen. Helaas is er een grote golf van obscurantisme opgestaan die dat verhinderd en misinformatie verspreidt. Waar jij ook slachtoffer van lijkt geworden te zijn.
pi_171248317
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uiteraard. Jij niet?

[..]

Hoe is niet zo makkelijk. Maar stap 1 is begrijpen, je kunt een vijand als deze niet verslaan zonder hem te begrijpen. Helaas is er een grote golf van obscurantisme opgestaan die dat verhinderd en misinformatie verspreidt. Waar jij ook slachtoffer van lijkt geworden te zijn.
Natuurlijk kies ik primair voor verslaan, maar zonder end game is dat zinloos.

Zou je verder mij niet van zaken willen beschuldigen die niet correct zijn?

De grote vraag dus: end game. Hoe en wat.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:46:51 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171248599
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De grote vraag dus: end game. Hoe en wat.
Dat is veel te lastig om in een paar zinnen uit te leggen. Maar het goede nieuws is dat IS niet kan winnen. Hun uiteindelijke doel is de verschijning van de anti-Messiah, die verslagen wordt en waarna de wereld vergaat en alle moslims (oftewel iedereen die zich aansluit bij het kalifaat) gered worden en in het volgende leven het paradijs stichten. Gelukkig is dat natuurlijk allemaal onzin en zal dat nooit gebeuren. Dat is het goede nieuws, IS zal nooit succesvol worden. Ook het feit dat het runnen van een kalifaat volgens de exacte regels praktisch ook nauwelijks uitvoerbaar is.

Het slechte nieuws is dat volgens diezelfde theologie de heilige oorlog tussen het kalifaat en 'Rome' (oftewel de westerse machten) eerst volledig ontketent moet worden. De anti-Messiah verschijnt pas als de laatste 5000 strijders van IS de krachten uit 'Rome' hebben verslagen. Tegen die tijd verschijnt jesus (jawel, die jesus) en met zijn hulp zal de anti-Messiah verslagen worden. Onderdeel van die oorlog is het ontwrichten en verzwakken van de vijand in 'Rome'. Daar komen die aanslagen vandaan.

Maar goed, zoals ik al zei, lastig uit te leggen.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 16:49:36 #284
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171248670
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:41 schreef VEM2012 het volgende:

Natuurlijk. Ander sprookje om hem te hersenspoelen, maar verder.
Daar ben ik zeker niet van overtuigd. Religie verdeelt de mensheid al heel lang. Stellen dat als religie er niet zou zijn, er dan wel iets anders zou zijn, is te kort door de bocht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171249094
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is veel te lastig om in een paar zinnen uit te leggen. Maar het goede nieuws is dat IS niet kan winnen. Hun uiteindelijke doel is de verschijning van de anti-Messiah, die verslagen wordt en waarna de wereld vergaat en alle moslims (oftewel iedereen die zich aansluit bij het kalifaat) gered worden en in het volgende leven het paradijs stichten. Gelukkig is dat natuurlijk allemaal onzin en zal dat nooit gebeuren. Dat is het goede nieuws, IS zal nooit succesvol worden. Ook het feit dat het runnen van een kalifaat volgens de exacte regels praktisch ook nauwelijks uitvoerbaar is.

Het slechte nieuws is dat volgens diezelfde theologie de heilige oorlog tussen het kalifaat en 'Rome' (oftewel de westerse machten) eerst volledig ontketent moet worden. De anti-Messiah verschijnt pas als de laatste 5000 strijders van IS de krachten uit 'Rome' hebben verslagen. Tegen die tijd verschijnt jesus (jawel, die jesus) en met zijn hulp zal de anti-Messiah verslagen worden. Onderdeel van die oorlog is het ontwrichten en verzwakken van de vijand in 'Rome'. Daar komen die aanslagen vandaan.

Maar goed, zoals ik al zei, lastig uit te leggen.
Mijn vraag is uiteraard: als je ze verslagen hebt, wat dan.

