abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171215913
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bij de PVV mag dat dan wel weer
bij vrouwen in vinex wijk mag het van jou blijkbaar ook, misschien wat minder hoog van toren blazen
pi_171215941
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:28 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als je een partij steunt die discrimineert op basis van religie dan ben je ook gewoon een tokkie. Ongeacht waar je woont en hoeveel je verdient.
Als je een religie aanhangt die discrimineert op basis van religie, geslacht, geaardheid, etc dan ben je ook gewoon een mafkees. Ongeacht waar je woont en hoeveel je verdient.

We zijn het eens ^O^
pi_171215943
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh, dus omdat er een paar tokkies zijn onder de PVV stemmers, zijn alle PVV-stemmers tokkie?
De term wordt namelijk zo vaak gebruikt alsof het lijkt dat het merendeel tokkie is.

Mwoah... Als iemand het PVV-A4'tje doorneemt en vervolgens denkt: 'ja, verstandig verhaal, daar stem ik op', dan kan ik daar moeilijk een weldenkend mens in herkennen. Heet dat dan een tokkie? Prima, wat mij betreft.
pi_171215955
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah... Als iemand het PVV-A4'tje doorneemt en vervolgens denkt: 'ja, verstandig verhaal, daar stem ik op', dan kan ik daar moeilijk een weldenkend mens in herkennen. Heet dat dan een tokkie? Prima, wat mij betreft.
Ben het er stiekem wel mee eens hoor :@
pi_171215991
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als je een religie aanhangt die discrimineert op basis van religie, geslacht, geaardheid, etc dan ben je ook gewoon een mafkees. Ongeacht waar je woont en hoeveel je verdient.

We zijn het eens ^O^
Dat is geen probleem van die religie, maar van cultuur. En cultuur verschilt bijna per persoon.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171216050
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:34 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is geen probleem van die religie, maar van cultuur.
Leg uit?
pi_171216148
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Leg uit?
Niet elke moslim is anti-homo en niet elke anti-homo is moslim. In sommige Islamitische gemeenschappen wordt homosexualiteit gewoon geaccepteerd, maar ja; dat is geen leuk verhaal voor het 8 uur journaal.

Mensen willen alleen "Allahu Ackbar!" schreeuwende haatbaarden zien, schietend met AK's in de lucht.
pi_171216224
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Niet elke moslim is anti-homo en niet elke anti-homo is moslim. In sommige Islamitische gemeenschappen wordt homosexualiteit gewoon geaccepteerd, maar ja; dat is geen leuk verhaal voor het 8 uur journaal.

Mensen willen alleen "Allahu Ackbar!" schreeuwende haatbaarden zien, schietend met AK's in de lucht.
In hoeveel landen, waarbij de overheid en islam verweven zijn, is homofilie niet strafbaar?
pi_171216249
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]

In hoeveel landen, waarbij de overheid en islam verweven zijn, is homofilie niet strafbaar?
In hoeveel Oostblok landen is hetzelfde het geval? En dat zijn echt geen Islamitische staten.

pi_171216267
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:47 schreef NgInE het volgende:

[..]

In hoeveel Oost-Europese landen is hetzelfde het geval? En dat zijn echt geen Islamitische staten.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_171216288
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Maar vanuit de islam is er volgens jou geen sprake van discriminatie op grond van geaardheid, geslacht of religieuze overtuiging?
pi_171216289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat is het wel. Homohaat is nog steeds erg in trek wereldwijd. Wij als Nederland lopen erg voor op dat gebied ten opzichte van de meeste 2e en 3e wereldlanden. Dan als nog komt homohaat ook in Nederland voor.
pi_171216325
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar vanuit de islam is er volgens jou geen sprake van discriminatie op grond van geaardheid, geslacht of religieuze overtuiging?
In theorie wel als je religie heel letterlijk neemt; geld voor elke monotheïstische wereldreligie trouwens. Het valt mij zelf op dat landen waarin homoseksualiteit een taboe is vaak ook laag scoren op economisch gebied.
pi_171216375
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:49 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is het wel. Homohaat is nog steeds erg in trek wereldwijd. Wij als Nederland lopen erg voor op dat gebied ten opzichte van de meeste 2e en 3e wereldlanden. Dan als nog komt homohaat ook in Nederland voor.
Een "ja maar hullie doen het ook", is geen antwoord :N
Mijn vraag was simpel, jij stelt dat in sommige moslimgemeenschappen homofilie wordt geaccepteerd.
Mijn vraag is dan, in hoeveel door islam bestuurde landen is homofilie vanuit de wet niet strafbaar?
En je weet zelf dat het antwoord 0 is, en dat die gemeenschappen er dus totaal niet toe doen. Als homo geniet je geen enkele veiligheid in landen gedomineerd door de islam. PUNT.
pi_171216377
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

In theorie wel als je religie heel letterlijk neemt; geld voor elke monotheïstische wereldreligie trouwens. Het valt mij zelf op dat landen waarin homoseksualiteit een taboe is vaak ook laag scoren op economisch gebied.
Maar wat bedoel je dan met:
quote:

[..]

Dat is geen probleem van die religie, maar van cultuur.
Je komt een moslim tegen en vraagt 'm waarom hij homoseksualiteit slecht vindt. Zegt ie: 'Mag gewoon niet van m'n geloof, het is een zonde.' En dan zeg jij: 'Nee hoor, heeft niets met de islam te maken, is gewoon je cultuur'?
pi_171216396
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mijn vraag was simpel, jij stelt dat in sommige moslimgemeenschappen homofilie wordt geaccepteerd.
Mijn vraag is dan, in hoeveel door islam bestuurde landen is homofilie vanuit de wet niet strafbaar?
En je weet zelf dat het antwoord 0 is, en dat die gemeenschappen er dus totaal niet toe doen. Als homo geniet je geen enkele veiligheid in landen gedomineerd door de islam. PUNT.
Indonesië, toch?

Edit: volgens mij Irak volgens de wet ook niet, maar je hebt wel een probleem als een paar extremisten je in de smiezen hebben daar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171216488
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Indonesië, toch?

Edit: volgens mij Irak volgens de wet ook niet, maar je hebt wel een probleem als een paar extremisten je in de smiezen hebben daar.
En dan wordt je vervolgens van een dak gemieterd terwijl er tig "gematigde" moslims toekijken en juichen. En vervolgens gebeurt er niks met de mensen die deze gruweldaad verrichten.
Leuke is ook dat sommige zwaar islamitische landen homofilie niet eens erkennen als iets dat bestaat. Mooie loophole.

Is Indonesië intussen onder islamitisch dictatuur gevallen? Gelukkig zijn er daar nog plekken waar je terecht kunt als ongelovige, maar zodra de islam een bepaalde grens bereikt in een dorp of stad, dan is het voorbij. Aantal van mijn Indonesische vrienden zeggen zelf al dat Indonesië keihard de afgrond in aan het glijden is... maar, heeft uiteraard niks met de islam te maken.
pi_171216548
quote:
Dat is geen probleem van die religie, maar van cultuur. En cultuur verschilt bijna per persoon.
Personen verschillen van elkaar, religie en cultuur kan je hebben in stromingen en/of ideologieën . Als religie en cultuur actief verspreidt en overgedragen wordt dan kan je toch best wat aan die cultuur of religie doen. Dat staat los van de personen.

Als je 10% volgelingen hebt van een stroming die kwaad willen, dan heb je het over enorme aantallen mbt de islam. Dan kan je blijven ontkennen dat de islam een probleem is, maar met dat soort aantallen is het dat wel.
(en dan hebben we het nog even niet over de polarisatie, segregatie, onderdrukking, discriminatie en intolerantie, want dan heb je het over nog grotere aantallen).

Daar moet je gewoon wat mee, of je dat nu leuk vindt of niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171217282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik geef wel degelijk antwoord, maar jij wilt alleen dat ik antwoorden geef die jou bevallen.
Islamitische landen zijn vaak arm, arme landen die niet Islamtisch zijn zijn ook vaak anti-homo. PUNT.
pi_171217320
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je dan met:

[..]

Je komt een moslim tegen en vraagt 'm waarom hij homoseksualiteit slecht vindt. Zegt ie: 'Mag gewoon niet van m'n geloof, het is een zonde.' En dan zeg jij: 'Nee hoor, heeft niets met de islam te maken, is gewoon je cultuur'?
Interpretatie van geloof verschilt per persoon en cultuur. Zo is Islam in Indonesië in de praktijk compleet anders dan in bijvoorbeeld Afghanistan. Dat bedoel ik wanneer ik zeg dat het meer met cultuur te maken heeft; religie zegt weinig zonder er ook een stukje interpretatie aan vast te koppelen. Interpretatie valt meer onder cultuur vind ik.
pi_171217353
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:35 schreef NgInE het volgende:

[..]

Interpretatie van geloof verschilt per persoon en cultuur. Zo is Islam in Indonesië in de praktijk compleet anders dan in bijvoorbeeld Afghanistan. Dat bedoel ik wanneer ik zeg dat het meer met cultuur te maken heeft; religie zegt weinig zonder er ook een stukje interpretatie aan vast te koppelen. Interpretatie valt meer onder cultuur vind ik.
En welk aspect van religie valt er dan niet onder cultuur?
pi_171217380
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:54 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

overleden mensen
Dus ik word een geest of een demon?
pi_171217393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:54 schreef Jigzoz het volgende:
:D
pi_171217399
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Personen verschillen van elkaar, religie en cultuur kan je hebben in stromingen en/of ideologieën . Als religie en cultuur actief verspreidt en overgedragen wordt dan kan je toch best wat aan die cultuur of religie doen. Dat staat los van de personen.

Als je 10% volgelingen hebt van een stroming die kwaad willen, dan heb je het over enorme aantallen mbt de islam. Dan kan je blijven ontkennen dat de islam een probleem is, maar met dat soort aantallen is het dat wel.
(en dan hebben we het nog even niet over de polarisatie, segregatie, onderdrukking, discriminatie en intolerantie, want dan heb je het over nog grotere aantallen).

Daar moet je gewoon wat mee, of je dat nu leuk vindt of niet.
Ik ontken niet dat terrorisme en extremisme een probleem zijn, maar het is niet zo dat dit puur met de Islam te maken heeft. Je geeft zelf al aan dat de meeste moslims zich gewoon netjes gedragen; dus er is een factoor die er voor zorgt dat sommige moslims zich niet gedragen. Die factoor (of eigenlijk factoren) hebben waarschijnlijk meer van doen met sociaal-economische problematiek, want dat speelt altijd een grote rol bij geweldsincidenten.
Kijk naar die gast die in Nederland om zich heen begon te schieten in dat winkelcentrum; die gast had serieuze hulp nodig omdat hij schizofreen was. Als dat soort mensen de hulp krijgen die ze nodig hebben, dan zul je een grote daling in dat soort geweldsincidenten zijn; met name in de VS en het Midden-Oosten.
pi_171217417
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En welk aspect van religie valt er dan niet onder cultuur?
Kijk naar Nederland; de Nederlandse cultuur wordt uitgedragen door verschillende interpretaties van het christendom, atheïsme ect.
pi_171217440
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:33 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik geef wel degelijk antwoord, maar jij wilt alleen dat ik antwoorden geef die jou bevallen.
Islamitische landen zijn vaak arm, arme landen die niet Islamtisch zijn zijn ook vaak anti-homo. PUNT.
Wat zit jij toch lekker te zwammen. :)
pi_171217442
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus ik word een geest of een demon?
een demon is een geest
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171217479
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Kijk naar Nederland; de Nederlandse cultuur wordt uitgedragen door verschillende interpretaties van het christendom, atheïsme ect.
Verschillende interpretaties van atheïsme? Hoe werkt dat nou weer...

Hoe dan ook: dat er meerdere wereldwijd meerdere motivaties voor discriminatie op grond van geslacht, geaardheid en religie bestaan, betekent niet dat die motivatie niet islamitisch kan zijn.
pi_171217494
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat het zo bijzonder is die steun dat er een video van is spreekt boekdelen over hoe islam aankijkt tegen dat soort zaken.
pi_171217495
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:33 schreef NgInE het volgende:

[..]

Klote arme landen! :r
26 homo's afgeslacht in Tsjetsjenië

Gelukkig heeft de islam er zelf niks mee te maken.
pi_171217503
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat zit jij toch lekker te zwammen. :)
Als je het zelf allemaal zo goed weet, waarom verlicht je mij dan niet met jouw superieure mening?
pi_171217525
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Verschillende interpretaties van atheïsme? Hoe werkt dat nou weer...

Hoe dan ook: dat er meerdere wereldwijd meerdere motivaties voor discriminatie op grond van geslacht, geaardheid en religie bestaan, betekent niet dat die motivatie niet islamitisch kan zijn.
De smoes die gebruikt wordt om op mensen neer te kijken/geweld te gebruiken kan islamitisch zijn. Maar in het geval van Rusland kan het ook politiek zijn.
pi_171217548
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij bent eigenlijk ook wel heel erg bekrompen dat je denkt dat het zo gaat. :D
pi_171217549
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:44 schreef NgInE het volgende:

[..]

De smoes die gebruikt wordt om op mensen neer te kijken/geweld te gebruiken kan islamitisch zijn. Maar in het geval van Rusland kan het ook politiek zijn.
Niemand die dat ontkent, lijkt me.
pi_171217581
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij bent eigenlijk ook wel heel erg bekrompen dat je denkt dat het zo gaat. :D
Nou, vertel. Hoe gaat dat dan wel? Iemand leest dat en denkt: 'wat een onzin' en stemt er vervolgens toch maar op?
pi_171217629
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Klote arme landen! :r
26 homo's afgeslacht in Tsjetsjenië

Gelukkig heeft de islam er zelf niks mee te maken.
Je bent nogal selectief in de manier waarom je dat probleem benoemt, gevalletje:

pi_171217630
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, vertel. Hoe gaat dat dan wel? Iemand leest dat en denkt: 'wat een onzin' en stemt er vervolgens toch maar op?
Je zit al jaren op het forum. Als je nu nog steeds niet weet hoe het gaat, dan ligt dat toch echt aan jou.
pi_171217692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je zit al jaren op het forum. Als je nu nog steeds niet weet hoe het gaat, dan ligt dat toch echt aan jou.
Twee mogelijkheden: iemand is het ermee eens en stemt erop, of iemand is het er niet mee eens, maar stemt er toch op. Als jouw overtuiging is dat de eerste niet voorkomt (wat nogal bizar zou zijn), dan wordt het automatisch optie twee (en dat is al helemaal absurd).
pi_171217843
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Twee mogelijkheden: iemand is het ermee eens en stemt erop, of iemand is het er niet mee eens, maar stemt er toch op. Als jouw overtuiging is dat de eerste niet voorkomt (wat nogal bizar zou zijn), dan wordt het automatisch optie twee (en dat is al helemaal absurd).
1 mogelijkheid.
Topic gaat over de doden door een aanslag bij een concert in Manchester.
Niet over de PVV-stemmers en hun beweegreden.
(nee ik wil geen FOK-mod worden)
pi_171217873
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

1 mogelijkheid.
Topic gaat over de doden door een aanslag bij een concert in Manchester.
Niet over de PVV-stemmers en hun beweegreden.
(nee ik wil geen FOK-mod worden)
"Nietes!"
"Wat dan wel?"
"Zeg ik niet!"

Hmja.
pi_171217973
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:38 schreef NgInE het volgende:
Ik ontken niet dat terrorisme en extremisme een probleem zijn, maar het is niet zo dat dit puur met de Islam te maken heeft. Je geeft zelf al aan dat de meeste moslims zich gewoon netjes gedragen; dus er is een factoor die er voor zorgt dat sommige moslims zich niet gedragen. Die factoor (of eigenlijk factoren) hebben waarschijnlijk meer van doen met sociaal-economische problematiek, want dat speelt altijd een grote rol bij geweldsincidenten.
Maar dat is allang weerlegd, er zijn vele 'succesvolle' moslims die ook aanslagen hebben gepleegd of het ondersteunen.
quote:
Kijk naar die gast die in Nederland om zich heen begon te schieten in dat winkelcentrum; die gast had serieuze hulp nodig omdat hij schizofreen was. Als dat soort mensen de hulp krijgen die ze nodig hebben, dan zul je een grote daling in dat soort geweldsincidenten zijn; met name in de VS en het Midden-Oosten.
Er zullen altijd geweldsincidenten blijven. Je kijkt over het aantal heen dat ik als problematiek aangeef en je beperkt het alleen tot terrorisme, terwijl de problematiek groter is.
pi_171217989
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:49 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Omdat het een nepmening is.
Lekker makkelijk roepen, vanuit je 19mil villa met een flinke omheining en goede beveiliging. :Z
Is tegenwoordig alles wat je niet uitkomt 'nep'? Nepnieuws, nepmening...