Bij Saddam deden we dat niet zo goed. Het gevolg is IS.
pi_171249171
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar ben ik zeker niet van overtuigd. Religie verdeelt de mensheid al heel lang. Stellen dat als religie er niet zou zijn, er dan wel iets anders zou zijn, is te kort door de bocht.
Ik vermoed dat religie bedacht is om grote groepen mensen onder controle te houden. En ik vermoed dan ook dat als ze niet religie bedacht hadden, dat dan wel weer iets anders bedacht zou zijn.

Maar ieder zijn mening verder.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:09:33 #287
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171249378
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn vraag is uiteraard: als je ze verslagen hebt, wat dan.
Hoe moet ik dat weten? Ik weet niet eens hoe we het precies moeten verslaan. Dat is ook mijn punt, hoe versla je een doctrine? De enige manier die ik kan bedenken is rigoureuze secularisatie, maar dat is ook niet makkelijk te realiseren.

quote:
Bij Saddam deden we dat niet zo goed.
Dat klopt, en dat komt precies door dit probleem. Onbegrip wat betreft de vijand en een totale onderschatting van hun overtuigingskracht.
quote:
Het gevolg is IS.
Dat heb ik al een keer eerder onderuit gehaald, ga ik niet nog een keer doen. Geen onwaarheden herhalen als die al ontkracht zijn.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:09:57 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171249396
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat religie bedacht is om grote groepen mensen onder controle te houden.
Dat vermoeden is niet juist. Religie is niet 'bedacht'. Een betere omschrijving is 'geëvolueerd'.
pi_171249782
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat weten? Ik weet niet eens hoe we het precies moeten verslaan. Dat is ook mijn punt, hoe versla je een doctrine? De enige manier die ik kan bedenken is rigoureuze secularisatie, maar dat is ook niet makkelijk te realiseren.

[..]

Dat klopt, en dat komt precies door dit probleem. Onbegrip wat betreft de vijand en een totale onderschatting van hun overtuigingskracht.

[..]

Dat heb ik al een keer eerder onderuit gehaald, ga ik niet nog een keer doen. Geen onwaarheden herhalen als die al ontkracht zijn.
Dus jij wil iets, maar je hebt geen flauw benul hoe.

Good thinking!
pi_171249794
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat vermoeden is niet juist. Religie is niet 'bedacht'. Een betere omschrijving is 'geëvolueerd'.
Ligt eraan wat je allemaal religie noemt.

Monotheisme is terug te leiden tot '1' persoon: Akhenaten en Mozus.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Akhenaten

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Atenism
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:28:50 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171249954
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus jij wil iets, maar je hebt geen flauw benul hoe.

Good thinking!
Tja. Ik doe mijn best om mijn standpunt uit te leggen en jij komt met dit soort lege kreten. Vind je het gek dat je totaal niet serieus genomen wordt?

Voor de goede orde: dat ik niet precies weet hoe IS verslagen moet worden komt dus omdat ik enige kennis heb van waar ze voor staan en hoe ze georganiseerd zijn. Ik heb niet de arrogantie om net te doen of ik alle antwoorden heb.

Jou heb ik nog totaal niets zien toevoegen. Je kunt eigenlijk net zo goed gewoon stoppen met posten, tenzij je nog iets inhoudelijks te melden hebt.
pi_171252093
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 13:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ah, burgerslachtoffers aan die kant zijn dus niet zo erg?
Ben je je wel bewust dat je met zulke uitspraken oproept tot een genocide? De grootste in de geschiedenis?

Begrijp me niet verkeerd, Isis en co uitschakelen vind ik ook zeer belangrijk. Maar de manier waarop is wel belangrijk, anders zijn we het zo erg of zelfs erger dan Isis.

Ik blijf erbij, snoeien vanaf de top naar beneden. Schakel de leiders uit, schakel de aansturing uit. Schakel dan het klapvee uit. In die volgorde omdat dat de beste manier is om de schade door deze groep zo klein mogelijk te houden. Richt je op leiders/aansturing, zorg maar dat men doodsbang is zo'n functie aan te nemen. Dan valt de hele boel uiteen.
Het richten op dat klapvee of wild in het rond te slaan om hier en daar een mug te doden zal alleen maar averechts werken.