Haar villa is een argumentum ad hominem. Zij heeft net zoveel recht op een mening als jij.
pi_171218021
Column van Arthur van Amerongen die toch wel de cynische algemene staat der dingen perfect weergeeft:

http://www.hpdetijd.nl/2017-05-26/lullig-aanslagje-manchester/
I´m back.
pi_171218051
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is tegenwoordig alles wat je niet uitkomt 'nep'? Nepnieuws, nepmening...

Haar villa is een argumentum ad hominem. Zij heeft net zoveel recht op een mening als jij.
Oh, ik ontneem haar het recht ook niet om haar mening te hebben en te ventileren.
Alleen heeft die mening wat mij betreft minder waarde dan de hondendrol hier voor op de stoep. Dat is dan weer mijn recht :)
pi_171218110
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh, ik ontneem haar het recht ook niet om haar mening te hebben en te ventileren.
Alleen heeft die mening wat mij betreft minder waarde dan de hondendrol hier voor op de stoep. Dat is dan weer mijn recht :)
Zou jij die hondendrol becommentariëren op het internet?

Mee eens dat het niet zo relevant is wat popartiesten denken (althans, net zo relevant als bij ieder ander), maar dat is vers twee.
pi_171218190
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zou jij die hondendrol becommentariëren op het internet?

Mee eens dat het niet zo relevant is wat popartiesten denken (althans, net zo relevant als bij ieder ander), maar dat is vers twee.
Als die hondendrol voor een groot publiek zijn mening geeft wil ik daar wel commentaar op geven inderdaad. Alleen al vanwege het feit dat het uniek evenement betreft.
pi_171218292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als die hondendrol voor een groot publiek zijn mening geeft wil ik daar wel commentaar op geven inderdaad. Alleen al vanwege het feit dat het uniek evenement betreft.
Wat is een uniek evenement? Optreden van Katy voor anderhalve man en een paardenkop of de Elvis Duran and the morning show (dat is wel een groot publiek)?
pi_171218350
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat is een uniek evenement? Optreden van Katy voor anderhalve man en een paardenkop of de Elvis Duran and the morning show (dat is wel een groot publiek)?
Jij vindt een hondendrol die voor een groot publiek zijn mening geeft geen uniek evenement?
Ik ben het met je eens dat politici over het algemeen ook allemaal stront zijn en stront praten, maar in dit geval gaat het over een letterlijke hondendrol die kan praten... vrij uniek lijkt mij.
pi_171218370
Naast het afslachten van homos in Tsjetsjenië mochten de christenen in Egypte ook weer wat liefde ontvangen van de ideologie wiens naam je niet mag noemen. Het gaat ook maar door... :{
pi_171218811
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is allang weerlegd, er zijn vele 'succesvolle' moslims die ook aanslagen hebben gepleegd of het ondersteunen.

Elliot Rodger was ook succesvol, alleen niet bij de vrouwtjes volgens hem. Toch heeft hij flink wat mensen vermoord.
Je kunt succesvol zijn en nog steeds gestoord.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:02 schreef truthortruth het volgende:
Er zullen altijd geweldsincidenten blijven. Je kijkt over het aantal heen dat ik als problematiek aangeef en je beperkt het alleen tot terrorisme, terwijl de problematiek groter is.
Terrorisme en geweldsincidenten zijn van alle tijden en culturen/politieke stromingen/religies ect. Dus het alleen beperken tot 'de Islam!11!een!!' is een beetje kort door de bocht.
Voor de rest is het zeker belangrijk dat er wordt gekeken naar hoe wij dit soort zaken terug kunnen dringen, zonder beperking van burgervrijheden.
pi_171218915
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
Column van Arthur van Amerongen die toch wel de cynische algemene staat der dingen perfect weergeeft:

Goede column. Met name het stukje over Pechtold is treffend.
pi_171218955
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:43 schreef NgInE het volgende:
Elliot Rodger was ook succesvol, alleen niet bij de vrouwtjes volgens hem. Toch heeft hij flink wat mensen vermoord.
Je kunt succesvol zijn en nog steeds gestoord.
Jij kwam met sociaal-economische problematiek om de aandacht van de islam af te leiden, niet ik.
quote:
Terrorisme en geweldsincidenten zijn van alle tijden en culturen/politieke stromingen/religies ect. Dus het alleen beperken tot 'de Islam!11!een!!' is een beetje kort door de bocht.
Als er andere ideologieën/religies zich net zo zouden laten gelden als de islam dat nu doet, dan zou die dezelfde kritiek van mij krijgen. Maar de islam is op dit moment wereldwijd gezien toch wel een hele grote stichter van conflicten, geweld en ellende.
quote:
Voor de rest is het zeker belangrijk dat er wordt gekeken naar hoe wij dit soort zaken terug kunnen dringen, zonder beperking van burgervrijheden.
Dat is absoluut een uitdaging. Ik vind alleen jammer en zo onnodig dat deze uitdaging er is, binnen zoveel welvaart en mogelijkheden die we hier hebben.
pi_171218962
Dat hij met een fles champagne op bezoek ging hoeft die niet te bewijzen is vast gelegd op camera.
pi_171219126
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171219186
quote:
Het lijkt niet te werken, al die hashtags. Het is bijna alsof terroristen zich er niks van aantrekken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:07:49 #206
99295 perezoso
blankjoekel
pi_171219258
En hoe gaat het met de zeer nuttige discussie? Boeken we al vooruitgang, zijn wel al bijna bij de oplossing? :')
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:15:40 #207
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_171219401
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 02:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die van Rossem heeft niets interessants te melden, die kerel naast hem is vele malen interessanter.
Daar doelde ik ook op. Die geeft aan dat, zoals ook jij al aangaf, de ideologie al veel langer bestaat.
pi_171220233
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:05 schreef Ryan3 het volgende:

Want? Dit is gewoon de Facebook-tijdlijn van Henk en Ingrid waar hij even de spelfouten uit heeft verwijderd. Lekker een beetje schelden, een beetje zaken zonder enig verband aan elkaar koppelen. Even de geijkte Peter R. en Alexander P. zonder daadwerkelijke argumentatie omlaag halen. Heerlijk.

En als hoogtepunt even Beatrice de Graaf wegzetten als een lariekoek verkopende totaalidioot, die enkel op TV mag omdat ze volgens sommige een lekker wijf is. Dat ze hoogleraar is dat doet er niet zo veel toe uiteraard. Belangrijkste is dat ze geil gevonden wordt.

De clue van z'n van de hak op de tak springende betoog is dat hijzelf Beatrice niet zo'n lekker wijf vind, maar dat hij zich liever aftrekt op Bobbi Eden. Ofzo. Goede bijdrage aan de discussie. Nodig die man eens uit bij Umberto of Jeroen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_171220444
Kan er mij trouwens iemand vertellen waarom er nauwelijk tot niet werd gecontroleerd door de beveiligers ? Dit lijkt me toch nalatig gedrag.
pi_171220551
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:58 schreef Rattataki het volgende:
Kan er mij trouwens iemand vertellen waarom er nauwelijk tot niet werd gecontroleerd door de beveiligers ? Dit lijkt me toch nalatig gedrag.
Volgens mij was de aanslag gepleegd nog voor de plek waar er gecontroleerd werd.
Valt niet veel aan te doen, anders dan de grens steeds verder oprekken... maar zelf dan heb je nog altijd plekken waar veel mensen kort op elkaar staan om gecontroleerd te worden.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 14:04:51 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171220608
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Want? Dit is gewoon de Facebook-tijdlijn van Henk en Ingrid waar hij even de spelfouten uit heeft verwijderd. Lekker een beetje schelden, een beetje zaken zonder enig verband aan elkaar koppelen. Even de geijkte Peter R. en Alexander P. zonder daadwerkelijke argumentatie omlaag halen. Heerlijk.

En als hoogtepunt even Beatrice de Graaf wegzetten als een lariekoek verkopende totaalidioot, die enkel op TV mag omdat ze volgens sommige een lekker wijf is. Dat ze hoogleraar is dat doet er niet zo veel toe uiteraard. Belangrijkste is dat ze geil gevonden wordt.

De clue van z'n van de hak op de tak springende betoog is dat hijzelf Beatrice niet zo'n lekker wijf vind, maar dat hij zich liever aftrekt op Bobbi Eden. Ofzo. Goede bijdrage aan de discussie. Nodig die man eens uit bij Umberto of Jeroen.
O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171220618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 14:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Volgens mij was de aanslag gepleegd nog voor de plek waar er gecontroleerd werd.
Valt niet veel aan te doen, anders dan de grens steeds verder oprekken... maar zelf dan heb je nog altijd plekken waar veel mensen kort op elkaar staan om gecontroleerd te worden.
Ok dank je wel. Ik las het namelijk niet in het nieuwsbericht waar ik keek.
pi_171221740
quote:

[..]

Hij omschrijft perfect de gang van zaken na de vorige aanslag, deze aanslag en de volgende aanslag weliswaar op een cynische manier idd, maar als dat in feite je enige kritiekpuntje is.
I´m back.
pi_171221741
quote:

[..]

Ik feliciteer de man dat hij betaald krijgt voor deze bagger, maar verder is het een partij droefenis inderdaad.
pi_171221753
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij kwam met sociaal-economische problematiek om de aandacht van de islam af te leiden, niet ik.
Dat zijn jouw woorden; ik probeer te laten zien dat dit probleem breder is dan religie alleen.

quote:
Als er andere ideologieën/religies zich net zo zouden laten gelden als de islam dat nu doet, dan zou die dezelfde kritiek van mij krijgen. Maar de islam is op dit moment wereldwijd gezien toch wel een hele grote stichter van conflicten, geweld en ellende.

Hangt er van af in welk gedeelte van de wereld je woont. In Afrika heb je heel veel terreur bewegingen die politiek gedreven zijn, of 'christelijk', zoals The Lord’s Resistance Army. Eigenlijk is terreur altijd politiek gedreven.

quote:
Dat is absoluut een uitdaging. Ik vind alleen jammer en zo onnodig dat deze uitdaging er is, binnen zoveel welvaart en mogelijkheden die we hier hebben.
Juist vanwege die welvaart krijg je dit soort problemen. De wereld is in een rap tempo aan het veranderen. Iedereen krijgt rechten, ook mensen die veel vijanden hebben. Daarnaast zijn Westerse landen verwikkeld in heel veel conflicten, waar de burger tot 2001 maar weinig van heeft gemerkt.
Er was gisteren bij Pauw een terrorisme expert die goed uitlegde wat je er aan kan doen als samenleving. Eigenlijk doen wij het in Nederland erg goed op dat gebied.

Vanaf 9:00 ongeveer.

[ Bericht 4% gewijzigd door NgInE op 26-05-2017 15:01:16 ]
pi_171221887
quote:

[..]

Goede samenvatting inderdaad. Wat een droeftoeter en daarmee je geld verdienen.
.
pi_171221980
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 14:55 schreef NgInE het volgende:
Dat zijn jouw woorden; ik probeer te laten zien dat dit probleem breder is dan religie alleen.
Nee, de problemen met religie zijn breder dan dit probleem alleen.
quote:
Hangt er van af in welk gedeelte van de wereld je woont. In Afrika heb je heel veel terreur bewegingen die politiek gedreven zijn, of 'christelijk', zoals The Lord’s Resistance Army. Eigenlijk is terreur altijd politiek gedreven.
Nee hoor, op dit moment is het meeste religieus gedreven, dan wel door de polarisatie die religie veroorzaakt.
quote:
Juist vanwege die welvaart krijg je dit soort problemen. De wereld is in een rap tempo aan het veranderen. Iedereen krijgt rechten, ook mensen die veel vijanden hebben. Daarnaast zijn Westerse landen verwikkeld in heel veel conflicten, waar de burger tot 2001 maar weinig van heeft gemerkt.
Er was gisteren bij Pauw een terrorisme expert die goed uitlegde wat je er aan kan doen als samenleving. Eigenlijk doen wij het in Nederland erg goed op dat gebied.
Je bent aan het draaien en zoeken, puur en alleen om de islam vrij te pleiten, het mist elke erkenning van de problematiek en ellende die er is. Vandaag alleen al weer 26 homos afgeslacht, meer dan 20 christenen in egypte, en jij probeert het maar te verdoezelen. Word er een beetje moe van, dat feiten ontkennen.
pi_171222107
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, de problemen met religie zijn breder dan dit probleem alleen.

[..]

Nee hoor, op dit moment is het meeste religieus gedreven, dan wel door de polarisatie die religie veroorzaakt.

[..]

Je bent aan het draaien en zoeken, puur en alleen om de islam vrij te pleiten, het mist elke erkenning van de problematiek en ellende die er is. Vandaag alleen al weer 26 homos afgeslacht, meer dan 20 christenen in egypte, en jij probeert het maar te verdoezelen. Word er een beetje moe van, dat feiten ontkennen.
Tja, het Westen doet datverdoezelen ook met hun burgerslachtoffers. Wat is je punt?
pi_171222159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:09 schreef Stimorol- het volgende:
Tja, het Westen doet datverdoezelen ook met hun burgerslachtoffers. Wat is je punt?
Je bedoelt die slachtoffers die door ISLAM volgers als levend schild zijn gebruikt, bedoel je die?
pi_171222347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:09 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ah, je bent een Brabantse? Je gebruikt het werkwoord "doen" als een hulpwerkwoord. :D.
I´m back.
pi_171222411
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je bedoelt die slachtoffers die door ISLAM volgers als levend schild zijn gebruikt, bedoel je die?
Ik bedoel onder andere deze mensen.

Maar ja, dit zijn muslims, fuck emmmmmmmmm
pi_171222429
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, je bent een Brabantse? Je gebruikt het werkwoord "doen" als een hulpwerkwoord. :D.
Nee, Noord Holland.
pi_171222453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee, Noord Holland.
Hoe komt dat dan. :{.
Suri's doen het ook btw.
En die gebruiken het werkwoord "gaan" om de toekomende tijd mee aan te geven in een zin.
I´m back.
pi_171222474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe komt dat dan. :{.
Suri's doen het ook btw.
Spreektaal gewoon?
pi_171222483
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Spreektaal gewoon?
Het is typisch Brabants.
I´m back.
pi_171222492
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is typisch Brabants.
Zou het niet weten, we doen het hier allemaal.
pi_171222526
quote:
Deze rare gedachte laat ik aan moslims zelf over, dat soort ideeën zitten niet in mijn hoofd.
pi_171222550
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zou het niet weten, we doen het hier allemaal.
Brabants taal-imperialisme wrs. Zo komt de driekus bij begroeting ook oorspronkelijk uit Brabant.
I´m back.
pi_171222673
quote:

[..]

Ik bedoel onder andere deze mensen.

Ja, hier is internationaal veel ophef om geweest, onderdeel van de gelekte info van wikileaks. Het is zeker niet zo dat men, de publieke opinie, toen in het westen zei: ach zomaar een akkefietje doet er niet toe, zijn toch maar moslims.
De officiële houding van het westen tav de moslimwereld is er één van het diepste respect.
Het is zo dat door een aantal zaken de houding van de publieke opinie uit elkaar is gaan lopen. En dan heb ik het met name over de gevolgen van de aanslagen en de massale opvang van vluchtelingen en migranten (sinds Wir schaffen das in september 2015 van Merkel).
I´m back.
pi_171222773
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Deze rare gedachte laat ik aan moslims zelf over, dat soort ideeën zitten niet in mijn hoofd.
Volgens Ethan Mccord, een soldaat ten tijde van Irak was dit meer het moraal van het Westem:
quote:
"McCord discussed his experience in the battle in an interview with the World Socialist Web Site on April 28, 2010, stating, "What happened then was not an isolated incident. Stuff like that happens on a daily basis in Iraq."[79] McCord also recalled being ordered to "kill every motherfucker on the street" in the event of an attack on their convoy. Describing doubts over his initial enthusiasm in Iraq, McCord said that "I didn’t understand why people were throwing rocks at us, why I was being shot at and why we’re being blown up, when I have it in my head that I was here to help these people. ...
Wat ik hiermee dus wil zeggen, je kan je smoesje dat moslims moordzuchtig zijn laten varen. De gehele mensheid is dat. Fucking schijnheil gedrag hiero.
pi_171222826
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:37 schreef Stimorol- het volgende:
. De gehele mensheid is dat. Fucking schijnheil gedrag hiero.
godverdomme een zinnige zin uit stimo _O_
Correct, de mensheid is, was, en zal altijd bloeddorstig sadistisch en gestoord zijn. Zonder geloof oorlog om grenzen, geld, of welk hoedje gedragen dient te worden.
pi_171222836
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hier is internationaal veel ophef om geweest, onderdeel van de gelekte info van wikileaks. Het is zeker niet zo dat men, de publieke opinie, toen in het westen zei: ach zomaar een akkefietje doet er niet toe, zijn toch maar moslims.
De officiële houding van het westen tav de moslimwereld is er één van het diepste respect.
Het is zo dat door een aantal zaken de houding van de publieke opinie uit elkaar is gaan lopen. En dan heb ik het met name over de gevolgen van de aanslagen en de massale opvang van vluchtelingen en migranten (sinds Wir schaffen das in september 2015 van Merkel).
Ophef? Die Manning is gearresteerd en heeft jaren vast gezeten. En wat is er met deze soldaten gebeurd?
Of de soldaten die die hele familie hadden uitgemoord en alle vrouwen verkracht? Kom op, hoor.