Geen makkelijke opdracht, maar wel wat zou moeten gebeuren. Net zoals de samenwerking met bv SA moet stoppen zolang SA de grootste bron van deze terroristen is.
IS moet gekraakt worden, enkel maar de gedachte om het Westen pijn te doen zou hen angst moeten inboezemen.
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171263809
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja. Ik doe mijn best om mijn standpunt uit te leggen en jij komt met dit soort lege kreten. Vind je het gek dat je totaal niet serieus genomen wordt?

Voor de goede orde: dat ik niet precies weet hoe IS verslagen moet worden komt dus omdat ik enige kennis heb van waar ze voor staan en hoe ze georganiseerd zijn. Ik heb niet de arrogantie om net te doen of ik alle antwoorden heb.

Jou heb ik nog totaal niets zien toevoegen. Je kunt eigenlijk net zo goed gewoon stoppen met posten, tenzij je nog iets inhoudelijks te melden hebt.
Ik lees alleen maar mee, wil eigenlijk niet meer posten op fok. Dat komt door jouw soort users. Je doet niet anders dan op de man spelen. In bijna iedere post van je is de 'tegenstander' dom, of naïef, of je weet een andere reden om iemand te diskwalificeren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_171264124
quote:
Op zondag 28 mei 2017 03:10 schreef OllieA het volgende:
Ik lees alleen maar mee, wil eigenlijk niet meer posten op fok. Dat komt door jouw soort users. Je doet niet anders dan op de man spelen. In bijna iedere post van je is de 'tegenstander' dom, of naïef, of je weet een andere reden om iemand te diskwalificeren.
^O^
pi_171264269

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2017 04:34:26 ]
  zondag 28 mei 2017 @ 04:51:19 #296
117098 Hathor
Effe niet
pi_171264352
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De islam bestaat al duizenden jaren. Waarom is het nu ineens een probleem?

De link met islam wordt overigens niet ontkend.
De Islam bestaat geen duizenden jaren, Mohammed was geboren in 570 na Christus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 28 mei 2017 @ 09:35:21 #297
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171265346
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:54 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

IS moet gekraakt worden, enkel maar de gedachte om het Westen pijn te doen zou hen angst moeten inboezemen.
Nogmaals, je vergeet de miljoenen burgers (geen Isis) die in die gebieden wonen. Een moab, waar je om vraagt, is niet zo precies.
Je gaat toch ook niet heel Nederland plat leggen omdat er enkele terroristen zitten hier?

Dat Isis gekraakt moet worden ben ik het geheel eens. Van de top naar beneden, maak idd mensen maar bang zich aan te sluiten, leidersrollen/aansturingsrollen te vervullen. Die zitten te vaak hoog en droog, genieten van alle geneugten van het leven terwijl ze het klapvee aansturen. Voelen zich machtig en ontastbaar, dat moet veranderen.
Geen makkelijke taak, maar het zal wel werken, de hele boel zal daardoor imploderen. Waardoor je dan wel het klapvee op kan vegen zonder dat het een gebed zonder einde is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171265414
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, je vergeet de miljoenen burgers (geen Isis) die in die gebieden wonen. Een moab, waar je om vraagt, is niet zo precies.
Je gaat toch ook niet heel Nederland plat leggen omdat er enkele terroristen zitten hier?

Dat Isis gekraakt moet worden ben ik het geheel eens. Van de top naar beneden, maak idd mensen maar bang zich aan te sluiten, leidersrollen/aansturingsrollen te vervullen. Die zitten te vaak hoog en droog, genieten van alle geneugten van het leven terwijl ze het klapvee aansturen. Voelen zich machtig en ontastbaar, dat moet veranderen.
Geen makkelijke taak, maar het zal wel werken, de hele boel zal daardoor imploderen. Waardoor je dan wel het klapvee op kan vegen zonder dat het een gebed zonder einde is.
Nee, het hele idee moet uitgewist worden en dat kan imo alleen maar door pure terreur.
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  zondag 28 mei 2017 @ 09:50:34 #299
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_171265553
Wat een baggertopic is dit.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_171268064
Goede strategie met een moab 100000 uitmoorden en dan niet verwachten dat er nog een paar boze radicalen opstaan hier.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')