Haha. Respect. We neuken jullie land, jullie kinderen, vrouwen en steken jullie mannen dood, maar we hebben echt heuuuuuul veel respect voor jullie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171222848
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Correct, de mensheid is, was, en zal altijd bloeddorstig sadistisch en gestoord zijn. Zonder geloof oorlog om grenzen, geld, of welk hoedje gedragen dient te worden.
nee man, hut legt aan die muslims. wij westen sijn heel goet.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:41:14 #234
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171222861
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dus zonder de islam had die gek wel iets anders gevonden om een stel kinderen op te blazen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_171222868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:04 schreef truthortruth het volgende:

Ik ontken niks; ik trek alleen andere conclusies dan 'alle moslims het land uit, go Wilders'. En ik snap dat je dat lastig vindt.
pi_171222895
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus zonder de islam had die gek wel iets anders gevonden om een stel kinderen op te blazen?
Nee, want voor dat de islam groter werd was er alleen maar vrede op aarde en hadden alle mensen seks bij het kampvuur. ( niet te verwarren met Mein Kampf)
pi_171222906
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:37 schreef Stimorol- het volgende:
Volgens Ethan Mccord, een soldaat ten tijde van Irak was dit meer het moraal van het Westem:
[..]
Wat ik hiermee dus wil zeggen, je kan je smoesje dat moslims moordzuchtig zijn laten varen. De gehele mensheid is dat. Fucking schijnheil gedrag hiero.
Als dit je niveau van argumenteren is dan verlaag ik mij wel even daartoe. Jouw ziekelijke blindheid voor de slachtoffers van vandaag is erg triest .... Het waren maar homos en christenen toch Stimorol ?
Je moet met een incident uit 2007 komen voor je jij-bak, dit is 2017!!!
quote:
pi_171222933
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:41 schreef NgInE het volgende:
Ik ontken niks; ik trek alleen andere conclusies dan 'alle moslims het land uit, go Wilders'. En ik snap dat je dat lastig vindt.
En dit is dus de simpelheid van de islam verdedigers.... Oh kritiek op de islam, die zal wel alle moslims op de trein willen zetten en pvv stemmen |:( |:( |:(
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 15:45:57 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171222942
Tja er is een enorm gevoel van vergelding, "er moeten mensen boeten voor deze acties". Het lullige is dat de enige mensen die hiervoor zouden kunnen boeten zichzelf al opblazen.

Dan wordt er hard gezocht hmm wie kunnen we dan de schuld geven.
pi_171222957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als dit je niveau van argumenteren is dan verlaag ik mij wel even daartoe. Jouw ziekelijke blindheid voor de slachtoffers van vandaag is erg triest .... Het waren maar homos en christenen toch Stimorol ?
Je moet met een incident uit 2007 komen voor je jij-bak, dit is 2017!!!

[..]

WE COME TO FIGHT AND KILL YOU FOR YOUR FREEDOM HELL YEAHHH REDNECKSSS

En nee. Ik ben zeker niet voor het moorden van wie dan ook. .Maar ja, feiten liegen er niet om, de mensheid is gewoon fucked up. Dus ook jouw voorouders die Nederland met schaamteloos gedrag groot hebben gemaakt. Ga je vooral niet beter voelen dan dat je daadwerkelijk bent.
pi_171222980
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En dit is dus de simpelheid van de islam verdedigers.... Oh kritiek op de islam, die zal wel alle moslims op de trein willen zetten en pvv stemmen |:( |:( |:(
Nee: ik geef duidelijk aan waarom het lui is om een religie de schuld te geven van de daden van terroristen, maar daar wil jij niks van weten.
En voor de duidelijkheid: de PVV heeft in het verleden opgeroepen tot het aanpassen van de grondwet om discriminatie op basis van religie legaal te maken. Dan moet je ook wel je ogen uit je kop schamen als je op zo een partij gaat stemmen.
pi_171223005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:39 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ophef? Die Manning is gearresteerd en heeft jaren vast gezeten. En wat is er met deze soldaten gebeurd?
Of de soldaten die die hele familie had uitgemoord en alle vrouwen verkracht? Kom op, hoor.
En weer vrij, maar er was veel ophef over. Heeft er zeer zeker mede voor gezorgd dat Amerika's bemoeienis werd afgebouwd in Irak en dat onder Obama een geheel terugtrekkende beweging werd ondernomen met achterlating van materiaal, dat dan later weer in handen kwam van IS. Graag wil ik je er ook aan herinneren dat er in 2003 in tal van westerse landen enorme betogingen werden georganiseerd contra de voorgenomen inval in Irak.
Feit is dat als je het over het westen hebt er een vrij grote minderheid is die geheel afwijzend stond en staat tegenover iedere inmenging daar. Wel is daarin weer enige verandering gekomen toen gaandeweg duidelijk werd wat IS allemaal sjouwde.
Feit is ook dat veel mensen in het westen aanvankelijk voorstanders waren van de opstanden onder de naam de Arabische Lente, omdat men daarvan de verwachting had dat alle inhumane regimes/dictaturen (vaak in stand gehouden door het westen) in de islamitische wereld zouden opstaan te bestaan. Het bleek alleen niet per se een liberale opstand helaas, die zou leiden tot liberale democratieën.
Nee, de observatie: het westen (dwz westerse mensen) geeft geen reet om het leven van een moslim is gewoon niet waar.
quote:
Haha. Respect. We neuken jullie land, jullie kinderen, vrouwen en steken jullie mannen dood, maar we hebben echt heuuuuuul veel respect voor jullie.

Dat is dus onzin.
I´m back.
pi_171223047
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:46 schreef Stimorol- het volgende:
Dus ook jouw voorouders die Nederland met schaamteloos gedrag groot hebben gemaakt. Ga je vooral niet beter voelen dan dat je daadwerkelijk bent.
Maar in tegenstelling tot jou heb ik dat gebeterd en steun ik geen ideologie die mensen uitsluit, afslacht en vrijheden ontneemt. Dus ik ben ik in ieder geval moreel superieur aan jou.
pi_171223065
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:48 schreef NgInE het volgende:
Nee: ik geef duidelijk aan waarom het lui is om een religie de schuld te geven van de daden van terroristen, maar daar wil jij niks van weten.
Omdat religie de drijfveer is, ze zeggen het ffs zelf, wat wil je nog meer.
quote:
En voor de duidelijkheid: de PVV heeft in het verleden opgeroepen tot het aanpassen van de grondwet om discriminatie op basis van religie legaal te maken. Dan moet je ook wel je ogen uit je kop schamen als je op zo een partij gaat stemmen.
Dit bedoel ik dus, ik stem geen pvv.
pi_171223092
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En weer vrij, maar er was veel ophef over. Heeft er zeer zeker mede voor gezorgd dat Amerika's bemoeienis werd afgebouwd in Irak en dat onder Obama een geheel terugtrekkende beweging werd ondernomen met achterlating van materiaal, dat dan later weer in handen kwam van IS. Graag wil ik je er ook aan herinneren dat er in 2003 in tal van westerse landen enorme betogingen werden georganiseerd contra de voorgenomen inval in Irak.
Feit is dat als je het over het westen hebt er een vrij grote minderheid is die geheel afwijzend stond en staat tegenover iedere inmenging daar. Wel is daarin weer enige verandering gekomen toen gaandeweg duidelijk werd wat IS allemaal sjouwde.
Feit is ook dat veel mensen in het westen aanvankelijk voorstanders waren van de opstanden onder de naam de Arabische Lente, omdat men daarvan de verwachting had dat alle inhumane regimes/dictaturen (vaak in stand gehouden door het westen) in de islamitische wereld zouden opstaan te bestaan. Het bleek alleen niet per se een liberale opstand helaas, die zou leiden tot liberale democratieën.
Nee, de observatie: het westen (dwz westerse mensen) geeft geen reet om het leven van een moslim is gewoon niet waar.

[..]

Dat is dus onzin.
Het westen bedoel ik niet jou of mij mee, ik doel op regeringen. De mensen die ik in mijn leven tegenkomen zijn doodnormale wensen over wie ik hier niet kwaad wens te spreken.

Je weet wel, die regeringen die claimden dat Irak massavernietigingswapen zou hebben, terwijl zij wisten dat het niet zo was en op basis van een leugen aan een oorlog zijn begonnen.

Oh en waarom ik dit graag herhaal? Ik ben ervan overtuigd dat de wereld anders was geweest als de VS (e hun kontenlikkers) niet zo had liggen rommelingen in het Midden-Oosten voor het gewin in olie en de wapenindustrie.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 15:54:23 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat religie de drijfveer is, ze zeggen het ffs zelf, wat wil je nog meer.

[..]

Tja voor de meeste mensen die die religie aanhangen is het geen drijfveer om terroristische daden te begaan. Er zullen vast mensen zijn voor wie geweldadige computerspellen een drijfveer is om zelf geweldadig te worden moeten die spellen dan verboden worden?
pi_171223108
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:51 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar in tegenstelling tot jou heb ik dat gebeterd en steun ik geen ideologie die mensen uitsluit, afslacht en vrijheden ontneemt. Dus ik ben ik in ieder geval moreel superieur aan jou.
Oke man. Jij bent superieur aan mij. Calimero much?
pi_171223146
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:54 schreef Stimorol- het volgende:
Oke man. Jij bent superieur aan mij. Calimero much?
Wat wil je nou, wil je een normale discussie of wil je het op de persoon spelen zoals je altijd doet. Two can play that game zoals je ziet.
pi_171223164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat wil je nou, wil je een normale discussie of wil je het op de persoon spelen zoals je altijd doet. Two can play that game zoals je ziet.
Jij speelt het toch ook op de persoon? I like to join.
pi_171223192
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het westen bedoel ik niet jou of mij mee, ik doel op regeringen. De mensen die ik in mijn leven tegenkomen zijn doodnormale wensen over wie ik hier niet kwaad wens te spreken.

Je weet wel, die regeringen die claimden dat Irak massavernietigingswapen zou hebben, terwijl zij wisten dat het niet zo was en op basis van een leugen aan een oorlog zijn begonnen.

Oh en waarom ik dit graag herhaal? Ik ben ervan overtuigd dat de wereld anders was geweest als de VS (e hun kontenlikkers) niet zo had liggen rommelingen in het Midden-Oosten voor het gewin in olie en de wapenindustrie.
Ja, luister eens, je zit hier met gewone mensen te praten niet met de leiders van hun regimes. Verder is het officiële standpunt, ook dat onder Bush-regering, één van diep respect voor de islamitische wereld.
I´m back.
pi_171223198
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:56 schreef Stimorol- het volgende:
Jij speelt het toch ook op de persoon? I like to join.
Ik zou je reactie van 15:46:53 nog even teruglezen voordat je de schuld bij mij legt.
pi_171223211
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, luister eens, je zit hier met gewone mensen te praten niet met de leiders van hun regimes. Verder is het officiële standpunt, ook dat onder Bush-regering, één van diep respect voor de islamitische wereld.
Nee, diep respect voor de Saudi's. (Olie, geld, dit dat)
pi_171223217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zou je reactie van 15:46:53 nog even teruglezen voordat je de schuld bij mij legt.
pffff ja doei
pi_171223248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:58 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee, diep respect voor de Saudi's. (Olie, geld, dit dat)
En ja, dat begint zo langzamerhand de grootste doorn in het oog te worden van alle gewone westerse mensen hoor. En dat was het voor veel mensen al voor 9/11.
I´m back.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:02:31 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223297
Ik mis vooral dat mensen onderkennen dat het een complex probleem is wat niet met één "simpele" ingreep op te lossen is. Het lijkt alsof men opzoek is naar een soort gouden kogel die in één klap dit soort moslimterrorisme uitdrijft. Ik denk dat die gouden kogel niet bestaat. En ik denk dat de nederlandse regering goede zaken doet om op vele plekken de lont uit dit kruitvat te halen. Dat komt omdat wij een relatief klein land zijn met een groot sociaal vangnet waardoor we er wat sneller bovenop kunnen zitten dan pak hem beet frankrijk. Ik denk dat we er zeker bovenop moeten blijven zitten maar dat het niet helpt om grote groepen zwart te maken. We zijn opzoek naar precisie wapens niet naar een atoombom met vele onschuldige slachtoffers.

#teamscherpschutter
pi_171223309
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En ja, dat begint zo langzamerhand de grootste doorn in het oog te worden van alle gewone westerse mensen hoor. En dat was het voor veel mensen al voor 9/11.
Ik denk dat het voor 9/11 nog niet echt bekend was. Pas met de opkomst van internet en ik meen dat dat in 2005 pas goed op gang kwam kregen mensen toegang tot andere informatie dan de NOS.
pi_171223339
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik mis vooral dat mensen onderkennen dat het een complex probleem is wat niet met één "simpele" ingreep op te lossen is. Het lijkt alsof men opzoek is naar een soort gouden kogel die in één klap dit soort moslimterrorisme uitdrijft. Ik denk dat die gouden kogel niet bestaat. En ik denk dat de nederlandse regering goede zaken doet om op vele plekken de lont uit dit kruitvat te halen. Dat komt omdat wij een relatief klein land zijn met een groot sociaal vangnet waardoor we er wat sneller bovenop kunnen zitten dan pak hem beet frankrijk. Ik denk dat we er zeker bovenop moeten blijven zitten maar dat het niet helpt om grote groepen zwart te maken. We zijn opzoek naar precisie wapens niet naar een atoombom met vele onschuldige slachtoffers.

#teamscherpschutter
Tja, moslimterrorisme wordt gevoed door westerse acties en andersom worden die acties gevoed door moslimterrorisme.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:04:44 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor 9/11 nog niet echt bekend was. Pas met de opkomst van internet en ik meen dat dat in 2005 pas goed op gang kwam kregen mensen toegang tot andere informatie dan de NOS.
Als ik het wel heb waren dat soort discussies al aan de gang toen irak koeweit binnen viel. Toen werd er al gezegd dat dat met wapens van amerikanen gedaan werd... het gaat zelfs verder terug naar iran en de sjah en daar is ook flinke kritiek geweest vanuit linkse kanten...
pi_171223360
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja, goed, veel mensen lazen voor internet hele dikke boeken en voor 9/11 was er ook al 1 en ander gebeurd in die regio hè, genoeg om dikke boeken over te schrijven. Heus.
I´m back.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:06:46 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223376
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Tja, moslimterrorisme wordt gevoed door westerse acties en andersom worden die acties gevoed door moslimterrorisme.
Dat lijkt me te eenzijdig en te eenvoudig, want dan zou het slechts een kwestie zijn van je als land terugtrekken uit het midden-oosten om gevrijwaard te zijn van terroristische acties en dat is niet zo.
pi_171223385
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:

#teamscherpschutter
Het moge duidelijk zijn dat dit niet zomaar op te lossen valt vanwege de complexe historische, sociaal-economische en politieke kwesties idd. Maar er is eigenlijk niet eens nog een begin van de oplossing in beeld. Terwijl mensen natuurlijk wel steeds bezorgder raken.
I´m back.
pi_171223411
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat lijkt me te eenzijdig en te eenvoudig, want dan zou het slechts een kwestie zijn van je als land terugtrekken uit het midden-oosten om gevrijwaard te zijn van terroristische acties en dat is niet zo.
Ik doel ook op de acties achter de schermen, niet puur op het binnenvallen van een land.
pi_171223450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:04 schreef Stimorol- het volgende:
Wat een ongelofelijke onzin. Er zijn zoveel terroristische acties van moslims tegen andere dan het westen, waaronder die aanslag op de Kopten vandaag, ook de schuld van het westen ?
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:11:24 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het moge duidelijk zijn dat dit niet zomaar op te lossen valt vanwege de complexe historische, sociaal-economische en politieke kwesties idd. Maar er is eigenlijk niet eens nog een begin van de oplossing in beeld. Terwijl mensen natuurlijk wel steeds bezorgder raken.
Dat weet ik niet en dat maakt het ook lastig. Als ik kijk is het in nederland gebleven bij mohammed B die de aanslag op van Gogh gepleegd heeft. Alle andere zaken zijn die bij mij bekend zijn zijn opgerold voordat ze tot terroristische daden over kon gaan. Hofstad groep en flinke invallen in Rotterdam. Misschien moet ik het afkloppen maar vooralsnog doen we dus iets goed (of we zijn nog geen doelwit geweest).

Ik heb geen directe inzage in wat nederlandse inlichtingendiensten kunnen verijdelen. Maar ik heb het gevoel dat we in nederland net een iets betere inzage, en contact hebben met onze moslim gemeenschap dan in de ons omringende landen.
pi_171223471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke onzin. Er zijn zoveel terroristische acties van moslims tegen andere dan het westen, waaronder die aanslag op de Kopten vandaag, ook de schuld van het westen ?
Dat is een Egyptisch nationaal issue. Daar doel ik niet op.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:12:40 #266
459912 FlippingCoin
pi_171223490
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:43 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee, want voor dat de islam groter werd was er alleen maar vrede op aarde en hadden alle mensen seks bij het kampvuur. ( niet te verwarren met Mein Kampf)
Maar ik heb nu over deze persoon die een zichzelf opblaast in een groep kinderen, had die zonder dat mooie boek hetzelfde gedaan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_171223493
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat weet ik niet en dat maakt het ook lastig. Als ik kijk is het in nederland gebleven bij mohammed B die de aanslag op van Gogh gepleegd heeft. Alle andere zaken zijn die bij mij bekend zijn zijn opgerold voordat ze tot terroristische daden over kon gaan. Hofstad groep en flinke invallen in Rotterdam. Misschien moet ik het afkloppen maar vooralsnog doen we dus iets goed (of we zijn nog geen doelwit geweest).

Ik heb geen directe inzage in wat nederlandse inlichtingendiensten kunnen verijdelen. Maar ik heb het gevoel dat we in nederland net een iets betere inzage, en contact hebben met onze moslim gemeenschap dan in de ons omringende landen.
En hoe komt dat denk je? Omdat ze in Nederland wel begrijpen dat het belangrijk is om het dialoog met elkaar aan te gaan. Dat "Theedrinken" werkt fantastisch juist.
pi_171223509
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar ik heb nu over deze persoon die een zichzelf opblaast in een groep kinderen, had die zonder dat mooie boek hetzelfde gedaan?
Ik lees nergens in de Koran dat zijn actie gerechtvaardigd is. Dit soort mensen vinden overal een akkoord voor dit soort acties.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:14:25 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223526
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En hoe komt dat denk je? Omdat ze in Nederland wel begrijpen dat het belangrijk is om het dialoog met elkaar aan te gaan. Dat "Theedrinken" werkt fantastisch juist.
Ik denk ook dat dat een rol speelt inderdaad. Het betekent niet dat we niet op onze hoede moeten zijn of dat het hier niet kan gebeuren, het slechtste wat we in mijn ogen kunnen doen is die gemeenschap wel afsluiten en stoppen met praten.
pi_171223560
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat is een Egyptisch nationaal issue. Daar doel ik niet op.
Ah nu is 'daar' ineens niet relevant. Net zoals al die moslims die hun mede moslims afslachten vanwege een ander smaakje islam, ook niet relevant zeker?
pi_171223585
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah nu is 'daar' ineens niet relevant. Net zoals al die moslims die hun mede moslims afslachten vanwege een ander smaakje islam, ook niet relevant zeker?
In Amerika slachten ze elkaar enkele jaren geleden nog af wegens huidskleur.

Wat is je fucking punt vriend?
pi_171223604
Ffs je kon in Nederland 40 jaar geleden niet eens normaal trouwens met iemand van een andere stroming :') En dan komt dit hier zeiken over moslims.
pi_171223623
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:17 schreef Stimorol- het volgende:
Ffs je kon in Nederland 40 jaar geleden niet eens normaal trouwens met iemand van een andere stroming :') En dan komt dit hier zeiken over moslims.
Wat een onzin.
pi_171223643
quote:
Wat een onzin.
pi_171223650
quote:
In Amerika slachten ze elkaar enkele jaren geleden nog af wegens huidskleur.

Wat is je fucking punt vriend?
Echt waar, zo'n zwakke jij-bak.... En weer iets niet actueels, leef eens in het nu.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:19:55 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223662
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:18 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Nouja ik heb hele families kapot zien gaan vanwege "twee geloven op één kussen" en dat waren niet eens zulke verschillende geloven (gereformeerd vs. hervormd) maarja het is wel onzinnig om dat te koppelen aan burgeroorlogen idd.

(was wel eerder 60 jaar geleden dan 40 trouwens)
pi_171223665
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Blijft ook een mysterie waarom NL tot nu toe (afgezien idd aanslag op Van Gogh en nog wat gerommel meer in de marge) lijkt te worden overslagen.

Wat dat betreft precies de situatie van voor de oorlog. Waar NL een oase van rust leek op politiek gebied, daar waar in andere westerse landen (behoudens Engeland) overal de boel aan het radicaliseren was. Voor een deel is het NLs exceptionalisme in die tijd al begonnen in de hoofden en harten ten onzent.

Echter kijk ik naar het Europese plaatje, en door de aanslagen zie je een steeds nauwere verbondenheid ontstaan tussen de Europese bevolkingen, zie ik niet eens een begin van een mogelijke oplossing bestaan, daar waar mensen natuurlijk, en dat is een eufemisme, steeds bezorgder raken.

Ikzelf denk dat een begin toch is om dat door SA geëxporteerde salafisme (wahabisme) EU-breed aan te pakken. Dus geen financiering meer vanuit SA, salafistische moskeeën etc. dicht gooien, haatpredikers op zwarte lijst en uitzetten zonodig, verdere scheiding moskee en staat doorzetten.
I´m back.
pi_171223666
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Nee hoor, mijn collega's spreken daar wekelijks over.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Echt waar, zo'n zwakke jij-bak.... En weer iets niet actueels, leef eens in het nu.
Nee, want dan moet ik weer met artikelen komen over christenen die moslims het leven zuur maken en daar heb ik zo geen zin in.

Shout out naar Moslims in China die niet mogen meedoen aan de Ramadan.
pi_171223681
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja ik heb hele families kapot zien gaan vanwege "twee geloven op één kussen" en dat waren niet eens zulke verschillende geloven (gereformeerd vs. hervormd) maarja het is wel onzinnig om dat te koppelen aan burgeroorlogen idd.

(was wel eerder 60 jaar geleden dan 40 trouwens)
Ik koppel dat niet aan burgeroorlogen. Ik kom met een onschuldig voorbeeld om aan te tonen dat onderscheid altijd wordt gemaakt.
pi_171223711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik koppel dat niet aan burgeroorlogen. Ik kom met een onschuldig voorbeeld om aan te tonen dat onderscheid altijd wordt gemaakt.
Het is onzin.
pi_171223712
quote:

[..]

En als dat niet zou zijn is er wel iets anders om onderscheid te maken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:22:40 #282
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171223723
quote:

[..]

[..]

[..]

Jij noemt het afleiden, ik noem de islam als grote oorzaak aanwijzen juist afleiden. Het is een bijna ziekelijke versimpeling van zaken als je het grotendeels op de islam gooit.

Dat die mensen (terroristen) de islam (hun versie van) gebruiken om hun redenen goed te praten, zich kracht en moed in te praten (kotssmiley zou op zijn plaats zijn) ontkent niemand. Maar dat is niet de oorzaak, niet het beginpunt van de problemen, niet de reden. Daar zit dan de oplossing ook niet.

Het is makkelijk het op de islam te gooien, hoef je niet na te denken verder. Maar het is en blijft onwaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:23:10 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223735
quote:

[..]

Iemand haalt oorlogen tussen verschillende groeperingen moslims aan en jij begint over trouwen tussen twee stromingen. Had dan noord ierland aangehaald dat was een betere vergelijking geweest waar het protestante vs rooms katholieke conflict ook gepaard ging met geweld.
pi_171223754
quote:
Nee, want dan moet ik weer met artikelen komen over christenen die moslims het leven zuur maken en daar heb ik zo geen zin in.

Shout out naar Moslims in China die niet mogen meedoen aan de Ramadan.
Wat een triestheid, het is alles en iedereen zijn schuld behalve de volgers van de islam. Over Calimero gesproken. We hebben het over een idealogie die op dit moment de meestre slachtoffers maakt en dan ga jij het hebben over christenen die moslims het leven zuur maken. Nog geen paar uur nadat weer meer dan 20 christenen afgeslacht zijn door je medegelovige.
pi_171223768
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Iemand haalt oorlogen tussen verschillende groeperingen moslims aan en jij begint over trouwen tussen twee stromingen. Had dan noord ierland aangehaald dat was een betere vergelijking geweest waar het protestante vs rooms katholieke conflict ook gepaard ging met geweld.
Ik haal zoiets simpels aan om aan te tonen dat zelfs in het o zo geweldig nuchtere Nederland sprake is/was/zal zijn van onderscheid.
pi_171223821
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat een triestheid, het is alles en iedereen zijn schuld behalve de volgers van de islam. Over Calimero gesproken. We hebben het over een idealogie die op dit moment de meestre slachtoffers maakt en dan ga jij het hebben over christenen die moslims het leven zuur maken. Nog geen paar uur nadat weer meer dan 20 christenen afgeslacht zijn door je medegelovige.
Mweh, valt mee. Want deze "ideologie" maakt meer slachtoffers onder de islamieten zelf. Daarnaast zijn het niet de volgens van de islam, maar wel extremistische soennieten (Salafisten, Wahhabieten als je het nog gedetailleerder wil hebben).

Deze "medegelovigen" van mij maken mij eerder dood dan dat ze jou nog zouden aanraken, dus houd je onzin maar weer voor je. Ik snap dat je hier kennis wenst te komen prediken met je google search informatie, maar je faalt.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:27:20 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Blijft ook een mysterie waarom NL tot nu toe (afgezien idd aanslag op Van Gogh en nog wat gerommel meer in de marge) lijkt te worden overslagen.

Wat dat betreft precies de situatie van voor de oorlog. Waar NL een oase van rust leek op politiek gebied, daar waar in andere westerse landen (behoudens Engeland) overal de boel aan het radicaliseren was. Voor een deel is het NLs exceptionalisme in die tijd al begonnen in de hoofden en harten ten onzent.

Echter kijk ik naar het Europese plaatje, en door de aanslagen zie je een steeds nauwere verbondenheid ontstaan tussen de Europese bevolkingen, zie ik niet eens een begin van een mogelijke oplossing bestaan, daar waar mensen natuurlijk, en dat is een eufemisme, steeds bezorgder raken.

Ikzelf denk dat een begin toch is om dat door SA geëxporteerde salafisme (wahabisme) EU-breed aan te pakken. Dus geen financiering meer vanuit SA, salafistische moskeeën etc. dicht gooien, haatpredikers op zwarte lijst en uitzetten zonodig, verdere scheiding moskee en staat doorzetten.
Ja vooral die geldstromen naar groeperingen zijn kwalijk en dat ben ik volledig met je eens. Als er iets gebouwd moet worden financier dat dan ook gewoon zelf met in nederland verdient geld, onder nederlandse regelgeving.
pi_171223855
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jij noemt het afleiden, ik noem de islam als grote oorzaak aanwijzen juist afleiden. Het is een bijna ziekelijke versimpeling van zaken als je het grotendeels op de islam gooit.
Als ik zou afleiden dan zou ik een alternatieve oorzaak willen verdoezelen, en dat wil ik niet. Ik hoor alleen geen goede argumenten om de islam vrij te pleiten. Integendeel hoe meer ik dit soort discussies voer hou duidelijker het wordt. En dat staat helemaal los van hele aardige moslims die ik ken.
quote:
Dat die mensen (terroristen) de islam (hun versie van) gebruiken om hun redenen goed te praten, zich kracht en moed in te praten (kotssmiley zou op zijn plaats zijn) ontkent niemand. Maar dat is niet de oorzaak, niet het beginpunt van de problemen, niet de reden. Daar zit dan de oplossing ook niet.
Bij elke aanslag opnieuw blijkt de achtergrond van daders heel divers te zijn, qua nationaliteit, sociale economische situatie, opleiding etc etc . Er is 1 grote overeenkomst, dat kan je anders willen maar dat feit is er.
quote:
Het is makkelijk het op de islam te gooien, hoef je niet na te denken verder. Maar het is en blijft onwaar.
Het zou voor mij makkelijker zijn om het niet op de islam te gooien.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:29:17 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171223875
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als ik zou afleiden dan zou ik een alternatieve oorzaak willen verdoezelen, en dat wil ik niet. Ik hoor alleen geen goede argumenten om de islam vrij te pleiten. Integendeel hoe meer ik dit soort discussies voer hou duidelijker het wordt. En dat staat helemaal los van hele aardige moslims die ik ken.

[..]

Bij elke aanslag opnieuw blijkt de achtergrond van daders heel divers te zijn, qua nationaliteit, sociale economische situatie, opleiding etc etc . Er is 1 grote overeenkomst, dat kan je anders willen maar dat feit is er.

[..]

Het zou voor mij makkelijker zijn om het niet op de islam te gooien.
Ze zijn wel allemaal tussen de 25 en 35 jaar oud en man.... moeten we ook eens wat aan doen.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:30:17 #290
8781 crew  Frutsel
pi_171223912
BreakingNLive twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 16:29:27 BREAKING NEWS: Reports of a serious incident at stretford mall in #Manchester. Mall evacuated, area sealed off by p… https://t.co/lTFwa0FxU3 reageer retweet
pi_171223941
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mweh, valt mee. Want deze "ideologie" maakt meer slachtoffers onder de islamieten zelf. Daarnaast zijn het niet de volgens van de islam, maar wel extremistische soennieten (Salafisten, Wahhabieten als je het nog gedetailleerder wil hebben).
Ook die volgen de islam.
quote:
Deze "medegelovigen" van mij maken mij eerder dood dan dat ze jou nog zouden aanraken, dus houd je onzin maar weer voor je. Ik snap dat je hier kennis wenst te komen prediken met je google search informatie, maar je faalt.
Dus omdat ze jou eerder doodmaken dan mij moet ik zwijgen.... :D maar we blijven persoonlijk, ja?
pi_171223959
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ook die volgen de islam.

[..]

Dus omdat ze jou eerder doodmaken dan mij moet ik zwijgen.... :D maar we blijven persoonlijk, ja?
:') Bro, srs. Met jou valt niet te discussieren over de islam. Prima, is niet erg. Maar doe ajb niet alsof je ook maar enig kennis van zaken hebt over hun "ideologie".
pi_171223967
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:30 schreef Frutsel het volgende:
BreakingNLive twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 16:29:27 BREAKING NEWS: Reports of a serious incident at stretford mall in #Manchester. Mall evacuated, area sealed off by p… https://t.co/lTFwa0FxU3 reageer retweet
verwijderd?
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:33:08 #294
8781 crew  Frutsel
pi_171223999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

verwijderd?
zie het... gelukkig dan maar... paniek om niets hopelijk
pi_171224005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

verwijderd?
:Y
Zonder wrijving geen glans
pi_171224008
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja vooral die geldstromen naar groeperingen zijn kwalijk en dat ben ik volledig met je eens. Als er iets gebouwd moet worden financier dat dan ook gewoon zelf met in nederland verdient geld.
Ja, dat is een heikel punt, ieder groepje wil een eigen moskee en daar moeten de gelovigen van de moskee normaliter diep in de buidel voor tasten, begrijp dan ook wel dat als er een club uit SA komt die gewoon alles betaalt dat er dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Alleen die club in SA wil dan ook vinger in de pap hebben mbt wat daar gepredikt wordt en dat is vaak stijl wahabisme.
Als je ze echt buiten de deur wil houden dan... moet je het bijv. toelaten dat de staat leningen geeft om moskeeën te bouwen. Maar ja dat ligt ook weer erg gevoelig, en terecht.
Mooiste zou zijn een volledig laïcistische staat en een laïcistisch publiek domein. Ik bedoel, als je naar de niet-moslims kijkt dan zie je een trend van toenemend atheïsme/à-religiositeit.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:34:34 #297
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171224040
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen... Kans is redelijk van wel ja. Ipv religie was er dan wel een andere 'steun' geweest.
Had deze gek dit gedaan zonder de huidige conflicten is een betere vraag. Het antwoord daarop is namelijk dat dat onwaarschijnlijk is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:36:17 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171224078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooiste zou zijn een volledig laïcistische staat en een laïcistisch publiek domein. Ik bedoel, als je naar de niet-moslims kijkt dan zie je een trend van toenemend atheïsme/à-religiositeit.
Was dat niet het geval in rusland vroeger (of was het daar echt een verbod op geloof), leek me ook geen pretje.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:39:16 #299
459912 FlippingCoin
pi_171224139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:13 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik lees nergens in de Koran dat zijn actie gerechtvaardigd is. Dit soort mensen vinden overal een akkoord voor dit soort acties.
Het gaat er niet om wat jij er in leest, had deze persoon hetzelfde gedaan zonder de islam?
pi_171224151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
:') Bro, srs. Met jou valt niet te discussieren over de islam. Prima, is niet erg. Maar doe ajb niet alsof je ook maar enig kennis van zaken hebt over hun "ideologie".
Wat een ontzettend zwakke dooddoener. Ik kan claimen dat ik objectief in deze discussie zit, jij ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')